MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 201 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marțh ³⁰ martⁱe ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 129 din 25 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală......................................... 2-3 Decizia nr. 138 din 25 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 453 alin. 1 din Codul de procedură civilă................................. 3-4 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 22. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal .... 5 23. — Ordonanță de urgență privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative 6-10 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 81. — Ordin al ministrului administrației și internelor privind abrogarea unor acte normative....................... 11 232. — Ordin al ministrului sănătății pentru aprobarea structurii organizatorice a Serviciului de Ambulanță București—Ilfov al Municipiului București și al Județului Ilfov ......................................... 11-12 241. — Ordin al ministrului sănătății pentru aprobarea prețurilor la medicamentele cuprinse în Catalogul național al prețurilor medicamentelor de uz uman autorizate de punere pe piață în România ............... 13 1.66 7. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind modificarea Procedurii și condițiilor de înregistrare a operatorilor economici care comercializează în sistem angro sau en detail produsele energetice prevăzute la art. 175 alin. (3) lit. a)—e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.378/2009............... 13 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 261. — Decizie privind sancționarea domnului Vasile Robu, conducător executiv/administrator la Societatea Comercială „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L., cu retragerea aprobării ......................... 14-15 262. — Decizie privind sancționarea cu retragerea autorizației Societății Comerciale „Geneve Broker de Asigurare"— S.R.L...................................... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 9 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 129 din 25 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală Acsinte Gaspar Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Mihaela Senia Costinescu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Prisma Prod” — S.R.L. din Șieu- Măgheruș în Dosarul nr. 4.758/190/2008 al Tribunalului Bistrița-Năsăud — Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 26 mai 2009, pronunțată în Dosarul nr. 4.758/190/2008, Tribunalul Bistrița-Năsăud — Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Prisma Prod” — S.R.L. din Șieu-Măgheruș. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia arată că dispozițiile art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 permit atacarea actelor la instanța competentă în condițiile în care titlul executoriu în baza căruia a fost începută executarea silită nu este o hotărâre dată de către o instanță judecătorească sau de alt organ jurisdicțional. Autorul susține că sintagma „dacă pentru contestarea lui nu există o altă procedură prevăzută de lege’’ este de natură să provoace confuzie în aplicarea legii, refuzând accesul în justiție al persoanelor vătămate prin acte emise de către organele fiscale. Tribunalul Bistrita-Năsăud — Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal arată că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Prin faptul că se evită crearea unor proceduri paralele de contestare a aceluiași titlu executoriu nu înseamnă că se îngrădește accesul liber la justiție, ci se evită posibilitatea tergiversării nejustificate a executării silite a creanțelor fiscale. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Guvernul consideră neîntemeiată excepția de neconstituționalitate, invocând jurisprudența Curții în această materie. Avocatul Poporului apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, textele de lege criticate fiind în deplină concordanță cu dispozițiile constituționale invocate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu următorul conținut: „(3)Contestația poate ti făcută și împotriva titlului executoriu în temeiul căruia a fost pornită executarea, în cazul în care acest titlu nu este o hotărâre dată de o instanță judecătorească sau de alt organ jurisdicțional și dacă pentru contestarea lui nu există o altă procedură prevăzută de lege. ’’ în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor constituționale cuprinse în art. 21 privind accesul liber la justiție. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că, în esență, contestația la executare este destinată să înlăture neregularitățile comise cu prilejul urmăririi silite sau să expliciteze titlul executoriu ce urmează a fi valorificat. în cadrul soluționării contestației, instanța nu poate examina împrejurări care vizează fondul cauzei și care sunt de natură să repună în discuție hotărâri care emană de la organe cu activitate jurisdicțională, în fața cărora au avut loc dezbateri contradictorii, părțile având posibilitatea, cu acel prilej, de a invoca apărările de fond necesare. O soluție contrară, sub acest aspect, ar nesocoti principiul autorității de lucru judecat, ceea ce este inadmisibil. Pe de altă parte, în cazul în care executarea silită se face în temeiul unui titlu executoriu care nu este emis de o instanță judecătorească sau de alt organ jurisdicțional, legea procesuală fiscală prevede că debitorul are dreptul să atace acest titlu pe calea contestației, ocazie cu care poate invoca toate apărările de fond referitoare la existența, întinderea și valabilitatea creanței constatate prin respectivul titlu executoriu. Totuși, posibilitatea formulării contestației este condiționată de inexistența unor mijloace procedurale speciale prin care să se MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 3 poată ataca titlul executoriu în temeiul căruia a fost pornită executarea. Dacă însă legea pune la dispoziția debitorului o cale de atac specială, acesta nu mai poate formula contestație la executare în temeiul art. 172 alin. (3) din Codul de procedură fiscală. O asemenea prevedere nu constituie o îngrădire a liberului acces la justiție, de vreme ce partea interesată poate folosi apărările de fond în calea de atac pe care o are la dispoziție. Adoptarea acestei măsuri nu face, în realitate, decât să dea expresie preocupării legiuitorului de a preveni abuzul de drept constând în invocarea acelorași apărări în două căi de atac diferite, în scopul tergiversării cauzelor aflate pe rolul instanțelor judecătorești. întrucât accesul liber la justiție, ca, de altfel, orice drept fundamental, consacrat ca atare de Constituție, are caracter legitim numai în măsura în care este exercitat cu bună-credință, în limite rezonabile, cu respectarea drepturilor și intereselor în egală măsură ocrotite ale celorlalte subiecte de drept, Curtea consideră că stabilirea de către legiuitor a acestor limite nu aduce nicio îngrădire dreptului în sine, ci, dimpotrivă, creează premisele valorificării sale în concordanță cu exigențele generale proprii unui stat de drept. De altfel, potrivit art. 126 alin. (2) din Constituție, stabilirea competenței instanțelor și a procedurii de judecată constituie atributul exclusiv al legiuitorului, acesta fiind ținut, desigur, ca, în procesul de legiferare, să se circumscrie cadrului constituțional. Or, Curtea constată că reglementarea dedusă controlului satisface exigența impusă de norma constituțională, fiind în deplină concordanță cu prevederile art. 21 și 53 din Legea fundamentală. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Prisma Prod” — S.R.L. din Șieu-Măgheruș în Dosarul nr. 4.758/190/2008 al Tribunalului Bistrița-Năsăud — Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 25 februarie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Mihaela Senia Costinescu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 138 din 25 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 453 alin. 1 din Codul de procedură civilă Acsinte Gaspar Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Mihaela Senia Costinescu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 453 alin. 1 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Constantin Popescu în Dosarul nr. 4.209/299/2009 al Judecătoriei Sectorului 1 București. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 28 mai 2009, pronunțată în Dosarul nr. 4.209/299/2009, Judecătoria Sectorului 1 București a sesizat Curtea Constituțională pentru soluționarea excepției de neconstituționalitate a art. 453 alin. 1 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Constantin Popescu. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul arată, în esență, că textul de lege criticat este în contradicție atât cu prevederile constituționale ale art. 16 alin. (1) și (2) care consacră egalitatea în drepturi a cetățenilor, cât și cu art. 284 din Codul muncii, care stabilește competența pentru soluționarea conflictelor de muncă în favoarea tribunalului în circumscripția căruia își are domiciliul sau reședința reclamantul. La stabilirea acestei competențe, legiuitorul a avut în vedere înlesnirea liberului acces la justiție al salariatului. Or, în condițiile 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 în care titlul executoriu este emis de instanța în a cărei circumscripție își are domiciliul sau reședința reclamantul, este nedrept ca executarea acestuia să se facă la sediul debitorului sau al terțului poprit. întrucât, în speță, sediul debitorului este unic, în municipiul București, textul criticat limitează liberul acces la justiție al salariaților-creditori, care sunt nevoiți să se deplaseze la București pentru a-și obține drepturile. Pe de altă parte, autorul excepției consideră că reglementarea criticată favorizează organele de executare silită de la sediul debitorilor. Judecătoria Sectorului 1 București apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, întrucât textul criticat nu încalcă prevederile art. 16 din Constituție, reglementarea fiind aplicabilă tuturor persoanelor aflate în situația prevăzută de ipoteza normei legale, fără nicio discriminare. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Autoritățile nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 453 alin. 1 din Codul de procedură civilă, text de lege care are următorul conținut: „Poprirea se înființează la cererea creditorului, de executorul judecătoresc de la domiciliul sau sediul debitorului ori de la domiciliul sau sediul terțului poprit. ” în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor constituționale cuprinse în art. 16 alin. (1) și (2), art. 21 alin. (1), (2) și (3) și art. 53, precum și prevederilor art. 6 și 13 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile de lege criticate au mai făcut obiectul controlului de constituționalitate. Astfel, prin Decizia nr. 273 din 21 martie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 17 aprilie 2006, Curtea, respingând excepția de neconstituționalitate ca neîntemeiată, a statuat că textul de lege criticat stabilește competența materială și teritorială pentru soluționarea cererii creditorului de înființare a popririi. Astfel, legea atribuie competența materială de a dispune înființarea popririi executorului judecătoresc, creditorul având a alege între două birouri execuționale deopotrivă competente, cel de la domiciliul sau sediul debitorului, respectiv cel de la domiciliul sau sediul terțului poprit. Reglementarea criticată a fost adoptată de legiuitor în cadrul atribuțiilor sale, astfel cum sunt determinate prin dispozițiile art. 126 alin. (2) și ale art. 129 din Constituție, potrivit cărora competența, procedura de judecată, inclusiv procedura executării silite, precum și căile de atac sunt prevăzute numai prin lege. Curtea a constatat că textul de lege criticat nu încalcă prevederile art. 16 din Constituție privind egalitatea în drepturi a cetățenilor, întrucât reglementarea este aplicabilă tuturor persoanelor aflate în situația prevăzută de ipoteza normei, fără nicio distincție sau în considerarea altor criterii, și anume creditorii deținători ai unui titlu executoriu, care solicită executorului judecătoresc înființarea popririi. De asemenea, este nefondată și critica autorilor excepției potrivit căreia reglementarea dedusă controlului îngrădește accesul liber la justiție și dreptul la un proces echitabil, în condițiile în care art. 399 din Codul de procedură civilă prevede că împotriva oricărui act de executare se poate face contestație de către cei interesați sau vătămați prin executare, oferind toate garanțiile procesuale pentru realizarea deplină a acestor drepturi. Pentru motivele expuse mai sus, Curtea nu poate reține nici încălcarea prevederilor internaționale cuprinse în art. 6 și 13 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură a reconsidera jurisprudența Curții Constituționale, soluțiile și considerentele acestei decizii își mențin valabilitatea și în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 453 alin. 1 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Constantin Popescu în Dosarul nr. 4.209/299/2009 al Judecătoriei Sectorului 1 București. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 25 februarie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Mihaela Senia Costinescu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 5 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚA DE URGENTA pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal în contextul în care o parte importantă a operatorilor economici se confruntă încă cu dificultăți ca urmare a crizei economice și implicit a restrângerii cererii interne și externe, situație care afectează capacitatea de plată a acestora, ținând seama de faptul că plățile anticipate urmează a fi efectuate începând cu 1 aprilie 2010, în scopul susținerii mediului de afaceri și în vederea perfecționării continue a legislației fiscale, ținând seama de faptul că nepromovarea prezentului act normativ ar avea drept consecințe negative accentuarea dificultăților înregistrate de operatorii economici, în special cele legate de lichiditate, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 18, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (5) și (6), cu următorul cuprins: „(5) Contribuabilii prevăzuți la art. 34 alin. (1) lit. b) efectuează pentru trimestrele I—III comparația impozitului pe profit trimestrial cu impozitul minim prevăzut la alin. (3), recalculat în mod corespunzător pentru trimestrul respectiv, prin împărțirea impozitului minim anual la 12 și înmulțirea cu numărul de luni aferente trimestrului respectiv. în situația în care perioada impozabilă începe sau se încheie în cursul unui trimestru, impozitul minim prevăzut la alin. (3) se recalculează corespunzător numărului de zile aferente trimestrului respectiv. Pentru definitivarea impozitului pe profit datorat se efectuează comparația impozitului pe profit anual cu impozitul minim anual prevăzut la alin. (3). (6) în situația în care perioada impozabilă începe sau se încheie în cursul anului, pentru definitivarea impozitului pe profit datorat se efectuează comparația impozitului pe profit aferent perioadei respective cu impozitul minim anual prevăzut la alin. (3), recalculat în mod corespunzător pentru aceeași perioadă.” 2. La articolul 34 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) contribuabilii, alții decât cei prevăzuți la lit. a), au obligația de a declara și plăti impozitul pe profit trimestrial până la data de 25 inclusiv a primei luni următoare trimestrului pentru care se calculează impozitul, dacă în prezentul articol nu se prevede altfel. începând cu anul 2012, acești contribuabili urmează să aplice sistemul plăților anticipate prevăzut pentru contribuabilii menționați la lit. a).” 3. La articolul 34, după alineatul (18) se introduce un nou alineat, alineatul (19), cu următorul cuprins: „(19) Prin excepție de la prevederile alin. (6), contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. a), înființați în cursul anului precedent, care nu au fost obligați la plata impozitului minim și care la sfârșitul anului fiscal în care s-au înființat înregistrează pierdere fiscală, efectuează trimestrial plăți anticipate în contul impozitului pe profit în sumă de o pătrime din impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzător pentru perioada impozabilă aferentă anului în care s-au înființat.” Art. II. — Prin excepție de la dispozițiile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică pentru determinarea impozitului pe profit începând cu anul 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 24 martie 2010. Nr. 22. ’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative Având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 21/2004 al Consiliului din 17 decembrie 2003 de stabilire a unui sistem de identificare și de înregistrare a animalelor din speciile ovină și caprină și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 și a directivelor 92/102/CEE și 64/432/CEE, începând cu 31 decembrie 2009, toate ovinele și caprinele trebuie să fie identificate electronic, ținând cont de faptul că, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 127/2003 privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 118/2004, cu modificările și completările ulterioare, identificarea ovinelor și caprinelor este stabilită doar prin aplicarea crotaliilor auriculare și/sau a mărcilor, fără a fi prevăzute și mijloacele electronice de identificare, având în vedere că cea mai mare parte a animalelor supuse identificării electronice conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 21/2004 al Consiliului se nasc în prima parte a anului, iar mișcarea și comercializarea lor, care se desfășoară cu prioritate în această perioadă, sunt condiționate de aplicarea mijloacelor de identificare, luând în considerare necesitatea elaborării legislației naționale cu privire la identificarea animalelor astfel încât să fie asigurată implementarea Regulamentului (CE) nr. 21/2004 al Consiliului, cu respectarea obligațiilor și a termenelor prevăzute în cadrul acestuia, întrucât nerespectarea de către România a obligațiilor care decurg din calitatea acesteia de stat membru al Uniunii Europene atrage sancționarea țării noastre de către Comisia Europeană, precum și imposibilitatea desfășurării activității comerciale cu animale vii din România către celelalte state membre ale Uniunii Europene, având în vedere necesitatea reducerii unor cheltuieli importante de la bugetul de stat alocate identificării și înregistrării bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor, în contextul politicii actuale a Guvernului de raționalizare a cheltuielilor publice, precum și necesitatea responsabilizării proprietarilor de animale în ceea ce privește identificarea și înregistrarea animalelor, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — Suinele, ovinele și caprinele existente pe teritoriul României sunt supuse în mod obligatoriu procesului integrat de identificare și înregistrare a animalelor, prin realizarea următoarelor elemente: a) aplicarea crotaliilor auriculare și/sau a mărcilor, precum și a mijloacelor electronice în exploatația în care se nasc, pentru identificarea suinelor, ovinelor și caprinelor, în funcție de specie și de sistemul de identificare național; b) înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și înregistrarea mișcărilor și evenimentelor intervenite cu privire la aceste animale și corectarea erorilor pentru suinele, ovinele și caprinele identificate și înregistrate; c) dezvoltarea și actualizarea bazei naționale de date informatice; d) întocmirea registrelor pentru suinele, ovinele și caprinele identificate și înregistrarea exploatațiilor în conformitate cu condițiile stabilite prin ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor. Art. 2. — în sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) exploatație nonprofesională — exploatație de animale înregistrată în Sistemul național de identificare și înregistrare a animalelor și deținută de persoane fizice neînregistrate la Camera de Comerț și Industrie a României; b) exploatație comercială — exploatație de animale înregistrată în Sistemul național de identificare și înregistrare a animalelor și autorizată sanitar veterinar, deținută de persoane fizice autorizate, întreprindere individuală, întreprindere familială sau de persoane juridice organizate în condițiile legii, care îndeplinesc prevederile normelor de biosecuritate. Art. 3. — (1) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor stabilește, prin ordin al președintelui acesteia, cerințele tehnice care trebuie îndeplinite de mijloacele oficiale de identificare a suinelor, ovinelor și caprinelor și aprobă, în temeiul cerințelor respective, aceste mijloace de identificare. (2) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor face publică și actualizează permanent lista societăților comerciale care furnizează mijloace oficiale de identificare a suinelor, ovinelor și caprinelor. Art. 4. — (1) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, ovinele și caprinele născute începând cu anul 2010 se identifică cu o crotalie auriculară simplă și o crotalie auriculară electronică care conțin același cod unic de identificare a animalului. (2) Toate ovinele și caprinele se identifică în mod obligatoriu odată cu mișcarea lor din exploatația în care s-au născut sau, cel mai târziu, la împlinirea vârstei de 9 luni. (3) Ovinele și caprinele născute anterior datei prevăzute la alin. (1) se identifică cu două crotalii auriculare simple având imprimat același cod unic de identificare a animalului. (4) Prin excepție de la prevederile alin. (1) și (3), ovinele și caprinele se pot identifica doar cu o crotalie auriculară simplă la mișcarea cu destinația sacrificării pe teritoriul României, înainte de împlinirea vârstei de 12 luni. (5) Ovinele și caprinele născute în cursul anului 2010, care au fost identificate inițial cu o crotalie auriculară simplă, vor fi identificate și cu o crotalie auriculară electronică ce conține același cod unic de identificare a animalului, dacă: a) fac obiectul mișcării pe teritoriul României între exploatații de creștere și reproducție; b) fac obiectul comerțului intracomunitar ori al exportului; sau c) sunt încadrate la excepția prevăzută la alin. (4), dar au împlinit vârsta de 12 luni. (6 ) Suinele se identifică cu o crotalie auriculară simplă sau cu o marcă. Art. 5. — (1) Identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor din exploatațiile nonprofesionale se realizează de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 7 către medicii veterinari de liberă practică împuterniciți în baza contractelor de servicii de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor, atribuite de către direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiva municipiului București, potrivit prevederilor legale în vigoare privind achizițiile publice. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor se realizează de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciți prin încheierea unui act adițional la contractele de concesiune a activităților sanitar-veterinare publice valabile la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. (3) Tarifele aferente serviciilor de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor și caprinelor din exploatațiile nonprofesionale, prestate de medicii veterinari de liberă practică împuterniciți de către direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, reprezintă costul manoperei de identificare și înregistrare a animalelor, precum și costul înregistrării mișcărilor și evenimentelor intervenite cu privire la acestea și al corectării erorilor apărute în baza națională de date informatice pentru suinele, ovinele și caprinele identificate și înregistrate. (4) Proprietarii exploatațiilor nonprofesionale de ovine și caprine pot solicita în scris direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București să efectueze, prin intermediul asociațiilor înregistrate legal ai căror membri sunt, activitatea de identificare și înregistrare a ovinelor și caprinelor din exploatațiile proprii. (5) Solicitarea prevăzută la alin. (4) atrage suportarea de către proprietari a costurilor aferente întregii activități de identificare și înregistrare a ovinelor și caprinelor, de înregistrare a mișcării și evenimentelor intervenite cu privire la aceste animale și de corectare a erorilor. Art. 6. — Identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor din exploatațiile comerciale se efectuează și se suportă de către proprietarul acestora. Art. 7. — (1) Fondurile necesare procesului integrat de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor și caprinelor se asigură din bugetul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și au următoarele destinații: a) achiziționarea în anul 2010 de către Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor și atribuirea cu titlu gratuit proprietarilor de suine, ovine și caprine a crotaliilor auriculare simple necesare identificării acestor animale; b) achiziționarea în anul 2010 de către direcțiile sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București de crotalii auriculare simple și de crotalii auriculare electronice ce conțin același cod unic de identificare pentru ovine și caprine, aferent numărului de ovine și caprine care au fost livrate în anul 2009 spre centrele de colectare, care au făcut obiectul comerțului intracomunitar sau al exportului din exploatațiile de origine ori care au fost introduse în controlul oficial al reproducției, cu un plus de maximum 10% față de acest număr; c) achiziționarea de către direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, la solicitarea proprietarilor de ovine și caprine, a crotaliilor auriculare electronice cu același cod unic de identificare cu al crotaliilor auriculare simple deja aplicate ovinelor și caprinelor născute începând cu anul 2010 și care vor fi utilizate pentru identificarea lor în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5); d) organizarea procesului de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor și caprinelor; e) plata către medicii veterinari de liberă practică împuterniciți a serviciilor de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor și caprinelor; f) dezvoltarea și actualizarea bazei naționale de date informatice, tipărirea documentelor oficiale și înregistrarea exploatațiilor. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1): a) dacă proprietarii exploatațiilor nonprofesionale de ovine și caprine solicită și primesc aprobarea direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București pentru a efectua activitatea de identificare și înregistrare a animalelor aflate în proprietate, fondurile necesare se asigură de către proprietari, pentru achiziționarea crotaliilor auriculare și/sau a mărcilor, precum și a mijloacelor electronice necesare identificării animalelor, pentru organizarea și efectuarea procesului de identificare și înregistrare a animalelor, de înregistrare a mișcării și a evenimentelor intervenite cu privire la animale și de corectare a erorilor, precum și pentru întocmirea registrelor de exploatație, tipărirea documentelor oficiale necesare identificării și înregistrării animalelor, înregistrării mișcării și a evenimentelor intervenite cu privire la animale; b) contravaloarea duplicatelor crotaliilor auriculare pentru suine, ovine și caprine, necesare pentru înlocuirea crotaliilor auriculare pierdute de la urechea animalelor, precum și plata manoperei pentru aplicarea acestora se suportă de către proprietarii animalelor. Art. 8. — (1) Prin excepție de la prevederile art. 3 alin. (1), la solicitarea scrisă a proprietarilor exploatațiilor comerciale/ asociațiilor prevăzute la art. 5 alin. (4), aceștia pot achiziționa până la data de 15 mai 2010 mijloace de identificare care încă nu sunt aprobate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, pe răspunderea solicitantului că aceste mijloace respectă criteriile tehnice stabilite de legislația comunitară și națională. (2) Achiziționarea mijloacelor de identificare potrivit alin. (1) se face după avizarea favorabilă de către direcțiile sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București a unui număr limitat de mijloacele de identificare care să poată fi utilizate până la data de 31 mai 2010 și care să aibă imprimate coduri unice de identificare alocate de direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București. Art. 9. — Achiziționarea elementelor prevăzute la art. 7 alin. (1) se face de către Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor sau direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, pentru identificarea suinelor, ovinelor și caprinelor, potrivit prevederilor legale în vigoare privind achizițiile publice. Art. 10. — Operatorul Sistemului național de identificare și înregistrare a animalelor este obligat să asigure accesul la aplicațiile de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor și caprinelor, de înregistrare a mișcărilor și a evenimentelor intervenite cu privire la acestea, precum și de corectare a erorilor tuturor proprietarilor exploatațiilor prevăzute la art. 6 și la art. 7 alin. (2), precum și medicilor veterinari de liberă practică împuterniciți. Art. 11. — (1) Proprietarii exploatațiilor nonprofesionale de suine, ovine și caprine sunt obligați să transmită, în scris, până la data de 30 iunie 2010, medicului veterinar de liberă practică împuternicit pentru localitatea în care se găsesc exploatațiile datele despre efectivele de suine, ovine și caprine existente în exploatații la data declarării acestora. (2) Medicul veterinar de liberă practică împuternicit este obligat să informeze, în scris, până la data de 31 mai 2010, proprietarii exploatațiilor nonprofesionale de suine, ovine și caprine cu privire la obligația prevăzută la alin. (1). 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 (3) Pentru animalele înregistrate în baza națională de date informatice ca existente în exploatație, dar care în realitate nu se mai află în exploatație, proprietarul animalelor va declara, în scris, medicului veterinar de liberă practică împuternicit, pentru fiecare animal, cauza dispariției din exploatație: vânzare/cumpărare fără documente sanitar-veterinare, moarte, sacrificare pentru consum propriu sau alte situații deosebite. (4) După colectarea informațiilor prevăzute la alin. (1) și (3), medicul veterinar de liberă practică împuternicit este obligat să actualizeze datele din baza națională de date informatice până la data de 30 septembrie 2010. (5) Proprietarii de exploatații comerciale de suine, ovine și caprine, precum și proprietarii exploatațiilor nonprofesionale de ovine și caprine care au primit aprobarea direcțiilor sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București de a efectua activitatea de identificare și înregistrare a animalelor aflate în proprietate sunt responsabili de actualizarea și corectitudinea datelor din baza națională de date informatice pentru respectivele exploatații. (6) După expirarea termenului prevăzut la alin. (1), proprietarii exploatațiilor nonprofesionale de suine, ovine și caprine sunt obligați să notifice permanent, în termenul prevăzut de normele sanitar-veterinare, medicului veterinar de liberă practică împuternicit pentru localitatea în care se găsesc exploatațiile informațiile referitoare la mișcările și evenimentele intervenite cu privire la animalele din exploatația proprie. (7) Medicii veterinari de liberă practică împuterniciți sunt responsabili de corectitudinea și actualizarea permanentă a datelor din baza națională de date informatice cu privire la animalele identificate și înregistrate de către aceștia. Art. 12. —Acordarea de premii, de ajutoare de stat sau de despăgubiri, în condițiile legii, pentru suinele, ovinele, caprinele neidentificate și neînregistrate potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență este interzisă. Art. 13. — Circulația pe teritoriul României a suinelor, ovinelor și caprinelor neidentificate în sensul prezentei ordonanțe de urgență și/sau fără a fi însoțite de documentele prevăzute de normele sanitar-veterinare este interzisă. Art. 14. — (1) Următoarele fapte constituie contravenții și se sancționează după cum urmează: a) refuzul de înregistrare de către medicul veterinar de liberă practică împuternicit sau întârzieri nejustificate de peste 15 zile de la termenul prevăzut de normele sanitar-veterinare pentru înregistrarea în baza națională de date informatice a suinelor, ovinelor și caprinelor, pentru înregistrarea mișcărilor și a evenimentelor intervenite cu privire la aceste animale și pentru corectarea erorilor, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei; b) utilizarea pentru identificarea oficială a suinelor, ovinelor și caprinelor a mijloacelor de identificare neaprobate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei; c) comercializarea mijloacelor oficiale de identificare a suinelor, ovinelor și caprinelor neaprobate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, cu amendă de la 30.000 lei la 45.000 lei și cu interzicerea comercializării în România a mijloacelor oficiale de identificare a acestor animale; d) comercializarea de către furnizori a mijloacelor oficiale de identificare a suinelor, ovinelor și caprinelor imprimate cu coduri de identificare care nu au fost alocate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor respectivilor furnizori, cu amendă de la 30.000 lei la 45.000 lei și cu interzicerea comercializării sau furnizării în România a mijloacelor oficiale de identificare a animalelor; e) neînregistrarea în Sistemul național de identificare și înregistrare a animalelor de către furnizori a codurilor unice de identificare imprimate pe mijloacele oficiale de identificare a suinelor, ovinelor și caprinelor furnizate, cu amendă de la 5.000 lei la 7.000 lei; f) nerespectarea de către proprietari a prevederilor art. 11 alin. (1) și (3), cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei. (2) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către inspectorii autorității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor competente. Art. 15. — Prevederile art. 14 referitoare la contravenții se completează cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 16. —Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor va emite, în termen de cel mult 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, norme sanitare veterinare pentru implementarea procesului de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor și caprinelor. Art. 17. —în anul 2010, se autorizează Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor să introducă modificările corespunzătoare în bugetul pe programe, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice. Art. 18. — (1) începând cu anul 2011, achiziționarea crotaliilor auriculare, precum și a mijloacelor electronice, pentru identificarea suinelor, ovinelor și caprinelor din toate tipurile de exploatații, în funcție de specie și de sistemul de identificare național, va fi în sarcina proprietarilor. (2) Crotaliile auriculare, precum și mijloacele electronice prevăzute la alin. (1) se achiziționează de la societățile comerciale care furnizează mijloace de identificare a suinelor, ovinelor și caprinelor, în condițiile prevăzute la art. 3. (3) Crotaliile auriculare, precum și mijloacele electronice aflate în stocul direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București la data de 31 decembrie 2010 vor fi utilizate până la epuizarea acestora, prin atribuirea cu titlu gratuit proprietarilor de suine, ovine și caprine. Art. 19. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2002 privind identificarea și înregistrarea bovinelor în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 708 din 27 septembrie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2003, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 6, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Contravaloarea mărcilor auriculare și a pașaportului individual se suportă din bugetul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor până la data de 31 decembrie 2010.” 2. La articolul 6, după alineatul (5) se introduc șapte noi alineate, alineatele (6)—(12), cu următorul cuprins: „(6 ) Contravaloarea duplicatelor mărcilor auriculare pentru bovine, necesare pentru înlocuirea mărcilor auriculare pierdute de la urechea animalelor, plata manoperei pentru aplicarea acestora, precum și contravaloarea duplicatelor pașapoartelor pentru bovine, necesare pentru înlocuirea pașapoartelor pierdute, se suportă de către proprietarii animalelor. (7) începând cu anul 2011, contravaloarea mărcilor auriculare și a pașaportului individual se suportă de către proprietarul bovinelor. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 9 (8) Mărcile auriculare prevăzute la alin. (7) se vor achiziționa, începând cu anul 2011, de la furnizorii de mijloace de identificare a bovinelor aprobate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. (9) Mărcile auriculare aflate în stocul direcțiilor sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București la data de 31 decembrie 2010 vor fi utilizate până la epuizarea acestora, prin atribuirea cu titlu gratuit proprietarilor de bovine. (10) începând cu anul 2011, identificarea și înregistrarea bovinelor din exploatațiile comerciale se efectuează și se suportă de către proprietarul acestora. (11) Proprietarii exploatațiilor nonprofesionale de bovine pot solicita, începând cu anul 2011, în scris, direcțiilor sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București să efectueze, prin intermediul asociațiilor înregistrate legal ai căror membri sunt, activitatea de identificare și înregistrare a bovinelor din exploatațiile proprii. (12) Solicitarea prevăzută la alin. (11) atrage suportarea de către proprietari a costurilor aferente întregii activități de identificare și înregistrare a bovinelor, de înregistrare a mișcării și a evenimentelor intervenite cu privire la aceste animale și de corectare a erorilor.” 3. După articolul 6 se introduc trei noi articole, articolele 6¹ —6³, cu următorul cuprins: „Art. 6¹. — (1) Identificarea și înregistrarea bovinelor se realizează de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciți în baza contractelor de servicii de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor, atribuite de către direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, potrivit prevederilor legale în vigoare privind achizițiile publice. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), identificarea și înregistrarea bovinelor se realizează de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciți prin încheierea unui act adițional la contractele de concesiune a activităților sanitar-veterinare publice valabile la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. (3) Tariful aferent serviciilor de identificare și înregistrare a bovinelor, prestate de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciți de către direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, reprezintă costul manoperei de identificare și înregistrare a animalelor, precum și al înregistrării mișcărilor și evenimentelor intervenite cu privire la acestea și al corectării erorilor apărute în baza națională de date informatice pentru bovinele identificate și înregistrate. Art. 6². — (1) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor stabilește, prin ordin al președintelui acesteia, cerințele tehnice care trebuie îndeplinite de mijloacele oficiale de identificare pentru bovine și aprobă, în temeiul criteriilor respective, aceste mijloace de identificare. (2) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor face publică și actualizează permanent lista societăților comerciale care furnizează mijloace oficiale de identificare a bovinelor. Art. 6³. — (1) Proprietarii exploatațiilor de bovine sunt obligați să transmită, în scris, până la data de 30 iunie 2010, medicului veterinar de liberă practică împuternicit pentru localitatea în care se găsesc exploatațiile datele despre efectivele de bovine existente în exploatații la data declarării acestora. (2) Medicul veterinar de liberă practică împuternicit este obligat să informeze, în scris, până la data de 31 mai 2010, proprietarii exploatațiilor de bovine cu privire la obligația prevăzută la alin. (1). (3) Pentru animalele înregistrate în baza națională de date informatice ca existente în exploatație, dar care în realitate nu se mai află în exploatație, proprietarul animalelor va declara, în scris, medicului veterinar de liberă practică împuternicit, pentru fiecare animal, cauza dispariției din exploatație: vânzare/cumpărare fără documente sanitar-veterinare, moarte, sacrificare pentru consum propriu sau alte situații deosebite. (4) După colectarea informațiilor prevăzute la alin. (1) și (3), medicul veterinar de liberă practică împuternicit este obligat să actualizeze datele din baza națională de date informatice până la data de 30 septembrie 2010. (5) Proprietarii exploatațiilor comerciale de bovine, precum și proprietarii exploatațiilor nonprofesionale de bovine care au primit aprobarea direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București de a efectua activitatea de identificare și înregistrare a animalelor aflate în proprietate sunt responsabili de actualizarea și corectitudinea datelor din baza națională de date informatice pentru respectivele exploatații. (6) După expirarea termenului prevăzut la alin. (1), proprietarii exploatațiilor de bovine sunt obligați să notifice permanent, în termenul prevăzut de normele sanitar-veterinare, medicului veterinar de liberă practică împuternicit pentru localitatea în care se găsesc exploatațiile informațiile referitoare la mișcările și evenimentele intervenite cu privire la animalele din exploatația proprie. (7) Medicii veterinari de liberă practică împuterniciți sunt responsabili de corectitudinea și actualizarea permanentă a datelor din baza națională de date informatice cu privire la animalele identificate și înregistrate de către aceștia.” 4. La articolul 14, după litera h) se introduc șase noi litere, literele i)—n), cu următorul cuprins: ,,i ) refuzul de înregistrare de către medicul veterinar de liberă practică împuternicit sau întârzieri nejustificate de peste 15 zile de la termenul prevăzut de normele sanitar-veterinare pentru înregistrarea în baza națională de date informatice a bovinelor, pentru înregistrarea mișcărilor și a evenimentelor intervenite cu privire la aceste animale și pentru corectarea erorilor, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei; j) utilizarea pentru identificarea oficială a bovinelor a mijloacelor de identificare neaprobate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei; k) comercializarea mijloacelor oficiale de identificare a bovinelor neaprobate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, cu amendă de la 30.000 lei la 45.000 lei și cu interzicerea comercializării în România a mijloacelor oficiale de identificare a acestor animale; I) comercializarea de către furnizori a mijloacelor oficiale de identificare a bovinelor imprimate cu coduri de identificare care nu au fost alocate de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor respectivilor furnizori, cu amendă de la 30.000 lei la 45.000 lei și cu interzicerea comercializării sau furnizării în România a mijloacelor oficiale de identificare a animalelor; m) neînregistrarea în Sistemul național de identificare și înregistrare a animalelor de către furnizori a codurilor unice de 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 identificare imprimate pe mijloacele oficiale de identificare a bovinelor furnizate, cu amendă de la 5.000 lei la 7.000 lei; n) nerespectarea de către proprietari a prevederilor art. 6³ alin. (1) și (3), cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.” 5. Articolul 15 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 15. — Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către inspectorii autorității sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor competente.” Art. 20. — Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 31 ianuarie 2004, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 15, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Pentru efectuarea în exploatațiile nonprofesionale a unor activități sanitar-veterinare cuprinse în programul acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și a altor acțiuni prevăzute în alte programe naționale, pe care Autoritatea trebuie să le pună în aplicare, direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene și a municipiului București pot încheia contracte cu medicii veterinari, organizați în condițiile legii, sau pot angaja personal sanitar-veterinar propriu, în condițiile legii, în situațiile în care nu se pot încheia contracte cu medicii veterinari, organizați în condițiile legii.” 2. La articolul 15, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) Pentru efectuarea în exploatațiile comerciale a unor acțiuni de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, proprietarii acestor exploatații încheie contracte cu medicii veterinari, organizați în condițiile legii.” 3. La articolul 15, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Acțiunile sanitar-veterinare cuprinse în programul acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și pentru alte acțiuni prevăzute în alte programe naționale, pe care Autoritatea trebuie să le pună în aplicare, precum și tarifele aferente acestora, în situația în care aceste acțiuni sunt realizate de medici veterinari de liberă practică împuterniciți, se aprobă anual prin hotărâre a Guvernului.” 4. La articolul 20, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 20. — (1) în vederea mișcării animalelor și a aplicării conceptului de zonare și regionalizare, autoritatea sanitar- veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București definește sau califică statusul de sănătate a animalelor aflate în obiectivele prevăzute la art. 18 alin. (1) și a zonelor sau regiunilor epidemiologice din România, în raport cu bolile specifice ale animalelor, stabilite de Autoritate, în baza programului acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor, în condițiile prevăzute de legislația sanitar-veterinară în vigoare.” 5. La articolul 48 alineatul (2), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,a) efectuarea unor acțiuni cuprinse în programul acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor;”. 6. La articolul 48 alineatul (2), literele d) și e) se abrogă. Art. 21. — (1) Contractele de servicii în curs de executare continuă să își producă efectele potrivit prevederilor legale care au stat la baza încheierii acestora. (2 ) Procedurile de atribuire în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență continuă să își producă efectele potrivit prevederilor legale care au stat la baza inițierii acestora. Art. 22. — Prevederile art. 14 și art. 19 pct. 4 intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării prezentei ordonanțe de urgență. Art. 23. — Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 127/2003 privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 931 din 23 decembrie 2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 118/2004, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Marian Zlotea Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Președintele Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, Cristina Trăilă București, 24 martie 2010. Nr. 23. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind abrogarea unor acte normative Având în vedere dispozițiile art. 16 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 10/2000 privind desfășurarea activității de realizare și de verificare a lucrărilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei și cartografiei de către persoanele fizice și juridice autorizate pe teritoriul României, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 795/2001, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației si internelor emite următorul ordin: Art. 1. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă următoarele acte normative: a) Ordinul ministrului administrației publice nr. 535/2001 privind aprobarea Regulamentului pentru verificarea lucrărilor de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei și cartografiei, realizate de persoane fizice și juridice autorizate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 789 din 12 decembrie 2001; b) Ordinul ministrului administrației publice nr. 536/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind recepția lucrărilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie și teledetecție, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 789 din 12 decembrie 2001, cu modificările ulterioare; c) Ordinul ministrului administrației publice nr. 538/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice și juridice care pot să realizeze și să verifice lucrări de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei și cartografiei pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 686 din 30 octombrie 2001, cu modificările și completările ulterioare; d) Ordinul ministrului administrației publice nr. 539/2001 pentru aprobarea Regulamentului de avizare a lucrărilor de cadastru, geodezie, cartografie, fotogrammetrie și teledetecție, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 789 din 12 decembrie 2001. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 29 martie 2010. Nr. 81. MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN pentru aprobarea structurii organizatorice a Serviciului de Ambulanță București — Ilfov al Municipiului București și al Județului Ilfov Văzând Referatul de aprobare al Direcției planificarea sistemului sanitar și politici salariale nr. CS.A. 2.809/2010, având în vedere prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 1.562/2009 privind înființarea Serviciului de ambulanță București—Ilfov al municipiului București și al județului Ilfov, în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă structura organizatorică a Serviciului de Ambulanță București—Ilfov al Municipiului București și al Județului Ilfov, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București și Serviciul de Ambulanță București—Ilfov al Municipiului București și al Județului Ilfov vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 22 martie 2010. Nr. 232.’ 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 201/30.III.2010 ANEXĂ¹⁾ * Compartimentele se pot organiza ca servicii cu minimum 5 posturi și ca birouri cu minimum 3 posturi. Se poate organiza un birou în cadrul unui serviciu cu minimum 8 posturi. ¹⁾ Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 13 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN pentru aprobarea prețurilor la medicamentele cuprinse în Catalogul național al prețurilor medicamentelor de uz uman autorizate de punere pe piață în România Văzând Referatul Direcției strategii și politica medicamentului nr. CS.A./2.912/2010, având în vedere: — prevederile art. 851 din titlul XVII „Medicamentul” din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare; — prevederile art. 140 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; — Legea nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă prețurile la medicamentele de uz uman cuprinse în Catalogul național al prețurilor medicamentelor de uz uman autorizate de punere pe piață în România, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 75/2009 pentru aprobarea Normelor privind modul de calcul al prețurilor la medicamentele de uz uman, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Prețurile cu ridicata și amănuntul maximale aprobate sunt valabile până la data de 31 martie 2011. Art. 3. — Prevederile prezentului ordin intră în vigoare începând cu data de 1 aprilie 2010. Art. 4. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice altă dispoziție contrară se abrogă. Art. 5. — Direcția strategii și politica medicamentului, precum și celelalte direcții din Ministerul Sănătății, Casa Națională de Ăsigurări de Sănătate, direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, operatorii economici importatori și distribuitori, Compania Națională „Unifarm” — S.A., precum și unitățile sanitare publice și private vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 6. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 24 martie 2010. Nr. 241.’ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN privind modificarea Procedurii și condițiilor de înregistrare a operatorilor economici care comercializează în sistem angro sau en detail produsele energetice prevăzute la art. 175 alin. (3) lit. a)—e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.378/2009 Având în vedere dispozițiile art. 2441 alin. (4), (5), (8) și (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. I. — Procedura și condițiile de înregistrare a operatorilor economici care comercializează în sistem angro sau en detail produsele energetice prevăzute la art. 175 alin. (3) lit. a)—e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.378/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 585 din 24 august 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: — La punctul 6.3, litera g) va avea următorul cuprins: ,,g) spațiul de comercializare trebuie să fie dotat cu sisteme de gestiune a stocurilor, conectate cu pompele de distribuție carburanți și casele de marcat, care să permită monitorizarea mișcării produselor energetice și determinarea în orice moment a cantităților intrate, ieșite, precum și a stocurilor, pe fiecare tip de produs energetic și furnizor, până la data de 31 martie 2010. Prin excepție, spațiile de comercializare dotate cu sisteme electronice pentru vânzare exclusivă în baza cârdurilor magnetice de identificare trebuie să fie dotate cu sisteme de gestiune a stocurilor, conectate cu rezervoarele de carburanți, care să permită monitorizarea mișcării produselor energetice și determinarea în orice moment a cantităților intrate, ieșite, precum și a stocurilor, pe fiecare tip de produs energetic și furnizor. Operatorul economic trebuie să pună la dispoziția autorității competente un cârd de control care să permită monitorizarea mișcării produselor energetice și determinarea în orice moment a cantităților intrate, ieșite, precum și a stocurilor, pe fiecare tip de produs energetic și furnizor.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 25 martie 2010. Nr. 1.667. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea domnului Vasile Robu, conducător executiv/administrator la Societatea Comercială „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L., cu retragerea aprobării Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19) precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 26 ianuarie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. X.73 din 15 ianuarie 2010 privind controlul dispus la Societatea Comercială „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul București, bd. Decebal nr. 14, bl. S6, parter, biroul nr. 1, sectorul 3, J40/6280/27.03.2007, CUI 21459473/27.03.2007, RBK-436/24.09.2007, reprezentată legal prin domnul Vasile Robu, conducător executiv/administrator, a constatat următoarele: 1. Nu au fost înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului mențiunile privind modificările actului constitutiv, conform Deciziei nr. 899 din 25 noiembrie 2009. Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 2. La data controlului societatea nu își desfășura activitatea la adresa din municipiul București, bd. Decebal nr. 14, bl. S6, parter, biroul nr. 1, sectorul 3, fiind astfel încălcate prevederile art. 2 lit. e) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 3. Nu a fost făcută dovada valabilității poliței de asigurare de răspundere civilă profesională începând cu data de 1 decembrie 2009, respectiv nu a fost comunicată dovada plății tuturor ratelor de primă. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 2 lit. c) și art. 7 lit. b) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) și m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 4. Nu au fost comunicate Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor numele, funcția și responsabilitățile stabilite pentru persoana, din cadrul personalului propriu, care să aibă responsabilități în aplicarea și respectarea prevederilor legale în vigoare privind combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism. Nu au fost remise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor procedurile interne în materie de cunoaștere a clientului, de raportare, de păstrare a evidențelor, de control intern, evaluare și gestionare a riscurilor, pentru a preveni și împiedica implicarea lor în operațiuni suspecte de spălare de bani și finanțare a actelor de terorism. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) și (10) și ale art. 6 alin. (1) și (4) din Normele privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism prin intermediul pieței asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării dreptului asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 26 ianuarie 2010, sancționarea cu retragerea aprobării domnului Vasile Robu, conducător executiv/administrator la Societatea Comercială „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L., în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care decide: Art. 1. --- în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) Vasile Robu, conducător executiv/administrator la Societatea din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și Comercială „Geneve Broker de Asigurare” --- S.R.L., cu supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările domiciliul în municipiul București, str. lași nr. 26, sectorul 5, ulterioare, se sancționează cu retragerea aprobării domnul MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 15 C.l. seria RR nr. 471004, emisă de S.P.C.E.P. S5, la data de 13 iulie 2007, CNP 1820706430052. Art. 2. — (1) împotriva prezentei decizii domnul Vasile Robu poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii sancționatorii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 22 martie 2010. Nr. 261.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu retragerea autorizației Societății Comerciale „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 26 ianuarie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. X.73 din 15 ianuarie 2010 privind controlul dispus la Societatea Comercială „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L. cu sediul în municipiul București, bd. Decebal nr. 14, bl. S6, parter, biroul nr. 1, sectorul 3, J40/6280/27.03.2007, CUI 21459473/27.03.2007, RBK-436/24.09.2007, reprezentată legal de domnul Vasile Robu, conducător executiv/administrator, a constatat următoarele: 1. Nu au fost înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului mențiunile privind modificările actului constitutiv, conform Deciziei nr. 899 din 25 noiembrie 2009. Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 2. La data controlului societatea nu își desfășoară activitatea la adresa din municipiul București, bd. Decebal nr. 14, bl. S6, parter, biroul nr. 1, sectorul 3, fiind astfel încălcate prevederile art. 2 lit. e) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție conform prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 3. Raportările aferente trimestrului III 2009 și cele privind taxa de funcționare aferente trimestrelor II și III 2009 nu au fost transmise. Raportările aferente trimestrului II 2009 și semestrului I 2009 au fost transmise cu întârziere. Raportările aferente trimestrului III 2008 și raportările aferente lunilorfebruarie și mai 2008 au fost transmise cu întârziere. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 3 alin. (4) și art. 3 pct. IV lit. a) din Normele privind forma și conținutul raportărilor pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006*), cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 3 pct. II și III din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 4. Nu a fost făcută dovada valabilității poliței de asigurare de răspundere civilă profesională începând cu data de 1 decembrie 2009, respectiv nu a fost comunicată dovada plății tuturor ratelor de primă. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 2 lit. c) și art. 7 lit. b) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) și m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 5. Nu au fost comunicate Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor numele, funcția și responsabilitățile stabilite pentru persoana, din cadrul personalului propriu, care să aibă responsabilități în aplicarea și respectarea prevederilor legale în vigoare privind combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism. *) Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006 a fost abrogat prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009 pentru punerea în aplicare a Normelor privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 171 din 19 martie 2009. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 201/30.111.2010 Nu au fost remise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor procedurile interne în materie de cunoaștere a clientului, de raportare, de păstrare a evidențelor, de control intern, evaluare și gestionare a riscurilor, pentru a preveni și împiedica implicarea lor în operațiuni suspecte de spălare de bani și finanțare a actelor de terorism. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) și (10) și ale art. 6 alin. (1) și (4) din Normele privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism prin intermediul pieței asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării dreptului asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 26 ianuarie 2010, sancționarea cu retragerea autorizației Societății Comerciale „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L., în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care decide: Art. 1. —în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, se sancționează cu retragerea autorizației Societatea Comercială „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul București, bd. Decebal nr. 14, bl. S6, parter, biroul nr. 1, sectorul 3, ’ J40/6280/27.03.2007, CUI 21459473/ 27.03.2007, RBK-436/24.09.2007, reprezentată legal de domnul Vasile Robu, conducător executiv/administrator. Art. 2. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „Geneve Broker de Asigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii sancționatorii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 22 martie 2010. Nr. 262.’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441873 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201/30.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495