MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 239 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joi, 15 aprilie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI 16. — Hotărâre pentru modificarea art. 9 din Hotărârea Parlamentului României nr. 9/2009 privind înființarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea în fond, în procedură de urgență, a Codului penal, a Codului de procedură penală, a Codului civil și a Codului de procedură civilă............................... 2 17. — Hotărâre privind prelungirea mandatului președintelui și al celorlalți membri ai Consiliului de administrație al Societății Române de Radiodifuziune.... 2-3 18. — Hotărâre privind organizarea audierilor, în cadrul Grupului pentru combaterea traficului de persoane, ale reprezentanților instituțiilor publice cu atribuții în acest domeniu................................................. 3-4 DECIZII 7. — Decizie privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 15—17 aprilie 2010 ............................. 4 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 35. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre și controlul activităților desfășurate pe plajă.... 5 296. — Hotărâre pentru modificarea pct. 70¹ din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 ............................................... 6 297. — Hotărâre pentru aprobarea Memorandumului de înțelegere privind promovarea schimburilor și colaborării în domeniul IMM dintre Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului Nr. Pagina de Afaceri din România și Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză, semnat la București la 20 octombrie 2009............................................... 6 Memorandum de înțelegere privind promovarea schimburilor și colaborării în domeniul IMM între Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri din România și Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză.................................... 7-8 300. — Hotărâre privind trecerea unor construcții, aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Crișana—Bihor, din domeniul public âl statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și casării acestora, și actualizarea inventarului domeniului public al statului.................... 8-9 302. — Hotărâre pentru aprobarea Acordului privind cooperarea în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Tunisiene, semnat la Tunis la 11 iunie 2009 .................... 9 Acord privind cooperarea în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii între Guvernul României și Guvernul Republicii Tunisiene ........................................ 9-10 303. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 238/2001 privind condițiile de acordare a licenței și brevetului de turism.................... 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 457. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor pentru modificarea și completarea Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009 .................................. 12-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 9 din Hotărârea Parlamentului României nr. 9/2009 privind înființarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea în fond, în procedură de urgență, a Codului penal, a Codului de procedură penală, a Codului civil și a Codului de procedură civilă Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Articolul 9 din Hotărârea Parlamentului României nr. 9/2009 privind înființarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea în fond, în procedură de urgență, a Codului penal, a Codului de procedură penală, a Codului civil și a Codului de procedură civilă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 12 martie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 9. — în aplicarea prevederilor art. 92 alin. (9) din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 88 alin. (7) din Regulamentul Senatului, cu modificările ulterioare, Comisia prevăzută la art. 1 își desfășoară activitatea până la data de 15 mai 2010.” Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 14 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR p. PREȘEDINTELE SENATULUI, ROBERTAALMAANASTASE ALEXANDRU PEREȘ București, 14 aprilie 2010. Nr. 16. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind prelungirea mandatului președintelui si al celorlalți membri ai Consiliului de administrație al Societății Române de Radiodifuziune Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Mandatul președintelui și al celorlalți membri ai Consiliului de administrație al Societății Române de Radiodifuziune, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, se prelungește până la data de 30 iunie 2010. Art. 2. — în vederea aplicării prezentei hotărâri, procedurile de desemnare a membrilor Consiliului de administrație se suspendă. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 14 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constituția României, republicată, și ale art. 19 alin. (1) din Legea nr. 41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune, republicată, cu modificările și completările ulterioare. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR p. PREȘEDINTELE SENATULUI, ROBERTA ALMAANASTASE ALEXANDRU PEREȘ București, 14 aprilie 2010. Nr. 17. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 3 ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Consiliului de administrație al Societății Române de Radiodifuziune Maria Țoghină — președinte Bogdan Ghiu — membru titular Mitzura Domnica Arghezi — membru titular Mirela Ioana Fugaru — membru titular Andrei Alexandru — membru titular Dan Constantin Preda — membru titular Âgoston Hugo — membru titular Miomir Todorov — membru titular Bogdana Balmuș — membru titular Răzvan Dumitrescu — membru titular Adrian Valentin Moise — membru titular Cosmin Gabriel Păcuraru — membru supleant Gabriel loan lencek — membru supleant Mihaela Alexandra Cristea — membru supleant Romeo Cătălin Crețu — membru supleant Lucian Aurel Purcăreanu — membru supleant Sebesi Karen Attila — membru supleant Aurel Storin — membru supleant Vlad Velcu — membru supleant Aurelia Daniela Ciobanu — membru supleant Adrian Doroș — membru supleant PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind organizarea audierilor, în cadrul Grupului pentru combaterea traficului de persoane, ale reprezentanților instituțiilor publice cu atribuții în acest domeniu Având în vedere Rezoluția Parlamentului European nr. P7_TA (2010) 001810 din 10 februarie 2010 referitoare la prevenirea traficului de persoane și propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului CGM(2010)95 din 29 martie 2010 privind prevenirea și combaterea traficului de ființe umane și protecția victimelor, de revizuire a Deciziei-cadru 2002/629/JAI din 19 iulie 2002, luând act de Rezoluția nr. 1.702 (2010) „Acțiune împotriva traficului de ființe umane: promovând Convenția Consiliului Europei” a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, ținând cont de importanța Cartei de acțiune orientate privind consolidarea dimensiunii externe a Uniunii Europene în ceea ce privește combaterea traficului de persoane, întrucât parteneriatul și schimbul informațional dintre actorii relevanți din toate sectoarele administrației publice, dar și societatea civilă sunt esențiale pentru a preveni și a combate eficient traficul de persoane, îngrijorați de faptul că efectele crizei financiare și economice ar putea intensifica traficul de persoane, exploatând nevoia potențialelor victime de a găsi o slujbă decentă și de a scăpa de sărăcie, luând în considerare faptul că măsurile pentru combaterea traficului de persoane trebuie să pornească de la o abordare integrată și multidisciplinară, care reunește atât prevenirea și combaterea, cât și protecția, sprijinul și asistența acordate victimelor, incluzând cooperarea consolidată dintre toți factorii interesați, propunându-și să susțină cu mijloacele specifice instituției parlamentare eforturile și acțiunile sistemului instituțional național de prevenire și combatere a traficului de persoane, având în vedere că în Parlamentul României a fost constituit Grupul pentru combaterea traficului de persoane, în cadrul Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României, prin aprobarea birourilor permanente ale celor două Camere, în ședința lor din 27 aprilie 2009, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă organizarea de audieri, în cadrul Grupului pentru combaterea traficului de persoane, ale reprezentanților instituțiilor publice cu atribuții în acest domeniu. (2) Instituțiile menționate la alin. (1) sunt cele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (3) Audierile vor fi organizate în perioada 1 mai— 31 octombrie 2010. Art. 2. — (1) Informațiile rezultate din audieri vor fi utilizate pentru redactarea unui raport al Grupului pentru combaterea traficului de persoane. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 (2) Raportul prevăzut la alin. (1) va fi prezentat în ședința Art. 3. — Prezentarea la audieri a reprezentanților instituțiilor comună a celor două Camere ale Parlamentului în luna publice se face conform graficului stabilit de coordonatorul decembrie 2010. Grupului pentru combaterea traficului de persoane. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 14 aprilie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR p. PREȘEDINTELE SENATULUI, ROBERTA ALMA ANASTASE ALEXANDRU PEREȘ București, 14 aprilie 2010. Nr. 18. ANEXĂ LISTA instituțiilor publice ai căror reprezentanți vor fi audiați în cadrul Grupului parlamentar pentru combaterea traficului de persoane 1. Ministerul Administrației și Internelor și următoarele structuri subordonate: — Inspectoratul General al Poliției Române — Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane — Brigada de Combatere a Criminalității Organizate — Oficiul Român pentru Imigrări — Inspectoratul General al Poliției de Frontieră 2. Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism din cadrul Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție — Ministerul Public 3. Ministerul Justiției 4. Ministerul Afacerilor Externe 5. Departamentul pentru Afaceri Europene 6. Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului 7. Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale și următoarele structuri subordonate: — Autoritatea Națională pentru Protecția Familiei și a Drepturilor Copilului 8. Ministerul Sănătății 9. Alte instituții publice sau organizații a căror audiere este necesară ca urmare a audierilor instituțiilor nominalizate la pct. 1—8. DECIZII PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL DECIZIE privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 15—17 aprilie 2010 în conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, președintele Senatului decide: Articol unic. — în perioada 15—17 aprilie 2010, conducerea Senatului va fi asigurată de domnul senator Teodor Viorel Meleșcanu, vicepreședinte al Senatului. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 14 aprilie 2010. Nr. 7. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 5 ORDONANȚE Șl HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea și completarea art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre și controlul activităților desfășurate pe plajă Situația extraordinară prevăzută de art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, constă în necesitatea reglementării de urgență a aspectelor privind plaja utilizată în scop turistic, ținând cont că sezonul turistic estival pe litoralul românesc va începe la data de 1 mai. Ținând seama de faptul că neadoptarea unei măsuri imediate ar conduce la imposibilitatea organizării corespunzătoare a activităților specifice sezonului estival și ia imposibilitatea îmbunătățirii condițiilor de desfășurare a activităților de turism pe litoralul Mării Negre, ținând cont că aceste elemente vizează interesul public și constituie situație de urgență, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Articol unic. —Articolul 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre și controlul activităților desfășurate pe plajă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 10 martie 2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 274/2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Utilizarea plajelor în scop turistic se poate face de către persoane fizice și juridice: a) operatori economici care administrează structuri de primire turistice; b) proprietari ori administratori de ansambluri rezidențiale care desfășoară activități de turism; c) operatori economici care desfășoară activități de divertisment, agrement și/sau sportive; d) autorități ale administrației publice locale.” 2. După alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „( 11) Persoanele fizice și juridice prevăzute la alin. (1) încheie contracte de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor, pe perioada unui sezon estival, în condițiile legii.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul mediului și pădurilor, Borbely Lăszlo București, 14 aprilie 2010. Nr. 35. ’ 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea pct. 70¹ din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 23 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Punctul 70¹ din titlul II „Impozitul pe profit” din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „70¹. Pentru determinarea profitului impozabil începând cu anul fiscal 2010, nivelul ratei dobânzii pentru împrumuturile în valută este de 6%.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 31 martie 2010. Nr. 296.’ Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Memorandumului de înțelegere privind promovarea schimburilor și colaborării în domeniul IMM dintre Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri din România și Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză, semnat la București la 20 octombrie 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Memorandumul de înțelegere privind promovarea schimburilor și colaborării în domeniul IMM dintre Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri din România*) și Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză, semnat la București la 20 octombrie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi București, 31 martie 2010. Nr. 297.’ *) în conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, a fost înființat Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, prin reorganizarea Ministerului Economiei și prin preluarea activităților de comerț, întreprinderi mici și mijlocii și mediu de afaceri și a structurilor specializate în aceste domenii de la Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri, care s-a desființat. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 7 MEMORANDUM DE ÎNȚELEGERE privind promovarea schimburilor și colaborării în domeniul IMM între Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri din România și Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri din România și Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză, denumite în continuare părți, având în vedere interesul comun pentru impulsionarea schimburilor dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din cele două state, intenționând să consolideze și să dezvolte colaborarea bilaterală, exprimându-și atașamentul față de principiile egalității și avantajului reciproc, au încheiat următorul memorandum de înțelegere: ARTICOLUL I Dispoziții generale 1. Părțile sunt de acord că IMM joacă un rol important pentru promovarea dezvoltării economice și sociale, pentru creșterea locurilor de muncă și inovarea tehnologiilor. 2. Părțile sunt de acord să stabilească un mecanism de dialog și cooperare în domeniul IMM, prin care să dezvolte înțelegerea, să strângă relațiile și să intensifice contactele în așa fel încât să promoveze colaborarea IMM din cele două state și să faciliteze, în limita competențelor, promovarea și impulsionarea colaborării bilaterale dintre cele două state. 3. în vederea atingerii obiectivelor menționate la alin. 2, părțile vor respecta legislațiile celor două state, obligațiile internaționale ale acestora, inclusiv cele derivând din statutul României de membru al Uniunii Europene. ARTICOLUL II Domenii de colaborare 1. Părțile vor întreține un dialog regulat cu privire la politicile în domeniul IMM, dialog care se va concretiza în: a) schimbul de informații privind modalitățile de implementare a politicilor și a demersurilor adoptate de cele două părți pentru sprijinirea și dezvoltarea IMM, cu precădere a celor pentru promovarea schimburilor între IMM; b) comunicarea experienței departamentelor guvernamentale de resort în domeniul oferirii de servicii pentru înființarea și dezvoltarea IMM; c) impulsionarea IMM din cele două țări să se informeze reciproc despre experiențele de succes, dificultățile și obstacolele întâlnite, precum și despre modalitățile de depășire a acestora în desfășurarea activităților economice pe piața celeilalte țări. 2. Părțile vor schimba reciproc informații cu privire la: a) politicile și legislațiile în domeniul investițiilor și colaborării economice; b) târguri, expoziții, forumuri și simpozioane destinate IMM cu sediul în cele două țări, în care cele două părți sunt organizatoare; c) părțile vor asigura facilități și abordări pentru dobândirea de informații de bază și baze de date privind IMM din cele două state. 3. Părțile vor întreprinde activități care să sprijine schimburile dintre cele două state prin inițiative ca: a) transmiterea de invitații de participare și asigurarea de facilități la târguri, expoziții, forumuri și simpozioane destinate IMM, organizate de oricare dintre cele două părți; b) asigurarea de sprijin și facilități în organizarea de târguri, expoziții, forumuri și simpozioane pentru IMM, în statul celeilalte părți; c) organizarea comună de activități prielnice dezvoltării IMM din cele două state, de exemplu: misiuni economice, expoziții, târguri și simpozioane; d) cooperarea pentru identificarea de noi domenii ce pot impulsiona schimburile dintre IMM din cele două state și stabilirea de comun acord a planului de acțiune în vederea amplificării oportunităților de piață pentru IMM din cele două state; e) identificarea abordărilor ce permit dezvoltarea afacerilor pe terțe piețe și organizarea în comun a activităților de promovare pe terțe piețe sau, împreună cu o terță parte, pe o piață comun agreată. 4. Părțile se angajează să își acorde sprijin reciproc și asistență pentru IMM din statul celeilalte părți în găsirea de parteneri, colaborarea tehnologică, înființarea de sedii sau filiale. Domeniile de colaborare pot fi extinse de comun acord, însă fără a aduce atingere obligaților celor două state derivate din angajamente anterioare. Pentru atingerea țintelor menționate, părțile sunt de acord să își consolideze colaborarea și să mențină o legătură strânsă. ARTICOLUL III Instituții responsabile Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri din România, prin Direcția generală pentru IMM, comerț interior și cooperație, și Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză, prin Departamentul de Afaceri Europene, sunt instituțiile responsabile pentru punerea în practică a prezentului memorandum de înțelegere. Acestea numesc Direcția politici, dezvoltarea și creșterea competitivității pentru IMM, comerț interior și cooperație din subordinea Ministerului întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri din România ca entitate organizatoare pentru partea română și Biroul pentru dezvoltarea comerțului din subordinea Ministerului Comerțului din Republica Populară Chineză ca entitate organizatoare pentru partea chineză. ARTICOLUL IV Rezolvarea divergențelor Toate divergențele ce rezultă din interpretarea și aplicarea prezentului memorandum de înțelegere vor fi rezolvate de către cele două părți prin consultări sau negocieri amiabile. ARTICOLUL V Intrarea în vigoare, valabilitatea și modificarea prezentului memorandum de înțelegere 1. Prezentul memorandum de înțelegere va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări prin care părțile își vor comunica reciproc îndeplinirea procedurilor legale interne necesare pentru intrarea acestuia în vigoare. 2. Prezentul memorandum de înțelegere se încheie pe o perioadă de 5 (cinci) ani și va fi prelungit automat pentru o nouă perioadă de 5 (cinci) ani, dacă niciuna dintre părți nu notifică în 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 scris celeilalte părți, cu cel puțin 6 (șase) luni înainte de încetarea perioadei de valabilitate, intenția sa de a-l denunța. 3. încetarea valabilității prezentului memorandum de înțelegere nu va afecta proiectele începute în baza lui, până la finalizarea implementării acestora. 4. Prezentul memorandum de înțelegere poate fi modificat prin consensul părților. Modificările vor fi incluse într-un addendum și vor face parte integrantă din prezentul memorandum de înțelegere. Modificările vor intra în vigoare potrivit procedurii menționate la alin. 1. Drept care reprezentanții deplin autorizați ai părților au semnat prezentul memorandum de înțelegere. Semnat la București la data de 20 octombrie 2009, în două exemplare originale în limbile română, chineză și engleză, toate textele fiind egal autentice. în caz de divergențe de interpretare, textul în limba engleză va prevala. Pentru Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri din România, Gabriel Sandu, ministru Pentru Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză, Zhong Shan, ministru adjunct GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind trecerea unor construcții, aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Crișana—Bihor, din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și casării acestora, și actualizarea inventarului domeniului public al statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 10 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, al art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcțiune, casare și valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001, precum și al art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea unor construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Crișana— Bihor, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia. Art. 2. — Trecerea în domeniul privat al statului a construcțiilor prevăzute la art. 1 se face în vederea scoaterii din funcțiune și desființării acestora, în condițiile legii. Art. 3. — După scoaterea din funcțiune și demolarea construcțiilor, Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ- valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 31 martie 2010. Nr. 300. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 9 ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale construcțiilor aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Crișana—Bihor, care se transmit din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune și demolării Nr. Locul unde este situat imobilul Persoana juridică Caracteristicile tehnice ale construcției Numărul Codul crt. ce administrează imobilul M.F.P. de clasificare 1. Clădirea 4 --- Magazie Suprafața construită = 33 m2 Suprafața desfășurată = 33 m2 Orașul Ștei, Ministerul Administrației Număr cadastral 48-19-04 Str. 13 Septembrie nr. 2, și Internelor, prin Inspectoratul Valoare de inventar = 1,82 lei 101 851 8.29.10 2. județul Bihor Județean pentru Situații Clădirea 8 --- Pătul parțial de Urgență Crișana---Bihor Suprafața construită = 24 m2 Suprafața desfășurată = 24 m2 Număr cadastral 48-19-08 Valoare de inventar = 889,01 lei GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Acordului privind cooperarea în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Tunisiene, semnat la Tunis la 11 iunie 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Acordul privind cooperarea în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Tunisiene, semnat la Tunis la 11 iunie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi București, 31 martie 2010. Nr. 302.’ ACORD privind cooperarea în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii între Guvernul României și Guvernul Republicii Tunisiene PREAMBUL Guvernul României și Guvernul Republicii Tunisiene, denumite în continuare părți, dorind să consolideze cooperarea bilaterală în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii, denumite în continuare IMM, convinse de necesitatea de a institui un cadru juridic privind relațiile de cooperare dintre diferitele instituții și de a le adapta noilor realități economice naționale și internaționale, 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 exprimând voința lor comună de a stabili o strânsă colaborare pentru dezvoltarea cooperării economice dintre țările respective, au convenit următoarele: CAPITOLUL I Obiectul și conținutul cooperării ARTICOLUL 1 Obiectul cooperării (1) Părțile convin să își conjuge eforturile în scopul dezvoltării cooperării lor industriale, tehnice, științifice, tehnologice, legislative și administrative în domeniul IMM-urilor. (2) Părțile se angajează să dezvolte schimburile prin promovarea parteneriatului între întreprinderile publice și private din cele două țări și între ministerele care răspund de problematica IMM-urilor în România și, respectiv, în Republica Tunisiană. ARTICOLUL 2 Conținutul cooperării Cooperarea între părți va avea următoarele forme: a) schimb de informații și de expertize tehnice, științifice, administrative și legislative în domeniul dezvoltării sectorului privat și al promovării IMM-urilor; b) schimb de expertiză în domeniul întăririi capacităților competitive, în special la nivelul IMM-urilor nou-înființate; c) întărirea capacităților de elaborare a politicilor și a cadrelor instituționale de promovare a IMM-urilor prin intermediul schimburilor de experți; d) stabilirea de societăți mixte între întreprinderile din sectorul privat din cele două țări; e) consolidarea complementarității industriale și a mecanismelor de dezvoltare a industriilor exportatoare între întreprinderile din sectorul privat din cele două țări; f) stabilirea de relații de cooperare între ministerele însărcinate cu promovarea IMM-urilor din cele două țări; g) stabilirea oricăror alte forme de cooperare susceptibile de a dezvolta și de a promova IMM-urile; h) schimb de misiuni de afaceri pentru a sprijini inițierea transferului de tehnologii; i) organizarea de expoziții și târguri în România și în Republica Tunisiană pentru promovarea produselor și proiectelor. CAPITOLUL II Aplicarea acordului ARTICOLUL 3 înființarea Comitetului de supraveghere Pentru facilitarea aplicării prezentului acord, se instituie Comitetul de supraveghere, format din experți din cele două ministere care răspund de problematica IMM-urilor în România și, respectiv, în Republica Tunisiană. ARTICOLUL 4 Misiunea Comitetului de supraveghere Comitetul de supraveghere este însărcinat cu elaborarea acțiunilor de cooperare, de evaluare și de punere în aplicare a prezentului acord. ARTICOLUL 5 Reunirea Comitetului de supraveghere Comitetul de supraveghere se reunește în sesiune ordinară o dată pe an, alternativ în România și în Republica Tunisiană, precum și în sesiuni extraordinare, la cererea uneia dintre părți, atunci când organizarea unei astfel de sesiuni este necesară pentru îndeplinirea misiunii încredințate Comitetului de supraveghere. CAPITOLUL III Prevederi finale ARTICOLUL 6 Soluționarea divergențelor Orice diferend privind interpretarea sau aplicarea prezentului acord va fi soluționat prin negociere între părți, în conformitate cu spiritul constructiv care prevalează în relațiile dintre ele. ARTICOLUL? Amendarea acordului Prezentul acord poate fi amendat prin acordul părților, la solicitarea uneia dintre părți. Modificările convenite vor intra în vigoare în condițiile prevăzute la art. 10. ARTICOLUL 8 Durata acordului Prezentul acord se încheie pe o perioadă de 5 ani și va fi reînnoit în mod automat pentru perioade similare, dacă niciuna dintre părți nu notifică celeilalte, cu cel puțin 6 luni înainte de încetarea perioadei de valabilitate, intenția sa de a-l denunța. ARTICOLUL 9 Denunțarea acordului (1) Fiecare dintre cele două părți poate, în orice moment, să îi notifice celeilalte părți, pe cale diplomatică, decizia sa de a pune capăt prezentului acord. în acest caz, prezentul acord va ieși din vigoare în termen de 6 luni de la data primirii notificării de denunțare. (2) Denunțarea nu afectează proiectele și programele în curs, care se vor derula în conformitate cu prezentul acord până la finalizarea lor efectivă. ARTICOLUL 10 Intrarea în vigoare Prezentul acord va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări prin care părțile își vor comunica reciproc îndeplinirea procedurilor legale interne necesare pentru intrarea acestuia în vigoare. Semnat la Tunis la data de 11 iunie 2009, în două exemplare originale în limbile română, arabă și engleză, toate textele fiind egal autentice. în cazul unor diferențe de interpretare, va prevala textul în limba engleză. Pentru Guvernul României Pentru Guvernul Republicii Tunisiene Ministrul întreprinderilor mici și mijlocii, Ministrul industriei, energiei și întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri, Afif Chelbi Constantin Nită 11 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 238/2001 privind condițiile de acordare a licenței și brevetului de turism în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 238/2001 privind condițiile de acordare a licenței și brevetului de turism, cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 21 februarie 2001, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Persoana care asigură conducerea operativă a unei agenții de turism ori a unei filiale a acesteia din altă localitate sau a unei structuri de primire turistică trebuie să dețină cel puțin unul dintre următoarele documente: certificat de absolvire a unui curs de formare managerială în domeniu, organizat de un furnizor de formare profesională autorizat, în condițiile legii, diplomă de licență/masterat/doctorat privind absolvirea de cursuri universitare/postuniversitare în domeniul turismului, brevet de turism specific funcției.” 2. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 6. — (1) Licența de turism este valabilă pe perioadă nedeterminată, până la modificarea criteriilor și condițiilor de licențiere pentru care se acordă. (2) în situația în care se produc modificări cu privire la datele de identificare ale operatorului economic, ale agenției de turism sau ale filialelor acesteia și în situația în care nu mai sunt îndeplinite condițiile și criteriile de la data licențierii, operatorul economic va solicita Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului preschimbarea licenței de turism, în termen de maximum 30 de zile de la data apariției modificărilor.” 3. La articolul 13, literele a) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,, a) desfășurarea de activități turistice specifice agențiilor de turism de către operatorii economici fără a deține licență de turism, cu licență de turism suspendată, retrasă sau expirată; e) nerespectarea dispozițiilor art. 1 alin. (2);”. 4. La articolul 13, după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins: ,,h) împiedicarea, sub orice formă, a persoanelor împuternicite de a-și exercita atribuțiile de control.” 5. La articolul 14, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins: ,, c) fapta prevăzută la lit. h), cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei.” Art. II. — Prevederile prezentei hotărâri intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. III. — Prevederile prezentei hotărâri se completează cu dispozițiile-cadru ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România. Art. IV. — Procedurile și formalitățile de autorizare prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 238/2001 privind condițiile de acordare a licenței și brevetului de turism, cu modificările și completările ulterioare, pot fi îndeplinite prin intermediul punctului de contact unic, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2009. Prevederile prezentului articol se aplică după împlinirea a 60 de zile de la operaționalizarea punctului de contact unic. Art. V. — în cazul în care este necesară verificarea legalității documentelor depuse în vederea autorizării, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului va contacta autoritățile competente din statul membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European în cauză, prin intermediul IMI — Sistemul de informare în cadrul pieței interne, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2009. ★ Prezenta hotărâre transpune prevederile Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieței interne, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 376 din 27 decembrie 2006, în ceea ce privește furnizarea de servicii turistice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 31 martie 2010. Nr. 303.’ 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ORDIN pentru modificarea și completarea Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009 Având în vedere Referatul de aprobare nr. 17.334 din 24 martie 2010 al Direcției implementare proiecte din cadrul Administrației Fondului pentru Mediu, în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor, ministrul mediului și pădurilor emite următorul ordin: Art. I. — Ghidul de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 29 decembrie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 7, alineatele (2), (3) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: „( 2) Poate beneficia de prima de casare persoana fizică cu domiciliul sau reședința în România și care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: a) a dobândit tichetul valoric și documentele aferente de la un proprietar, persoană fizică, care a predat spre casare și a radiat din evidența circulației autovehiculul uzat; b) s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării autovehiculului nou, în baza tichetului valoric și a documentelor aferente dobândite potrivit lit. a), obținând o notă de înscriere; c) a achiziționat autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere, după declararea de către Autoritate a autenticității tichetului valoric. (3 ) Beneficiază de prima de casare proprietarul, persoană juridică, înființat/cu activitate de cel puțin un an la data depunerii dosarului de înscriere și care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: a) i-a fost aprobată cererea de finanțare și este inclus pe lista proprietarilor înscriși, publicată pe pagina de internet a Autorității; b) a predat colectorului spre casare autovehiculul uzat, obținând certificatul de distrugere și tichetul valoric; c) a radiat din evidența circulației autovehiculul uzat, obținând certificatul de radiere; d) s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării autovehiculului nou, în baza tichetului valoric și a documentelor aferente, obținând o notă de înscriere; e) a achiziționat autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere, după declararea de către Autoritate a autenticității tichetului valoric. (5) Neutilizarea tichetului valoric până cel mai târziu la data înscrisă în cuprinsul său atrage decăderea proprietarului din dreptul de a beneficia de prima de casare la achiziționarea autovehiculului nou.” 2. La articolul 7, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (6) și (7), cu următorul cuprins: „(6 ) De la momentul dobândirii tichetului valoric și a documentelor aferente, persoana fizică prevăzută la alin. (2) se substituie proprietarului persoană fizică, definit la art. 2 lit. j), fiind asimilată acestuia. (7) Proprietarul, persoană juridică, căruia i-a fost aprobată de către Autoritate înscrierea în program, nu are dreptul: a) să înstrăineze tichetul valoric obținut în urma casării autovehiculului uzat; b) să dobândească tichet valoric de la o altă persoană, fizică sau juridică.” 3. Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 9 Colectorul Este eligibil și poate solicita încheierea protocolului cu Autoritatea colectorul care îndeplinește, cumulativ, următoarele criterii de eligibilitate: a) este persoană juridică română, operator economic, constituită potrivit Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare; b) are ca obiect de activitate colectarea vehiculelor scoase din uz sau colectarea și tratarea vehiculelor scoase din uz; c) funcționează legal și deține autorizațiile/acordurile/avizele necesare desfășurării activității și este autorizat potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004, cu modificările și completările ulterioare; d) emite certificate de distrugere a vehiculelor scoase din uz, în nume propriu, în calitate de operator economic autorizat să desfășoare activități de colectare și tratare a vehiculelor scoase din uz, sau are încheiat contract cu un operator economic autorizat să colecteze și/sau să trateze vehicule scoase din uz și în numele căruia emite certificate de distrugere a vehiculelor MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 13 scoase din uz, în cazul în care este autorizat doar pentru colectarea acestora; e) se află inclus în lista actualizată periodic de Agenția Națională pentru Protecția Mediului; f) are îndeplinite obligațiile de plată la Fondul pentru mediu; g) depune, în perioada și în condițiile stabilite de Autoritate, documentele solicitate de către aceasta.” 4. La articolul 10, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „( 3) Sunt eligibile următoarele persoane juridice, înființate/cu activitate de cel puțin un an la data depunerii dosarului de înscriere: a) unitatea administrativ-teritorială: comună, oraș, municipiu, județ, legal înființat și delimitat, administrat conform Legii administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare; b) unitatea de învățământ de stat sau privată ori instituția de învățământ de stat sau privată, înființată și organizată în baza Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, acreditată; c) instituția publică, centrală sau locală, înființată conform legii; d) organizația neguvernamentală înființată în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare; e) operatorul economic.” 5. La articolul 11, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) Anual, Autoritatea poate organiza una, două sau mai multe sesiuni de validare. Perioada de organizare a sesiunii de validare se aprobă prin dispoziție a președintelui Autorității.” 6. La articolul 12 alineatul (8), litera I) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,l) situația financiară anuală la încheierea ultimului exercițiu financiar, însoțită, după caz, de raportul administratorilor și raportul comisiei de cenzori sau raportul de audit, precum și de ultima balanță de verificare lunară, în copii; la situația financiară anuală se anexează copia confirmării depunerii acesteia la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul județean sau al municipiului București, după caz;”. 7. La articolul 14, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Contractul se întocmește în două exemplare, ambele având aceeași valoare juridică, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară.” 8. La articolul 15, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Autoritatea verifică autenticitatea tichetelor valorice depuse de către producătorul validat și transmite acestuia, pe cale electronică, lista tichetelor valorice declarate autentice.” 9. La articolul 15, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins: „(6) Responsabilitatea corectitudinii și realității datelor și/sau informațiilor înscrise în listele proprietarilor înscriși aparține în integralitate producătorului validat.” 10. La articolul 16 alineatul (2), litera d) se abrogă. 11. La articolul 22, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) în cadrul sesiunii de înscriere, proprietarul depune la Autoritate dosarul de înscriere.” 12. La articolul 22 alineatul (2), literele c) și j) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,c) procura notarială de împuternicire/actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziție) a persoanei care reprezintă proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de însuși reprezentantul său legal, însoțită/însoțit de actul de identitate al acesteia, în copie; procura notarială de împuternicire se depune, în original, de către: operatorul economic și organizația neguvernamentală; actul de desemnare se depune, în original, de către: instituția publică, unitatea administrativ-teritorială, unitatea sau instituția de învățământ; j) cu excepția proprietarului operator economic: copia situației financiare anuale la încheierea ultimului exercițiu financiar, vizată de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, însoțită, după caz, de raportul administratorilor și raportul comisiei de cenzori sau ultimul raport de audit ori raport de analiză pe bază de bilanț, împreună cu ultima balanță de verificare lunară.” 13. La articolul 22 alineatul (6), literele e) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,e) hotărârea/decizia adunării generale a acționarilor/ asociaților, a asociatului unic, a consiliului de administrație privind participarea la program, în original sau copie legalizată; g) copiile situațiilor financiare anuale la încheierea ultimelor două exerciții financiare, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, însoțite, după caz, de rapoartele administratorilor și rapoartele comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, împreună cu ultima balanță de verificare lunară; în cazul operatorului economic constituit ca societate comercială în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, la situațiile financiare anuale, începând cu cele aferente exercițiului financiar 2009, se anexează confirmările depunerii acestora la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul județean sau al municipiului București, după caz;”. 14. La articolul 23, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) în baza propunerii Comisiei de analiză și evaluare, Autoritatea, prin Comitetul director, aprobă înscrierea în program a proprietarului, în limita fondurilor disponibile destinate programului.” MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 14 15. La articolul 23, alineatul (5) se abrogă. 16. La articolul 24, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Lista proprietarilor și sumele aprobate acestora se publică pe pagina de internet a Autorității și se actualizează periodic.” 17. După articolul 30 se introduce un nou articol, articolul 30¹, cu următorul cuprins: „ARTICOLUL 301 Contestații (1) Producătorul, colectorul sau proprietarul persoană juridică, nemulțumit de decizia Autorității, poate depune contestație la registratura acesteia, în termen de 10 zile de la data la care Autoritatea publică pe pagina sa de internet: a) lista producătorilor validați, în cazul producătorului al cărui dosar de validare nu a fost aprobat de Autoritate; b) lista colectorilor autorizați, în cazul colectorului căruia nu i-a fost aprobată de Autoritate încheierea protocolului de distribuție a tichetelor valorice; c) lista proprietarilor înscriși, în cazul proprietarului persoană juridică, al cărui dosar de înscriere nu a fost aprobat de Autoritate. (2) Aprobarea componenței comisiei de soluționare a contestațiilor se face prin dispoziție a președintelui Autorității. (3) Soluționarea contestației se face în termen de cel mult 30 de zile de la înregistrarea acesteia la registratura Autorității.” 18. La anexa nr. 3 la ghid punctul A.15, subpunctele A.15.1 și A.15.2 se modifică și vor avea următorul cuprins: ,A15.1. — situația financiară anuală la încheierea ultimului exercițiu financiar, însoțită de raportul administratorilor și raportul comisiei de cenzori sau raportul de audit; la situația financiară anuală este anexată confirmarea de depunere a acesteia la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul județean/Tribunalul Municipiului București; A.15.2. — ultima balanță de verificare lunară.” 19. La anexa nr. 4 la ghid articolul 10, punctul 10.6 se modifică și va avea următorul cuprins: „10.6. Prezentul contract s-a semnat la data de.............., la sediul AFM, în două exemplare, ambele având aceeași valoare juridică, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară.” 20. La anexa nr. 5 la ghid, punctul 5 se abrogă. 21. La anexa nr. 9 la ghid punctul 3, după litera k) se introduce o nouă literă, litera k¹), cu următorul cuprins: ,,k¹) Nu suntem considerați «Firmă în dificultate», conform Instrucțiunilor Comisiei Europene privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea firmelor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004.” 22. La anexa nr. 10 la ghid punctul 1, subpunctele 1.3 și 1.10 se modifică și vor avea următorul cuprins: „1.3. — procura notarială de împuternicire/actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziție) a persoanei care reprezintă proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de însuși reprezentantul său legal, însoțită/însoțit de actul de identitate al acesteia, în copie; procura notarială de împuternicire este depusă, în original, de către operatorul economic și organizația neguvernamentală; actul de desemnare este depus, în original, de către instituția publică, unitatea administrativ-teritorială, unitatea sau instituția de învățământ; 1. 10. — cu excepția proprietarului operator economic: copia situației financiare anuale la încheierea ultimului exercițiu financiar, vizată de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, însoțită, după caz, de raportul administratorilor și raportul comisiei de cenzori sau ultimul raport de audit ori raport de analiză pe bază de bilanț, împreună cu ultima balanță de verificare lunară.” 23. La anexa nr. 10 la ghid punctul 5, subpunctul 5.7 se modifică și va avea următorul cuprins: „5.7. — copiile situațiilor financiare anuale la încheierea ultimelor două exerciții financiare, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanțelor Publice, însoțite, după caz, de rapoartele administratorilor și rapoartele comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, împreună cu ultima balanță de verificare lunară; operatorul economic constituit ca societate comercială în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a anexat la situațiile financiare anuale, începând cu cele aferente exercițiului financiar 2009, confirmările depunerii acestora la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul județean/Tribunalul Municipiului București;”. 24. Anexele nr. 12 și 13 la ghid se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2 la prezentul ordin. Art. II. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul mediului și pădurilor, Dan Cârlan, secretar de stat București, 1 aprilie 2010. Nr. 457. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 15 ANEXA Nr. V) (Anexa nr. 12 la ghin) TICHET VALORIC Seria Falsificarea tichetului valoric sc pedepsește conform legilor Deteriorarea tichetului vatoric atrage invalidarea acestuia MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ADMINISTRAȚIA FONDULUI PENTRU MEDIU PROGRAMUL de stimulare a înnoirii Parcului auto național pentru anul 2010 Valoare: 3.800 lei (trei mii opt sute lei) Ministrul Mediului și Pădurilor Lăszlo BORBELY Acest tichet este valabil până la data de 23 noiembrie 2010 (23 noiembrie 2010 reprezintă ultima zi în care tichetul se poate depune la producătorul validat) - față - Conform Ordinului Ministrului interimar al Mediului nr. 1683/2009, publicat în M.Of. nr. 921/2009, cu modificările și completările ulterioare, acest tichet se utilizează în exclusivitate în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național - Colector: - Proprietar:___________________ - Autovehiculul uzat: categoria - Anul fabricației:_____________ - Capacitatea cilindrică: 1 \ \ - Număr de identificare: , CIF: _____________________________, CNP / CIF: ______________________, marca_____________ ,Anul primei înmatriculări în România: , Nr. certificat înmatriculare: , Data eliberării tichetului: , model Completat, nume prenume Semnătură Proprietar semnătură I ștampilă colectoare *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. - verso - 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 239/15.IV.2010 ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 13 la ghid) PROCEDURA de distribuire a tichetelor valorice destinate utilizării în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național 1. Autoritatea repartizează tichetele valorice pe județe, inclusiv pe municipiul București, în funcție de numărul de locuitori al acestora. 2. Distribuirea tichetelor valorice se efectuează de Autoritate în limita stocului repartizat fiecărui județ, inclusiv municipiului București. Distribuirea se face numai pe baza programării publicate pe pagina de internet a Autorității. 3. Distribuirea tichetelor valorice se face numai colectorului care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: a) satisface criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 9 din Ghidul de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009, cu modificările și completările ulterioare; b) a încheiat protocol de distribuție cu Autoritatea; c) se prezintă la Autoritate la data programată; d) depune cerere de distribuire a tichetelor valorice; e) prezintă Autorității, pe suport hârtie și suport electronic, lista tichetelor valorice eliberate proprietarilor care au predat spre casare autovehicule uzate. 4. Colectorul poate depune, succesiv, noi cereri de distribuire a tichetelor valorice, numai dacă îndeplinește condițiile de la pct. 3 și a eliberat către proprietari toate tichetele valorice distribuite anterior de Autoritate. 5. în luna iunie, Autoritatea procedează la regularizarea stocurilor de tichete distribuite pe județe, inclusiv în municipiul București, astfel: a) colectorul care nu a eliberat către proprietari toate tichetele valorice distribuite restituie Autorității tichetele valorice neeliberate și depune, pe suport hârtie și suport electronic, lista tichetelor valorice eliberate proprietarilor care au predat spre casare autovehicule uzate, dacă este cazul; b) Autoritatea exclude din lista operatorilor economici autorizați să desfășoare activități de colectare a vehiculelor scoase din uz și care au încheiat protocol colectorul prevăzut la lit. a); c) Autoritatea distribuie colectorilor care îndeplinesc condițiile prevăzute la pct. 4 tichetele valorice restituite în condițiile prevăzute la lit. a). 6. Colectorul poate încheia cu Autoritatea câte un protocol de distribuție a tichetelor valorice pentru fiecare punct de lucru autorizat și cuprins în lista Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. 7. Prin protocolul de distribuție încheiat între Autoritate și colector se stabilesc: a) data exactă din luna iunie la care Autoritatea procedează la regularizarea stocului de tichete valorice distribuite; b) modalitatea, condițiile și termenul de restituire a tichetelor valorice, în situația regularizării stocului de tichete valorice distribuite; c) modalitatea, condițiile și termenul de restituire a tichetelor valorice neeliberate, la finalul Programului anual de stimulare a înnoirii Parcului auto național; d) modalitatea, condițiile și termenul de restituire a tichetelor valorice neeliberate, greșit completate și/sau deteriorate de către colector; e) conținutul listei tichetelor valorice eliberate proprietarilor prevăzută la pct. 3 lit. e). EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 442252 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 239/15.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495