MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 275 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ » Miercuri, 28 aprilie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 323. — Hotărâre privind stabilirea sistemului de monitorizare a capturilor și uciderilor accidentale ale tuturor speciilor de păsări, precum și ale speciilor strict protejate prevăzute în anexele nr. 4A și 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea Nr. Pagina habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice........... 2-5 352. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009......................... 6-10 368. — Hotărâre privind revocarea unor membri ai Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, pentru aprobarea structurii organizatorice a Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, precum și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului.................................... 10-11 370. — Hotărâre privind aprobarea plăților tranzitorii pentru tomate destinate procesării......................................... 12-13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 11/63/10. — Ordin al ministrului sănătății, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor pentru modificarea Normelor privind aditivii alimentari destinați utilizării în produsele alimentare pentru consum uman, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și familiei și al ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor nr. 438/295/2002.... 13-14 89. — Decizie a președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii privind modificarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pe perioada 2005—2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 66/2010............. 14 ACTE ALE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE Șl JUSTIȚIE Decizia nr. 24 din 12 octombrie 2009....................... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind stabilirea sistemului de monitorizare a capturilor și uciderilor accidentale ale tuturor speciilor de păsări, precum și ale speciilor strict protejate prevăzute în anexele nr. 4A și 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 36 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Prin prezenta hotărâre se stabilește sistemul de monitorizare a capturilor și uciderilor accidentale ale tuturor speciilor de păsări, precum și ale speciilor strict protejate prevăzute în anexele nr. 4A și 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare sistem de monitorizare. Art. 2. — Sistemul de monitorizare prevăzut la art. 1 se stabilește pe baza Registrului național al capturilor și uciderilor accidentale ale tuturor speciilor de păsări, precum și ale speciilor strict protejate prevăzute în anexele nr. 4Ași 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007, cu modificările și completările ulterioare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1. Art. 3. —în sensul prezentei hotărâri, expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) captură accidentală — orice preluare din habitatul natural de origine și deținerea neintenționată a unui exemplar sănătos, bolnav sau rănit al unei specii prevăzute la art. 1; b) ucidere accidentală — orice formă neintenționată de suprimare a vieții unui exemplar aparținând unei specii prevăzute la art. 1; c) punct de contact național — reprezentant desemnat în mod oficial de orice autoritate/instituție publică centrală prevăzută la art. 4, care are atribuții stabilite potrivit prevederilor prezentei hotărâri. Art. 4. —Aplicarea măsurilor de monitorizare a capturilor și uciderilor accidentale ale speciilor prevăzute la art. 1 este asigurată, după caz, de: a) autoritatea publică centrală pentru protecția mediului; b) Agenția Națională pentru Protecția Mediului; c) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor; d) agențiile județene și regionale pentru protecția mediului; e) comisariatele județene ale Gărzii Naționale de Mediu; f) autoritățile administrației publice locale; g) centrele de reabilitare/îngrijire. Art. 5. — (1) Comitetul tehnic pentru monitorizarea capturilor și uciderilor accidentale, denumit în continuare Comitetul, este un organism fără personalitate juridică înființat pentru a oferi asistență tehnică în implementarea sistemului de monitorizare și se reunește ori de câte ori este necesar, la sediul autorității publice centrale pentru protecția mediului. (2) Comitetul este alcătuit din punctele de contact naționale desemnate de următoarele autorități/instituții: a) autoritatea publică centrală pentru protecția mediului; b) Agenția Națională pentru Protecția Mediului; c) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor; d) Garda Națională de Mediu; e) centrele de reabilitare/îngrijire. (3) Comitetul este convocat de autoritatea publică centrală pentru protecția mediului. (4) Comitetul are următoarele responsabilități și atribuții: a) analizează din punct de vedere tehnic raportul anual transmis de Agenția Națională pentru Protecția Mediului; b) emite recomandări tehnice și științifice în implementarea sistemului de monitorizare; c) evaluează eficiența sistemului de monitorizare privind transmiterea datelor; d) elaborează recomandări anuale privind îmbunătățirea sistemului de monitorizare; e) propune conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului completarea și modificarea prevederilor prezentei hotărâri pentru asigurarea eficienței sistemului de monitorizare; f) avizează planurile de monitorizare privind capturile și uciderile accidentale; g) monitorizează statusul de sănătate al animalelor sub raportul bolilor majore. Art. 6. — Autoritatea publică centrală pentru protecția mediului are următoarele responsabilități și atribuții: a) desemnează un punct de contact național privind capturile și uciderile accidentale; b) coordonează activitatea Comitetului; c) aprobă calendarul reuniunilor Comitetului; d) aprobă, prin ordin, componența nominală a Comitetului, pe baza nominalizărilor transmise de autoritățile/instituțiile prevăzute la art. 5 alin. (2), în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri; e) în baza recomandărilor Comitetului, inițiază mecanismul de monitorizare a capturilor și uciderilor accidentale și stabilește fondurile și condițiile specifice derulării acestuia; f) aprobă și transmite raportul prevăzut la art. 7 lit. c) Comisiei Europene; g) întreprinde acțiuni de informare și conștientizare a publicului cu privire la importanța aplicării și respectării prevederilor prezentei hotărâri. Art. 7. — Agenția Națională pentru Protecția Mediului are următoarele responsabilități și atribuții: a) desemnează un punct de contact național privind capturile și uciderile accidentale; b) înființează și gestionează registrul național prevăzut la art. 2; c) în baza datelor centralizate la nivel național, elaborează Raportul anual privind capturile și uciderile accidentale, denumit în continuare raport, pe care îl transmite spre avizare Comitetului și ulterior autorității publice centrale pentru protecția mediului; d) întreprinde acțiuni de informare și conștientizare a publicului cu privire la importanța aplicării și respectării prevederilor prezentei hotărâri. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 3 Art. 8. — Agențiile județene și regionale pentru protecția mediului au următoarele responsabilități și atribuții: a) desemnează o persoană de contact privind capturile și uciderile accidentale; b) transmit Agenției Naționale pentru Protecția Mediului date relevante în conformitate cu cerințele registrului național prevăzut la art. 2, ori de câte ori este cazul; c) colaborează cu autoritățile administrației publice locale pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri; d) întreprind acțiuni de informare și conștientizare a publicului cu privire la importanța aplicării și respectării prevederilor prezentei hotărâri; e) transmit, în regim de urgență, la direcțiile sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene și a municipiului București informații privind orice semn de îmbolnăvire sau orice caz de mortalitate constatat la speciile la care se referă prezentul act normativ. Art. 9. —Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor are următoarele responsabilități și atribuții: a) desemnează la nivel central un punct național de contact privind capturile și uciderile accidentale și la nivel teritorial puncte de contact privind capturile și uciderile accidentale; b) colaborează la nivel local și teritorial cu autoritățile competente pentru protecția mediului și cu autoritățile administrației publice locale, pentru implementarea la nivel local a prevederilor prezentei hotărâri; c) prin intermediul direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene sau a municipiului București, stabilește starea de sănătate a exemplarelor capturate accidental, supuse investigațiilor în vederea stabilirii diagnosticului; d) stabilește cauza îmbolnăvirii/mortalității exemplarelor ucise accidental și informează autoritățile publice locale pentru protecția mediului; e) întreprinde acțiuni de informare și conștientizare a publicului cu privire la importanța aplicării și respectării prevederilor prezentei hotărâri. Art. 10. — Centrele de reabilitare/îngrijire au următoarele responsabilități și atribuții: a) desemnează un punct național de contact privind capturile și uciderile accidentale; b) colaborează la nivel local și județean cu autoritățile competente pentru protecția mediului și comisariatele județene ale Gărzii Naționale de Mediu pentru preluarea provizorie în custodie a exemplarelor de faună ce fac obiectul prezentei hotărâri; c) elaborează și transmit agențiilor regionale și județene pentru protecția mediului un raport anual cu privire la situația exemplarelor de faună preluate în custodie, în baza prevederilor prezentei hotărâri; d) întreprind acțiuni de informare și conștientizare a publicului cu privire la importanța aplicării și respectării prevederilor prezentei hotărâri; e) transmit, în regim de urgență, la direcțiile sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene și a municipiului București informații privind orice semn de îmbolnăvire sau orice caz de mortalitate constatat la speciile la care se referă prezentul act normativ. Art. 11. — Gestionarul fondului cinegetic are următoarele responsabilități și atribuții: a) monitorizează capturile și uciderile accidentale care pot avea loc în perimetrul suprafețelor aflate în gestiune; b) colaborează cu agențiile județene sau regionale pentru protecția mediului, după caz, pentru aplicarea și respectarea prevederilor prezentei hotărâri; c) trimite agenției județene pentru protecția mediului un raport anual privind situația uciderilor și capturilor accidentale care fac subiectul prezentei hotărâri; d) transmite agenției județene pentru protecția mediului date relevante în conformitate cu cerințele registrului național prevăzut la art. 2, ori de câte ori este cazul; e) transmite, în regim de urgență, la direcțiile sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene și a municipiului București informații privind orice semn de îmbolnăvire sau orice caz de mortalitate constatat la speciile la care se referă prezentul act normativ. Art. 12. — Autoritățile administrației publice locale, prin personalul specializat pentru protecția mediului, au următoarele responsabilități și atribuții: a) participă la activitatea de preluare a exemplarelor de specii capturate sau ucise accidental la locul unde au fost identificate pe raza intravilanului din aria de competență; b) colaborează cu autoritățile competente pentru protecția mediului și cu comisariatele județene ale Gărzii Naționale de Mediu pentru aplicarea prevederilor prezentei hotărâri și pentru preluarea provizorie în custodie a exemplarelor de faună sălbatică de către unitățile permanente care dețin animale sălbatice; c) întreprind acțiuni de informare și conștientizare a publicului cu privire la importanța aplicării și respectării prevederilor prezentei hotărâri; d) transmit, în regim de urgență, la direcțiile sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene și a municipiului București informații privind orice semn de îmbolnăvire sau orice caz de mortalitate constatat la speciile la care se referă prezentul act normativ. Art. 13. — Garda Națională de Mediu are următoarele responsabilități și atribuții: a) desemnează un punct național de contact privind capturile și uciderile accidentale; b) colaborează cu agențiile județene sau regionale pentru protecția mediului, după caz, și cu autoritățile publice locale în vederea punerii în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri. Art. 14. — Persoana fizică sau reprezentantul unei persoane juridice care deține accidental exemplare de faună sălbatică sau cadavre ale acestora are obligația să le declare la comisariatul județean al Gărzii Naționale de Mediu și să semneze declarația privind capturarea/uciderea accidentală a unei specii de păsări sau a unei specii strict protejate prevăzute în anexele nr. 4Ași 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007, cu modificările și completările ulterioare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2. Art. 15. — (1) Comisariatele județene ale Gărzii Naționale de Mediu, la sesizarea persoanelor fizice și/sau juridice ori a organelor de poliție, iau legătura de urgență cu punctul de contact al agenției județene sau regionale pentru protecția mediului, al direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene sau a municipiului București și cu reprezentantul autorității administrației publice locale, în vederea stabilirii statusului de sănătate sau cauzei mortalității și pentru completarea declarației privind capturarea/uciderea accidentală a unei specii de păsări sau a unei specii strict protejate prevăzute în anexele nr. 4Ași 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007, cu modificările și completările ulterioare. (2) Comisariatele județene ale Gărzii Naționale de Mediu sesizate în conformitate cu prevederile alin. (1) iau măsuri imediate pentru preluarea și plasarea provizorie în custodie în cadrul centrelor de reabilitare/îngrijire a exemplarelor de faună sălbatică capturate accidental, bolnave, rănite sau aflate într-un stadiu timpuriu de dezvoltare, până la atingerea stării fiziologice normale care să le permită reintroducerea în habitatele naturale de origine. (3) Comisariatele județene ale Gărzii Naționale de Mediu, în colaborare cu autoritățile administrației publice locale sesizate în conformitate cu prevederile alin. (1), iau măsuri imediate pentru ecarisare și pentru transferul în acest scop al cadavrelor exemplarelor de faună sălbatică ucise accidental, după completarea declarației privind capturarea/uciderea accidentală 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 275/28.IV.2010 a unei specii de păsări sau a unei specii strict protejate prevăzute în anexele nr. 4Ași 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007, cu modificările și completările ulterioare. Art. 16. — (1) în cazul capturilor sau uciderilor accidentale piscicole, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, este obligatorie preluarea integrală a capturilor și aplicarea procedurilor reglementate de legislația specifică în vigoare a Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură. (2) în cazul în care se suspectează evoluția unei boli, va fi informată urgent direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană sau a municipiului București în vederea stabilirii statusului de sănătate sau cauzei mortalității. Art. 17. — (1) Nedeclararea de către persoanele fizice a cazurilor de captură sau ucidere accidentală a unor exemplare aparținând speciilor prevăzute la art. 1 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei. (2) Nedeclararea de către reprezentantul persoanei juridice a cazurilor de captură sau ucidere accidentală a unor exemplare aparținând speciilor prevăzute la art. 1 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei. Art. 18. — (1) Dispozițiile referitoare la contravențiile prevăzute la art. 17 alin. (1) și (2) se completează cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, și intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotărâri. (2) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către personalul împuternicit cu atribuții de control din cadrul Gărzii Naționale de Mediu. Art. 19. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely p. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Rusu Liviu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 31 martie 2010. Nr. 323.’ ANEXA Nr. 1 REGISTRUL NAȚIONAL al capturilor și uciderilor accidentale ale tuturor speciilor de păsări, precum și ale speciilor strict protejate prevăzute în anexele nr. 4Ași 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 Specia Numărul de exemplare Starea fiziologică Stadiul de dezvoltare Data evenimentului/ Localizare Persoana fizică Moarte accidentală Centru de Reintroducere în Proces-verbal a exemplarului/ a exemplarului/ Număr de identificare sau juridică declarantă Act de necropsie reabilitare/îngrijire habitat natural de ecarisare exemplarelor exemplarelor al exemplarului/ Proces-verbal Proces-verbal de capturat/capturate capturat/capturate exemplarelor de primire și fișa reintegrare/ accidental accidental de sănătate reintroducere MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 5 ANEXA Nr. 2 DECLARAȚIE privind capturarea/uciderea accidentală a unei specii de păsări sau a unei specii strict protejate prevăzute în anexele nr. 4Ași 4B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007, în conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare PERSOANA FIZICĂ/REPREZENTANTUL PERSOANEI JURIDICE DECLARANTĂ/DECLARANTE Numele și prenumele........................................................ Adresa: ................................................................... Tel...................................Fax.................................. Nr. de înregistrare la registrul comerțului*......................Cod unic de înregistrare*.......................... NATURA EVENIMENTULUI Captură accidentală.................................................................................................... Ucidere accidentală.................................................................................................... CIRCUMSTANȚELE INTRĂRII ÎN POSESIE: specia (denumirea științifică și populară)........................................................................................................................ Nr. Specia/Speciile Sexul Starea fiziologică crt. Denumirea științifică Denumirea populară Numărul de exemplare (dacă se poate determina) (include stadiul de dezvoltare) 1. 2. 3. 4. 5. 6. DATA INTRĂRII ÎN POSESIE (ZI/LUNĂ/AN) ........................................... LOCALIZARE Județ............................................................. Localitate........................................................ Habitat........................................................... Arie naturală protejată........................................... petent ............................... Data.......Numele...........Semnătura............... REPREZENTANTUL AGENȚIILOR JUDEȚENE/REGIONALE PENTRU PROTECȚIA MEDIULUI Data.......Numele........Semnătura............Ștampila REPREZENTANTUL AUTORITĂȚII PUBLICE TERITORIALE SANITARE VETERINARE Data.........Numele............Semnătura.........Parafa REPREZENTANTUL CENTRULUI DE REABILITARE/ÎNGRIJIRE, GRĂDINII ZOOLOGICE (DUPĂ CAZ) Data.........Numele................Semnătura............Ștampila REPREZENTANTUL GĂRZII NAȚIONALE DE MEDIU Data.......Numele............Semnătura.............. Documentul a fost Încheiat În 4 sau 5 exemplare originale, după caz. *Se completează numai pentru persoana juridică. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009 în temeiul prevederilor art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — (1) Regulamentul de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 25 noiembrie 2009, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Anexa nr. 1 la regulament „Structura organizatorică a Inspectoratului de Stat în Construcții” se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. 2. Anexa nr. 2 la regulament „Structura organizatorică a unui inspectorat teritorial în construcții și a unei direcții județene de control în construcții” se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre. 3. După anexa nr. 2 la regulament se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3 „Inspectoratele teritoriale în construcții și direcțiile județene de control în construcții”, prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre. (2)Ânexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Ărt. II. — Numărul maxim de posturi aprobat Inspectoratului de Stat în Construcții —I.S.C. este de 1.030, dintre care 124 de funcții de conducere. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcții - I.S.C., Edmund-Petru Veress Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 14 aprilie 2010. Nr. 352.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 275/28.IV.2010 7 ANEXA Nr. 1*) (Anexa nr. 1 la regulament) *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 275/28.IV.2010 ¹) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 275/28.IV.2010 9 ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la regulament) INSPECTORATELE TERITORIALE ÎN CONSTRUCȚII (I.T.C.) ȘI DIRECȚIILE JUDEȚENE DE CONTROL ÎN CONSTRUCȚII (D.J.C.C.) Nr. Inspectoratul teritorial Adresa crt. 1. I.T.C. Nord-Est Iași D.J.C.C. Iași D.J.C.C. Botoșani Botoșani D.J.C.C. Suceava Suceava D.J.C.C. Neamț Piatra-Neamț D.J.C.C. Bacău Bacău D.J.C.C. Vaslui Vaslui 2. I.T.C. Sud-Est Constanța D.J.C.C. Constanța D.J.C.C. Galați Galați D.J.C.C. Buzău Buzău D.J.C.C. Brăila Brăila D.J.C.C. Tulcea Tulcea D.J.C.C. Vrancea Focșani 3. I.T.C. Sud Muntenia Ploiești D.J.C.C. Prahova D.J.C.C. Argeș Pitești D.J.C.C. Dâmbovița Târgoviște D.J.C.C. Ialomița Slobozia D.J.C.C. Călărași Călărași D.J.C.C. Giurgiu Giurgiu D.J.C.C. Teleorman Alexandria 4. I.T.C. Sud-Vest Oltenia Craiova D.J.C.C. Dolj D.J.C.C. Gorj Târgu Jiu D.J.C.C. Mehedinți Drobeta-Turnu Severin D.J.C.C. Olt Slatina D.J.C.C. Vâlcea Râmnicu Vâlcea 5. I.T.C. Vest Timișoara D.J.C.C. Timiș D.J.C.C. Arad Arad D.J.C.C. Hunedoara Deva D.J.C.C. Caraș-Severin Reșița 6. I.T.C. Nord-Vest Cluj-Napoca D.J.C.C. Cluj D.J.C.C. Bihor Oradea D.J.C.C. Bistrița-Năsăud Bistrița D.J.C.C. Maramureș Baia Mare D.J.C.C. Sălaj Zalău D.J.C.C. Satu Mare Satu Mare 7. I.T.C. Centru Brașov D.J.C.C. Brașov D.J.C.C. Alba Alba Iulia D.J.C.C. Covasna Sfântu Gheorghe D.J.C.C. Harghita Miercurea-Ciuc 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 Nr. Inspectoratul teritorial Adresa crt. D.J.C.C. Mureș Târgu Mureș D.J.C.C. Sibiu Sibiu 8. I.T.C. București --- Ilfov București D.J.C.C. Ilfov 9. Inspectoratul de Stat în Construcții --- București aparat central GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind revocarea unor membri ai Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, pentru aprobarea structurii organizatorice a Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, precum și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 6 alin. (2) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autorității pentru Valorificarea Activelor Bancare, prin comasarea prin absorbție cu Autoritatea pentru Privatizare și Administrarea Pârtiei păți i lor Statului, aprobată cu completări prin Legea nr. 360/2004, cu modificările ulterioare, și al art. 1 alin. (2) din Ordonanța de urgența a Guvernului nr. 1/2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcții a unor categorii de personal din sectorul bugetar și stabilirea salariilor acestora, precum și alte măsuri în domeniul bugetar, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se revocă din funcția de membru al Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului: a) domnul Nicolae Chesnoiu — membru, reprezentant al Ministerului Administrației și Internelor; b) doamna Elena Petrașcu — membru, reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului; c) domnul loan Hidegcuti — membru, reprezentant al Ministerului întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri. Art. 2. — (1) Se aprobă structura organizatorică a Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) Structura organizatorică aprobată conform alin. (1) intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (3) Persoanele care ocupă funcții de conducere desființate ca urmare a aprobării noii structuri organizatorice vor fi trecute pe un post vacant, cu respectarea condițiilor de vechime prevăzute de lege. (4) în cazul în care postul vacant este inferior postului aferent funcției de execuție a persoanei care a ocupat funcția de conducere, postul vacant va fi transformat la acel nivel. (5) în situația în care în cadrul structurii organizatorice nu există un post vacant, se transformă postul propriu al persoanei într-o funcție de execuție, corespunzătoare studiilor și condițiilor de vechime ale acesteia. Art. 3. — Hotărârea Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 4 iunie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 4 va avea următorul cuprins: „Art. 4. — (1) Structura organizatorică a AVAS se aprobă prin hotărâre a Guvernului. în structura organizatorică a AVAS pot funcționa direcții, servicii și birouri, precum și activități în teritoriu. (2) Numărul maxim de posturi în structura organizatorică a AVAS este de 267, exclusiv președintele și vicepreședinții.” 2. Anexa se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 4. — încetarea raporturilor de muncă determinată de reducerea numărului de posturi în structura organizatorică a AVAS se realizează pe baza criteriilor stabilite între conducerea AVAS și reprezentanții salariaților, în condițiile legii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, Aurelian Popa Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 14 aprilie 2010. Nr. 368.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 11 ANEXA Nr. 1*) Număr maxim de posturi: 267 STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului PREȘEDINTE DIRECȚIA ORGANIZARE BIROUL RESURSE UMANE COMPARTIMENT INFORMAȚII CLASIFICATE SERVICIUL ADMINISTRATIV ȘT ACHIZIȚII SERVICIUL INFORMATICĂ ȘI BAZE DE DATE -W BIROUL AUDIT PUBLIC SERVICIUL CONTROL _______________l VICEPREȘEDINTE ADMINISTRARE ȘI VALORIFICARE CREANȚE VICEPREȘEDINTE POLITICI COMUNITARE ȘI DIALOG SOCIAL VICEPREȘEDINTE ADMINISTRARE ȘI VALORIFICARE PARTICIP AȚII CABINET ◄- CABINET <- DIRECȚIA CREANȚE DIRECȚIA POLITICI COMUNITARE ȘI DIALOG SOCIAL + „ + .. T SERVICUULDE SERVICIUL DE SERV1CUL GESTIONARE A GESTIONARE A VALORIFICARE CREANȚELOR CREANȚELOR CREANȚE BANCARE Șl FISCALE COMERCIALE SERVICIUL SERVICIUL SERVICIUL COMUNICARE Șl POLITICI PENTU DIALOG SOCIAL COMUNITARE APLICAREA LEGII nr. 10/2001 CABINET DIRECȚIA MONITORIZARE CONTRACTE POSTPRIVATIZARE DIRECȚIA INSOLVENȚĂ V *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 2 (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 837/2004) COMPONENȚA Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului 1. Gratiela Denisa lordache președinte, reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice 2. Cristina Elena Oprea membru, reprezentant al Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri 3. Alexandru Nicolae Păunescu membru, reprezentant al Băncii Naționale a României 4. Radu Constantin Ragea membru, reprezentant al Ministerului Justiției 5. Sorin Alăzăroaie membru, reprezentant al Corpului de control al primului- ministru 6. Daniela Nicoleta Andreescu membru, reprezentant al Secretariatului General al Guvernului 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 275/28.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea plăților tranzitorii pentru tomate destinate procesării Având în vedere prevederile art. 2 alin. (2) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană și a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare și gestionare a datelor necesare desfășurării politicii comune în domeniul pescuitului și a programului de control, inspecție și supraveghere în domeniul pescuitului și pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit și Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2009, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune și de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 30 din 31 ianuarie 2009, și cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 al Consiliului din 21 iunie 2005 privind finanțarea politicii agricole comune, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 209 din 11 august 2005, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se alocă contravaloarea în lei a sumei de 869 mii euro, din bugetul pe anul 2010 al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură și vânătoare”, titlul 56 „Proiecte cu finanțare externă nerambursabilă postaderare”, articolul 56.06 „Programe din FEGA”, pentru acordarea sprijinului financiar privind tomatele destinate procesării conform Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune și de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003. (2) Valoarea sprijinului financiar aferent cererilor eligibile depuse în anul 2009 în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 reprezintă echivalentul în lei a 1.516,60 euro/ha, la cursul de schimb de 4,2180 lei pentru un euro, stabilit de către Banca Centrală Europeană în data de 30 septembrie 2009 și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 236 din 1 octombrie 2009. (3) Beneficiază de plățile tranzitorii pentru tomate destinate procesării persoanele fizice și/sau juridice prevăzute la art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăți directe și plăți naționale directe complementare, care se acordă în agricultură începând cu anul 2007, și pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2007, cu modificările ulterioare, care: a) încheie până la data de 15 iulie a anului corespunzător depunerii cererii de plată cu un prim-procesator aprobat, deținător de licență de fabricație în conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor nr. 357/2003 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea și retragerea (anularea) licențelor de fabricație agenților economici care desfășoară activități în domeniul producției de produse alimentare, cu modificările și completările ulterioare, un contract de livrare a producției de tomate care se încadrează la codul NC 0702 00 00. Termenul-limită de 15 iulie este valabil inclusiv pentru actele adiționale la contract; b) livrează pentru procesare, conform actelor doveditoare și în funcție de suprafața contractată, cel puțin echivalentul a 8.000 kg/ha tomate destinate procesării; c) respectă prevederile art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2007, cu modificările ulterioare; d) depun în termen documentele prevăzute de legislație pentru obținerea sprijinului la centrele locale, județene sau al municipiului București ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, conform Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 91/2008 privind modalitatea de acordare a plăților tranzitorii pentru tomate destinate procesării și aprobarea prim-procesatorilor. (4) Fermierul beneficiază de această schemă de sprijin financiar după livrarea cantității eligibile. (5) Suprafața eligibilă pentru plată se va considera minimum dintre suprafața determinată după efectuarea tuturor controalelor și suprafața contractată. (6) în caz de forță majoră beneficiarul este îndreptățit să primească echivalentul sprijinului pentru suprafața afectată de forța majoră și circumstanțe excepționale, care poate fi întreaga sau o parte din suprafața contractată. în acest caz, calculul productivității se face raportând cantitatea livrată la suprafața neafectată de forța majoră. Productivitatea astfel calculată va respecta cantitatea de referință de 8.000 kg/ha la hectar. Forța majoră se dovedește prin documente justificative. (7) în condițiile prezentei hotărâri, cazurile de forță majoră sunt cele prevăzute de art. 31 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009. Art. 2. — (1) Sprijinul financiar se asigură conform art. 2 alin. (2) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 13 Europeană și a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare și gestionare a datelor necesare desfășurării politicii comune în domeniul pescuitului și a programului de control, inspecție și supraveghere în domeniul pescuitului și pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2009, cu modificările și completările ulterioare. Valoarea anuală a sprijinului financiar pe hectar se stabilește în funcție de suprafața eligibilă și plafonul național aprobat României prin dispozițiile alin. 1 din anexa X la Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009. (2) Cererile de sprijin se depun anual în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009, până în anul 2011 inclusiv, iar valoarea sprijinului financiar se stabilește în funcție de suprafața eligibilă și plafonul național aplicat României în conformitate cu prevederile art. 128 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009. Art. 3. — Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale are obligația ca, în termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor de la Comisia Europeană, să restituie la bugetul de stat sumele alocate acestei forme de sprijin. Art. 4. — (1) Direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală sunt responsabile de aprobarea prim-procesatorilor, astfel cum este stabilit prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 91/2008. (2) Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură este responsabilă pentru primirea solicitărilor, verificarea respectării condițiilor de eligibilitate, efectuarea plăților și întocmirea centralizărilor pe beneficiari. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 14 aprilie 2010. Nr. 370.’ ACTE ALE ORGANELOR DE S P E C I A LITAT E ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII MINISTERUL AGRICULTURII AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ Nr. 11 din 8 ianuarie 2010 Șl DEZVOLTĂRII RURALE VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚA Nr. 63 din 16 martie 2010 ALIMENTELOR Nr. 10 din 4 martie 2010 ORDIN pentru modificarea Normelor privind aditivii alimentari destinați utilizării în produsele alimentare pentru consum uman, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și familiei și al ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor nr. 438/295/2002 Văzând Referatul de aprobare nr. 175/2010 al Direcției generale de sănătate publică, asistență medicală și programe din cadrul Ministerului Sănătății, având în vedere prevederile art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea producției, circulației și comercializării alimentelor, republicată, în’baza art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, luând în considerare prevederile art. 7 alin. (5) și (6) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale și președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emit următorul ordin: Art. I. — Normele privind aditivii alimentari destinați utilizării Ordinul ministrului sănătății și familiei și al ministrului agriculturii, în produsele alimentare pentru consum uman, aprobate prin alimentației și pădurilor nr. 438/295/2002, publicat în Monitorul 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 Oficial al României, Partea I, nr. 722 și 722 bis din 3 octombrie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: — anexa XV „Criterii specifice de puritate pentru coloranți” se înlocuiește cu anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin transpune prevederile Directivei 2008/128/CE a Comisiei din 22 decembrie 2008 de stabilire a unor criterii de puritate specifice pentru coloranții autorizați pentru utilizarea în produsele alimentare, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 6/20 din 10 ianuarie 2009. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul sănătății, Raed Arafat, subsecretar de stat Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru p. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Corneliu Ceică, *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI AGENȚIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR Șl PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI Șl MIJLOCII DECIZIE privind modificarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pe perioada 2005—2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 66/2010 Având în vedere prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, cu modificările ulterioare, și ale părții a lll-a cap. I art. 15 alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, aprobat prin Ordinul ministrului întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri nr. 658/2009, cu modificările ulterioare, președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii emite prezenta decizie. Art. I. — Procedura de implementare a Programului național multianual pe perioada 2005—2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 66/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 și 181 bis din 22 martie 2010, se modifică după cum urmează: — punctul 2.4 va avea următorul cuprins: „2.4. Din bugetul alocat desfășurării activităților specifice programului se finanțează următoarele: editarea de broșuri, editarea de materiale de promovare și prezentarea/ editarea/multiplicarea de materiale de curs, închirierea de spații, achiziția de rechizite, transmiterea de invitații, onorariile, cazarea și masa trainerilor, cheltuielile cu masa și cazarea cursantelor, din etapa a lll-a, precum și alte cheltuieli necesare organizării campaniilor de informare și a «Forumului Antreprenoriatului Feminin».” Art. II. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, loan Cristian Haiduc București, 13 aprilie 2010. Nr. 89. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 15 ACTE ALE ÎNALTEI CURȚII DE CASAȚIE SI JUSTIȚIE 7 9 9 9 ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE SI JUSTIȚIE » > , — SECȚIILE UNITE — DECIZIA Nr. 24 din 12 octombrie 2009 Dosar nr. 14/2009 Sub președinția doamnei judecător Lidia Bărbulescu, președintele înaltei Curți de Casație și Justiție, înalta Curte de Casație și Justiție, constituită în Secții Unite, în conformitate cu dispozițiile art. 25 lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, s-a întrunit pentru a examina recursul în interesul legii, declarat de procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, privind admisibilitatea unei căi de atac împotriva sentinței prin care instanța, sesizată direct prin cererea de revizuire, se desesizează și trimite cauza procurorului competent, conform art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală. Secțiile Unite au fost constituite cu respectarea dispozițiilor art. 34 din Legea nr. 304/2004, republicată, fiind prezenți 72 de judecători din 108 aflați în funcție. Procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție a fost reprezentat de procuror Scutea Gabriela — adjunct al procurorului general. Reprezentanta procurorului general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție a susținut recursul în interesul legii, punând concluzii pentru admiterea acestuia în sensul de a se stabilit că cererea de revizuire adresată în mod greșit direct instanței, fără parcurgerea procedurii de efectuare a actelor de cercetare, se trimite procurorului competent conform art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală, prin sentință care nu este supusă niciunei căi de atac. SECȚIILE UNITE, deliberând asupra recursului în interesul legii, constată următoarele: în aplicarea dispozițiilor art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală, se constată că instanțele judecătorești nu au un punct de vedere unitar privind admisibilitatea unei căi de atac împotriva sentinței prin care instanța, sesizată direct prin cererea de revizuire, se desesizează și trimite cauza procurorului competent. Astfel, din examenul jurisprudenței actuale s-a evidențiat că unele instanțe au pronunțat hotărâri definitive. Alte instanțe, dimpotrivă, au recunoscut existența unei căi de atac împotriva hotărârilor de desesizare și au trimis cauza procurorului competent în temeiul art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală, în ipoteza în care instanțele de judecată au fost sesizate direct prin cererea de revizuire, însă s-a constatat un punct de vedere neunitar cu privire la gradul de jurisdicție, în sensul că în timp ce unele au considerat că o astfel de hotărâre este atacabilă, atât cu apel, cât și cu recurs, alte instanțe au apreciat că singura cale de atac este recursul. De asemenea, nici instanța supremă nu a avut un punct de vedere unitar în materia enunțată, în sensul că, deși inițial a apreciat că recursul declarat împotriva sentinței prin care instanța, sesizată direct prin cererea de revizuire, se desesizează și trimite cauza la procuror este inadmisibil, ulterior a pronunțat sentințe cu mențiunea că pot fi atacate cu recurs. Examinându-se fiecare dintre aceste ipoteze, în raport cu dispozițiile legale aplicabile, se constată următoarele: Legiuitorul român a prevăzut în Codul de procedură penală, în Partea Specială, titlul II, „Judecata”, cap. IV, secțiunea a ll-a „Revizuirea”, reglementarea acestei căi extraordinare de atac, statuând în dispozițiile art. 393—408¹ obiectul revizuirii, cazurile și dovedirea unora, persoanele care pot cere revizuirea, organul căruia i se adresează cererea de revizuire, conținutul acesteia și modalitatea completării sau precizării ei, în ipoteza neîndeplinirii condițiilor prevăzute expres, termenul de introducere, efectuarea actelor de cercetare, instanța competentă, precum și procedura judecării revizuirii, evidențiind prevederi concrete referitoare la măsurile premergătoare, admiterea în principiu, măsurile care pot fi luate după admiterea în principiu, rejudecarea, soluțiile după rejudecare, calea de atac, revizuirea dispozițiilor civile, precum și revizuirea în cazul hotărârilor Curții Europene a Drepturilor Omului. în conținutul art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală se arată în mod expres că „Cererea de revizuire se adresează procurorului de la parchetul de pe lângă instanța care a judecat cauza în primă instanță”. Totodată, prevederile art. 399 din același cod reglementează conținutul actelor pe care procurorul le efectuează după introducerea cererii de revizuire, în sensul că poate asculta persoana care solicită revizuirea; când este necesară efectuarea de cercetări pentru a verifica temeinicia cererii de revizuire, poate dispune aceasta prin ordonanță; cere, dacă este necesar, dosarul cauzei pentru efectuarea actelor de cercetare; poate delega organul de cercetare penală, ipoteză în care dispozițiile art. 217 ultimul alineat sunt aplicabile; termenul de efectuare a actelor de cercetare este de două luni și curge de la data introducerii cererii de revizuire, iar după efectuarea cercetărilor, procurorul înaintează întregul material împreună cu concluziile sale instanței competente. Din perspectiva tehnicii de reglementare folosite de legiuitor, atât în art. 397 alin. 1, cât și în art. 399 alin. 5 din Codul de procedură penală, pe calea interpretării gramaticale a sintagmelor folosite, și anume „se adresează” și, respectiv, „înaintează întregul material împreună cu concluziile sale instanței competente”, se delimitează în mod clar și expres modalitatea de sesizare a instanței competente privind revizuirea unei cauze, în sensul că aceasta are loc numai prin înaintarea de către procuror a materialului și concluziilor sale și nicidecum prin sesizarea pe calea cererii de revizuire adresate direct de vreuna dintre persoanele arătate expres de lege. Altfel spus, modalitatea în care instanța de judecată competentă este sesizată cu judecarea revizuirii unei cauze presupune un proces de verificare mai întâi a existenței concluziilor și a materialului procurorului de la parchetul de pe lângă instanța care a judecat cauza în primă instanță, iar în mod subsecvent asupra organului judiciar căruia i s-a adresat cererea de revizuire, și anume a procurorului, precum și dacă acesta era cel competent, respectiv de la parchetul de pe lângă instanța care a judecat cauza în primă instanță. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 275/28.IV.2010 Ipoteza adresării unei cereri de revizuire, de către vreuna dintre persoanele care poate formula o asemenea cerere, direct instanței de judecată, și nicidecum procurorului de la parchetul de pe lângă instanța care a judecat cauza în primă instanță, așa cum prevede în mod accesibil și previzibil art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală, echivalează cu o cerere greșit îndreptată la un organ necompetent. Legiuitorul român, deși nu a folosit, în mod expres, ca în cazul dispozițiilor art. 222 alin. 7 din Codul de procedură penală referitoare la plângerea penală greșit îndreptată, art. 278¹ alin. 13 din același cod privind plângerea în fața judecătorului împotriva rezoluțiilor sau ordonanțelor procurorului de netrimitere în judecată greșit îndreptată sau art. 285 teza I din Codul de procedură penală, ce vizează plângerea prealabilă, sintagma „plângerea (...) greșit îndreptată... se trimite...”, concluzia mai sus menționată, în ipoteza adresării directe a cererii de revizuire instanței de judecată, și nu procurorului, rezultă pe cale de interpretare a dispozițiilor art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală, care stipulează în mod concret organul judiciar căruia i se adresează cererea de revizuire. Astfel, instanța de judecată, în procesul de verificare asupra modului în care a fost sesizată, prin adresarea în mod direct cu o cerere de revizuire de către vreuna dintre persoanele prevăzute de lege, constatând inexistența concluziilor procurorului, ca urmare a faptului că nu a fost parcursă etapa obligatorie a cercetărilor efectuate de către procuror, în condițiile art. 399 alin. 5 din Codul de procedură penală, va aprecia că cererea de revizuire ce i-a fost adresată a fost greșit îndreptată, urmând a o trimite organului judiciar competent, în scopul asigurării unei juste cercetări asupra sa. Modalitatea mai sus menționată se circumscrie procesului de verificare a legalei sesizări a organului judiciar, iar constatarea cererii de revizuire greșit îndreptate, ce va avea drept consecință trimiterea la organul judiciar competent, chiar dacă nu este prevăzută în mod expres în normă, constituie o desesizare menită să asigure valorificarea drepturilor procesuale exercitate de către titularul unei asemenea cereri, în condițiile procedurii prevăzute expres în lege. Hotărârea de desesizare prin care instanța de judecată, în temeiul art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală, trimite cererea de revizuire procurorului de la parchetul de pe lângă instanța care a judecat cauza în primă instanță, sub aspectul felului acesteia, este sentința, în condițiile art. 311 alin. 1 din Codul de procedură penală. Sentința pronunțată în condițiile mai sus menționate, ce conține măsura trimiterii la organul judiciar competent, fiind tot o hotărâre de desesizare ca și hotărârile de trimitere a plângerii greșit îndreptate reglementate de art. 222 alin. 7, art. 278¹ alin. 13 și art. 285 teza I din Codul de procedură penală, este supusă numai căii de atac ordinare a recursului, controlul judiciar dând posibilitatea verificării obiectului cererii, stabilirii organului judiciar competent căruia i se trimite în mod efectiv și care asigură îndreptarea unor erori judiciare cu privire la aspectele menționate. PENTRU ACESTE MOTIVE în numele legii DECID: Admit recursul în interesul legii declarat de procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție. Se stabilește că sentința prin care instanța, sesizată direct prin cerere de revizuire, se desesizează și trimite cauza procurorului competent conform art. 397 alin. 1 din Codul de procedură penală poate fi atacată cu recurs. Obligatorie, potrivit art. 414² alin. 3 din Codul de procedură penală. Pronunțată în ședință publică astăzi, 12 octombrie 2009. PREȘEDINTELE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE Șl JUSTIȚIE, judecător LIDIA BĂRBULESCU Prim-magistrat-asistent, Adriana Daniela White EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 442610 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275/28.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495