MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 136 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ- ¹ martⁱe ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina DECRETE 315. — Decret privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război................................................ 2 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 7. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 189/2002 privind operațiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziții pentru nevoi de apărare, ordine publică și siguranță națională. 2-3 9. — Ordonanță de urgență privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanțate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României .................... 4-5 12. — Ordonanță de urgență pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România................ 6-7 13. — Ordonanță de urgență privind reglementarea unor măsuri în vederea stimulării creării de noi locuri de muncă și diminuării șomajului în anul 2010........... 8-9 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 50. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 20/2010 privind condițiile de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, precum și modelele permiselor de pescuit sportiv................ 9 131. — Ordin al ministrului sănătății pentru modificarea Ordinului ministrului sănătății nr. 326/2009 privind înființarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății și a Comisiei naționale de transparență...... 10-15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 8. — Circulară privind nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României valabil în luna martie 2010.......................................... 16 Rectificări 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. Ași ale art. 75 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decorațiilor de război, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, în semn de recunoștință și apreciere pentru devotamentul excepțional dovedit în timpul executării unei misiuni de patrulare în teatrul de operațiuni din Afganistan, în timpul căreia și-a sacrificat viața, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă post-mortem Ordinul Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război, sublocotenentului Bădiceanu Ion Florin. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 24 februarie 2010. Nr. 315.’ ORDONANȚE ALE GUVERNULUI GUVERNUL ROMÂNIEI ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 189/2002 privind operațiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziții pentru nevoi de apărare, ordine publică și siguranță națională Criza economico-financiară actuală din România a afectat mediul de afaceri, cu consecința diminuării volumului investițiilor străine în economie. Este prioritară în acest context identificarea unor măsuri de stimulare a mediului de afaceri și în special a investițiilor străine care conduc la creșterea gradului de ocupare a forței de muncă. Ținând cont că actualul cadru legal în materia operațiunilor compensatorii răspunde numai parțial solicitărilor venite din partea investitorilor străini și că neadoptarea unor măsuri concrete pentru atragerea de investiții de anvergură în economia românească va determina reorientarea investitorilor către economiile altor state din regiune, luând în considerare că în perioada de timp imediat următoare se vor semna la nivel guvernamental o serie de înțelegeri privind atragerea de investiții cu impact semnificativ în economia românească ce vor avea ca rezultat imediat generarea de noi locuri de muncă și o absorbție sporită a personalului disponibilizat de operatorii economici afectați de recesiunea globală, se impune adoptarea în regim de urgență a unei soluții legislative menite să permită, pe de o parte, stimularea investițiilor străine în anumite ramuri ale economiei prin luarea în considerare a efectelor de multiplicare în economie a acestor investiții, cu acordarea de multiplicatori de compensare, iar pe de altă parte identificarea de noi domenii prioritare a căror dezvoltare sa fie susținută și prin legislația în materia operațiunilor compensatorii. Ținând cont de faptul că aceste elemente constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată și vizează interesul public, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 189/2002 privind operațiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziții pentru nevoi de apărare, ordine publică și siguranță națională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 942 din 23 decembrie 2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 354/2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 3 1. La articolul 8, alineatul (1³) se abrogă. 2. La articolul 23, alineatele (4) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(4) Angajarea și creditarea operațiunilor compensatorii realizate în avans se fac în conformitate cu prevederile prezentei ordonanțe de urgență. La creditarea operațiunilor compensatorii în avans se aplică multiplicatorii de compensare prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență. (5) Creditele acumulate în avans se mențin în contul firmei care le-a realizat pe o perioadă de maximum 7 ani de la creditare.” 3. La articolul 23, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (6) și (7), cu următorul cuprins: „(6) Pentru îndeplinirea obligației de compensare asumate prin contractul de achiziție, un contractant nu poate utiliza credite de compensare obținute ca urmare a transferului de credite de compensare în avans de la terți în proporție mai mare de 30% din valoarea obligației de compensare asumate pentru acea categorie, cu excepția cazului în care respectivele credite provin de la un terț care face parte din același grup de companii cu contractantul. (7) Un contractant, pentru îndeplinirea obligației de compensare asumate prin contractul de achiziție, nu poate utiliza pentru o categorie credite de compensare rezultate ca urmare a transferului sau a transformării de credite de compensare în avans, cumulat, în proporție mai mare de 50% din valoarea obligației de compensare asumate pentru fiecare categorie, cu excepția cazului în care respectivele credite provin de la un terț care face parte din același grup de companii cu contractantul.” 4. După articolul 54 se introduce anexa „Domeniile prioritare care pot beneficia de operațiuni compensatorii în avans și ierarhizarea acestora prin multiplicatori de compensare” prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență. Art. II. — Ordonanță de urgență a Guvernului nr. 189/2002 privind operațiunile compensatorii’referitoare la contractele de achiziții pentru nevoi de apărare, ordine publică și siguranță națională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 942 din 23 decembrie 2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 354/2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se vă republica după aprobarea acesteia prin lege’, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU București, 10 februarie 2010. Nr. 7. EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Președintele Oficiului de Compensare pentru Achiziții de Tehnică Specială, Robert Constantin lonescu p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră secretar de stat Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ (Anexa la Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 189/2002) Domeniile prioritare care pot beneficia de operațiuni compensatorii în avans și ierarhizarea acestora prin multiplicatori de compensare Operațiuni compensatorii în avans I. Investiții a) Achiziția de acțiuni, în cadrul procesului de privatizare, ale unui operator economic român 0,5—3,0 b) Achiziția de acțiuni sau aportul în bani la capitalul social al unui operator economic român 0,5—3,0 c) Aport în natură la capitalul social al unui operator economic român 0,5—3,0 d) Achiziția de active corporale, numai cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții: (i) societatea comercială achizitoare să fie persoană juridică română; (ii) valoarea investiției să depășească echivalentul în lei a 5 milioane euro; (iii) investițiile să fie realizate din surse externe și să fie menținute pentru o perioadă de cel puțin 5 ani de la realizarea acestora. 0,5—3,0 II. Cumpărare de produse realizate în România a) Cumpărare de produse și servicii realizate în domeniul aerospațial; 0,5—1,4 b) Cumpărare de produse servicii și lucrări realizate în alte domenii care nu sunt incluse la lit. a). 0,5—1,3 III. Asistență în marketing — Efectuarea de cursuri de pregătire pentru formarea profesională a angajaților unui operator economic român și acordarea de asistență tehnică 0,5—1,5 NOTĂ: Valorile multiplicatorilor de compensare vor fi stabilite de Oficiul de Compensare având în vedere importanța și complexitatea operațiunii compensatorii în avans propuse. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanțate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României Având în vedere: — implementarea măsurilor anticriză inițiate de Guvernul României pentru accelerarea gradului de absorbție a fondurilor europene destinate României, având ca efecte antrenante creșterea producției, scăderea șomajului, îmbunătățirea nivelului de trai al populației și a standardelor de mediu; — accelerarea gradului de absorbție a fondurilor europene destinate României, prin facilitarea accesului beneficiarilor la instrumentele structurale și la mecanismele de finanțare; — dată fiind necesitatea adoptării unor măsuri urgente, care să ofere soluții pentru dificultățile întâmpinate de beneficiarii de proiecte finanțate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene, implementate în domenii prioritare pentru economia românească, în vederea asigurării contribuției proprii la finanțare; — ținând cont de faptul că neadoptarea unor măsuri în regim de urgență ar conduce la blocarea/întârzierea implementării proiectelor deja aprobate, putându-se ajunge la rezilierea contractelor de finanțare ca urmare a incapacității beneficiarilor de a asigura resursele financiare proprii necesare și, implicit, la pierderea unor sume considerabile din fondurile europene alocate României; — ținând seama de importanța absorbției fondurilor europene, care reprezintă o prioritate absolută pentru România, întrucât toate aceste aspecte vizează interesul public și constituie situații urgente și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — Se aprobă Programul de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanțate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, având ca obiectiv facilitarea absorbției instrumentelor structurale, prin garantarea creditelor contractate de către beneficiarii acestor fonduri în vederea asigurării contribuției proprii la finanțarea proiectelor. Art. 2. — Beneficiarii Programului de sprijin pot fi unități administrativ-teritoriale sau instituții de învățământ superior de drept public acreditate ori instituții de cercetare-dezvoltare de drept public acreditate care implementează proiecte finanțate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene și operatori regionali de servicii de alimentare cu apă și canalizare care implementează proiecte finanțate în cadrul axei prioritare nr. 1 din Programul operațional sectorial „Mediu”, cu respectarea următoarelor condiții cumulative: a) solicitanții sprijinului au încheiat un contract de finanțare cu o autoritate de management sau un organism intermediar pentru proiectul pentru care solicită sprijin; b) proiectele pentru care se solicită sprijin sunt promovate în următoarele domenii: infrastructura rutieră, infrastructura de energie, infrastructura de alimentare cu apă, canalizare și tratarea apelor uzate, infrastructura pentru managementul deșeurilor, infrastructura destinată educației și cercetării- dezvoltării, infrastructura tehnologică de cercetare și dezvoltare științifică, infrastructura în domeniul sănătății și infrastructura în domeniul asistenței sociale; c) proiectele pentru care se solicită sprijin trebuie să prevadă realizare de lucrări și/sau achiziție de echipamente, într-o proporție de cel puțin 50% din valoarea eligibilă a proiectului. Art. 3. — Prin derogare de la prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările și completările ulterioare, și de la dispozițiile art. 61 alin. (3) și (5) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Finanțelor Publice este autorizat să mandateze Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. — I.F.N. în vederea emiterii de garanții în numele și în contul statului în favoarea finanțatorilor care acordă credite beneficiarilor eligibili prevăzuți la art. 2. Art. 4. — (1) Procedura și condițiile de acordare a garanțiilor, de eligibilitate a instituțiilor de credit și a categoriilor de beneficiari ai Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor finanțate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, precum și regulile de gestionare a garanțiilor, inclusiv mecanismul de executare și recuperare a plăților efectuate se stabilesc prin norme aprobate prin hotărâre a Guvernului, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, la propunerea Ministerului Finanțelor Publice. (2) Plafonul anual al garanțiilor care pot fi emise potrivit art. 3 se aprobă pentru fiecare exercițiu bugetar prin hotărâre a Guvernului. Art. 5. — între Ministerul Finanțelor Publice și Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. — I.F.N. se încheie o convenție prin care se stabilesc drepturile și obligațiile părților în derularea programului. Art. 6. — (1) în cazul în care beneficiarii finanțărilor garantate în cadrul programului nu onorează la scadență obligațiile de plată aferente împrumuturilor contractate în vederea asigurării contribuției proprii la finanțarea proiectelor, instituțiile de credit au obligația de a informa în scris Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. — I.F.N. în termen de 5 zile lucrătoare de la data scadenței. (2) în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea informațiilor privind neachitarea obligației de plată la data scadenței, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. — I.F.N. transmite Ministerului Finanțelor Publice înștiințarea care va conține lista unităților administrativ-teritoriale și suma aferentă obligației neachitate la scadență, în scopul MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 5 sistării alimentării bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit și cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale. (3) Până la achitarea integrală a obligațiilor de plată restante către instituția de credit sau până la executarea valorii garantate potrivit art. 7 alin. (1), cotele defalcate din impozitul pe venit și sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, a căror alimentare a fost sistată în condițiile alin. (2), vor fi alocate bugetelor locale beneficiare numai pentru achitarea acestor obligații. Art. 7. — (1) Sumele rezultate din executarea garanțiilor acordate de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. — I.F.N. în numele și în contul statului se plătesc finanțatorului de către Ministerul Finanțelor Publice din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, pe baza documentelor justificative prezentate de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. — I.F.N. (2) Sumele prevăzute la alin. (1) ce urmează a fi recuperate sunt scadente începând cu ziua următoare datei efectuării plății de către Ministerul Finanțelor Publice. Art. 8. — (1) înscrisurile întocmite de direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda națională, constituie titluri de creanță și cuprind elementele actului administrativ fiscal prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Creanțele încorporate în aceste titluri sunt creanțe fiscale. (2) în termen de 15 zile de la data efectuării plăților prevăzute la art. 7 alin. (1), titlurile de creanță împreună cu dovada comunicării acestora se comunică organelor fiscale competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în vederea înscrierii debitului în evidențe. în cadrul aceluiași termen titlul de creanță se comunică debitorului, care are obligația de a efectua plata sumelor datorate în termen de 60 de zile de la data comunicării titlului de creanță. (3) Titlul de creanță constituie titlu executoriu la împlinirea termenului de 60 de zile prevăzut la alin. (2). Art. 9. — (1) Pentru neplata la scadență a sumei înscrise în titlul executoriu, beneficiarii prevăzuți la art. 2 datorează obligații fiscale accesorii conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, începând cu ziua următoare datei efectuării plății de către Ministerul Finanțelor Publice conform art. 7 alin. (1) și până la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Cuantumul obligațiilor fiscale accesorii se calculează de către organele fiscale competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală. (2) în vederea recuperării creanțelor fiscale, dacă la expirarea termenului de 60 de zile, menționat în titlul de creanță, debitorul nu face dovada efectuării plății, direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice va comunica organelor fiscale competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală, din oficiu, titlurile executorii. Art. 10. — (1) Recuperarea creanțelor fiscale principale și accesorii rezultate din plățile efectuate de Ministerul Finanțelor Publice conform art. 8 alin. (1) în contul finanțatorilor pentru toate categoriile de beneficiari se efectuează potrivit Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, de către organele fiscale competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în temeiul titlurilor executorii. (2) Recuperarea creanțelor fiscale datorate de unitățile administrativ-teritoriale se realizează cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligațiilor de plată ale instituțiilor publice, stabilite prin titluri executorii, aprobată cu completări prin Legea nr. 288/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 11. — în cazul debitorilor aflați în procedura insolvenței, înscrierea la masa credală pentru creanțele bugetare rezultate din garanțiile acordate și plătite în cadrul Programului de sprijin se efectuează de către organele competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Art. 12. — Sumele încasate potrivit art. 10 constituie venituri ale bugetului de stat și se încasează într-un cont de venituri bugetare distinct. Art. 13. —Acolo unde prezenta ordonanță de urgență nu dispune, dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul mediului și pădurilor, Borbely Lâszlo Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea București, 17 februarie 2010. Nr. 9. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România Ținând cont de faptul că: — autoritățile române, în conformitate cu statutul României de stat membru al Uniunii Europene, trebuie să întreprindă o serie de măsuri în scopul alinierii legislației naționale la acquis-ul din domeniul migrației; — prin Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 decembrie 2006 de stabilire a normelor referitoare la micul trafic de frontieră la frontierele terestre externe ale statelor membre și de modificare a dispozițiilor Convenției Schengen se autorizează statele membre să încheie acorduri bilaterale cu statele terțe vecine, în vederea punerii în aplicare a regimului specific micului trafic de frontieră, cu respectarea normelor stabilite prin regulamentul de referință; — regimul specific micului trafic de frontieră constituie o derogare de la regimul trecerii frontierelor externe ale Uniunii Europene de către cetățenii unui stat terț, supuși obligativității vizei, astfel că Uniunea Europeană va monitoriza România în ceea ce privește instituirea acestui regim, în special în perioada preaderării la spațiul Schengen; — la data de 13 noiembrie 2009, a fost semnat la București Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind micul trafic de frontieră, ratificat prin Legea nr. 10/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52 din 22 ianuarie 2010 (Acordul)', — Acordul intră în vigoare la data de 26 februarie 2010, devenind aplicabil de la aceeași dată, autoritățile din Republica Moldova îndeplinind procedurile interne necesare pentru intrarea în vigoare a Acordului și notificând în acest sens partea română la data de 26 noiembrie 2009, iar Ministerul Afacerilor Externe al României notificând, la data de 27 ianuarie 2010, Ambasada Republicii Moldova la București cu privire la îndeplinirea de către partea română a procedurilor necesare pentru intrarea în vigoare a Acordului; — aplicarea Acordului presupune, potrivit art. 17 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006, stabilirea unui regim sancționator în legislația română, aplicabil persoanelor care nu respectă condițiile regimului specific micului trafic de frontieră; — lipsa unui regim sancționator în legislația română poate să determine exercitarea abuzivă a drepturilor specifice micului trafic de frontieră, aceste elemente constituind situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, reglementarea vizând interesul public și contribuind la îndeplinirea obligațiilor asumate de România, potrivit calității sale de stat membru al Uniunii Europene, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Articol unic. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 5 iunie 2008, se completează după cum urmează: 1. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) Cetățenilor străini titulari ai unui permis de mic trafic de frontieră li se permite intrarea pe teritoriul României fără îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1) lit. b) și c).” 2. După capitolul II se introduce un nou capitol, capitolul II¹, alcătuit din articolele 16¹—16⁵, cu următorul cuprins: „CAPITOLUL II¹ Regimul aplicabil micului trafic de frontieră ARTICOLUL 161 Domeniu de reglementare Micul trafic de frontieră se desfășoară potrivit acordurilor bilaterale încheiate de România cu state terțe vecine în temeiul prevederilor art. 1 alin. (2) și art. 13 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 decembrie 2006 de stabilire a normelor referitoare la micul trafic de frontieră la frontierele terestre externe ale statelor membre și de modificare a dispozițiilor Convenției Schengen, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) seria L405 din 30 decembrie 2006. ARTICOLUL 162 Organele competente să elibereze permisul de mic trafic de frontieră (1) Permisele de mic trafic de frontieră se eliberează de către misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în țările terțe vecine cu care România a încheiat acordurile prevăzute la art. 16¹, în condițiile stabilite prin aceste acorduri. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se eliberează într-un termen de până la 60 de zile de la data depunerii cererii. (3) In vederea aprobării cererilor pentru acordarea permiselor de mic trafic de frontieră, misiunile diplomatice și oficiile consulare solicită avizul Oficiului Român pentru Imigrări numai în cazurile stabilite prin protocol aprobat prin ordin comun al ministrului afacerilor externe și al ministrului administrației și internelor. (4) Prin avizul Oficiului Român pentru Imigrări prevăzut la alin. (3) se constată îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. e), g) și h). (5) Oficiul Român pentru Imigrări emite avizul în termen de până la 30 de zile de la data primirii solicitării de la misiunile diplomatice și oficiile consulare. ARTICOLUL 163 Regimul permisului de mic trafic de frontieră (1) Permisul de mic trafic de frontieră, eliberat străinului în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, reprezintă documentul care dă dreptul rezidenților din zona de frontieră să treacă frontiera de stat comună, în regim de mic trafic de frontieră, conform Regulamentului (CE) nr. 1.931/2006 și în baza acordurilor prevăzute la art. 16¹. (2) Titularul permisului de mic trafic de frontieră are obligația de a avea în permanență asupra sa documentul, de a nu-l înstrăina și de a-l prezenta organelor autorităților competente ori de câte ori i se solicită aceasta. (3) Titularul permisului de mic trafic de frontieră este obligat să anunțe organele poliției de frontieră competente despre furtul, pierderea, deteriorarea sau distrugerea permisului de mic trafic, în termen de cel mult 5 zile de la constatarea vreuneia dintre aceste situații. (4) Străinului i se eliberează de către organele emitente prevăzute la art. 16² alin. (1) un nou permis de mic trafic de frontieră în locul celui declarat furat, pierdut, deteriorat sau distrus, după reluarea integrală a procedurii de eliberare. (5) Forma și conținutul permiselor de mic trafic de frontieră se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. Ministerul Afacerilor Externe comunică Comisiei Europene și celorlalte state membre MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 7 ale Uniunii Europene modelul de permis de trecere locală a frontierei. (6) în temeiul art. 12 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006, evidența permiselor de mic trafic de frontieră solicitate, eliberate, anulate sau revocate se ține la nivel național într-un registru central, în format electronic, de către dficiul Român pentru Imigrări, care este desemnat si punct de contact național, responsabil cu gestionarea și furnizarea datelor cuprinse în acest registru. Registrul central se alimentează și se actualizează de către toate autoritățile cu atribuții în domeniul micului trafic la frontieră. ARTICOLUL 164 Anularea și revocarea permiselor de mic trafic de frontieră (1) Permisul de mic trafic de frontieră poate fi anulat sau revocat în străinătate de către misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, iar în țară de către organele poliției de frontieră, cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat, sau de către Oficiul Român pentru Imigrări atunci când străinii se află pe teritoriul statului român. (2) Punerea în executare a măsurii anulării sau revocării permisului de mic trafic de frontieră se face de către organele poliției de frontieră ori, după caz, ale Oficiului Român pentru Imigrări. (3) Autoritățile prevăzute la alin. (1) pot lua măsura anulării permisului de mic trafic de frontieră în următoarele situații: a) se constată ulterior că, la data solicitării permisului de mic trafic de frontieră, străinii nu îndeplineau condițiile prevăzute de acordurile care reglementează regimul juridic privind micul trafic la frontiera comună; b) străinii au obținut permisul de mic trafic de frontieră pe baza unor documente sau informații false; c) străinii au introdus sau au încercat să introducă ilegal în România alți străini ori au înlesnit transportul sau cazarea acestora; d) străinii au încălcat reglementările vamale sau cele privind frontiera de stat; e) străinii au intrat în România în perioada de interdicție dispusă anterior. (4) Măsura revocării permisului de mic trafic de frontieră poate fi dispusă de către autoritățile prevăzute la alin. (1) în următoarele situații: a) străinii nu mai îndeplinesc condițiile cerute la acordarea permisului de mic trafic de frontieră; b) după acordarea permisului de mic trafic de frontieră străinii au fost declarați indezirabili sau împotriva lor a fost dispusă măsura interzicerii intrării în România; c) străinii recidivează în depășirea zonei de frontieră prevăzută pentru micul trafic. (5) Decizia de anulare sau, după caz, de revocare a permisului de mic trafic de frontieră, luată de autoritatea competentă conform alin. (1), se comunică străinului, în scris, împreună cu motivele care au stat la baza acesteia, de către: a) misiunea diplomatică sau oficiul consular care a eliberat permisul de mic trafic de frontieră, atunci când solicitantul se află în străinătate; b) de către organele poliției de frontieră, atunci când acesta se află în punctul de trecere’a frontierei de stat; c) de către Oficiul Român pentru Imigrări, atunci când cel în cauză se află în România, prin decizia de returnare prevăzută la art. 82 alin. (3) lit. a) pct. (ii), cu excepția cazurilor în care permisul de mic trafic de frontieră a fost anulat potrivit alin. (3) lit. e) ori a fost revocat potrivit alin. (4) lit. b) sau c), situații în care se va emite decizia de returnare sub escortă prevăzută la art. 82 alin. (5). (6) De la data comunicării, anularea produce efecte retroactive, iar revocarea produce efecte numai pentru viitor. ARTICOLUL 165 Contravenții și sancțiuni (1) în situația în care titularul permisului de mic trafic de frontieră depășește perioada de ședere stabilită prin acordul care reglementează regimul juridic privind micul trafic la frontiera comună, împotriva acestuia se dispune măsura sancționării contravenționale cu amendă de la 600 lei la 1.200 lei și se emite decizia de returnare prevăzută la art. 82 alin. (3) lit. a) pct. (i). (2) în situația în care titularul permisului de mic trafic de frontieră depășește zona de frontieră stabilită prin acordul care reglementează regimul juridic privind micul trafic la frontiera comună, împotriva acestuia se dispune măsura sancționării contravenționale cu amendă de la 600 lei la 1.200 lei și se emite deciziade’returnare prevăzută la art. 82 alin. (3) lit. a) pct. (i). (3) în situația în care titularul permisului de mic trafic de frontieră nu respectă obligațiile prevăzute la art. 16³ alin. (2), împotriva acestuia se dispune măsura sancționării contravenționale cu amendă de la 100 lei la 500 lei. (4) în situația în care titularul permisului de mic trafic de frontieră nu respectă termenul de declarare a furtului, pierderii, deteriorării sau distrugerii permisului de mic trafic de frontieră, prevăzut la art. 16³ alin. (3), împotriva acestuia se dispune măsura sancționării contravenționale cu amendă de la 100 lei la 500 lei. (5) împotriva titularului permisului de mic trafic de frontieră va fi dispusă măsura interzicerii intrării în România, după cum urmează: a) pentru străinii prevăzuți la alin. (1): (i) un an în cazul unei’șederi ilegale de la 30 de zile la un an sau în cazul în care străinul nu a respectat decizia de returnare; (ii) 2 ani în cazul unei șederi ilegale de peste un an; b) 3 ani pentru străinii prevăzuți la art. 16⁴ alin. (4) lit. c). (6) Pentru străinii prevăzuți la art. 16⁴ alin. (3) lit. e) și alin. (4) lit. b), interdicția va fi egală cu perioada de interdicție dispusă anterior, dar nu mai mică de 5 ani. (7) Interzicerea intrării se dispune în condițiile prevăzute la art. 105. (8) în cazurile prevăzute la alin. (5) lit. a), instituirea interdicției se face cu aplicarea prevederilor art. 106 alin. (2). (9) în temeiul art. 17 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006, evidența tuturor cazurilor de utilizare abuzivă a regimului specific micului trafic de frontieră și a sancțiunilor aplicate se ține la nivel național într-un registru special, în format electronic, de către Oficiul Român pentru Imigrări, care este responsabil cu gestionarea și furnizarea datelor cuprinse în acest registru. Registrul special se alimentează și se actualizează de către toate autoritățile cu atribuții în domeniul micului trafic la frontieră.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 23 februarie 2010. Nr. 12. ’ 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚA DE URGENTA privind reglementarea unor măsuri în vederea stimulării creării de noi locuri de muncă și diminuării șomajului în anul 2010 Având în vedere persistența efectelor crizei economico-financiare asupra pieței muncii din România și riscul ca nivelul ridicat al șomajului să se mențină și să se transforme în șomaj de lungă durată și inactivitate, luând în considerare recomandările Uniunii Europene, Organizației Internaționale a Muncii și ale altor foruri internaționale și europene de a elabora și aplica măsuri de stimulare a ocupării forței de muncă prin sprijinirea creării de locuri de muncă și de a menține preocupările pentru diminuarea incidenței șomajului, mai ales pentru evitarea șomajului de lungă durată, ținând cont de prioritățile asumate în Programul de guvernare 2009—2012 și de solicitările formulate de partenerii sociali, întrucât aceste împrejurări vizează interesul public și constituie elementele unei situații extraordinare, ce nu suferă amânare, se impune adoptarea de măsuri imediate pentru reglementarea unor măsuri în vederea stimulării creării de noi locuri de muncă și diminuării șomajului. în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — (1) Angajatorii care, în anul 2010, pe locurile de muncă nou-create stabilesc, în condițiile legii, raporturi de muncă cu persoane provenite din rândul șomerilor aflate în evidența agențiilor pentru ocuparea forței de muncă cu minimum 3 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de muncă potrivit prezentei ordonanțe de urgență și pe care le mențin în activitate pe o perioadă de cel puțin 12 luni beneficiază, pe o perioadă de 6 luni de la data încadrării, de scutire de la plata contribuțiilor de asigurări sociale pentru aceste persoane. (2) Scutirea de la plata contribuțiilor de asigurări sociale nu se acordă: a) angajatorilor care în ultimele 6 luni premergătoare datei stabilirii raporturilor de muncă potrivit prezentei ordonanțe de urgență au mai avut raporturi de muncă stabilite cu persoanele prevăzute la alin. (1); b) angajatorilor care stabilesc raporturi de muncă cu persoanele prevăzute la alin. (1), pe locuri de muncă devenite vacante, rezultate în urma încetării unor raporturi de muncă în ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de muncă potrivit prezentei ordonanțe de urgență. Art. 2 — (1) Scutirea de la plata contribuțiilor de asigurări sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) se acordă începând cu luna următoare lunii stabilirii raporturilor de muncă. (2) în situația în care stabilirea raporturilor de muncă se realizează începând cu data de întâi a lunii, scutirea de la plata contribuțiilor de asigurări sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) se acordă începând cu această dată. (3) în sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin noțiunea de contribuții de asigurări sociale se înțelege contribuția de asigurări sociale, contribuția de asigurări pentru șomaj, contribuția de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, contribuția la fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, contribuția pentru asigurări sociale de sănătate, inclusiv contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, datorate, potrivit legii, de angajatori. Art. 3 — în situațiile în care raporturile de muncă ale persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) încetează anterior perioadei de 12 luni, în temeiul art. 55 lit. b) sau al art. 65 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, angajatorii sunt obligați să plătească sumele de care au fost scutiți, reprezentând contribuțiile de asigurări sociale datorate pe perioada menținerii în activitate, pentru fiecare persoană care a fost încadrată în baza prevederilor prezentei ordonanței de urgență. Art. 4. — Angajatorii care, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, au beneficiat de scutirea de la plata contribuțiilor de asigurări sociale și care, în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și data expirării celor 12 luni prevăzute la art. 1 alin. (1), efectuează și alte concedieri, pentru motive care nu țin de persoana salariatului, sunt obligați să plătească contribuțiile de asigurări sociale de care au fost scutiți. Art. 5 — (1) Perioada prevăzută la art. 1 alin. (1) constituie stagiu de cotizare fără plata contribuției angajatorului. (2) Pentru stabilirea și calculul indemnizației de șomaj prevăzute de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare în perioada prevăzută la art. 1 alin. (1) pentru care angajatorii au beneficiat de scutirea de la plata contribuțiilor de asigurări sociale. în situația în care stagiul de cotizare realizat potrivit alin. (1) este corespunzător unei fracțiuni de lună, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare în perioada respectivă, corespunzător fracțiunii de lună. (3) Prin derogare de la dispozițiile art. 34 alin. (1¹ ) lit. a) și ale art. 35 alin. (1) din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, perioada prevăzută la alin. (1), în care salariații realizează stagiu de cotizare fără plata contribuției angajatorului, se ia în calcul la stabilirea perioadei de 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii pentru acordarea indemnizației de șomaj, prevăzută la art. 34 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și la realizarea stagiului minim de cotizare în sistemul asigurărilor pentru șomaj. (4) Pentru stabilirea și calculul drepturilor prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, se utilizează venitul brut realizat lunar la care asiguratul datorează contribuția individuală de asigurări sociale. (5) Pentru stabilirea și calculul indemnizațiilor de asigurări sociale de sănătate prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările ulterioare, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, în vigoare în perioada prevăzută la art. 1 alin. (1). în situația în care stagiul de cotizare realizat potrivit alin. (1) este MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 9 corespunzător unei fracțiuni de lună, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare în perioada respectivă, corespunzător fracțiunii de lună. Art. 6 — Prevederile din cuprinsul prezentei ordonanțe de urgență se completează în mod corespunzător cu prevederile Legii nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu București, 23 februarie 2010. Nr. 13. ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 20/2010 privind condițiile de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, precum și modelele permiselor de pescuit sportiv Având în vedere Referatul de aprobare al Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură nr. 1.086 din 18 februarie 2010, în temeiul: — art. 16, art. 23 alin. (2) și art. 25 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări de Legea nr. 317/2009; — art. 8 pct. A lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura și funcționarea Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, cu modificările și completările ulterioare; — art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale; — art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.016/2008 privind cuantumul taxelor de licențiere și autorizare în pescuit și acvacultură, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. I. — Articolul 1 din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 20/2010 privind condițiile de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, precum și modelele permiselor de pescuit sportiv, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 2 februarie 2010, se modifică după cum urmează: „Art. 1. —Atribuirea dreptului de pescuit recreativ/sportiv în habitatele piscicole naturale se face de Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură (ANPA).” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 25 februarie 2010. Nr. 50. ’ 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 MINISTERUL SANATATII > ORDIN pentru modificarea Ordinului ministrului sănătății nr. 326/2009 privind înființarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății și a Comisiei naționale de transparență Având în vedere Referatul de aprobare al Direcției generale de sănătate publică, asistență medicală și programe nr. CSA/1.746/2010, în temeiul art. 16 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 7 alin. (4) și art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului sănătății nr. 326/2009 privind înființarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății și a Comisiei naționale de transparență, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 218 din 6 aprilie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. în anexa nr. 1A „Regulament de organizare și funcționare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății”, la articolul 3, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Ședințele comisiei se convoacă de către președinte sau de către ministrul sănătății și se desfășoară numai în prezența acestuia și a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor sai. 2. în anexa nr. 1A, la articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 5. — (1) Comisia de specialitate se întrunește la sediul Ministerului Sănătății sau într-o altă locație stabilită de președintele comisiei.” 3. în anexa nr. 1A, la articolul 6, alineatul (2) se abrogă. 4. în anexa nr. 1A, la articolul 7, literele e) și I) vor avea următorul cuprins: ,,e) colaborează cu direcțiile din cadrul Ministerului Sănătății pentru elaborarea programelor de pregătire profesională, organizarea și desfășurarea activității de învățământ; ,,l) evaluează bolnavii pentru trimiterea la tratament în străinătate, în conformitate cu legislația în vigoare;”. 5. în anexa nr. 1A, la articolul 8, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) în situația nerespectării termenului prevăzut la art. 7 lit. m), la propunerea motivată a secretarului general, ministrul sănătății dispune înlocuirea din comisia de specialitate a persoanelor care se fac vinovate de neîndeplinirea atribuției.” 6. în anexa nr. 1A, articolul 9 va avea următorul cuprins: „Art. 9. — Comisia de specialitate colaborează cu direcțiile din cadrul Ministerului Sănătății pentru rezolvarea următoarelor probleme: — definirea obiectivelor și activităților cuprinse în programele naționale de sănătate; — estimarea necesarului de fonduri pentru organizarea și desfășurarea programelor naționale de sănătate; — elaborarea de criterii și standarde pentru evaluarea impactului, oportunității și eficienței programelor naționale de sănătate; — analiza modului de aplicare a strategiilor terapeutice și de îndeplinire a obiectivelor programelor naționale de sănătate; — elaborarea, în proiect, a listelor de medicamente și materiale sanitare ce urmează a fi achiziționate pentru programele naționale de sănătate.” 7. în anexa nr. 1B „Regulament de organizare și funcționare al Comisiei naționale de transparență”, articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Comisia națională de transparență este formată din 6 membri, dintre care 5 personalități reprezentative în domeniul sănătății și un secretar. (2 ) Secretariatul Comisiei naționale de transparență este asigurat de reprezentanți ai Ministerului Sănătății, desemnați prin ordin al ministrului sănătății.” 8. Anexa nr. 2A se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1. 9. Anexa nr. 2B se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2. Art. II. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 23 februarie 2010. Nr. 131.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 11 I. Comisiile de specialitate 1. Comisia de anestezie și terapie intensivă 2. Comisia de boli infecțioase 3. Comisia de cardiologie 4. Comisia de dermato-venerologie 5. Comisia de diabet 6. Comisia de endocrinologie 7. Comisia de farmacologie clinică, toxicologie și toxicodependență 8. Comisia de gastroenterologie și hepatologie 9. Comisia de genetică medicală 10. Comisia de geriatrie și gerontologie 11. Comisia de hematologie și transfuzii 12. Comisia de medicină de familie 13. Comisia de medicină de urgență și dezastre 14. Comisia de medicină internă 15. Comisia de medicina muncii 16. Comisia de nefrologie 17. Comisia de neurologie, neurologie pediatrică 18. Comisia de oncologie 19. Comisia de pediatrie și neonatologie 20. Comisia de pneumologie, alergologie și imunologie clinică 21. Comisia de psihiatrie și psihiatrie pediatrică 22. Comisia de reabilitare, medicină fizică și balneologie 23. Comisia de reumatologie 24. Comisia de chirurgie cardiacă 25. Comisia de chirurgie vasculară 26. Comisia de chirurgie generală 27. Comisia de chirurgie microinvazivă 28. Comisia de chirurgie plastică și microchirurgie reconstructivă 29. Comisia de chirurgie toracică 30. Comisia de neurochirurgie 31. Comisia de obstetrică-ginecologie 32. Comisia de oftalmologie 33. Comisia de ortopedie și traumatologie 34. Comisia de otorinolaringologie 35. Comisia de urologie 36. Comisia de anatomie patologică 37. Comisia de epidemiologie 38. Comisia de medicină de laborator 39. Comisia de medicină legală 40. Comisia de radiologie-imagistică medicală și medicină nucleară 41. Comisia de sănătate publică 42. Comisia de specialități medico-dentare 43. Comisia de promovare a sănătății 44. Comisia de bioetică 45. Comisia de luptă anti-SIDA 46. Comisia de psihologie II. Componența comisiilor de specialitate 1 . Comisia de anestezie și terapie intensivă Președinte: prof. dr. Dorel Săndesc — Timișoara Vicepreședinte: prof. dr. Șerban Marinescu — București Membri: — conf. dr. Natalia Hagău — Cluj-Napoca — prof. dr. Sanda Copotoiu —Târgu Mureș — conf. dr. Ioana Grințescu — București — conf. dr. Ioana Grigoraș — lași — prof. dr. Petru Octavian Teodorescu — Oradea — prof. dr. Dan Tulbure — București ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 2A la Ordinul nr. 326/2009) — prof. dr. Nicolae Dobrovici Bacalbașa — Galați Secretar: conf. dr. Daniela Filipescu — București. 2. Comisia de boli infecțioase Președinte: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — București Vicepreședinte: conf. dr. Victoria Aramă — București Membri: — prof. dr. Emanoil Ceaușu — București — prof. dr. Virginia Zanc — Cluj-Napoca — dr. Dan Oțelea — București — prof. dr. Sorin Rugină — Constanța — prof. dr. Carmen Dorobăț — lași Secretar: dr. Sorin Petrea — București 3. Comisia de cardiologie Președinte: prof. dr. Dragoș Vinereanu — București Vicepreședinte: prof. dr. Ștefan losif Drăgulescu — Timișoara Membri: — prof. dr. Maria Dorobanțu — București — prof.dr. Dan Dobreanu — Târgu Mureș — prof. dr. Cezar Macarie — București — prof. dr. Eduard Apetrei — București — prof. dr. Grigore Tinică — lași — prof. dr. Mircea Cinteză — București — prof. dr. Dan Dominic lonescu — Craiova — prof. dr. Carmen Ginghină — București Secretar: prof. dr. Dan Gaiță — Timișoara 4. Comisia de dermato-venerologie Președinte: prof. dr. Călin Giurcăneanu — București Vicepreședinte: prof. dr. loan Nedelcu — București Membri: — prof. dr. Virgil Feier — Timișoara — prof. dr. Zenaida Petrescu — lași — prof. dr. Alexandru Tătaru — Cluj-Napoca Secretar: prof. dr. George Sorin Țiplică — București 5. Comisia de diabet Președinte: prof. dr. Amorin Popa — Oradea Vicepreședinte: prof. dr. Constantin lonescu Târgoviște — București Membri: — dr. Alina Nicolau — București — prof. dr. Ioana Micle — Timișoara — prof. dr. Radu Lichiardopol — București — prof. dr. Mariana Graur — lași — prof. dr. Maria Moța — Craiova — conf. dr. Romulus Timar — Timișoara — șef lucrări dr. Gabriela Roman — Cluj-Napoca Secretar: dr. Rucsandra Dănciulescu — București 6. Comisia de endocrinologie Președinte: prof. dr. Mihail Coculescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Ioana Zosin —Timișoara Membri: — prof. dr. Imre Kun — Târgu Mureș — prof. dr. Voichița Mogoș — lași — conf. dr. Daniel Grigorie — București — prof. dr. Simona Fica — București — conf. dr. Carmen Georgescu — Cluj-Napoca — conf. dr. Corin Badiu — București Secretar: dr. Adriana Toma — Pitești 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 7. Comisia de farmacologie clinică, toxicologie și toxicodependență Președinte: acad. prof. dr. Victor Voicu — București Vicepreședinte: prof. dr. Anca Buzoianu — Cluj-Napoca Membri: — prof.dr. Gheorghe Mermeze — Oradea — conf. dr. Emese Sipos — Târgu Mureș — prof. dr. Mihai Nechifor— lași — prof. dr. Gheorghe Țarălungă — Constanța Secretar: asist, dr. Tudosie Mihai — București 8. Comisia de gastroenterologie și hepatologie Președinte: prof. dr. Oliviu Pascu — Cluj-Napoca Vicepreședinte: prof. dr. Mircea Diculescu — București Membri: — prof. dr. Dan Olteanu — București — prof. dr. Coman Tănăsescu — București — prof. dr. Radu Voiosu — București — prof. dr. Tudorel Ciurea — Craiova — prof. dr. Anca Trifan — lași — conf. dr. Ciprian Brisc — Oradea — prof. dr. Ligia Bancu —Târgu Mureș — prof. dr. loan Sporea — Timișoara — conf. dr. Liana Gheorghe — București Secretar: conf. dr. Mircea Mănuc — București 9. Comisia de genetică medicală Președinte: prof. dr. loan Victor Pop — Cluj-Napoca Vicepreședinte: prof. dr. Marius Bembea — Oradea Membri: — prof. dr. Valerica Belengeanu — Timișoara — prof. dr. Mircea Covic — lași — conf.dr. Katalin Csep —Târgu Mureș Secretar: șef lucrări dr. Anca Popescu 10. Comisia de geriatrie și gerontologie Președinte: conf. dr. Luiza Spiru — București Vicepreședinte: șef lucrări dr. Gabriel Prada — București Membri: — prof. dr. Olimpia Ghidrai — Cluj-Napoca — conf. dr. Ioana Alexa — lași — dr. Rodica Nicolescu —Timișoara — dr. Carmen Știru — București — dr. Oana Cuzino — București — conf. dr. Maria Georgescu — București Secretar: dr. Cristina Vâlcea — București 11. Comisia de hematologie și transfuzii Președinte: dr. Aurel Rosin — Sfântu Gheorghe Vicepreședinte: prof. dr. Marghit Șerban —Timișoara Membri: — conf. dr. Adriana Coliță — București — dr. Cristina Burcoveanu — lași — dr. Emanoil Gheorghiță — Brașov — dr. Stana Jenariu — Timișoara — dr. Valentina Uscătescu — București Subcomisia de transfuzii: — dr. Alina Dobrotă — Constanța — dr. Doina Vuculescu — București — conf. dr. Ligia Burtă — Oradea Secretar: dr. Florentina Vlădăreanu — București 12. Comisia de medicină de familie Președinte: conf. dr. Matei Dumitru — București Vicepreședinte: dr. Sabin Oprea — Cluj-Napoca Membri: — asist, univ. dr. Daniela Mihaela Baltă — București — dr. Rodica Tănăsescu — București — dr. Doina Ileana Mihăilă — București — prof. dr. Viorela Enăchescu — Craiova — dr. Paul Șerban — Botoșani — dr. Ileana Brânză — Brăila — dr. Simona Șopov — Tulcea — dr. Loredana Piloff — Sibiu — prof. dr. Pal Kikeli — Târgu Mureș — prof. dr. Rodica Petrovan — lași Secretar: asist, dr. Adela Mihaela lancu — București 13. Comisia de medicină de urgență și dezastre Președinte: șef de lucrări dr. Raed Ărafat — Târgu Mureș Vicepreședinte: dr. Hadrian Borcea — Oradea Membri: — dr. Vasile Popescu — Constanța — dr. Leonida lancu —Timișoara — dr. Bogdan Opriță — București — șef lucrări dr. Luciana Rotaru — Craiova — dr. Nicolae George Moldovan — Cluj-Napoca — dr. Alis Grasu — București — dr. Monica Puticiu —Arad Secretar: dr. Ioana Dimitriu — București 14. Comisia de medicină internă Președinte: prof. dr. Minerva Muraru — București Vicepreședinte: prof. dr. Coman Tănăsescu — București Membri: — prof. dr. Emilian Carașca — Târgu Mureș — prof. dr. Sorin Rugină — Constanța — prof. dr. Mircea Grigorescu — Cluj-Napoca — conf. dr. Ioana Dana Alexa — lași — conf. dr. Florin Petrescu — Craiova Secretar: conf. dr. Horia Bălan — București 15. Comisia de medicina muncii Președinte: prof. dr. Eugenia Naghi — București Vicepreședinte: conf. dr. Elena Ana Păuncu —Timișoara Membri: — dr. Doina Popa — lași — dr. Mihaela Stoia — Sibiu — prof. dr. Marilena Oargă — Cluj-Napoca — conf. dr. Lorand Szasz — Târgu Mureș — dr. Adriana Todea — București — prof. dr. Ion Toma — Craiova Secretar: dr. Marina Oțelea — București 16. Comisia de nefrologie Președinte: prof. dr. Gabriel Mircescu — București Vicepreședinte: conf. dr. Grigore Dogaru — Târgu Mureș Membri: — prof. dr. Adrian Covic — lași — prof. dr. Alexandru Ciocâlteu — București — prof. dr. Mirela Gherman-Căprioară — Cluj-Napoca — conf.dr. Gabriel Bako — Oradea — conf. dr. Mircea Nicolae Penescu — București — dr. Ovidiu Sorin Golea — Timișoara — conf. dr. Aurel Bizo — Cluj-Napoca Secretar: asist, dr. Liliana Gârneață — București 17. Comisia de neurologie, neurologie pediatrică Președinte: prof. dr. Ovidiu Alexandru Băjenaru — București Vicepreședinte: prof. dr. Marina Țicmeanu — București Membri: — prof. dr. Cristian Dinu Popescu — lași — conf. dr. Dana Craiu — București — prof. dr. Szabolcs Szatmari — Târgu Mureș MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 13 — prof. dr. Dafin Mureșeanu — Cluj-Napoca — prof. dr. Lăcrămioara Perju Dumbravă — Cluj-Napoca — prof. dr. Ana Câmpeanu — București — prof. dr. Mihaela Simu — Timișoara Secretar: asist, dr. Mihai Vasile — București 18. Comisia de oncologie Președinte: conf. dr. Alexandru Irimie — Cluj-Napoca Vicepreședinte: prof. dr. Rodica Anghel — București Subcomisia chirurgie oncologică Președinte: prof. dr. Irinel Popescu — București Membri: — prof. dr. Eugen Brătucu — chirurgie oncologică — București — conf. dr. Alin Rancea — chirurgie oncologică — Cluj- Napoca — prof. dr. Nicola Trăilă — chirurgie oncologică — Timișoara Subcomisia oncologie medicală Președinte: conf. dr. Tudor Ciuleanu — Cluj-Napoca Membri: — conf. dr. Ladislau Ritli — Oradea — conf. dr. Lucian Miron — oncologie medicală — lași — dr. Ciprian Aldea — oncologie medicală — București — conf. dr. Smaranda Arghirescu — oncologie medicală — Timișoara Subcomisia radioterapie Președinte: prof. dr. Viorica Nagy — Cluj-Napoca Membri: — dr. Xenia Bacinschi — radioterapie — București — dr. Gabriel Kacso — radioterapie — Cluj-Napoca — dr. Laura Rebegea — radioterapie — Galați Subcomisia oncohematologie Președinte: prof. dr. Anca Lupu — București Membri: — dr. Galafteon Oltean — oncohematologie — Târgu Mureș — prof. dr. Hortensia loniță — oncohematologie — Timișoara — dr. Mioara lonescu — anatomie patologică — citologie — București — dr. Ileana Condrea — anatomie patologică — București Subcomisia paliație Președinte: dr. Daniela Moșoiu — Brașov Membri: — dr. Alexandru Grigorescu — paliație — București — dr. Gabriela Miculschi — paliație — Oradea Secretar: dr. Mircea Dediu — București 19. Comisia de pediatrie și neonatologie Președinte: prof. dr. Dumitru Orășeanu — București Vicepreședinte: prof. dr. Constantin Arion — București Membri: — prof. dr. Nicolae Miu — Cluj-Napoca — prof. dr. Dan Moraru — lași — prof. dr. Coriolan Ulmeanu — București — prof. dr. Eva Kiss — Târgu Mureș — prof. dr. Liviu Pop — Timișoara Secretar: conf. dr. Silvia Stoicescu — București 20. Comisia de pneumologie, alergologie și imunologie clinică Președinte — prof. dr. Miron Bogdan — București Vicepreședinte: prof. dr. Voicu Tudorache — Timișoara Membri: — prof. dr. Florin Mihălțan — București — prof. dr. Victor Cristea — Cluj-Napoca — prof. dr. Traian Mihăiescu — lași — prof. dr. Gabriela Jimborean —Târgu Mureș — prof. dr. Diana Deleanu — Cluj-Napoca — conf. dr. Florin Dan Popescu — București — conf. dr. Oana Arghir — Constanța Secretar: șef lucrări dr. Dragoș Bumbăcea — București 21. Comisia de psihiatrie și psihiatrie pediatrică Președinte: prof. dr. Dragoș Marinescu — Craiova Vicepreședinte: prof. dr. Dan Prelipceanu — București Membri: — conf. dr. Radu Mihailescu — București — prof. dr. Aurel Nireștean —Târgu Mureș — prof. dr. Delia Podea —Arad — prof. dr. Ioana Micluția — București Secretar: conf. dr. Cristinel Ștefănescu — lași 22. Comisia de reabilitare, medicină fizică și balneologie Președinte: prof. dr. Mihai Berteanu — București Vicepreședinte: conf. dr. loan Onac — Cluj-Napoca Membri: — prof. dr. Roxana Sanda Popescu — Craiova — prof. dr. Adriana Sarah Nica — București — prof. dr. Dan Nemeș — Timișoara — conf. dr. Anca lonescu — București — dr. Daiana Popa — Băile Felix — dr. Zoe Irimie — Suceava Secretar: conf. dr. Delia Cinteză — București 23. Comisia de reumatologie Președinte: prof. dr. Horațiu Boloșiu — Cluj-Napoca Vicepreședinte: prof. dr. Ruxandra lonescu — București Membri: — prof. dr. Rodica Chiriac — lași — prof. dr. Simona Rednic — Cluj-Napoca — prof. dr. Lia Georgescu — Târgu Mureș — prof. dr. Paulina Ciurea — Craiova — prof. dr. Maria Șuta — Constanța — conf. dr. Nicolae lagăru — București Secretar: dr. Cătălin Codreanu — București 24. Comisia de chirurgie cardiacă Președinte: prof. dr. Radu Deac — Târgu Mureș Vicepreședinte: prof. dr. Mircea Bârsan — Cluj-Napoca Membri: — prof. dr. Grigore Tinică — lași — conf. dr. Horațiu Suciu — Târgu Mureș — dr. Sorin Băilă — București Secretar: conf. dr. Horațiu Moldovan — București 25. Comisia de chirurgie vasculară Președinte: prof. dr. Șerban Rădulescu — Cluj-Napoca Vicepreședinte: dr. Ionel Dorc — București Membri: — prof. dr. Vlad lliescu — București — prof. dr. Gaspar Marian —Timișoara — șef lucrări dr. Radu Popa — lași — dr. Ovidiu Jimboreanu — Târgu Mureș Secretar: dr. Horia Mureșan — București 26. Comisia de chirurgie generală Președinte: prof. dr. Mircea Beuran — București Vicepreședinte: prof. dr. Traian Pătrașcu — București Membri: — prof. dr. Eugen Brătucu — București — prof. dr. Ștefan Georgescu — lași — prof. dr. Silviu Constantinoiu — București — prof. dr. Constantin Ciucea — Cluj-Napoca — prof. dr. Vasile Sârbu — Constanța — prof. dr. Constantin Copotoiu —Târgu Mureș — dr. Traian Adrian Dușe — Oradea Secretar: dr. Silviu Ciurea — București 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 27. Comisia de chirurgie microinvazivă Președinte: prof. dr. Fulger Lazăr — Timișoara Vicepreședinte: dr. Doru Filipescu — București Membri: — prof. dr. Constantin Copotoiu —Târgu Mureș — conf. dr. Cătălin Vasilescu — București — dr. Cătălin Copăescu — București — dr. Eugen Nicolau — București — șef lucrări dr. Victor Tomulescu — București — șef lucrări dr. Victor Strîmbu — București — dr. Dan Ulmeanu — București Secretar: dr. Bogdan Șerbănescu — București 28. Comisia de chirurgie plastică și microchirurgie reconstructivă Președinte: prof. dr. loan Lascăr — București Vicepreședinte: prof. dr. Ion Bordeianu — Constanța Membri: — prof. dr. Dan Enescu — București — prof. dr. Tiberiu Bratu — Timișoara — prof. dr. loan Petre Florescu — București — prof. dr. Alexandru Georgescu — Cluj-Napoca — prof. dr. Toma Mugea — Oradea — prof. dr. Horia Parvenescu — Craiova — prof. dr. Teodor Stamate — lași — dr. Dan Chelariu — Bacău — dr. Dorin Dorobanțu —Târgu Mureș Secretar: șef lucrări dr. Dragoș Zamfirescu — București 29. Comisia de chirurgie toracică Președinte: prof. dr. Teodor Horvat — București Vicepreședinte: prof. dr. loan Cordoș — București Membri: — prof. dr. Alexandru Constantin Nicodin —Timișoara — dr. Dan Nicolau — Cluj-Napoca — prof. dr. Alexandru Mihail Boțianu —Târgu Mureș Secretar: asist, dr. Cezar Motaș — București 30. Comisia de neurochirurgie Președinte: prof. dr. Alexandru Vlad Ciurea — București Vicepreședinte: prof. dr. Nicolae lanovici — lași Membri: — prof. dr. Ștefan Florian — Cluj-Napoca — prof. dr. Constantin Costea —Timișoara — șef lucrări dr. Alexandru Lupșa — Târgu Mureș — conf. dr. Bogdan Davidescu — Constanța — șef lucrări dr. Cornel Mihalache — Galați Secretar: asist, dr. Corneliu Toader — București 31. Comisia de obstetrică-ginecologie Președinte: prof. dr. Bogdan Marinescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Gheorghe Peltecu — București Membri: — prof. dr. Doru Anastasiu —Timișoara — prof. dr. Florin Stamatian — Cluj-Napoca — prof. dr. Vlad Tica — Constanța — prof. dr. Mircea Onofrescu — lași — prof. dr. Bela Szabo — Târgu Mureș — conf. dr. Liana Antal — Oradea — conf. dr. Daniel Mureșan — Cluj-Napoca — conf. dr. Nicolae Cernea — Craiova Secretar: dr. Alexandru Filipescu — București 32. Comisia de oftalmologie Președinte: prof. dr. Monica Pop — București Vicepreședinte: prof. dr. Mihai Pop — București Membri: — prof. dr. Benone Cârstocea — București — prof. dr. Cristina Vlăduțiu — Cluj-Napoca — prof. dr. Dorin Chiseliță — lași — conf. dr. Doina Bărăscu — Craiova — conf. dr. Mihnea Munteanu —Timișoara Secretar: conf. dr. Cristian Celea — București 33. Comisia de ortopedie și traumatologie Președinte: conf. dr. Cristian loan Stoica — București Vicepreședinte: prof. dr. Ors Nagy — Târgu Mureș Membri:’ — prof. dr. Dinu Antonescu — București — prof. dr. Gheorghe Burnei — București — prof. dr. Horia Vermeșan —Timișoara — prof. dr. Dan Barbu — București — prof. dr. Dan Lucaciu — Cluj-Napoca — prof. dr. Paul Botez — lași Secretar: dr. Alexandru Ulici — București 34. Comisia de otorinolaringologie Președinte: prof. dr. Vasile Costinescu — lași Vicepreședinte: prof. dr. Elena loniță — Craiova Membri: — prof. dr. Stan Cotulbea — Timișoara — prof. dr. Silviu Albu — Cluj-Napoca — prof. dr. Viorel Zainea — București — prof. dr. Cristian Popescu — București — conf. dr Gheorghe Muhlfay — Târgu Mureș — șef lucrări dr. Simona Șerban — București — șef lucrări dr. Sorin Sabău — Târgu Mureș Secretar: prof. dr. Codruț Sarafoleanu — București 35. Comisia de urologie Președinte: prof dr. Ioanei Sinescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Mihai Lucan — Cluj-Napoca Membri: — conf. dr. Orsolya Martha — Târgu Mureș — prof. dr. Gheorghe Bumbu — Oradea — prof. dr. Petrișor Geavlete — București — prof. dr. Viorel Bucuraș — Timișoara — conf. dr. Costică Novac — lași — conf. dr. Dan Mischianu — București Secretar: conf. dr. Gabriel Gluck — București 36. Comisia de anatomie patologică Președinte: prof. dr. Maria Sajin — București Vicepreședinte: prof. dr. Carmen Ardelean — București Membri: — prof. dr. Elena Lazăr — Timișoara — prof. dr. Doina Rădulescu — lași — prof. dr. Cristiana Simionescu — Craiova — conf. dr. Doinița Crișan — Cluj-Napoca — prof. dr. Imre Egyed — Târgu Mureș — prof. dr. Elena Roșea — Oradea — dr. Teodora Vlădescu — București Secretar: conf. dr. Sabina Zarac — București 37. Comisia de epidemiologie Președinte: conf. dr. Geza Molnar — Cluj-Napoca Vicepreședinte: conf. dr. Alexandru Rafila — București Membri: — prof. dr. Doina Azoicăi — lași — dr. Carmen Sima — Baia Mare — dr. Camelia Truică — Călărași — dr. El la Marialaki — Târgu Mureș — dr. Adriana Pistol — București — dr. Florin Popovici — București Secretar: șef lucrări Daniela Pițigoi — București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 15 38. Comisia de medicină de laborator Președinte: prof. dr. Marian Neguț — București Vicepreședinte: prof. dr. Olga Dorobăț — București Membri: — prof. dr. Liuba Petrov — Cluj-Napoca — prof. dr. Simona Ruță — București — prof. dr. Roxana Moldovan —Timișoara — prof. dr. Luminița lancu — lași — conf. dr. Minodora Dobreanu — Târgu Mureș — conf. dr. Alexandru Rafila — București — conf. dr. Elod Nagy — Târgu Mureș Secretar: șef lucrări dr. Gabriel lonescu — București 39. Comisia de medicină legală Președinte: prof. dr. Dan Dermengiu — București Vicepreședinte: prof. dr. Vasile Astărăstoae — lași Membri: — prof. dr. Roxana Zăvoi — Craiova — prof. dr. Alexandra Enache — Timișoara — conf. dr. Gabriel Mihalache — Oradea — conf. dr. Ladislau Hecser — Târgu Mureș — conf. dr. Cristian Curcă — București — conf. dr. Gabriela Beatrice loan — lași — conf. dr. Silviu Morar — Sibiu — conf. dr. Dan Perju Dumbravă — Cluj-Napoca Secretar: asist, dr. Cătălin Dogăroiu — București 40. Comisia de radiologie-imagistică medicală și medicină nucleară Președinte: prof. dr. Gheorghe lana — București Vicepreședinte: conf. dr. Florin Bârsășteanu — Timișoara Membri: — prof. dr. Radu Badea — Cluj-Napoca — prof. dr. Zoia Stoica — Craiova — prof. dr. Constantin Zaharia — București — prof. dr. Mircea Buruian — Târgu Mureș — prof. dr. Sorin Dudea — Cluj-Napoca — conf. dr. Dragoș Negru — lași Secretar: dr. Ruxandra Vlădescu — București 41. Comisia de sănătate publică Președinte: prof. dr. Cristian Vlădescu — București Vicepreședinte: conf. dr. Carmen Domnariu — Sibiu Membri: — prof. dr. Petru Armean — București — prof. dr. Corneliu Amariei — Constanța — conf. dr. Cristina Borzan — Cluj-Napoca — conf. dr. Mugur Ghelase — Craiova — șef lucrări dr. Alexandra Cucu — București — șef lucrări dr. Zoe Bitea — Oradea Secretar: dr. Adina Bucur — Timișoara COMISIA NAȚIONALĂ Președinte: prof. dr. Radu Lichiardopol Membri: — prof. dr. Gheorghe Mermeze — prof. dr. Pal Kikeli 42. Comisia de specialități medico-dentare Președinte: prof. dr. Dragoș Stanciu — București Vicepreședinte: prof. dr. Alexandru Bucur — București Membri: — prof. dr. Alin Șerbănescu — Cluj-Napoca — prof. dr. Teodor Trăistaru — București — prof. dr. Norina Forna — lași — prof. dr. loan Sîrbu — București — prof. dr. Virgil Cârligeriu —Timișoara — prof. dr. Dezso Kovacs — Târgu Mureș — prof. dr. Ecaterina lonescu — București — dr. Alexandru Brezoiescu — București Secretar: dr. Delia Barbu — Timișoara 43. Comisia de promovare a sănătății Președinte: șef lucrări dr. Adriana Vasile — București Vicepreședinte: asist, dr. Eugenia Bratu — București Membri: — dr. Maria Căiescu — Piatra-Neamț — dr. Mariana Popa — Râmnicu Vâlcea Secretar: șef lucrări dr. Daniela Mănuc — București 44. Comisia de bioetică Președinte: prof. dr. Radu Palade — București Vicepreședinte: prof. dr. Vladimir Beliș — București Membri: — conf. dr. loan Zanc — Cluj-Napoca — conf. dr. Mugurel Ștefan Ghelase — Craiova — conf. dr. Dan Perju Dumbravă — Cluj-Napoca — dr. Cristina Gavrilovici — lași — dr. Carmen Pantiș — Oradea Secretar: dr. Carmen Sălăvăstru — București 45. Comisia de luptă anti-SIDA Președinte: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — București Vicepreședinte: prof. dr. Augustin Cupșa — Craiova Membri: — prof. dr. Doina Țățulescu — Cluj-Napoca — dr. Liviu Prisăcariu — lași — dr. Mariana Mărdărescu — București — conf. dr. Carmen Chiriac — Târgu Mureș — prof. dr. Lucian Negruțiu —Timișoara — conf. dr. Elisabeta Otilia Benea — București — conf. dr. Dan Duiculescu — București Secretar: conf. dr. Alexandru Rafila — București 46. Comisia de psihologie Președinte: prof. dr. loan Bradu lamandescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Mihaela Minulescu — București Membri: — prof. dr. Daniel David — Cluj-Napoca — prof. dr. Ion Dafinoiu — lași — conf. dr. Ion Duvac — București — lector dr. Bogdan Ion — București Secretar: psiholog pr. Marinela Nicula — București ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2B la Ordinul nr. 326/2009) DE TRANSPARENȚĂ — conf. dr. Emese Sipos — Farm. Gabriela Banciu Secretar: farm. Elena Minea 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 136/1.111.2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României valabil în luna martie 2010 Având în vedere prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și ținând seama de evoluțiile macroeconomice și monetare recente, Banca Națională a României hotărăște: > > Pentru luna martie 2010, nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României este de 7,25% pe an. p. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Florin Georgescu București, 1 martie 2010. Nr. 8. ★ RECTIFICĂRI La Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 839/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 797 și 797 bis din 23 noiembrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 6, la pct. 7, în loc de:. în baza prevederilor art. 28 alin. (3) din Legea nr. 50/1991 ...” se va citi: „... în baza prevederilor art. 26 alin. (3) din Legea nr. 50/1991 ...”. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441224 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136/1.111.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495