MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 246 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vineri, 16 aprilie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 278. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 715/2008 privind aprobarea Planului indicativ Facilitatea Schengen 2007—2009 pentru asigurarea finanțării acordate României de către Uniunea Europeană................................................. 2 321. — Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului — Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Direcția pentru Sport a Județului Brăila în domeniul public al județului Brăila și în administrarea Consiliului Județean Brăila ............................ 2-3 322. — Hotărâre pentru completarea art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei......................................... 3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 86. — Decizie a președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii privind modificarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 69/2010 ........ 4 293. — Ordin al ministrului sănătății privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1.193/2007 pentru aprobarea normelor privind informațiile care trebuie oferite donatorilor de sânge și de componente sanguine de origine umană, precum și informațiile care trebuie comunicate de către donatori la fiecare donare și admisibilitatea donatorilor de sânge și de componente sanguine umane............. 5-6 Nr. Pagina 392/876.— Ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri și al ministrului finanțelor publice privind aprobarea Listei de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanțate în cadrul Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE) 2007—2013, axa prioritară 4 „Creșterea eficienței energetice și a securității furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice”, domeniul major de intervenție 1 „Energie eficientă și durabilă (îmbunătățirea eficienței energetice și dezvoltarea durabilă a sistemului energetic din punctul de vedere al mediului)”, operațiunea „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și al petrolului, precum și a rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciului de transport și distribuție” — partea de distribuție......................................................... 7-8 566. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor pentru aprobarea Instrucțiunilor privind organizarea și desfășurarea licitației publice pentru atribuirea contractelor de închiriere, a Contractului-cadru de închiriere a plajei Mării Negre și a Listei sectoarelor de plajă libere propuse spre închiriere pentru sezonul estival 2010............................................................ 9-15 1. 298. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului privind stabilirea valorii de înlocuire pe metru pătrat, pentru anul 2010, în vederea vânzării locuințelor pentru tineri............................................................. 15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 12. — Circulară privind punerea în circulație, în scop numismatic, a unei monede din aur dedicate aniversării a 160 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu.......................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 246/16.IV.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 715/2008 privind aprobarea Planului indicativ Facilitatea Schengen 2007—2009 pentru asigurarea finanțării acordate României de către Uniunea Europeană în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Guvernului nr. 715/2008 privind aprobarea Planului indicativ Facilitatea Schengen 2007—2009 pentru asigurarea finanțării acordate României de către Uniunea Europeană, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 7 august 2008, se modifică după cum urmează: 1. Titlul va avea următorul cuprins: „HOTĂRÂRE privind aprobarea Planului indicativ Facilitatea Schengen 2007—31 martie 2010 pentru asigurarea finanțării acordate României de către Uniunea Europeană”. 2. Articolul 1 va avea următorul cuprins: „Art. 1. — Se aprobă Planul indicativ Facilitatea Schengen 2007 — 31 martie 2010 pentru asigurarea finanțării acordate României de către Uniunea Europeană, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.” 3. Anexa se modifică și se înlocuiește cu anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile BÎaga Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 31 martie 2010. Nr. 278.’ *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 246 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului —Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Direcția pentru Sport’a Județului Brăila în domeniul public al județului Brăila și îh administrarea Consiliului Județean Brăila în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, precum și al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă transmiterea imobilului „Sala Polivalentă”, situat în municipiul Brăila, Parcul Kiseleff, județul Brăila, identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului — Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Direcția pentru Sport a Județului Brăila în domeniul public al județului Brăila și în administrarea Consiliului Județean Brăila. (2) Personalul și posturile aferente din cadrul Direcției pentru Sport a Județului Brăila se preiau de către Consiliul Județean Brăila, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Numărul maxim de posturi prevăzut în art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 141/2010 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Sport și Tineret se diminuează cu 9 posturi. Art. 3. — Consiliul Județean Brăila este obligat să mențină destinația actuală a imobilului „Sala Polivalentă” pe toată durata existenței construcției și să asigure gratuitatea desfășurării activităților specifice Ministerului Educației, Cercetării, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 246/16.IV.2010 3 Tineretului și Sportului, precum și unităților/instituțiilor din Art. 4. — Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 1 se subordinea sau coordonarea acestuia, în sistemul de educație face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen fizică și sport. de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU București, 31 martie 2010. Nr. 321.’ EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului —Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Direcția pentru Sport a Județului Brăila în domeniul public al județului Brăila și în administrarea Consiliului Județean Brăila Denumirea și locul Persoana juridică de la care Persoana juridică la care Caracteristicile Nr. de identificare unde este situat imobilul se transmite imobilul se transmite imobilul imobilului atribuit de M.F.P. Statul român, din administrarea Sală de sport cu tribună, Sala Polivalentă, Ministerului Educației, Cercetării, Județul Brăila, capacitate 2.000 locuri 37280 Parcul Kiseleff, Tineretului și Sportului --- Autoritatea în administrarea Sală de gimnastică Cod de clasificare: municipiul Brăila, Națională pentru Sport și Tineret --- Consiliului Județean Brăila Sală de forță 8.29.13 județul Brăila Direcția pentru Sport a Județului Brăila Punct termic Anexe GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru completarea art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — După alineatul (6) al articolului 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 847 din 8 decembrie 2009, se introduc două noi alineate, alineatele (7) și (8), cu următorul cuprins: „(7) Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei utilizează un număr de autoturisme pentru transport de persoane, stabilit potrivit prevederilor pct. I lit. Asubpct. 2 și 4 din anexa nr. 3 «Normative de cheltuieli privind dotarea cu autoturisme și consumul lunar de carburanți» la Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și un număr de 28 de autoturisme pentru activitățile specifice desfășurate pe întregul teritoriu al țării. (8) Consumul maxim de carburanți pentru realizarea activităților specifice este de 300 iitri/lună/autovehicul, prevederile art. 5 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, aplicându-se în mod corespunzător.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Petru Lificiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 31 martie 2010. Nr. 322.’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 246/16.IV.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI AGENȚIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR Șl PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI Șl MIJLOCII DECIZIE privind modificarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 69/2010 Având în vedere prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, cu modificările ulterioare, și al prevederilor din partea a lll-a cap. I art. 15 alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, aprobat prin Ordinul ministrului întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri nr. 658/2009, cu modificările ulterioare, președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii emite prezenta decizie. Art. I. — Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 69/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 și 187 bis din 24 martie 2010, se modifică după cum urmează: 1. Punctul 2.3 va avea următorul cuprins: „2.3. în cadrul etapei I a Programului, din bugetul alocat desfășurării activităților specifice se pot suporta următoarele: editare de materiale de promovare și prezentare, editare/multiplicare de materiale de curs, materiale- suport, închiriere de spații pentru desfășurarea cursurilor, transmitere de invitații, alte cheltuieli necesare organizării și desfășurării cursurilor (cazarea și masa cursanților), precum și cheltuielile ocazionate de serviciile de instruire specifice programului (plata trainerilor).” 2. Punctul 4.3 va avea următorul cuprins: „4.3. Agenția și OTIMMC responsabile de desfășurarea celor 4 cursuri încheie parteneriate cu instituții publice și/sau private, contractează serviciile specifice organizării activităților din cadrul etapei I și fac public pe site-ul www.aippimm.ro locațiile și perioada de desfășurare a cursurilor.” Art. II. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Cristian Haiduc București, 12 aprilie 2010. Nr. 86. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 246/16.IV.2010 5 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1.193/2007 pentru aprobarea normelor privind informațiile care trebuie oferite donatorilor de sânge și de componente sanguine de origine umană, precum și informațiile care trebuie comunicate de către donatori la fiecare donare și admisibilitatea donatorilor de sânge și de componente sanguine umane Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale de sănătate publică, asistență medicală și programe nr. 3.367 din 7 aprilie 2010, având în vedere prevederile art. 6 lit. f) pct. 1 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și ale anexei nr. 4 lit. c) la Legea nr. 282/2005 privind organizarea activității de transfuzie sanguină, donarea de sânge și componente sanguine de origine umană, precum și asigurarea calității și securității sanitare, în vederea utilizării lor terapeutice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.193/2007 pentru aprobarea normelor privind informațiile care trebuie oferite donatorilor de sânge și de componente sanguine de origine umană, precum și informațiile care trebuie comunicate de către donatori la fiecare donare și admisibilitatea donatorilor de sânge și de componente sanguine umane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 540 din 8 august 2007, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 5. — (1) Ministerul Sănătății și Institutul Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T Nicolau» București iau toate măsurile necesare pentru ca centrele de transfuzie sanguină teritoriale să mențină înregistrări ale informațiilor prevăzute în anexele nr. 1—3, pentru o perioadă de minimum 15 ani. (2) Institutul Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T. Nicolau» București ia toate măsurile necesare pentru ca înregistrările referitoare la testările efectuate în laboratoarele sale pe probe trimise de centrele de transfuzie sanguină teritoriale și provenite de la donatorii de sânge să fie păstrate pentru o perioadă de minimum 15 ani. (3) Institutul Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T. Nicolau» București va stabili tipurile de documente care trebuie păstrate conform cerinței de la alin. (1). (4) Direcția generală de sănătate publică, asistență medicală și programe din Ministerul Sănătății, Institutul Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T. Nicolau» București și centrele de transfuzie sanguină teritoriale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.” 2. La articolul 6 se înlocuiește sintagma „Comisiei Europene” cu „Consiliului Europei”. 3. La anexa nr. 3 litera A „Criteriile de eligibilitate și de excludere pentru donatorii de sânge total”, după subpunctul 1.2 „Nivelul hemoglobinei în sângele donatorului” se introduc subpunctele 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3, 1.2.4, 1.2.5, 1.2.6, 1.2.7, 1.2.8, 1.2.9, 1.2.10, cu următorul cuprins: „1.2.1. în condițiile în care pandemia cu virus AH1N1 2009 va duce la o penurie de sânge și componente sanguine, pe baza criteriilor și a metodologiei stabilite de Institutul Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T. Nicolau» București și aprobate de Ministerul Sănătății, prin derogare de la pct. 1.2. se poate reduce nivelul minim acceptabil de hemoglobină din sângele donatorilor la nu mai puțin de 120g/l pentru femei și 130 g/l pentru bărbați. 1.2.2. Derogarea se va pune în aplicare numai după ce măsurile organizatorice pentru optimizarea aprovizionării cu sânge, campaniile de comunicare adresate potențialilor donatori și optimizarea utilizării clinice a sângelui se dovedesc a fi insuficiente pentru a compensa o penurie de sânge sau pentru a preveni o astfel de penurie. 1.2.3. Situația cu caracter derogatoriu se aplică până la data de 30 iunie 2010. 1.2.4. Ministrul sănătății, pe baza raportărilor primite de la Institutul Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T. Nicolau» București privind capacitatea de asigurare a nevoilor de tratament transfuzional urgent, va dispune punerea în aplicare a derogării menționate la subpunctul 1.2.1. 1.2.5. Metodologia de monitorizare și raportare constă în luarea următoarelor măsuri: a) Institutul Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T. Nicolau» București va desemna o persoană responsabilă cu centralizarea, monitorizarea și raportarea indicatorilor stabiliți. Atribuțiile acesteia sunt: a¹) colectează și centralizează datele primare raportate săptămânal (în fiecare zi de vineri) de centrele de transfuzie teritoriale și Centrul de transfuzie sanguină al municipiului București; a²) analizează tendința acestora de apropiere de nivelul critic definit mai jos și informează conducerea Institutului Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T. Nicolau» București; a³) raportează analiza săptămânală a situației de la nivel național, în fiecare zi de miercuri a săptămânii următoare, la Ministerul Sănătății, Direcția generală de sănătate publică, asistență medicală și programe; a⁴) colaborează cu Biroul pentru evenimente speciale și alertă precoce și cu Centrul național pentru prevenirea și controlul bolilor transmisibile din Institutul Național de Sănătate Publică în vederea transmiterii către centrele de transfuzie a informațiilor privind evoluția pandemiei de gripă. b) Institutul Național de Hematologie Transfuzională «Prof. dr. C.T. Nicolau» București va solicita Ministerului Sănătății dispunerea aplicării derogării în momentul atingerii nivelului critic de către indicatorii monitorizați. 1.2.6. Indicatorii stabiliți pentru monitorizarea săptămânală sunt: a) numărul de unități de sânge total și de componente sanguine recoltate și validate; 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 246/16.IV.2010 b) stocul curent de componente sanguine de bază: concentrat eritrocitar resuspendat, plasmă proaspătă congelată. 1.2.7. Nivelurile critice pentru indicatorii menționați la subpunctul 1.2.6 sunt următoarele: a) scăderea cu 30% a numărului de unități de sânge total și de componente sanguine recoltate și validate; b) reducerea cu 30% a stocului curent de componente sanguine de bază: concentrat eritrocitar resuspendat, plasmă proaspătă congelată — calculate față de media stocului curent raportat în ultimele 6 luni. 1.2.8. Ministerul Sănătății va informa Comisia Europeană în legătură cu necesitatea aplicării derogării menționate la subpunctul 1.2.1, în special cu privire la importanța riscului de penurie sau a penuriei existente de sânge și de componente sanguine, inclusiv descrierea criteriilor și a metodologiei utilizate, menționate la subpunctele 1.2.5 și 1.2.6. 1.2.9. De îndată ce rezerva de sânge și componente sanguine revine la un nivel suficient, măsurat conform acelorași criterii și aceleiași metodologii menționate la subpunctele 1.2.5 și 1.2.6, Ministerul Sănătății dispune încetarea punerii în aplicare a derogării temporare menționate la subpunctul 1.2.1 și informează Comisia Europeană. 1.2.10. Punctele 1.2.1—1.2.9 transpun prevederile Directivei 135/2009/CE a Comisiei din 3 noiembrie 2009 prin care se permit derogări temporare de la anumite criterii de eligibilitate pentru donatori de sânge integral și de componente sanguine stipulate în anexa III la Directiva 2004/33/CE, în contextul unui risc de penurie cauzată de pandemia de gripă A(H₁N₁).” 4. La anexa nr. 3 litera A „Criteriile de eligibilitate și de excludere pentru donatorii de sânge total”, se abrogă subpunctul 1.3. 5. La anexa nr. 3 litera A, textul de la punctul 2 „Criterii de excludere a donatorului alogenic de sânge total și de componente sanguine de origine umană” se înlocuiește cu următorul text: „2. Criterii de excludere a donatorului alogenic de sânge total”. 6. La anexa nr. 3 litera A subpunctul 2.1, în tabel, la categoria „Afecțiuni cardiovasculare” se elimină linia a doua: „tahicardie >110/min, după o perioadă de repaus” și linia a 4-a: „hipertensiune arterială cronică în tratament”. 7. La anexa nr. 3 litera A subpunctul 2.1., în tabel, la categoria „Afecțiuni metabolice și endocrine” de la prima linie se elimină sintagma: „sau hipoglicemiante orale”. 8. La anexa nr. 3, litera B „Criterii de eligibilitate și de excludere pentru donatorii de componente sanguine de origine umană” subpunctul 1.2 litera b) „Criterii suplimentare”, la prima liniuță se va înlocui sintagma „număr de trombocite > 200.000/mm³ (în cazul trombocitaferezei);” cu „nr. de trombocite > 150.000/mm³ (în cazul trombocit-aferezei);”. 9. La anexa nr. 3, după litera B se introduc literele C, D, E, F, cu următorul cuprins: „C. Intervalul minim dintre două donări succesive: 1. Pentru donările de sânge total: a) 8 săptămâni între două donări de sânge total; b) 4 săptămâni între o donare de sânge total și o ședință de plasmafereză ori de trombocitafereză, sau de granulocitafereză sau de afereză combinată, dar fără recoltare de eritrocite; c) 8 săptămâni între o donare de sânge total și o eritrocitafereză cu o unitate de eritrocite recoltată (combinată sau nu cu recoltarea de plasmă ori trombocite); d) 12 săptămâni între o donare de sânge total și o eritrocitafereză cu două unități de eritrocite recoltate. 2. Pentru donările prin afereză: a) două săptămâni între două plasmafereze; b) 4 săptămâni între două trombocitafereze; c) 24 de săptămâni între două granulocitafereze; d) 8 săptămâni între două eritrocitafereze cu câte o unitate de eritrocite recoltată (combinată sau nu cu recoltare de plasmă ori trombocite); e) 24 de săptămâni între două eritrocitafereze cu două unități de eritrocite recoltate; f) 4 săptămâni între o plasmafereză sau o trombocitafereză, ori o granulocitafereză și o donare de sânge total; g) 4 săptămâni între o plasmafereză sau o trombocitafereză, ori o granulocitafereză și o eritrocitafereză cu o unitate de eritrocite recoltată (combinată sau nu cu recoltarea de plasmă sau trombocite); h) 24 de săptămâni între o eritrocitafereză cu două unități de eritrocite recoltate și o donare de sânge total sau o eritrocitafereză cu o unitate de eritrocite recoltată (combinată sau nu cu recoltarea de plasmă sau trombocite). D. Frecventa donărilor: Frecvența donărilor se va încadra între următoarele limite: a) maximum 24 de donări permise în total într-o perioadă de 12 luni, indiferent de combinația acestora, dar cu respectarea intervalului minim dintre diferitele tipuri de donări succesive; b) maximum 5 unități de concentrate eritrocitare recoltate pe an pentru bărbați și 4 pe an pentru femei, indiferent de metodă (sânge total sau/și eritrocitafereză); c) maximum două granulocitafereze pe an, atât pentru bărbați, cât și pentru femei; d) maximum 24 de plasmafereze pe an, atât pentru femei, cât și pentru bărbați; e) maximum 12 trombocitafereze pe an, atât pentru femei, cât și pentru bărbați. E. Volumul recoltat: a) în cazul donării de sânge total, volumul recoltat (exclusiv probele de testat și anticoagulantul) nu trebuie să depășească 13% din volumul sanguin total estimat al donatorului, fără a se depăși^volumul maxim recoltat permis de tipul de pungă. b) în cazul unei donări prin citafereză, volumul total al componentelor sanguine recoltate (exclusiv probele de testat și anticoagulantul) nu trebuie să depășească 13% din volumul sanguin total estimat al donatorului, fără a se depăși 650 ml. c) în cazul unei donări prin plasmafereză, volumul recoltat (exclusiv probele de testat și anticoagulantul) nu trebuie să depășească 16% din volumul sanguin total estimat al donatorului, fără a se depăși 750 ml. d) în cazul unei afereze combinate, cu recoltare de plasmă cu trombocite și/sau eritrocite, volumul total de plasmă, trombocite și eritrocite nu trebuie să depășească 13% din volumul sanguin total al donatorului, cu un maxim de 650 ml (exclusiv probele de testat si anticoagulantul) dacă nu se folosește soluție de refacere volemică. e) în cazul în care volumul probelor de testat depășește 40 ml, volumul suplimentar se scade din volumul total recoltat. F. în cazuri excepționale (grupe rare, donatori HLAsau HPN compatibili), pot fi acceptate donări individuale ale unor donatori care nu corespund criteriilor de mai sus, numai cu acordul medicului responsabil cu selecția donatorilor. Toate aceste cazuri trebuie clar documentate, conform procedurilor operatorii standard implementate.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 7 aprilie 2010. Nr. 293.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 246/16.IV.2010 < MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Șl MEDIULUI DE AFACERI ’ Nr. 876 din 30 martie 2010 Nr. 392 din 4 martie 2010 ORDIN privind aprobarea Listei de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanțate în cadrul Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE) 2007—2013, axa prioritară 4 „Creșterea eficienței energetice și a securității furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice”, domeniul major de intervenție 1 „Energie eficientă și durabilă (îmbunătățirea eficienței energetice și dezvoltarea durabilă a sistemului energetic din punctul de vedere al mediului)”, operațiunea „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și al petrolului, precum și a rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciului de transport și distribuție” — partea de distribuție Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul economiei, comerțului si mediului de afaceri si ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Lista de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanțate în cadrul Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE) 2007—2013, axa prioritară 4 „Creșterea eficienței energetice și a securității furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice”, domeniul major de intervenție 1 „Energie eficientă și durabilă (îmbunătățirea eficienței energetice și dezvoltarea durabilă a sistemului energetic din punctul de vedere al mediului)”, operațiunea „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și al petrolului, precum și a rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciului de transport și distribuție” — partea de distribuție (denumită în continuare operațiunea distribuție), prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Cheltuielile eligibile pentru proiectele finanțate în cadrul POS CCE, axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 1, operațiunea distribuție, vor respecta prevederile prezentului ordin, ale Ordinului ministrului economiei nr. 2.243/2009 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat privind sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, ale Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului- cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții. Art. 3. — (1) Pentru a fi eligibile în vederea finanțării, toate cheltuielile trebuie să facă parte din categoriile de cheltuieli menționate în prezentul ordin, să corespundă obiectivelor axei prioritare 4 „Creșterea eficienței energetice și a securității furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice” și obiectivelor schemei de ajutor de stat privind „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale”, să fie direct legate de obiectivele și rezultatele proiectelor propuse spre finanțare și de realizarea investițiilor inițiale în active corporale și necorporale în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, pentru reducerea pierderilor de energie, creșterea securității în furnizare, evitarea situațiilor de criză și atingerea performanțelor economice și standardelor de calitate solicitate de către consumatorii de energie. (2) Pentru a fi eligibile în vederea finanțării, cheltuielile trebuie să fie efectuate de către beneficiar după obținerea confirmării scrise din partea organismului intermediar pentru energie (autoritatea responsabilă cu administrarea schemei de ajutor de stat) că sunt îndeplinite condițiile de eligibilitate prevăzute în schema de ajutor de stat privind „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale”. Cheltuielile efectuate înainte de data publicării schemei de ajutor de stat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nu sunt eligibile. Cheltuielile efectuate în perioada cuprinsă între data confirmării scrise din partea organismului intermediar pentru energie că sunt îndeplinite condițiile de eligibilitate și data semnării contractului de finanțare sunt eligibile dacă respectă prevederile aplicabile din Ghidul solicitantului, inclusiv din anexele acestuia, cu precădere pe cele referitoare la achizițiile publice. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 246/16.IV.2010 (3) Prin excepție de la prevederile art. 3 alin. (2), cheltuielile privind achiziția de teren și studiile de fezabilitate preliminare sunt eligibile dacă sunt efectuate după data intrării în vigoare a schemei de ajutor de stat privind „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale”. Cheltuielile privind studiile de fezabilitate, respectiv costurile studiilor pregătitoare și costurile serviciilor de consultanță aferente investițiilor sunt eligibile numai în cazul IMM-urilor. (4) Cheltuielile aferente achiziției sub forma leasingului nu sunt eligibile. (5) Cheltuielile executate în regie proprie aferente obiectivelor de investiții finanțate în cadrul POS CCE, axa prioritară 4, operațiunea „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale”, nu sunt eligibile. Cheltuielile sub forma contribuției în natură nu sunt eligibile. (6) Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele categorii de cheltuieli cu investiția inițială, așa cum este definită prin schema de ajutor de stat: a) costurile investițiilor în active corporale proprii (terenuri, inclusiv amenajări pentru pregătire amplasament, construcții, utilaje sau instalații); b) costurile investițiilor în active necorporale proprii (activele care rezultă în urma transferului de tehnologie prin achiziția de brevete, licențe, know-howsau cunoștințe tehnice nebrevetate); p. Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Tudor Șerban, secretar de stat c) costurile studiilor pregătitoare și costurile serviciilor de consultanță aferente investițiilor, numai în cazul IMM-urilor. (7) Cheltuielile efectuate pentru achiziția de active corporale sunt eligibile dacă activele achiziționate sunt noi, procurate în condiții de piață și prevăzute în anexă. (8) Cheltuielile efectuate pentru achiziția de active necorporale sunt eligibile dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) sunt utilizate în exclusivitate în locația care a beneficiat de ajutor de stat regional; b) sunt considerate active amortizabile; c) au fost achiziționate de la un terț, în condiții de piață; (9) Cheltuielile legate de terenuri, construcții, echipamente, instalații și utilaje sunt eligibile numai dacă sunt incluse în valoarea activului respectiv și se regăsesc înregistrate în contabilitatea beneficiarului, în conturile de imobilizări. Următoarele categorii de cheltuieli: transport de bunuri, asigurarea bunurilor pe durata transportului și manipulare sunt eligibile numai atunci când pot fi atribuite direct achiziției bunului respectiv de natura construcțiilor, echipamentelor, instalațiilor și utilajelor și sunt cuprinse în costul de achiziție al acestor active. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ LISTA de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanțate în cadrul Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE) 2007—2013, axa prioritară 4 „Creșterea eficienței energetice și a securității furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice”, domeniul major de intervenție 1 „Energie eficientă și durabilă (îmbunătățirea eficienței energetice și dezvoltarea durabilă a sistemului energetic din punctul de vedere al mediului)”, operațiunea „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și al petrolului, precum și a rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciului de transport și distribuție” — partea de distribuție 1. Cheltuieli pentru achiziția de teren, conform Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare. Costul de achiziție a terenului fără construcții este eligibil în limita a 10% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului. 2. Cheltuieli pentru amenajarea terenului în vederea pregătirii amplasamentului, dacă sunt strict legate de realizarea proiectului, precum: demolări, demontări, dezafectări, defrișări, evacuări materiale rezultate, devieri rețele de utilități din amplasament, sistematizări pe verticală, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiția de bază), devieri de cursuri de apă etc. 3. Cheltuieli privind studiile de teren și cheltuieli pentru plata serviciilor de consultanță la elaborarea studiilor pregătitoare și a fazelor de proiectare aferente investițiilor, numai în cazul IMM-urilor și în limita a 50 % din costurile efectiv suportate de beneficiar pentru aceste tipuri de cheltuieli. 4. Cheltuieli pentru investiția de bază — sunt cheltuielile aferente obiectelor cuprinse în obiectivul de investiție și sunt desfășurate pe obiecte de construcție: a) cheltuieli pentru construcții și instalații legate de construcții, pe obiecte de construcție (clădiri, construcții speciale, instalații aferente construcțiilor, precum: instalații electrice, sanitare, instalații interioare de alimentare cu gaze naturale, instalații de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicații și alte tipuri de instalații impuse de destinația obiectivului investiției); b) cheltuieli pentru montajul utilajelor tehnologice și al utilajelor incluse în instalațiile funcționale, inclusiv rețelele aferente necesare funcționării acestora, desfășurate pe obiecte de construcție, numai dacă sunt incluse în valoarea activului respectiv și se regăsesc înregistrate în contabilitatea beneficiarului în conturile de imobilizări; c) cheltuieli pentru utilaje, echipamente tehnologice și funcționale cu montaj desfășurate pe obiecte de construcție; d) cheltuieli pentru utilaje și echipamente fără montaj, precum și echipamente de transport tehnologic, desfășurate pe obiecte de construcție; e) cheltuieli pentru achiziția de active necorporale (aplicații informatice, alte licențe, brevete, know-how sau alte cunoștințe tehnice nebrevetate). în cazul întreprinderilor mari, așa cum sunt definite prin schema de ajutor de stat, cheltuielile pentru achiziția de active necorporale sunt eligibile în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 246/16.IV.2010 9 MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ORDIN pentru aprobarea Instrucțiunilor privind organizarea și desfășurarea licitației publice pentru atribuirea contractelor de închiriere, a Contractului-cadru de închiriere a plajei Mării Negre și a Listei sectoarelor de plajă libere propuse spre închiriere pentru sezonul estival 2010 în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre și controlul activităților desfășurate pe plajă, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 274/2006, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea si funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor, ministrul mediului și pădurilor emite următorul ordin. Art. 1. — Se aprobă Instrucțiunile privind organizarea și desfășurarea licitației publice pentru atribuirea contractelor de închiriere, prevăzute în anexa nr. 1. Art. 2. — Se aprobă Contractul-cadru de închiriere a plajei Mării Negre, prevăzut în anexa nr. 2. Art. 3. — Se aprobă Lista sectoarelor de plajă libere propuse spre închiriere pentru sezonul estival 2010, prevăzută în anexa nr. 3. Art. 4. — Ordinul ministrului mediului și gospodăririi apelor nr. 222/2006 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind organizarea și desfășurarea licitației publice pentru atribuirea contractelor de închiriere, a Contractului-cadru de închiriere a plajei Mării Negre și a Listei sectoarelor de plajă propuse spre închiriere, cu modificările și completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 din 8 martie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică în mod corespunzător. Art. 5. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 6. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely București, 15 aprilie 2010. Nr. 566. ANEXA Nr. 1 INSTRUCȚIUNI privind organizarea și desfășurarea licitației publice pentru atribuirea contractelor de închiriere Art. 1. — (1) Prezentele instrucțiuni au ca obiect reglementarea organizării și desfășurării licitației pentru închirierea plajei Mării Negre. (2) închirierea plajei Mării Negre se realizează prin licitație publică, conform prevederilor prezentelor instrucțiuni, organizată de Administrația Națională „Apele Române” — Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral. (3) închirierea se face în baza unui contract, prin care Administrația Națională „Apele Române” — Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral, denumită în continuare locator, transmite, pentru o perioadă de un an, unei alte persoane, denumită în continuare locatar, dreptul de folosință asupra plajei Mării Negre, în schimbul unei chirii. (4) Bunul asupra căruia se exercită dreptul de folosință este plaja Mării Negre, care face parte din domeniul public al statului, aflată în administrarea Administrației Naționale „Apele Române”. Art. 2. — (1) La licitație pot participa operatori economici care administrează structuri de primire turistice, proprietari ori administratori de ansambluri rezidențiale care desfășoară activități de turism, operatori economici care desfășoară activități de divertisment, agrement și/sau sportive și autorități ale administrației publice locale care pot încheia contracte de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor, pe perioada unui sezon estival, în condițiile legii. (2) Pot participa la licitație persoanele prevăzute la alin. (1), care au cumpărat caietul de sarcini și care au constituit garanția de participare. (3) Mai multe persoane juridice au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune ofertă comună, fără a fi obligați să își legalizeze din punct de vedere formal asocierea. (4) Administrația Națională Apele Române —Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral are dreptul de a solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este declarată câștigătoare. Art. 3. — (1) Administrația Națională „Apele Române” — Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral desfășoară procedurile de licitație în baza caietului de sarcini care se aprobă de Consiliul de conducere al Administrației Naționale „Apele Române”. (2) Caietul de sarcini cuprinde: a) descrierea sectorului de plajă care face obiectul procedurii de licitație pentru închiriere; b) prețul de pornire a licitației pentru fiecare sector de plajă; c) condițiile și regimul de exploatare a bunului închiriat; d) condițiile privind eligibilitatea, înregistrarea și capacitatea economico-financiară; e) criteriile de selecție; f) garanții; g) obligațiile privind protecția mediului; h) interdicția subînchirierii. (3) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de către locator, la sediul său și/sau în alte locuri stabilite de către acesta și prevăzute în anunțul publicitar. (4) Prețul de vânzare al caietului de sarcini se stabilește de către Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral, prin decizie a conducătorului acesteia. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 246/16.IV.2010 Art. 4. — (1) Garanția de participare este obligatorie. (2) Valoarea garanției de participare la licitația de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru sectorul de plajă ce face obiectul licitației. (3) Garanția de participare la licitația de închiriere se restituie în cazul ofertanților a căror ofertă nu a fost declarată câștigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere. Art. 5. — (1) Administrația Națională „Apele Române” — Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral va publica anunțul licitației publice într-un cotidian local, într-unul național și într-unul internațional, precum și pe site-ul propriu. (2) Anunțul licitației va conține: a) denumirea și sediul locatorului; b) obiectul și durata închirierii; c) condiții de procurare a caietului de sarcini; d) data și locul de primire a ofertelor; e) data, ora și locul de deschidere a ofertelor; f) durata în care ofertanții rămân angajați prin termenii ofertelor lor. (3) Termenul de primire a ofertelor este de 5 zile, începând cu data publicării anunțului licitației publice. Art. 6. — Oferta trebuie să cuprindă detaliat toate condițiile prevăzute în caietul de sarcini. Art. 7. — (1) Ofertanții transmit ofertele în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special ținut de locator. (2) Pe plicul exterior se va indica sectorul de plajă propus spre închiriere prin licitație publică pentru care este depusă oferta. Plicul exterior trebuie să conțină următoarele documente: a) garanția de participare; b) fișa cu informații generale ale ofertantului; c) declarația de participare; d) documente care dovedesc calitățile și capacitățile ofertanților, conform cerințelor caietului de sarcini. (3) Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum și sediul social al acestuia. Acest plic va conține oferta tehnico-economică propriu-zisă. (4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poștă sau curierat. (5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor. Art. 8. — (1) Componența comisiei de evaluare se stabilește de către Administrația Națională „Apele Române”, prin decizie a conducătorului acesteia, cu avizul conducătorului autorității publice centrale din domeniul mediului și pădurilor. (2) Comisia de evaluare este formată din 5 membri, dintre care unul este președintele comisiei. De asemenea, vor fi desemnați 2 membri supleanți și un secretar. Secretarul nu are drept de vot. Art. 9. — (1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soț/soție, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv cu asociații, cu acționarii, precum și cu administratorii sau cenzorii societăților comerciale participante la licitația publică nu pot fi membri ai comisiei de evaluare. (2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligați să dea o declarație de compatibilitate, imparțialitate și confidențialitate, pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor exterioare, care se va păstra la dosarul închirierii. (3) în situația în care membrii comisiei de evaluare constată că se află în una dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), aceștia sunt obligați să îl anunțe imediat pe președintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanți. Art. 10. — (1) Atribuțiile comisiei de evaluare sunt: a) selectarea ofertelor pe baza datelor, informațiilor și documentelor cuprinse în plicul exterior; b) întocmirea listei cuprinzând candidații admiși la prezentarea ofertei tehnico-economice și comunicarea acesteia; c) analizarea și evaluarea ofertelor tehnico-economice pe baza criteriilor de selecție stabilite prin caietul de sarcini; d) întocmirea raportului de evaluare; e) întocmirea proceselor-verbale prevăzute de prezentele instrucțiuni; f) desemnarea câștigătorului licitației publice. (2) Secretarul comisiei de evaluare redactează procesele- verbale prevăzute de prezentele instrucțiuni. Art. 11. — (1) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezența tuturor membrilor. în cazul în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanți. (2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor. Art. 12. — (1) Pentru desfășurarea procedurii licitației publice este obligatorie participarea a cel puțin 2 ofertanți pentru fiecare sector de plajă propus spre închiriere. (2) La ședința de deschidere a plicurilor exterioare pot participa reprezentanții împuterniciți ai ofertanților sectorului de plajă licitat. (3) După deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conțin totalitatea documentelor și datelor cerute la art. 7 alin. (2) și întocmește un proces-verbal care va fi semnat de membrii comisiei de evaluare. Acest proces-verbal se face public prin afișare la sediul locatorului, imediat după semnare. (4) Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puțin două oferte să fie acceptate, în caz contrar procedura de licitație urmând a fi refăcută în condițiile prevăzute la art. 15. (5) La ședința de deschidere a plicurilor interioare pot participa ofertanții acceptați pentru sectorul de plajă licitat. (6) După deschiderea plicurilor interioare, comisia de evaluare întocmește un proces-verbal semnat de membrii comisiei de evaluare și de ofertanții prezenți. Art. 13. — (1) Comisia de evaluare analizează ofertele tehnico-economice din plicurile interioare și alege oferta cea mai bună din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecție precizate în caietul de sarcini, în termen de maximum 5 zile de la deschiderea ofertelor. (2) Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmește raportul de evaluare, care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere și operațiunile de evaluare, elementele esențiale ale ofertelor depuse și motivele alegerii ofertantului câștigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câștigător niciun ofertant, cauzele respingerii. (3) Comisia de evaluare procedează în termen de maximum 24 de ore la informarea tuturor ofertanților despre rezultatul licitației. Art. 14. — (1) Ofertanții pot face contestație privind eventualele încălcări ale dispozițiilor prezentelor instrucțiuni. Contestația se formulează în scris și trebuie să conțină următoarele elemente: — datele de identificare ale persoanei fizice sau juridice; — denumirea bunului care a făcut obiectul licitației publice; — motivarea în fapt și în drept a cererii; — semnătura contestatorului; Contestatorul va atașa la contestație copia actului atacat. (2) Termenul de depunere a contestațiilor este de maximum 24 de ore de la data primirii înștiințării privind rezultatul licitației publice. Contestațiile se depun la sediul locatorului. (3) Contestațiile se soluționează de o comisie compusă din 3 membri, dintre care unul este președintele comisiei, și un secretar care nu are drept de vot, alții decât cei din comisia de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 246/16.IV.2010 11 evaluare. Componența comisiei se stabilește de Administrația Națională „Apele Române”, prin decizie a conducătorului acesteia, cu avizul conducătorului autorității publice centrale din domeniul mediului și pădurilor, în maximum 24 de ore de la data deschiderii plicurilor exterioare. Contestațiile se vor soluționa în termen de maximum 24 de ore de la data depunerii contestației. (4) Atribuțiile comisiei de soluționare a contestațiilor sunt: a) analizează contestația formulată privind admiterea sau respingerea sa; b) decide cu privire la oportunitatea suspendării procedurii de atribuire a contractelor de închiriere în cazul în care contestația este admisă, procedează la reevaluarea ofertelor și decide asupra ofertantului câștigător; c) întocmește procesul-verbal privind soluționarea contestației formulate. Art. 15. — (1) în cazul în care licitația publică deschisă nu a condus la desemnarea unui câștigător, se va consemna această situație într-un proces-verbal, iar in termen de 5 zile se va organiza o nouă licitație. (2) Dacă în urma organizării unei noi licitații, în condițiile prevăzute la alin. (1), au fost depuse cel puțin două oferte, dar numai una a fost acceptată, contractul de închiriere se poate încheia cu ofertantul a cărui ofertă a fost acceptată, în condițiile în care oferta tehnico-economică îndeplinește criteriile minime prevăzute în caietul de sarcini. (3) Subîmpărțirea sectoarelor de plajă care vor fi scoase la licitație se face de către Administrația Națională „Apele Române” — Administrația Bazinală de Ăpă Dobrogea—Litoral. De asemenea, stabilirea funcțiilor sectoarelor și subsectoarelor de plajă se va face de către Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral. Art. 16. — (1) Contractul de închiriere se semnează în maximum 5 zile de la desemnarea ofertantului câștigător și intră în vigoare la data constituirii garanției de bună execuție, dar nu mai târziu de 5 zile de la data semnării. (2) Garanția de participare la licitație se pierde în cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere din vina ofertantului desemnat câștigător. (3) în cazul nesemnării contractului de închiriere din vina exclusivă a ofertantului desemnat câștigător sau în cazul neconstituirii garanției de bună execuție în termenul prevăzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul următor. Art. 17. — Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini și alte clauze convenite de părțile contractante, în completarea celor din caietul de sarcini și fără să contravină obiectivelor închirierii. ANEXA Nr. 2 CONTRACT-CADRU de închiriere a plajei Mării Negre I. Părțile contractante Administrația Națională „Apele Române” — Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral, în calitate de locator, cu sediul în municipiul Constanța, str. Mircea cel Bătrân nr. 127, județul Constanța, cod poștal 900592, nr. telefon 0241/673.036, 0241/672.089, fax nr. 0241/673.025, cont virament nr. RO 62 TREZ 2315025XXX010151, deschis la Trezoreria Municipiului Constanța, cod unic de înregistrare fiscală RO 23877359, reprezentată prin.......................................— director, și ..............., în calitate de locatar, cu sediul în......................................., str..................................nr., județul., telefon..................................................................................................................., fax.cont virament nr., număr înregistrare la registrul comerțului........................, cod unic de înregistrare............, reprezentată prin.............................. în calitate de................. II. Obiectul contractului Art. 1. — 1.1. Obiectul contractului îl reprezintă transmiterea dreptului de folosință asupra sectorului de plajă ...................., situat în stațiunea..............................., în scopul exploatării acestuia în condițiile prezentului contract, precum și în conformitate cu prevederile legale specifice în vigoare. 1.2. Dreptul de folosință care face obiectul prezentului contract nu este transmisibil și se va exercita în mod nemijlocit de locatar. Art. 2. — 2.1. Suprafața totală închiriată este de..................m², conform schiței anexate prezentului contract și care face parte integrantă din acesta. 2.2. Sectorul de plajă închiriat se delimitează astfel: — la nord —.................................. — la est —................................... — la sud —................................... — la vest —.................................. III. Durata de închiriere Art. 3. — Perioada de derulare a contractului de închiriere începe de la data semnării acestuia și încetează la data de 15 octombrie a anului în curs (data până la care se predă sectorul de plajă). IV. Valoarea chiriei, condiții și termene de plată Art. 4. — Chiria este de.............................lei, la care se adăugă TVA în valoare de.. Art. 5. — Chiria se achită anual, în 3 tranșe, după cum urmează: — 30% din chiria anuală stabilită la art. 4 se va achita în termen de 10 zile de la data semnării contractului; — 30% din chiria anuală stabilită la art. 4 se va achita până la data de 15 iulie a anului în curs; — 40% din chiria anuală stabilită la art. 4 se va achita până la data de 30 septembrie a anului în curs. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 246/16.IV.2010 Art. 6. — în cazul neexecutării obligației de plată prevăzute la art. 4 și 5, se percep penalități de întârziere de 0,1% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, cu decontarea prioritară a facturilor de penalități, pentru sumele scadente, indiferent de instrucțiunile de pe ordinul de plată. Art. 7. — Cuantumul penalităților de întârziere în decontarea debitelor restante va putea depăși cuantumul sumei asupra căreia sunt calculate. V. Drepturi și obligații contractuale Art. 8. — Drepturile locatarului: 8.1. să folosească bunul închiriat în conformitate cu obligațiile stabilite prin prezentul contract; 8.2. să delimiteze, cu acordul locatorului, suprafața de plajă ce face obiectul prezentului contract, astfel încât să asigure și să permită accesul și circulația libera a persoanelor pe plajă; 8.3. să organizeze servicii de plajă, activități sportive și de agrement nautic pe plajă și pe suprafețele de apă aferente ei, în condițiile prevăzute de lege, de normele și regulamentele adoptate de autoritățile cu atribuții în domeniu; 8.4. să amplaseze pe bunul închiriat, cu acordul locatorului, numai construcții provizorii și dotări prevăzute de documentația de urbanism și care să nu afecteze integritatea suprafeței de plajă. Art. 9. — Obligațiile locatarului: 9.1. să achite locatorului chiria datorată în condițiile și termenele stabilite în contractul de închiriere; 9.2. să nu împiedice în niciun fel accesul pe plajă și să nu perceapă taxe de acces; 9.3. să nu subînchirieze total sau parțial bunul ce face obiectul contractului de închiriere și să nu cesioneze în totalitate sau în parte dreptul de folosință asupra sectorului/subsectorului de plajă; 9.4. să nu execute construcții și dotări ilegale pe suprafața închiriată și să nu desfășoare alte activități care să modifice calitatea și cantitatea fâșiei de plajă sau care pot afecta mediul natural; 9.5. să solicite și să obțină toate avizele și autorizațiile necesare desfășurării activităților pe suprafața de plajă ce face obiectul prezentului contract; 9.6 să pună la dispoziție suprafața de plajă necesară organizării și desfășurării serviciului public de salvare acvatică — SALVAMAR și a posturilor de prim ajutor, conform prevederilor actelor normative care le reglementează; 9.7. să permită accesul locatorului sau autorităților competente pe plajă, cu mijloace și materiale specifice, în situații de poluări accidentale sau în alte situații specifice; 9.8. să întrețină și să igienizeze zilnic suprafața de plajă care face obiectul prezentului contract prin: a) dotarea cu recipiente adecvate pentru colectarea selectivă a deșeurilor, în conformitate cu prevederile legale; b) îndepărtarea corpurilor ascuțite și dure — cioburi, sticle sparte, sârmă, pietre, lemn, bucăți de metal — de pe plajă și din zona de îmbăiere; c) colectarea și transportul la gropile de gunoi al corpurilor străine (scoici vii, gunoaie, mortalități piscicole, produse petroliere etc.); d) colectarea depunerilor de alge și strângerea în grămezi a acestora de pe sectorul de plajă închiriat, în situația manifestării minore a acestui fenomen; e) executarea zilnică și, după caz, ori de câte ori este nevoie, a lucrărilor de nivelare și afânare a patului de nisip; 9.9. să lase liberă cel puțin 30% din suprafața închiriată, pentru ca turiștii să-și poată așeza propriile accesorii, conform Schiței sectorului de plajă; 9.10. să participe la păstrarea ordinii publice pe plajă, în colaborare cu organele abilitate; 9.11. să asigure accesul organelor de control și al reprezentanților autorizați ai locatorului, punându-le la dispoziție documente și informații legate de executarea obligațiilor, conform contractului de închiriere; 9.12. să anunțe imediat locatorul în caz de poluare accidentală pe suprafața de plajă închiriată și în cazul unor evenimente deosebite — mortalitate piscicolă — și să intervină în cel mai scurt timp pentru limitarea sau înlăturarea efectelor generate de acestea; 9.13. locatarul nu are dreptul, fără acordul scris al locatorului, de a utiliza informațiile și documentele obținute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului în alt scop decât acela de a-și îndeplini obligațiile contractuale; 9.14. să nu deterioreze și să nu schimbe destinația construcțiilor hidrotehnice și a bornelor amplasate pe suprafața de plajă închiriată; 9.15. să predea anual locatorului, pe baza de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii, în intervalul 1—15 octombrie, în condiții de igienizare corespunzătoare; 9.16. să amenajeze suprafața de plajă conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Marii Negre și controlul activităților desfășurate pe plajă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 10 martie 2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 274/2006, cu modificările ulterioare, până la data deschiderii oficiale a sezonului estival și conform Ordinului ministrului turismului nr. 485/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind autorizarea plajelor în scop turistic, cu modificările și completările ulterioare; 9.17. să respecte legislația în domeniul utilizării plajelor; 9.18. să respecte schema amplasării pe plajă a dotărilor specifice; 9.19. să solicite și să obțină autorizația turistică pentru suprafața de plajă care face obiectul contractului de închiriere; 9.20. să asigure condițiile sanitare și de protecție a mediului în zonele de îmbăiere și pe plajă; 9.21. să monteze panouri cu instrucțiuni de utilizare a plajei, a zonei și a apei de îmbăiere; 9.22. să mențină în bună stare de funcționare dotările de pe plaja, inclusiv cele de agrement; 9.23. să sesizeze locatorul în cazul prezenței în apa mării a substanțelor poluante; 9.24. să asigure racordarea la utilitățile publice în vederea exploatării sectorului/subsectorului de plajă închiriat; 9.25. să încheie un contract privind preluarea deșeurilor, cu o unitate specializată, care operează în zonă; 9.26. să asigure un stoc minim de materiale necesare intervenției în caz de poluări accidentale minore. Art. 10. — Drepturile locatorului: 10.1. să primească chiria în condițiile și termenele stabilite la art. 4 și 5; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 246/16.IV.2010 13 10.2. să controleze executarea obligațiilor locatarului și respectarea condițiilor închirierii; 10.3. să verifice și să constate starea integrității plajei ce face obiectul închirierii. Art. 11. — Obligațiile locatorului: 11.1. să predea anual locatarului, pe bază de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii, în termen de cel mult 15 zile de la data semnării prezentului contract de închiriere; 11.2. să execute lucrările necesare de conservare a plajelor în perioada de extrasezon, în funcție de configurația plajelor și amploarea fenomenului de eroziune marină; 11.3. să execute lucrări de pregătire a plajei pentru sezonul estival; 11.4. să execute lucrări de evacuare și transport al algelor la gropile de gunoi numai în caz de înflorire algală masivă; 11.5. să întreprindă, cu ajutorul organelor competente, acțiuni de prevenire și/sau înlăturare a construcțiilor ilegale de pe suprafața de plajă ce face obiectul contractului; 11.6. să nu îl împiedice pe locatar să își realizeze drepturile legate de închiriere decât în condițiile reglementate de legislația în vigoare și de prezentul contract. VI. Garanții pentru executarea contractului de închiriere Art. 12. — 12.1. în scopul garantării îndeplinirii întocmai a obligației de plată a chiriei, precum și a obligației de reparare a oricărui prejudiciu suferit de locator prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă de către locatar a obligațiilor prevăzute în prezentul contract, locatarul se obligă să constituie în termen de 5 zile de la încheierea prezentului contract o garanție de bună execuție. 12.2. Garanția de bună execuție se poate constitui atât prin depunerea sumei în contul de garanții al locatorului, cât și prin scrisoare de garanție bancară. Art. 13. — Locatorul poate executa garanția de bună execuție, fără nicio formalitate prealabilă, în cazul în care locatarul nu își îndeplinește obligațiile contractuale. în cazul executării scrisorii de garanție bancară, locatarul are obligația reconstituirii acesteia la valoarea inițială în termen de 15 zile de la data executării, sub sancțiunea rezilierii de drept a contractului. Toate comisioanele și spezele bancare, precum și alte cheltuieli necesare executării garanției de bună execuție se suportă de către locatar. Art. 14. — Garanția de bună execuție este de...........................lei, reprezentând 40% din valoarea cu TVA a contractului, și se pune la dispoziția locatorului în termen de 5 zile de la data încheierii contractului de închiriere. VII. Răspunderea contractuală Art. 15. — 15.1. Prezentul contract se reziliază de plin drept, fără punere în întârziere și fără intervenția instanțelor de judecata în cazul în care oricare dintre părțile contractante nu își execută obligațiile contractuale. 15.2. Rezilierea nu va avea niciun efect asupra obligațiilor deja scadente între părți. 15.3. La încetarea contractului prin ajungere la termen sau datorită rezilierii, în condițiile art. 18 pct. 18.1, locatorul nu datorează despăgubiri locatarului pentru îmbunătățirile executate pe sectorul de plajă închiriat. 15.4. Niciun litigiu născut anterior ori după încheierea contractului în legătură cu sectorul/subsectorul de plajă ce face obiectul contractului și care face imposibilă utilizarea totală sau parțială a plajei pe toată durata contractului ori numai pe o anumită perioadă nu atrage răspunderea locatorului, acest risc fiind în sarcina locatarului. VIII. încetarea contractului Art. 16. — Prezentul contract încetează: a) la expirarea termenului pentru care a fost încheiat; b) cu acordul părților; c) când locatarul nu face dovada constituirii garanției de bună execuție conform art. 12; d) prin reziliere, ca urmare a neîndeplinirii oricărei obligații contractuale; e) la data intrării în vigoare a unui act normativ care modifică obligațiile oricăreia dintre părți în asemenea măsură încât prevederile prezentului contract ar deveni, în cea mai mare parte, vădit nefavorabile locatorului sau locatarului ori dacă una dintre părți nu este de acord cu încheierea unui act adițional prin care să se modifice în mod corespunzător prezentul contract. IX. Modificarea contractului Art. 17. — Contractul se modifică numai cu acordul părților, pe bază de acte adiționale, în cazul apariției unor împrejurări sau acte normative care modifică în mod esențial obligațiile părților sau care impun obligații noi. X. Forța majoră Art. 18. — 18.1. Părțile convin să fie exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea obligațiilor asumate prin prezentul contract atunci când această neîndeplinire este urmare a intervenției unui caz de forță majoră. 18.2. Forța majoră invocată va fi comunicată celeilalte părți, în scris, în termen de 5 zile de la apariție, de către partea interesată, și este opozabilă numai dacă este atestată de o autoritate competentă în raport cu natura evenimentului. 18.3. Locatarul este obligat să accepte planurile de măsuri stabilite de către organele competente, neavând dreptul la despăgubiri. XI. Litigii Art. 19. — Eventualele litigii în legătură cu modul de derulare a prezentului contract vor fi soluționate pe cale amiabilă, iar în caz contrar, de către instanțele judecătorești competente. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 246/16.IV.2010 XII. Dispoziții finale Art. 20. — în înțelesul prezentului contract, orice notificare, cerere, comunicare sau informare va fi făcută în scris, prin orice mijloc de comunicare ce asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia. Art. 21. — Toate documentele acestui contract, precum și cele legate de executarea lui se vor întocmi în limba română. Prezentul contract s-a încheiat la sediul locatorului din municipiul Constanța, str. Mircea cel Bătrân nr. 127, în 2 (două) exemplare cu aceeași valoare juridică, dintre care 1 (unul) pentru locatar și 1 (unul) pentru locator; actele adiționale la contract se încheie în același număr de exemplare și fac parte integrantă din prezentul contract. Locator, Locatar, Administrația Națională „APELE ROMÂNE” — ............... Administrația Bazinală de Apă Dobrogea—Litoral Director, ANEXA Nr. 3 LISTA sectoarelor de plajă libere propuse spre închiriere pentru sezonul estival 2010 Nr. Sectoare de plajă Suprafață Limite crt. --- m2 --- 1 Năvodari I 83.700 Limita N --- dig Limita S --- Duna de nisip, Sud Tabăra de copii 2 Năvodari III 22.301 Zona I: Limita N --- Hanul Piraților Limita S --- Camping Marina Surf (inclusiv) 42.506 Zona II: Limita N --- Camping Marina Surf Limita S --- Perla Majestic (inclusiv) 3 Năvodari IV 7.810 Zona I: Limita N --- Perla Majestic Limita S --- Camping Pescăresc (exclusiv) 18.269 Zona II: Limita N --- Camping Pescăresc (inclusiv) Limita S --- Limita Constanța --- Năvodari 4 Mamaia I 23.161 Zona I: Limita N --- Limita Constanța --- Năvodari Limita S --- Casa de piatră (exclusiv) 14.912 Zona II: Limita N --- Casa de piatră (inclusiv) Limita S --- Enigma (inclusiv) 5 Mamaia II 62.239 Limita N --- Enigma Limita S --- Estival 6 Mamaia IV* 54.040 Limita N --- Hotel Jupiter --- Junona Limita S --- Terasa Vanghelis (inclusiv) 7 Mamaia V 64.750 Limita N --- Terasa Vanghelis Limita S --- Castel 8 Mamaia VI 36.434 Limita N --- Castel Limita S --- sud Cazino 9 Constanța I 97.060 Limita N --- Canal de descărcare Tăbăcărie Limita S --- Platformă depozitare pământ, inclusiv (în vecinătatea Plajei Modern) 10 Constanța II 50.850 Limita N --- Platformă depozitare pământ (în vecinătatea plajei Modern) Limita S --- Portul Tomis 11 Agigea 1.617 Zona I --- Cherhana 2.039 Zona II --- zona Sud de Cherhana 12 Eforie Nord II 75.550 Limita N --- Hotel Belona Limita S --- Dig Tabăra Luminița 13 Cordon Litoral Eforie Nord --- 26.683 Zona I: Limita N --- Dig Tabăra Luminița Eforie Sud Limita S --- Terasa S.C. Azur --- S.R.L. (exclusiv) 18.929 Zona II: Limita N --- Terasa S.C. Azur --- S.R.L. (inclusiv) Limita S --- Tabăra de copii Eforie Sud MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 246/16.IV.2010 15 Nr. Sectoare de plajă Suprafață Limite crt. --- m2 --- 14 Eforie Sud 20.102 Zona I: Limita N --- Limita de N stațiune Sud Limita S --- dig „Popovici” 15 Olimp I 47.232 Limita N --- canal descărcare lac Tatlageac Limita S --- Piscina Oltenia (inclusiv) 16 Jupiter 9.720 Zona II: Limita N --- Stația de pompare Bar Paradis (inclusiv) Limita S --- Complex Cometa (inclusiv) 17 Cap Aurora 5.609 Zona I: Limita N --- Hotel California (inclusiv) Limita S --- Hotel Agat 18 Venus I 4.565 Zona II: Limita N --- Limita N Hotel Carmen (inclusiv) Limita S --- Hotel Silvia (inclusiv) 19 2 Mai 22.563 Limita N --- Digul de sud port Mangalia Limita S --- pescărie 20 Vama Veche I 21.270 Limita N --- pescărie Limita S --- aleea de acces (inclusiv) 21 Vama Veche II 11.925 Limita N --- aleea de acces (exclusiv) Limita S --- Terasa Corsarul (inclusiv) 22 Vama Veche III 11.573 Limita N --- Terasa Corsarul (exclusiv) Limita S --- cazemată granițe TOTAL: 857.409 *) Sector de plajă în litigiu. MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI ORDIN privind stabilirea valorii de înlocuire pe metru pătrat, pentru anul 2010, în vederea vânzării locuințelor pentru tineri Având în vedere prevederile art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe, republicată, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, ministrul dezvoltării regionale și turismului emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Pentru anul 2010, valoarea de înlocuire este valoarea medie ponderată pe metru pătrat, calculată pe baza valorii contractelor de antrepriză încheiate, în condițiile legii, în cursul anului 2009 de către Agenția Națională pentru Locuințe cu antreprenorii, care se majorează cu un coeficient rezultat din raportul dintre valoarea medie ponderată pe metru pătrat a locuințelor puse în funcțiune în anul 2009 în cadrul Programului de construcții locuințe pentru tineri și valoarea medie ponderată pe metru pătrat contractată la momentul începerii lucrărilor acestor locuințe. (2) Valoarea medie ponderată pe metru pătrat calculată la valorile de investiții ale obiectivelor cu contracte de antrepriză încheiate în anul 2009 are la bază 78 de contracte încheiate de Agenția Națională pentru Locuințe cu antreprenorii, pentru construirea a 3.199 de locuințe cu un total de 253.678 m² suprafață construită desfășurată, și este de 353 euro/m² inclusiv TVA. (3) Coeficientul prevăzut la alin. (1) s-a calculat având la bază valorile de investiții pentru un număr de 42 de obiective puse în funcțiune în cursul anului 2009, cu 1.842 de locuințe și un total de 148.419 m² suprafață construită desfășurată. (4) Coeficientul calculat conform alin. (3) este 1,153, rezultat din raportul dintre 400 euro/m² inclusiv TVA, care este valoarea medie ponderată pe metru pătrat a locuințelor puse în funcțiune în anul 2009, și 347 euro/m² inclusiv TVA, care este valoarea medie ponderată pe metru pătrat contractată la momentul începerii lucrărilor pentru aceste locuințe. Art. 2. — Valoarea de înlocuire pe metru pătrat, pentru anul 2010, calculată conform art. 1, este de 407 euro/m² inclusiv TVA. Art. 3. — Valoarea de înlocuire pe metru pătrat se stabilește anual, până la 31 ianuarie a anului următor, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe, republicată, cu modificările ulterioare. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea București, 16 aprilie 2010. Nr. 1.298. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 246/16.IV.2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 7 BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind punerea în circulație, în scop numismatic, a unei monede din aur dedicate aniversării a 160 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu 9 Art. 1. —în conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, Banca Națională a României va pune în circulație, în scop numismatic, începând cu data de 12 aprilie 2010, o monedă din aur dedicată aniversării a 160 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu. Art. 2. — Caracteristicile monedei sunt următoarele: — valoare nominală: 500 lei; — formă: rotundă; — diametru: 35 mm; — metal: aur; — titlu: 999%O; — greutate: 31,103 g; — calitate: proof; — margine: netedă. Aversul prezintă, de sus în jos, stema României, suprapusă parțial peste valoarea nominală — 500 LEI; o carte deschisă, așezată pe o cunună de lauri, pe paginile căreia se găsesc: portretul din 1869 al lui Mihai Eminescu — la stânga și câteva semnături ale poetului — la dreapta; stema și ansamblul carte- lauri sunt plasate peste un cerc dublu; la exterior, în partea inferioară, inscripția în arc de cerc „ROMÂNIA”. Reversul prezintă, în centru, casa memorială de la Ipotești, în care a copilărit Eminescu, și portretul din 1885 al acestuia, înconjurate de un cerc dublu corespunzător celui de pe avers; la exterior, inscripțiile în arc de cerc: „MIHAI EMINESCU” — sus, „160 ANI DE LA NAȘTEREA POETULUI” — jos, „1850” — la stânga și „2010” — la dreapta. Art. 3. — Monedele, ambalate în capsule de metacrilat transparent, vor fi însoțite de broșuri de prezentare a tematicii emisiunii, redactate în limbile română, engleză și franceză. Broșurile includ certificatul de autenticitate al emisiunii, pe care se găsesc semnăturile guvernatorului Băncii Naționale a României și casierului central. Art. 4. — Monedele din aur dedicate aniversării a 160 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu au putere circulatorie pe teritoriul României. Art. 5. — Punerea în circulație, în scop numismatic, a monedelor din aur dedicate aniversării a 160 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu se realizează prin sucursalele București, Cluj, lași și Timiș ale Băncii Naționale a României. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 7 aprilie 2010. Nr. 12. ’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 246/16.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495