MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 296 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ⁶ maⁱ ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTAȚILOR 11. — Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților ................................... 2 12. —Hotărâre privind validarea unui mandat de deputat 2 HOTĂRÂRI ALE SENATULUI 7. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului.... 3 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 223 din 9 martie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice ............................................. 3-4 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 42. — Ordonanță de urgență pentru reglementarea unor măsuri financiar-bugetare referitoare la executarea bugetului Ministerului Administrației și Internelor pe anul 2010.............................................. 5 390. — Hotărâre privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionate Societății Comerciale de Transport cu Metroul București „Metrorex” — S.A., în vederea scoaterii din funcțiune și casării............. 6 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 77. — Ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale privind aprobarea Listei perimetrelor pentru concesionarea de activități de explorare, Runda nr. 71/2010 ....................’................... 7-10 Nr. Pagina 104. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agențiile autorizate de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine 10 403. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 348/2010 de stabilire a atribuțiilor Direcției generale pescuit — Autoritatea de management pentru Programul Operațional pentru Pescuit........................................................... 11 ACTE ALE CASEI NAȚIONALE DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE 428. — Ordin pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activității realizate de către furnizorii de servicii medicale — formulare unice pe țară, fără regim special.................................................. 12-13 449. — Ordin pentru modificarea anexei nr. 3 la Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 759/2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare și funcționare a comisiilor de experți care funcționează pe lângă Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru implementarea unor programe/ subprograme naționale de sănătate din cadrul Programului național de sănătate cu scop curativ............ 13-15 ★ Cuantumul total al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale............................. 15 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților în temeiul art. 40 alin. (4) și al art. 42 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 23 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — domnul deputat loan Damian, aparținând Grupului parlamentar al PSD+PC, trece de la Comisia pentru muncă și protecție socială la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții, în calitate de membru. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 3 mai 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 3 mai 2010. Nr. 11. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE privind validarea unui mandat de deputat în temeiul art. 48 alin. (16) și (17) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, al art. 2 și art. 4 alin. (1) și (2) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată, precum și al art. 10 alin. (2) din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare, și având în vedere raportul Comisiei de validare, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se validează mandatul de deputat al doamnei Teodora- Virginia Trandafir, candidat din partea Partidului Democrat Liberal, aleasă în Circumscripția electorală nr. 42 Municipiul București, Colegiul uninominal nr. 19, la alegerile parlamentare parțiale din data de 25 aprilie 2010. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în ședința din 5 mai 2010. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 5 mai 2010. Nr. 12. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 3 HOTĂRÂRI ALE SENATULUI PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului în temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) și ale art. 67 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 46 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 20 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — la anexa nr. XI „Componența Comisiei pentru cultură, artă și mijloace de informare în masă”, doamna senator Vasilescu Lia Olguța — Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat + Partidul Conservator — se include în componența comisiei, în locul doamnei senator Andronescu Ecaterina — Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat + Partidul Conservator. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 3 mai 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 3 mai 2010. Nr. 7. DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 223 din 9 martie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Simona Ricu Claudia-Margareta Krupenschi — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Gheorghe Flutur în Dosarul nr. 2.605/314/2009 ai Judecătoriei Suceava. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției, având în vedere că, prin Decizia nr. 538/2007, Curtea Constituțională a mai soluționat o excepție de neconstituționalitate asemănătoare. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 2 iulie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 2.605/314/2009, Judecătoria Suceava a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de Gheorghe Flutur într-o cauză având ca obiect soluționarea unei plângeri contravenționale. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 a fost adoptată fără a fi respectate condițiile impuse de Constituție în ceea ce privește adoptarea ordonanțelor de urgență, și anume existența situației extraordinare și motivarea urgenței în cuprinsul acesteia. Menționează că, indiferent dacă la emiterea ordonanței de urgență s-a uzat sau nu de instrumentul notei de fundamentare, prin care sunt prezentate motivele de urgență ce justifică respectiva reglementare, dispozițiile art. 115 alin. (4) din Constituție au caracter imperativ, deci motivarea urgenței trebuie să rezulte din însăși conținutul acesteia. Judecătoria Suceava apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, deoarece motivele de urgență ce justifică adoptarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 sunt cuprinse în nota sa de fundamentare, care face corp comun cu aceasta. Totodată, controlul de constituționalitate nu privește analiza oportunității urgenței, ci doar constituționalitatea unor măsuri adoptate. Potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate ridicată. Guvernul, în punctul său de vedere, apreciază că excepția de neconstituționalitate este inadmisibilă. Astfel, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 este un act normativ adoptat anterior revizuirii Constituției, prilej cu care a fost introdus textul art. 115 alin. (4). Or, art. 114 alin. (4) din Constituția în redactarea anterioară revizuirii nu obliga Guvernul să motiveze urgența în cuprinsul ordonanței de urgență. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare. în opinia autorului excepției, actul normativ criticat contravine prevederilor art. 115 alin. (4) din Constituție, potrivit cărora „Guvernul poate adopta ordonanțe de urgență numai în situații extraordinare a căror reglementare nu poate ti amânată, având obligația de a motiva urgența în cuprinsul acestora. ” Analizând excepția de neconstituționalitate, Curtea Constituțională constată că Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice a mai fost examinată în cadrul controlului de constituționalitate sub aceleași aspecte relevate de autorul prezentei excepții. în acest sens, Curtea a pronunțat mai multe decizii, printre care, de pildă, Decizia nr. 538 din 31 mai 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 423 din 25 iunie 2007, Decizia nr. 575 din 19 septembrie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 889 din 1 noiembrie 2006, și Decizia nr. 245 din 10 mai 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 612 din 14 iulie 2005, prin care excepția de neconstituționalitate a fost respinsă. în esență, s-a reținut că Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 este un act normativ adoptat sub regimul Constituției în redactarea anterioară revizuirii din anul 2003. Or, dispozițiile art. 114 alin. (4) din aceasta, la care se raportează controlul de constituționalitate, nu impuneau condiția motivării urgenței în cuprinsul ordonanței, așa cum o cer în prezent prevederile art. 115 din Constituția României, republicată. în ceea ce privește existența cazului excepțional, aceasta se desprinde din precizările făcute de Guvern în documentul mai sus amintit. în concluzie, rezultă că dubla condiție a existenței cazului excepțional și a urgenței a fost îndeplinită conform cerințelor constituționale pentru adoptarea ordonanței de urgență criticate, prevăzute de art. 114 alin. (4) din Constituția nerevizuită. întrucât, față de cele examinate de Curtea Constituțională, nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenței la care s-a făcut referire, cele statuate prin deciziile menționate își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Gheorghe Flutur în Dosarul nr. 2.605/314/2009 al Judecătoriei Suceava. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 9 martie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Claudia-Margareta Krupenschi MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 5 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 9 9 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru reglementarea unor măsuri financiar-bugetare referitoare la executarea bugetului Ministerului Administrației și Internelor pe anul 2010 Având în vedere: — analiza execuției bugetare a Ministerului Administrației și Internelor derulată pe parcursul primelor 3 luni ale anului 2010; — imposibilitatea asigurării fondurilor necesare finanțării cheltuielilor de personal pentru instituțiile din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, reorganizate conform prevederilor Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, cu completările ulterioare; — necesitatea asigurării fondurilor pentru desfășurarea activității normale a instituțiilor Ministerului Administrației și Internelor reorganizate potrivit prevederilor Legii nr. 329/2009, cu completările ulterioare, respectiv a fondurilor pentru cheltuielile de întreținere și funcționare, ținând seama de faptul că nepromovarea prezentului act normativ ar putea avea drept consecințe negative următoarele: — imposibilitatea acordării drepturilor de personal pentru instituțiile reorganizate din subordinea Ministerului Administrației și Internelor; — derularea necorespunzătoare a activităților prestate de instituțiile reorganizate din subordinea Ministerului Administrației și Internelor; — creșterea gradului de nemulțumire a personalului din instituțiile reorganizate din subordinea Ministerului Administrației și Internelor, precum și a cetățenilor beneficiari ai serviciilor prestate de instituțiile reorganizate din subordinea Ministerului Administrației și Internelor, având în vedere că toate aceste aspecte constituie o situație extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Articol unic. — Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (7) și art. 48 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 9 alin. (2) și art. 15 alin. (2) din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr. 69/2010, se autorizează Ministerul Administrației și Internelor să efectueze virări de credite bugetare, începând cu trimestrul al ll-lea al anului bugetar 2010, între articolele și alineatele titlului 10 „Cheltuieli de personal” și titlului 20 „Bunuri și servicii”, la capitolul 51.01 „Autorități publice și acțiuni externe” și capitolul 80.01 „Acțiuni generale, economice și de muncă”, pentru desfășurarea activităților instituțiilor reorganizate potrivit prevederilor Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, cu completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 42. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI 6 HOTĂRÂRE privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionate Societății Comerciale de Transport cu Metroul București „Metrorex” — S.A., în vederea scoaterii din funcțiune și casării în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcțiune, casare și valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001, și al art. 10 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionate Societății Comerciale de Transport cu Metroul București „Metrorex” — S.A., denumită în continuare S.C. „Metrorex”— S.A, identificate potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Contractul de concesiune având ca obiect aceste bunuri se modifică în mod corespunzător, conform reglementărilor în vigoare. Art. 2. — Trecerea în domeniul privat a bunurilor prevăzute la art. 1 se face în vederea scoaterii din funcțiune și casării acestora, în condițiile legii. Art. 3. — După scoaterea din funcțiune și casarea bunurilor prevăzute la art. 1, S.C. „Metrorex” — S.A. își va actualiza corespunzător evidențele contabile aferente, inclusiv inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 21 aprilie 2010. Nr. 390.’ Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale bunurilor aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionate Societății Comerciale de Transport cu Metroul București „Metrorex” — S.A., care trec din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, în vederea scoaterii din funcțiune și casării Denumirea instalațiilor Nr. Codul propuse pentru An P.I.F. Locul unde Valoarea crt. Nr. M.F. de trecerea din domeniul An expirare Caracteristicile tehnice ale bunurilor sunt situate de inventar clasificare public în domeniul bunurile (lei) privat al statului 1. 33564 8.11 Instalații electrice 1980 Execută comenzi și primesc semnalizări de poziții Magistrala 18.870 (parțial) 1998 și avarii către și de la instalații electroenergetice I 2. 33565 8.11 Instalații de 1980 Efectuează comenzi și primesc control de la Magistrala 5.273.166 (parțial) automatizare 2000 instalațiile aflate la distanță I 3 33566 8.11 Instalații de 1985 Asigură suportul pentru rețelele de transmisii de Magistrala 1.076.392 (parțial) telecomunicații 2005 date aferente tuturor instalațiilor de metrou I 4. 33567 8.11 Instalații 1980 Instalații de ventilație, sanitare, termice Magistrala 140.183 (parțial) generale 2008 I 5. 33571 8.11 Construcții de 1988 Porți ALA; instalații de protecție civilă Magistrala 8.370 (parțial) protecție 2003 II 6. 33574 8.11 Instalații de 1986 Asigură suportul pentru rețelele de transmisii de Magistrala 911.501 (parțial) telecomunicații 2006 date aferente tuturor instalațiilor de metrou II 7. 33575 8.11 Instalații de 1986 Efectuează comenzi și primesc control de la Magistrala 7.014.157 (parțial) automatizare 2006 instalațiile aflate la distanță II 8. 33576 8.11 Instalații 1987 Instalații de ventilație, sanitare, termice Magistrala 17.048 (parțial) generale 2015 II 9. 33583 8.11 Instalații de 1980 Efectuează comenzi și primesc control de la Magistrala 4.015.013 (parțial) automatizare 2000 instalațiile aflate la distantă III 10. 33584 8.11 Instalații de 1987 Asigură suportul pentru rețelele de transmisii de Magistrala 1.281.037 (parțial) telecomunicații 2007 date aferente tuturor instalațiilor de metrou III 11. 33585 8.11 Instalații 1991 Instalații de ventilație, sanitare, termice Magistrala 2.486 (parțial) generale 2019 III MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE ORDIN privind aprobarea Listei perimetrelor pentru concesionarea de activități de explorare, Runda nr. 71/2010 în temeiul art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, și al art. 40 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin. Art. 1. —Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de autoritate competentă abilitată să aplice prevederile Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, organizează concurs public de oferte pentru concesionarea de activități miniere de explorare în perimetrele aprobate potrivit prezentului ordin. Art. 2. — Perimetrele în cuprinsul cărora urmează a fi concesionate activități de explorare, inclusiv coordonatele topogeodezice și resursa minerală, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — (1) Ofertele redactate în limba română vor fi depuse, în original și în copie, potrivit legii, la sediul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale din municipiul București, str. I. D. Mendeleev nr. 36—38, sectorul 1. (2) Termenul de depunere a ofertelor este ora 15,00 a celei de-a 35-a zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Art. 4. — Ofertele persoanelor juridice române sau străine interesate vor cuprinde, cu respectarea prevederilor art. 42—45 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, următoarele documente și informații: I. plic exterior: A. în cazul persoanelor juridice române: a) declarație de participare, semnată și ștampilată de ofertant, fără ștersături sau adăugări, care va cuprinde angajamentul de a menține valabilitatea ofertei, menționarea perimetrului la care se referă, respectiv denumirea, poziția din anexa la prezentul ordin potrivit art. 2 și coordonatele topogeodezice, așa cum au fost publicate, precum și asumarea răspunderii ofertantului asupra datelor și declarațiilor din ofertă. Menționarea în cuprinsul declarației de participare a altor coordonate topogeodezice decât cele publicate în conformitate cu prezentul ordin atrage descalificarea ofertei, fără a se mai proceda la deschiderea plicului interior; b) declarație cuprinzând date și informații privind ofertantul, respectiv denumirea, sediul social, codul unic de înregistrare, capitalul social, asociații/acționarii, precum și numele, funcția, telefonul/faxul persoanei împuternicite de ofertant cu care se vor face comunicările; c) copii, certificate pentru conformitate, de pe actul constitutiv și certificatul de înregistrare ale ofertantului; d) certificat constatator privind ofertantul, emis de oficiul registrului comerțului, în termen de valabilitate, în original sau în copie legalizată; e) lista cuprinzând menționarea datelor și informațiilor incluse în Fondul geologic național și/sau în Fondul național de resurse/rezerve minerale, utilizate la elaborarea ofertei; în cazul utilizării de date și informații publice referitoare la resurse minerale, se va indica sursa din care provin acestea; f) dovada privind deținerea legală a datelor și informațiilor incluse în Fondul geologic național și/sau în Fondul național de resurse/rezerve minerale, utilizate la elaborarea ofertei, respectiv factura emisă de Agenția Națională pentru Resurse Minerale și ordinul de plată sau chitanța corespunzătoare, precum și acordul de confidențialitate pentru utilizarea datelor și informațiilor geologice încheiat între ofertant și Agenția Națională pentru Resurse Minerale; g) scrisoare de bonitate, în original sau în copie legalizată, cuprinzând următorii indicatori economici exprimați în procente: lichiditate globală, solvabilitate patrimonială, rata profitului brut și rentabilitate financiară. Lipsa oricărui indicator economic solicitat atrage depunctarea ofertei. Prezentarea oricărui alt indicator decât cei menționați nu se ia în considerare; h) certificate constatatoare/adeverințe, în original sau în copie legalizată, emise de autoritățile/instituțiile publice care administrează bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul asigurărilor pentru șomaj, bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă și boli profesionale, precum și bugetele locale; i) certificat de atestare privind capacitatea tehnică pentru întocmirea documentațiilor și/sau executarea lucrărilor de cercetare geologică și memoriu cuprinzând prezentarea activităților miniere executate sau în curs de executare, în cazul ofertanților specializați și atestați de Agenția Națională pentru Resurse Minerale; sau — documentație privind dotarea tehnică a ofertantului, care va cuprinde cel puțin informații privind instalațiile și utilajele specifice activităților miniere de cercetare geologică deținute de ofertant și titlul deținerii acestora, precum și personalul ofertantului, inclusiv personalul de specialitate specific activităților miniere, și un memoriu cuprinzând prezentarea activităților miniere executate sau în curs de executare, în cazul ofertanților cu dotare tehnică proprie, neatestați de Agenția Națională pentru Resurse Minerale; sau — copie de pe certificatul de atestare privind capacitatea tehnică pentru întocmirea documentațiilor și/sau executarea lucrărilor de cercetare geologică a persoanei juridice cu care urmează să fie executate activitățile miniere, semnată și ștampilată pentru conformitate, memoriu cuprinzând prezentarea activităților miniere executate de aceasta sau în curs de executare, precum și actul juridic prin care s-a convenit obligația fermă de executare a activităților miniere, dacă acestea îi vor fi concesionate, în cazul ofertanților fără capacitate tehnică proprie. Pentru capacitatea tehnică se vor depune documente numai pentru unul dintre cele 3 cazuri prezentate anterior. în situația în care un operator economic depune oferte pentru mai multe perimetre din lista aprobată prin prezentul ordin, 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 originalele prevăzute la lit. d), g) și h) vor fi prezentate în oferta aflată pe poziția superioară din listă. Pentru celelalte oferte se prezintă copii certificate în conformitate cu originalul, cu specificarea expresă în care dintre oferte se găsesc originalele. Documentele prevăzute la lit. d), g) și h) se vor prezenta în termen de valabilitate la data depunerii ofertei; B. în cazul persoanelor juridice străine, plicul exterior va cuprinde documentele și informațiile prevăzute la lit. A. a), b), e), f) și i), precum și următoarele: a) scrisoarea de bonitate, fără prezentarea indicatorilor prevăzuți la art. 59 alin. (1) din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare; b) raportul anual auditat. Documentele cuprinse în plicul exterior se vor prezenta îndosariate, cu paginile numerotate și filă finală; II. plic interior, care, atât în cazul persoanelor juridice române, cât și străine, conține oferta propriu-zisă, respectiv: a) programul de explorare propus; b) proiectul tehnic de refacere a mediului. Programul de explorare propus și proiectul tehnic de refacere a mediului vor cuprinde inclusiv volumele fizice de lucrări, defalcate pe ani contractuali, și valorile estimative corespunzătoare acestora. Art. 5. — (1) în conformitate cu prevederile art. 72 alin. (4) din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, lipsa oricărui document din plicul exterior atrage descalificarea ofertei, fără a se mai proceda la deschiderea plicului interior. (2) Lipsa oricărui document din plicul interior atrage descalificarea ofertei, conform art. 72 alin. (6) din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare. Art. 6. — (1) în vederea formulării ofertelor, Agenția Națională pentru Resurse Minerale pune la dispoziția persoanelor juridice interesate date și informații geologice existente în Fondul geologic național și/sau în Fondul național de resurse/rezerve minerale. (2) Accesul la datele și informațiile geologice se face, conform art. 11 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, în baza solicitării scrise, cu respectarea condițiilor impuse de legislația privind informațiile clasificate, a acordului de confidențialitate și în condițiile achitării de către solicitant a tarifelor pentru consultarea și utilizarea de date și informații din Fondul geologic național referitoare la resurse minerale, altele decât petrolul, aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 131/2009 privind aprobarea tarifelor în domeniul minier și a taxelor în domeniul petrolier, percepute pentru consultarea și utilizarea de date și informații din fondul geologic național referitoare la resurse minerale. Art. 7. — Ofertele vor fi deschise la sediul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, la ora 10,00 a celei de a 3-a zile lucrătoare de la data împlinirii termenului prevăzut la art. 3. Art. 8. — (1) Organizarea și desfășurarea concursului public de ofertă pentru concesionarea de activități de explorare se realizează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.208/2003 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare. (2) Modalitatea de evaluare a capacității financiare, capacității tehnice, programului de explorare și a proiectului tehnic de refacere a mediului, precum și datele-limită ale evaluării ofertelor și cea a declarării câștigătorului pot fi obținute gratuit de participanții la concursul public de ofertă de la sediul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale. (3) Relații suplimentare pot fi obținute la sediul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale sau la telefon: 021.317.00.96, 021.317.00.18, 021.317.00.94 sau 021.317.00.95/interior 132. Art. 9. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Alexandru Pătruti București, 4 mai 2010. Nr. 77. ’ ANEXĂ LISTA perimetrelor pentru concesionarea de activități de explorare privind concursul public de ofertă Runda nr. 71/2010 Nr. Denumirea perimetrului Coordonatele Suprafața Județul Substanța crt. X Y kmp 1 Găiseni Nord 338000 549000 5,767 Giurgiu Nisip și pietriș 336000 551000 334501 550999 334171 549993 334250 549700 334800 549450 335250 549400 336000 549000 336000 548000 2 Balotești 346000 585210 6,048 Ilfov Ape geotermale 346500 587000 346250 588620 344540 588620 344540 585190 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 9 Nr. Denumirea perimetrului Coordonatele Suprafața Județul Substanța crt. X Y kmp 3 Cernabora 469485 255590 1,837 Timiș Argilă comună, nisip și pietriș 469360 255995 468790 257285 468020 256850 468169 256110 468630 256200 468870 256122 468910 256060 467840 255844 467900 255565 468290 255315 468865 255410 4 Vama 708272 377700 0,500 Satu Mare Ape geotermale 708223 378698 707723 378674 707772 377675 5 Dorolt-Coral 706358 336771 0,023 Satu Mare Ape geotermale 706459 336879 706343 336980 706239 336874 6 Crângu lui Neagu 334515 557357 3,170 Giurgiu Nisip și pietriș 335010 558402 333305 559450 332051 558281 7 Vest Satu Mare 701850 338185 1,833 Satu Mare Ape geotermale 700980 339810 700690 340910 700520 340860 700520 338130 8 Cubic Satu Mare 704180 341926 0,550 Satu Mare Ape geotermale 703820 342103 702570 341460 702750 341110 9 Ciolpani 358500 586000 9,000 Ilfov Ape geotermale 358500 589000 355500 589000 355500 586000 10 Săcuieu 589111 339286 1,764 Cluj Andezit 589320 340395 587693 340894 588108 339388 588617 339185 11 Rășinari 464851 424842 1,297 Sibiu Gnais 464725 425702 463417 426175 463180 425329 12 Nord-Vest Satu Mare 705541 342259 0,029 Satu Mare Ape geotermale 705605 342279 705682 342313 705704 342337 705785 342435 705696 342417 705619 342420 705556 342352 705451 342322 705420 342260 13 Călățele 583107 350462 1,473 Cluj Granit 583076 351916 582338 351746 581432 350829 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 Nr. Denumirea perimetrului Coordonatele Suprafața Județul Substanța crt. X Y kmp 14 Valea Podului 504324 281716 0,366 Arad Bazalt 504921 281689 505288 282268 504956 282469 15 Poiana 341825 550450 2,352 Dâmbovița Nisip și pietriș 342450 551750 340625 552525 340625 551575 340725 550800 341337 550612,5 341420 550900 341587,5 550850 341500 550550 16 Balta Albă 424357 682808 2,912 Buzău Nămoluri terapeutice 424302 684274 423334 684910 422744 684411 422718 683327 423466 682541 17 Banpotoc Deva 491800 345200 0,560 Hunedoara Apă minerală naturală 491800 345900 491000 345900 491000 345200 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agențiile autorizate de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine Având în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 267/2004 privind instituirea Sistemului de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine, cu modificările și completările ulterioare, văzând Procesul-verbal nr. 45/2010 cu agenția autorizată de clasificare a carcaselor propusă de Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine, precum și Referatul de aprobare al Direcției pentru organizări comune de piață și politici în sectorul zootehnic nr. 77.327 din 22 aprilie 2010, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. I.—Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și porcine, bovine și ovine, publicat în Monitorul Oficial al dezvoltării rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei României, Partea I, nr. 214 din 14 martie 2005, cu completările cuprinzând agențiile autorizate de clasificare a carcaselor de ulterioare, se completează după cum urmează: — După poziția 49 se introduce o nouă poziție, poziția 50, cu următorul cuprins: Nr. Denumirea persoanei juridice C.U.I. Sediul social crt. „50. Societatea Comercială «AGENȚIE RO 26544235 Municipiul Oltenița, Bd. Republicii, bl. Republicii, sc. C, et. P, CLASIFICARE CARCASĂ» --- S.R.L. camera 1, județul Călărași” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 4 mai 2010. Nr. 104.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 11 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 348/2010 de stabilire a atribuțiilor Direcției generale pescuit — Autoritatea de management pentru Programul Operațional pentru Pescuit Având în vedere Referatul de aprobare al DGP—AM POP nr. 211.566 din 21 aprilie 2010, în baza prevederilor: — Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit; — Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit; — Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităților Europene, cu modificările și completările ulterioare; — Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităților Europene, cu modificările și completările ulterioare; — Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană și a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare și gestionare a datelor necesare desfășurării politicii comune în domeniul pescuitului și a programului de control, inspecție și supraveghere în domeniul pescuitului și pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2009, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanțate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operațional pentru Pescuit 2007—2013, cu modificările și completările ulterioare; — art. 7 alin. (5) și (6) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Art. I. — Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 348/2010 de stabilire a atribuțiilor Direcției generale pescuit — Autoritatea de management pentru Programul Operațional pentru Pescuit, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 203 din 31 martie 2010, se modifică după cum urmează: — La articolul 1, litera cc) va avea următorul cuprins: ,,cc) autorizează plățile către beneficiar în urma verificărilor efectuate, în conformitate cu prevederile art. 59 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului și ale art. 39 din Regulamentul (CE) nr. 498/2007 al Comisiei, elaborează și transmite Autorității de certificare cereri de rambursare și/sau declarații de cheltuieli validate;”. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 3 mai 2010. Nr. 403. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 ACTE ALE CASEI NAȚIONALE DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ORDIN pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activității realizate de către furnizorii de servicii medicale — formulare unice pe țară, fără regim special Având în vedere: — Referatul Direcției generale relații cu furnizorii nr. DGF/376 din 16 aprilie 2010; — art. 140 din Contractul-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010; — Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă documentele justificative — formulare unice pe țară, fără regim special, care includ desfășurătoarele necesare raportării activității medicilor din asistența medicală primară, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate a activității realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale, conform anexelor nr. 1 a—1 j. (2) Se aprobă documentele justificative — formulare unice pe țară, fără regim special, care includ și desfășurătoarele necesare raportării activității medicilor din asistența medicală ambulatorie de specialitate, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate a activității realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale, conform anexelor nr. 2 a—2 I. (3) Se aprobă documentele justificative — formulare unice pe țară, fără regim special, care includ și desfășurătoarele necesare raportării activității medicilor din unitățile sanitare cu paturi, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate a activității realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale, conform anexelor nr. 3 a—3 i. (4) Se aprobă documentele justificative — formulare unice pe țară, fără regim special, care includ și desfășurătoarele necesare raportării activității furnizorilor de servicii medicale de urgență și transport sanitar, în vederea decontării lunare și trimestriale de către casele de asigurări de sănătate a activității realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale, conform anexelor nr. 4 a—4 d. (5) Se aprobă documentele justificative — formulare unice pe țară, fără regim special, care includ și desfășurătoarele necesare raportării activității furnizorilor de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate a activității realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale, conform anexelor nr. 5 a și 5 b. (6) Se aprobă documentele justificative — formulare unice pe țară, fără regim special, care includ și desfășurătoarele necesare raportării activității medicilor din asistența medicală de recuperare-reabilitare a sănătății, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate a activității realizate potrivit contractului de furnizare de servicii medicale, conform anexelor nr. 6 a și 6 b. (7) Se aprobă documentele justificative — formulare unice pe țară, fără regim special, care includ și desfășurătoarele necesare raportării listei persoanelor cu afecțiuni cronice pentru care se organizează evidență distinctă la nivelul medicului de familie/medicului de specialitate din ambulatoriu, conform anexelor nr. 7a și 7b. (8) Formularele menționate la alin. (1) — (7) se utilizează împreună cu formularele tipizate „Factură” fără TVA, întocmite conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 2.226/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările ulterioare. Art. 2. — (1) Anexele nr. 1—7*) fac parte integrantă din prezentul ordin. (2) Formularele cuprinse în prezentul ordin constituie modele-tip. Art. 3. — Furnizorii de servicii medicale vor raporta serviciile medicale efectuate conform contractelor de furnizare de servicii medicale în vederea decontării acestora de către casele de asigurări de sănătate județene, a municipiului București, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești și de către Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, potrivit documentelor justificative aprobate prin prezentul ordin. Art. 4. — (1) Desfășurătoarele cuprinse în prezentul ordin se vor completa separat pentru asigurați, pentru cazurile ce reprezintă accidente de muncă și boli profesionale, pentru cazurile prezentate ca urmare a situațiilor în care le-au fost aduse prejudicii sau daune sănătății de către alte persoane, pentru persoanele titulare ale cârdului european de asigurări sociale de sănătate ori beneficiari ai formularelor europene emise în baza Regulamentului (CEE) nr. 1.408 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariați și cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunității și pentru cetățenii statelor cu care România a încheiat acorduri, înțelegeri, convenții sau protocoale internaționale cu prevederi în domeniul sănătății, care beneficiază de servicii medicale pe teritoriul României de la *) Anexele nr. 1—7 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 13 furnizori aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate. (2) La formularele menționate la alin. (1) se vor atașa, după caz: a) lista cuprinzând distinct pentru fiecare cod numeric personal (CNP) specificarea serviciilor medicale efectuate în cazul persoanelor cărora li s-a acordat asistență medicală pentru accidente de muncă și boli profesionale; b) lista cuprinzând distinct pentru fiecare cod numeric personal (CNP) specificarea serviciilor medicale acordate cazurilor prezentate ca urmare a situațiilor în care le-au fost aduse prejudicii sau daune sănătății de către alte persoane; c) lista cuprinzând distinct pentru fiecare cod de identificare a persoanei beneficiare serviciile medicale acordate, cu specificarea următoarelor informații: țara — membră a Uniunii Europene/Spațiului Economic European, numele și prenumele, data nașterii, numărul de identificare a instituției care a emis cârdul european de asigurări sociale de sănătate/formularul european emis în baza Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71, numărul de identificare a cârdului european de asigurări sociale de sănătate în cazul persoanelor titulare ale cârdului european de asigurări de sănătate; d) lista cuprinzând distinct pentru fiecare cod de identificare a persoanei beneficiare serviciile medicale acordate, cu specificarea următoarelor informații: țara, numele și prenumele, data nașterii în cazul cetățenilor statelor cu care România a încheiat acorduri, înțelegeri, convenții sau protocoale internaționale cu prevederi în domeniul sănătății. Art. 5. — La data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 563/2009 pentru aprobarea utilizării formularelor unice pe țară, fără regim special, necesare raportării activității furnizorilor de servicii medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, 346 și 346 bis din 25 mai 2009, cu modificările ulterioare. Art. 6. — Casele de asigurări de sănătate județene, a municipiului București, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești și Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Nicolae Lucian Duță București, 16 aprilie 2010. Nr. 428.’ CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ORDIN pentru modificarea anexei nr. 3 la Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 759/2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare și funcționare a comisiilor de experți care funcționează pe lângă Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru implementarea unor programe/subprograme naționale de sănătate din cadrul Programului național de sănătate cu scop curativ Având în vedere: — Referatul de aprobare al Direcției generale evaluare/Serviciul medical nr. D.G.E./S.M./518 din 28 aprilie 2010, — art. 52 și art. 268 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare; — art. 5 alin. (1) pct. 25 și art. 8 din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 261/2010 privind aprobarea programelor naționale de sănătate pentru anul 2010; — Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2010, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 409/2009 privind aprobarea comisiilor de experți la nivelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea unor programe naționale, respectiv subprograme de sănătate, cu scop curativ, finanțate din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, precum și pentru anumite boli cronice, respectiv anumite DCI-uri, prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: Art. I.—Anexa nr. 3 la Ordinul președintelui Casei Naționale regulamentelor de organizare și funcționare a comisiilor de de Asigurări de Sănătate nr. 759/2008 privind aprobarea experți care funcționează pe lângă Casa Națională de Asigurări 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 de Sănătate pentru implementarea unor programe/subprograme naționale de sănătate din cadrul Programului național de sănătate cu scop curativ, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 739 din 31 octombrie 2008, se modifică și se înlocuiește conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Nicolae Lucian Duță București, 28 aprilie 2010. Nr. 449.’ ANEXĂ (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 759/2008) REGULAMENT de organizare și funcționare a comisiilor de experți ale Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului național de oncologie A. Tratamentul bolnavilor cu afecțiuni oncologice 1. Comisia de experți a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului național de oncologie, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuții: a) aprobă inițierea și/sau continuarea tratamentelor cu medicamente care se eliberează cu aprobarea comisiilor de la nivelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), cu respectarea protocoalelor naționale, adaptate la cele europene. Comisia nu emite aprobări de terapie retroactive; b) întocmește dosar pentru fiecare bolnav pentru care a primit prin fax sau poștă referat de necesitate în vederea aprobării inițierii ori continuării tratamentului; c) elaborează criterii de eligibilitate, de excludere și de prioritizare a pacienților eligibili în vederea includerii în tratament, precum și planul de monitorizare; d) elaborează, pe bază de dovezi, protocoale terapeutice și scheme terapeutice, care vor fi utilizate în vederea decontării. Protocoalele vor avea la bază ghidurile Societății Europene de Oncologie Medicală — ESMO; e) aprobă și modifică schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în condiții de eficiență economică (buget aprobat); f) evaluează sistematic tehnologiile medicale în vederea susținerii deciziilor privind proceduri diagnostice și terapeutice, medicamente; g) evaluează necesarul și costurile terapeutice la nivel național pentru fiecare județ; h) elaborează un raport semestrial care conține numărul pacienților intrați în tratament, numărul pacienților aflați în tratament, numărul estimat al pacienților care termină tratamentul în următorul semestru, pe scheme terapeutice și diagnostic; i) informează casele de asigurări de sănătate și direcțiile CNAS implicate în derularea programului asupra deciziilor emise în vederea asigurării finanțării; j) elaborează circuitul documentelor care să asigure funcționarea adecvată a Comisiei; k) face propuneri pentru procedurile de raportare lunară, în vederea monitorizării cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise; I) analizează impactul asupra bugetului alocat programului în urma introducerii unor medicamente noi și/sau a unor indicații terapeutice noi. 2. în vederea îndeplinirii atribuțiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare la sediul CNAS și, după caz, întâlniri extraordinare la convocarea președintelui Comisiei sau a președintelui CNAS. 3. Actele oficiale ale Comisiei sunt semnate numai de membrii acesteia. 4. Comisia elaborează formularul-tip al deciziilor de aprobare pentru tratament. 5. Fiecare membru al Comisiei are drept de vot, dar nu și de veto. 6. Circuitul documentelor: a) casele de asigurări de sănătate au obligația și responsabilitatea să transmită la CNAS referatele completate ale pacienților, în vederea aprobării inițierii și/sau continuării tratamentului solicitat; b) referatele vor fi transmise de casele de asigurări de sănătate la CNAS prin poștă sau prin fax, în timp util, având număr de înregistrare și antetul casei de asigurări de sănătate respective, astfel încât toți pacienții să fie luați în evidență atât în teritoriu, cât și la CNAS; c) dosarele pacienților, întocmite la nivelul Comisiei, pentru inițierea tratamentului trebuie să conțină referatul de justificare, parafat și semnat de medicul curant, validat de medicul coordonator, investigațiile care susțin diagnosticul și evoluția bolii; d) pentru dosarele incomplete, întreaga responsabilitate pentru lipsa de acoperire a rețetei revine în exclusivitate medicului curant și caselor de asigurări de sănătate în evidența cărora se află pacienții. B. Monitorizarea activă a terapiilor specifice oncologice 1. Comisia de experți a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Subprogramului de monitorizare activă a terapiilor specifice oncologice, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuții: a) analizează dosarul fiecărui bolnav, primit prin e-mail, fax sau poștă, cu documentele necesare, în vederea aprobării efectuării examinării PET/CT (Positron Emission Tomography/ Computed Tomography); b) emite decizii de aprobare/respingere a efectuării examinării PET/CT, a căror valabilitate începe la data emiterii acestora. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivă; c) evaluează necesarul și costurile la nivel național pentru fiecare județ; d) elaborează un raport trimestrial care conține numărul pacienților examinați și numărul estimat al pacienților care necesită examinare în trimestrul următor, numărul de rezultate MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 296/6.V.2010 15 transmise de furnizor și o evaluare calitativă a impactului acestor examinări; e) informează casele de asigurări de sănătate și direcțiile CNAS implicate în derularea subprogramului asupra deciziilor emise în vederea asigurării finanțării; f) elaborează circuitul documentelor care să asigure funcționarea adecvată a Comisiei; g) face propuneri pentru procedurile de raportare lunară, în vederea monitorizării cantitativ-valorice a examinărilor PET/CT aprobate. 2. în vederea îndeplinirii atribuțiilor sale, Comisia va avea întâlniri periodice (cel puțin lunare) la sediul CNAS și, după caz, întâlniri extraordinare la convocarea președintelui Comisiei sau a președintelui CNAS. Comisia poate stabili, de comun acord, și întâlniri trimestriale la sediul CNAS. 3. Actele oficiale ale Comisiei pentru examinare PET/CT sunt semnate numai de membrii acesteia. Documentele se îndosariază și se arhivează la sediul CNAS. 4. Fiecare membru al Comisiei are drept de vot, dar nu și de veto. 5. Circuitul documentelor: a) documentul principal îl reprezintă referatul de justificare, completat de medicul curant oncolog/hematolog și avizat de coordonatorul de program de la nivelul județului respectiv sau din centrul universitar, după caz; b) dosarele pacienților pentru aprobarea efectuării examinării PET/CT trebuie să conțină copia actului de identitate, consimțământul pacientului, referatul de justificare, investigațiile care susțin diagnosticul și evoluția bolii, precum și rezultatul examinării anterioare, dacă este cazul; c) dosarele se depun la casele de asigurări de sănătate, care le transmit lunar la CNAS, în prima săptămână a fiecărei luni, cu adresă de înaintare și având număr de înregistrare al casei respective; d) pentru dosarele incomplete, întreaga responsabilitate revine în exclusivitate medicului curant și caselor de asigurări de sănătate în evidența cărora se află pacienții și sunt respinse de drept; e) Comisia analizează în sesiuni ordinare sau extraordinare dosarele depuse și emite decizii de aprobare/respingere a efectuării explorării; f) decizia este comunicată pacientului de către casa de asigurări de sănătate după primirea unei copii a acesteia de la Comisie; g) pacientul se programează la furnizor și efectuează examinarea, după care prezintă rezultatul, în original și în copie, medicului oncolog/hematolog care a întocmit referatul; h) furnizorul este obligat să transmită periodic, cel puțin o dată pe lună, la CNAS, în format electronic, o copie a rezultatelor examinărilor realizate (concluziile), pentru a fi atașată la dosarul pacientului. ★ CUANTUMUL TOTAL al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale Partidul „Pentru Patrie” 1. Cuantumul total al veniturilor din cotizații: 9.835,23 lei. 2. Cuantumul total al donațiilor: 8.507,56 lei. 3. Nu există membri de partid care au plătit într-un an cotizații a căror valoare însumată să depășească 10 salarii minime brute pe țară. 4. Nu există persoane fizice și juridice care au făcut în ultimul an fiscal donații a căror valoare cumulată să depășească 10 salarii de bază minime brute pe țară. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC 7 — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea I + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296/6.V.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495