MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 180 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ > Luni, 22 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 199. — Hotărâre privind unele măsuri necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor parțiale pentru Camera Deputațilorîn Circumscripția electorală nr. 42 — municipiul București, Colegiul uninominal nr. 19, din data de 25 aprilie 2010.............................. 2-13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 183. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.257(84) a Comitetului Securității Maritime din 16 mai 2008.... 13-14 798. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 702/2005 pentru aprobarea valorilor nominale, a modelarului, a caracteristicilor și a modului de tipărire, livrare, difuzare și păstrare a timbrelor fiscale mobile 14 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 3. — Regulament privind comisioanele practicate de Banca Națională a României pentru efectuarea operațiunilor de eliberare și primire de numerar în relația cu instituțiile de credit și Trezoreria Statului.... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind unele măsuri necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților în Circumscripția electorală nr. 42 — municipiul București, Colegiul uninominal nr. 19, din data de 25 aprilie 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 34 alin. (1), art. 48 alin. (16), art. 68 alin. (2), art. 69 alin. (1) și (2) și al art. 72 alin. (2) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Cu cel puțin 18 zile înainte de data alegerilor, prefectul municipiului București și președintele Tribunalului București întocmesc listele cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitori ai acestora. (2) Cu cel puțin 15 zile înainte de data alegerilor, prefectul municipiului București centralizează listele prevăzute la alin. (1) și le transmite spre avizare, prin poșta electronică, Autorității Electorale Permanente, în formatul solicitat de aceasta. (3) Avizul Autorității Electorale Permanente se comunică prefectului municipiului București și președintelui Tribunalului București până cel mai târziu cu 3 zile înaintea desemnării președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora, în scris și prin poștă electronică. Art. 2. — (1) Ministerul Administrației și Internelor dispune măsuri pentru asigurarea ordinii și liniștii publice în raza teritorială a Circumscripției electorale nr. 42 — municipiul București, Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaților nr. 19, pe întreaga perioadă electorală și în mod deosebit în ziua votării, precum și în zilele care premerg și succedă acestei zile. (2) Ministerul Administrației și Internelor asigură paza secțiilor de votare și a dosarelor întocmite de birourile electorale ale secțiilor de votare pe timpul transportului acestora la Biroul Electoral de Circumscripție al Municipiului București, respectiv la Biroul Electoral Central, precum și paza pe timpul tipăririi, transportului și depozitării buletinelor de vot și a celorlalte materiale necesare votării. (3) Cu cel puțin 5 zile înainte de data alegerilor, Ministerul Administrației și Internelor asigură confecționarea ștampilelor cu mențiunea „VOTAT”. Ștampilele cu mențiunea „VOTAT” se distribuie Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București prin intermediul prefectului municipiului București. Art. 3. — (1) Ministerul Administrației și Internelor, prin structura teritorială a Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din Municipiul București, asigură selectarea și prelucrarea datelor privind cetățenii cu drept de vot, tipărirea listelor electorale permanente și a copiilor de pe listele electorale permanente, precum și dotarea cu echipamente și tehnică de calcul necesare desfășurării acestor activități. Copiile de pe listele electorale permanente se predau de către primar, în două exemplare, pe bază de proces-verbal, președintelui biroului electoral al fiecărei secții de votare, cu două zile înainte de data alegerilor. (2) Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date va pune la dispoziția instituțiilor implicate în implementarea proiectului-pilot al Autorității Electorale Permanente prevăzut la art. 6 date și informații în format electronic din listele electorale permanente. (3) Listele electorale suplimentare și alte tipizate necesare votării se asigură de către Instituția Prefectului Municipiului București. (4) Instituția Prefectului Municipiului București asigură hârtia pentru tipărirea buletinelor de vot, precum și imprimarea acestora. (5) Instituția Prefectului Municipiului București asigură confecționarea ștampilei Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București și a ștampilelor de control ale birourilor electorale ale secțiilor de votare. (6) Instituția Prefectului Municipiului București asigură achiziționarea tușului, tușierelor și a celorlalte materiale necesare votării. (7) Până cel mai târziu cu 15 zile înaintea datei alegerilor, primarul sectorului 4, cu sprijinul prefectului municipiului București, va aduce la cunoștință publică delimitarea și numerotarea fiecărei secții de votare, prin publicații în care se indică și locul de desfășurare a votării. Institutul Național de Statistică asigură materialele cartografice care să ofere informații privind delimitarea colegiului electoral, marcarea locațiilor în care vor fi organizate secțiile de votare, precum și trama stradală arondată fiecărei secții de votare. (8) Pentru dotarea secțiilor de votare, primarul sectorului 4 va utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare și aflate în stare bună. Acolo unde bunurile materiale necesare dotării materiale corespunzătoare a secțiilor de votare nu se pot recupera, se vor achiziționa unele noi de către Instituția Prefectului Municipiului București. (9) Instituția Prefectului Municipiului București predă Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București, pe bază de proces-verbal de predare-primire, buletinele de vot, ștampilele de control și ștampilele cu mențiunea „VOTAT”, formularele pentru încheierea proceselor-verbale, timbrele autocolante, precum și celelalte materiale necesare procesului electoral până cel mai târziu cu 3 zile înaintea datei alegerilor. (10) Până cel mai târziu în preziua alegerilor, Biroul Electoral de Circumscripție al Municipiului București distribuie birourilor electorale ale secțiilor de votare, prin intermediul primarului sectorului 4, pe bază de proces-verbal de predare-primire, buletinele de vot, ștampilele de control și ștampilele cu mențiunea „VOTAT”, formularele pentru încheierea proceselor- verbale, timbrele autocolante, precum și celelalte materiale necesare procesului electoral. (11) Instituția Prefectului Municipiului București asigură transportul și distribuirea materialelor, documentelor și tipizatelor prevăzute de lege pentru desfășurarea procesului electoral. (12) Prefectul municipiului București stabilește un grafic de distribuire a buletinelor de vot și a celorlalte materiale necesare votării, în funcție de asigurarea condițiilor de păstrare în siguranță a acestora, cu respectarea prevederilor legale. (13) In situația în care prefectul municipiului București este în imposibilitate de a-și exercita atribuțiile, precum și în cazurile în care această funcție este vacantă, unul dintre subprefecți asigură îndeplinirea sarcinilor ce îi revin acestuia, potrivit legii, în vederea organizării și desfășurării corespunzătoare a alegerilor. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 3 Art. 4. — în perioada desfășurării alegerilor, Autoritatea Electorală Permanentă va acorda sprijin de specialitate prefectului municipiului București și primarului sectorului 4, în vederea realizării la termen și în condiții corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare parțiale. Art. 5. — (1) Autoritatea Electorală Permanentă asigură sediul corespunzător pentru desfășurarea activității Biroului Electoral Central. (2) Dotarea tehnică și materială a Biroului Electoral Central se asigură de către Autoritatea Electorală Permanentă. (3) Autoritatea Electorală Permanentă asigură personalul tehnic auxiliar necesar funcționării Biroului Electoral Central. Personalul tehnic auxiliar necesar funcționării Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București se asigură de către Instituția Prefectului Municipiului București împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă. (4) Serviciul de Telecomunicații Speciale asigură, la solicitarea Autorității Electorale Permanente, serviciile și echipamentele de comunicații speciale, închirierea de la operatorii publici a elementelor de infrastructură pentru servicii de comunicații, pentru crearea de aplicații specifice și funcționarea sistemului de colectare a datelor privind participarea la vot, necesare birourilor electorale. (5) Prefectul municipiului București și primarul general al municipiului București asigură sediul, dotarea și condițiile corespunzătoare pentru funcționarea Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București. Art. 6. — (1) Autoritatea Electorală Permanentă asigură sistemul informațional utilizat pentru constatarea rezultatelor alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, editarea și tipărirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor. (2) în vederea dezvoltării sistemului informațional electoral, în cadrul operațiunilor pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare parțiale din 25 aprilie 2010, Autoritatea Electorală Permanentă va derula un proiect- pilot privind informatizarea secțiilor de votare. (3) în cadrul proiectului-pilot al Autorității Electorale Permanente prevăzut la alin. (2), la nivelul secțiilor de votare se vor derula următoarele activități principale: a) introducerea codurilor numerice personale ale alegătorilor care se prezintă la vot într-o aplicație informatică gestionată de Autoritatea Electorală Permanentă; la încheierea operațiunilor de prelucrare, acestea vor fi transformate în date anonime și stocate exclusiv în scopuri statistice de către Autoritatea Electorală Permanentă; b) verificarea dreptului de vot al persoanelor care se prezintă la vot și sunt omise din copiile de pe listele electorale permanente; c) transmiterea automată a proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării către Biroul Electoral Central. (4) Rezultatele așteptate ale proiectului-pilot privind informatizarea secțiilor de votare sunt: a) îmbunătățirea sistemului de consemnare și prezentare a rezultatelor votării prin editarea, verificarea și transmiterea electronică a proceselor-verbale întocmite de birourile electorale ale secțiilor de votare; b) monitorizarea prezenței la vot; c) prevenirea votului ilegal; d) întocmirea unui studiu de fezabilitate privind informatizarea secțiilor de votare la nivel național. (5) Activitățile prevăzute la alin. (3) vor fi îndeplinite de personal tehnic cu aptitudini în domeniul informatic asigurat de instituțiile prevăzute la alin. (6), care face parte din aparatul tehnic auxiliar al Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București. (6) Ministerul Administrației și Internelor, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Institutul Național de Statistică, Instituția Prefectului Municipiului București, Primăria Sectorului 4 și Inspectoratul Școlar al Municipiului București vor sprijini implementarea proiectului-pilot al Autorității Electorale Permanente privind informatizarea secțiilor de votare. (7) Autoritatea Electorală Permanentă adoptă instrucțiunile de implementare a proiectului-pilot privind informatizarea secțiilor de votare până cel mai târziu cu 10 zile înaintea datei alegerilor. Art. 7. — (1) Autoritatea Electorală Permanentă asigură, cu sprijinul prefectului municipiului București, instruirea membrilor birourilor electorale și a celorlalți participanți la alegeri cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării și desfășurării în bune condiții a alegerilor. (2) în scopul asigurării instruirii și îndrumării eficiente a membrilor birourilor electorale și a celorlalți participanți la procesul electoral, Autoritatea Electorală Permanentă poate realiza publicații, materiale, broșuri și acțiuni de informare a participanților la procesul electoral. Publicațiile pot cuprinde variante actualizate ale reglementărilor legale privind alegerea Camerei Deputaților și a Senatului din anul 2008. (3) Autoritatea Electorală Permanentă stabilește organizațiile neguvernamentale care îndeplinesc condițiile legale pentru desemnarea de observatori interni la alegeri, acreditează reprezentanții presei scrise, ai radioului și televiziunilor din România, precum și observatorii străini și delegații mass-mediei străini, la propunerea Ministerului Afacerilor Externe. Art. 8. — Pentru organizarea și desfășurarea procesului electoral, consumul de carburanți și cheltuielile cu telefoanele efectuate de autoritățile administrației publice implicate în organizarea alegerilor se suplimentează cu 50% față de normativele în vigoare, în perioada desfășurării acestora. Art. 9. — (1) Se aprobă bugetul necesar pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, în cuantumul prevăzut în anexa nr. 1. (2) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregătirii, organizării și desfășurării în bune condiții a alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 se suplimentează bugetul Ministerului Administrației și Internelor, al Autorității Electorale Permanente și al Serviciului de Telecomunicații Speciale, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, cu sumele prevăzute în anexa nr. 1. (3) Ministerul Administrației și Internelor repartizează Instituției Prefectului Municipiului București sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de măsurile care vor fi luate pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010. (4) Ministerul Finanțelor Publice este autorizat să introducă, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat și în volumul și structura bugetelor Ministerului Administrației și Internelor, Autorității Electorale Permanente și Serviciului de Telecomunicații Speciale. (5) Sumele puse la dispoziția Ministerului Administrației și Internelor, Autorității Electorale Permanente și Serviciului de Telecomunicații Speciale, rămase neutilizate, se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, în termen de 60 de zile de la data publicării rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 10. — (1) Pe toată perioada exercitării atribuțiilor privind organizarea și desfășurarea alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, instituțiile la care sunt angajați membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii și personalul tehnic auxiliar le asigură acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii. (2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire se acordă o 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 indemnizație de 66 lei pe zi de activitate, care se suportă din bugetul Autorității Electorale Permanente, potrivit art. 9 alin. (2). (3) Personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central primește o indemnizație de 50 lei pe zi de activitate, care se suportă din bugetul Autorității Electorale Permanente, potrivit art. 9 alin. (2). (4) Membrii Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București beneficiază de o indemnizație de 66 lei pe zi de activitate. Persoanele care fac parte din aparatul tehnic auxiliar al acestui birou primesc o indemnizație de 50 lei pe zi de activitate. (5) Președinții și locțiitorii birourilor electorale ale secțiilor de votare beneficiază de o indemnizație de 66 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile. Membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare beneficiază de o indemnizație de 66 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile. (6) Membrilor Biroului Electoral Central și personalului tehnic auxiliar al acestuia, precum și personalului Ministerului Administrației și Internelor care este în misiune de pază la acest birou li se asigură în fiecare zi de activitate 8 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea, gustări. Aceste cheltuieli se suportă din fondurile alocate Autorității Electorale Permanente, potrivit art. 9 alin. (2). (7) Membrilor Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București și personalului tehnic auxiliar al acestora, precum și personalului Ministerului Administrației și Internelor care este în misiune de pază la acest birou li se asigură în fiecare zi de activitate 8 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea, gustări. (8) Membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și personalului Ministerului Administrației și Internelor care este în misiune de pază la aceste birouri li se asigură în ziua votării 8 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea, gustări. (9) Plata indemnizațiilor prevăzute la alin. (4) și (5) se face pe baza listelor de prezență avizate de președinții birourilor electorale. (10) Veniturile din indemnizațiile prevăzute la alin. (2)—(5) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare. (11) Prin zi de activitate se înțelege munca desfășurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puțin de 6 ore pe zi. (12) Plata indemnizațiilor prevăzute la alin. (4) și (5) și a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (7) și (8) se asigură din bugetul Instituției Prefectului Municipiului București. Art. 11. — Ordonatorii de credite răspund de utilizarea corespunzătoare a sumelor puse la dispoziție pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010. Art. 12. — în termen de cel mult 60 de zile de la publicarea rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, autoritățile administrației publice centrale și Instituția Prefectului Municipiului București cărora le-au fost alocate fonduri potrivit anexei nr. 1 comunică Autorității Electorale Permanente situația sumelor alocate și cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, bunuri și servicii, în vederea întocmirii raportului prevăzut de art. 65 aiin. (1) lit. k) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare. Art. 13. — (1) La alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, cetățenii cu drept de vot, posesori de cărți de identitate, eliberate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările și completările ulterioare, își exercită dreptul de vot pe baza acestora. După exercitarea votului, pe verso-ul cărții de identitate se aplică un timbru autocolant cu mențiunea „Votat CDp” și data scrutinului. (2) Forma și conținutul timbrului autocolant sunt prevăzute în anexa nr. 2. (3) Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu poată fi detașat fără a se produce deteriorarea acesteia. (4) Achiziționarea timbrelor autocolante prevăzute la alin. (1) se asigură, potrivit prevederilor legale în vigoare, de către Instituția Prefectului Municipiului București, cu avizul Ministerului Administrației și Internelor. (5) Timbrele autocolante au același format pentru întreaga circumscripție electorală, se imprimă cu litere de aceeași mărime, cu aceleași caractere și cu aceeași cerneală, într-un număr mai mare cu 10% decât cel al alegătorilor posesori de cărți de identitate. (6) în vederea distribuirii timbrelor autocolante pentru secțiile de votare din Circumscripția electorală nr. 42 — municipiul București, Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaților nr. 19, structura teritorială a Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administrației și Internelor comunică prefectului municipiului București, până cel mai târziu cu 25 zile înainte de data alegerilor, numărul alegătorilor care dețin cărți de identitate, înscriși în listele electorale permanente, pe fiecare secție de votare. (7) Ministerul Administrației și Internelor furnizează datele prevăzute la alin. (6) în mod gratuit, în condițiile prevăzute de art. 10 alin. (6) lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările și completările ulterioare. Art. 14. — Se aprobă modelul copiei de pe lista electorală permanentă, modelul listei electorale suplimentare, modelul extrasului de pe copia listei electorale permanente sau de pe lista electorală suplimentară, modelul declarației de acceptare a candidaturii, modelul declarației de renunțare la candidatură, modelul propunerii de candidatură, precum și modelul certificatului doveditor al alegerii deputatului, ce vor fi folosite la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, potrivit anexelor nr. 3—9. Art. 15. — Se aprobă modelele ștampilelor care se folosesc la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, potrivit anexelor nr. 10—13. Art. 16. — Se aprobă modelul buletinului de vot care se folosește la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, potrivit anexei nr. 14. Art. 17. — (1) Buletinele de vot întrebuințate, cele necontestate, precum și cele neîntrebuințate, ștampilele, timbrele autocolante neutilizate și celelalte materiale utilizate la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, primite de Judecătoria Sectorului 4 de la birourile electorale ale secțiilor de votare, sunt păstrate în arhivă, separat de celelalte documente ale instanței, timp de 3 luni de la data publicării rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) După împlinirea termenului prevăzut la alin. (1), Judecătoria Sectorului 4, cu sprijinul prefectului municipiului București, predă, pe bază de proces-verbal, în vederea topirii, operatorilor economici specializați buletinele de vot și celelalte materiale utilizate în procesul electoral. Art. 18. — (1) Buletinele de vot nule și cele contestate, listele electorale utilizate în cadrul secțiilor de votare, precum și celelalte materiale deținute de Biroul Electoral de Circumscripție al Municipiului București se predau, pe bază de proces-verbal, Tribunalului București, care le va păstra în arhivă, separat de celelalte documente ale instanței, o perioadă de 3 luni de la data publicării rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 5 (2) După expirarea termenului prevăzut la alin. (1), Tribunalul București, cu sprijinul prefectului municipiului București, predă, pe bază de proces-verbal, în vederea topirii, operatorilor economici specializați documentele și celelalte materiale primite de la Biroul Electoral de Circumscripție al Municipiului București. Art. 19. — Procesele-verbale predate la Biroul Electoral Central, registrele acestuia, precum și toate documentele și materialele de la Biroul Electoral Central, rezultate ca urmare a alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010, se păstrează în arhiva Autorității Electorale Permanente, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, cu modificările și completările ulterioare. Art. 20. — Anexele nr. 1—14 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga p. Președintele Autorității Electorale Permanente, Marian Muhuleț Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2010. Nr. 199.’ Președintele Institutului Național de Statistică, Vergii Voineagu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXA Nr. 1 BUGETUL necesar pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea alegerilor parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 mii lei INSTITUȚIA Capitol Cheltuieli TOTAL Personal Bunuri și servicii 1. Ministerul Administrației și Internelor 350 1.509 1.859 Aparat propriu și instituțiile prefectului 51.01 350 300 650 TOTAL CAP. 51.01 51.01 350 300 650 1) Inspectoratul General al Poliției Române 61.01 0 639 639 2) Inspectoratul General al Jandarmeriei Române 61.01 0 531 531 3) Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea 61.01 0 14 14 Bazelor de Date 4) Inspectoratul General pentru Situații de Urgență 61.01 0 10 10 5) Aparat central --- Grup de achiziții, investiții și întreținere pentru 61.01 0 15 15 comunicații și informatică TOTAL CAP. 61.01 61.01 0 1.209 1.209 2. Autoritatea Electorală Permanentă 51.01 54 24 78 Aparat propriu 0 11 11 Biroul Electoral Central 54 13 67 3. Serviciul de Telecomunicații Speciale 61.01 0 60 60 TOTAL GENERAL 404 1.593 1.997 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 ANEXA Nr. 2 MODELUL* timbrului autocolant ce se aplică pe cartea de identitate a alegătorului care votează la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 NOTĂ: Pătratul în care este încadrat cercul cu înscrisul „Votat CDp” și cu data scrutinului va avea latura de 20 mm. * Modelul timbrului autocolant este reprodus în facsimil. ANEXA Nr. 3 MODELUL copiei de pe lista electorală permanentă ce va fi folosită în secțiile de votare la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din 25 aprilie 2010 ROMÂNIA Circumscripția electorală nr. 42 Municipiul București Secția de votare nr........... Sectorul 4 Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaților Strada....................... nr. 19 COPIE DE PE LISTA ELECTORALĂ PERMANENTĂ pentru alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 Nr. Semnătura Numele și prenumele Domiciliul alegătorului Seria și numărul crt. alegătorului alegătorului Codul numeric personal (nr. casei, bloc, actului de identitate apartament) Primar, Secretar, Șeful serviciului de administrare a bazelor de date privind evidența persoanelor București, Șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor al sectorului 4, municipiul București, NOTĂ: Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administrației și Internelor pune la dispoziția primarului sectorului 4, în 3 exemplare, copii de pe listele electorale permanente, care cuprind alegătorii din fiecare secție de votare. Copiile de pe listele electorale permanente se semnează de primarul sectorului 4, de secretarul sectorului 4, de șeful serviciului de administrare a bazelor de date privind evidența persoanelor București și de șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor al sectorului 4 din municipiul București. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 7 ANEXA Nr. 4 MODELUL listei electorale suplimentare ce va fi folosită în secțiile de votare la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din 25 aprilie 2010 ROMÂNIA Circumscripția electorală nr. 42 Municipiul București Secția de votare nr......... Sectorul 4 Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaților nr. 19 LISTA ELECTORALĂ SUPLIMENTARĂ pentru alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 Domiciliul Tipul, seria Nr. Semnătura Numele și prenumele Codul numeric personal alegătorului (strada, și numărul crt. alegătorului alegătorului nr. casei, actului bloc, apartament) de identitate Președintele biroului electoral al secției de votare, Numele și prenumele Semnătura și ștampila de control NOTĂ: Listele se semnează de președintele biroului electoral al secției de votare unde au fost întocmite. în lista electorală suplimentară se vor înscrie de către președintele biroului electoral al secției de votare: — persoanele care se prezintă la vot și fac dovada că domiciliază pe raza secției de votare respective, însă au fost omise din copia listei electorale permanente; — alegătorii netransportabili din cauză de boală sau invaliditate care solicită deplasarea urnei speciale și fac dovada că domiciliază pe raza secției de votare respective, însă au fost omiși din copia listei electorale permanente; — membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare, precum și persoanele însărcinate cu menținerea ordinii la secția la care își desfășoară activitatea, doar dacă domiciliază pe raza acelui colegiu uninominal în care se află secția de votare respectivă și sunt arondați, conform domiciliului, în altă secție de votare a aceluiași colegiu uninominal; — candidații care se prezintă la vot la o secție de votare din cadrul colegiului uninominal în care candidează, alta decât aceea unde sunt arondați potrivit domiciliului; — persoanele deținute în baza unui mandat de arestare preventivă sau persoanele ce sunt în executarea unei condamnări, dar nu și-au pierdut drepturile electorale și care votează prin intermediul urnei speciale, sub condiția ca persoana privată de libertate să domicilieze în unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află locul de detenție. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 ANEXA Nr. 5 ROMANIA Municipiul București Sectorul 4 MODELUL extrasului de pe copia listei electorale permanente sau de pe lista electorală suplimentară ce va fi folosit pentru votarea cu urna specială la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din 25 aprilie 2010 EXTRAS de pe copia listei electorale permanente sau de pe lista electorală suplimentară utilizat pentru votarea cu urna specială Circumscripția electorală nr. 42 Secția de votare nr..................... Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaților nr. 19 EXTRAS DE PE LISTA ELECTORALĂ pentru alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 Domiciliul alegătorului Tipul, seria Nr. Semnătura Numele și prenumele Codul numeric personal (strada, și numărul actului crt. alegătorului alegătorului nr. casei, de identitate bloc, apartament) Numele și prenumele* Președintele biroului electoral al secției de votare, Numele și prenumele Semnătura și ștampila de control Semnătura Numele și prenumele* Semnătura NOTĂ: în conformitate cu prevederile art. 42 alin. (22²) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, persoanele cuprinse în aceste liste trebuie să fie radiate din celelalte liste existente la secții. ‘Membrii biroului electoral al secției de votare care însoțesc urna specială. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 9 ANEXA Nr. 6 MODELUL declarației de acceptare a candidaturii care va fi folosit la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din 25 aprilie 2010 DECLARAȚIE de acceptare a candidaturii Subsemnatul, ................................................., domiciliat în România, județul........................., comuna/orașul/municipiul............................., sectorul......, str..............................nr......, bl....., ap.............., propus de* ............................, de profesie ..................., ocupația (funcția deținută) ......................................membru al**......................................., declar prin prezenta că accept să candidez la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 în Circumscripția electorală nr. 42, Colegiul uninominal nr. 19. Declar de asemenea, pe propria răspundere, că întrunesc condițiile prevăzute de lege pentru a candida. Data Semnătura * Se trece denumirea abreviată și desfășurată a partidului politic, alianței politice, alianței electorale ori a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale sau, după caz, mențiunea de candidat independent. * *Se trece denumirea partidului politic sau a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale al căror membru este. Pentru candidați! independenți se trece mențiunea „Nu este cazul”. ANEXA Nr. 7 MODELUL declarației de renunțare la candidatură care va fi folosit la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din 25 aprilie 2010 D EC LARAȚI E de renunțare la candidatură Subsemnatul, ..................................................., domiciliat în România, județul ....................... comuna/orașul/municipiul............................, sectorul......, str..............................nr......, bl.... ap..........., declar prin prezenta că renunț la candidatura pentru funcția de deputat propusă de*..................... în Circumscripția electorală nr. 42 — Colegiul uninominal nr. 19, și depusă la data de..... Data Semnătura * Se trece denumirea abreviată și desfășurată a partidului politic, alianței politice, alianței electorale ori a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale sau, după caz, mențiunea de candidat independent. ANEXA Nr. 8 MODELUL propunerii de candidatură care va fi folosit la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din 25 aprilie 2010 Propunerea/Propunerile de candidatură a/ale competitorului electoral* la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 Circumscripția electorală nr. 42 — municipiul București, Colegiul uninominal nr. 19 CAMERA DEPUTAȚILOR Nr. Numele și prenumele Codul numeric Domiciliul Locul și data Ocupația Profesia Apartenența politică** crt. personal nașterii Data Semnătura conducerii***................. *Se va completa cu denumirea partidului politic, alianței politice sau a alianței electorale care participă la alegeri. **Se va completa denumirea partidului care l-a propus, în cazul în care competitorul electoral este o alianță politică sau alianță electorală. ***Se va semna de către conducerea partidului politic, alianței politice, alianței electorale sau de către persoanele desemnate în acest sens. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 ANEXA Nr. 9 ROMÂNIA Circumscripția electorală nr. 42 București CERTIFICAT DOVEDITOR al alegerii deputatului Doamna/Domnul, ........................, născută/născut la data de ............în localitatea ..............., județul (sectorul)......................, având CNP....................., cu domiciliul în*........., str..........nr......... județul.............., a fost aleasă/ales deputat în Circumscripția electorală nr. 42 — municipiul București, Colegiul uninominal nr. 19, la alegerile parțiale din data de 25 aprilie 2010. Președintele Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București, (numele, prenumele, semnătura și ștampila) *Se vor trece comuna/orașul/municipiul și denumirea acesteia/acestuia. ANEXA Nr. 10 MODELUL i) ștampilei de control a secției de votare care se folosește la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 NOTE: Tușul pentru ștampile va fi de culoare albastră. Dimensiunea ștampilei se stabilește de către prefectul municipiului București, prin ordin, astfel încât toate datele înscrise să fie lizibile. Ștampilele se confecționează prin grija prefectului municipiului București. ¹) Modelul ștampilei este reprodus în facsimil. *) Se înscrie numărul secției de votare, conform numerotării făcute prin ordinul prefectului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 11 ANEXA Nr. 11 MODELUL* ștampilei cu mențiunea „VOTAT” care se folosește la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 NOTE: Ștampila se confecționează și se distribuie prin grija Ministerului Administrației și Internelor, care stabilește și dimensiunea acesteia. Tușul folosit pentru ștampile va fi de culoare albastră. * Modelul ștampilei este reprodus în facsimil. ANEXA Nr. 12 MODELUL* ștampilei Biroului Electoral de Circumscripție al Municipiului București care se folosește la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 NOTE: Tușul pentru ștampile va fi de culoare albastră. Dimensiunea ștampilei se stabilește de către prefectul municipiului București, prin ordin, astfel încât toate datele înscrise să fie lizibile. Ștampila se confecționează prin grija prefectului municipiului București. * Modelul ștampilei este reprodus în facsimil. ANEXA Nr. 13 MODELUL* ștampilei Biroului Electoral Central care se folosește la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 NOTĂ: Ștampila se confecționează prin grija Ministerului Administrației și Internelor, care stabilește și dimensiunea acesteia. * Modelul ștampilei este reprodus în facsimil. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 ANEXA Nr. 14 MODELUL¹) buletinului de vot care se folosește la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 25 aprilie 2010 ROMANIA MUNICIPIUL BUCUREȘTI CD. BULETIN DE VOT ALEGERI PARȚIALE PENTRU CAMERA DEPUTAȚILOR -25.04.2010- Circumscripția electorală nr.42 Colegiul electoral nr. 19 2 1)—6): Se trec cândidații pentru funcția de deputat, în ordinea rezultată prin tragerea la sorți. A) Se trece denumirea partidului politic, alianței politice, alianței electorale sau a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegeri. B) Se trece semnul electoral. C) Se trec numele și prenumele candidatului. * Loc pentru ștampila de control. i) Modelul buletinului de vot este reprodus în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 13 NOTE: Hârtia pentru tipărirea buletinelor de vot se asigură de către prefecți. Patrulaterele se vor imprima paralel între ele, în număr egal cu cel al candidaților, distanța dintre acestea fiind egală și mai mare decât diametrul ștampilei cu mențiunea „VOTAT”. Adoua pagină a buletinului de vot (versoul primei coperți) va rămâne goală. Pe pagina a treia a buletinului de vot se imprimă patrulaterele cuprinzând candidaturile. Pagina buletinului de vot are formatul A5. Ultima pagină a buletinului de vot (coperta finală) va rămâne goală, pentru aplicarea ștampilei de control. Denumirea integrală a partidului politic, organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale, alianței politice sau alianței electorale se tipărește cu litere corp 14 verzal drepte. Numele și prenumele, precum și cuvintele care se înscriu în interiorul patrulaterului se tipăresc cu litere corp 14 verzal drepte. Paginile buletinului de vot, mai puțin prima și ultima pagină, se numerotează. Se numerotează și patrulaterele. Buletinele de vot se capsează sau se lipesc. Semnul electoral se va încadra într-un spațiu grafic de 2 cm x 2 cm. ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.257(84) a Comitetului Securității Maritime din 16 mai 2008 în temeiul prevederilor art. 2 pct. 18, ale art. 4 alin. (1) pct. 2 și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se publică amendamentele la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.257(84) a Comitetului Securității Maritime din 16 mai 2008, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală de control va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Constantin Dascălu, secretar de stat București, 8 martie 2010. Nr. 183.’ ANEXĂ REZOLUȚIA MSC.257 (84) (adoptată la 16 mai 2008) Adoptarea amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, după cum a fost modificată Comitetul Securității Maritime, reamintind art. 28 lit. (b) din Convenția privind Organizația Maritimă Internațională referitor la funcțiile Comitetului, reamintind suplimentar art. VIII (b) din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenția), referitor la procedura de modificare aplicabilă anexei la Convenție, diferită de cea prevăzută la cap. I al acesteia, luând în considerare, la cea de-a optzeci și patra sesiune a sa, amendamentele la Convenție, propuse și difuzate în conformitate cu art. VIII (b)(i) din aceasta, 1. adoptă, în conformitate cu art. VIII (b)(iv) din Convenție, amendamentele la Convenție, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluție; 2. stabilește, în conformitate cu art. VIII (b)(vi)(2)(bb) din Convenție, că amendamentele menționate vor fi considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2009, în afară de cazul în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante ale căror flote comerciale însumate reprezintă în total cel puțin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecțiile lor la aceste amendamente; 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 3. invită guvernele contractante la SOLAS să ia notă că, în conformitate cu art. VIII (b)(vii)(2) din Convenție, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2010, odată cu acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII (b)(v) din Convenție, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluții și textul amendamentelor cuprinse în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenție; 5. solicită suplimentar secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. ANEXĂ la Rezoluția MSC.257 (84) Amendamente la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, după cum a fost modificată CAPITOLUL XI-1 Măsuri speciale pentru creșterea siguranței maritime 1. Următoarea regulă nouă 6 este adăugată după regula 5 existentă: „Regula 6 Cerințe suplimentare pentru investigarea accidentelor și incidentelor maritime Luând în considerare regula 1/21, fiecare Administrație va efectua investigații ale accidentelor și incidentelor maritime, în conformitate cu prevederile prezentei convenții, așa cum sunt completate de prevederile Codului de standarde internaționale și practici recomandate pentru investigația privind siguranța în cazul accidentelor sau incidentelor maritime (Codul de investigație a accidentelor), adoptat de Rezoluția MSC.255(84), și: 1. prevederile din părțile I și a ll-a ale Codului de investigație a accidentelor trebuie să fie respectate în totalitate; 2. liniile directoare descrise și materialele explicative cuprinse în partea a 11l-a a Codului de investigație a accidentelor ar trebui să fie luate în considerare în cea mai mare măsură cu putință, pentru a realiza o implementare uniformă a Codului de investigație a accidentelor; 3. amendamentele la părțile I și a ll-a ale Codului de investigație a accidentelor vor fi adoptate, vor intra în vigoare și vor fi puse în aplicare în conformitate cu prevederile art. VIII din prezenta convenție care se referă la procedurile de modificare aplicabile la anexă, altele decât cele prevăzute la cap. I; și 4. partea a lll-a din Codul de investigație a accidentelor va fi modificată de către Comitetul Securității Maritime, în conformitate cu regulile sale de procedură.” MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 702/2005 pentru aprobarea valorilor nominale, a modelarului, a caracteristicilor și a modului de tipărire, livrare, difuzare și păstrare a timbrelor fiscale mobile în baza prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 10 alin. (2) și ale art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în aplicarea dispozițiilor art. 6 alin. (3) din Decretul nr. 199/1955 asupra taxelor de timbru, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 7 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 199/2000 privind înființarea Companiei Naționale „Imprimeria Națională” — S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 402/2001, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 702/2005 pentru aprobarea valorilor nominale, a modelarului, a caracteristicilor și a modului de tipărire, livrare, difuzare și păstrare a timbrelor fiscale mobile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 13 iunie 2005, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 3 va avea următorul cuprins: „Art. 3. — Timbrele fiscale mobile se tipăresc de Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin Compania Națională «Imprimeria Națională» — S.A., în condițiile stabilite prin prezentul ordin.” 2. Articolul 4 va avea următorul cuprins: „Art. 4. — Difuzarea și comercializarea timbrelor fiscale mobile se fac de Compania Națională «Poșta Română» — S.A., în condițiile stabilite de comun acord cu Agenția Națională de Administrare Fiscală.” 3. Articolul 5 se abrogă. 4. Articolul 6 va avea următorul cuprins: „Art. 6. — Sarcinile privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, precum și cele privind stabilirea necesarului și a programului de tipărire a timbrelor fiscale mobile, urmărirea periodică a mișcării stocurilor de timbre fiscale mobile tipărite, difuzate și vândute revin direcției de specialitate din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 15 martie 2010. Nr. 798. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI REGULAMENT privind comisioanele practicate de Banca Națională a României pentru efectuarea operațiunilor de eliberare și primire de numerar în relația cu instituțiile de credit și Trezoreria Statului Având în vedere art. 21 alin. (3) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în temeiul prevederilor art. 48 din Legea nr. 312/2004, Banca Națională a României emite următorul regulament: Art. 1. — Pentru serviciile prestate de Banca Națională a României instituțiilor de credit și Trezoreriei Statului, aferente operațiunilor cu numerar, se percep comisioane. Art. 2. — Retragerile, respectiv depunerile de numerar ale instituțiilor de credit/Trezoreriei Statului se realizează prin casieriile sucursalelor Băncii Naționale a României în conformitate cu prevederile Normei Băncii Naționale a României privind operațiunile cu numerar ale instituțiilor de credit și Trezoreriei Statului în relația cu Banca Națională a României și decontarea acestor operațiuni. Art. 3. — (1) Asupra numerarului, sub formă de bancnote, din cupiuri de 1 leu, 5 lei și 10 lei, retras în ziua (z), care a fost anunțat a se retrage în ziua anterioară (z—1) sau în ziua (z), nu se percepe comision. (2) Asupra numerarului, sub formă de bancnote, din cupiuri de 50 lei, 100 lei, 200 lei și 500 lei, și/sau sub formă de monede metalice, retras în ziua (z), care a fost anunțat în ziua anterioară (z—1), se percepe un comision de 0,15%. (3) Asupra numerarului, sub formă de bancnote, alcătuit din cupiuri de 50 lei, 100 lei, 200 lei și 500 lei și/sau monede metalice, anunțat a se retrage în aceeași zi (z), se percepe un comision de 1%. (4) Asupra numerarului, sub formă de bancnote și/sau monede metalice, indiferent de cupiură, anunțat a se retrage și neridicat, se percepe un comision de 1%. (5) în cazul în care în ziua (z) instituția de credit/Trezoreria Statului renunță parțial la numerarul solicitat inițial, indiferent de cupiură, comisionul de 1% se aplică doar la numerarul neridicat. Art. 4. — (1) Asupra numerarului sub formă de bancnote, retras în ziua (z), care a fost anunțat în ziua anterioară (z—1) sau în ziua (z), pentru care se solicită o structură pe cupiuri preferențială, din cupiurile de 1 leu, 5 lei și 10 lei, diferită de structura stabilită de Banca Națională a României, nu se percepe comision. (2) Asupra numerarului sub formă de bancnote, anunțat a se retrage în ziua anterioară (z—1), pentru care se solicită o structură pe cupiuri preferențială, din cupiurile de 50 lei, 100 lei, 200 lei și 500 lei, diferită de structura stabilită de Banca Națională a României, se percepe un comision de 1%. (3) Asupra numerarului sub formă de bancnote, anunțat în aceeași zi (z), pentru care se solicită o structură pe cupiuri preferențială, din cupiurile de 50 lei, 100 lei, 200 lei și 500 lei, dar care vine în completarea unei alte cereri, fără structură preferențială, anunțate în ziua anterioară (z—1), se percepe un comision de 1%. (4) Asupra numerarului sub formă de bancnote, anunțat în aceeași zi (z), pentru care se solicită o structură pe cupiuri preferențială, din cupiurile de 50 lei, 100 lei, 200 lei și 500 lei, se percepe un comision de 2%. Art. 5. — Pentru bancnotele/monedele metalice fără putere circulatorie pe teritoriul României sau de altă valoare nominală decât restul bancnotelor/monedelor dintr-un pachet/săculeț, precum și pentru alte obiecte, bilete sau jetoane, ce nu reprezintă contrafaceri, constatate la procesarea numerarului depus, se percepe un comision de 1%, aplicat la valoarea pachetului/săculețului în care acestea au fost depistate. Art. 6. — (1) Pentru efectuarea operațiunilor de schimb între bancnote și monede aflate în circulație (monede metalice cu bancnote și invers, monede metalice tot cu monede metalice, dar din cupiuri diferite, bancnote tot cu bancnote, dar din cupiuri diferite), se percepe un comision de 2% asupra sumei schimbate. Operațiunea de schimb se efectuează în aceeași zi. (2) Pentru schimbul de bancnote deteriorate prin macularea cu cerneală specială (roșie) în urma declanșării accidentale a dispozitivelor antifurt, ca efect al manevrării necorespunzătoare de către personalul de specialitate, a numerarului ambalat în dispozitive antifurt, se percepe un comision de 0,5 lei/bancnotă, cu respectarea tuturor normelor de preschimbare în vigoare, emise de Banca Națională a României. (3) Pentru schimbul de bancnote și monede aflate în circulație, uzate și deteriorate în procesul circulației monetare, cu bancnote și monede noi sau bune din aceeași cupiură nu se percepe comision. Art. 7. — (1) Pentru fiecare mesaj sub formă de fișier XML, finalizat, transmis de instituțiile de credit/Trezoreria Statului la Banca Națională a României, pentru retragerile sau depunerile de numerar se percepe un comision fix de 20 lei. (2) Pentru consultarea bazei de date a sistemului Cash- ReGIS cu privire la decontarea diferențelor de numerar constatate la procesare și a comisioanelor aferente operațiunilor cu numerar, se percepe un comision fix, lunar, în valoare de 1.500 lei. Art. 8. — (1) Comisioanele percepute potrivit art. 3, 4, art. 6 alin. (1) și (2) și art. 7 alin. (1) se vor calcula și încasa de Banca Națională a României în ziua efectuării operațiunilor respective. (2) Comisionul prevăzut la art. 5 se încasează în ziua procesării numerarului. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 180/22.111.2010 (3) Comisionul prevăzut la art. 7 alin. (2) se încasează în ultima zi lucrătoare a lunii. Art. 9. — (1) Prevederile prezentului regulament se aplică începând cu data de 1 aprilie 2010. (2) La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 7/2008 privind comisioanele practicate de Banca Națională a României pentru efectuarea operațiunilor de eliberare și primire de numerar în relația cu instituțiile de credit și Trezoreria Statului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 25 aprilie 2008. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 15 martie 2010. Nr. 3. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441668 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180/22.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495