MONITORUL OFICIAL Anul 178 (XXII) —Nr. 264 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joi, 22 aprilie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI 19. — Hotărâre privind constituirea Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constituției României............................................ 2-3 20. — Hotărâre pentru completarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 29/1994 privind stabilirea organizațiilor internaționale la care participă Parlamentul României.................................. 4 21. — Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 31/2009 privind constituirea Comisiei comune speciale a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea pachetului de legi privind securitatea națională ............................ 4 22. — Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 4/2009 pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei parlamentare a revoluționarilor din decembrie 1989 ....................... 5 23. — Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pe anul 2010 5-8 24. — Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 7/2009 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României.......................... 9 25. — Hotărâre privind validarea alegerii președintelui Consiliului Economic și Social.................................... 9 27. — Hotărâre privind numirea unor membri ai Colegiului director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării........................................... 10 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 12. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru prelungirea duratei de valabilitate a Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 63/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale realizat de Societatea Națională de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș............'........................................ 10 Nr. Pagina 13. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru prelungirea duratei de valabilitate a Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în bomeniul Energiei nr. 81/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale realizat de Societatea Comercială „Depomureș” — S.A. Târgu Mureș ...................................................................................................... 11 86/19.749. — Ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și al vicepreședintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscala privind modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și al vicepreședintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală’ nr. 296/29.7’67/20(j7 privind adoptarea măsurilor prin care se asigură punerea pe piață numai a brichetelor care prezintă caracteristici de siguranță pentru copii și interzicerea punerii pe piață a brichetelor fantezie.............................................................. 11 344. — Ordin al ministrului sănătății pentru modificarea Normelor privind înființarea, organizarea și funcționarea farmaciilor si drogheriilor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 962/2009 ........................... 12 393. — Ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri privind aprobarea lansării’Cererii de propuneri de proiecte de investiții în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, propuse pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa’ prioritară 4, domeniul major de intervenție 1, operațiunea 4.1.b) „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și petrolului, precum și ale rețelelor de distribuție ’a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate’a serviciilor de transport și distribuție'— partea de distribuție..............’. 13 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 4. — Ordin pentru aprobarea Normelor privind organizarea activității de arhivă la asigurători, reasigurători și intermediari în asigurări și/sau în reasigurări...............................’...... 14-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind constituirea Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constituției României în temeiul art. 64 alin. (4) teza finală din Constituția României, republicată, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se constituie Comisia comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constituției României, adoptată în ședința Adunării Constituante din 21 noiembrie 1991, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 233 din 21 noiembrie 1991 și aprobată prin Referendumul Național din 8 decembrie 1991, astfel cum a fost modificată și completată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 669 din 22 septembrie 2003 și nr. 758 din 29 octombrie 2003 și aprobată prin Referendumul Național din 18—19 octombrie 2003, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003. (2) Inițiativa privind revizuirea Constituției aparține parlamentarilor, în condițiile art. 150 alin. (1) din Constituția României, republicată. Art. 2. — (1) Comisia comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constituției României prevăzută la art. 1, denumită în continuare Comisia, se compune din 25 de deputați și senatori. (2) Comisia este condusă de un birou alcătuit din președinte, 2 vicepreședinți și 2 secretari. (3) Componența Comisiei și a biroului acesteia este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (4) în condițiile în care unul dintre membrii Comisiei se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupurile parlamentare desemnează un înlocuitor. (5) Pentru ca ședințele Comisiei să aibă loc este necesară participarea a cel puțin două treimi (17 membri) din numărul membrilor care o compun. (6) Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul a cel puțin două treimi (17 membri) din numărul membrilor Comisiei. (7) Comisia își va desfășura activitatea pe baza unui regulament propriu de funcționare, care va fi aprobat în ședința comună a Birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului. Art. 3. — (1) Obiectivele și tezele revizuirii Constituției vor fi stabilite de către Comisie, pe baza propunerilor primite de la grupurile parlamentare. (2) Comisia va elabora și propunerea legislativă cu privire la organizarea și desfășurarea referendumului asupra Legii de revizuire adoptate de Parlament. Art. 4. — (1) Comisia depune proiectul propunerii legislative de revizuire la Birourile permanente ale celor două Camere, care îl pun la dispoziția grupurilor parlamentare, în vederea inițierii procedurilor de revizuire a Constituției în condițiile art. 150 alin. (1) din Constituția României, republicată. (2) Propunerea legislativă de revizuire a Constituției nu se mai supune examinării altor comisii parlamentare și este susținută în plenul Camerei sesizate de către membrii Comisiei. (3) Activitatea Comisiei încetează la data confirmării de către Curtea Constituțională a rezultatului referendumului cu privire la revizuirea Constituției. Art. 5. — Birourile permanente ale Camerei Deputaților și Senatului vor dispune măsurile necesare pentru asigurarea activității Comisiei. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 19. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 3 ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constituției României și a biroului acesteia I. Componența Comisiei: 1. Humelnicu Augustin Daniel senator Grupul parlamentar al PDL 2. Urban Iulian senator Grupul parlamentar al PDL 3. Rușeț Ion senator Grupul parlamentar al PDL 4. Buda Daniel deputat Grupul parlamentar al PDL 5. Andronache Gabriel deputat Grupul parlamentar al PDL 6. Cionca Arghir Iustin Marinei deputat Grupul parlamentar al PDL 7. Voinescu-Cotoi Sever deputat Grupul parlamentar al PDL 8. Știrbeț Cornel deputat Grupul parlamentar al PDL 9. Nicolicea Eugen deputat Grupul deputaților independenți 10. Câmpanu Liviu senator Grupul senatorilor independenți 11. Ponta Victor-Viorel deputat Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC 12. lordache Florin deputat Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC 13. Ciucă Liviu-Bogdan deputat Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC 14. Vasile Aurelia deputat Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC 15. Zgonea Valeriu-Ștefan deputat Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC 16. Șova Dan Coman senator Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC 17. Greblă Toni senator Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC 18. Chelaru loan senator Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC 19. Popescu-Tăriceanu Călin Constantin Anton deputat Grupul parlamentar al PNL 20. Dobre Ciprian Minodor deputat Grupul parlamentar al PNL 21. Gorghiu Alina-Ștefania deputat Grupul parlamentar al PNL 22. Meleșcanu Teodor Viorel senator Grupul parlamentar al PNL 23. Varga Attila deputat Grupul parlamentar al UDMR 24. Mărton Ârpăd Francisc deputat Grupul parlamentar al UDMR 25. Varujan Pambuccian deputat Grupul parlamentar al minorităților naționale II. Componența biroului Comisiei: 1. Președinte Buda Daniel 2. Vicepreședinte Șova Dan Coman 3. Vicepreședinte Popescu-Tăriceanu Călin Constantin Anton 4. Secretar Varga Attila 5. Secretar Varujan Pambuccian deputat Grupul parlamentar al PDL senator Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC deputat Grupul parlamentar al PNL deputat Grupul parlamentar al UDMR deputat Grupul parlamentar al minorităților naționale 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE pentru completarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 29/1994 privind stabilirea organizațiilor internaționale la care participă Parlamentul României Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa la Hotărârea Parlamentului României nr. 29/1994 privind stabilirea organizațiilor internaționale la care participă Parlamentul României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 366 din 30 decembrie 1994, cu modificările și completările ulterioare, se completează cu: „— Secretariatul Conferinței Organelor de Specialitate în Afaceri Comunitare și Europene (COSAC); — Adunarea Parlamentară a Mediteranei (APM).” Această hotărâre a fost adoptată în ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din data de 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 20. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 31/2009 privind constituirea Comisiei comune speciale a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea pachetului de legi privind securitatea națională în temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituția României, republicată, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa la Hotărârea Parlamentului României nr. 31/2009 privind constituirea Comisiei comune speciale a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea pachetului de legi privind securitatea națională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 2 iulie 2009, se modifică după cum urmează: — la punctul 6, domnul deputat Doru-Claudian Frunzulică, aparținând Grupului parlamentar al PSD+PC, este desemnat în calitatea de membru în locul domnului deputat Viorel Hrebenciuc, aparținând Grupului parlamentar al PSD+PC. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din data de 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 21. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 5 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 4/2009 pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei parlamentare a revoluționarilor din decembrie 1989 în temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituția României, republicată, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa la Hotărârea Parlamentului României nr. 4/2009 pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei parlamentare a revoluționarilor din decembrie 1989, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 11 februarie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — la punctul 1, domnul deputat Gheorghe Hogea, aparținând Grupului parlamentar al PD-L, este desemnat în calitatea de membru în locul domnului deputat Mihail Boldea, aparținând Grupului parlamentar al PD-L. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din data de 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 22. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pe anul 2010 în temeiul prevederilor art. 14 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Bugetul de venituri și cheltuieli al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pe anul 2010, finanțat integral din venituri proprii, se stabilește în sumă de 229.781 mii lei — venituri și 290.963 mii lei — cheltuieli, cu un deficit în valoare de 61.182 mii lei care se acoperă din excedentul anilor precedenți. Art. 2. — Detalierea cheltuielilor pe structura clasificației bugetului de stat este prezentată în anexele nr. 1—3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3. — Repartizarea pe trimestre a bugetului de venituri și cheltuieli se face de către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) în conformitate cu obiectivele și sarcinile acesteia. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din data de 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 23. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 ANEXA Nr. 1V BUGETUL de venituri și cheltuieli al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pe anul 2010 - mii lei- Denumirea indicatorilor Cod Program 2010 0 1 2 VENITURI - TOTALE 229.781 Venituri din prestări servicii 33.10.08 219.650 Alte venituri 36.10.50 0 Alte venituri din dobânzi 31.10.03 10.000 Programe comunitare finanțate în perioada 2007-2013 45.10.15 131 CHELTUIELI - TOTALE 290.963 CHELTUIELI CURENTE 01 192.751 CHELTUIELI DE CAPITAL 70 70.262 RAMBURSĂRI DE CREDITE 81 27.950 CHELTUIELI CURENTE - TOTAL, din care: 01 192.751 TITLUL I. CHELTUIELI DE PERSONAL 10 77.335 Cheltuieli salariale în bani 10.01 58.404 Cheltuieli salariale în natură 10.02 1.550 Contribuții 10.03 17.381 TITLUL II. BUNURI Șl SERVICII 20 52.754 Bunuri și servicii 20.01 21.975 Reparații curente 20.02 1.294 Bunuri de natura obiectelor de inventar 20.05 584 Deplasări,detașări,transferări 20.06 2.691 Cărți, publicații și materiale documentare 20.11 291 Consultanță și expertiză 20.12 4.350 Pregătire profesională 20.13 1.000 Protecția muncii 20.14 412 Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor 20.24 310 Cheltuieli judiciare și extrajudiciare derivate din acțiuni în 20.25 440 reprezentarea intereselor statului, potrivit dispozițiilor legale Alte chetuieli*) 20.30 19.407 TITLUL III. DOBÂNZI 30 18.639 Dobânzi aferente datoriei publice externe 30.02 18.629 Alte dobânzi 30.03 10 TITLUL VI. TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂȚI ALE ADMINISTRAȚIEI 51 38.000 PUBLICE Transferuri curente 51.01 38.000 TITLUL VII. ALTE TRANSFERURI 55 335 Transferuri curente in străinătate (către organizații internaționale) 55.02 335 i) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 7 TITLUL VIII. PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE 56 857 NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE Alte programe comunitare finanțate în perioada 2007-2013 56.15 857 TITLUL IX. ASISTENȚĂ SOCIALĂ 57 4.531 Ajutoare sociale 57.02 4.531 TITLUL X. ALTE CHELTUIELI 59 300 Despăgubiri civile 59.17 300 CHELTUIELI DE CAPITAL 70 70.262 TITLUL XII. ACTIVE NEFINANCIARE 71 70.262 ACTIVE FIXE 71.01 70.262 OPERAȚIUNI FINANCIARE 79 27.950 TITLUL XVI. RAMBURSĂRI DE CREDITE 81 27.950 Rambursări de credite externe 81.01 27.950 TITLUL XVIII. REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT 90 -61.182 Rezerve 91.01 0 Excedent 92.01 0 Deficit**) 93.01 -61.182 *) din care 4 milioane lei reprezintă cheltuieli aferente implementării serviciului universal. ••) Deficitul, în sumă de 61.182 mii lei, se acoperă din disponibilitățile înregistrate la 31 decembrie 2009, în sumă de 372.343 mii lei. ANEXA Nr. 2 BUGETUL de venituri și cheltuieli pentru fondurile externe nerambursabile proiecte PHARE pe anul 2010 — mii lei — Denumirea indicatorilor Cod AN 2010 0 1 2 VENITURI TOTALE --- CHELTUIELI TOTALE 85.08 8.000 cheltuieli curente --- total, din care: 01 8.000 TITLU II. BUNURI Șl SERVICII 20 8.000 Consultanță și expertiză 20.12 8.000 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 264/22.IV.2010 ANEXA Nr. 3 Eșalonarea valorii rămase de finanțat Anii ulteriori 2014 120 2013 120 2,550 Propuneri 120 1,500 2012 Propuneri 10,800 120 1,500 8,665 1,262 2011 PROGRAM 10,800 120 1,200 120 6,319 2,050 2,667 160 2,119 2010 Cheltuieli 9,250 2,931 10,466 562 402 efectuate până la 31.12.2009 TOTAL 3 = 4 + ^+ 10 10,800 10,800 120 120 1,200 1,200 9,250 9,250 11,332 11,332 562 562 2,119 2,119 Cod 71.01.01 71.01.01 71.01.01 71.01.02 71.01.30 71.01.30 71.01.30 56.15 indicator Acțiune/Denumire 1. Laborator pentru încărcări 2. Concesionare teren pentru TMS 3. Concesionare teren pentru realizare 4. Extindere Sistem Național 5. Licențe soft 6. Sistem informatic pentru gestionarea 7. Dotare autoturisme (2006) 8. Aplicație online pentru compararea de compatibilitate electromagnetică Muntele Mic garaj de Management al Spectrului spectrului de frecvențe ofertelor de comunicații destinate utilizatorilor finali MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 9 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 7/2009 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României în temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituția României, republicată, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa la Hotărârea Parlamentului României nr. 7/2009 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 19 februarie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — la punctul 7, domnul deputat Eugen-Gheorghe Nicolăescu, aparținând Grupului parlamentar al PNL, este desemnat în calitatea de membru în locul domnului deputat Emil Bostan, aparținând Grupului parlamentar al PNL. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din data de 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 24. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind validarea alegerii președintelui Consiliului Economic si Social în temeiul prevederilor art. 26 alin. (1) și ale art. 29 alin. (1) din Legea nr. 109/1997 privind organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social, cu modificările și completările ulterioare, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se validează alegerea domnului Florian Costache în funcția de președinte al Consiliului Economic și Social. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din data de 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 25. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind numirea unor membri ai Colegiului director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării în temeiul prevederilor art. 23 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Doamnele Vlaș Claudia Sorina, Pop Ioana Liana, Panfile Anamaria și domnii Asztalos Csaba Ferenc, Jura Cristian, Vasile Vasile-Alexandru se numesc în funcția de membri ai Colegiului director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, pentru un mandat de 5 ani. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din data de 20 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 20 aprilie 2010. Nr. 27. ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN pentru prelungirea duratei de valabilitate a Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 63/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale realizat de Societatea Națională de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș Având în vedere prevederile art. 155 alin. (3) din anexa la Decizia președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.078/2003 privind aprobarea Criteriilor și metodelor pentru aprobarea prețurilor și stabilirea tarifelor reglementate în sectorul gazelor naturale, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) Se prelungește durata de valabilitate a Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 63/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale realizat de Societatea Națională de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 431 din 24 iunie 2009. (2) Ordinul prevăzut la alin. (1) rămâne nemodificat pentru ciclul de înmagazinare 2010—2011. Art. 2. — Societatea Națională de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Petru Lificiu București, 15 aprilie 2010. Nr. 12. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 264/22.IV.2010 11 AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN pentru prelungirea duratei de valabilitate a Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 81/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale realizat de Societatea Comercială „Depomureș” — S.A. Târgu Mureș Având în vedere prevederile art. 155 alin. (3) din anexa la Decizia președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.078/2003 privind aprobarea Criteriilor și metodelor pentru aprobarea prețurilor și stabilirea tarifelor reglementate în sectorul gazelor naturale, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) Se prelungește durata de valabilitate a Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 81/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de înmagazinare subterană a gazelor naturale realizat de Societatea Comercială „Depomureș” — S.A. Târgu Mureș, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 14 octombrie 2009. (2) Ordinul prevăzut la alin. (1) rămâne nemodificat pentru ciclul de înmagazinare 2010—2011. Art. 2. — Societatea Comercială „Depomureș” — S.A. Târgu Mureș va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Petru Lificiu București, 15 aprilie 2010. Nr. 13. ’ AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PROTECȚIA CONSUMATORILOR Nr. 86 din 31 martie 2010 AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ AUTORITATEA NAȚIONALĂ A VĂMILOR Nr. 19.749 din 13 aprilie 2010 ORDIN privind modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și al vicepreședintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 296/29.767/2007 privind adoptarea măsurilor prin care se asigură punerea pe piață numai a brichetelor care prezintă caracteristici de siguranță pentru copii și interzicerea punerii pe piață a brichetelor fantezie Având în vedere prevederile Legii nr. 245/2004 privind securitatea generală a produselor, republicată, și ale Regulamentului (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerințelor de acreditare și de supraveghere a pieței în ceea ce privește comercializarea produselor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 284/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, cu modificările ulterioare, și al Hotărârii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale a Vămilor, în conformitate cu Decizia Comisiei 2010/157/UE din 12 martie 2010 de prelungire a validității Deciziei 2006/502/CE de obligare a statelor membre să adopte măsuri prin care să se asigure că nu se pot introduce pe piață decât brichete cu caracteristici de siguranță pentru copii și să interzică introducerea pe piață a brichetelor fantezie, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene Seria L 67 din 17 martie 2010, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și vicepreședintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emit următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și al vicepreședintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 296/29.767/2007 privind adoptarea măsurilor prin care se asigură punerea pe piață numai a brichetelor care prezintă caracteristici de siguranță pentru copii și interzicerea punerii pe piață a brichetelor fantezie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 din Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Constantin Cerbulescu 29 mai 2007, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — la articolul 6, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Prezentul ordin este aplicabil până la data de 11 mai 2011.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 11 mai 2010. Vicepreședintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Radu Traian Mărginean 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN pentru modificarea Normelor privind înființarea, organizarea și funcționarea farmaciilor și drogheriilor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 962/2009 Văzând Referatul de aprobare al Direcției politica medicamentului nr. CS. A. 3.600 din 15 aprilie 2010, având în vedere prevederile Legii farmaciei nr. 266/2008, republicată, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. I. — Normele privind înființarea, organizarea și funcționarea farmaciilor și drogheriilor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 962/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 538 din 3 august 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1, litera c) va avea următorul cuprins: ,,c) farmacie cu circuit închis — unitatea farmaceutică ce asigură asistența cu medicamente de uz uman pentru bolnavii internați în unități sanitare și în alte instituții cu rețea sanitară proprie și pentru serviciul de ambulanță, precum și pentru ambulatoriu în cadrul programelor naționale de sănătate și ambulatoriul instituțiilor cu rețea sanitară proprie;”. 2. La articolul 20 alineatul (1), literele c) și d) vor avea următorul cuprins: ,,c) laboratorul — încăperea dotată cu sursă de apă, gaz, electricitate și în care se instalează distilatorul. în cazul în care farmacia comunitară nu dispune de distilator, procurarea apei distilate se face pe bază de contract. Receptura și laboratorul pot fi organizate și în aceeași încăpere, dacă spațiul are o suprafață de minimum 10 m² și dacă volumul de activitate permite acest lucru. Pentru farmaciile comunitare din mediul rural și urban, organizarea și dotarea încăperii de receptură și laborator se va face numai în cazul în care acestea declară că prepară formule magistrale și oficinale; d ) depozitul —încăperea sau încăperile în care se păstrează medicamentele și alte produse permise a se elibera prin farmaciile comunitare; depozitul trebuie să îndeplinească următoarele condiții: — să aibă o suprafață de minimum 10 m²; — să fie realizat astfel încât să permită asigurarea condițiilor normale de umiditate; — să fie prevăzut cu un sistem propriu de asigurare a temperaturii necesare conservării medicamentelor în condițiile normale de depozitare prevăzute de către producător; — să fie dotat cu dispozitiv de monitorizare a condițiilor de temperatură și umiditate existente; — să asigure condiții specifice pentru depozitarea medicamentelor cu regim special; — să dispună de o zonă special dedicată păstrării medicamentelor expirate sau a celor colectate în vederea distrugerii; — să dispună de zone distincte și inscripționate pentru depozitarea celorlalte categorii de produse, altele decât medicamentele, aflate în obiectul de activitate al farmaciei, în cazul în care le dețin; — să dețină frigider pentru depozitarea medicamentelor și a altor produse care impun condiții speciale de conservare;”. 3. Articolul 31 va avea următorul cuprins: „Art. 31. — Farmacia cu circuit închis asigură asistența cu medicamente de uz uman pentru bolnavii internați în spitale și în alte instituții cu rețea sanitară proprie, serviciul de ambulanță, precum și pentru ambulatoriu în cadrul programelor naționale de sănătate și ambulatoriul instituțiilor cu rețea sanitară proprie, conform legislației în vigoare.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 16 aprilie 2010. Nr. 344.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 13 MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI ORDIN privind aprobarea lansării Cererii de propuneri de proiecte de investiții în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, propuse pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 1, operațiunea 4.1.b) „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și petrolului, precum și ale rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciilor de transport și distribuție”— partea de distribuție în baza Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituțional de coordonare și de gestionare a instrumentelor structurale, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, cu Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 și cu Decizia Comisiei nr. 3.472/2007 de aprobare a Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice”, având în vedere dispozițiile Ordinului ministrului economiei nr. 2.243/2009 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat privind sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă lansarea Cererii de propuneri de proiecte pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile din Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat, pentru propuneri de proiecte de investiții în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, finanțate prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 1, operațiunea 4.1.b) „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și petrolului, precum și ale rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciilor de transport și distribuție”— partea de distribuție. Art. 2. — (1) Termenul de depunere a cererilor de finanțare pentru operațiunea 4.1.b) este prevăzut în anexa nr. 1 „Cerere de propuneri de proiecte”. (2) îndrumări pentru completarea corectă a cererii de finanțare, precum și informații referitoare la condițiile de finanțare, criteriile de eligibilitate, procedura de evaluare și selecție a proiectelor aferente operațiunii menționate la art. 1 sunt cuprinse în anexa nr. 2 „Ghidul solicitantului”. (3) Contractarea, finanțarea și monitorizarea proiectelor selectate, precum și raportarea se fac în conformitate cu prevederile anexei nr. 2. Art. 3. —Valoarea alocării financiare din fondurile POS CCE este în cuantum de 117.200.000 lei din fondurile publice, pentru finanțarea proiectelor selectate în cadrul cererii de propuneri de proiecte prevăzute la art. 1. Art. 4. — Anexele nr. 1 și 2*) fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — Structurile responsabile cu coordonarea, implementarea și gestionarea fondurilor structurale aferente axei prioritare 4 din cadrul POS CCE din cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 6. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Tudor Serban, secretar de stat București, 4 martie 2010. Nr. 393. *) Anexele nr. 1 și 2 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR ORDIN pentru aprobarea Normelor privind organizarea activității de arhivă la asigurători, reasigurători și intermediari în asigurări și/sau în reasigurări Potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 13 aprilie 2010, prin care s-au adoptat Normele privind organizarea activității de arhivă la asigurători, reasigurători și intermediari în asigurări și/sau în reasigurări, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) și (27), precum și ale art. 8 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele privind organizarea activității de arhivă la asigurători, reasigurători și intermediari în asigurări și/sau în reasigurări, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. —Asigurătorii, reasigurătorii, intermediarii în asigurări, precum și direcțiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 14 aprilie 2010. Nr. 4. ANEXĂ NORME privind organizarea activității de arhivă la asigurători, reasigurători și intermediari în asigurări și/sau în reasigurări CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — în vederea păstrării în mod corespunzător a documentelor referitoare la activitatea de asigurare, astfel încât acestea să poată fi prezentate la solicitarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, precum și în scopul protejării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, se emit prezentele norme, care au ca obiect organizarea activității de arhivă la asigurători, reasigurători și intermediari în asigurări și/sau în reasigurări. Art. 2. —Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări răspund prin intermediul conducerii executive de evidența, inventarierea, selecționarea, păstrarea și folosirea documentelor create și deținute, în condițiile prevederilor Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică și ale prezentelor norme. Art. 3. — Termenii și expresiile utilizate în prezentele norme au semnificațiile prevăzute în Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în Legea nr. 136/1995 privind asigurările și reasigurările în România, cu modificările și completările ulterioare, în Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară și falimentul societăților de asigurare și în normele emise în aplicarea acestora, precum și în legislația specifică privind activitatea de arhivă. CAPITOLUL II Obligațiile asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări Art. 4. —Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări au obligația de a crea și de a deține documente care să ateste întreaga lor activitate. Art. 5. — (1) Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări au obligația de a înregistra și de a ține evidența tuturor documentele intrate, ieșite sau întocmite pentru uz intern. (2) înregistrarea documentelor se va face într-un registru de evidență a intrărilor-ieșirilor, în mod cronologic, în ordinea primirii și ieșirii, fără ca numerele de înregistrare atribuite documentelor să se repete. (3) înregistrarea documentelor începe de la data de 1 ianuarie și se încheie la data de 31 decembrie ale fiecărui an. Art. 6. — (1) Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări au obligația de a înființa, conform prevederilor legale, compartimente de arhivă sau de a desemna persoane responsabile cu probleme de arhivă, în funcție de complexitatea, valoarea și cantitatea documentelor pe care le creează sau le dețin. (2) Compartimentele de arhivă/Persoanele responsabile cu problemele de arhivă au următoarele obligații: a) să coordoneze și să răspundă de activitatea arhivistică din cadrul asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, în conformitate cu prevederile legislației arhivistice în vigoare; b) să organizeze primirea și arhivarea documentelor de la structurile asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 264/22.IV.2010 15 asigurări și/sau în reasigurări pe bază de proces-verbal și inventare, întocmite conform legislației în vigoare; c) să propună componența Comisiei de selecționare a documentelor și să o convoace în vederea analizării documentelor cu termen de păstrare expirat și care pot fi propuse spre eliminare; să întocmească formele prevăzute de lege pentru confirmarea lucrării de selecționare de către Arhivele Naționale; d) să inițieze și să organizeze activitatea de întocmire a Nomenclatorului arhivistic al asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări și să îl actualizeze periodic; să asigure legătura cu Arhivele Naționale în vederea verificării și confirmării nomenclatorului și să urmărească modul de aplicare a acestuia de către structurile asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări; e) să întocmească inventare pentru documentele fără evidență aflate în depozit; f) să asigure evidența tuturor documentelor intrate și ieșite din depozitul de arhivă, pe baza registrelor specifice; g) să cerceteze documentele din depozit în vederea eliberării documentelor solicitate de cetățeni (asigurați, păgubiți, angajați etc.), în conformitate cu legislația arhivistică în vigoare; h) să pună la dispoziție pe bază de semnătură și să țină evidența documentelor împrumutate compartimentelor, iar la restituire să verifice integritatea documentului împrumutat; i) să organizeze depozitul de arhivă după criterii prealabil stabilite, conform prevederilor legislației arhivistice în vigoare; să solicite conducerii asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări dotarea corespunzătoare a depozitelor, potrivit prevederilor art. 11 alin. (2), să informeze conducerea acestora și să propună măsuri în vederea asigurării condițiilor corespunzătoare de păstrare și conservare a arhivei; j) să pună la dispoziția delegatului Arhivelor Naționale toate documentele solicitate cu prilejul efectuării acțiunilor de control privind situația arhivelor la creatori; k) să pregătească documentele cu valoare istorică și inventarele acestora, în vederea predării lor la Arhivele Naționale, conform legislației arhivistice în vigoare. (3) Compartimentele de arhivă/Persoanele desemnate responsabile cu problemele de arhivă răspund de evidența, inventarierea, selecționarea, păstrarea și folosirea documentelor înscrise în Nomenclatorul arhivistic al societății. Art. 7. — Fiecare asigurător, reasigurător și intermediar în asigurări și/sau în reasigurări are obligația de a întocmi Nomenclatorul arhivistic al societății, care va fi transmis spre avizare Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor și supus aprobării Arhivelor Naționale. Art. 8. — (1) Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări au obligația de a inventaria documentele și de a le preda compartimentului de arhivă. (2) Documentele se grupează în dosare, potrivit problematicii și termenelor de păstrare stabilite în Nomenclatorul arhivistic. (3) Predarea dosarelor la compartimentul de arhivă se efectuează pe bază de inventare și procese-verbale de predare- primire. (4) în cadrul compartimentului de arhivă, asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări vor organiza depozitul de arhivă. (5) Până la predarea la compartimentul de arhivă a documentelor, se va întocmi o evidență provizorie a acestora, pe suport electronic și pe suport hârtie, cu obligativitatea actualizării acesteia periodic. Art. 9. — (1) Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări au obligația de a întocmi evidența dosarelor depuse la depozitul de arhivă, respectiv a documentelor scoase din depozit. (2) Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări sunt obligați să păstreze documentele create sau deținute în condiții corespunzătoare, asigurându-le împotriva distrugerii, degradării ori sustragerii. (3) Evidența tuturor intrărilor și ieșirilor de unități arhivistice din depozit se ține pe baza Registrului de evidență a intrărilor-ieșirilor unităților arhivistice. în evidența informatică a unităților arhivistice urmează a fi păstrate în mod obligatoriu următoarele informații: codul arhivistic conform nomenclatorului, anul, unitatea teritorială emitentă a documentului, numărul documentului. (4) în cazul în care un asigurător, reasigurător și intermediar în asigurări și/sau în reasigurări intenționează să scoată dosare din evidența arhivei, în vederea selecționării, transferului către un alt asigurător, reasigurător și intermediar în asigurări și/sau în reasigurări, transferului în alt depozit de arhivă sau ca urmare a distrugerii provocate de calamități naturale ori de un eveniment exterior imprevizibil și de neînlăturat, operațiunea se va efectua cu notificarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. CAPITOLUL III Păstrarea documentelor și organizarea depozitului de arhivă Art. 10. — Sediile sociale și sediile secundare ale asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări vor fi prevăzute cu spații special amenajate pentru păstrarea arhivei. Art. 11. — (1) Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări au obligația de a organiza depozitul de arhivă, conform legii. (2) Depozitul de arhivă va fi dotat, în funcție de formatul și de suportul documentelor, cu mijloace adecvate de păstrare și de protejare a acestora, precum și cu mijloace, instalații și sisteme de prevenire și stingere a incendiilor, de prevenire a inundațiilor, precum și cu aparatură specifică de urmărire și asigurare a microclimatului și de control al accesului în depozit. Art. 12. — (1) Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări vor depune spre păstrare permanentă la Arhivele Naționale sau, după caz, la structurile teritoriale competente ale Arhivelor Naționale documentele cu termene permanente, potrivit Nomenclatorului arhivistic. (2) Dosarele de daună, împreună cu evidența completă a acestora, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestor dosare se păstrează în arhiva asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări timp de 7 ani. (3) Raportul anual al auditorului financiar, raportul actuarial anual, raportul asupra asigurărilor de viață, precum și orice alte rapoarte prevăzute de Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, de Legea nr. 503/2004, precum și de normele emise în aplicarea acestora, registrul special al activelor admise să acopere rezervele tehnice, raportările financiare transmise către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, precum și situațiile financiare anuale se păstrează în arhiva asigurătorilor, reasigurătorilor și intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări timp de 10 ani. (4) Documentele cu valoare practică în baza cărora se eliberează copii, certificate și extrase privind drepturile individuale 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 264/22.IV.2010 ale asiguraților vorfi păstrate de către asigurători, reasigurători și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări. (5) Asigurătorii și reasigurătorii împotriva cărora s-a deschis procedura falimentului sunt obligați să predea Arhivelor Naționale sau direcțiilor județene ale Arhivelor Naționale documentele în baza cărora se eliberează copii, certificate și extrase privind drepturile referitoare la stagiile de cotizare la asigurări sociale ale personalului. Art. 13. — (1) Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări pot păstra arhiva la sediile sociale și la sediile secundare sau o pot încredința spre păstrare unei societăți autorizate să presteze servicii de arhivare a documentelor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 16/1996, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 135/2007, cu notificarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, indicând societatea respectivă și datele sale de contact. (2) Societatea autorizată să presteze servicii de arhivare menționată la alin. (1) trebuie să respecte standardele de calitate referitoare la prestarea serviciilor de arhivare, precum și condițiile prevăzute la art. 11 alin. (2). CAPITOLUL IV Dispoziții finale Art. 14. —Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări care își încetează activitatea au obligația să dispună măsuri pentru păstrarea, conservarea și evidența arhivei, în condițiile prevăzute de prezentele norme, și să comunice Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor adresa unde se află arhiva societății, precum și datele de identificare și de contact ale persoanei responsabile cu administrarea arhivei. Art. 15. —Asigurătorii, reasigurătorii și intermediarii în asigurări și/sau în reasigurări sunt obligați să ia toate măsurile în vederea organizării activității de arhivă, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme. Art. 16. — Nerespectarea în orice mod a dispozițiilor prezentelor norme se sancționează de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în condițiile și potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 442504 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264/22.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495