MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) — Nr. 108 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 17 februarie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTAȚILOR 6. — Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților ................................. 2 7. — Hotărâre privind modificarea alin. (3) al art. 40 din Regulamentul Camerei Deputaților................. 2 DECRETE 220. — Decret privind conferirea unor decorații cu însemn de război.............................................. 3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 86. — Hotărâre pentru modificarea și completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova..................................... 3-4 98. — Hotărâre privind constituirea Consiliului interministerial „Consiliul pentru aplicarea politicii în domeniul ajutorului de stat”........................ 5-6 99. — Hotărâre pentru aprobarea organizării de către Colegiul Național de Apărare din România a modulului 4 din Cursul de nivel înalt în domeniul politicii europene de securitate și apărare în cadrul Colegiului European de Securitate și Apărare ........................... 6-7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 35. — Ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale privind aprobarea Listei apelor minerale naturale recunoscute în România ........... 7-8 3.081. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind aprobarea planului-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ de zi și învățământ seral................................................ 9-14 REPUBLICĂRI Legea nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții........ 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților în temeiul art. 40 alin. (4) și al art. 42 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 23 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — doamna deputat Tușa Diana Adriana, aparținând Grupului parlamentar al PNL, trece de la Comisia pentru industrii și servicii la Comisia pentru sănătate și familie, în calitate de membru. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 16 februarie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 16 februarie 2010. Nr. 6. PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE privind modificarea alin. (3) al art. 40 din Regulamentul Camerei Deputaților Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Alineatul (3) al articolului 40 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 16 ianuarie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Comisiile permanente ale Camerei Deputaților sunt formate dintr-un număr de 11—35 de deputați, cu excepția Comisiei pentru regulament, care se compune din câte un reprezentant al fiecărui grup parlamentar din Camera Deputaților. Numărul membrilor comisiilor permanente se stabilește, pentru fiecare caz în parte, de plenul Camerei Deputaților, la propunerea Comitetului liderilor grupurilor parlamentare din Camera Deputaților. Obiectivele, numărul membrilor, componența nominală și conducerea comisiilor de anchetă sau speciale ale Camerei Deputaților se aprobă de plenul acesteia odată cu constituirea acestora.” Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 16 februarie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 16 februarie 2010. Nr. 7. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 3 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea unor decorații cu însemn de război în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. B și ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decorațiilor de război, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, în semn de recunoștință și apreciere pentru înaltul profesionalism, spiritul de sacrificiu, devotamentul ’și curajul excepțional dovedite în timpul îndeplinirii unei misiuni în teatrul de operații militare din Afganistan, Președintele României decretează: Art. 1. — Se conferă Medalia Națională Serviciul Credincios clasa a ll-a, cu însemn pentru militari, de război: — domnului sergent-major Mostoc Ion Cristian, rănit; — domnului sergent Muscăloiu Gheorghe Marian, rănit; — domnului sergent Taifas Ion Marius-Bertoni, rănit. Art. 2. — Se conferă Medalia Bărbăție și Credință clasa a ll-a, cu însemn pentru militari, de război, domnului caporal’Ve'rgu Gheorghe Georginel. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 15 februarie 2010. Nr. 220.’ HOTARARI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 și 128 bis din 18 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Anexa nr. 21 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Ariceștii Zeletin” se modifică după cum urmează: a) la secțiunea I „Bunuri imobile” se abrogă poziția nr. 32; b) la secțiunea I „Bunuri imobile” se modifică următoarele poziții: — la poziția nr. 27, coloana 3 va avea următorul cuprins: „situat în satul Albinari; derivă din DJ 219; lungime = 2,5 km; lățime medie = 6 m; drum pietruit”; — la poziția nr. 33, coloana 3 va avea următorul cuprins: „stradă principală; este continuare a DC 52 și are destinația DJ 233; în centrul localității; lungime = 1,325 km; lățime medie = 6 m; pietruită — 90%, pământ —10%”. 2. Anexa nr. 24 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Bălțești” se modifică și se completează după cum urmează: a) la secțiunea I „Bunuri imobile” se abrogă pozițiile nr. 18, 19, 20,21,22 și 53; b) la secțiunea I „Bunuri imobile”, după poziția nr. 134 se introduce o nouă poziție, poziția nr. 135, prevăzută în anexa nr. 1. 3. Anexa nr. 26 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Bărcănești” se abrogă și se înlocuiește cu anexa nr. 2. 4. La anexa nr. 32 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Brebu”, la secțiunea I „Bunuri imobile” se modifică următoarele poziții: — la poziția nr. 22, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Mânăstirei, Bălășescu Constantin (nr. 65) — Drăgan Petre (nr. 366), L = 733 ml, I = 7,5 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 41, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Mânăstirei, Ciorobea Aurelian (nr. 705) — Bălășescu Constantin 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 (nr. 65), L = 1.360,4 ml, I = 9,18 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 42, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”,’ iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Mânăstirei, Șchiopu Radu (nr. 65) — Vrabie Virgil (nr. 784), L = 312,38 ml, I = 8,17 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 64, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”,’ iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Megieșesc, Bălășescu Nicolae (nr. 850) — Șuță Alexe (nr. 654), L = 2.320 ml, I = 10,40 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 69, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”,’ iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Megieșesc, Fieraru Maria (nr. 124) — Crețu llie (nr. 45), L = 175 ml, I = 9,71 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 75, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”,’ iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Megieșesc, Buzățoiu Gheorghe (nr. 200) — Tănase Ion (nr. 18), L = 267,35 ml, I = 6,90 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 77, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”,’ iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Megieșesc, Șeuleanu Ion (nr. 199) — Toma Ion (nr. 221), L = 499,43 ml’, I = 10,60 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 91, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”,’ iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Megieșesc, Sora Gheorghe (nr. 358) — Manea Valeriu (nr. 406), L - 780 ml, I = 8,90 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 92, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”,’ iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Megieșesc, Manea Valeriu (nr. 406) — Râul Doftana, L = 744 ml, I - 531 m (din care 4 m parte carosabilă)”; — la poziția nr. 111, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum local”,’iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Punct Podu Cheii, Școală — Râul Doftana, L = 1.086 ml, I = 10 m (din care 4 m parte carosabilă), pe o lungime de drum de 256 ml”; — la poziția nr. 198, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Teren construibil”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Mânăstirei, propunere amenajare parc public, 30.595 mp, tarlaua 39, parcelă curți-construcții 2200, vecini: la nord — domeniul privat comuna Brebu, la sud — drum local, la vest — drum local și Ansamblul Mănăstiresc Matei Basarab, la est — domeniul privat comuna Brebu, domeniul public comuna Brebu — stație pompare apă, proprietăți particulare Zecheru Marcel, Popescu Lucreția, Merta Gabrielâ Simona, Nicu Maria, moștenitorul defunctului Popescu Gheorghe”; — la poziția nr. 218, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Clădire”, iar’ coloana 3 va avea următorul cuprins: „Clădire grădiniță nr. 1 din satul Mânăstirei, S. construită - 286 mp”; — la poziția nr. 219, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Teren construibil”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Grădinița nr. 1 din satul Mânăstirei, 3.916 mp, tarlaua 38, parcelă curți-construcții 2181, arabil 2180, vecini: la nord — drum, Mihai Valentin și Mihaela Alexandru, Secuiu loan, la sud — Ochea Florin, Dascalu Ghiță, Pârvu Ion, la vest — Biserica Sf. Mihail și Gavril, la est — Ochea Florin”; — la poziția nr. 223, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Clădire”, iar’ coloana 3 va avea următorul cuprins: „Cămin cultural din satul Pietriceaua, S. construcții = 357 mp”; — la poziția nr. 228, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Teren construibil”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Căminul cultural din satul Pietriceaua, 932 mp, tarlaua 19, parcelă curți-construcții 1160, vecini: la nord — Boeru Dorel și Copacea Elidia Maria, la sud — Prună Neculai, Păun Ștefan, l’a vest — Ștefan Paraschiva, la est — drum comunal DC 4”. 5. Anexa nr. 64 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Măgurele” se abrogă și se înlocuiește cu anexa nr. 3. 6. Anexa nr. 65 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Măgureni” se abrogă și se înlocuiește cu anexa nr. 4. 7. Anexa nr. 76 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Provița de Jos” se abrogă și se înlocuiește cu anexa nr. 5. 8. La anexa nr. 84 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Sângeru”, la secțiunea I „Bunuri imobile” se modifică următoarele poziții: — la poziția nr. 1, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Centru social”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Clădire cu patru încăperi 370 mp, curți 1.500 mp”; — la poziția nr. 17, coloana 3 va avea următorul cuprins: „L = 16,3 km sat Sângeru, din care: Drumul Bisericii, de la nr. 245 la nr. 284, L = 0,5 km; Drumul Bobaru, de la nr. 256 la nr. 276, L = 0,5 km”; — la poziția nr. 19, coloana 3 va avea următorul cuprins: „L = 18,3 km; Sat Mireș, din care: Drumul Bisericii, de la nr. 284 la nr. 339, L = 1,2 km; Drumul Grădiniței, de la nr. 341 la nr. 350, L = 0,8 km; Drumul La Stancu, de la nr.’ 360 la nr. 382, L = 1,0 km; Drumul Pleșești, de la nr. 399 la nr. 417; L =1,2 km; Drumul La Țapu, de la ’nr.’ 498 la nr. 510, L = 0,9 km; Drumul La Moară, din DJ 102 C (moară) până în DC 71 = 0,4 km; Drumul Rovinei, de la nr. 99 (DC 71) la nr. 112 = 1,0 km”; — la poziția nr. 35, coloana 3 va avea următorul cuprins: „6.731 mp, tarlaua 53, parcela 3“. 9. Anexa nr. 96 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Târgșoru Vechi” se modifică și se completează după cum urmează: a) la secțiunea I „Bunuri imobile” se abrogă pozițiile nr. 55, 74 și 75; b) la secțiunea I „Bunuri imobile” se modifică următoarele poziții: — la poziția nr. 50, coloana 3 va avea următorul cuprins: „De la nr. 234 Constantin Eugen la nr. 287 Ene Emilian; de la Blocuri Strejnicu la Casa parohială, L = 180 ml”; — la poziția nr. 51, coloana 3 va avea următorul cuprins: „De la nr. 236 Matache Mișu la nr. 250 Militaru Constantin; de la nr. 251 Drăgan Ion la Călită Nicolae, L = 200 ml”; — la poziția nr. 52, coloana 3 va avea următorul cuprins: „De la nr. 288 Chilan Aurica, la nr. 199 Tismănaru Grigore; de la nr. 196 Manolache Ion la nr. 320 Buracsik Gheorghe, L = 750 ml”; — la poziția nr. 53, coloana 3 va avea următorul cuprins: „De la nr. 356 Brutărie la nr. 366 Dumitru Stelian; de la nr. 367 Ungureanu Gheorghe la nr. 373 școală, L = 300 ml”; — la poziția nr. 54, coloana 3 va avea următorul cuprins: „De la nr. 367 Ungureanu Gheorghe la nr. 381 Diaconescu Elena, L = 215,89 ml”; c) la secțiunea I „Bunuri imobile”, după poziția nr. 93 se introduc 26 de noi poziții, pozițiile nr. 94—119, prevăzute în anexa nr. 6. Art. II. —Anexele nr. 1—6*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat București, 5 februarie 2010. Nr. 86. ’ *) Anexele nr. 1—6 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 5 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind constituirea Consiliului interministerial „Consiliul pentru aplicarea politicii în domeniul ajutorului de stat” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Pentru realizarea prevederilor politicii din domeniul ajutorului de stat, asigurarea unei poziții solide a României în relația cu Comisia Europeană în acest domeniu, crearea premiselor durabile ale implementării Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006—2013, în scopul integrării, corelării și aplicării unitare a principiilor comunitare de acordare a ajutorului de stat de către toate instituțiile implicate, precum și pentru monitorizarea impactului politicii în domeniul ajutorului de stat, se constituie Consiliul interministerial „Consiliul pentru aplicarea politicii în domeniul ajutorului de stat”, organism consultativ, fără personalitate juridică, denumit în continuare Consiliul. Art. 2. — Consiliul are următoarele atribuții principale: a) monitorizarea respectării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007; b) monitorizarea/evaluarea aplicării coerente și unitare a Politicii în domeniul ajutorului de stat, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 651/2006; c) asigurarea colaborării între toate instituțiile implicate, precum și aplicarea unitară a principiilor de ajutor de stat de către aceste instituții; d) monitorizarea îndeplinirii angajamentelor în domeniul ajutorului de stat, asumate de către România în calitate de stat membru al Uniunii Europene; e) evaluarea, în vederea aprobării de către Guvern, a strategiilor în domeniul ajutorului de stat, în concordanță cu politica aprobată la nivelul Uniunii Europene și cu asigurarea unui mediu concurențial normal; f) dezbaterea rapoartelor furnizorilor referitoare la impactul în economie a ajutoarelor pe care aceștia le acordă; g) transmiterea de informări și/sau memorandumuri către Guvern, în vederea stabilirii unei poziții oficiale și coerente a autorităților române. Art. 3. — (1) Consiliul este alcătuit din: a) consilier de stat din aparatul propriu de lucru al primului- ministru — președinte; b) secretar de stat din cadrul Ministerului Finanțelor Publice — c) secretar de stat din cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri — membru; d) reprezentant al Departamentului pentru Afaceri Europene — membru; e) reprezentant al Ministerului Administrației și Internelor — membru; f) reprezentant al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului — membru; g) reprezentant al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale — membru; h) reprezentant al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii — membru; i) reprezentant al Ministerului Mediului și Pădurilor — membru. (2 ) La lucrările Consiliului participă și președintele Consiliului Concurenței care va avea același statut ca și ceilalți membri ai Consiliului. Art. 4. — (1) La lucrările Consiliului pot participa și reprezentanți ai altor autorități și instituții publice furnizoare de ajutor de stat, având statut de invitați. (2 ) Consiliul își elaborează regulamentul de organizare și funcționare. (3 ) Consiliul se întrunește o dată la două săptămâni sau ori de câte ori va fi nevoie, la convocarea președintelui acestuia. (4 ) Secretariatul Consiliului va fi asigurat de către Consiliul Concurenței. (5 ) în situația în care este necesar, Consiliul va aproba constituirea unor colective și/sau grupuri de lucru pentru discutarea proiectelor de acte normative sau administrative comune mai multor instituții, proiecte care pot conține măsuri susceptibile de a constitui ajutor de stat. Art. 5. — Hotărârea Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 28 iulie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, după litera I) se introduce o nouă literă, litera m), cu următorul cuprins: ,,m) Consiliul pentru aplicarea politicii în domeniul ajutorului membru; de stat.” 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 2. La anexa nr. 1, după punctul XII „Consilii interministeriale permanente. Componență și conducere” se introduce un nou punct, punctul XIII, cu următorul cuprins: „XIII. Consiliul pentru aplicarea politicii în a) consilier de stat din aparatul propriu consilier de stat din aparatul propriu de domeniul ajutorului de stat de lucru al primului-ministru lucru al primului-ministru --- președinte” b) președintele Consiliului Concurenței c) secretar de stat din cadrul Ministerului Finanțelor Publice d) secretar de stat din cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri e) reprezentant al Departamentului pentru Afaceri Europene f) reprezentant al Ministerului Administrației și Internelor g) reprezentant al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului h) reprezentant al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale i) reprezentant al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii j) reprezentant al Ministerului Mediului și Pădurilor PRIM-MINISTRU București, 10 februarie 2010. Nr. 98. ’ EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Ministrul mediului și pădurilor, Borbely Laszlo Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea organizării de către Colegiul Național de Apărare din România a modulului 4 din Cursul de nivel înalt în domeniul politicii europene de securitate și apărare în cadrul Colegiului European de Securitate și Apărare în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice si instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă organizarea de către Colegiul Național de Apărare din România, în calitate de membru al rețelei de instituții de învățământ a Uniunii Europene — Colegiul European de Securitate și Apărare, a modulului 4 al Cursului de nivel înalt în domeniul politicii europene de securitate și apărare. (2) Cursul prevăzut la alin. (1), la care vor participa 90 de personalități străine, se desfășoară la București în perioada 13—17 aprilie 2010. Art. 2. — (1) Se aprobă finanțarea cheltuielilor ocazionate de organizarea și desfășurarea cursului prevăzut la art. 1, în sumă totală de 114.865 lei, din sumele aprobate cu această destinație în bugetul Ministerului Apărării Naționale pentru anul 2010. (2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin normative proprii, potrivit art. 1 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Pentru buna desfășurare a activității prevăzute la art. 1, partea română asigură cheltuielile legate de organizarea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 7 și desfășurarea cursului, transportul intern și internațional, cazarea și hrana zilnică a profesorilor străini, precum și transportul intern și masa de prânz a cursanților participanți, prin derogare de la prevederile pct. 2 din cap. II al părții I din Normele de organizare în țară a acțiunilor de protocol și a unor manifestări cu caracter cultural-științific, precum și cheltuielile ce se pot efectua în acest scop de către instituțiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 552/1991, cu modificările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 10 februarie 2010. Nr. 99. ’ Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE ! J ORDIN privind aprobarea Listei apelor minerale naturale recunoscute în România în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, precum și ale art. 5 alin. (1) din Normele tehnice de explorare și comercializare a apelor minerale naturale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.020/2005, președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Lista apelor minerale naturale recunoscute în România, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 175/2008 privind aprobarea Listei apelor minerale naturale recunoscute în România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 666 din 25 septembrie 2008. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Alexandru Pătruti București, 15 februarie 2010. Nr. 35. ’ ANEXĂ LISTA apelor minerale naturale recunoscute în România Nr. Denumirea comercială Denumirea sursei Locul de exploatare crt. 1. ALPINA BORȘA Valea Vinișorului Baia Borșa (județul Maramureș) 2. AMFITEATRU Izvorul 3 Copou lași (județul lași) 3. APA CRAIULUI Izvorul Nr. 5 Gâlgoaie Dâmbovicioara (județul Argeș) 4. AQUATIQUE Izvorul Bușteni Bușteni (județul Prahova) 5. AQUA CARPATICA Izvorul Băjenaru Păltiniș (județul Suceava) 6. AQUA CARPATICA F2 Păltiniș Păltiniș (județul Suceava) 7. AQUA VITAL Sacoșu Mare Sacoșu Mare (județul Timiș) 8. BĂILE LIPOVA F1 Lipova, F11 Lipova Lipova (județul Arad) 9. BIBORTENI Biborțeni F8 Biborțeni (județul Covasna) 10. BIBORTENI Biborțeni F9 Biborțeni (județul Covasna) 11. BODOC Bodoc Bodoc (județul Covasna) 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 Nr. Denumirea comercială Denumirea sursei Locul de exploatare crt. 12. BOHOLT Boholt Boholt (județul Hunedoara) 13. BORSEC Borsec Borsec (județul Harghita) 14. BORSEC Făget Borsec Borsec (județul Harghita) 15. BUCOVINA C7 Secu Dorna Candrenilor (județul Suceava) 16. BUCOVINA Roșu Vatra Dornei (județul Suceava) 17. BUZIAȘ FII bis Buziaș Buziaș (județul Timiș) 18. HERCULANE Domogled Băile Herculane (județul Caraș-Severin) 19. CARPATINA Toșorog Toșorog (județul Neamț) 20. CERTEZE Certeze Certeze (județul Satu Mare) 21. CEZARA Băcâia Băcâia (județul Hunedoara) 22. CRISTALINA FI Sâncrăieni (județul Harghita) 23. CRISTALUL MUNȚILOR Izvorul Pârâul Rece Vama Buzăului (județul Brașov) 24. DEALUL CETĂTII FH1 Miercurea-Ciuc (județul Harghita) 25. DORNA Dorna Candrenilor Dorna Candrenilor (județul Suceava) 26. DORNA Poiana Vinului Poiana Vinului/Dealul Floreni (județul Suceava) 27. HERA Hera Budureasa (județul Bihor) 28. IZVORUL ALB Izvorul Alb Dorna Candrenilor (județul Suceava) 29. IZVORUL MINUNILOR Rieni F2 Rieni (județul Bihor) 30. IZVORUL MINUNILOR Izvorul Minunilor --- Stâna de Stâna de Vale (județul Bihor) Vale 31. IZVORUL TĂMĂDUIRII Sonda F1 Stoiceni Târgu Lăpuș (județul Maramureș) 32. KEIA Izvorul Zâganului Ciucaș (județul Prahova) 33. LIPOVA Lipova Lipova (județul Arad) 34. LITHINIA FH2 Parhida Parhida (județul Bihor) 35. MALNAȘ MARIA Izvorul Maria Malnaș (județul Covasna) 36. MIRACOL FH2 Chimidia Chimidia-Deva (județul Hunedoara) 37. OAȘ Certeze Negrești Negrești (județul Satu Mare) 38. PERENNA PREMIER Calina Dognecea (județul Caraș-Severin) 39. PERLA COVASNEI Siculia Malnaș-Băi (județul Covasna) 40. PERLA HARGHITEI F1, F2 Sâncrăieni (județul Harghita) 41. PERLA HARGHITEI FH2 Sântimbru (județul Harghita) 42. POIANA NEGRII Poiana Negrii Poiana Negrii (județul Suceava) 43. RARĂUL Puț Lebeș, FH1 Fundul Moldovei (județul Suceava) 44. ROUĂ MUNȚILOR S1, S2 Covasna Covasna (județul Covasna) 45. ROUĂ MUNȚILOR FI IAFAA Covasna (județul Covasna) 46. SESTINA Șeștina Valea Sălardului (județul Mureș) 47. SPRING HARGHITA FH2M Miercurea-Ciuc (județul Harghita) 48. STÂNCENI Stânceni Stânceni (județul Mureș) 49. TIVA HARGHITA F2 Sâncrăieni (județul Harghita) 50. TIVA HARGHITA F8 Sâncrăieni (județul Harghita) 51. TUȘNAD Tușnad Tușnad (județul Harghita) 52. TUȘNAD NOU Tușnad Nou Tușnad (județul Harghita) 53. VALEA BRAZILOR Biborțeni F7 Biborțeni (județul Covasna) 54. VÂLCELE Elisabeta Vâlcele (județul Covasna) 55. ZIZIN Zizin Zizin (județul Brașov) 56. 7 IZVOARE Șapte Izvoare Dobrești (județul Dâmbovița) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 9 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind aprobarea planului-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ de zi și învățământ seral în temeiul Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, al Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a administrației publice centrale, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Nota privind elaborarea planului-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, și stagiile de pregătire practică pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 2. Nota este cuprinsă în anexa nr. 1. Art. 2. — (1) Se aprobă Planul-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ de zi. Planul-cadru este cuprins în anexa nr. 2. (2) Planul-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, prevăzut la alin. (1), se aplică începând cu anul școlar 2010—2011. Art. 3. — (1) Se aprobă Planul-cadru de învățământ pentru clasa a X-a și clasa a Xl-a — semestrul I, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ seral. Planul-cadru este cuprins în anexa nr. 3. (2) Planul-cadru de învățământ pentru clasa a X-a și clasa a Xl-a — semestrul I, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, prevăzut la alin. (1), se aplică începând cu anul școlar 2010— 2011. Art. 4. — (1) Absolvenții clasei a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, care doresc să dobândească certificatul de calificare profesională de nivel 2 trebuie să parcurgă un stagiu de pregătire practică cu durata de 720 de ore. (2) Organizarea și desfășurarea stagiului de practică sunt reglementate prin metodologie aprobată prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului. Art. 5. — (1) Pentru toate profilurile/domeniile de pregătire care organizează învățământ în limbile minorităților naționale, planurile-cadru pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ de zi și învățământ seral, cuprind în cadrul ariei curriculare „Limbă și comunicare” disciplina Limba și literatura maternă. (2) Disciplinelor Limba și literatura maternă și Limba și literatura română li se alocă același număr de ore, în trunchiul comun. (3) Pentru învățământul în limbile minorităților naționale, studiul disciplinei Limba modernă 2 este organizat la decizia școlii. Art. 6. — (1) Planul-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ de zi, include Religia — ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun; elevul, cu acordul părinților sau al tutorelui legal instituit, alege pentru studiu religia și confesiunea. (2) La solicitarea scrisă a părinților sau a tutorelui legal instituit, elevul poate să nu frecventeze orele de religie. în acest caz, situația școlară se încheie fără această disciplină. Art. 7. — (1) Planurile-cadru de învățământ cuprinse în anexele nr. 2 și 3 sunt parte integrantă a curriculumului național și reprezintă oferta centrală obligatorie — pentru toate profilurile/domeniile de pregătire din cadrul ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ de zi, respectiv învățământ seral. (2) Stagiile de pregătire practică pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 2 reprezintă oferta obligatorie pentru elevii care optează pentru obținerea acestui certificat. (3) Inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ răspund de aplicarea integrală și corectă la clasă a planului-cadru de învățământ în vigoare, pentru învățământul de zi, respectiv pentru învățământul seral. Art. 8. — Pentru elevii din învățământul seral, filiera tehnologică, care în anul școlar 2010—2011 se află în clasa a Xl-a, anul de completare, clasele a Xl-a și a Xll-a ruta directă de pregătire profesională, clasele a Xll-a și a Xlll-a ruta progresivă de pregătire profesională, se aplică, până la finalizarea studiilor, planurile de învățământ aflate în vigoare la momentul intrării elevilor în învățământul liceal. Art. 9. — (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziție contrară se abrogă. Art. 10. — Secretariatul de Stat pentru învățământul Preuniversitar, Direcția generală educație timpurie, școli, performanță și programe, Direcția generală învățământ în limbile minorităților și relația cu Parlamentul, Direcția generală buget- finanțe, patrimoniu și investiții, Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare județene și al municipiului București, precum și conducerile unităților de învățământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 11. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 27 ianuarie 2010. Nr. 3.081. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 ANEXA Nr. 1 NOTĂ privind elaborarea planului-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, și stagiile de pregătire practică pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 2 Restructurarea filierei tehnologice a învățământului liceal are în vedere o mai bună corelare a pregătirii elevilor, pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare personală ale acestora, dar și cerințelor pieței muncii. Avându-se în vedere și experiențele acumulate ca urmare a angajamentelor României, asumate prin programul Comisiei Europene „Educație și formare 2010”, restructurarea este realizată în perspectiva dezvoltării unui sistem de educație și formare profesională care facilitează învățarea pe tot parcursul vieții. Ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, clasa a X-a, se restructurează în condițiile Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Restructurarea învățământului profesional și tehnic are în vedere posibilitatea dobândirii calificării profesionale de nivel 2 și prin ciclul inferior al învățământului liceal. Proiectarea curriculumului pentru învățământul liceal, filiera tehnologică, în condițiile restructurării respectă principiile de proiectare a curriculumului național și are în vedere realizarea obiectivelor majore ale învățământului profesional și tehnic, respectiv asigurarea premiselor pentru angajarea pe termen lung a absolvenților, prin: 1 . dobândirea competențelor profesionale tehnice generale, care sunt necesare pentru adaptarea continuă la cerințele angajatorilor, potrivit dinamicii pieței muncii; 2 . dobândirea acelor competențe-cheie transferabile, care sunt necesare pentru integrarea socioprofesională pe parcursul întregii vieți. Termenii de referință avuți în vedere în proiectarea curriculumului pentru învățământul profesional și tehnic, în această structură, sunt: — politica curriculară promovată în cadrul învățământului profesional și tehnic, care prevede finalități ale procesului de formare coerente la nivelul politicilor educaționale, dar descrie și parcursuri specifice, în funcție de tipologia formării profesionale convenite la nivel sectorial, în parteneriat cu instituțiile abilitate; — dezvoltarea curriculumului ca o consecință a dinamicilor tehnologiilor și a modelelor de profesionalizare implicate de acestea; — includerea în structura curriculumului a unităților de competențe cu rol de unități de învățare — componente ale standardelor de pregătire profesională; — conținuturile învățării presupun aplicarea integrată — în contexte științifice, tehnice si comunicationale — a cunoștințelor > > ’ > > > > teoretice și abilităților practice care se dobândesc în cadrul procesului de învățare; — definirea diferențiată a procesului de formare asigurat prin curriculum, în funcție de: pregătirea de bază sau generală (clasele a IX-a și a X-a); calificarea profesională în stagiile de pregătire practică pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 2; și specializarea dobândită prin ciclul superior al învățământului liceal (clasele a Xl-a și a XIl-a); — valorificarea elementelor de orientare și dezvoltare a carierei profesionale (consiliere și antreprenoriat), prevăzute în oferta curriculară; — utilizarea standardelor de pregătire profesională validate de către partenerii sociali ca fundamente pentru evaluarea finală și certificarea parcursului de pregătire descris prin curriculum. în conformitate cu această structură, în clasa a X-a din cadrul ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, ponderea disciplinelor prin care se asigură educația de bază — furnizată, conform legii, în cadrul învățământului obligatoriu, — este predominantă în raport cu ponderea disciplinelor/modulelor prin care se asigură pregătirea generală necesare pentru obținerea unei calificări. Prin menținerea grupării disciplinelor/modulelor în ariile curriculare specifice actualului curriculum național se asigură coerența structurală a planurilor-cadru de învățământ pentru toate nivelurile de școlaritate. Planul-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, filiera tehnologică, are la bază standardele de pregătire profesională (SPP), validate de comitetele sectoriale și aprobate prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului. Standardele de pregătire profesională cuprind unitățile de competențe/rezultate ale învățării și competențele/rezultatele învățării specifice unei calificări. Planul-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, este structurat pe 3 componente: 1. trunchi comun, 2. curriculum diferențiat și 3. curriculum în dezvoltare locală. Stagiile de pregătire practică vor fi parcurse după finalizarea clasei a X-a numai de către elevii care optează pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 2. 1. Trunchi comun (TC) în clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, trunchiul comun este stabilit la nivel central și cuprinde disciplinele de învățământ cu alocările orare corespunzătoare, care sunt comune mai multor domenii de pregătire. Oferta de trunchi comun contribuie la: — dobândirea educației de bază, prin continuarea dezvoltării competențelor-cheie urmărite în cadrul învățământului obligatoriu — condiție pentru asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii, oricare ar fi specificul liceului (filieră, profil, domeniu de pregătire); — asigurarea continuității între învățământul gimnazial și cel liceal; — formarea pentru învățarea pe parcursul întregii vieți. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 11 Alocarea orelor pentru disciplinele din structura trunchiului comun s-a realizat în conformitate cu semnificația trunchiului comun pentru această etapă de școlaritate. 2. Curriculum diferențiat (CD) Curriculumul diferențiat este stabilit la nivel central și cuprinde un pachet de discipline/module cu alocările orare aferente, care sunt specifice pregătirii profesionale generale (teoretice și practice), care să faciliteze obținerea unei calificări profesionale de nivel 3 (la finalul clasei a Xll-a), dar și a unei calificări profesionale de nivel 2, în funcție de opțiunea elevului (la finalul clasei a X-a și al stagiului de pregătire practică). în cadrul unui modul sunt alocate atât ore de pregătire teoretică, cât și ore pentru pregătirea practică — necesare obținerii rezultatelor învățării (competențe tehnice generale și competențe-cheie) specificate în standardele de pregătire profesională. Pregătirea practică săptămânală poate fi realizată atât prin laborator tehnologic, cât și prin instruire practică în ateliere-școală sau la operatorul economic, în orele alocate săptămânal. Această ofertă educațională asigură instruirea pe domenii de pregătire de bază și generale. Curriculumul diferențiat vizează dezvoltarea competențelor- cheie și a competențelor tehnice generale, în vederea obținerii unei calificări profesionale. Elevii beneficiază astfel de fundamentele unei formări diversificate, necesare atât pentru orientarea școlară și profesională, cât și pentru integrarea socioprofesională ulterioară. în curriculumul diferențiat sunt incluse și stagiile de pregătire practică, cu durata de 6 luni, organizate pentru obținerea unui certificat de calificare profesională de nivel 2. în acest caz, curriculumul diferențiat vizează dezvoltarea competențelor tehnice specializate specifice unui standard de pregătire profesională de nivel 2. 3. Curriculum în dezvoltare locală (CDL) Curriculumul în dezvoltare locală cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare specifice fiecărei unități de învățământ, ofertă realizată în parteneriat cu operatori economici. Prin această ofertă curriculară se asigură cadrul pentru realizarea unei instruiri care să permită, în contextul tehnologic oferit de operatorii economici locali, formarea competențelor descrise în Standardele de pregătire profesională. Curriculumul în dezvoltare locală este parcurs în cele 3 săptămâni de pregătire practică comasată (90 de ore). Structurarea planului-cadru de învățământ în arii curriculare, pe de o parte, și în trunchi comun (TC), curriculum diferențiat (CD), curriculum în dezvoltare locală (CDL), pe de altă parte, oferă posibilitatea identificării specificului domeniilor de pregătire — în termeni de discipline școlare/module și de alocări de timp corespunzătoare studierii acestora. Această structurare îi asigură elevului posibilitatea de a realiza o opțiune informată privind traseul de formare și cariera sa profesională. Oferta curriculară centrată pe aprofundarea competențelor- cheie și pe dobândirea competențelor tehnice generale creează premise favorabile pentru reușita absolventului: — în plan social, prin: comunicare, gândire critică; — în plan profesional, prin crearea premiselor pentru o viitoare inserție pe piața muncii. Curriculumul în dezvoltare locală asigură premisele pentru coparticiparea elevului la constituirea propriului traseu de formare, precum și pentru creșterea responsabilității școlii în gestionarea ofertei curriculare, în raport cu nevoile educaționale identificate. Prin restructurarea planului-cadru pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, se urmărește în perspectivă: • corelarea nivelurilor de educație cu nivelurile de referință și cu descriptorii prevăzuți în Cadrul european al calificărilor, în perspectiva elaborării Cadrului național al calificărilor din România; • asigurarea unei rute de pregătire profesională progresivă, flexibilă și deschisă, care să permită învățarea pe tot parcursul vieții; • operaționalizarea creditelor transferabile și de acumulare, care se dobândesc pe durata formării profesionale, atât inițiale, cât și continue; • recunoașterea și validarea achizițiilor dobândite în diferite contexte de învățare; • restructurarea pregătirii practice, în cazul în care elevul optează pentru obținerea unui certificat de calificare profesională de nivel 2, și asigurarea condițiilor de învățare la locul de muncă, prin organizarea de stagii compacte preponderent în întreprinderi — realizate după finalizarea clasei a X-a, prin scheme orare flexibile, care să le asigure întreprinderilor posibilitatea reală de a organiza această pregătire; • formarea, pe durata învățământului obligatoriu, a competențelor-cheie definite la nivel european pentru educația de bază. Restructurarea planului-cadru pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, și a stagiilor de pregătire practică pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 2 este de natură să determine în perspectivă: • sporirea atractivității învățământului profesional și tehnic — prin organizarea acestuia în cadrul învățământului liceal și prin reconsiderarea statutului elevului care urmează acest tip de învățământ; • cointeresarea partenerilor sociali pentru implicarea în formarea profesională de calitate a viitorilor angajați; creșterea încrederii viitorilor angajatori în calitatea și relevanța pregătirii profesionale pe care o asigură școala; • cointeresarea și responsabilizarea elevilor în luarea de decizii cu privire la nivelul de pregătire pe care doresc să îl obțină — fie prin angajare, după absolvirea clasei a X-a, parcurgerea stagiilor de pregătire practică pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 2, fie prin continuarea studiilor în vederea obținerii certificatului de calificare profesională de nivel 3, a diplomei de bacalaureat și accesului ulterior în învățământul superior. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 ANEXA Nr. 2 PLAN-CADRU de învățământ pentru ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ de zi Clasa a X-a Alocarea orelor de studiu Aria curriculară/ Nr. de ore/săptămână Nr. total Nr. de ore/an Disciplină/Modul de ore/ Nr. de școlar TC CD CDL săptămână săptămâni Arii curriculare LIMBĂ Șl COMUNICARE 6 --- --- 210 Limba și literatura română 3 --- --- Limba modernă 1 2 --- --- Limba modernă 2 1 --- --- MATEMATICĂ Șl ȘTIINȚE ALE NATURII 6 1 --- 245 Matematică 2 1 --- Fizică 2 --- --- Chimie 1 --- --- Biologie 1 --- --- OM Șl SOCIETATE 4 --- --- 140 Istorie 1 --- --- Geografie 1 --- --- Socioumane 1 --- --- 30 35 Religie 1 --- --- ARTE --- --- --- --- Educație muzicală --- --- --- Educație vizuală --- --- --- EDUCAȚIE FIZICĂ Șl SPORT 1 --- --- 35 Educație fizică 1 --- --- CONSILIERE Șl ORIENTARE --- --- --- --- Consiliere și orientare --- --- --- TEHNOLOGII 2 10 --- 420 Tehnologia informației și a comunicațiilor 1 --- --- Educație antreprenorială 1 --- --- Cultură de specialitate --- 5 --- Pregătire practică săptămânală --- 5 --- Pregătire practică comasată CDL --- --- 30 3* 90 Total ore/an școlar 665 385 90 1.140 5 Stagii de pregătire practică pentru obținerea 30 24** 720 certificatului de calificare de nivel 2 * Pregătirea practică comasată se desfășoară preponderent la operatorul economic. ** Absolvenții clasei a X-a, învățământ liceal filiera tehnologică, care optează pentru obținerea unui certificat de calificare de nivel 2 vor parcurge un stagiu de pregătire practică de specialitate cu durata de 720 de ore. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 13 ANEXA Nr. 3 PLAN-CADRU de învățământ pentru ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ seral Clasa a X-a Alocarea orelor de studiu Aria curriculară/ Nr. de ore/săptămână Nr. total Nr. de ore/an Disciplină/Modul de ore/ Nr. de școlar TC CD CDL săptămână săptămâni Arii curriculare LIMBĂ Șl COMUNICARE 4 --- --- 148 Limba și literatura română 2 --- --- Limba modernă 1 1 --- --- Limba modernă 2 1 --- --- MATEMATICĂ Șl ȘTIINȚE ALE NATURII 4 1 --- 185 Matematică 1 1 --- Fizică 1 --- --- Chimie 1 --- --- Biologie 1 --- --- OM Șl SOCIETATE 3 --- --- 111 Istorie 1 --- --- Geografie 1 --- --- Socioumane 1 --- --- 19 37 Religie --- --- --- ARTE --- --- --- --- Educație muzicală --- --- --- Educație vizuală --- --- --- EDUCAȚIE FIZICĂ Șl SPORT --- --- --- Educație fizică --- --- --- CONSILIERE Șl ORIENTARE --- --- --- --- Consiliere și orientare --- --- --- TEHNOLOGII 2 5 --- 259 Tehnologia informației și a comunicațiilor 1 --- --- Educație antreprenorială 1 --- --- Cultură de specialitate --- 2 --- Pregătire practică săptămânală --- 3 --- Total ore/an școlar 481 222 703 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 PLAN-CADRU de învățământ pentru ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învățământ seral Clasa a Xl-a — semestrul I Alocarea orelor de studiu Aria curriculară/ Nr. de ore/săptămână Nr. total Nr. de ore/an Disciplină/Modul de ore/ Nr. de școlar TC CD CDL săptămână săptămâni Arii curriculare LIMBĂ Șl COMUNICARE 4 --- --- 56 Limba și literatura română 2 --- --- Limba modernă 1 2 --- --- Limba modernă 2 --- --- --- MATEMATICĂ Șl ȘTIINȚE ALE NATURII 4 --- --- 56 Matematică 2 --- --- Fizică 2 --- --- Chimie --- --- --- Biologie --- --- --- OM Șl SOCIETATE --- --- --- --- Istorie --- --- --- Geografie --- --- --- Socioumane --- --- --- 17 14 Religie --- --- --- ARTE --- --- --- --- Educație muzicală --- --- --- Educație vizuală --- --- --- EDUCAȚIE FIZICĂ Șl SPORT --- --- --- --- Educație fizică --- --- --- CONSILIERE Șl ORIENTARE --- --- --- --- Consiliere și orientare --- --- --- TEHNOLOGII --- 9 --- 126 Tehnologia informației și a comunicațiilor --- --- --- Educație antreprenorială --- --- --- Cultură de specialitate --- 4 --- Pregătire practică săptămânală --- 5 --- Total ore/an școlar 112 126 238 Stagii de pregătire practică pentru obținerea 30 24* 720 certificatului de calificare de nivel 2 ‘Absolvenții ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică (clasa a X-a și clasa a Xl-a — semestrul I, învățământ seral), care optează pentru obținerea unui certificat de calificare de nivel 2 vor parcurge un stagiu de pregătire practică de specialitate cu durata de 720 de ore. Absolvenții care dovedesc că sunt încadrați în muncă în domeniul pentru care se pregătesc nu sunt obligați să parcurgă stagiul de pregătire practică în vederea obținerii certificatului de calificare de nivel 2. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 ¹5 REPUBLICĂRI LEGEA Nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții*) Art. 1. — (1) Se înființează Oficiul Român pentru Adopții, denumit în continuare Oficiul, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, prin reorganizarea Comitetului Român pentru Adopții, care se desființează. (2) Sediul Oficiului este în municipiul București. Art. 2. — (1) Oficiul preia atribuțiile în domeniul adopției ale Autorității Naționale pentru Protecția Copilului și Adopție**) și ale Comitetului Român pentru Adopții. (2) în condițiile legii, Oficiul preia toate drepturile și este ținut de toate obligațiile fostului Comitet Român pentru Adopții, potrivit reglementărilor legale și conform prevederilor actelor juridice emise de acesta sau la care a fost parte. Art. 3. — (1) Oficiul coordonează și supraveghează activitățile de adopție și realizează cooperarea internațională în domeniul adopției. (2) Oficiul este autoritatea centrală română însărcinată să ducă la îndeplinire obligațiile prevăzute în Convenția asupra protecției copiilor și cooperării în materia adopției internaționale, încheiată la Haga la 29 mai 1993, ratificată prin Legea nr. 84/1994, denumită în continuare Convenția de la Haga. (3) Oficiul are rolul de a duce la îndeplinire obligațiile asumate de statul român în materia adopției prin convențiile și tratatele internaționale la care România este parte, de a pune în aplicare și de a urmări și asigura aplicarea unitară a legislației în domeniul adopției. Art. 4. — Finanțarea Oficiului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, precum și din alte surse, în condițiile legii***). Art. 5. — Pentru realizarea obiectivelor în domeniul adopției, Oficiul îndeplinește următoarele funcții: a) de autoritate de stat, prin care se asigură urmărirea și controlul aplicării și respectării reglementărilor din domeniul adopției, precum și coordonarea activităților desfășurate de persoane juridice de drept public sau privat în acest domeniu; b) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului român, reprezentarea pe plan intern și extern în domeniul adopției; c) de reglementare, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ necesar în vederea armonizării legislației interne în materia adopției cu normele și principiile prevăzute de tratatele și convențiile internaționale la care România este parte, precum și în vederea aplicării efective a acestora; d) de administrare, prin care se asigură gestionarea bunurilor din domeniul public și privat al statului, pe care le are în administrare sau în folosință, după caz. Art. 6. — (1) Oficiul îndeplinește următoarele atribuții principale: a) constituie evidența centralizată a copiilor pentru care a fost încuviințată deschiderea procedurii de adopție, în conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopției, republicată; b) ține evidența cererilor familiilor sau ale persoanelor care și-au manifestat dorința de a adopta copii și care sunt apte să adopte; c) îndrumă și sprijină în mod corespunzător aceste familii sau persoane în vederea efectuării procedurii necesare adopției; d) încheie acorduri de colaborare cu autoritățile centrale, cu organismele private autorizate sau acreditate din alte state care au atribuții în domeniul adopției, fie direct, fie prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, prin schimb de note sau scrisori diplomatice; e) autorizează organismele private străine și române să desfășoare activități în domeniul adopției; f) recomandă direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului familii ori persoane care doresc să adopte; g) efectuează notificările și comunicările prevăzute de Legea nr. 273/2004, republicată; h) urmărește evoluția copilului și a relațiilor dintre acesta și adoptator sau familia adoptatoare străină, pe o perioadă de cel puțin 2 ani de la încuviințarea unei adopții internaționale, prin autoritatea publică centrală competentă sau organizația acreditată ori autorizată din statul primitor; i) transmite instanțelor judecătorești competente cererile familiilor sau ale persoanelor care doresc să adopte copii aflați în evidența sa, în cazul adopției internaționale; j) participă în cauzele care au drept obiect soluționarea cererilor privind încuviințarea adopției internaționale aflate pe rolul instanțelor judecătorești; k) stabilește măsurile necesare pentru evitarea încuviințării unor adopții supuse eșecului, a obținerii oricăror foloase materiale necuvenite și a oricăror tendințe de trafic de copii; I) eliberează certificate care atestă că adopția a fost încuviințată conform normelor impuse de Convenția de la Haga; m) depune diligențele necesare pe lângă autoritățile statului al cărui cetățean a adoptat un copil aflat în evidența sa, pentru ca acesta să beneficieze de garanțiile și normele echivalente celor existente în cazul unei adopții naționale; n) ține evidența centralizată a tuturor adopțiilor încuviințate; o) elaborează proiecte de acte normative, norme și metodologii în domeniul adopției; p) asigură controlul și îndrumarea metodologică a activităților desfășurate în cadrul procedurilor de adopție de către direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului și organismele private și propune instituțiilor competente stabilirea răspunderii disciplinare, materiale, contravenționale sau penale, după caz, a persoanelor vinovate de săvârșirea abaterilor constatate; *) Republicată în temeiul dispozițiilor art. III din Ordonanța Guvernului nr. 25/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea i, nr. 599 din 31 august 2009, aprobată prin Legea nr. 2/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 11 ianuarie 2010, dându-se texteloro nouă numerotare. Legea nr. 274/2004 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 23 iunie 2004 și a mai fost modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul administrației publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 18 martie 2005, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 198/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 550 din 28 iunie 2005. **) Autoritatea Națională pentru Protecția Copilului și Adopție a fost înființată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 252/2001, cu modificările ulterioare. De la data de 1 ianuarie 2005, prin Legea nr. 275/2004, această instituție a fost denumită „Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului”, iar ulterior, prin Legea nr. 329/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 761 din 9 noiembrie 2009, a fost desființată, ca urmare a comasării cu Agenția Națională pentru Protecția Familiei, rezultând Autoritatea Națională pentru Protecția Familiei și a Drepturilor Copilului. *") Potrivit anexei nr. 1 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar’ln’ternațional, Oficiul Român pentru Adopții este finanțat integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 108/17.11.2010 q) monitorizează și controlează respectarea standardelor minime obligatorii privind procedura adopției interne; r) ia măsurile necesare sau, după caz, propune autorităților ori instituțiilor competente luarea măsurilor necesare pentru prevenirea sau, după caz, înlăturarea efectelor oricăror acte ori fapte care încalcă principiile și normele tratatelor internaționale în domeniul adopției, la care România este parte; s) sprijină copiii adoptați în demersurile lor de a-și cunoaște originile și propriul trecut, colaborând în acest scop cu alte persoane juridice publice sau private. (2) în îndeplinirea atribuțiilor de control care îi revin, Oficiul are dreptul să solicite informații și documente, în condițiile legii, de la orice persoană juridică publică sau privată, acestea având obligația de a le pune la dispoziția personalului Oficiului în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitării. (3) Oficiul îndeplinește orice alte atribuții în materia adopției prevăzute de legislația națională în vigoare, în tratatele la care România este parte sau în acordurile de colaborare pe care le încheie cu autoritățile publice din alte state. (4) în vederea îndeplinirii atribuțiilor ce îi revin și atingerii scopului pentru care a fost înființat, Oficiul colaborează cu autoritățile publice române și străine, cu organizațiile internaționale, precum și cu alte persoane juridice străine care desfășoară activități autorizate în domeniul adopției, în orice probleme de interes reciproc. Art. 7. — Persoanele responsabile cu culegerea, evidența și transmiterea informațiilor referitoare la copiii care au fost sau urmează să fie adoptați au obligația să păstreze confidențialitatea acestor informații. Nerespectarea acestor obligații atrage răspunderea penală, administrativă sau disciplinară, după caz. Sancțiunile privind încetarea raporturilor de serviciu sau a raporturilor contractuale de muncă se cumulează cu răspunderea juridică de altă natură corespunzătoare faptei săvârșite. Art. 8. — (1) Oficiul este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. (2) Secretarul de stat conduce întreaga activitate a Oficiului și îl reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu ministerele și celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, cu autoritățile administrației publice locale, cu alte instituții publice, precum și cu persoane juridice și fizice, române sau străine. (3) în exercitarea atribuțiilor care îi revin secretarul de stat emite ordine și instrucțiuni. Art. 9. — în structura Oficiului funcționează un secretar general, funcționar public, numit în condițiile legii. Art. 10. — (1) Personalul Oficiului este format din funcționari publici și personal contractual numit, respectiv încadrat, potrivit legii. (2) Personalul Oficiului este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din cadrul aparatului de lucru al Guvernului. (3) Personalul prevăzut la art. 7 beneficiază de un spor de confidențialitate de până la 15% din salariul de bază, cuantumul acestuia urmând a se stabili prin ordin al secretarului de stat*), cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului**). Art. 11. — (1) Structura organizatorică, numărul maxim de posturi și Regulamentul de organizare și funcționare ale Oficiului se aprobă prin hotărâre a Guvernului***). (2) Statul de funcții se aprobă prin ordin al secretarului de stat. Art. 12. — Datele de identitate și informațiile referitoare la copiii adoptabili, cererile de adopție aflate în evidența Comitetului Român pentru Adopții la data intrării în vigoare a prezentei legi, precum și documentația deținută trec în evidența Oficiului, cu respectarea prevederilor art. 7. Art. 13. — (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 502/1997 cu privire la organizarea și funcționarea Comitetului Român pentru Adopții, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 18 septembrie 1997, cu modificările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare. (2) Pe data intrării în vigoare a prezentei legi, art. 2 din Legea nr. 84/1994 pentru ratificarea Convenției asupra protecției copiilor și cooperării în materia adopției internaționale, încheiată la Haga la 29 mai 1993, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 21 octombrie 1994, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — în temeiul art. 6 pct. 1 din convenție se desemnează Oficiul Român pentru Adopții ca autoritate centrală însărcinată să ducă la îndeplinire obligațiile impuse prin convenție.” Art. 14. — Prezenta lege intră în vigoare la 1 ianuarie 2005. * ) în legătură cu acordarea și modul de calcul al sporului de confidențialitate, a se vedea Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009, precum și Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcții a unor categorii de personal din sectorul bugetar și stabilirea salariilor acestora, precum și alte măsuri în domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 27 ianuarie 2010. * *) în prezent, Secretariatul General al Guvernului este condus de un secretar general, cu rang de ministru, potrivit art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului, astfel cum a fost modificat prin Hotărârea Guvernului nr. 211/2009. * ”) Ase vedea Hotărârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Oficiului Român pentru Adopții, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, cu modificările și completările ulterioare. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 440944 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108/17.11.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495