Cristina- Gabriela F. Popescu Digitally signed by Cristina- Gabriela F. Popescu Date: 2010.03.10 16:15:39 +02:00 Reason: Regia Autonoma Monitorul Oficial Location: București MONITORUL OFICIAL Anul 178 (XXII) —Nr. 154 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 10 martie 2010 SUMAR Nr. Pagina Nr. Pagina DECRETE 344. — Decret privind eliberarea din funcție a unui judecător.. 2 345. — Decret privind eliberarea din funcție a unui judecător.. 2 346. — Decret pentru eliberarea din funcție a unui procuror.... 2 347. — Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliție unui comisar-șef de poliție din Ministerul Administrației și Internelor la încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu ministerul........................................................... 3 348. — Decret privind acreditarea unui ambasador.......................... 3 349. — Decret privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de garanție dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat lâ București la 21 ianuarie 2010, privind garantarea în proporție de 80% â obligațiilor aferente Contractului de finanțare dintre Banca Europeană de Investiții și S.C. Ford România — S.A. în valoare de 400.000.000 euro pentru modernizarea fabricii de automobile de la Craiova.......................................................... 4 350. — Decret privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Statutului Agenției Internaționale pentru Energie Regenerabilă, deschis spre semnare la Bonn la 26 ianuarie 2009, semnat de România la Bonn la 26 ianuarie 2009....................................................... 4 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 114 din 9 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 10 alin. (3) din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local..................’.. 5-6 Decizia nr. 117 din 9 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.... 6-7 Decizia nr. 122 din 9 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor anexei nr. 3 la Ordonanța Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare ’a drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare și alte drepturi ale funcționarilor publici, precum și creșterile salariale care se acordă funcționarilor publici în anul 2007 ......................... 8-9 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 167. — Hotărâre pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică prin mijloace electronice din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.660/2006 .......... 9 168. — Hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și siguranță a navigației „Sistem de management al traficului de nave pe Dunăre și de informare asupra transportului pe ape interioare — RoRIS”....’. 10 171. — Hotărâre privind unele măsuri de reorganizare a Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat.............................................10-11 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 121. — Decizie pentru numirea doamnei Nicoleta-Ecaterina Eucarie în funcția de președinte al Autorității Naționale pentru Cetățenie......... 12 122. — Decizie privind încetarea, la cerere, a raportului de serviciu al domnului Gheorghe Clement, secretar general al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.................................... 12 123. — Decizie privind eliberarea domnului Ciprian Constantin Ghioc din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului................................... 13 124. — Decizie privind numirea domnului Marian Proorocu în funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului ..........................’.....i.... 13 125. — Decizie privind revocarea domnului Manea Eduard Nicușor din funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice........................................................’ 14 126. — Decizie privind numirea domnului Matei Mircea Leontin în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice 14 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 267/64. — Ordin al ministrului finanțelor publice și al ministrului administrației și internelor privind constituirea Grupului de lucru pentru elaborarea Planului strategic național de combatere a traficului ilicit cu țigarete în perioada 2010—2012..........................................’............. 15 3.236. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului pentru aprobarea anexelor hr. 1—21 la Centralizatorul privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, precum și probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării, interimar, nr. 6.052/2009, cuprinzând discipli’nele/modulele corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii — discipline tehnologice.............. 15-16 ★ Rectificări.................................................................. 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI » DECRET privind eliberarea din funcție a unui judecător în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 111/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Szabo Tiberiu, judecător la Judecătoria Gheorgheni, delegat în funcția de președinte al Judecătoriei Gheorgheni, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 martie 2010. Nr. 344.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind eliberarea din funcție a unui judecător în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 108/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul colonel (r) Apetrei loan, judecător la Tribunalul Militar lași, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 martie 2010. Nr. 345.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru eliberarea din funcție a unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 109/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul colonel (r) Dinu Dumitru, procuror militar la Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar București, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 martie 2010. Nr. 346.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 3 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind acordarea gradului profesional de chestor de poliție unui comisar-șef de poliție din Ministerul Administrației și Internelor la încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu ministerul în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului comisar-șef de poliție Bocănială Neculai Tache i se acordă gradul profesional de chestor de poliție și îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 5 martie 2010. Nr. 347.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind acreditarea unui ambasador în temeiul prevederilor art. 91 alin. (2) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, având în vedere propunerea Guvernului, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Marius Gabriel Lazurca se acreditează în calitatea de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Republica Moldova. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 5 martie 2010. Nr. 348.’ ⁴ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de garanție dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 21 ianuarie 2010, privind garantarea în proporție de 80% a obligațiilor aferente Contractului de finanțare dintre Banca Europeană de Investiții si S.C. Ford România — S.A. în valoare de 400.000.000 euro pentru modernizarea fabricii de automobile de la Craiova în temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, la propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr. E 30 din 17 februarie 2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Se supune spre ratificare Parlamentului Acordul de garanție dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 21 ianuarie 2010, privind garantarea în proporție de 80% a obligațiilor aferente Contractului de finanțare dintre Banca Europeană de Investiții și S.C. Ford România — S.A. în valoare de 400.000.000 euro pentru modernizarea fabricii de automobile de la Craiova și se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 5 martie 2010. Nr. 349.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Statutului Agenției Internaționale pentru Energie Regenerabilă, deschis spre semnare la Bonn la 26 ianuarie 2009, semnat de România la Bonn la 26 ianuarie 2009 în temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, la propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr. E 24 din 10 februarie 2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Se supune spre ratificare Parlamentului Statutul Agenției Internaționale pentru Energie Regenerabilă, deschis spre semnare la Bonn la 26 ianuarie 2009, semnat de România la Bonn la 26 ianuarie 2009, și se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 5 martie 2010. Nr. 350.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 5 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 114 din 9 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 10 alin. (3) din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Valentina Bărbățeanu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor „art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 228/2008 pentru modificarea și completarea unor acte normative”, excepție ridicată de loan Octavian Hiris, Maria Hiris și Maria Cadar în Dosarul nr. 2.730/84/2008 al Tribunalului Sălaj — Secția civilă. Curtea dispune a se face apelul și în Dosarul nr. 4.118D/2009, având ca obiect aceeași excepție de neconstituționalitate, ridicată de aceiași autori în Dosarul nr. 2.729/84/2008 al Tribunalului Sălaj — Secția civilă. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Magistratul-asistent învederează Curții că, în ambele dosare, partea Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a transmis la dosar concluzii scrise prin care solicită respingerea excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. Curtea, din oficiu, pune în discuție conexarea dosarelor. Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea. Curtea, în temeiul art. 14 și al art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, raportate la art. 164 din Codul de procedură civilă, dispune conexarea Dosarului nr. 4.118D/2009 la Dosarul nr. 4.117D/2009, care a fost primul înregistrat. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, constată următoarele: Prin încheierile din 8 mai 2009, pronunțate în dosarele nr. 2.730/84/2008 și nr. 2.729/84/2008, Tribunalul Sălaj — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor „art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 228/2008 pentru modificarea și completarea unor acte normative”. Excepția a fost ridicată de loan Octavian Hiris, Maria Hiris și Maria Cadar în cauze având ca obiect soluționarea cererilor de modificare a unor hotărâri ale Consiliului Județean Sălaj de stabilire a despăgubirii pentru exproprierea unor terenuri. în motivarea excepțiilor de neconstituționalitate având un conținut identic, se arată că, astfel cum au fost modificate prin art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 228/2008, dispozițiile art. 10 alin. (3) din Legea nr. 189/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local impun obligativitatea expropriatului de a suporta cheltuielile de efectuare a expertizelor de evaluare a cuantumului despăgubirilor cuvenite în caz de expropriere. Autorii excepției susțin că, prin această soluție legislativă, se îngrădește accesul liber la justiție, întrucât demersul de evaluare a proprietăților, în scopul încasării despăgubirilor, devine imposibil în condițiile în care cheltuielile ocazionate de efectuarea acestor expertize se ridică la sume care depășesc contravaloarea despăgubirilor. Totodată, autorii excepției susțin că lipsa unor dispoziții tranzitorii din cuprinsul ordonanței de urgență care a modificat Legea nr. 198/2004 conduce la încălcarea principiului de drept tempus regit actum. în acest sens, precizează că instanța învestită cu soluționarea litigiului în care sunt reclamanți a înțeles că textul de lege criticat „este de imediată aplicabilitate, el având putere retroactivă, atât timp cât îl fac incident unui proces care s-a născut sub legiuirea veche (nemodificată) și atâta vreme cât prin textul modificator nu s-au prevăzut excepții de neaplicabilitate a textului pentru cauzele existente pe rolul instanțelor”. Tribunalul Sălaj — Secția civilă apreciază că instituirea în sarcina reclamantului a obligației de plată a onorariului expertizei judiciare nu contravine prevederilor constituționale invocate de autorii excepției. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile de lege criticate nu îngrădesc accesul liber la justiție, iar în privința cheltuielilor de judecată, care privesc și onorariile experților, sunt aplicabile dispozițiile art. 274 din Codul de procedură civilă. Apreciază că textul de lege criticat nu încalcă dreptul de proprietate, atâta vreme cât persoana expropriată beneficiază de despăgubirile aferente, obținute fie pe cale amiabilă, fie prin justiție. Președinții celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând actele de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul- raportor și concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie, potrivit încheierii de sesizare, prevederile art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 228/2008 pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 5 ianuarie 2009, care modifică și completează o serie de dispoziții cuprinse în Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 31 mai 2004, cu modificările și completările ulterioare. Atât din motivarea scrisă a excepției, cât și din conținutul încheierii de sesizare, rezultă că autorul excepției are în vedere prevederile art. 10 alin. (3) din Legea nr. 198/2004, astfel cum acestea au fost modificate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 228/2008. Așadar, Curtea va examina constituționalitatea acestor dispoziții, care au următorul cuprins: — Art. 10 alin. (3): „Cheltuielile necesare pentru realizarea expertizelor de evaluare a cuantumului despăgubirilor cuvenite ca urmare a exproprierii în cadrul litigiilor prevăzute la alin. (1) vor fi avansate în conformitate cu procedura de drept comun. ” în opinia autorilor excepției de neconstituționalitate, textul de lege criticat contravine dispozițiilor din Legea fundamentală cuprinse în art. 15 alin. (2) care instituie principiul neretroactivității legii, în art. 21 alin. (1), (2) și (3) care garantează dreptul de acces liber la justiție și consacră dreptul la un proces echitabil și în art. 44 alin. (3) și (6) privind exproprierea și stabilirea despăgubirilor corespunzătoare. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că prevederile art. 10 alin. (3) din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local au mai format obiectai controlului de constituționalitate, Curtea pronunțându-se prin Decizia nr. 1.292 din 8 octombrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 737 din 29 octombrie 2009. Cu acel prilej, Curtea a statuat că textul de lege criticat este în concordanță cu dispozițiile constituționale invocate și în prezenta cauză, pentru considerentele acolo reținute. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice reconsiderarea acestei jurisprudențe, soluția pronunțată și argumentele care au stat la baza acesteia își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 10 alin. (3) din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local, excepție ridicată de loan Octavian Hiris, Maria Hiris și Maria Cadar în dosarele nr. 2.730/84/2008 și nr. 2.729/84/2008 ale Tribunalului Sălaj — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 9 februarie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Valentina Bărbățeanu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 117 din 9 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Valentina Bărbățeanu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, excepție ridicată de Societatea Comercială „Afacov Consulting Group” — S.R.L. din Sfântu Gheorghe în Dosarul nr. 473/305/2009 al Judecătoriei Sfântu Gheorghe. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, arătând că nu sunt motive pentru ca instanța de contencios constituțional să reconsidere soluția pronunțată prin Decizia nr. 150/2007. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 7 CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 11 mai 2009, pronunțată în Dosarul nr. 473/305/2009, Judecătoria Sfântu Gheorghe a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții. Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de Societatea Comercială „Afacov Consulting Group” — S.R.L. din Sfântu Gheorghe într-o cauză civilă având ca obiect soluționarea plângerii formulate împotriva unui proces-verbal de constatare și sancționare a unei contravenții. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că textul de lege criticat este neconstituțional, întrucât incriminează ca fiind contravenție exercitarea dreptului constituțional al proprietarului de a dispune liber de bunurile sale, impunându-i condiții restrictive. Una dintre aceste condiții restrictive este cea prevăzută de art. 7 pct. 18 din Legea nr. 50/1991, potrivit căruia „Taxa pentru eliberarea autorizației de construire se calculează potrivit legii”, ceea ce presupune că exercitarea dezmembrămintelor dreptului de proprietate, respectiv dreptul de a dispune de un bun și dreptul de a-l folosi, este limitată prin impunerea unor taxe „fără ca statul să dea ceva în schimbul acestora”. Mai arată că neconstituționalitatea textului de lege criticat este dată de „incriminarea implicită a neplății unei taxe la bugetul local, deoarece respectarea prevederilor acestei legi și ieșirea din câmpul răspunderii contravenționale presupun, ab initio, plata unei taxe”. Or, eliberarea autorizației de construire nu este un act de autoritate menit atragerii de venituri. Judecătoria Sfântu Gheorghe apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul opinează în sensul respingerii ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate, întrucât impunerea unor limite legale privind exercitarea dreptului de proprietate este justificată de protejarea unui interes general. Avocatul Poporului consideră că textul de lege criticat este constituțional, precizând că, prin lege, pot fi stabilite anumite limitări fie în privința dreptului de proprietate, fie în privința unor atribute ale acestuia, în vederea apărării intereselor sociale și economice generale sau pentru apărarea drepturilor altor persoane, esențial fiind ca prin aceste restricții să nu se anihileze dreptul de proprietate, ceea ce, în speță, nu este cazul. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 13 octombrie 2004, care au următorul cuprins: — Art. 26 alin. (1) lit. a): „(1) Constituie contravenții următoarele fapte, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii, să fie considerate infracțiuni: a) executarea sau desființarea, totală ori parțială, fără autorizație a lucrărilor prevăzute la art. 3, cu excepția celor menționate la lit. b), de către investitor și executant.” în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, textul de lege criticat contravine dispozițiilor art. 44 alin. (1) teza întâi din Constituție privind garantarea dreptului de proprietate. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea observă că, prin Decizia nr. 150 din 22 februarie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186 din 19 martie 2007, s-a mai pronunțat asupra constituționalității prevederilor art. 26 în ansamblul său, din perspectiva art. 44 alin. (2) din Legea fundamentală. Cu acel prilej, în acord cu jurisprudența sa anterioară, Curtea a reținut că textul de lege criticat nu aduce atingere dreptului de proprietate privată, garantat prin art. 44 din Constituție. Pentru a statua astfel, Curtea a observat că Legea nr. 50/1991 reglementează condițiile în care trebuie să aibă loc executarea lucrărilor de construcții, stabilind în sarcina deținătorului titlului de proprietate asupra unui imobil — teren și/sau construcții — anumite obligații ce derivă din necesitatea protejării interesului general pe care urbanismul și amenajarea teritoriului, precum și securitatea și siguranța în construcții îl reprezintă. Această argumentație își păstrează valabilitatea și în cauza de față, întrucât nu au fost învederate elemente de noutate care să justifice modificarea acestei jurisprudențe. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, excepție ridicată de Societatea Comercială „Afacov Consulting Group” — S.R.L. din Sfântu Gheorghe în Dosarul nr. 473/305/2009 al Judecătoriei Sfântu Gheorghe. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 9 februarie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Valentina Bărbăteanu 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ 1 DECIZIA Nr. 122 din 9 februarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor anexei nr. 3 la Ordonanța Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare și alte drepturi ale funcționarilor publici, precum și creșterile salariale care se acordă funcționarilor publici în anul 2007 loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Benke Kâroly — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor anexei nr. 3 la Ordonanța Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare și alte drepturi ale funcționarilor publici, precum și creșterile salariale care se acordă funcționarilor publici în anul 2007, excepție ridicată din oficiu de Curtea de Apel Constanța — Secția comercială, maritimă și fluvială, contencios administrativ și fiscal în Dosarul acesteia nr. 417/88/2008. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public apreciază că excepția ridicată este inadmisibilă, întrucât dispozițiile legale criticate nu mai sunt în vigoare. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 18 iunie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 417/88/2008, Curtea de Apel Constanța — Secția comercială, maritimă si fluvială, contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor anexei nr. 3 la Ordonanța Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare și alte drepturi ale funcționarilor publici, precum și creșterile salariale care se acordă funcționarilor publici în anul 2007, excepție ridicată din oficiu într-o cauză având ca obiect acordarea unor drepturi salariale. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile legale criticate sunt neconstituționale, întrucât realizează, la nivelul salarizării unor categorii de funcționari publici, o diferențiere pe criteriul categoriei socio-profesionale, fără nicio justificare obiectivă și rezonabilă. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Avocatul Poporului consideră că excepția de neconstituționalitate este inadmisibilă, dispozițiile legale criticate nemaifiind în vigoare. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze prezenta excepție. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile anexei nr. 3 la Ordonanța Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare și alte drepturi ale funcționarilor publici, precum și creșterile salariale care se acordă funcționarilor publici în anul 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007, referitoare la salarizarea personalului din aparatul propriu al prefecturilor, al instituțiilor subordonate autorităților sau instituțiilor publice centrale, ale serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale altor organe ale administrației publice centrale de specialitate din unitățile administrativ-teritoriale, al inspectoratelor teritoriale de muncă, al caselor de asigurări de sănătate județene și a municipiului București, al Casei de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, al Casei de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, al caselor județene de pensii și a municipiului București, al agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă și a municipiului București, precum și din aparatul propriu al consiliilor județene. Se susține că dispozițiile legale criticate încalcă prevederile constituționale ale art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi. Examinând excepția de neconstituționalitate ridicată, Curtea constată următoarele: începând cu data de 1 ianuarie 2010, a intrat în vigoare Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009. Potrivit prevederilor art. 48 alin. (1) pct. 13 din această lege, dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 6/2007 urmează să își înceteze efectele la data intrării în vigoare a Legii nr. 330/2009. în acest condiții, excepția de neconstituționalitate ridicată nu mai privește un text în vigoare, astfel încât, în temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, urmează să fie respinsă ca devenită inadmisibilă. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 9 Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge ca devenită inadmisibilă excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor anexei nr. 3 la Ordonanța Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale funcționarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare și alte drepturi ale funcționarilor publici, precum și creșterile salariale care se acordă funcționarilor publici în anul 2007, excepție ridicată din oficiu de Curtea de Apel Constanța — Secția comercială, maritimă și fluvială, contencios administrativ și fiscal în Dosarul acesteia nr. 417/88/2008. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 9 februarie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Benke Kâroly HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică prin mijloace electronice din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.660/2006 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică prin mijloace electronice din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.660/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 978 din 7 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare se modifică după cum urmează: 1. La articolul 57, alineatul (3) va avea următorul cuprins: „(3) Tariful de participare se face venit la bugetul de stat.” 2. La articolul 61, alineatul (4) va avea următorul cuprins: „(4) Tariful de participare se face venit la bugetul de stat.” 3. La capitolul VIII, secțiunea a 2-a „Tariful de acces”, cuprinzând articolele 64—66, se abrogă. 4. Articolul 66¹ va avea următorul cuprins: „Art. 66¹. —începând cu anul 2010, autoritatea contractantă are obligația de a utiliza mijloacele electronice pentru aplicarea procedurilor de atribuire și pentru realizarea achizițiilor directe, reprezentând 40% din valoarea totală a achizițiilor publice finalizate de aceasta în cursul anului respectiv, care se pot efectua prin utilizarea mijloacelor electronice.” 5. La articolului 71, alineatul (4) va avea următorul cuprins: „( 4) Tarifele percepute pentru organizarea cursurilor de pregătire se fac venit la bugetul de stat.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul comunicațiilor și societății informaționale, Gabriel Sandu Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, Cristina Trăilă Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 3 martie 2010. Nr. 167.’ 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și siguranță a navigației „Sistem de management al traficului de nave pe Dunăre și de informare asupra transportului pe ape interioare — RoRIS” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 25 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și siguranță a navigației „Sistem de management al traficului de nave pe Dunăre și de informare asupra transportului pe ape interioare — RoRIS”, prevăzuți în anexă*). Art. 2. — Finanțarea obiectivului de investiții prevăzut la art. 1 se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, și din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), în conformitate cu prevederile Programului operațional sectorial „Transport” și ale legislației comunitare și naționale în vigoare, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. Art. 3. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art. 4. —Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 3 martie 2010. Nr. 168.’ Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu *) Anexa nu se publică, fiind clasificată potrivit legii. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind unele măsuri de reorganizare a Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. —Articolul 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.440/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice aflate în subordinea Ministerului Economiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 9 decembrie 2009, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, organ de specialitate cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, funcționează cu un număr de 440 de posturi, în urma reorganizării efectuate — prin reducere de posturi, și este finanțată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, potrivit nr. crt. 21 din anexa nr. 2 la Legea nr. 329/2009.” Art. II. —Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea și funcționarea Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Tudor Șerban, secretar de stat Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 3 martie 2010. Nr. 171.’ ANEXĂ*) (Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001) STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat Număr maxim de posturi: 440 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 *) Anexa este reprodusă în facsimil. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE pentru numirea doamnei Nicoleta-Ecaterina Eucarieîn funcția de președinte al Autorității Naționale pentru Cetățenie în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 8 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2010 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Cetățenie, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Nicoleta-Ecaterina Eucarie se numește în funcția de președinte al Autorității Naționale pentru Cetățenie. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 9 martie 2010. Nr. 121.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind încetarea, la cerere, a raportului de serviciu al domnului Gheorghe Clement, secretar general al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă Având în vedere Cererea domnului Gheorghe Clement, secretar general al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, privind încetarea raportului de serviciu, prin acordul părților, înregistrată la Cabinetul primului-ministru sub nr. 5/1.482 din 26 februarie 2010, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 97 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. —începând cu data de 30 martie 2010 încetează, la cerere, raportul de serviciu al domnului Gheorghe Clement, secretar general al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 9 martie 2010. Nr. 122.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU 13 DECIZIE privind eliberarea domnului Ciprian Constantin Ghioc din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 6 alin. (1) și (2) din Hotărârea Guvernului nr. 459/2005 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Ciprian Constantin Ghioc se eliberează din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 9 martie 2010. Nr. 123.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Marian Proorocu în funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 6 alin. (1) și (2) din Hotărârea Guvernului nr. 459/2005 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Marian Proorocu se numește în funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 9 martie 2010. Nr. 124.’ 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind revocarea domnului Manea Eduard Nicușor din funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităti Publice Având în vedere propunerea ministrului administrației și internelor, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 16 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 4 alin. (2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 671/2007, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Manea Eduard Nicușor se revocă din funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 9 martie 2010. Nr. 125.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Matei Mircea Leontin în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităti Publice Având în vedere propunerea ministrului administrației și internelor, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 16 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 4 alin. (2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 671/2007, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Matei Mircea Leontin se numește în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 9 martie 2010. Nr. 126.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 15 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Nr. 267 din 22 februarie 2010 Nr. 64 din 5 martie 2010 ORDIN privind constituirea Grupului de lucru pentru elaborarea Planului strategic național de combatere a traficului ilicit cu țigarete în perioada 2010—2012 în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice și ministrul administrației și internelor emit următorul ordin: Art. 1. — Se înființează Grupul de lucru pentru elaborarea Planului strategic național de combatere a traficului ilicit cu țigarete în perioada 2010—2012. Art. 2. — (1) Autoritățile publice reprezentate în cadrul Grupului de lucru sunt: a) Inspectoratul General al Poliției Române, Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și Direcția Generală de Informații și Protecție Internă din cadrul Ministerului Administrației și Internelor; b) Agenția Națională de Administrare Fiscală din cadrul Ministerului Finanțelor Publice. (2) în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, șefii instituțiilor menționate la alin. (1) desemnează în cadrul Grupului de lucru specialiști/experți în problematica de referință. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu (3) Coordonarea Grupului de lucru va fi asigurată de către Agenția Națională de Administrare Fiscală. Art. 3. — (1) Lucrările Grupului de lucru vor fi conduse de un coordonator, iar în lipsa acestuia, de o persoană desemnată de acesta. (2) în baza principiului transparenței decizionale, la ședințele Grupului de lucru pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai mediului de afaceri și ai organizațiilor neguvernamentale interesate. Art. 4. —în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, Grupul de lucru va elabora Planul strategic național de combatere a traficului ilicit cu țigarete în perioada 2010—2012. Art. 5. — Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI SI SPORTULUI J ’ ’ » ORDIN pentru aprobarea anexelor nr. 1—21 la Centralizatorul privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, precum și probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării, interimar, nr. 6.052/2009, cuprinzând disciplinele/modulele corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii — discipline tehnologice Având în vedere prevederile art. 141 din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5, 7, 9, 44 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Ordinului ministrului educației, cercetării și inovării, interimar, nr. 6.052/2009 pentru aprobarea Centralizatorului privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, precum și probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar 2010, în baza consultării federațiilor sindicale reprezentative la nivel de ramură învățământ, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă anexele nr. 1—21 la Centralizatorul privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, precum și probele de concurs, valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării, interimar, nr. 6.052/2009, cuprinzând disciplinele/modulele 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/10.111.2010 corespunzătoare profilului posturilor/catedrelor din aria curriculară tehnologii — discipline tehnologice, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară, Direcția generală educație și învățare pe tot parcursul vieții, din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 9 februarie 2010. Nr. 3.236. *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. ★ RECTIFICĂRI în cuprinsul Deciziei primului-ministru nr. 97/2010 privind numirea membrilor Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților și a președintelui Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 111 din 18 februarie 2010, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la art. 1 pct. 3, în loc de: „3. doamna Ana-Maria Enache — expert, reprezentant al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului;” se va citi: „3. doamna Ana-Maria Enache — expert, reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice;”. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441408 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154/10.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495