MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 185 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 23 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 361. — Decret privind trecerea în rezervă a unui general- maior cu două stele din Ministerul Apărării Naționale .... 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 42 din 14 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 100 alin. (3) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice................. 2-3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 68. — Decizie a președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului de dezvoltare și modernizare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață. 4 259/778/203. — Ordin al ministrului comunicațiilor și societății informaționale, al ministrului finanțelor publice și al ministrului muncii, familiei și protecției sociale pentru aprobarea bugetului de’ venituri și Nr. Pagina cheltuieli pe anul 2010 al Societății Comerciale „Romfilatelia” — S.A., filială a Companiei Naționale „Poșta Română” — S.A........................... 5-9 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 209. — Decizie privind revocarea măsurii de retragere a autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Group Insurance Broker” — S.R.L..................... 10 219. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale EVEREST BROKER DE ASIGURARE —S.R.L.................................. 11 220. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale ASSET INCON PLUS BROKER DE ASIGURARE—S.R.L....................... 12 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE 4. — Hotărâre pentru aprobarea Normei nr. 3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entităților care desfășoară activități în sistemul de pensii private .... 12-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind trecerea în rezervă a unui general-maior cu două stele din Ministerul Apărării Naționale în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, Președintele României decretează: Articol unic. — La data de 30 aprilie 2010, domnul general-maior cu două stele Pâlșoiu Filip Ion trece în rezervă. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 18 martie 2010. Nr. 361.’ DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE J 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 42 din 14 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 100 alin. (3) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskăs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Fabian Niculae — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 100 alin. (3) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Smărăndița Bălănescu în Dosarul nr. 756/302/2009 al Judecătoriei Sectorului 5 București — Secția a ll-a civilă. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 8 mai 2009, pronunțată în Dosarul nr. 756/302/2009, Judecătoria Sectorului 5 București — Secția a ll-a civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 100 alin. (3) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Excepția a fost ridicată de Smărăndița Bălănescu, într-o cauză având ca obiect o plângere contravențională. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul consideră că dispozițiile criticate reprezintă o încălcare a prevederilor constituționale menționate, întrucât se permite o aplicare abuzivă, în baza unei analize precare din partea agenților de circulație, a sancțiunilor prevăzute de lege și MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 3 încălcarea dreptului de a conduce un autovehicul corespunzător pe drumurile publice. Autorul consideră că prin modul în care este formulat articolul criticat se aduce atingere drepturilor cetățenilor români, inclusiv dreptului de a conduce un autovehicul, drept dobândit în urma unor cursuri de conducere și promovării unui examen de circulație. Atribuirea către agenții de circulație a dreptului de a aplica sancțiuni în condițiile în care capacitatea de atenție la toate detaliile din trafic era diminuată ca urmare a numărului mare de autoturisme contravine dispozițiilor art. 15 alin. (1) din Constituție, prin încălcarea unui drept consacrat prin dispozițiile legale în vigoare. Prin atribuțiile conferite agenților de circulație care nu sunt obligați a proba contravenția pe care o sancționează se încalcă prevederile art. 16 alin. (1) și (2), situând agenții de circulație mai presus de lege și de obligațiile ce revin tuturor părților în fața instanțelor de a proba ceea ce susțin. Textul criticat încalcă și prevederile art. 21, încălcând dreptul la un proces echitabil. Judecătoria Sectorului 5 București — Secția a ll-a civilă consideră că dispozițiile legale criticate sunt constituționale. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile art. 100 alin. (3) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 100 alin. (3) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, prevederi ce au următorul conținut: „Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a ll-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii contravenționale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârșirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte: [...] lit. 1) nerespectarea semnalelor, indicațiilor și dispozițiilor polițistului rutier aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu;’’. în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor constituționale cuprinse în art. 1 privind statul român, art. 15 privind universalitatea, art. 16 privind egalitatea în drepturi, art. 21 alin. (1), (2) și (3) privind dreptul la un proces echitabil și art. 124 alin. (2) privind înfăptuirea justiției. Examinând excepția, Curtea constată că asupra dispozițiilor art. 100 alin. (3) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice s-a mai pronunțat prin Decizia nr. 287 din 11 martie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 7 aprilie 2008, constatând că sunt constituționale. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței în materie a Curții Constituționale, argumentarea și soluția reținute în decizia de mai sus își mențin valabilitatea și în prezenta cauză. Curtea mai reține că procesul-verbal de constatare și sancționare a contravenției se bucură de prezumția de legalitate, însă, atunci când este formulată o plângere împotriva acesteia, este contestată chiar prezumția de care se bucură. în acest caz, instanța de judecată competentă va administra probele prevăzute de lege, necesare în vederea verificării legalității și temeiniciei procesului-verbal. Cel care a formulat plângerea nu trebuie să își demonstreze propria nevinovăție, revenind instanței de judecată obligația de a administra tot probatoriul necesar stabilirii și aflării adevărului. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 100 alin. (3) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Smărăndița Bălănescu în Dosarul nr. 756/302/2009 al Judecătoriei Sectorului 5 București — Secția a ll-a civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 ianuarie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Fabian Niculae 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI AGENȚIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR Șl PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI Șl MIJLOCII DECIZIE pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului de dezvoltare si modernizare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață Având în vedere prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, cu modificările ulterioare, și al art. 15 alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, aprobat prin Ordinul ministrului întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri nr. 658/2009, președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii emite prezenta decizie. Art. 1. — Se aprobă Procedura de implementare a Programului de dezvoltare și modernizare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață, prevăzută în anexa* care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării. Președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Cristian Haiduc București, 8 martie 2010. Nr. 68. ‘Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 5 MINISTERUL COMUNICAȚIILOR Șl SOCIETĂȚII INFORMAȚIONALE Nr. 259 din 24 februarie 2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 778 din 11 martie 2010 MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE Nr. 203 din 1 martie 2010 ORDIN pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Societății Comerciale „Romfilatelia” — S.A., filială a Companiei Naționale „Poșta Română” — S.A. Având în vedere referatul de aprobare a bugetului de venituri și cheltuieli al Societății Comerciale „Romfilatelia” — S.A., filială a Companiei Naționale „Poșta Română” — S.A., în temeiul art. 15 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, al art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, cu modificările și completările ulterioare, al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul comunicațiilor și societății informaționale, protecției sociale emit prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Societății Comerciale „Romfilatelia” — S.A., filială a Companiei Naționale „Poșta Română” — S.A., la care Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale îndeplinește atribuțiile pe care statul român le are în calitate de acționar, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și ministrul finanțelor publice și ministrul muncii, familiei și numai cu aprobarea ministerelor avizatoare, la propunerea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor aprobate, Societatea Comercială „Romfilatelia” — S.A. poate efectua cheltuieli totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 4. — Societatea Comercială „Romfilatelia” — S.A. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul comunicațiilor și societății informaționale, Gabriel Sandu p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan *) Anexa este reprodusă în facsimil. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 ANEXĂ Operatorul economic: Societatea Comercială „Romfilatelia” — S.A. Sediul/Adresa: municipiul București, str. Fabrica de Chibrituri nr. 28, sectorul 5 Cod unic de înregistrare: 16184414 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 — mii lei — INDICATORI Nr. BVC 2010 rd. Propuneri 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 9165,00 1 Venituri din exploatare, din care: 2 9005,00 a) din producția vândută 3 260,00 b) din vânzarea mărfurilor 4 8714,00 c) din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri 5 nete, din care: subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 d) producția de imobilizări 8 e) alte venituri din exploatare 9 31,00 2 Venituri financiare, din care: 10 160,00 a) din imobilizări financiare 11 b) din alte investiții și împrumuturi care fac parte din 12 activele imobilizate c) din dobânzi 13 80,00 d) alte venituri financiare 14 80,00 3 Venituri extraordinare 15 0,00 CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 9002,00 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 8932,00 a) cheltuieli materiale 18 230,00 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 119,00 c) cheltuieli privind mărfurile 20 2900,20 d) cheltuieli cu personalul , din care: 21 2670,30 d1 ch. cu salariile 22 1969,70 d2 cheltuieli cu asigurările și protecția socială și alte 23 555,80 obligații legale, din care: ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 405,00 ch. privind contribuția la asigurări pt.somaj 25 9,20 ch privind contribuția la asigurări sociale de 26 105,80 sănătate ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente 27 35,80 fondului de salarii d3 alte cheltuieli cu personalul,din care: 28 144,80 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/23.III.2010 7 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/23.III.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 9 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 82 9002,00 3 Nr. prognozat de personal la finele anului 83 69,00 4 Nr.mediu de salariați total 84 69,00 5 Fond de salarii, din care: 85 1969,70 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de 86 1858,00 contract individual de muncă b) alte cheltuieli cu personalul 87 111,70 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) 88 2243,96 7 Productivitatea muncii pe total personal mediu în 89 132826,00 prețuri curente (lei/persoană)(rd.81/84) 8 Productivitatea muncii pe total personal mediu în 90 132826,00 prețuri comparabile (lei/persoană)(rd.81/84 x ICP) 9 Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal 91 0,00 mediu (unități fizice/persoană) 10 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (cheltuieli 92 982,21 totale/venituri totale)x1000 =(rd.16/rd.1)x1000 11 Plăți restante 93 0,00 a) prețuri curente 94 b) prețuri comparabile 95 12 Creanțe restante 96 32,80 a) prețuri curente 97 32,80 b) prețuri comparabile 98 32,80 *) Preliminat 2009 = Realizările la 30.11.2009 + preliminat luna decembrie 2009. **) Repartizarea profitului se face cu respectarea prevederilor OUG nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, cu modificările și completările ulterioare, fără reflectarea provizionului în realizări/program, constituit potrivit normelor contabile . 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind revocarea măsurii de retragere a autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Group Insurance Broker” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală nr. 14045240 din 1 iulie 2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, adoptată în ședința din data de 23 februarie 2010, conform prevederilor art. 4 alin. (22)—(24¹) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul căreia a fost analizată documentația aferentă Notei nr. XII.418 din 16 februarie 2010, privind cererea de revocare a măsurii dispuse de retragere a autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Group Insurance Broker” — S.R.L., cu sediul în municipiul București, str. Drumul Murgului nr. 4, bl. C4, sc. 1, et. 1, ap. 6, sectorul 3, J40/14074/1.09.2004, CUI 16724018, RBK-238/20.10.2004, reprezentată legal de domnul Sorin Adam, persoană semnificativă, s-a hotărât revocarea măsurii dispuse prin Decizia nr. 55 din 18 ianuarie 2010, avându-se în vedere următoarele motive de fapt și de drept: Autoritatea de supraveghere a dispus prin Decizia nr. 55 din 18 ianuarie 2010 retragerea autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Group Insurance Broker” — S.R.L., conform prevederilor art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, deoarece nu a fost încheiat și transmis, în copie, la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor contractul de asigurare de răspundere civilă profesională și nu au fost comunicate numele, funcția și responsabilitățile stabilite pentru persoana din cadrul personalului propriu care să aibă responsabilități în aplicarea și respectarea prevederilor legale în vigoare privind combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism. Prin Adresa nr. 12 din 1 februarie 2010, completată cu Adresa nr. 14 din 1 februarie 2010, înregistrate la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sub nr. 3.409 din 1 februarie 2010 și nr. 4.208 din 5 februarie 2010, Societatea Comercială „Group Insurance Broker” — S.R.L. a comunicat copia poliței de asigurare de răspundere civilă profesională cu seria Ml nr. 000310 cu valabilitate de la 10 august 2008 până la 9 august 2009 și copia poliței de asigurare de răspundere civilă profesională cu seria PG nr. 090092148 cu valabilitate de la 10 august 2009 până la 9 august 2010, precum și copia Deciziei nr. 1 din 17 ianuarie 2010 prin care a fost desemnată persoana cu responsabilități în aplicarea și respectarea prevederilor privind combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism, conform Normelor privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism prin intermediul pieței asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008. Având în vedere aceste noi elemente intervenite, de natură să ducă la reconsiderarea măsurii dispuse, în temeiul art. 41 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât revocarea măsurii de retragere a autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Group Insurance Broker” — S.R.L., dispuse prin Decizia nr. 55 din 18 ianuarie 2010, drept care decide: Art. 1. —în temeiul art. 41 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supraveghere a asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, se revocă măsura retragerii autorizației Societății Comerciale „Group Insurance Broker” — S.R.L., cu sediul în municipiul București, str. Drumul Murgului nr. 4, bl. C4, sc. 1, et. 1, ap. 6, sectorul 3, J40/14074/1.09.2004, CUI 16724018, RBK-238/20.10.2004, reprezentată legal de domnul Sorin Adam, persoană semnificativă, dispusă prin Decizia nr. 55 din 18 ianuarie 2010. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 10 martie 2010. Nr. 209. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 11 COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale EVEREST BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 2 martie 2010, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale EVEREST BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială EVEREST BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul Constanța, bd. Tomis nr. 225, bl. TS12B, sc. A, et. P, ap. 4, județul Constanța, nr. de ordine în registrul comerțului J13/2482/13.11.2009, cod unic de înregistrare 26220883/16.11.2009, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 11 martie 2010. Nr. 219.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale ASSET INCON PLUS BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 2 martie 2010, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale ASSET INCON PLUS BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială ASSET INCON PLUS BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în orașul Otopeni, Str. Polonă nr. 18, bl. 1, sc. 1, parter, ap. 3, județul Ilfov, nr. de ordine în registrul comerțului J23/2046/05.10.2009, cod unic de înregistrare 26067888/6.10.2009, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 11 martie 2010. Nr. 220.’ 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normei nr. 3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entităților care desfășoară activități în sistemul de pensii private în baza Notei de fundamentare nr. 205 din 11 martie 2010 a Direcției reglementare, prezentată în cadrul ședinței Consiliului din data de 17 martie 2010, și a Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea președintelui, a vicepreședintelui și a celorlalți membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, având în vedere dispozițiile art. 25 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005, art. 102 alin. (6) și art. 121 alin. (11) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare, art. 112 alin. (6) și art. 141 alin. (11) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1), art. 21, art. 23 lit. c) și f) și art. 24 lit. m) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre: Art. 1. — Se aprobă Norma nr. 3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entităților care desfășoară activități în sistemul de pensii private, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Prezenta hotărâre și norma menționată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro). Art. 3. — Direcția secretariat, directorul general adjunct și Direcția reglementare asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri. Președintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Mircea Oancea București, 17 martie 2010. Nr. 4. ANEXĂ NORMA Nr. 3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entităților care desfășoară activități în sistemul de pensii private Având în vedere prevederile art. 25 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005, art. 102 alin. (6) și art. 121 alin. (11) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare, art. 112 alin. (6) și art. 141 alin. (11) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 16 alin. (1), art. 21, art. 23 lit. c) și f) și art. 24 lit. m) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Prezenta normă stabilește procedura de efectuare a controlului entităților care desfășoară activități în sistemul de pensii private. (2) Controlul cuprinde ansamblul activităților care au ca scop verificarea realității, corectitudinii și conformității îndeplinirii obligațiilor prevăzute de legislația în vigoare, verificarea legalității activităților și operațiunilor întreprinse de entitățile implicate în sistemul de pensii private, precum și activitățile de investigare și constatare a încălcării prevederilor legale în vigoare. Art. 2. — Sunt supuse controlului Comisiei toate entitățile care desfășoară activități în sistemul de pensii private, respectiv: a) administratorii de fonduri de pensii administrate privat și/sau fonduri de pensii facultative; b) fondurile de pensii administrate privat și fondurile de pensii facultative; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 13 c) depozitarii activelor fondurilor de pensii administrate privat și/sau fondurilor de pensii facultative; d) agenții de marketing; e) societățile comerciale cărora le-au fost externalizate activități specifice sistemului de pensii private. Art. 3. — (1) Controlul entităților implicate în sistemul de pensii private se exercită de către persoanele împuternicite de președintele Consiliului Comisiei în acest scop. (2) în vederea realizării obiectivelor Comisiei și în exercitarea atribuțiilor de serviciu, persoanele împuternicite să efectueze controlul colaborează cu celelalte structuri organizatorice din cadrul Comisiei, cu instituții și autorități, în special de reglementare și supraveghere a piețelor financiare din România și din alte state, precum și cu instituțiile de colectare și evidență a contribuțiilor de asigurări sociale. Art. 4. — (1) Termenii și expresiile utilizate în prezenta normă au semnificațiile prevăzute la art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005, la art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificații: a) controlul de fond — activitatea de verificare a operațiunilor desfășurate de entitatea controlată și a îndeplinirii tuturor obligațiilor, pentru o perioadă de timp determinată; b) controlul tematic — activitatea de verificare a uneia sau mai multor operațiuni desfășurate de entitatea controlată și îndeplinirea uneia sau mai multor obligații, pentru o perioadă de timp determinată. CAPITOLUL II Reguli privind controlul și procedura de efectuare a controlului SECȚIUNEA 1 Reguli privind controlul Art. 5. — Urmărirea respectării de către entitățile care desfășoară activități specifice sistemului de pensii private a prevederilor legale în domeniu se realizează de către Comisie pe baza raportărilor transmise de acestea și prin verificări efectuate atât la sediul autorității, cât și la sediul entităților. Art. 6. — Tipurile de control sunt: a) controlul de fond; b) controlul tematic. Art. 7. — (1) în realizarea atribuțiilor, Comisia poate aplica următoarele metode de efectuare a controlului: a) controlul anunțat, care reprezintă controlul desfășurat cu anunțarea, în prealabil, a entității controlate; b) controlul inopinat, care reprezintă controlul desfășurat fără anunțarea, în prealabil, a entității controlate; c) controlul încrucișat, care reprezintă controlul documentelor și operațiunilor unei entități în corelație cu documentele deținute de o altă entitate. Controlul încrucișat poate fi și inopinat. (2) Metodele de control se aplică în funcție de scopul, obiectivele și complexitatea activității desfășurate. (3) Controlul poate fi efectuat prin sondaj, prin selectarea operațiunilor și a documentelor ce urmează a fi verificate. (4) Selectarea operațiunilor și a documentelor ce urmează a fi verificate se face de către persoanele împuternicite să efectueze controlul, în funcție de ponderea și relevanța acestora în activitatea entității controlate. Art. 8. — (1) Comisia poate efectua controlul fie la sediul său, fie la sediul entității. (2) Comisia decide asupra tipului de control căruia entitatea îi va fi supusă. Art. 9. — (1) La stabilirea perioadei de timp ce urmează a face obiectul unui nou control de fond se va avea în vedere perioada anterior controlată, astfel încât să se asigure continuitate în verificarea activității desfășurate de entitate. (2) în situația în care, ulterior efectuării unui control, Comisia intră în posesia unor date și informații suplimentare, aceasta poate decide reverificarea, integral sau parțial, a perioadei controlate. SECȚIUNEA a 2-a Procedura de efectuare a controlului Art. 10. — (1) Activitatea de control se organizează și se desfășoară în baza unui plan anual al controlului de fond și, dacă se consideră necesar, a unor planuri trimestriale și/sau lunare ale controlului tematic, aprobate de Comisie. (2) Comisia decide cu privire la entitățile ce urmează a fi supuse controlului. (3) în afara controlului planificat, Comisia poate efectua control în scopul soluționării unor plângeri sau sesizări sau ori de câte ori consideră că este necesar. Controlul efectuat în scopul soluționării unor plângeri ori sesizări are prioritate față de cel planificat. (4) în cazul controlului efectuat în scopul soluționării unor plângeri ori sesizări, pot fi verificate și alte aspecte care se constată ca fiind încălcări ale legislației în vigoare în sistemul de pensii private. Art. 11. — (1) Controlul se declanșează în baza deciziei emise de către Comisie. (2) Decizia prevăzută la alin. (1) cuprinde cel puțin următoarele elemente: a) denumirea instituției; b) temeiul legal al emiterii deciziei; c) tipul controlului; d) numele, prenumele și funcția persoanelor împuternicite să efectueze controlul; e) denumirea și adresa entității supuse controlului; f) data declanșării controlului; g) operațiunile, documentele și perioadele ce urmează a fi supuse controlului, după caz; h) semnătura președintelui Comisiei; i) ștampila Comisiei. (3) în cazul controlului desfășurat la sediul Comisiei, în decizie se menționează data și ora la care reprezentanții entității se prezintă în vederea efectuării controlului. (4) Decizia prin care se declanșează controlul de fond este însoțită de tematica aferentă. (5) în cazul controlului la sediul entității, numărul și data deciziei sunt înscrise de către persoanele împuternicite cu efectuarea controlului în registrul unic de control al entității. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 Art. 12. — (1) în cazul controlului anunțat, entitatea este notificată, printr-o adresă transmisă, după caz, prin poștă și prin fax, e-mail, cu cel puțin 7 zile lucrătoare înainte de data declanșării controlului. (2) în cazul unui control inopinat, Comisia nu notifică entitatea cu privire la declanșarea controlului. Art. 13. — (1) La cererea temeinic justificată a entității, Comisia analizează motivele, apreciază și apoi poate dispune amânarea controlului, comunicând entității data reprogramării controlului. (2) Entitatea supusă controlului poate solicita amânarea acestuia o singură dată, pentru motive justificate și pentru cel mult 5 zile lucrătoare. (3) Solicitarea de către entitate de amânare a controlului se face în scris, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la primirea adresei prin care se notifică acțiunea de control, și trebuie să conțină: denumirea entității, adresa sediului, invocarea adresei Comisiei prin care controlul este notificat, motivele pentru care se solicită amânarea controlului, eventualele justificări pentru susținerea motivelor invocate și data până la care se solicită amânarea. (4) Comisia comunică prin intermediul unei adrese respingerea sau acceptarea solicitării de amânare și data la care se reprogramează controlul, după caz. (5) în cazul unui control inopinat, entitatea nu are dreptul de a solicita amânarea acestuia. Art. 14. — (1) Comisia poate suspenda controlul, notificând entitatea cu privire la data de la care se suspendă derularea acțiunilor și, ulterior, cu privire la data la care este reluat controlul. (2) Controlul la sediul entității poate fi suspendat când este îndeplinită una dintre următoarele condiții și numai dacă neîndeplinirea acesteia împiedică finalizarea controlului: a) necesitatea efectuării unuia sau mai multor controale încrucișate; b) necesitatea obținerii unui punct de vedere sau a unor informații suplimentare de la alte instituții și autorități, în special de reglementare și supraveghere a piețelor financiare din România și din alte state, precum și de la instituțiile de colectare și evidență a contribuțiilor de asigurări sociale; c) necesitatea efectuării unei expertize; d) necesitatea efectuării unor cercetări pe care Comisia le consideră relevante în vederea identificării și stabilirii realității unor activități, operațiuni, tranzacții etc.; e) solicitarea suspendării de către entitate ca urmare a apariției unei situații obiective care împiedică desfășurarea controlului la sediul entității. Entitatea solicită Comisiei suspendarea controlului, în scris, temeinic justificat și doar o singură dată pe parcursul desfășurării controlului. (3) în situația prevăzută la alin. (2) lit. e), Comisia comunică prin intermediul unei adrese respingerea sau acceptarea solicitării de suspendare, precum și data până la care se suspendă controlul și data la care acesta se reia. Art. 15. — (1) Documentele aferente controlului sunt predate persoanelor împuternicite să efectueze controlul în baza unui proces-verbal. (2) în procesul-verbal se menționează: a) numele, prenumele și funcția persoanelor împuternicite să efectueze controlul; b) numele, prenumele și funcția reprezentantului legal al entității controlate; c) denumirea entității controlate; d) toate documentele/situațiile întocmite la solicitarea persoanelor împuternicite, copiile de pe toate documentele și fișierele ridicate cu ocazia controlului, ștampilate și semnate de reprezentantul legal al entității pentru conformitate cu originalul, după caz, cu semnătură electronică extinsă; e) toate notele explicative date în scris de către reprezentantul legal al entității controlate și de personalul acesteia și asumate de către reprezentantul legal; f) mențiunea că toate documentele în original puse la dispoziția persoanelor împuternicite să efectueze controlul au fost restituite; g) alte documente, date și informații pe care persoanele împuternicite să efectueze controlul le consideră relevante. (3) Procesul-verbal se întocmește în două exemplare, unul pentru persoanele împuternicite de Comisie să efectueze controlul și celălalt pentru reprezentantul legal al entității, și se semnează de ambele părți. (4) Ambele exemplare ale procesului-verbal se înregistrează în registrul de intrări-ieșiri al entității controlate, după caz, în registrul Comisiei, cu același număr și aceeași dată. (5) în cazul în care reprezentantul legal al entității refuză semnarea procesului-verbal, acest fapt se consemnează în procesul-verbal care se înregistrează în registrul de intrări-ieșiri al entității controlate, după caz, în registrul Comisiei. (6) în cazul refuzului reprezentantului legal al entității de a semna procesul-verbal cu ocazia controlului la sediul Comisiei, acesta se transmite entității printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire, data primirii de către aceasta constituind data comunicării. (7) Numărul și data procesului-verbal aferent controlului desfășurat la sediul entității sunt înscrise de către persoanele împuternicite în registrul unic de control al acesteia. Art. 16. — (1) La finalizarea controlului, persoanele împuternicite să efectueze controlul întocmesc raportul privind controlul efectuat. (2) în raport se consemnează, fără a se limita la acestea, următoarele elemente: a) data și locul încheierii raportului; b) perioada în care s-a desfășurat controlul; c) numele, prenumele și calitatea celor care îl încheie; d) decizia Comisiei în baza căreia a fost declanșat controlul; e) datele de identificare a entității controlate și reprezentantul legal al acesteia; f) descrierea pe scurt a momentelor acțiunii, în conformitate cu tematica aferentă; g) procesul-verbal prevăzut la art. 15; h) descrierea documentelor sau a obiectelor care au fost verificate; i) constatări privind respectarea sau nerespectarea prevederilor legale, precum și orice aspecte relevante. (3) Raportul privind controlul efectuat se transmite entității prin unul dintre mijloacele prevăzute la art. 12 alin. (1). (4) Entitatea controlată are dreptul de a formula obiecțiuni la raportul de control, sub semnătura reprezentantului legal. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 15 (5) Entitatea controlată are obligația de a formula obiecțiile la raportul de control în scris și de a le transmite în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii acestuia. Art. 17. — (1) Pe baza raportului privind controlul și a observațiilor la acesta, prin decizie, Comisia poate aplica sancțiuni potrivit legislației și/sau dispune măsuri în scopul prevenirii sau remedierii oricăror situații care prejudiciază interesele participanților și beneficiarilor la fondurile de pensii private. (2) Entitatea controlată poate formula plângere prealabilă împotriva deciziei Comisiei prin care sunt aplicate sancțiuni sau dispuse măsuri, în conformitate cu dispozițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL III Drepturile și obligațiile persoanelor împuternicite să efectueze controlul și ale entităților supuse controlului SECȚIUNEA 1 Drepturile și obligațiile persoanelor împuternicite să efectueze controlul Art. 18. — în exercitarea atribuțiilor ce le revin, persoanele împuternicite să efectueze controlul au următoarele drepturi: a) să aibă acces în spațiile în care entitatea își desfășoară activitatea, precum și în spațiile unde se află documentele și sistemele informatice de evidență și prelucrare a datelor; b) să efectueze verificări în prezența reprezentantului legal al entității sau a persoanei desemnate să le însoțească în orice sediu și incintă în care entitatea își desfășoară activitatea, inclusiv în sediile societăților cărora le-au fost externalizate activități specifice sistemului de pensii private; c) să solicite prezența la sediul Comisiei a reprezentantului legal al entității și a altor persoane cu competențe în vederea furnizării de informații și de note explicative scrise, precum și a prezentării de documente, înscrisuri, registre și evidențe contabile; d) să solicite și să verifice, în totalitate sau prin sondaj, orice informații, documente, fișiere, înscrisuri, registre și evidențe contabile care pot avea legătură cu activitatea entității, inclusiv cu activitățile externalizate de aceasta, după caz, precum și sistemele informatice de evidență și prelucrare a datelor; e) să ridice orice documente/situații întocmite și copii ale oricărui document, fișier, înscris, registru și înregistrare contabilă; f) să solicite verbal sau în scris toate informațiile și explicațiile referitoare la acțiunile și operațiunile desfășurate de entitatea supusă controlului; g) să solicite note explicative scrise reprezentantului legal al entității, tuturor angajaților acesteia, precum și reprezentantului oricărei alte societăți căreia i-au fost externalizate activități specifice sistemului de pensii private; h) să stabilească și să prezinte Comisiei concluziile, sancțiunile și măsurile ce se consideră necesar a fi dispuse; i) să verifice modul de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse de Comisie ca urmare a controlului efectuat. Art. 19. — în exercitarea atribuțiilor ce le revin, persoanele împuternicite să efectueze controlul au următoarele obligații: a) să se identifice prezentând entității controlate actul de identitate; b) să prezinte entității controlate decizia de efectuare a controlului; c) să cunoască și să aplice corect prevederile legislației în vigoare în sistemul de pensii private; d) să păstreze confidențialitatea asupra datelor și informațiilor obținute cu ocazia controlului; e) să efectueze controlul în așa fel încât să afecteze cât mai puțin activitatea curentă a entității supuse controlului; f) să utilizeze eficient timpul alocat controlului; g) să respecte programul de lucru al entității. Controlul se poate desfășura și în afara programului de lucru al entității, cu acordul scris al entității; h) să propună măsuri acolo unde se constată încălcarea legislației aplicabile în sistemul de pensii private, măsuri care au rolul de a remedia și înlătura deficiențele constatate, precum și de a sancționa. SECȚIUNEA a 2-a Drepturile și obligațiile entității controlate Art. 20. — Pe durata desfășurării controlului entitatea are următoarele drepturi: a) să fie notificată asupra declanșării controlului, cu excepția situației în care controlul are caracter inopinat; b) să solicite amânarea controlului; c) să solicite suspendarea controlului; d) să beneficieze de asistență de specialitate sau juridică pe durata controlului; e) să beneficieze, din partea persoanelor împuternicite să efectueze controlul, de un tratament just și echitabil; f) să fie prima căreia i se solicită furnizarea de informații, documente, date și explicații pentru clarificarea și justificarea activităților și operațiunilor întreprinse; g) să fie informată cu privire la rezultatele controlului efectuat; h) să formuleze obiecțiuni la raportul privind controlul efectuat; i) să conteste măsurile și sancțiunile dispuse prin actele Comisiei. Art. 21. — Pe durata desfășurării controlului entitatea are următoarele obligații: a) să permită accesul persoanelor împuternicite să efectueze controlul în spațiile în care se desfășoară activitatea pentru care a fost autorizată/avizată, precum și în spațiile unde se află documentele aferente activității și sistemele informatice utilizate; b) să răspundă, prin reprezentanții săi legali, la solicitarea Comisiei de a se prezenta la data și locul stabilite pentru efectuarea controlului; c) să permită și să asigure efectuarea în bune condiții a controlului și să acorde sprijinul necesar desfășurării acestuia; d) să pună la dispoziția persoanelor împuternicite să efectueze controlul toate documentele, informațiile, fișierele, înscrisurile, registrele și evidențele contabile aferente activității pe care o desfășoară, ca urmare a solicitării persoanelor împuternicite să efectueze controlul; e) să pună la dispoziția persoanelor împuternicite să efectueze controlul documentele în original, copiile certificate ale acestora, precum și traducerea lor în limba română, după caz; 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/23.111.2010 f) să colaboreze pe întreaga perioadă de desfășurare a controlului în vederea determinării stărilor de fapt, prin prezentarea în întregime a faptelor cunoscute și a tuturor documentelor doveditoare; g) să formuleze în scris obiecții la raportul de control, sub semnătura reprezentantului legal; h) să pună la dispoziția persoanelor împuternicite să efectueze controlul date și informații complete și conforme cu realitatea. CAPITOLUL IV Dispoziții finale Art. 22. — Termenele prevăzute de prezenta normă care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare se vor prelungi până la sfârșitul următoarei zile lucrătoare. Art. 23. — Constituie contravenții următoarele fapte, dacă nu sunt săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii, să fie considerate infracțiuni: a) împiedicarea ori sustragerea de la efectuarea controlului, prin interzicerea accesului persoanelor împuternicite să efectueze controlul sau prin neprezentarea documentelor și a actelor solicitate; b) refuzul nejustificat sau obstrucționarea sub orice formă a accesului persoanelor împuternicite să efectueze controlul; c) nerespectarea celorlalte obligații prevăzute în prezenta normă. Art. 24. — Săvârșirea de către persoana fizică sau juridică a vreuneia dintre faptele prevăzute la art. 23 se sancționează conform prevederilor art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) lit. k), alin. (2)—(10) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare, și, respectiv, art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g), alin. (2)—(10) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. 25. — Controalele în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a prezentei norme se vor continua potrivit acesteia, actele întocmite anterior rămânând valabile. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441712 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185/23.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495