MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 200 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 30 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 44. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2009 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar......... 2-3 362. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2009 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar........................................... 4 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 209. — Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în domeniul public al județului lași și în administrarea Consiliului Județean lași, respectiv darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor a unui imobil trecut în proprietatea publica a statului............... 4-5 210. — Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Serviciului Român de Informații’în domeniul public al județului lași și în administrarea Consiliului Județean lași, respectiv darea în administrarea Serviciului Român de Informații a unui imobil trecut în Nr. Pagina 222. — Hotărâre pentru aprobarea plății contribuțiilor voluntare, în lei, ale României la programele și fondurile de dezvoltare ale ONU pe anul 2009 ...................... 8-9 223. — Hotărâre privind revocarea și numirea unor membri în Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială.............................................................. 9 proprietatea publică a statului..................................... 5-6 211. — Hotărâre privind transmiterea unui imobil aflat în domeniul public al statului din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în administrarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale................ 7 221. — Hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 595/2008 pentru aprobarea participării României la Expoziția Mondială 2010 „Un Oraș Mai Bun, O Viață Mai’ Bună”, Shanghai, China.....’.........................’................................. 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 70. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind pescuitul reproducătorilor vii de sturioni în vederea folosirii acestora în scopul reproducerii artificiale pentru obținerea de puiet pentru acvacultură și popularea de susținere a bazinelor piscicole naturale............................................... 10-13 258. — Ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap privind aprobarea Metodologiei de selectare și finanțare a proiectelor în domeniul protecției persoanelor cu handicap pentru anul 2010.............’................................. 13-15 ACTE ALE ORDINULUI ASISTENTILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR SI ÂSISTENȚILOR medicali’din ROMÂNIA 1. — Hotărâre privind stabilirea cuantumului taxei pentru eliberare duplicate................................. 15-16 2. — Hotărâre pentru modificarea art. 1 din Hotărârea Consiliului Național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 24/2009 privind stabilirea cuantumului cotizației de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România ................................................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 LEGI SI DECRETE y PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2009 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 80 din 24 iunie 2009 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 30 iunie 2009, cu următoarele modificări și completări: 1. La articolul I punctul 1, litera d) a alineatului (3) al articolului 2 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) compensație — suma pe care Fondul o plătește fiecărui deponent garantat pentru depozitele indisponibile, indiferent de numărul acestora, în limita plafonului de garantare și în condițiile prevăzute de prezenta ordonanță;”. 2. La articolul I punctul 5, alineatul (3) al articolului 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) în situația prevăzută la art. 2 alin. (3) lit. c) pct. (i) Banca Națională a României poate institui măsura de administrare specială a instituției de credit în cauză, prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, fiind aplicate în mod corespunzător.” 3. La articolul I punctul 7, după alineatul (4) al articolului 5 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins: „(5) Pentru depozitele constituite în alte valute decât cele pentru care Banca Națională a României comunică cursurile de schimb valutar, echivalentul în lei al sumelor în valută care se iau în considerare la determinarea compensațiilor se calculează pe baza ultimului curs de schimb practicat de instituția de credit în cauză pentru valuta respectivă, anterior datei la care depozitele au devenit indisponibile.” 4. La articolul I punctul 8, alineatul (5) al articolului 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Dacă un deponent garantat se află sub urmărire penală pentru infracțiunea de spălare a banilor sau pentru o infracțiune legată de spălarea banilor, la solicitarea organelor abilitate legal, Fondul suspendă plata compensației până la data la care primește dovada scoaterii de sub urmărire penală, a încetării urmăririi penale, a achitării sau, după caz, a încetării procesului penal referitor la dosarul în cauză.” 5. La articolul I punctul 9, alineatul (2) al articolului 6¹ se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) în termen de 3 zile lucrătoare de la sfârșitul fiecărui semestru, instituțiile de credit participante raportează Fondului informațiile prevăzute la alin. (1), pe structura stabilită în reglementările emise de acesta.” 6. La articolul I punctul 9, după alineatul (2) al articolului 6¹ se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) Suplimentar față de raportările menționate la alin. (2), Fondul, în exercitarea competențelor sale legale, poate solicita unei instituții de credit participante informațiile prevăzute la alin. (1).” 7. La articolul I punctul 15, alineatul (4) al articolului 9 se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Prima contribuție anuală datorată Fondului de către o instituție de credit nou-participantă se va calcula prin înmulțirea cotei de 1/365 din contribuția determinată conform prevederilor alin. (1) cu numărul de zile ce au trecut de la data obținerii autorizației de funcționare de la Banca Națională a României, respectiv de la data acceptării ca participant în cazul sucursalelor din state membre, până la sfârșitul anului. Prin excepție de la această regulă, instituțiile de credit nou-participante la Fond rezultate dintr-un proces de fuziune sau de divizare ori care achiziționează după constituire un portofoliu de depozite plătesc prima contribuție anuală determinată conform prevederilor alin. (1). în cazul în care pentru o instituție de credit a fost pronunțată o hotărâre judecătorească de declanșare a procedurii falimentului sau a început lichidarea instituției de credit la inițiativa acționarilor/membrilor acesteia potrivit dispozițiilor art. 40 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, ori ca urmare a hotărârii Băncii Naționale a României de retragere a autorizației, potrivit dispozițiilor art. 41 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, baza de calcul al contribuției pentru acel an se stabilește potrivit evidențelor instituției de credit aferente ultimei zile a trimestrului precedent celui în care a fost pronunțată hotărârea judecătorească de declanșare a procedurii falimentului, respectiv în care Banca Națională a României a confirmat încetarea valabilității autorizației instituției de credit sau a hotărât retragerea autorizației acesteia. Contribuția anuală care trebuie plătită se calculează prin înmulțirea cotei de 1/365 din contribuția determinată prin aplicarea cotei procentuale stabilite potrivit alin. (2) la baza de calcul stabilită în condițiile acestui alineat cu numărul de zile de la începutul anului până la data la care a fost pronunțată hotărârea judecătorească de declanșare a procedurii falimentului, respectiv până la data la care Banca Națională a României a confirmat încetarea valabilității autorizației instituției de credit sau a hotărât retragerea autorizației acesteia. Contribuțiile datorate și neachitate Fondului de către instituțiile de credit intrate în faliment se recuperează de către acesta din averea respectivelor instituții de credit.” 8. La articolul I punctul 24, după alineatul (2) al articolului 22 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) în situația în care depozitele au devenit indisponibile conform prevederilor art. 2 alin. (3) lit. c) pct. (i), a fost instituită MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 3 măsura administrării speciale și, ulterior, Banca Națională a României a dispus încetarea administrării speciale și reluarea activității instituției de credit sub controlul organelor sale statutare, indisponibilizarea depozitelor încetează de la data la care Banca Națională a României a dispus reluarea activității instituției de credit, aceasta, prin excepție de la prevederile alin. (1), fiind obligată față de Fond la plata imediată a sumei corespunzătoare plăților efectuate de acesta pentru compensarea depozitelor garantate.” 9. La articolul I, după punctul 25 se introduce un nou punct, punctul 25¹, cu următorul cuprins: „25⁷. Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins: «Art. 25. — Creanțele deponenților, altele decât cele plătite de Fond, vor fi compensate din averea instituției de credit în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 10/2004 privind falimentul instituțiilor de credit, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 278/2004.»” 10. La articolul I punctul 28, alineatul (3) al articolului 43 se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Informațiile prevăzute la alin. (1) și (2) trebuie să fie disponibile la toate sediile instituțiilor de credit, iar prezentarea acestora trebuie să fie formulată clar, fluent și ușor de înțeles, fără pasaje echivoce, potrivit reglementărilor elaborate de Fond.” 11. La articolul I punctul 28, după alineatul (4) al articolului 43 se introduc două noi alineate, alineatele (5) și (6), cu următorul cuprins: „(5) în scopul aplicării prevederilor alin. (4), la inițierea unei relații de afaceri sau a unei tranzacții ocazionale din care ar rezulta un depozit, instituțiile de credit participante trebuie să obțină, de la reprezentantul legal al persoanei juridice sau din alte surse, informații relevante pentru a putea stabili dacă respectiva persoană juridică se încadrează în categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare. (6) Orice modificări în situația unei persoane juridice care ar putea conduce la schimbarea încadrării menționate la alin. (5) trebuie notificate în cel mai scurt timp posibil instituției de credit de persoana juridică în cauză.” 12. La articolul I punctul 29, articolul 44 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 44. — Instituțiile de credit participante la Fond nu vor pune la dispoziția deponenților existenți și potențiali informații referitoare la alte tipuri de depozite garantate sau la alte limite ale plafonului de garantare a depozitelor decât cele în vigoare conform prezentei ordonanțe, respectiv cele oferite de schema/schemele de garantare oficial recunoscută/recunoscute la care participă.” 13. La articolul I, după punctul 30 se introduce un nou punct, punctul 30¹, cu următorul cuprins: „30¹. Articolul 46 se modifică și va avea următorul cuprins: «Art. 46. — Instituția de credit căreia i s-au aplicat sancțiunile prevăzute la art. 45 nu este exceptată de la plata obligațiilor corespunzătoare pentru exercițiul financiar în cursul căruia i s-au aplicat aceste sancțiuni.»” 14. La articolul I punctul 31, articolul 46² se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 46². — (1) încălcarea prevederilor art. 3 alin. (1), referitoare la obligația notificării incapacității de rambursare, și/sau ale art. 19 alin. (1), referitoare la obligația transmiterii informațiilor către Fond, constituie infracțiune și se pedepsește cu amendă de la 10.000 lei la 100.000 lei. (2) Fapta persoanei fizice care deținea atribuții în asigurarea îndeplinirii obligațiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) și/sau la art. 19 alin. (1) și care nu le-a îndeplinit sau le-a îndeplinit defectuos constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoarea de la o lună la 6 luni sau cu amendă.” 15. La articolul I punctul 33, după alineatul (2) al articolului 47¹ se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Până la data de 31 decembrie 2010, termenul prevăzut la art. 6¹ alin. (2) este de 20 de zile calendaristice.” 16. La articolul I, după punctul 33 se introduce un nou punct, punctul 33¹, cu următorul cuprins: „33⁷. După articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 53, cu următorul cuprins: «Art. 53. — (1) Orice intenție de modificare a prevederilor privind nivelul plafonului de garantare sau a dispozițiilor anexei cuprinzând lista depozitelor negarantate trebuie notificată Băncii Naționale a României, care informează Comisia Europeană și Comitetul Bancar European referitor la aceste intenții. (2) Banca Națională a României informează Comisia Europeană și Comitetul Bancar European despre dificultățile întâmpinate de România în cooperarea cu alte state membre pe problema schemelor de garantare a depozitelor.»” 17. La articolul I punctul 34, punctele 11 și 14 din anexă se modifică și vor avea următorul cuprins: „11. Depozitele la instituția de credit ale companiilor din grupul din care face parte instituția de credit 14. Depozitele întreprinderilor, persoane juridice, care nu intră în categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare”. Art. II. — Ordonanța Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 141 din 25 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 19 martie 2010. Nr. 44. ’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2009 pentru modificarea si completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sislemul bancar în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2009 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 18 martie 2010. Nr. 362.’ HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în domeniul public al județului lași și în administrarea Consiliului Județean lași, respectiv darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor a unui imobil trecut în proprietatea publică a statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unui imobil situat în comuna Holboca, județul lași, identificat potrivit anexei nr. 1, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul Județean de Jandarmi lași, în domeniul public al județului lași și în administrarea Consiliului Județean lași în vederea realizării proiectului „Dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional lași”. Art. 2. — (1 j Se aprobă darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor pentru Inspectoratul General de Aviație — Unitatea Specială de Aviație lași a unui imobil, situat în municipiul lași, județul lași, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 2, trecut în proprietatea publică a statului prin Hotărârea Consiliului Județean lași nr. 195 din 25 iulie 2006, modificată si completată prin Hotărârea Consiliului Județean lași nr. 172/2008. (2) Consiliul Județean lași va asigura un drept de servitute pentru imobilul transmis potrivit alin. (1) prin imobilul cu nr. cadastral 16.885/1, conform reglementărilor în vigoare. Art. 3. — Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit art. 1 și 2 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 4. — La finalizarea lucrărilor de construire a aeroportului, pistele de decolare, aterizare, căile de rulare și platformele pentru îmbarcare-debarcare situate pe acestea, precum și terenurile pe care sunt amplasate intră în domeniul public al statului, potrivit legii, fiind încadrabile la pct. I.25 din anexa la Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare. Art. 5. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 17 martie 2010. Nr. 209.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 5 ANEXA Nr. 1 DATELE DE IDENTIFICARE a unui imobil care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul Județean de Jandarmi lași, în domeniul public al județului lași și în administrarea Consiliului Județean lași Locul unde Persoana juridică Persoana juridică Numărul de inventar este situat de la care se la care se Caracteristicile imobilului și codul de clasificare imobilul transmite imobilul transmite imobilul conform Hotărârii Guvernului nr. 1.705/2006 Statul român și din administrarea Județul lași Suprafața construită --- Extravilan, Ministerului și în administrarea 1.635,09 m2 (12 construcții) 39.532 comuna Holboca, Administrației și Consiliului Suprafața terenului --- 13,2 ha cod de clasificare: județul lași Internelor, prin Județean lași Nr. cadastral 1.450 8.29.10 Inspectoratul Județean de Jandarmi lași ANEXA Nr. 2 DATELE DE IDENTIFICARE a unui imobil proprietate publică a statului care se dă în administrarea Ministerului Administrației și Internelor pentru Inspectoratul General de Aviație — Unitatea Specială de Aviație lași Locul unde Persoana juridică Persoana juridică este situat de la care se la care se Caracteristicile imobilului imobilul transmite imobilul transmite imobilul Statul român și în Intravilan, municipiul lași, administrarea Ministerului Suprafața terenului --- 8,3 ha, str. Moara de Vânt nr. 34, Județul lași și din administrarea Administrației și Internelor F4 (4371/1) județul lași Consiliului Județean lași pentru Inspectoratul General C.F. specială cu nr. 16.885/2 de Aviație --- Unitatea Specială de Aviație lași GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Serviciului Român de Informații în domeniul public al județului lași și în administrarea Consiliului Județean lași, respectiv darea în administrarea Serviciului Român de Informații a unui imobil trecut în proprietatea publică a statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unui imobil compus din teren și construcție, situat în comuna Holboca, județul lași, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, din domeniul public al statului și din administrarea Serviciului Român de Informații în domeniul public al județului lași și în administrarea Consiliului Județean lași, în vederea realizării proiectului „Dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional lași”. Art. 2. — (1) Se aprobă darea în administrarea Serviciului Român de Informații a unui imobil, situat în comuna Victoria, județul lași, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 2, trecut în proprietatea publică a statului prin Hotărârea Consiliului Județean lași nr. 88 din 8 martie 2010. (2) Pentru imobilul prevăzut la alin. (1), Consiliul Județean lași va suporta cheltuielile determinate de relocarea echipamentelor, asigurarea utilităților și amenajarea terenului (cheltuielile ocazionate de transport, conectarea la rețelele de 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 alimentare cu energie electrică și comunicații, amenajarea căilor de acces, împrejmuiri etc.). Art. 3. — Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit art. 1 și 2 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 4. — Serviciul Român de Informații, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, vor opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 43 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. Art. 5. — La finalizarea lucrărilor de construire a aeroportului, pistele de decolare, aterizare, căile de rulare și platformele pentru îmbarcare-debarcare situate pe acestea, precum și terenurile pe care sunt amplasate intră în domeniul public al statului, potrivit legii, fiind încadrabile la pct. I.25 din anexa la Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Directorul Serviciului Român de Informații, George Cristian Maior București, 17 martie 2010. Nr. 210.’ ANEXA Nr. 1 DATELE DE IDENTIFICARE a unui imobil care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Serviciului Român de Informații în domeniul public al județului lași și în administrarea Consiliului Județean lași Locul unde Persoana juridică Persoana juridică Numărul de inventar este situat de la care se la care se Caracteristicile imobilului și codul de clasificare imobilul transmite imobilul transmite imobilul conform Hotărârii Guvernului nr. 1.705/2006 35.565 Imobil în extravilan, Statul român Județul lași Suprafața construită --- 117,85 m2 cod de clasificare: comuna Holboca, și din administrarea și în administrarea 8.29.11 județul lași Serviciului Român Consiliului 35.566 de Informații Județean lași Suprafața terenului --- 600 m2 cod de clasificare: 8.29.11 ANEXA Nr. 2 DATELE DE IDENTIFICARE a unui imobil proprietate publică a statului care se dă în administrarea Serviciului Român de Informații Locul unde Persoana juridică Persoana juridică este situat de la care se la care se Caracteristicile imobilului imobilul transmite imobilul transmite imobilul Intravilan satul Sculeni, Județul lași și din administrarea Statul român și în Suprafața terenului --- 1.706 m2 comuna Victoria, județul lași Consiliului Județean lași administrarea Serviciului Nr. cadastral 313/2 Român de Informații C.F. nr. 60.133 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind transmiterea unui imobil aflat în domeniul public al statului din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în administrarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 12 alin. (1) și (2) și al art. 20 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Datele de identificare și valoarea de inventar ale bunului imobil înscris în domeniul public al statului, poziția M.F.P. nr. 102.023, cod de clasificare nr. 8.29.10, din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și vor avea următorul cuprins: 1. la coloana 4 „Descriere tehnică (pe scurt)”: „suprafață de teren — 111.707 mp”; 2. la coloana 8 „Valoarea de inventar (în lei)”: „580.989,34 lei”. Art. 2. — Se aprobă transmiterea unui imobil aflat în domeniul public al statului și având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre din administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Mihail Grigore Sturza” al Județului lași în administrarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale — Stațiunea de Cercetare- Dezvoltare pentru Creșterea Bovinelor Dancu, județul lași, pentru cultivarea cu plante furajere. Art. 3. — Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 2 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 4. — Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ-valorică și împreună cu Ministerul Finanțelor Publice vor opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 17 martie 2010. Nr. 211.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului aflat în domeniul public al statului, care se transmite din administrarea Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Mihail Grigore Sturza” al Județului lași în administrarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale — Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Creșterea Bovinelor Dancu, județul lași Denumirea Persoana juridică Persoana juridică Numărul de inventar și locul unde este situat de la care se la care se Caracteristicile imobilului și codul de clasificare imobilul transmite imobilul transmite imobilul conform Hotărârii Guvernului nr. 1.705/2006 Statul român Statul român și din administrarea și în administrarea Teren agricol extravilan, Ministerului Administrației Ministerului Agriculturii tarlaua nr. 36, parcela 102.023 Comuna Holboca, și Internelor --- și Dezvoltării Rurale --- 711---111.707 m2 cod de clasificare: județul lași Inspectoratul pentru Situații Stațiunea de Cercetare- Valoarea de inventar --- 8.29.10 de Urgență „Mihail Grigore Dezvoltare pentru 580.989,34 lei Sturza” Creșterea Bovinelor Dancu, al Județului lași județul lași 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 595/2008 pentru aprobarea participării României la Expoziția Mondială 2010 „Un Oraș Mai Bun, O Viață Mai Bună”, Shanghai, China în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Guvernului nr. 595/2008 pentru aprobarea participării României la Expoziția Mondială 2010 „Un Oraș Mai Bun, O Viață Mai Bună”, Shanghai, China, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 439 din 11 iunie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4¹, cu următorul cuprins: „Art. 4¹. — (1) Se autorizează MAE să obțină venituri din închirierea spațiului cu destinația de alimentație publică din cadrul pavilionului României, proprietate privată a statului, în suprafață de 352 m². (2) închirierea spațiului prevăzut la alin. (1) se face prin licitație publică. Licitația publică se organizează pe baza unor norme interne aprobate prin ordin al ministrului afacerilor externe, care vor conține cel puțin: modalitatea de publicitate a intenției MAE de selectare a unui operator economic pentru spațiul cu destinația de alimentație publică, termenii de referință pentru selectare, modelul de contract, numărul minim de operatori economici care trebuie să depună oferta, calendarul procedurii. (3) Chiria încasată se virează integral la bugetul de stat.” 2. La articolul 6, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins: „( 7) în urma închiderii expoziției mondiale, bunurile de natura mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar aparținând pavilionului României, inclusiv structurile de construcție și amenajare, se scot din funcțiune, se casează, se transferă la misiunile diplomatice, oficiile consulare și celelalte reprezentanțe ale României în străinătate, se donează, se repatriază sau se valorifică în China, după caz, cu respectarea legislației în vigoare.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 24 martie 2010. Nr. 221.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru aprobarea plății contribuțiilor voluntare, în lei, ale României la programele și fondurile de dezvoltare ale ONU pe anul 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă plata contribuțiilor voluntare, în lei, ale României la programele și fondurile de dezvoltare ale ONU pe anul 2009, în sumă totală de 634.800 lei, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Sumele necesare plății contribuțiilor prevăzute la art. 1 se suportă din fondurile aprobate cu această destinație în bugetul Ministerului Afacerilor Externe pe anul 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 24 martie 2010. Nr. 222.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 9 ANEXĂ Contribuțiile voluntare, în lei, ale României la programele și fondurile de dezvoltare ale ONU pe anul 2009 Nr Program (fond) de dezvoltare al ONU Contribuția pe anul 2009 crt. ’ (lei) 1. Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) 400.000 2. Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) 42.800 3. Centrul de Informare și Documentare al Națiunilor Unite 192.000 TOTAL: 634.800 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind revocarea și numirea unor membri în Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 14 alin. (2) și al art. 15 alin. (2) din Legea nr. 129/1998 privind înființarea, organizarea și funcționarea Fondului Român de Dezvoltare Socială, republicată, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se revocă din funcția de membru în Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială doamna Elena Petrașcu, reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. (2) Se numește în funcția de membru în Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială doamna Alina Ioana Dincă, reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. Art. 2. — Poziția nr. 6 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.356/2009 privind revocarea și numirea unor membri în Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 792 din 19 noiembrie 2009, se modifică și va avea următorul cuprins: „6. Alina Ioana Dincă — reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 24 martie 2010. Nr. 223. w MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind pescuitul reproducătorilor vii de sturioni în vederea folosirii acestora în scopul reproducerii artificiale pentru obținerea de puiet pentru acvacultură și popularea de susținere a bazinelor piscicole naturale Având în vedere Referatul de aprobare al Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură nr. 1.954 din 19 martie 2010, în temeiul: — art. 8, art. 12 alin. (6) și art. 16 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009; — art. 8 lit. A pct. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura și funcționarea Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, cu modificările și completările ulterioare; — art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.’25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale; — Regulamentului (CE) nr. 2.371/2002 al Consiliului din 20 decembrie 2002 privind conservarea și exploatarea durabilă a resurselor piscicole în conformitate cu politica comună în domeniul pescuitului, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) Obiectul prezentului ordin îl constituie pescuitul reproducătorilor vii de sturioni în vederea folosirii acestora în scopul reproducerii artificiale pentru obținerea de puiet pentru acvacultură și popularea de susținere a bazinelor piscicole naturale. (2) Speciile de sturioni la care face referire alin. (1) sunt: a) viză (Acipenser nudiventris); b) nisetru (Acipenser gueldenstaedt); c) păstrugă (Acipenser stellatus); d) cegă (Acipenser ruthenus); e) morun (Huso huso). Art. 2. — (1) Capturarea unui număr limitat de reproducători vii de sturioni din speciile prevăzute la art. 1 alin. (2) prin metode de pescuit nedistructive se face în baza unei autorizații speciale de capturare a reproducătorilor de sturioni emise de Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură (ANPA). (2) Autorizația specială de capturare a reproducătorilor de sturioni are caracter temporar, se eliberează de ANPA prin serviciul de specialitate și conține date referitoare la identificarea beneficiarului, la perioada de valabilitate, la zona/tronsonul de pescuit, cota alocată pe specii, datele de identificare a pescarilor profesioniști pe ambarcațiuni de pescuit. (3) Modelul autorizației speciale de capturare a reproducătorilor de sturioni este prevăzut în anexa nr. 1. Art. 3. — (1) Pentru obținerea autorizației speciale de capturare a reproducătorilor de sturioni, operatorii economici trebuie să dețină licența de acvacultură pentru producerea puietului de sturioni, instalații de parcare, incubație, predezvoltare și creștere pe familii, precum și personalul adecvat. (2) La eliberarea autorizației speciale de capturare a reproducătorilor de sturioni, solicitanții trebuie să depună la sediul ANPA următoarele documente: a) cerere, în care se va menționa zona/tronsonul de pescuit; b) dovada plății taxei de autorizare, conform prevederilor legale în vigoare; c) tabel nominal cu pescarii profesioniști care dețin permise de pescuit comercial, tabel cu ambarcațiunile ce dețin licență de pescuit care vor desfășura activitatea de capturare a reproducătorilor de sturioni și tabel cu numărul și tipul uneltelor de pescuit; d) copia licenței de acvacultură pentru producerea puietului de sturioni; e) nota de constatare întocmită de personalul cu drept de inspecție și control din cadrul filialei regionale ANPA, din care să reiasă că solicitantul deține instalații de parcare, incubație, predezvoltare și creștere pe familii, precum și personalul adecvat. Art. 4. — (1) Anual, la recomandarea Autorității Științifice pentru Acipenseriforme, ANPA stabilește numărul de reproducători din fiecare specie de sturioni care va fi admis pentru pescuit. (2) Numărul reproducătorilor de sturioni pe specii și sexe se va atribui de ANPA în funcție de capacitatea stației de reproducere. (3) La capturare, se va completa fișa de captură a reproducătorilor de sturioni, în prezența personalului cu drept de inspecție și control al filialei regionale ANPA, care va transmite o copie a acesteia la ANPA. (4) Modelul fișei de captură pentru reproducători de sturioni este prevăzut în anexa nr. 2. (5) Fiecare reproducător capturat va fi marcat cu cipuri de tip Passive Integrated Transporder — PIT și se va înscrie într-un registru special în care se vor menționa toate etapele parcurse de reproducător, de la capturare până la reproducere. (6) Modelul registrului de evidență a reproducerii sturionilor este prevăzut în anexa nr. 3. (7) La pescuitul reproducătorilor de sturioni se admite folosirea ohanelor cu mărimea ochiului de minimum 120 mm. (8) Nu se admite reținerea altor specii de pești și alte viețuitoare acvatice vii de către ambarcațiunile folosite la pescuitul reproducătorilor de sturioni. (9) Se admite folosirea a maximum 5 ambarcațiuni proprii de pescuit pentru fiecare solicitant al autorizației’ speciale de pescuit reproducători de sturioni. Art. 5. — Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sancționează potrivit dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009. Art. 6. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 22 martie 2010. Nr. 70. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 11 ANEXA Nr. V) AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU PESCUIT Șl ACVACULTURA Guvernul României Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale anpa AUTORIZAȚIE specială pentru capturarea reproducătorilor de sturioni Nr. ... din.... Valabilă de la......până la........ Stația de reproducere................ Adresa............................... înregistrare fiscală................. Licență de acvacultură............... Poate practica pescuitul reproducătorilor de sturioni in zona/ zonele .........., cu un număr de.......ambarcațiuni de pescuit și un număr de.........pescari. Populația de pescari/Efort de pescuit Nr. Numele și prenumele BI/CI C.N.P. Nr. permisului Nr. Marcajul Seria/nr. de pescuit fișierului exterior comercial Cota alocată: nr. reproducători/kg icre/kg lapți Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 AGENȚIA NAȚIONALA PENTRU PESCUIT Șl ACVACULTURA anpa n i s e t r u m a s c u 1 p ă s t r u g ă f e m e 1 ă P ă s t r u g ă m a s c u 1 c e g ă f e m e 1 ă c e g ă m a s c u 1 Guvernul României Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale buc. 1 a p t i kg buc. i c r e kg Președintele Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultura, ANEXA Nr. 2 FIȘĂ DE CAPTURĂ pentru reproducători de sturioni Seria.....nr. 000001 Stația de reproducere artificială........... Administrator.................. Vizat Inspector piscicol Numele și prenumele............ Nr. mărcii..... Semnătura Nr......data......... Numele și prenumele Nr. permisului Nr. autorizației Marcajul exterior al Tipul uneltei de pescuit pescarului ambarcațiunii Zona/locul unde a fost capturat.................... Caracteristicile exemplarelor capturate: Specificația UM Denumirea speciei Sex M/F Lungime cm Greutate kg Marca aplicată Semnătura de predare: Am primit 1................... Numele și prenumele............................................... Semnătura 2.................... .................................................. L.S. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 13 ANEXA Nr. 3 REGISTRU de evidență a reproducerii sturionilor Stația de reproducere artificială................ Administratorul stației....................... Specificație Data Cantitatea Data Data/ Data/locul Nr. capturării/ Data de icre/ obținerii Data cantitatea eliberării Observații/ crt. Specia/ Greu- Sexul nr. fișei extragerii lapți de icre eclozării/ de pui reproducătorilor Semnătura Marca tatea de captură icrelor/lapților extrasă embrionate/ nr. de alevini predezvoltați în mediul cantitatea natural 1 2 3 Numele și prenumele șefului stației de reproducere Semnătura MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP ORDIN privind aprobarea Metodologiei de selectare și finanțare a proiectelor în domeniul protecției persoanelor cu handicap pentru anul 2010 Văzând aprobarea Referatului Direcției politici și strategii sectoriale nr. 3.693 din data de 22 martie 2010, având în vedere prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 1.175/2005 privind aprobarea Strategiei naționale pentru protecția, integrarea și incluziunea socială a persoanelor cu handicap în perioada 2006—2013, ținând seama de prevederile Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 5 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 14/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 239/2003, cu modificările și completările ulterioare, președintele Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Metodologia de selectare și finanțare a proiectelor în domeniul protecției persoanelor cu handicap pentru anul 2010, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcțiile de specialitate din cadrul Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 Persoanele cu Handicap nr. 225/2009 privind aprobarea Metodologiei de selectare și finanțare a proiectelor în domeniul protecției persoanelor cu handicap pentru anul 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 326 din 15 mai 2009. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap, Ioana Mihaela Lese București, 22 martie 2010. Nr. 258.’ ANEXĂ METODOLOGIA de selectare și finanțare a proiectelor în domeniul protecției persoanelor cu handicap pentru anul 2010 Art. 1. — Proiectele finanțate de Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Handicap, denumită în continuare Autoritate, din fonduri publice alocate de la bugetul de stat cu această destinație, vor respecta obiectivele Strategiei naționale pentru protecția, integrarea și incluziunea socială a persoanelor cu handicap în perioada 2006—2013 „Șanse egale pentru persoanele cu handicap — către o societate fără discriminări”, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.175/2005. Art. 2. — (1) Pot primi fonduri necesare finanțării proiectelor organizații neguvernamentale cu activitate în domeniul protecției persoanelor cu handicap, precum și Autoritatea. (2) Proiectele depuse de organizații neguvernamentale cu activitate în domeniul protecției persoanelor cu handicap pot fi realizate în nume propriu sau în parteneriat. (3) Bugetul alocat finanțării proiectelor va fi repartizat astfel: a) 95% pentru finanțarea proiectelor organizațiilor neguvernamentale; b) 5% pentru finanțarea proiectelor proprii ale Autorității. Art. 3. — Autoritatea finanțează proiecte care corespund următoarelor obiective specifice: 1. Asigurarea serviciilor de sprijin familial Activități eligibile: 1.1. Dezvoltarea serviciilor sociale de tip centre de zi, locuințe protejate, centre de tip respiro/centre de criză, servicii la domiciliu, altele, corespunzătoare nevoilor individuale ale persoanelor cu handicap. Art. 4. —Autoritatea poate avea calitatea de solicitant, în nume propriu, pentru proiecte proprii care corespund următoarelor obiective specifice: 1. Creșterea capacității instituționale și administrative Activități eligibile: 1.1. Coordonarea procesului de transformare a instituțiilor existente din unități pasive, de internare și supraveghere medico-socială, în instituții cu o politică activă de integrare socială a persoanelor cu handicap. Art. 5. — (1) Finanțarea nerambursabilă a proiectelor se face exclusiv pe baza selecției publice de proiecte, organizată de către Autoritate. (2) Solicitanții interesați participă la selecția publică de proiecte, care cuprinde următoarele etape: a) publicarea programului anual pentru acordarea finanțărilor nerambursabile; b) publicarea anunțului de participare; c) publicarea pe’site-ul propriu de către Autoritate a documentației pentru elaborarea și prezentarea propunerii de proiect; d) depunerea propunerilor de proiecte la registratura Autorității; e) verificarea conformității administrative, a eligibilității și îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnică și financiară; f) evaluarea propunerilor de proiecte din punctul de vedere al ofertei tehnice și financiare; g) efectuarea vizitelor de precontractare; h) comunicarea rezultatelor; i) încheierea contractelor de finanțare nerambursabilă; j) publicarea anunțului de atribuire a contractului sau contractelor de finanțare nerambursabilă. Art. 6. — (1) Autoritatea publică anunțul de participare la selecția publică de proiecte în Monitorul Oficial al României, Partea a Vl-a,jntr-un cotidian central și pe site-ul propriu, www.anph.ro. în anunțul de participare este menționată data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte. (2) Data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte este de 30 de zile calendaristice de la data publicării anunțului de participare. Art. 7. — (1) Numărul de solicitanți la sesiunea de selecție publică de proiecte nu este limitat. (2) Autoritatea va repeta procedura de selecție de proiecte în cazul în care există un singur participant. (3) în cazul în care, în urma repetării procedurii, numai un participant a depus propunerea de proiect, Autoritatea are dreptul de a atribui contractul de finanțare nerambursabilă acestuia, în condițiile legii. Art. 8. — (1) Documentația pentru elaborarea și prezentarea propunerii de proiect este aprobată prin ordin al președintelui Autorității și cuprinde în principal următoarele informații: a) informații generale privind Autoritatea; b) cerințe minime de calificare solicitate de Autoritate și documentele care urmează să fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerințelor respective; c) termeni de referință; d) instrucțiuni privind datele-limită care trebuie respectate și formalitățile care trebuie îndeplinite; e) instrucțiuni privind modul de elaborare și de prezentare a propunerii tehnice și financiare; f) informații privind criteriile aplicate pentru atribuirea contractului de finanțare nerambursabilă. (2) în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap nr. 258/2010 privind aprobarea Metodologiei de selectare și finanțare a proiectelor în domeniul protecției persoanelor cu handicap pentru anul 2010, Autoritatea publică pe site-ul propriu documentația pentru elaborarea și prezentarea propunerii de proiect. Art. 9. — Autoritatea are dreptul, prin corrigendum, să completeze documentația pentru elaborarea și prezentarea propunerii de proiect și este obligată să comunice prin postarea pe site-ul propriu orice astfel de completare, ultima fiind postată cu maximum 8 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte. Art. 10. — Propunerile de proiecte se depun la sediul Autorității din municipiul București, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, la data-limită prevăzută în anunțul de participare, cu respectarea cerințelor din documentația pentru elaborarea și prezentarea propunerii de proiect. Art. 11. — (1) Componența nominală a comisiei de evaluare a proiectelor, denumită în continuare comisie, se stabilește prin ordin al președintelui Autorității. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 200/30.111.2010 15 (2) Președintele Autorității poate solicita altor instituții cu competențe în domeniul asistenței sociale desemnarea unui reprezentant, ca membru în cadrul comisiei. (3) Proiectele depuse sunt selectate de comisie în termen de 20 de zile calendaristice de la data deschiderii propunerilor de proiect. (4) în cazuri temeinic motivate, Autoritatea poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile. (5) în cadrul procesului de selectare, comisia poate solicita clarificări de la solicitanți. (6) Departajarea propunerilor de proiecte se realizează în baza punctajului obținut conform criteriilor aplicate pentru atribuirea contractului’de finanțare nerambursabilă, cuprinse în documentația pentru elaborarea și prezentarea propunerii de proiect. (7) Comisia întocmește și înaintează președintelui Autorității, spre aprobare, raportul în vederea atribuirii contractelor de finanțare nerambursabilă, precum și cuantumul finanțării ce urmează a fi acordat fiecărui proiect, în limita fondurilor publice alocate în acest sens. (8) Rezultatul selecției se comunică în scris solicitanților, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data aprobării raportului comisiei, cu precizarea motivelor respingerii. (9) Depunerea contestațiilor privind rezultatele selecției se poate face în cel mult 7 zile’ calendaristice de la data publicării acestora, urmând ca Autoritatea să le soluționeze în cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii. (10) Pentru fondurile necontractate, Autoritatea poate iniția o nouă selecție publică de proiecte. Art. 12. — (1) Contractele de finanțare nerambursabilă se încheie între Autoritate, în calitate de finanțator, și solicitant, în calitate de beneficiar, și se semnează în termen de cel puțin 11 zile calendaristice de la comunicarea privind selecția propunerilor de proiecte. (2) Modelul-cadru de contract de finanțare nerambursabilă se constituie anexă la documentația pentru elaborarea și prezentarea propunerii de proiect. (3) Contribuția minimă a beneficiarului la realizarea proiectului este de minimum 10%, în bani, din valoarea finanțării nerambursabile solicitate de la Autoritate. (4) Existența unor surse de finanțare, altele decât cele ale Autorității și ale solicitantului, îl obligă pe solicitant la menționarea explicită a acestora, a destinației fondurilor și a cuantumului resurselor atrase. (5) Pentru aceeași activitate, un solicitant nu poate contracta decât o singură finanțare nerambursabilă de la Autoritate în decursul unui an fiscal. Art. 13. — (1) Autoritatea are obligația de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a Vl-a, un anunț de atribuire a contractului sau a contractelor de finanțare nerambursabilă, nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încheierii. (2) Finanțarea nerambursabilă se efectuează în raport cu realizarea activităților proiectului și cheltuielilor aferente. (3) Atunci când, pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale, beneficiarul achiziționează, din fonduri publice nerambursabile, produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziție este cea prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. (4) Plata finală de 10% se acordă după îndeplinirea de către beneficiarul finanțării a tuturor obiectivelor prevăzute în proiect, prezentarea și validarea raportului final de activitate, prezentarea și validarea raportului financiar final, dovada folosirii contribuției angajate prin contractul de finanțare nerambursabilă și finalizarea de către Autoritate a etapelor de monitorizare. Art. 14. — Monitorizarea implementării proiectelor și verificarea rapoartelor financiare referitoare la fondurile alocate pentru fiecare proiect din cadrul finanțării nerambursabile în domeniul protecției persoanelor cu handicap se asigură de către Autoritate. Art. 15. — Finanțarea acordată pentru derularea proiectelor se suspendă sau se sistează, după caz, în situația în care Autoritatea constată că fondurile alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevăzute în contractele de finanțare încheiate. ACTE ALE ORDINULUI ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR Șl ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA ORDINUL ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR Șl ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA HOTARARE privind stabilirea cuantumului taxei pentru eliberare duplicate Având în vedere prevederile art. 53 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, coroborat cu prevederile art. 26 alin. (1)—(4) din Statutul Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 1/2009, Consiliul național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, întrunit in ședința din data de 12 martie 2010, a emis următoarea Art. 1. — Se stabilesc următoarele taxe, precum și cuantumul acestora pentru eliberare duplicate, după cum urmează: a) taxă pentru eliberare duplicat pentru certificat de participare la curs de educație continuă — 5 lei; b) taxă pentru eliberare duplicat pentru certificat de membru — 50 lei. Art. 2. — Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) eliberează duplicate ale certificatelor de membru și ale hotarare: certificatelor de participare la cursurile de educație continuă, emise de către acesta, care au fost pierdute, furate, distruse complet sau deteriorate parțial, în situațiile în care în arhiva instituției există alte documente din care să rezulte existența actului respectiv. Art. 3. — Pentru eliberarea duplicatului certificatului de membru, solicitantul va întocmi un dosar care va cuprinde următoarele: 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 200/30.111.2010 a) cerere pentru eliberare duplicat adresată conducerii filialei OAMGMAMR al cărei membru este; b) declarație scrisă a titularului, în care sunt cuprinse elemente necesare pentru identificarea actului și împrejurările în care a fost pierdut, distrus complet sau deteriorat parțial; c) copie de pe actul pierdut (dacă există); d) chitanța reprezentând dovada plății pentru eliberare duplicat; e) copia actului de identitate al titularului; f) dovada publicării în Monitorul Oficial al României*, Partea a IIl-a, a pierderii, furtului, distrugerii, deteriorării actului respectiv sau dovada publicării anunțului într-un cotidian de largă circulație. Art. 4. — Duplicatul se eliberează, de regulă, o singură dată. Art. 5. — Dacă se solicită duplicate ale mai multor acte, atunci solicitarea de duplicat se va face separat pentru fiecare act, iar taxele se vor plăti separat pentru fiecare duplicat. Art. 6. — Duplicatul exemplarului original va avea înscrise pe față mențiunea „Duplicat”, pe verso „Document cu valoare de original”, ștampila și semnătura președintelui filialei care îl eliberează. Art. 7. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, Mircea Timofte București, 12 martie 2010. Nr. 1. * Pentru publicarea pierderii unui act, titularul acestuia se va adresa Regiei Autonome „Monitorul Oficial” (http://www.monitoruloficial.ro). ORDINUL ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR Șl ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 1 din Hotărârea Consiliului Național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor si Asistentilor Medicali din România nr. 24/2009 privind stabilirea cuantumului cotizației de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor si Asistentilor Medicali din România Având în vedere prevederile art. 53 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, coroborat cu prevederile art. 26 alin. (5) lit. I) din Statutul Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 1/2009, Consiliul național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, întrunit în ședința din data de 12 martie 2010, a emis următoarea hotărâre: Art. I. — Articolul 1 din Hotărârea Consiliului Național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 24/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 750 din 4 noiembrie 2009, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — Membrii Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România {OAMGMAMR) care exercită profesia de asistent medical generalist, moașă sau asistent medical au obligația de a plăti lunar cotizația de membru în cuantum de 1% din valoarea salariului de bază.” Art. II. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, Mircea Timofte București, 12 martie 2010. Nr. 2. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441866 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200/30.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495