MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 265 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vineri, 23 aprilie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI 26. — Hotărâre pentru numirea unui membru al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private................................................ 2 HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTAȚILOR 10. — Hotărâre privind modificarea și completarea Regulamentului Camerei Deputaților .................... 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 269 din 16 martie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. II pct. 1,2’ 5, 9, 11 și 12 din Legea nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, astfel cum au fost modificate prin pct. 8 al articolului unic din Legea nr. 303/2008 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia ....’.............. 3-7 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 382. — Hotărâre privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru alegerea primarilor în unele circumscripții electorale............................... 8 383. — Hotărâre pentru aprobarea Programului calendaristic privind realizarea acțiunilor referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale pentru primari din data de 30 mai 2010............. 8-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE pentru numirea unui membru al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private în temeiul prevederilor art. 3 alin. (4) și ale art. 8 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Domnul Dragoș Mihalache se numește în calitatea de membru al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, până la data de 28 iunie 2011, în locul domnului Doru Claudian Frunzulică. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 26. ’ HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea Regulamentului Camerei Deputaților Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 16 ianuarie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 96, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 96. — (1) Inițiatorul proiectului sau al propunerii legislative poate să își retragă proiectul sau propunerea până la începerea dezbaterilor generale, cu aprobarea plenului”. 2. La articolul 96, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „( 3) în cazul în care o inițiativă legislativă a fost adoptată sau respinsă de către Senat, ca primă Cameră sesizată, respectiva inițiativă își continuă procedura de dezbatere și adoptare, fără ca inițiatorul să mai poată solicita retragerea acesteia.” Această hotărâre a fost adoptată în ședința Camerei Deputaților din data de 21 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 21 aprilie 2010. Nr. 10. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 3 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 269 din 16 martie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. II pct. 1, 2, 5, 9, 11 și 12 din Legea nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, astfel cum au fost modificate prin pct. 8 al articolului unic din Legea nr. 303/2008 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia Acsinte Gaspar — președinte Nicolae Cochinescu —judecător Aspazia Cojocaru —judecător Petre Lăzăroiu —judecător Ion Predescu —judecător Tudorel Toader —judecător Augustin Zegrean —judecător Carmen-Cătălina Gliga — procuror Claudia-Margareta Krupenschi — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor „art. II pct. 1, 2, 5, 9, 11 și 12 din Legea nr. 303/2008 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia”, excepție ridicată de Societatea Comercială „Eda Impex” — S.R.L. din Brăila în Dosarul nr. 16.735/3/2008 al Curții de Apel București — Secția a Vl-a comercială. Dezbaterile au avut loc în ședința publică din 25 februarie 2010, în prezența reprezentanților părților și a Ministerului Public, și au fost consemnate în încheierea din acea dată, când, având nevoie de timp pentru a delibera, Curtea, în conformitate cu dispozițiile art. 14 și ale art. 58 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, a amânat pronunțarea pentru data de 16 martie 2010. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 18 iunie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 16.735/3/2008, Curtea de Apel București — Secția a Vl-a comercială a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor „art. II pct. 1, 2, 5, 9, 11 și 12 din Legea nr. 303/2008 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia”. Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de Societatea Comercială „Eda Impex” — S.R.L. din Brăila într-o cauză privind soluționarea unui apel formulat într-o acțiune având ca obiect obligația de a face. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că legea criticată dispune trecerea din proprietatea privată a statului în proprietatea publică a unităților administrativ-teritoriale a unor bunuri imobile și mobile fără ca acestea să fie declarate ca fiind bunuri de uz sau de interes public local, încălcând astfel dispozițiile art. 136 alin. (2) din Constituție și prevederile Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia. De altfel, acest din urmă act normativ — legea organică în materia proprietății publice — „nu prevede nicio modalitate de trecere a unui bun din domeniul privat al statului în domeniul public al unității administrativ- teritoriale, ceea ce prevede, în schimb, Legea nr. 303/2008”. Totodată, „nu există și nu poate exista potrivit Constituției și Legii nr. 213/1998 un domeniu public sau privat al autorității administrativ-teritoriale”, astfel cum prevede „art. II pct. 9 din Legea nr. 303/2008”, și nici subiectul de drept public determinat de „sectoarele municipiului București”, deoarece unitățile administrativ-teritoriale, menționate în art. 136 alin. (2) din Constituție, reprezintă, potrivit art. 21 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, „comuna, orașul și județul”. Mai susține autorul excepției că dispozițiile art. II pct. 5 din legea atacată încalcă principiul autonomiei locale, statuat de art. 120 alin. (1) din Constituție, deoarece „consiliul local al unității administrativ-teritoriale beneficiare este obligat să își însușească, prin hotărâre, preluarea unui bun, în proprietate publică, doar pe baza voinței primarului și a reprezentantului Regiei Autonome de Distribuție și Exploatare a Filmelor «România-Film», exprimată prin intermediul unui simplu protocol”. Textele de lege criticate contravin și principiului statuat de art. 136 alin. (4) din Constituție, potrivit căruia „Bunurile proprietate publică sunt inalienabile”. Astfel, cu toate că prin art. II pct. 1 din legea examinată sălile și grădinile de spectacol cinematografic sunt trecute din domeniul privat al statului în domeniul public al unităților administrativ-teritoriale, iar prin pct. 9 al aceluiași articol se interzice autorităților administrației publice locale trecerea imobilelor preluate în temeiul acestor prevederi legale din domeniul public în domeniul privat al respectivelor autorități, totuși, la pct. 11 se dispune că autoritățile administrației publice locale pot iniția procedura de privatizare 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 în favoarea titularului contractului de închiriere a respectivului imobil. Cu privire la bunurile mobile rezultate prin investițiile contractantului, se arată că, „deși pct. 1 al art. II din Legea nr. 303/2008 dispune că bunurile mobile trec în domeniul public, la pct. 2 al aceluiași articol se arată că aceste bunuri trec, în același timp, și în proprietatea privată a unităților administrativ- teritoriale și în administrarea consiliilor locale ale acestora”. Se realizează, astfel, o naționalizare, un transfer silit de proprietate, care operează din patrimoniul Regiei Autonome de Distribuție și Exploatare a Filmelor «România-Film», ceea ce reprezintă o încălcare a dispozițiilor art. 44 alin. (1) din Constituție. Dispozițiile art. II pct. 11 din legea criticată instituie o discriminare contrară art. 16 alin. (1) din Constituție, prin aceea că, pentru accesul la procedura de privatizare, contractul de închiriere trebuie să prevadă în mod expres obligativitatea difuzării de film cinematografic, difuzarea de film trebuie să fi fost constantă, iar toate clauzele contractuale respectate. Așadar, un contract de închiriere legal nu oferă titularului său aceleași șanse de acces la procedura de privatizare, categoria titularilor unor astfel de contracte fiind diferențiată retroactiv, în funcție de obiectul contractului și modalitatea de desfășurare. Autorul excepției susține că textele de lege criticate contravin și prevederilor art. 53 din Constituție și încalcă, totodată, principiul separației puterilor în stat, deoarece puterea legislativă a intervenit asupra puterii judecătorești, care nu se mai poate pronunța cu privire la posibilitatea ca titularul contractului de închiriere să devină proprietarul acelui bun imobil, deținut și folosit în baza contractului. în sfârșit, se mai arată că Legea nr. 303/2008 a fost adoptată cu încălcarea art. 76 alin. (1) din Constituție, deoarece prevederile legale criticate au fost introduse și adoptate în Camera Deputaților, după ce legea fusese dezbătută și adoptată în Senat ca primă Cameră sesizată, iar la adoptarea legii nu a fost întrunit cvorumul necesar, respectiv votul majorității fiecărei Camere, ci votul majorității membrilor prezenți, necesar adoptării legilor ordinare. Curtea de Apel București — Secția a Vl-a comercială apreciază că excepția de neconstituționalitate este întemeiată doar în ceea ce privește dispozițiile „art. II pct. 11 din Legea nr. 303/2008”, care încalcă art. 136 alin. (4) din Constituție, deoarece prevăd posibilitatea ca autoritățile locale să inițieze procedura de privatizare asupra unor bunuri ce aparțin domeniului public al unităților administrativ-teritoriale și, deci, sunt inalienabile. Potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate ridicată. Guvernul, în punctul său de vedere, consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Se arată, în acest sens, că Regia Autonomă de Distribuție și Exploatare a Filmelor „România-Film” este titulara dreptului de administrare asupra bunurilor imobile din patrimoniul său, iar nu titulara dreptului de proprietate. Art. 65 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia prevede expres că sălile și grădinile de spectacol cinematografic, precum și terenurile aferente acestora se află în proprietatea privată a statului și în administrarea Regiei, cu mențiunea că, prin Decizia nr. 227/2007, Curtea Constituțională a constatat că acest text încalcă art. 44 alin. (1), (2) și (3) din Constituție, în măsura în care titularul dreptului de proprietate asupra imobilelor cuprinse în anexa nr. 1 este o persoană fizică, juridică sau o unitate administrativ-teritorială, iar nu statul. Așadar, a accepta că trecerea unui bun din domeniul privat al statului în domeniul său public are natura unei naționalizări este un nonsens juridic, deoarece statul este și rămâne titular al dreptului de proprietate. Dispozițiile de lege criticate reprezintă o măsură legislativă pentru satisfacerea interesului public general privind accesul la cultură, astfel cum a arătat Curtea Constituțională prin Decizia nr. 1.217/2008. Cât privește celelalte texte din Constituție pretins a fi încălcate, Guvernul apreciază că această contradicție nu este argumentată suficient de clar, astfel că în cauză se pune, eventual, o problemă de aplicare a legii, iar nu de constituționalitate. De asemenea, excepția are caracter inadmisibil și în ceea ce privește invocarea unor neconcordanțe între dispozițiile legale criticate și alte dispoziții cuprinse în diferite acte normative. Avocatul Poporului, în punctul său de vedere, apreciază că excepția de neconstituționalitate este întemeiată doar în ceea ce privește dispozițiile „art. II pct. 11 din Legea nr. 303/2008”, întrucât contravin prevederilor art. 136 alin. (4) din Constituție, aducând atingere principiului constituțional al inalienabilității bunurilor ce constituie obiect al proprietății publice. Acest principiu impune nu numai soluția interdicției înstrăinării acestor bunuri, ci, ca o consecință, și imposibilitatea dobândirii lor de către terți prin oricare alt mod de dobândire reglementat de lege. Consideră că prevederile art. II pct. 2, 5, 9 și 12 din aceeași lege nu încalcă dispozițiile art. 44 alin. (1) și nici ale art. 136 alin. (4) din Legea fundamentală, indicând, în acest sens, Decizia nr. 1.217/2008 a Curții Constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părților, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie, din examinarea succesiunii actelor normative în materie, dispozițiile art. II pct. 1,2, 5, 9, 11 și 12 din Legea nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 649 din 27 iulie 2006. Aceste texte au fost modificate și completate prin art. II pct. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 5 aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 15 februarie 2008, astfel cum dispozițiile art. II pct. 1 din această ordonanță au fost, la rândul lor, modificate și completate prin pct. 8 al articolului unic din Legea nr. 303/2008 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, lege publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 894 din 30 decembrie 2008. Textele legale criticate au următorul conținut: — „Art. II. — 1. La data intrării în vigoare a prezentei legi, sălile și grădinile de spectacol cinematografic, prevăzute în anexa nr. 1 la Ordonanța Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 328/2006, cu modificările și completările ulterioare, aflate în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Autonome de Distribuție și Exploatare a Filmelor «România-Film», împreună cu terenurile și bunurile mobile aferente, trec în domeniul public al unităților administrativ-teritoriale locale, comunale, orășenești, municipale și al sectoarelor municipiului București, după caz, și în administrarea consiliilor locale respective. 2. Bunurile mobile aflate în inventarul sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic trec în proprietatea privată a unităților administrativ-teritoriale locale și în administrarea consiliilor locale ale acestora. (...) 5. Punerea în aplicare a dispozițiilor pct. 1—4 se face pe baza unui protocol încheiat între primarul unității administrativ-teritoriale beneficiare și reprezentantul mandatat de către conducerea Regiei Autonome de Distribuție și Exploatare a Filmelor «România-Film», în acest scop, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi. Protocolul încheiat va fi asumat de către consiliile locale respective prin hotărâre. (...) 9. Prin derogare de la dispozițiile art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, se interzice autorităților administrației publice locale trecerea imobilelor preluate în baza prezentei legi din domeniul public în domeniul privat al respectivelor autorități administrativ-teritoriale. 11. în cazul sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic care la data preluării fac obiectul unui contract de închiriere ce prevede în mod expres obligativitatea difuzării de film cinematografic, autoritățile administrației publice locale pot iniția procedura de privatizare în favoarea contractantului, în baza dispozițiilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mjlocii, cu modificările și completările ulterioare, dacă difuzarea de film cinematografic s-a făcut constant și au fost respectate toate clauzele contractuale. 12. în termen de maximum 30 de zile de la preluarea sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic, în baza prezentei legi, beneficiarii contractelor de închiriere pot să notifice intenția de cumpărare consiliului local al autorității administrativ-teritoriale respective, cu respectarea prevederilor în vigoare. ’’ Autorul excepției invocă încălcarea prevederilor constituționale ale art. 1 alin. (4) și (5) care consacră principiul separației și echilibrului puterilor, respectiv al supremației Constituției și al obligativității respectării sale și a legilor, ale art. 16 alin. (1) potrivit cărora cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări, ale art. 44 alin. (1) referitor la principiul garantării dreptului de proprietate privată, ale art. 53 — Restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți, ale art. 61 alin. (2) referitoare la principiul bicameralismului, ale art. 73 alin. (3) lit. m) conform cărora regimul juridic general al proprietății și al moștenirii se reglementează prin lege organică, ale art. 76 alin. (1) care prevăd că „Legile organice (...) se adoptă cu votul majorității membrilor fiecărei Camere”, ale art. 120 alin. (1) referitor la principiul autonomiei locale și ale art. 136 — Proprietatea. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea Constituțională constată următoarele: Critica de neconstituționalitate a autorului excepției cuprinde, pe de o parte, motive de neconstituționalitate extrinsecă, raportate la prevederile art. 73 alin. (3) lit. m), art. 76 alin. (1), respectiv la art. 61 alin. (2) din Legea fundamentală, iar, pe de altă parte, argumente în favoarea unei pretinse neconstituționalități intrinseci, prin invocarea prevederilor art. 1 alin. (4) și (5), art. 16 alin. (1), art. 44, art. 53, art. 120 alin. (1) și ale art. 136 din Constituție. A. Cât privește motivele de neconstituționalitate extrinsecă, acestea au în vedere, în primul rând, încălcarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Legea fundamentală, deoarece Legea nr. 303/2008 a fost adoptată ca lege ordinară, cu respectarea art. 76 alin. (2); or, această lege reglementează regimul juridic al proprietății, domeniu ce, potrivit art. 73 alin. (3) lit. m) din Constituție, aparține legii organice. Această critică de neconstituționalitate nu este întemeiată. într-adevăr, Legea nr. 303/2008 reglementează materia proprietății, în sensul că „sălile și grădinile de spectacol cinematografic, prevăzute în anexa nr. 1 la Ordonanța Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 328/2006, cu modificările și completările ulterioare, aflate în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Autonome de Distribuție și Exploatare a Filmelor «România-Film», împreună cu terenurile și bunurile mobile aferente, trec în domeniul public al unităților administrativ-teritoriale locale, comunale, orășenești, municipale și al sectoarelor municipiului București, după caz, și în administrarea consiliilor locale respective”. Totodată, potrivit mențiunii din Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 894 din 30 decembrie 2008, Legea nr. 303/2008 a fost adoptată de Parlamentul României cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată, deci ca lege ordinară. Cu privire la calificarea legii ca fiind organică sau ordinară, Curtea Constituțională a reținut în jurisprudența sa, de pildă Decizia nr. 26 din 7 martie 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 141 din 8 iulie 1996, sau Decizia nr. 702 din 11 septembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 730 din 29 octombrie 2007, că „pentru 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 265/23.IV.2010 calificarea unei legi ca fiind organică sau ordinară nu este determinantă mențiunea făcută în Monitorul Oficial al României, în care se publică legea, cu privire la condițiile în care aceasta a fost adoptată, fiind mai importantă majoritatea de voturi înregistrată la data votului final asupra legii”. Pe de altă parte, s-a mai reținut că „îndeplinirea cerințelor constituționale referitoare la legiferare trebuie raportată la conținutul normativ al legii la data adoptării ei și la numărul de voturi favorabil exprimate”. Potrivit art. 67 din Constituție, „Camera Deputaților și Senatul adoptă legi, hotărâri și moțiuni, în prezența majorității membrilor”, iar conform art. 76 alin. (1) din aceasta, „Legile organice și hotărârile privind regulamentele Camerelor se adoptă cu votul majorității membrilor fiecărei Camere”. Din examinarea procesului legislativ rezultă că, în ședința din 8 aprilie 2008, Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia. în ședința din 8 octombrie 2008, Camera Deputaților, în calitate de Cameră decizională, a adoptat, cu un număr de 217 voturi pentru, proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia (devenită Legea nr. 303/2008). Curtea constată așadar că la adoptarea Legii nr. 303/2008 au fost respectate prevederile art. 76 alin. (1) din Constituție, în sensul că votul final acordat a întrunit majoritatea necesară pentru adoptarea legilor organice. Cât privește a doua critică de neconstituționalitate extrinsecă, aceasta constă în încălcarea principiului bicameralismului, reglementat de art. 61 alin. (2) din Legea fundamentală. Autorul excepției susține că art. II din Legea nr. 328/2006 „a fost introdus și adoptat în Camera Deputaților, după ce în prealabil legea a fost dezbătută în Senat, prevederile art. II nemaifiind supuse spre dezbatere și adoptare în Senat.” Curtea constată că și această critică este neîntemeiată. Senatul a respins proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia. Camera Deputaților, în calitate de Cameră decizională, a introdus și a adoptat legea cu unele amendamente, care, prin caracterul lor, aparțin, potrivit art. 75 alin. (1) din Constituție, competenței sale decizionale. Curtea constată că nu erau întrunite cerințele alin. (4) și (5) ale aceluiași articol pentru ca legea să se întoarcă la prima Cameră sesizată. Așadar, în cauză nu se poate susține încălcarea principiului bicameralismului, de vreme ce prima Cameră sesizată și-a exprimat votul, în sensul respingerii proiectului de lege, iar Camera decizională a aprobat-o, cu unele amendamente ce aparțin competenței sale sub aspectul votului definitiv. B. în ceea ce privește motivele de neconstituționalitate intrinsecă invocate de autorul excepției, acestea se raportează la prevederile art. 1 alin. (4) și (5), art. 16 alin. (1), art. 44, art. 53, art. 120 alin. (1) și ale art. 136 din Constituție. Analizând critica de neconstituționalitate formulată, Curtea constată că aceasta este întemeiată numai în privința dispozițiilor art. II pct. 2, 11 și 12 din Legea nr. 328/2006, în sensul că aceste texte contravin prevederilor art. 44, respectiv art. 136 alin. (4) din Constituție. Dispozițiile art. II pct. 2 din legea examinată prevăd următoarele: „Bunurile mobile aflate în inventarul sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic trec în proprietatea privată a unităților administrativ-teritoriale locale și în administrarea consiliilor locale ale acestora. ” Prevederile legale criticate încalcă dreptul persoanelor fizice sau persoanelor juridice de drept privat care au în proprietate bunurile mobile aflate în inventarul sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic, întrucât acestea trec, potrivit legii, în proprietatea privată a unității lor administrativ-teritoriale locale și în administrarea consiliilor locale ale acestora. Dacă art. II pct. 1 dispune trecerea sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic din domeniul privat al statului în domeniul public al unităților administrativ-teritoriale, pct. 2 al aceluiași articol prevede trecerea bunurilor mobile aflate în inventarul sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic în proprietatea privată a unităților administrativ-teritoriale locale și în administrarea consiliilor locale ale acestora, fără nicio distincție în ceea ce privește titularul dreptului de proprietate asupra acestor bunuri. Așa cum arată și art. II pct. 11 din lege, sălile și grădinile de spectacol cinematografic puteau constitui, la data preluării lor, obiectul unor contracte de închiriere în temeiul cărora persoane fizice sau persoane juridice de drept privat ar fi putut efectua lucrări de investiții sau diverse alte achiziții, concretizate în bunuri mobile aflate în inventarul spațiului închiriat și asupra cărora acestea au drept de proprietate. Trecerea prin lege a acestei categorii de bunuri în proprietatea privată a unităților administrativ-teritoriale locale și în administrarea consiliilor locale ale acestora, fără distincție în privința titularului dreptului de proprietate și fără a stipula condițiile de despăgubire a acestuia, încalcă dispozițiile art. 44 alin. (2) din Constituție, potrivit cărora proprietatea privată este ocrotită și garantată în mod egal de lege, indiferent de titular. Prin urmare, Curtea constată că dispozițiile art. II pct. 2 sunt neconstituționale în măsura în care se referă la bunurile mobile, proprietate a persoanelor fizice sau a persoanelor juridice de drept privat, aflate în inventarul sălilor și al grădinilor de spectacol cinematografic. Dispozițiile art. II pct. 11 din Legea nr. 328/2006, criticate, prevăd următoarele: „în cazul sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic care la data preluării fac obiectul unui contract de închiriere ce prevede în mod expres obligativitatea difuzării de film cinematografic, autoritățile administrației publice locale pot iniția procedura de privatizare în favoarea contractantului, în baza dispozițiilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, dacă difuzarea de film cinematografic s-a făcut constant și au fost respectate toate clauzele contractuale. ” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 7 Aceste dispoziții contravin art. 136 alin. (4) teza întâi din Legea fundamentală, potrivit cărora „Bunurile proprietate publică sunt inalienabile”. în conformitate cu prevederile art. II pct. 1 din aceeași lege, sălile și grădinile de spectacol cinematografic au trecut din domeniul privat al statului în domeniul public al unităților administrativ-teritoriale locale. Art. 136 alin. (2) din Constituție prevede că „Proprietatea publică este garantată și ocrotită prin lege și aparține statului sau unităților administrativ-teritoriale”. Așadar, reglementarea posibilității ca, prin procedura de privatizare, bunuri ce au intrat în proprietatea publică a unităților administrativ-teritoriale să poată fi înstrăinate către terți, prin vânzare-cumpărare, încalcă flagrant principiul inalienabilității acestora. Mai mult, dispozițiile art. II pct. 11 din Legea nr. 328/2006 operează în mod discriminatoriu și retroactiv, deoarece permit accesul la procedura de privatizare numai titularilor contractelor de închiriere care aveau obligația difuzării de film cinematografic, cu difuzare constantă și dacă s-au respectat toate clauzele contractuale. Or, la momentul reglementării posibilității încheierii contractelor de închiriere, persoanelor fizice sau persoanelor juridice nu li s-a impus vreo condiție specială în privința obiectului contractului de închiriere, având libertatea de a desfășura, în mod legal, orice activitate în incinta acelor spații. A reglementa ulterior accesul la procedura de privatizare și a selecta numai pe acei titulari de contracte ce prevăd un anumit obiect de activitate echivalează cu impunerea unei condiții în mod retroactiv, de care aceștia nu aveau cunoștință la momentul încheierii lor, cu consecința afectării egalității de șanse a tuturor operatorilor economici aflați inițial în aceeași situație juridică. Curtea observă că dispozițiile art. II pct. 12 din Legea nr. 328/2006, potrivit cărora „în termen de maximum 30 de zile de la preluarea sălilor și grădinilor de spectacol cinematografic, în baza prezentei legi, beneficiarii contractelor de închiriere pot să notifice intenția de cumpărare consiliului local al autorității administrativ-teritoriale respective, cu respectarea prevederilor în vigoare”, nu se pot disocia de prevederile art. II pct. 11, reprezentând norme de aplicare a acestora. Prin urmare, pentru aceleași considerente expuse anterior, în temeiul art. 31 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, Curtea constată că și aceste norme legale sunt neconstituționale. Cât privește celelalte critici de neconstituționalitate, referitoare la prevederile art. II pct. 1, 5 și 9 din Legea nr. 328/2006, Curtea observă că acestea nu pot fi reținute. Prin Decizia nr. 1.217 din 12 noiembrie 2008, Curtea Constituțională a statuat, pentru argumentele acolo arătate și care își mențin valabilitatea, că dispozițiile art. II pct. 1 din legea criticată corespund exigențelor impuse de art. 44 alin. (1), (2) și (3) din Constituție. Dispozițiile art. II pct. 5 din lege reglementează modalitatea practică prin care unitatea administrativ-teritorială preia în proprietate publică și spre administrare bunurile mobile și imobile prevăzute la pct. 1—4 din actul normativ criticat, fără ca prin aceasta să se poată susține încălcarea principiului autonomiei locale, prevăzut de art. 120 alin. (1) din Constituție. în sfârșit, dispozițiile art. II pct. 9, de asemenea criticate, interzic autorităților administrației publice locale trecerea respectivelor bunuri imobile din domeniul public în domeniul lor privat. Or, aceasta este o măsură menită să asigure respectarea principiului inalienabilității proprietății publice. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: 1. Admite excepția de neconstituționalitate ridicată de Societatea Comercială „Eda Impex” — S.R.L. din Brăila în Dosarul nr. 16.735/3/2008 al Curții de Apel București — Secția a Vl-a comercială și constată că dispozițiile art. II pct. 11 și 12 din Legea nr. 328/2006, astfel cum au fost modificate prin pct. 8 al articolului unic din Legea nr. 303/2008 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia sunt neconstituționale, precum și dispozițiile art. II pct. 2, în măsura în care se referă la bunurile mobile, proprietate a persoanelor fizice sau a persoanelor juridice de drept privat, aflate în inventarul sălilor și al grădinilor de spectacol cinematografic. 2. Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. II pct. 1, 5 și 9 din Legea nr. 328/2006, astfel cum au fost modificate prin pct. 8 al articolului unic din Legea nr. 303/2008 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum și pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, excepție ridicată de același autor în același dosar al aceleiași instanțe de judecată. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 martie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Claudia-Margareta Krupenschi 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru alegerea primarilor în unele circumscripții electorale în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 9 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se stabilește data de duminică, 30 mai 2010, ca dată pentru organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale pentru primari în circumscripțiile electorale prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 21 aprilie 2010. Nr. 382.’ ANEXĂ LISTA cuprinzând circumscripțiile electorale în care se organizează alegeri parțiale pentru primari 1. Comuna Răchiți, județul Botoșani 2. Comuna Adamclisi, județul Constanța GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Programului calendaristic privind realizarea acțiunilor referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale pentru primari din data de 30 mai 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 125 alin. (1) și al art. 131 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Programul calendaristic privind realizarea acțiunilor referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale pentru primari din data de 30 mai 2010, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga p. Președintele Autorității Electorale Permanente, Marian Muhuleț București, 21 aprilie 2010. Nr. 383.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 9 ANEXĂ PROGRAMUL CALENDARISTIC privind realizarea acțiunilor referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale pentru primari din data de 30 mai 2010 Termenul de realizare potrivit Legii nr. 67/2004 Nr. pentru alegerea autorităților crt. administrației publice locale, Acțiunea Cine realizează acțiunea Modalitatea de realizare republicată, cu modificările și completările ulterioare (articolul) 0 1 2 3 4 1 Cu cel puțin 35 de zile Stabilirea și aducerea la cunoștința Guvernul Hotărâre care se înaintea votării publică a datei desfășurării alegerilor publică în Monitorul 23 aprilie 2010 Oficial al României, Art. 9 alin. (2) Partea I 2 în termen de două zile de Numerotarea circumscripției electorale Prefectul Prin ordin la stabilirea datei alegerilor, dar nu mai târziu de 24 aprilie 2010 Art. 11 alin. (1) 3 Cu o zi înainte de întocmirea listelor cu magistrați și alți Președintele desemnare juriști care participă la tragerea la sorți tribunalului, prefectul, 1 mai 2010 pentru desemnarea președintelui biroului cu participarea Art. 24 alin. (5) și (7) electoral de circumscripție și a locțiitorului reprezentanților acestuia. partidelor politice Completarea listei prevăzute la art. 24 Prefectul, la alin. (5) cu alte persoane care se bucură propunerea primarului de prestigiu în fața locuitorilor, care nu fac parte din niciun partid politic și au cel puțin studii medii 4 Cu cel puțin 24 de ore Aducerea la cunoștința publică a datei Președintele Anunț în presă și înainte de data ședinței ședinței în care se va efectua tragerea la tribunalului afișare la ușa instanței 1 mai 2010 sorți a președintelui biroului electoral de Art. 24 alin. (8) circumscripție și a locțiitorului acestuia 5 în termen de cel mult Delimitarea și numerotarea secțiilor de Primarul Prin dispoziție 10 zile de la stabilirea votare; aducerea la cunoștința publică a Prin afișare datei alegerilor, dar nu delimitării și numerotării secțiilor de mai târziu de votare și a numerotării circumscripției 2 mai 2010 electorale Art. 12 și 15 6 în termen de cel mult Desemnarea președintelui biroului Președintele Tragere la sorți 10 zile de la stabilirea electoral de circumscripție și a locțiitorului tribunalului datei alegerilor, cel mai acestuia târziu la 2 mai 2010 Art. 24 alin. (5) 7 în termen de 24 de ore Punerea la dispoziția partidelor politice, Președintele în scris de la solicitare, după alianțelor politice sau a alianțelor tribunalului împreună 2 mai 2010 electorale, la solicitarea scrisă a cu prefectul Art. 24 alin. (11) acestora, a listei cuprinzând datele necesare ale președinților birourilor electorale de circumscripție și ale locțiitorilor acestora, pentru a fi contactați, precum și adresele și numerele de telefon ale sediilor birourilor electorale de circumscripție 8 în termen de o zi de la Aducerea la cunoștința publică a sediului Prefectul Prin afișare și prin orice constituire, dar nu mai biroului electoral de circumscripție și a alt mijloc de publicitate târziu de programului de activitate al acestuia 3 mai 2010 Art. 27 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 0 1 2 3 4 9 în termen de 24 de ore Completarea biroului electoral de Președintele biroului în ordinea de la constituire, dar nu circumscripție cu reprezentanții propuși electoral de descrescătoare a mai târziu de de organizațiile județene ale partidelor circumscripție numărului cumulat de 3 mai 2010 politice parlamentare care depun senatori și deputați ai Art. 34 alin. (2) candidat la funcția de primar fiecărui partid 10 în termen de 24 de ore Comunicarea către biroul electoral de Primarul în scris de la constituirea biroului circumscripție a numărului de alegători electoral de rezultat din listele electorale permanente circumscripție, dar nu mai și complementare târziu de 3 mai 2010 Art. 22 alin. (1) 11 în termen de 24 de ore Formularea contestațiilor privind Persoanele interesate în scris de la desemnare, dar nu desemnarea președintelui biroului mai târziu de electoral de circumscripție și a locțiitorului 3 mai 2010 acestuia Art. 39 alin. (1) 12 în termen de 24 de ore Formularea contestațiilor privind Persoanele interesate în scris de la completare, dar nu completarea biroului electoral de mai târziu de circumscripție 4 mai 2010 Art. 39 alin. (1) 13 în termen de o zi de la Soluționarea contestațiilor privind Tribunalul Hotărâre definitivă și înregistrare, dar nu mai desemnarea președintelui biroului irevocabilă târziu de electoral de circumscripție și a locțiitorului 4 mai 2010 acestuia Art. 31 alin. (6) 14 în termen de o zi de la Soluționarea contestațiilor privind Tribunalul Hotărâre definitivă și înregistrare, dar nu mai completarea biroului electoral de irevocabilă târziu de circumscripție 5 mai 2010 Art. 31 alin. (6) 15 în termen de 5 zile de la Comunicarea semnelor electorale de Partidele politice, în scris constituirea biroului către partidele politice, alianțele politice și alianțele politice și electoral de alianțele electorale biroului electoral de alianțele electorale circumscripție, dar nu mai circumscripție târziu de 6 mai 2010 Art. 56 alin. (1) 16 în următoarea zi după Aducerea la cunoștința publică a Biroul electoral de Prin afișare și prin orice expirarea termenului semnelor electorale circumscripție alt mijloc de publicitate pentru comunicarea semnelor electorale 7 mai 2010 Art. 56 alin. (7) 17 în termen de 18 zile de la Punerea la dispoziția primarului a listelor Direcția pentru Proces-verbal data stabilirii zilei electorale permanente și a listelor Evidența Persoanelor și alegerilor, cel mai târziu electorale complementare Administrarea Bazelor la data de de Date din cadrul 10 mai 2010 Ministerului Art. 16 alin. (1) și art. 221 Administrației și Internelor și Oficiul Român pentru Imigrări 18 Cel mai târziu cu 20 de Partidele politice, în scris, în 4 exemplare zile înainte de data alianțele politice, desfășurării alegerilor, alianțele electorale, dar nu mai târziu de DEPUNEREA CANDIDATURILOR organizațiile cetățenilor 10 mai 2010 aparținând minorităților Art. 44 și 45 naționale care participă la alegeri, candidații independenți MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 11 0 1 2 3 4 19 Cel mai târziu cu 20 de Solicitarea acordării timpilor de antenă Partidele politice, în scris zile înaintea datei către conducerile posturilor de alianțele politice, alegerilor, dar nu mai radiodifuziune și televiziune publice și alianțele electorale, târziu de private sau, după caz, ale studiourilor candidați independenți 10 mai 2010 teritoriale ale acestora și organizațiile Art. 65 alin. (6) cetățenilor aparținând minorităților naționale 20 în termen de 24 de ore Afișarea candidaturilor acceptate Biroul electoral de Prin afișare la sediul de la înregistrare, dar nu circumscripție biroului electoral de mai târziu de circumscripție 11 mai 2010 Art. 50 alin. (3) 21 în termen de 24 de ore Formularea de contestații împotriva Candidații, partidele în scris de la respingere, dar nu respingerii candidaturilor politice, alianțele mai târziu de politice sau alianțele 11 mai 2010 electorale care au Art. 52 alin. (2) propus candidatura respectivă 22 în termen de 24 de ore Soluționarea contestațiilor formulate Judecătoria Hotărâre de la înregistrare, dar nu împotriva respingerii candidaturilor mai târziu de 12 mai 2010 Art. 52 alin. (5) 23 în termen de cel mult Formularea de contestații împotriva Cetățenii, partidele în scris 24 de ore de la afișarea acceptării unor candidaturi politice, alianțele candidaturii, dar nu mai politice și alianțele târziu de electorale 12 mai 2010 Art. 52 alin. (1) 24 în termen de 24 de ore Declararea recursului împotriva hotărârii Candidații, partidele în scris de la pronunțare, dar nu pronunțate în cazul respingerii politice, alianțele mai târziu de candidaturii politice și alianțele 13 mai 2010 electorale care au Art. 52 alin. (6) propus candidatura respectivă 25 în termen de 24 de ore Soluționarea contestațiilor formulate Judecătoria Hotărâre de la înregistrare, dar nu împotriva acceptării candidaturilor mai târziu de 13 mai 2010 Art. 52 alin. (5) 26 în termen de 24 de ore Declararea recursului împotriva hotărârii Cetățenii, partidele în scris de la pronunțare, dar nu pronunțate în cazul acceptării candidaturii politice, alianțele mai târziu de politice și alianțele 14 mai 2010 electorale Art. 52 alin. (6) 27 în termen de 24 de ore Soluționarea recursului declarat împotriva Tribunalul Hotărâre definitivă și de la înregistrare, dar nu hotărârii pronunțate în soluționarea irevocabilă mai târziu de contestației privind respingerea 14 mai 2010 candidaturii Art. 52 alin. (6) și (7) 28 Până la rămânerea Comunicarea către prefect a semnelor Biroul electoral de în scris definitivă a candidaturilor, electorale, în vederea imprimării lor pe circumscripție dar nu mai târziu de buletinele de vot 14 mai 2010 Art. 56 alin. (7) 29 Până la începerea Stabilirea locurilor speciale pentru afișaj Primarul Prin dispoziție campaniei electorale, dar electoral nu mai târziu de 14 mai 2010 Art. 76 alin. (1) 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 0 1 2 3 4 30 în termen de 5 zile de la Punerea la dispoziția partidelor politice, Primarul în scris primirea listelor electorale alianțelor politice și alianțelor electorale, permanente și la cererea și pe cheltuiala acestora, a complementare, dar nu copiilor de pe listele electorale mai târziu de permanente, precum și de pe listele 14 mai 2010 electorale suplimentare Art. 16 alin. (2) 31 în termen de 24 de ore Soluționarea recursului declarat împotriva Tribunalul Hotărâre definitivă și de la înregistrare, dar nu hotărârii pronunțate asupra contestației irevocabilă mai târziu de privind admiterea candidaturii 15 mai 2010 Art. 52 alin. (6) și (7) 32 După expirarea Biroul electoral de Proces-verbal termenului de depunere a circumscripție candidaturilor, la care se adaugă, dacă este cazul, termenele prevăzute la RĂMÂNEREA DEFINITIVĂ A CANDIDATURILOR art. 52, dar nu mai târziu de 15 mai 2010 Art. 53 33 Cu 15 zile înainte de data desfășurării alegerilor ÎNCEPEREA CAMPANIEI ELECTORALE 15 mai 2010 Art. 61 34 Imediat după rămânerea Stabilirea numărului de ordine de pe Președintele biroului Prin tragere la sorți definitivă a candidaturilor, buletinele de vot, în prezența electoral de dar nu mai târziu de reprezentanților partidelor politice, circumscripție 16 mai 2010 alianțelor politice, alianțelor electorale Art. 55 alin. (8) și (12) care depun candidaturi 35 în termen de 24 de ore Centralizarea candidaturilor depuse de Biroul electoral de în scris de la întocmire, dar nu partidele politice, alianțele politice, circumscripție mai târziu de alianțele electorale și organizațiile 16 mai 2010 cetățenilor aparținând minorităților Art. 37 alin. (1) lit. f) naționale și comunicarea situației centralizate către Societatea Română de Televiziune și Societatea Română de Radiodifuziune (după rămânerea definitivă a candidaturilor) 36 Cel mai târziu până la Stabilirea timpilor de antenă pentru Societatea Română de în funcție de ponderea 17 mai 2010 partidele politice parlamentare, alianțele Televiziune și deținută în Parlament Art. 65 alin. (3) acestora și organizațiile cetățenilor Societatea Română de aparținând minorităților naționale Radiodifuziune reprezentate în Parlament 37 în termen de 24 de ore Comunicarea către prefect a ordinii Președintele biroului în scris de la efectuarea tragerii pentru înscrierea pe buletinele de vot a electoral de la sorți, dar nu mai târziu candidaților la funcția de primar, precum circumscripție de și a ordinii pentru candidații independenți 17 mai 2010 Art. 55 alin. (11) 38 în termen de 24 de ore Calcularea timpilor de antenă acordați Societatea Română de în funcție de situația de la primirea comunicării partidelor politice, alianțelor politice, Televiziune și listelor complete datelor, dar nu mai târziu alianțelor electorale și candidaților Societatea Română de prezentate de independenți la serviciile de Radiodifuziune 17 mai 2010 radiodifuziune și de televiziune, inclusiv la Art. 65 alin. (1) și (2) studiourile teritoriale ale acestora MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 265/23.IV.2010 13 0 1 2 3 4 39 Cel mai târziu în data de întocmirea listei cu juriști și alte persoane Prefectul, la 24 mai 2010 propuse de primar care au, de regulă, cel propunerea primarului Art. 28 alin. (2) și (4) puțin studii medii și nu fac parte din niciun partid politic, din care vor fi desemnați președintele biroului electoral al secției de votare și locțiitorul acestuia 40 După tipărirea primului Prezentarea unui exemplar al primului Prefectul tiraj pentru fiecare tip de tiraj al fiecărei categorii de buletine de vot buletin de vot, dar nu mai membrilor biroului electoral de târziu de circumscripție 24 mai 2010 Art. 57 alin. (3) 41 Cel mai târziu cu 5 zile Biroul electoral de înainte de data alegerilor TIPĂRIREA BULETINELOR DE VOT circumscripție, prin grija 25 mai 2010 prefectului Art. 57 alin. (1) și (4) 42 Cel mai târziu cu 5 zile Desemnarea președintelui biroului Președintele Tragere la sorți înainte de data alegerilor, electoral al secției de votare și a tribunalului dar nu mai târziu de locțiitorului acestuia 25 mai 2010 Art. 28 alin. (6) 43 în termen de 24 de ore Comunicarea către președintele biroului Organizațiile județene în scris de la desemnarea electoral de circumscripție a ale partidelor politice președintelui biroului reprezentanților partidelor politice în parlamentare care electoral al secției de birourile electorale ale secțiilor de votare depun candidat la votare, dar nu mai târziu funcția de primar de 26 mai 2010 Art. 28 alin. (8) 44 De îndată ce primește Comunicarea către președintele biroului Președintele biroului în scris comunicarea electoral al secției de votare a electoral de reprezentanților partidelor reprezentanților partidelor politice în circumscripție politice în birourile birourile electorale ale secțiilor de votare electorale ale secțiilor de votare, dar nu mai târziu de 26 mai 2010 Art. 28 alin. (8) 45 în termen de 24 de ore Completarea biroului electoral al secției Președintele biroului Proces-verbal de la desemnarea de votare cu reprezentanți propuși de electoral al secției de în ordine președintelui, dar nu mai organizațiile județene ale partidelor votare descrescătoare a târziu de politice parlamentare care depun numărului cumulat de 26 mai 2010 candidat la funcția de primar senatori și deputați ai Art. 34 alin. (4) fiecărui partid 46 în termen de 24 de ore Formularea contestațiilor privind Persoanele interesate în scris de la desemnare, dar nu desemnarea președintelui biroului mai târziu de electoral al secției de votare, respectiv a 26 mai 2010 locțiitorului acestuia Art. 39 alin. (1) 47 Imediat după tipărire, dar Preluarea de la prefect a buletinelor de Prefectul, primarul, Proces-verbal nu mai târziu de vot de către primar împreună cu președintele biroului 26 mai 2010 președintele biroului electoral de electoral de Art. 58 alin. (1) circumscripție circumscripție 48 în termen de 24 de ore Formularea contestațiilor privind Persoanele interesate în scris de la completare, dar nu completarea biroului electoral al secției mai târziu de de votare cu reprezentanți propuși de 27 mai 2010 organizațiile județene ale partidelor Art. 39 alin. (1) și art. 34 politice parlamentare care depun alin. (4) candidat la funcția de primar 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 0 1 2 3 4 49 Cu 3 zile înainte de data Comunicarea către biroul electoral de Primarul în scris alegerilor circumscripție a numărului definitiv de 27 mai 2010 alegători, pe baza datelor cuprinse în Art. 22 alin. (2) copiile de pe listele electorale permanente, în copiile de pe listele electorale complementare și în lista suplimentară 50 în termen de două zile de Afișarea unui buletin de vot, vizat și Primarul, președintele la expirarea termenului anulat de președintele biroului electoral biroului electoral de de imprimare, dar nu mai de circumscripție, la sediul primăriei, al circumscripție târziu de biroului electoral de circumscripție și al 27 mai 2010 biroului electoral al secției de votare Art. 59 51 în termen de o zi de la Soluționarea contestațiilor privind Biroul electoral de Hotărâre definitivă și înregistrare, dar nu mai desemnarea președintelui biroului circumscripție irevocabilă târziu de electoral al secției de votare, respectiv a 27 mai 2010 locțiitorului acestuia Art. 39 alin. (2) 52 în termen de o zi de la Soluționarea contestațiilor privind Biroul electoral de Hotărâre definitivă și înregistrare, dar nu mai completarea biroului electoral al secției circumscripție irevocabilă târziu de de votare cu reprezentanți propuși de 28 mai 2010 organizațiile județene ale partidelor Art. 39 alin. (2) și art. 34 politice parlamentare care depun alin. (4) candidat la funcția de primar 53 Cu două zile înainte de Transmiterea copiilor de pe listele Primarul data alegerilor electorale permanente și complementare, 28 mai 2010 în două exemplare, precum și a listelor Art. 16 alin. (6) și art. 222 electorale suplimentare birourilor alin. (3) electorale ale secțiilor de votare 54 în termen de cel mult Comunicarea către biroul electoral al Primarul 24 de ore de la secției de votare a modificărilor făcute în efectuarea modificărilor lista electorală permanentă Art. 16 alin. (8) 55 în termen de 24 de ore Comunicarea către președintele Biroul electoral de Președintele de la pronunțare, dar nu tribunalului a hotărârii prin care se admite circumscripție tribunalului va face o mai târziu de’ contestația privind desemnarea nouă desemnare. 28 mai 2010 președintelui biroului electoral al secției Art. 39 alin. (3) de votare, respectiv a locțiitorului acestuia 56 în ziua de sâmbătă care precedă data alegerilor ÎNCHEIEREA CAMPANIEI ELECTORALE 29 mai 2010 --- ora 7,00 Art. 61 57 Cel mai târziu în preziua Predarea buletinelor de vot președinților Primarul, împreună cu Proces-verbal alegerilor birourilor electorale ale secțiilor de votare președintele biroului 29 mai 2010 electoral de Art. 58 alin. (1) circumscripție 58 în ajunul zilei alegerilor Prezentarea președintelui și a membrilor Președintele și membrii 29 mai 2010 --- ora biroului electoral’al secției de votare la biroului electoral al 18,00 sediul acesteia și luarea măsurilor pentru secției de votare Art. 78 alin. (3) și (4) asigurarea ordinii și corectitudinii operațiunilor de votare și a pazei în jurul localului de vot 59 în ziua alegerilor Verificarea de către președintele biroului Președintele și membrii 30 mai 2010 --- ora 6,00 electoral al secției de votare, în prezența biroului electoral al Art. 79 alin. (1) și (2) celorlalți membri, a existenței materialelor secției de votare necesare votării (urne, liste electorale, formulare de liste electorale suplimentare, ștampile, tușiere etc.), sigilarea urnelor prin aplicarea ștampilei de control a secției de votare și’aplicarea ștampilei de control a secției de votare pe ultima pagină a buletinelor de vot MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 265/23.IV.2010 15 0 1 2 3 4 60 în data de 30 mai 2010 --- ora 7,00 ÎNCEPEREA VOTĂRII Art. 81 61 în data de 30 mai 2010 --- ÎNCHIDEREA VOTĂRII ora 21,00 Art. 81 62 După încheierea votării Numărarea voturilor, încheierea Președintele biroului 30 mai 2010 --- proceselor-verbale și întocmirea electoral al secției de ora 21,00 dosarelor cu rezultatele votării votare, membri ai Art. 92 alin. (1) biroului 63 în termen de 24 de ore Formularea de cereri pentru anularea Partidele politice, Cerere motivată, de la închiderea votării: alegerilor alianțele politice, însoțită de dovezile pe cel mai târziu alianțele electorale sau care se întemeiază 31 mai 2010 --- candidații independenți ora 21,00 Art. 37 alin. (3) 64 în termen de două zile de Soluționarea cererilor pentru anularea Judecătoria Hotărâre definitivă și la înregistrarea alegerilor irevocabilă sesizărilor si contestațiilor Art. 31 alin.’ (4) 65 în cel mult 24 de ore de Predarea de către președintele biroului Președintele biroului Proces-verbal la încheierea votării electoral al secției de votare a dosarelor electoral al secției de Transportul se face cu 31 mai 2010 --- cu rezultatele votării biroului electoral de votare, împreună cu cel pază militară. ora 21,00 circumscripție puțin 2 membri ai Art. 92 alin. (1)și (2) biroului electoral al secției de votare, stabiliți prin tragere la sorți 66 în termen de 24 de ore Totalizarea voturilor și atribuirea Biroul electoral de Transmiterea dosarului de la primirea tuturor mandatelor. înaintarea dosarului privind circumscripție se face în vederea proceselor-verbale de la alegerea primarului la judecătorie validării mandatelor. birourile electorale ale secțiilor de votare 1 iunie 2010 --- ora 21,00 Art. 94 alin. (1) și art. 99 alin. (5) 67 începând cu Aducerea la cunoștința publică a Biroul electoral de Prin orice mijloc de 31 mai 2010 --- rezultatului alegerilor circumscripție publicitate ora 21,00, respectiv 1 iunie 2010 --- ora 21,00 Art. 100 alin. (6) Dacă este cazul organizării turului al Il-lea de scrutin pentru alegerea primarului, acesta va avea loc peste o săptămână, în data de 6 iunie 2010. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC 7 — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea 1 + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 44251 1 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265/23.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495