MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 263 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ » Joi, 22 aprilie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 327. — Hotărâre privind trecerea unor construcții, aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și desființării, și pentru actualizarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 privind aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului ............................. 2-3 344. — Hotărâre privind participarea României la Programul internațional din domeniul educației, dezvoltat de OECD — PISA 2012, privind evaluarea internațională a elevilor.................................. 3 353. — Hotărâre privind aprobarea amendamentului convenit între Guvernul României și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, prin scrisoarea semnată la Washington la 9 noiembrie 2009 și la București la 17 noiembrie 2009, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, destinat finanțării Proiectului privind reforma sectorului sanitar — faza a ll-a, semnat la București la 28 ianuarie 2005.... 4-5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 80. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru aprobarea Normelor privind recepția, sistemul de evidență, controlul conformității, prezentarea și etichetarea în vederea comercializării cu amănuntul a produselor vitivinicole vrac, provenite din import sau comerțul intracomunitar, în vederea asigurării trasabilității acestora................................ 6-11 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 340. — Ordin privind modelul unitar de raportare a fondurilor și resurselor economice blocate.......... 12-15 ★ Rectificări .............................................. 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 263/22.IV.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind trecerea unor construcții, aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și desființării, și pentru actualizarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 privind aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare și al art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcțiune, casare și valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unor construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, situate în județul Prahova, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Trecerea în domeniul privat al statului a construcțiilor menționate la art. 1 se face în vederea scoaterii din funcțiune și desființării acestora, în condițiile legii. Art. 3. — După scoaterea din funcțiune și desființarea construcțiilor, Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ- valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 31 martie 2010. Nr. 327.’ Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale construcțiilor aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, care se transmit din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și desființării Număr de Adresa imobilului Persoana juridică care Caracteristicile tehnice Valoarea înregistrare al administrează imobilul contabilă imobilului depus la M.F.P. Municipiul Câmpina, Ministerul Administrației 1. Pavilion 45---18---18 „magazie”: 50.498,25 26.337 str. Nicolae Bălcescu și Internelor--- Unitatea Suprafața construită = 370,45 m2 50.498,25 nr. 43---45, Militară 0865 Câmpina Suprafața desfășurată = 370,45 m2 10.463,93 județul Prahova 2. Pavilion 45---18---19 „magazie”: 11.974,65 Suprafața construită = 442,40 m2 110.000,00 Suprafața desfășurată = 442,40 m2 24.842,09 3. Pavilion 45---18---20 „padoc”: Suprafața construită = 203,10 m2 Suprafața desfășurată = 203,10 m2 4. Pavilion 45---18---21 „padoc”: Suprafața construită = 175,20 m2 Suprafața desfășurată = 175,20 m2 5. Pavilion 45---18---22 „grajd”: Suprafața construită = 311,65 m2 Suprafața desfășurată = 311,65 m2 6. Pavilion 45---18---24 „magazie”: Suprafața construită = 176,80 m2 Suprafața desfășurată = 176,80 m2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 3 Număr de Adresa imobilului Persoana juridică care Caracteristicile tehnice Valoarea înregistrare al administrează imobilul contabilă imobilului depus la M.F.P. 7. Pavilion 45---18---26 „bordei”: 2.093,22 Suprafața construită = 30,15 m2 Suprafața desfășurată = 30,15 m2 8. Pavilion 45---18---32 „punct sacrificare”: 11.000,00 Suprafața construită = 79,00 m2 Suprafața desfășurată = 79,00 m2 9. Pavilion 45---18---40 „suport bazin apă”: 1.980,09 Suprafața construită = 5,70 m2 Suprafața desfășurată = 5,70 m2 10. Pavilion 45---18---41 „fânar”: 11.772,85 Suprafața construită = 169,35 m2 Suprafața desfășurată = 169,35 m2 11. Paviiion 45---18---42 „șopron”: 9.753,20 Suprafața construită = 863,10 m2 Suprafața desfășurată = 863,10 m2 12. Pavilion 45---18---44 „afumătoare”: 6.121,48 Suprafața construită = 3,60 m2 Suprafața desfășurată = 3,60 m2 13. Pavilion 45---18---45 „cazemată”: 12.557,11 Suprafața construită = 21,95 m2 Suprafața desfășurată = 21,95 m2 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind participarea României la Programul internațional din domeniul educației, dezvoltat de OECD — PISA 2012, privind evaluarea internațională a elevilor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 141 lit. t), precum și al art. 170 alin. (1) lit. a) din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă participarea României la Programul internațional din domeniul educației, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică — OECD, Programmefor International Student Assessment — PISA 2012, privind evaluarea internațională a elevilor. Art. 2. —Taxa privind participarea României la programul internațional din domeniul educației, dezvoltat de OECD — PISA 2012, în cuantum de 122.000 euro, plătibili către OECD în 4 tranșe anuale, precum și cheltuielile de administrare internă a programului se asigură de la bugetul de stat, din sumele alocate Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Centrul Național de Evaluare și Examinare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Viceprim-ministru, Marko Bela Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 7 aprilie 2010. Nr. 344. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea amendamentului convenit între Guvernul României și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, prin scrisoarea semnată la Washington la 9 noiembrie 2009 și la București la 17 noiembrie 2009, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, destinat finanțării Proiectului privind reforma sectorului sanitar — faza a ll-a, semnat la București la 28 ianuarie 2005 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele și al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 171/2005 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, destinat finanțării Proiectului privind reforma sectorului sanitar — faza a ll-a, semnat la București la 28 ianuarie 2005, cu completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă amendamentul convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor Publice, și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, prin scrisoarea*) semnată la Washington la 9 noiembrie 2009 și la București la 17 noiembrie 2009, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, destinat finanțării Proiectului privind reforma sectorului sanitar — faza a ll-a, semnat la București la 28 ianuarie 2005, ratificat prin Legea nr. 171/2005, cu completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 14 aprilie 2010. Nr. 353.’ *) Traducere. Banca Mondială Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare Asociația de Dezvoltare Internațională 9 9 1818 H Street N.W Washington, D.C 20433 SUA 202-473 8438 9 noiembrie 2009 Excelenței sale Gheorghe Pogea, ministrul finanțelor publice București, România România: Proiectul privind reforma sectorului sanitar — faza a ll-a (împrumut nr. 4.760 RO) Al doilea amendament la Acordul de împrumut Stimate domnule ministru, Ne referim la Acordul de împrumut pentru proiectul mai sus menționat dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (Banca) din data de 28 ianuarie 2005 (Acordul) și la scrisoarea domnului Bogdan Drăgoi, secretar de stat în cadrul Ministerului Finanțelor Publice, din data de 25 august 2009, prin care se solicită anumite amendamente la Acordul mai sus menționat. Suntem de acord cu solicitarea dumneavoastră și prin prezenta ne exprimăm acordul privind amendarea Acordului de împrumut, după cum urmează (modificările sunt prezentate cu caractere cursive): 1. în articolul II, secțiunea 2.03 se modifică după cum urmează: „Secțiunea 2.03. Noua dată-limită de tragere va fi 31 decembrie 2010 sau oricare altă dată ulterioară pe care o va stabili Banca. Banca va notifica prompt împrumutatul despre această dată ulterioară.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 5 2. Tabelul prevăzut la paragraful 1 al anexei nr. 1 se modifică după cum urmează: Sumă alocată din „Categoria împrumut (exprimată în Procentul din cheltuieli care va fi finanțat euro) (1) Echipamente de comunicații 2.850.059 100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli locale (costuri franco-uzină) și 80% din cheltuieli locale pentru alte articole procurate pe plan local (2) Bunuri (altele decât echipamentele de 30.341.139 100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli locale comunicații) (costuri franco-uzină) și 80% din cheltuieli locale pentru alte articole procurate pe plan local (3) Servicii de consultanță (inclusiv audit) 999.742 75% din cheltuieli efectuate de către consultanți locali și 85% din cheltuieli efectuate de consultanți străini (4) Pregătire 80.218 100% din cheltuieli externe și 75% din cheltuieli locale (5) Subîmprumuturi în cadrul părții C a 0 Proiectului (6) Lucrări 338.865 80% (7) Costuri operaționale 414.764 45% (8) Nealocate 0 (9) Bunuri, echipamente de comunicații, servicii 30.075.213 74% de consultanță (inclusiv audit), pregătire, lucrări și costuri operaționale TOTAL: 65.100.000” 3. în anexa nr. 2, partea E.2 se modifică după cum urmează: „2. Sprijin destinat MS pentru Strategia de comunicare în domeniul sănătății, inclusiv o campanie de informare a publicului, și asigurarea de servicii de consultanță pentru a sprjini MS în procesul de elaborare a legislației relevante pentru implementarea măsurilor de reformă în sectorul sanitar. ” 4. în anexa 4, secțiunea III.B se completează cu un nou paragraf, paragraful 5, care va avea următorul cuprins: „5. Selectarea pe baza unui buget fix. Serviciile pentru sarcinile despre care Banca apreciază că îndeplinesc cerințele prevăzute în paragraful 3.5 din Liniile directoare pentru servicii de consultanță pot fi achiziționate, cu acordul prealabil al Băncii, în conformitate cu prevederile paragrafului menționat.” Va rugăm să confirmați acordul dumneavoastră cu privire la cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea și retransmiterea către noi a exemplarului anexat al acestei scrisori. Prezentul amendament va intra în vigoare la data contrasemnării de către dumneavoastră a acestei scrisori. Cu stimă, Theodore O. Ahlers, director interimar Europa Centrală și Țările Baltice Regiunea Europa și Asia Centrală De acord: România Prin: Reprezentant autorizat, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat Data: 17 noiembrie 2009 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN pentru aprobarea Normelor privind recepția, sistemul de evidență, controlul conformității, prezentarea și etichetarea în vederea comercializării cu amănuntul a produselor vitivinicole vrac, provenite din import sau comerțul intracomunitar, în vederea asigurării trasabilității acestora Văzând Referatul de aprobare al Direcției de inspecții în agricultură nr. 94.095 din 9 martie 2010, având în vedere: — prevederile art. 82 și 112 din Regulamentul (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008 privind organizarea comună a pieței vitivinicole, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 și a Regulamentului (CE) nr. 3/2008 și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.392/86 și a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999; — prevederile art. 55 și 56 din Regulamentul (CE) nr. 607/2009 al Comisiei din 14 iulie 2009 de stabilire a unor norme de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în ceea ce privește denumirile de origine protejate și indicațiile geografice protejate, mențiunile tradiționale, etichetarea și prezentarea anumitor produse vitivinicole; — prevederile art. 40, 41, 43, 44 și 47 din Regulamentul (CE) nr. 555/2008 al Comisiei din 27 iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului privind organizarea comună a pieței vitivinicole în ceea ce privește programele de sprijin, comerțul cu țările terțe, potențialul de producție și privind controalele în sectorul vitivinicol; — prevederile art. 23 și 24, art. 26—28, art. 34, art. 38—40, art. 45 si art. 4 din Regulamentul (CE) nr. 436/2009 al Comisiei din 26 mai 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în ceea ce privește registrul viticol, declarațiile obligatorii și colectarea de informații pentru monitorizarea pieței, documentele de însoțire a transporturilor de produse și registrele care trebuie păstrate în sectorul vitivinicol; — prevederile art. 24 din Legea viei și vinului în sistemul organizării comune a pieței vitivinicole nr. 244/2002, republicată, cu modificările ulterioare; — prevederile art. 66 și ale art. 111 lit. k) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.134/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii viei și vinului în sistemul organizării comune a pieței vitivinicole nr. 244/2002, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Normele privind recepția, sistemul de evidență, controlul conformității, prezentarea și etichetarea în vederea comercializării cu amănuntul a produselor vitivinicole vrac, provenite din import sau comerțul intracomunitar, în vederea asigurării trasabilității acestora, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — în vederea îndeplinirii prevederilor prezentului ordin, Direcția pentru organizări comune de piață și politici pentru culturi de câmp și culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale va proceda la elaborarea unui protocol cu Autoritatea Națională a Vămilor în domeniul controlului oficial al produselor vitivinicole vrac provenite din import și comerțul intracomunitar, pentru asigurarea trasabilității acestor produse. Art. 3. — (1) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. (2) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sancționează potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea viei și vinului în sistemul organizării comune a pieței vitivinicole nr. 244/2002, republicată, cu modificările ulterioare. (3) Verificarea respectării prevederilor prezentului ordin, constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către organismele de inspecții tehnice din sectorul vitivinicol din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și de direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Adrian Rădulescu, secretar de stat București, 30 martie 2010. Nr. 80. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 263/22.IV.2010 7 ANEXA NORME privind recepția, sistemul de evidență, controlul conformității, prezentarea și etichetarea în vederea comercializării cu amănuntul a produselor vitivinicole vrac, provenite din import sau comerțul intracomunitar, în vederea asigurării trasabilității acestora 1. Prezentele norme stabilesc procedurile privind recepția, sistemul de evidență, controlul conformității, prezentarea și etichetarea în vederea comercializării cu amănuntul a produselor vitivinicole vrac, provenite din import sau comerțul intracomunitar, în vederea asigurării trasabilității acestora, fără a aduce atingere prevederilor privind urmărirea deplasării de produse accizabile în regim suspensiv de accize prin implementarea sistemului informatizat la nivel național pe baza principiilor din procedurile comunitare aferente sistemului EMCS, supravegherii și controlului acestor produse, aflat în sarcina autorității vamale competente. 2. Verificarea conformității și a sistemului de evidență a acestor produse pe tot parcursul circulației acestora, începând cu recepția produselor la primul beneficiar și terminând cu expunerea spre comercializarea cu amănuntul, se face de către inspectorii Inspecției de Stat pentru Controlul Tehnic Vitivinicol (I.S.C.T.V.) din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și al direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București. 3. Produsele vitivinicole transportate vrac, provenite din import sau comerțul intracomunitar, pentru care se instituie sistem distinct de evidență și de verificare a conformității pe tot parcursul circulației acestora, sunt: strugurii pentru vin, mustul de struguri, mustul de struguri parțial fermentat, mustul de struguri concentrat, mustul de struguri concentrat rectificat, vinul, vinul nou aflat încă în fermentație, oțetul din vin și subprodusul vinicol drojdie de vin. 4. Operațiunile de recepție și descărcare a loturilor de produse vitivinicole transportate vrac, provenite din import sau comerțul intracomunitar, se fac numai în prezența inspectorului vitivinicol din județul în care au loc aceste operațiuni. 5. (1) Importatorii și comercianții intracomunitari de produse vitivinicole vrac au obligația notificării în scris, cu cel puțin două zile lucrătoare anterioare sosirii acestor transporturi, a fiecărui transport către direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală din județul în care au loc recepția și descărcarea acestor produse. (2) Notificarea se face pentru ca inspectorii vitivinicoli teritoriali să fie prezenți la locul și data de recepție și descărcare a produselor vitivinicole concomitent cu inspectorii teritoriali ai Autorității Naționale a Vămilor. (3) în situații excepționale, când recepția și descărcarea acestor produse se impun a fi realizate în afara orelor de program, iar din motive întemeiate inspectorii vitivinicoli teritoriali nu pot fi prezenți la recepție și descărcare, beneficiarul va depozita distinct aceste produse până în momentul efectuării verificărilor privind conformitatea și evidența acestor produse de către inspectorii vitivinicoli. (4) Orice transport de vin vrac provenit din comerțul intracomunitar este însoțit de un document de însoțire a transporturilor de produse vitivinicole vrac, în conformitate cu prevederile art. 23—29 din Regulamentul (CE) nr. 436/2009 al Comisiei din 26 mai 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în ceea ce privește registrul viticol, declarațiile obligatorii și colectarea de informații pentru monitorizarea pieței, documentele de însoțire a transporturilor de produse și registrele care trebuie păstrate în sectorul vitivinicol. (5) Orice transport de produse vitivinicole vrac provenit din import trebuie să fie însoțit de Documentul V11, în conformitate cu prevederile art. 43—48 din Regulamentul (CE) nr. 555/2008 al Comisiei din 27 iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului privind organizarea comună a pieței vitivinicole în ceea ce privește programele de sprijin, comerțul cu țările terțe, potențialul de producție și privind controalele în sectorul vitivinicol. (6) Transportul de produse vitivinicole vrac provenit din import sau comerțul intracomunitar, însoțit de Documentul V I 1, respectiv de Documentul de însoțire a transporturilor de produse vitivinicole vrac, trebuie să poarte viza autorității competente a țării de expediere. (7) Documentul de însoțire a transporturilor de produse vitivinicole vrac, completat de toți operatorii care livrează pe teritoriul național produse vitivinicole vrac de proveniență comunitară sau din import, inclusiv de comercianții fără depozit care expediază produse vitivinicole vrac, trebuie să fie însoțit de o copie a documentelor similare eliberate de autoritatea competentă din țara de origine și să fie vizat de organismul de inspecție vitivinicolă de la locul de încărcare. (8) Toate documentele ce însoțesc transporturile de produse vitivinicole provenite din import sau comerțul intracomunitar efectuate ulterior recepționării acestora pe teritoriul național vor avea înscrisă în completarea denumirii produsului și țara de proveniență. (9) La destinație, ulterior verificării documentelor care însoțesc transportul de produse vitivinicole vrac achiziționate prin comerțul intracomunitar sau import și prelevării de probe în vederea verificării conformității produsului, inspectorul vitivinicol vizează documentele de însoțire și verifică înregistrarea acestor produse în Registrul de evidență. (10) Transporturile de produse vitivinicole vrac provenite din import sau achiziționate prin comerțul intracomunitar care circulă pe teritoriul național neînsoțite de Documentul V I 1, respectiv de Documentul de însoțire a transporturilor de produse vitivinicole vrac, ori fără viza pe documente a organismului de control național desemnat pentru această activitate nu pot fi recepționate cantitativ și calitativ de către beneficiari, până la clarificarea situației lor. (11) Când se constată că un transport pentru care se cere un document de însoțire este efectuat fără acest document sau în baza unui document care conține informații eronate ori incomplete, inspectorul I.S.C.T.V. din județul unde are loc descărcarea ia următoarele măsuri: a) corectează eventualele erori materiale; b) solicită organismului competent din țara de origine eliberarea unui nou document; c) interzice descărcarea și/sau comercializarea produsului până la clarificarea situației lui, informând în acest sens expeditorul. 6. (1) Operatorii economici care comercializează și/sau achiziționează, depozitează, îmbuteliază, inclusiv comercianții fără depozit care expediază produse vitivinicole vrac provenite din import sau comerțul intracomunitar, au obligația de a institui și completa operativ registrele de evidență a acestor produse, ale căror modele sunt prezentate în anexele nr. 1—7. (2) Anexa nr. 1 reprezintă prima filă a unui registru de evidență. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 (3) Registrele de evidență sunt: a) Registrul de intrări/ieșiri pentru importatori și comercianți intracomunitari fără depozit, prevăzut în anexele nr. 2 și 3; b) Registrul de intrări/ieșiri pentru importatori și comercianți intracomunitari care sunt depozitari și distribuitori angro, prevăzut în anexele nr. 4 și 5; c) Registrul de intrări/ieșiri pentru importatori și comercianți intracomunitari care sunt depozitari și îmbuteliatori, prevăzut în anexele nr. 6 și 7. (4) Registrele de evidență sunt alcătuite din foi fixe, numerotate în ordine și ștampilate pe fiecare pagină de inspectorul vitivinicol din cadrul direcției pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București. (5) Registrele de evidență a produselor vitivinicole vrac provenite din import sau comerțul intracomunitar se completează distinct pentru fiecare categorie de produs vitivinicol, lot achiziționat și proveniență. (6) înregistrările în registrele de evidență a produselor vitivinicole vrac provenite din import sau comerțul intracomunitar se realizează astfel: — pentru intrări, în ziua recepționării și descărcării acestora; — pentru ieșiri, cel târziu în a treia zi lucrătoare după data expedierii. (7) Registrele de evidență a produselor vitivinicole vrac provenite din import sau comerțul intracomunitar se țin, se completează operativ și se păstrează la fiecare punct de lucru de achiziționare, depozitare, îmbuteliere și comercializare a produsului. 7. (1) Vinul de masă vrac provenit din comerțul intracomunitar se poate comercializa cu amănuntul în vrac, ca atare sau în cupaj cu vinuri de masă autohtone ori vinuri de masă dintr-un alt stat comunitar. (2) Operatorii economici care procedează la cupajarea produselor vitivinicole provenite din comerțul intracomunitar au obligația întocmirii de documente care să justifice cantitățile de produse supuse cupajării. (3) Vinul de masă vrac cu denumire de soi provenit din import sau comerțul intracomunitar se comercializează în conformitate cu legislația națională ca vin de masă fără denumire de soi. (4) Vinul de masă vrac provenit din comerțul intracomunitar se poate îmbutelia ca atare sau se poate cupaja cu un vin autohton ori cu alt vin de masă de proveniență comunitară. (5) Vinul de masă vrac provenit din import se comercializează cu amănuntul în vrac, ca atare sau sub formă îmbuteliată, și nu poate fi cupajat cu vin autohton ori cu alt vin de masă de proveniență comunitară. (6) Vinul de masă vrac provenit din import și comerțul intracomunitar comercializat sub formă îmbuteliată trebuie să aibă înscrise obligatoriu pe etichetă: a) importatorul sau comerciantul intracomunitar și numele și adresa îmbuteliatorului, precum și țara de origine a vinului, atunci când vinul este comercializat sub forma în care a fost achiziționat: „Vin din ........” (se completează cu țara de origine); b) numele și adresa îmbuteliatorului, precum și sintagma „vin comunitar”, atunci când vinul vrac a fost cupajat cu un vin autohton sau cu un vin vrac provenit dintr-un alt stat comunitar; c) importatorul și numele și adresa îmbuteliatorului, precum și țara de origine a vinului sau sintagma „amestecuri de vinuri din diferite țări din afara comunității”, atunci când vinul este rezultatul unui cupaj de vinuri provenite din mai multe țări terțe. 8. Anexele nr. 1—7 fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA Nr. 1 la norme REGISTRUL de evidență a produselor vitivinicole vrac provenite din import sau comerțul intracomunitar Societatea/persoana........................................................., C.F./C.N.R............................. (denumirea/numele și prenumele) localitatea.........................Județul........................, punctul de lucru............................................................ localitatea.........................Județul........................, având calitatea de....................................................... (importator, depozitar și distribuitor, depozitar și îmbuteliator) Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală........................................................ Acest registru conține...................pagini fixe, numerotate consecutiv începând de la nr. 01 până la., pagini ștampilate și vizate de inspectorul Inspecției de Stat pentru Controlul Tehnic Vitivinicol (I.S.C.T.V.).............................la.data de................. Producător, Inspectorul I.S.C.T.V., L.S. L.S. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 9 ANEXA Nr. 2 la norme INTRĂRI (pentru importator și comerciantul intracomunitarfără depozit) Denumirea produsului*)...................... Documentul de însoțire Buletinul Viza Data și locul sau VI 1 Țara Furnizorul/ Mijlocul Cantitatea de analiză inspectorului Observații recepției Nr. Data de origine producătorul de transport --- litri/kg --- (nr./data) I.S.C.T.V. documentului TOTAL: X X X *) Evidența se ține pe furnizori, fiecare produs și lot (de exemplu: „Vin alb de masă", „Vin roșu de masă” etc.). ANEXA Nr. 3 la norme IEȘIRI (pentru importator și comerciantul intracomunitarfără depozit) Denumirea produsului*)......................... Data și locul Documentul de însoțire Mijlocul Buletinul Cantitatea Viza recepției Nr. Data Destinatarul de transport de analiză --- litri --- inspectorului Observații documentului (nr./data) I.S.C.T.V. TOTAL: X X *) Evidența se ține pe furnizori, fiecare produs și lot de vin vrac (de exemplu: „Vin alb de masă”). 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 ANEXA Nr. 4 la norme INTRĂRI (pentru depozitari și distribuitori angro) Denumirea produsului*)................................. Documentul de însoțire Buletinul Recipiente de depozitare Viza Data și locul sau VI 1 Țara de Furnizorul/ Mijlocul de Cantitatea de analiză inspectorului recepției Nr. Data origine producătorul transport --- litri/kg --- (nr./data) Nr. recipient Cantitatea LS.C.T.V documentului --- litri --- TOTAL: X X X *) Evidența se ține pe furnizori, fiecare produs și lot (de exemplu: „Vin alb de masă”). ANEXA Nr. 5 la norme IEȘIRI (pentru depozitari și distribuitori angro) Denumirea produsului*)................................ Documentul de însoțire Mijlocul Buletinul Cantitatea Viza Data Nr. Data Destinatarul de transport de analiză --- litri/kg --- inspectorului Observații documentului (nr./data) I.S.C.T.V. TOTAL: X X *) Evidența se ține pe furnizori, fiecare produs și lot vrac (de exemplu: „Vin alb de masă”). MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 11 ANEXA Nr. 6 la norme INTRĂRI (pentru depozitari și îmbuteliatori) Denumirea produsului*)........................ Documentul de însoțire Buletinul Recipiente de depozitare Viza Data și locul sau V I 1 Țara de Furnizorul Mijlocul Cantitatea de analiză inspectorului recepției Nr. Data origine de transport --- litri/kg --- (nr./data) Nr. Cantitatea LS.C.T.V. documentului recipient --- litri --- TOTAL: X X X *) Evidența se ține pe furnizori, fiecare produs și lot vrac (de exemplu: „Vin alb de masă sec”). ANEXA Nr. 7 la norme IEȘIRI (pentru depozitari și îmbuteliatori) Denumirea produsului*).......................... Documentul de însoțire Mijlocul Buletinul Cantitatea Document Viza Data Nr. Data Destinatarul de transport de analiză --- litri/kg --- de transfer inspectorului Observații documentului (nr./data) la îmbuteliere LS.C.T.V. TOTAL: X X *) Evidența se ține pe furnizori, fiecare produs și lot vrac (de exemplu: „Vin alb de masă”). 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22. IV.2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI ORDIN privind modelul unitar de raportare a fondurilor și resurselor economice blocate Având în vedere prevederile art. 18 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, și ale art. 9 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 28/2009 privind supravegherea modului de punere în aplicare a sancțiunilor internaționale de blocare a fondurilor, precum și avizul Consiliului interinstituțional, în temeiul prevederilor art. 35 alin. (3) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, guvernatorul Băncii Naționale a României emite următorul ordin: Art. 1. — Modelul unitar de raportare a fondurilor și resurselor economice blocate prevăzut la art. 9 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 28/2009 privind supravegherea modului de punere în aplicare a sancțiunilor internaționale de blocare a fondurilor este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin intră în vigoare la data de 16 iunie 2010. Guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 13 aprilie 2010. Nr. 340.’ ANEXĂ FORMULAR*) pentru raportarea persoanelor, entităților desemnate și a operațiunilor care implică bunuri în sensul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009 CAPITOLUL I Informații generale de identificare a entității raportoare 1.1. Informații generale Data întocmirii............................................. Numărul de înregistrare la emitent.......................... Tipul entității raportoare............................................................................................... Actul normativ prin care s-a instituit sancțiunea........................................................................ I.2. Entitate raportoare Date de identificare: Denumirea.................................................................................................................... Forma juridică de organizare................................................................................................. Numărul de ordine în registrul comerțului.................................................................................... Codul unic de înregistrare (CUI)............................................................................................. Sediul social: Județul................................................................................................................ Localitatea............................................ Strada................................................................................................................. Nr............. Sectorul............... Subunitatea unde a avut loc tranzacția raportată: Denumirea.................................................................................................................................................................................. Județul................................................................................... Localitatea............................................................................. *) Completarea rubricilor se face după caz. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 13 CAPITOLUL II Date de identificare ale persoanelor desemnate 11.1. Persoană juridică Date de identificare: Denumirea.............................................................................................................. Forma juridică de organizare........................................................................................... Numărul de ordine în Registrul comerțului/Registrul național al asociațiilor și fundațiilor............................ Codul unic de înregistrare (CUI)....................................................................................................... Locul înregistrării — pentru persoane juridice străine: Țara...................................................................................... Localitatea............................................................................ Sediul social: Țara..................................................... Județul................................................ Localitatea........................................... Strada................................................. Nr........................................................ Sectorul.................................................. Date de identificare ale reprezentantului legal: Numele......................................................................... Prenumele.................................................................................... Tipul documentului de identitate................................... Seria.................................... Nr............................................. Emis la data de............................................................. Autoritatea emitentă.................................................................... Codul numeric personal................................................................................................................................................................ II.2. Persoană fizică Date de identificare: Numele...................................................................... Prenumele........................................................................................ Data nașterii.............................................................. Locul nașterii.................................................................................... Cetățenia................................................................... Rezident/Nerezident......................................................................... Tipul documentului de identitate................................ Seria........................................ Nr.............................................. Emis la data de......................................................... Autoritatea emitentă......................................................................... Codul numeric personal................................................................................................................................................................ Domiciliul sau reședința: Țara..................................................... Județul................................................. Localitatea........................................... Strada.................................................. Nr......................................................... Sectorul.................................................. CAPITOLUL III Informații despre contracte/tranzacții care fac obiectul raportării Tipul contractului/tranzacției........................................................................................................... Numărul de înregistrare și data încheierii contractului/tranzacției...................................................................... Părțile contractului/tranzacției......................................................................................................... Valoarea totală a contractului/tranzacției (în cifre și litere).......................................................................... Valabilitatea contractului 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 CAPITOLUL IV Informații despre conturile și subconturile care fac obiectul raportării Tipul conturilor.......................................................................................... Nr. total conturi................................................... Detalii despre conturi și subconturi: Conturi........................................................................................................................ Subconturi................................................................................................................ Valute.................................................................................................................... CAPITOLUL V Date despre ordonatorul, intermediarul sau beneficiarul tranzacției realizate cu persoana indicată la cap. II V.1. Persoană juridică Date de identificare: Denumirea.............................................................................................................. Forma juridică de organizare........................................................................................... Numărul de ordine în registrul comerțului/Registrul național al asociațiilor și fundațiilor............................ Codul unic de înregistrare (CUI)....................................................................................... Sediul: Țara.................................................... Județul................................................. Localitatea........................................... Strada................................................. Nr......................................................... Sectorul.................................................. V.2. Persoană fizică Date de identificare: Numele......................................................................... Prenumele.................................................................................... Tipul documentului de identitate................................... Seria.................................... Nr. doc..................................... Emis la data de............................................................. Autoritatea emitentă.................................................................... Codul numeric personal................................................................................................................................................................ Domiciliul: Țara..................................................... Județul................................................. Localitatea........................................... Strada.................................................. Nr......................................................... Sectorul.................................................. CAPITOLUL VI Informații privind bunurile care fac obiectul raportării Tipul de legătură................................................................................................................. Valoarea totală a bunurilor....................................................................................................... Valuta............................................................................................................................ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 263/22.IV.2010 15 CAPITOLUL VII Descrierea circumstanțelor relevante Descrierea oricăror circumstanțe relevante................................................................... CAPITOLUL VIII Semnături Semnătură autorizată (numele, prenumele și funcția) Ștampila întocmit (numele, prenumele și telefonul) Notă privind unele aspecte referitoare la completarea Formularului pentru raportarea persoanelor, entităților desemnate și a operațiunilor care implică bunuri în sensul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009 1. Completarea de către entitățile raportoare a rubricilor Formularului pentru raportarea persoanelor, entităților desemnate și a operațiunilor care implică bunuri în sensul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, se face după caz. 2. La cap. II, sintagma „persoane desemnate” este folosită în sensul dispozițiilor art. 2 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 202/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, reprezentând guvernele statelor, entitățile nestatale sau persoanele care fac obiectul unor sancțiuni internaționale. 3. La cap. VI: a) prin bun se înțelege orice tehnologie sau produs purtător de valoare economică sau destinat satisfacerii unui anumit scop, corporal ori necorporal, care aparține sau este deținut ori aflat sub controlul unor persoane sau entități desemnate ori care este interzis la import sau export din și către o anumită destinație; sunt asimilate definiției bunurilor fondurile, resursele economice și produsele sau tehnologiile cu dublă utilizare, așa cum noțiunea este definită prin dispozițiile art. 2 lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 202/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009; b) la rubrica „tipul de legătură” se fac precizări în ceea ce privește dreptul de proprietate, posesia, folosința sau dreptul de dispoziție asupra bunului ce face obiectul raportării. 4. La cap. VIII, prin sintagma semnătură autorizată se înțelege semnătura persoanei/persoanelor învestite, conform legislației incidente, cu autoritatea de a reprezenta oficial entitatea raportoare în relațiile cu terții. ★ RECTIFICĂRI La Ordinul ministrului justiției nr. 622/C/2010 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea în sistemul administrației penitenciare a dispozițiilor Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 152 din 9 martie 2010, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la formula introductivă, în loc de: „...prevederile art. 39 din Legea-cadru nr. 330/2009...” se va citi: „...prevederile art. 39 din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009...”; — la anexa nr. II, în titlul capitolului VII, în loc de: „Salarizarea funcționarilor publici...” se va citi: „Salarizarea funcționarilor publici cu statut special...”. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 442498 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 263/22.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495