MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 327 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți’ ¹⁸ maⁱ ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 85. — Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență ....... 2-6 509. — Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind ’ organizarea activității practicienilor în insolvență.................................. 6 ★ 511. — Decret privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război 7 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 442. — Hotărâre privind aprobarea amendamentelor convenite între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor Publice, și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin scrisorile semnate la București la 11 noiembrie 2009 și la Paris la 22 decembrie 2009, la Acordul-cadr’u de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanțarea Proiectului privind reabilitarea infrastructurii școlare din România, semnat la București la 11 iulie 2003............................... 7-8 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 153. — Decizie privind eliberarea doamnei Rodica Pârvu din funcția de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor................................ 9 154. — Decizie privind numirea domnului Robert Bucur în funcția de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor ...................................... 9 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 429/112/471. — Ordin al ministrului sănătății, al ministrului administrației și internelor și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 51 alin. (3¹) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate................................................ 10-12 1. 088. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind modificarea și completarea Normelor metodologice pentru înregistrarea și raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.059/2008 ................................ 12-14 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 14. — Circulară privind punerea în circulație, în scop numismatic, a unor monede dedicate aniversării a 130 de ani de la înființarea Băncii Naționale a României și a unei monede dedicate lui Eugeniu Carada — ctitorul Băncii Naționale a României ......... 14-15 16. — Circulară privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii începând cu perioada de aplicare 24 aprilie—23 mai 2010........................... 15 17. — Circulară privind rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii în monedă națională începând cu perioada de aplicare 24 mai—23 iunie 2010 ..................................... 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 86 din 8 noiembrie 2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 254/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 22 noiembrie 2006, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — Procedurile de insolvență, procedurile de lichidare voluntară, precum și procedurile de prevenire a insolvenței prevăzute de lege, inclusiv măsurile de supraveghere financiară ori de administrare specială, sunt conduse de practicieni în insolvență compatibili.” 2. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Administratorul judiciar este practicianul în insolvență compatibil, autorizat în condițiile legii, desemnat să exercite atribuțiile prevăzute de lege sau stabilite de instanța de judecată, în procedura insolvenței, în perioada de observație și pe durata procedurii de reorganizare.” 3. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. — Lichidatorul este practicianul în insolvență compatibil, autorizat în condițiile legii, desemnat să conducă activitatea debitorului în cadrul procedurii de faliment, atât în procedura generală, cât și în procedura simplificată, și să exercite atribuțiile prevăzute de lege sau pe cele stabilite de instanța de judecată.” 4. Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 4. — (1) Practicienii în insolvență își pot exercita profesia în cabinete individuale, cabinete asociate, societăți profesionale cu răspundere limitată (SPRL) și întreprinderi unipersonale cu răspundere limitată sau pot avea calitatea de colaboratori ori angajați ai uneia dintre formele de exercitare a profesiei. (2) Un practician în insolvență își poate exercita activitatea într-o singură formă de organizare a profesiei și va putea avea calitatea de asociat într-o singură societate profesională sau întreprindere profesională unipersonală, cu excepția constituirii de filiale ale SPRL, în care este partener.” 5. La articolul 5, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 5. — (1) Cabinetul individual se constituie pe baza deciziei practicianului în insolvență și se înregistrează în Registrul formelor de organizare. (3 ) Cabinetele individuale se pot asocia, prin contract, în scopul exercitării în comun a profesiei. Cabinetele asociate sunt supuse înregistrării în Registrul formelor de organizare. Drepturile și obligațiile practicienilor în insolvență, titulari ai unor cabinete asociate, își păstrează caracterul personal și independent și nu pot fi cedate. în mod corespunzător, cabinetele individuale se pot asocia și cu societățile civile profesionale.” 6. La articolul 9, alineatele (4) și (7) se modifică și vor avea următorul cuprins: „( 4) Contractul de societate este supus înregistrării în Registrul formelor de organizare, ținut de Secretariatul general al UNPIR. (7 ) SPRL își poate constitui filiale care se înregistrează în Registrul formelor de organizare.” 7. La articolul 9, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alineatele (8) și (9), cu următorul cuprins: „( 8) Filiala este constituită cu aportul integral al unei societăți profesionale sau prin asocierea unei societăți profesionale cu unul sau mai mulți practicieni în insolvență, cu condiția ca societatea profesională să dețină calitatea de asociat majoritar. (9 ) Prevederile prezentului capitol referitoare la SPRL se aplică, în măsura compatibilității, și filialelor.” 8. Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 13. — Formele de organizare a profesiei de practician în insolvență cu personalitate juridică dobândesc personalitate juridică la data înregistrării în Registrul formelor de organizare ținut de UNPIR.” 9. La articolul 15, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 15. — (1) Capitalul social al societății civile profesionale cu răspundere limitată, reprezentând minimum 3.500 lei, se varsă la momentul constituirii societății. Secretariatul general al UNPIR este obligat să verifice vărsarea integrală a capitalului social la momentul constituirii și, dacă este cazul, să verifice evaluarea aporturilor în industrie, în natură sau în clientelă. Evaluarea se realizează de către un evaluator autorizat, membru al Asociației Naționale a Evaluatorilor din România (ANEVAR), desemnat de adunarea asociaților.” 10. La articolul 17, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Pentru hotărârile având ca obiect modificarea contractului de societate este necesar votul tuturor asociaților, în afară de cazul în care contractul de societate prevede altfel.” 11. La articolul 24, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (3¹) și (3²), cu următorul cuprins: „(3 ¹) Fuziunea se face prin absorbirea unei societăți profesionale de către o altă societate sau prin contopirea a două ori mai multe societăți pentru a alcătui o societate nouă. (3² ) Divizarea totală se face prin împărțirea întregului patrimoniu, inclusiv a portofoliului de dosare al unei societăți care își încetează existența, între două sau mai multe societăți existente sau care iau astfel ființă.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 3 12. Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 25. — Poate dobândi calitatea de practician în insolvență persoana care îndeplinește următoarele condiții: a) deține diplomă de studii de învățământ superior de lungă durată în drept ori științe economice și are o experiență în domeniul juridic sau economic de cel puțin 3 ani de la data obținerii diplomei de studii superioare; b) nu se găsește în vreunul dintre cazurile de nedemnitate prevăzute la art. 27 alin. (1); c) a promovat examenul de admitere în profesia de practician în insolvență, în condițiile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență și de Statut.” 13. La articolul 26, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4¹), cu următorul cuprins: „(4¹) Pentru situațiile prevăzute la alin. (3) și (4), soluționarea cererii de înscriere în Tabloul UNPIR se va realiza în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii documentației complete.” 14. La articolul 26, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins: „(8) Dispozițiile prezentului articol sunt aplicabile și cetățenilor aparținând Confederației Elvețiene.” 15. La articolul 28, litera d) a alineatului (1) și litera b) a alineatului (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,d) exercitarea calității de notar public sau executor judecătoresc. b) calitatea de avocat, expert contabil, contabil autorizat, evaluator, auditor financiar, arbitru, mediator, conciliator, expert financiar și expert tehnic judiciar, care lucrează în interiorul profesiei lor.” 16. La articolul 28, alineatul (3) se abrogă. 17. Articolul 29 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 29. — (1) Practicianul în insolvență care anterior a îndeplinit funcția de judecător-sindic, devenind practician în insolvență în condițiile legii, nu poate fi numit în calitate de administrator sau lichidator în raza instanței în care a funcționat, decât după trecerea unei perioade de minimum 3 ani de la încetarea activității. (2) Profesia de practician în insolvență nu poate fi exercitată la tribunale, tribunalele specializate și curțile de apel, nici la parchetele de pe lângă aceste instanțe la care soțul practicianului în insolvență, ruda sau afinul până la gradul al 11l-lea inclusiv îndeplinește funcția de judecător sau procuror. (3) Interdicțiile prevăzute la alin. (1) și (2) se aplică și practicianului în insolvență care se folosește de forma de organizare profesională sau de raporturile de conlucrare profesională stabilite de prezenta ordonanță de urgență în scopul eludării interdicțiilor. Practicienii în insolvență sunt obligați să comunice UNPIR instanțele la care nu își pot exercita profesia din motive de incompatibilitate, sub sancțiunea suspendării. (4) Profesia de practician în insolvență nu poate fi exercitată la tribunalele la care rudele sau afinii până la gradul al lll-lea îndeplinesc funcția de judecător-sindic. (5) Profesia de practician în insolvență nu poate fi exercitată de persoane care în ultimii 2 ani au deținut funcții în cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice, al Curții de Conturi sau al Autorității de Valorificare a Activelor Statului din raza teritorială a curții de apel unde funcționează.” 18. La articolul 30, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 30. — (1) Nu poate fi desemnat ca administrator judiciar sau lichidator ori delegat permanent al unei forme de exercitare a profesiei practicianul în insolvență persoană fizică care a avut, într-o perioadă de 2 ani anterioară datei pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii, calitatea de: avocat, consilier juridic, auditor financiar, expert contabil, contabil autorizat al persoanei juridice sau a fost numit ca evaluator, arbitru, mediator, expert judiciar, expert tehnic într-o cauză privind acea persoană juridică.” 19. La articolul 30, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) Interdicția prevăzută la alin. (1) se aplică și formei de exercitare a profesiei din care face parte practicianul în insolvență respectiv, cu condiția ca la momentul exercitării calității de avocat să fi făcut parte din forma de exercitare a profesiei numite în cauză.” 20. La articolul 30, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) Interdicția prevăzută la alin. (3) nu se aplică dacă la data numirii practicianului într-o procedură creanța care ar determina apariția stării de incompatibilitate are caracter nelitigios, fiind stabilită prin înscrisuri întocmite de cele două societăți sau prin hotărâre judecătorească irevocabilă, precum și dacă în cele două societăți calitatea de administrator judiciar sau lichidator este îndeplinită de o SPRL, respectiv de o filială a acesteia.” 21. Articolul 31 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 31. —în cadrul procedurii insolvenței, practicianul este obligat să se abțină, sub sancțiunea suspendării din profesie, dacă: a) se află în stare de incompatibilitate profesională sau conflict de interese, astfel cum sunt acestea definite în Statut și în Codul de etică profesională; b) se află în unul dintre cazurile prevăzute la art. 27 din Codul de procedură civilă, cu excepția celui prevăzut la art. 27 pct. 7 22. La articolul 32, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Pot fi primite în profesie, la cerere, cu scutire de examen și de perioadă de stagiu, persoanele care au exercitat cel puțin 5 ani funcția de judecător-sindic, precum și persoanele care au exercitat timp de 10 ani funcția de avocat, judecător sau notar public. înscrierea în Tabloul UNPIR se face în termen de cel mult un an de la eliberarea din funcția de magistrat sau notar public, cu condiția ca aceasta să nu îi fie imputabilă.” 23. După articolul 32 se introduc două noi articole, articolele 32¹ și 32², cu următorul cuprins: „Art. 32¹. — (1) Cererea de admitere în profesie formulată potrivit art. 32 alin. (2) se soluționează în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii documentației complete, potrivit prezentei ordonanțe de urgență și Statutului. (2) Termenul prevăzut la alin. (1) poate fi prelungit o singură dată, pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse inițial nu este afectată de această prelungire. Prelungirea termenului de autorizare, precum și durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzător și notificate solicitantului înainte de expirarea termenului inițial. (3) în cazul în care solicitantul nu îndeplinește condițiile prevăzute de lege sau dacă cererea formulată nu este însoțită de actele doveditoare, UNPIR comunică persoanei interesate 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 refuzul de autorizare ori, după caz, necesitatea completării dovezilor impuse de prezenta ordonanță de urgență. Refuzul de autorizare se motivează în mod corespunzător. Art. 32². — (1) Deciziile organelor de conducere ale UNPIR de respingere a cererilor formulate potrivit art. 32 alin. (2), precum și a cererilor de înscriere la examenul pentru dobândirea calității de practician trebuie motivate corespunzător și pot fi atacate la instanța judecătorească competentă, în conformitate cu procedura prevăzută de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) Dispozițiile alin. (1) se aplică, în mod corespunzător, și pentru deciziile de respingere a contestațiilor formulate în situația neadmiterii la examenul pentru dobândirea calității de practician în insolvență.” 24. La articolul 33, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 33. — (1) La începutul exercitării profesiei, practicianul în insolvență efectuează un stagiu de pregătire profesională cu durata de 2 ani, perioadă în care are calitatea de practician în insolvență stagiar. Sunt scutite de stagiu persoanele care au exercitat timp de 10 ani funcția de avocat, magistrat și notar public.” 25. După articolul 34 se introduce un nou articol, articolul 34¹, cu următorul cuprins: „Art. 34¹. — Procedurile și formalitățile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea profesiei de practician în insolvență în România pot fi îndeplinite și prin intermediul Punctului de contact unic electronic (PCU electronic), în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 68/2010. Prevederile prezentului articol se aplică de la data operaționalizării PCU electronic.” 26. La articolul 35, literele c), e) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,c ) în caz de neplată totală sau parțială a taxelor și a contribuțiilor profesionale către UNPIR, în condițiile art. 42 alin. (2); e) în cazul neplății primei de asigurare, în condițiile art. 41 alin. (6); f) prin decizie a Comisiei de disciplină, în cazurile în care împotriva practicianului în insolvență s-a luat măsura suspendării, ca sancțiune disciplinară conform Statutului UNPIR;”. 27. La articolul 37, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) Depunerea sau acceptarea de către practicianul în insolvență, în mod repetat, a unei oferte de onorariu care nu ține seama de prevederile alin. (2) constituie concurență neloială și se sancționează conform prevederilor art. 39.” 28. La articolul 37, alineatele (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(3) Onorariul provizoriu pentru perioada de observație este stabilit de judecătorul-sindic la deschiderea procedurii de insolvență, în temeiul criteriilor prevăzute la alin. (2). Acesta va putea fi modificat de adunarea creditorilor care va ține seama în mod obligatoriu de prevederile alin. (2). (4) Plata onorariilor practicienilor în insolvență — administratori judiciari sau lichidatori ori a cheltuielilor de procedură se va face din fondul constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare, iar calculul acestora va fi efectuat conform tarifelor și standardelor de cost ce se vor stabili de către Adunarea reprezentanților permanenți a UNPIR.” 29. La articolul 38, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) UNPIR va proceda la întocmirea listei cu practicienii definitivi și compatibili care au dreptul de a întocmi expertize conform alin. (2). Lista practicienilor cu drept de a efectua expertiza se va comunica instanțelor de judecată.” 30. Articolul 39 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 39. — în exercițiul atribuțiilor sale practicianul în insolvență se abține de la orice faptă de concurență neloială și de la orice practică anticoncurențială, astfel cum sunt prevăzute în Statut și în Codul de etică profesională, sub sancțiunea suspendării sau excluderii din profesie.” 31. La articolul 41, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2¹) și (2²), cu următorul cuprins: „(2¹) Este exceptat de la obligația prevăzută la alin. (2) practicianul în insolvență care este acoperit, în alt stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau în Confederația Elvețiană, de o asigurare de răspundere profesională ori de o garanție echivalentă. Dacă valoarea poliței de asigurare este mai mică decât cuantumul minim stabilit prin Statut sau dacă echivalența este doar parțială, UNPIR poate solicita fie o completare a acesteia, fie o garanție suplimentară. (2²) Proba asigurării de răspundere profesională sau a garanției prevăzute la alin. (2¹) se face cu actul doveditor eliberat de instituțiile de credit sau asigurătorii stabiliți în alt stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau în Confederația Elvețiană.” 32. După articolul 41 se introduce un nou articol, articolul 41¹, cu următorul cuprins: „Art. 41¹. — Membrii UNPIR au obligația de a participa la cursurile de pregătire profesională continuă, organizate în conformitate cu prevederile Statutului. Nerespectarea acestei obligații constituie abatere și se va sancționa cu suspendarea din activitate.” 33. La articolul 42, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 42. — (1) Membrii UNPIR au obligația să plătească cotizația anuală și contribuția pe tranșe de venituri stabilite prin Statut. Societățile profesionale și filialele acestora au obligația plății taxei anuale stabilite prin Statut. (2) Neplata cotizației anuale și a contribuției în termenul stabilit prin Statut atrage suspendarea pe o perioadă de 3 luni, iar neplata acestora până la încheierea perioadei de suspendare atrage radierea din Tabloul UNPIR. Neplata taxei anuale pentru societățile profesionale în termenul stabilit prin Statut atrage suspendarea pe o perioadă de 3 luni a asociatului sau a asociaților coordonatori.” 34. La articolul 48, după litera h) se introduce o nouă literă, litera h¹), cu următorul cuprins: „h¹) cooperează, prin intermediul Sistemului de informare al pieței interne (IMI), cu autoritățile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene și ale Spațiului Economic European, în cazul în care este necesară verificarea documentelor depuse în vederea autorizării, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 68/2010;”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2010 5 35. După articolul 48 se introduce un nou articol, articolul 48¹, cu următorul cuprins: „Art. 48¹. — Sumele cuprinse în fondul de lichidare nu pot face obiectul măsurilor asigurătorii sau al executării silite.” 36. La articolul 52 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) adoptă Statutul UNPIR, precum și modificările și completările acestuia; adoptă Codul de etică profesională și Regulamentul privind procedura disciplinară. Statutul va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.” 37. După articolul 52¹ se introduce un nou articol, articolul 52², cu următorul cuprins: „Art. 52². —Adunarea reprezentanților permanenți va stabili tarifele pentru onorarii și standardele de cost pentru cheltuielile de procedură, atunci când acestea se plătesc din fondul constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare.” 38. La articolul 53, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 53. — Consiliul național de conducere al UNPIR este format din 15 membri titulari, din care un președinte, un prim-vicepreședinte, 2 vicepreședinți, 11 membri, precum și 5 membri supleanți și are următoarele atribuții principale:”. 39. La articolul 54, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 54. — (1) Președintele UNPIR este și președintele Consiliului național de conducere și este ales de Congres dintre membrii UNPIR. Mandatul unui președinte este de 4 ani și poate fi reînnoit. (2) Membrii titulari și membrii supleanți ai Consiliului național de conducere al UNPIR sunt aleși prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit. Prim-vicepreședintele ține locul președintelui în lipsa acestuia și îl înlocuiește, în cazul imposibilității continuării activității, până la un nou congres electiv.” 40. La articolul 54, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Sub rezerva dispozițiilor art. 36 lit. e), în cazul scăderii numărului de membri ai Consiliului național de conducere al UNPIR, locul vacant va fi ocupat de un membru supleant desemnat prin vot secret de Consiliu.” 41. La articolul 55, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Comisia superioară de disciplină este compusă din 7 membri titulari — președintele și 6 membri — și 3 membri supleanți, desemnați de Congresul UNPIR pentru o perioadă de 4 ani dintre practicienii în insolvență aflați în evidența UNPIR și care se bucură de autoritate profesională și morală deosebită.” 42. La articolul 59, alineatele (3) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(3) Consiliul de conducere gestionează sumele rezultând din cotizații și contribuții ale membrilor filialei, precum și sumele din fondul de lichidare aflate la dispoziția filialei, primite de la UNPIR. Din sumele rezultate din cotizații și contribuții, 50% se virează către UNPIR.” (5) în cazul scăderii numărului de membri ai consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR, locul vacant va fi ocupat de un membru supleant desemnat prin vot secret de Consiliu.” 43. La articolul 64, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Cererea va fi depusă în termen de cel mult 6 luni de la promovarea examenului de dobândire a calității de practician în insolvență. Nedepunerea cererii în acest termen duce la pierderea dreptului de înscriere în Tabloul UNPIR.” 44. La capitolul VII, titlul secțiunii a 2-a se modifică și va avea următorul cuprins: „SECȚIUNEA a 2-a Registrul formelor de organizare” 45. Articolul 65 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 65. — (1) Se constituie Registrul formelor de organizare a practicienilor în insolvență, în scopul evidenței centralizate a acestora, în care sunt înregistrate societățile civile profesionale cu personalitate juridică și cabinetele individuale de insolvență. (2) Registrul formelor de organizare se ține de Secretariatul general al UNPIR, prin compartimentul de specialitate.” 46. La articolul 66 alineatul (1), partea introductivă și literele d) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 66. — (1) în registrul prevăzut la art. 65 vor fi înregistrate cel puțin următoarele elemente pentru societățile profesionale: d) lista angajaților societății civile profesionale, cu sau fără personalitate juridică, cu indicarea numărului de înregistrare în Registrul formelor de organizare și în Tabloul UNPIR; f) în cazul SPRL, filialele și lista practicienilor, persoane fizice, angajate în cadrul acestora sau având statutul de colaboratori permanenți;”. 47. La articolul 66, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) în registrul prevăzut la art. 65 vor fi înregistrate cel puțin următoarele elemente pentru cabinetele individuale: a) decizia de înființare a cabinetului individual; b) sediul social; c) lista angajaților și a colaboratorilor permanenți, practicieni în insolvență; d) informații financiare, prezentate anual, în formatul prevăzut prin Statut; e) mențiuni cu privire la schimbarea formei de exercitare a profesiei.” 48. La articolul 66, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) înmatricularea și înregistrarea mențiunilor sunt opozabile terților de la data efectuării lor în Registrul formelor de organizare.” 49. La articolul 67, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 67. — (1) UNPIR este obligată să elibereze, pe cheltuiala persoanei solicitante, copii certificate de pe înregistrările efectuate în Registrul formelor de organizare și de pe înscrisurile doveditoare.” 50. La articolul 68, litera k) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,k) necomunicarea în termen de 30 de zile a schimbărilor intervenite în legătură cu datele înscrise în Tabloul UNPIR și în Registrul formelor de organizare.” 51. La articolul 69, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins: „(7) Membrii organelor de conducere ai UNPIR și ai filialelor nu pot asista sau reprezenta alți membri ai UNPIR, practicieni în insolvență, în fața comisiei de disciplină a filialelor sau a comisiei superioare de disciplină.” 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 52. După articolul 77 se introduce un nou articol, articolul 77¹, cu următorul cuprins: „Art. 77¹. — în ceea ce privește procedura și formalitățile care trebuie îndeplinite pentru accesul la profesia de practician în insolvență, respectiv pentru exercitarea acesteia, prevederile prezentei ordonanțe de urgență se completează cu dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 68/2010.” 53. Anexa se modifică și va avea următorul cuprins: „ANEXĂ STRUCTURA Tabloului UNPIR Tabloul UNPIR va fi împărțit astfel: Secțiunea I: Persoane fizice române — date de identificare Subsecțiunea I A: Practicieni stagiari Subsecțiunea I B: Practicieni definitivi organizați în cabinete individuale Subsecțiunea I C: Practicieni definitivi asociați în societăți profesionale Subsecțiunea I D: Practicieni definitivi angajați sau colaboratori ai formelor de exercitare a profesiei Secțiunea a ll-a: Societăți profesionale — date de identificare Subsecțiunea a ll-a A: Societăți profesionale cu personalitate juridică Subsecțiunea a ll-a B: Filiale ale societăților profesionale cu personalitate juridică Secțiunea a lll-a: Persoane fizice străine — date de identificare Secțiunea a IV-a: Persoane juridice străine — date de identificare Secțiunea a V-a: Persoane incompatibile — date de identificare Secțiunea a Vl-a: Sancțiuni Secțiunea a Vll-a: Radieri.” Art. II. — Persoanele care au dobândit calitatea de membru al UNPIR înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi își păstrează calitatea de membri ai UNPIR. Art. III. — Consiliul național de conducere va fi completat cu 4 membri aleși prin vot secret al Consiliului dintre membrii supleanți, iar la următorul Congres, după intrarea în vigoare a prezentei legi, noii membri supleanți vor fi aleși prin vot în cadrul lucrărilor acestuia. Art. IV. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 22 noiembrie 2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 254/2007, cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 13 mai 2010. Nr. 85. ’ PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 12 mai 2010. Nr. 509.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI 7 DECRET privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. Ași ale art. 75 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decorațiilor de război, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, în semn de recunoștință și apreciere pentru devotamentul excepțional dovedit în timpul executării unei misiuni de luptă în teatrul de operațiuni din Afganistan, în care și-a sacrificat viața, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă post-mortem Ordinul Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război, sublocotenentului Leu Sandu Valerică. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 14 mai 2010. Nr. 511.’ HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea amendamentelor convenite între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor Publice, și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin scrisorile semnate la București la 11 noiembrie 2009 și la Paris la 22 decembrie 2009, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanțarea Proiectului privind reabilitarea infrastructurii școlare din România, semnat la București la 11 iulie 2003 9 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 6 alin. (2) din Legea nr. 439/2003 privind ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanțarea Proiectului privind reabilitarea infrastructurii școlare din România, semnat la București la 11 iulie 2003, cu completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă amendamentele*) convenite între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor Publice, și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin scrisorile semnate la București la 11 noiembrie 2009 și la Paris la 22 decembrie 2009, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanțarea Proiectului privind reabilitarea infrastructurii școlare din România, semnat la București la 11 iulie 2003, ratificat prin Legea nr. 439/2003, cu completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu *) Traducere. București, 28 aprilie 2010. Nr. 442.’ 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Secretar de stat 11 noiembrie 2009 Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, București Tel:+40 21 311.23.76 Fax: +40 21 312.67.92 Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Dl Raphael Alomar, guvernator Fax: +33(0)1 47 55 37 52 Ref.: Acordul-cadru de împrumut F/P 1450 (2002) — Proiectul privind reabilitarea infrastructurii școlare — amendament la anexa 1 Data: Stimate domnule Alomar, Ca urmare a scrisorii noastre datate 17 octombrie 2008, prin care vă solicităm o extindere cu 2 ani a Acordului-cadru de împrumut (ACÎ) menționat mai sus, dorim să vă informăm că Banca Europeană de Investiții (BEI), care cofinanțează acest proiect, ne-a acordat deja aceeași extindere. Pentru a se asigura toate fondurile necesare Proiectului, vă solicităm să fiți de acord cu o extindere similară de 2 ani a ACÎ al Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE). Celelalte elemente din anexa 1 împreună cu alte detalii tehnice și financiare vor fi furnizate și agreate cu BDCE după finalizarea tuturor proceselor de licitație. Sperând că solicitarea noastră se va bucura de înțelegerea și sprijinul dumneavoastră, așteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră prompt. Al dumneavoastră, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat Cc: Dna Sylvie Anagnostopoulos, director de țară, Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI Dl Bogdan Alexandru Drăgoi, Secretar de stat Ministerul Finanțelor Publice Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, București ROMÂNIA Paris, 22 decembrie 2009 Subiect: F/P 1450 — Proiectul privind reabilitarea infrastructurii școlare Stimate domnule Drăgoi, Ca urmare a solicitării dumneavoastră din 11 noiembrie 2009, doresc să vă informez că banca este de acord cu extinderea datei estimate de finalizare a Proiectului până la 31 decembrie 2011, în loc de decembrie 2009. După cum s-a subliniat în comunicările noastre anterioare și în special în scrisoarea noastră din 4 decembrie 2008, problema calendarului de implementare este strâns legată de aspecte importante care privesc sfera de cuprindere, costurile, planul de finanțare, administrarea și supravegherea Proiectului, față de care atât BDCE, cât și Banca Europeană de Investiții și-au manifestat în mod repetat îngrijorarea. Având în vedere cele de mai sus, extinderea curentă a calendarului lucrărilor este acordată de BDCE luând în considerare: (i) furnizarea prin UMPRȘ în email-ul său din 3 iunie 2009 a informațiilor aferente cererii noastre din 4 decembrie 2008, și anume lista finală a școlilor incluzând componentele V-B și V-C, strategia de întreținere și planul de management tehnic; (ii) angajamentul, declarat în scrisoarea dumneavoastră din 11 noiembrie 2009, de a efectua amendamentul la anexa 1 la ACÎ la momentul finalizării procesului de licitație; (iii) concluziile recentei misiuni de monitorizare tehnică (scrisoarea noastră din 17 decembrie 2009), care au arătat că fondurile necesare pentru finalizarea Proiectului, actualmente estimate la 145 milioane euro, vor fi disponibile de la bugetul României, recomandând acordarea de către BDCE a extinderii solicitate a graficului lucrărilor. în consecință, BDCE este decisă să obțină, la finalizarea procesului de licitație, confirmarea oficială a disponibilității resurselor financiare suplimentare pentru componentele V-B și V-C, actualizarea costului total al Proiectului (în special în ceea ce privește componenta lll-M) și să modifice corespunzător anexa 1 la ACÎ. A dumneavoastră, Melanie Wieschollek, director de departament, Departamentul suport operațiuni 9 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind eliberarea doamnei Rodica Pârvu din funcția de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor în temeiul art. 15 lit. a) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 137 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Rodica Pârvu se eliberează din funcția de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 18 mai 2010. Nr. 153.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Robert Bucur în funcția de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor în temeiul art. 15 lit. a) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 137 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Robert Bucur se numește în funcția de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 18 mai 2010. Nr. 154.’ io MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 429 din 11 mai 2010 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Nr. 112 din 17 mai 2010 CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 471 din 11 mai 2010 ORDIN pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 51 alin. (3i) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate Având în vedere: — Referatul de aprobare comun nr. Cs.A. 4.658 din 11 mai 2010 al secretarului general al Ministerului Sănătății, nr. 8.619 al secretarului general al Ministerului Administrației și Internelor și nr. D.G.333 al directorului general al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, și văzând dispozițiile art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 36/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, în temeiul: — dispozițiilor art. 7 alin (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății, ministrul administrației și internelor și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele de aplicare a prevederilor art. 51 alin. (3¹) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.074 din 29 noiembrie 2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Nicolae Lucian Duță ANEXA NORMELE DE APLICARE a prevederilor art. 51 alin. (3¹) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate Art. 1. — (1) Verificarea prezenței asiguraților aflați în incapacitate temporară de muncă la adresa de domiciliu sau la reședința indicată se efectuează de către plătitorii de indemnizații, însoțiți, dacă este cazul, de un reprezentant al poliției, avându-se în vedere programul individual de recuperare recomandat de către medicul specialist și numai în intervalul menționat în declarația prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme. (2) Adresa de domiciliu sau reședința la care urmează a se efectua verificarea este cea menționată de asigurat prin declarația prevăzută în anexa nr. 1. Art. 2. — Plătitorii de indemnizații pot solicita prezența reprezentantului poliției cu ocazia verificării prezenței asiguraților la adresa de domiciliu sau la reședința indicată, în vederea desfășurării în condiții corespunzătoare a acestei activități, pentru preîntâmpinarea unor situații de risc ce ar putea aduce atingere ordinii și liniștii publice. Art. 3. — Prezența reprezentantului poliției poate fi solicitată astfel: a) în scris, anterior deplasării reprezentanților plătitorului de indemnizații la adresa de domiciliu sau la reședința indicată de asigurați; b) prin apelarea numărului unic de urgență 112, în timpul procedurii de verificare a prezenței asiguraților la adresa de domiciliu sau la reședința indicată, de către reprezentanții plătitorului de indemnizații. Art. 4. — (1) Solicitarea prezenței reprezentantului poliției în situația prevăzută la art. 3 lit. a) se face astfel: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2010 11 a) în scris, cu minimum 24 de ore înainte de efectuarea verificării. Unitatea teritorială de poliție competentă să răspundă solicitării este cea de pe raza teritorială unde își are adresa de reședință asiguratul, adresă consemnată prin declarația prevăzută în anexa nr. 1; b) plătitorii de indemnizații au obligația de a comunica unității teritoriale de poliție competente, în copie conformă cu originalul, actul intern de desemnare a reprezentanților săi care efectuează verificarea, modalitățile de contact a acestora (număr de telefon, fax etc.), data și intervalul orar la care urmează a se efectua verificarea. (2) Unitatea teritorială de poliție competentă are obligația de a comunica plătitorilor de indemnizații în maximum 24 de ore de la data primirii solicitării fie datele de contact ale reprezentantului său, fie motivul refuzului sau al imposibilității de a desemna un reprezentant. (3) în situația în care unitatea teritorială de poliție competentă este în imposibilitate de a desemna un reprezentant pentru data și intervalul orar stabilite de plătitorii de indemnizații, aceasta poate propune o altă dată și/sau un alt interval orar, dintre cele menționate în declarația prevăzută în anexa nr. 1, pentru care poate desemna un reprezentant. (4) Șeful structurilor de poliție competente poate desemna reprezentantul său pentru activitatea de verificare, în principal, din cadrul formațiunilor de ordine publică, cu posibilitatea de a decide inclusiv asupra prezenței și a unor polițiști din cadrul altor formațiuni. Art. 5. — (1) în cadrul acțiunii de verificare reprezentantul unității teritoriale de poliție competente are obligația de a acționa conform reglementărilor legale cu privire la exercitarea profesiei de polițist. (2) Persoanele desemnate să efectueze verificarea au obligația de a asigura pe parcursul verificării respectarea garanțiilor constituționale privind inviolabilitatea domiciliului, respectarea dreptului la viață intimă, familială și privată. Art. 6. — (1) în cadrul acțiunii de verificare a prezenței asiguraților aflați în incapacitate temporară de muncă la adresa de reședință indicată este interzisă pătrunderea reprezentanților plătitorilor de indemnizații sau a reprezentantului unității teritoriale de poliție competente în locuință sau în locul împrejmuit ținând de aceasta. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) pot pătrunde în locuință sau în locul împrejmuit ținând de aceasta numai reprezentanții plătitorului de indemnizații având consimțământul expres al persoanei care le folosește. Consimțământul se obține, în scris, sub semnătură, anterior pătrunderii în locuință sau în locul împrejmuit, prin procesul-verbal de constatare prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme. (3) Dispozițiile alin. (2) sunt aplicabile numai în situația în care asiguratul, din cauza stării sale de sănătate, nu se poate deplasa în exteriorul locuinței sau al locului împrejmuit ținând de aceasta. Art. 7. —în cazul în care la activitatea de verificare participă și un reprezentant al poliției, acesta semnează procesul-verbal de constatare prevăzut în anexa nr. 2. ANEXA Nr. 1 la norme DECLARAȚIE Subsemnatul/a,.................................................angajat(ă) al/a............................., cu sediul..........................................., cetățean...................născut(ă) la data de.............., (se va specifica adresa angajatorului) în localitatea......................, domiciliat(ă) în...............str...............................................nr......, bl....... sc.........et....., ap......., sectorul/județul.................., posesor(oare) al/a...........seria........nr................., eliberat(ă) de..............................................................la data de.................................................., cod numeric personal........................................, cunoscând dispozițiile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere următoarele: Pe perioada valabilității concediului medical seria............................................nr.............................., acordat în data de.................................., voi locui la adresa de reședință din: Str...................................................nr......., bl.......sc........, et.....ap........, sectorul/județul............... Prin prezenta declar că sunt de acord cu următoarele condiții de eliberare a concediului medical: — să anunț angajatorul/plătitorul de indemnizații de asigurări sociale de sănătate cu privire la incapacitatea temporară de muncă, precum și datele medicului care a eliberat certificatul de concediu medical, în primele 24 de ore de la obținerea acestuia, sau, în situația în care apariția stării de incapacitate temporară de muncă a intervenit în zilele declarate nelucrătoare, să anunț angajatorul/plătitorul de indemnizații de asigurări sociale de sănătate în prima zi lucrătoare; — să menționez adresa de reședință pentru perioada concediului medical; — să fiu prezent la adresa de reședință indicată pe toată perioada concediului medical, cu excepția situațiilor justificate cu documente medicale pentru efectuarea de tratamente de specialitate, analize paraclinice sau alte proceduri medicale; — pe durata valabilității concediului medical pot fi vizitat la adresa indicată, în intervalele orare 08,00—11,00; 12,00—17,00 și 18,00—20,00, de persoanele abilitate, desemnate în conformitate cu legislația în vigoare, obligându-mă să mă legitimez. în cazul nerespectării acestor condiții, voi suporta rigorile legislației în vigoare. OBSERVAȚIILE MEDICULUI PRESCRIPTOR Declarant Data (numele, prenumele și semnătura) 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2010 — model — PROCES-VERBAL de constatare Nr.....din...... ANEXA Nr. 2 la norme Subsemnații (numele și prenumele)....................................., din cadrul................................ (instituția) și............................................................................................. din cadrul........................................................... (instituția) în baza (temeiul legal).................................................................................................și împuterniciți prin (act administrativ nr.)....................................., am constatat ca asiguratul (numele și prenumele) ............................................................................. domiciliat în ................................................................................ posesor al ......seria ......... nr.............., CNP................................, a fost/nu a fost prezent în ziua de.............ora.........., la adresa indicată în declarația dată la data de.........................., odată cu eliberarea Certificatului de concediu medical seria...............nr............. Prezentul proces-verbal de constatare a fost întocmit în două exemplare, dintre care unul rămâne la ...........................................și unul la.......................................... Prezentul proces-verbal poate fi contestat în termen de 30 de zile de la data comunicării, la sediul plătitorului de indemnizație. Mențiuni speciale — consimțământul expres al persoanei care folosește locuința sau locul împrejmuit întocmit (numele, prenumele și semnătura): 1............................................. 2............................................. Asigurat (numele, prenumele și semnătura): MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind modificarea și completarea Normelor metodologice pentru înregistrarea și raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.059/2008 Având în vedere prevederile art. 11 și 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, precum și ale art. 78 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale pct. 12.2.3, 13.2 și 13.4 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. — Normele metodologice pentru înregistrarea și raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.059/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 23 aprilie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La capitolul I „înregistrarea datoriei publice”, punctul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „4. Subregistrul datoriei publice guvernamentale garantate evidențiază, din punct de vedere informativ, în ordine cronologică, situația tuturor obligațiilor financiare ale statului provenind din finanțările rambursabile garantate de Guvern, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007, cu modificările și completările ulterioare, sau ale altor legi speciale, exclusiv finanțările rambursabile contractate de autoritățile administrației publice centrale până la intrarea în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007, cu modificările și completările ulterioare, în baza scrisorilor de confort. Finanțările rambursabile contractate de autoritățile MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 13 administrației publice locale și garantate de stat se înregistrează în Subregistrul datoriei publice guvernamentale garantate. Garanțiile emise în numele și în contul statului de către Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) în cadrul Programului guvernamental «Prima casă» se înregistrează cumulat pentru fiecare lună de raportare, pe instituție de credit, în valuta de contract a creditelor garantate. Garanțiile emise în numele și în contul statului de către FNGCIMM în cadrul Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanțate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, se înregistrează pe categorii de beneficiari. FNGCIMM va raporta Ministerului Finanțelor Publice (MFP) informațiile privind garanțiile emise în luna de raportare până în penultima zi a lunii următoare lunii pentru care se face raportarea.” 2. La capitolul I „înregistrarea datoriei publice”, după punctul 9 se introduc două noi puncte, punctele 9¹ și 9², cu următorul cuprins: „9¹. Nerespectarea obligațiilor de obținere a avizului prealabil al Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale de către autoritățile administrației publice locale pentru contractarea sau garantarea finanțărilor rambursabile care constituie datorie publică locală constituie contravenție conform art. 78 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, și se sancționează cu amenzile prevăzute pentru respectiva contravenție la art. 78 alin. (2) din același act normativ. 9². Se autorizează Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin aparatul propriu și prin unitățile sale subordonate, să efectueze controale periodice în baza sesizărilor transmise de direcția de specialitate din cadrul MFP, pentru verificarea obținerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale de către autoritățile administrației publice locale pentru contractarea sau garantarea finanțărilor rambursabile care constituie datorie publică locală, să aplice contravențiile și să încaseze amenzile menționate la pct. 9¹, care se vor face venit la bugetul de stat.” 3. La capitolul II „Modalitatea de raportare a datoriei publice”, punctul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: „12. Se autorizează Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin aparatul propriu și prin unitățile sale subordonate, să efectueze controale periodice în baza sesizărilor transmise de direcția de specialitate din cadrul MFP, pentru verificarea raportărilor transmise de beneficiarii finanțărilor rambursabile care constituie datorie publică guvernamentală și locală, să aplice contravențiile și să încaseze amenzile menționate mai sus, care se vor face venit la bugetul de stat.” 4. La anexa nr. 1, punctul a.2) se modifică potrivit anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. 5. La anexa nr. 1, punctul b.1) se modifică potrivit anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. 6. La anexa nr. 5, punctul I se modifică potrivit anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. III. — Normele metodologice pentru înregistrarea și raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.059/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 23 aprilie 2008, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezentul ordin, se vor republica, dându-se textelor o nouă numerotare. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 12 mai 2010. Nr. 1.088. ANEXA Nr. 1 a.2) Subregistrul datoriei publice guvernamentale directe — titluri de stat Identificarea Valoarea Valuta Nivelul Nr. de zile Valoarea Nr. emisiunii de emisiunii de emisiunii de Data Data dobânzii până la Curs istoric nominală a Observații crt. titluri de stat titluri de stat titluri de stat emisiunii*) scadenței**) (%) scadență emisiunii de titluri de stat *) Pentru certificatele de trezorerie vândute prin rețeaua Trezoreriei Statului se va completa perioada de vânzare. **) Pentru certificatele de trezorerie vândute prin rețeaua Trezoreriei Statului se va completa perioada de scadență. b. 1) Subregistrul datoriei publice guvernamentale garantate — legi speciale ANEXA Nr. 2 Nr. act adițional, data/ Valoare Nr. Nr. scrisoare de garanție, Legea specială, Termen de crt. data/poziția în cadrul data Lei Valută Tip valută valabilitate/explicații Observații scrisorii/Finanțator/ Beneficiar 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2010 I. Garanții guvernamentale acordate în baza legilor speciale ANEXA Nr. 3 Acte normative Sold la Intrări Din care: Soldul Nr. în baza cărora începutul garanții Ieșiri Execuții la finele crt. au fost emise garanțiile anului noi Anulări Valoarea Execuție Plata efectivă anului garantată efectivă --- lei --- 0 1 2 3 4=5+6 5 6 7 8 9=2+3-4 1 A. Garanții emise în lei (mii lei) B. Garanții emise în valută (mii unități valută) C. Garanții emise în cadrul programului „Prima casă” --- mii lei --- mii unități valută D. Garanții emise în cadrul Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanțate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României --- mii lei --- mii unități valută E. Total echivalent (mii lei) ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind punerea în circulație, în scop numismatic, a unor monede dedicate aniversării a 130 de ani de la înființarea Băncii Naționale a României și a unei monede dedicate lui Eugeniu Carada — ctitorul Băncii Naționale a României Art. 1. — în conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, Banca Națională a României va pune în circulație, în scop numismatic, începând cu data de 30 aprilie 2010, o monedă din aur, o monedă din argint și o monedă din tombac cuprat dedicate aniversării a 130 de ani de la înființarea Băncii Naționale a României și o monedă din aur dedicată lui Eugeniu Carada — ctitorul Băncii Naționale a României. Art. 2. — Caracteristicile monedelor din aur, argint și tombac cuprat din emisiunea numismatică „Aniversarea a 130 de ani de la înființarea Băncii Naționale a României” sunt următoarele: Aversul prezintă anul de emisiune „2010”, imaginea Palatului nou al Băncii Naționale a României, stema României, valoarea nominală („200 LEI”, „10 LEI” sau „1 LEU”) și inscripția în arc de cerc „ROMANIA”. Reversul prezintă anul înființării băncii centrale „1880”, imaginea Palatului vechi al Băncii Naționale a României, sigla BNR într-un scut ornamentat încadrată de inscripția „130 ANI” și inscripția semicirculară „BANCA NAȚIONALA A ROMÂNIEI”. Art. 3. — Caracteristicile monedelor din aur din emisiunea numismatică „Eugeniu Carada — ctitorul Băncii Naționale a României” sunt următoarele: valoare nominală 200 lei 10 lei 1 leu metal aur argint tombac cuprat formă rotundă rotundă rotundă diametru 27 mm 37 mm 37 mm titlu 999%o 999%o --- greutate 15,551 g 31,103 g 23,50 g calitate proof proof proof margine netedă netedă netedă valoare nominală 100 lei metal aur formă rotundă diametru 21 mm titlu 900%o greutate 6,452 g calitate proof margine zimțată MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2010 15 Aversul prezintă inscripția în arc de cerc „ROMANIA”, stema României și valoarea nominală „100 LEI”, imaginea Palatului vechi al Băncii Naționale a României și anul de emisiune „2010”. Reversul prezintă portretul lui Eugeniu Carada înconjurat de inscripțiile circulare „EUGENIU CARADA” și „CTITORUL BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI”, iar în dreapta portretului, anii „1836” și „1910”. Art. 4. — Monedele din aur, argint și tombac cuprat din emisiunea dedicată aniversării a 130 de ani de la înființarea Băncii Naționale a României și monedele din aur din emisiunea „Eugeniu Carada — ctitorul Băncii Naționale a României”, ambalate în capsule de metacrilat transparent, vor fi însoțite de broșuri de prezentare a acestor emisiuni numismatice, redactate în limbile română, engleză și franceză. Broșurile includ și certificatul de autenticitate, pe care se găsesc semnăturile guvernatorului Băncii Naționale a României și casierului central. Art. 5. — Monedele din aur, argint și tombac cuprat din emisiunea dedicată aniversării a 130 de ani de la înființarea Băncii Naționale a României și monedele din aur din emisiunea „Eugeniu Carada — ctitorul Băncii Naționale a României” au putere circulatorie pe teritoriul României. Art. 6. — Punerea în circulație, în scop numismatic, a monedelor din aur, argint și tombac cuprat din emisiunea dedicată aniversării a 130 de ani de la înființarea Băncii Naționale a României și a monedelor din aur din emisiunea „Eugeniu Carada — ctitorul Băncii Naționale a României” se realizează prin sucursalele București, Cluj, lași și Timiș ale Băncii Naționale a României. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 14. ’ BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCU LARĂ privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii începând cu perioada de aplicare 24 aprilie—23 mai 2010 în baza dispozițiilor art. 5 și art. 8 alin. (3) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în aplicarea prevederilor art. 15, 16 și 17 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României hotărăște: începând cu perioada de aplicare 24 aprilie—23 mai 2010, ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii sunt următoarele: — 2,07% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite în lei; — 1,09% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite în euro; — 1,00% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite în dolari SUA. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 10 mai 2010. Nr. 16. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 327/18.V.2010 BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii în monedă națională începând cu perioada de aplicare 24 mai—23 iunie 2010 în baza dispozițiilor art. 5 și art. 8 alin. (4) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în aplicarea prevederilor art. 12 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României hotărăște: începând cu perioada de aplicare 24 mai—23 iunie 2010, rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite în monedă națională este de 15,50% pe an. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 10 mai 2010. Nr. 17. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 443136 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327/18.V.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495