MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI P A R T E A I Anul 178 (XXII) — Nr. 258 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 21 aprilie 2010 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 71. — Lege pentru modificarea alin. (3) al art. 12 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 ................. 2 433. — Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea alin. (3) al art. 12 din Legea fondului funciar nr. 18/1991.................................. 2 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 338. — Hotărâre privind participarea a doi ofițeri ai Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova la Cursul postuniversitar de management al resurselor de apărare pentru personalul de conducere, organizat la Departamentul Regional de Studii pentru Managementul Resurselor de Apărare de la Brașov, în anul 2010............................................... 3 343. — Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 969/2002 privind atestarea domeniului public al județului Cluj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Cluj...... 3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 419. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor pentru modificarea și completarea Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 2/2010 ........................................... 4-20 460. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor pentru aprobarea Metodologiei de atestare a unităților specializate să elaboreze amenajamente silvice ........... 21-25 1.266. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului pentru aprobarea Listei cuprinzând indicativele de referință ale standardelor române care transpun standarde europene armonizate din domeniul produselor pentru construcții............................... 26—48 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 258/21 .IV.2010 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru modificarea alin. (3) al art. 12 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. —Alineatul (3) al articolului 12 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1 din 5 ianuarie 1998, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Procedura de constituire și modul de funcționare a comisiilor, precum și modelul și modul de atribuire a noilor titluri de proprietate se vor stabili prin hotărâre a Guvernului în termen de 15 zile de la data publicării prezentei legi. Din comisii vor face parte cetățeni desemnați de obște din toate categoriile îndreptățite, specialiști și funcționari publici, precum și conducătorii unităților și instituțiilor de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol, după caz. în comunele constituite din mai multe sate, cetățenii vor fi desemnați proporțional cu ponderea numerică a locuitorilor din fiecare sat.” Art. II. — După litera m) a alineatului (1) al articolului 4 din Regulamentul privind procedura de constituire, atribuțiile și funcționarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului și modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum și punerea în posesie a proprietarilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 890/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 732 din 11 august 2005, cu modificările și completările ulterioare, se introduce o nouă literă, litera n), cu următorul cuprins: ,,n) un reprezentant al unității de cercetare-dezvoltare, desemnat de către Academia de Științe Agricole și Silvice «Gheorghe lonescu-Șișești», dacă este cazul.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 16 aprilie 2010. Nr. 71. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru modificarea alin. (3) al art. 12 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru modificarea alin. (3) al art. 12 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 15 aprilie 2010. Nr. 433. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 258/21 .IV.2010 3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind participarea a doi ofițeri ai Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova la Cursul postuniversitar de management al resurselor de apărare pentru personalul de conducere, organizat la Departamentul Regional de Studii pentru Managementul Resurselor de Apărare de la Brașov, în anul 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. III lit. c) din Acordul privind colaborarea în domeniile științei, învățământului și culturii dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova, încheiat la Chișinău la 19 mai 1992, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 525/1992, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă suportarea cheltuielilor de școlarizare pentru un număr de doi ofițeri din cadrul Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova de către Ministerul Apărării Naționale din România, pentru participarea la Cursul postuniversitar de management al resurselor de apărare pentru personalul de conducere, organizat la Departamentul Regional de Studii pentru Managementul Resurselor de Apărare de la Brașov, în anul 2010. Art. 2. — Cheltuielile prevăzute la alin. (1), în limita sumei de 11.000 lei, se suportă din bugetul aprobat Ministerului Apărării Naționale din România pe anul 2010. Art. 3. — în sensul prezentei hotărâri, prin cheltuieli de școlarizare se înțelege suma totală a cheltuielilor de învățământ, cazare, hrană, asistența medicală și stomatologică de urgență, în facilitățile proprii, și transportul intern pentru asigurarea procesului de învățământ al celor doi ofițeri din Republica Moldova, pe durata studiilor în România. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 7 aprilie 2010. Nr. 338.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 969/2002 privind atestarea domeniului public al județului Cluj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Cluj în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. 3 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Dej” la Hotărârea Guvernului nr. 969/2002 privind atestarea domeniului public al județului Cluj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Cluj, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 684 și 684 bis din 17 septembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: — la poziția nr. 229, coloana nr. 3 va avea următorul cuprins: „S = 11.829 mp”, coloana nr. 5 va avea următorul cuprins: „48.600”, iar coloana nr. 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al municipiului Dej, conform Hotărârii Consiliului Local nr. 64/2001”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 7 aprilie 2010. Nr. 343.’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 258/21 .IV.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ORDIN pentru modificarea și completarea Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 2/2010 Având în vedere Referatul de aprobare nr. 15.747 din 17 martie 2010 al Direcției implementare programe din cadrul Administrației Fondului pentru Mediu, în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor, ministrul mediului și pădurilor emite prezentul ordin. Art. I. — Ghidul de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 2/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 15 ianuarie 2010, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) colector— operator economic autorizat să desfășoare activități de colectare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor și a vehiculelor scoase din uz, cu modificările și completările ulterioare;”. 2. La articolul 2, după litera g) se introduce o nouă literă, litera g¹), cu următorul cuprins: „g¹) proprietar aprobat — proprietarul, persoană juridică, al cărui dosar de înscriere în program a fost aprobat de Autoritate;”. 3. La articolul 2, după litera k) se introduce o nouă literă, litera k¹), cu următorul cuprins: „k¹) sesiune de înscriere — perioadă de timp determinată, în interiorul căreia proprietarul, persoană juridică, poate depune la Autoritate dosarul de înscriere în program;”. 4. La articolul 6, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Proprietarul poate beneficia de mai multe prime de casare, prin achiziționarea mai multor tractoare și/sau mașini agricole autopropulsate noi, în schimbul predării spre casare a unui număr echivalent de tractoare și/sau mașini agricole autopropulsate uzate aflate în proprietatea sa.” 5. La articolul 7, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,a) s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării unui tractor nou sau a unei mașini agricole autopropulsate noi, obținând o notă de înscriere; în cazul proprietarului persoană juridică, înscrierea la producătorul validat se face după aprobarea dosarului de înscriere de către Autoritate;”. 6. La articolul 9 alineatul (2), litera e) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,e) operator economic.” 7. La articolul 9 alineatul (3), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a¹), cu următorul cuprins: „a¹) este înființat/are activitate, după caz, de cel puțin un an la data depunerii dosarului de înscriere;”. 8. La articolul 11, alineatele (3) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: „( 3) Plicul care conține dosarul de validare poate fi transmis și prin serviciul poștal sau de curierat, sub condiția ca data de expediere, evidențiată de respectivul serviciu, să nu depășească data-limită aferentă sesiunii de validare. (5 ) Autoritatea nu răspunde pentru situația în care plicul transmis prin serviciul poștal sau de curierat este recepționat după 5 zile lucrătoare de la data-limită aferentă sesiunii de validare, chiar dacă data de expediere evidențiată pe plic nu depășește data-limită de depunere; în acest caz, dosarul de validare nu mai constituie obiectul analizei și evaluării.” 9. La articolul 11 alineatul (8), litera I) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,l) situația financiară anuală la încheierea ultimului exercițiu financiar, însoțită, după caz, de raportul administratorilor și raportul comisiei de cenzori sau raportul de audit, precum și de ultima balanță de verificare lunară, în copii; la situația financiară anuală se anexează copia confirmării depunerii acesteia la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul județean sau al municipiului București, după caz;”. 10. Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 13 Suma aprobată producătorului validat (1) Un producător nu poate solicita prin cererea de finanțare depusă mai mult decât suma prevăzută pentru desfășurarea programului, în caz contrar solicitarea fiind nulă. (2) Solicitările cumulate ale tuturor producătorilor nu trebuie să depășească suma prevăzută pentru derularea programului, în caz contrar urmând a se aplica prevederile alin. (3). (3) în condițiile în care suma totală solicitată de producătorii validați depășește suma prevăzută pentru derularea programului, Autoritatea procedează la distribuirea acesteia între producătorii validați, prin aplicarea unui coeficient de proporționalitate obținut din raportul dintre suma prevăzută pentru derularea programului și suma totală solicitată. (4) Suma rezultată în urma aplicării criteriilor prevăzute la alin. (1)—(3) reprezintă suma aprobată de Autoritate și care urmează să fie contractată cu producătorul validat.” 11. La articolul 14, alineatele (2), (5) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2 ) Contractul se întocmește în două exemplare, ambele având aceeași valoare juridică, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară. (5 ) Se consideră renunțare la finanțarea aprobată neprezentarea producătorului validat pentru perfectarea contractului și/sau neprezentarea documentelor solicitate într-un termen de maximum 10 zile de la data comunicată de Autoritate. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 258/21 .IV.2010 5 (6 ) în situația în care producătorul validat nu utilizează până la data de 25 iulie a fiecărui an de derulare a programului cel puțin 80% din suma contractată, contractul de finanțare nerambursabilă încetează de drept, Autoritatea procedând la redistribuirea sumei rămase neutilizată.” 12. La articolul 14, după alineatul (6) se introduc șapte noi alineate, alineatele (7)—(13), cu următorul cuprins: „(7) Redistribuirea sumei rămase neutilizată se face prin act adițional la contractul de finanțare nerambursabilă, pe baza cererii de suplimentare a finanțării depuse de producătorul validat care a utilizat, până la data de 25 iulie, cel puțin 80% din suma contractată. Cererea de suplimentare a finanțării se depune la sediul Autorității până la data de 28 iulie inclusiv. (8) Redistribuirea sumei rămase neutilizată în condițiile alin. (6) se face de către Autoritate prin aplicarea criteriilor prevăzute la art. 13 alin. (1)—(3). (9) Lista producătorilor validați, cuprinzând și sumele contractate de către aceștia, inclusiv în urma suplimentării finanțării, se publică/se actualizează pe pagina de internet a Autorității, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data: a) perfectării contractului de finanțare nerambursabilă; b) încheierii actului adițional privind suplimentarea finanțării. (10) Neprezentarea producătorului validat pentru încheierea actului adițional privind suplimentarea finanțării, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data comunicată de Autoritate, atrage anularea suplimentării finanțării. (11) Suma anulată potrivit art. 10 rămâne la dispoziția Autorității, care poate dispune, cu aplicarea criteriilor prevăzute la art. 13 alin. (1)—(3), o nouă suplimentare a finanțării către producătorul validat care depune cerere în acest sens până la data stabilită și comunicată de Autoritate. (12) în situația prevăzută la alin. (11), Autoritatea încheie cu producătorul validat un nou act adițional și actualizează, pe pagina de internet proprie, lista producătorilor validați și sumele contractate cu aceștia, inclusiv în urma suplimentării finanțării. (13) Producătorul validat căruia îi este incident alin. (10) nu poate beneficia de suplimentarea finanțării în condițiile alin. (11).” 13. La articolul 20, alineatele (1)—(16) se modifică și vor avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 20 înscrierea în program (1) Sesiunea de înscriere se consideră deschisă după publicarea pe pagina de internet a Autorității a listei producătorilor validați cu sumele contractate de către aceștia. Ultima zi a sesiunii de înscriere nu poate depăși data de 25 august a fiecărui an în care se desfășoară programul. (2) în cadrul sesiunii de înscriere, proprietarul depune la Autoritate dosarul de înscriere, care trebuie să cuprindă următoarele documente având caracter general: a) cererea de finanțare, al cărei formular este prevăzut în anexa nr. 7, în original, semnată de reprezentantul legal al proprietarului sau de persoana împuternicită/desemnată să îl reprezinte în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de însuși reprezentantul său legal; b) copia actului de identitate al reprezentantului legal al proprietarului; c) procura notarială de împuternicire/actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziție) a persoanei care reprezintă proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de însuși reprezentantul său legal, însoțită/însoțit de actul de identitate al acesteia, în copie; procura notarială de împuternicire se depune, în original, de către operatorul economic și organizația neguvernamentală; actul de desemnare se depune, în original, de către instituția publică, unitatea administrativ-teritorială, unitatea sau instituția de învățământ; d) certificatul de înregistrare fiscală, corespunzător formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/1/2, prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 262/2007, cu modificările ulterioare, în copie; e) certificatul de atestare fiscală, emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de înscriere, în original; f) certificatul/certificatele de atestare fiscală emis/emise de direcția/direcțiile de taxe și impozite locale, valabil/valabile la data depunerii dosarului de înscriere, pentru sediul social și pentru punctul/punctele de lucru pentru care se intenționează achiziționarea tractorului nou sau a mașinii agricole autopropulsate noi, în original; dacă nu este cazul, proprietarul, unitate administrativ-teritorială, poate prezenta declarația pe propria răspundere a secretarului; g) certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de înscriere, în original; h) certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii dosarului de înscriere, în original; i) certificatul de înmatriculare/înregistrare a tractorului uzat sau a mașinii agricole autopropulsate uzate, în copie certificată „Conform cu originalul”; în situația în care certificatul de înregistrare nu conține date privind anul de fabricație, acesta trebuie însoțit de cartea de identitate a tractorului uzat sau a mașinii agricole autopropulsate uzate, în copie certificată „Conform cu originalul”; în lipsa cărții de identitate, poate fi depus, în copie certificată „Conform cu originalul”, orice act de proprietate cu valoare juridică ce poate atesta vechimea tractorului uzat sau a mașinii agricole autopropulsate uzate; j) cu excepția proprietarului operator economic, copia situației financiare anuale la încheierea ultimului exercițiu financiar, vizată de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, însoțită, după caz, de raportul administratorilor și raportul comisiei de cenzori sau ultimul raport de audit ori raport de analiză pe bază de bilanț, împreună cu ultima balanță de verificare lunară. (3) Dosarul de înscriere al proprietarului, unitate administrativ-teritorială, trebuie să cuprindă și hotărârea consiliului local sau județean, după caz, privind participarea la program, în original. (4) Dosarul de înscriere al proprietarului, unitate sau instituție de învățământ, trebuie să cuprindă și următoarele documente specifice: a) dovada personalității juridice, aviz sau autorizație de funcționare, în copie; b) decizia, ordinul sau actul de numire/validare, după caz, prin care a fost numit directorul unității de învățământ ori rectorul instituției de învățământ, în copie; c) actul doveditor al acreditării, în copie; d) hotărârea consiliului de administrație privind participarea la program, în original. (5 ) Dosarul de înscriere al proprietarului, organizație neguvernamentală, trebuie să cuprindă și următoarele documente specifice, după caz: a) actul constitutiv, cu toate modificările și completările ulterioare, în copie; b) statutul, cu toate modificările și completările ulterioare, în copie; c) hotărârea adunării generale a organizației neguvernamentale privind alegerea reprezentantului legal, în copie; d) certificatul de înscriere în Registrul asociațiilor și fundațiilor, în copie legalizată; e) certificatul eliberat de instanța competentă, care atestă faptul că organizația neguvernamentală nu a fost radiată din 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 258/21 .IV.2010 Registrul asociațiilor și fundațiilor, în original și nu mai vechi de 10 zile față de data depunerii dosarului de înscriere; f) declarația, în original, privind eventuala activitate economică a organizației neguvernamentale, al cărei formular este prevăzut în anexa nr. 8; g) hotărârea adunării generale a organizației neguvernamentale privind participarea la program, în original. (6) Dosarul de înscriere al proprietarului, operator economic, trebuie să cuprindă și următoarele documente specifice: a) actul de înființare (act constitutiv/contract de societate/statut), cu toate modificările și completările ulterioare, în copie; b) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerțului, împreună cu toate anexele sau/și certificatul constatator eliberat conform prevederilor art. 17¹ alin. (1) din Legea nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare, pentru sediul social și punctul/punctele de lucru pentru care se intenționează achiziționarea tractorului nou sau a mașinii agricole autopropulsate noi în cadrul programului, în copii; c) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului, în original și nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de înscriere, din care să rezulte: datele de identificare a proprietarului, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate și activitățile secundare de activitate, administratorii, acționarii/asociații și situația juridică; d) copia actului de identitate al reprezentantului legal; e) hotărârea/decizia adunării generale a acționarilor/asociaților, a asociatului unic, a consiliului de administrație privind participarea la program, în original; f) declarația, în original, privind ajutoarele de stat primite în ultimii 3 ani, inclusiv cele exceptate de la obligația notificării; formularul declarației este prevăzut în anexa nr. 9; g) copiile situațiilor financiare anuale la încheierea ultimelor două exerciții financiare, însoțite, după caz, de rapoartele administratorilor și rapoartele comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, împreună cu ultima balanță de verificare lunară; în cazul operatorului economic constituit ca societate comercială în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, la situațiile financiare anuale se anexează confirmările depunerii acestora la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul județean sau al municipiului București, după caz; operatorul economic, altul decât cel constituit ca societate comercială în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, depune situațiile financiare anuale vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice. (7) Dosarul de înscriere al proprietarului, instituție publică, trebuie să cuprindă și următoarele documente specifice: a) actul de înființare, în copie certificată „conform cu originalul”; b) actul de numire/validare a reprezentantului legal, în copie certificată „conform cu originalul”; c) hotărârea/ordinul/decizia/dispoziția privind participarea la program, în original. (8) Hotărârea/ordinul/decizia/dispoziția de participare la program trebuie să cuprindă: a) acordul cu privire la casarea tractorului uzat sau a mașinii agricole autopropulsate uzate și achiziționarea tractorului nou sau a mașinii agricole autopropulsate noi prin program; b) numărul de tractoare sau mașini agricole autopropulsate noi care se intenționează a fi achiziționat prin program; c) valoarea totală a finanțării solicitate, reprezentând prima de casare corespunzătoare numărului de tractoare sau mașini agricole autopropulsate uzate; d) anexa, conținând lista tractoarelor sau mașinilor agricole autopropulsate uzate care urmează să fie casate prin program; lista va cuprinde următoarele date: marca, numărul de înmatriculare/înregistrare, anul fabricației, numărul și seria certificatului de înmatriculare/înregistrare, numărul de inventar. (9) Dosarul de înscriere se depune legat, paginat și opisat, într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autorității, la adresa: Administrația Fondului pentru Mediu, municipiul București, Splaiul Independenței nr. 294, corp A, sectorul 6, cod poștal 060031. Depunerea și recepționarea dosarului de înscriere se fac în următoarele condiții: a) proprietarul va înscrie pe plic, în mod obligatoriu, denumirea și adresa sa completă, precum și titlul: „Dosar de înscriere în Programul de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate pentru anul.......— Persoane juridice”; b) plicul care conține dosarul de înscriere poate fi transmis și prin serviciul poștal sau de curierat, sub condiția ca data de expediere, evidențiată de respectivul serviciu, să nu depășească data-limită aferentă sesiunii de înscriere; Autoritatea nu răspunde pentru situația în care plicul transmis prin serviciul poștal sau de curierat este recepționat după 5 zile lucrătoare de la data-limită aferentă sesiunii de înscriere, chiar dacă data de expediere evidențiată pe plic nu depășește data-limită de depunere; în acest caz, dosarul de înscriere nu mai constituie obiectul analizei și evaluării; c) la data recepționării plicului conținând dosarul de înscriere, acesta primește de la registratura Autorității un număr de înregistrare, în ordinea sosirii; d) documentele cuprinse în dosarul de înscriere, ilizibile sau care conțin ștersături ori modificări, precum și cele incomplete sau conținând date și informații neconforme cu realitatea atrag respingerea dosarului de înscriere. (10) Aprobarea înscrierii proprietarului se face în urma analizei și evaluării documentelor cuprinse în dosarul de înscriere. în vederea analizei și evaluării, prin dispoziție a președintelui Autorității, se numește Comisia de analiză și evaiuare, constituită din personal din cadrul Autorității. (11) Comisia de analiză și evaluare verifică îndeplinirea de către proprietar a criteriilor de eligibilitate, completând fișa de evaluare a eligibilității proprietarului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 11. (12) în baza propunerii Comisiei de analiză și evaluare, Autoritatea, prin Comitetul director, aprobă înscrierea în program a proprietarului sau respinge dosarul de înscriere a acestuia. (13) Lista proprietarilor aprobați se publică pe pagina de internet a Autorității și se actualizează periodic. (14) Producătorul validat înscrie proprietarul aprobat în baza următoarelor documente: a) actul de identificare a proprietarului (dovada personalității juridice), în copie; b) certificatul de înmatriculare/înregistrare a tractorului uzat sau a mașinii agricole autopropulsate uzate, în original și în copie (originalul se restituie, copia se păstrează); c) actul de identitate al reprezentantului legal al proprietarului, în original și în copie; d) procura notarială de împuternicire sau actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziție) a persoanei care reprezintă proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de însuși reprezentantul său legal, însoțită/însoțit de actul de identitate al acesteia, în original și în copie. (15) Producătorul validat eliberează proprietarului nota de înscriere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 10. Nota de înscriere este valabilă 30 de zile de la eliberare, cu posibilitatea prelungirii valabilității acesteia de către producătorul validat emitent, la solicitarea justificată a proprietarului înscris. în toate cazurile, valabilitatea notei de înscriere nu poate depăși însă data de 25 noiembrie. (16) Responsabilitatea înscrierii proprietarului, precum și responsabilitatea prelungirii valabilității notei de înscriere revin în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 258/21 .IV.2010 7 exclusivitate producătorului validat. Producătorul validat garantează comercializarea tractorului nou sau a mașinii agricole autopropulsate noi, din al cărui/cărei preț se scade valoarea primei de casare, către proprietarul înscris care se prezintă cu documentele prevăzute la art. 23 alin. (1) și (2), în termenul de valabilitate a notei de înscriere, în vederea achiziționării tractorului nou sau a mașinii agricole autopropulsate noi.” 14. La articolul 21, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Pentru identificarea exactă a calității persoanei care predă tractorul uzat sau mașina agricolă autopropulsată uzată spre casare, colectorul poate solicita, după caz, procura notarială de împuternicire sau actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziție) a persoanei care reprezintă proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de însuși reprezentantul său legal, însoțită/însoțit de actul de identitate al acesteia, în original și în copie (procura notarială de împuternicire sau actul de desemnare, precum și originalul actului de identitate se restituie).” Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely București, 30 martie 2010. Nr. 419.’ ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la ghid) Datele de identificare a producătorului Nr. de înregistrare la Administrația Fondului pentru Mediu........../.......... Nr. de înregistrare....../.............. CERERE DE FINANȚARE — producător — Titlul proiectului: „Diminuarea poluării prin înnoirea Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate” Denumirea producătorului solicitant................... Forma juridică de organizare.......................... Nr. de înregistrare la oficiul registrului comerțului./...../...........C.I.F....., cont nr........................., deschis la Trezoreria........................................... Adresa sediului social: str........................................................nr......, bl...., sc....., et...., ap...., 15. La articolul 23 alineatul (1), litera b) se modifica și va avea următorul cuprins: „b) actul de identitate al reprezentantului legal, în original și în copie (după verificare, exemplarul original se restituie), sau, după caz, procura notarială de împuternicire ori actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziție) a persoanei care reprezintă proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de însuși reprezentantul său legal, însoțită/însoțit de actul de identitate al acesteia în original și în copie (originalul actului de identitate se restituie);”. 16. Articolul 26 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 26 Anexele la ghid Anexele nr. 1—11 fac parte integrantă din prezentul ghid.” 17. Anexele nr. 1, 3, 4, 5, 7 și 10 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1—6 la prezentul ordin. 18. După anexa nr. 10 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 11, având conținutul prevăzut în anexa nr. 7 la prezentul ordin. Art. II. —Anexele nr. 1—7 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. localitatea..........................................................județul/sectorul.............., telefon............, fax..........., e-mail.......................... Reprezentant legal/împuternicital reprezentantului legal................................................................. posesor al BI/CI seria....nr.............eliberat/eliberată de.....................CNP.....................telefon (fix și mobil)...................... fax..........................., e-mail......................... Responsabil de proiect (persoană de contact)............................................................ posesor al BI/CI seria. nr.........eliberat/eliberată de......................CNP...................telefon (fix și mobil).............., fax............. e-mail......................... Solicităm: a) validarea în „Programul de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate pentru anul instituit prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, cu completările ulterioare”; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 258/21 .IV.2010 b) în cazul validării, aprobarea finanțării nerambursabile cu suma de .... lei (în cifre și litere) a Proiectului „Diminuarea poluării prin înnoirea Parcului național de tractoare și mașini agricole” în condițiile prevăzute prin Ghidul de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 2/2010, cu modificările și completările ulterioare. Finanțarea nerambursabilă va fi utilizată pentru comercializarea tractoarelor/mașinilor agricole autopropulsate noi către proprietarii (persoane fizice și persoane juridice: operatori economici, unități administrativ-teritoriale, instituții publice, unități/instituții de învățământ, organizații neguvernamentale) care vor fi înscriși în evidențele noastre, cu respectarea în integralitate a condițiilor prevăzute prin Ghidul de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate și numai după încheierea contractului de finanțare cu Administrația Fondului pentru Mediu. Subsemnatul, ........................................, în calitate de reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal al ..........................., declar pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, următoarele: a) societatea comercială nu se află în procedură de insolvență sau lichidare judiciară și nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestora, potrivit prevederilor legale; b) societatea comercială nu are obligații exigibile de plată la bugetul de stat, bugetul local/bugetele locale, Fondul pentru mediu; c) nu suntem înregistrați cu fapte sancționate de legislația financiară, vamală, sau fapte care privesc disciplina financiară; d) societatea comercială nu sponsorizează și nu va sponsoriza, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de finanțare nerambursabilă, activități cu efect negativ asupra mediului; e) societatea comercială nu se află în dificultate economico-financiară; f) am depus întreaga documentație, conform prevederilor Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate; g) nu am furnizat informații false în documentele prezentate. Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informațiilor conținute în prezenta cerere de finanțare și în toate celelalte formulare și documente depuse, inclusiv documentele financiare, și garantez că datele furnizate sunt actuale, reale și corecte. De asemenea, declar că am luat cunoștință de prevederile Codului penal privind falsul în declarații. Neîndeplinirea condițiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiții va duce automat la respingerea cererii de finanțare sau, ulterior, la returnarea integrală a sumelor decontate de către Administrația Fondului pentru Mediu, primite ca finanțare nerambursabilă în cadrul programului mai sus menționat. Subsemnatul autorizez prin prezenta orice instituție, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze informații reprezentanților autorizați ai Administrației Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic și financiar în legătură cu activitatea societății pe care o reprezint. Prin semnătura și ștampila sa, producătorul solicitant confirmă că a înțeles și și-a însușit în întregime conținutul cererii de finanțare. Responsabil de proiect (persoană de contact) Numele și prenumele.......................... Funcția...................................... Semnătura.................................... Reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal Numele și prenumele.......................... Funcția...................................... Semnătura.................................... Data......................................... L.S. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 258/21 .IV.2010 9 ANEXA Nr. 2 I Anexa nr. 3 la ghid) FIȘA de evaluare a eligibilității producătorului Producător:.................................................................................................................. Nr. de înregistrare la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM)a cererii de finanțare:...................................... Suma solicitată prin cererea de finanțare:.......................... Criteriul de eligibilitate îndeplinirea criteriului de eligibilitate DA NU Comentarii A. Eligibilitatea producătorului A.1. A depus documentația în cadrul sesiunii de validare organizate de AFM. A.2. A depus cererea de finanțare, în original, semnată și ștampilată de A.2.1. reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia. Suma solicitată se A.2.1.1. încadrează în prevederile Ghidului de finanțare a programului. A.2.1.2. Cererea de finanțare conține declarația reprezentantului legal al A.2.1.3. producătorului/împuternicitului, potrivit căreia societatea comercială: --- nu se află în procedură de insolvență sau lichidare judiciară și nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestora, potrivit prevederilor legale; --- nu are obligații exigibile de plată la bugetul de stat, bugetele locale, Fondul pentru mediu; --- nu este înregistrată cu fapte sancționate de legislația financiară, vamală, precum și cu fapte care privesc disciplina financiară; --- nu se află în dificultate economico-financiară; --- nu sponsorizează și nu va sponsoriza, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de finanțare nerambursabilă, activități cu efect negativ asupra mediului. A.3. A depus, în copie, actul de înființare (act constitutiv/contract de societate/statut), cu toate modificările și completările ulterioare. A.4. Adepus, în copie, certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerțului, împreună cu toate anexele, sau/și certificatul constatator eliberat conform prevederilor art. 171 alin. (1) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare, pentru sediul social și punctul/punctele de lucru prin care se intenționează comercializarea tractoarelor și/sau mașinilor agricole autopropulsate noi în cadrul programului. A.5. Adepus certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului, în original și nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare, din care rezultă: datele de identificare a producătorului, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate și activitățile secundare de activitate, administratorii, acționarii/asociații și situația juridică. A.6. A depus, în copie, certificatul de înregistrare fiscală, corespunzător formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/1/2, prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor, cu modificările ulterioare. A.7. A depus, în original, certificatul de atestare fiscală, emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de validare. A.8. Adepus, în original, certificatul/certificatele de atestare fiscală emis/emise de către direcția/direcțiile de taxe și impozite locale, valabil/valabile la data depunerii dosarului de validare, pentru sediul social și punctul/punctele de lucru prin care se intenționează comercializarea tractoarelor și/sau mașinilor agricole autopropulsate noi. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 258/21 .IV.2010 Criteriul de eligibilitate îndeplinirea criteriului de eligibilitate DA NU Comentarii A.9. A depus, în original, certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de validare. A.10. A depus, în original, certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii dosarului de validare. A.11. A depus actul de identitate al reprezentantului legal, în copie. A.12. A depus procura notarială prin care reprezentantul legal al producătorului împuternicește persoana care îl reprezintă în relația cu Autoritatea, inclusiv la momentul semnării contractului de finanțare, și copia actului de identitate al persoanei împuternicite (dacă este cazul). A.13. A depus, în copie, certificările/înregistrările comunitare sau naționale de tip pentru tractoarele/mașinile agricole autopropulsate noi propuse a fi comercializate prin program sau dovada calității de importator ori de distribuitor autorizat al producătorului/importatorului de tractoare/mașini agricole autopropulsate noi. A.14. A depus documentul doveditor al deschiderii contului „50.70.24 --- Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanțare sau cofinanțare nerambursabilă a proiectelor pentru protecția mediului”. (Acesta poate fi prezentat, cel mai târziu, la data încheierii contractului de finanțare nerambursabilă.) A.15. A depus, în copie: A.15.1. --- situația financiară anuală la încheierea ultimului exercițiu financiar, A.15.2. însoțită de raportul administratorilor și raportul comisiei de cenzori sau raportul de audit; situația financiară anuală este însoțită de confirmarea depunerii acesteia la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul județean sau al municipiului București, după caz; --- ultima balanță de verificare lunară. B. Eligibilitatea proiectului B.1. A depus proiectul, în original, semnat și ștampilat de reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia și de responsabilul de proiect. B.2. Proiectul prevede diminuarea poluării prin înnoirea Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate și se încadrează în cerințele Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate. NOTĂ: în cadrul rubricii „îndeplinirea criteriului de eligibilitate” se bifează, după caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv și se vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare. REZULTATUL EVALUĂRII PRODUCĂTORULUI: 1. JURIDIC: ACCEPTAT/RESPINS Nume și prenume evaluator:..................Data:........Semnătura: 2. ECONOMIC: ACCEPTAT/RESPINS Nume și prenume evaluator:..................Data:........Semnătura: 3. TEHNIC: ACCEPTAT/RESPINS Nume și prenume evaluator:..................Data:........Semnătura: COMISIA DE ANALIZĂ Șl EVALUARE PROPUNE VALIDAREA/INVALIDAREA PRODUCĂTORULUI. Președintele Comisiei de analiză și evaluare Nume și prenume:......................Data:.........Semnătura:....... MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 258/21 .IV.2010 11 ANEXA Nr. 3