MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 204 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 31 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 24. — Ordonanță de urgență privind implementarea programului de încurajare a consumului de fructe în școli................................................ 2-4 224. — Hotărâre pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori, semnate la București la 7 octombrie 2009 și la 13 octombrie 2009 între Guvernul României și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 28 ianuarie 2005, pentru finanțarea Proiectului de restructurare a transporturilor......... 5-6 226. — Hotărâre pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori, semnate la București la 23 noiembrie 2009 și la Paris la 9 decembrie 2009 între Guvernul României și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanțării Proiectului privind apărarea împotriva inundațiilor în zona de sud- vest a României, semnat la București la 18 decembrie 2006 și la Paris la 9 ianuarie 2007 ’.................. 7-8 227. — Hotărâre pentru aprobarea înțelegerii de securitate dintre Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii și Nr. Pagina Irlandei de Nord privind protecția informațiilor clasificate din domeniul apărării, semnată la București la 10 noiembrie 2009.............................................. 8 înțelegere de securitate între Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord privind protecția informațiilor clasificate din domeniul apărării ..................................... 9-12 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 61. — Ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale privind aprobarea unor licențe de concesiune pentru explorare........................... 13 877. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii aprilie 2010 .............................. 14-15 ★ Cuantumul total al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare...................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind implementarea programului de încurajare a consumului de fructe în școli în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1,234/2007al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizări comune a piețelor agricole și privind dispoziții specifice referitoare la anumite produse agricole („Regulamentul unic OCP”), cu modificările și completările ulterioare, și ale Regulamentului (CE) nr. 288/2009 al Comisiei din 7 aprilie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce privește acordarea de ajutoare comunitare pentru aprovizionarea instituțiilor de învățământ cu fructe și legume, fructe și legume prelucrate și produse pe bază de banane destinate copiilor, în cadrul programului de încurajare a consumului de fructe în școli, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană și a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare și gestionare a datelor necesare desfășurării politicii comune în domeniul pescuitului și a programului de control, inspecție și supraveghere în domeniul pescuitului și pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2009, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 288/2009 al Comisiei, statele membre au obligația de a trimite Comisiei Europene o strategie privind implementarea programului, până la data de 31 ianuarie a anului în care se va derula programul. Pentru anul școlar 2009/2010, termenul pentru transmiterea acestei strategii a fost 31 mai 2009, conform art. 16 alin. (2) din același regulament. România a notificat Comisia în termenul prevăzut și a transmis informații despre buget, grup-țintă și produse eligibile, în conformitate cu art. 103ga din Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului, în vederea instituirii unui program de încurajare a consumului de fructe în școli, și cu art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 288/2009 al Comisiei, începând cu anul școlar 2010/2011, strategia de implementare a programului trebuie să conțină obligatoriu anumite elemente — buget, contribuția națională și a Uniunii Europene, durata, grupul-țintă, produsele eligibile și modul de implicare al părților interesate relevante, întrucât România a notificat Comisiei Europene atât strategia, în formatul prevăzut de Documentul de lucru al DG Agri pentru gestionarea Programului Uniunii Europene de încurajare a consumului de fructe în școli din 22 iulie 2009, cât și lista produselor eligibile — mărul — aprobată de Ministerul Sănătății, întrucât neadoptarea de urgență a prezentului act normativ conduce la neîndeplinirea obligațiilor asumate de România în fața Comisiei Europene — cele două notificări precizate anterior — privind implementarea acestui program începând cu anul școlar 2009/2010 și la neaccesarea fondurilor europene alocate, întrucât neaccesarea fondurilor europene nu va asigura implementarea programului asumat de Guvern prin Nota referitoare la implementarea Programului de distribuție gratuită a fructelor în școli (School Fruit Scheme) pentru absorbția fondurilor UE alocate României — de 4,99 milioane euro pentru fiecare an școlar până în 2013, aprobată în ședința Guvernului din data de 15 aprilie 2009, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — (1) începând cu anul școlar 2009/2010 se acordă gratuit elevilor din clasele I—VIII care frecventează învățământul de stat și privat autorizat/acreditat, pentru o perioadă de maximum 100 de zile de școlarizare, mere în limita valorii zilnice de 0,3 lei/elev. (2) începând cu anul școlar 2010/2011, fructele distribuite elevilor, perioada și frecvența distribuției, precum și limita valorii zilnice/elev se stabilesc și se actualizează anual prin hotărâre a Guvernului, în funcție de evoluția prețurilor și tarifelor. Limita valorică cuprinde prețul integral de achiziție a fructelor, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, cheltuielile de transport, distribuție și depozitare a acestora, după caz. (3) Procedura de atribuire a contractelor de furnizare a fructelor se stabilește potrivit prevederilor legislației în domeniul achizițiilor publice. (4) Caietele de sarcini pentru procedurile de atribuire a contractelor de furnizare a fructelor se vor elabora de către consiliile județene și/sau locale ale sectoarelor municipiului București și, respectiv, ale comunelor, orașelor și municipiilor, după caz, cu respectarea specificațiilor tehnice care vor fi aprobate prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. (5) Măsurile adiacente distribuției de fructe ale căror obiective sunt formarea și fixarea obiceiurilor alimentare sănătoase, bugetul aferent acestora, precum și modalitatea de implementare efectivă și de gestionare la nivelul administrației publice se vor stabili prin hotărâre a Guvernului. Art. 2. — (1) Fructele se vor distribui în pauza de dinaintea ultimei ore. (2) Fondurile necesare finanțării programului de încurajare a consumului de fructe în școli în anul 2010 se asigură din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată aprobate prin anexele nr. 4 și 5 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, pentru mierea de albine. Art. 3. — (1) începând cu anul bugetar 2011, sumele aferente acordării drepturilor prevăzute la art. 1 alin. (2) se suportă din bugetele locale ale județelor, sectoarelor municipiului București și, respectiv, ale comunelor, orașelor și municipiilor, după caz. (2) Pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență vor fi acordate sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, pentru bugetele locale. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 3 (3) Sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat către bugetele locale se repartizează pe unități administrativ- teritoriale prin hotărâre a consiliului județean sau a Consiliului General al Municipiului București, după caz, cu asistență tehnică de specialitate a inspectoratului școlar județean, respectiv a Inspectoratului Școlar al Municipiului București. Repartizarea se face având în vedere numărul de elevi beneficiari, comunicat de inspectoratele școlare județene, respectiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Art. 4. — Consiliile județene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului București și, respectiv, ale comunelor, orașelor și municipiilor, după caz, vor recupera de la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, sumele plătite în limita creditelor bugetare cu această destinație. Art. 5. — (1) Consiliile județene și/sau locale ale sectoarelor municipiului București și, respectiv, ale comunelor, orașelor și municipiilor, după caz, sunt responsabile de organizarea procedurilor de achiziție publică, desemnarea câștigătorilor, încheierea contractelor cu furnizorii, monitorizarea și controlul distribuției fructelor. (2) Fructele, transportul și distribuția acestora la unitățile de învățământ se contractează de către consiliile județene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului București, respectiv ale comunelor, orașelor și municipiilor, după caz, având în vedere numărul de elevi beneficiari comunicat de inspectoratele școlare județene, respectiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București, cu respectarea dispozițiilor legale în vigoare. (3) Pentru obținerea unor prețuri cât mai competitive, autoritățile contractante vor opta, de regulă, pentru atribuirea contractului pe loturi și pentru organizarea unei licitații electronice, ca fază finală a procedurii de atribuire aplicate. (4) Ordonatorii principali de credite pentru efectuarea plăților către furnizori sunt președinții consiliilor județene, primarii sectoarelor municipiului București și, respectiv, primarii comunelor, orașelor și municipiilor, după caz. (5) Plata fructelor și a serviciilor contractate se efectuează, la solicitarea furnizorilor de fructe și de servicii, pe baza documentelor de recepție calitativă și cantitativă, întocmite de unitățile de învățământ și aprobate de președinții consiliilor județene și de primarii sectoarelor municipiului București, respectiv de primarii comunelor, orașelor și municipiilor, după caz. Art. 6. — (1) Dreptul de a primi fructe și de a beneficia de măsurile prevăzute la art. 1 alin. (5) îl au numai elevii prezenți la cursuri. (2) Consiliile locale și unitățile școlare răspund în mod direct de asigurarea condițiilor de primire, recepție și distribuție a fructelor, precum și de confirmarea documentelor care stau la baza plății acestora. (3) Consiliile locale și primarii au obligația să urmărească și să verifice buna desfășurare a procesului de aprovizionare, iar unitățile școlare răspund de respectarea condițiilor de igienă privind distribuția fructelor către elevi. Art. 7. — Finanțarea sumelor aprobate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, care reprezintă sprijinul financiar pentru activitatea de distribuire gratuită a fructelor în școli, se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, de la titlul „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare”, articolul „Programe din Fondul european de garantare agricolă (FEGA)”, reprezentând sprijin financiar din FEGA și din contribuție publică națională totală. Contribuția publică națională totală se compune din cofinanțare publică de minimum 25% din valoarea sprijinului financiar acordat prin FEGA și taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziției fructelor și prestărilor de servicii. Art. 8. — (1) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, va asigura comunicarea aferentă programului. Fondurile necesare implementării acțiunilor de comunicare se vor asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, reprezentând sprijin financiar aferent Fondului european de garantare agricolă. Acțiunile de comunicare aferente programului se avizează de către Ministerul Sănătății și de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. (2) Acțiunile de comunicare a programului se realizează în fiecare școală participantă prin expunerea de afișe realizate în conformitate cu prevederile legale. (3) Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură este responsabilă de organizarea procedurii de achiziție publică pentru realizarea și distribuția afișelor prevăzute la alin. (2), în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. 9. — (1) Consiliile județene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului București și, respectiv, ale comunelor, orașelor și municipiilor, după caz, se constituie ca solicitanți de sprijin financiar pentru furnizarea de fructe în școli. în acest sens, vor depune, înainte de începerea anului școlar, la centrele județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, angajamente scrise conform cărora: a) vor distribui numai fructele stabilite conform art. 1 alin. (1) și (2) și numai elevilor prevăzuți la art. 1 alin. (1), cu nominalizarea școlilor; b) vor returna orice ajutor plătit nejustificat, pentru cantitățile în cauză, în cazul în care se constată că fructele nu au fost distribuite elevilor conform art. 1 alin. (1) și (2) sau că sprijinul financiar a fost plătit pentru alte produse decât cele stabilite conform art. 1 alin. (1) și (2); c) în caz de fraudă sau neglijență gravă, vor plăti către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură o sumă egală cu diferența dintre suma plătită inițial și suma la care au dreptul; d) vor pune la dispoziția Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, la cererea acesteia, documente justificative legate de furnizarea fructelor în școli; e) se vor supune oricărui control dispus de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, în special în ceea ce privește verificarea înregistrărilor și inspecția fizică. (2) Pentru anul școlar 2009/2010 angajamentele prevăzute la alin. (1) se depun în termen de 15 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. (3) Organismul privat care, în urma procedurii de achiziție prevăzute la art. 8 alin. (3), va fi desemnat câștigător se va constitui ca solicitant de sprijin financiar pentru realizarea și distribuția afișelor prevăzute la art. 8 alin. (2) și va trebui să depună la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, în termen de 15 zile lucrătoare, un angajament scris conform căruia va păstra înregistrări ale distribuirii către inspectoratele școlare județene, respectiv către Inspectoratul Școlar al Municipiului București. (4) Inspectoratele școlare județene, respectiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București se vor ocupa de distribuția către unitățile școlare din subordine a afișelor prevăzute la art. 8 alin. (2). Art. 10. — (1) în vederea acordării sprijinului financiar pentru furnizarea fructelor în școli conform art. 1 alin. (1) și (2), solicitanții prevăzuți la art. 9 alin. (1) depun la centrele județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură cereri de plată, după sfârșitul fiecărui semestru al anului școlar, conform structurii anului școlar aprobate de Ministerul Educației, 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 Cercetării, Tineretului și Sportului până în ultima zi a celei de-a treia luni care urmează perioadei care face obiectul respectivei cereri. (2) Cererea de plată va include informații referitoare la: a) cantitățile de fructe distribuite; b) numele și adresele sau numerele unice de identificare ale școlilor cărora li s-au distribuit cantitățile de fructe prevăzute la lit. a); c) numărul de elevi din fiecare școală în care au fost distribuite fructele; d) cuantumul sprijinului financiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, care se va stabili în funcție de numărul de elevi și limita valorii zilnice prevăzute la art. 1 alin. (1) și (2) și care trebuie însoțit de documente justificative. (3) în vederea acordării sprijinului financiar pentru realizarea și distribuția afișelor prevăzute la art. 8 alin. (2), solicitantul menționat la art. 9 alin. (3) va depune la sediul central al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură o cerere de plată până în ultima zi a celei de-a treia luni care urmează datei la care a finalizat distribuția afișelor către inspectoratele școlare județene, respectiv către Inspectoratul Școlar al Municipiului București. (4) Cererea de plată va include informații referitoare la: a) numărul de afișe distribuite către inspectoratele școlare județene, respectiv către Inspectoratul Școlar al Municipiului București; b) cuantumul sprijinului financiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, care se va stabili pe baza prețului de achiziție pentru realizarea și distribuția afișelor plătit furnizorului și a numărului de școli în care au fost distribuite și care trebuie însoțit de documente justificative. (5) Plata sprijinului financiar se face de către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, în termen de 3 luni de la depunerea cererii de plată corect completate. (6) în cazul în care termenele prevăzute la alin. (1) și (3) se depășesc cu până la două luni, sprijinul financiar total se plătește totuși, dar cu următoarele reduceri: a) 5%, dacă depășirea este mai mică sau egală cu o lună; b) 10%, dacă depășirea este mai mare de o lună, dar mai mică de două luni. (7) în cazul în care termenele prevăzute la alin. (1) și (3) se depășesc cu mai mult de două luni, ajutorul se reduce cu 1% pe zi suplimentară. (8) Solicitanții prevăzuți la art. 9 au deplina responsabilitate în ceea ce privește angajamentele asumate și înscrierea datelor pe documentele de aprobare și plată a sprijinului financiar. Art. 11. — Sumele reprezentând sprijinul financiar pentru furnizarea fructelor în școli, recuperate conform art. 4 de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură de solicitanții prevăzuți la art. 9 alin. (1), reprezintă venituri ale bugetului de stat. Art. 12. — (1) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale este autoritatea națională responsabilă pentru asigurarea monitorizării anuale a programului, în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Ministerul Sănătății și Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, în funcție de competențe. (2) Evaluarea și monitorizarea anuală a programului se realizează în conformitate cu prevederile art. 12 din Regulamentul (CE) nr. 288/2009 al Comisiei din 7 aprilie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce privește acordarea de ajutoare comunitare pentru aprovizionarea instituțiilor de învățământ cu fructe și legume, fructe și legume prelucrate și pe bază de banane destinate copiilor, în cadrul programului de încurajare a consumului de fructe în școli. (3) Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură este responsabilă cu elaborarea ghidului solicitantului, a formularisticii de solicitare, înregistrare și centralizare a sprijinului financiar, cu procedurile de acordare a sprijinului financiar pentru furnizarea de fructe și pentru realizarea și distribuția afișelor, cu procedurile de control în vederea aplicării acestei măsuri și cu aplicarea sancțiunilor conform art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 288/2009 al Comisiei. (4) Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, prin centrele județene, pune la dispoziția solicitanților formularistica și documentația necesare implementării corecte a programului de încurajare a consumului de fructe în școli. (5) Consiliile județene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului București și, respectiv, ale comunelor, orașelor și municipiilor, după caz, au obligația transmiterii tuturor datelor solicitate, referitoare la programul de încurajare a consumului de fructe în școli, către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și Ministerul Sănătății. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga p. Ministrul sănătății, Adrian Streinu Cercel, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 24 martie 2010. Nr. 24. ’ 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori, semnate la București la 7 octombrie 2009 si la 13 octombrie 2009 între Guvernul României si Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 28 ianuarie 2005, pentru finanțarea Proiectului de restructurare a transporturilor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 52/2005 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 28 ianuarie 2005, pentru finanțarea Proiectului de restructurare a transporturilor, aprobată prin Legea nr. 274/2005, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă amendamentul convenit prin schimbul de scrisori*, semnate la București la 7 octombrie 2009 și la 13 octombrie 2009 între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor Publice, și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 28 ianuarie 2005, pentru finanțarea Proiectului de restructurare a transporturilor, ratificat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 52/2005, aprobată prin Legea nr. 274/2005. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu București, 24 martie 2010. Nr. 224.’ S-Park, clădirea A2, etajul 2 Str. Tipografilor nr. 11—15 Sectorul 1, 013714 București, România 7 octombrie 2009 Excelenței Sale Gheorghe Pogea Ministerul Finanțelor Publice București, România Stimate domnule ministru, Referitor la: România — Proiectul privind restructurarea transporturilor (împrumutul nr. 4.757-RO) — Graficul revizuit de rambursare Transmitem anexat graficul de rambursare revizuit al sumelor și datelor în cadrul Acordului de împrumut pentru finanțarea Proiectului nr. 4.757-RO dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (Banca), datat 28 ianuarie 2005. Acest grafic înlocuiește sumele conținute în anexa 3 la Acordul de împrumut de mai sus și reflectă anularea sumei de 120.000.000 USD începând cu data de 31 iulie 2009, confirmat de dumneavoastră cu Scrisoarea din data de 10 septembrie 2009. în conformitate cu prevederile secțiunii 7.05 din Condițiile generale, suma anulată a fost aplicată pro-rata acelor rate aferente ratelor de capital ale aceluiași împrumut cu scadență după data anulării. Am fi recunoscători dacă ne-ați confirma primirea graficului revizuit de rambursare. Cu stimă, Arntraud Hartmann, director de țară Oficiul Băncii Mondiale în România Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare Atașament: Graficul revizuit de rambursare ‘Traducere. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 BIRD 47570 România PO 83620 Restructurarea transporturilor Graficul revizuit al rambursărilor (Reflectă anularea sumei de 120.000.000 USD începând cu data de 31 iulie 2009) Valuta Data maturității Rata de capital revizuită Rata de capital inițială Suma anulată USD 15 aprilie 2010 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2010 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2011 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2011 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2012 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2012 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2013 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2013 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2014 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2014 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2015 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2015 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2016 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2016 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2017 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2017 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2018 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2018 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2019 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2019 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2020 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2020 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 aprilie 2021 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD 15 octombrie 2021 4.375.000,00 9.375.000,00 5.000.000,00 USD TOTAL: 105.000.000,00 225.000.000,00 120.000.000,00 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Direcția generală de trezorerie și datorie publică Str. Apolodor nr. 17 Sectorul 5, București Tel. +0213199739 ’ Fax: + 0213122011 Nr. 509.446/13 octombrie 2009 Banca Mondială Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare Biroul din România Domnului Arntraud Hartmann, Director de țară Referitor la: împrumut nr. 4.757-RO — Proiectul de restructurare a transporturilor (TRP) Stimate domn, Conform solicitării dumneavoastră, confirmăm primirea graficului revizuit de rambursare al sumelor și termenelor, referitor la împrumutul de mai sus, așa cum a fost transmis de către Bancă cu Scrisoarea din 7 octombrie 2009. Cu stimă, Laurențiu Andrei, director general 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori, semnate la București la 23 noiembrie 2009 si la Paris la 9 decembrie 2009 între Guvernul României si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanțării Proiectului privind apărarea împotriva inundațiilor în zona de sud-vest a României, semnat la București la 18 decembrie 2006 si la Paris la 9 ianuarie 2007 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 alin. (2) din Legea nr. 225/2007 pentru ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanțării Proiectului privind apărarea împotriva inundațiilor în zona de sud-vest a României, semnat la București la 18 decembrie 2006 și la Paris la 9 ianuarie 2007, cu completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă amendamentul convenit prin schimbul de scrisori*), semnate la București la 23 noiembrie 2009 și la Paris la 9 decembrie 2009 între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor Publice, și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanțării Proiectului privind apărarea împotriva inundațiilor în zona de sud-vest a României, semnat la București la 18 decembrie 2006 și la Paris la 9 ianuarie 2007, ratificat prin Legea nr. 225/2007, cu completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 24 martie 2010. Nr. 226.’ Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul mediului și pădurilor, Borbely Lâszlo Ministerul Finanțelor Publice Secretar de stat Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, București Tel.+021 319 98 54 Fax: +021 312 67 92 Nr. 509.275/23 noiembrie 2009 Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Domnului Thierry Poirel Director general, împrumuturi Referitor la: împrumutul nr. F/P 1555 — Proiect „Apărarea împotriva inundațiilor în zona de sud-vest a României” — Amendament la Acordul-cadru de împrumut Stimate domn, Facem referire la împrumutul F/P 1555 „Inundații în primăvara și vara 2005”, în sumă de 51.200.000 euro. Așa cum se specifică în anexa 1 la Acordul-cadru de împrumut, data de finalizare a acestui împrumut este actualmente 31 decembrie 2009. Proiectul nu a putut fi realizat în întregime până la data de finalizare menționată mai sus, în pofida tuturor eforturilor contractorului de a mobiliza personalul și echipamente suplimentare. Acest lucru se datorează în principal naturii lucrărilor (consolidare de maluri, redirecționarea râurilor, procesul de turnare a betonului) și perioadei scurte pentru execuția lucrărilor, de aproximativ 9 luni/an, datorită condițiilor climatice. în consecință, Ministerul Mediului solicită o prelungire de 6 luni, de la data de 31 decembrie 2009 la data de 30 iunie 2010. în acest sens, dorim să vă solicităm să fiți de acord cu prelungirea datei de finalizare a Acordului-cadru de împrumut menționat mai sus. Am aprecia dacă ați fi amabili să rezolvați această solicitare cât mai curând posibil și să ne comunicați acceptul dumneavoastră față de cele de mai sus. Cu sinceritate al dumneavoastră, Bogdan Drăgoi, secretar de stat *) Traducere. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Domnului Bogdan Drăgoi Secretar de stat Ministerul Finanțelor Publice Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, București România Paris, 9 decembrie 2009 Subiect: F/P 1555 (2006) — Proiect „Apărarea împotriva inundațiilor în zona de sud-vest a României” — Amendament la Acordul-cadru de împrumut Stimate domnule Drăgoi, Ca urmare a scrisorii dumneavoastră primite prin fax în data de 23 noiembrie 2009, ne face plăcere să vă informăm că BDCE nu are nicio obiecție în a încuviința ca programul de lucrări estimat al proiectului (anexa 1 la Acordul-cadru de împrumut datat 18 decembrie 2006—9 ianuarie 2007) să fie prelungit pentru o perioadă de 6 luni, adică de la 2006—2009 la 2006—30 iunie 2010. Al dumneavoastră cu sinceritate, ss. indescifrabil Stephan Sellen, director general adjunct, împrumuturi GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea înțelegerii de securitate dintre Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord privind protecția informațiilor clasificate din domeniul apărării, semnată la București la 10 noiembrie 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă înțelegerea de securitate dintre Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord privind protecția informațiilor clasificate din domeniul apărării, semnată la București la 10 noiembrie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi București, 24 martie 2010. Nr. 227.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 9 ÎNȚELEGERE de securitate între Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord privind protecția informațiilor clasificate din domeniul apărării Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, denumite în continuare participanți, au convenit următoarele: ARTICOLUL 1 Scop (1) Scopul prezentei înțelegeri este protecția informațiilor clasificate din domeniul apărării, care sunt schimbate între participanți sau contractanți din statele lor. (2) Prezenta înțelegere nu are ca obiect schimbul de informații din domeniul nuclear, biologic sau chimic referitoare la echipament cunoscut sub denumirea de arme de distrugere în masă. ARTICOLUL 2 Definiții în scopul prezentei înțelegeri se definesc următorii termeni: a) informații clasificate înseamnă informații, documente sau materiale, indiferent de forma lor fizică, care, în interesul apărării naționale și în conformitate cu legislația națională a participanților, necesită protecție, luând în considerare nivelul de clasificare și consecințele care ar putea apărea ca rezultat al dezvăluirii sau transmiterii neautorizate; b) material clasificat înseamnă orice obiect sau parte a unui mecanism, prototip, echipament, instrument sau dispozitiv, fabricat sau în curs de fabricație, care este clasificat datorită informațiilor pe care le conține sau care pot deriva din el; c) document clasificat înseamnă orice informații clasificate înregistrate, indiferent de caracteristicile sau forma lor fizică, care include, dar nu se limitează la: date scrise sau tipărite, benzi magnetice și cartele procesate pe computer, hărți, planuri, fotografii, desene, grafice, gravuri, schițe, note și documente de serviciu, indigouri și benzi dactilografice ori reproduceri prin orice mijloace sau procedee, înregistrări sub orice formă, video, optice, electronice, magnetice, voce ori sunet, precum și echipamente portabile de procesare automată a datelor cu posibilități de stocare interne sau externe; d) contractant înseamnă o persoană juridică ce are capacitatea legală de a încheia contracte clasificate; e) contract clasificat înseamnă un acord între două sau mai multe părți care stabilește drepturi și obligații, încheiat în conformitate cu prevederile legislației naționale care conține sau implică informații clasificate; f) Autoritatea desemnată de securitate britanică (ADSB) înseamnă autoritatea din cadrul participantului britanic responsabilă pentru securitatea în domeniul apărării și pentru aplicarea prezentei înțelegeri; g) Autoritatea competentă de securitate britanică (ACSB) înseamnă autoritatea din cadrul participantului britanic responsabilă pentru securitatea industrială în instituțiile din domeniul apărării; h) Autoritatea națională de securitate din România (ANSR) înseamnă instituția românească împuternicită la nivel național care, în conformitate cu legislația națională, asigură aplicarea unitară a măsurilor de protecție a informațiilor clasificate; i) Autoritatea competentă de securitate din România (ACSR) înseamnă participantul român care, în conformitate cu legislația națională în domeniu, este împuternicită să stabilească pentru domeniul său de activitate și responsabilitate propriile structuri și măsuri pentru coordonarea și controlul activității referitoare la protecția informațiilor clasificate; j) participant furnizor înseamnă participantul la prezenta înțelegere care transmite informații clasificate; k) participant primitor înseamnă participantul la prezenta înțelegere care primește informații clasificate; I) vizitatori înseamnă reprezentanți oficiali ai unui participant sau contractant care solicită vizitarea unor instituții din domeniul apărării ale celuilalt participant, angajate în activități care implică informații clasificate; m) terț înseamnă orice instituție, organizație națională sau internațională, persoană juridică ori stat, care nu este participant la această înțelegere, ori o persoană care nu are cetățenia statului unuia dintre participanți; n) certificat de securitate al personalului înseamnă documentul/autorizarea emis/ă în conformitate cu legislația națională a unui participant, prin care se confirmă că deținătorul poate accesa informații clasificate de un anumit nivel de clasificare, în conformitate cu principiul need-to-know; o) certificat de securitate industrială înseamnă documentul/autorizarea emis/ă în conformitate cu legislația națională a unui participant, prin care se atestă că instituția este autorizată să desfășoare activități ce implică accesul la informațiile clasificate; p) instituție din domeniul apărării înseamnă o facilitate/sediu guvernamentală sau a unui contractor. ARTICOLUL 3 Nivelurile de clasificare (1) Nivelurile de clasificare și echivalențele lor pentru participanți sunt: în România în Marea Britanie STRICT SECRET DE UK TOP SECRET IMPORTANȚĂ DEOSEBITĂ STRICT SECRET UK SECRET SECRET UK CONFIDENȚIAL SECRET DE SERVICIU UK RESTRICTED (2) Dacă va fi necesar să fie schimbate informații clasificate de nivel STRICT SECRET DE IMPORTANȚĂ DEOSEBITĂ/UK TOP SECRET, atunci participanții vor conveni asupra unor prevederi speciale. ARTICOLUL 4 Autorități responsabile și puncte de contact (1) Autoritățile responsabile pentru aplicarea prevederilor prezentei înțelegeri, pentru fiecare participant, sunt următoarele: Pentru România Autoritatea națională de securitate Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat Str. Mureș nr. 4 Municipiul București Autoritatea competentă de securitate Ministerul Apărării Naționale Direcția generală de informații a apărării Str. Vasile Milea nr. 7B Municipiul București Pentru Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord Autoritatea desemnată de securitate Directorul pentru securitatea apărării Ministerul Apărării Etajul 6, Zona C, Main Building Whitehall, Londra SW 1A2 HB 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 Autoritatea competentă de securitate Ministerul Apărării Echipamente de Apărare & Sprijin Serviciile pentru Securitate Industrială Poplar-1#2005 Abbey Wood, Bristol BS34 8JH (2) Ori de câte ori este necesar, participanții vor schimba informații cu privire la structuri de securitate subordonate, responsabile pentru aspecte administrative specifice sau referitoare la aplicarea prezentei înțelegeri. ARTICOLUL 5 Restricții de utilizare și divulgare (1) în limitele legislației naționale, participantul primitor va lua toate măsurile necesare pentru ca informațiile clasificate primite să nu fie dezvăluite în baza unor prevederi legale sau a unor reguli de drept. în cazul unei solicitări de a declasifica sau dezvălui orice informație clasificată transmisă în baza prezentei înțelegeri, participantul primitor va notifica imediat participantul furnizor. Aceștia se vor consulta în privința consecințelor unei asemenea dezvăluiri pentru a putea identifica și diminua orice posibile daune ale participantului furnizor. (2) în condițiile prevăzute la alin. (1), dacă nu există un consimțământ expres, participantul primitor nu va transmite sau divulga niciunui terț nicio informație clasificată furnizată în baza prevederilor prezentei înțelegeri și nici nu va face publice informații clasificate fără consimțământul prealabil, exprimat în scris, al participantului furnizor. (3) în condițiile prevăzute la alin. (1), dacă nu există un consimțământ expres, participantul primitor nu va divulga sau utiliza ori permite divulgarea sau utilizarea vreunei informații clasificate în afara scopului ori limitelor impuse de către sau din partea participantului furnizor. (4) Nicio prevedere a prezentei înțelegeri nu va putea justifica și nu va putea autoriza transmiterea, utilizarea, schimbul sau divulgarea de informații ce implică un drept de proprietate intelectuală, dacă nu a fost obținută în prealabil permisiunea scrisă explicită a participantului furnizor. ARTICOLUL 6 Protecția informațiilor clasificate (1) Participantul furnizor se va asigura că participantul primitor este informat cu privire la: a) nivelul de clasificare a informațiilor și toate condițiile de furnizare sau limitare a utilizării acestora; b) orice modificare ulterioară a nivelului de clasificare. (2) Participantul primitor: a) potrivit legislației statului său, va acorda informațiilor clasificate primite de la celălalt participant aceeași protecție pe care o asigură propriilor informații clasificate de nivel echivalent, în conformitate cu prevederile art. 3; b) se va asigura că informațiile clasificate primite sunt marcate cu propriile sale niveluri de clasificare, conform prevederilor art. 3; c) se va asigura că nu au fost modificate nivelurile de clasificare decât dacă acest lucru a fost consimțit în scris de către sau în numele participantului furnizor; d) se va asigura că informațiile clasificate primite de la participantul furnizor vor fi fie returnate, fie distruse de îndată ce nu îi mai sunt necesare sau au devenit nerelevante. (3) în vederea obținerii și menținerii unor standarde comparabile de securitate, la cerere, fiecare participant va pune la dispoziția celuilalt date referitoare la normele de securitate, procedurile și practicile de protecție a informațiilor clasificate ale statului propriu și va facilita, în acest scop, vizite ale reprezentanților celuilalt participant. ARTICOLUL? Accesul la informațiile clasificate Accesul la informațiile clasificate va fi limitat la acele persoane care au „necesitatea de a cunoaște” și cărora le-a fost acordat certificat de securitate al personalului pentru un nivel corespunzător nivelului de clasificare a informațiilor care vor fi accesate, în conformitate cu legislația națională. ARTICOLUL 8 Transmiterea informațiilor clasificate (1) Informațiile clasificate românești de nivel SECRET/ STRICT SECRET și cele britanice de nivel UK CONFIDENȚIAL/ UK SECRET vor fi transmise între participanți în conformitate cu legislația națională în domeniul protecției informațiilor clasificate a participantului furnizor. Calea obișnuită va fi pe canale diplomatice sau militare oficiale, dar în mod excepțional se pot face și alte înțelegeri, dacă acest lucru este acceptat de ambii participanți. (2) Informațiile clasificate de nivel SECRET DE SERVICIU și UK RESTRICTED vor fi transmise în conformitate cu legislația națională a participantului furnizor. (3) Pentru cazurile în care legislația națională prevede acest lucru, participantul furnizor va transmite participantului primitor, alături de informațiile clasificate, și un proces-verbal de predare- primire, în așa fel încât primirea informațiilor clasificate de către participantul primitor să fie confirmată participantului furnizor. ARTICOLUL 9 Vizite (1) Pentru vizitatori este necesară obținerea aprobării prealabile a ACSR/ACSB a participantului-gazdă, inclusiv în cazul vizitatorilor detașați în interes de serviciu din celălalt stat, pentru accesul la informații clasificate sau în instituții din domeniul apărării implicate în activități cu caracter clasificat. (2) Cererile pentru efectuarea vizitelor vor conține cel puțin următoarele date: a) numele vizitatorului propus, data și locul nașterii, naționalitatea și numărul pașaportului/cărții de identitate; b) statutul oficial al vizitatorului și denumirea instituției din domeniul apărării sau a organizației pe care o reprezintă ori de care aparține; c) certificarea nivelului de acces la informațiile clasificate al vizitatorului; d) denumirea și adresa instituției din domeniul apărării care va fi vizitată; e) numele și funcția persoanei/persoanelor care va/vor fi vizitate, dacă se cunosc; f) scopul vizitei; g) data vizitei. în cazul unor vizite care se repetă, va trebui declarată durata totală a acestora. (3) Cererile pentru efectuarea vizitelor vor trebui înaintate ACSR/ACSB a participantului-gazdă, în conformitate cu prevederile prezentei înțelegeri, cel puțin cu 20 de zile lucrătoare înainte de data vizitei planificate. Vizitele anunțate în timp scurt pot fi convenite, în cazuri de urgență, prin proceduri speciale stabilite de comun acord. (4) Toți vizitatorii vor respecta legislația națională în domeniul protecției informațiilor clasificate a statului participantului-gazdă. (5) în cazul unui anumit proiect, se pot întocmi liste ale vizitatorilor frecvenți, cu condiția aprobării de către ACSR și ACSB. Aceste liste vor fi valabile pentru o perioadă inițială ce MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 11 nu va depăși 12 luni, cu posibilitatea de a fi prelungită pentru o altă perioadă (care să nu depășească 12 luni), cu aprobarea prealabilă a ACSR și ACSB. Acestea vor fi transmise respectându-se procedurile obișnuite ale ACSR/ACSB a participantului-gazdă. Odată ce lista a fost aprobată, detalii referitoare la vizite pot fi stabilite direct între instituțiile din domeniul apărării implicate, în ceea ce privește participarea persoanelor nominalizate în listă. (6) Orice informație clasificată care poate fi furnizată vizitatorilor sau care ar putea ajunge la cunoștința lor va fi tratată de către aceștia ca fiind furnizată în baza prevederilor prezentei înțelegeri. (7) Datele personale referitoare la persoanele care efectuează vizite în conformitate cu prevederile de mai sus vor fi protejate în conformitate cu legislația națională a participanților. (8) Vizitele reprezentanților contractanților implicați în contracte clasificate vor fi aprobate de către ANSR/ACSB responsabile pentru coordonarea protecției informațiilor clasificate din contract. Prevederile alin. (1)—(7) vor fi aplicate în mod corespunzător reprezentanților contractanților. ARTICOLUL 10 Contracte clasificate (1) în cazul în care se are în vedere transmiterea unor informații clasificate unui potențial contractant, încheierea unui contract sau autorizarea unui contractant din statul său de a încheia un contract care implică informatii clasificate de nivel SECRET/STRICT SECRET sau UK CONFIDENTIAL/SECRET cu un contractant din statul celuilalt participant, atunci participantul va obține în prealabil asigurarea din partea ANSR/ACSB a celuilalt participant că respectivul contractant este autorizat pe linie de securitate pentru un nivel de clasificare corespunzător și, de asemenea, că deține mijloace necesare pentru a asigura o protecție adecvată informațiilor clasificate. în asigurarea respectivă se va menționa obligația ca activitatea desfășurată de contractantul autorizat să fie conformă cu legislația națională în domeniul protecției informațiilor clasificate și să fie monitorizată de propria ANSR/ACSB. (2) Participantul care încredințează contractul clasificat se obligă să asigure că acei contractanți din statul celuilalt participant care obțin contracte în conformitate cu prevederile acestui articol cunosc următoarele: a) definiția termenului de „informații clasificate” și echivalențele nivelurilor de clasificare ale celor 2 participanți, în conformitate cu prevederile art. 3; b) numele reprezentantului sau instituției fiecărui participant împuternicite să autorizeze furnizarea și să coordoneze protecția informațiilor clasificate cuprinse în contract; c) canalele ce urmează să fie utilizate pentru transmiterea informațiilor clasificate între participanți și/sau contractanții implicați; d) procedeele și mecanismele pentru comunicarea schimbărilor ce pot surveni în privința informațiilor clasificate, fie datorită schimbării nivelului de clasificare, fie pentru că protecția acestora nu mai este necesară; e) procedurile privind aprobarea vizitelor, a accesului sau inspecțiilor reprezentanților unui participant la contractanți din statul celuilalt participant, care sunt implicați în contracte clasificate; f) obligația ca un contractant să facă cunoscute informațiile clasificate doar persoanelor care au primit certificat de securitate al personalului, care au „necesitatea de a cunoaște” și care sunt angajate sau implicate în derularea contractului clasificat; g) obligația contractantului de a notifica imediat propriei ANSR/ACSR sau ADSB/ACSB orice pierdere ori presupusă pierdere, scurgere sau compromitere de informații clasificate în legătură cu contractul respectiv. (3) ACSR/ACSB a participantului furnizor va pune la dispoziția ANSR/ACSB a participantului primitor două copii ale părților relevante din contractul clasificat, pentru a permite o monitorizare adecvată a măsurilor de securitate. (4) Fiecare contract clasificat va conține instrucțiuni privind cerințele de securitate și nivelurile de clasificare ale fiecărui element/aspect al contractului clasificat. Atât în România, cât și în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord aceste instrucțiuni se vor regăsi în clauze specifice de securitate și într-o anexă de securitate. Instrucțiunile trebuie să identifice fiecare element clasificat al contractului sau orice aspect cu caracter clasificat aferent contractului respectiv și căruia i se va acorda un anumit nivel de clasificare. Modificările cerințelor de securitate sau ale elementelor/aspectelor vor fi comunicate de câte ori este necesar, iar ACSR/ACSB care transmite va informa ANSR/ACSB care primește despre trecerea la un nivel inferior de clasificare sau declasificarea informațiilor clasificate. (5) în privința contractelor ce conțin informații clasificate de nivel SECRET DE SERVICIU/UK RESTRICTED’, prevederile de mai sus se vor aplica în mod corespunzător de către autoritatea responsabilă a fiecărui participant. ARTICOLUL 11 Asigurări de securitate (1) ANSR/ACSB va informa, la cererea ACSR/ACSB a celuilalt participant, despre regimul de securitate al unei instituții din domeniul apărării. De asemenea, ANSR/ACSB va informa la cerere despre regimul autorizației de acces la informații clasificate a cetățenilor statului său. Aceste notificări se vor intitula asigurare privind certificatul de securitate industrială și, respectiv, asigurare privind certificatul de securitate al personalului. (2) La cerere, ANSR/ACSB va stabili care este regimul autorizației de securitate a instituției din domeniul apărării sau a persoanei în privința căruia s-au cerut informații și va înainta o asigurare privind certificatul de securitate industrială/al personalului, dacă instituția din domeniul apărării sau persoana este deja autorizată. Dacă instituția din domeniul apărării sau persoana nu deține certificat de securitate industrială sau certificat de securitate al personalului sau dacă asigurarea vizează un nivel inferior de clasificare celei solicitate, se va notifica faptul că nu se poate emite imediat o asigurare privind certificatul de securitate industrială/al personalului, dar că se vor lua măsuri pentru a răspunde solicitării. în urma unor investigații cu rezultat favorabil, se va emite o asigurare privind certificatul de securitate industrială/al personalului, ceea ce va permite emiterea reciprocă a unei autorizări de securitate. (3) O instituție din domeniul apărării care este suspectată de către ANSR/ACSB din statul în care este localizată că se află în proprietatea, sub controlul sau sub influența unui terț ale cărui scopuri nu sunt compatibile cu cele ale statului unde este localizată nu poate obține o asigurare privind certificatul de securitate industrială, în acest caz ACSR/ACSB solicitantă fiind informată. (4) Dacă una dintre ACSR/ACSB deține informații nefavorabile despre o persoană pentru care s-a emis un certificat de securitate al personalului, aceasta va informa cealaltă ANSR/ACSB despre natura informațiilor respective și despre măsurile pe care le-a luat sau intenționează să le ia. Fiecare ANSR/ACSR sau ADSB/ACSB poate solicita o reanalizare a oricărei asigurări privind certificatul de securitate al personalului care a fost anterior emisă, cu condiția ca solicitarea să fie însoțită de o justificare. ANSR/ACSR sau 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 ADSB/ACSB care face solicitarea va fi informată în legătură cu rezultatele verificării și cu măsurile ce vor fi luate. (5) în cazul apariției unei informații care generează suspiciuni în privința unei instituții din domeniul apărării sau a unui contractant legate de accesul la informații clasificate în celălalt stat, atunci vor fi aduse imediat la cunoștința ANSR/ACSB detalii în legătură cu aceasta, pentru a se desfășura investigațiile necesare. (6) Dacă oricare dintre participanți suspendă sau ia măsuri pentru anularea unui certificat de securitate al personalului emis în statul său ori suspendă sau ia măsuri de interzicere a accesului acordat unui cetățean din statul celuilalt participant, în baza unui certificat de securitate al personalului emis în celălalt stat, ANSR/ACSB a celuilalt participant va fi informată și i se vor oferi justificări pentru o asemenea hotărâre. (7) Fiecare participant poate solicita celeilalte ANSR/ACSB revizuirea oricărei asigurări privind certificatul de securitate industrială a unei instituții din domeniul apărării, cu condiția ca solicitarea să fie însoțită de motivele pentru care se solicită revizuirea. în urma revizuirii, participantul care a solicitat aceasta va fi informat asupra rezultatelor și se vor pune la dispoziție dovezi/fapte care să vină în sprijinul hotărârilor luate. (8) La cerere, autoritățile competente din ambele state vor coopera la derularea verificărilor și investigațiilor privind certificatul de securitate industrială/al personalului. ARTICOLUL 12 Pretenții și responsabilități (1) în cazul pagubelor cauzate pe timpul vizitelor reprezentanților participanților se vor aplica prevederile art. VIII din Acordul dintre statele părți la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forțelor lor (NATO/SOFA), semnat la Londra la 19 iunie 1951. (2) Pretențiile rezultate din contracte vor fi rezolvate în conformitate cu termenii și condițiile din contractul respectiv. ARTICOLUL 13 Pierdere sau compromitere (1) Informațiile clasificate sunt considerate pierdute sau compromise: a) în situațiile în care au fost dezvăluite sau există suspiciunea că au fost dezvăluite, total sau parțial, unui terț; b) în cazul unui incident de securitate care implică pierderea sau suspiciunea de pierdere a informațiilor clasificate, chiar dacă pierderea lor a fost temporară, inclusiv în cazul în care nu au putut fi localizate cu ocazia verificărilor periodice; c) în cazul unui incident de securitate, incluzând divulgarea neoficială sau publică către persoane neautorizate sau către mass-media; d) dacă informațiile au fost transmise prin metode incorecte sau care nu au fost aprobate. Pentru Ministerul Apărării Naționale din România, general de brigadă Marian Hăpău, șeful Direcției contrainformații și securitate militară Data: 10 noiembrie 2009 Loc: București (2) în cazul pierderii sau suspiciunii de pierdere ori compromitere, ANSR/ADSB a participantului primitor va desfășura imediat o investigație (cu asistență din partea ANSR/ADSB a participantului furnizor, dacă se solicită) în conformitate cu prevederile legislației naționale proprii. ANSR/ADSB a participantului primitor va informa ANSR/ADSB a participantului furnizor despre circumstanțele pierderii, rezultatul investigației și măsurile luate pentru a fi evitată reapariția incidentului, imediat ce este posibil. ARTICOLUL 14 Cheltuieli Fiecare participant va suporta cheltuielile proprii rezultate din aplicarea prevederilor prezentei înțelegeri. ARTICOLUL 15 Divergențe Eventualele divergențe privind interpretarea sau aplicarea prezentei înțelegeri vor fi rezolvate prin consultări între participanți și nu vor fi înaintate niciunui tribunal național sau internațional ori unui terț spre soluționare. ARTICOLUL 16 Dispoziții finale (1) Prezenta înțelegere va intra în vigoare la data la care Ministerul Apărării Naționale din România va informa Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord în scris, prin canale diplomatice, că au fost îndeplinite procedurile legale interne pentru intrarea în vigoare a acesteia. (2) Prezenta înțelegere este în vigoare pentru o perioadă inițială de 5 ani și se va prelungi automat pe noi perioade de 5 ani, prin acordul scris al participanților. (3) Amendamentele la prezenta înțelegere se vor face prin acordul participanților și vor intra în vigoare conform prevederilor alin. (1). (4) Prezenta înțelegere poate fi denunțată de oricare participant, care va trebui să notifice, în scris, intenția sa de denunțare. înțelegerea va ieși din vigoare la 6 luni de la data notificării. Participanții vor fi obligați să protejeze informațiile clasificate schimbate în baza prezentei înțelegeri și după ieșirea acesteia din vigoare. (5) în cazul ieșirii din vigoare a prezentei înțelegeri, toate informațiile clasificate, generate sau transmise potrivit acesteia, vor fi în continuare protejate conform legislației specifice a statelor participanților și prevederilor prezentei înțelegeri. (6) Alte aspecte tehnice ale cooperării în domeniul securității apărării pot fi stabilite prin consimțământul participanților. Prezenta înțelegere a fost semnată în două exemplare originale, fiecare în limbile română și engleză, toate textele fiind egal autentice. Pentru Ministerul Apărării din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, David Reynolds, directorul pentru securitatea apărării Data: 10 noiembrie 2009 Loc: București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE ORDIN privind aprobarea unor licențe de concesiune pentru explorare Având în vedere art. 21 alin. (1) din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.972/2010 privind explorarea apei geotermale din perimetrul Nord-Est Satu Mare, județul Satu Mare, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Beny Alex” — S.R.L. Negrești-Oaș, în calitate de concesionar. Art. 2. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.973/2010 privind explorarea lignitului din perimetrul Voiculeț Nord, județul Prahova, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Mirmin Construct” — S.R.L. Gorgota, în calitate de concesionar. Art. 3. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.975/2010 privind explorarea porfirului cuarțifer din perimetrul Strenița, județul Mehedinți, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Basalt Cariere” — S.R.L. Dumbrăvița, în calitate de concesionar. Art. 4. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.976/2010 privind explorarea argilei comune din perimetrul Biharia—Dealul Viilor, județul Bihor, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Euro Cărămida” — S.R.L. Biharia, în calitate de concesionar. Art. 5. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.978/2010 privind explorarea nisipului și pietrișului din perimetrul Ținteanca, județul Prahova, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „D.G. Construct” — S.R.L. Luică, în calitate de concesionar. Art. 6. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.980/2010 privind explorarea calcarului industrial și de construcție din perimetrul Câmpu lui Neag, județul Hunedoara, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Geo Transport 2006” — S.R.L. Petroșani, în calitate de concesionar. Art. 7. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.981/2010 privind explorarea calcarului industrial și de construcție din perimetrul Valea Baleii, județul Hunedoara, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Geo Transport 2006” — S.R.L. Petroșani, în calitate de concesionar. Art. 8. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.984/2010 privind explorarea nisipului și pietrișului din perimetrul Bonda Rovina Flaviafit, județul Bihor, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Flaviafit” — S.R.L. Oradea, în calitate de concesionar. Art. 9. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.986/2010 privind explorarea andezitului din perimetrul Pe Stupăriei, județul Harghita, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și S.C. „Sandexag” — S.R.L. Târgu Mureș, în calitate de concesionar. Art. 10. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.987/2010 privind explorarea apei geotermale din perimetrul Șimleu-Sud, județul Sălaj, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Trifan Prodcom” — S.R.L. Zalău, în calitate de concesionar. Art. 11. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12.992/2010 privind explorarea apei geotermale din perimetrul Cherechiu— Cheșereu, județul Bihor, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Sifee” — S.R.L. Sibiu, în calitate de concesionar Art. 12. — Se aprobă Licența de concesiune nr. 12993/2010 privind explorarea nisipului silicios și calcarului industrial și de construcție din perimetrul Plopeni, județul Constanța, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială „Celco” — S.A. Constanța, în calitate de concesionar. Art. 13. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Alexandru Pătruti București, 29 martie 2010. Nr. 61. ’ 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii aprilie 2010 în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare, al Regulamentului privind operațiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată, aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.509/2008, al Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, al Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 12/2005 privind piața secundară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României și al Convenției nr. 184.575/13/2005, încheiată între Ministerul Finanțelor Publice și Banca Națională a României, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. 1. — în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat în luna aprilie 2010 se aprobă prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, în valoare nominală totală de 4.500 milioane lei, prevăzute în p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 31 martie 2010. Nr. 877.’ anexele nr. 1 și nr. 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală de trezorerie și datorie publică va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ANEXA Nr. 1 PROSPECT DE EMISIUNE al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în luna aprilie 2010 Art. 1. — în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării Finanțelor Publice anunță lansarea de emisiuni de certificate de deficitului bugetului de stat în luna aprilie 2010, Ministerul trezorerie cu discont, astfel: Codul ISIN Data licitației Data emisiunii Data scadenței Nr. de zile Valoarea emisiunii --- lei --- RO1011CTN0B9 12.04.2010 14.04.2010 13.04.2011 364 1.300.000.000 RO1010CTN0C8 26.04.2010 28.04.2010 27.10.2010 182 700.000.000 Art. 2. — Valoarea nominală individuală a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei. Art. 3. — Metoda de vânzare este licitația și va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus iar adjudecarea se va face după metoda cu preț multiplu. Art. 4. — Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților persoane fizice și juridice. Art. 5. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 7 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. (3) Numărul de tranșe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 5 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 6. — Prețul și randamentul se vor determina utilizându-se următoarele formule: d x r P = 1--------- 360 Y = r/P, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 15 în care: P = prețul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale; d = numărul de zile până la scadență; r- rata discontului, exprimată cu două zecimale; Y = randamentul, exprimat cu două zecimale. Art. 7. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 8. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către Comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 9. — Evenimentele de plată aferente certificatelor de trezorerie cu discont se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat — SaFIR. Art. 10. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționale. Art. 11. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. ANEXA Nr. 2 PROSPECT DE EMISIUNE al obligațiunilor de stat de tip benchmark lansate în luna aprilie 2010 Art. 1. — în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat în luna aprilie 2010, Ministerul Finanțelor Publice anunță redeschiderea emisiunilor de obligațiuni de stat de tip benchmark cu scadența la 3 ani, 5 ani și 10 ani, cu următoarele caracteristici: Maturitate Rata cuponului Dobânda Valoarea Codul ISIN*) Data licitației Data emisiunii Data scadenței Nr. de ani % acumulată nominală totală --- lei/titlu --- --- lei --- RO1013DBN023 01.04.2010 05.04.2010 25.07.2013 3 6,25 434,93 900.000.000 RO1015DBN010 15.04.2010 19.04.2010 30.04.2015 5 6,00 581,92 900.000.000 RO0717DBN038 22.04.2010 26.04.2010 11.06.2017 10 6,75 589,93 700.000.000 *) în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 2.231/2008 privind titlurile de stat ce urmează a fi tranzacționale și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori București” — S.A., aceste serii se tranzacționează simultan pe piața secundară administrată de Banca Națională a României și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori București” — S.A. Art. 2. —Valoarea nominală totală a emisiunii de obligațiuni de stat de tip benchmark poate fi majorată prin redeschideri ulterioare ale acesteia. Art. 3. —Valoarea nominală individuală a unei obligațiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei. Art. 4. — Dobânda (cuponul) pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadență la 3 și 5 ani se plătește anual la datele specificate în prospectul de emisiune aprobat’prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 708/2010 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii martie 2010, iar dobânda (cuponul) pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadență la 10 ani se plătește la datele specificate în prospectul de emisiune aprobat’ prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 266/2007 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii iunie 2007, fiind’determinată conform formulei: D = VN* r/frecvența anuală a cuponului (1), în care: D = dobânda (cupon); VN = valoarea nominală; r = rata cuponului. Art. 5. — Metoda de vânzare este licitația și va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua după metoda cu preț multiplu. Cotația de preț va fi exprimată sub formă procentuală, cu 4 zecimale. Art. 6. — Obligațiunile de stat de tip benchmark pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților, persoane fizice și juridice. Art. 7. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 10 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Naționala a României, cu modificările și completările ulterioare. ’ (3) Numărul cotațiilor de preț nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, așa cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 9 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat prețului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 8. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 9. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către Comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 10. — Evenimentele de plată aferente obligațiunilor de stat de tip benchmark se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat — SaFIR. Art. 11. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționale. Art. 12. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 204/31.111.2010 CUANTUMUL TOTAL al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare Partidul Conservator — Filiala Județeană Călărași 1. Totalul veniturilor din cotizații în anul 2009 a fost de 9.578 lei. 2. Membrii de partid care au plătit în anul fiscal 2009 cotizație a cărei valoare însumată depășește baremul de 10 salarii minime brute pe țară: Nr. Numele și prenumele Cetățenia CNP Valoarea totală crt. 1. MIHAI ION Română 1541024510034 8.701 lei TOTAL: 8.701 lei 3. Nu am avut persoane fizice care să efectueze donații în anul fiscal 2009. 4. Nu am avut persoane juridice care să efectueze donații în anul fiscal 2009. 5. Nu am avut alte surse de finanțare. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441903 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204/31.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495