MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 126 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 24 februarie 2010 Nr. SUMAR Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 120. — Hotărâre privind aprobarea Listei cuprinzând programele și proiectele de investiții în turism și a surselor de finanțare a documentațiilor tehnice și a lucrărilor de execuție a programelor și obiectivelor de investiții în turism......................................... 2-5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 119. — Ordin al ministrului sănătății privind aprobarea Criteriilor pentru clasificarea pe categorii a unităților și subunităților sanitare, stabilirea nivelului de salarizare pe grade, respectiv trepte de salarizare în cazul funcționarilor publici, pentru personalul cu funcții de conducere, precum și a indemnizației pentru îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază............................ 6-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea Listei cuprinzând programele și proiectele de investiții în turism și a surselor de finanțare a documentațiilor tehnice și a lucrărilor de execuție a programelor si obiectivelor de investitii în turism în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 39 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă Lista cuprinzând programele și proiectele de investiții în turism, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Finanțarea realizării documentațiilor tehnice și a lucrărilor de execuție a programelor și obiectivelor de investiții în turism, ai căror beneficiari sunt autoritățile administrației publice locale, se asigură de la bugetul de stat și din bugetele locale, prin bugetele unităților administrativ-teritoriale. Art. 3. — Sumele de la bugetul de stat pentru finanțarea proiectelor de investiții în turism se alocă, în limita fondurilor prevăzute anual cu această destinație, prin transferuri de la bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului către bugetele locale, pentru susținerea financiară a autorităților administrației publice locale, în completarea surselor proprii ale acestora, și se defalcă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului. Art. 4. — (1) Transferul de fonduri de la bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, capitolul 8701 „Alte acțiuni economice”, titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice”, către unitățile administrativ-teritoriale prevăzute în anexă se va face pe baza solicitărilor acestora, însoțite de contractul de achiziție publică încheiat între autoritatea administrației publice locale responsabilă de atribuirea contractului și executant, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, precum și de dovada efectuării plăților din surse proprii. (2) Autoritățile administrației publice locale răspund în condițiile legii de utilizarea sumelor primite pentru realizarea proiectelor de investiții și au obligația de a înregistra în contabilitatea proprie operațiunile legate de primirea și utilizarea fondurilor alocate de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 17 februarie 2010. Nr. 120.’ ANEXĂ LISTA cuprinzând programele și proiectele de investiții în turism Nr. Autoritatea publică locală Proiectul crt. 1. Consiliul Județean Alba Construcție bază salvamont Arieșeni 2. Consiliul Local Arad, județul Arad Amenajare ștrand termal „Neptun” 3. Consiliul Județean Argeș 1. Construcții refugii de creastă în masivul Făgăraș 2. Construcții baze de salvare în masivul Făgăraș și în masivul Piatra Craiului 3. Reabilitare trasee turistice montane în masivul Făgăraș și în masivul Piatra Craiului 4. Consiliul Local Albeștii de Muscel, județul Argeș Schi în România, Albeștii de Muscel 5. Consiliul Județean Bihor Centru pentru sistem de informare turistică și bază salvamont la Băița---Vârtop și Vadu Crișului 6. Consiliul Local Beiuș, județul Bihor Complex balnear 7. Consiliul Local Borș, județul Bihor Complex balnear 8. Consiliul Local Nucet, județul Bihor Schi în România, Nucet MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 3 Nr. Autoritatea publică locală Proiectul crt. 9. Consiliul Local Săcueni, județul Bihor Complex balnear 10. Consiliul Local Sânmartin, județul Bihor Aquaparcîn Băile Felix---Băile 1 Mai 11. Consiliul Județean Brașov 1. Modernizări baze de salvare în munții Bucegi, Făgăraș și Piatra Craiului---valea Mălăești, vârful Omu, Zănoaga, valea Ciubotea, valea Sâmbetei, Curmătura 2. Construcții refugii montane în masivul Bucegi și în masivul Făgăraș 3. Reabilitare trasee turistice în masivul Bucegi și în masivul Făgăraș 12. Consiliul Local Brașov, județul Brașov Schi în România, Brașov 13. Consiliul Local Predeal, județul Brașov Schi în România, Predeal 14. Consiliul Local Râșnov, județul Brașov Schi în România, Râșnov 15. Municipiul București, sectorul 6 Dezvoltarea infrastructurii de agrement Lacul Morii 16. Consiliul Local Merei, județul Buzău Dezvoltarea infrastructurii turistice în stațiunea Sărata- Monteoru 17. Consiliul Județean Călărași Dezvoltarea zonei turistice brațul Borcea 18. Consiliul Local Oltenița, județul Călărași Dezvoltarea infrastructurii turistice în zona Oltenița și amenajare port turistic 19. Consiliul Județean Caraș-Severin 1. Construcție cabană salvamont și cabană pentru centru de informare turistică 2. Construcție refugiu montan 3. Dezvoltarea domeniului schiabil munții Semenic 20. Consiliul Județean Cluj 1. Construcții centre de salvare în masivul Bihor--- Vlădeasa --- Serviciul public salvamont Mărgău --- localitățile Beliș, Doda Pilii, Săcuieu 2. Schi în România, stațiunea Băișoara 21. Consiliul Județean Constanța 1. Amenajarea unor centre de prevenție, tratament medical primar și a punctelor de salvamar din zona litorală a județului Constanța 2. Port turistic de agrement Tomis---Tuzla, Ostrov, Capidava și Topalu 22. Consiliul Local Constanța, județul Constanța Pasarelă și pontoane acostare ambarcațiuni agrement în stațiunea Mamaia 23. Consiliul Local 23 August, județul Constanța Dezvoltare infrastructură turistică zona sudică a litoralului 24. Consiliul Local Costinești, județul Constanța Dezvoltare infrastructură turistică zona sudică a litoralului 25. Consiliul Local Eforie, județul Constanța Dezvoltare infrastructură turistică zona sudică a litoralului 26. Consiliul Local Limanu, județul Constanța Dezvoltare infrastructură turistică zona sudică a litoralului 27. Consiliul Local Mangalia, județul Constanța Dezvoltare infrastructură turistică zona sudică a litoralului 28. Consiliul Local Techirghiol, județul Constanța Dezvoltare infrastructură turistică zona sudică a litoralului 29. Consiliul Local Tuzla, județul Constanța Dezvoltare infrastructură turistică zona sudică a litoralului 30. Consiliul Județean Covasna 1. Bază de tratament Hătuica, Cătălină 2. Amenajare cale ferată îngustă Comandău---Covasna 3. Modernizarea și reabilitarea băilor tradiționale din comunele Moacșa, Cernat, Brăduț și Turia 31. Consiliul Local Covasna, județul Covasna 1. Reabilitarea căilor de acces din parcul central al stațiunii și centru de informare turistică 2. Centru balneoclimateric multifuncțional 32. Consiliul Local Sfântu Gheorghe, județul Covasna Schi în România, Șugaș-Băi 33. Consiliul Județean Dâmbovița 1 .Construcții și reabilitare de cabane, refugii montane și baze salvamont 2 . Refacerea sistemului de semnalizare pe traseele montane 34. Consiliul Local Galați, județul Galați Port ambarcațiuni de agrement --- Galați 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 Nr. Autoritatea publică locală Proiectul crt. 35. Consiliul Județean Gorj Recuperarea valorilor de cult comuna Arcani, satul Stroiești, comuna Dănciulești, satul Zăicoiu, comuna Jupânești, satul Boia, comuna Lelești, satul Frățești, comuna Scoarța, satele Bobu și Pișteștii din Deal, comuna Schela, satul Sâmbotin, comuna Roșia de Amaradia, satul Seciurile 36. Consiliul Județean Harghita Modernizarea și reabilitarea băilor tradiționale din Borsec, Tușnad, Tomești, Ciumani, Lăzărești, comuna Cozmeni, comuna Racu, comuna Siculeni, comuna Frumoasa, comuna Sâncrăieni, comuna Sântimbru 37. Consiliul Local Borsec, județul Harghita 1. Centru balneoclimateric multifuncțional 2. Schi în România, stațiunea Borsec 38. Consiliul Local Gheorgheni, județul Harghita Ecologizarea stațiunii turistice Lacu Roșu și dezvoltarea infrastructurii pentru turism 39. Consiliul Local Praid, județul Harghita 1. Construcție complex balnear 2. Reabilitare clădire dispensar pentru amenajarea unui centru de informare turistică 40. Consiliul Local Remetea, județul Harghita Centru balneoclimateric multifuncțional 41. Consiliul Local Tușnad, județul Harghita 1. Modernizarea, consolidarea și extinderea clădirii casei de cultură pentru amenajarea unui complex balnear 2. Amenajarea unui traseu pentru cură de teren 42. Consiliul Județean Hunedoara 1. Construcții baze salvamont și refugii montane în masivul Retezat---Râușor, Poiana Pelegii, Pietrele, Bucura, Paltina, Stâna de Râu, Baleia 2. Recuperarea valorilor de cult comuna Balșa, satul Vălișoara, comuna Băița, satul Hărțăgani, comuna Brănișca, satele Boz și Târnăvița, comuna Bunila, satul Alun, comuna Bulzeștii de Sus, satul Tomnatec, comuna Gurasada, satul Gothatea, comuna llia, satul Dumbrăvița, comuna Pestișu Mic, satul Almașu Mic, comuna Toplița, satul Vălari, comuna Vața de Jos, satul Căzănești, comuna Zam, satul Sălciva 43. Consiliul Local Lupeni, Straja, județul Hunedoara Schi în România, stațiunea Straja 44. Consiliul Local Petroșani, județul Hunedoara Schi în România, municipiul Petroșani 45. Consiliul Local Vulcan, județul Hunedoara Schi în România, orașul Vulcan 46. Consiliul Local Amara, județul Ialomița Dezvoltare infrastructură turistică Amara 47. Consiliul Local lași, județul lași Dezvoltare infrastructură agrement turistic 48. Consiliul Local Snagov, județul Ilfov Construcție complex balnear și complex agrement în stațiunea Snagov 49. Consiliul Județean Maramureș Schi în România, Mogoșa 50. Consiliul Local Borșa, județul Maramureș Schi în România, Borșa 51. Consiliul Local Cavnic, județul Maramureș Schi în România, Cavnic 52. Consiliul Județean Mehedinți Dezvoltarea infrastructurii turistice insula Șimian și Drobeta-Turnu Severin 53. Consiliul Local Sovata, județul Mureș Amenajare infrastructură agrement în zona lacurilor Tineretului și Ursului 54. Consiliul Județean Neamț 1. Construcții și reabilitare de refugii montane și baze salvamont în masivul Ceahlău 2. Refacerea sistemului de semnalizare pe traseele montane în masivul Ceahlău 55. Consiliul Local Ceahlău, județul Neamț Schi în România, stațiunea Durău 56. Consiliul Județean Prahova 1. Construcții baze salvamont în masivul Bucegi la Bușteni --- Babele și Sinaia --- Cota 1400 2. Construcție centru de informare turistică al Parcului Natural Bucegi 3. Bază salvare montană în zona Muntele Roșu, comuna Măneciu MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 5 Nr. Autoritatea publică locală Proiectul crt. 57. Consiliul Local Azuga, județul Prahova Schi în România, stațiunea Azuga 58. Consiliul Local Bușteni, județul Prahova 1. Schi în România, stațiunea Bușteni 2. Dezvoltare infrastructură specifică Bușteni 59. Consiliul Local Sinaia, județul Prahova 1. Schi în România, stațiunea Sinaia 2. Reabilitarea și modernizarea Gării Regale Sinaia 60. Consiliul Județean Sibiu 1. Construcție bază salvamont Bâlea-Lac 2. Schi în România, stațiunea Păltiniș 3. Recuperare valori de cult comuna Jina, satul Jina, comuna Marpod, satul llimbav, comuna Păuca, satele Broșteni și Presaca 61. Consiliul Local Ocna Sibiului, județul Sibiu 1. Amenajarea parcului balnear 2. Modernizarea și amenajarea salinelor exterioare 62. Consiliul Județean Suceava 1. Elaborarea documentației tehnico-economice pentru reabilitarea Cazinoului Băilor, Vatra Dornei 2. Amenajarea turistică a salinei Cacica 63. Consiliul Local Câmpulung Moldovenesc, județul Schi în România, stațiunea Câmpulung Moldovenesc Suceava 64. Consiliul Local Mălini, județul Suceava Schi în România, Mălini 65. Consiliul Local Sucevița, județul Suceava Schi în România, Sucevița 66. Consiliul Local Vatra Dornei, județul Suceava Complex de agrement Lunca Domelor 67. Consiliul Județean Timiș Recuperare valori de cult comuna Tomești, satul Românești, orașul Făget, satul Povârgina, comuna Curtea, satul Curtea, comuna Pietroasa, satul Crivina de Sus, comuna Margina, satul Coșevița 68. Consiliul Județean Tulcea 1. Amenajare plajă Sulina 2. Miniporturi în localitățile Sfântu Gheorghe, Murighiol și Sarichioi 69. Consiliul Local Sulina, județul Tulcea Dezvoltarea și reabilitarea infrastructurii turistice din orașul Sulina 70. Consiliul Județean Vâlcea 1. Recuperare valori de cult comuna Popești, satul Urși, comuna Tomșani, satele Bălțățeni și Dumbrăvești 2. Infrastructura turistică de agrement a stațiunii Călimănești---Căciulata 71. Consiliul Local Călimănești, județul Vâlcea 1. Centre de informare turistică în localitățile Călimănești și Căciulata 2. Amenajare traseu pentru cură de teren 72. Consiliul Local Govora, județul Vâlcea 1. Reabilitarea casei de cultură în vederea amenajării muzeului balnear 2. Construcție centru de informare turistică și bază de kinetoterapie 73. Consiliul Local Horezu, județul Vâlcea Reabilitare și dezvoltare infrastructură turistică în zona cultural-istorică a depresiunii Horezu 74. Consiliul Local Olănești, județul Vâlcea Dezvoltarea infrastructurii balneare și de agrement, centru informare turistică, bază de tratament, trasee de cură, centru multifuncțional și parcare 75. Consiliul Local Voineasa, județul Vâlcea Dezvoltarea infrastructurii de agrement în stațiunea turistică Voineasa 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI 9 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII > PUBLICE CENTRALE ORDIN privind aprobarea Criteriilor pentru clasificarea pe categorii a unităților și subunităților sanitare, stabilirea nivelului de salarizare pe grade, respectiv trepte de salarizare în cazul funcționarilor publici, pentru personalul cu funcții de conducere, precum și a indemnizației pentru îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază Având în vedere: — Referatul Direcției planificarea sistemului sanitar și politici salariale nr. CS.A. 1.517 din 17 februarie 2010; — prevederile art. 15 și pct. 5 din cadrul alineatului privind Reglementări specifice domeniului sănătate din nota la anexa nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Criteriile pentru clasificarea pe categorii a unităților și subunităților sanitare, stabilirea nivelului de salarizare pe grade, respectiv trepte de salarizare în cazul funcționarilor publici, pentru personalul cu funcții de conducere, precum și a indemnizației pentru îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, prevăzute în anexele nr. 1—32, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătății nr. 1.487/2005 privind aprobarea Criteriilor pentru clasificarea pe categorii a unităților și subunităților sanitare și stabilirea indemnizațiilor de conducere maxime lunare, diferențiate în raport cu complexitatea și răspunderea ce revin funcției de conducere și mărimea unității și subunității, precum și a indemnizațiilor pentru îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 73 din 26 ianuarie 2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare. Art. 3. — Direcțiile de specialitate din Ministerul Sănătății, direcțiile de sănătate publică și unitățile sanitare cu personalitate juridică vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se aplică începând cu data reîncadrării personalului în baza prevederilor din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 17 februarie 2010. Nr. 119. ANEXA Nr. 1 CRITERIILE pentru clasificarea pe categorii a direcțiilor de sănătate publică și stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere, diferențiate în raport cu răspunderea funcției de conducere îndeplinite și mărimea unității Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Director Director Șef Șef coordonator coordonator adjunct serviciu birou GRADUL I GRADUL II Nr. de locuitori până la 400.000 peste 400.000 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 7 ANEXA Nr. 1.1 CRITERIILE pentru clasificarea pe categorii a direcțiilor de sănătate publică și stabilirea nivelului de salarizare pe trepte de salarizare în cazul funcționarilor publici, pentru personalul cu funcții de conducere, diferențiate în raport cu răspunderea funcției de conducere îndeplinite și mărimea unității Criterii de clasificare Funcția de conducere de gradul I Șef serviciu Șef birou Treapta 2 de salarizare Treapta 1 de salarizare Nr. de locuitori până la 400.000 peste 400.000 ANEXA Nr. 2 CRITERIILE pentru clasificarea pe categorii a spitalelor clinice, universitare, institutelor și centrelor medicale clinice cu personalitate juridică, precum și a spitalelor și altor unități cu paturi cu personalitate juridică și stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere, diferențiate în raport cu răspunderea funcției de conducere îndeplinite și mărimea unității Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade --- nr. de paturi --- Director Director Director Director de Manager medical cercetare- financiar- îngrijiri Alți directori dezvoltare contabil GRADUL I GRADUL II Spitale cu peste 400 de paturi 400---600 peste 600 Spitale sub 400 de paturi sub 100 100---399 NOTE: 1. Unitățile sanitare care au între 301—399 de paturi pot să utilizeze funcția de asistent medical șef. 2. Categoria unităților sanitare cu paturi constituite ca unități cu personalitate juridică se stabilește luându-se în calcul numărul total de paturi aprobat pentru fiecare unitate ca structură a activității medicale, cuprinzându-se paturile din secțiile și compartimentele de specialitate, paturile din secțiile exterioare, din staționarele de adulți și copii, paturile de însoțitori, paturile altor unități ca: sanatorii, preventorii, fără personalitate juridică și integrate în structura unităților sanitare respective. ANEXA Nr 3 CRITERIILE pentru clasificarea pe categorii a institutelor și centrelor cu personalitate juridică, precum și a altor unități sanitare cu personalitate juridică, altele decât cele cu paturi, și stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere, diferențiate în raport cu răspunderea funcției de conducere îndeplinite, mărimea unității si subunității 5 5 5 Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Director Personal Medic Medic Medic adjunct Director sanitar director director*) director financiar- adjunct Contabil-șef mediu șef/ general adjunct contabil asistent medical șef GRADUL I GRADUL II Categoria IV, V I, II, III *) Se utilizează și pentru funcțiile de director— inginer, economist etc. NOTE: 1. Categoria unității sanitare este cea stabilită în anexa nr. 32. 2. Institutul Național de Medicină Sportivă București poate utiliza funcția de asistent medical șef. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 ANEXA Nr. 4 CRITERIILE pentru stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere, diferențiate în raport cu răspunderea funcției de conducere îndeplinite, mărimea unității și subunității din cadrul Institutului Național de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C.T. Nicolau” București Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Director Director Director adjunct Director adjunct științific financiar-contabilitate resurse umane GRADUL I GRADUL II Vechime în specialitate 5 ani peste 5 ani ANEXA Nr. 5 CRITERIILE pentru stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere, diferențiate în raport cu răspunderea funcției de conducere îndeplinite, mărimea unității și subunității din cadrul Centrului de Transfuzie Sanguină al Municipiului București, centrelor de transfuzie sanguină regionale și centrelor de transfuzie județene Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Director Personal sanitar mediu Contabil-șef șef/asistent medical șef GRADUL I GRADUL II Vechime în specialitate 5 ani peste 5 ani ANEXA Nr. 6 CRITERIILE pentru stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere, diferențiate în raport cu răspunderea funcției de conducere îndeplinite, mărimea unității și subunității din cadrul Centrului Național pentru Organizarea și Asigurarea Sistemului Informațional și Informatic în Domeniul Sănătății București Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Director Director Contabil-șef adjunct GRADUL I GRADUL II Vechime în specialitate 5 ani peste 5 ani ANEXA Nr. 7 CRITERIILE pentru stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere, diferențiate în raport cu răspunderea funcției de conducere îndeplinite, mărimea unității și subunității din cadrul Institutului Național de Sănătate Publică București Criterii de clasificare Funcții de conducere de gradul II Director general Director general adjunct economic Director coordonator Director MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 9 ANEXA Nr. 7.1 Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Șef secție (cu studii superioare de specialitate) GRADUL I GRADUL Nr. de posturi 10—35 peste 35 ANEXA Nr. 8 CRITERIILE pentru clasificarea pe categorii și stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere din ambulatoriul de specialitate fără personalitate juridică din structura spitalului Criteriu de clasificare Funcția de conducere pe grade Medic-șef Personal sanitar mediu șef/asistent medical șef GRADUL I GRADUL II Nr. de cabinete și laboratoare medicale până la 20 peste 20 NOTE: 1. Ambulatoriile de specialitate ale spitalelor care au sub 8 cabinete și laboratoare medicale vor avea un medic coordonator care va prelua atribuțiile medicului-șef și care va fi desemnat de managerul spitalului la propunerea directorului medical. 2. Nu se utilizează pentru ambulatoriile integrate aflate în structura spitalelor din rețeaua Ministerului Sănătății, cu excepția ambulatoriilor de specialitate pentru sportivi și a ambulatoriilor de stomatologie în care se desfășoară activitate de învățământ. ANEXA Nr. 9 CRITERIILE pentru clasificarea pe categorii și stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere din unitățile sanitare cu personalitate juridică ce acordă asistență medicală ambulatorie de specialitate — centrul de diagnostic și tratament și centrul medical Criteriu de clasificare Funcția de conducere pe grade Medic director Asistent medical Contabil-șef GRADUL I GRADUL II Nr. de cabinete 8---20 peste 20 și laboratoare medicale ANEXA Nr. 10 CRITERIILE pentru clasificarea pe categorii și stabilirea nivelului de salarizare pe grade, pentru personalul cu funcții de conducere din centre medicale și centre de excelență fără personalitate juridică din structura unităților sanitare cu paturi Funcția de conducere pe grade Medic-șef Personal sanitar mediu șef/ asistent medical șef GRADUL I GRADUL II Unitatea sanitară Centrul medical Centrul de excelență fără personalitate juridică 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 ANEXA Nr. 11 Secția cu paturi Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Medic șef secție Personal sanitar mediu șef/ asistent medical șef GRADUL I GRADUL II 15---40 paturi peste 40 paturi 25__40 15 20 Nr. de paturi*) 15---24**) peste 40 *) Conform Ordinului ministrului sănătății nr. 1.845/1995. **) Se aplică numai la secțiile A.T.I. NOTĂ: în sanatoriile, preventoriile și spitalele care nu au organizate în structură secții, personalul sanitar mediu șef primește indemnizația pentru îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, după numărul de paturi, ca și personalul sanitar mediu șef secție. ANEXA Nr. 12 Laborator medical Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Șef laborator/centru Asistent medical șef (cu studii superioare de specialitate) GRADUL I GRADUL II Nr. de posturi 5---15 peste 15 NOTĂ: Se utilizează și pentru laboratorul de sănătate mintală/centrul de sănătate mintală și laboratorul de recuperare, medicină fizică și balneologie. ANEXA Nr. 13 Unități de hemodializă Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Personal sanitar Medic-șef mediu șef/ asistent medical șef GRADUL I GRADUL II Tip unitate de dializă Stație de dializă 15 (1---8 aparate) Tip unitate Centru de dializă: 20 de hemodializă/ Categoria I (9---16 aparate) nr. de aparate Categoria a ll-a (17---23 aparate) Categoria a I ll-a ( peste 23 aparate) MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 11 ANEXA Nr. 14 Bloc operator și stație de sterilizare Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, Locul de muncă Criterii de clasificare responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de baza, procent din salariul de bază Asistent medical șef Nr. de posturi 5---15 peste 15 1. Bloc operator 10 20 2. Stație de sterilizare 10 20 ANEXA Nr. 15 Unitate de primire urgențe --- SMURD, unitate de primire urgențe și compartiment de primire urgențe Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, activități și Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Medic-șef Asistent medical șef GRADUL I GRADUL II Locul de muncă Unitatea de primire 20 urgențe --- SMURD Unitatea de primire 15 urgențe Compartiment 10 de primire urgențe ANEXA Nr. 16 Serviciul județean de medicină legală și serviciul de anatomie patologică Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Șef serviciu (medic în specialitatea serviciului) GRADUL I GRADUL II Nr. de posturi 5---15 peste 15 Laboratoare și compartimente din direcțiile de sănătate publică ANEXA Nr. 17 Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Șef laborator/compartiment (cu studii superioare de specialitate) GRADUL I GRADUL II Nr. de posturi 5---20 peste 20 a) Farmacii cu circuit închis din unități sanitare ANEXA Nr. 18 Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Farmacist șef secție*) GRADUL I GRADUL II Nr. de posturi până la 10 peste 10 *) Se utilizează și pentru funcția de șef depozit — farmacist din cadrul Oficiului Central de Stocare pentru Situații Speciale București. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 b) Farmacii cu circuit închis din cadrul structurilor ambulatorii de specialitate Criterii de clasificare Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, --- nr. de posturi --- activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Farmacist șef serviciu --- până la 5 posturi 12 --- cel puțin 6 posturi 15 c) Farmacii cu circuit închis din unități sanitare și din cadrul structurilor ambulatorii de specialitate Criterii de clasificare —nr. de posturi — Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Asistent medical șef în profil farmacie*) — până la 5 posturi — cel puțin 6 posturi 10 12 *) Se poate utiliza numai în farmaciile cu circuit închis din unități sanitare și structurile ambulatorii de specialitate care nu au încadrat farmacist. ANEXA Nr. 19 Laborator de tehnică dentară Criterii de clasificare Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, --- nr. de posturi --- activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Tehnician dentar șef 5---10 posturi 10 peste 10 posturi 15 ANEXA Nr. 20 Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază 1. Institute și centre medicale: — chimist, biolog, biochimist, asistent medical, cu gestiune, chimicale, reactivi și altele similare...............................................................................................10 2. Direcția de sănătate publică: — chimist, biolog, biochimist, asistent medical, cu gestiune pentru produse antiepidemice.................................10 3. Laboratoare de analize medicale din unități sanitare: — chimist, biolog, biochimist, asistent medical, cu gestiune......................................................................10 ANEXA Nr. 21 Policlinica cu plată Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Medic Contabil-sef PersonaJ sanitar mediu șef/ director ’ asistent medical șef GRADUL I GRADUL II până la 40.000 lei peste 40.000 lei Venituri realizate anual până la 40.000 lei peste 40.000 lei 10 15 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 13 ANEXA Nr. 22 Spălătorie Indemnizația maximă lunară pentru îndeplinirea unor sarcini, Funcția activități și responsabilități suplimentare funcției de bază, care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Spălătoreasă cu gestiune 7 ANEXA Nr. 23 Serviciul public de ambulanță Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Manager Director Director Director A . . . j general medical economic . . . Asistent-sef tehnic GRADUL I GRADUL II Serviciul de ambulanță București ---Ilfov al municipiului București și al județului Serviciul de Serviciul de ambulanță județean*) Ilfov și serviciile de ambulanță din ambulanță județele centre universitare: Cluj, lași, Mureș, Craiova, Timiș, Bihor, Constanța și Arad *) Cu excepția serviciilor de ambulanță județene prevăzute la gradul II. ANEXA Nr. 24*) Funcții comune din activitățile de resurse umane, contabilitate, financiar, aprovizionare, achiziții publice, tehnic, administrativ, juridic, audit public intern etc. Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Șef serviciu**) Șef birou GRADUL I GRADUL II Vechime în specialitate 2---5 ani peste 5 ani *) Se aplică și structurilor de specialitate organizate pe servicii și birouri. **) Se utilizează și pentru funcția de șef depozit — economist, inginer etc. din cadrul Oficiului Central de Stocare pentru Situații Speciale București. NOTE: 1. Serviciul se constituie din minimum 5 posturi. 2. Biroul se constituie din minimum 3 posturi. ANEXA Nr. 25 Unități de informatică (fără personalitate juridică) Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade --- nr. de posturi --- Șef oficiu Șef birou GRADUL I GRADUL II Oficiul de calcul 5 posturi peste 5 posturi Biroul de informatică 3 posturi peste 3 posturi NOTE: 1. Oficiul de calcul este format din cel puțin 5 posturi. 2. Biroul de informatică este format din cel puțin 3 posturi. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 ANEXA Nr. 26 Atelier de întreținere și reparare a aparaturii medicale, instalațiilor sanitare, electrice, utilajelor, clădirilor și mijloacelor de transport Indemnizația maximă lunară Criterii de clasificare pentru îndeplinirea unor sarcini, activități Nr. de posturi/ Funcția de conducere pe grade și responsabilități suplimentare funcției de bază, loc de muncă care face parte din salariul de bază, procent din salariul de bază Șef atelier Șef formație muncitori Șef de echipă GRADUL I GRADUL II minimum 5 posturi minimum 10 posturi Atelier minimum 30 posturi peste 30 posturi Formația de lucru minimum 10 posturi peste 10 posturi Echipa de muncitori 5 7 NOTE: 1. Atelierul se constituie cu cel puțin 3 formații de lucru. 2. Formația de lucru se constituie cu cel puțin două echipe de muncitori. 3. Echipa de muncitori se constituie cu cel puțin 5 posturi. ANEXA Nr. 27 Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale București Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade Director Director Director Director Șef Șef general general adjunct financiar-contabil serviciu birou GRADUL I GRADUL II Vechime în 2---5 ani peste 5 ani specialitate ANEXA Nr. 28 Academia de Științe Medicale București Funcții de conducere de gradul II Director general adjunct (secretar general) Șef serviciu ANEXA Nr. 29 Agenția Națională de Transplant București Funcții de conducere de gradul II Director executiv Director adjunct strategie-management Contabil-șef ANEXA Nr. 30 Structuri de cercetare științifică medicală din unitățile sanitare cu personalitate juridică Criterii de clasificare Funcția de conducere pe grade --- nr. de posturi --- Șef secție Șef laborator GRADUL I GRADUL II Secție 25 posturi 26---30 posturi Laborator 13---20 posturi 20---24 posturi MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 15 ANEXA Nr. 31 CATEGORIILE stabilite în funcție de numărul de paturi pentru spitalele clinice, universitare, institute și centre medicale clinice cu personalitate juridică, precum și pentru spitale și alte unități cu paturi cu personalitate juridică Criteriul de clasificare Categoria*) --- nr. de paturi --- peste 1.000 I 801---1.000 II 601---800 III 301---600 IV 101---300 V până la 100 VI *) Nu se utilizează la schimbarea nivelului de salarizare pe grade. ANEXA Nr. 32 UNITĂȚI NOMINALIZATE pentru care categoria se stabilește în funcție de complexitatea și specificul activității medicale Categoria I — se încadrează unitățile sanitare, institutele și centrele medicale cu peste 1.000 de paturi, precum și: — Spitalul Clinic de Urgență „Bagdasar—Arseni” București — Spitalul Clinic de Urgență București — Spitalul Clinic de Urgență de Copii „Maria Sklodowska Curie” București — Spitalul Clinic „Colțea” București — Spitalul Clinic de Urgență „Sf. loan” București — Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu” București — Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale „Dr. Victor Babeș” București — Institutul pentru Ocrotirea Mamei și Copilului „Prof. Dr. Alfred Rusescu” București — Institutul Național de Sănătate Publică București — Spitalul Clinic de Recuperare Medicină Fizică și Balneologie Eforie Nord — Institutul Național de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice „Prof. Dr. Nicolae Paulescu” București — Institutul Național de Gerontologie și Geriatrie „Ana Aslan” București — Institutul Național de Endocrinologie „C. I. Parhon” București — Institutul Oncologic „Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu” București — Institutul Național de Neurologie și Boli Neurovasculare București — Institutul de Urgență pentru Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. C.C. Iliescu” București — Institutul Oncologic „Prof. Dr. I. Chiricuță” Cluj-Napoca — Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” București — Institutul Inimii de Urgență pentru Boli Cardiovasculare „Nicolae Stăncioiu” Cluj-Napoca — Institutul de Boli Cardiovasculare Timișoara — Institutul de Urgență pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Târgu Mureș — Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. G. I. M. Georgescu” lași — Centrul de Cardiologie Craiova — Institutul Național de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C.T. Nicolau” București — Centrul Național pentru Organizarea și Asigurarea Sistemului Informațional și Informatic în Domeniul Sănătății București — Institutul de Fonoaudiologie și Chirurgie Funcțională ORL „Prof. Dr. Dorin Hociotă” București — Institutul Național de Recuperare, Medicină Fizică și Balneoclimatologie București — Institutul Clinic de Urologie și Transplant Renal Cluj- Napoca — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” București — Institutul de Gastroenterologie și Hepatologie lași — Centrul Național de Sănătate Mintală și Luptă Antidrog București — Institutul Clinic de Boli Digestive și Transplant Hepatic Fundeni — Institutul Clinic de Uronefrologie și Transplant Renal Fundeni Categoria a ll-a — se încadrează unitățile sanitare, institutele și centrele medicale cu 801—1.000 de paturi, precum și: — Spitalul Clinic „Dr. Ion Cantacuzino” București — Spitalul Clinic „Caritas Acad. N.Cajal” București — Spitalul Clinic de Urgență „Sf. Pantelimon” București — Spitalul Clinic Municipal „Filantropia” Craiova — Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici” București — Serviciul de ambulanță București — Ilfov al municipiului București și al județului Ilfov — Centrul de Transfuzie Sanguină al Municipiului București 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 126/24.11.2010 Categoria a lll-a — se încadrează unitățile sanitare, institutele și centrele medicale cu 600—800 de paturi, precum și: — Spitalul de Recuperare Borșa — Spitalul Tichilești, județul Tulcea — Sanatoriul TBC Moroeni — Spitalul Clinic „Prof. Dr. Th. Burghele” București — Spitalul Clinic de Nefrologie „Dr. Carol Davila” București — Centrul de Boli Reumatismale „Dr. Ion Stoia” București — Oficiul Central de Stocare pentru Situații Speciale București — Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca — Institutul de Medicină Legală Craiova — Institutul de Medicină Legală lași — Institutul de Medicină Legală Târgu Mureș — Institutul de Medicină Legală Timișoara — centre regionale de transfuzie sanguină: Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, lași, Târgu Mureș, Timișoara Categoria a IV-a — se încadrează unitățile sanitare, institutele și centrele medicale cu 301—600 de paturi, precum și: — Spitalul Clinic de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială „Prof. Dr. D. Teodorescu” București — Spitalul Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix — Institutul Național de Medicină Sportivă București — Centrul de Cercetare și Asistență Medicală Șimleu Silvaniei, județul Sălaj — Institutul Național pentru Medicină Complementară și Alternativă „Prof. Dr. Florin Brătila” București — centre de transfuzie sanguină județene: Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Caraș-Severin, Călărași, Covasna, Dâmbovița, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vâlcea, Vrancea. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441125 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126/24.11.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495