Cristina- Gabriela F. Popescu Digitally signed by Cristina- Gabriela F. Popescu Date: 2010.03.17 16:40:16 +02:00 Reason: Regia Autonoma Monitorul Oficial Location: București MONITORUL OFICIAL Anul 178 (XXII) —Nr. 174 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 17 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 72 din 19 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă................................... 2-3 Decizia nr. 141 din 25 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 91 alin. (2) teza întâi din ’ Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, prin raportare’la cele ale art. 60 alin. (4) și (5) din aceeași lege ............................................... 3-4 Decizia nr. 181 din 2 martie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 alin. (î) din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție .......................... 5-6 Decizia nr. 202 din 4 martie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 257 alin. (3) din Legea nr.’ 95/2006 privind ’ reforma în domeniul sănătății................................................... 6-7 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 152. — Hotărâre privind atribuirea calității de împuternicit de frontieră la frontiera român’o-sârbă, pentru desemnarea componenței delegației părții române în Comisia mixtă pentru întreținerea și reconstituirea frontierei în sectorul de uscat al frontierei româno- bulgare și privind modificarea unor acte normative pentru aplicarea unor documente de cooperare bilaterală în domeniul regimului frontierei de stat..... 7-9 176. — Hotărâre privind transmiterea unor imobile situate în localitatea Hilișeu-Crișan, comuna Hilișeu-Horia, și localitatea Cra’snaleuca, comuna Coțușca, județul Botoșani, din domeniul privat al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră Botoșani în domeniul public al comunelor Hilișeu-Horiâ și Coțușca și în administrarea consiliilor locale respective ................................................ 9-10 178. — Hotărâre pentru modificarea art. 19 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național.................................’................... 10 Nr. Pagina 190. — Hotărâre pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la București la 19 ianuarie 2009 și la Paris la 10 septembrie 2009 între Guvernul României și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Fondul de Dezvoltare Socială al Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998.... 11-12 192. — Hotărâre privind schimbarea titularului dreptului de administrare asupra unui imobil situat în comuna Crișan, județul Tulcea....................................... 12 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 129. — Decizie privind revocarea și numirea unor membri în organul colegial de conducere al Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor .................................. 13 130. Decizie privind numirea domnului Todea Andrei-Barbu în funcția de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului................................................ 13 131. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Munteanu Codrin-Dumitru, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului............ 14 132. — Decizie privind numirea prin mobilitate a domnului Costel Marian Dima în funcția publică de inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului................................................... 14 133. — Decizie privind încetarea, prin acordul părților, a raportului de serviciu al domnului Andrei Florin, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului........................................ 15 ★ Lista cuprinzând asociațiile care primesc subvenții de la bugetul local al municipiului Mediaș în anul 2010, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială................... 15 ★ Rectificări ................................................. 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 174/17.111.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE » 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 72 din 19 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă Acsinte Gaspar Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Antonia Constantin Ioana Marilena Chiorean — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Petrom” — S.A. din București în Dosarul nr. 21.343/299/2009 al Judecătoriei Sectorului 1 București și care formează obiectul Dosarului nr. 6.763D/2009 al Curții Constituționale. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Președintele dispune a se face apelul si în dosarele nr. 6.764—nr. 6.769, nr. 6.771—nr. 6.773, nr. 6.776—nr. 6.777, nr. 7.065—nr. 7.067, nr. 7.074—nr. 7.078, nr. 7.092—nr. 7.106, nr. 7.666, nr. 7.780—nr. 7.790 și nr. 7.809D/2009, având ca obiect aceeași excepție de neconstitutionalitate ridicată de același autor în dosarele nr. 21.344/299/2009, nr. 21.310/299/2009, nr. 21.342/299/2009, nr. 23.377/299/2009, nr. 23.378/299/2009, nr. 21.340/299/2009, nr. 21.339/299/2009, nr. 7.201/299/2009, nr. 21.341/299/2009, nr. 7.638/299/2009, nr. 4.540/299/2009, nr. 8.441/299/2009, nr. 8.442/299/2009, nr. 8.461/299/2009, nr. 3.955/299/2009, nr. 8.455/299/2009, nr. 3.718/299/2009, nr. 8.459/299/2009, nr. 8.439/299/2009, nr. 8.343/299/2009, nr. 16.159/299/2009, nr. 13.895/299/2009, nr. 15.502/299/2009, nr. 8.596/299/2009, nr. 8.589/299/2009, nr. 8.587/299/2009, nr. 8.585/299/2009, nr. 8.597/299/2009, nr. 8.584/299/2009, nr. 8.593/299/2009, nr. 8.444/299/2009, nr. 8.443/299/2009, nr. 8.440/299/2009, nr. 5.857/299/2009 nr. 28.596/299/2009, nr. 7.838/299/2009, nr. 7.003/299/2009, nr. 7.824/299/2009, nr. 7.900/299/2009, nr. 11.436/299/2009, nr. 7.854/299/2009, nr. 7.836/299/2009, nr. 7.830/299/2009, nr. 6.625/299/2009, nr. 7.889/299/2009, nr. 9.038/299/2009 și nr. 7.226/299/2009 ale Judecătoriei Sectorului 1 București. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Curtea, din oficiu, pune în discuție conexarea dosarelor nr. 6.764—nr. 6.769, nr. 6.771—nr. 6.773, nr. 6.776—nr. 6.777, nr. 7.065—nr. 7.067, nr. 7.074—nr. 7.078, nr. 7.092—nr. 7.106, nr. 7.666, nr. 7.780—nr. 7.790 și nr. 7.809D/2009 la Dosarul nr. 6.763D/2009, având în vedere că acestea au un obiect identic. Reprezentantul Ministerului Public arată că este de acord cu conexarea cauzelor. Curtea, în temeiul dispozițiilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 6.764—nr. 6.769, nr. 6.771—nr. 6.773, nr. 6.776—nr. 6.777, nr. 7.065—nr. 7.067, nr. 7.074—nr. 7.078, nr. 7.092—nr. 7.106, nr. 7.666, nr. 7.780— nr. 7.790 și nr. 7.809D/2009 la Dosarul nr. 6.763D/2009, care este primul înregistrat. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, constată următoarele: Prin încheierile din 9 iulie 2009, 20 iulie 2009, 29 iulie 2009, 10 august 2009, 17 august 2009, 19 august 2009, 1 septembrie 2009, 2 septembrie 2009, pronunțate în dosarele nr. 21.343/299/2009, nr. 21.344/299/2009, nr. 21.310/299/2009, nr. 21.342/299/2009, nr. 23.377/299/2009, nr. 23.378/299/2009, nr. 21.340/299/2009, nr. 21.339/299/2009, nr. 7.201/299/2009, nr. 21.341/299/2009, nr. 7.638/299/2009, nr. 4.540/299/2009, nr. 8.441/299/2009, nr. 8.442/299/2009, nr. 8.461/299/2009, nr. 3.955/299/2009, nr. 8.455/299/2009, nr. 3.718/299/2009, nr. 8.459/299/2009, nr. 8.439/299/2009, nr. 8.343/299/2009, nr. 16.159/299/2009, nr. 13.895/299/2009, nr. 15.502/299/2009, nr. 8.596/299/2009, nr. 8.589/299/2009, nr. 8.587/299/2009, nr. 8.585/299/2009, nr. 8.597/299/2009, nr. 8.584/299/2009, nr. 8.593/299/2009, nr. 8.444/299/2009, nr. 8.443/299/2009, nr. 8.440/299/2009, nr. 5.857/299/2009 nr. 28.596/299/2009, nr. 7.838/299/2009, nr. 7.003/299/2009, nr. 7.824/299/2009, nr. 7.900/299/2009, nr. 11.436/299/2009, nr. 7.854/299/2009, nr. 7.836/299/2009, nr. 7.830/299/2009, nr. 6.625/299/2009, nr. 7.889/299/2009, nr. 9.038/299/2009 și nr. 7.226/299/2009, Judecătoria Sectorului 1 București a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 403 alin. 1din Codul de procedură civilă, excepție’ ridicată de Societatea Comercială „Petrom” — S.A. din București în cauze având ca obiect soluționarea unor contestații la executare. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că dispozițiile de lege criticate sunt neconstituționale, deoarece, pe de-o parte, caracterul suspensiv de executare al contestației la executare ar fi trebuit să opereze de drept, iar, pe de altă’parte, se condiționează soluționarea cererii de executare de depunerea unei cauțiuni. Judecătoria Sectorului 1 București și-a exprimat opinia în sensul că dispozițiile de lege criticate surit constituționale. Potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului’ și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat Curții Constituționale punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și dispozițiile Legii nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 403’alin. 1 din Codul de procedură civilă, cu următorul cuprins: „Până la soluționarea contestației la executare sau a altei cereri privind executarea silită, instanța competentă poate suspenda executarea, dacă se depune o MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 174/17.111.2010 3 cauțiune în cuantumul fixat de instanță, în afară de cazul în care legea dispune altfel. ” Autorul excepției de neconstituționalitate consideră că aceste dispoziții contravin prevederilor’ constituționale cuprinse în art. 21 privind accesul liber la justiție și art. 53 referitor la restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți, precum și celor ale art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea’drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că dispozițiile de lege criticate au mai fost supuse, în numeroase cazuri, controlului de constituționalitate, prin raportare la aceleași dispoziții constituționale ca și cele invocate în prezenta cauză, ’constatâhdu-se constituționalitate acestora. Astfel, prin Decizia nr. 902 din 5 decembrie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 23 ianuarie 2007, Curtea a reținut că instituirea obligației de plată a cauțiunii ca o condiție a suspendării executării are o dublă finalitate, și anume, pe de o parte, aceea de a constitui o garanție pentru creditor, în ceea ce privește acoperirea eventualelor daune suferite ca urmare a întârzierii executării silite, prin efectul suspendării acesteia, și, pe de altă parte, de a preveni și limita eventualele abuzuri în valorificarea unui atare drept de către debitorii rău-platnici. întrucât plata cauțiunii nu constituie o condiție de admisibilitate a contestației la executare, ci exclusiv pentru a putea solicita suspendarea provizorie a executării silite, instituirea acestei obligații nu poate fi calificată ca o modalitate de a împiedica accesul liber la justiție. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziei menționate sunt valabile și în prezenta cauză. Față de cele arătate, Curtea constată că dispozițiile de lege nu contravin nici prevederilor art. 53 din Constituție, deoarece acestea sunt aplicabile numai în ipoteza în care există o restrângere a exercitării drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor, restrângere care, astfel cum s-a arătat anterior, nu s-a constatat. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 403 alin. 1 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Petrom — S.A. din București în dosarele nr. 21.343/299/2009, nr. 21.344/299/2009, nr. 21.310/299/2009, nr. 21.342/299/2009, nr. 23.377/299/2009, nr. 23.378/299/2009, nr. 21.340/299/2009, nr. 21.339/299/2009, nr. 7.201/299/2009, nr. 21.341/299/2009, nr. 7.638/299/2009, nr. 4.540/299/2009, nr. 8.441/299/2009, nr. 8.442/299/2009, nr. 8.461/299/2009, nr. 3.955/299/2009, nr. 8.455/299/2009, nr. 3.718/299/2009, nr. 8.459/299/2009, nr. 8.439/299/2009, nr. 8.343/299/2009, nr. 16.159/299/2009, nr. 13.895/299/2009, nr. 15.502/299/2009, nr. 8.596/299/2009, nr. 8.589/299/2009, nr. 8.587/299/2009, nr. 8.585/299/2009, nr. 8.597/299/2009, nr. 8.584/299/2009, nr. 8.593/299/2009, nr. 8.444/299/2009, nr. 8.443/299/2009, nr. 8.440/299/2009, nr. 5.857/299/2009 nr. 28.596/299/2009, nr. 7.838/299/2009, nr. 7.003/299/2009, nr. 7.824/299/2009, nr. 7.900/299/2009, nr. 11.436/299/2009, nr. 7.854/299/2009, nr. 7.836/299/2009, nr. 7.830/299/2009, nr. 6.625/299/2009, nr. 7.889/299/2009, nr. 9.038/299/2009 și nr. 7.226/299/2009 ale Judecătoriei Sectorului 1 București. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 ianuarie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Ioana Marilena Chiorean CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 141 din 25 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 91 alin. (2) teza întâi din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, prin raportare la cele ale art. 60 alin. (4) și (5) din aceeași lege Acsinte Gaspar Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Benke Kăroly — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 91 alin. (2) din Legea nr. 17/2006 pentru modificarea și completarea Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, excepție ridicată din oficiu de Curtea de Apel Constanța — Secția civilă, minori și familie, litigii de muncă si asigurări sociale în Dosarul nr. 1.587/118/2008. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Magistratul-asistent referă asupra faptului că partea Ministerul Justiției a depus o cerere de amânare, motivată de faptul că pe citația primită era indicat ca obiect al excepției de neconstituționalitate un text legal inexistent. Ministerul Public solicită respingerea cererii formulate. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 Curtea reține faptul că citația reflectă cu exactitate dispozitivul încheierii de sesizare a Curții Constituționale, astfel încât, motivat de acest aspect, respinge cererea formulată de Ministerul Justiției. Cauza fiind în stare de judecată, Președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care apreciază că excepția ridicată este inadmisibilă, textele legale criticate nemaifiind în vigoare. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 30 iunie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 1.587/118/2008, Curtea de Apel Constanța — Secția civilă, minori și familie, litigii de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 91 alin. (2) din Legea nr. 17/2006 pentru modificarea și completarea Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, excepție ridicată din oficiu într-o cauză având ca obiect pretenții bănești. în motivarea excepției de neconstituționalitate se apreciază că dispozițiile legale criticate sunt neconstituționale, deoarece, prin menținerea salariilor de încadrare pentru grefierii dactilografi, reîncadrați ca grefieri, acest personal a primit salarii mai mici decât grefierii de ședință, deși prestează aceeași muncă. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile legale criticate sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze prezenta excepție. Obiectul excepției de neconstituționalitate, astfel cum rezultă din dispozitivul încheierii de sesizare, îl constituie dispozițiile art. 91 alin. (2) din Legea nr. 17/2006 pentru modificarea și completarea Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, publicată în Monitorul’Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 19 ianuarie 2006. De asemenea, din motivarea încheierii, Curtea observă că obiect al excepției îl constituie dispozițiile art. 91 alin. (2) teza întâi din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.197 din 14 decembrie 2004, modificată și completată prin Legea nr. 17/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 19 ianuarie 2006, prin raportare la cele ale art. 60 alin. (4) și (5) din aceeași lege, asupra cărora Curtea urmează să se pronunțe. Aceste dispoziții au următorul cuprins: — Art. 60 alin. (4) și (5) din Legea nr. 567/2004: „(4) Salarizarea personalului auxiliar de specialitate, a funcționarilor publici și a personalului contractual din cadrul instanțelor judecătorești, parchetelor de pe lângă acestea, precum și din cadrul Ministerului Justiției, Institutului Național al Magistraturii și Școlii Naționale de Grefieri se stabilește prin lege specială. (5) Până la intrarea în vigoare a legii speciale de salarizare, rămân aplicabile în continuare dispozițiile legale referitoare la salarizarea personalului prevăzut la alin. (4). — Art. 91 alin. (2) teza întâi din Legea nr. 567/2004: „(2) Grefierii dactilografi ale căror posturi au fost transformate în posturi de grefieri urmează să fie salarizați corespunzător legii speciale de salarizare. Autorul excepției susține că dispozițiile legale criticate încalcă prevederile constituționale ale art. 16 privind egalitatea în drepturi și ale art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate ridicată, Curtea constată următoarele: Critica de neconstituționalitate se fundamentează pe faptul că, prin aplicarea coroborată a dispozițiilor legale criticate, se ajunge la situația ca grefierii dactilografi ale căror posturi au fost transformate în posturi de grefier să beneficieze de statutul de grefier, dar să fie salarizați la un nivel inferior, și anume cu salariile de încadrare avute’anterior transformării posturilor lor. Curtea constată că efectele reglementării criticate s-au epuizat, grefierii dactilografi devenind grefieri și beneficiind începând cu anul 2007, odată cu data intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 8/2007 privind salarizarea personalului auxiliar din cadrul instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, precum și din cadrul altor unități din sistemul justiției, de drepturile salariale ale acestora din urmă, iar prevederile legii speciale de salarizare au fost înlocuite cu prevederile Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, unde toți grefierii sunt salarizați potrivit aceleiași grile de salarizare, în aceste condiții, excepția de neconstituționalitate urmează să fie respinsă ca devenită inadmisibilă. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge ca devenită inadmisibilă excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 91 alin. (2) teza întâi din Legea nr. 567/2004, prin raportare la cele ale art. 60 alin. (4)’și (5) din aceeași lege, excepție ridicată din oficiu de Curtea de Apel Constanța — Secția civilă, minori și familie, litigii de muncă și asigurări sociale în Dosarul nr. 1.587/118/2008. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 25 februarie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Benke Kâroly 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 181 din 2 martie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 alin. (1) din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Marinela Mincă Afrodita Laura Tutunaru — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 alin. (1) din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, excepție ridicată de Ionel Daniș în Dosarul nr. 228/42/2009 al Curții de Apel Ploiești — Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca nefondată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 8 iulie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 228/42/2009, Curtea de Apel Ploiești — Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 7 alin. (1) din Legea nr.78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, excepție ridicată de Ionel Daniș în dosarul de mai sus. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că prevederile art. 7 alin. (1) din Legea nr. 78/2000 încalcă dispozițiile constituționale ale art. 73 alin. (3) lit. h) referitoare la reglementarea prin lege organică a infracțiunilor, pedepselor și regimului executării acestora, deoarece, deși legea specială este, în opinia sa, una ordinară, instituie o formă distinctă de luare de mită ca infracțiune de corupție, fără a avea corespondent în structura normei juridice de bază prevăzute la art. 254 alin. 1 și 2 din Codul penal. Curtea de Apel Ploiești — Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie opinează că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile legale criticate sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 7 alin. (1) din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 18 mai 2000, având următorul cuprins: Art. 7 alin. (1) din Legea nr. 78/2000: „Fapta de luare de mită, prevăzută la art. 254 din Codul penal, dacă a fost săvârșită de o persoană care, potrivit legii, are atribuții de constatare sau de sancționare a contravențiilor ori de constatare, urmărire sau judecare a infracțiunilor, se sancționează cu pedeapsa prevăzută la art. 254 alin. 2 din Codul penal privind săvârșirea infracțiunii de către un funcționar cu atribuții de control.” Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile legale criticate au mai fost supuse controlului instanței de contencios constituțional din perspectiva unor critici similare. Astfel, prin Decizia nr. 1.592 din 26 noiembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 18 decembrie 2009, Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 78/2000, prilej cu care a statuat că textul reprezintă o normă de trimitere uzitată de tehnica legislativă, fără ca prin aceasta să se încalce dispozițiile constituționale, deoarece nu rezultă vreo restrângere în sensul reclamat de autorul excepției. Art. 7 din Legea nr. 78/2000 este un act de legiferare a răspunderii penale printr-o normă care, contrar susținerilor invocate, explică și plasează univoc în sistemul infracțional fapta de luare de mită săvârșită de un subiect activ circumstanțial. Curtea mai constată că Legea nr. 78/2000 a fost adoptată potrivit procedurii prevăzute de art. 74 alin. (1) din Constituție existente în anul 2000 referitoare la adoptarea legilor organice și nicidecum ordinare, așa cum susține autorul excepției. Deoarece până în prezent nu au intervenit elemente noi de natură să determine schimbarea acestei jurisprudențe, considerentele deciziei mai sus menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 Pentru motivele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 alin. (1) din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, excepție ridicată de Ionel Daniș în Dosarul nr. 228/42/2009 al Curții de Apel Ploiești — Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 2 martie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Afrodita Laura Tutunaru CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 202 din 4 martie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 257 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății loan Vida Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Antonia Constantin Cana Cristina Puică — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 257 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, excepție ridicată de Gheorghe Bogariu în Dosarul nr. 5.700/97/2008 al Tribunalului Hunedoara — Secția comercială și de contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând în acest sens jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 4 iunie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 5.700/97/2008, Tribunalul Hunedoara — Secția comercială și de contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 257 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. Excepția a fost ridicată de Gheorghe Bogariu în dosarul menționat mai sus având ca obiect anularea unui act administrativ. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că art. 257 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 încalcă accesul liber la justiție, dreptul la ocrotirea sănătății și principiul așezării juste a sarcinilor fiscale, întrucât obligă persoanele care realizează venituri atât în baza unui contract de muncă, cât și ca persoane fizice autorizate, la plata unei duble contribuții pentru asigurările de sănătate, contribuția calculându-se asupra ambelor categorii de venituri. Tribunalul Hunedoara — Secția comercială și de contencios administrativ și fiscal apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, deoarece prevederile de lege criticate nu aduc nicio atingere dispozițiilor constituționale invocate. Face trimitere, în acest sens, la deciziile Curții Constituționale nr. 301/2008 și nr. 469/2006. Mai arată că autorul excepției propune, de fapt, o altă interpretare a textului de lege criticat. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 257 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, modificate prin art. I pct. 54 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 30 iunie 2008. Textul de lege MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 7 criticat are următorul cuprins: „(3) în cazul persoanelor care realizează în același timp venituri de natura celor prevăzute la alin. (2) lit. a)—e), alin. (2¹) și la art. 213 alin. (2) lit. h), contribuția se calculează asupra tuturor acestor venituri.” în susținerea neconstituționalității acestor prevederi de lege, autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 21 privind accesul liber la justiție, ale art. 34 alin. (1) și (3) referitoare la dreptul la ocrotirea sănătății și ale art. 56 alin. (2) privind contribuțiile financiare. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că prevederile art. 257 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 au mai fost supuse controlului de constituționalitate, prin raportare la aceleași dispoziții din Legea fundamentală, invocate și în prezenta cauză, și cu motivări similare. Astfel, prin Decizia nr. 1.175 din 17 septembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 din 22 octombrie 2009, Curtea a respins criticile de neconstituționalitate aduse dispozițiilor art. 257 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 pentru motivele acolo arătate. întrucât nu au apărut elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziei menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 257 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, excepție ridicată de Gheorghe Bogariu în Dosarul nr. 5.700/97/2008 al Tribunalului Hunedoara — Secția comercială și de contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 4 martie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Dana Cristina Puică HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind atribuirea calității de împuternicit de frontieră la frontiera româno-sârbă, pentru desemnarea componenței delegației părții române în Comisia mixtă pentru întreținerea și reconstituirea frontierei în sectorul de uscat al frontierei româno-bulgare și privind modificarea unor acte normative pentru aplicarea unor documente de cooperare bilaterală în domeniul regimului frontierei de stat în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 16 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Calitatea de împuternicit de frontieră pentru frontiera cu Republica Serbia se atribuie funcțiilor din cadrul Poliției de Frontieră Române care conferă competențele corespunzătoare, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. II. — Calitatea de ajutor al împuternicitului de frontieră pentru frontiera cu Republica Serbia se atribuie funcțiilor din cadrul Poliției de Frontieră Române care conferă competențele corespunzătoare, conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. III. — Se numește în calitatea de președinte al delegației părții române în Comisia mixtă pentru întreținerea și reconstituirea frontierei în sectorul de uscat al frontierei de stat româno-bulgare domnul comisar-șef de poliție Haralambie Dumitru, directorul Direcției de supraveghere și controlul trecerii frontierei din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră. Art. IV. — Se numesc în calitatea de membri ai delegației părții române în Comisia mixtă pentru întreținerea și reconstituirea frontierei în sectorul de uscat al frontierei de stat româno-bulgare domnul subcomisar de poliție inginer Rîcu Gheorghe din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și doamna Ioana Preda din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 Art. V. —Articolul 1 din Hotărârea Guvernului nr. 508/2007 privind numirea delegației părții române în Comisia mixtă pentru reconstituirea și marcarea frontierei de stat dintre România și Republica Serbia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 378 din 4 iunie 2007, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — Se numește în calitatea de președinte al delegației părții române în Comisia mixtă pentru reconstituirea și marcarea frontierei de stat între România și Republica Serbia, domnul comisar-șef de poliție Haralambie Dumitru — directorul Direcției de supraveghere și controlul trecerii frontierei din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.” Art. VI. — Articolul 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.453/2004 privind modificarea și completarea componenței delegației părții române în Comisia mixtă româno-sârbo- muntenegreană pentru rezolvarea unor probleme ale regimului frontierei de stat dintre România și Serbia și Muntenegru, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 849 din 16 septembrie 2004, se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 2. — Calitatea de membru al delegației părții române în Comisia mixtă româno-sârbă pentru rezolvarea unor probleme ale regimului frontierei de stat dintre România și Republica Serbia se atribuie șefului Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Timiș și șefului Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Mehedinți.” Art. VII. — Articolul 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.221/2004 privind desemnarea împuternicitului de frontieră principal, responsabil cu asigurarea respectării regimului juridic al frontierei de stat româno-ucrainene, precum și a locțiitorilor acestuia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 731 din 13 august 2004, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Calitatea de locțiitor al împuternicitului de frontieră principal se atribuie adjuncților inspectorului general al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.” Art. VIII. — Hotărârea Guvernului nr. 1.577/2004 privind desemnarea reprezentanților părții române în Comisia mixtă de frontieră româno-ucraineană, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 905 din 5 octombrie 2004, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Se numește în calitatea de locțiitor al șefului delegației române în Comisia mixtă de frontieră româno- ucraineană domnul subcomisar de poliție inginer Gheorghe Rîcu, din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.” 2. Articolul 3 va avea următorul cuprins: „Art. 3. — Se numesc în calitatea de membri ai delegației române în Comisia mixtă de frontieră româno-ucraineană domnul Marian Csaki, director al Fondului Național Geodezic din cadrul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, domnul maior inginer Valentin Popa, Direcția topografică militară din cadrul Ministerului Apărării Naționale, domnul Liviu Dumitru, șef serviciu în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, domnul Dumitru Dorian, director al Direcției căi navigabile, Flota din cadrul Regiei Autonome «Administrația Fluvială a Dunării de Jos» Galați, și doamna Carmen Neagu, consilier superior Direcția generală managementul apelor din cadrul Ministerului Mediului și Pădurilor.” Art. IX. — Articolul 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.408/2005 privind desemnarea delegației părții române în Comisia mixtă româno-bulgară, pentru cooperarea dintre autoritățile de frontieră în scopul combaterii criminalității transfrontaliere în zona de frontieră și pentru a asigura supravegherea și controlul frontierei de stat comune, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.036 din 22 noiembrie 2005, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Se numesc în calitate de membri ai delegației părții române în Comisia mixtă româno-bulgară adjuncții inspectorului general al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră.” Art. X. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă punctul 4 al anexei nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 844/2000 privind eliberarea din calitatea de împuterniciți și locțiitori ai acestora și numirea împuterniciților de frontieră și a locțiitorilor acestora din rândul ofițerilor Poliției de Frontieră Române, nepublicată în Monitorul Oficial al României. Art. XI. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 582/2005 privind numirea delegației părții române în Comisia mixtă pentru întreținerea și reconstituirea frontierei în sectorul de uscat al frontierei de stat româno-bulgare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 29 iunie 2005. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat Ministrul mediului și pădurilor, Lâszlo Borbely p. Ministrul apărării naționale, Viorel Oancea, secretar de stat București, 3 martie 2010. Nr. 152.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 9 ANEXA Nr. 1 LISTA funcțiilor din cadrul structurilor Poliției de Frontieră Române care conferă competențele corespunzătoare îndeplinirii calității de împuternicit de frontieră pentru frontiera cu Republica Serbia împuternicit de frontieră pentru sectorul nr. 1 Jimbolia Șeful Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Timiș împuternicit de frontieră pentru sectorul nr. 2 Deta Șeful Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Timiș împuternicit de frontieră pentru sectorul nr. 3 Moldova Veche Șeful Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Caraș Severin împuternicit de frontieră pentru sectorul nr. 1 Drobeta-Turnu Șeful Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Mehedinți Severin ANEXA Nr. 2 LISTA funcțiilor din cadrul structurilor Poliției de Frontieră Române care conferă competențele corespunzătoare îndeplinirii calității de ajutor al împuternicitului de frontieră pentru frontiera cu Republica Serbia Ajutorii împuternicitului de frontieră pentru sectorul nr. 1 1. Adjunctul Șefului Inspectoratului Județean al Poliției de Jimbolia Frontieră Timiș 2. Șeful Biroului supraveghere și controlul trecerii frontierei din cadrul Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Timiș Ajutorii împuternicitului de frontieră pentru sectorul nr. 2 Deta 1. Șeful Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Caraș Severin 2. Adjunctul Șefului Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Timiș Ajutorii împuternicitului de frontieră pentru sectorul nr. 3 1. Adjunctul Șefului Inspectoratului Județean al Poliției de Moldova Veche Frontieră Caraș-Severin 2. Șeful Biroului supraveghere și controlul trecerii frontierei din cadrul Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Caraș- Severin Ajutorii împuternicitului de frontieră pentru sectorul nr. 4 1. Adjunctul Șefului Inspectoratului Județean al Poliției de Drobeta-Turnu Severin Frontieră Mehedinți 2. Șeful Biroului supraveghere și controlul trecerii frontierei din cadrul Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Mehedinți GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unor imobile situate în localitatea Hilișeu-Crișan, comuna Hilișeu-Horia, și localitatea Crasnaleuca, comuna Coțușca, județul Botoșani, din domeniul privat al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră Botoșani în domeniul public al comunelor Hilișeu-Horia și Coțușca și în administrarea consiliilor locale respective în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 8 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. --- Se aprobă transmiterea unor imobile situate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor --- localitatea Hilișeu-Crișan, comuna Hilișeu-Horia, și localitatea Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră Botoșani în Crasnaleuca, comuna Coțușca, județul Botoșani, având datele domeniul public al comunelor Hilișeu-Horia și Coțușca și în de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din administrarea consiliilor locale respective, în vederea amenajării prezenta hotărâre, din domeniul privat al statului și din unor locuințe sociale. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 Art. 2. — Predarea-preluarea imobilelor prevăzute la art. 1 termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 3 martie 2010. Nr. 176.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilelor care se transmit din domeniul privat al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră Botoșani în domeniul public al comunelor Hilișeu-Horia și Coțușca și în administrarea consiliilor locale respective Nr. Locul unde este situat Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile tehnice crt. imobilul de la care la care ale imobilului se transmite imobilul se transmite imobilul 1. Localitatea Hilișeu- Domeniul privat al statului Domeniul public al comunei Suprafața terenului --- Crișan, comuna și din administrarea Ministerului Hilișeu-Horia și în administrarea 10.990 m2 Hilișeu-Horia, județul Administrației și Internelor --- Consiliului Local al Comunei Suprafața construită --- Botoșani Inspectoratul Județean Hilișeu-Horia 802 m2 ' al Poliției de Frontieră Botoșani 2. Localitatea Domeniul privat al statului Domeniul public al comunei Suprafața terenului --- Crasnaleuca, și din administrarea Ministerului Coțușca și în administrarea 2.346 m’2 comuna Coțușca, Administrației și Internelor --- Consiliului Local al Comunei Suprafața construită --- județul Botoșani Inspectoratul Județean Coțușca 512,92 m2 al Poliției de Frontieră Botoșani GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 19 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii si Patrimoniului National » 7 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Alineatul (2) al articolului 19 din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 22 februarie 2010, se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Ministerul Culturii și Patrimoniului Național are, de asemenea, în dotare, pentru activitățile sale specifice, un microbuz pentru transport de marfă și persoane, o mașină de teren și două autoturisme, cu un consum ce se stabilește potrivit reglementărilor în vigoare, în limita prevederilor bugetare.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 3 martie 2010. Nr. 178.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 174/17.111.2010 ¹¹ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la București la 19 ianuarie 2009 si la Paris la 10 septembrie 2009 între Guvernul României și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Fondul de Dezvoltare Socială al Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele și al art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 100/1998 pentru ratificarea Ăcordului-cadru de împrumut dintre România și Fondul de Dezvoltare Socială al Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998, aprobată prin Legea nr. 233/1998, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă amendamentul convenit prin schimbul de scrisori*) semnate la București la 19 ianuarie 2009 și la Paris la 10 septembrie 2009 între Guvernul României’, prin Ministerul Finanțelor Publice, și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Fondul de Dezvoltare Socială al Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998, ratificat prin Ordonanța Guvernului nr. 100/1998, aprobată prin Legea nr. 233/1998. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat p. Ministrul afacerilor externe, Bogdan Mazuru, secretar de stat București, 9 martie 2010. Nr. 190.’ *) Traducere. GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE CABINET SECRETAR DE STAT BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI (BDCE) Avenue Kleber 55, Paris 75116, Franța Tel: +33-1-47 55 55 34 Fax: +33-1-46 55 37 52 în atenția Dnei Sylvie Anagnostopoulos Director de țară pentru România Departamentul proiecte București, 19 ianuarie 2009 Re: F/P 1259 (1997) — R.A.D.E.T. —Anularea sumei restante Stimată doamnă Anagnostopoulos, Ținând seama de stadiul actual al activităților proiectului, la solicitarea R.A.D.E.T. București, vă rugăm să fiți de acord cu amendarea Acordului de împrumut menționat, în sensul anulării sumei restante de 240.000 euro din fondurile proiectului. Anularea menționată a fost determinată pe baza planurilor curente de achiziții și tragere, sumele respective fiind înregistrate ca economii. în așteptarea primirii răspunsului dumneavoastră cât mai curând, Cu stimă, Bogdan Alexandru Drăgoi secretar de stat 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI Dl Bogdan Alexandru Drăgoi secretar de stat Str. Apolodor nr. 17 Sectorul 5, București România Paris, 10 septembrie 2009 Subiect: F/P 1259 —Anularea sumei restante Stimate domnule Drăgoi, Ca urmare a scrisorii dumneavoastră din ianuarie 2009 și având în vedere finalizarea proiectului conform celor documentate de raportul final primit pe data de 24 iulie 2009, doresc să confirm prin prezenta anularea sumei netrase de 240.000 euro pentru F/P 1259 și eliminarea sa din stocul de proiecte al BDCE de la data de 30 septembrie 2009. Cu stimă, Thierry Poirel director general, împrumuturi GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind schimbarea titularului dreptului de administrare asupra unui imobil situat în comuna Crișan, județul Tulcea în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unui imobil, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte din prezenta hotărâre, trecut în domeniul public al statului prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Crișan nr. 9/2009, din administrarea Consiliului Local al Comunei Crișan, județul Tulcea, în administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Delta” al Județului Tulcea, în vederea funcționării operative a Gărzii de Intervenție Crișan. Art. 2. — Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 3. — După predarea-preluarea imobilului, Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidențele financiare și fiscale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat București, 9 martie 2010. Nr. 192.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care se transmite din administrarea Consiliului Local al Comunei Crișan, județul Tulcea, în administrarea Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Delta” al Județului Tulcea Adresa imobilului Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile tehnice care se transmite din administrarea căreia în administrarea căreia ale imobilului se transmite imobilul se transmite imobilul Comuna Crișan, Consiliul Local al Ministerul Administrației și Internelor --- Suprafața totală a imobilului: 1.700 m2 județul Tulcea, Comunei Crișan, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Valoarea de inventar: 113.666,68 lei T2, P41 județul Tulcea „Delta” al Județului Tulcea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 13 DECIZII ALE P RI M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind revocarea și numirea unor membri în organul colegial de conducere al Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor Având în vedere propunerea formulată de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România prin Adresa înregistrată sub nr. 173 din 3 martie 2010, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 5 alin. (1), (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.148/2008 privind componența, atribuțiile și modul de organizare și funcționare ale Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — (1) Se revocă din calitatea de membru în organul colegial de conducere al Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor domnul Mircea Nicușor Timofte, reprezentant al Ordinului Asistenților Medicali’ Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. (2) Se numește în calitatea de membru în organul colegial de conducere al Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor doamna Drăgan Magdalena, reprezentant al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. Art. 2. — Poziția nr. 7 din anexa la Decizia primului- ministru nr. 742/2009 privind stabilirea componenței organului colegial de conducere al Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 722 din 26 octombrie 2009, cu completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „7. Drăgan Magdalena, Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România — membru”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2010. Nr. 129.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Todea Andrei-Barbu în funcția de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului Având în vedere cererea de încetare a raporturilor de serviciu prin acordul părților, formulată de domnul Todea Andrei-Barbu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, în baza art. 34 alin. (2) și al art. 97 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, încetează raportul de serviciu, prin acordul părților, al domnului Todea Andrei-Barbu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului. Art. 2. — La aceeași dată domnul Todea Andrei-Barbu se numește în funcția de secretar de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2010. Nr. 130.’ 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Munteanu Codrin-Dumitru, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Munteanu Codrin-Dumitru, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Covasna, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2010. Nr. 131.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea prin mobilitate a domnului Costel Marian Dima în funcția publică de inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului Având în vedere prevederile art. 33 alin. (1) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Costel Marian Dima se numește în funcția publică de inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, în aplicarea mobilității înalților funcționari publici. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2010. Nr. 132.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 174/17.111.2010 15 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind încetarea, prin acordul părților, a raportului de serviciu al domnului Andrei Florin, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului Având în vedere: — Cererea domnului Andrei Florin, înregistrată sub nr. 5/1.975 din 12 martie 2010; — prevederile art. 97 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, raportul de serviciu al domnului Andrei Florin, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, încetează prin acordul părților. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2010. Nr. 133.’ JUDEȚUL SIBIU CONSILIUL LOCALAL MUNICIPIULUI MEDIAȘ Direcția de asistență socială ★ LISTA cuprinzând asociațiile care primesc subvenții de la bugetul local al municipiului Mediaș în anul 2010, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială Nr. Denumirea asociației Cuantumul subvenției aprobate crt. --- lei --- 1. Asociația Phoenix Speranță Mediaș 63.000 2. Asociația Română pentru Persoane cu Handicap Mintal, filiala Mediaș 31.500 ★ RECTIFICĂRI în cuprinsul Hotărârii Guvernului nr. 1.356/2001 privind atestarea domeniului public al județului Neamț, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Neamț, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 628 și 628 bis din 23 august 2002, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la anexa nr. 4 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al orașului Târgu-Neamț”, în loc de: „însușit de consiliul local prin H.C.L. nr. 46/1999” se va citi: „însușit de consiliul local prin H.C.L. nr. 58/1999”. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441606 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174/17.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495