MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 117 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ’ ²² februarie 2010 SUMAR Nr. Pagina Nr. DECIZII ALE SENATULUI 4. — Decizie privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 23—27 februarie 2010...................... HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 119. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă”............ 2-4 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 100. — Decizie pentru eliberarea domnului Adrian Mironescu din funcția de șef al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale..................................... 5 101. — Decizie privind eliberarea domnului Daniel Șerbănescu din funcția publică de secretar general la Ministerul Tineretului și Sportului.......................... 5 102. — Decizie privind eliberarea domnului Costel Marian Dima din funcția publică de secretar general adjunct la Ministerul Tineretului și Sportului....................... 6 103. — Decizie privind eliberarea domnului Claudiu Tudorel Preoteasa din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Române pentru Investiții Străine........................................... 6 104. — Decizie privind eliberarea domnului Gheorghe Pleșa din funcția publică de secretar general al Departamentului pentru Afaceri Europene ..................... 7 105. 106. 107. 108. 36. 73. Pagina — Decizie pentru eliberarea domnului Bitea Cristian Vasile din funcția publică de secretar general al Institutului Național de Administrație................... 7 — Decizie pentru modificarea anexei la Decizia primului-ministru nr. 183/2007 privind stabilirea componenței nominale a Consiliului consultativ al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei'....’........................................... 8 — Decizie pentru modificarea Deciziei primului-ministru nr. 391/2009 privind stabilirea atribuțiilor domnului Tămășoi-Moisil Radu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului............................................. 8-9 — Decizie privind modificarea anexei la Decizia primului-ministru nr. 21/2008 pentru numirea Comisiei de coordonare prevăzute la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranței în aprovizionarea cu gaze naturale...... 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind practicarea pescuitului comercial de calcan în Marea Neagră pentru anul 2010........................ 10-12 — Ordin al președintelui Agenției Naționale Anti-Doping pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei de audiere a sportivilor și ’a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările antidoping................ 13-16 2 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 DECIZII ALE SENATULUI PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL DECIZIE privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 23—27 februarie 2010 în conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Președintele Senatului decide: Articol unic. — în perioada 23—27 februarie 2010, conducerea Senatului va fi asigurată de domnul senator Teodor Viorel Meleșcanu, vicepreședinte al Senatului. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 22 februarie 2010. Nr. 4. HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 18 iunie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Beneficiarii pot achiziționa sau construi în cadrul programului următoarele tipuri de locuințe: a) locuințe finalizate, destinate achiziționării, inclusiv pe cele construite și date în exploatare prin programele derulate de Agenția Națională pentru Locuințe (ANL); b) locuințe nefinalizate, aflate în diverse faze de construcție, destinate achiziționării, inclusiv pe cele construite prin programele derulate deĂNL; c) locuințe noi, destinate achiziționării după finalizare, inclusiv pe cele construite prin programele derulate de ANL; d) locuințe viitoare, care urmează să se construiască de către beneficiari individuali, inclusiv pe cele care se construiesc prin programele derulate de ANL; e) locuințe care urmează să se construiască prin asociații fără personalitate juridică constituite de minimum 7 beneficiari.” 2. La anexa nr. 1, la articolul 3, după alineatul (2¹) se introduce un nou alineat, alineatul (2²), cu următorul cuprins: „(2²) Pentru anul 2010, plafonul garanțiilor care pot fi emise potrivit art. 1 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 60/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 368/2009, este de 700 milioane euro.” 3. La anexa nr. 1, la articolul 4, literele b) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,b) evidența portofoliului de garanții pe categorii de garanții individuale; c) raportarea periodică a portofoliului de garanții pe categorii de garanții individuale;”. 4. La anexa nr. 1, la articolul 5, după litera a) se introduce o nouă literă, litera ai), cu următorul cuprins: „a¹) teren aferent locuinței — terenul compus din una sau mai multe parcele alăturate, cu sau fără construcții, identificate printr-un număr cadastral și un număr de carte funciară, pe care sunt sau urmează să se amplaseze, în conformitate cu documentațiile de urbanism aprobate, construcții având destinația principală de locuit, căile de acces, precum și anexele gospodărești, facilitățile, dependințele, dotările și utilitățile aferente locuințelor, care nu sunt incluse în acestea, după caz;”. 5. La anexa nr. 1, la articolul 5, litera e) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,e) finanțare garantată pentru locuințele prevăzute la art. 2 lit. a) din hotărâre — credit acordat persoanelor fizice în cadrul programului, exclusiv dobânzile și comisioanele bancare și alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit, care va acoperi maximum 95% din prețul de achiziție prevăzut în antecontractul de vânzare-cumpărare, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinței, dacă prețul de achiziție a locuinței este mai mic sau egal cu 60.000 euro sau maximum 57.000 euro, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinței, dacă prețul de achiziție a locuinței este mai mare de 60.000 euro;”. 6. La anexa nr. 1, la articolul 5, după litera e) se introduc patru noi litere, literele e¹), e²), e³) și e⁴), cu următorul cuprins: „e¹) finanțare garantată pentru locuințele prevăzute la art. 2 lit. b) din hotărâre — credit acordat persoanelor fizice în cadrul MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 3 programului, exclusiv dobânzile și comisioanele bancare și alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit, care va acoperi maximum 95% din prețul de achiziție prevăzut în antecontractul de vânzare-cumpărare, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinței, dacă prețul de achiziție a locuinței este mai mic sau egal cu 60.000 euro sau maximum 57.000 euro, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinței, dacă prețul de achiziție a locuinței este mai mare de 60.000 euro; e²) finanțare garantată pentru locuințele prevăzute la art. 2 lit. c) din hotărâre — credit acordat persoanelor fizice în cadrul programului, exclusiv dobânzile și comisioanele bancare și alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit’ care va acoperi maximum 95% din prețul de achiziție prevăzut în antecontractul de vânzare-cumpărare, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinței, dacă prețul de achiziție a locuinței este mai mic sau egal cu 70.000 euro sau maximum 66.500 euro, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinței, dacă prețul de achiziție a locuinței este mai mare de 70.000 euro; e³) finanțare garantată pentru locuințele prevăzute la art. 2 lit. d) din hotărâre — credit acordat persoanelor fizice în vederea construirii de locuințe în cadrul programului, exclusiv dobânzile și comisioanele bancare și alte sume datorate de beneficiari în baza contractelor de credit, care va acoperi maximum 95% din valoarea prevăzută în contractele de construire a locuințelor, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din devizul estimativ de lucrări, anexă la contractul de construire a locuinței, dacă valoarea de construcție a locuinței este mai mică sau egală cu 70.000 euro sau maximum 66.500 euro, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din devizul estimativ de lucrări, anexă la contractul de construire a locuinței, dacă valoarea de construcție a locuinței este mai mare de 70.000 euro; e⁴) finanțare garantată pentru locuințele prevăzute la art. 2 lit. e) din hotărâre — credit acordat fiecăreia dintre persoanele fizice asociate în vederea construirii a câte unei locuințe în cadrul programului, exclusiv dobânzile și comisioanele bancare și alte sume datorate de beneficiari în baza contractelor de credit, care va acoperi maximum 95% din valorile prevăzute în contractele de construire a locuințelor, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din devizul estimativ de lucrări, anexă la contractul de construire a locuinței, dacă valoarea de construcție a locuinței este mai mică său egală cu 75.000 euro său maximum 71.250 euro, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din devizul estimativ de lucrări, anexă la contractul de construire a locuinței, dacă valoarea de construcție a locuinței este mai mare de 75.000 euro.” 7. La anexa nr. 1, la articolul 5, literele o) și p) se abrogă. 8. La anexa nr. 1, la articolul 6, litera f) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,f) are valoare determinată, inițial egală cu 95% din valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinței/devizul estimativ de lucrări, anexă la contractul de construire, mai puțin avansul, fără a depăși 60.000 euro pentru locuințele din categoria celor prevăzute lă art. 2 lit. a) și b) din hotărâre, 70.000 euro pentru locuințele din categoria celor prevăzute la art. 2 lit. c) și d) din hotărâre, respectiv 75.000 euro pentru locuințele prevăzute la art. 2 lit. e) din hotărâre, după caz, sau echivalentul în lei; raportul de evaluare va fi întocmit de un evaluator autorizat, agreat de finanțator;”. 9. La anexă nr. 1, articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. — Garanțiile pentru locuințele prevăzute la art. 2 lit. a)—c) din hotărâre sunt garantate cu ipotecă legală de rang I asupra locuințelor achiziționate prin program, în favoarea statului român’, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice, valabilă pe toată durata finanțării, cu notarea în cartea funciară a interdicției de înstrăinare a acestora pe o perioadă de 5 ani și a interdicției de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanțării, în cazul primirii de către finanțator a comunicării respingerii cererii de plată a garanției de la FNGCIMM, în temeiul convenției de garantare, finanțatorul are dreptul să înscrie în cartea funciară privilegiul reglementat de art. 1737 pct. 2 din Codul civil, concomitent cu radierea din cartea funciară a ipotecii legale instituite în favoarea statului român.” 10. La anexa nr. 1, după articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10¹, cu următorul cuprins: „Art. 10¹. — Garanțiile pentru locuințele prevăzute la art. 2 lit. d) și e) din hotărâre sunt garantate de la data semnării recepției la terminarea lucrărilor cu ipotecă legală de rang I asupra locuințelor achiziționate prin program, în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice, valabilă până la îndeplinirea tuturor obligațiilor beneficiarului față de finanțator, cu notarea în cartea funciară a interdicției de înstrăinare a acestora pe o perioadă de 5 ani și a interdicției de grevare cu alte sarcini până la îndeplinirea tuturor obligațiilor beneficiarului față de finanțator. Până la data recepției finale a locuințelor, garanțiile sunt garantate cu ipoteci legale de rang I asupra terenurilor proprietate a beneficiarului individual, respectiv proprietate a unui membru al asociației, instituite în baza legii în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice, valabile până la îndeplinirea tuturor obligațiilor beneficiarului față de finanțator, cu notarea în cartea funciară a interdicției de înstrăinare a acestora pe o perioadă de 5 ani și a interdicției de grevare cu alte sarcini până la îndeplinirea tuturor obligațiilor beneficiarului față de finanțator.” 11. La anexa nr. 1, la articolul 17, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) După efectuarea plății prevăzute la alin. (1), Ministerul Finanțelor Publice informează FNGCIMM, care întocmește un înscris prin care se individualizează creanța bugetară rezultată prin plată, exprimată în moneda națională, și data scadenței acesteia, respectiv a 31-a zi de la data efectuării plății valorii de executare a garanției. înscrisul, împreună cu dovada comunicării acestuia către debitorul beneficiar al finanțării garantate, contractul de garantare, precum și documentele care au stat la baza acordării garanției se înaintează organelor competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a căror rază teritorială are domiciliul fiscal debitorul persoană fizică, în vederea efectuării procedurii de executare silită.” 12. La anexa nr. 1, capitolul VI se abrogă. 13. La anexa nr. 1, articolul 25 se abrogă. 14. La anexa nr. 2, la articolul 1, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,a) fac dovada cu declarația autentificată pe propria răspundere că la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului «Prima casă», aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 368/2009, nu au deținut și nu dețin, individual sau în comun, împreună cu soții lor ori cu alte persoane, în proprietate o locuință, indiferent de modul în care a fost dobândită, cu excepția cotelor-părți din locuințele dobândite prin moștenire, și nici nu au achiziționat după această dată o locuință, indiferent de modul de dobândire;”. 15. La anexa nr. 2, la articolul 1, după litera b) se introduce o nouă literă, litera b¹), cu următorul cuprins: „b¹) locuința care se achiziționează în cadrul programului se încadrează în una dintre clasele A, B sau C de eficiență energetică. Criteriul este aplicabil începând cu data intrării în vigoare a prevederilor art. 23 din Legea nr. 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor;”. 16. La anexa nr. 2, la articolul 1, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) dispun de un avans de minimum 5% din prețul de achiziție a locuinței, care acoperă diferența dintre prețul de achiziție a locuinței rezultat din antecontractul de vânzare- cumpărare și finanțarea garantată;”. 17. La anexa nr. 2, la articolul 2, literele b), e), i) și k) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,b) costul total al finanțărilor acordate în cadrul programului se compune din: — rata dobânzii EURIBOR la 3 luni plus o marjă de maximum 4,00% pe an pentru creditele în euro și ROBOR la 3 luni plus o marjă de maximum 2,50% pe an pentru creditele în 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 lei; marja include și nivelul total al comisioanelor percepute de către finanțator; — comisionul de gestiune datorat FNGCIMM de 0,37% pe an, calculat la soldul finanțării; nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM se negociază semestrial între Ministerul Finanțelor Publice și FNGCIMM și se stabilește prin ordin al ministrului finanțelor publice; e) solicită un avans care acoperă diferența dintre prețul de achiziție a locuinței rezultat din antecontractul de vânzare- cumpărare și finanțarea garantată; i) acceptă să efectueze formalitățile de înscriere/radiere în/din cartea funciară a ipotecii legale asupra locuinței achiziționate în cadrul programului în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice, precum și cele de notare/radiere în/din cartea funciară a interdicției de înstrăinare pe o perioadă de 5 ani și a jnterdicției de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanțării. înscrierea ipotecii legale și notarea interdicțiilor se efectuează în temeiul contractului de garantare, iar radierea ipotecii legale și a interdicțiilor se face în baza deciziei FNGCIMM; k) finanțatorii sunt obligați să mențină criteriile prevăzute la lit. b), c), d), f), g), i) și i¹) pe întreaga durată de derulare a contractelor de finanțare încheiate în condițiile programului.” 18. La anexa nr. 2, la articolul 2, după litera i) se introduc două noi litere, literele |1) și I²), cu următorul cuprins: „i¹) acceptă să înscrie privilegiul finanțatorului prevăzut de art. 1737 pct. 2 din Codul civil, numai în cazul primirii comunicării respingerii cererii de plată a garanției de la FNGCIMM; i²) acceptă să efectueze formalitățile de înscriere/radiere în/din cartea funciară a ipotecilor legale asupra terenurilor aflate în proprietatea beneficiarului individual, respectiv proprietatea unui membru al asociației, precum și asupra locuințelor construite în cadrul programului, instituite în baza legii în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice, valabile pe toată durata finanțării, cu notarea/radierea în/din cartea funciară a interdicției de înstrăinare a acestora pe o perioadă de 5 ani și a interdicției de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanțării. înscrierea ipotecii legale și notarea interdicțiilor se efectuează în temeiul contractului de garantare, iar radierea ipotecii legale se face în baza deciziei FNGCIMM;”. 19. La anexa nr. 2, articolele 3 și 4 se abrogă. Art. II. — Pentru achiziționarea'locuințelor pentru care au fost încheiate antecontracte de vânzare-cumpărare în formă autentică sau sub semnătură privată cu dată certă până la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri pot fi emise promisiuni de garantare în condițiile normelor de implementare a programului „Prima casă” în vigoare la data încheierii antecontractelor de vânzare-cumpărare, cu încadrarea în limita diferenței rămase neutilizate din plafonul alocat pentru anul 2009. Art. III. — Dispozițiile art. 2 lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă”, cu modificările și completările ulterioare, se aplică locuințelor noi, construite în baza autorizațiilor de construire eliberate după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, inclusiv celor construite prin programele derulate de Agenția Națională pentru Locuințe (ANL) în baza autorizațiilor de construire eliberate până la această dată. Art. ÎV. — Dispozițiile art. 2 lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, se aplică locuințelor viitoare, care urmează să se construiască de către beneficiari individuali în baza autorizațiilor de construire eliberate după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, inclusiv celor care se construiesc prin programele derulate de ANL. Art. V. — Dispozițiile art. 2 lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, se aplică locuințelor viitoare, care urmează să se construiască prin asociații fără personalitate juridică constituite de minimum 7 beneficiari, în baza autorizațiilor de construire eliberate după data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. VI. — Condițiile de acordare a garanțiilor pentru construirea locuințelor prevăzute la art. 2 lit. d) și e) din Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, criteriile de eligibilitate pentru instituțiile de credit și pentru persoanele fizice beneficiare de garanții pentru construirea de locuințe se stabilesc prin norme aprobate prin hotărâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. VII. — (1) In termen de 7 zile calendaristice de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotărâri, finanțatorii vor transmite Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. — IFN (FNGCIMM) și Ministerului Finanțelor Publice nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finanțărilor în cadrul programului, așa cum sunt prevăzute la art. 2 lit. b) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, precum și valoarea estimată a finanțărilor care urmează să fie garantate în anul 2010 în cadrul programului. (2) în cazul în care valoarea totală a finanțărilor comunicată de finanțatori depășește plafonul de 700 milioane euro alocat pentru anul 2010, FNGCIMM este autorizat, cu acordul prealabil al Ministerului Finanțelor Publice, să efectueze alocări pro-rata în cadrul acestuia. (3) FNGCIMM este autorizat să evalueze cel puțin trimestrial modul de utilizare de către finanțatori a plafonului’alocat și să efectueze realocări între finanțatori în funcție de gradul de utilizare a plafoanelor alocate. Art. VIII. — Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 18 iunie 2009, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 17 februarie 2010. Nr. 119.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 5 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Adrian Mironescu din funcția de șef al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale Având în vedere pct. 38 din anexa nr. 1 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, în temeiul art. 15 lit. a) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite următoarea decizie: Articol unic. —Având în vedere intrarea în vigoare a Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional și a Hotărârii Guvernului nr. 1.380/2009 privind înființarea, organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, domnul Adrian Mironescu se eliberează din funcția de șef al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 100.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind eliberarea domnului Daniel Șerbănescu din funcția publică de secretar general la Ministerul Tineretului și Sportului Având în vedere prevederile art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 12 lit. b), art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 99 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Daniel Șerbănescu se eliberează din funcția publică de secretar general la Ministerul Tineretului și Sportului, organ de specialitate al administrației publice centrale care s-a desființat prin preluarea activității privind tineretul și sportul și a structurilor specializate în aceste domenii de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 2. — în termenul de preaviz de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului va face aplicarea dispozițiilor art. 99 alin. (6) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 101.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind eliberarea domnului Costel Marian Dima din funcția publică de secretar general adjunct la Ministerul Tineretului și Sportului Având în vedere prevederile art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 12 lit. d), art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 99 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Costel Marian Dima se eliberează din funcția publică de secretar general adjunct la Ministerul Tineretului și Sportului, organ de specialitate al administrației publice centrale care s-a desființat prin preluarea activității privind tineretul și sportul și a structurilor specializate în aceste domenii de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 2. — în termenul de preaviz de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului va face aplicarea dispozițiilor art. 99 alin. (6) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 102.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind eliberarea domnului Claudiu Tudorel Preoteasa din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Române pentru Investiții Străine Având în vedere pct. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. —Având în vedere intrarea în vigoare a Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional și a Hotărârii Guvernului nr. 1.431/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului Român pentru Promovarea Comerțului și Investițiilor Străine, domnul Claudiu Tudorel Preoteasa se eliberează din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Agenției Române pentru Investiții Străine. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 103. 7 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind eliberarea domnului Gheorghe Piesa din funcția publică de secretar general al Departamentului pentru Afaceri Europene Având în vedere Decizia Curții Constituționale nr. 1.555/2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 94/2009 pentru asigurarea continuității activității unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum și încetarea efectelor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 94/2009 la data de 11 februarie 2010, conform dispozițiilor art. 147 alin. (1) din Constituția României, republicată, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 12 lit. b) și al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Gheorghe Pleșa se eliberează din funcția publică de secretar general al Departamentului pentru Afaceri Europene, ca urmare a desființării funcției. Art. 2. — în termenul de preaviz de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, Departamentul pentru Afaceri Europene va face aplicarea dispozițiilor art. 99 alin. (6) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 104.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Bitea Cristian Vasile din funcția publică de secretar general al Institutului National de Administrație 7 7 Având în vedere pct. 41 din anexa nr. 1 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 12 lit. b), art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 99 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite următoarea decizie: Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Bitea Cristian Vasile se eliberează din funcția publică de secretar general al Institutului Național de Administrație, organ de specialitate al administrației publice centrale care s-a desființat prin preluarea activității de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, instituție aflată în subordinea Ministerului Administrației și Internelor. Art. 2. — în termenul de preaviz de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, Ministerul Administrației și Internelor va face aplicarea dispozițiilor art. 99 alin. (6) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 105. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru modificarea anexei la Decizia primului-ministru nr. 183/2007 privind stabilirea componenței nominale a Consiliului consultativ al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei Având în vedere prevederile art. 9 alin. (12) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 10 alin. (7) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și propunerea președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei formulată prin Adresa nr. 5.588 din 11 februarie 2010, înregistrată sub nr. 5/934 din 12 februarie 2010, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Anexa la Decizia primului-ministru nr. 183/2007 privind stabilirea componenței nominale a Consiliului consultativ al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 405 din 18 iunie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta decizie. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, aniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 106.’ ANEXĂ (Anexa la Decizia nr. 183/2007) COMPONENȚA NOMINALĂ a Consiliului consultativ al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei 1. Alexandru Săndulescu, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri 2. Corneliu Condrea, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri 3. Silvia Vlăsceanu, Federația Patronală Energetică 4. Nicolae Havrileț, Uniunea Națională a Patronatului Român 5. Petrică Pohrib, Federația Națională a Sindicatelor din Electricitate 6. Eugen Gherghe Luha, Federația Sindicatelor „Gaz România” 7. Dorin Florea, Asociația Municipiilor din România 8. Ion Lungu, Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România 9. Mihai Albulescu, Comitetul Național Român al Consiliului Mondial al Energiei 10. Ion Dobroiu, Asociația Națională a Consumatorilor de Energie din România 11. Ovidiu Păcală, Asociația Consumatorilor din România GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru modificarea Deciziei primului-ministru nr. 391/2009 privind stabilirea atribuțiilor domnului Tămășoi-Moisil Radu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului Având în vedere cererea domnului Tămășoi-Moisil Radu, inspector guvernamental, înregistrată la Secretariatul General al Guvernului sub nr. 20/2.625/D.N.A. din 12 februarie 2010, precum și prevederile art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. —Articolul unic din Decizia primului-ministru nr. 391/2009 privind stabilirea atribuțiilor domnului Tămășoi- Moisil Radu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 206 din 31 martie 2009, se modifică și va avea următorul cuprins: „Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Tămășoi-Moisil Radu, inspector MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 9 guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Bistrița- Năsăud, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau de reprezentantul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se face, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 107.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind modificarea anexei la Decizia primului-ministru nr. 21/2008 pentru numirea Comisiei de coordonare prevăzute la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranței în aprovizionarea cu gaze naturale în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Punctele 2 și 5 din anexa la Decizia primului- ministru nr. 21/2008 pentru numirea Comisiei de coordonare prevăzute la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranței în aprovizionarea cu gaze naturale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 50 din 22 ianuarie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică și vor avea următorul cuprins: „2. Emacu Gheorghe, secretar de stat, Ministerul Administrației și Internelor 5. Florin Muntean, director general, Societatea Națională de Transport Gaze Naturale «Transgaz» — S.A. Mediaș”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 februarie 2010. Nr. 108. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE J MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind practicarea pescuitului comercial de calcan în Marea Neagră pentru anul 2010 Având în vedere Referatul de aprobare al Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură nr. 695 din 4 februarie 2010, în temeiul: — art. 8, 9, 16 și 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări de Legea nr. 317/2009; — art. 8 lit. A.b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura și funcționarea Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, cu modificările și completările ulterioare; — art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale; — Regulamentului (CE) nr. 2.371/2002 al Consiliului din 20 decembrie 2002 privind conservarea și exploatarea durabilă a resurselor piscicole în conformitate cu politica comună în domeniul pescuitului; — Regulamentului (CE) nr. 1.287/2009 al Consiliului din 27 noiembrie 2009 de stabilire a posibilităților de pescuit și a condițiilor aferente pentru anumite resurse halieutice aplicabile în Marea Neagră pentru 2010, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. 1. — Pescuitul comercial de calcan în Marea Neagră se practică cu respectarea prevederilor regulamentelor comunitare și a ordinului de prohibiție. Art. 2. — (1) Practicarea pescuitului comercial de calcan în Marea Neagră se face pe baza unei autorizații speciale de pescuit calcan, eliberată de Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură, denumită în continuare ANPA. (2) Autorizația specială de pescuit calcan se acordă ambarcațiunilor specializate în pescuitul calcanului. Art. 3. — Autorizația specială de pescuit calcan este un document unic, netransmisibil, care se eliberează anual de ANPA prin Filiala Regională Constanța și conține date referitoare la identificarea navei/ambarcațiunii de pescuit specializate în pescuitul calcanului, a proprietarului și operatorilor, la perioada de valabilitate, zona de pescuit, cota alocată, punctele de debarcare, centrele de primă vânzare, jurnalul de pescuit, numărul și tipul uneltelor de pescuit de calcan și mărcile aferente. Art. 4. — (1)0 navă/ambarcațiune poate obține autorizația specială de pescuit de calcan dacă îndeplinește următoarele condiții: a) să fie înscrisă în Fișierul navelor și ambarcațiunilor de pescuit; b) să dețină licență de pescuit valabilă; c) să plătească taxele în vigoare; d) să fie echipată cu setei de calcan, cu o dimensiune a laturii ochiurilor de plasă de minimum 400 mm și marcate corespunzător, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; e) să dețină echipament de poziționare globală (GPS) pentru marcarea locului unde sunt amplasate uneltele folosite la pescuitul calcanului; f) navele de pescuit mai mari de 15 m să dețină jurnal de pescuit la Marea Neagră, iar navele/ambarcațiunile mai mici de 15 m să dețină jurnal de pescuit costier; g) să dețină un echipament de comunicații VHF sau GSM, după caz; h) să aibă contract de prestări servicii cu un punct de debarcare și un centru de primă vânzare din zona arondată; i) să nu fi fost implicată în pescuitul ilegal, nedeclarat și nereglementat, așa cum este definit de Regulamentul (CE) nr. 1.005/2008 al Consiliului din 29 septembrie 2008 de instituire a unui sistem comunitar pentru prevenirea, descurajarea și eliminarea pescuitului ilegal, nedeclarat și nereglementat, de modificare a regulamentelor (CEE) nr. 2.847/93, (CE) nr. 1.936/2001 și (CE) nr. 601/2004 și de abrogare a regulamentelor (CE) nr. 1.093/94 și (CE) nr. 1.447/1999; j) să respecte programul de lucru al punctului de debarcare și al centrului de primă vânzare unde este arondată. (2) Pentru eliberarea autorizației speciale de pescuit calcan, solicitanții trebuie să depună la Filiala Regională ANPA Constanța, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, următoarele documente: a) cerere pentru eliberarea autorizației speciale de pescuit calcan; b) tabel nominal cu pescarii profesioniști care dețin permise de pescuit comercial și care vor pescui calcan (cu date de contact: adresă, telefon); c) licențele pentru ambarcațiunile folosite la pescuitul calcanului — copie; d) permisele de pescuit comercial pentru operatori — copie; e) contractele de prestări servicii cu deținătorii de puncte de debarcare și centre de primă vânzare din zona arondată; f) tabel cu numărul, tipul și mărcile uneltelor de pescuit de calcan pe ambarcațiuni; g) dovada plății taxelor legale în vigoare; h) declarație pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul/operatorul nu a fost condamnat sau sancționat penal pentru infracțiuni la legea pescuitului. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 11 (3) Modelul autorizației speciale de pescuit calcan este prezentat în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — Nu se eliberează autorizație specială de pescuit calcan persoanelor cu cazier pentru infracțiuni la legea pescuitului. Art. 6. — Obligațiile navelor deținătoare de autorizații speciale de pescuit calcan sunt următoarele: a) să respecte zona de pescuit alocată; b) să descarce peștele capturat în punctul de debarcare arondat și să îl transporte obligatoriu la centrul de primă vânzare arondat; c) să folosească unelte (setei) cu latura ochiului 2a = 400 mm, conform prevederilor legale în vigoare; d) să respecte dimensiunea minimă pentru calcan, care la descărcare să fie de cel puțin 45 cm, în conformitate cu prevederile art. 18 din Regulamentul (CE) nr. 850/98 al Consiliului din 30 martie 1998 pentru conservarea resurselor de pescuit prin măsuri tehnice de protecție a puietului de organisme marine (măsurată de la vârful botului până la capătul cozii); e) să noteze în jurnalul de pescuit data și ora lansării și virării setcilorde calcan, poziția (latitudinea, longitudinea, adâncimea) de instalare a uneltelor (setcilor) și lungimea instalată a lavelor de setei, precum și numărul de persoane implicate în astfel de activități; f) să respecte perioada de prohibiție a pescuitului de calcan conform ordinului anual de prohibiție și Regulamentului (CE) nr. 1.287/2009 al Consiliului din 27 noiembrie 2009 de stabilire a posibilităților de pescuit și a condițiilor aferente pentru anumite resurse halieutice aplicabile în Marea Neagră pentru 2010 (orice captură accidentală de calcan în timpul prohibiției va fi raportată imediat Filialei Regionale ANPA Constanța, menționată în jurnalul de pescuit, debarcată și scăzută din cotă); g) să anunțe telefonic cu cel puțin două ore înainte ora de ieșire la pescuit și cu două ore înainte sosirea de la pescuit de calcan. Art. 7. — Peștele capturat este descărcat în punctul de debarcare arondat (unde se completează declarația de descărcare/jurnalul de pescuit costier, după caz, și nota de transport) și transportat obligatoriu în centrul de primă vânzare arondat. Art. 8. — în fiecare punct de debarcare și centru de primă vânzare, personalul cu drept de inspecție și control din cadrul Filialei Regionale ANPA Constanța va îndeplini următoarele atribuții: — va ține evidența ambarcațiunilor arondate; — va ține un registru de evidență a ieșirilor/intrărilor la/de la pescuit pentru fiecare ambarcațiune; — va viza documentele de înregistrare și mișcare a peștelui (jurnalul de pescuit/jurnalul de pescuit costier, declarația de descărcare, nota de transport, nota de vânzare pește); — va ține un registru privind înregistrarea capturilor pe fiecare navă/ambarcațiune. Art. 9. — Modelul registrului privind înregistrarea capturilor de calcan se va stabili prin decizie a președintelui ANPA. Art. 10. — Personalul cu drept de inspecție și control din cadrul ANPA, prin inspectorii zonali, împreună cu comisarii Gărzii Financiare vor urmări trasabilitatea peștelui pe baza documentelor din centrul de primă vânzare. Art. 11. — (1) Atribuirea cotei de calcan pentru anul în curs se face în 3 etape: — prima etapă, 60%, în perioada 15 februarie — 30 iunie — în corelație directă cu procentul realizat din cota ultimului an calendaristic; — a doua etapă 40%, în perioada 1 iulie — 1 noiembrie — în corelație directă cu procentul realizat în prima etapă a anului; — a treia etapă în perioada 2 noiembrie — 31 decembrie — redistribuirea cotei pentru ambarcațiunile care au pescuit cota alocată de calcan în primele două etape ale anului. (2) Pentru navele/ambarcațiunile care nu au pescuit calcan în anii anteriori și pentru care se solicită autorizație specială de pescuit calcan se alocă maximum 10% din cota totală, dar nu mai mult decât media capturilor realizate în anul anterior pe fiecare navă/ambarcațiune, pe categorii de lungimi. (3) Modalitatea de alocare a cotei de calcan pe nave/ambarcațiuni se stabilește prin decizie a președintelui ANPA, cu respectarea prevederilor prezentului ordin. Art. 12. — ANPA are obligația să asigure tipărirea, gestionarea și emiterea documentelor prevăzute în prezentul ordin. Art. 13. — Autorizația specială de pescuit calcan poate fi suspendată sau retrasă, prin decizie a președintelui ANPA, în baza constatărilor personalului cu drept de inspecție și control din cadrul ANPA, când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia, conform Legii nr. 317/2009 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, precum și regulamentelor comunitare. Art. 14. — în vederea nominalizării, prin decizie a președintelui ANPA, punctele de debarcare și centrele de primă vânzare trebuie să îndeplinească condițiile de funcționare prevăzute de legislația în vigoare. Art. 15. — Evidența capturilor de calcan, precum și documentele care atestă circuitul acestora se realizează cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 7/2010 pentru aprobarea Normelor privind accesul la resursele acvatice vii din domeniul public al statului în vederea practicării pescuitului comercial în habitatele piscicole naturale. Art. 16. — Pentru pescuitul specializat de calcan și controlul strict al pescuitului și debarcărilor, ANPA aprobă un plan național de control al pescuitului și debarcărilor de calcan în apele comunitare ale litoralului românesc al Mării Negre. Art. 17. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 16 februarie 2010. Nr. 36. ’ 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 ANEXĂ — față — MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU PESCUIT Șl ACVACULTURĂ AUTORIZAȚIE SPECIALĂ DE PESCUIT CALCAN Nr.........../........... Nava/Ambarcațiunea (nume, ROUP)....................................................................................... Proprietar (nume, prenume)............................................................................................ Comandant/Operatori (nume, prenume ).................................................................................. Licență de pescuit în ape marine nr......................din................, valabilitate — viză (anul).............. Zona de pescuit....................................................................................................... Port/Punct de debarcare arondat....................................................................................... Centru de primă vânzare arondat....................................................................................... Valabilitate.......................................................................................................... Președinte, — verso — Unelte de pescuit: Tip.............................................................................................................................. Bucăți........................................................................................................................... Mărci............................................................................................................................ Jurnal de pescuit la Marea Neagră: de la pag.............................la pag. Jurnal de pescuit costier: de la pag.....................................la pag. Cota alocată (kg): 1....................... 2............................... 3............................... Condiții de desfășurare a pescuitului: 1. în apele comunitare ale Mării Negre nu se permite desfășurarea niciunei activități de pescuit de calcan în perioada 1 ianuarie — 15 februarie inclusiv și 15 aprilie — 15 iunie inclusiv. 2. Dimensiunea legală minimă autorizată a ochiurilor de plasă în cazul plaselor de fund utilizate la pescuitul de calcan este de 2a = 400 mm. 3. Dimensiunea minimă a calcanului debarcat este de 45 cm, măsurată de la vârful botului la terminarea cozii. 4. Se vor respecta strict: portul (punctul) arondat de debarcare a capturilor, anunțarea inspectorilor ANPA privind ieșirea la pescuit și intrarea de la pescuit între orele stabilite de ANPA, operatorii înscriși pe licența de pescuit, predarea peștelui la Centrul de primă vânzare nominalizat. 5. Toate documentele de înregistrare și transport al peștelui trebuie vizate de inspectorii ANPA. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 13 GUVERNUL ROMÂNIEI AGENȚIA NAȚIONALĂ ANTI-DOPING ORDIN pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările antidoping Având în vedere prevederile art. 12 alin. (2) din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, și ale art. 14 alin. (4) din Regulamentul de organizare și funcționare a Agenției Naționale Anti-Doping, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.522/2006, republicată, în temeiul art. 11 alin. (2) și (3) din Legea nr. 227/2006, republicată, președintele Agenției Naționale Anti-Doping emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările antidoping, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping, aprobat prin Ordinul președintelui Âgenției Naționale Anti-Doping nr. 46/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 21 mai 2009, se abrogă. Președintele Agenției Naționale Anti-Doping, Graziela Elena Vâjială București, 18 februarie 2010. Nr. 73. ’ ANEXĂ REGULAMENT de organizare și funcționare a Comisiei de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările antidoping CAPITOLUL I Cadru legislativ Art. 1. — Agenția Națională Anti-Doping, denumită în continuare Agenția, prin Comisia de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările antidoping, organizează procedura de audiere pentru sportivul sau personalul asistent al acestuia învinuit de una dintre încălcările reglementărilor antidoping, în conformitate cu prevederile art. 33 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată. Art. 2. — Comisia de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările antidoping, denumită în continuare Comisia de audiere, se constituie în conformitate cu art. 12 alin. (1) din Legea nr. 227/2006, republicată. CAPITOLUL II Organizare Art. 3. — Comisia de audiere este formată din 10 membri, numiți prin ordin al președintelui Agenției, după cum urmează: a) președintele Agenției, care este și președintele Comisiei de audiere; b) vicepreședintele Agenției; c) secretarul general al Agenției; d) directorul Direcției juridice și resurse umane din cadrul Agenției; e) directorul Direcției testare și programe social-educative din cadrul Agenției; f) 3 reprezentanți ai Secretariatului General al Guvernului; g) un reprezentant al Autorității Naționale pentru Sport și Tineret; h) un reprezentant al Comitetului Olimpic și Sportiv Român. Art. 4. — (1) Durata mandatului membrilor Comisiei de audiere prevăzuți la art. 3 lit. f)—h) este de un an, cu posibilitatea reînnoirii acestuia, la propunerea instituțiilor din care fac parte. (2) Cu 30 de zile înainte de data încheierii mandatului prevăzut la alin. (1), Agenția va declanșa procedura de numire a noilor membri, conform prevederilor art. 3. Art. 5. — Membrii Comisiei de audiere trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) să fie cetățeni români cu domiciliul în România; b) să aibă capacitate deplină de exercițiu; c) să aibă o bună reputație și pregătire profesională; d) să nu fi suferit condamnări pentru infracțiuni săvârșite cu intenție. Art. 6. — (1) Mandatul membrilor Comisiei de audiere încetează în următoarele situații: a) renunțarea la calitatea de membru; 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 b) transferarea în cadrul altei autorități sau instituții publice; c) prin revocare de către instituția care i-a desemnat; d) neîndeplinirea obligațiilor ce le revin în raport cu obiectivele Agenției; e) deces; f) pierderea calității pentru care au fost numiți. (2) în cazurile prevăzute la alin. (1) se numește un nou reprezentant, al cărui mandat durează până la expirarea mandatului celui în locul căruia a fost numit. Art. 7. — Pentru asigurarea condițiilor organizatorice necesare desfășurării activității Comisiei de audiere, activitatea de secretariat este asigurată de către directorul Direcției testare și programe social-educative din cadrul Agenției. CAPITOLULUI Funcționare Art. 8. — Comisia de audiere se întrunește la solicitarea președintelui. Ârt. 9. — Convocarea membrilor Comisiei de audiere se face în scris, cu minimum 10 zile calendaristice înainte de data ședinței, prin grija secretariatului, care va transmite fiecărui membru invitația de participare. Art. 10. — Ședințele Comisiei de audiere nu sunt publice. Art. 11. — Ședințele Comisiei de audiere sunt conduse de președinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședintele Agenției ori decanul de vârstă dintre ceilalți membri prezenți. Art. 12. — (1) Comisia de audiere este legal întrunită în prezența a minimum 5 membri, iar deciziile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți. (2) în caz de egalitate de voturi, votul președintelui sau, în absența acestuia, cel al înlocuitorului de drept care conduce ședința este hotărâtor. (3) în situația în care nu este întrunit cvorumul necesar prevăzut la alin. (1), ședința se amână pentru cel mult 10 zile calendaristice. (4) Decizia adoptată este obligatorie pentru toți membrii Comisiei de audiere, membrii care au votat împotrivă putându-și consemna opinia separată în procesul-verbal al ședinței respective. (5) Membrii Comisiei de audiere își exercită mandatul potrivit legii. Ei răspund pentru activitatea lor în mod solidar, cu excepția celor absenți și a celor care au votat împotriva unei decizii și au consemnat opinia separată în procesul-verbal. Art. 13. — (1) La ședințele Comisiei de audiere participă, în calitate de observator, un reprezentant al federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping este legitimat/legitimată. (2) Reprezentantul federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping este legitimat/legitimată se numește cu minimum 10 zile calendaristice înainte de data ședinței Comisiei de audiere. (3) Reprezentantul federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping este legitimat/legitimată, nu are calitatea de membru al Comisiei de audiere și nu are drept de vot. Art. 14. — Pentru fiecare ședință a Comisiei de audiere se întocmește câte un proces-verbal ce se consemnează în registrul de procese-verbale, fiecare proces-verbal fiind semnat de membrii prezenți la ședință, de sportiv ori de persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping și/sau de reprezentantul acestora, de martorii audiați în cauză, precum și de reprezentantul federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping este legitimat/legitimată. Registrul de procese- verbale se păstrează la secretariatul Comisiei de audiere. Art. 15. — (1) Secretariatul Comisiei de audiere ține o evidență strictă a documentației aferente fiecărui caz analizat, a proceselor-verbale întocmite în cadrul ședințelor acesteia, a deciziilor luate, precum și a celorlalte documente depuse la Comisia de audiere sau emise de aceasta. (2) Documentele menționate la alin. (1) se arhivează potrivit dispozițiilor legale în vigoare. Art. 16. — Pentru îndeplinirea atribuțiilor legale, Comisia de audiere emite decizii, sub semnătura președintelui, cu respectarea dispozițiilor prezentului regulament. CAPITOLUL IV Atribuții Art. 17. — Președintele Comisiei de audiere are următoarele atribuții principale: a) stabilește locul, data și ora când au loc ședințele Comisiei de audiere; b) verifică existența cvorumului necesar pentru luarea deciziilor, la deschiderea ședințelor; c) conduce ședințele Comisiei de audiere; d) coordonează activitatea Comisiei de audiere și a secretariatului acesteia; e) reprezintă Comisia de audiere în fața conducătorului Agenției, a altor autorități sau instituții publice, în fața oricărei alte persoane fizice sau juridice, precum și, împreună cu directorul Direcției juridice și resurse umane, în fața Comisiei de apel. Art. 18. — Principalele atribuții ale secretariatului Comisiei de audiere sunt: a) întocmirea dosarului cauzei și înregistrarea actelor acestuia; b) convocarea membrilor Comisiei de audiere, la solicitarea președintelui; c) punerea la dispoziția membrilor a documentelor ce fac obiectul întrunirilor (pe suport hârtie sau electronic, după caz); d) redactarea proceselor-verbale ale ședințelor și a deciziilor emise; e) comunicarea deciziei adoptate sportivilor și/sau personalului asistent al sportivilor, clubului la care acesta este legitimat, federației sportive naționale responsabile, Autorității Naționale pentru Sport și Tineret, Comitetului Olimpic și Sportiv Român, federației internaționale responsabile, precum și Agenției Mondiale Anti-Doping; f) păstrarea și arhivarea documentelor în conformitate cu prevederile art. 14 și 15; g) îndeplinirea oricăror alte sarcini stabilite în cadrul ședințelor și dispuse de președinte sau, în absența acestuia, de înlocuitorul de drept; h) convocarea reprezentantului federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping este legitimat/legitimată. CAPITOLUL V Confidențialitatea informațiilor 5 > Art. 19. — (1) Membrii Comisiei de audiere au obligația de a păstra confidențialitatea cu privire la orice activitate legată de caz, precum și la orice informație aflată în cursul procedurii de audiere. (2) Membrii Comisiei de audiere semnează declarații de confidențialitate. CAPITOLUL VI Procedura de audiere Art. 20. — Procedura de audiere se desfășoară cu respectarea următoarelor principii: a) organizarea audierii într-un interval de cel mult 21 de zile calendaristice, cu respectarea echității și imparțialității; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 15 b) dreptul de a fi reprezentat pe cheltuiala proprie a persoanei; c) dreptul de a fi informat corect și la timp despre învinuirea adusă de încălcare a reglementărilor antidoping; d) dreptul de a se apăra în fața învinuirii aduse de încălcare a reglementărilor antidoping și față de consecințele decurgând din aceasta; e) dreptul fiecărei părți de a prezenta probe, de a chema și a interoga martori, acceptarea mărturiei sub forma declarației scrise fiind la latitudinea Comisiei de audiere; f) dreptul persoanei la un interpret pe durata audierii, desemnat de Comisia de audiere care dispune și asupra responsabilității costurilor acestuia; g) dreptul la o decizie în formă scrisă, motivată, datată și comunicată într-un timp rezonabil. Art. 21. — (1) în cazul unei încălcări a reglementărilor antidoping, Agenția sesizează Comisia de audiere. Președintele Comisiei de audiere stabilește data, ora și locul când va avea loc ședința de audiere. (2) Agenția informează de îndată sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping asupra întrunirii Comisiei de audiere, notificarea cuprinzând elementele prevăzute la art. 81 alin. (2) din Normele metodologice privind organizarea și desfășurarea controlului doping, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.056/2009. (3) Agenția informează totodată și clubul la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping este legitimat/legitimată, federația sportivă națională responsabilă, Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, Comitetul Olimpic și Sportiv Român, federația internațională responsabilă și Agenția Mondială Anti-Doping. Art. 22. — La solicitarea președintelui Comisiei de audiere, secretariatul convoacă membrii acesteia și reprezentantul federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping este legitimat/legitimată, pentru data, ora și locul stabilite. Art. 23. — După deschiderea ședinței, dacă cerințele de cvorum sunt îndeplinite, sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping, precum și reprezentantul acestuia/acesteia, după caz, au obligația de a se legitima și de a da alte date necesare pentru stabilirea situației personale. Art. 24. — (1) Președintele Comisiei de audiere aduce la cunoștința sportivului ori persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor antidoping și/sau a reprezentantului acestuia/acesteia, după caz, fapta care face obiectul audierii. De asemenea, li se aduc la cunoștință și drepturile de care beneficiază pe parcursul întregului proces de audiere. (2) Sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping și/sau reprezentantul acestuia/acesteia sunt întrebați cu privire la probele pe care înțeleg să le propună în apărarea lor și apoi sunt invitați să declare tot ce știu referitor la cauză. (3) După ce sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping și/sau reprezentantul acestuia/acesteia au declarat ce știu referitor la cauză, membrii Comisiei de audiere pot pune întrebări și, după caz, pot interoga martorii propuși. (4) Aspectele dezbătute în cadrul ședinței Comisiei de audiere vor fi consemnate în procesul-verbal de ședință, înregistrat și semnat potrivit prevederilor art. 14. (5) Sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping are dreptul să dea o declarație scrisă prin care recunoaște sau infirmă acuzația ce i se aduce. Art. 25. — (1) în cazul în care sportivul și/sau reprezentantul acestuia solicită efectuarea contraexpertizei, prin analiza probei B, se va face mențiune despre aceasta în procesul-verbal de ședință, iar luarea unei decizii de către Comisia de audiere se va amâna până la aflarea rezultatelor contraexpertizei. (2) în cazul în care sportivul și/sau reprezentantul acestuia renunță la efectuarea contraexpertizei, au obligația de a da o declarație scrisă în acest sens. Dacă aceștia refuză să dea declarație scrisă, refuzul se consemnează în procesul-verbal de ședință. (3) Efectuarea contraexpertizei se face în condițiile și la termenele prevăzute la art. 82 alin. (2)—(7) din Normele metodologice privind organizarea și desfășurarea controlului doping, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.056/2009. (4) După primirea rezultatului contraexpertizei, Agenția sesizează Comisia de audiere, care se va reuni cu respectarea prevederilor prezentului regulament. Art. 26. — După analizarea documentelor și a probelor existente la dosarul cauzei, a declarațiilor și, după caz, a rezultatului contraexpertizei (indiferent dacă acesta confirmă sau infirmă rezultatul probei A), în baza procesului-verbal de ședință, Comisia de audiere, printr-o decizie scrisă și motivată, se pronunță asupra reglementării antidoping încălcate și sancțiunii aplicabile ori asupra nevinovăției sportivului sau persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor antidoping, după caz, cu respectarea dispozițiilor art. 12 alin. (1), (2) și (4). Comisia de audiere se pronunță în ședință secretă, în termen de cel mult 30 de zile. Art. 27. — Decizia Comisiei de audiere trebuie să conțină următoarele elemente, sub sancțiunea nulității: a) data, ora și locul unde s-a desfășurat ședința Comisiei de audiere; b) datele de identificare ale sportivului ori ale personalului asistent al acestuia care se face vinovat de o încălcare a reglementărilor antidoping, precum și ale reprezentantului acestuia, dacă este cazul; c) fapta care constituie încălcarea reglementărilor antidoping; d) sancțiunea stabilită pentru fapta respectivă; e) termenul în care poate fi contestată decizia Comisiei de audiere și organismul competent să soluționeze contestația conform legii; f) data de la care începe să curgă sancțiunea aplicată sportivului și/sau personalului asistent al acestuia; g) data și numărul deciziei; h) semnătura președintelui Comisiei de audiere. Art. 28. — (1) Decizia Comisiei de audiere se comunică sportivului sau persoanei care a încălcat reglementarea antidoping, după caz, clubului la care acesta/aceasta este legitimat/legitimată, federației sportive naționale responsabile, Autorității Naționale pentru Sport și Tineret, Comitetului Olimpic și Sportiv Român, federației internaționale responsabile și Agenției Mondiale Anti-Doping, în cel mult 10 zile calendaristice de la data pronunțării ei. (2) Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire. (3) Decizia poate fi înmânată și personal sportivului sau persoanei vinovate de încălcarea reglementărilor antidoping ori reprezentantului acestuia/acesteia, sub semnătura certificată de secretarul Comisiei de audiere, cu precizarea datei înmânării. (4) Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei. Ărt. 29. — (1) Aspectele dezbătute în cadrul ședinței Comisiei de audiere sunt consemnate în procesul-verbal de ședință, semnat de toți membrii acesteia. (2) Procesul-verbal de ședință va cuprinde: a) componența nominală a Comisiei de audiere, locul și data întrunirii membrilor; b) locul și data pronunțării deciziei; c) numele părților, domiciliul sau reședința lor ori, după caz, denumirea și sediul, precum și numele reprezentanților părților și ale celorlalte persoane care au participat la procedura în fața Comisiei de audiere; 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 117/22.11.2010 d) o scurtă descriere a desfășurării ședinței; e) opinia separată a membrilor care au votat împotrivă, dacă este cazul, cu indicarea considerentelor pe care aceasta se sprijină; f) semnăturile membrilor prezenți și a reprezentantului federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor antidoping este legitimat/legitimată. (3) La cererea sportivului sau a persoanei vinovate de încălcarea reglementărilor antidoping ori a reprezentantului acestuia/acesteia, precum și a structurilor sportive responsabile, se comunică o copie de pe procesul-verbal de ședință. Art. 30. — în caz de neprezentare nejustificată a sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor antidoping sau a reprezentantului acestuia/acesteia la ședința Comisiei de audiere, aceasta decide în lipsă, conform prevederilor prezentului regulament. La cererea motivată, depusă cu cel puțin 5 zile calendaristice înainte de data întrunirii Comisiei de audiere, sau în situații de forță majoră, procedura de audiere poate fi amânată o singură dată pentru maximum 10 zile calendaristice. Art. 31. — (1) în aplicarea prevederilor art. 31 din Legea nr. 227/2006, republicată, audierea provizorie se desfășoară la solicitarea președintelui Agenției, în regim de urgență, în fața a minimum 5 membri ai Comisiei de audiere. (2) Contestația formulată împotriva deciziei de suspendare provizorie, conform art. 60 din Legea nr. 227/2006, republicată, suspendă procedura în fața Comisiei de audiere. Art. 32. — Decizia Comisiei de audiere luată în conformitate cu prevederile art. 26 din prezentul regulament, decizia Comisiei de audiere luată în conformitate cu prevederile art. 42 alin. (6) din Legea nr. 227/2006, republicată, precum și decizia conform căreia Comisia de audiere nu are competență pentru a judeca o posibilă încălcare a reglementărilor antidoping pot fi contestate în conformitate cu dispozițiile art. 57 și 59 din aceeași lege, după caz. Art. 33. — (1) Sancțiunea se aplică sportivului și/sau personalului asistent de la data emiterii deciziei Comisiei de audiere. (2) Perioadele de suspendare provizorie se deduc din perioada totală de suspendare. (3) în cazul întârzierii pronunțării deciziei de suspendare din motive neimputabile sportivului, Comisia de audiere poate decide ca perioada de suspendare să curgă de la data prelevării probelor biologice. CAPITOLUL VII Dispoziții finale Art. 34. — (1) Responsabilitatea aplicării sancțiunilor revine federațiilor sportive naționale. (2) în aplicarea sancțiunilor sportivilor sau personalului asistent al sportivilor, federațiile sportive naționale trebuie să respecte prevederile legale în vigoare, precum și reglementările internaționale în domeniu, în conformitate cu dispozițiile art. 65 alin. (1 j din Legea nr. 227/2006, republicată. Art. 35. — în cazul unei încălcări a reglementărilor antidoping, Comisia de audiere poate fi sesizată și de federațiile sportive internaționale, procedura de audiere și aplicarea sancțiunilor urmând a se efectua cu respectarea prevederilor prezentului regulament, ce se completează cu reglementările internaționale în domeniu. Art. 36. — Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziții legale care privesc organizarea unei audieri echitabile. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 441033 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 117/22.11.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495