Georgeta N. Stoica Digitally signed by Georgeta N. Stoica Date: 2010.03.09 10:30:27 +02:00 Reason: Regia Autonoma Monitorul Oficial Location: București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 152 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marth ⁹ martⁱe ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 140. — Hotărâre privind modificarea și completarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului................................ 2-6 143. — Hotărâre privind aprobarea stemei comunei Independența, județul Călărași............................... 7 157. — Hotărâre privind aprobarea stemei municipiului Botoșani, județul Botoșani................................... 8 158. — Hotărâre privind aprobarea stemei orașului Ștefănești, județul Botoșani......................’.... 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 56. — Ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă privind modificarea Schemei de ajutor de minimis „Ocuparea temporară a Nr. Pagina forței de muncă din rândul șomerilor pentru dezvoltarea comunităților locale”, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 308/2008....................... 10 622/C.— Ordin al ministrului justiției privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea în sistemul administrației penitenciare a dispozițiilor Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice............................... 11-15 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE AASIGURĂRILOR 189. — Decizie privind aprobarea cererii Societății Comerciale „Servbrok Broker de Asigurare” — S.R.L. de suspendare a activității............................ 15-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) și (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Datele de identificare a bunurilor care aparțin domeniului public al statului, înregistrate la pozițiile MF nr. 147772, 147780, 147781, 147786, 147787, 147788, 121358, 147792, 147793, 147794, 147795, 147796, 147797, 147798, 147799, 147800, 147801, 147804, 147805, 147806, 147807, 147808, 147809, 147810, 147812, 147816, 147817, 147818, 147819, 147820, 147822, 147823, 121369, 147828, 147840, 147846, 147842, 121389, se modifică și se completează conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 2. După poziția MF nr. 147801 se introduce o nouă poziție, „Rețele fixe de telecomunicații”, având datele de identificare prevăzute în anexa la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 23 februarie 2010. Nr. 140.’ ANEXĂ Datele de identificare a bunurilor aparținând domeniului public al statului la care se modifică descrierea tehnică si valorile de inventar MINISTERUL 1. Ordonator principal de credite 13633330 TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII 2. Ordonator secundar de credite 11054529 Compania Națională de Căi Ferate „CFR”--- S.A. 3. Ordonator terțiar de credite 4. Regii autonome și companii/societăți naționale aflate sub autoritatea ordonatorului principal, institute naționale de cercetare-dezvoltare, care funcționează în baza Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, și, după caz, societăți comerciale cu capital majoritar de stat care au în administrare bunuri din patrimoniul public de stat MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 3 Grupa 8 (Bunuri care alcătuiesc domeniul public al statului) Nr. Cod Denumire Descriere tehnică Valoarea de inventar M.F. de clasificare (pe scurt) (în lei) 147772 8.10- Instalații fixe de siguranță și de Ansamblul de echipamente mecanice, electrice, 243.532.244 conducere operativă a circulației electronice și de tehnică de calcul; ansamblul de feroviare interoperabile echipamente electromecanice; Instalațiile automate; moderatoare de viteză; liniile de contact cu toate instalațiile aferente, instalațiile din substațiile de tracțiune electrică, posturile de secționare și subsecționare, posturile de transformare; grupurile electrogene; instalațiile de lumină și forță, cu toate anexele acestora, clădirile destinate exclusiv pentru acestea (tip și structură) 147780 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală a liniilor cf --- 2.063,568 km 1.176.210.202 de cale interoperabile Număr aparate de cale --- 2.368 buc. Linii cf simple --- 1.445,328 km Linii cf duble ---618,240 km Linii cf electrificate --- 1.135,597 km 147781 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală a liniilor cf --- 190,849 km 573.021 de cale neinteroperabile Număr aparate de cale --- 112 buc. Linii cf simple --- 190,849 km Linii cf duble --- 0 km Linii cf electrificate --- 0 km 147786 8.10- Instalații fixe de siguranță și de Ansamblu de echipamente mecanice, electrice, 147.596.804 conducere operativă a circulației electronice si tehnică de calcul feroviare interoperabile SBW,CEM-46 buc. CED- 216 buc. BLA --- 73 buc. Linie de contact --- 315 buc. Statie de transformare --- 290 buc. ELF-213 buc. Clădiri --- 60 buc. 147787 8.10- Instalații fixe de siguranță și de Ansamblu de echipamente mecanice, electrice, 394.230 conducere operativă a circulației electronice si tehnică de calcul feroviare neinteroperabile SBW, CEM --- 4 buc. CED ---5 buc. BLA ---0 buc. Linie de contact --- 0 buc. Statie de transformare --- 5 buc. ELF-9 buc. 147788 8.10- Alte instalații și clădiri aferente Instalații și clădiri aferente infrastructurii feroviare 1.508.607 infrastructurii feroviare publice, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 2 interoperabile la Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înființarea Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” --- S.A. prin reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române și anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 589/2006 pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înființarea Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” --- S.A. prin reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române care servesc exclusiv infrastructurii feroviare publice = 117 buc. 121358 8.10- Triajul de rețea Simeria Linii cf simple --- 57,189 km; număr aparate de cale 35.039.844 interoperabile echivalate --- 163 buc.; număr frâne de cale --- 8 buc.; număr macaze --- 28 buc.; număr clădiri --- 3 buc.; instalații Tip. RSC --- 1 buc. 147792 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală linii cf --- 1.804,577 km; numărul 530.472.908 de cale interoperabile de aparate de cale ---2.312 buc.; linii cf simple --- 1.174,149 km; linii cf duble --- 630,428 km; linii cf electrificate --- 1.231,242 km 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 Nr. Cod Denumire Descriere tehnică Valoarea de inventar M.F. de clasificare (pe scurt) (în lei) 147793 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungime totală linii --- 920,6 km; nr. aparate de 63.120.246 de cale neinteroperabile cale --- 534 buc.; linii cf simple --- 920,6 km; linii cf duble --- 0 linii cf electrificate --- 23,614 km 147794 8.10- Poduri, tuneluri, viaducte, alte lucrări Număr poduri --- 1.478 buc.; număr podețe --- 532 258.041.861 de artă interoperabile buc.; număr tuneluri --- 36 buc.; număr pasaje inferioare --- 31 buc.; număr viaducte --- 6 buc. 147795 8.10- Poduri, tuneluri, viaducte, alte lucrări Număr poduri --- 673 buc.; număr podețe --- 481 19.554.921 de artă neinteroperabile buc.; număr tuneluri --- 3 buc.; număr viaducte --- 13 buc.; număr pasaje inferioare --- 3 buc. 147796 8.10- Lucrări geotehnice, de protecție și Număr drenuri --- 1.560 buc; număr pereuri --- 63.678.328 de consolidare, plantații de protecție 887 buc.; număr ziduri sprijin --- 266 buc. a liniilor ferate interoperabile 147797 8.10- Lucrări geotehnice, de protecție și Număr drenuri --- 465 buc.; număr ziduri sprijin --- 70.956.203 de consolidare, plantații de protecție 199 buc.; număr pereuri --- 275 buc. a liniilor ferate neinteroperabile 147798 8.10- Instalații fixe de siguranță și Număr instalatii CE --- 2 buc.; număr instalatii 188.439.057 conducere operativă a circulației SBW, CEM - 36 buc.; CED - 83; BLA - feroviare interoperabile 644,810 km; LC - 1.670,38 km; PS PSS - 46 buc.; ST --- 14 buc. 147799 8.10- Instalații fixe de siguranță și Număr instalații SBW, CEM --- 66 buc.; număr 9.110.086 conducere operativă a circulației instalatii CED --- 3 buc.; BLA --- 15,52 km; LC --- feroviare neinteroperabile 34,91 km; PSS ---0; ST-0. 147800 8.10- Alte instalații și clădiri aferente Instalații și clădiri, altele decât cele prevăzute în 2.522.429 infrastructurii feroviare Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 interoperabile 147801 8.10- Alte instalații și clădiri aferente Instalații și clădiri, altele decât cele prevăzute în 126.520 infrastructurii feroviare Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 neinteroperabile 8.10- Rețele fixe de telecomunicații Rețea feroviară de cabluri cu fibre optice = 3.974.946 452,300 km 147804 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală a liniilor cf = 1.811,950 km c-tivi 773.430.043 de cale interoperabile nr. aparate de cale = 2.088 buc. linii cf simple --- 852,057 km c-tivi linii cf duble --- 523,13 km c-tivi linii cf electrificate --- 520,682 km c-tivi linii cf duble electrificate --- 280,62 km c-tivi. 147805 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală a liniilor cf --- 434,7 km c-tivi 156.746.966 de cale neinteroperabile număr aparate de cale --- 196 buc. linii cf simple --- 440,168 km c-tivi linii cf duble --- 0 km c-tivi linii cf electrificate --- 0,028 km c-tivi 147806 8.10- Poduri, tuneluri, viaducte și alte Număr poduri --- 466 buc. 294.348.413 lucrări de artă interoperabile număr podețe --- 2.109 buc. număr tunele ---22 buc. număr viaducte --- 23 buc. număr pasaje inferioare --- 37 buc. număr pasaje superioare --- 16 buc. număr camere pentru conducte și cabluri --- 0 buc. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 5 Nr. Cod Denumire Descriere tehnică Valoarea de inventar M.F. de clasificare (pe scurt) (în lei) 147807 8.10- Poduri, tuneluri, viaducte și alte Număr poduri --- 150 buc. 25.351.768 lucrări de artă neinteroperabile număr podețe --- 1.277 buc. numărtunele ---3 buc. număr viaducte --- 0 buc. număr pasaje inferioare --- 3 buc. număr pasaje superioare --- 2 buc. număr camere pentru conducte și cabluri --- 0 buc. 147808 8.10- Lucrări geotehnice de protecție și de Apeducte, drenuri = 277.032 mc, ziduri de retenție, 5.493.529 consolidare, plantații de protecție a șanțuri, chesoane, canale, ziduri de sprijin = liniilor ferate interoperabile 205.178 mc. hore, contraforturi, polate, pereuri = 0 buc., praguri, epiuri, apărări de maluri; plantații de arbori, arbuști, spații verzi (tip și structură rezistență lucrări geotehnice de protecție și consolidare) 147809 8.10- Lucrări geotehnice de protecție și de Apeducte, drenuri = 40.611 mc, ziduri de retenție, 289.590 consolidare, plantații de protecție a șanțuri, chesoane, canale, ziduri de sprijin = liniilor ferate neinteroperabile 38.235 mc. hore, contraforturi, polate, pereuri = 0 buc., praguri, epiuri, apărări de maluri; plantații de arbori, arbuști, spații verzi (tip și structură rezistență lucrări geotehnice de protecție și consolidare) 147810 8.10- Instalații fixe de siguranță și de Ansamblul de echipamente mecanice, electrice, 319.007.780 conducere operativă a circulației electronice si de tehnică de calcul feroviare interoperabile SBW, CEM ’= 460 buc. mac CED = 1.973 buc. mac BLA = 654,25 km desf. Linie de contact = 662,54 km fir desfășurat Stații transformare^ 5 buc. 147812 8.10- Alte instalații și clădiri aferente Instalații și clădiri aferente infrastructurii feroviare 5.749.434 infrastructurii feroviare publice, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 2 interoperabile la Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, care servesc exclusiv infrastructurii feroviare publice 147816 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală a liniilor cf --- 1.905,615 km 769.344.976 de cale interoperabile număr aparate de cale --- 3.094 buc. linii cf simple --- 1.161,67 km linii cf duble --- 812 km linii cf electrificate --- 582,3 km 147817 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală a liniilor cf --- 491,715 km 130.543.179 de cale neinteroperabile număr aparate de cale --- 366 buc. linii cf simple --- 491,715 km linii cf electrificate --- 20,7 km 147818 8.10- Poduri, tuneluri, viaducte și alte Număr poduri --- 2.199 buc. 227.833.279 lucrări de artă interoperabile număr podețe --- 425 buc. numărtunele ---13 buc. număr viaducte --- 1 buc. număr pasarele --- 2 buc. număr pasaje inferioare --- 4 buc. 147819 8.10- Poduri, tuneluri, viaducte și alte Număr de poduri --- 656 buc. 135.541.065 lucrări de artă neinteroperabile număr de podețe --- 276 buc. număr de tunele --- 3 buc. număr de viaducte --- 2 buc. 147820 8.10- Lucrări geotehnice de protecție și de Total lucrări 145 buc. ziduri de retenție, șanțuri 24.368.377 consolidare, plantații de protecție a chesoane, canale, ziduri, șanțuri, ziduri de sprijin: liniilor ferate interoperabile 109 buc., hore, contraforturi, polate, pereuri: 6 buc., praguri, apărări maluri, plantații, anrocamente: 30 buc. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 Nr. Cod Denumire Descriere tehnică Valoarea de inventar M.F. de clasificare (pe scurt) (în lei) 147822 8.10- Instalații fixe de siguranță și de Ansamblul echipamentelor electromecanice, 202.103.469 conducere operativă a circulației SBW, CEM: 6 buc., CED: 98 buc., BLA: 1.263,335 feroviare interoperabile km, linie de contact desfășurată: 1.544,3 km, stație transformare: 117 buc., substații de tracțiune: 15 buc., clădiri: 96 buc., clădire CE cu instalații aferente --- 1 buc. 147823 8.10- Instalații fixe de siguranță și de Ansamblul echipamentelor electromecanice, 3.344.509 conducere operativă a circulației SBW, CEM: 11 buc., CED: 2 buc., BLA: 4,665 km, feroviare neinteroperabile linie de contact desfășurată: 20,7 km, stație transformare: 2 buc., clădiri: 1 buc. 121369 8.10- Triajul de rețea Brașov Linii: 86,315 km, aparate de cale echiv.: 65 buc., 49.860.741 interoperabile poduri: 8 buc., podețe: 0, lucrări greotehnice: 0, linie de contact: 31,5 km, posturi de transformare: 7 buc., instalații: 17 buc., clădiri: 15 buc. 147828 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală a liniilor cf = 1.601,258 km, număr 918.787.382 de cale interoperabile aparate de cale = 1.600 buc., linii cf simple = 442,633 km, linii cf duble desf. = 773,778 km, linii cf electrificate = 944,704 km 147840 8.10- Linii ferate de circulație și aparate Lungimea totală a liniilor cf --- 1.643,107 km, 459.578.538 de cale interoperabile număr aparate de cale --- 1.904 buc., linii cf simple --- 661,348 km, linii cf duble --- 490,88 km, linii cf electrificate --- 1.239,318 km 147846 8.10- Instalații fixe de siguranță și de Ansamblul de echipamente mecanice, electrice, 224.087.134 conducere operativă a circulație electronice și de tehnică de calcul. feroviare interoperabile Ansamblul de echipamente electromecanice. Instalații automate: linii de contact cu toate instalațiile aferente. Instalații din substațiile de tracțiune electrică, posturi de transformare, grupuri electrogene, instalații de lumină și forță cu toate anexele acestora, clădiri destinate exclusiv acestora 147842 8.10- Poduri, tuneluri, viaducte si alte Număr poduri --- 236 buc. 118.295.039 lucrări de artă interoperabile Număr podețe --- 424 buc. Număr tunele ---4 buc. Număr viaducte --- 0 buc. Număr pasaje superioare --- 1 buc. Număr pasaje inferioare --- 8 buc. Număr camere pentru conducte și cabluri --- 0 121389 8.10- Triajul de rețea Adjud Linie cf = 49,867 km 14.907.104 nr. aparate de cale = 105 buc. linie cf simplă = 49,867 km linie cf electrificată = 24,504 km echipamente și instalații de siguranță a circulației și a activității de manevră, clădiri MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.III.2010 7 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea stemei comunei Independența, județul Călărași în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 10 alin. 2 din Legea nr. 102/1992 privind stema țării și sigiliul statului, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — (1) Se aprobă stema comunei Independența, județul Călărași, prevăzută în anexa nr. 1. (2) Descrierea și semnificațiile elementelor însumate ale stemei sunt prevăzute în anexa nr. 2. (3) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 23 februarie 2010. Nr. 143. ANEXAJ^rJ^l ANEXA Nț 2 STEMA comunei Independența, județul Călărași DESCRIEREA Șl SEMNIFICAȚIILE elementelor însumate ale stemei comunei Independența, județul Călărași Descrierea stemei Stema comunei Independența, potrivit anexei nr. 1, se compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite, scartelat. în partea superioară, în dreapta, în câmp albastru, se află 3 spice de grâu, de aur, poziționate două în săritoare, iar cel din mijloc, în pal. în partea superioară, în stânga, în câmp roșu, se află o potcoavă de argint. în vârful scutului, în partea dreaptă, în câmp roșu, se află o amforetă de argint. în vârful scutului, în partea stângă, în câmp albastru, se află două vișine cu codițele unite în partea de sus, de aur. Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu un turn crenelat. Semnificațiile elementelor însumate Cele 3 spice de grâu semnifică principala ocupație a locuitorilor, agricultura, precum și numărul satelor care alcătuiesc comuna. Amforetă reprezintă siturile arheologice și necropolele din zonă. Potcoava și vișinele simbolizează două sate componente ale comunei, respectiv Potcoava și Vișini. Coroana murală cu un turn crenelat semnifică faptul că localitatea are rangul de comună. *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea stemei municipiului Botoșani, județul Botoșani în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 102/1992 privind stema țării și sigiliul statului, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — (1) Se aprobă stema municipiului Botoșani, județul Botoșani, prevăzută în anexa nr. 1. (2) Descrierea și semnificațiile elementelor însumate ale stemei sunt prevăzute în anexa nr. 2. (3) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 3 martie 2010. Nr. 157. ANEXANr 7*) ANEXA Nț 2 STEMA municipiului Botoșani, județul Botoșani DESCRIEREA Șl SEMNIFICAȚIILE elementelor însumate ale stemei municipiului Botoșani, județul Botoșani Descrierea stemei Potrivit anexei nr. 1, stema municipiului Botoșani se compune dintr-un scut triunghiular francez antic, cu marginile rotunjite. în vârful scutului, în câmp roșu, se află un păun de aur, conturnat, cu coada desfăcută. în partea superioară, în câmp argintiu, se află Crucea Sfântului Gheorghe, de culoare roșie. Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu 7 turnuri crenelate. Semnificațiile elementelor însumate Păunul semnifică statutul unic al orașului medieval Botoșani, acela de apanaj al Doamnei Moldovei, fiind prezent încă din Evul Mediu pe sigiliul orașului. Crucea Sfântului Gheorghe face referire la sfântul patron al orașului Botoșani, fiind hramul bisericii ridicate de Petru Rareș în centrul târgului medieval. Coroana murală cu 7 turnuri crenelate semnifică faptul că localitatea are rangul de municipiu reședință de județ. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 9 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea stemei orașului Ștefănești, județul Botoșani în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 102/1992 privind stema țării și sigiliul statului, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — (1) Se aprobă stema orașului Ștefănești, județul Botoșani, prevăzută în anexa nr. 1. (2) Descrierea și semnificațiile elementelor însumate ale stemei sunt prevăzute în anexa nr. 2. (3) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 3 martie 2010. Nr. 158.’ ANEXANr 7*) ANEXA Nr. 2 STEMA orașului Ștefănești, județul Botoșani DESCRIEREA Șl SEMNIFICAȚIILE elementelor însumate ale stemei orașului Ștefănești, județul Botoșani Descrierea stemei Potrivit anexei nr. 1, stema orașului Ștefănești se compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite. în partea superioară, în câmp negru undat, se află 3 lacrimi de argint. în vârful scutului, în câmp roșu, se află un chiparos cu rădăcini de aur, flancat de 2 păuni afrontați, de aur. Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu 3 turnuri crenelate. Semnificațiile elementelor însumate Stema conservă imaginea aflată pe sigiliul Târgului Ștefănești în secolul al XVII-lea. Lacrimile, în câmpul negru undat, amintesc de Pactul Ribbentrop-Molotov, din anul 1939, care a făcut ca râul Prut să devină graniță între români. Coroana murală cu 3 turnuri crenelate semnifică faptul că localitatea are rangul de oraș. *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 10 MONITORULOFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.III.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ ORDIN privind modificarea Schemei de ajutor de minimis „Ocuparea temporară a forței de muncă din rândul șomerilor pentru dezvoltarea comunităților locale”, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 308/2008 Având în vedere: — dispozițiile art. 78, art. 79 alin. (3) și ale art. 95 alin. (2) și (3) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007; — Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 și 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L 379/5 din 28 decembrie 2006; — dispozițiile art. 13 din Schema de ajutor de minimis „Ocuparea temporară a forței de muncă din rândul șomerilor pentru dezvoltarea comunităților locale”, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 308/2008, pentru asigurarea premiselor necesare stimulării ocupării temporare a persoanelor din rândul șomerilor înregistrați la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizație de șomaj, în perioada următoare anului 2009, precum și pentru a asigura creșterea gradului de ocupare a acestei categorii de persoane aflate în șomaj prin subvenționarea cheltuielilor cu forța de muncă efectuate în cadrul unor programe care au ca scop ocuparea temporară a forței de muncă din rândul șomerilor, în temeiul art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, republicată, președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă emite următorul ordin: Art. I. — Schema de ajutor de minimis „Ocuparea temporară a forței de muncă din rândul șomerilor pentru dezvoltarea comunităților locale”, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 308/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 din 6 august 2008, se modifică după cum urmează: 1. La punctul VIII „Rezultate așteptate”, articolul 12 va avea următorul cuprins: „VIII. Rezultate așteptate Art. 12. —în perioada de aplicare a schemei se estimează că vor fi acordate subvenții în vederea ocupării unui număr estimativ de 101.450 de persoane din rândul șomerilor înregistrați la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizație de șomaj.” 2. La punctul IX „Durata de aplicare a schemei”, articolul 13 va avea următorul cuprins: „IX. Durata de aplicare a schemei Art. 13. — (1) Durata schemei este de 5 ani, respectiv 2008—2012, în limita fondurilor alocate anual, potrivit prevederilor legale, pentru aceasta. (2) Pentru măsurile de sprijin contractate în perioada prevăzută la alin. (1) se pot face plăți, în condițiile dispozițiilor legale, și după expirarea perioadei.” 3. La punctul XI „Bugetul schemei”, articolul 19 va avea următorul cuprins: „XI. Bugetul schemei Art. 19. — Bugetul estimat prevăzut a fi alocat schemei pe întreaga durată de aplicare a acesteia este de aproximativ 320.795 mii lei, fonduri alocate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în limita plafoanelor bugetare anuale, defalcat astfel: — anul 2008 — 61.545 mii lei; — anul 2009 — 108.285 mii lei; — anul 2010 — 44.765 mii lei; — anul 2011 — 52.365 mii lei; — anul 2012 — 53.835 mii lei.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, Silviu Bian București, 5 februarie 2010. Nr. 56. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 11 MINISTERUL JUSTIȚIEI t ORDIN privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea în sistemul administrației penitenciare a dispozițiilor Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice Având în vedere prevederile art. 39 din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcții a unor categorii de personal din sectorul bugetar și stabilirea salariilor acestora, precum și alte măsuri în domeniul bugetar, în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă normele metodologice pentru aplicarea în sistemul administrației penitenciare a dispozițiilor Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, prevăzute în anexele nr. I și II, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prevederile prezentului ordin se aplică și funcționarilor publici cu statut special din Ministerul Justiției, cu excepția art. 9 și 13 din anexa nr. II. Art. 3. — Prevederile prezentului ordin se aplică în cursul anului 2010. Art. 4. — Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin orice dispoziție contrară se abrogă. p. Ministrul justiției, Octavian-Virgiliu Ojog, secretar de stat București, 25 februarie 2010. Nr. 622/C. ANEXA Nr. / NORME METODOLOGICE privind modul de stabilire a salariilor personalului din sistemul administrației penitenciare în anul 2010 CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Reîncadrarea efectivă a personalului aflat în funcție la data de 31 decembrie 2009, încadrarea pe funcții a personalului nou-angajat, promovarea în funcții, precum și stabilirea lunară a drepturilor salariale ale personalului în anul 2010 se fac în mod individual, analizându-se și stabilindu-se drepturile salariale aferente fiecărei categorii de funcții, prin respectarea cadrului legal aplicabil în luna decembrie 2009, a dispozițiilor Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcții a unor categorii de personal din sectorul bugetar și stabilirea salariilor acestora, precum și alte măsuri în domeniul bugetar. Art. 2. — Reîncadrarea personalului aflat în funcții la data de 31 decembrie 2009, încadrarea pe funcții a personalului nou- angajat și promovarea în funcții a personalului în anul 2010 se fac prin ordin/decizie emis/ă de structurile de resurse umane, potrivit competențelor de gestiune a resurselor umane. CAPITOLUL II Modul de stabilire a drepturilor salariale în anul 2010 pentru personalul aflat în funcții la data de 31 decembrie 2009, care îsi desfășoară activitatea în aceleași condiții Art. 3. — în măsura în care personalul își desfășoară activitatea în aceleași condiții, cuantumul individual al salariilor lunare, inclusiv sporuri, indemnizații și alte drepturi salariale stabilite începând cu luna ianuarie 2010, nu va depăși nivelul drepturilor salariale la data de 31 decembrie 2009, fără a fi afectat de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal instituite în temeiul Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional. SECȚIUNEA 1 Funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare Art. 4. — Pentru activitatea depusă, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare au dreptul la salariu lunar, format din salariu de bază de încadrare și alte drepturi salariale. Art. 5. — (1) Salariile de bază de încadrare individuale ale funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare aflați în funcții la data de 31 decembrie 2009 se stabilesc prin însumarea următoarelor elemente componente: a) salariul funcției de bază, format din salariul pentru funcția îndeplinită, sporul pentru misiune permanentă și, după caz, sporul pentru păstrarea confidențialității în legătură cu informațiile clasificate, sporul de fidelitate și salariul de merit, în cuantumurile stabilite la data de 31 decembrie 2009; b) salariul gradului profesional deținut, în cuantumul stabilit la data de 31 decembrie 2009; 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 c) indemnizația de conducere, în cuantumul stabilit la data de 31 decembrie 2009; d) gradatii, în cuantumul stabilit la data de 31 decembrie 2009. (2) Sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale ale funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, prevăzute în anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 și care nu au fost introduse în salariul funcției de bază, se acordă în aceleași cuantumuri de la 31 decembrie 2009, cu respectarea prevederilor art. 23 alin. (2) din aceeași lege. (3) Sporurile și indemnizațiile care nu se includ în salariul funcției de bază și al căror cuantum depășește procentul de 30% prevăzut la art. 23 alin. (2) din Legea-cadru nr. 330/2009 se acordă potrivit alin. (4). (4) în situația în care drepturile salariale prevăzute la alin. (1) și (2) sunt mai mici decât cele stabilite prin legi sau hotărâri ale Guvernului pentru funcția respectivă la 31 decembrie 2009, se acordă o sumă cu caracter tranzitoriu care să compenseze respectiva diferență, în măsura în care personalul își desfășoară activitatea în aceleași condiții. Această sumă se include în salariul funcției de bază, dar nu este luată în calcul la determinarea altor drepturi de natură salarială care se stabilesc în funcție de acesta. (5) In situația în care în cursul anului 2010 se îndeplinesc condițiile pentru acordarea unei gradații superioare sau pentru avansarea în gradul profesional următor, drepturile salariale se stabilesc la nivelul salariului de bază în plată pentru funcții similare la 31 decembrie 2009. (6) Baza de calcul a contribuției individuale la bugetul de stat reglementate de dispozițiile Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, o constituie salariul de bază lunar avut sau, după caz, calculat pentru funcții similare la data de 31 decembrie 2009, fără a fi afectat de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal instituite în temeiul Legii nr. 329/2009. Art. 6. — Dispozițiile art. 3—5 se aplică în mod corespunzător și preoților din sistemul administrației penitenciare, care sunt asimilați gradelor profesionale ale ofițerilor corespunzătoare gradelor militare prevăzute de Legea nr. 195/2000 privind constituirea și organizarea clerului militar. SECȚIUNEA a 2-a Personalul civil din sistemul administrației penitenciare Art. 7. — (1) Salariile personalului civil din sistemul administrației penitenciare aflat în funcții la data de 31 decembrie 2009 se stabilesc după cum urmează: a) noul salariu de bază va fi cel corespunzător datei de 31 decembrie 2009, la care se adaugă, după caz, indemnizația de conducere, sporul pentru păstrarea confidențialității în legătură cu informațiile clasificate, sporul de vechime în muncă și alte sporuri și indemnizații prevăzute în notele din anexele la Legea-cadru nr. 330/2009, specifice sectoarelor unde își desfășoară activitatea, în cuantumurile stabilite la data de 31 decembrie 2009; b) sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale ale personalului civil din sistemul administrației penitenciare, prevăzute în anexele corespunzătoare la Legea-cadru nr. 330/2009 și care nu au fost introduse în salariul de bază, se acordă în aceleași cuantumuri de la 31 decembrie 2009, cu respectarea prevederilor art. 23 alin. (2) din aceeași lege. (2) Sporurile și indemnizațiile care nu se includ în salariul de bază și al căror cuantum depășește procentul de 30% prevăzut la art. 23 alin. (2) din Legea-cadru nr. 330/2009 se acordă potrivit alin. (3). (3) în situația în care drepturile salariale prevăzute la alin. (1) sunt mai mici decât cele stabilite prin legi sau hotărâri ale Guvernului pentru funcția respectivă la 31 decembrie 2009, se acordă o sumă cu caracter tranzitoriu care să compenseze respectiva diferență, în măsura în care personalul își desfășoară activitatea în aceleași condiții. Această sumă se include în salariul de bază, dar nu este luată în calcul la determinarea altor drepturi de natură salarială care se stabilesc în funcție de acesta. (4) în situația în care în cursul anului 2010 se îndeplinesc condițiile pentru trecerea într-o altă tranșă de vechime în muncă, se acordă tranșa corespunzătoare vechimii prin aplicarea procentului la salariul de bază aferent funcției de la 31 decembrie 2009. Art. 8. — Personalul civil care ocupă funcții de conducere va fi reîncadrat la nivelul superior al funcțiilor, respectiv gradul II, conform anexelor la Legea-cadru nr. 330/2009, cu menținerea nivelului salariilor stabilit conform art. 7. CAPITOLUL III Dispoziții finale Art. 9. — în situația modificării condițiilor de muncă, drepturile salariale se acordă potrivit noilor condiții de muncă, prin raportare la nivelul acelorași drepturi pentru funcții similare la 31 decembrie 2009. Art. 10. — Pentru personalul nou-încadrat pe funcții în anul 2010, precum și pentru personalul promovat în funcții în aceeași perioadă, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcții similare la 31 decembrie 2009. Art. 11. — (1) în ordinul/decizia prevăzut/ă la art. 2 se vor include următoarele: a) funcția de bază și elementele componente ale salariului funcției de bază/salariului de bază, potrivit art. 5 alin. (1) lit. a), respectiv art. 7 alin. (1) lit. a); b) gradul profesional deținut, potrivit art. 5 alin. (1) lit. b); c) indemnizația de conducere, după caz, potrivit art. 5 alin. (1) lit. c); d) gradația de care beneficiază, după caz, potrivit art. 5 alin. (1) lit. d); e) sporurile și indemnizațiile prevăzute în anexele la Legea- cadru nr. 330/2009, care nu se introduc în salariul funcției de bază/salariul de bază, cu respectarea dispozițiilor art. 23 alin. (2) din aceeași lege; f) menționarea sumei tranzitorii prevăzute la art. 5 alin. (4) și la art. 7 alin. (3); suma tranzitorie se va putea modifica lunar în funcție de condițiile de muncă și timpul efectiv lucrat în aceste condiții, pe bază de documente justificative. (2) începând cu drepturile aferente lunii ianuarie 2010, baza de calcul în funcție de care se stabilesc compensația lunară pentru chirie, ajutoarele acordate la încetarea raporturilor de serviciu, precum și drepturile de pensie pentru funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare o constituie nivelul și structura bazei de calcul în vigoare la data de 31 decembrie 2009, fără a fi afectată de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal instituite în temeiul Legii nr. 329/2009. (3) Pentru personalul nou-încadrat pe funcții și pentru cel promovat în funcții după data de 1 ianuarie 2010, stabilirea drepturilor prevăzute la alin. (2) se face la nivelul salariilor de bază în plată pentru funcții similare la 31 decembrie 2009. (4) Pentru funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare avansați în grad profesional după data de 1 ianuarie 2010, precum și pentru cei cărora în cursul anului 2010 li se acordă o gradație superioară ori o tranșă superioară de vechime în sectorul de apărare națională, ordine publică și siguranță națională, stabilirea drepturilor prevăzute la alin. (2) și (3) se face la nivelul salariilor de bază în plată pentru funcții similare la 31 decembrie 2009. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 13 ANEXA Nr. II NORME METODOLOGICE pentru aplicarea unor dispoziții cuprinse în anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice CAPITOLUL I Condițiile de acordare și de suspendare a indemnizației de conducere prevăzute la art. 8 și 9 din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice Art. 1. — Indemnizația de conducere se acordă de la data numirii/împuternicirii în funcția care conferă dreptul la aceasta și încetează la data schimbării din funcție, respectiv la data încetării împuternicirii. Art. 2. — Indemnizația de conducere nu se acordă funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare pe timpul cât urmează cursuri de zi în cadrul instituțiilor de învățământ superior, cu acordul și în interesul unităților la care sunt încadrați. Art. 3. — (1) Indemnizația de conducere cuvenită pentru o fracțiune de lună se calculează în raport cu numărul de zile lucrătoare din perioada pentru care se plătește. (2) în cazul pensionării, beneficiarii indemnizației de conducere primesc acest drept pe întreaga lună în care are loc schimbarea poziției de activitate. Art. 4. — Indemnizația de conducere se poate suspenda pe o perioadă de cel mult 3 luni, în cazul în care unitatea a obținut rezultate nesatisfăcătoare, constatate cu ocazia inspecțiilor sau controalelor. Suspendarea indemnizației de conducere se aplică potrivit competențelor stabilite. CAPITOLUL II Acordarea sporului pentru funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare care lucrează în condiții de pericol determinate de depozitarea munițiilor, pulberilor, explozivilor și substanțelor toxice speciale sau care execută operațiuni de depozitare, dezamorsare, manipulare, examinare ori neutralizare a acestora, prevăzut la art. 13 alin. (1) din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 Art. 5. — Funcționarii publici cu statut special care lucrează în condiții de pericol beneficiază de un spor de 16% din salariul funcției de bază. Art. 6. — Beneficiază de spor de pericol funcționarii publici cu statut special care: a) execută sau participă nemijlocit la operațiuni periculoase de depozitare, manipulare și examinare a munițiilor în depozitul de armament al unității sau în alte spații de depozitare amenajate potrivit legii; b) sunt numiți prin decizie de zi pe unitate să execute delaborări și casări de muniții. Art. 7. — (1) Sub denumirea generală de muniții sunt incluse următoarele materiale: cartușe de semnalizare, petarde, grenade, cartușe de infanterie, pulberi, explozivi, materiale incendiare și fumigene, fitil detonant, mijloace pirotehnice, precum și orice elemente ale acestora, încărcate cu substanțe explozive. (2) Alocarea la acest spor se face prin decizie de zi pe unitate de numire, pentru personalul prevăzut la art. 6 lit. a), și prin decizie de zi pe unitate de numire în comisia de declasare și casare, pentru personalul prevăzut la art. 6 lit. b). (3) Sporul de pericol se acordă proporțional cu timpul cât personalul respectiv a lucrat în condițiile prevăzute la art. 6, fără a depăși 170 de ore în medie lunar, în program normal de lucru. (4) Evidența timpului lucrat efectiv (în zile și ore) și certificarea exactității acesteia se fac de către șeful compartimentului care execută operațiunea. (5) Pentru evidența timpului lucrat, pe zile și număr de ore, la locurile de muncă care conferă dreptul la sporul care face obiectul prezentei anexe se utilizează formularele de prezență aflate în uz pentru celelalte categorii de sporuri sau alte drepturi salariale. Art. 8. — (1) Pontajele cu sporul de pericol se întocmesc, pentru fiecare lună, la începutul lunii următoare și se transmit la compartimentul financiar. (2) Personalul altor unități trimis în interes de serviciu care, prin natura activității, conduce nemijlocit, controlează sau execută operațiunile prevăzute la art. 6 beneficiază de spor de pericol, în raport cu timpul efectiv lucrat în astfel de condiții. (3) Plata sporului se face pe baza adeverințelor eliberate de unitatea în care s-au efectuat operațiunile respective, documente din care să rezulte timpul efectiv lucrat în aceste locuri de muncă (zile și ore), ordinul în baza căruia a participat la operațiune și ordinul de zi pe unitate de executare a operațiunii. Adeverințele se transmit la compartimentul financiar împreună cu pontajul pentru perioada respectivă. CAPITOLUL III Acordarea drepturilor prevăzute la art. 16 alin. (1) din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare Art. 9. — Pentru munca cu grad ridicat de risc sau, după caz, în condiții de pericol deosebit, desfășurată în exercitarea atribuțiilor de serviciu, personalul încadrat în sistemul administrației penitenciare care execută, conduce, coordonează sau contribuie la realizarea activităților de pază, supraveghere, escortare, reeducare și asistență medicală și psihologică pentru persoanele arestate preventiv sau condamnate la pedepse privative de libertate, culegere, prelucrare, verificare și valorificare a informațiilor, investigații, acțiuni și intervenție cu un grad ridicat de risc ori în condiții de pericol deosebit beneficiază de un spor de până la 30% calculat la salariul funcției de bază, respectiv la salariul de bază, care se acordă în același cuantum de la 31 decembrie 2009, în măsura în care își desfășoară activitatea în aceleași condiții. Art. 10. — (1) Sporul prevăzut la art. 9 nu face parte din salariul funcției de bază, respectiv salariul de bază. (2) Pentru funcționarii publici nou-încadrați, reintegrați sau transferați, precum și pentru cei cărora li s-a schimbat poziția de activitate, sporul va fi stabilit prin ordinul/decizia de numire în funcție, iar plata se va face lunar odată cu plata salariilor. CAPITOLUL IV Condițiile de acordare a primei lunare de excepție sau de misiune specială de până la 50% din salariul funcției de bază funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare, prevăzută la art. 17 din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 Art. 11. — Funcționarii publici cu statut special și personalul civil din sistemul administrației penitenciare care execută, în domeniul specific, lucrări de excepție și misiuni speciale, apreciate ca atare de către conducătorii acestora, beneficiază 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 de o primă lunară de până la 50% din salariul funcției de bază, respectiv salariul de bază. Art. 12. — (1) Prima prevăzută la art. 11 se acordă pentru cel mult 5% din numărul total de posturi prevăzute în statele de organizare. (2) Numărul beneficiarilor primei se stabilește de către ministrul justiției, anual, la propunerea directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor. Repartizarea numărului beneficiarilor de prime pe unități se stabilește, trimestrial, în Consiliul de conducere al Administrației Naționale a Penitenciarelor. (3) Prima se acordă lunar, la propunerea șefilor structurilor din care funcționarii publici cu statut special fac parte. (4) Competența de aprobare și acordare a primei lunare de până la 50%, precum și de stabilire a cuantumului acesteia este următoarea: a) ministrul justiției, pentru directorul general și directorii generali adjuncți ai Administrației Naționale a Penitenciarelor; b) directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, pentru directorii și directorii adjuncți din unitățile subordonate, personalul din aparatul central al Administrației Naționale a Penitenciarelor și personalul din Subunitatea de Pază și Escortare Deținuți Transferați; c) directorii unităților subordonate, pentru restul personalului din subordine. Art. 13. — (1) Prima de până la 50% se acordă funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare care efectuează lucrări de excepție în sensul alin. (2) ori execută misiuni speciale în sensul alin. (3). (2) Sunt considerate lucrări de excepție acele lucrări care: a) conduc la realizarea unor obiective cu impact deosebit asupra organizării și funcționării structurilor din sistemul penitenciar; b) necesită efectuarea unor activități cu un grad ridicat de specializare; c) sunt realizate în grupuri de lucru înființate în vederea elaborării unor proiecte importante, specifice sistemului penitenciar; d) identifică noi surse de venituri. (3) Sunt considerate misiuni speciale acele activități care: a) au un grad de complexitate mai mare decât atribuțiile prevăzute în fișa postului; b) implică existența unor riscuri deosebite pentru siguranța personalului sau pentru funcționarea în bune condiții a sistemului penitenciar. Art. 14. — (1) Prima prevăzută la art. 11 și procentul care se acordă se stabilesc la propunerea fundamentată și motivată în scris a superiorului ierarhic. (2) Analiza îndeplinirii condițiilor cerute se face în consiliul de conducere al unității, potrivit competențelor stabilite la art. 12 alin. (4), cu consultarea organizațiilor sindicale reprezentative. (3) Plata primei de până la 50% nu se acordă: a) în toate situațiile în care nu se acordă salariul funcției de bază, respectiv salariul de bază; b) pe timpul urmăririi penale și al judecății. CAPITOLUL V Drepturile salariale cuvenite pe timpul studiilor, cursurilor și altor activități de perfecționare sau formare continuă — art. 22 alin. (1) si (2) din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 Art. 15. — (1) Funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, pe timpul cât urmează cursuri de zi în cadrul instituțiilor de învățământ superior, cu acordul și în interesul unităților în care sunt încadrați, beneficiază de salariul de bază de încadrare avut la data începerii cursurilor, cu excepția indemnizației de conducere, precum și de celelalte drepturi aplicabile personalului din instituția de învățământ. (2) Funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare care urmează cursuri de carieră, precum și alte activități de perfecționare sau formare continuă beneficiază de salariul de bază de încadrare avut la data începerii cursurilor și de celelalte drepturi salariale avute. (3) Pentru funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, pe timpul cât se află în situația prevăzută la alin. (1) se emite ordin/decizie. (4) în cazul în care funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare beneficiau și de alte indemnizații sau sporuri ce nu fac parte din salariul de bază de încadrare, acestea nu se mai acordă pe timpul cât se află în situația prevăzută la alin. (1). (5) Acordarea drepturilor aplicabile personalului din instituția de învățământ urmată de funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare în condițiile prevăzute la alin. (1) se face pe baza adeverințelor eliberate în acest sens de instituția de învățământ respectivă. CAPITOLUL VI Salarizarea funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare puși la dispoziție în situații temeinic justificate, potrivit legii — art. 25 din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 Art. 16. — (1) Funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare care sunt puși la dispoziție ca urmare a neîncadrării în funcții din diferite cauze neimputabile beneficiază de salariul de bază de încadrare avut, cu excepția indemnizației de conducere, precum și de celelalte drepturi salariale avute. (2) Situația ofițerilor și agenților puși la dispoziție în condițiile alin. (1) se soluționează în termen de 3 luni. CAPITOLUL VII Salarizarea funcționarilor publici cărora le încetează raporturile de serviciu — art. 26 alin. (1) și (4) din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 Art. 17. — (1) Funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare cărora le încetează raporturile de serviciu primesc salariul de bază de încadrare avut, precum și celelalte drepturi salariale avute, până la sfârșitul lunii în care a avut loc încetarea raporturilor de serviciu. (2) Pentru funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare avansați în gradul profesional următor și cărora le-au încetat raporturile de serviciu cu aceeași dată, în condițiile alin. (1), salariul de bază de încadrare se stabilește, proporțional, în raport cu noul grad profesional. (3) Funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare cărora le-au încetat raporturile de serviciu, din inițiativa lor ori pentru motive imputabile acestora, primesc salariul de bază de încadrare avut, precum și celelalte drepturi salariale avute, până la data încetării raporturilor de serviciu. CAPITOLUL VIII Acordarea sporului prevăzut la pct. 7 din anexa nr. IV/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare Art. 18. — (1) Funcționarii publici cu statut special, precum și personalul civil din Penitenciarul Poarta Albă, din Penitenciarul- Spital Poarta Albă, din Secția Chilia Veche a Penitenciarului Tulcea și din Penitenciarul Codlea — Centrul de pregătire profesională și recuperare a cadrelor de penitenciare Rodbav MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 15 beneficiază de un spor de izolare de până la 20% din salariul funcției de bază, respectiv din salariul de bază. (2) Sporul se prevede în ordinul sau în decizia de numire în funcție, iar plata se face lunar, odată cu plata salariilor. Sporul de izolare se acordă pentru timpul efectiv lucrat în astfel de condiții. (3) Acordarea sporului se suspendă în caz de absențe nemotivate, concedii fără plată sau de frecventare a unor școli ori cursuri de pregătire în afara localității în care personalul își desfășoară activitatea. De asemenea, sporul nu se acordă pe timpul concediului de odihnă, de studii sau pentru incapacitate temporară de muncă. (4) Funcționarii publici care sunt trimiși în delegare sau detașați să lucreze în locuri de muncă din unitățile subordonate Ministerului Justiției prevăzute la alin. (1) sau în alte unități în care se acordă spor pentru munca desfășurată în localități sau în zone izolate beneficiază de sporul acordat pentru personalul din unitățile respective. (5) Plata sporului se face pe baza adeverințelor eliberate de instituțiile respective, din care să rezulte timpul efectiv lucrat (în zile și ore) în aceste locuri de muncă, precum și procentul sporului. ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind aprobarea cererii Societății Comerciale „Servbrok Broker de Asigurare” — S.R.L. de suspendare a activității Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 9 februarie 2010, conform art. 4 alin. (22) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. X.196 din 5 februarie 2010 privind controlul efectuat la Societatea Comercială „Servbrok Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul Râmnicu Vâlcea, str. Lucian Blaga nr. 10, bl. A32/2, sc. A, et. 1, ap. 5, județul Vâlcea, J38/1047/04.11.2004, CUI 16909440/04.11.2004, RBK-502/15.08.2008, reprezentată de domnul Irimescu Aron, în calitate de conducător executiv/administrator, ca urmare a cererii de suspendare a activității pe o perioadă de 3 ani, a constatat următoarele: în perioada cuprinsă între momentul încasării primelor de asigurare și momentul depunerii acestora în contul/casieria asigurătorilor nu au fost evidențiate în contabilitate primele încasate. A fost încălcată semnificația contului 401 „Decontări cu asigurătorii și reasiguratorii privind primele intermediate” prin evidențierea obligațiilor și plăților către terți furnizori în loc de cea a primelor intermediate. Au fost utilizate conturi cu alte denumiri sau care nu sunt prevăzute în planul de conturi specific brokerilor (contul 401 „Furnizori” în loc de „Decontări cu asigurătorii și reasigurătorii privind primele intermediate”; contul 411 „Clienți” în loc de „Decontări privind comisioanele cuvenite din activitatea de intermediere”; contul 605 „Cheltuieli cu energia și apa” în locul contului 615). Astfel au fost încălcate prevederile Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările și completările ulterioare. Față de motivele arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 9 februarie 2010, aprobarea cererii Societății Comerciale „Servbrok Broker de Asigurare” — S.R.L. de suspendare a activității și stabilirea în sarcina acesteia a unor măsuri, drept care decide: Art. 1. —în conformitate cu prevederile art. 5 lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, se suspendă, la cerere, activitatea Societății Comerciale „Servbrok Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul Râmnicu Vâlcea, str. Lucian Blaga nr. 10, bl. A32/2, sc. A, et. 1, ap. 5, județul Vâlcea, J38/1047/04.11.2004, CUI 16909440/04.11.2004, RBK-502/15.08.2008, reprezentată de domnul Irimescu Aron, în calitate de conducător executiv/administrator, pe o perioadă de 3 ani, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 152/9.111.2010 Art. 2. — în termen de 15 zile de la primirea deciziei, Societatea Comercială „Servbrok Broker de Asigurare” — S.R.L. va transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor documente din care să rezulte încetarea contractelor încheiate cu societățile de asigurare, precum și faptul că nu înregistrează debite și documente nepredate la respectivele societăți. Art. 3. — în termen de 15 zile de la primirea deciziei, Societatea Comercială „Servbrok Broker de Asigurare” — S.R.L. va transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor balanța de verificare aferentă lunii decembrie 2009, din care să rezulte corectarea deficiențelor constatate în procesul-verbal de control referitoare la aplicarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 martie 2010. Nr. 189. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441385 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 152/9.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495