Cristina- Gabriela F. Popescu Digitally signed by Cristina- Gabriela F. Popescu Date: 2010.03.11 11:26:51 +02:00 Reason: Regia Autonoma Monitorul Oficial Location: București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 157 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ¹¹ martⁱe ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 35. — Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2009 privind modificarea art. III alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 207/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate ...........’......... 2 351. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2009 privind modificarea art. III alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 207/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate .... 2 ★ 36. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2009 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii și a unor baze sportive din spațiul rural....................... 3 352. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2009 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii și a unor baze sportive din spațiul rural. 3 ★ 37. — Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 4 mai 2009, precum și a Scrisorii suplimentare de intenție, semnată de ’ autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009.....................’............... 4 353. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Nr. Pagina Internațional din 4 mai 2009, precum și a Scrisorii suplimentare de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009 .......................... 4 ★ 38. — Lege pentru abrogarea Ordonanței Guvernului nr. 48/2005 privind organizarea pieței laptelui de vacă 5 354. — Decret privind promulgarea Legii pentru abrogarea Ordonanței Guvernului nr. 48/2005 privind organizarea pieței laptelui de vacă........................................ 5 ★ 39. — Lege pentru acceptarea amendamentului la Statutul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare propus prin Rezoluția nr. 596 din 30 ianuarie 2009, aprobată de Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare........................................... 6 355. — Decret privind promulgarea Legii pentru acceptarea amendamentului la Statutul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare propus prin Rezoluția nr. 596 din 30 ianuarie 2009, aprobată de Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare................................ 6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 150. — Hotărâre pentru înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe....... 7-14 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 432/C.— Ordin al ministrului justiției pentru aprobarea Instrucțiunilor privind evidența nominală și statistică a persoanelor private de libertate aflate în unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor......................................... 15 754. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind stabilirea nivelului comisionului de gestiune a garanțiilor acordate de FNGCIMM în numele și în contul’ statului român în cadrul programului „Prima casă”..................................................... 15 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2009 privind modificarea art. III alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 207/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107 din 7 octombrie 2009 privind modificarea art. III alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 207/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 13 octombrie 2009. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2010. Nr. 35. ’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2009 privind modificarea art. III alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 207/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2009 privind modificarea art. III alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 207/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 martie 2010. Nr. 351.’ ★ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 3 CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2009 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii și a unor baze sportive din spațiul rural Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112 din 12 octombrie 2009 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii și a unor baze sportive din spațiul rural, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 685 din 12 octombrie 2009. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2010. Nr. 36. ’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2009 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii și a unor baze sportive din spațiul rural în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2009 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii și a unor baze sportive din spațiul rural și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 martie 2010. Nr. 352.’ ★ 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 4 mai 2009, precum și a Scrisorii suplimentare de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99 din 22 septembrie 2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 4 mai 2009, precum și a Scrisorii suplimentare de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 629 din 22 septembrie 2009. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 9 martie 2010. Nr. 37. ’ p. PREȘEDINTELE SENATULUI, TEODOR VIOREL MELEȘCANU PREȘEDINTELE ROMÂNIEI 1 DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 4 mai 2009, precum și a Scrisorii suplimentare de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: » Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin Scrisoarea de intenție transmisă de autoritățile române, semnată la București la 24 aprilie 2009, și prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 4 mai 2009, precum și a Scrisorii suplimentare de intenție, semnată de autoritățile române la data de 8 septembrie 2009 și aprobată prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internațional din 21 septembrie 2009, și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 martie 2010. Nr. 353.’ 5 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru abrogarea Ordonanței Guvernului nr. 48/2005 privind organizarea pieței laptelui de vacă Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. 1. — Ordonanța Guvernului nr. 48 din 11 august 2005 privind organizarea pieței laptelui de vacă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 781 din 29 august 2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 72/2006, cu modificările ulterioare, se abrogă. Art. 2. — De la data intrării în vigoare a prezentei legi, actele subsecvente emise în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 48/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 72/2006, cu modificările ulterioare, rămân în vigoare pe perioada gestionării cotelor naționale pentru producția de lapte, respectiv până la expirarea celor 7 perioade consecutive de 12 luni, conform prevederilor art. 66 din Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizări comune a piețelor agricole și privind dispozițiile specifice referitoare la anumite produse agricole („Regulamentul unic OCP”), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 299 din 16 noiembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2010. Nr. 38. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru abrogarea Ordonanței Guvernului nr. 48/2005 privind organizarea pieței laptelui de vacă în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru abrogarea Ordonanței Guvernului nr. 48/2005 privind organizarea pieței laptelui de vacă și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 martie 2010. Nr. 354.’ ★ 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru acceptarea amendamentului la Statutul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare propus prin Rezoluția nr. 596 din 30 ianuarie 2009, aprobată de Consiliul Guvernatorilor Băncii Internationale pentru Reconstrucție si Dezvoltare Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. 1. — Se acceptă amendamentul*) la Statutul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare propus în partea (A) — Majorarea voturilor de bază a Rezoluției nr. 596 din 30 ianuarie 2009, privind majorarea puterii de vot și a cotelor de participare ale statelor membre cu economii aflate în tranziție și în curs de dezvoltare, aprobată de Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 9 martie 2010. Nr. 39. ’ Art. 2. — Ministerul Finanțelor Publice este autorizat să notifice Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare acceptarea de către România a amendamentului propus în partea (A) din Rezoluția nr. 596 din 30 ianuarie 2009 la Statutul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare. cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din p. PREȘEDINTELE SENATULUI, TEODOR VIOREL MELESCANU 1 *) Traducere. Amendament la Statutul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare Rezoluția Consiliului Guvernatorilor nr. 596 — partea A (A) Majorarea voturilor de bază. Consiliul Guvernatorilor decide prin prezenta după cum urmează: 1. Articolul V secțiunea 3 (a) din Statutul Băncii va fi amendat și va avea următorul conținut: „SECȚIUNEA 3 Sistemul de vot (a) Puterea de vot a fiecărui membru va fi egală cu suma dintre voturile de bază și voturile aferente acțiunilor sale. (i) Voturile de bază ale fiecărui membru vor fi reprezentate de numărul de voturi care rezultă din distribuirea în mod egal tuturor membrilor a 5,55 % din puterea de vot cumulată a tuturor membrilor, cu mențiunea că nu se atribuie voturi de bază fracționare. (ii) Voturile aferente acțiunilor fiecărui membru vor fi reprezentate de numărul de voturi care rezultă din alocarea câte unui vot pentru fiecare acțiune deținută.” 2. Amendamentul de mai sus va intra în vigoare pentru toți membrii în termen de 3 luni de la data la care Banca va certifica prin comunicări oficiale adresate tuturor membrilor, că trei cincimi dintre membri, având o putere totală de vot de 85 %, au acceptat amendamentul. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru acceptarea amendamentului la Statutul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare propus prin Rezoluția nr. 596 din 30 ianuarie 2009, aprobată de Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: 9 Articol unic. — Se promulgă Legea pentru acceptarea amendamentului la Statutul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare propus prin Rezoluția nr. 596 din 30 ianuarie 2009, aprobată de Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare, și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 martie 2010. Nr. 355.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 7 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes National si Locuințe în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2009 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Se înființează Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, denumit în continuare Consiliu interministerial, organism consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, care funcționează pe lângă Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. (2) Componența Consiliului interministerial este prevăzută în anexa nr. 1. (3) Secretariatul consiliului este asigurat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. Art. 2. — Scopul înființării Consiliului interministerial îl constituie analizarea și avizarea documentațiilor tehnico- economice aferente proiectelor de investiții publice, care sunt în competența de aprobare a Guvernului. Art. 3. — Consiliul interministerial are ca atribuții analizarea și avizarea: a) documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice — obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administrația publică centrală, care sunt în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare; b) documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice — lucrări pentru realizarea intervențiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiții promovate de ordonatorii principali de credite din administrația publică centrală, care sunt în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare; c) documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice — obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administrația publică locală, care sunt în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare; d) documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice — lucrări pentru realizarea intervențiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiții promovate de ordonatorii principali de credite din administrația publică locală, care sunt în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare; e) documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice — obiective care au fost aprobate de Guvern și la care se schimbă indicatorii tehnico-economici, datorită modificării soluției tehnico-economice inițial adoptate; f) documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice — obiective inițial aprobate de ordonatorii principali de credite din administrația publică centrală sau din administrația publică locală și care, datorită schimbării indicatorilor tehnico- economici, datorită modificării soluției tehnico-economice inițial adoptate, intră în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, sau Legii nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL II Organizarea și funcționarea Consiliului interministerial Art. 4. — (1) Consiliul interministerial își desfășoară activitatea în plen. (2) Ședințele se convoacă lunar sau ori de câte ori este nevoie. (3) Convocarea la ședințele Consiliului interministerial se face prin grija secretariatului. (4) Pregătirea și desfășurarea ședințelor Consiliului interministerial se asigură de către secretariatul acestuia. Art. 5. — (1) La ședințele Consiliului interministerial participă membrii de drept sau supleanții acestora, reprezentanți ai ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentația tehnico-economică, reprezentanți ai beneficiarului și reprezentanți ai proiectantului. (2) în funcție de complexitatea lucrărilor, la ședințele Consiliului interministerial pot fi invitați, fără drept de vot, și reprezentanți ai unor instituții de specialitate. (3) Membrii și supleanții acestora, precum și reprezentanții instituțiilor invitate sunt numiți prin ordin/decizie a conducătorului instituției pe care o reprezintă. Art. 6. — (1) Ședințele sunt regulamentar constituite când participă două treimi din numărul membrilor Consiliului interministerial. (2) Ședințele sunt conduse de către președintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. (3) Deciziile luate în cadrul ședințelor Consiliului interministerial trebuie să întrunească votul a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți. (4) în cazul în care un membru al Consiliului interministerial sau supleantul acestuia lipsește, înlocuitorul trebuie să aibă mandat incluzând și dreptul de vot. (5) Membrii Consiliului interministerial răspund în solidar pentru activitatea desfășurată în cadrul ședințelor acestuia. Art. 7. — în vederea consemnării cu exactitate a dezbaterilor ședințelor Consiliului interministerial, precum și în scopul redactării cu operativitate a proceselor-verbale ale ședințelor de avizare, Secretariatul Consiliului interministerial are obligația înregistrării pe suport magnetic a dezbaterilor din cadrul acestora. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 CAPITOLUL III Secretariatul Consiliului interministerial Art. 8. — (1) Secretariatul Consiliului interministerial, denumit în continuare Secretariat, funcționează în cadrul direcției de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. (2) Pentru fiecare obiectiv de investiții, Secretariatul asigură cu personal propriu verificarea eligibilității administrative a documentațiilor tehnico-economice înaintate spre avizare din punctul de vedere al următoarelor criterii: a) încadrarea în competențele de avizare ale Consiliului interministerial; b) încadrarea obiectivului de investiții în politicii/strategii/ programe/acorduri; c) dacă documentația depusă este completă și întocmită conform prevederilor legale. (3) în scopul analizării documentațiilor tehnico-economice, conducerea direcției de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului desemnează din cadrul Secretariatului un responsabil de lucrare, care răspunde de întocmirea raportului de evaluare a eligibilității înaintat membrilor Consiliului interministerial în mapa ședinței de avizare. Art. 9. — (1) Atribuțiile Secretariatului sunt următoarele: a) înregistrează documentațiile tehnico-economice propuse spre analiză și avizare; b) verifică documentațiile tehnico-economice din punctul de vedere al eligibilității; c) restituie solicitantului întreaga documentație tehnico- economică, în situația depunerii unei documentații tehnico- economice incomplete/neeligibile; d) elaborează ordinea de zi a ședinței, pe care o prezintă spre aprobare președintelui Consiliului interministerial/vicepreședintelui desemnat de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului; e) întocmește invitația de participare la ședința de avizare; f) predă fiecărui membru al Consiliului interministerial mapa cu documentele ședinței, cu 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită; g) elaborează rapoartele de evaluare a eligibilității, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2; h) asigură întocmirea proceselor-verbale la fiecare ședință de avizare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, ce urmează a se semna de către toți membrii prezenți; i) întocmește avizul Consiliului interministerial în baza procesului-verbal al ședinței, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, și îl prezintă spre semnare președintelui/vicepreședintelui reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului; j) păstrează evidența documentațiilor tehnico-economice înaintate spre analiză și avizare, precum și evidența avizelor emise; k) gestionează banca de date și arhiva Consiliului interministerial; I) restituie ordonatorului principal de credite întreaga documentație tehnico-economică depusă, mai puțin nota de prezentare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, în situația respingerii acesteia în ședința Consiliului interministerial; m) transmite ordonatorului principal de credite avizul favorabil. (2) în funcție de complexitatea documentației tehnico- economice, termenul de analiză și întocmire a raportului de evaluare a eligibilității de către Secretariatul Consiliului interministerial este cuprins între 5 și 20 de zile lucrătoare. Art. 10. — Mapa prevăzută la art. 9 alin. (1) lit. f) conține: a) invitația de participare la ședința de avizare; b) ordinea de zi a ședinței; c) notele de prezentare elaborate de proiectanți și însușite de ordonatorii principali de credite, al căror model este prevăzut în anexa nr. 5; d) rapoartele de evaluare a eligibilității, conform anexei nr. 2; e) modelul-cadru al fișei individuale de evaluare, prevăzut în anexa nr. 6, care urmează a fi completată de către fiecare membru al Consiliului interministerial. CAPITOLUL IV Procedura de avizare Art. 11. — (1) în vederea obținerii avizului Consiliului interministerial, ordonatorul principal de credite transmite documentația tehnico-economică Secretariatului spre analiză și avizare, printr-o adresă oficială. (2) Documentația tehnico-economică prevăzută la alin. (1) cuprinde: a) studiul de fezabilitate/documentația de avizare pentru lucrări de intervenție/studiu de fezabilitate pentru proiect complex de investiții — întocmită conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții și Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuinței nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucțiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico- economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții”, cu modificările și completările ulterioare; b) tema de proiectare/caietul de sarcini; c) avizul ordonatorului principal de credite; d) avizele și acordurile preliminare obținute conform prevederilor legale; e) nota de prezentare; f) orice alte documente relevante, cum ar fi: acord de finanțare, memorandum de finanțare și altele similare. (3) Membrii Consiliului interministerial pot, la cerere, înainte de data ședinței, să consulte documentațiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2), înaintate spre analiză și avizare, la sediul Secretariatului Consiliului interministerial. Art. 12. — (1) Documentațiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiții înscrise pe ordinea de zi a ședinței de avizare sunt prezentate de către persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1). (2) în cadrul ședinței de avizare, în vederea clarificării aspectelor consemnate de membrii Consiliului interministerial în fișele de evaluare individuale, respectiv a altor aspecte ridicate în cadrul ședinței, persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) răspund observațiilor și întrebărilor adresate de conducătorul ședinței/membri/invitați. Art. 13. — (1) Conducătorul ședinței de avizare formulează concluziile, observațiile și propunerile rezultate în urma discuțiilor și le supune aprobării membrilor Consiliului interministerial. (2) Toate concluziile, observațiile și propunerile sunt consemnate în procesul-verbal al ședinței de avizare. (3) Procesul-verbal este semnat de toți membrii prezenți sau de supleanții/înlocuitorii acestora cu drept de vot. Art. 14. —Aprobarea sau respingerea documentației se face prin votul majorității simple a membrilor prezenți. Art. 15. — Pentru operarea modificărilor și completărilor solicitate în cadrul ședinței de avizare, termenul de soluționare de către ordonatorul principal de credite este cuprins între 5 și 15 zile lucrătoare, în funcție de complexitatea modificărilor și completărilor. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 9 Art. 16. — Pentru obiectivele de investiții aprobate în cadrul ședinței de avizare, Secretariatul va întocmi avizul Consiliului interministerial, în termen de cel mult 5 zile de la data ședinței de avizare. Art. 17. — în situația respingerii documentației tehnico- economice în ședința de avizare a Consiliului interministerial, prin grija Secretariatului, aceasta va fi înapoiată ordonatorului principal de credite, mai puțin nota de prezentare. Art. 18. — în cazul documentațiilor neavizate înapoiate ordonatorului principal de credite, nota de prezentare, raportul de evaluare a eligibilității și procesul-verbal al ședinței de avizare se păstrează în arhiva Secretariatului. Art. 19. — în cazul fiecărei lucrări avizate, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde: a) nota de prezentare a lucrării; b) raportul de evaluare a eligibilității; c) avizul Consiliului interministerial; d) nota de prezentare refăcută conform observațiilor și recomandărilor din ședința de avizare, dacă este cazul. Art. 20. —în cazul fiecărei ședințe de avizare, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde: a) ordinea de zi a ședinței; b) copii ale invitațiilor trimise; c) procesul-verbal al ședinței de avizare; d) dosarele obiectivelor de investiții cuprinse pe ordinea de zi. CAPITOLUL V Conținutul avizului Consiliului interministerial » Art. 21. — (1) Avizul Consiliului interministerial certifică necesitatea și oportunitatea investiției, compatibilitatea documentației cu avizele și acordurile prealabile, potrivit legii, precum și cu tema de proiectare/caietul de sarcini. (2) Avizul emis de Consiliul interministerial conține, în anexă, caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții. Art. 22. —Avizul se semnează de președintele Consiliului interministerial sau de către vicepreședintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, în două exemplare originale. Art. 23. —Avizele se numerotează și se înregistrează într-un registru special, care se păstrează de către Secretariat împreună cu un exemplar original al avizelor eliberate. CAPITOLUL VI Obligațiile ordonatorilor de credite și ale operatorilor economici Art. 24. — Ordonatorii de credite bugetare și operatorii economici prezintă documentațiile prevăzute la art. 11 alin. (2) însoțite de avizul ordonatorului principal de credite — condiție eliminatorie de eligibilitate, de avizele și de acordurile prealabile, stabilite potrivit legii. Art. 25. — (1) Se interzice ordonatorilor de credite bugetare și operatorilor economici să treacă la întocmirea fazelor ulterioare de proiectare aferente obiectivelor de investiții din categoria celor prevăzute la art. 3 fără avizul Consiliului interministerial. (2) După obținerea avizului Consiliului interministerial, indicatorii tehnico-economici din competența de aprobare a Guvernului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului fiind unul dintre ministerele avizatoare. (3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) obiectivele de investiții din Programul pregătirii operative a teritoriului pentru apărare, stabilite de Ministerul Apărării Naționale. Art. 26. — (1) în vederea monitorizării lucrărilor publice care au fost supuse avizării Consiliului interministerial, ordonatorii principali de credite sunt obligați să transmită Secretariatului, la finele fiecărui trimestru, date privind stadiul implementării proiectelor promovate, până la data semnării contractului de execuție. (2) Datele privind stadiul implementării proiectelor promovate se vor transmite sub forma unui „Centralizator privind monitorizarea lucrărilor publice avizate în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe”, întocmit de fiecare ordonator principal de credite, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7. CAPITOLUL VII Dispoziții finale Art. 27. —Anexele nr. 1—7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 28. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 435/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 21 aprilie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 23 februarie 2010. Nr. 150.’ 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 ANEXA Nr. 1 COMPONENȚA Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes National si Locuințe » » » 1. Ministrul dezvoltării regionale și turismului — președinte 2. Reprezentantul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului — vicepreședinte 3. Reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice — vicepreședinte 4. Reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii — vicepreședinte 5. Reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor — vicepreședinte 6. Reprezentantul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri — membru 7. Reprezentantul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale — membru 8. Reprezentantul Ministerului Mediului și Pădurilor — membru 9. Reprezentantul Ministerului Apărării Naționale — membru 10. Reprezentantul Ministerului Sănătății — membru 11. Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului — membru ANEXA Nr. 2 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI DIRECȚIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe RAPORT DE EVALUARE A E L E G I B I L I T Ă Ț 11 1. Date generale: 1.1. Obiectivul de investiții:..................................... 1.2. Ordonator principal de credite:....................................... 1.3. Beneficiar:........................................ 1.4. Proiectant:........................................ 1.5. Proiect/Faza de proiectare:....................................... 1.6. Amplasament:.......................................... 2. încadrarea în competențele de avizare ale Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe (conform art. 3 din hotărâre): 3. Avizul ordonatorului principal de credite (nr./data):............... 4. încadrarea obiectivului de investitii în politici/strategii/programe/acorduri (nr./data, poziție): /............................. 5. Documentația depusă: 5.1. Studiul de fezabilitate/documentația de avizare pentru lucrări de intervenție (conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții și Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuinței nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucțiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, cu modificările și completările ulterioare) (nr./data):.................../................. — legislație, norme, normative în baza cărora a fost întocmită documentația:..................... 5.2. Tema de proiectare/caietul de sarcini (nr./data):.......... 5.3. Avizele și acordurile preliminare obținute conform prevederilor legale: — certificatul de urbanism și avizele cerute prin acesta (nr./data):./....... — alte avize și acorduri, necesare conform prevederilor legale în vigoare (nr./data):./...... 5.4. Nota de prezentare: — este întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la hotărâre (da/nu):................... — evaluare indicatori tehnico-economici (da/nu):............................. — valoarea totală a investiției (cu TVA):.................................... — din care C+M (cu TVA):......................................... — finanțarea investiției:........... — durata de realizare a investiției:. — costuri specifice, după caz:...... 5.5. Alte documente relevante (acorduri, legi etc.) (nr./data):..................... 6. Concluzii și propuneri:.......................................................................................... întocmit Responsabil lucrare, Director general, MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 11 ANEXA Nr. 3 CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAȚIONAL Șl LOCUINȚE Avizat Președinte/Vicepreședinte (conducătorul ședinței de avizare) PROCES-VERBAL Nr.............. al ședinței de avizare din.... 9 9 1. Concluzii și propuneri ale ședinței de avizare Nr. crt. Denumirea obiectivului Concluzii Votul membrilor 1. AVIZAT/NEAVIZAT 1. fără observații/cu observații/cu 2. recomandări/cu observații și recomandări/cu modificări/cu completări/ cu modificări și completări 10. 11. 2. 1. 2. 10. 11. 2. Participanți la ședința de avizare 2.1. Membri: 1. 2. 11. 12. 2.2. Invitați: 1. 2. 11. Anexă la Procesul-verbal nr.... Rezumatul lucrărilor ședinței de avizare din data de............................... 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 ANEXA Nr. 4 ROMÂNIA CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAȚIONAL Șl LOCUINȚE AVIZ Nr........din.......... Temeiul legal.......................................................................................................... CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAȚIONAL Șl LOCUINȚE AVIZEAZĂ FAVORABIL Denumirea obiectivului de investiții..................................................................................... Faza..................................................................................................................... Ordonator principal de credite........................................................................................... Observații la documentația avizată (după caz)............................................................................ Președintele Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, ministru, Anexă la Avizul nr........ Caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții Denumirea.......................................................................................................... Ordonatorul principal de credite................................................................................... Beneficiar......................................................................................................... Amplasament........................................................................................................ Indicatorii tehnico-economici Valoarea totală a investiției cu TVA...................................................*), din care C+M cu TVA......................................... Capacități (indicatori tehnici): Durata de realizare a investiției....................................................................................................................................... Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, Director general, *) Valoarea este confidențială și se va actualiza potrivit evoluției ulterioare a prețurilor. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 13 ANEXA Nr. 5 NOTĂ DE PREZENTARE 1. Date generale: Obiectiv de investiții............................................................................................................... Ordonator principal de credite............................................................................................... Beneficiar................................................................................................................... Proiectant........................................................................................................................... Proiect nr............................/faza........................ Amplasamentul obiectivului:.......................................................................................................... 2. Indicatorii tehnico-economici: 2.1. Valoarea totală a investiției (cu TVA)...........................din care C+M (cu TVA)................................. 2.2. Cost specific.......................................................................................................... 2.3. Capacități............................................................................................................. 2.4. Durata de realizare a investiției...................................................................................... 3. Necesitatea și oportunitatea investiției: — scurtă prezentare a domeniului în care este încadrat obiectivul de investiție și a cerințelor actuale și de viitor ale acestui domeniu, din care să rezulte necesitatea investiției; — justificarea necesității realizării obiectivului de investiții, cu încadrarea în politicile pe termen scurt, mediu și lung locale/sectoriale/naționale/regionale/europene și în strategia pe termen scurt, mediu și lung a ordonatorului principal de credite, cu precizarea capitolului din strategie; — cuprinderea în programe, proiecte; aliniere la cerințele europene etc.; — actul legislativ nou-apărut care favorizează realizarea investiției; — acorduri internaționale care obligă partea română la această investiție; — locuri de muncă nou-create, pe perioada realizării și în timpul exploatării obiectivului de investiții; — justificarea oportunității investiției: includerea în acorduri de finanțare, în programe prioritare etc.; surse noi de finanțare care favorizează investiția. 4. Conținutul documentației: 4.1. Descrierea investiției: — date tehnice privind amplasamentul și terenul pe care se amplasează proiectul de investiții. în cazul documentațiilor de avizare pentru lucrări de intervenții se vor prezenta și situația existentă, concluziile raportului de expertiză tehnică și concluziile auditului energetic; — prezentarea soluțiilor adoptate în corelație cu normele și normativele în vigoare ce definesc domeniul (normative de funcționare, studii de trafic, legi, standarde, manuale de proceduri etc.); — prezentarea investiției și a caracteristicilor principale ale construcțiilor din cadrul obiectivului de investiții nou, în conformitate cu prevederile normelor și normativelor privind stabilitatea construcțiilor și asigurarea energetică. în cazul documentațiilor de avizare pentru lucrări de intervenții: descrierea lucrărilor și a soluțiilor de intervenție, cu prezentarea caracteristicilor principale îmbunătățite prin aplicarea proiectului; — situația existentă a utilităților și analiza de consum; — concluziile evaluării impactului de mediu și soluții alternative de producere a energiei necesare funcționării obiectivului, după caz. 4.2. Costurile estimative: — valoarea totală și C+M (cu TVA) cu detalierea pe structura devizului general; — indicatori de eficiență tehnico-economică. 4.3. Avize și acorduri: — lista avizelor și acordurilor obținute conform prevederilor legale (inclusiv avizul ordonatorului principal de credite). 5. Surse de finanțare: — valoarea totală (cu TVA) a investiției:.......................................; — sursa de finanțare (buget de stat, buget local, fonduri externe, credite, alte surse legal constituite) și valoarea (valoric și procentual):.............................. Ordonatorul principal de credite — direcția de specialitate coordonatoare — (instituție, funcție, nume) Proiectant, (instituție, funcție, nume) Beneficiar, (instituție, funcție, nume) NOTĂ: — Valoarea investiției se va prezenta actualizată. — Se vor anexa la nota de prezentare: devizul general și anexa indicatori, semnate de beneficiar și proiectant. — Se vor anexa avizele și acordurile în copii lizibile, inclusiv copii ale cererilor făcute pentru obținerea acestora. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 ANEXA Nr. 6 CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAȚIONAL Șl LOCUINȚE Ședința din data de............ FIȘĂ INDIVIDUALĂ DE EVALUARE Obiectiv de investiții:............................................................................................. Observații privind: 1. Necesitatea și oportunitatea investiției și încadrarea în programe/strategii:.................................... 2. Soluția tehnică aleasă și respectarea normelor și normativelor în vigoare: ..................................... 3. Evaluarea lucrărilor și devizul general și finanțarea lucrărilor:............................................... 4. Avize și acorduri:.............................................................................................. Concluzii și propuneri: .................................................................................................... Ministerul Membru Semnătura ANEXA Nr. 7 Ordonator principal de credite Ministerul....................... CENTRALIZATOR privind monitorizarea lucrărilor publice avizate în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes National si Locuințe » » » Hotărârea Guvernului Contractul de Nr. Denumirea Aviz nr./ Autoritatea Valoarea Surse de de aprobare achiziție publică Observații crt. obiectivului din data de..... contractantă totală avizată finanțare a indicatorilor nr./din data privind stadiul preconizate tehnico-economici de.............. implementării nr./din data de....... 1. 2. 3. 4. 5. Ordonatorul principal de credite — direcția de specialitate coordonatoare — (instituție, funcție, nume) MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 157/11.111.2010 15 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL JUSTIȚIEI J ORDIN pentru aprobarea Instrucțiunilor privind evidența nominală și statistică a persoanelor private de libertate aflate în unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor în conformitate cu prevederile Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, în baza art. 6 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.897/2006, având în vedere dispozițiile art. 6 pct. VI.2 și ale art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Instrucțiunile privind evidența nominală și statistică a persoanelor private de libertate aflate în unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziții contrare. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiției, Alina Mihaela Bica, secretar de stat București, 5 februarie 2010. Nr. 432/C. *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE J ORDIN privind stabilirea nivelului comisionului de gestiune a garanțiilor acordate de FNGCIMM în numele și în contul statului român în cadrul programului „Prima casă” Având în vedere prevederile art. 2 lit. b) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă”, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. 1. — Pentru semestrul I al anului 2010, se aprobă comisionul de gestiune a garanțiilor acordate de FNGCIMM, în numele și în contul statului român, în cadrul programului „Prima casă”, la nivelul de 0,49% pe an, calculat la soldul finanțării. Art. 2. — Nivelul comisionului de gestiune prevăzut la art. 1 se aplică exclusiv contractelor de garantare semnate după data intrării în vigoare a prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 8 martie 2010. Nr. 754.’ ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157/11.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495