MONITORUL OFICIAL Anul 178 (XXII) —Nr. 278 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 28 aprilie 2010 SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 32. — Ordonanță de urgență privind unele măsuri de ocupare a posturilor din sectorul bugetar............................... 2 37. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2004 privind falimentul instituțiilor de credit............................ 3-4 39. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală ................................... 5-8 41. — Ordonanță de urgență privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei în construcții.................................... 9 362. — Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră Călărași în domeniul public al municipiului Oltenița și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Oltenița, județul Călărași...................................................... 10 371. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 699/2003 privind stabilirea unor măsuri pentru reducerea emisiilor de compuși organici volatili datorate utilizării solvenților organici în anumite activități și instalații .......................... 11-12 372. — Hotărâre pentru modificarea art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 735/2006 privind limitarea emisiilor de Nr. Pagina compuși organici volatili datorate utilizării solvenților organici în anumite vopsele, lacuri și în produsele de refinisare a suprafețelor vehiculelor .................... 13 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 143. — Decizie pentru eliberarea, la cerere, a domnului Csaba Ferenc Asztalos din funcția de consilier de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim- ministrului ................................................. 14 144. — Decizie privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de secretar general adjunct al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului de către doamna Daniela Anghel................ 14 145. — Decizie privind desemnarea domnului Călin Emilian Hințea, secretar de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru, în calitate de coordonator al Departamentului pentru Strategii Guvernamentale din cadrul Secretariatului General al Guvernului.................... 15 146. — Decizie privind stabilirea componenței Consiliului științific al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc ........................ 15-16 147. — Decizie privind numirea domnului Csutak-Nagy Laszlo în funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor...................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 7 7 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind unele măsuri de ocupare a posturilor din sectorul bugetar Având în vedere necesitatea unei bune și rapide absorbții a fondurilor comunitare de către potențialii beneficiari, precum și accelerarea absorbției acestor fonduri concomitent cu îmbunătățirea cadrului administrativ și instituțional existent prin optimizarea funcționării acestor structuri, în aplicarea prevederilor Memorandumului suplimentar de înțelegere (primul addendum la Memorandumul de înțelegere) dintre Uniunea Europeană și România, semnat la București la 18 februarie 2010 și la Bruxelles la 22 februarie 2010, ratificat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2010, în ceea ce privește adoptarea de către Guvern până la finele lunii mai 2010 a unor măsuri concrete de suprimare a blocajelor și întârzierilor, astfel încât să se accelereze procesul de absorbție a fondurilor structurale ale Uniunii Europene, cunoscând obiectivul încadrării în cheltuielile de personal si numărul de posturi aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, ținând seama că prin Scrisoarea de intenție, semnată de autoritățile române la București la 5 februarie 2010 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 19 februarie 2010, ratificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 10/2010, țara noastră s-a angajat să continue politica de înlocuire doar a unui angajat din 7 care părăsesc sistemul public, luând în considerare cadrul normativ existent care reglementează posibilitatea ocupării unui procent de maximum 15% din posturile vacantate în sistemul bugetar, la nivel de ordonator principal de credite, apreciind că intervenția legislativă este justificată de necesitatea unei reglementări exprese prin care Guvernul să fie abilitat să aprobe ocuparea posturilor vacante, cu încadrarea în procentul de maximum 15%, la nivelul întregului aparat guvernamental, în funcție de prioritățile identificate în desfășurarea activității acestuia, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie o situație extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. —Articolul 22 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 14 aprilie 2009, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. După alineatul 2¹ se introduc două noi alineate, alineatele (2²) și (2³), cu următorul cuprins: „(2²) Ocuparea posturilor vacante din ministere, precum și din alte instituții și autorități publice din subordinea/coordonarea Guvernului sau a ministerelor, finanțate integral de la bugetul de stat, cu excepția celor a căror ocupare a fost deja aprobată de Guvern prin memorandum și a celor prevăzute la alin. (2¹), se aprobă numai de Guvern, prin memorandum, iar urmărirea încadrării în procentul de maximum 15% prevăzut la alin. (2) se realizează pe totalul posturilor vacante din aceste instituții. (2³) Ordonatorii principali de credite ai instituțiilor prevăzute la alin. (2²) au obligația să transmită lunar, până pe data de 15 a fiecărei luni, pentru luna anterioară, la Ministerul Finanțelor Publice, numărul total al posturilor care s-au vacantat și care nu au fost ocupate în condițiile prevăzute la alin. (2).” 2. Alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Ocuparea posturilor prevăzute la alin. (2), (2¹) și (2²) se face în condițiile legii, pe răspunderea ordonatorilor principali de credite.” Art. II. — (1) Guvernul poate aproba prin hotărâre redistribuirea posturilor prevăzute la art. 22 alin. (2²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările și completările ulterioare, și fondurile aferente acestora între bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, cu prioritate în vederea întăririi structurilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României. (2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1) se autorizează Ministerul Finanțelor Publice ca, la propunerea ordonatorilor principali de credite, să introducă modificările corespunzătoare în volumul și structura bugetelor acestora aprobate pe anul 2010, precum și în anexele la aceste bugete. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan București, 7 aprilie 2010. Nr. 32. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 3 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2004 privind falimentul instituțiilor de credit Având în vedere angajamentul Guvernului de a continua reformele economice și financiare în vederea menținerii stabilității economice în contextul crizei financiare globale actuale și de a asigura îmbunătățirea corespunzătoare a cadrului legislativ relevant, ținând seama de obligațiile asumate prin Aranjamentul stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 4 mai 2009, precum și prin Scrisoarea suplimentară de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009, în contextul necesității îmbunătățirii cadrului legal aplicabil instituțiilor de credit aflate în dificultate, luarea acestor măsuri în regim de urgență se impune având în vedere că neadoptarea cu celeritate a modificărilor legislative preconizate ar duce la pierderea acordurilor cu organismele financiare internaționale, cu consecința creării unor dezechilibre macroeconomice de natură să ducă la imposibilitatea relansării economice, cum ar fi imposibilitatea acoperirii, de urgență și cu costuri reduse, a nevoilor de finanțare în anul 2010, cu influențe negative asupra ratelor dobânzilor și cursului de schimb, întrucât aspectele vizate constituie o situație extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Articol unic. — Ordonanța Guvernului nr. 10/2004 privind falimentul instituțiilor de credit, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 30 ianuarie 2004, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 278/2004, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 4, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) Recursul împotriva hotărârii prin care s-a dispus deschiderea procedurii se declară în termen de 5 zile de la comunicarea hotărârii. Recursul primește termen de judecată în 48 de ore de la înregistrarea acestuia și se judecă în regim de urgență. Hotărârea atacată nu poate fi suspendată de instanța de recurs.” 2. La articolul 5, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: „b) inventarierea bunurilor instituției de credit debitoare și luarea măsurilor corespunzătoare pentru conservarea lor, aplicarea sigiliilor la deschiderea procedurii falimentului, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare.” 3. La articolul 5 litera n), punctul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „2. vânzarea de bunuri, cum ar fi: clădiri, terenuri, valori mobiliare, operațiuni de lichidare ce se realizează cu respectarea prevederilor secțiunii a 7-a «Falimentul» a cap. III din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare;”. 4. La articolul 6, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 6. — (1) în îndeplinirea atribuțiilor lor, judecătorul-sindic și lichidatorul pot cere și punctul de vedere al Băncii Naționale a României, în calitatea sa de autoritate de supraveghere bancară, privitor la orice aspecte de natură bancară. Banca Națională a României poate transmite judecătorului-sindic și lichidatorului, pe tot parcursul procedurii falimentului, punctul său de vedere sau informațiile pe care le consideră relevante, ori de câte ori consideră necesar.” 5. La articolul 6, alineatul (2) se abrogă. 6. La articolul 7, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Judecătorul-sindic va stabili prin hotărârea de deschidere a procedurii falimentului cuantumul remunerației lichidatorului, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare.” 7. La articolul 11, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (2), (3) și (4), cu următorul cuprins: „( 2) Cererea instituției de credit debitoare sau a creditorilor acesteia va fi însoțită de aprobarea prealabilă a Băncii Naționale a României. (3) Banca Națională a României poate respinge solicitarea instituției de credit debitoare sau a creditorilor acesteia atunci când apreciază că aceasta nu se află în stare de insolvență, astfel cum aceasta este definită la art. 2 alin. (1) lit. h) pct. 1 sau/și 2. în acest caz, Banca Națională a României poate decide instituirea administrării speciale, în măsura în care sunt îndeplinite condițiile legale pentru instituirea acestei proceduri. (4) Hotărârea Băncii Naționale a României de aprobare sau de respingere a solicitării va fi motivată și poate fi contestată în instanță potrivit legii.” 8. Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 12. — (1) Instituția de credit debitoare aflată în stare de insolvență, astfel cum aceasta este definită la art. 2 alin. (1) lit. h) pct. 1 sau/și 2, este obligată să adreseze tribunalului o cerere pentru a fi supusă prevederilor prezentei ordonanțe, în termen de maximum 30 de zile de la data la care a intervenit starea de insolvență. (2) în prealabil, instituția de credit debitoare este obligată să solicite Băncii Naționale a României, în termen de maximum 10 zile de la data la care a intervenit starea de insolvență, aprobarea prealabilă pentru introducerea cererii de deschidere a procedurii falimentului. (3) Banca Națională a României se pronunță asupra solicitării în termen de 10 zile de la data primirii acesteia, prin hotărâre motivată. (4) în termen de maximum 10 zile de la data primirii aprobării prealabile de la Banca Națională a României pentru introducerea cererii de deschidere a procedurii falimentului, instituția de credit debitoare este obligată să adreseze 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2010 tribunalului cererea pentru a fi supusă prevederilor prezentei ordonanțe. (5) Prevederile paragrafului 1 «Cererea debitorului» al secțiunii 1 din cap. III «Procedura» din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător instituției de credit debitoare. în cazul în care Banca Națională a României respinge solicitarea instituției de credit debitoare nu vor fi aplicabile prevederile art. 143 alin. 1 din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare.” 9. Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 13. — (1) Orice creditor care are o creanță certă, lichidă și exigibilă poate introduce la tribunal o cerere, în condițiile prevăzute la art. 31 alin. (1) și (2) din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, împotriva unei instituții de credit debitoare care nu a onorat integral o astfel de creanță pe o perioadă de cel puțin 30 de zile lucrătoare de la scadență, în cazul caselor centrale ale cooperativelor de credit, inclusiv în cazul cooperativelor de credit afiliate la acestea, respectiv pe o perioadă de cel puțin 7 zile lucrătoare de la scadență, în cazul celorlalte instituții de credit. (2) Creditorul nu va putea introduce cererea fără să facă dovada aprobării prealabile de către Banca Națională a României a introducerii cererii de deschidere a procedurii falimentului. Banca Națională a României se pronunță asupra solicitării creditorului în termen de 10 zile de la data primirii acesteia, prin hotărâre motivată.” 10. La articolul 26, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 26. — (1) Prevederile cap. III secțiunea a 7-a «Falimentul» din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, se vor aplica în mod corespunzător și procedurii falimentului instituțiilor de credit, cu excepția art. 123.” 11. Articolul 28 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 28. — După aprobarea de către judecătorul-sindic a modalității de lichidare prevăzute la art. 5 lit. n) pct. 1, lichidatorul organizează imediat, în situația în care modalitatea de lichidare aprobată prevede, negocierea privind tranzacția de cumpărare de active și asumare de pasive; în acest scop, lichidatorul organizează o ședință de informare cu toate instituțiile de credit considerate eligibile pe baza evaluării prealabile a Băncii Naționale a României care va avea în vedere efectele tranzacției asupra situației financiare a instituției de credit achizitoare și a capacității sale de a se conforma cerințelor prudențiale, în vederea prezentării condițiilor și termenilor negocierii. Prealabil ședinței de informare, lichidatorul semnează cu toate instituțiile de credit prezente la ședință un acord de confidențialitate, prin care acestea se angajează să păstreze, în condițiile legii, secretul profesional cu privire la informațiile din cererea de ofertă referitoare la instituția de credit aflată în stare de faliment ce urmează a face obiectul negocierii.” 12. Articolul 32 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 32. — în cel mai scurt timp, lichidatorul analizează ofertele primite și alege, pe principiul costului minim presupus și cu aprobarea Băncii Naționale a României care va avea în vedere și criteriul prevăzut la art. 28, oferta instituției/instituțiilor de credit ofertante cu care urmează să se încheie convenția de cumpărare de active și asumare de pasive.” 13. Articolul 36 se abrogă. 14. La articolul 38, punctele 2, 3 și 4 se modifică și vor avea următorul cuprins: „2. creanțele rezultate din depozitele garantate, inclusiv cele ale Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar rezultate din plata compensațiilor către deponenții garantați, precum și creanțele izvorâte din raporturi de muncă pe cel mult 6 luni anterioare deschiderii procedurii; 3. creanțele rezultând din activitatea debitorului după deschiderea procedurii; 4. creanțele bugetare, creanțele Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, altele decât cele menționate la pct. 2, precum și creanțele Băncii Naționale a României decurgând din credite acordate de aceasta instituției de credit;”. 15. La articolul 43, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 43. — (1) Procedura falimentului va fi închisă de judecătorul-sindic, la solicitarea lichidatorului, printr-o hotărâre de închidere, atunci când judecătorul-sindic a aprobat raportul final, când toate fondurile sau bunurile din averea instituției de credit în faliment au fost distribuite și când fondurile nereclamate de către cei îndreptățiți, în termen de 90 de zile de la data raportului final, au fost depuse de lichidator la Trezoreria Statutului, iar extrasul de cont va fi depus la judecătorul-sindic. Hotărârea va fi comunicată în scris sau prin presă, în cel puțin două ziare de circulație națională, tuturor părților implicate.” 16. La articolul 57, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 57. — (1) Dispozițiile prezentei ordonanțe se completează cu dispozițiile Legii nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, cu cele ale Codului de procedură civilă, precum și cu cele ale Legii nr. 105/1992 cu privire la reglementarea raporturilor de drept internațional privat.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu p. Guvernatorul Băncii Naționale a României, Florin Georgescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București,14 aprilie 2010. Nr. 37. 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală în vederea respectării angajamentelor asumate de Guvernul României cu privire la: — îmbunătățirea practicilor de gestionare a creanțelor fiscale și arieratelor, precum și la întărirea controlului asupra contribuabililor, menționate la pct. 17 din Scrisoarea suplimentară de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009, ratificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 4 mai 2009, precum și a Scrisorii suplimentare de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009; — adoptarea prin ordonanță de urgență, până la finele lunii aprilie 2010, a legislației de îmbunătățire a administrației fiscale, menționată la pct. 10 din Scrisoarea de intenție, semnată de autoritățile române la București la 5 februarie 2010 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 19 februarie 2010, ratificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 10/2010 privind ratificarea Scrisorii de intenție, semnată de autoritățile române la București la 5 februarie 2010 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 19 februarie 2010, și pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 4 mai 2009, precum și a Scrisorii suplimentare de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009; — elaborarea și adoptarea de către Guvernul României, prin ordonanță de urgență, a legislației privind Codul de procedură fiscală, care vizează creșterea eficienței managementului fiscal, până la finele lunii aprilie 2010, menționată la pct. B din anexa I la Memorandumul suplimentar de înțelegere dintre Uniunea Europeană și România, semnat la București la 18 februarie 2010 și la Bruxelles la 22 februarie 2010, ratificat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2010 privind ratificarea Memorandumului suplimentar de înțelegere (primul addendum la Memorandumul de înțelegere) dintre Uniunea Europeană și România, semnat la București la 18 februarie 2010 și la Bruxelles la 22 februarie 2010, la Memorandumul de înțelegere dintre Comunitatea Europeană și România, semnat la București și la Bruxelles la 23 iunie 2009, și pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2009 pentru ratificarea Memorandumului de înțelegere dintre Comunitatea Europeană și România, semnat la București și la Bruxelles la 23 iunie 2009, și a Acordului de împrumut, în sumă de până la 5.000.000.000 euro, dintre România, în calitate de împrumutat, Banca Națională a României, în calitate de agent al împrumutatului, și Comunitatea Europeană, în calitate de împrumutător, semnat la Luxemburg la 23 iunie 2009 și la București la 18 iunie 2009, având în vedere recomandările misiunii de asistență tehnică a Fondului Monetar Internațional (FMI) acordată Agenției Naționale de Administrare Fiscală în cursul anului 2009 și luând în considerare recomandarea reprezentantului regional al FMI pentru România și Bulgaria, respectiv de a nu utiliza procedura de cesiune a creanțelor fiscale datorită riscurilor ce pot apărea în ceea ce privește managementul arieratelor, ținând cont de faptul că în cazul neadoptării prin ordonanță de urgență a măsurilor vizate, conform angajamentelor asumate, România se expune riscului ca tranșele ulterioare ale împrumuturilor acordate de FMI și UE să nu fie eliberate, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 4 se abrogă. 2. La articolul 5, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins: „(2) Comisia fiscală centrală constituită potrivit art. 6 din Codul fiscal are responsabilități de elaborare a deciziilor cu privire la aplicarea unitară a prezentului cod, a legislației subsecvente acestuia, precum și a legislației care intră în sfera de aplicare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală.” 3. La articolul 21 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) dreptul la perceperea dobânzilor, penalităților de întârziere sau majorărilor de întârziere, după caz, în condițiile legii, denumite creanțe fiscale accesorii.” 4. La articolul 22, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) obligația de a plăti dobânzi, penalități de întârziere sau majorări de întârziere, după caz, aferente impozitelor, taxelor, contribuțiilor și altor sume datorate bugetului general consolidat, denumite obligații de plată accesorii;”. 5. La articolul 71, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Obligațiile fiscale se consideră a fi îndeplinite în termen, fără perceperea de dobânzi, penalități de întârziere sau majorări de întârziere, după caz, ori aplicarea de sancțiuni prevăzute de lege, dacă acestea se execută în termen de 60 de zile de la încetarea evenimentelor prevăzute la alin. (1).” 6. La articolul 97, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) în situația în care organele de inspecție fiscală constată că evidențele contabile sau fiscale ori declarațiile contribuabilului sunt incorecte, incomplete, false, precum și în situația în care 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 acestea nu există sau nu sunt puse la dispoziție, organele de inspecție vor stabili obligația fiscală prin utilizarea metodelor indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor. Procedurile și metodele indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor se aprobă prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.” 7. La articolul 115 alineatul (1), literele a) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a) sumele datorate în contul ratei din luna curentă din graficul de plată a obligației fiscale pentru care s-a aprobat o eșalonare la plată, precum și dobânda sau majorarea de întârziere, după caz, datorată în luna curentă din grafic sau suma amânată la plată, împreună cu dobânda sau majorarea de întârziere, după caz, datorată pe perioada amânării, în cazul în care termenul stabilit pentru plata sumelor respective se împlinește în luna curentă, precum și obligațiile fiscale curente de a căror plată depinde menținerea valabilității înlesnirii acordate; c) sumele datorate în contul următoarelor rate din graficul de plată a obligației fiscale pentru care s-a aprobat eșalonarea, până la concurența cu suma eșalonată la plată sau până la concurența cu suma achitată, după caz, precum și suma amânată la plată împreună cu dobânda sau majorarea de întârziere datorată pe perioada amânării, după caz;”. 8. La titlul VIII, denumirea capitolului III se modifică și va avea următorul cuprins: „CAPITOLUL III Dobânzi, penalități de întârziere sau majorări de întârziere” 9. Articolul 119 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 119 Dispoziții generale privind dobânzi și penalități de întârziere (1) Pentru neachitarea la termenul de scadență de către debitor a obligațiilor de plată, se datorează după acest termen dobânzi și penalități de întârziere. (2) Nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligații fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silită, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum și sumele reprezentând echivalentul în lei al bunurilor și sumelor confiscate care nu sunt găsite la locul faptei. (3) Dobânzile și penalitățile de întârziere se fac venit la bugetul căruia îi aparține creanța principală. (4) Dobânzile și penalitățile de întârziere se stabilesc prin decizii întocmite în condițiile aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu excepția situației prevăzute la art. 142 alin. (6).” 10. Articolul 120 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 120 Dobânzi (1) Dobânzile se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate inclusiv. (2) Pentru diferențele suplimentare de creanțe fiscale rezultate din corectarea declarațiilor sau modificarea unei decizii de impunere, dobânzile se datorează începând cu ziua imediat următoare scadenței creanței fiscale pentru care s-a stabilit diferența și până la data stingerii acesteia inclusiv. (3) în situația în care diferențele rezultate din corectarea declarațiilor sau modificarea unei decizii de impunere sunt negative în raport cu sumele stabilite inițial, se datorează dobânzi pentru suma datorată după corectare ori modificare, începând cu ziua imediat următoare scadenței și până la data stingerii acesteia inclusiv. (4) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se datorează dobânzi după cum urmează: a) pentru impozitele, taxele și contribuțiile stinse prin executare silită, până la data întocmirii procesului-verbal de distribuire inclusiv. în cazul plății prețului în rate, dobânzile se calculează până la data întocmirii procesului-verbal de distribuire a avansului. Pentru suma rămasă de plată, dobânzile sunt datorate de către cumpărător; b) pentru impozitele, taxele, contribuțiile și alte sume datorate bugetului general consolidat de către debitorul declarat insolvabil care nu are venituri și bunuri urmăribile, până la data trecerii în evidența separată, potrivit prevederilor art. 176. (5) Modul de calcul al dobânzilor aferente sumelor reprezentând eventuale diferențe între impozitul pe profit plătit la data de 25 ianuarie a anului următor celui de impunere și impozitul pe profit datorat conform declarației de impunere întocmite pe baza situației financiare anuale va fi reglementat prin norme metodologice aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală. (6) Pentru obligațiile fiscale neachitate la termenul de plată, reprezentând impozitul pe venit, se datorează dobânzi după cum urmează: a) pentru anul fiscal de impunere, dobânzile pentru plățile anticipate stabilite de organul fiscal prin decizii de plăți anticipate se calculează până la data plății debitului sau, după caz, până la data de 31 decembrie; b) dobânzile pentru sumele neachitate în anul de impunere, potrivit lit. a), se calculează începând cu data de 1 ianuarie a anului următor până la data stingerii acestora inclusiv; c) în cazul în care impozitul pe venit stabilit prin decizia de impunere anuală este mai mic decât cel stabilit prin deciziile de plăți anticipate, dobânzile se recalculează, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui de impunere, la soldul neachitat în raport cu impozitul anual stabilit prin decizia de impunere anuală, urmând a se face regularizarea dobânzilor în mod corespunzător. (7) Nivelul dobânzii de întârziere este de 0,05% pentru fiecare zi de întârziere și poate fi modificat prin legile bugetare anuale.” 11. După articolul 120 se introduce un nou articol, articolul 120¹, cu următorul cuprins: „ARTICOLUL 1201 Penalități de întârziere (1) Plata cu întârziere a obligațiilor fiscale se sancționează cu o penalitate de întârziere datorată pentru neachitarea la scadență a obligațiilor fiscale principale. (2) Nivelul penalității de întârziere se stabilește astfel: a) dacă stingerea se realizează în primele 30 de zile de la scadență, nu se datorează și nu se calculează penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale principale stinse; b) dacă stingerea se realizează în următoarele 60 de zile, nivelul penalității de întârziere este de 5% din obligațiile fiscale principale stinse; c) după împlinirea termenului prevăzut la lit. b), nivelul penalității de întârziere este de 15% din obligațiile fiscale principale rămase nestinse. (3) Penalitatea de întârziere nu înlătură obligația de plată a dobânzilor.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 7 12. Articolul 121 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 121 Dobânzi și penalități de întârziere în cazul plăților efectuate prin decontare bancară (1) Nedecontarea de către unitățile bancare a sumelor cuvenite bugetului general consolidat în termen de 3 zile lucrătoare de la data debitării contului plătitorului nu îl exonerează pe plătitor de obligația de plată a sumelor respective și atrage pentru acesta dobânzi și penalități de întârziere la nivelul celor prevăzute la art. 120 și 120¹, după termenul de 3 zile. (2) Pentru recuperarea sumelor datorate bugetului și nedecontate de unitățile bancare, precum și a dobânzilor și penalităților de întârziere prevăzute la alin. (1), plătitorul se poate îndrepta împotriva unității bancare respective.” 13. Articolul 122 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 122 Dobânzi și penalități de întârziere în cazul compensării (1) în cazul creanțelor fiscale stinse prin compensare, dobânzile și penalitățile de întârziere se datorează până la data stingerii inclusiv, astfel: a) pentru compensările la cerere, data stingerii este data depunerii la organul competent a cererii de compensare; b) pentru compensările din oficiu, data stingerii este data înregistrării operației de compensare de către unitatea de trezorerie teritorială, conform notei de compensare întocmite de către organul competent; c) pentru compensările efectuate ca urmare a unei cereri de restituire sau de rambursare a sumei cuvenite debitorului, data stingerii este data depunerii cererii de rambursare sau de restituire. (2) în cazul în care în urma exercitării controlului sau analizării cererii de compensare s-a stabilit că suma ce urmează a se compensa este mai mică decât suma cuprinsă în cererea de compensare, dobânzile și penalitățile de întârziere se recalculează. (3) Pentru obligațiile fiscale stinse prin procedurile de compensare prevăzute de actele normative speciale, data stingerii este data la care se efectuează compensarea prevăzută în actul normativ care o reglementează sau în normele metodologice de aplicare a acestuia, aprobate prin ordin al ministrului finanțelor publice.” 14. Articolul 122¹ se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 1221 Dobânzi și penalități de întârziere în cazul deschiderii procedurii insolvenței Pentru creanțele fiscale născute anterior sau ulterior datei deschiderii procedurii insolvenței nu se datorează și nu se calculează dobânzi și penalități de întârziere după data deschiderii procedurii insolvenței.” 15. Articolul 122² se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 1222 Dobânzi și penalități de întârziere în cazul contribuabililor pentru care s-a pronunțat o hotărâre de dizolvare (1 ) Pentru creanțele fiscale născute anterior sau ulterior datei înregistrării hotărârii de dizolvare a contribuabilului la registrul comerțului, începând cu această dată nu se mai datorează și nu se calculează dobânzi și penalități de întârziere. (2 ) în cazul în care prin hotărâre judecătorească irevocabilă a fost desființat actul care a stat la baza înregistrării dizolvării, se calculează dobânzi și penalități de întârziere între data înregistrării la registrul comerțului a actelor de dizolvare și data rămânerii irevocabile a hotărârii de desființare.” 16. Articolul 123 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 123 Dobânzi în cazul înlesnirilor la plată Pe perioada pentru care au fost acordate înlesniri la plata obligațiilor fiscale restante se datorează dobânzi pentru obligațiile fiscale ce fac obiectul înlesnirii la plată, cu excepția celor prevăzute la art. 119 alin. (2).” 17. La articolul 124, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Nivelul dobânzii este cel prevăzut la art. 120 alin. (7) și se suportă din același buget din care se restituie ori se rambursează, după caz, sumele solicitate de plătitori.” 18. După articolul 124 se introduce un nou articol, articolul 124¹, cu următorul cuprins: „ARTICOLUL 1241 Majorări de întârziere în cazul creanțelor datorate bugetelor locale (1) Prin excepție de la prevederile art. 119 alin. (1) și art. 120¹, pentru neachitarea la termenul de scadență de către debitor a obligațiilor de plată datorate bugetelor locale, se datorează după acest termen majorări de întârziere. (2) Nivelul majorării de întârziere este de 2% din cuantumul obligațiilor fiscale principale neachitate în termen, calculată pentru fiecare lună sau fracțiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate inclusiv. (3) Prevederile art. 119—124 sunt aplicabile în mod corespunzător. (4) Pentru sumele de restituit de la bugetul local se datorează dobândă. Nivelul și modul de calcul al dobânzii sunt cele prevăzute la alin. (2).” 19. La articolul 142, alineatele (5) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(5) Executarea silită se desfășoară până la stingerea creanțelor fiscale înscrise în titlul executoriu, inclusiv a dobânzilor, penalităților de întârziere sau majorărilor de întârziere, după caz, ori a altor sume, datorate sau acordate potrivit legii prin acesta, precum și a cheltuielilor de executare. (6) în cazul în care prin titlul executoriu sunt prevăzute, după caz, dobânzi, penalități de întârziere, majorări de întârziere sau alte sume, fără să fi fost stabilit cuantumul acestora, ele vor fi calculate de către organul de executare și consemnate într-un proces-verbal care constituie titlu executoriu, care se comunică debitorului.” 20. La articolul 152 alineatul (1), litera e) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,e) sumele datorate pentru a căror executare silită se aplică sechestrul, inclusiv cele reprezentând dobânzi, penalități de întârziere sau majorări de întârziere, după caz, menționându-se și cota acestora, precum și actul normativ în baza căruia a fost stabilită obligația de plată;”. 21. La articolul 165, alineatele (1), (2) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(1 ) în cazul vânzării la licitație a bunurilor imobile cumpărătorii pot solicita plata prețului în rate, în cel mult 12 rate lunare, cu un avans de minimum 50% din prețul de adjudecare a bunului imobil și cu plata unei dobânzi sau majorări de întârziere, după caz, stabilite conform prezentului cod. Organul de executare va stabili condițiile și termenele de plată a prețului în rate. (2 ) Cumpărătorul nu va putea înstrăina bunul imobil decât după plata prețului în întregime și a dobânzii sau majorării de întârziere stabilite. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 (4 ) Suma reprezentând dobânda sau majorarea de întârziere, după caz, nu stinge creanțele fiscale pentru care s-a început executarea silită și constituie venit al bugetului corespunzător creanței principale.” 22. La articolul 166, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) în cazul vânzării bunurilor imobile, organul de executare va încheia procesul-verbal de adjudecare, în termen de cel mult 5 zile de la plata în întregime a prețului sau a avansului prevăzut la art. 165 alin. (1), dacă bunul a fost vândut cu plata în rate. Procesul-verbal de adjudecare constituie titlu de proprietate, transferul dreptului de proprietate operând la data încheierii acestuia. Un exemplar al procesului-verbal de adjudecare a bunului imobil va fi trimis, în cazul vânzării cu plata în rate, biroului de carte funciară pentru a înscrie interdicția de înstrăinare și grevare a bunului până la plata integrală a prețului și a dobânzii sau majorării de întârziere, după caz, stabilite pentru imobilul transmis, pe baza căruia se face înscrierea în cartea funciară.” 23. La articolul 175, alineatul (10) se modifică și va avea următorul cuprins: „(10) în situațiile prevăzute la alin. (8) și (9), pentru perioada cuprinsă între data trecerii în proprietatea publică și data la care au renăscut creanțele fiscale, respectiv data revocării deciziei prin care s-a aprobat darea în plată, nu se datorează dobânzi, penalități de întârziere sau majorări de întârziere, după caz.” 24. Articolul 175¹ se abrogă. 25. La articolul 185, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Pentru creanța înscrisă în titlul executoriu, debitorul datorează dobânzi și penalități de întârziere, începând cu ziua următoare datei comunicării titlului executoriu către debitor și până la data stingerii sumei datorate inclusiv. Dispozițiile prezentului cod privind stabilirea și calculul dobânzilor și penalităților de întârziere sunt aplicabile în mod corespunzător. Dobânzile și penalitățile de întârziere recuperate de autoritatea competentă din România se transferă autorității solicitante, în condițiile alin. (3).” 26. La articolul 209, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) Contestațiile formulate împotriva deciziilor de impunere, a actelor administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, deciziilor pentru regularizarea situației emise în conformitate cu legislația în materie vamală, a măsurii de diminuare a pierderii fiscale stabilite prin dispoziție de măsuri, se soluționează de către: a) structura specializată de soluționare a contestațiilor din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene sau a municipiului București, după caz, în a căror rază teritorială își au domiciliul fiscal contestatarii, pentru contestațiile care au ca obiect impozite, taxe, contribuții, datorie vamală, accesorii ale acestora, precum și măsura de diminuare a pierderii fiscale, în cuantum de până la 3 milioane lei; b) structura specializată de soluționare a contestațiilor din cadrul direcției generale a finanțelor publice județene sau a municipiului București, după caz, competentă conform art. 36 alin. (3) pentru administrarea contribuabililor nerezidenți care nu au pe teritoriul României un sediu permanent, pentru contestațiile formulate de aceștia, ce au ca obiect impozite, taxe, contribuții, datorie vamală, accesorii ale acestora, precum și măsura de diminuare a pierderii fiscale, în cuantum de până la 3 milioane lei; c) Direcția generală de soluționare a contestațiilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, pentru contestațiile care au ca obiect impozite, taxe, contribuții, datorie vamală, accesoriile acestora, precum și măsura de diminuare a pierderii fiscale, în cuantum de 3 milioane lei sau mai mare, pentru contestațiile formulate de marii contribuabili, precum și cele formulate împotriva actelor enumerate în prezentul articol, emise de organele centrale cu atribuții de inspecție fiscală, indiferent de cuantum.” 27. La articolul 220, după alineatul (2¹) se introduce un nou alineat, alineatul (2²), cu următorul cuprins: „(2²) Fapta prevăzută la art. 206⁶⁹ alin. (7) din Codul fiscal se sancționează cu amendă de la 20.000 lei la 50.000 lei, confiscarea sumelor rezultate din vânzare și revocarea atestatului.” Art. II. — (1) Dispozițiile art. I pct. 26 se aplică și contestațiilor aflate în curs de soluționare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. (2) Pentru creanțele fiscale care au scadența anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, începând cu data intrării în vigoare a acesteia se datorează dobânzi și penalități de întârziere. în acest caz, termenele în funcție de care se stabilește nivelul penalității de întârziere prevăzute la art. 120¹ încep să curgă de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. (3) în toate actele normative în care se face trimitere/referire la prevederile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar sumele respective constituie venit al bugetului de stat, pentru neachitarea la termenul de scadență a obligațiilor de plată se datorează dobânzi și/sau penalități de întârziere. (4) Cu excepția cazului prevăzut la art. 124¹ din Codul de procedură fiscală, în toate actele normative în care se face trimitere/referire la noțiunea de majorări de întârziere în sensul Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, această noțiune se înlocuiește cu noțiunile de dobânzi și/sau penalități de întârziere. Art. III. — (1) Prin excepție de la prevederile art. 3 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prezenta ordonanță de urgență intră în vigoare la data de 1 iulie 2010, cu următoarele excepții: a) prevederile art. I pct. 1,2,6, 24 și 26, care intră în vigoare la data publicării; b) prevederile art. I pct. 27, care intră în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării. (2) La data publicării prezentei ordonanțe de urgență se desființează Comisia de proceduri fiscale. Art. IV. — Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 21 aprilie 2010. Nr. 39. ’ 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei în construcții Având în vedere numărul mare de construcții finalizate sau în curs de execuție, din stațiunile turistice și din localitățile aflate pe litoralul Mării Negre, aflate pe terenuri proprietate publică sau privată, realizate fără autorizație de construire sau cu nerespectarea prevederilor autorizației de construire, ținând cont de faptul că, anual, sezonul estival începe la data de 1 mai și că în acest scop trebuie asigurate condițiile optime pentru desfășurarea activităților de turism, precum și de asigurare a siguranței și sănătății turiștilor, luând în considerare că trebuie asigurat cadrul legislativ necesar stopării proliferării de construcții/lucrări de construcții realizate fără autorizație de construire, atât pe domeniul public și privat al statului sau al unităților administrativ-teritoriale, cât și pe proprietatea privată a persoanelor juridice/fizice, fapt ce afectează grav zonele construite protejate, zonele cu potențial turistic, stațiunile turistice, rezervațiile naturale și altele asemenea, mediul, siguranța și sănătatea populației în aceste zone, având în vedere că acestea reprezintă elemente ce vizează interesul public și constituie situații de urgență și extraordinare, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — Prin derogare de la prevederile art. 28, 31 și 32 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, toate construcțiile cu destinație turistică, precum și construcțiile realizate în limita a 200 de metri de la linia de coastă, din stațiunile turistice și din localitățile aflate pe litoralul Mării Negre, ridicate fără autorizație sau cu depășirea limitei autorizației de construire, aflate pe proprietatea publică sau privată, finalizate sau în curs de execuție, se desființează. Art. 2. — (1) După constatarea stării de nelegalitate de către reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții, aceștia înștiințează Direcția generală lucrări publice din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, care somează proprietarii construcțiilor să le desființeze în termen de 48 de ore. (2) Somația se înmânează proprietarului construcției sau se afișează la loc vizibil pe imobil. Art. 3. —în cazul în care proprietarul nu dă curs somației în termenul prevăzut la art. 2, desființarea se face în termen de 24 de ore, de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, prin Direcția generală lucrări publice, cu recuperarea ulterioară a cheltuielilor generate de această operațiune de la proprietarul construcției, în condițiile legii. Art. 4. — Autoritățile de ordine publică, la solicitarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, sprijină acțiunile prevăzute în prezenta ordonanță de urgență. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 41. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră Călărași în domeniul public al municipiului Oltenița și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Oltenița, județul Călărași în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, precum și al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Valoarea de inventar a bunului imobil înscris în domeniul public al statului la poziția M.F.P. nr. 36220, parțial, cod de clasificare nr. 8.29.10, denumirea 49—026, din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările si completările ulterioare, este de 350.637,22 lei. Art. 2. — (1) Se aprobă transmiterea unui imobil, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră Călărași în domeniul public al municipiului Oltenița și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Oltenița, județul Călărași. (2) Imobilul prevăzut la alin. (1) este destinat amenajării unor locuințe sociale. Art. 3. — Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 2 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 4. — Ministerul Administrației și Internelor și Ministerul Finanțelor Publice vor opera modificările corespunzătoare în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 14 aprilie 2010. Nr. 362.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră Călărași în domeniul public al municipiului Oltenița și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Oltenița, județul Călărași Locul unde este Persoana juridică de Persoana juridică la care situat imobilul care la care se transmite se transmite imobilul Date de identificare Caracteristicile tehnice ale imobilului Nr. M.F.P. se transmite imobilul Municipiul Statul român, Municipiul Oltenița, Denumire: 49---026, Suprafața terenului = 5.000 m2 -36220- Oltenița, Ministerul Consiliul Local al parțial, Suprafața construită = 706,49 m2 parțial str. Dr. Lucian Administrației Municipiului Oltenița str. Dr. Lucian Suprafața desfășurată = 706,49 m2 Popescu nr. 2 și Internelor --- Popescu nr. 2 Nr. construcții = 9 Inspectoratul municipiul Oltenița, Suprafața C6 = 18,89 m2 Județean al județul Călărași Suprafața C13 = 49,43 m2 Poliției de Nr. cadastral: 1838/1; Suprafața C14 = 87,77 m2 Frontieră Nr. C.F.: 4198; Suprafața C15 = 130,83 m2 Călărași Cod de clasificare Suprafața C16 = 233,32 m2 -8.29.10- Suprafața C17 = 19,08 m2 Suprafața C18 = 62,91 m2 Suprafața C19 = 79,83 m2 Suprafața C22 = 24,43 m2 Valoarea de inventar actualizată a imobilului = 350.637,22 lei MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 11 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 699/2003 privind stabilirea unor măsuri pentru reducerea emisiilor de compuși organici volatili datorate utilizării solvenților organici în anumite activități si instalatii 7 » 7 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 699/2003 privind stabilirea unor măsuri pentru reducerea emisiilor de compuși organici volatili datorate utilizării solvenților organici în anumite activități și instalații, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 8 iulie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 3, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins: „(5) Atât în cadrul acordării autorizațiilor de funcționare, cât și în cadrul formulării regulilor generale obligatorii, autoritatea competentă pentru protecția mediului ia în considerare recomandările prevăzute în ghidurile Comisiei Europene pentru fiecare activitate care intră sub incidența prezentei hotărâri.” 2. La articolul 5 alineatul (6), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) pentru orice alte substanțe decât cele prevăzute la lit. a): 1. fie să respecte cerințele prevăzute la alin. (1) pentru fiecare activitate în parte; 2. fie să atingă o valoare a emisiilor totale de compuși organici volatili care ar fi fost atinsă în situația aplicării cerințelor prevăzute la pct. 1.” 3. La articolul 5, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins: „(7) Substanțele și amestecurile chimice periculoase cărora le sunt atribuite sau pe care trebuie aplicate frazele de risc R45, R46, R49, R60 și R61, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.408/2008 privind clasificarea, ambalarea și etichetarea substanțelor periculoase, se înlocuiesc în cel mai scurt termen în procesele tehnologice, în măsura în care este posibil, ținându-se cont de recomandările prevăzute la art. 3 alin. (5), cu substanțe sau preparate chimice mai puțin nocive.” 4. La articolul 5, alineatul (9) se modifică și va avea următorul cuprins: „(9) Pentru emisiile de compuși organici volatili halogenați cărora le sunt atribuite sau pe care trebuie aplicate frazele de risc R40 sau R68, pentru care suma debitelor masice ale compușilor care justifică etichetarea R40 sau R68 este mai mare sau cel puțin egală cu 100 g/h, se respectă o valoare-limită de emisie de 20 mg/Nm³. Valoarea-limită de emisie se raportează la suma concentrației masice a tuturor compușilor organici volatili din emisii.” 5. La articolul 5, alineatul (10) se modifică și va avea următorul cuprins: „( 10) Titularul activității are obligația de a lua măsurile necesare pentru a limita și a preveni emisiile de compuși organici volatili prevăzute la alin. (7) și (9), în măsura în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic și economic, în scopul protejării sănătății omului și mediului.” 6. Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 7. — în cazul încălcării prevederilor prezentei hotărâri, titularul activității are următoarele obligații: a) să informeze autoritatea competentă pentru protecția mediului; b) să ia măsurile necesare pentru a restabili, în cel mai scurt termen, conformitatea cu prevederile prezentei hotărâri; c) să își suspende activitatea până la restabilirea conformității potrivit condițiilor prevăzute la lit. b), în cazul în care reprezintă un pericol direct asupra sănătății umane și a mediului.” 7. La articolul 10, alineatul (2) se abrogă. 8. Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 12. — (1) Fără a aduce atingere prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 878/2005 privind accesul publicului la informația privind mediul, cu modificările ulterioare, autoritatea competentă pentru protecția mediului ia măsurile necesare pentru a garanta că solicitările de autorizare, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea și controlul integrat al poluării, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2006, pentru instalațiile noi sau care au suferit modificări substanțiale sunt puse la dispoziția publicului, pentru o perioadă de 30 zile, pentru a permite acestuia să își prezinte observațiile înainte ca autoritatea competentă pentru protecția mediului să ia o decizie. (2) Fără a aduce atingere prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 152/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2006, nu se va modifica modul de prezentare a informației destinate publicului. (3) în cadrul procedurii de autorizare, autoritatea competentă pentru protecția mediului pune la dispoziția publicului decizia sa, precum și o copie a autorizației, cu toate modificările ulterioare. (4) Autoritatea competentă pentru protecția mediului pune la dispoziția publicului lista instalațiilor autorizate, precum și regulile generale obligatorii.” 9. La anexa nr. 5 punctul 3.1, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) Planul de gestionare a solvenților organici cu conținut de compuși organici volatili se elaborează anual pentru a determina valoarea totală a emisiilor de compuși organici volatili rezultate din toate activitățile în cauză și pentru a se evalua conformitatea cu prevederile art. 5 alin. (6) lit. b) din hotărâre, iar valoarea obținută este comparată cu valoarea totală a emisiilor de compuși organici volatili care ar fi fost obținută dacă cerințele anexelor nr. 2 și 4 la hotărâre ar fi fost respectate pentru fiecare activitate separat.” 10. în tot cuprinsul hotărârii cuvântul „preparat” sau „preparate” în înțelesul art. 3 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 al Parlamentului European și al Consiliului 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 din 18 decembrie 2006 privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea si restrictionarea substanțelor chimice (REACH), de înființare a Agenției Europene pentru Produse Chimice, de modificare a Directivei 1999/45/CE și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 793/93 al Consiliului și a Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al Comisiei, precum și a Directivei 76/769/CEE a Consiliului și a Directivelor 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE’ și 2000/21/CE ale Comisiei, în versiunea acestuia din 30 decembrie 2006, se înlocuiește cu cuvântul „amestec”, respectiv „amestecuri”. Art. II —începând cu data de 1 decembrie 2010, alineatul (7) al articolului 5 din Hotărârea Guvernului nr. 699/2003 privind stabilirea unor măsuri pentru reducerea emisiilor de compuși organici volatili datorate utilizării solvenților organici în anumite activități și instalații, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 8 iulie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „(7) Substanțele sau amestecurile cărora le sunt atribuite sau pe care trebuie aplicate frazele de pericol H340, H350, H350i, H360D ori H360F sau frazele de risc R45, R46, R49, R60 sau R61, din cauza conținutului lor de compuși organici volatili din clasa substanțelor cancerigene, mutagene ori toxice pentru reproducere în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor, de modificare și de abrogare a Directivelor 67/548/CEE și 1999/45/CE, precum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006, se înlocuiesc în procesele tehnologice, în măsura în care este posibil, cu substanțe sau amestecuri mai puțin nocive, în cel mai scurt termen.” Art. III. — începând cu data de 1 iunie 2015, alineatele (7), (9) și (14) ale articolului 5 din Hotărârea Guvernului nr. 699/2003 privind stabilirea unor măsuri pentru reducerea emisiilor de compuși organici volatili datorate utilizării solvenților organici în anumite activități și instalații, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 8 iulie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și vor avea următorul cuprins: „(7) Substanțele sau amestecurile cărora le sunt atribuite sau pe care trebuie aplicate frazele de pericol H340, H350, H350i, H360D sau H360F, din cauza conținutului lor de compuși organici volatili din clasa substanțelor cancerigene, mutagene sau toxice pentru reproducere, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor, de modificare și de abrogare a Directivelor 67/548/CEE și 1999/45/CE, precum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006, se înlocuiesc în procesele tehnologice, în măsura în care este posibil, cu substanțe sau amestecuri mai puțin nocive, în cel mai scurt termen. (9) Pentru emisiile de compuși organici volatili halogenați cărora le sunt atribuite sau pe care trebuie aplicate frazele de pericol H341 sau H351, pentru care suma debitelor masice ale compușilor care justifică frazele de pericol H341 sau H351 este mai mare sau cel puțin egală cu 100 g/h, se respectă o valoare- limită de emisie de 20 mg/Nm³. Valoarea-limită de emisie se raportează la suma concentrației masice a tuturor compușilor organici volatili din emisii. (14) Valorile emisiilor de compuși organici volatili ale substanțelor și amestecurilor chimice periculoase, cărora le sunt atribuite sau pe care trebuie aplicate frazele de pericol prevăzute la alin. (7) și (9), trebuie să fie conforme cu valorile-limită de emisie prevăzute la alin. (8) și, respectiv, (9), în termenul stabilit de autoritatea competentă pentru protecția mediului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.” Art. IV. — Modificările cuprinse la art. I pct. 4 și 10 din prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 iunie 2010. ★ Prezenta hotărâre transpune articolul 3 al Directivei 2008/112/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 decembrie 2008 de modificare a directivelor 76/768/CEE, 88/378/CEE, 1999/13/CE ale Consiliului și a directivelor 2000/53/CE, 2002/96/CE și 2004/42/CE ale Parlamentului European și ale Consiliului, pentru a le adapta Regulamentului (CE) nr. 1.272/2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 345 din 23 decembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lâszlo Borbely Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 14 aprilie 2010. Nr. 371.’ 13 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 735/2006 privind limitarea emisiilor de compuși organici volatili datorate utilizării solvenților organici în anumite vopsele, lacuri și în produsele de refinisare a suprafețelor vehiculelor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — La articolul 2 din Hotărârea Guvernului nr. 735/2006 privind limitarea emisiilor de compuși organici volatili datorate utilizării solvenților organici în anumite vopsele, lacuri și în produsele de refinisare a suprafețelor vehiculelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 521 din 16 iunie 2006, literele h) și i) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,h) amestec — mixtură sau soluție compusă din două sau mai multe substanțe. i) solvent organic — orice compus organic volatil folosit separat sau în combinație cu alte substanțe ori amestecuri, fără a suferi modificări chimice, pentru a dizolva materii prime, produse sau deșeuri, ori care este utilizat ca agent de curățare pentru a dizolva impurități, ca dizolvant, ca mediu de dispersie, regulator de viscozitate, regulator de tensiune superficială, plastifiant sau conservant;”. ★ Prezenta hotărâre transpune art. 6 din Directiva 2008/112/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 decembrie 2008 de modificare a directivelor 76/768/CEE, 88/378/CEE, 1999/13/CE ale Consiliului și a directivelor 2000/53/CE, 2002/96/CE și 2004/42/CE ale Parlamentului European și ale Consiliului, pentru a le adapta Regulamentului (CE) nr. 1.272/2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 345 din 23 decembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 14 aprilie 2010. Nr. 372.’ 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE pentru eliberarea, la cerere, a domnului Csaba Ferenc Asztalos din funcția de consilier de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului Având în vedere Cererea de demisie a domnului Csaba Ferenc Asztalos, înregistrată sub nr. 21/43/M.B. din 21 aprilie 2010, în temeiul art. 3 alin. (5), al art. 15 lit. c) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Csaba Ferenc Asztalos se eliberează, la cerere, din funcția de consilier de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 143.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de secretar general adjunct al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului de către doamna Daniela Anghel Având în vedere Avizul favorabil nr. 474.315 din 19 aprilie 2010 al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru exercitarea cu caracter temporar a funcției publice vacante, din categoria înalților funcționari publici, de secretar general adjunct al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 92 alin. (1¹) și alin. (2) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Daniela Anghel exercită, cu caracter temporar, funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 144.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U 15 DECIZIE privind desemnarea domnului Călin Emilian Hințea, secretar de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru, în calitate de coordonator al Departamentului pentru Strategii Guvernamentale din cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. —începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Călin Emilian Hințea, secretar de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru, este desemnat să coordoneze activitatea Departamentului pentru Strategii Guvernamentale din cadrul Secretariatului General al Guvernului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 145.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea componenței Consiliului științific al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Românesc 9 Având în vedere propunerea președintelui Consiliului științific al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, formulată prin Adresa înregistrată la Secretariatul General al Guvernului sub nr. 20/7.338/D.N.A. din 12 aprilie 2010, în temeiul prevederilor art. 4¹ alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.372/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, Consiliul științific al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc are componența prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 146.’ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 278/28.IV.2010 ANEXĂ COMPONENȚA Consiliului științific al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc 1. Anna Kaminsky — Stiftung zur Aufarbeitung der SED — Diktatur 2. Tom Gallagher — University of Bradford 3. Lavinia Stan — St. Xavier University, Canada 4. Paul Hollander — University of Massachusetts 5. Mark Kramer— Harvard University 6. Maria Bucur— University of Indiana in Bloomington 7. Bogdan Murgescu — Universitatea București 8. Levente Salat — Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca 9. Nicolae Manolescu — Universitatea București 10. Dorin Dobrincu — Universitatea Al. I. Cuza, lași 11. Mihnea Berindei — Institut des Sciences Sociales du Politique 12. Janos Rainer — The Institute for the History of the 1956 Hungarian Revolution 13. Jacques Rupnik — Directeur de Recherches, Centre d'Etudes et de Recherches Internationales (CERI), Fondation naționale des Sciences politiques 14. Andrzej Paczkowski — Director of Modern History Studies in the Political Institute of Polish Academy of Sciences GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Csutak-Nagy Laszloîn funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 6⁶ alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Csutak- Nagy Laszlo se numește în funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 28 aprilie 2010. Nr. 147.’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 442641 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278/28.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495