Cristina- Gabriela F. Popescu Digitally signed by Cristina- Gabriela F. Popescu Date: 2010.03.17 13:21:09 +02:00 Reason: Regia Autonoma Monitorul Oficial Location: București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 173 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 17 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 172. — Hotărâre pentru aprobarea Amendamentului nr. 1 dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), semnat la Washington, DC la 6 aprilie 2009, privind amendarea Acordului de finanțare dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), semnat la București la 14 decembrie 2006 .............. 2 Amendamentul nr. 1 dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), privind amendarea Acordului de finanțare dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), semnat la București la 14 decembrie 2006 ............ 2-5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 143/3.381. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind completarea Nomenclatorului calificărilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare................ 6 ACTE ALE COMISIEI NAȚIONALE A VALORILOR MOBILIARE 13. — Ordin privind aprobarea Instrucțiunii nr. 1/2010 pentru modificarea și completarea Instrucțiunii nr. 2/2007 privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale de către’ entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare........................... 7-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Amendamentului nr. 1 dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), semnat la Washington, DC la 6 aprilie 2009, privind amendarea Acordului de finanțare dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), semnat la București la 14 decembrie 2006 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Amendamentul nr. 1 dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), semnat la Washington, DC la 6 aprilie 2009, privind amendarea Acordului de finanțare dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), semnat la București la 14 decembrie 2006, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2007. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul mediului și pădurilor, Borbely Lăszlo p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 3 martie 2010. Nr. 172.’ AMENDAMENTUL Nr. 1 dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), privind amendarea Acordului de finanțare dintre Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA), semnat la București la 14 decembrie 2006*) Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, denumit în continuare Solicitant, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare a Statelor Unite ale Americii, denumită în continuare USTDA, având în vedere prevederile Acordului de finanțare dintre Solicitant și USTDA, semnat la București la 14 decembrie 2006, denumit în continuare Acord de finanțare, cu referire la: Asistența tehnică (Al) pentru Sistemul național de management al situațiilor de urgentă, Activitatea USTDA nr. 2007-81002A, luând în considerare necesitatea actualizării unor prevederi ale Acordului de finanțare, întrucât acestea nu mai corespund cadrului general existent la acest moment, au convenit amendarea Acordului de finanțare prin prezentul amendament, după cum urmează: ARTICOLUL I Litera A „Data încheierii AT” de la punctul 8 din Acordul de finanțare se modifică și va avea următorul cuprins: „Data încheierii AT, stabilită la 26 februarie 2010, este data la care părțile estimează că se va finaliza AT”. ARTICOLUL II Termenii de referință ai Acordului de finanțare sunt stabiliți în anexa care face parte integrantă din prezentul amendament, care va înlocui anexa nr. I la Acordul de finanțare în totalitate. *) Traducere. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 3 ARTICOLULUI Alineatul 1 „Data încheierii AT” de la litera K „Programul AT” din cuprinsul anexei nr. II „Clauze obligatorii ale contractului USTDĂ” la Acordul de finanțare se modifică și va avea următorul conținut: „Data încheierii AT, stabilită la 26 februarie 2010, este data la care părțile estimează că se va finaliza AT.” ARTICOLUL IV în baza Acordului de finanțare existent, USTDAeste de acord să furnizeze o finanțare în valoare de 268.170 $ pentru AT. USTDA este de acord să furnizeze suplimentar Solicitantului suma de 17.600 $ în vederea finanțării costurilor aferente bunurilor și serviciilor necesare pentru efectuarea AT, în conformitate cu amendamentul. Finanțarea totală pusă la dispoziția Solicitantului de către USTDA pentru întreaga AT este acum de 285,770 $. ARTICOLUL V Orice comunicare referitoare la prezentul amendament, inclusiv toate facturile, trebuie să includă următoarele date fiscale: Nr. alocare bugetară: 119/101001 Nr. activității: 2007-81002A Nr. rezervare: 2009810001 Nr. finanțare: GH078102013 în baza prevederilor Acordului de finanțare și ale prezentului amendament, sunt două seturi diferite de date fiscale. Suma de 268.170 $ reprezentând fonduri din partea USTDA, în baza Acordului de finanțare, trebuie cheltuită (folosindu-se datele fiscale din art. 17 și clauza obligatorie M din Acordul de Pentru Guvernul României, Ministerul Administrației și Internelor, Mihai-Viorel Fifor, secretar de stat finanțare) înainte de cheltuirea sumei de 17.600 $ din fondurile de finanțare ale USTDA în baza prezentului amendament (folosindu-se datele fiscale de mai sus). ARTICOLUL VI Solicitantul și Contractorul vor amenda contractul potrivit legislației aplicabile contractului pentru a include: (1) termenii de referință ai prezentului amendament; (2) un program de plată pentru transferul fondurilor suplimentare oferite prin prezentul amendament; (3) prelungirea datei de încheiere. Raportul final aferent AT trebuie să includă și activitatea desfășurată în baza prezentului amendament. ARTICOLUL VII Prezentul amendament intră în vigoare la data semnării sale de către ambele părți sau, în cazul în care părțile semnează la date diferite, la data ultimei semnături. ARTICOLUL VIII în orice alte circumstanțe, altele decât cele stipulate în prezentul amendament, termenii Acordului de finanțare vor rămâne în vigoare. Drept care, Guvernul României, prin Ministerul Administrației și Internelor, și Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin Agenția pentru Comerț și Dezvoltare, fiecare acționând prin reprezentanții lor autorizați, au semnat în numele lor prezentul amendament, în limba engleză, la data menționată mai jos. Semnat la Washington, DC la data de 6 aprilie 2009, în dublu exemplar, în limba engleză. Pentru Guvernul Statelor Unite ale Americii, Agenția pentru Comerț și Dezvoltare (USTDA) Daniel D. Stein, director regional ANEXĂ TERMENI DE REFERINȚĂ CONTEXT Acești termeni de referință (TOR) descriu asistența tehnică (AT) acordată Guvernului României, prin Ministerul Administrației și Internelor (MAI), în calitate de Solicitant, pentru a sprijini implementarea sistemului său integrat de management al situațiilor de urgență, denumit în continuare Sistemul național de management al situațiilor de urgență (SNMSU). AT va folosi Solicitantului pentru a facilita coordonarea proiectelor în cadrul agențiilor de management al urgențelor la nivel național, județean și local. De asemenea, AT va permite evaluarea independentă a rețelelor de telecomunicații vitale și a infrastructurilor de monitorizare a mediului, ținând seama de capabilitățile lor de sprijin pentru Centrul Național de Coordonare Conducere a Intervenției (CNCCI) și suplimentar față de tehnologiile acceptate de Banca Mondială în baza proiectului „Hazard Risk Mitigation and Emergency Preparedness Project” (HRMEP). AT constă în sarcini din 4 mari zone, descrise mai jos: Capabilitățile rețelei AT include evaluarea capabilităților rețelelor existente în România pentru sprijinul Sistemului de management informațional pentru situații de urgență (SMISU), inclusiv rețeaua Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), de a constitui baza comunicațiilor pentru CNCCI. STS este un organism public specializat, stabilit pe baza legilor României, care organizează și coordonează activitățile în domeniul telecomunicațiilor speciale (guvernamentale) din România. AT va recomanda actualizările necesare pentru a asigura o conectivitate adecvată și o lărgime de bandă corespunzătoare în vederea utilizării de platforme Internet Protocol (IP) cu conexiune și posibilitatea de colectare și diseminare de date, sisteme de comunicații de urgență pentru coordonare și operațiuni, sisteme de notificare și instrumente de colaborare multimedia. Contractorul va avea în vedere faptul că serviciile de comunicații date pentru Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) și cele aferente SMISU sunt asigurate prin Rețeaua de comunicații integrate voce-date (RCVD). Monitorizare, analiză și avertizare timpurie AT va evalua sursele de date și comunicațiile pentru monitorizarea seismică și a factorilor de mediu, în sensul analizării și validării utilității acestora pentru CNCCI și centrele operaționale județene (COJ), în special cu privire la instrumentele de avertizare timpurie și evaluare. Echipament și instrumente de luare a deciziilor AT va evalua tehnologiile necesare pentru prezentarea datelor, luarea deciziilor și rețeaua de telecomunicații utilizate 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 173/17.111.2010 de către CNCCI, COJ, comitetele locale pentru situații de urgență, ministerele și agențiile publice cu responsabilități în managementul urgențelor. Managementul și planificarea programului AT va sprijini Solicitantul în vederea asimilării și utilizării informațiilor provenite de la proiectele relevante referitoare la SMISU, actualizarea rețelelor auxiliare de telecomunicații la nivel național, județean și local, CNCCI și la nivelul tuturor activităților relevante. TERMENI DE REFERINȚĂ în vederea atingerii acestor obiective, Contractorul va îndeplini următoarele sarcini: Sarcina 1. —Analiza și evaluarea surselor de colectare a datelor și capabilităților Contractorul: — va evalua sistemul existent de supraveghere meteorologică, prognoză și alarmare, numit Sistemul meteorologic național integrat (SIMIN); — va evalua sistemul existent pentru monitorizarea inundațiilor și avertizare, cunoscut ca Programul de reducere și control al dezastrelor provocate de ape (DESWATy, — va evalua sistemul bazei de date integrate pentru managementul resurselor de apă și baza de date digitală pentru mediu, pentru integrarea produselor digitale cartografice într-un portal internet GIS, disponibil pentru operațiuni de urgență. Contractorul va face recomandări privind formatul, comunicațiile, transportul și vizualizarea suprapusă într-un mediu GIS; — va dezvolta recomandări pentru a facilita avertizarea timpurie și analize de impact folosind date, sisteme și prognoze de la Administrația Națională de Meteorologie (ANM), Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA), Administrația Națională „Apele Române” și din alte surse; — va evalua sistemul de monitorizare seismologică, avertizare și analiză de impact de la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Construcții si Economia Construcțiilor (ÎNCERC); — va evalua capabilitățile Institutului Național de Cercetare- Dezvoltare în Construcții și Economia Construcțiilor în ceea ce privește realizarea unei hărți a evenimentelor seismice. Contractorul va face recomandări referitoare la formatul acesteia, comunicații și mod de afișare (în strânsă legătură cu hărțile de infrastructură critică prezentate prin sistemul informațional geografic GIS); — va evalua capabilitățile de culegere a datelor seismice din cadrul Institutului Național pentru Fizica Pământului. Va face recomandări referitoare la informațiile necesare pentru sprijinul analizei datelor la CNCCI. Aceasta va include informații seismice necesare aplicațiilor SMISU și instrumentelor de luare a deciziilor. Pe baza informațiilor identificate prin etapele de mai sus, Contractorul va estima cerințele privind lărgimea de bandă pentru schimbul de informații de mediu între diferitele surse și CNCCI și între CNCCI și nivelurile județean/local. Aceste informații vor fi folosite în procesul de evaluare a disponibilității rețelei de infrastructură din cadrul sarcinii 2. Produs final: Contractorul va pregăti și va înainta Solicitantului un raport (raport inițial de evaluare) pe baza rezultatelor și recomandărilor cuprinse în prezenta sarcină. Sarcina 2. — Evaluarea disponibilității rețelei de infrastructură Obiectivul prezentei sarcini este de a analiza și evalua cerințele rețelei și implementării inițiale a rețelei prevăzute a sprijini SMISU. Prezenta sarcină constă în 4 subsarcini, așa cum sunt descrise mai jos. Subsarcina 2.1. —Cerințele rețelei Contractorul va efectua o evaluare a rețelei naționale de infrastructură și a disponibilității acesteia de a sprijini SNMSU. Această evaluare a disponibilității infrastructurii naționale (evaluare a disponibilității) va fi făcută ulterior selectării contractorului SMISU finanțat de Banca Mondială și după ce se cunoaște soluția sistemului SMISU. Evaluarea disponibilității va include, dar nu se va limita la: • revizuirea serviciilor și capacităților pe care le va oferi soluția acceptată pentru SMISU; • revizuirea cerințelor privind traficul și lărgimea de bandă pentru aplicațiile și serviciile SMISU, atât în condiții normale, cât și în situații de urgență, incluzând: — schimbul de fișiere transmise între CNCCI și diferitele ministere, agenții și instituții identificate la sarcina 1 de mai sus; — schimbul de fișiere transmise între CNCCI și COJ pentru situații de urgență; — schimbul de fișiere transmise între CNCCI și comitetele locale pentru situații de urgență; — cerințe privind lărgimea de bandă pentru aplicațiile de tranzacții între diferite locații; — cerințe privind lărgimea de bandă pentru aplicații în timp real, inclusiv voce, video și teleconferință între diferite locații; • determinarea timpilor de răspuns acceptabili pentru tranzacții în sistemul SMISU; • determinarea cerințelor calității serviciilor (CS) pentru toate celelalte servicii; • evaluarea cerințelor rețelei de infrastructură în vederea sprijinirii lărgimii de bandă, CS și cerințele pentru diversitatea itinerarului/redundanță. Subsarcina 2.2. — Evaluarea disponibilității rețelei de infrastructură Cele 41 de centre operaționale județene pentru situații de urgență și cel al municipiului București, centrele operative ale ministerelor/agențiilor implicate în răspunsul la urgențe în conformitate cu prevederile legale și diferitele ministere și instituții care asigură date de mediu trebuie interconectate pentru ca CNCCI să își poată îndeplini misiunea. Contractorul va reevalua conectivitatea rețelei prevăzute să sprijine implementarea inițială a SMISU și va evalua compatibilitatea acesteia. Această reevaluare va include următoarele locații: • CNCCI și centrele de monitorizare și analiză care asigură informații de mediu; • CNCCI și centrele operaționale județene și cel al municipiului București; • CNCCI și comitetele județene pentru situații de urgență; • COJ și comitetele locale pentru situații de urgență. Această reevaluare va analiza modul în care componentele curente ale rețelei vor fi integrate în vederea sprijinului SMISU, incluzând următoarele: • EADS; • PHARE; • Rețeaua RCVD¹ a MAI; • STS; • altele, în funcție de aplicabilitate. Obiectivul acestei evaluări este: • să determine dacă rețeaua planificată permite o conectivitate corespunzătoare și are capacitatea să sprijine comunicațiile în situații de urgență în locațiile solicitate; • să facă recomandări referitor la posibile extinderi/actualizări ale rețelei care pot fi solicitate. i în limba română „rețea de comunicații integrate voce-date” (Network for integrated Voice — Data Communications). De asemenea, este numită informai rețeaua metropolitană. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 5 Subsarcina 2.3. —Capabilități de intervenție în cazul în care un COJ pentru situații de urgență este avariat sau distrus sau operațiunile sunt temporar întrerupte, un județ vecin va prelua funcțiile COJ-ului afectat (recuperare de urgență a COJ). Ca un exemplu al modului în care această capacitate funcționează în practică, Contractorul va evalua capacitatea de recuperare de urgență a COJ între județele Bihor și Arad și localitățile/orașele asociate, cu accent pe comunicațiile cu echipele de răspuns și populație. Subsarcina 2.4. — Raportul de evaluare a disponibilității rețelei de infrastructură Pe baza rezultatelor acestei sarcini, Contractorul va pregăti și va înainta un raport de evaluare a disponibilității rețelei de infrastructură. Acest raport va include următoarele: • descrierea cerințelor rețelei, inclusiv diversitatea itinerarului/redundanță în locațiile critice; • analiza discrepanțelor dintre cerințele rețelei și capabilitățile rețelei inițiale prevăzute în sprijinul operațiunilor SMISU; ’ • conectivitatea necesară cu alte rețele pentru a sprijini comunicațiile de date în situații de urgență; • discuții și recomandări în vederea aducerii de îmbunătățiri care să satisfacă cerințele SNMSU care nu vor putea fi întrunite prin soluția acceptată ă proiectului SMISU, în special cerințele referitoare la relația dintre județ și nivelurile locale. Produs final: raportul de evaluare a disponibilității rețelei de infrastructură descris mai sus. în plus, se va face o prezentare (prezentarea 1) privind rezultatele acestei sarcini destinată Solicitantului și altor factori de decizie invitați. Prezentarea 1 poate fi susținută în limba engleză sau în limba engleză cu traducere simultană în limba română, iar materialele de prezentare pot fi furnizate în limba engleză și/sau limba română, în funcție de acordul dintre Contractor și Solicitant. O versiune în limba engleză a materialelor prezentate trebuie inclusă în raportul final pe care Contractorul îl va pregăti conform sarcinii 6 prezentate mai jos. Sarcina 3. — Revizuirea programului Pe baza rezultatelor sarcinii anterioare, a obiectivelor Solicitantului și a soluției SMISU, Contractorul va îndeplini următoarele sarcini: • va evalua cerințele Solicitantului în ceea ce privește software-ul de sprijin GIS și va pregăti recomandări preliminare pentru întrunirea acestora (se va face cercetare în județul Bihor pentru a profita de activitatea de dezvoltare a GIS desfășurată acolo); • va recomanda o abordare pentru folosirea eficientă a informațiilor de mediu; • va revizui soluția acceptată pentru a determina dacă SMISU utilizează și sprijină eficient cerințele privind informațiile de mediu; • va revizui soluția SMISU acceptată în ceea ce privește partea de hardware, software și afișarea informației pentru a verifica dacă sunt prevăzute capacitați/tehnologii de ultimă oră; • va face recomandări pentru schimbări ale SMISU în scopul de a oferi posibilități eficiente GIS și pentru a veni în întâmpinarea cerințelor de informații de mediu (dacă este cazul). Rezultatele acestei sarcini vor fi descrise în documentul intitulat „Revizuirea programului”, care va fi înaintat Solicitantului și care va constitui și baza unei prezentări (prezentarea 2) destinate Solicitantului și alor factori de decizie invitați, în condiții similare celor descrise în subsarcina 2.4 de mai sus. O versiune în limba engleză a materialelor prezentate trebuie inclusă în raportul final pe care Contractorul îl va pregăti conform sarcinii 6 prezentate mai jos. P rodus final: 1. documentul intitulat „Revizuirea programului”, care descrie rezultatele sarcinii 3; și 2 . prezentarea 2 descrisă mai sus. Sarcina 4. — Analiza financiară Contractorul va dezvolta un model de analiză economică (model) care să estimeze costurile fiecărei recomandări făcute în cadrul sarcinilor 1—3. Acest model va include soluțiile alternative și diferite abordări tehnologice. Aceste informații vor fi rezumate într-un raport (raport economic) care va descrie costurile diferitelor recomandări. Va fi de asemenea inclus și subiectul referitor la potențiale surse de finanțare. Produs final: raportul economic descris mai sus. în plus, Contractorul va pune la dispoziția Solicitantului modelul asociat în format electronic (de exemplu, ca un document/documente Excel), astfel încât Solicitantul să poată face calculele folosind modelul sub alte ipoteze și/sau soluții alternative. Sarcina 5. —Tehnologia Cell Broadcast pentru notificarea situațiilor de urgență Contractorul va face o evaluare a tehnologiei Cell Broadcast ca potențială platformă pentru notificarea situațiilor de urgență, precum și a cerințelor asociate pentru potențiala sa implementare în România. Evaluarea va include, dar fără să se limiteze la acestea, următoarele: • să asigure o imagine de ansamblu asupra platformei tehnologice, a funcționalității și capacităților tehnologiei Cell Broadcast, precum și exemple relevante din practica mondială; • să evalueze costurile aproximative ale tehnologiei; • să evalueze disponibilitatea Guvernului României de a implementa un Sistem Cell Broadcast pentru notificarea situațiilor de urgență (CBEANS) și eventualele roluri și responsabilități ale diferiților actori și parteneri [de exemplu, ministere și alte organizații guvernamentale; operatori de telefonie mobilă; Autoritatea Națională pentru Comunicatii (ANC)]; • să evalueze disponibilitatea și abilitatea principalilor operatori de telefonie mobilă din România pentru implementarea CBEANS; • să pregătească rapoarte (și hărți detaliate) referitoare la: — zonele cu acoperire de telefonie mobilă și populația deservită în prezent; — zone și populație fără acoperire (zone oarbe sau fără acoperire); • să determine cerințele legislative și de reglementare necesare pentru sprijinirea implementării naționale a CBEANS; • să se documenteze în privința problemelor instituționale, de afaceri, tehnice și/sau operaționale care necesită rezolvare; • să pregătească un raport (raport de evaluare CBEANS) care să sintetizeze rezultatele, plus un plan de acțiune pentru implementarea CBEANS. Produs final: raportul de evaluare CBEANS descris mai sus. Sarcina 6. — Raportul final Contractorul va pregăti și va transmite Solicitantului și USTDA un raport final substanțial și complet privind activitățile desfășurate în temeiul prezenților termeni de referință (raport final). Raportul final va fi organizat ținând cont de sarcinile de mai sus și va include toate produsele finale și documentele precizate la sarcinile 1—5 care au fost furnizate Solicitantului. Raportul final va fi elaborat în conformitate cu clauza I din anexa II la Acordul de finanțare. Raportul final va cuprinde toate rezultatele, recomandările și concluziile AT. Contractorul are responsabilitatea de a identifica în cadrul raportului final eventuale surse de distribuție din SUA, care să fie înaintate USTDA și Solicitantului în conformitate cu clauza I din anexa II la Acordul de finanțare. Lista distribuitorilor din SUA va specifica pentru fiecare dintre aceștia capacitățile oferite. NOTE: 1. Contractorul este responsabil să se conformeze cerințelor de autorizare a exporturilor din SUA, dacă este cazul, în îndeplinirea termenilor de referință. 2. Contractorul și Solicitantul vor lua toate măsurile necesare pentru ca raportul final să nu conțină informații confidențiale. 3. Solicitantul și USTDA vor avea dreptul irevocabil, universal, fără redevență, nonexclusiv de a utiliza și distribui raportul final și produsul activităților desfășurate în baza acestor termeni de referință. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE Nr. 143 din 17 februarie 2010 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl’ SPORTULUI Nr. 3.381 din 5 martie 2010 ORDIN privind completarea Nomenclatorului calificărilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare Având în vedere: — Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; — Hotărârea Guvernului nr. 575 bis/1992 cu privire la realizarea unor nomenclatoare unitare de interes general prevăzute în concepția generală a informatizării în România; — Ordinul ministrului muncii, solidarității sociale și familiei și al ministrului educației, cercetării și tineretului nr. 35/3.112/2004 privind aprobarea Nomenclatorului calificărilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare, în baza prevederilor art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 21 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2010, ministrul muncii, familiei și protecției sociale și ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emit următorul ordin: Art. I. — Se aprobă completarea Nomenclatorului calificărilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare, aprobat prin Ordinul ministrului muncii, solidarității sociale și familiei și al ministrului educației, cercetării și tineretului nr. 35/3.112/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 4 februarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu ANEXĂ Completarea Nomenclatorului calificărilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare I. Tabelul nr. 2 se completează după cum urmează: — După poziția 8 se introduce o nouă poziție, poziția 9, cu următorul cuprins: „9 4231 Funcționari în servicii publice 4231.2.1. Expert local pe problemele comunitare romilor” II. Tabelul nr. 3 se completează după cum urmează: — La poziția 7, în coloanele a 3-a și a 4-a se introduce codul 5132.2.1, respectiv calificarea „infirmieră”. III. Tabelul nr. 6 se completează după cum urmează: 1. La poziția 26, în coloanele a 6-a și a 7-a se introduc codul 8232.2.1, respectiv calificarea „operator la prelucrarea maselor plastice termoreactive”, și codul 8232.2.2, respectiv calificarea „operator la prelucrarea maselor plastice termoplastice”. 2. La poziția 54, în coloanele a 6-a și a 7-a se introduce codul 8332.2.2, respectiv calificarea „mașinist la mașini pentru terasamente”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 7 ACTE ALE COMISIEI NAȚIONALE A VALORILOR MOBILIARE COMISIA NAȚIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE ORDIN privind aprobarea Instrucțiunii nr. 1/2010 pentru modificarea și completarea Instrucțiunii nr. 2/2007 privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale de către entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare în conformitate cu prevederile art. 1, 2 și ale art. 7 alin. (3) și (15) din Statutul Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 25/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările și completările ulterioare, Comisia Națională a Valorilor Mobiliare a hotărât, în ședința din data de 10 martie 2010, emiterea următorului ordin: Art. 1. — Se aprobă Instrucțiunea nr. 1/2010 pentru modificarea și completarea Instrucțiunii nr. 2/2007 privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale de către entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, aprobată prin Ordinul președintelui Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 30/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 30 martie 2007, cu modificările și completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Instrucțiunea menționată la art. 1 se publică împreună cu prezentul ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, în Buletinul C.N.V.M. și pe site-ul Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare (www.cnvmr.ro). Președintele Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, Gabriela Anghelache București, 10 martie 2010. Nr. 13. ’ ANEXĂ INSTRUCȚIUNEA Nr. 1/2010 pentru modificarea și completarea Instrucțiunii nr. 2/2007 privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale de către entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare Articol unic. — Instrucțiunea nr. 2/2007 privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale de către entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, aprobată prin Ordinul președintelui Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 30/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 30 martie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de C.N.V.M., indiferent de forma de organizare, tipul de proprietate și de reglementările contabile aplicabile, au obligația să întocmească și să depună un exemplar al situațiilor financiare anuale la C.N.V.M.” 2. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Situațiile financiare anuale se vor întocmi avându-se în vedere formatele prevăzute de Reglementările contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităților Economice Europene aplicabile entităților autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 75/2005, cu modificările și completările ulterioare. (2) Situațiile financiare anuale vor fi însoțite de formularele «Date informative» (cod 30) și «Situația activelor imobilizate» (cod 40), întocmite conform formularisticii obținute prin folosirea programului de asistență conform prevederilor art. 8 alin. (1).” 3. La articolul 4 alineatul (3), paragraful 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „în cadrul acelorași rânduri se va cuprinde și contravaloarea tichetelor de masă acordate salariaților în baza prevederilor Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, cu modificările și completările ulterioare. Aceste informații sunt prezentate, de asemenea, la rândul 30 din formularul «Date informative» (cod 30).” 4. La articolul 6, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de C.N.V.M. vor completa codul privind activitatea desfășurată, potrivit Clasificării activităților din economia națională — CAEN, aplicabilă de la 1 ianuarie 2008, aprobată prin Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională — CAEN.” 5. La articolul 7, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Situațiile financiare anuale ale entităților autorizate, reglementate și supravegheate de C.N.V.M. se depun la sediul C.N.V.M., astfel: — pentru fondul de compensare a investitorilor și organismele de plasament colectiv, cu excepția societăților de investiții financiare, în termen de 120 de zile de la încheierea exercițiului financiar; — pentru societățile de servicii de investiții financiare, societățile de administrare a investițiilor, societățile de investiții financiare, traderi, consultanți de investiții, operatori de piață, depozitarul central, case de compensare și contrapărți centrale, în termen de maximum 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar.” 6 . La articolul 8, alineatele (1), (2), (4), (5) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 8. — (1) Formatul electronic al situațiilor financiare anuale, conținând formularistica necesară și programul de verificare cu documentația de utilizare aferentă, se obține prin 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 folosirea programului de asistență, care este pus la dispoziția entităților, gratuit, de unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice sau poate fi descărcat de pe serverul web al Ministerului Finanțelor Publice, la adresa www.mfinante.ro (2 ) Entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de C.N.V.M. pot depune situațiile financiare anuale la registratura C.N.V.M. sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 627/1995 privind îmbunătățirea disciplinei depunerii bilanțurilor contabile și a altor documente cu caracter financiar-contabil și fiscal, de către agenții economici și alți contribuabili, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 2 octombrie 1995. De asemenea, la depunere se vor avea în vedere și prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, referitoare la implementarea Sistemului Electronic Național, cu modificările și completările ulterioare. (4 ) Pentru organismele de plasament colectiv aflate în administrare, situațiile financiare anuale vor fi întocmite și depuse la C.N.V.M. de către societatea de administrare a investițiilor, distinct de propriile situații financiare anuale. (5 ) Pentru organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, situațiile financiare anuale vor fi întocmite și depuse numai la C.N.V.M. de către societățile de administrare a investițiilor, distinct de propriile situații financiare anuale. Ministerul Finanțelor Publice nu va elabora program de asistență pentru organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv. (6 ) Entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de C.N.V.M. vor depune la sediul C.N.V.M., pe suport magnetic, fișierele de date aferente situațiilor financiare anuale însoțite de situațiile financiare anuale listate cu ajutorul programului de asistență conform alin. (1), semnate și ștampilate potrivit legii.” 7. în anexa nr. 2, formularul „Bilanț” (cod 10) pentru organismele de plasament colectiv care sunt constituite prin act constitutiv se modifică și se înlocuiește conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta instrucțiune. 8. în anexa nr. 2, formularul „Situația modificărilor capitalului propriu” pentru organismele de plasament colectiv care sunt constituite prin act constitutiv se modifică și se înlocuiește conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezenta instrucțiune. 9. în anexele nr. 1 și 2, formularul „Date informative” (cod 30) se modifică și se înlocuiește conform anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezenta instrucțiune. 10. în anexa nr. 4, corelațiile cu privire la formularul „Bilanț” (cod 10) pentru organismele de plasament colectiv care sunt constituite prin act constitutiv se modifică și vor avea următorul cuprins: „BILANȚ (cod 10) — pentru organismele de plasament colectiv care sunt constituite prin act constitutiv Rd. 06 = rd. 01 la 05 (col. 1 și 2) Rd. 11 = rd. 07 la 10 (col. 1 și 2) Rd. 18 = rd. 12 la 17 (col. 1 și 2) Rd. 19 = rd. 06 + 11 + 18 (col. 1 și 2) Rd. 23 = rd. 20 la 22 (col. 1 și 2) Rd. 29 = rd. 24 la 28 (col. 1 și 2) Rd. 32 = rd. 30 la 31 (col. 1 și 2) Rd. 34 = rd. 23 + 29 + 32 + 33 (col. 1 și 2) Rd. 44 = rd. 36 la 43 (col. 1 și 2) Rd. 45 = rd. 34 + 35-44-60.2 (col. 1 și 2) Rd. 46 = rd. 19 + 45-60.1 (col. 1 și 2) Rd. 55 = rd. 47 la 54 (col. 1 și 2) Rd. 59 = rd. 56 + 57 + 58 (col. 1 și 2) Rd. 60 = rd. 60.1 + 60.2 (col. 1 și 2) Rd. 61 = rd. 62 la 63 (col. 1 și 2) Rd. 67 = rd. 68 - 69+70+71 +72+73+74 - 75 (col. 1 și 2) Rd. 81 = rd. 61+64+65 - 66+67+76 - 77+ (col. 1 și 2)” 78 - 79 - 80 11. în anexa nr. 4, corelațiile cu privire la formularul „Date informative” (cod 30) vor fi completate cu următoarele corelații, după cum urmează: „Rd. 31 = rd. 32 la 34 (col. 1 si 2) Rd. 36 = rd. 37 la 41 (col. 1 si 2) Rd. 35 = rd. 36 + 42 (col. 1 si 2) Rd. 42 = rd. 43 + 44 (col. 1 si 2) Rd. 50 = rd. 51 la 55 (col. 1 si 2) Rd. 57 = rd. 58 + 59 (col. 1 si 2) Rd. 60 = rd. 61 + 62 (col. 1 si 2) Rd. 63 = rd. 64 + 65 (col. 1 si 2) Rd. 66 = rd. 67 + 70+73+76+79+82 + (col. 1 și 2) 83 + 86 la 90 Rd. 67 = rd. 68 + 69 (col. 1 si 2) Rd. 70 = rd. 71 + 72 (col. 1 si 2) Rd. 73 = rd. 74 + 75 (col. 1 si 2) Rd. 76 = rd. 77 + 78 (col. 1 si 2) Rd. 79 = rd. 80 + 81 (col. 1 si 2) Rd. 83 = rd. 84 + 85 (col. 1 si 2) Rd. 91 = rd. 92 la 94 (col. 1 si 2)! ANEXA Nr. 1 la instrucțiune BILANȚ la data de 31 decembrie..... (cod 10) — lei — Sold Nr. începutul Sfârșitul rd. exercițiului exercițiului financiar financiar A B 1 2 A. ACTIVE IMOBILIZATE I. IMOBILIZĂRI NECORPORALE 1. cheltuieli de constituire (ct. 201 - 2801) 01 2. cheltuieli de dezvoltare (ct. 203 - 2803 - 2903) 02 __. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 9 Sold Nr. începutul Sfârșitul rd. exercițiului exercițiului financiar financiar A B 1 2 3. concesiuni, brevete, licențe, mărci comerciale, drepturi și valori similare și alte 03 imobilizări necorporale (ct. 205 + 208 - 2805 - 2808 - 2905 - 2908) 4. fondul comercial (ct. 2071 - 2807 - 2907) 04 5. avansuri și imobilizări necorporale în curs de execuție (ct. 233 + 234 - 2933) 05 TOTAL: (rd. 01 la 05) 06 II. IMOBILIZĂRI CORPORALE 1. terenuri și construcții (ct. 211 +212-2811 -2812-2911 -2912) 07 2. instalații tehnice și mașini (ct. 213 - 2813 - 2913) 08 3. alte instalații, utilaje și mobilier (ct. 214 - 2814 - 2914) 09 4. avansuri și imobilizări corporale în curs (ct. 231 + 232 - 2931) 10 TOTAL: (rd. 07 la 10) 11 III. IMOBILIZĂRI FINANCIARE 1. acțiuni deținute la entități afiliate (ct. 261 -2961) 12 2. împrumuturi acordate entităților afiliate (ct. 2671 + 2672 - 2965) 13 3. interese de participare (ct. 263 - 2963) 14 4. împrumuturi acordate entităților de care compania este legată prin interese de 15 participare (ct. 2675 + 2676 - 2967) 5. titluri si alte instrumente financiare deținute ca imobilizări (ct. 262 + 264 + 265 + 16 266 - 2696 - 2962 - 2964) 6. alte creanțe (ct. 2673 + 2674 + 2678 + 2679 - 2966 - 2969) 17 TOTAL: (rd. 12 la 17) 18 ACTIVE IMOBILIZATE ---TOTAL (rd. 06 + 11 + 18) 19 B. ACTIVE CIRCULANTE I. STOCURI 1. materiale consumabile (ct. 302 + 303 +/- 308 + 351 - 392 - 395) 20 2. lucrări și servicii în curs de execuție (ct. 332 - 394) 21 3. avansuri pentru cumpărări de stocuri (ct. 4091) 22 TOTAL: (rd. 20 la 22) 23 II. CREANȚE (Sumele care urmează să fie încasate după o perioadă mai mare de un an trebuie prezentate separat pentru fiecare element.) 1. Creanțe comerciale* (ct. 2675* + 2676*+2678*+2679* - 2966* - 2969* + 4092 + 24 411 +413 + 418-491) 2. sume de încasat de la entitățile afiliate (ct. 4511 + 4518 - 4951) 25 3. sume de încasat din interese de participare (ct. 4521 + 4528 - 4952) 26 4. alte creanțe (ct. 425 + 4282 + 431 + 437 + 4382 + 441 + 4424 + 4428 + 444 + 27 445 + 446 + 447 + 4482 + 4582 + 461 + 473 - 496 + 5187) 5. creanțe privind capitalul subscris și nevărsat (ct. 456 - 4953) 28 TOTAL: (rd. 24 la 28) 29 III. INVESTIȚII FINANCIARE PE TERMEN SCURT 1. acțiuni deținute la entitățile afiliate (ct. 501 - 591) 30 2. alte investitii financiare pe termen scurt (ct. 5031 + 5032 + 505 + 5061 + 5062 + 5071 + 5072 + 5081 + 5082 + 5088 + 5089 - 593 - 595 - 596 - 597 - 598+ 5113 + 31 5114) TOTAL: (rd. 30 la 31) 32 * Sumele înscrise la acest rând și preluate din conturile 2675—2679 reprezintă creanțele aferente contractelor de leasing financiar și altor contracte asimilate, precum și alte creanțe imobilizate, scadente într-o perioadă mai mică de 12 luni. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 Sold Nr. începutul Sfârșitul rd. exercițiului exercițiului financiar financiar A B 1 2 IV. CASA SI CONTURI LA BĂNCI (ct. 5112 + 5121 + 5122 + 5123 + 5124 + 5125 + 33 5311 + 5314 + 5321 + 5322 + 5323 + 5328 + 5411 + 5412 + 542) ACTIVE CIRCULANTE --- TOTAL (rd. 23 + 29 + 32 + 33) 34 C. CHELTUIELI ÎN AVANS (ct. 471) 35 D. DATORII CE TREBUIE PLĂTITE ÎNTR-O PERIOADĂ DE UN AN 1. împrumuturi din emisiuni de obligațiuni (ct. 1614 + 1615 + 1617 + 1618 + 1681 - 36 169) 2. sume datorate instituțiilor de credit (ct. 1621 + 1622 + 1624 + 1625 + 1627 + 37 1682 + 5191 + 5192 + 5198) 3. avansuri încasate în contul clienților (ct. 419) 38 4. datorii comerciale (ct. 401 + 404 + 408) 39 5. efecte de comerț de plătit (ct. 403 + 405) 40 6. sume datorate entităților afiliate (ct. 1661 + 1685 + 2691 + 4511 + 4518) 41 7. sume datorate privind interesele de participare (ct. 1662 + 1686 + 2692 + 2693 + 42 4521 + 4528) 8. alte datorii, inclusiv datorii fiscale si alte datorii pentru asigurările sociale (ct. 1623 + 1626 + 167 + 1687 + 2698 + 421 + 423 + 424 + 426 + 427 + 4281 + 431 + 437 + 43 4381 + 441 + 4423 + 4428 + 444 + 446 + 447 + 4481 + 4551 + 4558 + 456 + 457 + 4581 + 462 + 473 + 509 + 5186 + 5193 + 5194 + 5195 + 5196 + 5197) TOTAL: (rd. 36 la 43) 44 E. ACTIVE CIRCULANTE, RESPECTIV DATORII CURENTE NETE (rd. 34 + 35 - 45 44 - 60.2) F. TOTAL ACTIVE MINUS DATORII CURENTE (rd. 19 + 45-60.1) 46 G. DATORII CE TREBUIE PLĂTITE ÎNTR-O PERIOADĂ MAI MARE DE UN AN 1. împrumuturi din emisiuni de obligațiuni (ct. 1614 + 1615 + 1617 + 1618 + 1681 - 47 169) 2. sume datorate instituțiilor de credit (ct. 1621 + 1622 + 1624 + 1625 + 1627 + 48 1682 + 5191 + 5192 + 5198) 3. avansuri încasate în contul clienților (ct. 419) 49 4. datorii comerciale (ct. 401 + 404 + 408) 50 5. efecte de comerț de plătit (ct. 403 + 405) 51 6. sume datorate entităților afiliate (ct. 1661 + 1685 + 2691 + 4511 + 4518) 52 7. sume datorate privind interesele de participare (ct. 1662 + 1686 + 2692 + 2693 + 53 4521 + 4528) 8. alte datorii, inclusiv datorii fiscale si datorii pentru asigurările sociale (ct. 1623 + 1626 + 167 + 1687 + 2698 + 421 + 423 + 424 + 426 + 427 + 4281 + 431 + 437 + 54 4381 + 441 + 4423 + 4428 + 444 + 446 + 447 + 4481 + 4551 + 4558 + 456 + 457 + 4581 + 462 + 473 + 509 + 5186 + 5193 + 5194 + 5195 + 5196 + 5197) TOTAL: (rd. 47 la 54) 55 H. PROVIZIOANE 1. provizioane pentru pensii și alte obligații similare (ct. 1515) 56 2. provizioane pentru impozite (ct. 1516) 57 3. alte provizioane (ct. 1511 + 1512 + 1513 + 1514 + 1518) 58 TOTAL PROVIZIOANE: (rd. 56 +57 + 58) 59 I. VENITURI ÎN AVANS (rd. 60.1 + 60.2), din care: 60 1. subvenții pentru investiții (ct. 131) 60.1 2. venituri înregistrate în avans (ct. 472) 60.2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 11 Sold Nr. începutul Sfârșitul rd. exercițiului exercițiului financiar financiar A B 1 2 J. CAPITAL Șl REZERVE 1. CAPITAL (rd. 62 la 63), din care: 61 --- capital subscris nevărsat (ct. 1011) 62 --- capital subscris vărsat (ct. 1012) 63 II. PRIME DE CAPITAL (ct. 104) 64 III. REZERVE DIN REEVALUARE (ct. 105) Sold C 65 Sold D 66 IV. REZERVE (rd. 68 - 69 + 70 + 71 + 72 + 73 + 74 - 75) 67 1. rezerve legale (ct. 1061) 68 2. rezerve constituite din ajustările pentru pierderi de valoare a imobilizărilor 69 financiare (ct. 1062 sold D) 3. rezerve statutare sau contractuale (ct. 1063) 70 4. rezerve constituite din valoarea titlurilor/actiunilor dobândite cu titlu gratuit 71 (ct. 1065*) 5. rezerve de reevaluare la valoarea justă (ct. 1066) 72 6. rezerve reprezentând surplus realizat din rezerve de reevaluare (ct. 1067) 73 7. alte rezerve (ct. 1068) 74 8. acțiuni proprii (ct. 109) 75 V. REZULTATUL REPORTAT (ct. 117) Sold C 76 Sold D 77 VI. REZULTATUL EXERCIȚIULUI FINANCIAR (ct. 121) Sold C 78 Sold D 79 ----1 Repartizarea profitului (ct. 129) 80 TOTAL CAPITALURI PROPRII (rd. 61 + 64 + 65 - 66 + 67 + 76 - 77 + 78 - 81 79 - 80) Administrator Numele și prenumele......................... Semnătura................................... Ștampila unității întocmit Numele și prenumele¹).................................. Calitatea²)............................................ Semnătura.............................................. Nr. de înregistrare în organismul profesional.......... ¹) Situațiile financiare anuale sunt semnate de persoanele în drept, cuprinzând numele în clar al acestora. 2) Rândul corespunzător calității persoanei care a întocmit situațiile financiare anuale se completează astfel: — directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție, potrivit legii; sau — persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, potrivit legi¹- 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 ANEXA Nr. 2 la instrucțiune SITUAȚIA MODIFICĂRILOR CAPITALULUI PROPRIU la data de 31 decembrie........... — lei — Sold Creșteri Reduceri Sold Denumirea elementului la începutul Total, Prin Total, Prin la sfârșitul exercițiului din care: transfer din care: transfer exercițiului financiar financiar A 1 2 3 4 5 6 Capital subscris Prime de capital Rezerve din reevaluare Rezerve legale Rezerve constituite din ajustările pentru pierderi de valoare a imobilizărilor financiare (sold D) Rezerve statutare sau contractuale Rezerve reprezentând surplusul realizat din rezerve din reevaluare Alte rezerve Acțiuni proprii Rezultatul reportat reprezentând profitul Sold C nerepartizat sau pierderea neacoperită Sold D Rezultatul reportat provenit din adoptarea pentru Sold C prima dată a IAS, mai puțin IAS 29 Sold D Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor Sold C contabile Sold D Rezultatul reportat provenit din trecerea la Sold C aplicarea Reglementărilor contabile conforme cu Sold D Directiva a IV-a Comunităților Economice Europene Rezultatul exercițiului financiar Sold C Sold D Repartizarea profitului Total capitaluri proprii Administrator Numele și prenumele......................... Semnătura................................... Ștampila unității întocmit Numele și prenumele¹)..................................... Calitatea²)............................................... Semnătura................................................. Nr. de înregistrare în organismul profesional............. i) Situațiile financiare anuale sunt semnate de persoanele în drept, cuprinzând și numele în clar al acestora. 2) Rândul corespunzător calității persoanei care a întocmit situațiile financiare anuale se completează astfel: — directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție, potrivit legii; — persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 13 ANEXA Nr. 3 la instrucțiune DATE INFORMATIVE la data de 31 decembrie.. (cod 30) — lei — Nr. Nr. Sume I. Date privind rezultatul înregistrat rd. unități 1 2 Unități care au înregistrat profit 01 Unități care au înregistrat pierdere 02 Din care: II. Date privind plățile restante Nr. Total Pentru Pentru rd. col. 2+3 activitatea activitatea curentă de investiții A B 1 2 3 Plăți restante --- total (rd. 04+08+14 la 18+22), din care: 03 Furnizori restanți --- total (rd. 05 la 07), din care: 04 --- peste 30 de zile 05 --- peste 90 de zile 06 --- peste 1 an 07 Obligații restante față de bugetul asigurărilor sociale --- total 08 (rd. 09 la 13), din care: --- contribuții pentru asigurări sociale de stat datorate de angajatori, salariați și alte 09 persoane asimilate --- contribuții pentru fondul asigurărilor sociale de sănătate 10 --- contribuția pentru pensia suplimentară 11 --- contribuții pentru bugetul asigurărilor pentru șomaj 12 --- alte datorii sociale 13 Obligații restante față de bugetele fondurilor speciale și alte fonduri 14 Obligații restante față de alți creditori 15 Impozite și taxe neplătite la termenul stabilit la bugetul de stat 16 Impozite și taxe neplătite la termenul stabilit la bugetele locale 17 Credite bancare nerambursate la scadență --- total 18 (rd. 19 la 21), din care: --- restante după 30 de zile 19 --- restante după 90 de zile 20 --- restante după 1 an 21 Dobânzi restante 22 Sfârșitul Sfârșitul III. Număr mediu de salariați Nr. exercițiului exercițiului rd. financiar financiar precedent curent A B 1 2 Număr mediu de salariați 23 IV. Plăți de dobânzi și redevențe Nr. Sume rd. A B 1 Venituri brute din dobânzi plătite de persoanele juridice române către persoanele 24 fizice nerezidente din statele membre ale Uniunii Europene, din care: --- impozitul datorat la bugetul de stat 25 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 173/17.111.2010 Venituri brute din dobânzi plătite de persoanele juridice române către persoane 26 juridice afiliate*) nerezidente din statele membre ale Uniunii Europene, din care: --- impozitul datorat la bugetul de stat 27 Venituri din redevențe plătite de persoanele juridice române către persoane juridice 28 afiliate*) nerezidente din statele membre ale Uniunii Europene, din care: --- impozitul datorat la bugetul de stat 29 A B 1 V. Tichete de masă Nr. Sume rd. Contravaloarea tichetelor de masă acordate salariaților 30 A B 1 2 Sfârșitul Sfârșitul Nr. exercițiului exercițiului rd. financiar financiar precedent curent VI. Cheltuieli de inovare**) --- total (rd. 32 la 34), din care: 31 --- cheltuieli de inovare finalizate în cursul perioadei 32 --- cheltuieli de inovare în curs de finalizare în cursul perioadei 33 --- cheltuieli de inovare abandonate în cursul perioadei 34 Sfârșitul Sfârșitul VII. Alte informații Nr. exercițiului exercițiului rd. financiar financiar precedent curent Imobilizări financiare, în sume brute (rd. 36 + 42), din care: 35 Acțiuni deținute la entitățile afiliate, interese de participare, alte titluri imobilizate și 36 obligațiuni pe termen lung, în sume brute (rd. 37 la 41), din care: --- acțiuni cotate 37 --- acțiuni necotate 38 --- părți sociale 39 --- obligațiuni 40 --- acțiuni emise de organismele de plasament colectiv (inclusiv de SIF-uri) 41 Creanțe imobilizate, în sume brute (rd. 43 + 44), din care: 42 --- creanțe imobilizate în lei și exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție 43 de cursul unei valute (din ct. 267) --- creanțe imobilizate în valută (din ct. 267) 44 Creanțe comerciale, avansuri acordate furnizorilor si alte conturi asimilate, în sume 45 brute (ct. 4092 + 411 + 413 + 418) Creanțe în legătură cu personalul și conturi asimilate (ct. 425 + 4282) 46 Creanțe în legătură cu bugetul asigurărilor sociale si bugetul statului (ct. 431 + 437 47 + 4382 + 441 + 4424 + 4428 + 444 + 445 + 446 + 447 + 4482) Alte creanțe (ct. 451 + 453 + 456 + 4582 + 461 + 471 + 473) 48 Dobânzi de încasat (ct. 5187) 49 Investiții pe termen scurt, în sume brute (ct. 501 + 503+ 505 + 506 + 507+ din 50 ct.508) (rd. 51 la 55), din care: --- acțiuni cotate 51 --- acțiuni necotate 52 --- părți sociale 53 --- obligațiuni 54 --- acțiuni emise de organismele de plasament colectiv (inclusiv de SIF-uri) 55 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 15 Alte valori de încasat (ct. 5113 + 5114) 56 Casa în lei și în valută (rd. 58 + 59), din care: 57 --- în lei (ct. 5311) 58 --- în valută (ct. 5314) 59 Conturi curente la bănci în lei și în valută (rd. 61 + 62), din care: 60 --- în lei (ct. 5121) 61 --- în valută (ct. 5124) 62 Alte conturi curente la bănci și acreditive (rd. 64 + 65), din care: 63 --- sume în curs de decontare, acreditive și alte valori de încasat, în lei 64 (ct. 5112 + 5125 + 5411) --- sume în curs de decontare și acreditive în valută (ct. 5125 + 5412) 65 Datorii (rd. 67 + 70 + 73 + 76 + 79 + 82 + 83 + 86 la 90), din care: 66 --- împrumuturi din emisiuni de obligațiuni si dobânzile aferente, în sume brute 67 (ct. 161 + 1681) (rd. 68 + 69), din care: --- în lei 68 --- în valută 69 --- Credite bancare interne pe termen scurt și dobânzile aferente (ct. 5191 + 5192 + 70 5197 + din ct. 5198), (rd. 71 + 72), din care: --- în lei 71 --- în valută 72 --- Credite bancare externe pe termen scurt și dobânzile aferente (ct. 5193 + 5194 73 + 5195 + din ct. 5198), (rd. 74 + 75), din care: --- în lei 74 --- în valută 75 --- Credite bancare pe termen lung și dobânzile aferente (ct. 1621 + 1622 + 1627 + 76 din ct. 1682) (rd. 77 + 78), din care: --- în lei 77 --- în valută 78 --- Credite externe pe termen lung (ct. 1623 + 1624 + 1625 + din ct. 1682) 79 (rd. 80 + 81), din care: --- în lei 80 --- în valută 81 --- Credite de la trezoreria statului (ct. 1626 + din ct. 1682) 82 --- Alte împrumuturi si dobânzile aferente 83 (ct. 166 + 167 + 1685 + 1686 + 1687) (rd. 84 + 85), din care: --- în lei și exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute 84 --- în valută 85 --- Datorii comerciale, avansuri primite de la clienți si alte conturi asimilate, în sume 86 brute (ct. 401 + 403 + 404 + 405 + 408 + 419) --- Datorii în legătură cu personalul si conturi asimilate (ct. 421 + 423 + 424 + 426 + 87 427 + 4281) --- Datorii în legătură cu bugetul asigurărilor sociale si bugetul statului (ct. 431 + 437 88 + 4381 + 441 + 4423 + 4428 + 444 + 446 + 447 + 4481) --- Alte datorii (ct. 451 + 453 + 455 + 456 + 457 + 4581 + 462 + 472 + 473 + 269 + 89 509) --- Dobânzi de plătit (ct. 5186) 90 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 173/17.111.2010 Capital subscris vărsat (ct. 1012) (rd. 92 la 94), din care: 91 --- acțiuni cotate 92 --- acțiuni necotate 93 --- părți sociale 94 Sfârșitul Sfârșitul VIII. Informații privind cheltuielile cu colaboratorii Nr. exercițiului exercițiului rd. financiar financiar precedent curent Cheltuieli cu colaboratorii (ct. 621) 95 *) Pentru statutul de „persoane juridice afiliate” se vor avea în vedere prevederile art. 7 pct. 21 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. **) Cheltuielile de inovare se determină potrivit Regulamentului (CE) nr. 450/2004 al Comisiei, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 267/14.08.2004. Administrator Numele și prenumele.................................. Semnătura............................................ Ștampila unității întocmit Numele și prenumele¹).................................... Calitatea²).............................................. Semnătura................................................ Nr. de înregistrare în organismul profesional O Situațiile financiare anuale sunt semnate de persoanele în drept, cuprinzând și numele în clar al acestora. 2) Rândul corespunzător calității persoanei care a întocmit situațiile financiare anuale se completează astfel: — directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție, potrivit legii; — persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441590 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173/17.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495