MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 127 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 24 februarie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 309. — Decret privind numirea unui procuror............ 2 310. —Decret privind numirea unui procuror............. 2 311. —Decret privind numirea unui procuror............ 3 312. —Decret privind numirea unui procuror............ 3 313. —Decret privind numirea unui procuror............ 4 314. — Decret privind numirea unui procuror............ 4 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 4 din 12 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 286, art. 287 și art. 288 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, ale art. 74, art. 75 și art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind soluționarea conflictelor de muncă și ale art. 164 din Codul de procedură civilă............’................. 5-6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 135. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, regie autonomă aflată sub autoritatea Camerei Deputaților ........................................... 7-11 136. — Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, pentru județul Olt........... 12 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 363/2009. — Ordin al președintelui Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Acordului dintre Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare din România și Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii privind cooperarea în vederea îmbunătățirii siguranței fizice a surselor radioactive și a materialelor nucleare speciale din România, semnat la București la 10 decembrie 2009 ........................ 12-14 39. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agențiile autorizate de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine 15 3.240. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind reglementarea recunoașterii funcțiilor didactice din învățământul universitar obținute într-o instituție de învățământ universitar acreditată într-un stat membru al Uniunii Europene, Spațiului Economic European și în Confederația Elvețiană.......... 15-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind numirea unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28 ianuarie 2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Doamna Hangiu O. Florentina-Cristina se numește în funcția de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Mizil. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 22 februarie 2010. Nr. 309. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI » DECRET privind numirea unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28 ianuarie 2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Crețu N. Daniel se numește în funcția de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Costești. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 22 februarie 2010. Nr. 310. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI » 3 DECRET privind numirea unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28 ianuarie 2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Dodoacă C. Nicolae se numește în funcția de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba lulia. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 22 februarie 2010. Nr. 311. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI » DECRET privind numirea unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28 ianuarie 2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Postolache I. Florin Nicolae se numește în funcția de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Făgăraș. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 22 februarie 2010. Nr. 312. 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI » DECRET privind numirea unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28 ianuarie 2010, Președintele României decretează: 9 Articol unic. — Doamna Bulat M. Gina se numește în funcția de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Răcari. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 22 februarie 2010. Nr. 313. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI » DECRET privind numirea unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 72 din 28 ianuarie 2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Doamna Troacă C. Rodica-Mihaela se numește în funcția de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Roșiorii de Vede. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 22 februarie 2010. Nr. 314. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 5 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 4 din 12 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 286, art. 287 și art. 288 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, ale art. 74, art. 75 și art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind soluționarea conflictelor de muncă și ale art. 164 din Codul de procedură civilă Acsinte Gaspar Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocarii Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Ingrid Alina Tudora — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 286, art. 287 și art. 288 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, ale art. 74, art. 75 și art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind soluționarea conflictelor de muncă și ale art. 164 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Petrom” — S.A. din București în dosarele nr. 2.687/120/2008, nr. 4.540/120/2008, nr. 7.466/120/2007, nr. 5.155/120/2008, nr. 7.087/120/2007, nr. 4.845/120/2008 și nr. 4.564/120/2008 ale Curții de Apel Ploiești — Secția conflicte de muncă și asigurări sociale. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Curtea, având în vedere că excepțiile de neconstituționalitate ridicate în dosarele nr. 4.860D—4.866D/2009 au obiect identic, pune în discuție, din oficiu, problema conexării cauzelor. Reprezentantul Ministerului Public nu se opune conexării dosarelor. Curtea, în temeiul prevederilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, dispune conexarea dosarelor nr. 4.861 D— 4.866D/2009 la Dosarul nr. 4.860D/2009, care este primul înregistrat. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public, având în vedere jurisprudența instanței de contencios constituțional, pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, constată următoarele: Prin încheierile din 29 aprilie 2009, pronunțate în dosarele nr. 2.687/120/2008, nr. 4.540/120/2008, nr. 7.466/120/2007, nr. 5.155/120/2008, nr. 7.087/120/2007, nr. 4.845/120/2008 și nr. 4.564/120/2008, Curtea de Apel Ploiești — Secția conflicte de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 286, art. 287 și art. 288 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, ale art. 74, art. 75 și art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind soluționarea conflictelor de muncă și ale art. 164 din Codul de procedură civilă. Excepția a fost ridicată de Societatea Comercială „Petrom” — S.A. din București cu ocazia soluționării recursurilor formulate împotriva unor sentințe civile având ca obiect drepturi bănești. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că normele criticate sunt de un formalism excesiv, de natură să afecteze grav efectivitatea exercitării drepturilor recunoscute de lege atât pentru angajat, cât și pentru angajator și să restrângă nejustificat dreptul la apărare al angajatorului, care este pus într-o situație de dezechilibru față de angajatul care are calitatea de reclamant. Autorul excepției invocă faptul că intervalul de timp dintre data primirii citației și data termenului de judecată este prea scurt pentru ca un angajator să își exercite dreptul la apărare și să se achite de sarcina probei care îi revine. De asemenea, faptul că prevederile art. 164 din Codul de procedură civilă lasă la aprecierea instanței posibilitatea conexării cauzelor și nu obligă la luarea unei astfel de măsuri, ceea ce ar conduce la o economie de timp și cheltuieli, precum și la o judecată unitară, este de natură să aducă atingere dreptului la apărare. Astfel, dispozițiile legale atacate încalcă, în opinia autorului, și principiul efectivității juridice. De asemenea, se mai susține că obligarea angajatorului de a suporta nelimitat întreaga sarcină a probei vine în contradicție cu normele constituționale ce configurează alcătuirea sistemului judiciar bazat pe egalitate de tratament, imparțialitate și echitate procesuală, determinându-l să realizeze o probațiune diabolică, mai mult decât împovărătoare, cu consecința suportării efectelor administrării unor probe speciale în interesul adversarilor procesuali, cum ar fi, cu titlu de exemplu, expertizele, care în cazul unor coparticipanți procesuali ajung la costuri uriașe, suportate de angajator. Curtea de Apel Ploiești — Secția conflicte de muncă și asigurări sociale își exprimă opinia în sensul că prevederile de lege criticate sunt constituționale, legiuitorul putând institui, în considerarea unor situații deosebite, reguli speciale de procedură și modalități corespunzătoare de exercitare a drepturilor procesuale. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile legale criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit prevederilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 286, art. 287 și art. 288 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, ale art. 74, art. 75 și art. 77 din Legea nr. 168/1999 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 privind soluționarea conflictelor de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 29 noiembrie 1999, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 164 din Codul de procedură civilă, dispoziții ce au următorul conținut: — Art. 286 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii: „(1) Cererile referitoare la soluționarea conflictelor de muncă se judecă în regim de urgență. (2) Termenele de judecată nu pot fi mai mari de 15 zile. (3) Procedura de citare a părților se consideră legal îndeplinită dacă se realizează cu cel puțin 24 de ore înainte de termenul de judecată. — Art. 287 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii: „Sarcina probei în conflictele de muncă revine angajatorului, acesta fiind obligat să depună dovezile în apărarea sa până la prima zi de înfățișare. — Art. 288 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii: „Administrarea probelor se face cu respectarea regimului de urgență, instanța fiind în drept să decadă din beneficiul probei admise partea care întârzie în mod nejustificat administrarea acesteia. — Art. 74 din Legea nr. 168/1999: „(1) Cererile referitoare la soluționarea conflictelor de drepturi se judecă în regim de urgență. (2) Termenele de judecată nu pot fi mai mari de 10 zile. (3) Părțile sunt legal citate, dacă citația le-a fost înmânată cel puțin cu o zi înaintea judecării. — Art. 75 din Legea nr. 168/1999: „în cazul în care sunt contestate măsuri unilaterale dispuse de unitate, aceasta are obligația ca, până la prima zi de înfățișare, să depună dovezile în baza cărora a luat măsura respectivă. — Art. 77 din Legea nr. 168/1999: „(1) în cazul în care judecata continuă, administrarea probelor se va face cu respectarea regimului de urgență al judecării conflictelor de drepturi. (2) Instanța poate să decadă din beneficiul probei admise partea care întârzie nejustificat administrarea acesteia. — Art. 164 din Codul de procedură civilă: „Părțile vor putea cere întrunirea mai multor pricini ce se află înaintea aceleiași instanțe sau instanțe deosebite, de același grad, în care sunt aceleași părți sau chiar împreună cu alte părți și al căror obiect și cauză au între dânsele o strânsă legătură. întrunirea poate fi făcută de judecător chiar dacă părțile nu au cerut-o. Dosarul va fi trimis instanței mai întâi învestită, afară numai dacă amândouă părțile cer trimiterea lui la una din celelalte instanțe. Când una din pricini este de competența unei instanțe, și părțile nu o pot înlătura, întrunirea se va face la acea instanță.” In opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor constituționale ale art. 21 alin. (1), (2) și (3) privind accesul liber la justiție, art. 24 privind dreptul la apărare, art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți și art. 124 privind înfăptuirea justiției, precum și dispozițiilor art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale privind dreptul la un proces echitabil, prin raportare la art. 11 alin. (2) și art. 20 din Constituție referitoare la raporturile dintre tratatele internaționale în materia drepturilor omului și dreptul intern. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că textele de lege criticate au mai constituit obiect al controlului de neconstituționalitate, în raport cu aceleași critici și aceleași texte din Constituție și din Convenția Europeană a Drepturilor Omului. în acest sens, sunt deciziile nr. 1.015 din 7 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 6 august 2009, sau nr. 1.404 din 3 noiembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 18 ianuarie 2010, prin care Curtea a analizat excepția de neconstituționalitate invocată de același autor ca în prezenta cauză, cu privire la același obiect, decizii prin care au fost respinse ca neîntemeiate criticile de neconstituționalitate formulate, pentru considerentele acolo reținute. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să conducă la schimbarea jurisprudenței Curții, și având în vedere identitatea de raționament, atât soluția, cât și considerentele deciziilor menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Pentru motivele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 286, art. 287 și art. 288 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, ale art. 74, art. 75 și art. 77 din Legea nr. 168/1999 privind soluționarea conflictelor de muncă și ale art. 164 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Petrom” — S.A. din București în dosarele nr. 2.687/120/2008, nr. 4.540/120/2008, nr. 7.466/120/2007, nr. 5.155/120/2008, nr. 7.087/120/2007, nr. 4.845/120/2008 și nr. 4.564/120/2008 ale Curții de Apel Ploiești — Secția conflicte de muncă și asigurări sociale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 12 ianuarie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Ingrid Alina Tudora 7 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, regie autonomă aflată sub autoritatea Camerei Deputaților în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, regie autonomă aflată sub autoritatea Camerei Deputaților, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome „Monitorul Oficial” se va face de către aceasta, cu aprobarea secretarului general al Camerei Deputaților. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome „Monitorul Oficial” prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Finanțelor Publice și cu avizul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Regia Autonomă „Monitorul Oficial” va putea efectua cheltuieli totale aferente veniturilor totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu excepția cheltuielilor cu personalul, care nu pot fi depășite, cu încadrarea în indicatorii de eficiență aprobați. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 5.000 lei. (2) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. (3) Contravenția se constată de organele de control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Camerei Deputaților, Gheorghe Barbu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 23 februarie 2010. Nr. 135.’ *) Anexa este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 ANEXĂ CAMERA DEPUTAȚILOR "Monitorul Oficial" R A Str. Parcului nr.65 sector 1 București CIF RO427282 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. rd. BVC2010 Propuneri 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 86.000 1 Venituri din exploatare, din care: 2 78.000 a) din producția vândută 3 74.000 b) din vânzarea mărfurilor 4 700 din subvenții de exploatare aferente cifrei c) de afaceri nete, din care: 5 subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 d) producția de imobilizări 8 e) alte venituri din exploatare 9 1.000 2 Venituri financiare, din care: 10 8.000 a) din imobilizări financiare 11 din alte investiții și împrumuturi care fac b) parte din activele imobilizate 12 c) din dobânzi 13 7.500 d) alte venituri financiare 14 500 3 Venituri extraordinare 15 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 52.730 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 52.530 a) cheltuieli materiale 18 11.600 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 1.200 c) cheltuieli privind mărfurile 20 525 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 22.915 d1 ch. cu salariile 22 17.091 cheltuieli cu asigurările și protecția d2 socială și alte obligații legale, din care: 23 4.834 ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 3.699 ch. privind contribuția la asigurări pt.somaj 25 85 ch privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 922 ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 128 alte cheltuieli cu personalul,din d3 care: 28 990 d3.1).ch. sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din care: 29 195 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 127/24.II.2010 9 0 1 2 3 4 - tichete de creșă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 30 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările și completările ulterioare 31 d3.2) tichete de masă 32 795 d3.3) tichete de vacanță 33 ch. cu plățile compensatorii cf. CCM e) aferente disponibilizărilor potrivit 34 programelor de disponibilizări ch. cu drepturile salariale cuvenite în baza f) unor hotărâri judecătorești 35 ch. cu amortizarea imobilizărilor corporale g) și necorporale 36 6.700 h) ch. cu prestațiile externe 37 8.000 ■) alte cheltuieli de exploatare, din care: 38 1.590 11) contract de mandat:din care 39 127 indemnizație 100 cheltuieli accesorii 27 i2) ch. de protocol, din care: 40 47 - tichete cadou potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările și completările ulterioare 41 i3) ch. de reclamă și publicitate, din care: 42 100 tichete cadou ptr. cheltuieli de reclamă și publicitate, potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările și completările ulterioare 43 tichete cadou ptr. campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi, potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările și completările ulterioare 44 I4) ch. cu sponsorizarea 45 172 i5) ch. cu taxa pt.activitatea de exploatare a resurselor minerale 46 i6) ch. cu redevența pentru concesionarea bunurilor 47 2 Cheltuieli financiare, din care: 48 200 a) cheltuieli privind dobânzile 49 b) alte cheltuieli financiare 50 200 3 Cheltuieli extraordinare 51 III REZULTATUL BRUT (profiVpierdere) 52 33.270 IV IMPOZIT PE PROFIT 53 5.323 PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ V DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care*): 54 27.947 1 Rezerve legale 55 2 Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de lege 56 3 Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți 57 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 127/24.II.2010 0 1 2 3 4 Constituirea surselor proprii de finanțare pentru proiectele cofinanțate din împrumuturi externe, precum și pentru 4 constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plății dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor împrumuturi externe 58 5 Alte repartizări prevăzute de lege 59 6 Profitul contabil rămas după deducerea sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 și 59. 60 Participarea salariaților la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de 7 nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exercițiul financiar de referință 61 2.795 Minimim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori 8 dividende în cazul societăților/companiilor naționale și societăților cu capital integral sau majoritar de stat 62 13.973 Profitul nerepartizat pe destinațiile 9 prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte rezerve și constituie sursă proprie de finanțare 63 11.179 VI SURSE DE FINANȚARE A INVESTIȚIILOR, din care: 64 112.204 1 Surse proprii 65 17.879 2 Alocații de la buget 66 3 Credite bancare 67 a) - interne 68 b) - externe 69 4 Alte surse - disponibil 70 94.325 VII CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, din care: 71 112.204 Cheltuieli aferente investițiilor, inclusiv 1 cele aferente investițiilor în curs la finele anului 72 112.204 2 Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiții 73 a) interne 74 b) externe 75 VIII REZERVE, din care: 76 1.001 1 Rezerve legale 77 982 2 Rezerve statutare 78 3 Alte rezerve 79 19 IX DATE DE FUNDAMENTARE 80 1 Venituri totale 81 86.000 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 82 52.730 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 11 0 1 2 3 4 3 Nr. prognozat de personal la finele anului 83 400 4 Nr.mediu de salariați total 84 395 5 Fond de salarii, din care: 85 17.091 fond de salarii aferent personalului angajat pe a) bază de contract individual de muncă 86 16.979 b) alte cheltuieli cu personalul 87 112 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) 88 3.582 Productivitatea muncii pe total personal 7 mediu în prețuri curente (lei/persoană)(rd.81/84) 89 Productivitatea muncii pe total personal 8 mediu în prețuri comparabile (lei/persoană)(rd.81/84 x ICP) 90 Productivitatea muncii în unități fizice pe 9 total personal mediu (unități fizice/persoana)*) **) 91 1.179 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale 10 (cheltuieli totale/venituri totale)x1000 =(rd.16/rd.1)x1000 92 613 11 Plăți restante 93 a) prețuri curente 94 b) prețuri comparabile 95 12 Creanțe restante 96 900 a) prețuri curente 97 900 b) prețuri comparabile 98 900 *) Repartizarea profitului se face cu respectarea prevederilor OUG nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, cu modificările și completările ulterioare, fără reflectarea provizionului în realizări/program, constituit potrivit normelor contabile. **) Productivitatea muncii este calculată în pagini 1/8, prin valorificarea la acest format a întregii producții fizice și ținând cont de numărul mediu de personal. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI 12 HOTĂRÂRE privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, pentru județul Olt în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, precum și al art. 30 alin. (2) și (3) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2010 cu suma de 1.410.263 lei, pentru județul Olt, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, și alocarea acesteia bugetului local al comunei Colonești, județul Olt, pentru finanțarea unor cheltuieli curente și de capital. Art. 2. — Ordonatorul principal de credite răspunde de modul de utilizare, în conformitate cu dispozițiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor art. 1. Art. 3. — Ministerul Finanțelor Publice este autorizat să introducă modificările corespunzătoare în volumul și în structura bugetului de stat pe anul 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 23 februarie 2010. Nr. 136.’ Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 COMISIA NAȚIONALĂ PENTRU CONTROLUL ACTIVITĂȚILOR NUCLEARE J » ORDIN privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Acordului dintre Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare din România și Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii privind cooperarea în vederea îmbunătățirii siguranței fizice a surselor radioactive și a materialelor nucleare speciale din România, semnat la București la 10 decembrie 2009 în conformitate cu prevederile art. 35 lit. a) din Legea nr. 111/1996 privind desfășurarea în siguranță, reglementarea, autorizarea și controlul activităților nucleare, republicată, cu modificările ulterioare, coroborate cu dispozițiile art. 7 alin. (7) și ale art. 5 alin. (1) lit. a) din Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.627/2003, cu modificările și completările ulterioare, președintele Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare emite prezentul ordin. Art. 1. — Se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Acordului dintre Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare din România și Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii privind cooperarea în vederea îmbunătățirii siguranței fizice a surselor radioactive și a materialelor nucleare speciale din România, semnat la București la 10 decembrie 2009, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, Vajda Borbăla București, 17 decembrie 2009. Nr. 363.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 13 ANEXĂ ACORD între Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare din România și Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii privind cooperarea în vederea îmbunătățirii siguranței fizice a surselor radioactive și a materialelor nucleare speciale din România Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare din România (CNCAN) și Departamentul Energiei din Statele Unite ale Americii (DOE), denumite în continuare părți, dorind să pună în aplicare Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în domeniul contracarării proliferării armelor de distrugere în masă și promovarea relațiilor militare și de apărare, semnat la Washington la 30 martie 1998, astfel cum a fost modificat (denumit în continuare Acord privind combaterea proliferării), care se referă la prevenirea furtului, sabotajului sau utilizării neautorizate a surselor radioactive și a materialelor nucleare speciale în România, care au potențialul de a cauza consecințe inacceptabile dacă sunt folosite cu intenții rele într-o dispersare radioactivă, expunere radioactivă sau dispozitive nucleare improvizate, prin îmbunătățirea siguranței fizice a acelor surse și materiale, luând în considerare că România este stat membru al Uniunii Europene și este parte la Tratatul EURATOM, luând în considerare prevederile Codului de conduită privind securitatea și siguranța surselor radioactive al Agenției Internaționale pentru Energie Atomică (AIEA), au convenit următoarele: ARTICOLUL I în scopul prezentului acord: — surse radioactive (denumite în continuare RSs) înseamnă material radioactiv închis etanș într-o capsulă sau solidificat în formă compozită și care nu este exceptat de la regimul de control al Guvernului României. Aceste surse radioactive pot fi atât în utilizare conform scopului, în stocare temporară sau definitivă, cât și orfane. RSs include, de asemenea, orice material radioactiv eliberat, în cazul în care sursa radioactivă prezintă scurgeri sau fisuri, dar nu presupune a fi materialul încapsulat pentru depozitare definitivă sau materialul nuclear din cadrul ciclurilor de combustibil nuclear din centralele nucleare și reactoarele de cercetare; — surse radioactive de mare activitate înseamnă sursele radioactive care pot prezenta un risc semnificativ pentru persoane, comunitate și mediu și care intră sub incidența categoriilor I—III din tabelul I al anexei la Codul de conduită privind siguranța și securitatea surselor radioactive al Agenției Internaționale pentru Energie Atomică (AIEA) și asupra cărora ambele părți sunt de acord că fac subiectul prezentului acord. — activitatea de control a autorității de reglementare înseamnă orice formă de control statutar sau de reglementare a Guvernului României aplicată instalațiilor ori activităților desfășurate în România care au legătură cu sursele radioactive și materialele nucleare speciale, pentru motive privind radioprotecția sau securitatea ori siguranța surselor radioactive și a materialelor nucleare speciale; — sursele orfane înseamnă sursele radioactive care nu sunt sub controlul organismului de reglementare al Guvernului României, deoarece fie nu au fost niciodată sub controlul autorității de reglementare, fie au fost abandonate, pierdute, depozitate greșit, furate sau transferate fără autorizația (licența) corespunzătoare; — materiale nucleare speciale înseamnă izotopii fisionabili de uraniu înalt îmbogățit și toți izotopii de plutoniu aflați în fasciculele de combustibil nuclear utilizat în reactori de cercetare, aflați în stare critică și subcritică, în bare, în barele de control sau în subcomponentele acestora; ansambluri de ținte din reactori de cercetare și de testare sau subcomponentele acestora; și materiale vrac destinate cercetării sau testării. Aceste materiale pot fi iradiate sau neiradiate; — siguranță înseamnă măsurile destinate împiedicării, prevenirii sau ripostei la accesul neautorizat ori deteriorarea sau sabotajul, pierderea, furtul ori transferul neautorizat al surselor radioactive de mare activitate și al materialelor nucleare speciale. ARTICOLUL II 1. în conformitate cu termenii prezentului acord, DOE poate oferi asistență gratuită către CNCAN sau către agenții săi de implementare desemnați să asiste CNCAN în îmbunătățirea siguranței fizice a surselor radioactive de mare activitate și a materialelor nucleare speciale pentru care părțile stabilesc de comun acord că necesită îmbunătățiri privind siguranța fizică, precum și în căutarea și recuperarea surselor orfane. 2. CNCAN sau agenții săi de implementare desemnați vor folosi toate materialele (inclusiv accesorii, echipamente și instrumente), instruirea și serviciile furnizate în conformitate cu prezentul acord, exclusiv pentru scopul stabilit în alin. 1. 3. Prezentul acord și toate activitățile întreprinse în conformitate cu acesta se supun prevederilor Acordului privind combaterea proliferării. în cazul oricăror discrepanțe între prezentul acord și Acordul privind combaterea proliferării, prevederile Acordului privind combaterea proliferării vor prevala. 4. Prezentul acord nu are scopul de a dubla în niciun fel activitățile întreprinse în cadrul Acordului dintre Agenția Nucleară din România și Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare din România și Departamentul Energiei al Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în domeniul combaterii proliferării armelor și tehnologiilor nucleare, semnat la New York la 19 iulie 2004, așa cum a fost modificat. ARTICOLUL III 1. DOE și CNCAN vor avea dreptul fiecare, printr-o notificare scrisă adresată celeilalte părți, să delege responsabilitățile pentru implementarea prezentului acord către alte agenții, departamente sau unități din cadrul guvernului respectiv. 2. DOE și CNCAN vor avea dreptul fiecare, printr-o notificare scrisă adresată celeilalte părți, să desemneze reprezentanți tehnici de legătură pentru materialele, echipamentele, instruirea și serviciile furnizate în baza prezentului acord. ARTICOLUL IV 1. în baza termenilor prezentului acord, DOE poate oferi CNCAN sau agenților săi de implementare desemnați, asistență în scopul de a îmbunătăți siguranța fizică a surselor radioactive de mare activitate și a materialelor nucleare speciale din România. Această asistență poate include, dar fără a se limita la acestea, activități referitoare la: a) îmbunătățirea metodelor privind siguranța fizică și controlul surselor radioactive de mare activitate și al materialelor nucleare speciale stocate în locații de pe teritoriul României, pentru a reduce riscul de furt sau de posibilă deturnare; 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 b) evaluarea și îmbunătățirea siguranței fizice a surselor radioactive de mare activitate și a materialelor nucleare speciale, precum și a instalațiilor unde acestea sunt amplasate, incluzând, dar fără a se limita la acestea, instalații medicale, institute de cercetare și întreprinderi comerciale; c) securizarea transportului surselor radioactive de mare activitate, a materialelor nucleare speciale pe teritoriul României, inclusiv a seturilor de colete de transport; d) instruirea și furnizarea de echipamente în vederea căutării și recuperării surselor orfane; și e) alte asemenea îmbunătățiri ale siguranței fizice cu privire la managementul surselor radioactive de mare activitate, al materialelor nucleare speciale și al surselor orfane în România, după cum părțile vor decide împreună. 2. Termenii prezentului acord vor acoperi: a) furnizarea de asistență tehnică, servicii de inginerie în domeniul nuclear, sprijin pentru planificarea și managementul proiectului legate de implementarea oricărei forme de asistență furnizate în cadrul prezentului acord; și b) furnizarea de servicii de procurare și/sau achiziție, de selecție a subcontractorilor, de servicii de management al proiectului și al contractului, precum și supravegherea performanțelor subcontractorului din punct de vedere tehnic și administrativ pe parcursul pregătirii și implementării activităților derulate în cadrul prezentului acord. 3. Condițiile de asistență asigurate în cadrul prezentului acord vor fi definite prin contracte sau înțelegeri separate între DOE și CNCAN sau între agenții de implementare desemnați ai acestora. în cazul oricărei discrepanțe între aceste contracte sau înțelegeri și prezentul acord, vor prevala prevederile prezentului acord. 4. în conformitate cu termenii prezentului acord, DOE poate furniza, la latitudinea sa, către CNCAN sau agenții săi de implementare desemnați alte tipuri de asistență, cu acordul scris al ambelor părți. ARTICOLUL V 1. CNCAN sau agenții săi de implementare desemnați va/vor sprijini DOE sau pe agenții săi de implementare desemnați, pe perioada implementării oricărei forme de asistență convenite prin prezentul acord. 2. CNCAN sau agenții săi de implementare desemnați se va/vor coordona cu alte ministere, agenții sau organizații competente pentru a se asigura că materialelor, inclusiv accesoriilor, echipamentelor și instrumentelor, furnizate către CNCAN în cadrul prezentului acord li se acordă procesare prioritară pentru a permite livrarea promptă către destinația finală a acestora în România. CNCAN sau agenții săi de implementare desemnați se va/vor coordona cu ministerele, agențiile, organizațiile competente pentru a se asigura că măsuri de securitate adecvate sunt prevăzute pentru personalul guvernamental al Statelor Unite ale Americii, contractori și materiale, inclusiv accesorii, echipamente și instrumente, la acele instalații asociate cu activitățile derulate în cadrul prezentului acord. 3. CNCAN sau agenții săi de implementare desemnați va/vor înlesni examinarea de către ministerele, agențiile și organizațiile competente a tuturor materialelor, inclusiv a accesoriilor, echipamentelor și instrumentelor, primite în conformitate cu prezentul acord și va/vor transmite DOE confirmarea că pot fi acceptate în cel mult 10 zile de la primirea rezultatului unor astfel de examinări. Termenii și condițiile pentru repararea sau schimbarea materialelor neconforme, inclusiv a accesoriilor, echipamentelor și instrumentelor, vor fi stabilite în contractul (ele) prin care materialele, inclusiv accesoriile, echipamentele și instrumentele, sunt furnizate în cadrul prezentului acord. 4. CNCAN sau agenții săi de implementare desemnați se va/vor asigura, prin inspecții anuale, că îmbunătățirile prevăzute în cadrul prezentului acord aduse siguranței fizice pentru amplasamentele conținând surse radioactive de mare activitate și materiale nucleare speciale sunt folosite pentru scopul propus și sunt menținute în condiții bune de funcționare. CNCAN va îndemna toate întreprinderile să sprijine reînnoirea îmbunătățirilor siguranței fizice după încheierea perioadei de garanție și întreținere asigurate de DOE. ARTICOLUL VI în plus față de drepturile de examinare și audit stabilite în art. XII din Acordul privind combaterea proliferării, reprezentanții DOE vor avea dreptul de a monitoriza implementarea termenilor contractelor și progresul activităților din cadrul prezentului acord la instalațiile de pe teritoriul României. ARTICOLUL VII 1. După caz, DOE poate încheia cu CNCAN înțelegeri de implementare, în vederea îndeplinirii prevederilor prezentului acord. în cazul oricărei discrepanțe între prezentul acord și oricare astfel de înțelegere, vor prevala prevederile prezentului acord. 2. Orice înțelegere de implementare încheiată între părți va intra în vigoare în conformitate cu prevederile art. X. ARTICOLUL VIII Fiecare parte va implementa prevederile prezentului acord și ale oricărei înțelegeri de implementare în conformitate cu legislația internă a statului parte și cu acordurile internaționale la care statul parte este parte. ARTICOLUL IX 1. Prezentul acord poate fi amendat prin acordul scris al părților. 2. Orice amendament va intra în vigoare în conformitate cu prevederile art. X. ARTICOLUL X 1. Prezentul acord va intra în vigoare la data semnării și va rămâne în vigoare pe toată durata valabilității acordului de combatere a proliferării. 2. Prezentul acord poate fi terminat prin acordul reciproc în scris al părților sau de oricare dintre părți prin notificare scrisă prealabilă cu cel puțin 90 de zile către cealaltă parte. 3. Fără a aduce atingere expirării Acordului de combatere a proliferării sau prezentului acord, obligațiile prevăzute la art. V alin. 4 vor continua să se aplice fără limită de timp. Drept care subsemnații, împuterniciți în mod corespunzător în acest scop de către guvernele lor, au semnat prezentul acord. încheiat la București, în duplicat, în data de 10 decembrie 2009, în limbile română și engleză, ambele texte fiind egal autentice. Pentru Comisia Națională Pentru Departamentul Energiei pentru Controlul Activităților Nucleare din România, din Statele Unite ale Americii, Vajda Borbăla Mark H. Gitenstein MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 15 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agențiile autorizate de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine Văzând Procesul-verbal nr. 98/2009 cu agenția autorizată de clasificare a carcaselor propusă de Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine, precum și Referatul de aprobare al Direcției de inspecții tehnice în agricultură nr. 70.410 din 16 februarie 2010, având în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 267/2004 privind instituirea Sistemului de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. I. —Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 149/2005 pentru aprobarea Listei cuprinzând agențiile autorizate de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 14 martie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează: — După poziția 48 se introduce o nouă poziție, poziția 49, cu următorul cuprins: Nr. Denumirea persoanei juridice C.U.I. Sediul social crt. „49. Societatea Comercială RO 26041900 Municipiul Tulcea, «LIRICA TEL» ---S.R.L. Str. Victoriei nr. 68, bl. 9, sc. B, et. 2, ap. 9, județul Tulcea” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 18 februarie 2010. Nr. 39. ’ MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI SI SPORTULUI ORDIN privind reglementarea recunoașterii funcțiilor didactice din învățământul universitar obținute într-o instituție de învățământ universitar acreditată într-un stat membru al Uniunii Europene, Spațiului Economic European și în Confederația Elvețiană Având în vedere prevederile Legii nr. 200/2004 privind recunoașterea diplomelor și calificărilor pentru profesiile reglementate în România, cu modificările și completările ulterioare, în baza Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Funcțiile didactice din învățământul universitar obținute într-o instituție de învățământ universitar acreditată într-un stat membru al Uniunii Europene, Spațiului Economic European și în Confederația Elvețiană se recunosc în România. Art. 2. — Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED) are ca atribuție verificarea și recunoașterea funcțiilor didactice menționate la art. 1. Art. 3. — (1) Recunoașterea funcțiilor didactice menționate la art. 1 se realizează prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului, în baza rezoluției motivate a CNRED. (2) în vederea realizării recunoașterii, solicitantul depune la CNRED dosarul de recunoaștere, care cuprinde următoarele documente: a) cerere de recunoaștere; b) act de identitate, în copie; 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 127/24.11.2010 c) diploma de licență sau echivalent, în traducere legalizată; d) diploma de doctor în științe, pentru profesori universitari și conferențiari, în traducere legalizată; e) dovada funcției didactice, eliberată de o instituție de învățământ universitar acreditată și/sau de o autoritate competentă din statele menționate la art. 1, în traducere legalizată. (3) Actele de studii menționate la alin. (2) lit. c) și d) se recunosc de către CNRED, conform normelor legale în vigoare. Art. 4. — Durata de soluționare a dosarelor de recunoaștere este de 45 de zile de la data depunerii dosarului complet la Registratura Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 5. — (1) Taxa percepută pentru soluționarea dosarului de recunoaștere este de 50 de lei. (2) Taxa de urgență, pentru soluționarea dosarului în termen de 10 zile, este de 100 lei. Art. 6. — CNRED înaintează ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului spre aprobare rezoluția motivată, pentru emiterea ordinului ministrului de recunoaștere a funcțiilor didactice menționate la art. 1. Art. 7. — CNRED duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 8. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 15 februarie 2010. Nr. 3.240. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441132 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 127/24.11.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495