MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 360 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marț'’ ¹ ⁱuⁿⁱe ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 498. — Hotărâre privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 365/2010 pentru distribuirea sumei stabilite în anexa la Regulamentul (UE) nr. 1.233/2009 al Comisiei producătorilor de lapte și produse lactate, grav afectați de criza din sectorul lactatelor.......................... 2 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 386. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea și completarea Regulamentului de remorcare și frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor si turismului nr. 1.815/2005 .......................... ’............. 3-6 436. — Ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Sport și Tineret pentru aprobarea Normelor procedurale privind achiziția publică de servicii hoteliere, campinguri și alte tipuri de cazare decât cea hotelieră și a serviciilor de restaurant și de servire a mâncării, pentru acțiuni organizate de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret...................... 7-12 Nr. Pagina 1.741.— Ordin al ministrului finanțelor publice privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii iunie 2010 ............................. 12-14 ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR 200. — Decizie privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind remunerația datorată artiștilor interpreți sau executanți și producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora de către organismele de radiodifuziune..... 15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 18. — Circulară privind nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României valabil în luna iunie 2010 ................................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 365/2010 pentru distribuirea sumei stabilite în anexa la Regulamentul (UE) nr. 1.233/2009 al Comisiei producătorilor de lapte și produse lactate, grav afectați de criza din sectorul lactatelor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Guvernului nr. 365/2010 pentru distribuirea sumei stabilite în anexa la Regulamentul (UE) nr. 1.233/2009 al Comisiei producătorilor de lapte și produse lactate, grav afectați de criza din sectorul lactatelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 27 aprilie 2010, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Suma prevăzută pentru România în anexa la Regulament este echivalentul în lei a 5.010.401 euro, calculat la rata de schimb din data de 30 noiembrie 2009, și se distribuie la solicitarea producătorilor de lapte, care depun cererea la centrul județean al A.P.I.A., respectiv al municipiului București, după caz, în două etape, și care îndeplinesc cumulativ următoarele cerințe: a) sunt înscriși în sistemul cotelor de lapte la A.P.I.A., prin Serviciul de administrare a cotelor de lapte, ca producători cu cote de livrări lapte pentru anul de cotă 2008—2009; b) sunt în activitate, respectiv sunt deținători de cotă la data de 31 martie 2010; c) producția de lapte livrată pe exploatație este mai mare de 10 mii kg lapte în anul de cotă 2008—2009. (2) Beneficiază de ajutorul prevăzut la alin. (1) și producătorii agricoli care, până la data solicitării acestuia, au intrat în posesia cotelor de lapte prin: a) transferul definitiv al exploatației; b) transfer definitiv între rude de gradul I sau între soți, prin fuziunea sau divizarea exploatațiilor persoanelor juridice, prin fuziunea unor exploatații aparținând aceluiași proprietar, după caz. (3) Termenul-limită de depunere a cererilor pentru prima etapă este 14 mai 2010, iar perioada de depunere pentru a doua etapă este 31 mai—14 iunie 2010.” 2. La articolul 4 alineatul (1), litera d) va avea următorul cuprins: „d) producătorii care au livrat o cantitate de lapte mai mare de 20 mii kg de lapte, până la 200 mii kg inclusiv, beneficiază de sprijin financiar ce se calculează pe baza cotei individuale de livrări efectiv realizate la 31 martie 2009 și a coeficientului mediu de calcul.” 3. La articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Coeficientul mediu de calcul are o valoare de 0,0118 euro/kg lapte livrat și reprezintă media rezultată din împărțirea sumei rămase după distribuirea sumelor aferente grupelor prevăzute la alin. (1) lit. a), b) și c) la totalul cantității evidențiate în sistemul cotelor de lapte în anul de cotă 2008— 2009 pentru producătorii care se încadrează în grupa prevăzută la alin. (1) lit. d).” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 26 mai 2010. Nr. 498.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I. Nr. 360/1.VI.2010 3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN pentru modificarea și completarea Regulamentului de remorcare și frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.815/2005 în temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (ii) din anexa nr. 1 „Regulament de organizare și funcționare al Autorității de Siguranță Feroviară Română —ASFR” la anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Feroviare Române — AFER” la Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea și funcționarea Autorității Feroviare Române —AFER, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. I. — Regulamentul de remorcare și frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.815/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.043 și 1.043 bis din 24 noiembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 30 alineatul (5), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,g) trenuri de călători frânate cu frâna automată tip călători: — 168% pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h; — 155% pentru circulația cu viteza maximă de 155 km/h; — 142% pentru circulația cu viteza maximă de 150 km/h; — 131% pentru circulația cu viteza maximă de 145 km/h; — 126% pentru circulația cu viteza maximă de 140 km/h; — 105% pentru circulația cu viteza maximă de 120 km/h; — 85% pentru circulația cu viteza maximă de 100 km/h; — 76% pentru circulația automotoarelor din seria 700 cu viteza maximă de 80 km/h; — 63% pentru circulația automotoarelor din seria 900 cu viteza maximă de 70 km/h.” 2. La articolul 30, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins: „(11) La solicitarea operatorilor de transport feroviar, în funcție de tipul de material rulant — procentul de masă frânată, tipul frânării și viteza maximă de circulație — administratorul/gestionarul de infrastructură va stabili viteza maximă de circulație a trenului pe întregul parcurs, în funcție de pantele caracteristice și drumurile de frânare, utilizând anexele nr. 16, 17 și 18.” 3. La articolul 46 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) în trenurile de călători care circulă cu viteze mai mari de 140 km/h se admite introducerea vagoanelor cu schimbător de regim «G-P-R-Mg» sau «P-R-Mg», având maneta schimbătorului de regim pe poziția «R-Mg» sau «Mg», cu condiția realizării procentului de masă frânată stabilit în livretul de mers;”. 4. La articolul 72, alineatul (18) se modifică și va avea următorul cuprins: „(18) Când în compunerea trenurilor mai mult de jumătate din vagoanele acestora sunt echipate cu saboți din material compozit tip K și L-L, la circulația cu viteze mai mici de 50 km/h depresiunea în conducta generală va fi mai mare de 0,7 bar.” 5. Anexa nr. 7 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. 6. Anexa nr. 8 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. 7. Anexa nr. 10 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin. 8. Anexa nr. 11 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. —Autoritatea Feroviară Română —AFER, Compania Națională de Căi Ferate „CFR”— S.A., Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. — Marfă” — S.A., Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R.— Călători”— S.A., gestionarii de infrastructură feroviară și operatorii de transport feroviar licențiați vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu București, 19 mai 2010. Nr. 386.’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 ANEXA Nr. 1 lAnexa nr. 7 la Regulamentul nr. 006) Vitezele maxime de circulație ale trenurilor în funcție de numărul, modul de așezare, legare sau nelegare la tren și frână a locomotivelor în acțiune și tipul frânei trenului Tipul trenului Numărul și modul de așezare Tipul frânei trenului a locomotivelor în tren Legate la tren și frână împingă- Tip călători Tip marfă Viteza toare De mare maximă Observații în Inter- împingă- nelegată putere Cu acțiune (km/h) capul calată toare la tren cu Cu acțiune rapidă înceată trenului și frână acțiune rapidă 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Călători 1 --- --- --- Da --- --- 160 1 --- --- --- Da --- --- 140 2 --- --- --- Da --- --- 140 Locomotive diesel sau electrice comandate de la un singur post 2 --- --- --- Da --- --- 120 în cazul remorcării cu două locomotive, când se defectează frâna automată a primei locomotive, acționarea frânei automate a trenului se face de către mecanicul locomotivei 1---2 --- --- --- --- Da --- 100 a doua, când conducerea trenului pe cel mult două intervale de stații este preluată de mecanicul locomotivei a doua, viteza maximă a trenului fiind de 80 km/h. 3 --- --- --- --- Da --- 80 1---3 --- 1 --- --- Da --- 70 1---2 1 --- --- --- Da --- 70 Numai la trenuri mixte prevăzute în livretul de mers --- --- 1 --- Da Da Da 30 Marfă, militare, mixte, de coletărie și de serviciu Da, cu schimbător de regim 1---2 --- --- --- --- (G-P) --- 120 și dispozitiv de frânare proporțională cu încărcătura Da, cu schimbător în cazul remorcării cu două locomotive, când se defectează de regim frâna automată a primei locomotive, acționarea frânei 1---2 1 --- --- --- (G---P) și/sau --- 100 automate a trenului se face de către mecanicul locomotivei dispozitiv a doua, când conducerea trenului pe cel mult două intervale de frânare de stații este preluată de mecanicul locomotivei a doua, proporțională viteza maximă a trenului fiind de 80 km/h. cu încărcătura Da sau Da sau combinată combinată 1---2 --- --- --- --- cu frână cu frână 80 în cazul remorcării cu două, respectiv 3 locomotive, când cu acțiune cu acțiune se defectează frâna automată a primei locomotive, înceată rapidă acționarea frânei automate a trenului se face de către Da sau Da sau mecanicul locomotivei a doua, în ordinea așezării în tren, combinată combinată viteza maximă fiind de 60 km/h. 3 --- --- --- --- cu frână cu frână 70 cu acțiune cu acțiune înceată rapidă MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1---3 1---2 1 --- --- --- --- 60 1---3 1---2 --- --- --- --- --- 60 1---3 1---2 --- 1 --- --- --- 40 1---3 --- --- 1 --- --- --- 40 --- --- 1 --- --- --- --- 30 NOTĂ: în toate cazurile de mai sus nu se va depăși viteza maximă a locomotivei care are viteza cea mai mică. La alegerea vitezelor din prezenta anexă, se va ține seamă ca vagoanele să îndeplinească condițiile stabilite în anexa nr. 2 la regulament. ANEXA Nr. 2 /Anexa nr. 8 la Regulamentul nr. 006) Vitezele maxime de circulație ale locomotivelor electrice, diesel și cu abur, când circulă izolat, în funcție de pante Viteza maximă admisă (km/h) Panta Locomotive electrice Locomotive diesel Locomotive cu abur (%o) 060-EA1 060-DA 231000, 060-EA 060-EA2 060-DA1 040-DHC 040-DHB 040-DHA inclusiv 142000 230000 060-EB 060-EC 060-DG 040-DF 2201/2240 060-EC1 0---5 105 120 95 85 70 60 80 80 85 6---10 100 115 90 80 70 60 75 75 80 11---15 95 105 85 75 70 60 70 70 75 16---20 90 100 80 70 70 60 60 65 70 21---25 85 95 75 65 65 60 55 60 60 26---30 80 90 70 60 60 60 50 55 55 31---35 75 80 65 55 55 55 45 50 50 ANEXA Nr. 3 /Anexa nr. 10 la Regulamentul nr. 006) Limitarea vitezei de circulație a trenului Nr. Cazurile în care se limitează viteza de circulație a trenului Viteza maximă crt. (km/h) 0 1 2 1. La darea înapoi a trenului oprit în linie curentă fără o înțelegere prealabilă cu impiegatul de mișcare 5 din stația care a expediat trenul 2. La trecerea locomotivelor seriile 140100 si 50100 cu tenderul înainte peste aparatele de cale cu 3. tangenta 1/8 10 4. La circulația locomotivelor cu un singur vagon WIT, poștal sau de serviciu, prin împingere în stații La manevra vagoanelor încărcate cu mărfuri periculoase 5. La trecerea peste aparatul de cale al liniei de primire, în cazul când trenul este primit în stații pe 15 linie înfundată 6. Când trenurile circulă pe linie închisă 7. în toate cazurile când se defectează semafoarele și semnalele luminoase, când acestea se depășesc pe baza semnalului luminos de chemare sau a ordinului de circulație 8. La primirea trenului pe linie abătută în stații de pe secții cu conducere centralizată 9. în cazul unui tren care își continuă mersul după oprire și așteptarea timpului pentru defrânare în 20 fața unui semnal luminos de trecere, pe BLÂ, cu o lumină roșie, dubioasă sau stinsă, când la semnal nu a apărut o lumină permisivă 10. La continuarea mersului, după oprirea la lumina roșie a semnalului de avarie, până la trecerea peste pasajul la nivel 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 360/1 .VI.2010 0 1 2 11. în cazul defectării unui semnal luminos de ieșire dintr-o stație centralizată electrodinamic, care nu 12. este pe secții cu bloc de linie automat 13. în cazul defectării unui semnal luminos de ieșire dintr-o stație aflată pe o secție de circulație 14. înzestrată cu bloc de linie automat pe cale simplă 20 Când trenurile circulă pe linie închisă și se urmăresc la vedere La trecerea trenului pe lângă semafoarele de ramificație defecte pe liber sau pe oprire, care nu sunt puncte de secționare, și mecanicul a fost avizat prin ordin de circulație 15. La trecerea trenului peste aparatele de cale în abatere, când nu este indicată altă viteză 16. Când toate mijloacele de comunicație sunt întrerupte atât pe cale simplă, cât și pe cale dublă 17. La darea înapoi a trenului oprit în linie curentă, dacă s-a stabilit o înțelegere prealabilă cu 18. impiegatul de mișcare din stația care a expediat trenul, respectiv agentul autorizat din punctele de 19. secționare de pe secții cu conducerea centralizată a circulației 20. La intrarea pe linie directă în stațiile situate pe secții cu conducere centralizată a circulației 21. La reluarea circulației unui tren care a fost oprit în urma unui semnal „opriți toate trenurile” și nu 30 s-au putut stabili cauzele care au impus darea acestui semnal, dacă după sunarea din nou a trenului în sensul de mers nu s-a auzit în timp de 10 minute semnalul „opriți toate trenurile” La restricții de viteză, când la paleta cu două ciungi negre în diagonală nu este indicată nicio viteză și nu s-a specificat în ordinul de circulație sau BAR o altă viteză După plecarea trenului de la semnalul de intrare pus pe liber, până la perceperea indicației de liber a semnalului de ieșire sau de trecere dat de impiegatul de mișcare, în cazul trenului fără oprire 22. în cazul locomotivelor cu abur cu bielele motoare și cuplare demontate și care circulă numai în 23. trenuri speciale 40 în cazul trenurilor convoaie în complexe feroviare, care circulă pe secții cu declivități până la 15 %o și au în compunere cel puțin 60% din vagoane cu frână automată în acțiune 24. în cazul circulației locomotivelor în acțiune sau în stare rece cu tenderul înainte, tenderul fiind fără 50 boghiuri 25. în cazul circulației locomotivelor cu tenderul înainte, tenderul fiind cu boghiuri 26. în cazul trenurilor de marfă care au în compunerea lor locomotive cu abur în stare rece, cu bielele motoare demontate, iar bielele cuplare montate 60 în cazul circulației locomotivelor LDH 25 M de 120---150 CP, dacă au bielele motoare demontate, remorcate în trenurile de marfă 27. La acoperirea cărucioarelor-turn, în dreptul discului galben 100 28. La indicatoarele de viteză amplasate de-a lungul liniei Viteza înscrisă 29. La indicatoarele de viteză sporită în abatere pe indicator 30. La restricții de viteză sau specificată în ordin de circulație 31. La probele de parcurs ale locomotivelor și ale trenurilor V. st. *) *) V. st. — viteza stabilită de personalul tehnic care ia parte efectiv la probă, fără a depăși însă viteza maximă admisă de linie, locomotivă, tipul trenului și caracteristicile vehiculelor din tren. ANEXA Nr. 4 I Anexa nr. 11 la Regulamentul nr. 006) Vitezele restricționate la circulația în curbe pentru locomotive seria 50100 și 060-DG Sensul de mers al locomotivei Raza de curbură Viteza maximă de circulație (m) (km/h) 50100 cu coșul înainte 150---200 35 201---300 50 150---200 10 50100 cu tenderul înainte 201---250 30 mai mare de 250 și în aliniament 50 <170 10 060---DG 170---200 30 201---250 40 251---300 50 OBSERVAȚIE: Curbele cu raza mai mare de 300 m nu restricționează din acest punct de vedere viteza de circulație. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 7 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU SPORT Șl TINERET ORDIN pentru aprobarea Normelor procedurale privind achiziția publică de servicii hoteliere, campinguri și alte tipuri de cazare decât cea hotelieră și a serviciilor de restaurant și de servire a mâncării, pentru acțiuni organizate de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret Având în vedere: — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, și Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 141/2010 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Sport și Tineret; — Nota nr. 688 din 27 mai 2010 privind oportunitatea întocmirii normelor procedurale, în baza art. 6 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 141/2010, președintele Autorității Naționale pentru Sport și Tineret emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele procedurale privind achiziția publică de servicii hoteliere, campinguri și alte tipuri de cazare decât cea hotelieră și a serviciilor de restaurant și de servire a mâncării, pentru acțiuni organizate de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se difuzează prin Direcția logistică, achiziții și secretariat tuturor direcțiilor interesate, care vor răspunde de îndeplinirea prevederilor normelor procedurale. Președintele Autorității Naționale pentru Sport și Tineret, Doina Ofelia Melinte București, 27 mai 2010. Nr. 436. ANEXĂ NORME PROCEDURALE privind achiziția publică de servicii hoteliere, campinguri și alte tipuri de cazare decât cea hotelieră și a serviciilor de restaurant și de servire a mâncării, pentru acțiuni organizate de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret CAPITOLUL I Scop. Principii Art. 1. — Prezentele norme procedurale au drept scop stabilirea principiilor, cadrului general și a procedurilor pentru atribuirea contractului de achiziție publică, precum și a căilor de atac al actului sau deciziei autorității contractante care aplică aceste proceduri. Art. 2. — Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziție publică sunt: a) nediscriminarea; b) tratamentul egal, respectiv aplicarea, în mod nediscriminatoriu, a criteriilor de selecție și a criteriilor pentru atribuirea contractului de achiziție publică, astfel încât orice prestator de servicii să aibă șanse egale de a i se atribui contractul respectiv; c) recunoașterea reciprocă; d) transparența, respectiv punerea la dispoziția tuturor celor interesați a informațiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziție publică; e) proporționalitatea; f) eficiența utilizării fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurențial și a criteriilor economice pentru atribuirea contractelor de achiziții publice; g) asumarea răspunderii. CAPITOLUL II Definiții Art. 3. — în sensul prezentelor norme procedurale, se înțelege prin: a) achiziție publică — dobândirea, definitivă sau temporară, de către o persoană juridică, definită ca autoritate contractantă, a unor servicii, prin atribuirea unui contract de achiziție publică; b) autoritate contractantă — Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — persoana juridică care atribuie contractul de prestări de servicii hoteliere, alte tipuri de cazare decât cea hotelieră și de restaurant, în urma aplicării procedurii prevăzute în prezentele norme procedurale; c) prestator de servicii — persoana juridică care asigură servicii hoteliere și de restaurant, care dispune de baza materială necesară, sau persoana juridică care asigură alte tipuri de cazare decât cea hotelieră și servicii de restaurant și dispune de baza materială necesară; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VL2010 d) pachet de servicii pentru tabere studențești de odihnă — servicii hoteliere și de restaurant; e) contract de achiziție publică — contract, încheiat în formă scrisă, între autoritatea contractantă și prestator; f) operator economic — ofertantul căruia i se atribuie contractul de achiziție publică în urma aplicării procedurii prevăzute în prezentele norme procedurale; g) contract de servicii — contract de achiziție publică care are ca obiect prestarea unuia sau a mai multor servicii; h) ofertant — oricare prestator care furnizează pachetul de servicii pentru tabere de odihnă pentru studenți, care a depus ofertă; i) oferta — documentație care cuprinde propunerea tehnică, propunerea financiară și orice formulare sau documente solicitate în documentația de atribuire; j) propunere tehnică — document al ofertei elaborat pe baza cerințelor din caietul de sarcini stabilite de autoritatea contractantă; k) propunere financiară — document al ofertei prin care se furnizează informațiile cerute prin documentația de atribuire cu privire la preț, tarif, alte condiții financiare și comerciale; I) garanție pentru participare — depozit valoric, titluri de credit sau alte forme de garanție acceptate de către autoritatea contractantă, puse la dispoziția autorității contractante de către ofertant, înainte de deschiderea ofertei; m) fonduri publice — sume alocate instituției din bugetul de stat; n) căi de atac — contestațiile sau acțiunile în justiție împotriva unor acte sau decizii invocate ca nelegale și prin care se solicită suspendarea, corectarea, repetarea, revocarea, modificarea sau anularea unui act, a unei decizii sau a unei proceduri aplicate de către autoritatea contractantă; o) zi — zi calendaristică. CAPITOLUL III Noțiuni introductive Art. 4 — (1) Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica o selecție internă de oferte, respectiv procedeul prin care solicită oferte de preț, iar orice prestator interesat are dreptul de a depune ofertă. (2) Această procedură presupune: a) publicarea într-un mijloc de informare național (site-ul propriu, cel puțin un cotidian central și/sau local) a anunțului privind organizarea cererii de oferte pentru achiziția publică de servicii; b) publicarea pe site-ul propriu a documentației de atribuire a contractului de achiziție publică de servicii, care va cuprinde: invitația de participare, caietul de sarcini, modele de formulare, model — propunere de contract; c) descărcarea de pe site-ul propriu al autorității contractante a documentației de atribuire de către operatorii economici interesați să depună oferte; d) întocmirea și transmiterea răspunsurilor la întrebările formulate de către prestatorii interesați, în vederea clarificării unor elemente cuprinse în documentația de atribuire; e) primirea și înregistrarea pachetelor (coletelor) sigilate, care conțin ofertele și documentele însoțitoare; f) deschiderea ofertelor ce cuprind propunerile tehnice și economice; g) evaluarea ofertelor în funcție de criteriile stabilite în documentația de atribuire; h) stabilirea rezultatelor cererii de oferte: clasamentul final și alocarea locurilor pe stațiuni; i) comunicarea către toți ofertanții a rezultatului procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică; j) încheierea contractului de achiziție publică, după terminarea perioadei alocate contestațiilor. CAPITOLUL IV Transparență și publicitate — Anunțul de participare Art. 5. — (1) Autoritatea contractantă are obligația de a transmite spre publicare într-un mijloc de informare local sau național un anunț de organizare a selecției de oferte, care va cuprinde următoarele informații: — denumirea autorității contractante; — tipul contractului de servicii pentru care sunt solicitate oferte; — indicații referitoare la posibilitățile ofertanților de a intra în posesia documentației de atribuire. ( 2) Autoritatea contractantă are obligația de a publica pe site-ul propriu un anunț care cuprinde toată documentația de atribuire a contractelor de servicii, conținând în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele informații: — numărul locurilor pentru taberele organizate pe litoral și, separat, numărul locurilor pentru taberele organizate la munte, precum și eventualele locații; — durata sau termenul-limită de prestare a serviciilor; — cerințele minime de calificare, documente solicitate, caietul de sarcini, model de formulare și orice alte informații referitoare la modul de întocmire a ofertei; — criteriul de atribuire a contractului de achiziție publică, care în acest caz va fi „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”; — nivelul minim — maxim al cantităților ce urmează a se achiziționa; — data-limită pentru depunerea ofertelor; — adresa la care trebuie transmise/depuse ofertele; — data, ora și locul deschiderii ofertelor; — alte informații, dacă este cazul. CAPITOLUL V Data-limită pentru depunerea ofertelor Art. 6. — (1) Autoritatea contractantă are obligația de a stabili și de a include în anunțul de participare la selecția de oferte, data-limită pentru depunerea ofertelor. (2) Data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor nu trebuie să fie mai devreme de 7 zile de la data publicării anunțului de participare. Art. 7. —Autoritatea contractantă are dreptul de a prelungi perioada stabilită ca dată-limită pentru depunerea ofertei. în acest caz, autoritatea contractantă are obligația de a comunica noua dată de depunere, în scris, cu cel puțin 3 zile înainte de data-limită stabilită inițial, tuturor prestatorilor care au obținut un exemplar din documentația pentru elaborarea și prezentarea ofertei. CAPITOLUL VI Participarea la selecția internă de oferte pentru atribuirea contractului de achiziție publică Art. 8. — Orice prestator care furnizează pachetul de servicii pentru tabere studențești de odihnă, așa cum a fost definit la art. 3 lit. c) și d), are dreptul de a depune oferta, în condițiile prezentelor norme procedurale, la selecția internă de oferte și de a participa, printr-un reprezentant împuternicit, la ședința de deschidere a ofertelor depuse pentru atribuirea contractului de achiziție publică de servicii. Art. 9. — (1) Numărul de prestatori care au dreptul de a depune ofertă este nelimitat. (2) Mai mulți operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune candidatura sau oferta comună, fără a fi obligați să își legalizeze din punct de vedere formal asocierea. (3) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este declarată câștigătoare și numai dacă o astfel de măsură MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 9 reprezintă o condiție necesară pentru buna îndeplinire a contractului. (4) Candidatul/ofertantul nu are dreptul, în cadrul aceleiași selecții de oferte: a) să participe la două sau mai multe asocieri de operatori economici; b) să depună candidatura/oferta individuală și o altă candidatură/ofertă comună; c) să depună oferta individuală și să fie nominalizat ca subcontractant în cadrul unei alte oferte. (5) întreprinderile afiliate au dreptul de a participa în cadrul aceleiași selecții de oferte, dar numai în cazul în care participarea acestora nu este de natură să distorsioneze concurența. (6) în sensul prevederilor alin. (5), prin întreprindere afiliată se înțelege orice subiect de drept: a) asupra căruia un alt subiect de drept poate exercita, direct sau indirect, o influență dominantă; sau b) care poate exercita o influență dominantă asupra altui subiect de drept; sau c) care, ca urmare a asocierii cu un subiect de drept, se află sub influența dominantă a unui alt subiect de drept. Art. 10. —Autoritatea contractantă are obligația de a face cunoscute prestatorilor toate informațiile referitoare la documentele pe care aceștia trebuie să le prezinte, precum și orice alte modalități care urmează să fie utilizate în scopul verificării eligibilității, înregistrării capacității tehnice și capacității economico-financiare a acestora. CAPITOLUL VII Eligibilitate, înregistrare, capacitate tehnică și capacitate economico-financiară Art. 11. — Poate fi exclus din procedura pentru atribuirea contractului de achiziție publică, respectiv nu este eligibil, orice ofertant care se află în oricare dintre următoarele situații: a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecător sindic sau activitățile sale comerciale sunt suspendate ori este într-o situație similară cu cele anterioare, reglementată prin lege; b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situațiile prevăzute la lit. a); c) nu și-a îndeplinit obligațiile de plată exigibile a impozitelor și taxelor către stat, precum și a celorlalte contribuții sociale obligatorii, asigurări sociale, sănătate, șomaj etc.; vor fi considerați eligibili ofertanții care au aprobată eșalonarea datoriilor către bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale de stat; d) furnizează informații false în documentele prezentate; e) a comis o gravă greșeală în materie profesională sau nu și-a îndeplinit obligațiile asumate printr-un alt contract de achiziție publică, în măsura în care autoritatea contractantă poate aduce ca dovadă mijloace probante în acest sens. Art. 12. —Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita oricărui prestator să prezinte documente edificatoare care să dovedească o formă de înregistrare ca persoană juridică, în conformitate cu prevederile legale din România. Art. 13. — Ofertantul are obligația de a prezenta documentele cerute de autoritatea contractantă în documentația de atribuire, prin care dovedește capacitatea tehnică și pe cea economico-financiară, precum și de a permite verificarea de către autoritatea contractantă a capacităților sale materiale și a sistemului de asigurare a calității serviciilor. CAPITOLUL VIII Documentația de atribuire. Conținutul documentației de atribuire Art. 14. —Autoritatea contractantă are obligația de a asigura întocmirea documentației de atribuire, care trebuie să cuprindă cel puțin: a) invitația de participare care va cuprinde, fără a se limita la acestea, informații generale privind autoritatea contractantă, în special cu privire la adresă — inclusiv telefon, fax, e-mail —, persoane de contact, mijloace de comunicare, instrucțiuni privind date-limită care trebuie respectate și formalități care trebuie îndeplinite în legătură cu participarea la procedura de selecție internă de oferte, cerințele minime de calificare, precum și documentele care urmează să fie prezentate de ofertanți/candidați pentru dovedirea îndeplinirii criteriilor de calificare și selecție; b) caietul de sarcini cuprinzând specificațiile și cerințele tehnice solicitate pentru prestarea serviciilor; c) instrucțiuni privind modul de elaborare și de prezentare a propunerii tehnice și financiare; d) informații detaliate și complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare; e) instrucțiuni privind modul de utilizare a căilor de atac; f) informații referitoare la clauzele contractuale obligatorii. Ărt. 15. — Autoritatea contractantă va publica pe site-ul propriu, în format electronic, întreaga documentație de atribuire. Art. 16. — (1) Caietul de sarcini conține, în mod obligatoriu, specificații tehnice și orice informație sau cerință necesare întocmirii de către ofertanți a propunerilor tehnice și calculării valorilor propunerilor financiare. Acestea definesc, după caz, caracteristici referitoare la nivelul calitativ, tehnic și de performanță. (2) La întocmirea caietului de sarcini se vor respecta prevederile art. 35—38 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL IX Dreptul de a solicita clarificări Art. 17. — (1) Orice prestator care a obținut, în condițiile prezentelor norme procedurale, un exemplar din documentația de atribuire are dreptul de a solicita, în scris, clarificări despre elementele cuprinse în aceasta. (2) Autoritatea contractantă are obligația de a transmite răspuns la orice solicitare de clarificări, într-o perioadă care nu trebuie să depășească, de regulă, două zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări, din partea operatorului economic, dar numai acelor solicitări primite cu cel puțin 3 zile înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor. (3) Autoritatea contractantă are obligația de a transmite răspunsul la solicitările de clarificări cu cel puțin două zile înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor. (4) în cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitatea de a respecta termenul prevăzut la alin. (3), aceasta din urmă are totuși obligația de a răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care perioada necesară pentru elaborarea și transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte de data-limită de depunere a ofertelor. (5) Autoritatea contractantă are obligația de a transmite conținutul răspunsului către toți prestatorii care au obținut, în condițiile prezentelor norme procedurale, un exemplar din documentația de atribuire, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 Art. 18. — (1) Autoritatea contractantă are dreptul de a completa, din proprie inițiativă, în vederea clarificării, documentația de atribuire. (2) Orice astfel de completare trebuie publicată de către autoritatea contractantă pe site-ul propriu, dacă acest fapt nu afectează participarea la procedeul de selecție internă de oferte. CAPITOLUL X Elaborarea, prezentarea și evaluarea ofertei Art. 19. — (1) Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire. (2) Propunerea tehnică se elaborează în concordanță cu cerințele cuprinse în caietul de sarcini în așa fel încât să asigure furnizarea tuturor informațiilor necesare evaluării tehnice. (3) Propunerea financiară se elaborează în așa fel încât să asigure furnizarea tuturor informațiilor necesare evaluării financiare. Art. 20. — Oferta are caracter ferm și obligatoriu, din punctul de vedere al conținutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de către autoritatea contractantă și trebuie să fie semnată și ștampilată pe fiecare pagină, pe propria răspundere, de către ofertant sau de către o persoană împuternicită legal de acesta. Art. 21. — (1) Prestatorul are obligația de a depune oferta la adresa și până la data-limită și ora-limită pentru depunere, stabilite în documentația de atribuire, și își asumă riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forța majoră. (2) Oferta care este depusă la o altă adresă a autorității contractante decât cea stabilită de către aceasta sau după expirarea datei-limită pentru depunere va fi declarată inacceptabilă și se returnează nedeschisă. Art. 22. — Ofertantul are dreptul de a depune o singură ofertă, numită ofertă de bază, cu obligația ca aceasta să nu se abată de la cerințele prevăzute în documentația de atribuire. Art. 23. —Autoritatea contractantă are obligația de a păstra confidențialitatea asupra conținutului ofertei, precum și asupra oricărei informații suplimentare solicitate ofertantului și a cărei dezvăluire ar putea să aducă atingere dreptului ofertantului de a-și proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale. CAPITOLUL XI Modificarea, retragerea și valabilitatea ofertei Art. 24. — Orice ofertant are dreptul de a-și modifica sau retrage oferta numai înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertei. Art. 25. — Ofertantul nu are dreptul de a retrage sau modifica oferta după expirarea datei-limită pentru depunerea ofertelor, sub sancțiunea excluderii acestuia de la procedura pentru atribuirea contractului de achiziție publică și a pierderii garanției pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată. Art. 26. — (1) Ofertantul are obligația de a menține oferta valabilă pe toată perioada de valabilitate a ofertei; perioada de valabilitate a garanției pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată, va fi cel puțin egală cu perioada de valabilitate a ofertei. (2) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ofertanților, în circumstanțe excepționale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade; în cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garanției pentru participare trebuie să fie prelungită în mod corespunzător. (3) Ofertantul are obligația de a comunica autorității contractante dacă este de acord sau nu cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei. (4) Ofertantul care nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei se consideră că și-a retras oferta, fără ca acest fapt să atragă pierderea garanției pentru participare. CAPITOLUL XII Comisia de evaluare Art. 27. — (1) Autoritatea contractantă are obligația de a constitui o comisie de evaluare care răspunde de următoarele activități: a) deschiderea ofertelor și, după caz, a altor documente care însoțesc oferta; b) verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare de către ofertanți, în cazul în care acestea au fost solicitate prin documentația de atribuire; c) verificarea propunerilor tehnice prezentate de ofertanți, din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerințelor minime din caietul de sarcini; d) verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanți, din punctul de vedere al încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de achiziție publică respectiv; e) stabilirea ofertelor inacceptabile sau neconforme și a motivelor care stau la baza încadrării ofertelor respective în această categorie; f) stabilirea ofertelor admisibile; g) aplicarea criteriului de atribuire, astfel cum a fost prevăzut în documentația de atribuire, și stabilirea ofertei/ofertelor câștigătoare; h) în cazuri justificate conform prevederilor art. 209 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, elaborarea unei propuneri de anulare a selecției interne de oferte; i) elaborarea raportului procedurii de atribuire, astfel cum este acesta prevăzut la art. 213 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) Comisia de evaluare va fi formată din cel puțin 5 membri cu pregătire profesională și experiență relevantă în domeniu, precum și cu probitate morală recunoscută. (3 ) Comisia de evaluare se numește prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Sport și Tineret. Ârt. 28. — Nu au dreptul să fie membri în comisia de evaluare următoarele persoane: a) persoane care dețin părți sociale, părți de interes, acțiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanți/candidați sau subcontractanți ori persoane care fac parte din consiliul de administrație/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanți/candidați sau subcontractanți; b) soț/soție, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administrație/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanți/candidați; c) persoane despre care se constată că pot avea un interes de natură să le afecteze imparțialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a candidaturilor/ofertelor. CAPITOLUL XIII Deschiderea și evaluarea ofertelor Art. 29. — (1) Comisia de evaluare are obligația de a deschide ofertele la data și în locul indicate în invitația de participare. (2) Orice reprezentant al ofertanților care au depus oferta are dreptul de a fi prezent la ședința de deschidere a ofertelor, în baza unei împuterniciri din partea operatorului economic. (3) Comisia de evaluare nu are dreptul de a respinge o ofertă având ca singură motivație absența de la deschidere a ofertantului care a depus oferta respectivă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 11 (4) în cazul în care constată lipsa a cel mult două dintre documentele solicitate, comisia de evaluare poate acorda operatorului economic în cauză un termen de maximum 48 de ore pentru depunerea acestora, iar în cazul nedepunerii lor în termen, oferta depusă va fi respinsă ca neconformă. Art. 30. — Comisia de evaluare are obligația de a exclude orice ofertant în cazul în care se dovedește că acesta a fost sau este angajat în practici corupte sau frauduloase în legătură cu procesul de atribuire a contractului de achiziție publică. CAPITOLUL XIV Criteriul pentru atribuirea contractului de achiziție publică Art. 31. — (1) Autoritatea contractantă are obligația să precizeze în invitația de participare criteriul pe baza căruia se atribuie contractul, iar acesta poate fi „cel mai mic preț” sau „oferta cea mai avantajoasă tehnico-economic”. (2) Odată cu menționarea criteriului de atribuire, dacă este cazul, autoritatea contractantă va menționa și factorii de evaluare, formule sau algoritmi de calcul ce vor fi utilizați la stabilirea clasamentului final al ofertelor depuse. (3) Contractele de achiziție publică vor fi atribuite în ordinea crescătoare a valorilor financiare propuse în oferte sau descrescătoare a punctajului stabilit în urma aplicării formulelor/algoritmului de calcul. Art. 32. — Autoritatea contractantă nu poate schimba în procesul de evaluare a ofertelor criteriul de atribuire stabilit în documentație. CAPITOLUL XV Forme de comunicare Art. 33. — (1) Orice comunicare, solicitare, informare, notificare și altele asemenea trebuie să se transmită sub formă de document scris. (2) Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii și al primirii. (3) Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu excepția documentelor care confirmă primirea. (4) Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre următoarele forme: a) prin poștă; b) telegramă; c) telex; d) telefax; e) e-mail. Art. 34. — (1) în cadrul ședinței de deschidere a ofertelor, comisia de evaluare verifică modul de respectare a regulilor formale de depunere și prezentare a ofertelor și a documentelor care le însoțesc. (2) Plicurile vor fi deschise de președintele comisiei de evaluare, care are obligația de a anunța următoarele informații: a) denumirea ofertanților; b) modificările și retragerile de oferte; c) existența garanțiilor de participare (dacă au fost solicitate în documentația de atribuire); d) elementele principale ale propunerilor financiare, inclusiv tariful; e) orice alte detalii și precizări pe care comisia de evaluare le consideră necesare; f) toate documentele/formularele depuse în cadrul ofertei pentru achiziția de servicii solicitate de autoritatea contractantă. (3) Comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal de deschidere, care trebuie să includă informațiile prevăzute la alin. (2) și care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât și de reprezentanții ofertanților care sunt prezenți la deschiderea ofertelor. (4) La întrunirile comisiei de evaluare au dreptul de a participa numai membrii acesteia. (5) Comisia de evaluare va examina documentele care dovedesc îndeplinirea cerințelor minime privind capacitatea tehnică și capacitatea economico-financiară, numai pentru acei ofertanți care nu au fost deja excluși ca urmare a neîndeplinirii condițiilor referitoare la eligibilitate și înregistrare. (6) După verificarea îndeplinirii cerințelor minime privind capacitatea tehnică și capacitatea economico-financiară, comisia de evaluare stabilește ofertanții calificați și, dacă este cazul, pe cei excluși. Art. 35. — (1) După finalizarea etapei de evaluare a ofertelor, autoritatea contractantă are obligația de a transmite în cel mult două zile tuturor ofertanților o comunicare în scris referitoare la rezultatul procedurii. (2) în cazul ofertanților a căror ofertă nu a fost declarată câștigătoare, comunicarea trebuie să precizeze motivul pentru care a fost respinsă, precum și căile de atac împotriva deciziei comisiei. (3) în cazul ofertanților câștigători, comunicarea trebuie să precizeze faptul că oferta lor a fost declarată câștigătoare și că aceștia vor fi invitați în vederea încheierii contractului de achiziție publică, după expirarea perioadei legale prevăzute pentru depunerea de contestații. Art. 36. — în cazul în care după evaluarea ofertelor și stabilirea operatorilor economici câștigători membrii comisiei de evaluare constată că nu s-a acoperit necesarul de locuri stabilit inițial, autoritatea contractantă are dreptul de a completa numărul de locuri printr-o solicitare de suplimentare făcută ofertanților declarați câștigători. CAPITOLUL XVI Anularea selecției interne de oferte și a atribuirii contractului de achiziție publică Art. 37. — Autoritatea contractantă are dreptul de a anula selecția internă de oferte și atribuirea contractului de achiziție publică numai dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul selecției ofertelor și numai în următoarele circumstanțe: a) niciunul dintre ofertanți nu a îndeplinit condițiile de calificare prevăzute în documentația de atribuire; b) au fost prezentate numai oferte necorespunzătoare, respectiv oferte care: — sunt depuse după data-limită de depunere a ofertelor; — nu au fost elaborate și prezentate în concordanță cu cerințele din documentația de atribuire; — conțin propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneri care sunt, în mod evident, dezavantajoase pentru autoritatea contractantă; c) circumstanțe excepționale afectează procedura pentru atribuirea contractului de achiziție publică sau este imposibilă încheierea contractului. Art. 38. — Decizia de anulare nu creează vreo obligație autorității contractante față de participanții la selecția de oferte, cu excepția returnării garanției pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată în documentația de atribuire. Art. 39. — Autoritatea contractantă are obligația de a comunica în scris tuturor participanților atât încetarea obligațiilor pe care aceștia și le-au creat prin depunerea de oferte, cât și motivul anulării. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 CAPITOLUL XVII încheierea, îndeplinirea și finalizarea contractului de achiziție publică Art. 40. — (1) Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul de achiziție publică cu ofertantul/ofertanții ale cărui/căror oferte au fost stabilite ca fiind câștigătoare de către comisia de evaluare. (2) Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul de achiziție publică în perioada de valabilitate a ofertelor. (3) Fără a fi încălcate prevederile alin. (2), autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul de achiziție publică după data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii respective, dar nu înainte de expirarea perioadei legale pentru depunerea eventualelor contestații. Art. 41. —în cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către una dintre părți, partea lezată are dreptul de a cere rezilierea contractului de achiziție publică și de a pretinde plata de despăgubiri potrivit legii. CAPITOLUL XVIII Dosarul achiziției publice Art. 42. — (1) Autoritatea contractantă are obligația de a întocmi dosarul achiziției publice. (2) Dosarul achiziției publice trebuie să cuprindă cel puțin următoarele documente: a) nota de fundamentare/oportunitate a achiziției; b) anunțul de intenție și dovada transmiterii acestuia spre publicare, dacă este cazul; c) documentația de atribuire și dovada publicării pe site-ul propriu; d) procesul-verbal de deschidere a ofertelor; e) raportul procedurii de atribuire; f) comunicările rezultatului procedurii aplicate; g) contractul de achiziție publică semnat; h) anunțul de atribuire (dacă este cazul) și dovada transmiterii acestuia spre publicare. (3) Raportul procedurii de atribuire se elaborează înainte de încheierea contractului de achiziție publică și cuprinde cel puțin următoarele elemente: a) denumirea și sediul autorității contractante; b) obiectul contractului de achiziție publică/acordului-cadru; c) denumirea/numele ofertanților participanți la procedură; d) dacă este cazul, denumirea/numele candidaților neselectați, precum și motivele care au stat la baza neselectării respectivilor candidați; e) denumirea/numele ofertanților participanți la procedură; f) denumirea/numele ofertanților respinși și motivele care au stat la baza acestei decizii; g) denumirea/numele ofertantului/ofertanților a cărui/căror ofertă a fost declarată câștigătoare și motivele care au stat la baza acestei decizii; h) dacă este cazul, justificarea hotărârii de anulare a procedurii de atribuire. Art. 43. — Dosarul achiziției publice se păstrează de către autoritatea contractantă atât timp cât contractul de achiziție publică produce efecte juridice, dar nu mai puțin de 5 ani de la data finalizării contractului respectiv. CAPITOLUL XIX Căi de atac. Dispoziții generale privind utilizarea căilor de atac Art. 44. — Orice persoană juridică care are un interes legitim în legătură cu un act sau o decizie emise de comisia de evaluare a ofertelor și care suferă, riscă să sufere sau a suferit un prejudiciu ca o consecință directă a acelui act are dreptul de a utiliza căile de atac prevăzute de prezentele norme procedurale. Art. 45. — (1) Forma de atac pe cale administrativă a actelor și deciziilor nelegale care determină încălcarea prevederilor prezentelor norme procedurale este contestația. (2) în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, contestațiile privind procedura de atribuire a contractelor de servicii, din categoria celor incluse în anexa 2B, se soluționează potrivit dispozițiilor cap. IX din actul normativ menționat. CAPITOLUL XX Dispoziții finale Art. 46. — Prezentele norme procedurale intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii iunie 2010 în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea 109/2008, cu modificările ulterioare, al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare, al Regulamentului privind operațiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată, aprobat prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.509/2008, al Regulamentului Băncii Naționale a MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 360/1 .VI.2010 13 României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României și al Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 12/2005 privind piața secundară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României și al Convenției nr. 184.575/13/2005, încheiate între Ministerul Finanțelor Publice și Banca Națională a României, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. 1. — în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat în luna iunie 2010 se aprobă prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, în valoare nominală totală de 4.600 milioane lei, prevăzute în p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 28 mai 2010. Nr. 1.741. anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală de trezorerie și datorie publică va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ANEXA Nr. 1 PROSPECT DE EMISIUNE al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în luna iunie 2010 Art. 1. —în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat în luna iunie 2010, Ministerul Finanțelor Publice anunță lansarea de emisiuni de certificate de trezorerie cu discont, astfel: Cod Data Data Data Nr. Valoarea emisiunii ISIN licitației emisiunii scadenței de zile --- lei --- RO1011CTN0F0 7.06.2010 9.06.2010 8.06.2011 364 1.200.000.000 RO1010CTN0G9 14.06.2010 16.06.2010 15.12.2010 182 1.000.000.000 RO1011CTN0H6 21.06.2010 23.06.2010 22.06.2011 364 1.200.000.000 Art. 2. — Valoarea nominală individuală a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei. Art. 3. — Metoda de vânzare este licitația și va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face după metoda cu preț multiplu. Art. 4. — Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților persoane fizice și juridice. Art. 5. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 7 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. (3) Numărul de tranșe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 5 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 6. — Prețul și randamentul se vor determina utilizând următoarele formule: Y = r/P, în care: P = prețul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale; d = numărul de zile până la scadență; r- rata discontului, exprimată cu două zecimale; Y = randamentul, exprimat cu două zecimale. Art. 7. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 8. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către Comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 Art. 9. — Evenimentele de plată aferente certificatelor de trezorerie cu discont se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat — SaFIR. Art. 10. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționate. Art. 11. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. ANEXA Nr. 2 PROSPECT DE EMISIUNE al obligațiunilor de stat de tip benchmark lansate în luna iunie 2010 redeschiderea emisiunilor de obligațiuni de stat de tip benchmark cu scadența la 3 ani și 5 ani, cu următoarele caracteristici: Art. 1. — în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat în luna iunie 2010, Ministerul Finanțelor Publice anunță Dobânda Valoarea Cod ISIN*) Data licitației Data emisiunii Data scadenței Maturitate Rata cupon acumulată nominală Nr. ani % --- lei/titlu --- totală --- lei --- RO1013DBN023 3.06.2010 7.06.2010 25.07.2013 3 6,25 542,81 600.000.000 RO1015DBN010 17.06.2010 21.06.2010 30.04.2015 5 6,00 85,48 600.000.000 *) în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 2.231/2008 privind titlurile de stat ce urmează a fi tranzacționate și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori București” — S.A., aceste serii se tranzacționează simultan pe piața secundară administrată de Banca Națională a României și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori București” — S.A. Art. 2. —Valoarea nominală totală a emisiunii de obligațiuni de stat de tip benchmark poate fi majorată prin redeschideri ulterioare ale acesteia. Art. 3. —Valoarea nominală individuală a unei obligațiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei. Art. 4. — Dobânda (cuponul) pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadență la 3 și 5 ani se plătește anual la datele specificate în prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 708/2010 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu discont și a obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii martie 2010, fiind determinată conform formulei: D = VN* r/frecvența anuală a cuponului (1), în care: D = dobânda (cupon); VN = valoarea nominală; r = rata cuponului. Art. 5. — Metoda de vânzare este licitația și va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua după metoda cu preț multiplu. Cotația de preț va fi exprimată sub formă procentuală, cu 4 zecimale. Art. 6. — Obligațiunile de stat de tip benchmark pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților, persoane fizice și juridice. Art. 7. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 10 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. (3) Numărul cotațiilor de preț nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, așa cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 9 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat prețului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 8. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 9. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către Comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 10. — Evenimentele de plată aferente obligațiunilor de stat de tip benchmark se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat — SaFIR. Art. 11. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționate. Art. 12. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 15 ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR DECIZIE privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind remunerația datorată artiștilor interpreți sau executanți și producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora de către organismele de radiodifuziune Având în vedere prevederile art. 123¹ alin. (1) lit. d), art. 130 alin. (1) lit. b), art. 131 și ale art. 138 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 alin. (2) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcționarea, structura personalului și dotările necesare îndeplinirii atribuțiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, cu modificările și completările ulterioare, ținând cont de cererea formulată de către Uniunea Producătorilor de Fonograme din România (UPFR) și Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți sau Executanți (CREDIDAM), înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor cu nr. RG II/8.402 din 25 mai 2010, precum și de Referatul nr. RG 11/8.424 din 26 mai 2010 al Direcției registre, gestiune colectivă și relații publice, în temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) și ale art. 7 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006, cu modificările și completările ulterioare, directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite următoarea decizie: Art. 1. — Se constituie Comisia pentru negocierea Metodologiei privind remunerația datorată artiștilor interpreți sau executanți și producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora de către organismele de radiodifuziune, după cum urmează: • câte un reprezentant al UPFR (Uniunea Producătorilor de Fonograme din România) și un reprezentant al CREDIDAM (Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți sau Executanți), pe de o parte; și • câte un reprezentant al Societății Române de Radiodifuziune (SRR), al Asociației Române de Comunicații Audiovizuale (ARCA), al Societății Comerciale „SBS Broadcasting Media” — S.R.L. — Kiss FM, al Societății Comerciale „Europa Development Internațional România” — S.R.L. — Europa FM și al Societății Comerciale „Radio XXI” — S.A. — Radio XXI, pe de altă parte. Art. 2. — Comisia constituită potrivit art. 1 are obligația să desfășoare negocierile în conformitate cu dispozițiile art. 131¹ și ale art. 131² alin. (1) și (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la data constituirii. Art. 3. — Comisia își va stabili programul întâlnirilor, pe care îl va comunica Oficiului Român pentru Drepturile de Autor. Art. 4. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu dispozițiile art. 131 alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu modificările și completările ulterioare, și intră în vigoare la data publicării. Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, Robert Bucur București, 26 mai 2010. Nr. 200. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 360/1 .VI.2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României valabil în luna iunie 2010 Având în vedere prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și ținând seama de evoluțiile macroeconomice și monetare recente, Banca Națională a României hotărăște: Pentru luna iunie 2010, nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României este de 6,25% pe an. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 1 iunie 2010. Nr. 18. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 443464 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 360/1 .VI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495