MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 323 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luni, 17 mai 2010 SUMAR Nr. Pagina Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 84. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului 2-3 508. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului...................... 4 DECIZII 10. — Decizie privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 18—19 mai 2010 ................................... 4 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 514 din 27 aprilie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 192 alin. 2 din Codul de procedură penală............................. 4-5 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 44. — Ordonanță de urgență privind trecerea Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C. din subordinea Guvernului în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului..................... 6 378. — Hotărâre pentru modificarea suprafețelor de teren ale unui imobil aflat în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”. 7 404. — Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.553/2004 privind unele modalități de încetare a practicilor ilicite în domeniul protecției intereselor colective ale consumatorilor ...................... 7-8 435. — Hotărâre privind regimul de introducere pe piață și de exploatare a echipamentelor pentru agrement............. 9-15 438. — Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 965/2002 privind atestarea domeniului public al județului Dolj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Dolj .... 15 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 109. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind modificarea și completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 1.366/2005 pentru aprobarea Regulilor și normelor tehnice privind producerea în vederea comercializării, controlul și certificarea calității și/sau comercializarea semințelor de legume......................................................... 16 ★ Rectificări ...................................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGI SI DECRETE y PARLAMENTUL ROMÂNIEI LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116 din 29 decembrie 2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 926 din 30 decembrie 2009, cu următoarele modificări și completări: 1. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 1. — Prin derogare de la prevederile Legii nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și de la prevederile celorlalte acte normative incidente, competența de soluționare a cererilor de înregistrare în registrul comerțului și, după caz, a altor cereri aflate în competența de soluționare a judecătorului delegat, pe o perioadă de maximum 4 luni de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe de urgență, aparține directorului oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoanei sau persoanelor desemnate de către directorul general al Oficiului Național al Registrului Comerțului.” 2. La articolul 2, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins: „(2) Dacă anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență soluționarea unei cereri de înregistrare în registrul comerțului a fost suspendată de judecătorul delegat, directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoana ori persoanele desemnată/desemnate repune/repun cererea pe rol, din oficiu, dacă perioada de suspendare a depășit 6 luni, sau la cererea părții, dacă acest termen nu s-a împlinit.” 3. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2¹, cu următorul cuprins: „Art. 2¹. — (1) Competența de numire a lichidatorului în situațiile prevăzute la art. 237 alin. (7) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 31 alin. (4) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare, aparține directorului oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoanei ori persoanelor desemnate, care dispune/dispun și cu privire la plata onorariului lichidatorului, în cuantum fix de 1.000 lei. (2) Decontul final al cheltuielilor efectuate de lichidator în legătură cu lichidarea unei societăți comerciale se face de către Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România, la solicitarea lichidatorului.” 4. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Cererile formulate de Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, care anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență erau în competența de soluționare a judecătorului delegat, se soluționează de instanță, prin încheiere. (2) în sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin instanță se înțelege tribunalul comercial sau secția comercială a tribunalului în a cărui circumscripție își are sediul comerciantul. (3) Prin excepție de la prevederile alin. (1), cererile Oficiului Național al Registrului Comerțului sau ale oricărei persoane interesate de constatarea dizolvării persoanei juridice, formulate în temeiul prevederilor art. 227 alin. (1) lit. a) și alin. (3) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 30 din Legea nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare, se soluționează de instanță, prin sentință. (4) Prin excepție de la prevederile alin. (1), cererile Oficiului Național al Registrului Comerțului de radiere a persoanei juridice din registrul comerțului, în temeiul dispozițiilor art. 237 alin. (8) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 31 alin. (5) din Legea nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare, se soluționează de instanță, prin sentință. (5) Societățile comerciale aflate sub incidența Legii nr. 314/2001 pentru reglementarea situației unor societăți comerciale, cu modificările și completările ulterioare, în stare de dizolvare sau de lichidare, se radiază din registrul comerțului, prin sentință pronunțată de instanță. (6) Cererile prevăzute la alin. (1) și alin. (3)—(5) sunt soluționate de urgență și cu precădere, în camera de consiliu, cu citarea părților. Hotărârea instanței este executorie și este supusă numai recursului. (7) Sentințele instanței pronunțate în soluționarea cererilor de radiere prevăzute la alin. (4) și (5) se comunică persoanei juridice la sediul social, Ministerului Finanțelor Publice — Agenția Națională de Administrare Fiscală, pe cale electronică, se publică pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului și se afișează la sediul oficiului registrului comerțului în care este înregistrată persoana juridică.” 5. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3¹, cu următorul cuprins: „Art. 3¹. — Cererile pentru îndreptarea, lămurirea sau completarea încheierii judecătorului delegat, formulate în temeiul art. 281—281³ din Codul de procedură civilă, vor fi soluționate de instanță, care va dispune și cu privire la modificarea corespunzătoare a datelor înregistrate în registrul comerțului.” MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 3 6. Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 4. — (1) în cazul fuziunii, inclusiv al fuziunii transfrontaliere, și în cazul divizării, competența de verificare a legalității hotărârii asupra fuziunii/divizării și, după caz, a actului constitutiv ori a actului modificator, precum și competența de soluționare a cererii de înregistrare în registrul comerțului a mențiunilor de fuziune, fuziune transfrontalieră, divizare aparțin instanței. (2) Cererea de înregistrare în registrul comerțului a mențiunilor privitoare la fuziune, fuziune transfrontalieră, divizare și înscrisurile în susținerea acesteia se depun la oficiul registrului comerțului, care le înaintează, în termen de 3 zile de la primire, instanței competente conform prevederilor alin. (1). (3) Prin hotărârea pronunțată, potrivit dispozițiilor art. 331—339 din Codul de procedură civilă, instanța dispune și înregistrarea în registrul comerțului a mențiunilor de fuziune, fuziune transfrontalieră, divizare. (4) Cererile prevăzute de alin. (1) sunt soluționate de urgență și cu precădere, în camera de consiliu, cu citarea părților. Hotărârea instanței este executorie și este supusă numai recursului.” 7. La articolul 6, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 6. — (1) în soluționarea cererilor potrivit art. 1 și 2, directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoana ori persoanele desemnată/desemnate autorizează, prin rezoluție, constituirea societăților comerciale, efectuarea tuturor înregistrărilor în registrul comerțului, a publicității, precum și înregistrarea în registrul comerțului a declarațiilor-tip pe propria răspundere și a datelor cuprinse în acestea, după caz, conform prevederilor legale în vigoare.” 8. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) în cazul în care solicitantul renunță la soluționarea cererii, prin rezoluție, directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoana ori persoanele desemnată/desemnate va/vor lua act de renunțare.” 9. La articolul 6, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Plângerea se depune și se menționează în registrul comerțului unde s-a făcut înregistrarea. în termen de 3 zile de la data depunerii, oficiul registrului comerțului înaintează instanței plângerea.” 10. La articolul 6, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (6) și (7), cu următorul cuprins: „(6 ) Instanța soluționează plângerea în complet alcătuit dintr-un singur judecător, în camera de consiliu, fără citare. Instanța poate să solicite orice lămuriri și dovezi părții sau informații scrise autorităților competente. (7 ) Hotărârea pronunțată în soluționarea plângerii este executorie și este supusă numai recursului.” 11. La articolul 7, alineatele (1), (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Soluționarea cererilor de înregistrare prevăzute la art. 1 și 2 se realizează pe bază de înscrisuri. La solicitarea expresă a părții sau a reprezentantului acesteia, se organizează audiență publică pentru susținerea și soluționarea cererii. (3) Orice înscrisuri noi în susținerea cererilor de înregistrare se depun la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, prin registratura generală, cu cel puțin o zi înainte de data soluționării. Ori de câte ori este necesară modificarea înscrisurilor depuse în susținerea cererii de înregistrare, solicitantul depune la oficiul registrului comerțului înscrisurile modificate, cele depuse inițial urmând a fi anulate de directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau de persoana ori persoanele desemnată/desemnate. (4) în condițiile în care cererile de înregistrare și documentele depuse în susținerea acestora nu îndeplinesc condițiile prevăzute de lege, se acordă, prin rezoluție, un termen de amânare de cel mult 15 zile, care poate fi prelungit o singură dată, cu maximum 15 zile, la cererea motivată a solicitantului. Termenul de 15 zile se calculează fără a se lua în considerare ziua când a început și ziua în care s-a împlinit termenul.” 12. La articolul 7, alineatul (7) se abrogă. 13. După articolul 7 se introduce un articol, articolul 7¹, cu următorul cuprins: „Art. 7¹. — (1) Dacă la cererile de înregistrare sunt depuse cereri de intervenție, directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoana ori persoanele desemnată/desemnate transmite/transmit instanței întregul dosar, care cuprinde cererea de înregistrare în registrul comerțului și cererea de intervenție, precum și înscrisurile depuse în susținerea acestora. Prevederile art. 6 alin. (4) se aplică în mod corespunzător. (2 ) Soluționarea cererilor de înregistrare și a cererilor de intervenție se face cu citarea părții și a intervenienților. Instanța se pronunță de urgență, în condițiile art. 49—56 din Codul de procedură civilă. (3 ) Hotărârea pronunțată în condițiile alin. (2) este executorie și este supusă numai recursului.” 14. La articolul 12, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) în termen de 4 luni de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe de urgență, Guvernul va adopta, la propunerea Ministerului Justiției, proiectul de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea profesiei de registrator comercial.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 13 mai 2010. Nr. 84. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/17.V.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 12 mai 2010. Nr. 508.’ DECIZII PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL DECIZIE privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 18—19 mai 2010 în conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Președintele Senatului decide: Articol unic. — în perioada 18—19 mai 2010, conducerea Senatului va fi asigurată de domnul senator Teodor Viorel Meleșcanu, vicepreședinte al Senatului. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 17 mai 2010. Nr. 10. ’ DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 514 din 27 aprilie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 192 alin. 2 din Codul de procedură penală loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător luliana Nedelcu Doina Suliman — procuror — magistrat-asistent-șef Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 192 alin. 2 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de Victor Belcin în Dosarul nr. 1.069/44/2009 al Curții de Apel Galați — Secția penală. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/17.V.2010 5 Magistratul-asistent-șef referă asupra cauzei și arată că autorul excepției a depus la dosar note scrise prin care face precizări asupra criticii de neconstituționalitate, solicitând admiterea acesteia și judecarea în lipsă. Cauza este în stare de judecată. Președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată, având în vedere jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 26 iunie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 1.069/44/2009, Curtea de Apel Galați — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 192 alin. 2 din Codul de procedură penală. Excepția a fost ridicată de Victor Belcin cu ocazia soluționării recursului declarat împotriva încheierii de ședință din data de 1 iunie 2009, pronunțată de Tribunalul Galați — Secția penală în Dosarul nr. 6.142/233/2006. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile de lege criticate contravin prevederilor constituționale ale art. 1 alin. (3), art. 21 alin. (3) și art. 24 alin. (1), în măsura în care cheltuielile judiciare nu au fost precizate, dovedite, detaliate și puse anterior în discuția părților. Curtea de Apel Galați — Secția penală consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că textul de lege criticat este constituțional. în acest sens, invocă jurisprudența în materie a Curții Constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, notele scrise depuse de autorul excepției, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie art. 192 alin. 2 din Codul de procedură penală, referitoare la Plata cheltuielilor avansate de stat în celelalte cazuri, care au următorul conținut: „în cazul declarării apelului ori recursului sau al introducerii oricărei alte cereri, cheltuielile judiciare sunt suportate de către persoana căreia i s-a respins ori care și-a retras apelul, recursul sau cererea. ” Dispozițiile constituționale invocate în susținerea excepției sunt cele ale art. 1 alin. (3) — Statul român, ale art. 21 alin. (3) — Accesul liberia justiție și ale art. 24 alin. (1) — Dreptul la apărare. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că, asupra constituționalității acestui text de lege, s-a mai pronunțat, de exemplu, prin Decizia nr. 752 din 18 septembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 23 octombrie 2007. Cu acel prilej, Curtea a reținut că „nicio normă constituțională nu impune gratuitatea actului de justiție. Prin urmare, cheltuielile judiciare ocazionate în procesul penal, avansate de stat, trebuie suportate de partea vinovată pentru provocarea acelor cheltuieli. Faptul că, în cazurile referitoare la declararea apelului ori recursului sau al introducerii oricărei alte cereri, în procesul penal, cheltuielile judiciare avansate de stat sunt suportate de persoana căreia i s-a respins ori care și-a retras apelul, recursul sau cererea, nu împiedică părțile interesate să se adreseze justiției și să se prevaleze, fără nicio îngrădire, de toate garanțiile care caracterizează dreptul la un proces echitabil, reglementat de dispozițiile constituționale ale art. 21. Mai mult, prevederile art. 192 alin. 2 din Codul de procedură penală reprezintă norme de procedură a căror reglementare este de competența exclusivă a legiuitorului, care poate institui, în considerarea unor situații deosebite, reguli speciale de procedură, conform art. 126 alin. (2) din Constituție”. întrucât nu au intervenit elemente noi, cele statuate de Curte prin decizia mai sus menționată sunt valabile și în prezenta cauză. Pentru aceleași argumente, dispozițiile de lege criticate nu contravin nici art. 24 alin. (1) din Constituție. în ceea ce privește critica privind înfrângerea prevederilor constituționale ale art. 1 alin. (3), se constată că acestea nu au relevanță în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 192 alin. 2 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de Victor Belcin în Dosarul nr. 1.069/44/2009 al Curții de Apel Galați — Secția penală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 27 aprilie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 ORDONANȚE Șl HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind trecerea Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C. din subordinea Guvernului în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului Ținând cont de faptul că activitățile Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului au aplicabilitate la nivelul întregului teritoriu, iar urmărirea modului de aplicare a cadrului normativ și reglementativ și de derulare a programelor/proiectelor din portofoliul ministerului este o activitate de maximă importanță și necesitate, având în vedere că prin această monitorizare se obțin informațiile necesare privind punerea în aplicare și eficiența cadrului normativ/reglementativ și a politicilor sectoriale pe care le gestionează, precum și eficiența finanțării programelor/proiectelor din portofoliu și că, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, cu modificările ulterioare, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului nu dispune de structuri proprii în teritoriu pentru asigurarea activității de monitorizare, control și evaluare, precum și de diseminare și culegere cu celeritate a datelor și informațiilor din piața construcțiilor, ținând seama de faptul că între concluziile actelor de control — aflate în responsabilitatea Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C. — și deciziile privitoare la politicile și strategiile publice în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului și dezvoltării durabile a teritoriului — aflate în responsabilitatea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului — pot să apară discordanțe, acestea fiind cu atât mai pregnante în ceea ce privește asigurarea disciplinei în construcții, în special în zonele de protecție/protejate, în zonele amenajate pentru turism, precum și în ceea ce privește asigurarea liberei circulații a produselor pentru construcții pe piața unică europeană în condiții de siguranță pentru utilizatori și mediu, având în vedere faptul că în condițiile economice concrete în care la nivel european se iau măsuri pentru reducerea personalului bugetar și a cheltuielilor bugetare și ținând cont de recesiunea economică severă care pune în pericol stabilitatea economică a României și pentru asigurarea respectării angajamentelor asumate de Guvernul României cu ocazia negocierilor acordurilor de împrumut cu organismele financiare în ceea ce privește nivelul deficitului bugetului general consolidat pentru anul 2010, dezvoltarea unei structuri proprii teritoriale cu atribuții de monitorizare, control și evaluare a activităților la nivelul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului nu reprezintă o decizie economică viabilă, întrucât cele de mai sus reprezintă elemente ce vizează interesul public și constituie situații de urgență și extraordinare, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — (1) Se aprobă trecerea Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., instituție publică cu personalitate juridică, finanțată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, din subordinea Guvernului și coordonarea primului-ministru, printr-un consilier de stat, în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. (2) Inspectoratul de Stat în Construcții — I.S.C. va fi finanțat integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. Art. 2. — (1) Protocolul de predare-primire se încheie în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și cuprinde prevederile bugetare, execuția bugetară până la data preluării, precum și structurile de personal preluate. (2) Se autorizează Ministerul Finanțelor Publice să introducă modificările în structura bugetului de stat pe anul 2010 și în bugetele celor 2 ordonatori principali de credite, corespunzător prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, la propunerea ordonatorilor principali de credite. (3) Până la introducerea modificărilor prevăzute la alin. (2) în bugetul de stat și în bugetele ordonatorilor principali de credite, finanțarea Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C. va fi asigurată din bugetul Secretariatului General al Guvernului. Art. 3. — în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, cu modificările ulterioare, precum și Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează în mod corespunzător, prin hotărâre a Guvernului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 12 mai 2010. Nr. 44. ’ 7 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea suprafețelor de teren ale unui imobil aflat în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Poziția 355 din anexa nr. 4 „Lista bunurilor imobile din domeniul privat al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome «Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat»” la Hotărârea Guvernului nr. 60/2005 privind organizarea și funcționarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 1 februarie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: Nr. Denumirea imobilului și adresa Teren Temei legal crt. --- mp --- „355. Șos. București---Ploiești nr. 5, 12.721,01 O.U.G. nr. 32/2002” sectorul 1, București PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 14 aprilie 2010. Nr. 378.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.553/2004 privind unele modalități de încetare a practicilor ilicite în domeniul protecției intereselor colective ale consumatorilor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic.—Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.553/2004 privind unele modalități de încetare a practicilor ilicite în domeniul protecției intereselor colective ale consumatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 din 5 octombrie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte’ integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Constantin Cerbulescu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 21 aprilie 2010. Nr. 404.’ 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 ANEXĂ {Anexă la Hotărârea Guvernului nr. 1.553/2004) Actele normative care intră sub incidența prevederilor art. 1: Nr. Dispozițiile legale Autoritățile publice competente crt. 1. Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ale comercianțilorîn relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor 2. Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor încheiate între comercianți și consumatori, republicată • autoritățile administrației publice locale 3. Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic, republicată • Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații • Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal • Ministerul Administrației și Internelor 4. Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și • Consiliul Național al Audiovizualului completările ulterioare • Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații 5. Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu • Agenția Națională a Medicamentului modificările și completările ulterioare 6. Ordonanța Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicată • Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului 7. Ordonanța Guvernului nr. 130/2000 privind protecția • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță, republicată, cu modificările ulterioare 8. Ordonanța Guvernului nr. 106/1999 privind contractele • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor încheiate în afara spațiilor comerciale, republicată 9. Legea nr. 282/2004 privind protecția dobânditorilor cu • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor privire la unele aspecte ale contractelor purtând asupra dobândirii unui drept de utilizare pe durată limitată a unor bunuri imobiliare 10. Legea nr. 289/2004 privind regimul juridic al contractelor de • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice, republicată, cu modificările ulterioare 11. Ordonanța Guvernului nr. 85/2004 privind protecția • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță privind serviciile financiare, republicată, cu modificările ulterioare 12. Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor asociate acestora, republicată, cu modificările și completările ulterioare 13. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2009 privind • Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 9 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind regimul de introducere pe piață și de exploatare a echipamentelor pentru agrement în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Prezenta hotărâre reglementează regimul de introducere pe piață și de exploatare a echipamentelor pentru agrement. (2) Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică: a) echipamentelor destinate competițiilor sportive și sporturilor extreme; b) echipamentelor supuse legislației privind regimul armelor și munițiilor; c) echipamentelor pentru practicarea sporturilor cu motor. Art. 2. —în înțelesul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) echipament pentru agrement — orice utilaj, instalație sau dispozitiv acționat prin forța ori greutatea omului, electric, pneumatic, hidraulic, mecanic și/sau prin orice altă/alte sursă/surse de energie, ce funcționează pe un amplasament temporar ori definitiv și care este destinat agrementului, jocului sau destinderii consumatorilor; b) echipament pentru spații de joacă — echipament pentru agrement, acționat exclusiv prin greutatea sau forța fizică a omului, destinat pentru a fi utilizat în special de copii, pe un spațiu de joacă, temporar ori permanent; c) spațiu de joacă — perimetru delimitat și amenajat pentru jocul copiilor, în care este instalat cel puțin un echipament pentru spațiile de joacă; d) echipament pentru parcurile de distracții — echipament pentru agrement care nu este destinat spațiilor de joacă; e) distracție extremă — activitate oferită de un organizator, persoană fizică sau juridică, unuia ori mai multor consumatori în scop de destindere și la care pericolul sau provocarea pe care le resimte consumatorul îl incită în principal să participe; f) certificat de conformitate — document emis de către un organism de certificare desemnat, prin care se atestă că sunt îndeplinite cerințele esențiale de securitate aplicabile echipamentului pentru agrement; g) distribuitor — orice persoană fizică sau juridică din lanțul de distribuție, alta decât producătorul ori importatorul, care pune la dispoziție pe piață un produs; h) parc de distracții — perimetru delimitat și amenajat în scopul agrementului, în care este instalat cel puțin un echipament pentru parcurile de distracții, temporar sau definitiv; i) deținătorul echipamentului pentru agrement — persoana fizică sau juridică ori autoritatea publică locală ce deține cu orice titlu un echipament pentru agrement, pe care îl pune la dispoziție consumatorilor; j) administrator — persoana fizică sau juridică ce are în administrare un parc de distracții sau un spațiu de joacă, după caz; k) coordonator de securitate — persoana angajată, desemnată de organizatorul distracției extreme pentru a veghea la securitatea echipamentului, a consumatorilor, precum și a terțelor persoane; I) locator — orice persoană fizică sau juridică ce oferă spre închiriere consumatorilor echipamente pentru agrement; m) echipament de protecție individuală — echipamentul sau accesoriile oferite odată cu echipamentul pentru agrement închiriat, de către locator sau deținător, în scopul protejării vieții, sănătății și securității consumatorului față de pericolele ce pot apărea ca urmare a utilizării normale și previzibile a produsului respectiv; n) accident grav — accident mortal sau accident care produce o vătămare corporală gravă a consumatorului ori a uneia sau mai multor persoane situate în zona adiacentă echipamentului pentru agrement; o) incident grav — un eveniment care ar putea da naștere unui accident grav; p) producător— orice persoană fizică sau juridică ce fabrică un echipament pentru agrement ori pentru care se proiectează sau se fabrică un astfel de echipament și care comercializează acest echipament sub numele ori marca sa; q) importator — orice persoană fizică sau juridică stabilită în interiorul Uniunii Europene, care introduce pe piața comunitară un echipament pentru agrement dintr-o țară terță; r) reprezentant autorizat — orice persoană fizică sau juridică stabilită într-un stat membru al Uniunii Europene, care a primit un mandat scris din partea producătorului pentru a acționa în numele acestuia pentru sarcini specifice; s) organizator al distracției extreme — orice persoană fizică sau juridică ce furnizează unuia ori mai multor consumatori activități ce reprezintă distracție extremă; ș) radiații — emisii de unde sonore, electromagnetice sau de particule ce se propagă în toate direcțiile, la care poate fi expus consumatorul în timpul utilizării unui echipament pentru agrement. Art. 3. — (1) Se admite introducerea pe piață a echipamentelor pentru agrement care respectă cerințele esențiale de securitate aplicabile, prevăzute în anexa nr. 1. (2) înainte de introducerea pe piață a unui echipament pentru agrement, producătorul sau reprezentantul său autorizat ori importatorul trebuie să solicite unui organism de certificare desemnat evaluarea conformității echipamentului în cauză cu cerințele esențiale de securitate aplicabile și emiterea unui certificat de conformitate, care va însoți produsul. (3) Fac excepție de la prevederile alin. (2) echipamentele pentru agrement conforme cu reglementările tehnice, standardele, specificațiile tehnice sau procedurile de fabricație ale unui alt stat membru al Uniunii Europene ori care este parte a Acordului instituind Spațiul Economic European sau ale Turciei, care asigură un nivel echivalent de protecție cu cerințele esențiale de securitate prevăzute în anexa nr. 1. (4) Pentru echipamentele prevăzute la alin. (3), în situația în care organele de control consideră necesară luarea unei decizii din categoria celor prevăzute la art. 2 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a anumitor norme tehnice naționale pentru produsele comercializate în mod legal în alt stat membru și de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE, producătorul, reprezentantul său autorizat, distribuitorul sau importatorul, după caz, trebuie să pună la dispoziție organelor de control, la cerere, reglementările tehnice, standardele, specificațiile tehnice sau procedurile de fabricație aplicabile acestora și documentele care atestă conformitatea lor. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/17.V.2010 Art. 4. — (1) în scopul realizării evaluării conformității prevăzute la art. 3 alin. (2), producătorul sau reprezentantul său autorizat ori importatorul trebuie: a) să înainteze unui organism de certificare desemnat, ales de către el, o cerere de evaluare semnată, însoțită de dosarul tehnic al echipamentului pentru agrement. Cererea de evaluare trebuie să includă denumirea și adresa producătorului și, în cazul în care cererea este depusă de către reprezentantul autorizat, și numele și adresa acestuia; b) să pună la dispoziția organismului de certificare desemnat, în vederea examinării și testării, unul sau mai multe echipamente pentru agrement, reprezentative, dacă este cazul. (2) Dosarul tehnic prevăzut la alin. (1) lit. a) trebuie să includă, după caz: a) o descriere generală a produsului; b) desenul de ansamblu și desene de execuție pentru toate componentele echipamentului pentru agrement, schemele electrice și hidraulice ale echipamentului, atunci când este cazul, precum și descrieri și explicații necesare pentru înțelegerea acestor desene și scheme; c) breviare ale calculelor efectuate; d) lista standardelor, a specificațiilor tehnice de referință și/sau a reglementărilor aplicate pentru proiectarea și execuția echipamentelor de agrement, identificate prin titlu, număr și data emiterii; e) analiza de risc, cu identificarea elementelor de securitate și a avertizărilor; f) instrucțiuni de utilizare și de întreținere; g) instrucțiuni și desene de montaj, cu precizarea spațiilor de securitate și a condițiilor pentru realizarea fundațiilor echipamentelor pentru agrement, dacă este cazul; h) proceduri și instrucțiuni scrise pentru proiectare, execuție, montare, încercări; i) descriere a examinărilor și încercărilor, efectuate pe durata execuției, asamblării și a montajului; j) rapoarte de inspecție, de încercare și de etalonare realizate, în copie. (3) Organismul de certificare desemnat verifică documentele ce i-au fost înaintate și realizează examinările și încercările necesare pentru a se asigura că echipamentul pentru agrement respectă cerințele esențiale de securitate. Pentru produsele ce fac obiectul producției de serie, în scopul de a se asigura de capabilitatea producătorului de a furniza consecvent echipamente având caracteristicile și performanțele echipamentului certificat, organismul de certificare desemnat evaluează sistemul calității aplicat de producător. (4) în situația în care în urma evaluării prevăzute la alin. (3) organismul de certificare desemnat consideră că echipamentele pentru agrement respectă cerințele esențiale de securitate aplicabile, emite un certificat de conformitate. (5) în situația în care obiectul certificatului de conformitate este un echipament pentru agrement ce urmează a se realiza în producție de serie, organismul de certificare desemnat trebuie să supravegheze, prin audituri periodice, respectarea continuă a cerințelor care au stat la baza emiterii certificatului și să ia măsuri de suspendare sau de retragere a certificatului de conformitate în cazul nerespectării obligațiilor asumate de producător în baza certificării. (6) Dosarul tehnic prevăzut la alin. (2) trebuie păstrat de către producător sau reprezentantul său autorizat timp de 10 ani de la realizarea ultimului echipament de același tip și pus la dispoziția autorităților de supraveghere și control, la solicitarea acestora. (7) Producătorul sau reprezentantul său autorizat, la solicitarea căruia s-a emis un certificat de conformitate, are obligația de a face cunoscut imediat organismului de certificare desemnat ce a emis respectivul document orice modificare adusă documentației și condițiilor ce au stat la baza certificării de conformitate. (8) Decizia organismului de certificare desemnat de respingere a cererii de certificare a unui echipament pentru agrement ori de suspendare sau retragere a unui certificat de conformitate se face cunoscută solicitantului, menționându-se motivele ce au stat la baza deciziei. Solicitantul poate contesta această decizie la instanța judecătorească competentă, potrivit legii. Art. 5. — (1) Producătorul, reprezentantul autorizat al acestuia, importatorul sau distribuitorul, după caz, are obligația de a furniza deținătorilor/administratorilor/locatorilor, împreună cu echipamentele de agrement, următoarele documente însoțitoare: a) desenul de ansamblu al echipamentului; b) instrucțiuni de utilizare, instrucțiuni de montaj și instrucțiuni de întreținere, redactate în limba română, fără a exclude posibilitatea prezentării acestor documente și în alte limbi; (2) Producătorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau importatorul, după caz, trebuie să inscripționeze pe echipamentele pentru agrement, vizibil, lizibil și durabil, informațiile prevăzute în anexa nr. 2. (3) Distribuitorul se va asigura că echipamentele pentru agrement sunt inscripționate vizibil, lizibil și durabil cu informațiile prevăzute în anexa nr. 2. (4) Deținătorii/administratorii/locatorii trebuie să dețină și să prezinte, la cerere, organelor de control documentele menționate la alin. (1). Art. 6. — (1) Administratorul parcului de distracții, indiferent dacă parcul de distracții se află pe un amplasament temporar sau definitiv, trebuie: a) să obțină, să dețină și să pună la dispoziție organelor de supraveghere și control, la cerere, autorizația de funcționare a parcului de distracții, emisă de autoritățile publice locale; b) să efectueze, atunci când exploatarea echipamentelor de agrement impune acest lucru, branșamentele necesare în conformitate cu legislația aplicabilă în vigoare; c) să informeze consumatorii, printr-un panou de avertizare, amplasat la intrarea în parcul de distracții, despre: (i) denumirea parcului de distracții; (ii) numărul autorizației de funcționare a parcului de distracții, emisă de autoritățile publice locale; (iii) datele de identificare a administratorului, inclusiv adresa unde acesta are sediul; (iv) numerele de telefon ale serviciilor profesioniste pentru situații de urgență (salvare, pompieri, poliție) și al autorității pentru protecția consumatorilor, pentru situații de urgență; (v) amplasarea echipamentelor pentru agrement, prin indicarea acestora pe harta parcului de distracții; d) să asigure supravegherea parcului de distracții; e) să asigure împrejmuirea parcului de distracții; f) să asigure dotarea parcului de distracții cu alimentare cu apă curentă, toalete publice, canalizare corespunzătoare, instalații de iluminat pe timpul nopții și mijloace adecvate de colectare a gunoiului; g) să delimiteze aleile de acces la echipamentele pentru agrement din parcurile de distracții, astfel încât să se evite intrarea consumatorilor în raza de acțiune a echipamentelor aflate în mișcare sau în alte zone care pot prezenta pericol pentru viața, sănătatea sau securitatea acestora; h) să anunțe imediat producerea oricărui accident sau incident grav autorităților competente; i) să aibă în dotare truse de prim ajutor pentru cazuri de urgență și să afișeze în mod vizibil consumatorilor locul unde acestea sunt amplasate; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 11 j) să solicite și să obțină autorizația de securitate la incendiu, în condițiile legii, și să asigure mijloacele tehnice de apărare împotriva incendiilor adecvate, funcționale și în cantitățile necesare. (2) Prevederile alin. (1) lit. a), b), lit. c) pct. (ii)—(iv), lit. e) și h) sunt aplicabile în mod corespunzător și administratorilor spațiilor de joacă. (3) Autoritățile publice locale au responsabilitatea asigurării funcționării echipamentelor pentru agrement din spațiile de joacă amplasate pe domeniul public local, astfel încât să nu fie afectată securitatea utilizatorilor. Art. 7. — înainte de punerea în funcțiune a echipamentului pentru agrement pe orice amplasament, deținătorul echipamentului pentru agrement trebuie: a) să se asigure că echipamentul pentru agrement ce urmează a fi exploatat, cu excepția echipamentelor prevăzute la art. 3 alin. (3), este însoțit de certificatul de conformitate; b) să încheie un document, în formă scrisă, cu administratorul parcului de distracții sau al spațiului de joacă, din care să rezulte, cel puțin, acceptul acestuia pentru amplasarea echipamentului pentru agrement și perimetrul pentru amplasare, în cazul în care deținătorul echipamentului pentru agrement nu este și administratorul parcului de distracții sau al spațiului de joacă; c) să se asigure că pe fiecare echipament sunt inscripționate lizibil, durabil și vizibil informațiile prevăzute în anexa nr. 2; d) să efectueze o analiză de risc în exploatare, luându-se în considerare prevederile anexei nr. 3; e) să obțină autorizația de funcționare a echipamentului pentru agrement, cu respectarea prevederilor Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, cu modificările și completările ulterioare. Art. 8. — Pe toată durata exploatării deținătorul echipamentului pentru agrement trebuie: 1. să pună la dispoziție administratorului, locatorului sau consumatorului, după caz, echipamentul pentru agrement conform instrucțiunilor de exploatare furnizate de producător sau reprezentantul său autorizat; 2. să informeze consumatorii, printr-un panou de avertizare amplasat în imediata apropiere a echipamentelor, cu privire la: a) denumirea echipamentului și datele de identificare ale deținătorului; b) modul corect de utilizare și comportamentul adecvat al consumatorilor în timpul utilizării; c) potențialele pericole, așa cum au fost ele identificate în cadrul analizei de risc în exploatare, inclusiv asupra vârstei minime, limitei de greutate, înălțimii sau stării de sănătate a consumatorilor, după caz; 3. să păstreze documentația furnizată de către producător, reprezentantul său autorizat sau importator, după caz, pentru acel echipament pentru agrement; 4. să asigure efectuarea reviziilor, reparațiilor și întreținerii echipamentului pentru agrement, conform instrucțiunilor tehnice furnizate de către producător, reprezentantul său autorizat sau importator și atunci când este cazul, numai cu persoane autorizate conform legii; 5. să folosească, atunci când legislația în vigoare impune acest lucru, numai personal de deservire autorizat. Art. 9. — (1) Informarea consumatorilor prevăzută la art. 6 alin. (1) lit. c) și art. 8 pct. 2 se face în mod obligatoriu în limba română, fără a fi exclusă și prezentarea în alte limbi, pe panouri de avertizare durabile, amplasate vizibil și inscripționate cu caractere lizibile. (2) în cazul echipamentelor pentru agrement amplasate în stațiuni și zone turistice, informarea consumatorilor se face în mod obligatoriu și în cel puțin două limbi de circulație internațională. (3) Este interzisă atenționarea: „Utilizare pe riscul dumneavoastră” sau orice atenționare similară. Art. 10. — (1) Pentru organizarea unei distracții extreme, organizatorul acestei activități desemnează pentru toată durata de desfășurare un coordonator de securitate. Organizatorul distracției extreme, ținând cont de condițiile normale și previzibile de desfășurare a activității, trebuie să ia măsurile necesare pentru evitarea pericolelor și asigurarea securității consumatorilor și a terților. Aceste măsuri se referă în special la: a) montaj, verificări periodice, măsuri de întreținere a echipamentelor pentru agrement; b) verificări periodice și măsuri de întreținere a produselor conexe pentru agrement utilizate; c) avertismente și inscripționări; d) măsuri specifice de apărare împotriva incendiilor și de instruire a personalului și a consumatorilor privind situațiile de urgență specifice care pot surveni. (2) Organizatorul distracției extreme trebuie să dețină următoarele informații pentru organizarea distracției extreme: a) lista de produse conexe pentru agrement necesare distracției extreme ce pot avea un impact asupra securității, precum și identificarea și descrierea caracteristicilor acestor produse; b) schema distracției extreme. (3) Prevederile art. 7 lit. a)—d) și ale art. 8, aplicabile deținătorului echipamentului pentru agrement, se aplică și organizatorului distracției extreme. Art. 11. — (1) La momentul închirierii de către consumator a unui echipament pentru agrement, locatorul trebuie să ofere consumatorului informații în limba română, fără a exclude prezentarea lor și în alte limbi, cu privire la: a) modul de folosință a produsului închiriat; b) măsurile de securitate ce trebuie luate cu ocazia utilizării produsului închiriat, inclusiv măsurile specifice de apărare împotriva incendiilor și de instruire în domeniul situațiilor de urgență. (2) Dacă echipamentul pentru agrement închiriat nu este destinat să fie utilizat de consumator în localurile, clădirile sau pe terenurile locatorului, informațiile prevăzute la alin. (1) sunt furnizate de către locator consumatorului odată cu produsul închiriat printr-un document ce conține aceste informații. (3) Dacă echipamentul pentru agrement închiriat este destinat să fie utilizat în localurile, clădirile sau pe terenurile locatorului, informațiile prevăzute la alin. (1) sunt furnizate de către locator consumatorului sub una dintre următoarele forme: a) notificarea consumatorului, prin înmânarea, la momentul utilizării echipamentului pentru agrement, a unui document relevant; b) un anunț lizibil, pe un suport durabil și aplicat într-un loc vizibil pentru consumator. (4) Locatorul este obligat să pună la dispoziție consumatorului, cu titlu gratuit, echipamentele de protecție individuală adecvate, care sunt recomandate de producător în instrucțiunile de utilizare a echipamentului pentru agrement închiriat. Este interzis locatorilor să pună la dispoziție consumatorilor echipamente pentru agrement fără echipamentele de protecție individuală recomandate de producător. Art. 12. — Consumatorii trebuie să respecte modul corect de utilizare a echipamentelor pentru agrement, așa cum a fost furnizat de deținătorul echipamentului pentru agrement, și să 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/17.V.2010 utilizeze echipamentele de protecție individuală care le sunt puse la dispoziție de către locator. Art. 13. — (1) în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri se aprobă normele metodologice pentru desemnarea organismelor de certificare potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 4. (2) Lista cuprinzând organismele de certificare desemnate se aprobă și se actualizează periodic prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (3) Certificatele de examinare de tip acordate în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.102/2002 privind regimul de introducere pe piață și de exploatare a echipamentelor pentru agrement rămân valabile până la data expirării acestora. Art. 14. — (1) Constituie contravenții și se sancționează după cum urmează: a) introducerea pe piață a echipamentelor pentru agrement, cu excepția echipamentelor prevăzute la art. 3 alin. (3), fără certificatul de conformitate prevăzut la art. 3 alin. (2), cu amendă de la 10.000 lei la 50.000 lei și interzicerea utilizării echipamentului pentru agrement până la remedierea deficiențelor; b) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (4), cu amendă de la 10.000 lei la 50.000 lei și interzicerea utilizării echipamentului pentru agrement până la remedierea deficiențelor; c) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (6), ale art. 5 alin. (2), (3) și (4), ale art. 6 alin. (1) lit. a)—i), cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei și interzicerea utilizării echipamentului pentru agrement până la remedierea deficiențelor; d) nerespectarea prevederilor art. 7 lit. a), b) și c), ale art. 8 pct. 1,2 și 3, ale art. 9,10 și 11, cu amendă de la 200 lei la 2.000 lei și interzicerea utilizării echipamentului până la remedierea deficiențelor; e) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (4), cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei și interzicerea punerii în funcțiune a echipamentului pentru parcurile de distracții; f) nerespectarea prevederilor art. 7 lit. d) și e), ale art. 8 pct. 4 și 5, cu amendă de la 2.000 lei la 15.000 lei și interzicerea punerii în funcțiune a echipamentului pentru parcurile de distracții; g) nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (1) lit. j) se sancționează potrivit prevederilor art. 44 pct. IV lit. i) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările ulterioare. (2) Sancțiunile prevăzute la alin. (1) sunt aplicabile persoanelor fizice, precum și persoanelor juridice. (3) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la alin. (1) lit. a)—d) se efectuează de personalul împuternicit al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, cele prevăzute la alin. (1) lit. e) și f) se efectuează de către personalul împuternicit al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, iar cele prevăzute la alin. (1) lit. g) se efectuează de către personalul împuternicit al unităților teritoriale ale Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. (4) în cazul în care organele de control prevăzute la alin. (3) constată că produsele pot prejudicia sănătatea și securitatea utilizatorilor echipamentelor pentru agrement, iau măsuri pentru interzicerea utilizării și/sau retragerea produselor de pe piață și sancționează contravenientul cu amendă de la 10.000 la 50.000 lei. (5) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii aplicabile. Art. 15. — Prevederilor art. 14 le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 16. —Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 17. — (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.102/2002 privind regimul de introducere pe piață și de exploatare a echipamentelor pentru agrement, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002, Ordinul ministrului industriei și resurselor și al ministrului sănătății și familiei nr. 145/626/2003 pentru aprobarea Normativului referitor la autorizarea și gradul de calificare a personalului tehnic de deservire și a coordonatorului de securitate pentru distracția extremă, NT1-2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 455 din 26 iunie 2003, și Ordinul ministrului industriei și resurselor și al ministrului sănătății și familiei nr. 364/619/2003 privind aprobarea Metodologiei pentru efectuarea analizei de risc în exploatare, MT1-2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 455 din 26 iunie 2003. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Constantin Cerbulescu p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 28 aprilie 2010. Nr. 435.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 13 ANEXA Nr. 1 CERINȚE ESENȚIALE DE SECURITATE 1. Echipamentul pentru agrement trebuie să fie produs astfel încât să poată funcționa și să fie reglat și întreținut fără a se expune la pericole din punctul de vedere al securității, atunci când aceste acțiuni sunt realizate în circumstanțele stabilite de producător. 2. Măsurile de precauție luate trebuie să vegheze la excluderea oricărui pericol în condiții normale sau previzibile de utilizare, pe durata normală de viață a echipamentului pentru agrement. 3. Gradul de pericol legat de utilizarea echipamentului pentru agrement trebuie să fie în raport cu aptitudinea consumatorilor, în scopul punerii acestui principiu în practică se stabilește, acolo unde este necesar, o vârstă minimă, limită de greutate, înălțime sau stare de sănătate pentru consumatori. 4. Pentru alegerea celor mai bune soluții producătorul trebuie să aplice următoarele principii, în ordinea indicată: a) excluderea sau limitarea la maximum a pericolelor prin integrarea în mod optim a cerințelor de securitate în cadrul proiectării și fabricării echipamentului de agrement; b) luarea măsurilor necesare de precauție de securitate pentru pericolele ce nu pot fi excluse; c) informarea despre pericolele rămase ca urmare a eficacității incomplete a măsurilor de protecție luate, indicarea, în cazul în care este necesar, a pregătirii speciale și semnalarea faptului că trebuie să fie utilizate anumite echipamente de protecție individuală. 5. în cadrul proiectării și fabricației unui echipament pentru agrement, precum și al elaborării instrucțiunilor de utilizare, producătorul trebuie să ia în considerare atât o utilizare normală a echipamentului, cât și o utilizare previzibilă irațională. 6. Echipamentul pentru agrement trebuie să fie conceput astfel încât să se evite o utilizare pentru alt scop decât cel pentru care a fost fabricat, dacă aceasta implică pericole. 7. în cadrul proiectării și fabricației unui echipament pentru agrement, precum și al elaborării instrucțiunilor de utilizare, producătorul trebuie să țină seama inclusiv de comportamentul specific al minorilor. 8. în cadrul proiectării și fabricației unui echipament pentru agrement, precum și al elaborării instrucțiunilor de utilizare, producătorul trebuie să țină seama de obstacolele pe care cel ce va utiliza echipamentul le va întâmpina prin utilizarea, necesară sau previzibilă, a echipamentului de protecție individuală. 9. Echipamentul pentru agrement trebuie să fie însoțit de toate echipamentele și accesoriile speciale care sunt esențiale pentru a preveni pericolele în cadrul montajului, demontării, transportului, reglării, întreținerii și utilizării. 10. în cadrul proiectării și fabricației unui echipament pentru agrement, precum și al elaborării instrucțiunilor de utilizare, producătorul trebuie să ia în considerare următoarele aspecte ale pericolelor: a) pericole care rezultă din portanța insuficientă a echipamentului, ținându-se seama de rezistența, de rigiditatea și de capacitatea de deformare a materialelor utilizate; b) pericole care rezultă din pierderea de echilibru a echipamentului, ținându-se seama de susținerea echipamentului și solurilor posibile, precum și a încărcărilor eventuale ale echipamentului; c) pericole care rezultă din utilizarea echipamentului, printre care lovirea, tăierea, strivirea, asfixierea, înecul, electrocutarea, șocul și supraîncărcarea corpului; d) pericole care rezultă din accesibilitatea echipamentului, inclusiv accesibilitatea în caz de pană și stare de urgență și posibilitatea de evacuare; e) pericole care rezultă din eventualele interacțiuni ale echipamentului și consumatorilor cu mediul înconjurător și cu publicul; f) pericole în spațiile închise, inclusiv lipsa de ventilație și de luminozitate; g) pericole care rezultă din posibilitățile defectuoase de întreținere; h) pericole care rezultă dintr-un incendiu; i) pericole care rezultă din radiații. 11. Componentele și părțile detașabile ale echipamentelor pentru spațiile de joacă, destinate special copiilor mai mici de 36 de luni, trebuie să aibă dimensiuni suficiente pentru a nu putea fi înghițite și/sau inhalate. 12. Echipamentele pentru spațiile dejoacă, destinate să țină sau să susțină copilul pe apă, trebuie să fie concepute și fabricate astfel încât să reducă cât mai mult posibil pericolul, ținându-se seama de uzura preconizată a echipamentelor pentru spațiile de joacă, pericolul de pierdere a flotabilității echipamentului pentru spațiile de joacă și de pierdere a sprijinului dat copilului. 13. Echipamentele pentru agrement trebuie să fie realizate din materiale rezistente care îndeplinesc următoarele caracteristici: a) fie nu ard sub acțiunea directă a unei flăcări, scântei sau a oricărui alt focar potențial de incendiu; b) fie sunt greu inflamabile; c) fie, dacă se aprind, ard lent și prezintă o viteză redusă de propagare a flăcării; d) fie sunt tratate, oricare ar fi compoziția chimică a materialului echipamentului pentru spațiile dejoacă, astfel încât să întârzie procesul de ardere. 14. Se interzice utilizarea materialelor metalice pentru: a) executarea suprafețelor de alunecare pentru tobogane; b) executarea de subansamble care vin în contact cu corpul uman pe timpul utilizării echipamentelor (de exemplu: tuneluri, tobogane tubulare, incinte închise etc.); 15. Echipamentele a căror utilizare sigură este condiționată de controlul vitezei vântului vor fi dotate cu dispozitive de măsurare a acesteia și cu dispozitive de încetare a funcționării în condiții de securitate pentru utilizatori. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 ANEXA Nr. 2 INFORMAȚII care se inscripționează pe echipamentele de agrement Echipamentele de agrement trebuie inscripționate cu următorul conținut: — Denumirea echipamentului................................................... — Codul de identificare al echipamentului pentru agrement.................... — Seria............................ — Anul de fabricare............................. — Producător/reprezentant autorizat al producătorului/importator..................(denumirea completă, adresa sediului, datele de contact) — Caracteristicile tehnice, după caz: • limita de vârstă pentru utilizarea echipamentelor............................. • greutatea maximă admisă....................................................... •înălțimea maximă admisă............................................................ • numărul maxim de utilizatori admis............................................ • viteza maximă admisă a echipamentelor de agrement............................. — Numărul certificatului de conformitate (dacă este cazul)*................... * Se va inscripționa numărul certificatului de conformitate pe echipamentul de agrement numai dacă acesta este certificat conform prevederilor art. 3 alin. (2) din hotărâre sau dacă legislația unui alt stat membru al Uniunii Europene ori a unui stat care este parte a Acordului constituind Spațiul Economic European sau a Turciei prevede certificarea conformității. ANEXA Nr. 3 ANALIZA DE RISC ÎN EXPLOATARE 1. Analiza de risc în exploatare comportă succesiv: a) identificarea potențialelor pericole ce pot apărea la echipamentul pentru agrement în timpul exploatării; b) determinarea și descrierea precisă a riscurilor corespunzătoare pentru securitatea consumatorilor și terților în timpul exploatării echipamentului pentru agrement; c) evaluarea acestor riscuri. 2. Aspectele pericolelor ce trebuie luate în considerare în cadrul analizei de risc în exploatare, după caz, sunt: a) pericole care rezultă din dispunerea echipamentelor pentru agrement instalate; b) pericole care rezultă din dispunerea echipamentelor pentru agrement instalate și din alte instalații prezente; c) pericole care rezultă dintr-o administrare și o întreținere defectuoase; d) pericole care rezultă din modificări substanțiale ale echipamentelor pentru agrement instalate; e) pericole care rezultă din materialul abandonat; f) pericole care rezultă din amplasarea echipamentului pentru agrement în raport cu căile de acces; g) pericole care rezultă din îngrădiri/împrejmuiri; h) pericole care rezultă din diferențele de înălțime; i) pericole care rezultă din vegetație; j) pericole care rezultă din mobilierul urban; k) pericole care rezultă dintr-o iluminare naturală sau artificială insuficientă a mediului înconjurător; I) pericole care rezultă din mediul înconjurător natural; m) pericole care rezultă din lipsa de informare a adulților care supraveghează minorii în ceea ce privește riscurile; n) pericole care rezultă din accesibilitatea echipamentului pentru agrement și din situarea sa, ținându-se seama de necesitățile de acces la acesta în caz de pană, stare de urgență și de evacuare; o) pericole care rezultă din aptitudinile limitate ale utilizatorilor; p) pericole care rezultă din vandalism; q) pericole care rezultă din contaminare biologică; r) pericole care rezultă din portanța insuficientă a echipamentului, ținându-se seama de rezistența, rigiditatea și capacitatea de deformare a materialelor utilizate; s) pericole care rezultă din pierderea echilibrului echipamentului, ținându-se seama de susținerea echipamentului, solului și de fixarea echipamentului pe acesta, precum și de încărcările eventuale ale echipamentului; t) pericole care rezultă din utilizarea echipamentului, printre care tăierea, strivirea, asfixierea, înecul, electrocutarea, șocul și supraîncărcarea corpului; u) pericole care rezultă din lovirea consumatorilor, ținându-se seama de proprietățile de atenuare la impactul cu solul și de natura suprafeței; v) pericole care rezultă din interacțiunile eventuale ale echipamentului și consumatorilor cu mediul înconjurător și cu publicul; w) pericole în spațiile închise, inclusiv lipsa de ventilație și de luminozitate; x) pericole care rezultă dintr-un incendiu; y) pericole care rezultă din radiații dăunătoare; z) pericole care rezultă din montaj necorespunzător; aa) pericole care rezultă din posibilitatea insuficientă de supraveghere; bb) pericole care rezultă dintr-o proastă întreținere și dintr-o administrare defectuoasă; cc) pericole care rezultă din modificări considerabile la echipament; dd) pericole care rezultă dintr-o lipsă de informare a consumatorilor în ceea ce privește riscurile; ee) pericole care rezultă din lipsă de cunoștințe, de pregătire și de experiență a personalului tehnic, inclusiv în acordarea primului ajutor în caz de accident. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/17.V.2010 15 ANEXA Nr. 4 CERINȚE MINIME pentru desemnarea organismelor de certificare 1. Organismul de certificare desemnat, conducerea acestuia și personalul responsabil cu efectuarea operațiunilor de certificare trebuie să fie alții decât producătorul, reprezentantul său autorizat, importatorul, montatorul sau utilizatorul echipamentului pentru agrement. Organismul nu poate fi implicat direct sau indirect în activități de producție, comercializare, reparare ori întreținere a echipamentului pentru agrement. 2. Organismul de certificare desemnat și personalul acestuia trebuie să efectueze operațiunile de certificare cu integritate profesională și competență tehnică și trebuie să fie independenți de orice presiuni, îndeosebi cele de natură financiară, care ar putea influența certificarea, în mod special din partea unor persoane sau grupuri de persoane care au interes în rezultatul certificării. 3. Organismul de certificare desemnat trebuie să dispună de personalul necesar și dotările tehnice necesare care să îi permită îndeplinirea sarcinilor sale administrative și tehnice impuse de procesul de certificare. 4. Personalul responsabil cu efectuarea certificării trebuie să aibă: a) pregătire tehnică și profesională temeinică; b) cunoștințe și experiență satisfăcătoare referitoare la cerințele certificării. 5. Imparțialitatea personalului trebuie garantată. Remunerarea personalului nu trebuie să fie corelată cu numărul certificărilor efectuate și nici cu rezultatele acestora. 6. Organismul de certificare desemnat trebuie să dețină o asigurare de răspundere civilă. 7. Personalul organismului de certificare desemnat este obligat să păstreze secretul profesional cu privire la informațiile dobândite în exercitarea sarcinilor sale, cu excepția situației în care informațiile sunt solicitate de autoritățile competente ale statului. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 965/2002 privind atestarea domeniului public al județului Dolj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Dolj în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa nr. 3 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Băilești” la Hotărârea Guvernului nr. 965/2002 privind atestarea domeniului public al județului Dolj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Dolj, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 687 și 687 bis din 18 septembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La poziția 23, rubrica „Codul de clasificare” va avea următorul cuprins: „1.3.7.2”, rubrica „Elemente de identificare” va avea următorul cuprins: „L = 402 ml, S = 10.000 mp”, rubrica „Anul dobândirii sau, după caz, al dării în folosință” va avea următorul cuprins: „1999”, iar rubrica „Valoare de inventar” va avea următorul cuprins: „310.500”. 2. La poziția 29, rubrica „Codul de clasificare” va avea următorul cuprins: „1.3.7.2”, rubrica „Elemente de identificare” va avea următorul cuprins: „L = 1.520 ml, S = 22.953 mp”, rubrica „Anul dobândirii sau, după caz, al dării în folosință” va avea următorul cuprins: „1999”, iar rubrica „Valoare de inventar” va avea următorul cuprins: „491.700”. 3. La poziția 34, rubrica „Codul de clasificare” va avea următorul cuprins: „1.3.7.2”, rubrica „Elemente de identificare” va avea următorul cuprins: „L = 625 ml, S = 9.375 mp”, rubrica „Anul dobândirii sau, după caz, al dării în folosință” va avea următorul cuprins: „1999”, iar rubrica „Valoare de inventar” va avea următorul cuprins: „347.700”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat București, 28 aprilie 2010. Nr. 438.’ 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/17.V.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind modificarea și completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 1.366/2005 pentru aprobarea Regulilor și normelor tehnice privind producerea în vederea comercializării, controlul și certificarea calității și/sau comercializarea semințelor de legume Văzând Referatul de aprobare nr. 80.013 din data de 11 mai 2010 al Direcției generale politici agricole, în baza prevederilor art. 12 din Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul și certificarea calității, comercializarea semințelor și a materialului săditor, precum și înregistrarea soiurilor de plante, ale Directivei 2009/74/CE a Comisiei din 26 iunie 2009 de modificare a directivelor 66/401/CEE, 66/402/CEE, 2002/55/CE și 2002/57/CE ale Consiliului în ce privește denumirile botanice ale plantelor, denumirile științifice ale altor organisme, precum și a anumitor anexe la directivele 66/401/CEE, 66/402/CE și 2002/57/CE ca urmare a progreselor științifice și tehnice, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 1.366/2005 pentru aprobarea Regulilor și normelor tehnice privind producerea în vederea comercializării, controlul și certificarea calității și/sau comercializarea semințelor de legume, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 bis din 8 februarie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La anexa nr. 2 punctul 3, după litera (b) se introduce o nouă literă, litera (c), cu următorul cuprins: „(c) Alte standarde sau condiții aplicabile în cazul în care se face trimitere la acestea în tabelul de la litera (a): în cazul soiurilor de Zea mays (porumb dulce — tipuri superdulci), capacitatea germinativă minimă cerută este redusă la 80%. Eticheta oficială sau, după caz, eticheta furnizorului include mențiunea «Capacitatea germinativă minimă 80%».” 2. La anexa nr. 3 punctul 1, literele (a) și (b) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(a) semințe de Phaseolus coccineus, Phaseolus vulgaris, Pisum sativum și Vicia faba — 30 de tone; (b) semințele cu mărimea de cel puțin cât a unui bob de grâu, altele decât de Phaseolus coccineus, Phaseolus vulgaris, Pisum sativum și Vicia faba — 20 de tone.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 30 iunie 2010. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 12 mai 2010. Nr. 109.’ ★ RECTIFICĂRI în anexa la Decretul nr. 138/1998 privind conferirea medaliei „Crucea comemorativă a celui de-al doilea război mondial, 1941—1945”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 și 170 bis din 30 aprilie 1998, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial”, Partea I): — în loc de: „Țoi Grigore loan”se va citi: „Țoi Grigore Ion”. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’,71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 443099 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 323/17.V.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495