MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 213 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 6 aprilie 2010 Nr. SUMAR Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 82. — Instrucțiuni ale ministrului administrației și internelor privind organizarea și desfășurarea activității de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative ..................................... 2-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 213/6.IV.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR INSTRUCȚIUNI privind organizarea și desfășurarea activității de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative Având în vedere art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 66/1999 pentru aderarea României la Convenția cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor emite următoarele instrucțiuni: CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezentele instrucțiuni stabilesc cadrul legal privind organizarea și desfășurarea activității de eliberare a apostilei de către instituțiile prefectului. Art. 2. — (1) Activitatea de eliberare a apostilei de către instituțiile prefectului se realizează potrivit competențelor stabilite la art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 66/1999 pentru aderarea României la Convenția cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare, și în limitele prevăzute de Convenția de la Haga cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, denumită în continuare Convenție. (2) Lista statelor semnatare ale Convenției este prevăzută în anexa nr. 1. (3) Lista statelor semnatare ale Convenției cu care statul român a încheiat convenții, tratate sau acorduri privind asistența juridică în materie civilă este prevăzută în anexa nr. 2. Art. 3. — (1) în sensul prevederilor art. 2 alin. (1), instituțiile prefectului: a) eliberează apostila cu privire la actele administrative oficiale; b) nu eliberează apostila cu privire la actele prevăzute la art. 1 alin. 2 lit. a), c) și d) și alin. 3 din Convenție. (2) Apostila se aplică de instituțiile prefectului pe actele oficiale administrative, denumite în continuare acte, emise de autorități ale administrației publice centrale sau locale, precum și de alte organe de autoritate administrativă din România, care organizează o activitate de interes public, în cadrul unor competențe stricte stabilite prin lege, pentru scopurile prevăzute la art. 5 alin. 2 din Convenție. (3) Lista principalelor categorii de acte dintre cele prevăzute la alin. (2) se întocmește și se actualizează de Ministerul Administrației și Internelor, prin Direcția pentru relațiile cu instituțiile prefectului, denumită în continuare structura coordonatoare, și se publică pe site-ul Ministerului Administrației și Internelor. (4) în vederea actualizării listei prevăzute la alin. (3), instituțiile prefectului transmit de îndată la Ministerul Administrației și Internelor — structura coordonatoare o copie a actului pentru care se solicită eliberarea apostilei, dacă acesta nu se regăsește în listă. Art. 4. — (1) Activitatea de eliberare a apostilei se desfășoară prin intermediul biroului organizat în cadrul instituțiilor prefectului, denumit în continuare birou apostilă. (2) Instituția prefectului, prin biroul apostilă, realizează următoarele activități: a) primirea documentelor cerute de prezentele instrucțiuni pentru eliberarea apostilei; b) verificarea competenței instituției prefectului; c) înregistrarea cererii de eliberare a apostilei; d) verificarea semnăturii și a calității în care a acționat semnatarul actului pentru care se solicită apostilarea și, dacă este cazul, a identității sigiliului sau a ștampilei de pe act; e) completarea apostilei; f) semnarea apostilei și aplicarea ștampilei cu stemă; g) eliberarea apostilei. Art. 5. — (1) Taxele aferente apostilei sunt prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 128/2000 privind stabilirea unor taxe pentru serviciile prestate pentru persoanele fizice și juridice de către Ministerul Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 570/2002, cu modificările ulterioare, și se percep pentru fiecare act pentru care se solicită eliberarea apostilei. (2) Plata taxelor prevăzute la alin. (1) se poate face prin orice modalitate de plată prevăzută de Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL II Procedura de eliberare a apostilei SECȚIUNEA 1 Primirea documentelor Art. 6. — (1) în cadrul biroului apostilă se realizează stabilirea identității solicitantului. (2) Aplicarea apostilei poate fi solicitată de: a) titularul actului; b) soțul/soția titularului actului ori o rudă până la gradul II cu titularul actului; c) altă persoană fizică, care prezintă procură notarială sau împuternicire avocațială; d) o persoană juridică care a încheiat cu titularul actului un contract având ca obiect realizarea în numele acestuia a procedurilor necesare pentru eliberarea apostilei, prin reprezentant care prezintă delegație în acest sens; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 213/6.IV.2010 3 e) o misiune diplomatică sau un oficiu consular în România al unui stat semnatar al Convenției, dacă aceasta/acesta poate asigura transmiterea prin corespondență atât a documentelor necesare eliberării apostilei la instituția prefectului competentă, cât și a actelor pentru care s-a eliberat apostila către titularul acestora. (3) în cazul în care procura notarială prevăzută la alin. (2) lit. c) a fost întocmită pe teritoriul unui alt stat, este necesar ca aceasta să îndeplinească următoarele condiții: a) să fie tradusă în limba română și legalizată; b) să fie apostilată de autoritățile competente ale statului pe al cărui teritoriu a fost întocmită. Art. 7. — (1) în vederea eliberării apostilei, solicitantul are obligația de a prezenta actul de identitate și de a depune la biroul apostilă al instituției prefectului competente următoarele documente: a) o cerere, indiferent de numărul actelor aparținând aceluiași titular pentru care se solicită eliberarea apostilei; b) actul pentru care se solicită eliberarea apostilei, în original; c) dovada achitării taxelor prevăzute la art. 5 alin. (1). (2) în cazul în care se solicită eliberarea apostilei pentru acte aparținând mai multor titulari sau pentru acte ce urmează a fi folosite în mai multe state, solicitantul trebuie să completeze câte o cerere pentru fiecare titular de act sau pentru fiecare stat în care urmează a fi folosit acel act. (3) în cazul în care solicitantul nu este titularul actului pentru care se solicită eliberarea apostilei, acesta trebuie să prezinte, după caz, și următoarele: a) actul de identitate; b) documente care atestă relația prevăzută la art. 6 alin. (2) lit. b), dacă aceasta nu rezultă din actul de identitate prezentat potrivit alin. (1); c) procura notarială, împuternicirea avocațială sau delegația cerută potrivit art. 6 alin. (2) lit. c) și d). (4) în sensul prezentelor instrucțiuni, prin act de identitate se înțelege cartea de identitate, cartea de identitate provizorie și buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate. (5) în lipsa actului de identitate emis de autoritățile române, solicitantul poate prezenta un document similar, emis de autorități publice din statul în care are domiciliul sau reședința, ori pașaportul. (6) Modelul cererii menționate la alin. (1) lit. a) este prevăzut în anexa nr. 3. Art. 8. — Solicitanții pot depune documentele și prin corespondență, dacă sunt îndeplinite următoarele condiții: a) actul pentru care se solicită eliberarea apostilei este însoțit de documentele cerute de prezentele instrucțiuni pentru eliberarea apostilei; b) documentele sunt transmise printr-un serviciu de curierat rapid, cu confirmare de primire. SECȚIUNEA a 2-a Verificarea competenței instituției prefectului Art. 9. — (1) La primirea documentelor, trebuie să se verifice dacă: a) actul pentru care se solicită eliberarea apostilei este de natura celor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a); b) este îndeplinit unul dintre următoarele criterii: 1. persoanele prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. a) și b) au domiciliul/ultimul domiciliu în județul în care își are sediul instituția prefectului sesizată; sau 2. sediul emitentului actului se află în județul în care își are sediul instituția prefectului sesizată. (2 ) Considerarea unui criteriu sau a altuia trebuie să se facă în favoarea solicitantului. (3 ) Fără aplicarea criteriilor prevăzute la alin. (1) lit. b) documentele preluate de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României de la solicitanți aflați în afara granițelor statului român se transmit Instituției Prefectului Municipiului București, care, după eliberarea apostilei, le remite misiunii diplomatice ori oficiului consular. Operațiunile privind transmiterea și restituirea documentelor se realizează prin Ministerul Afacerilor Externe. SECȚIUNEA a 3-a înregistrarea cererii de eliberare a apostilei Art. 10. — în cadrul biroului apostilă se asigură: a) înregistrarea cererii depuse de solicitant, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute în prezentele instrucțiuni; b) verificarea actelor pentru care urmează să se elibereze apostila și confruntarea cu datele corespunzătoare din cererea completată de solicitant; c) notarea într-un registru de evidență, pe suport hârtie și/sau în format electronic, a următoarelor informații: 1. data primirii cererii; 2. numărul de înregistrare a cererii, care se trece, în mod corespunzător, și pe apostilă; 3. numele solicitantului și a calității acestuia, după caz: titular, soțul/soția titularului, rudă de gradul I sau II cu titularul, împuternicit, reprezentant al unei persoane juridice sau oficiu consular; 4. numele titularului actului și cetățenia acestuia; 5. denumirea actului pentru care se solicită aplicarea apostilei, a seriei și numărului acestuia; 6. numărul procurii, al împuternicirii avocațiale, al contractului și/sau al delegației reprezentantului persoanei juridice ori al corespondenței, după caz; 7. statul în care urmează a fi folosit actul; 8. emitentul actului; 9. datele privind verificarea semnăturii, a calității în care a acționat semnatarul actului și, dacă este cazul, a identității sigiliului sau a ștampilei de pe actul pentru care se solicită eliberarea apostilei; 10. observații cu privire la scopul utilizării actului sau/și la alte aspecte considerate importante. Art. 11. — (1) Modelul Registrului de evidență, precum și modul de completare a acestuia sunt prevăzute în anexa nr. 4. (2) în cazurile prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. e) și la art. 8, în Registrul de evidență se menționează faptul că documentele au fost transmise prin corespondență, notându-se numărul corespondenței. SECȚIUNEA a 4-a Procedura de verificare Art. 12. — (1) După verificarea competenței, potrivit prevederilor art. 9, și efectuarea operațiilor prevăzute la art. 10, se verifică semnătura, calitatea în care a acționat semnatarul actului și, dacă este cazul, identitatea sigiliului sau a ștampilei de pe actul pentru care se solicită eliberarea apostilei. (2) Verificarea prevăzută la alin. (1) presupune efectuarea, după caz, a următoarelor activități: a) verificarea vizuală simplă a semnăturii și a ștampilei de pe act prin compararea cu specimenul de semnătură, respectiv specimenul de ștampilă existente la biroul apostilă; b) verificarea existenței elementelor de siguranță a actului; 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 213/6.IV.2010 c) verificarea vizuală simplă a semnăturii și a ștampilei reprezentantului instituției implicate de pe actul de apostilat sau de pe un alt document emis de instituția implicată și care are ca obiect atestarea semnăturii, a calității în care a acționat semnatarul actului și, dacă este cazul, a identității sigiliului sau a ștampilei de pe actul pentru care se solicită eliberarea; d) verificarea prin alte metode. (3) După verificare, în Registrul de evidență se notează date cu privire la modul în care s-a realizat verificarea semnăturii, a calității în care a acționat semnatarul actului și, dacă este cazul, a identității sigiliului sau a ștampilei de pe actul pentru care se solicită eliberarea apostilei. Art. 13. — (1) în sensul prevederilor art. 12 alin. (2) lit. c), prin instituții implicate se înțelege, după caz: a) instituția/autoritatea/organizația emitentă; b) o altă instituție/autoritate/organizație de la nivel central sau local care atestă semnătura, calitatea în care a acționat semnatarul actului și, dacă este cazul, identitatea sigiliului sau a ștampilei de pe actul pentru care se solicită eliberarea apostilei. (2) Lista instituțiilor implicate se întocmește și se actualizează de Ministerul Administrației și Internelor, prin structura coordonatoare, și se publică pe site-ul Ministerului Administrației și Internelor. (3) Ministerul Administrației și Internelor, prin structura coordonatoare, întocmește baza de date cu numele și specimenele de semnătură și de ștampilă corespunzătoare persoanelor din cadrul instituțiilor implicate de la nivel central, desemnate de conducerea acestor instituții să ateste semnătura, calitatea în care a acționat semnatarul actului și, dacă este cazul, identitatea sigiliului sau a ștampilei de pe actul pentru care se solicită eliberarea apostilei. (4) Informațiile cuprinse în baza de date prevăzută la alin. (3) se pun la dispoziția instituțiilor prefectului — biroul apostilă și se actualizează periodic de Ministerul Administrației și Internelor, prin structura coordonatoare. Art. 14. — (1) în vederea realizării verificării prevăzute la art. 12, se organizează în cadrul fiecărei instituții a prefectului, prin biroul apostilă, baza de date cuprinzând numele și specimenele de semnătură și de ștampilă corespunzătoare persoanelor din cadrul instituțiilor implicate, desemnate de conducerea acestora să ateste semnătura, calitatea în care a acționat semnatarul actului și, dacă este cazul, identitatea sigiliului sau a ștampilei de pe actul pentru care se solicită eliberarea apostilei. (2) Datele prevăzute la alin. (1) se actualizează prin grija: a) instituției prefectului, pentru instituțiile implicate care au sediul în județul respectiv sau în municipiul București, după caz; b) Ministerului Administrației și Internelor, prin structura coordonatoare, în cazul instituțiilor implicate de la nivel central. (3) Evidența specimenelor de semnătură și de ștampilă se realizează pe suport hârtie și/sau în format electronic. (4) Dacă biroul apostilă întâmpină dificultăți în obținerea specimenului de semnătură sau de ștampilă pe care un act îl poartă sau dacă se apreciază că sunt necesare informații suplimentare, instituția prefectului se poate adresa instituției implicate, direct sau prin intermediul Ministerului Administrației și Internelor — structura coordonatoare. Art. 15. — (1) în situația în care actul pentru care s-a solicitat eliberarea apostilei nu a fost emis pe teritoriul județului în care își are sediul instituția prefectului sau al municipiului București, după caz, biroul apostilă efectuează procedura de verificare în colaborare cu biroul apostilă din județul sau municipiul București, în care se află sediul emitentului. (2) Prefecții dispun măsurile necesare asigurării unei colaborări rapide și eficiente între birourile apostilă. Art. 16. — (1) La cererea oricărei persoane interesate, instituția prefectului care a eliberat apostila este obligată să verifice și să informeze solicitantul, cu celeritate, dacă datele din apostilă corespund celor din registrul de evidență prevăzut la art. 10 lit. c). (2) Verificarea datelor cuprinse într-o apostilă eliberată de instituțiile prefectului este posibilă și prin accesarea Registrului național electronic al apostilelor, constituit cu respectarea prevederilor art. 7 din Convenție și gestionat de Ministerul Administrației și Internelor, prin structura coordonatoare. (3) în vederea introducerii datelor în registrul prevăzut la alin. (2), instituțiile prefectului transmit informațiile privind apostilele eliberate, după cum urmează: a) pentru perioada 1 noiembrie 2004 — ultima zi a lunii în care intră în vigoare prezentele instrucțiuni, până cel mai târziu în data de 31 decembrie 2010; b) după intrarea în vigoare a prezentelor instrucțiuni, până pe data de 5 a fiecărei luni, pentru luna anterioară. (4) Informațiile prevăzute la alin. (3) se completează într-un tabel, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5, utilizându-se în acest scop fișierul transmis de Ministerul Administrației și Internelor, prin structura coordonatoare. (5) Prin excepție de la prevederile alin. (4), pentru perioada 1 noiembrie 2004 — data intrării în vigoare a prezentelor instrucțiuni, tabelul se completează doar în coloanele (1), (2) și (6). SECȚIUNEA a 5-a Completarea apostilei Art. 17. — (1) Apostila și anexa la aceasta se completează pe calculator, utilizându-se fișierul transmis de Ministerul Administrației și Internelor, prin structura coordonatoare. (2) Completarea se realizează potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6, cu font Times New Roman, mărimea 12. (3) Apostila se completează cu următoarele date: a) numele semnatarului actului pentru care se eliberează apostila; b) calitatea semnatarului actului; c) numele autorității emitente; d) localitatea unde s-a eliberat apostila; e) data completării apostilei; f) numele instituției prefectului; g) codul apostilei. (4) Anexa la apostilă se completează cu următoarele date: a) numele titularului actului; b) denumirea actului; c) seria și numărul actului; d) numărul de pagini pe care le conține actul. (5) Codul apostilei are următoarea structură AA/xyzw/xy, în care: a) AA reprezintă denumirea abreviată a județului/municipiului București, scrisă cu litere majuscule; b) xyzw reprezintă numărul cererii, scris cu cifre arabe; c) xy reprezintă numărul de ordine al actului, scris cu cifre arabe. (6) în cazul în care o persoană solicită eliberarea apostilei pentru un singur act, structura codului apostilă este AA/xyzw. Art. 18. — După completarea pe calculator a datelor prevăzute la art. 17 alin. (3) și (4), apostila se reproduce pe hârtie albă standard, format A4, utilizându-se cerneală color. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 5 SECȚIUNEA a 6-a Semnarea apostilei și aplicarea ștampilei cu stemă Art. 19. — (1) Apostila se semnează de către subprefectul desemnat prin ordin al prefectului. (2) în situația în care subprefectul se află în imposibilitate, apostila se semnează de una dintre cele două persoane împuternicite prin ordin al prefectului să îl înlocuiască pe subprefect, de regulă, persoane care au studii superioare în domeniul științelor juridice. (3) După semnarea apostilei, subprefectul/persoana împuternicită aplică ștampila cu stemă a instituției prefectului. Art. 20. — (1) Numele și specimenele de semnătură ale persoanelor desemnate de prefect să semneze apostila se comunică Ministerului Administrației și Internelor — structura coordonatoare. (2) Eventualele modificări cu privire la persoanele desemnate se efectuează numai în situații motivate și cu anunțarea prealabilă a Ministerului Administrației și Internelor — structura coordonatoare. SECȚIUNEA a 7-a Eliberarea apostilei Art. 21. — Apostila, completată potrivit prezentelor instrucțiuni, se anexează la actul oficial pentru care a fost eliberată și este valabilă numai însoțită de acesta. Art. 22. — (1) Cu ocazia eliberării apostilei, în cererea depusă de solicitant se va completa: a) numărul de acte pentru care se eliberează apostila — de către reprezentantul biroului apostilă; b) rubrica corespunzătoare datei eliberării, respectiv semnăturii de primire — de către solicitant. (2) Cererea depusă de către solicitant la biroul apostilă se reține. Art. 23. — în situațiile prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. e) și art. 8, în rubrica aferentă semnăturii de primire se menționează faptul că actul s-a transmis prin corespondență și se înscrie numărul formularului de confirmare a primirii actului de către solicitant. CAPITOLUL III Dispoziții speciale Art. 24. — (1) Personalul desemnat să desfășoare activitatea în cadrul biroului apostilă asigură îndrumarea persoanelor interesate, în vederea familiarizării acestora cu procedura eliberării apostilei pentru actele oficiale administrative. (2) Fișele postului pentru persoanele care desfășoară activitățile prevăzute la art. 4 alin. (2) se completează în mod corespunzător. Art. 25. — Prefecții dispun măsuri cu privire la: a) organizarea activității de eliberare a apostilei și asigurarea condițiilor necesare, atât din punctul de vedere al dotării corespunzătoare, cât și al securizării spațiului în care se desfășoară această activitate; b) garantarea și protejarea drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, potrivit Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare. Art. 26. — Termenul de păstrare a documentelor reținute potrivit art. 22 alin. (2) este de 3 ani, iar registrul de evidență prevăzut la art. 10 lit. c) se păstrează cu termen permanent. CAPITOLUL IV Dispoziții finale Art. 27. —în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor instrucțiuni, instituțiile prefectului: a) transmit la Ministerul Administrației și Internelor — structura coordonatoare: 1. datele de legătură ale biroului apostilă constând în numărul de telefon, numărul de fax și adresa de e-mail, în vederea publicării pe pagina de internet a Ministerului Administrației și Internelor; 2. lista cu numele și numerele de telefon ale persoanelor care lucrează în cadrul biroului apostilă; b) afișează la sediul instituției prefectului, într-un spațiu accesibil publicului, și publică pe site-ul instituției prefectului următoarele: 1. textul Convenției; 2. lista statelor semnatare ale Convenției; 3. lista statelor semnatare ale Convenției cu care România a încheiat convenții, tratate sau acorduri privind asistența juridică în materie civilă; 4. prevederile art. 6—9 din prezentele instrucțiuni; 5. cuantumul taxelor aferente eliberării apostilei și posibilitățile privind achitarea acestora; 6. modelul de cerere; 7. numărul camerei unde este organizată activitatea biroului apostilă; 8. programul pentru primirea/eliberarea documentelor; 9. numerele de telefon care pot fi apelate pentru obținerea de informații suplimentare, precum și adresa de e-mail. Art. 28. — (1) Instituțiile prefectului transmit la Ministerul Administrației și Internelor — structura coordonatoare rapoarte referitoare la activitatea de eliberare a apostilei, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7, până cel mai târziu la data de 20 ianuarie, respectiv 20 iulie ale fiecărui an aferent activității desfășurate în semestrul anterior. (2 ) Rapoartele prevăzute la alin. (1) se întocmesc utilizându-se fișierul transmis de Ministerul Administrației și Internelor, prin structura coordonatoare. Art. 29. — Anexele nr. 1—7 fac parte integrantă din prezentele instrucțiuni. Art. 30. — (1) Prezentele instrucțiuni se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 45 de zile de la data publicării. (2 ) Prevederile art. 16 alin. (2) se aplică de la data implementării Registrului național electronic al apostilelor, care va fi anunțată public de Ministerul Administrației și Internelor. (3 ) La data intrării în vigoare a prezentelor instrucțiuni se abrogă Instrucțiunile ministrului administrației și internelor nr. 351/2004 privind organizarea și desfășurarea activității de aplicare a apostilei, nepublicate*). Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 29 martie 2010. Nr. 82. ’ *) Instrucțiunile ministrului administrației și internelor nr. 351/2004 privind organizarea și desfășurarea activității de aplicare a apostilei nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul național de apărare, ordine publică și siguranță națională. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 213/6.IV.2010 ANEXA Nr. 1 LISTA statelor semnatare ale Convenției de la Haga cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961*) Republica Africa de Sud, Republica Albania, Principatul Andorra, Antigua și Barbuda, Republica Argentiniană, Republica Armenia, Comunitatea Australiană, Republica Austria, Republica Azerbaidjan, Comunitatea Bahamas, Barbados, Republica Belarus, Regatul Belgiei, Belize, Bosnia-Herțegovina, Republica Botswana, Statul Brunei Darussalam, Republica Bulgaria, Republica Capului Verde, Republica Cehă, Republica Cipru, Republica Populară Chineză, Republica Columbia, Insulele Cook, Republica Coreea, Republica Croația, Regatul Danemarcei, Comunitatea Dominica, Republica Dominicană, Republica Ecuador, Confederația Elvețiană, Republica El-Salvador, Republica Estonia, Republica Insulelor Fiji, Republica Finlanda, Republica Franceză, Georgia, Republica Federală Germania, Republica Elenă, Grenada, Republica Honduras, Republica Islanda, Republica India, Republica Irlanda, Statul Israel, Republica Italiană, Japonia, Republica Kazahstan, Republica Letonia, Regatul Lesotho, Republica Liberia, Principatul Liechtenstein, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Macedonia, Republica Malawi, Republica Malta, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Republica Insulelor Marshall, Republica Mauritius, Statele Unite Mexicane, Republica Moldova, Principatul Monaco, Mongolia, Republica Muntenegru, Republica Namibia, Insulele Niue, Regatul Norvegiei, Noua Zeelandă, Olanda (Regatul Țărilor de Jos), Republica Panama, Peru, Republica Polonă, Republica Portugheză, România, Federația Rusă, Federația Sfântul Kitts și Nevis, Sfânta Lucia, Sfântul Vincent și Grenadine, Statul Independent Samoa, Serenisima Republică San Marino, Republica Democrată Sâo Tome și Principe, Republica Serbia, Republica Seychelles, Republica Slovacă, Republica Slovenia, Regatul Spaniei, Regatul Suediei, Republica Surinam, Statele Unite ale Americii, Regatul Swaziland, Regatul Tonga, Republica Trinidad-Tobago, Republica Turcia, Ucraina, Republica Ungară, Republica Vanuatu, Republica Bolivariană a Venezuelei NOTĂ: Pentru actualizarea listei statelor semnatare ale Convenției, se va accesa site-ul Conferinței de la Haga de Drept Internațional Privat: www.hcch.net *) în tabel sunt menționate statele care au semnat Convenția; unele dintre acestea sunt membre ale Conferinței de la Haga de Drept Internațional Privat și semnatare ale Convenției, iar altele doar semnatare ale Convenției. ANEXA Nr. 2 LISTA statelor semnatare ale Convenției cu care statul român a încheiat convenții, tratate sau acorduri privind asistența juridică în materie civilă REPUBLICA ALBANIA Tratat între Republica Populară Română și Republica Populară Albania privind asistența juridică în cauzele civile, familiale si penale, ratificat prin Decretul nr. 463/1960, publicat în Buletinul Oficial nr. 4/1961 „PARTEA I Dispoziții generale” „ARTICOLUL 13 Valabilitatea actelor 1. Actele care au fost întocmite sau certificate de un organ de stat sau de către o persoană oficială pe teritoriul uneia din părțile contractante, în limitele competenței lor, în forma stabilită de lege și prevăzute cu sigiliu oficial, sunt valabile pe teritoriul celeilalte părți contractante fără vreo altă certificare. Aceasta se referă de asemenea și la semnăturile care sunt legalizate conform prevederilor legale ale uneia din părțile contractante. 2. Actele care pe teritoriul unei părți contractante se consideră ca fiind acte oficiale sunt socotite și pe teritoriul celeilalte părți contractante ca având forța probatorie a actelor oficiale.” Potrivit Notei verbale nr. 375 din 19 decembrie 2007 a Ambasadei Albaniei la București, art. 13 prevede scutirea de legalizare și orice formalitate echivalentă pentru toate actele oficiale. REPUBLICA AUSTRIA Convenție între Republica Socialistă România și Republica Austria cu privire la asistența juridică în materia dreptului civil și de familie și la valabilitatea și transmiterea actelor, ratificată prin Decretul nr. 1.179/1968, publicată în Buletinul Oficial nr. 4/1968 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 7 „CAPITOLUL V Valabilitatea și transmiterea actelor Art. 25. --- 1. Actele eliberate de o instanță judecătorească sau de o autoritate administrativă a unui stat contractant în limitele competenței sale și prevăzute cu semnătură oficială și cu sigiliul oficial vor avea și în fața instanțelor judecătorești și a autorităților administrative ale celuilalt stat contractant puterea probatorie a actelor oficiale. Această prevedere este valabilă și pentru alte acte cărora, potrivit dispozițiilor legale ale statului contractant pe teritoriul căruia au fost eliberate, le este atribuită puterea probatorie a actelor oficiale. 2. Această putere probatorie o va avea și legalizarea semnăturii pe un act sub semnătură privată, făcută de către o instanță judecătorească sau de către o autoritate administrativă a unuia dintre statele contractante ori de un notar public austriac. Art. 26. ---Actele prevăzute la art. 25 pct. 1 și legalizarea prevăzută la art. 25 pct. 2 nu au nevoie de nicio altă certificare pentru a fi folosite în fața instanțelor judecătorești și a autorităților administrative ale celuilalt stat contractant.” REGATUL BELGIEI Convenție între Republica Socialistă România și Regatul Belgiei privind asistența juridică în materie civilă si comercială, ratificată prin Decretul nr. 368/1976, publicată în Buletinul Oficial nr. 93/1976 „CAPITOLULUI Scutirea de legalizare Art. 14. --- Documentele care emană de la autoritățile judiciare ale unuia dintre cele două state și care poartă sigiliul acestora, precum și documentele cărora le atestă certitudinea datei, realitatea semnăturii sau conformitatea cu originalul sunt scutite de orice legalizare atunci când trebuie să fie folosite pe teritoriul celuilalt stat. CAPITOLUL IV Transmiteri în materie de acte de stare civilă Art. 15. ---Autoritățile competente ale fiecăruia dintre cele două state transmit fără cheltuieli autorităților competente ale celuilalt stat, la cerere și, după caz, certificate de stare civilă române, copii sau extrase ale oricărui act de stare civilă belgian, precum și copii ale hotărârilor date în materie de stare civilă, atunci când aceste documente privesc cetățenii statului solicitant și care sunt cerute într-un interes administrativ suficient motivat. Aceste documente sunt scutite de orice legalizare.” BOSNIA Șl HERȚEGOVINA --- Tratat între Republica Socialistă Română și Republica Populară Federativă Iugoslavia privind prin declarație de succesiune asistența juridică, ratificat prin Decretul nr. 24/1961, publicat în Buletinul Oficial nr. 6/1961 „CAPITOLUL V Actele Art. 47. --- 1. Actele publice care au fost întocmite sau eliberate de către un organ sau o persoană oficială a unei părți contractante, în limitele competenței lor, vor fi prevăzute cu sigiliul oficial și semnătură, pot fi folosite în fața organelor celeilalte părți contractante fără vreo altă certificare sau legalizare. Această prevedere se aplică și actelor private care au fost legalizate de organele sau persoanele oficiale competente. 2. Prevederile punctului 1 sunt aplicabile și în ce privește copiile actelor publice sau private care au fost certificate de organele sau persoanele oficiale competente. Art. 48. ---Actele publice eliberate de organele și persoanele oficiale competente ale unor părți contractante au pe teritoriul celeilalte părți contractante aceeași forță probatorie ca și actele eliberate de organele și persoanele oficiale proprii.” REPUBLICA BULGARIA Tratat între Republica Populară Română și Republica Populară Bulgaria privind asistența juridică în cauzele civile, familiale si penale, ratificat prin Decretul nr. 109/1959, publicat în Buletinul Oficial nr. 11/1959 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 „PARTEA I Dispoziții generale” „ARTICOLUL 13 Valabilitatea actelor 1. Actele care au fost întocmite sau certificate de un organ de stat sau de către o persoană oficială pe teritoriul uneia din părțile contractante, în limitele competenței lor. în forma stabilită de lege și prevăzute cu sigiliul oficial, sunt valabile pe teritoriul celeilalte părți contractante fără vreo altă certificare. Aceasta este valabil și pentru semnăturile care sunt legalizate conform prevederilor legale ale uneia din părțile contractante. 2. Actele care pe teritoriul unei părți contractante se consideră ca fiind acte oficiale sunt socotite și pe teritoriul celeilalte părți contractante ca având forța probatorie a actelor oficiale.” REPUBLICA CEHĂ Tratat între România și Republica Cehă privind asistența judiciară în materie civilă, semnat la București la 11 iulie 1994, ratificat prin Legea nr. 44/1995, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea i, nr. 106 din 31 mai 1995 „CAPITOLUL III Acte oficiale ARTICOLUL 23 Valabilitatea actelor 1. Actele care emană de la autoritățile competente ale uneia dintre părțile contractante, precum și actele sub semnătură privată, cărora acestea le dau dată certă și le atestă autenticitatea semnăturii, sunt valabile pe teritoriul celeilalte părți contractante fără vreo altă legalizare. Această dispoziție se aplică și cu privire la extrasele și copiile de pe acte. 2. Actele menționate la paragraful 1 au, pe teritoriul celeilalte părți contractante, aceeași forță probantă ca și actele de același fel ale acestei din urmă părți contractante.” REPUBLICA POPULARĂ Tratat între România și Republica Populară Chineză privind asistența juridică în materie civilă și CHINEZĂ penală, ratificat prin Legea nr. 12/1992, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 3 martie 1992 „CAPITOLUL V Alte prevederi ARTICOLUL 34 Scutirea de legalizare Documentele întocmite sau certificate de tribunale ori alte instituții competente ale uneia dintre părțile contractante, pentru a fi folosite în fața tribunalelor și altor instituții competente ale celeilalte părți contractante, nu vor fi supuse cerinței legalizării, dacă acestea sunt prevăzute cu sigiliu oficial.” REPUBLICA CROAȚIA --- prin Tratat între Republica Socialistă Română și Republica Populară Federativă Iugoslavia privind declarație de succesiune asistența juridică, ratificat prin Decretul nr. 24/1961, publicat în Buletinul Oficial nr. 6/1961 (a se vedea: Bosnia și Herțegovina) REPUBLICA FRANCEZĂ Convenție între Republica Socialistă România și Republica Franceză privind asistența juridică în materie civilă si comercială, ratificată prin Decretul nr. 77/1975, publicată în Buletinul Oficial nr. 79/1975 „CAPITOLUL III Forța probantă a actelor și scutirea de legalizare” „Art. 10. --- înscrisurile care emană de la autoritățile judiciare sau de la alte autorități competente ale unuia dintre state, precum și înscrisurile cărora acestea le dau dată certă le atestă autenticitatea semnăturii sau conformitatea cu originalul, nu au nevoie de nicio legalizare pentru a fi folosite pe teritoriul celuilalt stat.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 9 REPUBLICA MACEDONIA Convenție între România și Republica Macedonia privind asistența juridică în materie civilă, semnată la București la 12 noiembrie 2003, ratificată prin Legea nr. 356/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 13 septembrie 2004 „CAPITOLUL I Dispoziții generale” „ARTICOLUL 21 Valabilitatea actelor 1. Actele în formă legală, întocmite sau certificate de o instanță sau de altă autoritate competentă a uneia dintre părțile contractante, care poartă semnătura și sigiliul acesteia, nu trebuie să poarte o altă semnătură și certificare pentru a fi utilizate pe teritoriul celeilalte părți contractante. 2. Dispozițiile paragrafului 1 se referă și la extrasele și copiile de pe actele certificate de o instanță sau de o altă autoritate competentă. 3. Actele oficiale întocmite pe teritoriul uneia dintre părțile contractante au pe teritoriul celeilalte părți contractante aceeași forță probantă ca și actele de același fel ale acestei părți. 4. Orice persoană sau autoritate interesată a uneia dintre părțile contractante poate solicita, în caz de dubiu, verificarea autenticității actului de către autoritatea celeilalte părți contractante.” REPUBLICA MOLDOVA Tratat între România și Republica Moldova privind asistența juridică în materie civilă și penală, semnat la Chișinău la 6 iulie 1996, ratificat prin Legea nr. 177/1997, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 13 noiembrie 1997 „PARTEA a ll-a Cauze civile” „CAPITOLUL II Acte oficiale” „ARTICOLUL 22 Valabilitatea actelor 1. Actele care emană de la autoritățile competente sau de la alte instituții ale uneia dintre părțile contractante, precum și actele sub semnătură privată, cărora acestea le dau data certă și le atestă autenticitatea semnăturii, sunt valabile pe teritoriul celeilalte părți contractante fără vreo altă legalizare. Această dispoziție se aplică și cu privire la extrasele și la copiile de pe aceste acte. 2. Actele menționate la paragraful 1 au, pe teritoriul celeilalte părți contractante, aceeași forță probantă ca și actele de același fel ale acestei din urmă părți contractante.” MONGOLIA Tratat între Republica Socialistă România și Republica Populară Mongolă cu privire la asistența juridică în cauzele civile, familiale si penale, ratificat prin Decretul nr. 415/1973, publicat în Buletinul Oficial nr. 116/1973 „CAPITOLUL I Dispoziții generale ARTICOLUL 17 Valabilitatea actelor 1. Actele eliberate de o instituție judiciară sau de o autoritate administrativă a unei părți contractante, în limitele competenței sale și în forma stabilită de legile în vigoare la data emiterii lor, prevăzute cu semnătura oficială și cu sigiliul oficial, vor avea, și în fața instituțiilor judiciare și a autorităților administrative ale celeilalte părți contractante, puterea probatorie a actelor oficiale. Această prevedere este valabilă și pentru alte acte cărora, potrivit dispozițiilor legale ale părții contractante pe teritoriul căreia au fost eliberate, le este atribuită puterea probatorie a actelor oficiale. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 213/6.IV.2010 2. Aceeași putere probatorie o va avea și legalizarea semnăturii pe un act sub semnătură privată făcută de către o autoritate administrativă a uneia dintre părțile contractante. Art. 18. --- Pentru actele prevăzute în articolul 17 punctul 1 și pentru legalizarea prevăzută în articolul 17 punctul 2 nu este necesară nicio altă certificare pentru a fi folosite în fața instituțiilor judiciare și a autorităților administrative ale celeilalte părți contractante.” REPUBLICA MUNTENEGRU --- Tratat între Republica Socialistă Română și Republica Populară Federativă Iugoslavia privind prin declarație de succesiune asistența juridică, ratificat prin Decretul nr. 24/1961, publicat în Buletinul Oficial nr. 6/1961 (a se vedea: Bosnia și Herțegovina) REPUBLICA POLONĂ Tratat între România și Republica Polonă privind asistența juridică și relațiile juridice în cauzele civile, încheiat la București la 15 mai 1999, ratificat prin Ordonanța Guvernului nr. 65/1999, aprobată prin Legea nr. 33/2000, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 414 din 30 august 1999 „CAPITOLUL I Dispoziții generale” „ARTICOLUL 6 Valabilitatea actelor 1. Actele care emană de la instanțele judecătorești sau de la alte autorități competente ale uneia dintre părțile contractante, prevăzute cu sigiliul oficial și cu semnătura persoanei îndreptățite, pot fi folosite pe teritoriul celeilalte părți contractante fără a fi nevoie de legalizare. Această dispoziție se aplică, de asemenea, copiilor legalizate, extraselor și traducerilor unor astfel de acte. 2. Actele întocmite pe teritoriul unei părți contractante de către persoane fizice a căror semnătură a fost autentificată pot fi folosite pe teritoriul celeilalte părți contractante fără a fi necesară legalizarea lor. 3. Actele menționate la paragrafele 1 și 2 au, pe teritoriul celeilalte părți contractante, aceeași forță probantă ca și actele de același fel ale acestei din urmă părți contractante.” FEDERAȚIA RUSĂ --- prin Tratat între Republica Populară Română și Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste privind declarație de succesiune acordarea asistenței juridice în cauzele civile, familiale și penale, ratificat prin Decretul nr. 334/1958, publicat în Buletinul Oficial nr. 30/1958 „SECȚIUNEA 1 Dispoziții generale” „ARTICOLUL 12 Valabilitatea actelor 1. Actele care au fost întocmite sau certificate de instituțiile juridice sau de către o persoană oficială (traducător oficial, expert etc.) pe teritoriul uneia din părțile contractante, în limitele competenței lor, în forma stabilită de legile în vigoare și prevăzute cu sigiliul oficial, sunt valabile pe teritoriul celeilalte părți contractante fără vreo altă certificare. 2. Actele care pe teritoriul unei părți contractante se consideră ca fiind acte oficiale sunt socotite și pe teritoriul celeilalte părți contractante ca având forța probatorie a actelor oficiale.” REPUBLICA SERBIA --- prin Tratat între Republica Socialistă Română și Republica Populară Federativă Iugoslavia privind declarație de succesiune asistența juridică, ratificat prin Decretul nr. 24/1961, publicat în Buletinul Oficial nr. 6/1961 (a se vedea: Bosnia și Herțegovina) REPUBLICA SLOVACĂ --- prin Tratat între Republica Populară Română și Republica Cehoslovacă privind asistența juridică în declarație de succesiune cauzele civile, familiale si penale, ratificat prin Decretul nr. 506/1958, publicat în Buletinul Oficial nr. 6/1959 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 11 „PARTEA I Dispoziții generale” „ARTICOLUL 13 Valabilitatea actelor 1. Actele care au fost întocmite sau certificate de un organ de stat sau de către o persoană oficială pe teritoriul uneia din părțile contractante, în limitele competenței lor, în forma stabilită de legile în vigoare și prevăzute cu sigiliul oficial, sunt recunoscute ca valabile pe teritoriul celeilalte părți contractante fără vreo altă certificare. Aceasta este valabil și pentru semnăturile care sunt legalizate conform prevederilor legale ale uneia din părțile contractante. 2. Actele care pe teritoriul unei părți contractante se consideră ca fiind acte oficiale au forța probatorie a actelor oficiale și pe teritoriul celeilalte părți contractante.” REPUBLICA SLOVENIA --- prin Tratat între Republica Socialistă Română și Republica Populară Federativă Iugoslavia privind declarație de succesiune asistența juridică, ratificat prin Decretul nr. 24/1961, publicat în Buletinul Oficial nr. 6/1961 (a se vedea: Bosnia și Herțegovina) UCRAINA Tratat între România și Ucraina privind asistența juridică și relațiile juridice în cauzele civile, semnat la București la 30 ianuarie 2002, ratificat prin Legea nr. 3/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 3 martie 2005. „ARTICOLUL 13 Valabilitatea documentelor 1. Documentele care au fost întocmite sau certificate de instituțiile judiciare ale uneia dintre părțile contractante, prevăzute cu sigiliul și semnătura persoanei competente, au valabilitate pe teritoriul celeilalte părți contractante fără nicio altă legalizare. Aceasta se referă, de asemenea, la copiile și traducerile care sunt legalizate de instituțiile competente. 2. Actele care pe teritoriul unei părți contractante se consideră ca fiind acte oficiale sunt socotite și pe teritoriul celeilalte părți contractante ca având forța probatorie a actelor oficiale.” REPUBLICA UNGARĂ Tratat între Republica Populară Română și Republica Populară Ungară privind asistența juridică în cauzele civile, familiale si penale, ratificat prin Decretul nr. 505/1958, publicat în Buletinul Oficial nr. 2/1959 „PARTEA I Dispoziții generale” „ARTICOLUL 13 Valabilitatea actelor 1. Actele care au fost întocmite sau certificate de un organ de stat sau de către o persoană oficială pe teritoriul uneia din părțile contractante, în limitele competenței lor, în forma stabilită de legile în vigoare și prevăzute cu sigiliul oficial, sunt valabile pe teritoriul celeilalte părți contractante fără vreo altă certificare. Aceasta este valabil și pentru semnăturile care sunt legalizate conform prevederilor legale ale uneia din părțile contractante. 2. Actele care pe teritoriul unei părți contractante se consideră ca fiind acte oficiale, sunt socotite și pe teritoriul celeilalte părți contractante ca având forța probatorie a actelor oficiale.” 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 ANEXA Nr. 3’) Nr. cerere:_________________________ (sc completează de reprezentantul biroului apostilă) DOAMNĂ/DOMNULE SUBPREFECT Subsemnatul (a), în calitate de¹’, (numele persoanei care completează cererea) dorniciliat(ă) în . localitatea, str. nr._________, sc.. ap..județul. titular al actului de identitate³’ seria. nr., vă rog să aprobați eliberarea apostilei pe un număr de acte, reprezentând (se menționează tipul actului): 1. 6. 2. 7. 3. 8. 4. 9. 5. 10. aparținând lui, cetățean, titular al (numele titularului actului pentru care se solicită eliberarea apostilei) (cetățenia titularului actului) actului de identitate⁴¹ seria nr.. Numărul actului de împuternicire⁵¹ este. Menționez că aceste acte sunt necesare în. (statul în care urmează a fi folosit actul pentru care sc solicită eliberarea apostilei) Anexez chitanța prin care fac dovada plății taxei în valoare totală de lei. Data completării_______________________ Semnătura____________________________ (celui care completează cererea) Data eliberării____________________________ Semnătura__________________________________ (celui care primește actele) Nr. chitanței______________________________ Nr. acte pentru care s-a eliberat apostila: (se completează de reprezentantul biroului apostilă) DOAMNEI/DOMNULUI SUBPREFECT AL JUDEȚULUI/MUNICIPIULUI BUCUREȘTI ⁿ Titular al actului, soț/soție al/a titularului, rudă de gradul I sau II (se menționează gradul de rudenie), împuternicit cu procură notarială, delegat al unei persoane juridice (sc menționează denumirea persoanei juridice), avocat, după caz. Se completează, după caz, cu datele solicitantului privind domiciliul (în cazul persoanei fizice), respectiv localitatea unde are sediul persoana juridică. ³> Act de identitate, alt document similar, emis de instituții sau autorități publice din statul, altul decât România, în care are domiciliul sau reședința ori pașaport; pentru persoane juridice se înscrie codul unic de identificare (CUI). ⁿ Act de identitate, alt document similar, emis de instituții sau autorități publice din statul, altul decât România. în care are domiciliul sau reședința ori pașaport ⁵⁾ Procură notarială, împuternicire avocațială sau delegație, după caz. *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 13 ANEXA Nr. 4 Observații Date Inspectoratul Școlar Adeverință de la Viză ref. verificare Județean Brașov instituția de CNRED învățământ emitentă Actul de împuternicire Contract prestări Procură notarială Împuternicire (tipul/nr.) servicii/ eliberată la avocațială nr. 407/17.06.2010 19.07.2010 nr. 369/2010 Statul Italia Franța Spania SUA Germania în care se folosește actul Emitentul Inspectoratul Primăria Râșnov Colegiul Național Primăria Brașov Universitatea George Inspectoratul Universitatea George Serviciul de Evidența Direcția Finanțelor actului Județean de Poliție Andrei Șaguna Barițiu, Facultatea Județean de Poliție Barițiu, Facultatea Persoanelor Publice Brașov Brașov de Informatică și Brașov de Drept Municipiul Brașov Contabilitate Denumirea Certificat de cazier Certificat de naștere, Diplomă de Certificat de căsătorie, Diplomă de licență Atestat, Seria BV Diplomă de licență Formular E 401/4 Cazier fiscal Seria IM actului, serie, judiciar, Seria BV Seria NV bacalaureat Seria GZ Seria AB Seria AN nr. 07935/1 Seria PP nr. 3324/1 nr./nr. pag. nr. 80412/1 nr. 605218/1 nr. 114613/1 nr. 305719/1 nr. 543211/1 nr. 121517/1 Titularul actului Cetățenia română franceză română americană română Numele Vasile Dan Vasilescu Ionescu Elena Grosu Săndel Mircea Calitatea titular frate prestator împuternicit avocat solicitantului servicii Numele solicitantului Persoană S.C. ACOR --- juridică S.R.L. Persoană Popescu Ion Vasile Melinte Ion Constantin fizică Dumitru Ion Nr. 5740/1 5740/2 5740/3 5741/1 5741/2 5742 5743/1 5743/2 5744 cerere/act Data 17.07.2010 20.07.2010 primirii cererii 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 ANEXA Nr. 5 MODEL DE RAPORT LUNAR PRIVIND APOSTILELE ELIBERATE Numele persoanei Popescu Aurel Popescu Aurel Popescu Aurel Popescu Aurel Ionescu Elena Ionescu Elena Ionescu Elena Ionescu Elena Ionescu Elena Ionescu Elena Ionescu Elena Popescu Aurel Popescu Aurel INSTITUȚIA PREFECTULUI --- JUDEȚUL ALBA care a semnat apostila Luna --- aprilie 2010 Emitent/Numele și calitatea semnatarului Primăria Săncel/Maria Prodan, ofițer de stare INEP/Lungu Mihai, director general AJOFM --- Alba/Corneliu Enache, director Colegiul psihologilor/semnătură indescifrabilă, Inspectoratul Județean de Poliție ---Alba/Grosu Universitatea „1 Decembrie 1918”/semnătură Colegiul Medicilor/dr. Vasile Gheorghe, ARR/semnătură indescifrabilă, șef agenție MMSSF-MECT/semnătură indescifrabilă, civilă președinte Tudor, șef cazier judiciar indescifrabilă/rector președinte director Denumirea actului/seria Certificat de naștere/Seria RR nr. 032634 Certificat de atestare a domiciliului Formular E 301 Atestat de liberă practică/ Certificat de cazier judiciar/Seria AB Diplomă de licență/Seria S nr. 0057706 Certificat profesional curent/Seria SV Certificat de competență profesională Formular E 121/CAS Certificat de membru OAMGAMMR Adeverință OAMGAMMR - AB Certificat de auditor/Seria AS nr. 00245 Certificat de calificare profesională/Seria și numărul și cetățeniei române/nr. W135388 nr. 1727/27.09.2007 nr. 0615541 nr. 04 pentru transport/nr. 0021842/29.03.2008 nr. 26392/26.10.2007 Seria CS nr. 00395 nr. 2330/02.03.2009 E nr. 0229926 Numele titularului actului Avram Vasile Avram Vasile Iordache Dumitru Elena Dumitru Elena Dumitru Elena Dumitru Elena Ilie Chirilă Popescu Popescu Popescu Tudor Vasile Ion Dumitru Constantin Constantin Constantin Constantin Cod apostilă AB0183/1 AB0183/2 AB0184 AB0185/1 AB0185/2 AB0185/3 AB0185/4 AB0186 AB0187/1 AB0187/2 AB0187/3 AB0188 AB0189 Data eliberării 14.04.2010 15.04.2010 17.04.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 15 ANEXA Nr. 6*) *)Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 213/6.IV.2010 ANEXA Nr. 7 MODEL DE RAPORT SEMESTRIAL PRIVIND APOSTILELE ELIBERATE INSTITUȚIA PREFECTULUI — JUDEȚUL.........../MUNICIPIUL BUCUREȘTI Număr cereri Număr acte Valoarea taxelor Valoarea taxelor Valoarea totală Luna Total Persoane Persoane Total Persoane Persoane consulare achitate pentru a taxelor achitate fizice juridice*) fizice juridice*) achitate cerere (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) TOTAL: Observații: (Se vor trece informații relevante referitoare la problemele întâlnite în cadrul procesului de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative în cadrul instituției prefectului.) NOTĂ: Formule de verificare: (2) = (3) + (4) (5) = (6) + (7) (8) = [ (6) x22] + [ (7) x 44] (9) = (2) x 3 (10) = (8) + (9) *) Societăți comerciale, care au încheiat cu titularul actului un contract privind prestarea serviciului în favoarea titularului, respectiv avocați. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441996 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213/6.IV.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495