Cristina- Gabriela F. Popescu Digitally signed by Cristina- Gabriela F. Popescu Date: 2010.03.16 10:40:53 +02:00 Reason: Regia Autonoma Monitorul Oficial Location: București MONITORUL OFICIAL Anul 178 (XXII) —Nr. 168 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 16 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA 156. — Hotărâre pentru aprobarea formularelor de raport anual............................................... 2-14 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE 3. — Lista partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale și a candidaților independenți participanți la alegerile parțiale din 21 februarie 2010 care au depus raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale până la data de 9 martie 2010, conform art. 38 alin. (1¹) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, pentru alegerile locale parțiale desfășurate conform Hotărârii Guvernului nr. 39/2010 privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru alegerea unui consiliu local și a primarilor în unele circumscripții electorale........................... 15 ★ Rectificări ........................................... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 168/16.111.2010 ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA CAMERAAUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA HOTĂRÂRE pentru aprobarea formularelor de raport anual în temeiul prevederilor art. 6 alin. (3) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 26 alin. (2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în data de 16 decembrie 2009, hotărăște: Art. 1. — Se aprobă formularele de raport anual pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), persoane fizice și juridice, prevăzute în anexele nr. 1 și 2. Art. 2. — Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care au obținut venituri din activități de audit financiar/statutar, audit intern și/sau alte activități în calitate de auditor financiar ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR raportul anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 1 — Raport anual privind activitatea desfășurată — persoane fizice. Art. 3. —Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care au obținut venituri din activități de audit financiar/statutar, audit intern și/sau alte activități în calitate de auditor financiar ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR raportul anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 2 — Raport anual privind activitatea desfășurată — persoane juridice. Art. 4. — Prezenta hotărâre se aplică pentru anul de raportare 2009. Anexele A3 și A4 la Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 75/2006 pentru modificarea formularelor de raport anual prevăzute în Normele privind procedurile de control al calității auditului financiar, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 11/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52 din 23 ianuarie 2007, se abrogă. Anexele A1 și A2 la Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 75/2006 devin anexele nr. 3 și 4 la prezenta hotărâre. Art. 5. —Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 6. — Departamentul de servicii pentru membri va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. Art. 7. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Camerei Auditorilor Financiari din România, Ion Mihăilescu București, 1 februarie 2010. Nr. 156.’ ANEXA Nr. 1 RAPORT ANUAL privind activitatea desfășurată — persoane fizice Acest raport se referă la activitatea desfășurată în cursul anului.....................................de către auditorul financiar, persoană fizică,......................................................................................................... Nr. carnetului...................................... Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicită raportul anual în vederea monitorizării activității desfășurate de către membrii săi. CONFIRMĂRI Șl ANGAJAMENTE Dacă nu puteți să declarați unul sau mai multe dintre următoarele puncte, vă rugăm să tăiați și să includeți o prezentare detaliată a motivelor pentru care nu puteți să faceți declarația respectivă. ÎNREGISTRARE 1. Confirm că îndeplinesc condițiile legale pentru exercitarea independentă a profesiei, ca auditor financiar activ. Confirm că sunt în concordanță cu reglementările legale în vigoare. 2. Confirm că am stabilit și am aplicat procedurile necesare pentru ca eu, angajații, colaboratorii și/sau subcontractanții să putem desfășura, într-un mod competent, activități de audit financiar, audit intern și/sau orice alte activități în calitate de auditor financiar. 3. Confirm că am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificările de circumstanțe apărute. 4. îmi asum responsabilitatea că activitatea mea, a angajaților, colaboratorilor și subcontractorilor se va desfășura în permanență în conformitate cu reglementările legale în vigoare. SEMNĂTURI Subsemnatul certific în deplină cunoștință de cauză că angajamentele, confirmările și informațiile conținute în acest raport reprezintă o declarație adevărată și corectă privind circumstanțele în care îmi desfășor activitatea. Semnătura auditorului financiar L.S. a membru CAFR Data completării............................ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 168/16.111.2010 Informații generale privind completarea formularului 3 Vă rugăm ca la completare să adăugați orice explicații sau note direct pe acest formular. Dacă spațiul nu este suficient, atașați pagini suplimentare și menționați pe formular acest lucru, notând numărul de pagini adăugate. în anumite circumstanțe, formularul cere atașarea unor declarații care să conțină informații suplimentare. Acolo unde astfel de informații au fost oferite CAFR într-un formular anterior, iar circumstanțele nu s-au schimbat de la acea dată, atașați copia acelei declarații. Acolo unde se cer răspunsuri de tipul DA, NU sau NICIUNA, încercuiți opțiunea adecvată. A. Date de identificare Secțiunea A conține date relativ constante. Membrii CAFR sunt obligați să notifice acesteia, în termenul legal prevăzut în Regulamentul de organizare și funcționare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările și completările ulterioare, orice modificări intervenite. A. 1. Identificarea persoanei fizice Numele și prenumele auditorului financiar: Adresa: Telefon fix și mobil: Fax: Cod numeric personal/Cod fiscal: E-mail: Numărul certificatului de auditor financiar: Societatea/lnstituția unde se desfășoară activitatea de bază: Funcția: A.2. Auditorii financiari care desfășoară activitate în numele și în contul dvs. (angajați, cu excepția subcontractorilor și colaboratorilor, care se vor declara la subsecțiunea B.1) Nr. Numele și prenumele Nr. carnetului crt. 1. 2. B. Colaborare cu auditori financiari, diverși experți Ați colaborat în elaborarea lucrărilor cu alți auditori financiari, persoane fizice sau juridice, ori diverși experți? DA/NU Dacă NU, vă rugăm să treceți la secțiunea C. Dacă DA, se vor menționa: B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanți sau colaboratori — auditori financiari Nr. Numele/Denumirea subcontractantului/colaboratorului Nr. carnetului/autorizației Onorariul acordat conform contractului crt. (lei) 1. 2. B.2. Activitate în calitate de subcontractant sau colaborator— auditori financiari Nr. Numele/Denumirea contractorului principal Nr. carnetului/autorizației Onorariul obtinut conform contractului crt. (lei) 1. 2. B.3. Contracte comune — auditori financiari Nr. Numele/Denumirea partenerului Nr. carnetului/autorizației Onorariul repartizat crt. (lei) 1. 2. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 168/16.111.2010 B.4. Colaborare cu experți Nr. Numele/Denumirea expertului Calitatea Organismul profesional al cărui crt. membru este (după caz) 1. 2. C. Clienti si onorarii obținute f » > Informații generale privind completarea secțiunii Secțiunea C trebuie completată cu informațiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmește raportul anual. în cadrul acesteia trebuie să declarați doar societățile-client pentru care au fost prestate activități în calitate de auditor financiar. Societățile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, dacă auditați întregul grup. Vă rugăm, menționați în subsecțiunea C.1 numărul de clienți pentru care s-au prestat servicii în anul pentru care se raportează, cu excepția misiunilor de auditfinanciar/statutar, pentru care raportarea se face doar în anul în care se emite raportul de audit. C. 1. Număr de clienți Entități de interes public** Alte entități Activitatea Nr. contracte Nr. contracte C.P.* s* C.P.* S* Audit financiar, din care: --- Audit statutar Audit intern Revizuirea situațiilor financiare Audit cu scop special Proceduri convenite Servicii de compilare a situațiilor financiare Consultanță Alte activități Total Cursuri de pregătire profesională DA/NU * C.P. înseamnă clienți unde firma de audit este contractant principal. S înseamnă clienți unde sunteți subcontractant sau colaborator. ** Entități de interes public: Situația clienților (C.P.) de interes public Audit Audit Revizuire Scop Proceduri Consultanță Compilare la data de 31.12............(anul) statutar intern special convenite 1. Societăți reglementate și supravegheate de Banca Națională a României (instituții de credit): 1.1. Bănci: --- din care cotate 1.2. Cooperative de credit 1.3. Instituții financiare nebancare 2. Societăți reglementate și supravegheate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor --- societăți de asigurare și reasigurare: --- din care cotate 3. Instituții reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare*** 4. Companii și societăți naționale ”* Aceste entități conform clasificării Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare sunt: intermediari care prestează servicii de investiții financiare în România, agenți, traderi, consultanți de investiții, societăți de administrare a investițiilor, fonduri deschise de investiții, societăți de investiții, fonduri închise de investiții, societăți de investiții de tip închis, depozitari, operatori de piață, operatori de sistem, reprezentanți ai compartimentului de control intern, administratori speciali, lichidatori, evaluatori/experți independenți, investitori calificați, entități care efectuează operații posttranzacționare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 168/16.111.2010 5 Situația clienților (C.P.) de interes public Audit Audit Revizuire Scop Proceduri Consultanță Compilare la data de 31.12............(anul) statutar intern special convenite 5 . Societăți comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată: --- piața principală (BVB); --- piața alternativă de tranzacționare (RASDAQ) 6. Persoane juridice care aparțin unui grup de societăți și intră în perimetrul de consolidare de către o societate- mamă care aplică Standarde Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) 7. Persoane juridice, altele decât cele prevăzute la pct. 1---6, care beneficiază de împrumuturi nerambursabile sau cu garanția statului TOTAL GENERAL: C.2. Veniturile obținute în calitate de auditor financiar C.2 a) Venitul din misiunile de audit al situațiilor financiare Totalul onorariilor contractate din desfășurarea activității de audit financiar/statutar se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. Pentru calculul cotizației variabile se va ține cont și de onorariul mediu orar calculat ca urmare a inspecțiilor de calitate efectuate în exercițiul anterior, publicate pe site-ul CAFR la începutul fiecărui an (baza de calcul al cotizațiilor variabile pentru misiunile de audit financiar, conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 140/2009 privind aprobarea cotizațiilor și tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România și pentru stagiarii în activitatea de audit financiar). Situația misiunilor de audit al situațiilor financiare finalizate Indicativ client (C.P.) Onorarii Număr de ore planificate Onorarii cedate subcontractorilor (conform contractului) C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 ....... TOTAL: xxxxxxxxxxxxx 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 168/16.111.2010 C.2 b) Venitul din alte activități Totalul onorariilor obținute din desfășurarea celorlalte activități angajate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obține prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără TVA), mai puțin sumele ce au fost cedate subcontractorilor și colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligația menționării lor în subsecțiunea B.1. Venituri din alte activități —lei — 1 ---Audit intern 2 --- Revizuirea situațiilor financiare 3 ---Audit cu scop special 4 --- Proceduri convenite 5 --- Servicii de compilare a situațiilor financiare 6 --- Consultanță 7 --- Cursuri de pregătire profesională 8 --- Alte activități Total venituri obținute din alte activități: D. Criterii de autoevaluare a independenței, competenței și a calității activității D.1. Independență a) Ați stabilit și aplicat proceduri privind asigurarea respectării de către dvs., angajații, subcontractanții și DA/NU colaboratorii dvs. a principiilor de confidențialitate și independență, așa cum sunt menționate în Codul privind conduita etică și profesională? b) Dețineți dvs. sau persoanele implicate în activitățile dvs. o influență notabilă asupra unei alte societăți ori o altă DA/NU societate deține o influență notabilă asupra dvs. sau asupra persoanelor implicate în activitățile dvs.? Dacă „DA”, care este obiectul principal de activitate al acestei societăți? c) Este amenințată independența dvs. de unul sau mai mulți dintre următorii factori: (i) dependență financiară față de un client? DA/NU (ii) relații personale sau familiale? DA/NU (iii) participații la fonduri mutuale ce au investit într-un client? DA/NU (iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client? DA/NU (v) interese de afaceri comune cu clienții? DA/NU d)Ați stabilit și urmat proceduri pentru: (i) a împiedica orice persoană să aibă o influență ce ar putea să afecteze independența sau integritatea în DA/NU cadrul activităților desfășurate? (ii) a asigura faptul că independența sau capacitatea de a efectua activitate în mod corespunzător sunt luate DA/NU în considerare și înregistrate înaintea încheierii contractului? Dacă se răspunde cu „NU" la lit. a), cu „DA" la lit. b), cu „DA" la una dintre întrebările de la lit. c) sau cu „NU" la una dintre întrebările de la lit. d), vă rugăm să atașați o declarație care să clarifice situația și prezentați orice alte măsuri de protecție adoptate de dvs. D.2. Reputație morală și profesională a) Ați stabilit și urmat proceduri pentru a vă asigura că dvs., ca auditor financiar, precum și persoanele implicate DA/NU în activitățile dvs. aveți o reputație profesională și morală adecvată? b) Există aspecte în ceea ce vă privește pe dvs. sau persoanele implicate în activitățile dvs. care să ridice semne DA/NU de întrebare asupra bunei reputații profesionale și morale? c) Dacă „DA”, a luat CAFR cunoștință de aspectele respective? DA/NU Dacă se răspunde cu „NU" la lit. a), cu „DA" la lit. b) sau cu „NU" la lit. c), vă rugăm să atașați o declarație explicativă. D.3. Asigurare profesională și reclamații a) Ați fost asigurat profesional pentru riscul din audit financiar, audit intern și/sau riscul din alte activități exercitate DA/NU în calitate de auditor financiar, pe perioada de raportare, conform cerințelor CAFR? DA/NU/ b) Privind activitatea desfășurată, ați primit reclamații care nu au fost rezolvate sau care ar putea să rămână NICIUNA nerezolvate de la ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacă prezentul este primul raport anual)? (Răspundeți cu „NICIUNA” dacă nu s-au primit reclamații). Dacă răspundeți cu „NU" la lit. a) sau cu „DA" la lit. b), vă rugăm să oferiți informații suplimentare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 168/16.111.2010 7 D.4. Competență în audit a) Aplicați procedurile minimale de audit? DA/NU b) Utilizați o listă de verificare a prezentării conturilor actualizată? DA/NU c) Utilizați o documentație adecvată acolo unde angajamentul presupune utilizarea unor experți? DA/NU/ (Răspundeți cu „NICIUNA” dacă nu ați avut niciun client care să necesite utilizarea acestora.) NICIUNA d) (i) Dvs. și angajații care sunt auditori financiari ați efectuat orele de pregătire profesională continuă structurate DA/NU și nestructurate, conform normelor emise de CAFR? Dacă răspundeți cu „DA”, vă rugăm să specificați perioada și organizatorul.......................................(Departamentul admitere pregătire continuă și stagiari). (ii) Există o pregătire adecvată pentru angajamentele specializate? (Răspundeți cu „NICIUNA” dacă nu aveți clienți DA/NU/ de acest tip.) NICIUNA (iii) Păstrați evidențe privind procesul de pregătire profesională continuă? DA/NU Dacă răspundeți cu „NU” la oricare dintre întrebările de mai sus, vă rugăm să atașați o declarație oferind detalii despre cum este menținută și ținută evidența competenței individuale. Dacă răspundeți cu „DA”la lit. c), vă rugăm să vă asigurați că ați completat secțiunea B4. E. Alte informații a) Sunteți membru al altor organisme profesionale de profil din țară și/sau din străinătate? (Dacă se răspunde cu DA/NU „DA”, vă rugăm să menționați aceste organisme......................................................................................................) DA/NU b) Ați intrat în posesia tuturor numerelor revistei CAFR „Audit financiar”? (Dacă „NU”, vă rugăm să menționați numerele revistei pe care nu le dețineți..............................................................) c) Avansul la cotizația variabilă aferentă prezentului raport anual (calculată pentru onorariile facturate pentru semestrul I al anului de raportare) a fost achitat cu (tip document)..............., (număr document).......................... (dată document)......................... d) Cotizația fixă pentru dvs. aferentă anului următor celui de raportare a fost achitat cu (tip document)............. (număr document)................, (dată document)........................ e) Diferența de cotizație variabilă aferentă prezentului raport anual a fost achitată cu (tip document)................. (număr document)..............., (dată document)......................... PROCEDURĂ DE VERIFICARE: înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeți toate secțiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet și corect. Corecturile și corespondența ulterioară sunt costisitoare. Pasul 1. Verificați dacă ați completat toate secțiunile. Pasul 2. Verificați dacă angajamentele și confirmările de pe prima pagină au fost citite și semnate de persoana(ele) potrivită(e). Pasul 3. Asigurați-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei. Pasul 4. Verificați dacă ați atașat la raport toate declarațiile cerute, acolo unde este cazul. Pasul 5. Păstrați o copie a raportului și a oricăror declarații împreună cu datele primare utilizate pentru compilarea acestuia. Pasul 6. Asigurați-vă că trimiteți CAFR toate paginile completate ale formularului, împreună cu orice declarații cerute. Pasul 7. Vă rugăm să anexați următoarele documente: a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de plată a primei/primelor de asigurare; b) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligațiilor de către toți auditorii financiari asociați/acționari, administratori sau angajați, privind cele 20 de ore de pregătire profesională continuă structurată, în cazul în care v-au fost eliberate; c) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligațiilor de către toți auditorii financiari asociați/acționari, administratori sau angajați, privind cele 20 de ore de pregătire profesională continuă nestructurată, în cazul în care v-au fost eliberate. VĂ MULȚUMIM CĂ AȚI COMPLETAT ACEST FORMULAR. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 168/16.111.2010 ANEXA Nr. 2 RAPORT ANUAL privind activitatea desfășurată — persoane juridice Acest raport se referă la activitatea desfășurată în cursul anului .................... de către auditorul financiar, persoană juridică...................... Nr. autorizației......... Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicită raportul anual în vederea monitorizării activității desfășurate de către membrii săi. CONFIRMĂRI Șl ANGAJAMENTE Dacă nu puteți să declarați unul sau mai multe dintre următoarele puncte, vă rugăm să tăiați și să includeți o prezentare detaliată a motivelor pentru care nu puteți să faceți declarația respectivă. ÎNREGISTRARE 1. Confirm că structura acționariatului și controlul firmei sunt în concordanță cu reglementările legale în vigoare. 2. Confirm că firma a stabilit și a aplicat procedurile necesare pentru ca auditorii financiari asociați, angajați, colaboratori și/sau subcontractanți care desfășoară activități de audit financiar, audit intern și alte activități în calitate de auditor financiar sa fie și să continue sa fie compete’nți pentru a desfășura activitățile mai sus menționate pentru care sunt responsabili. 3. Confirm că am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificările de circumstanțe apărute. 4. îmi iau angajamentul că activitatea firmei se va desfășura în permanență în conformitate cu reglementările legale în vigoare. SEMNĂTURI Subsemnatul certific în deplină cunoștință de cauză că angajamentele, confirmările și informațiile conținute în acest raport reprezintă o declarație adevărată și corectă privind circumstanțele în care firma își desfășoară activitatea. Numele reprezentantului firmei de audit L.S. Semnătura reprezentantului firmei de audit............................ a membru CAFR Data completării............................. Informații generale privind completarea formularului Vă rugăm ca la completare să adăugați orice explicații sau note direct pe acest formular. Dacă spațiul nu este suficient, atașați pagini suplimentare și menționați pe formular acest lucru, notând numărul de pagini adăugate. în anumite circumstanțe, formularul cere atașarea unor declarații care să conțină informații suplimentare. Acolo unde astfel de informații au fost oferite CAFR într-un formular anterior, iar circumstanțele nu s-au schimbat de la acea dată, atașați copia acelei declarații. Acolo unde se cer răspunsuri de tipul DA, NU sau NICIUNA, încercuiți opțiunea adecvată. A. Date de identificare Informații generale privind completarea secțiunii Secțiunea A conține date relativ constante. Membrii CAFR sunt obligați să notifice acesteia, în termenul legal prevăzut în Regulamentul de organizare și funcționare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările și completările ulterioare, orice modificări intervenite. A. 1. Sediu social și puncte de lucru A. 1.1. Identificarea firmei de audit — sediul social Denumirea firmei de audit: Cod unic de înregistrare: Adresa sediului social: Telefon fix și mobil: Fax: E-mail: Numărul autorizației: Persoana de contact: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 168/16.111.2010 9 A. 1.2. Identificarea firmei de audit — punctul de lucru* Adresa punctului de lucru: Telefon fix și mobil: Fax: E-mail: * în cazul în care există mai multe puncte de lucru, atașați pagini suplimentare și scrieți pe formular că ați făcut acest lucru. A.2. Asociați/Acționari și administratori ai firmei de audit A.2.1. Asociați/Acționari ai firmei Nr. Adresa biroului/ Nr. carnetului/autorizației Părți sociale/ crt. Numele și prenumele/Denumirea firmei Sediul social Telefon (dacă este cazul) Acțiuni deținute (%)' 1. 2. 3. A.2.2. Administratori ai firmei Nr. Numele și prenumele/Denumirea firmei Adresa biroului/ Telefon Nr. carnetului/autorizației Puteri deținute crt. Sediul social (dacă este cazul) 1. 2. 3. A.3. Auditori financiari care desfășoară activitate în numele și în contul firmei de audit (asociați, administratori și angajați, cu excepția subcontractorilor și colaboratorilor, care se vor declara la subsecțiunea B.1) Nr. Numele și prenumele Nr. carnetului crt. 1. 2. 3. A.4. Asocieri și firme de audit cu conducere comună A.4.1. O asociere națională este orice asociație sau federație de firme ce acționează pe teritoriul României. O asociere internațională este orice asociație sau federație internațională de firme în afara granițelor naționale. Face parte firma de audit dintr-o asociere națională sau internațională? DA/NU Dacă NU, vă rugăm să treceți la subsecțiunea A.4.2. Dacă DA, se va menționa: Nr. Numele asocierii Detalii privind asocierea crt. A.4.2. Firmele cu conducere comună reprezintă două sau mai multe firme de audit la care unul sau mai mulți asociați/acționari sau administratori sunt comuni. Asociații/Acționarii sau administratorii firmei de audit sunt și asociați/acționari ori administratori la alte firme DA/NU de audit? Dacă NU, vă rugăm să treceți la secțiunea B. Dacă DA, se va menționa: Nr. Numele auditorului financiar Firma conectată Nr. autorizației Calitatea în cadrul firmei crt. asociat/acționar/administrator conectate 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 168/16.111.2010 B. Colaborare cu auditori financiari, diverși experți A colaborat firma în elaborarea lucrărilor cu alți auditori financiari, persoane fizice sau juridice, ori cu diverși experți? DA/NU Dacă NU, vă rugăm să treceți la secțiunea C. Dacă DA, se va menționa: B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanți și/sau de colaboratori — auditori financiari Nr. Numele/Denumirea subcontractantului/colaboratorului Nr. carnetului/autorizației Onorariul acordat conform contractului crt. (lei) 1. 2. B.2. Activitate în calitate de subcontractanți și/sau de colaboratori — auditori financiari Nr. Numele/Denumirea contractorului principal Nr. carnetului/autorizației Onorariul obtinut conform contractului crt. (lei) 1. 2. B.3. Contracte comune cu alți auditori financiari Nr. Numele/Denumirea partenerului Nr. carnetului/autorizației Onorariul repartizat crt. (lei) 1. 2. B.4. Colaborare cu diverși experți Nr. Numele/Denumirea expertului Calitatea Organismul profesional al cărui crt. membru este (după caz) 1. 2. C. Clienți și onorarii obținute Informații generale privind completarea secțiunii _ Secțiunea C trebuie completată cu informațiile valabile la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmește raportul anual. în cadrul acesteia, trebuie să declarați doar societățile-client pentru care au fost prestate activități în calitate de auditor financiar. Societățile-client care fac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, dacă auditați întregul grup. Vă rugăm menționați în subsecțiunea C.1 numărul de clienți pentru care s-au prestat servicii în anul pentru care se raportează, cu excepția misiunilor de audit financiar/statutar, pentru care raportarea se face doar în anul în care se emite raportul de audit. C. 1. Număr de clienți Entități, de interes public** Alte entități Activitatea Nr. contracte Nr. contracte C.P.* s* C.P.* S* Audit financiar, din care: --- Audit statutar Audit intern Revizuirea situațiilor financiare Audit cu scop special Proceduri convenite Servicii de compilare a situațiilor financiare Consultanță Alte activități Total Cursuri de pregătire profesională DA/NU * C.P. înseamnă clienți unde firma de audit este contractant principal. S înseamnă clienți unde sunteți subcontractant sau colaborator. ** Entități de interes public: Situația clienților (C.P.) de interes public Audit Audit Revizuire Scop Proceduri Consultanță Compilare la data de 31.12............(anul) statutar intern special convenite 1. Societăți reglementate și supravegheate de Banca Națională a României (instituții de credit): 1.1. Bănci: --- din care cotate MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 168/16.111.2010 11 Situația clienților (C.P.) de interes public Audit Audit Revizuire Scop Proceduri Consultanță Compilare la data de 31.12............(anul) statutar intern special convenite 1.2. Cooperative de credit 1.3. Instituții financiare nebancare 2. Societăți reglementate și supravegheate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor --- societăți de asigurare și reasigurare: --- din care cotate 3. Instituții reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare*** 4. Companii și societăți naționale 5 . Societăți comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată: --- piața principală (BVB); --- piața alternativă de tranzacționare (RASDAQ) 6. Persoane juridice care aparțin unui grup de societăți și intră în perimetrul de consolidare de către o societate- mamă care aplică Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) 7. Persoane juridice, altele decât cele prevăzute la pct. 1---6, care beneficiază de împrumuturi nerambursabile sau cu garanția statului TOTAL GENERAL: *** Aceste entități conform clasificării Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare sunt: intermediari care prestează servicii de investiții financiare în România, agenți, traderi, consultanți de investiții, societăți de administrare a investițiilor, fonduri deschise de investiții, societăți de investiții, fonduri închise de investiții, societăți de investiții de tip închis, depozitări, operatori de piață, operatori de sistem, reprezentanți ai compartimentului de control intern, administratori speciali, lichidatori, evaluatori/experți independenți, investitori calificați, entități care efectuează operații posttranzacționare. C.2. Veniturile obținute în calitate de auditor financiar C.2 a) Venitul din misiunile de audit al situațiilor financiare Totalul onorariilor contractate din desfășurarea activității de audit financiar/statutar se raportează integral în anul în care s-a emis raportul de audit. Pentru calculul cotizației variabile se va ține cont și de onorariul mediu orar calculat ca urmare a inspecțiilor de calitate efectuate în exercițiul anterior, publicate pe site-ul CAFR la începutul fiecărui an (baza de calcul al cotizațiilor variabile pentru misiunile de audit financiar, conform Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 140/2009 privind aprobarea cotizațiilor și tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România și pentru stagiarii în activitatea de audit financiar). Situația misiunilor de audit al situațiilor financiare finalizate Indicativ client (C.P.) Onorarii Număr de ore planificate Onorarii cedate subcontractorilor (conform contractului) C1 C2 C3 C4 C5 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 168/16.111.2010 Situația misiunilor de audit al situațiilor financiare finalizate Indicativ client (CP) Onorarii Număr de ore planificate Onorarii cedate subcontractorilor (conform contractului) C6 C7 C8 C9 C10 ....... TOTAL: xxxxxxxxxxxxx C.2 b) Venitul din alte activități Totalul onorariilor obținute din desfășurarea celorlalte activități angajate în calitate de auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obține prin însumarea valorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără TVA), mai puțin sumele ce au fost cedate subcontractorilor și colaboratorilor, membri ai CAFR, cu obligația menționării lor în subsecțiunea B.1. Venituri din alte activități — lei — 1 ---Audit intern 2 --- Revizuirea situațiilor financiare 3 ---Audit cu scop special 4 --- Proceduri convenite 5 --- Servicii de compilare a situațiilor financiare 6 --- Consultanță 7 --- Cursuri de pregătire profesională 8 --- Alte activități Total venituri obținute din alte activități: D. Criterii de autoevaluare a independenței, competenței și a calității activității D. 1. Independență a) A stabilit și a aplicat firma dvs. proceduri privind asigurarea respectării de către auditorii financiari asociați, DA/NU toți angajații, subcontractanții și colaboratorii a principiilor de confidențialitate și independență, așa cum sunt menționate în Codul privind conduita etică și profesională? b) Deține firma dvs. sau persoanele implicate în activitățile de audit, inclusiv dvs., o influență notabilă asupra DA/NU unei alte firme sau o altă firmă deține o influență notabilă asupra dvs., a firmei dvs. sau asupra persoanelor implicate în activitățile desfășurate? Dacă „DA”, care este obiectul principal de activitate al acestei firme? c) Este amenințată independența firmei dvs. de unul sau mai mulți dintre următorii factori: (i) dependență financiară față de un client? DA/NU (ii) relații personale sau familiale? DA/NU (iii) participații la fonduri mutuale ce au investit într-un client? DA/NU (iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client? DA/NU (v) interese de afaceri comune cu clienții? DA/NU d) A stabilit și a urmat firma dvs. proceduri pentru: (i) a împiedica orice persoană să aibă o influență ce ar putea să afecteze independența sau integritatea în DA/NU cadrul activităților desfășurate? (ii) a asigura faptul că independența sau capacitatea de a efectua activitate în mod corespunzător sunt luate DA/NU în considerare și înregistrate înaintea încheierii contractului? Dacă se răspunde cu „NU” la lit. a), cu „DA” la lit. b), cu „DA” la una dintre întrebările de la lit. c) sau cu „NU” la una dintre întrebările de la lit. d), vă rugăm să atașați o declarație care să clarifice situația și prezentați orice alte măsuri de protecție adoptate de firmă. D.2. Reputație morală și profesională a) A stabilit și urmat firma dvs. proceduri pentru a se asigura că dvs. ca auditor financiar-asociat, precum și DA/NU persoanele implicate în activitățile firmei dvs. au o reputație profesională și morală adecvată? DA/NU b) Există aspecte în ceea ce vă privește pe dvs., toți angajații, subcontractanții sau colaboratorii, care să ridice DA/NU semne de întrebare asupra bunei reputații profesionale și morale a firmei dvs.? c) Dacă „DA”, a luat CAFR cunoștință de aspectele respective? Dacă se răspunde cu „NU” la lit. a), cu „DA” la lit. b) sau cu „NU” la lit. c), vă rugăm să atașați o declarație explicativă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 168/16.111.2010 13 D.3. Asigurare profesională și reclamații a) Afostfirma dvs. asigurată profesional pentru riscul de audit financiar, audit intern și/sau riscul din alte activități DA/NU exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de raportare, conform cerințelor CAFR? DA/NU/ b) Privind activitatea desfășurată, a primit firma reclamații care nu au fost rezolvate sau care ar putea să rămână NICIUNA nerezolvate de la ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacă prezentul este primul raport anual)? (Răspundeți cu „NICIUNA” dacă nu s-au primit reclamații). Dacă răspundeți cu „NU" la lit. a) sau cu „DA” la lit. b), vă rugăm să oferiți informații suplimentare. D.4. Competență în audit a) Aplică firma procedurile minimale de audit? DA/NU b) Este utilizată o listă de verificare a prezentării conturilor actualizată? DA/NU c) Se utilizează o documentație adecvată acolo unde angajamentul presupune utilizarea unor experți? DA/NU/ (Răspundeți cu „NICIUNA” dacă nu ați avut niciun client care să necesite utilizarea acestora.) NICIUNA d) (i) Dvs. și angajații care sunt auditori financiari ați efectuat orele de pregătire profesională continuă structurate DA/NU și nestructurate, conform normelor emise de CAFR? Dacă răspundeți cu „DA”, vă rugăm să specificați perioada și organizatorul.................................................................. (ii) Există o pregătire adecvată pentru angajamentele specializate? (Răspundeți cu „NICIUNA” dacă nu aveți DA/NU/ clienti de acest tip.) NICIUNA (iii) Păstrează firma evidențe privind procesul de pregătire profesională continuă? DA/NU Dacă răspundeți cu „NU" la oricare dintre întrebările de mai sus, vă rugăm să atașați o declarație oferind detalii despre cum este menținută și ținută evidența competenței individuale. Dacă răspundeți cu „DA” la lit. c), vă rugăm să vă asigurați că ați completat secțiunea B.4. E. Alte informații a) Este firma dvs. membră a altor organisme profesionale de profil din țară și/sau din străinătate? (Dacă se DA/NU răspunde cu „DA”, vă rugăm să menționați aceste organisme........................................................................... ) b) Avansul la cotizația variabilă aferentă prezentului raport anual (calculată pentru onorariile facturate pentru semestrul I al anului de raportare) a fost achitat cu (tip document).................................................., (număr document)................................., (dată document).......................... c) Cotizația fixă pentru firma de audit aferentă anului următor celui de raportare a fost achitată cu (tip document) ........., (număr document).................(dată document)......................... d) Diferența de cotizație variabilă aferentă prezentului raport anual a fost achitată cu (tip document)........., (număr document)..............., (dată document)......................... PROCEDURĂ DE VERIFICARE: înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeți toate secțiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet și corect. Corecturile și corespondența ulterioară sunt costisitoare. Pasul 1. Verificați dacă ați completat toate secțiunile. Pasul 2. Verificați dacă angajamentele și confirmările de pe prima pagină au fost citite și semnate de persoana(ele) potrivită(e). Pasul 3. Asigurați-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei. Pasul 4. Verificați dacă ați atașat la raport toate declarațiile cerute, acolo unde este cazul. Pasul 5. Păstrați o copie a raportului și a oricăror declarații împreună cu datele primare utilizate pentru compilarea acestuia. Pasul 6. Asigurați-vă că trimiteți CAFR toate paginile completate ale formularului, împreună cu orice declarații cerute. Pasul 7. Vă rugăm să anexați următoarele documente: a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferent perioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de plată a primei/primelor de asigurare; b) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligațiilor de către toți auditorii financiari asociați/acționari, administratori sau angajați, privind cele 20 de ore de pregătire profesională continuă structurată, în cazul în care v-au fost eliberate; c) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligațiilor de către toți auditorii financiari asociați/acționari, administratori sau angajați, privind cele 20 de ore de pregătire profesională continuă nestructurată, în cazul în care v-au fost eliberate. VĂ MULȚUMIM CĂ AȚI COMPLETAT ACEST FORMULAR. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 168/16.111.2010 ANEXA Nr. 3 — Se completează numai de către persoane fizice fără activitate — DECLARAȚIE cu privire la activitatea desfășurată — persoane fizice — Subsemnatul/Subsemnata........................domiciliat/domiciliată în............... str............................nr......bl........, sc...., et...., ap....., județul/sectorul.............. telefon fix ............., mobil .........., fax ..........., e-mail ............................. angajat/angajată la.........................în funcția de...................având calitatea de membru activ al CAFR, posesor al carnetului de auditor financiar nr....., declar pe propria răspundere că NU am desfășurat activități de audit financiar, audit intern sau orice alte activități în calitate de auditor financiar și, prin urmare, nu am obținut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul.. Menționez că: □ sunt membru și al următoarelor organisme profesionale de profil din țară și/sau din străinătate: □ NU sunt membru al altor organisme profesionale de profil din țară și/sau din străinătate. Data....................................... Semnătura............. L. S. ANEXA Nr. 4 — Se completează numai de către persoane juridice fără activitate — D EC LARAȚI E cu privire la activitatea desfășurată — persoane juridice — Societatea Comercială.........................., membră CAFR cu autorizația nr.................., cu sediul în ............... str....................... nr......, bl....., sc......, et....., ap........, județul/sectorul...............telefon fix..............., mobil................, fax.........., e-mail .............................reprezentată prin .................................declar că societatea mai sus menționată NU a desfășurat activități de audit financiar, audit intern sau orice alte activități în calitate de auditor financiar și, prin urmare, nu a obținut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul Menționez că societatea: □ este membră și a următoarelor organisme profesionale de profil din țară și/sau din străinătate □ NU este membră a altor organisme profesionale de profil din țară și/sau din străinătate. Data Semnătura reprezentantului legal L. S. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 168/16.111.2010 15 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ LISTA partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale și a candidaților independenți participanți la alegerile parțiale din 21 februarie 2010 care au depus raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale până la data de 9 martie 2010, conform art. 38 alin. (1¹) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, pentru alegerile locale parțiale desfășurate conform Hotărârii Guvernului nr. 39/2010 privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru alegerea unui consiliu local și a primarilor în unele circumscripții electorale, după cum urmează: 1. Județul Cluj, comuna Bonțida: — Partidul Național Liberal; — Partidul Social Democrat; — Candidat independent — Bodocan Vasile; — Candidat independent — Călâțean Marcel Silviu. 2. Județul Neamț, comuna Bicazu Ardelean: — Partidul Verde; — Partidul Conservator; — Candidat independent — Fîrtală Ana; — Candidat independent — Țepeș Toader. București, 11 martie 2010. Nr. 3. RECTIFICĂRI în Ordinul inspectorului de stat șef al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat nr. 528/2009 privind completarea anexei la Ordinul inspectorului de stat șef al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat nr. 526/2007 privind dobândirea calității de formator în domeniul responsabililor cu supravegherea și verificarea tehnică a instalațiilor— RSVTI, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 787 din 18 noiembrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la art. I (cu referire la anexă), în loc de: „25. Mănilă Alin Silviu — formator”se va citi: „25. Mărilă Alin Silviu — formator”. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441545 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 168/16.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495