MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 223 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ⁹ aPrⁱlⁱe ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina DECRETE 420. — Decret privind conferirea unor ordine..... 2 Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 332. — Hotărâre pentru modificarea art. 17 din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară..................................... 2 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 37. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor privind circulația ecvinelor pe teritoriul României....... 3-5 38. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 2/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului pentru anul 2010 și a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor pentru anul 2010. 5 108. — Ordin al directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară privind aprobarea Regulamentului de avizare, verificare și recepție a lucrărilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei și al cartografiei............................................ 6-14 1.218. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului privind măsuri pentru eficientizarea utilizării fondurilor publice angajate pentru realizarea obiectivelor de investiții din programele/proiectele Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului....................... 15 ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR 176. — Decizie privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental în cadrul unităților comerciale sau de prestări cu activitate continuă de tip mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale și a Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind comunicarea publică a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora în cadrul unităților comerciale sau de prestări cu activitate continuă de tip mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale.......... 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 223/9.IV.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind conferirea unor ordine în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 6, 7 și 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea președintelui Academiei Române, cu prilejul împlinirii a 90 de ani de la înființarea institutelor de lingvistică, istorie și speologie din Cluj-Napoca, precum și a 60 de ani de la înființarea Filialei Cluj-Napoca a Academiei Române, pentru rezultatele de excepție obținute în activitatea științifică de nivel național și internațional, prin care au contribuit la formarea multor generații de specialiști și la impunerea Clujului ca un centru incontestabil al culturii și cercetării de nivel academic, Președintele României decretează: Art. 1. — Se conferă Ordinul Național Pentru Merit In grad de Comandor domnului academician Cărnii Mureșanu, director de onoare al Institutului de Istorie „George Barițiu” din Cluj- Napoca. Art. 2. — Se conferă Ordinul Național Pentru Merit In grad de Ofițer domnului profesor doctor Nicolae Edroiu, membru corespondent al Academiei Române, directorul Institutului de Istorie „George Barițiu” din Cluj-Napoca. Art. 3. — Se conferă Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler, categoria H — Cercetarea științifică: — domnului profesor doctor Eugen Beltechi, cercetător științific gradul I, Institutul de Lingvistică și Istorie Literară „Sextil Pușcariu” din Cluj-Napoca; ’— domnului profesor doctor loan Chindriș, directorul Bibliotecii Filialei Cluj-Napoca a Academiei Române; — domnului profesor doctor loan Mării, directorul Institutului de Lingvistică și Istorie Literară „Sextil Pușcariu” din Cluj- Napoca; — domnului profesor doctor loan-Aurel Pop, membru corespondent al Academiei Române, directorul Centrului de Studii Transilvane din Cluj-Napoca. București, 7 aprilie 2010. Nr. 420.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 17 din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Articolul 17 din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386 din 5 mai 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 17. — Personalul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară și al unităților sale subordonate este format din personal contractual și funcționari publici.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, Szakal Andras Zsolt București, 7 aprilie 2010. Nr. 332.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 223/9.IV.2010 3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚAALIMENTELOR ORDIN privind circulația ecvinelor pe teritoriul României Văzând Referatul de aprobare nr. 877 din 9 aprilie 2010, întocmit de Direcția generală sanitară veterinară din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, având în vedere prevederile art’. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (3) și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Mișcarea ecvinelor pe teritoriul României trebuie să fie însoțită de certificat sanitar-veterinar de sănătate și de pașaport. (2) Mișcarea ecvinelor diagnosticate pozitiv cu anemie infecțioasă ecvină este interzisă, cu excepția abatorizării. Art. 2. — Se aprobă modelul de certificat sanitar-veterinar de sănătate pentru circulația ecvinelor pe teritoriul României, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — Certificatul sanitar-veterinar de sănătate este eliberat de medicul veterinar de liberă practică împuternicit doar pentru ecvinele care sunt identificate cu microcip, care dețin pașaport și care fac obiectul comerțului intern. Art. 4. — (1) Ecvinele destinate comerțului intracomunitar se expediază doar din centrele de colectare/exploatațiile de origine autorizate sanitar-veterinar și trebuie să respecte următoarele condiții: a) animalele îndeplinesc condițiile prevăzute în Directiva Consiliului 90/426/CEE din 26 iunie 1990 privind condițiile de sănătate animală care reglementează circulația și importul de ecvidee provenind din țări terțe, cu amendamentele ulterioare; b) au fost supuse la două teste Coggins pentru depistarea anemiei infecțioase ecvine, ale căror rezultate au fost negative și care au fost efectuate pe eșantioane de sânge prelevate cu cel mult 30 de zile înainte de plecare, iar minimum unul dintre teste a fost efectuat după intrarea în centrul de colectare; testele respective împreună cu rezultatele sunt indicate în secțiunea aVII-a a pașaportului prevăzut în Regulamentul (CE) nr. 504/2008 al Comisiei din 6 iunie 2008 privind punerea în aplicare a directivelor 90/426/CEE și 90/427/CEE ale Consiliului privind metodele de identificare a ecvideelor, care însoțește animalul pe durata circulației; c) animalele sunt însoțite de un certificat de sănătate animală, în conformitate cu prevederile anexei C la Directiva Consiliului 90/426/CEE din 26 iunie 1990, cu amendamentele ulterioare; d) prevederile lit. a) nu se aplică în cazul ecvideelor provenind din exploatații situate în afara României, care fie se află în tranzit pe teritoriul României, pe rutele principale sau autostrăzi, fie traversează România direct, fără întrerupere, fiind transportate către un abator în vederea sacrificării imediate. (2) Ovulele și embrionii proveniți de la ecvidee nu sunt exportați către alte state membre dacă aceștia nu respectă următoarele condiții: a) au fost colectați de la iepe donatoare care au fost supuse unui test Coggins, al cărui rezultat a fost negativ și care a fost efectuat pe un eșantion de sânge prelevat de la fiecare iapă donatoare cu cel mult 30 de zile înaintea colectării ovulelor și embrionilor din lot; și b) lotul de ovule și embrioni este însoțit de un certificat de sănătate animală, în conformitate cu prevederile anexei la Decizia Comisiei 95/294/CE din 24 iulie 1995 de stabilire a modelului de certificat de sănătate animală pentru schimburile cu ovule și embrioni din specia ecvină, care va include următoarea mențiune suplimentară: „Ovule sau embrioni în conformitate cu prevederile Deciziei Comisiei 2007/269/CE din 23 aprilie 2007 referitoare la măsurile de protecție cu privire la anemia infecțioasă ecvină în România”. (3) Probele de sânge de la ecvinele destinate comerțului intracomunitar în vederea testării pentru anemie infecțioasă ecvină în centrul de colectare sau în exploatația de origine autorizată sanitar-veterinar sunt recoltate de către medicul veterinar oficial. (4) Este interzis accesul ecvinelor fără microcip, pașaport și certificat de sănătate în centrele de colectare autorizate pentru comerțul intracomunitar. (5) Probele de sânge provenite de la ecvinele destinate comerțului intracomunitar recoltate în centrele de colectare/exploatațiile de origine autorizate sanitar-veterinar vor fi păstrate timp de 90 de zile de la recoltare de către laboratorul care a efectuat testarea. Art. 5. — Costurile aferente certificării sunt suportate de proprietarii ecvinelor, persoane fizice sau juridice. Art. 6. — Certificatul sanitar-veterinar de sănătate este tipărit de direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiva municipiului București conform modelului prevăzut în anexă. Art. 7. — Direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiva municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 8. —Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor va controla modul de ducere la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Art. 9. — Nerespectarea prezentului ordin se sancționează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 984/2005 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 10. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Marian Zlotea București, 9 aprilie 2010. Nr. 37. ’ 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 223/9.IV.2010 ANEXĂ DIRECȚIA SANITAR-VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚAALIMENTELOR................. Cabinet medical veterinar/S.C.................. Cod: MM 00001 CERTIFICAT SANITAR-VETERINAR DE SĂNĂTATE PENTRU CIRCULAȚIA ECVINELOR PE TERITORIUL ROMÂNIEI — model — 1. Deținătorul animalelor.................................................................................. (nume, prenume/denumirea societății comerciale, CNP, C.U.I., adresă) 2. Județul de unde pleacă ecvinele............................. 3. Codul exploatației....................................... I. Numărul ecvinelor.............. II. Identificarea ecvinelor și alte acțiuni: Codul exploatației Acțiuni veterinare Data și rezultatul Număr de identificare de destinație/ (vaccinări, tratamente ultimului test a animalului (microcip) Nr. pașaportului Rasă, vârstă, sex Codul centrului antiparazitare interne, pentru anemie de colectare/Codul externe) infecțioasă ecvină abatorului 1. 2. 3. III. Originea și destinația ecvinelor Ecvinele sunt expediate: de la:...................................................................................................................... (locul de expediere) numele și adresa expeditorului:............................................................................................. la:......................................................................................................................... (locul de destinație) numele și adresa destinatarului:............................................................................................ IV. Transportul animalelor Mijloc de transport......................................................................................................... (Indicați nr. de autorizare/înregistrare sanitar-veterinară a mijloacelor de transport și numerele de înmatriculare, inclusiv remorca.) V. Certificarea sănătății animalelor Subsemnata(ul) certific că ecvina/ecvinele descrisă(e) mai sus corespund(e) următoarelor cerințe: 1. a(u) fost examinată(e) astăzi și nu prezintă semne clinice de boală; 2. nu este/nu sunt destinată(e) tăierii în cadrul unui program național de eradicare a unei boli contagioase sau infecțioase; 3. nu provin(e) dintr-o exploatație supusă unor restricții cauzate de boli specifice ecvinelor; 4. este/sunt identificată(e), astfel încât să se poată realiza cu promptitudine trasabilitatea animalelor; 5. nu provin(e) dintr-o exploatație care a fost supusă unei interdicții din motive de sănătate, nici nu a(u) venit în contact cu ecvine dintr-o exploatație care a fost supusă unei interdicții din motive de sănătate animală*); 6. nu provin(e) dintr-o exploatație care a fost supusă unei interdicții din motive de sănătate, nici nu a(u) venit în contact cu ecvine dintr-o exploatație care a fost supusă unei interdicții din motive de sănătate animală pentru: a) 6 luni în cazul ecvideelor suspectate că ar fi contactat durină, de la data ultimului contact efectiv sau posibil cu un animal bolnav; cu toate acestea, în cazul armăsarilor interdicția se aplică până când animalul este castrat; b) 6 luni în caz de morvă sau encefalomielită ecvină, de la data sacrificării ecvideelor infectate cu boala respectivă; c) 6 luni în cazul stomatitei veziculoase, de la ultimul caz înregistrat; d) 30 de zile în caz de rabie, de la ultimul caz înregistrat; e) 15 zile în caz de antrax, de la ultimul caz înregistrat; f) 30 de zile în cazul în care toate animalele din speciile receptive la bolile enumerate mai sus, localizate în exploatația respectivă, au fost sacrificate și anexele dezinfectate, începând cu data la care animalele au fost sacrificate și anexele dezinfectate, cu excepția antraxului, caz în care perioada de interdicție este de 15 zile; 7. provin(e) dintr-o exploatație în care nu s-au diagnosticat cazuri de anemie infecțioasă ecvină în ultimele 3 luni; în cazul în care a fost diagnosticată anemia infecțioasă și s-au eliminat animalele pozitive, animalele rămase în exploatație pot părăsi exploatația după ce au obținut rezultate negative la două teste Coggins efectuate la un interval de 3 luni. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 223/9.IV.2010 5 VI. Toate mijloacele de transport sau containerele în care au fost încărcate animalele sunt autorizate/înregistrate sanitar- veterinar, respectă normele privind bunăstarea animalelor pe timpul transportului, au fost curățate și dezinfectate în prealabil cu un dezinfectant înregistrat și omologat în România. Prezentul certificat este valabil 3 zile de la data emiterii, întocmit la.................data................................ (semnătura și parafa medicului veterinar de liberă practică împuternicit) *) Certific și semnez în calitate de deținător. (numele, prenumele și semnătura) AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚAALIMENTELOR ORDIN privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 2/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului pentru anul 2010 și a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor pentru anul 2010 Văzând Referatul de aprobare nr. 875 din 9 aprilie 2010, ținând cont de prevederile art. 6³ și ale art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor art. 10 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.492/2009 pentru aprobarea continuării acțiunilor sanitar- veterinare cuprinse în Programul acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, a altor acțiuni prevăzute în alte programe naționale, pe care Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor trebuie să le pună în aplicare, precum și a tarifelor maximale aferente acestora pentru anul 2010; în temeiul art. 3 alin. (1) și (3), precum și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. I. — Anexa nr. 1 la Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 2/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului pentru anul 2010 și a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor pentru anul 2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 și 49 bis din 21 ianuarie 2010, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Nota se modifică și va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1*), care face parte integrantă din prezentul ordin. 2. La capitolul I, secțiunile 1—9 se modifică și vor avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2*), care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Marian Zlotea București, 9 aprilie 2010. Nr. 38. ’ *) Anexele nr. 1 și 2 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 223/9.IV.2010 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR AGENȚIA NAȚIONALĂ DE CADASTRU Șl PUBLICITATE IMOBILIARĂ ORDIN privind aprobarea Regulamentului de avizare, verificare și recepție a lucrărilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetrie! și al cartografiei Având în vedere prevederile art. 16 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, republicată, cu modificările ulterioare, directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul de avizare, verificare și recepție a lucrărilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei și al cartografiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Mihai Busuioc București, 29 martie 2010. Nr. 108.’ ANEXĂ REGULAMENT de avizare, verificare și recepție a lucrărilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei și al cartografiei CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezentul regulament stabilește cadrul în care Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, denumită în continuare Agenția Națională, și oficiile de cadastru și publicitate imobiliară din fiecare județ și din municipiul București, denumite în continuare oficii teritoriale, își exercită atribuțiile cu privire la modul de avizare, verificare și recepție a lucrărilor din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei și al cartografiei, denumite în continuare lucrări de specialitate. Art. 2. — în sensul prezentului regulament, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) hartă — reprezentarea grafică convențională a întregii suprafețe terestre sau a unei porțiuni mari din aceasta, redusă la o anumită scară, ținându-se seama de curbura pământului; b) lucrări de cadastru general — determinarea pe bază de măsurători a poziției, a configurației și a mărimii suprafețelor terenurilor pe destinații, pe categorii de folosință și pe proprietari, precum și a construcțiilor; c) lucrări de cartografie — lucrările necesare redactării planurilor și hărților analogice sau digitale la diferite scări, a modelului digital al terenului și al ortofotoplanurilor, în sistemul național de referință și de coordonate; d) lucrări de măsurători terestre — lucrările de teren și de birou aferente execuției, modernizării și completării rețelelor de sprijin, de îndesire și de ridicare, precum și cele necesare realizării planurilor și hărților analogice sau digitale, ale modelului digital al terenului și ale ortofotoplanurilor; e) plan cadastral— reprezentarea grafică a datelor obținute în urma lucrărilor de cadastru general; f) plan topografic — reprezentarea grafică convențională, micșorată a proiecției orizontale a detaliilor topografice de pe o porțiune restrânsă a suprafeței terestre, redusă la o anumită scară, fără a se ține seama de curbura pământului. Art. 3. — (1) Specificațiile tehnice conținute în documentațiile de atribuire a contractelor de lucrări de specialitate sunt avizate pentru conformitate de Agenția Națională înainte de inițierea procedurilor de achiziție publică, indiferent de sursele de finanțare. Autoritatea contractantă efectuează recepția lucrărilor de specialitate numai după avizarea pentru conformitate, verificarea și recepția acestora de către Agenția Națională. Autoritățile contractante nu fac plăți pentru lucrările de specialitate întocmite fără respectarea celor menționate anterior. (2) Avizarea pentru conformitate și recepția lucrărilor de specialitate se solicită oficiului teritorial, în cazul lucrărilor care privesc teritoriul unui singur județ, sau Agenției Naționale, în cazul lucrărilor care privesc teritoriul mai multor județe. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 223/9.IV.2010 7 Art. 4. — Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru toate persoanele fizice și juridice, denumite în continuare persoane autorizate, care au dreptul să execute lucrări de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei și al cartografiei pe teritoriul României, conform prevederilor legale în vigoare. CAPITOLUL II Avizul de conformitate pentru începerea lucrărilor de specialitate Art. 5. — (1) Avizul de conformitate pentru începerea lucrărilor de specialitate, denumit în continuare aviz, se emite în vederea asigurării recepției tehnice pentru: a) lucrări de măsurători terestre; b) lucrări de cartografie; c) lucrări de cadastru general. (2) Avizul de începere a lucrărilor de specialitate stabilește condițiile de execuție și de utilizare a resurselor disponibile. (3) Sunt supuse avizării: a) execuția, modernizarea și completarea rețelelor de sprijin, de îndesire și de ridicare pe suprafețe mai mari de 100 km²; b) realizarea planurilor și a hărților analogice sau digitale pe suprafețe mai mari de 100 ha în extravilan și 10 ha în intravilan, a modelului digital al terenului și al ortofotoplanurilor; c) realizarea suporturilor topografice analogice și digitale pentru planurile urbanistice generale, planurile urbanistice zonale și planurile urbanistice de detaliu; întocmirea documentațiilor topografice conform Hotărârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea și evaluarea unor terenuri deținute de societățile comerciale cu capital de stat, cu modificările și completările ulterioare; d) documentațiile cartografice aferente sistemelor informaționale specifice domeniului de activitate, realizate în condițiile art. 67 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare. (4) Avizul se solicită de beneficiarul lucrării de specialitate, personal sau prin împuternicirea persoanei autorizate să execute lucrarea. Art. 6. — Cererea pentru solicitarea avizului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, se depune cu cel mult o lună înainte de începerea lucrărilor. Cererea este însoțită de un exemplar al documentației aferente lucrării de specialitate, întocmită conform anexei nr. 2. Art. 7. — (1) Avizul se redactează în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; un exemplar se transmite solicitantului, iar celălalt exemplar rămâne la emitentul avizului, împreună cu documentația primită spre avizare. Avizul este valabil până la expirarea termenului de execuție a lucrării de specialitate pentru care a fost acordat. (2) Avizul transmis solicitantului include specificarea datelor și a documentelor care pot fi utilizate și valorificate, precum și a normelor, a instrucțiunilor și a metodologiilor ce urmează să fie respectate în execuția lucrării de specialitate. (3) în aviz se precizează cerințele tehnice impuse pentru categoriile de lucrări de specialitate respective, precum și datele geodezice, cartografice și cadastrale care sunt puse la dispoziția emitentului avizului la încheierea lucrării. (4) în cazul avizelor pentru realizarea suportului topografic al planurilor urbanistice generale, al planurilor urbanistice zonale, al planurilor urbanistice de detaliu se specifică obligativitatea utilizării limitelor imobilelor înscrise în cartea funciară în baza documentațiilor cadastrale și a planurilor parcelare întocmite conform legilor de restituire a proprietății, recepționate de către oficiul teritorial. Art. 8. — (1) Lucrările și documentațiile de specialitate contractate de Agenția Națională sau de unitățile subordonate acesteia nu necesită solicitarea avizului. (2) Lucrările de specialitate interesând apărarea țării, ordinea publică și siguranța națională, executate de instituții din domeniul apărării și siguranței naționale cu personal propriu, nu necesită solicitarea avizului. CAPITOLUL III Recepția lucrărilor de specialitate Art. 9. — (1) Recepția lucrărilor de specialitate are ca scop verificarea îndeplinirii condițiilor de execuție impuse de normativele, metodologiile și instrucțiunile elaborate de Agenția Națională, a standardelor tehnice în vigoare și a avizelor eliberate. (2) Recepția lucrărilor de specialitate se referă la: a) recepția lucrărilor de măsurători terestre; b) recepția lucrărilor de cartografie; c) recepția lucrărilor de cadastru general. (3) Sunt supuse recepției: a) rețelele de sprijin și de îndesire pe suprafețe mai mari de 100 km²; b) rețelele de îndesire mai mici de 100 km² și rețelele de ridicare, concomitent cu recepția lucrărilor în care sunt integrate; c) elementele de geodezie, de cartografie și de cadastru general din lucrările de specialitate pentru realizarea sistemelor informaționale specifice domeniului de activitate; d) conținutul topografic al documentelor cartografice analogice sau digitale destinate uzului public, cum ar fi: hărțile, ghidurile, atlasele; e) conținutul topografic al expertizelor judiciare în specialitatea topografie, geodezie și cadastru, la solicitarea instanțelor de judecată; f) planurile topografice analogice și digitale, suport al documentațiilor de urbanism; g) documentațiile topografice, conform Hotărârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea și evaluarea unor terenuri deținute de societățile comerciale cu capital de stat, cu modificările și completările ulterioare; h) documentațiile tehnice ale lucrărilor de cadastru general; i) planurile topografice analogice și digitale necesare întocmirii documentației de autorizare a lucrărilor de construire sau de desființare; j) planurile și hărțile analogice și digitale, modelul digital al terenului și ortofotoplanurile executate pe suprafețe mai mari de 100 ha în extravilan și 10 ha în intravilan; k) planurile și hărțile analogice și digitale, realizate în baza Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local, cu modificările și completările ulterioare, și a Legii nr. 407/2005 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de reabilitare și extindere a infrastructurii feroviare publice. Art. 10. — (1) Recepția lucrărilor de specialitate pentru care s-a emis aviz de începere a lucrărilor este posibilă doar dacă se face dovada efectuării verificării interne a lucrării de către executant în cadrul procesului de control intern al calității. Rezultatele controlului sunt evidențiate în raportul de control 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 223/9.IV.2010 intern al calității, care însoțește documentația depusă în vederea recepției lucrării. (2) Verificarea internă presupune controlul de către un alt specialist al firmei sau, în cazul persoanelor fizice autorizate, de persoana care a efectuat lucrarea, printr-o altă metodă de lucru, a corectitudinii efectuării operațiilor de teren și de birou, pentru cel puțin 5% din volumul lucrării. (3) Raportul de control intern al calității conține cel puțin: a) prenumele și numele persoanei care a realizat operația/lucrarea de specialitate; b) prenumele și numele persoanei/persoanelor care a/au realizat controlul intern al calității; c) durata de realizare a controlului intern al calității; d) metoda utilizată pentru controlarea operației/lucrării de specialitate; e) rezultatele obținute în urma realizării controlului intern al calității; f) numărul și tipul erorilor identificate în urma controlului intern al calității; g) semnătura persoanei/persoanelor care a/au realizat controlul intern al calității. (4) Pentru planurile topografice, suport al documentațiilor de urbanism, nu este necesară depunerea raportului de control intern al calității. Art. 11. — (1) Solicitarea recepției, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4, și documentația anexată la aceasta se repartizează personalului de specialitate, care analizează și redactează propunerea de răspuns în una dintre variantele: a) proces-verbal de recepție, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5; b) notă de completare, în cazul solicitării de date suplimentare, completări sau pentru refacerea lucrării; modelul notei de completare este prevăzut în anexa nr. 6; (2) Recepția planurilor și a hărților realizate în baza Legii nr. 198/2004, cu modificările și completările ulterioare, și a Legii nr. 407/2005, a planurilor topografice, suport al documentațiilor de urbanism, se finalizează prin întocmirea procesului-verbal de recepție și prin aplicarea pe planuri a parafei pentru recepție; modelul parafei este prevăzut în anexa nr. 7. Art. 12. — Procesul-verbal de recepție se redactează în 4 exemplare; două exemplare se transmit solicitantului, iar celelalte exemplare rămân la emitentul avizului, împreună cu documentația primită pentru recepție. Art. 13. — (1) Recepția lucrărilor de specialitate se efectuează, după caz, de oficiile teritoriale sau de Agenția Națională prin Direcția de geodezie și cartografie sau de Centrul Național de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie și Teledetecție, în funcție de cele stabilite de emitentul avizului de începere a lucrărilor. Lucrările de specialitate pentru care nu este necesar a se emite aviz de începere a lucrărilor se recepționează de către oficiile teritoriale. (2) Categoriile de lucrări de specialitate care se recepționează de Agenția Națională sunt: a) rețelele de sprijin și de îndesire care se execută pe teritoriul mai multor județe; b) planurile și hărțile analogice sau digitale la scări mai mici decât 1:5000, care acoperă mai multe județe sau întreg teritoriul țării; c) modelul digital al terenului și ortofotoplanurile; d) conținutul topografic al documentelor cartografice analogice sau digitale destinate uzului public. (3) Categoriile de lucrări de specialitate care se recepționează de oficiile teritoriale sunt: a) rețele de sprijin și de îndesire, care se execută pe teritoriul unui singur județ; b) planurile și hărțile analogice sau digitale la scări mai mari sau egale cu 1:5000; c) planurile și hărțile analogice sau digitale la scări mai mici decât 1:5000, care se execută pe teritoriul unui singur județ; d) documentațiile topografice, conform Hotărârii Guvernului nr. 834/1991, cu modificările și completările ulterioare; e) elementele de geodezie, de cartografie și de cadastru general din lucrările de specialitate pentru realizarea sistemelor informaționale specifice domeniului de activitate; f) planurile topografice, suport al documentațiilor planurilor urbanistice generale, al planurilor urbanistice zonale, al planurilor urbanistice de detaliu; g) planurile topografice necesare întocmirii documentației de autorizare a lucrărilor de construire și de desființare, precum și a altor planuri cu suprafața mai mică de 100 ha în extravilan și 10 ha în intravilan; h) conținutul topografic al expertizelor judiciare în specialitatea topografie, geodezie și cadastru, la solicitarea instanțelor de judecată; i) documentațiile tehnice rezultate în urma execuției lucrărilor de cadastru general, conform prevederilor art. 22. (4) Recepția este obligatorie pentru toate categoriile de lucrări de specialitate cuprinse la art. 9 alin. (2) și (3), indiferent de sursa lor de finanțare. Art. 14. — (1) Recepția lucrărilor de specialitate contractate de Agenția Națională și instituțiile subordonate acesteia sau executate la solicitarea Agenției Naționale de către unitățile subordonate este coordonată de direcțiile de specialitate și se realizează de către acestea sau de către unitățile subordonate, după caz. (2) în cazul în care recepția nu poate fi executată prin personalul propriu, Agenția Națională sau unitățile subordonate pot încheia, pentru efectuarea recepției, contracte cu persoanele autorizate care au dreptul să execute lucrări de specialitate în domeniu, pe teritoriul României, potrivit prevederilor legale. Art. 15. — Solicitarea recepției lucrărilor de specialitate este însoțită de: a) un borderou al documentelor; b) copie de pe aviz; c) documentația, în format analogic și digital; planurile și hărțile digitale se predau în format vector și raster. Art. 16. — (1) La recepție se parcurg următoarele etape: a) analiza generală, urmărindu-se respectarea prevederilor avizului și a modului de îndeplinire a acestora; b) verificarea lucrărilor de teren; c) verificarea lucrărilor de birou. (2) Prin verificarea lucrărilor de teren prevăzute la alin. (1) lit. b) se urmărește: a) modul de materializare și de amplasare a punctelor rețelelor geodezice și a punctelor rețelelor de îndesire și de ridicare; b) corespondența conținutului produselor cartografice cu realitatea din teren; c) gradul de precizie a produsului cartografic. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 223/9.IV.2010 9 (3) Prin verificarea lucrărilor de birou prevăzute la alin. (1) lit. c) se urmărește: a) modul de utilizare a datelor inițiale pentru realizarea lucrării de specialitate; b) calitatea și corectitudinea operațiunilor, a măsurătorilor și a calculelor; c) calitatea produselor și a documentelor finale, din punct de vedere al conținutului, al formei de prezentare și al gradului de precizie. Art. 17. — Recepția lucrărilor de specialitate care presupun lucrări de teren și lucrări de birou se realizează astfel: a) recepția lucrărilor de teren se efectuează de către oficiile teritoriale pe raza cărora se află lucrarea de specialitate recepționată; b) recepția lucrărilor de birou se face, după caz, de către Agenția Națională sau de oficiile teritoriale, în funcție de teritoriul pe care se situează lucrarea de specialitate. Art. 18. — (1) Recepția elementelor de geodezie, de cartografie și de cadastru din lucrările de specialitate pentru realizarea sistemelor informaționale specifice domeniului de activitate urmărește și asigurarea condițiilor tehnice pentru integrarea datelor în baza de date a Agenției Naționale. (2) în cazul în care, din cauza mărimii, a ariei de răspândire și a complexității lucrărilor de specialitate, acestea se finalizează în perioade care depășesc 12 luni, se admite și efectuarea de recepții pe zone, dar numai pe faze de lucrări încheiate, finalizate cu documentații, care pot fi preluate pentru a fi integrate în baza de date a Agenției Naționale. Art. 19. — (1) Recepția conținutului topografic al documentelor cartografice analogice sau digitale destinate uzului public se referă la recepția oricărei reprezentări cartografice, hartă sau plan a/al teritoriului României sau a/al unei părți a acestuia, realizată ca atare sau inclusă în atlase, ghiduri și/sau reviste, indiferent de suportul pe care este realizată, de modul de vizualizare și de sistemul de referință și de coordonate utilizat. (2) Recepția documentelor cartografice de uz public urmărește conformitatea reprezentării cartografice cu realitatea, limitele administrative, sursele de date cu conținut topografic și modul de utilizare a acestora în cadrul documentului cartografic. Art. 20. — Recepția documentațiilor topografice, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 834/1991, cu modificările și completările ulterioare, se realizează conform Criteriilor Ministerului Economiei și Finanțelor și Ministerului Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului nr. 2.665/1 C/311/1992 privind stabilirea și evaluarea terenurilor aflate în patrimoniul societăților comerciale cu capital de stat, cu modificările și completările ulterioare. Art. 21. — (1) Pentru recepția planurilor topografice, suport al documentațiilor de urbanism, prevăzute la art. 13 alin. (3) lit. f) și g), cererea de recepție a lucrărilor se depune la oficiile teritoriale împreună cu un exemplar al documentației aferente, conform anexelor nr. 8 și 9. (2) Suportul topografic supus recepției conține limita din arhiva oficiului teritorial stabilită în baza Legii nr. 2/1968 privind organizarea administrativă a teritoriului României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și limita propusă prin planul urbanistic general, cu luarea în considerare a limitelor imobilelor înscrise în cartea funciară în baza documentațiilor cadastrale și a planurilor parcelare întocmite în baza legilor de restituire a proprietății, recepționate de către oficiul teritorial. (3) în cazul în care există divergențe cu privire la limite, oficiul teritorial recepționează suportul topografic pentru documentația de urbanism, cu identificarea tronsonului de hotar respectiv și menționează pe acesta: „Pe tronsonul de hotar .......... între punctele ... și .... limita prezentată prin documentația de urbanism nu este aceeași cu limita deținută în arhiva oficiului teritorial ... Art. 22. — (1) Recepția documentațiilor tehnice rezultate în urma execuției lucrărilor de cadastru general se realizează de o comisie de recepție numită prin ordin al directorului general al Agenției Naționale. (2) în scopul realizării recepției documentației tehnice rezultate în urma execuției lucrărilor de cadastru general, executantul predă la oficiul teritorial documentațiile cadastrale care compun lucrarea întocmită conform prevederilor specificațiilor tehnice din caietele de sarcini ale lucrărilor pentru introducerea cadastrului general. (3) Recepția cantitativă și calitativă a lucrărilor de cadastru general se finalizează prin procesul-verbal de recepție și un raport al comisiei de recepție. CAPITOLUL IV Dispoziții finale Art. 23. — Beneficiarii lucrărilor de specialitate nu pot prelua, utiliza sau pune la dispoziție categoriile de date și documente rezultate din procesul de realizare a lucrărilor precizate în cap. II și III, dacă acestea nu sunt avizate și recepționate conform prevederilor prezentului regulament. Art. 24. —Tarifele pentru serviciile de avizare și recepție sunt aprobate prin ordin al ministrului administrației și internelor și se încasează odată cu depunerea solicitării. Art. 25. — Evidența avizelor de începere a lucrărilor de specialitate și a recepțiilor acestora se face de către compartimentele de specialitate din cadrul Agenției Naționale/unităților subordonate, în conformitate cu anexa nr. 10. Art. 26. — (1) Lucrările de specialitate care fac obiectul recepționării conținutului topografic al documentelor cartografice destinate uzului public sunt publice numai după efectuarea recepției acestora. (2) Executantul lucrării de specialitate este obligat ca, după recepția documentelor cartografice destinate uzului public, să inscripționeze documentele cu mențiunea „Recepționat ANCPI/data”. Art. 27. — (1) Limita intravilanului de pe suportul topografic al planului urbanistic general/planului urbanistic zonal, recepționat de către oficiul teritorial devine oficială și este introdusă în baza de date a oficiilor teritoriale după aprobare prin hotărâre a consiliului local a planului urbanistic general/planului urbanistic zonal. (2) în situația în care hotărârea consiliului local de aprobare a planului urbanistic general/planului urbanistic zonal nu este transmisă oficiului teritorial, acesta recepționează lucrările de specialitate ținând cont de limita intravilanului existentă în baza de date. Art. 28. — Nerespectarea prezentului regulament de către persoanele autorizate se sancționează potrivit art. 64 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare. Art. 29. — Anexele nr. 1—10 fac parte integrantă din prezentul regulament. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 223/9.IV.2010 ANEXA Nr. 1 la regulament Model de solicitare a avizului de începere a lucrărilor de specialitate Datele de identificare a solicitantului (nume/denumire, adresă, telefon, fax etc.) Către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară/Oficiul de Cadastru, și Publicitate Imobiliară...................................... Vă rugăm să avizați începerea lucrării:................................................................ (denumirea lucrării) având ca scop........................................................................................... Executant.............................................................................................. Beneficiar............................................................................................. Se propune realizarea lucrării în perioada:...................—................ în susținerea solicitării avizului, la prezenta se anexează documentația aferentă, totalizând........... pagini. Data Calitatea (funcția), prenumele, numele și semnătura ANEXA Nr. 2 la regulament Documentația anexată la solicitarea avizului Documentația respectivă trebuie să permită instituției căreia i se solicită avizul (Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară sau oficiul de cadastru și publicitate imobiliară) să identifice limitele teritoriului care face obiectul avizului și să aprecieze cantitățile și categoriile de lucrări necesare pentru obținerea rezultatelor așteptate. în acest sens, documentația include următoarele elemente și precizări: a) planul de încadrare în zonă; b) precizarea limitelor zonei (cursuri de apă, căi de comunicație, limite administrative etc. sau trapeze în nomenclatură Gauss, sau coordonate geografice extreme); c) specificarea cât mai completă a datelor ce vor fi incluse în lucrare, a modului în care acestea vor fi stocate, organizate și reprezentate, a preciziei (calității) lor, a gradului de detaliere; a formatului în care vor fi predate; d) scopul lucrării; e) utilizatorii (beneficiarii) lucrării; executantul lucrării; f) specificațiile tehnice solicitate de beneficiar (sau prevăzute în caietul de sarcini), care au mențiunea: „conform cu originalul”; g) scara corespunzătoare a produselor cartografice care se doresc a fi realizate; h) suprafața pe care se execută lucrarea (în ha). MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 223/9.IV.2010 11 ANEXA Nr. 3 la regulament Model de aviz pentru începerea lucrărilor de specialitate AVIZ N r....../....... Către................................................................... în calitate de beneficiar/executant (date de identificare a beneficiarului/executantului) Analizând solicitarea dumneavoastră înregistrată la noi cu nr.........................din......................avizăm începerea lucrării.............................................................................. (denumirea lucrării) 1. Datele principale ale lucrărilor prevăzute a se executa Obiectivul lucrării:.......................... Amplasamentele pentru care se solicită avizul sunt: — suprafața totală:..............ha; — termenul de execuție................... 2. Documentare 3. Condiții tehnice pentru executarea lucrărilor (Pentru lucrările de topografie și cartografie se va specifica faptul că suportul digital va conține informațiile pe straturi tematice.) 4. Recepția lucrării (indicarea instituției care efectuează recepția) 5. Tariful pentru recepție 6. Documentația finală Director generai/Directorul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară.................... ANEXA Nr. 4 la regulament Model de solicitare a recepției lucrărilor de specialitate Datele de identificare ale solicitantului (nume/denumire, adresă, telefon, fax etc.) Către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară/Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară.................................. CERERE DE RECEPȚIE Vă înaintăm alăturat documentația aferentă lucrării................................................, (denumirea lucrării) în vederea recepției, conform prevederilor Regulamentului de avizare, verificare și recepție a lucrărilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei, topografiei și cartografiei Executant:........................................................................................... Beneficiar:.......................................................................................... Solicit comunicarea răspunsului La sediul Agenției Naționale Prin poștă de Cadastru și Publicitate Imobiliară/Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară.............. □ □ Data.................... Calitatea (funcția), prenumele, numele și semnătura 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 223/9.IV.2010 ANEXA Nr. 5 la regulament Model de proces-verbal de recepție a lucrărilor de specialitate Aprob Director general/Director al Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară..... PROCES-VERBAL DE RECEPȚIE N r. .... întocmit astăzi................................ privind lucrarea............................... având Aviz de începere a lucrărilor cu nr......data................. 1. Beneficiar................................................................................. 2. Executant.................................................................................. 3. Denumirea lucrărilor recepționate.......................................................... 4. Nominalizarea documentelor și a documentațiilor care se predau Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară/Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară ....... conform avizului de începere a lucrărilor. 5. Concluzii (Se va face referire la încadrarea în prevederile caietului de sarcini și ale avizului de începere a lucrărilor.) Lucrarea este declarată ADMISĂ/RESPINSĂ. 6. Condiții impuse pentru refacerea sau completarea lucrărilor în cazul calificativului de lucrare RESPINSĂ (Se va întocmi notă de constatare cu motivele respingerii.) Semnături Consilier/lnspector de specialitate, Director Direcție/lnginer-șef al Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară........ ANEXA Nr. 6 la regulament Model de notă de completare Aprob Director general/Director al Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară....... NOTĂ DE COMPLETARE la Cererea de recepție / Către................................................................................................ (date de identificare a beneficiarului/executantului) Analizând cererea dumneavoastră pentru recepția lucrării...................................... (denumirea lucrării) este necesar să aduceți următoarele completări:..................................................... Termenul de soluționare a cererii se va stabili de la data transmiterii completărilor solicitate. Semnături Consilier/lnspector de specialitate, Director Direcție/lnginer-șef al Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară.......... MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 223/9.IV.2010 13 ANEXA Nr. 7 la regulament Model de parafă pentru recepție Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară/ Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară 30 mm Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (nr. de înregistrare/data) Recepționat (prenumele și numele consilierului/inspectorului) 55 mm Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (nr. de înregistrare/data) (nr. de înregistrare/data) Recepționat Recepționat (prenumele și numele inspectorului) (prenumele și numele consilierului) (semnătura) (semnătura) ANEXA Nr. 8 la regulament Documentația anexată la solicitarea recepției suportului topografic Documentația pentru recepția suportului topografic al PUG 1. Memoriu tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumente utilizate, prelucrarea și modul de stocare, organizare și reprezentare a datelor, preciziile obținute, suprafața unității administrativ-teritoriale (în ha), suprafața intravilanului existent și propus, calculată din coordonatele punctelor de contur 2. Copie a avizului de începere a lucrării 3. Plan topografic (în format analogic și digital — dxf) la o scară convenabilă (scara 1:5.000—1:1.000 sau, în cazuri speciale, 1:10.000), astfel încât să cuprindă: a) limita unității administrativ-teritoriale; b) limita vechiului intravilan; c) propunerea pentru limita intravilanului nou. 4. Măsurătorile realizate în rețeaua de îndesire, cu tehnologie clasică sau cu tehnologie GNSS (GPS), dacă este cazul, în format digital 5. Inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune ce vor defini limita intravilanului propus, în format digital al PUG/PUZ/PUD 6. Descrierea limitei intravilanului propus, în format analogic și digital 7. Calculul analitic al suprafeței unității administrativ- teritoriale, precum și al suprafeței existente și propuse a fiecăruia dintre intravilanele componente 8. Dovada achitării tarifelor legale. Documentația pentru recepția suportului topografic al PUZ 1. Memoriu tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumente utilizate, prelucrarea și modul de stocare, organizare și reprezentare a datelor, preciziile obținute, suprafața pe care se execută lucrarea (în ha) 2. Copie a avizului de începere a lucrării 3. Plan de încadrare în zonă, la o scară convenabilă, pe care se va evidenția limita PUZ față de limita intravilanului existent, în cazul PUZ-urilor executate în extravilan 4. Plan topografic (în format analogic și digital — dxf), scara 1:2.000—1:500, pe care se vor evidenția limitele PUZ-ului și limitele imobilelor din interiorul PUZ cărora le-au fost acordate numere cadastrale 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 223/9.IV.2010 5. Măsurătorile realizate în rețeaua de îndesire, cu tehnologie clasică sau cu tehnologie GNSS (GPS) în format digital 6. Inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune care definesc limita PUZ-ului, în format digital 7. Calculul analitic al suprafeței delimitate prin PUZ 8. Certificatul de urbanism pentru aprobarea investiției 9. Dovada achitării tarifelor legale. Documentația pentru recepția suportului topografic al PUD 1. Memoriu tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumente utilizate, prelucrarea și modul de stocare, organizare și reprezentare a datelor, preciziile obținute, suprafața pe care se execută lucrarea (în ha) 2. Copie a avizului de începere a lucrării 3. Plan de încadrare în zonă la scara 1:10.000—1:2.000 4. Plan topografic (în format analogic și digital — dxf) întocmit la scara 1:1.000—1:500 pe care se vor evidenția limitele PUD-ului și limitele imobilelor din interiorul PUD cărora le-au fost acordate numere cadastrale 5. Măsurătorile realizate în rețeaua de îndesire, cu tehnologie clasică sau cu tehnologie GNSS (GPS), în format digital; 6. Inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune care definesc limita PUD-ului, în format digital 7. Calculul analitic al suprafeței delimitate prin PUD 8. Certificatul de urbanism pentru aprobarea investiției 9. Dovada achitării tarifelor legale ANEXA Nr. 9 la regulament Documentația anexată la solicitarea recepției planurilor topografice necesare întocmirii documentației de autorizare a lucrărilor de construire sau desființare 1. Memoriu tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, preciziile obținute, date referitoare la imobil, suprafața pe care se execută lucrarea, date referitoare la situația existentă și la cea propusă, specificarea modului de materializare a limitelor 2. Plan de încadrare în zonă 3. Măsurătorile realizate în rețeaua de îndesire, în format digital 4. Plan topografic (în format analogic și digital —format .dxf) la scara 1:2.000—1:100, după caz, care va cuprinde și reprezentarea reliefului și a limitelor cadastrale ale imobilului 5. Certificat de urbanism, în copie 6. Extras de carte funciară pentru informare și extrasul de plan cadastral actualizate 7. Dovada achitării tarifelor legale ANEXA Nr. 10 la regulament Registrul de evidență a avizelor și recepțiilor Numărul Persoana Număr Data emiterii și data Solicitant Denumirea de specialitate Răspunsul Arhivă2 Observații aviz/recepție înregistrării lucrării care a analizat la solicitare1 solicitării solicitarea 0 1 2 3 4 5 6 7 8 ¹ Avizat favorabil, notă de completare, proces-verbal de recepție. ² Codul de arhivă unde se păstrează documentația. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 223/9.IV.2010 15 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI ORDIN privind măsuri pentru eficientizarea utilizării fondurilor publice angajate pentru realizarea obiectivelor de investiții din programele/proiectele Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) lit. c), f) și g) și ale art. 44 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 5 din Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico- economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, luând în considerare prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 pct. IV lit. b), pct. VI lit. a)—c) și e), pct. VIII lit. a), c) și f), ale art. 6 lit. o), precum și ale art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, ministrul dezvoltării regionale și turismului emite prezentul ordin. Art. 1. — Pentru fiecare obiectiv de investiții din programele/proiectele finanțate parțial/integral de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate cu această destinație în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, autoritățile contractante vor acționa pentru eficientizarea utilizării fondurilor publice, prin: a) actualizarea devizului general estimativ aferent indicatorilor tehnico-economici aprobați la încheierea contractului de achiziție de servicii/lucrări, ca urmare a derulării, în condițiile legii, a procedurii de achiziție publică, rezultând valoarea de finanțare a obiectivului de investiții; b) transmiterea devizului general actualizat, în copie, la direcția generală/unitatea de management al proiectului coordonatoare din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. Art. 2. — Pe durata executării lucrărilor la obiectivele de investiții prevăzute la art. 1, cu încadrarea în fondurile aprobate cu această destinație și în limita indicatorilor tehnico-economici aprobați, în cazuri temeinic motivate, autoritatea contractantă poate încheia, în condițiile legii, acte adiționale la contractul de achiziție de servicii/lucrări, în baza deciziei autorității contractante, dacă: a) valoarea adiționată cumulată majorează cu până la 10% prețul contractului inițial de achiziție de servicii/lucrări, altele decât cele prevăzute la lit. b); b) valoarea adiționată cumulată majorează cu până la 20% prețul contractului inițial de achiziție de lucrări de intervenții de natura consolidărilor la construcții existente și instalațiile aferente, precum și în cazul contractului inițial de achiziție de lucrări pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acțiuni accidentale și/sau calamități naturale, pe durata executării lucrărilor. Art. 3. — Prin exceptare de la prevederile art. 2, în situații excepționale și temeinic motivate, în limita indicatorilor tehnico-economici aprobați, pe durata executării lucrărilor la obiectivele de investiții prevăzute la art. 1, autoritatea contractantă poate încheia, în condițiile legii, acte adiționale la contractul de achiziție de servicii/lucrări, a căror valoare adiționată cumulată majorează cu mai mult de 10%, respectiv 20% prețul contractului inițial, condiționat de existența și încadrarea în fondurile aprobate cu această destinație în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului și a avizului prealabil al Consiliului tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, dacă prin această măsură se asigură finalizarea obiectivului de investiție în termenul aprobat. Art. 4. — în aplicarea prevederilor art. 2, actele adiționale se întocmesc, obligatoriu, în baza referatelor de necesitate și oportunitate privind încheierea actelor adiționale, elaborate de autoritatea contractantă și însoțite de documente justificative, respectiv procese-verbale de constatare/control, note tehnice de inspecție, dispoziții de șantier, note de comandă pentru lucrări suplimentare/adiționale, note de renunțare și altele asemenea, după caz. Art. 5. — în situația prevăzută la art. 3, la solicitarea pentru emiterea avizului Consiliului tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, autoritatea contractantă va anexa referatele de necesitate și oportunitate privind încheierea actelor adiționale, însoțite de copii ale documentelor justificative prevăzute la art. 4, precum și de graficul de execuție cu eșalonarea corespunzătoare a costurilor, pentru asigurarea finalizării obiectivului de investiție în termenul aprobat. Art. 6. — Prevederile prezentului ordin se aplică atât contractelor care se semnează după data intrării în vigoare a prezentului ordin, cât și contractelor aflate în derulare la această dată, pentru lucrări rămase de executat. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Gheorghe Nastasia, secretar general București, 31 martie 2010. Nr. 1.218. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 223/9.IV.2010 ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR DECIZIE privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental în cadrul unităților comerciale sau de prestări cu activitate continuă de tip mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale și a Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind comunicarea publică a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora în cadrul unităților comerciale sau de prestări cu activitate continuă de tip mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale Având în vedere prevederile art. 131³ alin. (1) și ale art. 138 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 alin. (2) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcționarea, structura personalului și dotările necesare îndeplinirii atribuțiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, cu modificările ulterioare, ținând cont de cererea formulată de către Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) cu nr. RG 11/7777/23.03.2010, precum și Referatul nr. RGII/7865/30.03.2010 al Direcției registre, gestiune colectivă și relații publice, în temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) și ale art. 7 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006, cu modificările ulterioare, directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite următoarea decizie: Art. 1. — Se constituie Comisia pentru negocierea Metodologiei privind comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental în cadrul unităților comerciale sau de prestări cu activitate continuă de tip mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale, începând cu data de 19 aprilie 2010, cu următoarea componență: • un reprezentant al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România — Asociația pentru Drepturi de Autor (UCMR- ADA), pe de o parte; și • un reprezentant al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), pe de altă parte. Art. 2. — Se constituie Comisia pentru negocierea Metodologiei privind comunicarea publică a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora în cadrul unităților comerciale sau de prestări cu activitate continuă de tip mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale, începând cu data de 19 aprilie 2010, cu următoarea componență, după cum urmează: • un reprezentant al Centrului Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți (CREDIDAM) și al Uniunii Producătorilor de Fonograme din România (UPFR), pe de o parte; și • un reprezentant al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), pe de altă parte. Art. 3. — Comisiile constituite potrivit art. 1 și 2 au obligația să desfășoare negocierile în conformitate cu dispozițiile art. 131¹ și ale art. 131² alin. (1) și (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la data constituirii. Art. 4. — Comisia își stabilește programul întâlnirilor pe care îl comunică Oficiului Român pentru Drepturile de Autor. Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, Rodica Pârvu București, 30 martie 2010. Nr. 176.’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 442092 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223/9.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495