MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 307 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 11 mai 2010 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 76. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal....’................. 2-3 462. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal ’......................................... 3 ★ 78. — Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate ....’........................................ 4-6 464. — Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate................................ 6 ★ 503. — Decret privind înaintarea unui general de brigadă cu o stea, în retragere, veteran de război, în gradul de general-maior cu două stele, în retragere, din Ministerul Administrației și Internelor.................... 7 504. — Decret privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea, în retragere, unui colonel, în retragere, veteran de război, din Ministerul Administrației și Internelor............................... 7 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 433. — Hotărâre pentru înscrierea Ansamblului monumental „Memorialul Holocaustului” în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și transmiterea în administrarea Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România „ElieWiesel” ...................................................... 8 454. — Hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare dintre Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale din România și Fondul ONU pentru Populație pentru anii 2010—2011, semnat la București la 9 februarie 2010 .....................................’.. 9 Protocol de colaborare între Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale din România si Fondul ONU pentru Populație pentru anii 2010—20^1................................ 9-10 455. — Hotărâre privind constituirea Comisiei de negociere în vederea negocierii încheierii unui act adițional la Nr. Pagina Contractul de vânzare-cumpărare de acțiuni încheiat între Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului și Ford Motor Company la data de 12 septembrie 2007 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M.52. — Ordin al ministrului apărării naționale pentru modificarea Ordinului ministrului apărării naționale nr. M.129/2009 privind conducerea unităților sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale............’...................................... 12 297. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale privind aprobarea modelelor de contracte de finanțare aferente Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat și ajutor de minimis „Angajați mai mulți, mai competenți, mai sănătoși — 3 Propuneri în sprijinul angajaților tăi: Bani pentru completarea echipei; Bani pentru formare profesională; Bani pentru sănătatea și siguranța salariaților”, necesar implementării’ Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”.................... 13 300. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale privind aprobarea modelului de contract de finanțare necesar implementării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”.................................................. 14 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE AASIGURĂRILOR 317. — Decizie privind aprobarea transferului de portofoliu de asigurări de la Societatea Comercială „OTP Garancia Asigurări” — S.A., în calitate de asigurător cedent, la Societatea Comercială „GROUPAMA Asigurări” — S.A., în calitate de asigurător cesionar 15 ★ Lista cuprinzând asociațiile și fundațiile române din municipiul Oradea cărora li s-au alocat subvenții de la bugetul local în anul 2010, precum și cuantumul acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, și ale Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridica, care înființează și administrează unități de asistență socială........................................ 15-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109 din 7 octombrie 2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 din 13 octombrie 2009, cu următoarele modificări și completări: 1. La articolul I, după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 11¹, cu următorul cuprins: „11¹. La articolul 11, partea introductivă a alineatului (2) se modifică și va avea următorul cuprins: «(2) în cadrul unei tranzacții între persoane române și persoane nerezidente afiliate, precum și între persoane române afiliate, autoritățile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii oricăreia dintre persoane, după cum este necesar, pentru a reflecta prețul de piață al bunurilor sau al serviciilor furnizate în cadrul tranzacției. La stabilirea prețului de piață al tranzacțiilor între persoane afiliate se folosește cea mai adecvată dintre următoarele metode:».” 2. La articolul I, după punctul 13 se introduc două noi puncte, punctele 13¹ și 13², cu următorul cuprins: „13¹. La articolul 15, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: «(4) Prevederile alin. (2) și (3) sunt aplicabile și persoanelor juridice care sunt constituite și funcționează potrivit Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr. 169/1997, cu modificările și completările ulterioare.» 13². La articolul 18, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins: «(7) Nu sunt obligați la plata impozitului minim potrivit prevederilor alin. (2)—(4) contribuabilii care se află în următoarele situații: a) se află în procedura insolvenței, de la data deschiderii acestei proceduri, potrivit legii; b) se află în dizolvare, de la data înregistrării acestei mențiuni în registrul comerțului sau la instanțele judecătorești, potrivit legii. Pentru contribuabilii care se dizolvă de plin drept ca urmare a expirării duratei de existență prevăzute în actul constitutiv sau, după caz, în actul modificator, scutirea de la plata impozitului minim operează de la data dizolvării prevăzute în aceste acte. Nu intră sub incidența acestor prevederi contribuabilii care se află în dizolvare fără lichidare.»” 3. La articolul I, după punctul 53 se introduce un nou punct, punctul 53¹, cu următorul cuprins: „53¹. La articolul 55 alineatul (4), litera k¹) se modifică și va avea următorul cuprins: «k¹) veniturile din salarii realizate de către persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat;».” 4. La articolul I, după punctul 62 se introduce un nou punct, punctul 62¹, cu următorul cuprins: „62¹. După articolul 68 se introduce un nou articol, articolul 68¹, cu următorul cuprins: «Art. 68¹. —Venituri neimpozabile Nu sunt venituri impozabile veniturile din pensii realizate de către persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat.»” 5. La articolul I, după punctul 63 se introduce un nou punct, punctul 63¹, cu următorul cuprins: „63¹. La articolul 71, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: «d) valorificarea produselor agricole obținute după recoltare, în stare naturală, de pe terenurile agricole proprietate privată sau luate în arendă, către unități specializate pentru colectare, unități de procesare industrială sau către alte unități, pentru utilizare ca atare.»” 6. La articolul I, după punctul 65 se introduce un nou punct, punctul 65¹, cu următorul cuprins: „65¹. La articolul 77¹, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins: «(7) Impozitul stabilit în condițiile alin. (1) și (3) se distribuie astfel: a) o cotă de 50% se face venit la bugetul consolidat; b) o cotă de 50% se face venit la bugetul unităților administrativ-teritoriale pe teritoriul cărora se află bunurile imobile ce au făcut obiectul înstrăinării.»” 7. La articolul I, după punctul 79 se introduce un nou punct, punctul 79¹, cu următorul cuprins: „79¹. Titlul IV «Impozitulpe venitul microîntreprinderilor» cuprinzând articolele 103—112, se abrogă.” 8. La articolul I, după punctul 139 se introduce un nou punct, punctul 139¹, cu următorul cuprins: „139¹. La articolul 156¹, alineatul (6¹) se modifică și va avea următorul cuprins: «(6¹) Prin excepție de la prevederile alin. (2)—(6), pentru persoana impozabilă care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară de bunuri taxabilă în România, perioada fiscală devine luna calendaristică începând cu: a) prima lună a unui trimestru calendaristic, dacă exigibilitatea taxei aferente achiziției intracomunitare de bunuri intervine în această primă lună a respectivului trimestru; b) a treia lună a trimestrului calendaristic, dacă exigibilitatea taxei aferente achiziției intracomunitare de bunuri intervine în a doua lună a respectivului trimestru. Primele două luni ale trimestrului respectiv vor constitui o perioadă fiscală distinctă, pentru care persoana impozabilă va avea obligația depunerii unui decont de taxă conform art. 156² alin. (1); c) prima lună a trimestrului calendaristic următor, dacă exigibilitatea taxei aferente achiziției intracomunitare de bunuri intervine în a treia lună a unui trimestru calendaristic.»” 9. La articolul I punctul 148, punctul 8 al articolului 206³ se modifică și va avea următorul cuprins: „8. teritorii terțe înseamnă teritoriile prevăzute la art. 206⁴ alin. (1) și (2);”. 10. La articolul I punctul 148, litera b) a alineatului (3) al articolului 206²¹ se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) vinurile liniștite realizate de micii producători care obțin în medie mai puțin de 1.000 hl de vin pe an;”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 3 11. La articolul I punctul 148, alineatul (1) al articolului 206²² se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 206²². — (1) Un antrepozit fiscal poate funcționa numai pe baza autorizației valabile, emisă de autoritatea competentă prin Comisia instituită la nivelul Ministerului Finanțelor Publice pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate.” 12. La articolul I punctul 148, alineatul (3) al articolului 206³⁰ se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2) lit. a) pct. 1 și 2 și lit. b) și cu excepția situației prevăzute la art. 206²⁹ alin. (4), produsele accizabile pot fi deplasate în regim suspensiv de accize către un loc de livrare directă situat pe teritoriul României, în cazul în care locul respectiv a fost indicat de antrepozitarul autorizat din România sau de destinatarul înregistrat, în condițiile stabilite prin normele metodologice.” 13. La articolul I punctul 148, alineatul (3) al articolului 206⁶⁴ se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Solicitarea marcajelor se face prin depunerea unei cereri la autoritatea competentă, în condițiile prevăzute în normele metodologice.” 14. La articolul I, după punctul 151 se introduc trei noi puncte, punctele 151¹—151³, cu următorul cuprins: „151¹. La articolul 249, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: «(3) Pentru clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosință, după caz, persoanelor juridice, altele decât cele de drept public, se stabilește taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosință, după caz, în condiții similare impozitului pe clădiri.» 151². La articolul 250 alineatul (1), punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: «1. clădirile proprietate a statului, a unităților administrativ- teritoriale sau a oricăror instituții publice, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice, altele decât cele desfășurate în relație cu persoane juridice de drept public;». 151³. La articolul 250 alineatul (1), punctul 19 se modifică și va avea următorul cuprins: «19. clădirile utilizate pentru activități social-umanitare de către asociații, fundații și culte, potrivit hotărârii consiliului local.»” 15. La articolul III, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) începând cu data de 1 aprilie 2010 se abrogă prevederile art. 162—175⁴ și art. 178—206 din cap. I și prevederile art. 221 și 221² din cap. V al titlului VII «Accize și alte taxe speciale» și prevederile art. 222—237, 239—242, art. 244 și 244¹ din titlul VIII «Măsuri speciale privind supravegherea producției, importului și circulației unor produse accizabile» din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.” Art. II. — Prevederile art. 18 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost completate prin prezenta lege, se aplică și contribuabililor care se află în procedurile menționate la alin. (7) lit. a) și b) la data intrării în vigoare a prezentei legi. Art. III. —începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Legea nr. 22/2010 pentru completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 144 din 4 martie 2010. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 6 mai 2010. Nr. 76. ’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 4 mai 2010. Nr. 462.’ ★ 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Legea nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 728 din 28 octombrie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 7, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Pentru serviciile prestate în regim de urgență se percepe o taxă de 15 euro sau contravaloarea în dolari SUA ori în moneda țării de reședință, după caz, cu excepția serviciilor nesupuse perceperii de taxe consulare.” 2. La articolul 8, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) Statul român este scutit de taxe consulare pentru actele și serviciile ce i se prestează în străinătate când acționează în nume propriu pentru dobândirea, conservarea, valorificarea sau apărarea unor drepturi patrimoniale.” 3. La articolul 15, partea introductivă și literele a) și b) ale alineatului (1) vor avea următorul cuprins: ,Art. 15. — (1) Ministerul Afacerilor Externe va putea utiliza în totalitate taxele de urgență aferente serviciilor prestate pentru: a) plata cheltuielilor de transportai cetățenilor români aflați în situații deosebite și fără resurse financiare și al copiilor fără tutelă, inclusiv plata pentru cheltuielile de transport, cazare și diurnă pentru persoanele însoțitoare, în cazul în care se impune repatrierea asistată; b) plata cheltuielilor de repatriere a cetățenilor români, decedați pe teritoriul statelor de reședință, pentru care familia nu poate suporta costurile de repatriere și nu există posibilitatea înhumării sau incinerării în statul în care a survenit decesul;”. 4. La articolul 15, alineatele (2)—(4) vor avea următorul cuprins: „(2) Angajarea temporară a persoanelor prevăzute la alin. (1) lit. c) se va face la propunerea misiunilor diplomatice și a oficiilor consulare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite al Ministerului Afacerilor Externe și cu respectarea dispozițiilor legale în materie, fără afectarea numărului de personal aprobat acestui minister pentru serviciul exterior. (3) Pentru munca prestată, persoanele din cadrul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare prevăzute la alin. (1) lit. c) primesc o indemnizație în valută stabilită în cuantum net până la limita salariului prevăzut pentru funcționarul consular principal. Pe perioada în care persoanele în cauză încasează această indemnizație, acestea nu mai beneficiază de indemnizația în valută prevăzută de reglementările în vigoare pentru soțul/soția nesalariat/nesalariată. (4) Pentru prestarea de servicii de către persoane din afara misiunilor diplomatice și oficiilor consulare prevăzute la alin. (1) lit. c), se acordă o indemnizație în valută stabilită până la limita salariului prevăzut pentru funcționarul consular principal, în care sunt incluse taxele și impozitele care cad în sarcina angajatorului, potrivit reglementărilor în materie ale statului de reședință.” 5. Articolul 16 va avea următorul cuprins: „Art. 16. — Misiunile diplomatice și oficiile consulare pot solicita, prin intermediul administrației centrale a Ministerului Afacerilor Externe, transferarea sumelor necesare pentru îndeplinirea prevederilor art. 15 alin. (1) lit. a)—d) de la alte misiuni diplomatice și oficii consulare care dispun de fonduri realizate potrivit dispozițiilor art. 7 6. Anexa va avea următorul cuprins: „ANEXĂ SERVICIILE CONSULARE pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate Nr. Denumirea serviciilor Taxa în euro crt. A. Documente de călătorie 1. Eliberarea unui pașaport sau a oricărui document de călătorie 40 2. Blancheta pașaport electronic (simplu, de serviciu, diplomatic) 56 3. Blancheta titlu de călătorie 5 4. Blancheta pașaport simplu temporar 20 B. Vize 1. Viza de tranzit aeroportuar 60 2. Viza de tranzit 60 3. Viza de scurtă ședere 60 4. Viza de lungă ședere 120 5. Viza colectivă 60 + 1 de persoană MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 5 Nr. Denumirea serviciilor Taxa în euro crt. C. Servicii notariale 1. Redactarea, autentificarea și revocarea unui înscris, indiferent de natura acestuia: 40 --- un exemplar 10 --- pentru fiecare exemplar în plus 2. Legalizarea semnăturii traducătorului 40 3. Legalizarea sigiliului și semnăturii Ministerului Afacerilor Externe de pe actele eliberate de autoritățile române, inclusiv de pe declarațiile de chemare, darea de dată certă, pentru 30 fiecare act 4. Legalizarea unei copii de pe înscrisuri 10 5. Legalizarea sigiliilor și semnăturilor de pe actele eliberate de autoritățile străine, care 30 urmează să producă efecte juridice în România 6. Legalizarea sigiliului și semnăturii autorităților competente străine de pe certificatele de origine a mărfurilor, facturile comerciale și de pe orice documente cerute la exportul mărfurilor din și în România, în funcție de valoarea mărfurilor, de fiecare exemplar: --- pentru valori de până la 50.000 euro 300 --- pentru valori între 50.001---100.000 euro 600 --- pentru valori între 100.001---500.000 euro 900 --- pentru valori între 500.001---1.000.000 euro 1.500 --- pentru valori peste 1. 000.000 euro 3.500+0,1% din valoare 7. Eliberarea unei copii sau unui extras de pe actele aflate în arhivele misiunilor diplomatice 10 sau oficiilor consulare, de fiecare pagină 8. Efectuarea unei traduceri din sau în limba română, de fiecare pagină 30 9. Certificarea conformității cu originalul în limba din care s-a efectuat traducerea 20 10. Certificarea unor fapte constatate personal de funcționarul consular 20 11. Eliberarea unui certificat de cutumă 30 12. Certificarea modificărilor survenite în rolul de echipaj al navelor, inclusiv schimbarea 30 comandantului de navă 13. Prelungirea valabilității actelor de convenție ale navelor 30 14. înregistrarea și vizarea protestului de mare, a jurnalului de bord și a jurnalului de mașini 30 15. Eliberarea permisului provizoriu de naționalitate, pentru navele construite în străinătate, 300 achiziționate sau cărora li se schimbă clasa D. Servicii acte de stare civilă 1. înregistrarea nașterii copilului român născut în străinătate gratuit 2. încheierea căsătoriei la misiunile diplomatice și oficiile consulare între cetățeni români 90 3. încheierea căsătoriei la misiunile diplomatice și oficiile consulare între un cetățean român 135 și un cetățean străin 4. înscrierea certificatelor de naștere și de căsătorie eliberate de autoritățile străine în 135 registrele de stare civilă românești, în termen de până la 6 luni 5. înscrierea certificatelor de deces emise de autoritățile străine în registrele de stare civilă gratuit românești 6. înscrierea certificatelor de naștere și de căsătorie eliberate de autoritățile străine în 200 registrele de stare civilă românești, în termen de peste 6 luni 7. înregistrarea cererii pentru eliberarea unui duplicat după certificatele de stare civilă 45 românești 8. înregistrarea cererii pentru apostilarea certificatelor de stare civilă românești 30 9. Eliberarea extraselor de stare civilă 30 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 Nr. Denumirea serviciilor Taxa în euro crt. E. Servicii diverse 1. înregistrarea cererii pentru redobândirea cetățeniei române 60 2. înregistrarea cererii privind renunțarea la cetățenia română 600 3. Eliberarea dovezii de cetățenie 10 4. înregistrarea cererii pentru identificarea unei persoane în România gratuit 5. Procurarea oricăror acte judiciare și extrajudiciare din țară sau din străinătate, la cererea 30 persoanelor fizice sau juridice 6. Primirea în depozit a înscrisurilor și a documentelor prezentate de părți 30 7. înregistrarea cererii pentru verificarea autenticității permisului de conducere românesc 30 8. Alte servicii care nu sunt incluse în prezenta listă 30 NOTE: 1. Taxa pentru eliberarea unui pașaport sau a oricărui document de călătorie include toate serviciile de legalizare sau certificare prevăzute de lege. 2. Taxa pentru înregistrarea certificatelor de stare civilă în registrele de stare civilă românești include toate serviciile de autentificare, legalizare sau certificare prevăzute de lege. 3. Misiunile diplomatice și oficiile consulare vor aplica taxele pentru procesarea vizelor stabilite prin acordurile bilaterale dintre Uniunea Europeană și state terțe, care pot fi diferite de cele prevăzute de prezenta lege. 4. Contravaloarea colantelor de viză și a taxei de urgență, dacă este cazul, sunt incluse în taxa percepută potrivit lit. B din tabel sau în situațiile prevăzute la pct. 3. 5. Pentru succesiunile lichidate prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare, fără angajarea de avocat, valorificarea de bunuri sau valori, se percepe o taxă de 10% din sumele efectiv realizate. 6. Sumele în valută reprezentând cheltuielile de deplasare a funcționarilor consulari legate de realizarea atribuțiilor prevăzute la pct. 5, comunicările telefonice, telex, fax, corespondență prin poștă, precum și orice cheltuieli ocazionate de prestarea serviciilor consulare se încasează separat de taxele consulare stabilite potrivit legii, iar cu contravaloarea acestora se reîntregesc fondurile în valută alocate prin bugetul de stat misiunilor diplomatice și oficiilor consulare unde s-au încasat. 7. Taxa stabilită la pct. 3 al lit. B din anexa nr. 1 la Ordonanța Guvernului nr. 24/1992 privind stabilirea serviciilor consulare și a taxelor percepute pentru prestarea acestora, aprobată cu modificări prin Legea nr. 89/1993, cu modificările și completările ulterioare, privind prelungirea dreptului de ședere temporară a cetățenilor străini, inclusiv în cazul prelungirii dreptului de ședere temporară a fiecărei persoane incluse în pașaportul titularului, se percepe în același cuantum cu cel prevăzut pentru taxa de la pct. 4 al lit. B din tabel, echivalentul în lei, raportat la cursul oficial al Băncii Naționale a României la data efectuării plății, fără a se percepe nicio altă taxă suplimentară. 8. De la data la care România va adera la Spațiul Schengen, se va aplica integral Codul comunitar de vize, dispozițiile prevăzute la pct. 2 și 5 ale lit. B din tabel devenind inaplicabile.” Art. II. — Normele metodologice privind încasarea taxelor consulare și controlul încasărilor rezultate se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe, în termen de 20 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Art. III. — Prezenta lege intră în vigoare la 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 6 mai 2010. Nr. 78. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe și nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 4 mai 2010. Nr. 464.’ ★ 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind înaintarea unui general de brigadă cu o stea, în retragere, veteran de război, în gradul de general-maior cu două stele, în retragere, din Ministerul Administrației si Internelor 9 în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, cu modificările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului administrației și internelor și Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Țării nr. 50/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul general de brigadă cu o stea, în retragere, veteran de război, Romanciuc Nicolae loan se înaintează în gradul de general-maior cu două stele, în retragere. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 7 mai 2010. Nr. 503.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea, în retragere, unui colonel, în retragere, veteran de război, din Ministerul Administrației si Internelor 9 9 în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, cu modificările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului administrației și internelor și Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Țării nr. 50/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului colonel, în retragere, veteran de război, Cuculici llie Ion i se acordă gradul de general de brigadă cu o stea, în retragere. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 7 mai 2010. Nr. 504.’ 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru înscrierea Ansamblului monumental „Memorialul Holocaustului” în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și transmiterea în administrarea Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 12 alin. (1) și (2) și al art. 20 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă înscrierea Ansamblului monumental „Memorialul Holocaustului”, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național. Art. 2. — Se aprobă transmiterea bunului prevăzut la art. 1, aflat în domeniul public al statului, din administrarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național în administrarea Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”. Art. 3. — Predarea-preluarea bunului transmis potrivit art. 2 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 4. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se completează corespunzător anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor Viceprim-ministru, Marko Bela Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 433.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a bunului Ansamblul monumental „Memorialul Holocaustului” care se înscrie în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și administrarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național Anul Valoarea Tipul Codul dobândirii/ Denumirea bunului de inventar Caracteristici bunului de dării Adresa --- lei --- clasificare în folosință Ansamblul 17.018.154 --- incinta memorială centrală: 16 x 10 x 6,50 m Imobil 8.28 2009 București, monumental (beton, granit, sticlă, metal) sectorul 5 --- „Memorialul --- compoziție grafică (prenume): 30 x 0,60 m intersecția Holocaustului” (metal) străzilor --- compoziție grafică (texte gravate): 1,72 Lipscani, Anghel x 0,85 m (metal) Saligny, Mihai --- „Coloana memorială”: 17 x 1,55 x1,50 m Vodă și Ion (fontă turnată) Brezoianu --- „Via Dolorosa”: 36 x 1,60 x 0,02 m (relief granit) --- „Roata Romilor”: 3 x 0,30 m (fontă turnată) --- „Steaua lui David”: 3,50 x 5 x 2 m (fier masiv) --- instalație cu pietre de mormânt din cimitirul din Odessa: 2,5 x 2,5 x 2,30 m (granit) --- instalație cu pietre de mormânt din cimitirul din București: 2,5 x 2,5 x 2,30 m (piatră) 9 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea Protocolului de colaborare dintre Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale din România și Fondul ONU pentru Populație pentru anii 2010—2011, semnat la București la 9 februarie 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Protocolul de colaborare dintre Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale din România și Fondul ONU pentru Populație pentru anii 2010—2011, semnat la București la 9 februarie 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 5 mai 2010. Nr. 454.’ PROTOCOL DE COLABORARE între Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale din România și Fondul ONU pentru Populație pentru anii 2010—2011 Prezentul protocol de colaborare (Protocol) este semnat de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale din România, pe de o parte, și Fondul ONU pentru Populație, organ subsidiar al Națiunilor Unite, o organizație interguvernamentală constituită de statele membre (denumită în continuare UNFPA), pe de altă parte, denumite în mod individual parte și în mod colectiv părți. Având în vedere că UNFPAsprijină guvernele și societatea civilă, la solicitarea acestora, să formuleze politici și strategii, inclusiv să dezvolte capacitatea instituțională de implementare eficientă în domeniile sănătății reproducerii, populației și dezvoltării și egalității de gen, având în vedere că UNFPA colaborează cu Guvernul României în baza Legii nr. 424/2004 si a Hotărârii Guvernului nr. 113/1991, având în vedere că părțile împărtășesc misiuni similare și doresc să coopereze în domenii de interes reciproc în ceea ce privește populația și dezvoltarea, egalitatea de șanse și emanciparea femeii, îmbătrânirea populației și analiza de date folosite în strategiile de dezvoltare, având în vedere că România își propune să își dezvolte profilul de donator internațional, prin exprimarea disponibilității și implicarea sa financiară, umană sau tehnică în asistarea statelor partenere, cu scopul de a contribui la îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare ale mileniului nu numai din perspectivă națională, dar și la nivel regional și global, împărtășind altor țări din experiența și bunele sale practici, având în vedere că parteneriatul între UNFPAși Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale se concentrează asupra integrării factorilor demografici în planificarea strategiilor de dezvoltare privind populația, precum și asupra analizei consecințelor socio-economice ale fenomenului de îmbătrânire și respectării principiilor egalității de gen, părțile sunt de acord să coopereze după cum urmează: 1. Scop 1.1. Prezentul protocol oferă un cadru de cooperare și facilitează colaborarea nonexclusivă dintre UNFPAși Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale în scopul abordării politicilor publice și programelor naționale din domeniul protecției sociale, din perspectiva evoluțiilor demografice. 2. Domeniul de cooperare 2.1. Părțile sunt de acord să coopereze cu privire la domeniile selectate dintre următoarele priorități (numite în continuare proiecte) în perioada 2010—2011: a) formularea și implementarea unor politici, planuri de acțiune sau strategii naționale privind evoluția demografică și îmbătrânirea populației, sprijinirea activității integrate a Comisiei Naționale de Populație și Dezvoltare — coordonată de ministrul muncii, familiei și protecției sociale și a Subcomisiei de populație și dezvoltare din cadrul Senatului României; b) dezvoltarea politicilor și programelor destinate combaterii violenței domestice și promovării egalității de gen; c) dezvoltarea capacității naționale privind colectarea, analiza și utilizarea de date demografice în formularea de politici și programe de dezvoltare, luându-se în considerare datele demografice dezagregate pe gen, inclusiv cele obținute din cel de-al doilea val al anchetei Generații și Gen din 2010; 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 d) promovarea aspectelor de ordin demografic cu care se confruntă România în vederea creșterii nivelului de informare și conștientizare a populației, precum și în scopul considerării factorilor demografici și de gen în planificarea strategiilor de dezvoltare la nivel național și local; e) facilitarea împărtășirii experienței și bunelor practici înregistrate de România în domeniul populației și dezvoltării, inclusiv al egalității de gen, altor țări din regiune și nu numai. 2.2. în vederea implementării proiectelor, părțile vor mobiliza resurse financiare, din surse proprii sau din alte surse, așa cum se va conveni și detalia separat pentru fiecare proiect. 3. Implementarea și finanțarea Protocolului 3.1. Activitățile proiectelor vor fi implementate de către UNFPA, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, partenerii de implementare și/sau persoanele care prestează servicii, în conformitate cu reglementările, regulile și directivele UNFPA și cu legislația română în vigoare, precum și în baza documentelor de proiect și a planurilor de lucru agreate de către părți. 3.2. Pentru implementarea fiecăruia dintre proiecte, părțile vor agrea o modalitate de cofinanțare, precizată în documentul de proiect respectiv, care va specifica costurile sau cheltuielile legate de activități și modul cum urmează să fie suportate de fiecare dintre părți. 3.3. Niciuna dintre părți nu va fi agent, reprezentant sau partener asociat al celeilalte părți. Niciuna dintre părți nu va încheia vreun contract sau angajament în numele celeilalte părți. Fiecare parte va fi singura responsabilă de toate plățile în numele său, așa cum este prevăzut în baza prezentului protocol și în baza înțelegerilor de cofinanțare încheiate în continuare. 4. Consultarea și schimbul de informații 4.1. Părțile se vor informa periodic și se vor consulta în probleme de interes comun, ceea ce va conduce la îmbunătățirea colaborării reciproce. 4.2. Consultarea și schimbul de informații și documente în baza acestui articol nu vor aduce atingere reglementărilor referitoare la protejarea caracterului confidențial și restrictiv al anumitor informații și documente. Astfel de reglementări vor continua să fie valabile după încheierea prezentului protocol și a oricăror altor înțelegeri semnate de părți în scopul acestei colaborări. 4.3. La intervale socotite potrivite, părțile convin asupra întâlnirilor pentru analizarea evoluției activităților care sunt realizate în baza prezentului protocol și planificarea activităților viitoare. Pentru Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, Mihai Constantin Șeitan, ministru Str. Dem Dobrescu nr. 2 Sectorul 1 București 010026 Fax: 0040 21 312.27.68 E-mail: cabinet@mmuncii.ro 8. Diverse 8.1. Prezentul protocol și orice înțelegeri de cofinanțare și documente de proiect legate de acesta cuprind înțelegerea completă a părților cu privire la proiecte și înlocuiesc toate protocolurile anterioare legate de același subiect. 4.4. Părțile se pot invita reciproc să trimită reprezentanți sau observatori la întâlnirile sau conferințele convenite de ele sau cu aprobarea lor, la care, în opinia fiecărei părți, cealaltă ar putea avea un interes. Invitațiile vor fi supuse procedurilor aplicabile unor astfel de întâlniri sau conferințe. 5. Vizibilitatea 5.1. Părțile recunosc că aranjamentele de cooperare pot fi făcute publice și, prin urmare, sunt de acord să asigure și să reflecte rolul și contribuția fiecărei organizații în toate documentele de informare publică privind aspectele acestei cooperări, în conformitate cu politicile curente ale fiecărei organizații și pe baza acordului scris prealabil al fiecărei părți. 6. Durata, încetarea, modificarea 6.1. Prezentul protocol este valabil până în 31 decembrie 2011. Părțile pot cădea de acord să extindă ulterior prezentul protocol. 6.2. Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va lua măsurile necesare pentru asigurarea sustenabilității rezultatelor proiectelor după încetarea acestora. 6.3. Cooperarea propusă în baza prezentului protocol poate fi încetată de către una dintre părți mai devreme de termenul menționat la pct. 6.1, cu un preaviz scris de 90 de zile către cealaltă parte. 6.4. în cazul încetării Protocolului, orice înțelegeri de cofinanțare sau cooperare pe proiecte și orice documente de proiect încheiate ca urmare a prezentului protocol pot fi, de asemenea, încetate cu condiția să aibă aceeași dată de încetare. Altfel, la expirarea prezentului protocol, părțile vor lua măsurile necesare pentru a garanta că toate activitățile deja finanțate în baza Protocolului, înțelegerile de cofinanțare și documentele de proiect sunt finalizate prompt și ordonat în conformitate cu Planurile de lucru, cât mai curând posibil. 6.5. Prezentul protocol poate fi modificat numai prin acordul scris al părților. Modificările vor intra în vigoare prin aceeași procedură prevăzută la paragraful 9.2. 7. Notificări și adrese 7.1. Orice notificare sau cerere solicitată sau admisă pentru emitere sau făcută în baza prezentului protocol va fi făcută în scris. O astfel de notificare sau cerere va fi considerată că a fost emisă sau făcută dacă va fi remisă printr-o persoană, prin scrisoare recomandată, curier, fax, e-mail părții căreia trebuie să îi fie dată sau făcută, la adresa specificată mai jos sau la adrese care vor fi specificate ulterior. Pentru UNFPA, Franșois M. Farah, reprezentant Bd. Primăverii nr. 48A Sectorul 1 București 011975 Fax: 0040 21 201.78.40 E-mail: office@unfpa.ro 9. Intrarea în vigoare 9.1. Prezentul protocol este semnat în două exemplare originale, în limbile română și engleză, fiecare text fiind egal autentic. 9.2. Prezentul protocol intră în vigoare la data când partea română va notifica în scris UNFPA că au fost îndeplinite procedurile legale interne pentru intrarea în vigoare a acestuia. Drept pentru care, reprezentanții autorizați ai părților au semnat prezentul protocol. Pentru Ministerul muncii, familiei și protecției sociale , Mihai Constantin Șeitan, ministru Locul semnării: București Data semnării: 9 februarie 2010 Pentru UNFPA, Franțois M. Farah, reprezentant Locul semnării: București Data semnării: 9 februarie 2010 11 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind constituirea Comisiei de negociere în vederea negocierii încheierii unui act adițional la Contractul de vânzare-cumpărare de acțiuni încheiat între Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului și Ford Motor Company la data de 12 septembrie 2007 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) în vederea negocierii încheierii unui act adițional la Contractul de vânzare-cumpărare de acțiuni încheiat între Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului și Ford Motor Company la data de 12 septembrie 2007, se constituie Comisia de negociere, formată din 6 membri, în următoarea componență: a) președinte, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului — președinte; b) vicepreședinte, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului — membru; c) secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice — membru; d) secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale — membru; e) consilier de stat, Aparatul propriu de lucru al primului- ministru — membru; f) director general, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri — membru. (2 ) Componența nominală este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Proiectul actului adițional la contractul prevăzut la art. 1 este supus aprobării Guvernului. Art. 3. — Activitatea Comisiei de negociere nu este remunerată. Art. 4. — (1) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului va asigura secretariatul Comisiei de negociere. (2 ) Prin ordin al președintelui Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului se stabilesc componența secretariatului Comisiei de negociere, precum și atribuțiile acestuia. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Președintele Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, Aurelian Popa Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 5 mai 2010. Nr. 455.’ ANEXĂ Componența Comisiei de negociere constituite în vederea negocierii încheierii unui act adițional la Contractul de vânzare-cumpărare de acțiuni încheiat între Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului și Ford Motor Company la data de 12 septembrie 2007 Nr. Numele reprezentantului Funcția în instituție Calitatea reprezentantului crt. în Comisia de negociere Denumirea instituției a reprezentantului în Comisia de negociere în Comisia de negociere 1. Aurelian Popa Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului președinte președinte 2. Mircea loan Pavelescu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului vicepreședinte membru 3. Bogdan Alexandru Drăgoi Ministerul Finanțelor Publice secretar de stat membru 4. Dumitru-Nicu Cornoiu Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale secretar de stat membru 5. Dan-Tudor Lazăr Aparatul propriu de lucru al primului-ministru consilier de stat membru 6. Petru lanc Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri director general membru 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ORDIN pentru modificarea Ordinului ministrului apărării naționale nr. M.129/2009 privind conducerea unităților sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale Având în vedere Avizul Ministerului Sănătății nr. 30.098 din 7 mai 2010, pentru aplicarea prevederilor cap. III „Conducerea spitalelor” al titlului VII „Spitalele” din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. I. — Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.129/2009 privind conducerea unităților sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 4 din 5 ianuarie 2010, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1 alineatul (3), literele c), d), f) și g) vor avea următorul cuprins: ,,c) să fie absolvent al cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar pentru funcțiile prevăzute cu gradul de colonel, iar pentru funcțiile prevăzute cu gradul de general să fie absolvent al Colegiului Național de Apărare sau al cursului postuniversitar de conducere strategică ori să dețină titlul științific de doctor; d) să fie absolvent al unor cursuri de perfecționare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătății și stabilite prin ordin al ministrului sănătății; f) să dețină dovada/adeverința din care să rezulte că în ultimii 5 ani nu a fost sancționat de către Colegiul Medicilor din România; g) pentru spitalele clinice, universitare sau de urgență, comandantul trebuie să fie cadru universitar — conferențiar sau profesor — ori medic primar și să fie absolvent al unor cursuri de perfecționare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătății și stabilite prin ordin al ministrului sănătății.” 2. La articolul 6 alineatul (2), litera b) se abrogă. 3. Articolul 8 se abrogă. 4. La articolul 27, alineatele (8) și (9) vor avea următorul cuprins: „( 8) Contractul de administrare poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, în principal, în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanță. (9 ) La încetarea contractului de administrare, la propunerea comandantului unității sanitare cu paturi, șeful Direcției medicale împuternicește/deleagă, după caz, prin ordin o persoană care să exercite atribuțiile de șef de secție/laborator/serviciu medical, pe o perioadă de cel mult 6 luni, conform reglementărilor din domeniul resurselor umane din Ministerul Apărării Naționale.” 5. în anexa nr. 1, la punctul I, subpunctele 13—15 și 22 vor avea următorul cuprins: „1 3. Concursul/examenul pentru încadrarea funcției de comandant se organizează de către o comisie de concurs/examen numită de ministrul apărării naționale, la propunerea șefului Direcției medicale, cu avizul șefului Direcției management resurse umane. 14. Comisia de concurs/examen pentru ocuparea funcțiilor de comandant prevăzute cu grad de general este formată din: reprezentanți propuși de șeful Direcției medicale, șeful Direcției financiar-contabile, șeful Direcției management resurse umane, șeful Direcției pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică, precum și 2 medici specialiști din afara structurilor Direcției medicale, desemnați la solicitarea acestei direcții. 15. Comisia de concurs/examen pentru ocuparea funcțiilor de comandant prevăzute cu grad de cel mult colonel, inclusiv, este formată din membri desemnați din structurile subordonate Direcției medicale. 22. Comisia de soluționare a contestațiilor se numește de către ministrul apărării naționale la propunerea șefului Direcției medicale, cu avizul șefului Direcției management resurse umane, cu cel puțin 10 zile înainte de data începerii concursului/examenului, simultan cu numirea comisiei de concurs/examen și este formată din președinte și 2 membri, alții decât cei care au făcut parte din comisia de concurs/examen.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea București, 10 mai 2010. Nr. M.52. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 13 MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN privind aprobarea modelelor de contracte de finanțare aferente Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat și ajutor de minimis „Angajați mai mulți, mai competenți, mai sănătoși — 3 Propuneri în sprijinul angajaților tăi: Bani pentru completarea echipei; Bani pentru formare profesională; Bani pentru sănătatea și siguranța salariaților”, necesar implementării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” Având în vedere: — Decizia CE nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operațional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul „Convergență” în România; — Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse și al ministrului economiei și finanțelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, cu modificările ulterioare; — Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 720/1991 privind aprobarea Normelor de organizare și exercitare a controlului financiar elaborate de Ministerul Economiei și Finanțelor; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009; — Ordonanța Guvernului nr. 79/2003 privind controlul și recuperarea fondurilor comunitare, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările și completările ulterioare; — Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcții privind implementarea Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” între Autoritatea de Management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” și organismele intermediare, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 308/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forței de muncă „Bani pentru completarea echipei”; — Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 309/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru formare profesională generală și specifică „Bani pentru formare profesională”; — Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 310/2009 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis „Bani pentru sănătatea și siguranța salariaților”; — Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 294/2010 pentru aprobarea Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat și ajutor de minimis „Angajați mai mulți, mai competenți, mai sănătoși — 3 Propuneri în sprijinul angajaților tăi: Bani pentru completarea echipei; Bani pentru formare profesională; Bani pentru sănătatea și siguranța salariaților” necesar implementării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă modelul de contract de finanțare aferent Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat și ajutor de minimis „Angajați mai mulți, mai competenți, mai sănătoși — 3 Propuneri în sprijinul angajaților tăi: Bani pentru completarea echipei”, prevăzut în anexa nr. 1. Ărt. 2. — Se aprobă modelul de contract de finanțare aferent Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat și ajutor de minimis „Angajați mai mulți, mai competenți, mai sănătoși — 3 Propuneri în sprijinul angajaților tăi: Bani pentru formare profesională”, prevăzut în anexa nr. 2. Art. 3. — Se aprobă modelul de contract de finanțare aferent Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat și ajutor de minimis „Angajați mai mulți, mai competenți, mai sănătoși — 3 Propuneri în sprijinul angajaților tăi: Bani pentru sănătatea și siguranța salariaților”, prevăzut în anexa nr. 3. Art. 4. —Anexele nr. 1—3*) fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția generală Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane”, precum și organismele intermediare responsabile cu implementarea POSDRU vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 6. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan București, 14 aprilie 2010. Nr. 297.’ *) Anexele nr. 1—3 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN privind aprobarea modelului de contract de finanțare necesar implementării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” Având în vedere: — Decizia CE nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operațional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul „Convergență” în România; — Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse și al ministrului economiei și finanțelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, cu modificările ulterioare; — Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 720/1991 privind aprobarea Normelor de organizare și exercitare a controlului financiar elaborate de Ministerul Economiei și Finanțelor; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009; — Ordonanța Guvernului nr. 79/2003 privind controlul și recuperarea fondurilor comunitare, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările și completările ulterioare; — Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcții privind implementarea Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” între Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” și organismele intermediare, în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă modelul de contract de finanțare pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția generală Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane”, precum și organismele intermediare responsabile cu implementarea POSDRU vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan > București, 15 aprilie 2010. Nr. 300. *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 15 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind aprobarea transferului de portofoliu de asigurări de la Societatea Comercială „OTP Garancia Asigurări” — S.A., în calitate de asigurător cedent, la Societatea Comercială „GROUPAMA Asigurări” — S.A., în calitate de asigurător cesionar în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 13 aprilie 2010, prin care s-a aprobat transferul de portofoliu de asigurări de la Societatea Comercială „OTP Garancia Asigurări” — S.A., în calitate de asigurător cedent, la Societatea Comercială „GROUPAMA Asigurări” — S.A., în calitate de asigurător cesionar, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Se aprobă transferul portofoliului de asigurări de la Societatea Comercială „OTP Garancia Asigurări” — S.A., în calitate de asigurător cedent, la Societatea Comercială „GROUPAMA Asigurări” — S.A., în calitate de asigurător cesionar, aferent claselor: A. Asigurări de viață Clasele de asigurări de viață: I. Asigurări de viață, anuități și asigurări de viață suplimentare, prevăzute la lit. A.a), b) și c), cu excepția celor prevăzute la pct. II și III din anexa nr. 1 la Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. B. Asigurări generale Clasele de asigurări generale: 1. Asigurări de accidente (inclusiv accidentele de muncă și bolile profesionale); 3. Asigurări de mijloace de transport terestru (altele decât feroviare); 7. Asigurări de bunuri în tranzit; 8. Asigurări de incendiu și alte calamități naturale; 9. Alte asigurări de bunuri; 10. Asigurări de răspundere civilă pentru autovehicule; 13. Asigurări de răspundere civilă generală; 14. Asigurări de credite; 15. Asigurări de garanții; 16. Asigurări de pierderi financiare; 18. Asigurări de asistență a persoanelor aflate în dificultate în cursul deplasărilor sau absențelor de la domiciliu, respectiv totalitatea contractelor de asigurare de viață și generale emise de Societatea Comercială „OTP Garancia Asigurări” — S.A. până la data de 31 august 2009 inclusiv și care au fost în vigoare la data încheierii procesului-verbal de predare-primire încheiat la data de 28 februarie 2010, respectiv 232 de contracte de asigurări de viață și 17.749 de contracte de asigurări generale, inclusiv contracte de asigurare a căror valabilitate a încetat, dar care produc efecte în prezent sau ar putea produce efecte în viitor. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 21 aprilie 2010. Nr. 317.’ ★ LISTA cuprinzând asociațiile și fundațiile române din municipiul Oradea cărora li s-au alocat subvenții de la bugetul local în anul 2010, precum și cuantumul acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează si administrează unităti de asistentă socială, si ale Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează si administrează unităti de asistentă socială 7 3 3 Nr. Denumirea asociației/fundației Cuantumul subvenției aprobate crt. 1. Asociația Caritas Catolică Oradea 40.400 lei/110 beneficiari 2. Fundația „Ruhama” 39.300 lei/125 de beneficiari 3. Fundația „Consistoria Efrem Beniamin” 28.000 lei/35 de beneficiari 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 307/11 .V.2010 Nr. Denumirea asociației/fundației Cuantumul subvenției aprobate crt. 4. Fundația „People to People” 25.400 lei/55 de beneficiari 5. Fundația de Scleroză Multiplă MS Oradea 25.200 lei/50 de beneficiari 6. Fundația „El Șadai” 22.300 lei/26 de beneficiari 7. Fundația „Hospice Emanuel” 19.900 lei/40 de beneficiari 8. Fundația „Casa Minunată” 18.000 lei/30 de beneficiari 9. Asociația „Pro Christo et Ecclesia” 15.900 lei/29 de beneficiari 10. Fundația „Copiii Făgăduinței” 15.000 lei/25 de beneficiari 11. Asociația „Down” Oradea 12.000 lei/20 de beneficiari 12. Asociația „Ramiluck” 10.200 lei/25 de beneficiari 13. Fundația „Theranova” 9.100 lei/40 de beneficiari 14. Asociația „Caritas Eparhial” 7.100 lei/30 de beneficiari 15. Asociația pentru Intervenție Timpurie „Thysia” 6.100 lei/30 de beneficiari 16. Asociația Deficienților Locomotori Bihor Oradea 5.100 lei/50 de beneficiari EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 442931 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307/11.V.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495