MONITORUL OFICIAL Anul 178 (XXII) —Nr. 188 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 24 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE SENATULUI 5. — Hotărâre privind încuviințarea solicitării transmise de ministrul justiției privind cererea Parchetului General de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție — Direcția Națională Anticorupție, de arestare preventivă a inculpatului Cătălin Voicu, în Dosarul nr. 310/P/2009, senator în Parlamentul României. 2 LEGI Șl DECRETE 51. — Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților voluntari..................................................... 2-3 369. — Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților voluntari.............................. 3 ★ 55. — Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile............................................ 4 373. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile............................. 5 ★ 378. — Decret privind conferirea Ordinului Național Serviciul Credincios în grad de Cavaler........................................ 5 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 391. — Ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri privind aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor.................................... 6-14 1.140. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului privind modificarea și completarea Ordinului ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 640/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanțate în cadrul Programului operațional „Sud-Estul Europei”......... 14-15 ★ Lista cuprinzând asociațiile și fundațiile cărora li s-au alocat subvenții de la bugetul local al municipiului Târgu Mureș pentru anul 2010, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, și ale Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, cu modificările și completările ulterioare.............................................. 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 HOTĂRÂRI ALE SENATULUI PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE privind încuviințarea solicitării transmise de ministrul justiției privind cererea Parchetului General de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție — Direcția Națională Anticorupție, de arestare preventivă a inculpatului Cătălin Voicu, în Dosarul nr. 310/P/2009, senator în Parlamentul României în temeiul prevederilor art. 72 alin. (2) din Constituția României, republicată, precum și ale art. 24 și 25 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată, având în vedere Scrisoarea ministrului justiției privind cererea Parchetului General de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție — Direcția Națională Anticorupție, de încuviințare a arestării preventive privind inculpatul Cătălin Voicu, în Dosarul nr. 310/P/2009, senator în Parlamentul României, precum si Raportul Comisiei juridice de numiri, disciplină, imunități si validări nr. XIX/230/2010, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Senatul încuviințează solicitarea transmisă de ministrul justiției privind cererea Parchetului General de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție — Direcția Națională Anticorupție, de arestare preventivă a inculpatului Cătălin Voicu, în Dosarul nr. 310/P/2009, senator în Parlamentul României. Art. 2. — Prezenta hotărâre se comunică ministrului justiției și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 24 martie 2010, cu respectarea prevederilor art. 24 alin. (4) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 24 martie 2010. Nr. 5. LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 384/2006 privind statutul soldațilorși gradaților voluntari Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților voluntari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 24 octombrie 2006, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Pentru îndeplinirea serviciului militar ca soldați și gradați voluntari pot fi recrutați și angajați cetățenii cu vârste cuprinse între 18 ani și 45 de ani, care îndeplinesc normele și criteriile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale.” 2. La articolul 2, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Modul de selecționare, instruire, specialitățile militare și funcțiile în care aceștia vor fi angajați, precum și modul de ținere a evidenței acestora se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naționale.” 3. La articolul 3, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Gradele militare ale soldaților și gradaților voluntari, în ordinea lor ierarhică, sunt: soldat, fruntaș, caporal clasa a lll-a, clasa a ll-a, clasa I.” 4. Articolul 6 se abrogă. 5. Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 9. — Soldații și gradații voluntari au dreptul să urmeze, în condițiile legii, orice formă de învățământ din sistemul superior civil și de perfecționare a pregătirii aparținând învățământului militar sau civil.” 6. La articolul 15, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Soldații și gradații voluntari au dreptul la concediu și indemnizație pentru creșterea sau îngrijirea copilului, pe durata contractului aflat în derulare, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare.” 7. Articolul 18 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 18. — (1) Vechimea în serviciu în calitate de soldat sau gradat voluntar este considerată vechime în serviciul militar și se ia în calcul la stabilirea pensiei, conform prevederilor Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (2) Soldații și gradații voluntari beneficiază de încadrarea în condiții deosebite, speciale și alte condiții a activității pe care o desfășoară sau a locului de muncă unde lucrează, conform legislației aplicabile cadrelor militare în activitate. Perioada în care soldații și gradații voluntari participă la misiuni în afara MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 3 teritoriului statului român se consideră dublu la calculul vechimii în serviciul militar. (3) Stagiul de cotizare realizat în sistemul public de pensii în perioada 24 decembrie 2006 și până la intrarea în vigoare a prezentei legi constituie vechime în serviciu și se valorifică la stabilirea pensiei conform prevederilor Legii nr. 164/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare.” 8. Articolul 19 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 19. — (1) Soldații și gradații voluntari care au fost trecuți în rezervă sau scoși din evidențele militare în baza prevederilor art. 45 alin. (1) lit. a)—e), g), h) și m) beneficiază de măsurile de protecție socială și reconversie profesională, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare pentru cadrele militare. (2) Soldații și gradații voluntari trecuți în rezervă sau scoși din evidențele militare în baza prevederilor art. 45 alin. (1) lit. c) și d) beneficiază gratuit de asistență medicală și medicamente, în condițiile prevăzute la art. 26 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare. (3) Soldații și gradații voluntari încadrați într-un grad de invaliditate, potrivit prevederilor legale, beneficiază de pensie de invaliditate, conform prevederilor Legii nr. 164/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare.” 9. La articolul 20, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 20. — (1) Soldații și gradații voluntari sau urmașii acestora, după caz, beneficiază de despăgubiri pentru cazurile de invaliditate ori de deces produse ca urmare a unor acțiuni militare, accidente, catastrofe sau alte asemenea evenimente, intervenite în timpul și din cauza serviciului militar sau a unor misiuni în cadrul forțelor internaționale destinate menținerii păcii ori constituite în scopuri umanitare, în condițiile stabilite de lege pentru cadrele militare în activitate. Despăgubirile se suportă din bugetul Ministerului Apărării Naționale.” 10. La articolul 28, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) retrogradarea din funcție;”. 11. După articolul 30 se introduce un nou articol, articolul 30¹, cu următorul cuprins: „Art. 30¹. — Tinerii care optează pentru cariera de soldat și gradat voluntar efectuează examinarea medicală, gratuit, în cadrul spitalelor și centrelor medicale de diagnostic și tratament ambulatoriu ale instituțiilor cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, cheltuielile fiind suportate de aceste instituții, conform ordinelor conducătorilor acestora.” 12. La articolul 35, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Se exceptează de la prevederile alin. (1) situațiile în care diferența dintre limita maximă de vârstă până la care soldații sau gradații voluntari pot fi recrutați și angajați și vârsta pe care aceștia o au la expirarea contractului este mai mică de 2 ani. în aceste situații, contractul se va încheia până la limita maximă de vârstă până la care soldații sau gradații voluntari pot fi recrutați și angajați.” 13. La articolul 40, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 40. — (1) Soldații și gradații voluntari pot fi mutați, în interesul serviciului sau la cerere, dintr-o unitate militară în alta, în aceleași condiții ca și subofițerii în activitate.” 14. La articolul 40, alineatul (3) se abrogă. Art. II. — Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 19 martie 2010. Nr. 51. ’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților voluntari în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților voluntari și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 18 martie 2010. Nr. 369.’ ★ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța Guvernului nr. 26 din 29 august 2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, adoptată în temeiul art. 1 pct. 11.1 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 601 din 31 august 2009, cu următoarele modificări: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) CIAS este organismul tehnic permanent specializat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, desemnat să organizeze, să conducă, să coordoneze, să controleze și să execute investigația tehnică a evenimentelor de aviație civilă în scopul determinării faptelor, cauzelor și împrejurărilor care au dus la producerea acestora și să emită recomandări pentru siguranța zborului, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 51/1999 privind investigația tehnică a accidentelor și incidentelor din aviația civilă, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 794/2001. (2) CIAS are ca obiectiv creșterea și menținerea siguranței aeriene la un nivel ridicat prin emiterea de recomandări privind siguranța zborului bazate pe informații rezultate din investigațiile tehnice în vederea prevenirii producerii unor incidente și/sau accidente similare în aviația civilă. (3) în organizarea și luarea deciziilor, CIAS este independent față de orice structură juridică, autoritate de reglementare sau de siguranță aeriană, administrator de infrastructură de transport aerian, operator aerian, precum și față de orice parte ale cărei interese ar putea intra în conflict cu sarcinile încredințate. (4) CIAS desfășoară investigații tehnice independent de orice anchetă judiciară și nu are atribuții în stabilirea vinovăției sau a răspunderii juridice.” 2. La articolul 3, litera f va avea următorul cuprins: ,,f) să ia declarații de la părțile implicate în eveniment și de la potențialii martori la evenimentul în cauză;”. 3. Articolul 5 va avea următorul cuprins: „Art. 5. — Pentru îndeplinirea obiectivelor, CIAS poate încheia contracte, în condițiile legii, cu instituții de specialitate din țară și din străinătate.” 4. La articolul 6, alineatele (2)—(5) vor avea următorul cuprins: „( 2) în cazul catastrofelor aeriene, Guvernul alocă CIAS sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, pentru investigații tehnice ale evenimentului. (3 ) Sursele proprii CIAS se constituie din transferul sumei de 0,275 euro/pasager îmbarcat pe aeroporturile din România din tariful pentru supravegherea menținerii obiectivelor necesare siguranței pasagerilor. (4 ) Tariful prevăzut la alin. (3) se colectează de către administratorii aeroporturilor și se virează CIAS în conformitate cu prevederile alin. (3). (5 ) Sursele proprii de finanțare nu au impact asupra bugetului de stat și nu implică mărirea tarifului deja existent.” 5. La articolul 7, litera e) va avea următorul cuprins: ,,e) cooperează cu alte organisme similare și instituții pentru efectuarea de analize, expertize tehnice, teste și altele asemenea, în scopul determinării cauzelor producerii accidentelor sau incidentelor grave din aviația civilă;”. 6. Articolul 8 va avea următorul cuprins: „Art. 8. — CIAS asigură perfecționarea pregătirii de specialitate a personalului propriu.” 7. Articolul 10 va avea următorul cuprins: „Art. 10. — Guvernul poate aproba și alte atribuții specifice pentru CIAS.” 8. La articolul 11, alineatele (1) și (3) vor avea următorul cuprins: „Art. 11. — (1) Conducerea CIAS este asigurată de către un consiliu de conducere format din 5 persoane, al cărui președinte este directorul general. (3) Salarizarea directorului general și indemnizațiile membrilor consiliului de conducere al CIAS se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, în conformitate cu reglementările în vigoare.” 9. La articolul 12, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2 ) Personalul CIAS este angajat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată, iar salarizarea acestuia se face potrivit reglementărilor în vigoare.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. {2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 19 martie 2010. Nr. 55. 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 18 martie 2010. Nr. 373. ★ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Național Serviciul Credincios în grad de Cavaler în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 4 alin. (3), ale art. 6 lit. A și ale art. 75 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, în semn de recunoștință și apreciere pentru obiectivitatea și profesionalismul de excepție prin care a contribuit la corecta informare a opiniei publice românești asupra evenimentelor din mai multe zone de conflict ale lumii, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă post-mortem Ordinul Național Serviciul Credincios în grad de Cavaler jurnalistului Mile Cărpenișan. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 23 martie 2010. Nr. 378. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI ORDIN privind aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor Având în vedere prevederile art. 56 lit. k) din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Procedura de atestare tehnico- profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor (proiectarea și verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere și a proiectelor tehnice de execuție a lucrărilor miniere, activitatea de execuție a lucrărilor de închidere de mine și activitatea de asistență tehnică — dirigenție de șantier pentru lucrări de închidere a minelor), prevăzută în anexa, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Componența corpului de lectori, precum și a comisiei de atestare va fi nominalizată prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Art. 3. — (1) Secretariatul Comisiei de atestare este asigurat de Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Bușteni. (2) Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Bușteni și alți furnizori de servicii autorizați în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, au responsabilitatea de a organiza cursurile de pregătire în vederea atestării. Art. 4. — Valabilitatea atestatelor profesionale este de 3 ani. Art. 5. — Persoanele fizice cetățeni ai Uniunii Europene sau Spațiului Economic European care sunt deja atestați de către autorități competente din țara de origine în domeniul reglementat de prezentul ordin și care doresc să desfășoare astfel de activități în România au obligația să prezinte la secretariatul Comisiei de atestare o cerere scrisă, precum și o copie și o traducere autorizată a documentului echivalent, pentru a fi înregistrați în Registrul de eliberare a atestatelor. Art. 6. — Procedura de atestare prevăzută de prezentul ordin poate fi îndeplinită prin intermediul punctului de contact unic, în conformitate cu prevederile art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România. Art. 7. — Pentru verificarea legalității documentelor depuse în vederea atestării, Direcția generală resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri va contacta autoritățile competente omoloage din statul membru al Uniunii Europene sau Spațiului Economic European prin intermediul Sistemului de Informare în cadrul Pieței Interne. Art. 8. — Direcția generală resurse minerale, prin Societatea Comercială CONVERSMIN — S.A. București, va solicita prin documentațiile de achiziție publică a serviciilor și lucrărilor de închidere a minelor ca una dintre condițiile de eligibilitate cuprinse în caietele de sarcini să fie aceea ca personalul de conducere/coordonare al ofertantului să fie atestat în condițiile prezentului ordin. Art. 9. — Direcția generală resurse minerale, Unitatea de management al Proiectului și Societatea Comercială CONVERSMIN — S.A. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 10. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.827/2008 pentru aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 892 din 29 decembrie 2008. Art. 11. — (1) Prevederile art. 6 se aplică în termen de 30 de zile de la operaționalizarea punctului de contact unic. (2) Prezentul ordin intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Tudor Șerban, secretar de stat București, 4 martie 2010. Nr. 391. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 7 ANEXĂ PROCEDURĂ de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor (proiectarea și verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere și a proiectelor tehnice de execuție a lucrărilor miniere, activitatea de execuție a lucrărilor de închidere de mine și activitatea de asistență tehnică — dirigenție de șantier pentru lucrări de închidere a minelor) CAPITOLUL I SECȚIUNEA 1 Prevederi generale Art. 1. — (1) Prezenta procedură stabilește metodologia de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor (proiectarea și verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere și a proiectelor tehnice de execuție a lucrărilor miniere, activitatea de execuție a lucrărilor de închidere de mine și activitatea de asistență tehnică — dirigenție de șantier pentru lucrări de închidere a minelor). (2) Activitățile prevăzute la alin. (1) se efectuează de către specialiști, atestați tehnico-profesional de comisia nominalizată prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri. Art. 2. — Fac excepție de la prevederile alin. (2) persoanele fizice, cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene sau Spațiului Economic European care au fost deja atestați în calitate de specialiști în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor de către autoritățile competente din țara de origine. Ârt. 3. — Prezenta procedură stabilește modalitățile, tehnicile și domeniile de atestare, precum și condițiile de participare la examenele de atestare a specialiștilor care își desfășoară activitatea în domeniul lucrărilor de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor, în calitate de proiectanți, diriginți de șantier și executanți ai lucrărilor de închidere a minelor, cu excepția persoanelor prevăzute la art. 2. SECȚIUNEA a 2-a Termenii utilizați Art. 4. — în contextul prezentei proceduri, termenii referitori la activitatea procedurală sunt definiți după cum urmează: a) lucrări miniere — lucrări de proiectare, conservare, închidere, ecologizare și monitorizare postînchidere a obiectivelor miniere; b) proiectant— persoana juridică responsabilă, în condițiile legii, cu activitatea de proiectare și verificare a soluțiilor tehnice de execuție a lucrărilor miniere, în conformitate cu exigențele cuprinse în prevederile legale, care îndeplinește următoarele atribuții: 1. elaborează conținutul planului de încetare a activității obiectivelor miniere și al documentațiilor aferente; 2. elaborează proiectul tehnic de închidere a obiectivelor miniere și al documentațiilor aferente; 3. verifică respectarea conținutului documentației, pe faze de proiectare; 4. asigură încadrarea soluțiilor tehnico-economice prevăzute în documentații, în prevederile legale legislative, inclusiv în normele PSI și de sănătate și securitate în muncă; 5. asigură respectarea prevederilor legale cu privire la sistematizare și urbanism; 6. răspunde de conformitatea documentației de execuție a lucrărilor miniere cu reglementările legale și tehnice specifice; c) responsabil cu execuția lucrărilor miniere — persoana juridică responsabilă, în condițiile legii, cu implementarea sistemului de calitate în realizarea lucrărilor miniere, având disponibilități de personal calificat și de echipamente specifice, care să dea garanția respectării exigențelor de calitate stabilite în prevederile legale și în documentația aferentă executării lucrărilor miniere, verificată și aprobată; d) diriginte de șantier pentru lucrări miniere — persoana juridică însărcinată de către investitor cu verificarea calității/cantității materialelor și produselor puse în operă și/sau cu verificarea execuției corecte a lucrărilor miniere; e) diriginte de șantier rezident— persoana fizică însărcinată de către persoana juridică diriginte de șantier să asigure verificarea permanentă în șantier pe durata desfășurării lucrărilor; f) diriginte de șantier coordonator — persoana fizică însărcinată de către persoana juridică diriginte de șantier să asigure coordonarea între mai multe șantiere în cazul proiectelor complexe; g) procedură — mod specific de a efectua o activitate; h) verificare — confirmare prin examinare și prezentare de probe obiective a faptului că cerințele specifice de calitate a lucrărilor miniere au fost satisfăcute. CAPITOLUL II Cadrul legal Art. 5. — La baza prevederilor prezentei proceduri au stat următoarele acte normative: — Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare; — Ordinul ministrului industriei și resurselor nr. 273/2001 pentru aprobarea Manualului de închidere a minelor; — Ordinul ministrului economiei și comerțului nr. 172/2003 privind aprobarea formei contractului de execuție de lucrări de închidere a minelor și refacere a mediului/conservare. CAPITOLUL III Obiectivele atestării tehnico-profesionale a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor Art. 6. — (1) Obiectivele principale urmărite prin atestarea specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor (proiectarea și verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere și a proiectelor tehnice de execuție a lucrărilor miniere, activitatea de execuție a lucrărilor de închidere de mine și activitatea de asistență tehnică — dirigenție de șantier pentru lucrări de închidere a minelor), numiți în continuare specialiști, sunt: a) creșterea nivelului calitativ al lucrărilor; b) folosirea corectă a resurselor bugetare alocate lucrărilor de închidere a minelor/carierelor și refacere a mediului; c) aplicarea celor mai bune practici internaționale în domeniul conservării și închiderii minelor/carierelor la proiectarea și execuția lucrărilor fizice; d) asigurarea respectării normativelor tehnice și a prevederilor legale în proiectare, încredințarea contractelor și execuția lucrărilor miniere; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 e) garanția că închiderea și reconstrucția ecologică respectă principiul dezvoltării durabile. (2 ) Aplicarea prezentei proceduri are drept scop realizarea, în mod unitar și în conformitate cu prevederile legale, a activităților specialiștilor pentru lucrările de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor. Art. 7. — (1) Atestarea tehnico-profesională a specialiștilor prevăzuți la art. 6 alin. (1) de către comisia numită prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri nu conduce la transferul de responsabilități de la persoana autorizată la organul de autorizare și nici nu îi exonerează pe aceștia de obligațiile ce le revin. (2 ) Autorizarea tehnico-profesională a specialiștilor prevăzuți la art. 6 alin. (1) nu acoperă și autorizările necesare legiferate pentru activitățile specifice în domeniile reglementate de alte acte normative în vigoare și a căror respectare este obligatorie. CAPITOLUL IV Domeniul de aplicare Art. 8. — Prezenta procedură se aplică pentru atestarea persoanelor fizice care solicită aceasta, ca specialiști în domeniul închiderii și reconstrucției ecologice a minelor/carierelor (proiectarea și execuția lucrărilor miniere și asistența tehnică pentru monitorizarea în timpul execuției lucrărilor și monitorizare postînchidere). Art. 9. — Atestarea recunoaște capacitatea tehnică și experiența profesională a specialiștilor în vederea exercitării unor funcții în domeniul închiderii și reconstrucției ecologice a minelor/carierelor. CAPITOLUL V Domenii de atestare Art. 10. — Domeniile din activitatea de conservare, închidere, ecologizare și monitorizare postînchidere a obiectivelor miniere pentru care se atestă specialiști pentru proiectarea, execuția și urmărirea realizării lucrărilor sunt următoarele: Nr. Clasificare CAEN Direcția de specialitate din Ministerul crt. Secțiunea/ Grupa Domeniul de atestare Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri Subsecțiunea 0 1 2 3 4 1. F/431 4311 Lucrări de demolare a construcțiilor Direcția generală resurse minerale 4312 Lucrări de pregătire a terenului 2. M/711 711 Activități de arhitectură, inginerie și servicii de consultanță Direcția generală resurse minerale tehnică legată de aceasta 3. E/370 3700 Colectarea și tratarea apelor uzate Direcția generală resurse minerale 4. G/467 4677 Comerț cu ridicata al deșeurilor și resturilor Direcția generală resurse minerale Art. 11. — (1) Un specialist poate fi atestat, la cererea sa, în unul sau mai multe dintre domeniile prezentate la art. 10. (2 ) Pot fi atestați, la cerere, numai absolvenții de studii superioare tehnice de lungă sau scurtă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă. Art. 12. — Domeniile de activitate cuprinse la art. 10 sunt în conformitate cu Clasificarea activităților din economia națională — CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 bis din 5 noiembrie 1997, actualizată prin Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007 și publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 3 mai 2007. CAPITOLUL VI Procedura atestării Art. 13. —Atestarea tehnico-profesională a specialiștilor se realizează de către comisia de atestare, numită prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri. Art. 14. — Comisia de atestare are în componență un număr de 5 membri: 1. președinte — directorul Unității de management al Proiectului — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri; 2. membru — reprezentant al Direcției generale resurse minerale — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri; 3. membru — reprezentant al Direcției generale resurse minerale — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri; 4. membru — specialist financiar din cadrul Unității de management al Proiectului — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri; 5. membru — specialist tehnic din cadrul Unității de management al Proiectului — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri. Art. 15. — Pentru atestarea tehnico-profesională a specialiștilor, persoanele fizice interesate trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: 1. să aibă studii superioare tehnice de lungă sau scurtă durată în domeniul în care se solicită atestarea; 2. să aibă vechimea în activitatea de specializare (minieră, construcții industriale, protecția mediului, geologie/hidrogeologie etc.) de minimum 1 an; 3. să se înscrie și să frecventeze cursurile de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și ecologizare a obiectivelor miniere, organizate de Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri prin Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Bușteni sau de către un furnizor de formare profesională, autorizat conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 4. fac excepție de la pct. 3 cetățeni ai Uniunii Europene sau Spațiului Economic European care pot proba absolvirea unui curs de formare profesională echivalent cu cel prevăzut la pct. 3; 5. să susțină și să promoveze examenul scris și oral, în fața comisiei de atestare; 6. să obțină la examen minimum media 7 (șapte). MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 9 Art. 16. — (1) înscrierea la examenul de atestare, susținerea examenului în fața comisiei de atestare și eliberarea atestatului sunt gratuite. (2) Celelalte cheltuieli legate de derularea procesului de instruire, în vederea însușirii cunoștințelor teoretice și practice, conform programei de specialitate aprobate, se suportă de partea interesată. Art. 17. — Direcția generală resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri are obligația: a) să facă propuneri de specialitate pentru întocmirea programei de pregătire a personalului propus pentru autorizare; b) să reactualizeze și să promoveze spre aprobare, ori de câte ori este nevoie, programa de pregătire a personalului propus spre atestare. Art. 18. — (1) în temeiul ordinului ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri de aprobare a programei de pregătire a candidaților pentru atestare tehnico-profesională a specialiștilor și de numire a comisiei de atestare, Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Bușteni sau furnizorii de servicii de formare profesională selectați organizează activitățile aferente pregătirii profesionale. Ordinul sus-menționat se va actualiza periodic și se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Activitatea de secretariat privind procedura de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a obiectivelor miniere este asigurată de Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Bușteni. (3) Atribuțiile secretariatului sunt următoarele: — primește și înregistrează cererile de înscriere la cursul de atestare tehnico-profesională; — primește și verifică dosarele solicitanților; — comunică persoanelor care au depus cereri și dosare pentru înscriere dacă în urma verificării au fost admise sau respinse; respingerea va fi motivată, precizându-se căile de atac; — primește și înregistrează cererile de eliberare a atestatelor tehnico-profesionale; — după admiterea la curs, asigură fiecărui cursant suportul de curs, conform programei aprobate. (4) Examenul de atestare tehnico-profesională se organizează de către Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Bușteni. CAPITOLUL VII Documentele solicitate în vederea atestării Art. 19. — (1) înscrierea la cursul pentru atestarea tehnico- profesională a specialiștilor se face pe baza: a) cererii (conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură); b) dosarului candidatului, care conține obligatoriu următoarele documente: 1. curriculum vitae conform modelului comun european aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 13 iulie 2004; 2. diploma de absolvire a instituției de învățământ superior absolvite sau, după caz, de licență, în copie, și traducerea autorizată a documentului echivalent; 3. copie de pe carnetul de muncă sau copie și traducere autorizată a unui document echivalent, emis de către autoritățile competente ale unui stat membru al Uniunii Europene sau Spațiului Economic European; 4. trei fotografii 3x4 cm; 5. memoriu de activitate conform modelului prezentat în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezenta procedură. (2) Dosarul se depune la Secretariatul Comisiei de atestare, care analizează și comunică în termen de 15 zile solicitantului: a) dacă dosarul este acceptat; b) dacă documentele sunt complete; c) domeniul (după caz, domeniile) pentru care este admis să participe la procedura de atestare. (3) Dosarele care nu corespund se restituie solicitanților, la cerere. Art. 20. — înscrierea la cursurile de atestare se face numai pentru persoanele al căror dosar este complet în conformitate cu prevederile art. 19. Art. 21. — Emiterea atestatului pentru persoanele care au promovat se face în baza unei cereri scrise. CAPITOLUL VIII Art. 22. — Pot presta activități de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor și persoane fizice, cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene sau Spațiului Economic European care sunt deja atestați de către autoritatea competentă din țara de origine în domeniul reglementat de prezenta procedură. Art. 23. — Persoanele fizice care au obținut într-un stat membru al Uniunii Europene sau Spațiului Economic European un document echivalent au obligația să prezinte la Secretariatul Comisiei de atestare o cerere scrisă și o copie și o traducere autorizată a documentului echivalent, pentru a fi înregistrate în Registrul de eliberare a atestatelor. CAPITOLUL IX Desfășurarea examenului de atestare Art. 24. — Examenul de atestare tehnico-profesională se desfășoară după absolvirea cursului de pregătire conform programei specifice fiecărei categorii de specialiști și constă în două probe: scris și oral. Art. 25. — Examenul este precedat de o dezbatere organizată de membrii comisiei de atestare în vederea clarificării tuturor problemelor ridicate de cursanți. Art. 26. — (1) Se consideră atestați candidații care au obținut la examen minimum media 7. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), lectorii care asigură instruirea prin predarea cursului de instruire și consultanță „Reglementări și proceduri specifice de conservare, închidere și ecologizare a minelor” și membrii comisiei de atestare se consideră atestați și li se eliberează certificate de atestare. (3) Eliberarea certificatului de atestare pentru persoanele menționate la alin. (2) se face la cererea celor interesați, după depunerea dosarului cuprinzând documentele prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. b) pct. 1, 2 și 4. Art. 27. — (1) Rezultatul obținut la examenul de atestare se comunică oficial de către Secretariatul Comisiei de atestare în termen de maximum 15 zile de la susținerea examenului de către candidați. Certificatul de atestare se eliberează personal. (2) Modelul certificatului de atestare este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură. (3) Secretariatul Comisiei de atestare, în temeiul procesului- verbal de examinare al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură, eliberează certificatele de atestare emise și le înregistrează în Registrul de eliberare a certificatelor de atestare. Art. 28. — (1) Evidența certificatelor de atestare, pe categorii de specialiști, de domenii de activitate, precum și a eventualelor sancțiuni se ține într-un registru de evidență de Secretariatul Comisiei de atestare. (2) Lista specialiștilor atestați și lista celor cu atestare anulată se publică pe site-ul www.minind.ro. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 Art. 29. — Certificatul de atestare are un termen de valabilitate de 3 ani. Persoanele atestate au obligația să informeze Direcția generală resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri asupra oricărei modificări a condițiilor care au stat la baza acordării atestării. CAPITOLUL X Drepturile și obligațiile titularilor de certificate de atestare A. în domeniul proiectării Art. 30. — Proiectarea și verificarea conținutului planurilor de încetare a activității obiectivelor miniere și al proiectelor tehnice de execuție a lucrărilor miniere se fac pentru cerințele stabilite în Ordinul ministrului industriei și resurselor nr. 273/2001 și în Ordinul ministrului economiei și comerțului nr. 172/2003. Art. 31. — (1) Sunt supuse verificării următoarele documente: a) documentația tehnică de proiectare necesară pentru obținerea autorizației de construire-demolare și a avizelor prevăzute la art. 14 din anexa la Ordinul ministrului industriei și resurselor nr. 273/2003; b) documentațiile tehnice și detaliile de realizare a lucrărilor miniere sub formă de planșe, breviare de calcul, caiete de sarcini, necesare pentru constatarea cerințelor impuse de lege. (2) Persoana atestată verifică orice alte modificări sau completări ale planului de încetare a activității și ale proiectelor tehnice de execuție a lucrărilor miniere, survenite pe durata execuției lucrărilor miniere. (3) Persoana atestată efectuează verificări numai pentru domeniile în care a fost atestată. Art. 32. — Persoana atestată are obligația ca în cadrul verificărilor pe care le efectuează să urmărească: a) condițiile specifice de pe amplasamentul lucrărilor miniere din punct de vedere calitativ și cantitativ; b) modul de respectare a reglementărilor tehnice în vigoare, referitor la cerințele legale privind planul de încetare a activității și proiectele tehnice de execuție a lucrărilor miniere. Art. 33. — Persoana atestată semnează și ștampilează piesele scrise și desenate numai în condițiile în care documentația transmisă de proiectant este corespunzătoare din punctul de vedere al cerințelor stabilite prin prevederile legale. Art. 34. — Pentru încadrarea într-o formă unitară ștampila este confecționată conform detaliilor prevăzute în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezenta procedură. Art. 35. — Persoana atestată întocmește și ține la zi un registru de evidență a proiectelor verificate. Art. 36. — Persoana atestată nu poate verifica, semna și ștampila, în această calitate, proiectele întocmite de ea sau la a căror elaborare a participat. Art. 37. — Eventualele litigii dintre proiectantul verificator și proiectant pot fi rezolvate de către un expert tehnic atestat, angajat de investitor. Decizia expertului este obligatorie pentru ambele părți, iar răspunderea pentru soluțiile date revine acestuia. B. în domeniul execuției lucrărilor de închidere și ecologizare a minelor Art. 38. —Asigurarea calității execuției lucrărilor miniere se face în mod diferențiat în funcție de domeniile de activitate prezentate la art. 10, printr-un sistem propriu de calitate, conform reglementărilor legale în vigoare. Art. 39. — Persoana atestată are în principal drepturile și obligațiile prevăzute în Ordinul ministrului economiei și comerțului nr. 172/2003, precum și alte drepturi și obligații specifice, așa cum sunt precizate în contractul de execuție a lucrărilor miniere. C. în domeniul dirigenției de șantier Art. 40. — (1) Persoana atestată are dreptul să ocupe o funcție de diriginte de șantier pentru asigurarea asistenței tehnice pe durata execuției lucrărilor de închidere și reconstrucție ecologică a minei/carierei. (2) Diriginții de șantier răspund față de investitor/beneficiar, conform legii, pentru verificarea realizării corecte a obligației de a urmări realizarea prevederilor din contract privind execuția lucrărilor de închidere și reconstrucție ecologică a minei/carierei și au în principal drepturile și obligațiile prevăzute în Ordinul ministrului economiei și comerțului nr. 172/2003, precum și alte drepturi și obligații specifice, așa cum sunt precizate în contractul de asistență tehnică pe durata execuției lucrărilor. Art. 41. — Dacă persoana atestată consideră necesară luarea de măsuri imediate pentru prevenirea producerii de accidente cu urmări grave — victime omenești sau pagube materiale —, le aduce la cunoștință, în scris, investitorilor sau beneficiarilor lucrărilor, care sunt obligați să le pună în aplicare. CAPITOLUL XI Dispoziții finale Art. 42. — (1) Certificatul unui specialist atestat poate fi anulat/suspendat. (2) Comisia de atestare decide anularea/suspendarea certificatului de atestare tehnico-profesională, în baza unui raport de constatare, întocmit de Direcția generală resurse minerale. (3) Motivele anulării/suspendării certificatului de atestare se comunică posesorului de către comisia de atestare, în scris, în termen de 3 zile de la data luării deciziei. (4) Certificatul de atestare, ștampila și legitimația (prevăzute în anexele nr. 4 și 5, care fac parte integrantă din prezenta procedură) se depun de către titular la Secretariatul Comisiei de atestare, pe bază de proces-verbal, în termen de 72 de ore de la data primirii deciziei pentru anularea certificatului de atestare. Art. 43. — (1) în funcție de gravitatea faptei, anularea certificatului de atestare se face atunci când se produc accidente tehnice la lucrările miniere din culpa specialistului atestat: a) pentru nerespectarea soluțiilor din proiectul tehnic de execuție; b) pentru neurmărirea modului de respectare a soluțiilor tehnice din perimetrul tehnic de execuție; c) pentru soluțiile tehnice dovedite neviabile la punerea în operă. (2) Accidentele tehnice sunt constatate de către reprezentanți ai Direcției generale resurse minerale, nominalizați prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri. (3) Până la definitivarea raportului de constatare, atestatul tehnico-profesional al specialistului în activitatea de închidere și reconstrucție tehnologică a minelor/carierelor se suspendă. (4) Raportul de constatare întocmit de către reprezentanții Direcției generale resurse minerale poate fi contestat de către specialist în termen de 15 zile de la data primirii sale. Art. 44. — Soluționarea contestației se face de către Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, prin Comisia de soluționare a contestațiilor, numită prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri. Decizia Comisiei de soluționare a contestațiilor poate fi atacată în instanța de contencios administrativ, conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Art. 45. — în cazul în care abaterile pentru care s-a anulat certificatul de atestare constituie o infracțiune cu consecințe grave, reprezentanții Direcției generale resurse minerale care au întocmit raportul constatator de anulare/suspendare a certificatului de atestare vor sesiza organele de urmărire penală competente, dacă acestea nu s-au sesizat din oficiu. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 11 Domnule director, ANEXA Nr. 1 la procedură Subsemnatul,.............................., de profesie...................domiciliat în........................................., posesor al buletinului/cărții de identitate seria.nr.........., cod numeric personal............................., în conformitate cu prevederile Procedurii de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor, solicit înscrierea la examenul de atestare pentru............................................................ în domeniul...................................................................................................................... Anexez la prezenta cerere dosarul aferent candidatului la atestare, care conține următoarele documente: • curriculum vitae; • diploma de absolvire (copie); • memoriu de activitate profesională; • copie de pe carnetul de muncă; • 3 fotografii 3x4 cm; • memoriu de activitate. Data............................ Semnătura Domnului director al Centrului de Pregătire a Personalului din Industrie Bușteni ANEXA Nr. 2 la procedură MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI N s Fotografie 3x4 R u CERTIFICAT DE ATESTARE Seria A nr...din........ c Se atestă domnul (doamna).................................................................................................... născut(ă) în anul....................., luna.............ziua........în localitatea........................................... o județul (sectorul).............................țara............................, de profesie............................., m domiciliat(ă) în localitatea....................................., str..................................., nr.........., e bl......................., sc.................ap...................județul (sectorul)...................................... ’’ să desfășoare activitatea de O SPECIALIST ACTIVITĂȚI ÎNCHIDERI DE MINE O ...... ivi pentru lucrări miniere: E R ..................................................... T ..................................................... U u Atestarea se acordă în concordanță cu prevederile Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare, ale Hotărârii ¹ Guvernului nr. 1.208/2003 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările ș ulterioare, și ale Ordinului ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri nr. 391/2010 privind aprobarea ¹ Procedurii de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a m minelor/carierelor (proiectarea și verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere și a proiectelor tehnice de e execuție a lucrărilor miniere, activitatea de execuție a lucrărilor de închidere de mine și activitatea de asistență tehnică — i dirigenție de șantier pentru lucrări de închidere a minelor), ca urmare a îndeplinirii condițiilor de atestare, și dă dreptul l de exercitare a activității pentru care s-a eliberat prezentul certificat, cu respectarea prevederilor legale, u ¹.......................................................Valabil până la data de................................ D e Secretar general, a ................................ a Vizat Directorul general al Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie Bușteni c r (Notă — pe hârtie fond albastru deschis) 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 ANEXA Nr. 3 la procedură PROCES-VERBAL DE EXAMINARE pentru atestarea tehnico-profesională a din data de........................ Comisia de atestare, numită prin Ordinul ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri nr. 391/2010 privind aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesională a specialiștilor în activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor, având următoarea componență: 1. .................................. președinte; 2. .................................. membru; 3. .................................. membru; 4. .................................. membru; 5. .................................. membru; 6. .................................. membru; a supus examinării candidații înscriși pentru atestarea tehnico-profesională în domeniul ............... pentru titlul de Examinarea din data de.........................................s-a desfășurat în.......................și a constat în următoarele probe:..................................................................................................... Candidații înscriși la examenul de atestare în domeniul ................................................ pentru funcția de ..............................au obținut următoarele rezultate: Nr. Numele și prenumele Titlul pentru care Media la examen Observații crt. candidaților a fost examinat Proba scrisă Proba orală Media 0 1 2 3 4 5 6 în urma rezultatelor obținute la examen, următorii specialiști sunt declarați atestați de către comisie: Nr. Numele și prenumele Titlul pentru care Media la examen Observații crt. specialiștilor atestați a fost examinat 0 1 2 3 4 în conformitate cu prevederile procedurii de atestare aprobate prin Ordinul ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri nr. 391/2010, nu au obținut atestarea următorii candidați: Nr. Numele și prenumele Titlul pentru care Motivul pentru care crt. candidaților care NU au obținut s-au înscris la examen NU au fost atestați Observații atestarea 0 1 2 3 4 Data.............. Comisia de atestare................... MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 13 ANEXA Nr. 4*) la procedură FORMA Șl DIMENSIUNILE ȘTAMPILELOR aferente specialiștilor atestați tehnico-profesional RO MANIA e Seria...... Ștampila specialiștilor atestați tehnico-profesional care desfășoară activitatea de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor *) Modelul ștampilei este reprodus în facsimil. ANEXA Nr. 5U la procedură FORMA Șl CONȚINUTUL LEGITIMAȚIILOR aferente specialiștilor atestați tehnico-profesional Legitimația are coperta pânzată, culoare închisă, lungime de 90 mm, lățime de 60 mm, serie, număr și domeniul din certificatul de atestare. MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUIȘI MEDIULUI DE AFACERI LEGITIMAȚIE 60 mm MINISTERUL ECONOMIEI, Numele.............................. COMERȚULUI ȘI MEDIULUI Prenumele ______DE AFACERI Data nașterii....................... Fotografie ---\ B.l. (C.I.) serie.....nr............... / stampila ț SPECIALIST LUCRĂRI DE ÎNCHIDERE SI RECONSTRUCȚIE ECOLOGICA A LEGITIMAȚIE MINELOR/CARIERELOR specialist atestat Seria....................................... LUCRĂRI DE ÎNCHIDERE SI Nr........................................... RECONSTRUCȚIE ECOLOGICA Din......................................... A MINELOR/CARIERELOR Domeniul............................... Forma și conținutul legitimației aferente specialiștilor pentru lucrări de închidere și reconstrucție ecologică a minelor/carierelor, atestați tehnico-profesional *) Modelul legitimației este reprodus în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 ANEXA Nr. 6 la procedură MEMORIU DE ACTIVITATE Numele................................... Prenumele.................................... Data nașterii................................ I. Studii superioare Facultatea................................... Specialitatea................................ Data absolvirii.............................. II. Activitatea profesională A. Locuri de muncă și funcții deținute Nr. Unitatea (instituția) Anul Funcția Descrierea sumară crt. a atribuțiilor de serviciu 0 1 2 3 4 B. Lucrări elaborate/executate Nr. Denumirea lucrării Anul, luna Beneficiarul Precizarea principalelor caracteristici tehnico- crt. economice ale lucrării 0 1 2 3 4 III. Activitatea științifică a) lucrări publicate (titlul lucrării, editură, anul); b) activități didactice în învățământul superior (instituția de învățământ superior, facultatea, catedră, disciplina, funcția didactică); c) doctorat (data înmatriculării ca doctorand, teza de doctorat, data susținerii). Semnătura MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI ORDIN privind modificarea și completarea Ordinului ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 640/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanțate în cadrul Programului operațional „Sud-Estul Europei” Având în vedere prevederile art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 și ale art. 48—53 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111.2010 15 având în vedere art. 12 alin. (1) lit. g) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, în temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009, ministrul dezvoltării regionale și turismului emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 640/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanțate în cadrul Programului operațional „Sud-Estul Europei”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 592 din 27 august 2009, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 9, alineatele (1), (4), (6) și (8) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 9. — (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, așa cum sunt descrise în cererea de finanțare, inclusiv contribuțiile aferente acestora aflate atât în sarcina angajatorului, cât și în a angajatului, conform prevederilor legale. (4) Cheltuielile de personal includ salariul tarifar/salariul de bază, inclusiv al 13-lea salariu (alocat proporțional proiectului, în conformitate cu prevederile programului și legislației naționale), sporurile permanente prevăzute în contractele individuale de muncă/contractul colectiv de muncă, în actele adiționale aferente valabile pe toată durata de implementare a proiectului și/sau în actul administrativ de numire în funcția publică, precum și în actele de modificare a actului administrativ de numire în funcția publică și contribuțiile aferente menționate la alin. (1), cu excepția contravalorii zilelor de concediu de odihnă și de boală și a eventualelor sporuri atașate acestora. (6) Calculul valorii unei ore de muncă va fi făcut lunar, luând în considerare cheltuielile de personal eligibile. (8 ) Este considerată cheltuială eligibilă contravaloarea orelor suplimentare conform fișelor de prezență pentru proiect, cu respectarea legislației naționale în vigoare. Pentru a fi validate de controlul de prim nivel, orele suplimentare lucrate pentru proiect trebuie evidențiate distinct, în fiecare lună, pe toata durata proiectului.” 2. La articolul 16 alineatul (2), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) să aibă în vedere transportul și cazarea, precum și expertiza externă și servicii.” 3. După articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16¹, cu următorul cuprins: „Art. 16¹. — Sunt eligibile cheltuielile efectuate în conformitate cu regula de flexibilitate de 20%, efectuate în beneficiul unui partener asociat, care participă fără buget separat, cu condiția îndeplinirii următoarelor condiții: a) partenerul sponsor trebuie să justifice și să demonstreze clar beneficiul adus regiunilor ariei eligibile a Programului prin implicarea partenerului asociat 20% în implementarea proiectului; b) partenerii asociați 20% de pe teritoriul UE, dar aflați în afara ariei eligibile a Programului contribuie la realizarea activităților proiectului fără buget separat; c) cheltuielile partenerului asociat 20% sunt incluse în bugetul unui partener sponsor FEDR din aria eligibilă a Programului; d) partenerul sponsor FEDR din aria eligibilă a Programului este responsabil de validarea și plata directă a cheltuielilor realizate de partenerul asociat strategic, precum și de asigurarea cofinanțării acestora; e) în conformitate cu regula de flexibilitate de 20%, sunt considerate eligibile numai cheltuielile legate de transport, cazare și diurnă.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Gheorghe Nastasia, secretar general București, 12 martie 2010. Nr. 1.140. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 188/24.111-2010 MUNICIPIULTÂRGU MUREȘ DIRECȚIA ACTIVITĂȚI SOCIAL-CULTURALE Șl PATRIMONIALE SERVICIUL ACTIVITĂȚI CULTURALE SPORTIVE Șl TINERET LISTA cuprinzând asociațiile și fundațiile cărora li s-au alocat subvenții de la bugetul local al municipiului Târgu Mureș pentru anul 2010, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, și ale Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează si administrează unităti de asistentă socială, cu modificările și completările ulterioare Nr. Cuantumul sumelor crt. Denumirea Asociației/Fundației Județul/Municipiul alocate pentru anul 2010 --- lei --- 1. Fundația Unitar Coop Municipiul Târgu Mureș 37.380 2. Asociația Caritas Greco-Catolic --- Târgu Mureș Municipiul Târgu Mureș 32.040 3. Fundația Culturală Cezara Codruța Marica Municipiul Târgu Mureș 8.544 4. Fundația Curcubeu-Szivârvâny-Rainbow Municipiul Târgu Mureș 43.220 5. Fundația Gecse Daniel Municipiul Târgu Mureș 10.000 6. Asociația Familiilor și Familiilor Mari Marianum Municipiul Târgu Mureș 15.000 7. Fundația Talentum Municipiul Târgu Mureș 38.448 8. Fundația Creștină Rhema --- Centrul de zi „Ioana” Municipiul Târgu Mureș 29.904 9. Fundația Creștină Rhema --- Casa „lona” Municipiul Târgu Mureș 14.952 10. Asociația Hifa-România Municipiul Târgu Mureș 20.532 TOTAL: 250.020 EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A.’ — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441743 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188/24.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495