MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 105 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marțh ¹⁶ februarie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.693 din 17 decembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 13 alin, (’l²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind ' Departamentul Național Anticorupție.............................................. 2-3 Decizia nr. 2 din 12 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 142 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală........................................... 3-4 Decizia nr. 35 din 14 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2001 privind sancționarea unor fapte săvârșite în afara teritoriului țării de cetățeni români sau de persoane fără cetățenie domiciliate în România .................................................... 5-6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 71. — Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 21 la Hotărârea Guvernului nr. 908/2002 privind atestarea domeniului public al județului Vrancea, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Vrancea........................................... 6 Nr. 96. 93. 94. 34. Pagina — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli actualizat pe anul 2009 al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii..................... 7-11 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU — Decizie pentru numirea domnului Cristian Apostol în funcția de secretar de stat la Ministerul Mediului și Pădurilor............................................ 12 — Decizie privind numirea domnului Nagy losif în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului ........ 12 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE — Ordin al ministrului administrației și internelor privind alocarea unor sume pentru compensarea creșterilor neprevizionate ale prețurilor combustibililor utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației în sistem centralizat, conform Ordonanței Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate............ 13-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 9 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.693 din 17 decembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 13 alin. (1²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Departamentul Național Anticorupție loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean luliana Nedelcu Oana Cristina Puică — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 13 alin. (1²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Departamentul Național Anticorupție, excepție ridicată de Mihai Mișu Boceanu în Dosarul nr. 3.110/271/2008 al Judecătoriei Oradea — Secția penală. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând, în acest sens, jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 23 martie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 3.110/271/2008, Judecătoria Oradea — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 13 alin. (1²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Departamentul Național Anticorupție. Excepția a fost ridicată de Mihai Mișu Boceanu cu ocazia soluționării unei cauze penale având ca obiect trimiterea în judecată pentru săvârșirea infracțiunilor de evaziune fiscală și delapidare cu consecințe deosebit de grave. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că prevederile art. 13 alin. (1²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 încalcă egalitatea în drepturi, dreptul la un proces echitabil și dreptul la apărare, precum și dispozițiile constituționale referitoare la moneda națională, întrucât Departamentul Național Anticorupție își stabilește competența materială de efectuare a urmăririi penale cu privire la o infracțiune de evaziune fiscală prin determinarea cuantumului prejudiciului în raport de cursul de schimb leu-euro, în condițiile în care moneda națională este leul. Astfel, limitele competenței Departamentului Național Anticorupție oscilează în funcție de variațiile cursului de schimb valutar, ceea ce conduce, pe de o parte, la situații discriminatorii pentru persoanele care comit aceeași faptă la date diferite, iar pe de altă parte, la declinări de competență din cauza dificultăților în estimarea prejudiciului în moneda europeană în cazul producerii consecințelor infracțiunii de evaziune pe perioade lungi de timp, fiind afectat, în acest mod, dreptul la soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil. Judecătoria Oradea — Secția penală nu și-a exprimat opinia cu privire la excepția de neconstituționalitate. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 13 alin. (1²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Departamentul Național Anticorupție, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, introduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 899 din 7 octombrie 2005, având următorul cuprins: „Departamentul Național Anticorupție este competent să efectueze urmărirea penală, dacă s-a cauzat o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei a 1.000.000 euro, în cazul infracțiunilor prevăzute la art. 215 alin. 1, 2, 3 și 5, art. 246, 247, 248 și 248¹ din Codul penal, al infracțiunilor prevăzute la art. 175, 177 și 178—181 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificările și completările ulterioare, și în Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale." în susținerea neconstituționalității acestor prevederi de lege, autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 16 referitoare la egalitatea în drepturi, ale art. 21 privind dreptul la un proces echitabil, ale art. 24 referitoare la dreptul la apărare și ale art. 137 alin. (2) privind moneda națională, precum și ale art. 20 referitoare la preeminența tratatelor internaționale privind drepturile omului raportate la prevederile art. 6 referitoare la dreptul la un proces echitabil din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile art. 13 alin. (1²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 au mai fost supuse controlului instanței de contencios constituțional prin raportare la prevederile art. 137 alin. (2) din Legea fundamentală, invocate și în prezenta cauză, și față de critici similare. în acest sens este, de exemplu, Decizia nr. 647 din 28 iunie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 569 din 20 august 2007, prin care Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată critica de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 13 alin. (1²) din MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 3 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002, pentru motivele acolo arătate. întrucât nu au apărut elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziei menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Pentru aceleași motive, textul de lege criticat nu încalcă nici egalitatea în drepturi, nici dreptul la un proces echitabil și nici dreptul la apărare. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 13 alin. (1²) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Departamentul Național Anticorupție, excepție ridicată de Mihai Mișu Boceanu în Dosarul nr. 3.110/271/2008 al Judecătoriei Oradea — Secția penală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 17 decembrie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Oana Cristina Puică CURTEA CONSTITUȚIONALĂ > DECIZIA Nr. 2 din 12 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 142 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală Acsinte Gaspar Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltăn Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Benke Kăroly — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 142 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Urbantrans” — S.A. Bârlad în Dosarul nr. 681/189/2008 al Tribunalului Vaslui — Secția civilă. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care apreciază că excepția ridicată este neîntemeiată, invocând, în acest sens, jurisprudența Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 6 mai 2009, pronunțată în Dosarul nr. 681/189/2008, Tribunalul Vaslui — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 142 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Urbantrans” — S.A. Bârlad într-o cauză având ca obiect soluționarea recursurilor formulate în cadrul contestației la executare. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că textul legal criticat creează în mod inechitabil și discreționar o diferență de tratament juridic în funcție de natura creanței, în sensul că executarea silită a creanțelor fiscale nu se perimează, pe când cea a creanțelor de drept comun se perimează într-un termen de 6 luni de la data îndeplinirii oricărui act de executare și în lipsa altor acte ulterioare de urmărire. Această dispoziție legală creează o stare de insecuritate a relațiilor dintre stat și persoanele fizice și juridice, contrar principiului securității raporturilor juridice. Tribunalul Vaslui — Secția civilă nu și-a exprimat opinia asupra excepției de neconstituționalitate ridicate, contrar prevederilor art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Guvernul apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile legale criticate sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze prezenta excepție. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 142 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, care au următorul cuprins: „(4) Executarea silită a creanțelor fiscale nu se perimează. ” Autorul excepției susține că dispozițiile legale criticate încalcă prevederile constituționale ale art. 16 alin. (1) și (2) privind egalitatea în drepturi, ale art. 21 privind accesul liber la justiție, ale art. 24 privind dreptul la apărare, ale art. 44 alin. (1) și (2) privind dreptul de proprietate privată, ale art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți și ale art. 124 privind înfăptuirea justiției. Totodată, sunt considerate a fi încălcate și prevederile art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, precum și cele ale art. 1 din Protocolul adițional la această Convenție. Examinând excepția de neconstituționalitate ridicată, Curtea constată că soluția legislativă criticată a mai fost suspusă controlului acesteia prin prisma unor critici identice, constatându-se constituționalitatea ei. Astfel, prin Decizia nr. 424 din 13 septembrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.029 din 21 noiembrie 2005, și Decizia nr. 432 din 21 octombrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.176 din 13 decembrie 2004, Curtea a statuat că neperimarea executării silite a creanțelor fiscale, reglementare derogatorie de la dreptul comun, este în deplin acord cu Legea fundamentală, legiuitorul, în temeiul art. 126 alin. (2) din Constituție, „fiind îndreptățit să stabilească norme de procedură speciale, derogatorii de la regulile generale, determinate de anumite situații speciale. în cazul de față, situația specială a fost determinată de faptul că obiectul executării silite îl constituie încasarea creanțelor fiscale ce constituie surse ale bugetului de stat, ceea ce reprezintă un interes general”. Curtea, cu aceleași ocazii, a statuat că soluția legislativă criticată este o expresie a textului art. 135 alin. (2) din Constituție, potrivit căruia „statul are obligația să acționeze pentru apărarea intereselor generale ale societății, iar agenții economici trebuie să se integreze cadrului constituțional, în concordanță cu interesul public la care statul este obligat să vegheze”. De asemenea, neperimarea executării silite a creanțelor fiscale nu încalcă art. 16 din Constituție. în acest sens s-a statuat că, „spre deosebire de regula generală cuprinsă în art. 389 din Codul de procedură civilă, care se referă la orice persoană fizică sau juridică care are calitatea de creditor sau debitor, dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 au în vedere subiecte calificate ale raportului juridic fiscal, și anume statul, unitățile administrativ-teritoriale, contribuabilul, precum și alte persoane care dobândesc drepturi și obligații în cadrul acestui raport”. Curtea a mai statuat că, „în ceea ce privește susținerea autorului excepției potrivit căreia neperimarea executării silite a creanțelor fiscale restrânge în mod nejustificat dreptul la apărare al debitorului unei astfel de creanțe, Curtea reține că debitorul are posibilitatea de a utiliza calea de atac a contestației împotriva oricărui act de executare și de a-și valorifica, în acest cadru, toate drepturile procesuale, dovedind netemeinicia pretențiilor creditorului. în aceste condiții, dispozițiile art. 53 din Constituție nu sunt incidente în cauză, „întrucât acestea sunt aplicabile numai în ipoteza în care există o restrângere a exercitării drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor, restrângere care, astfel cum s-a arătat anterior, nu s-a constatat”. Soluțiile Curții Constituționale pronunțate în cauzele respective, precum și considerentele care au stat la baza lorîși păstrează valabilitatea și în cauza de față, întrucât nu se invocă elemente noi de natură să determine schimbarea jurisprudenței. în fine, Curtea reține că autorul excepției invocă în susținerea acesteia prevederile art. 21, art. 44 și art. 124 din Constituție, precum și art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale și art. 1 din Protocolul adițional la această Convenție, fără, însă, a motiva în ce anume constă această încălcare. în lipsa unei motivări, Curtea nu se poate substitui autorului excepției ca pe cale de deducție să formuleze, respectiv să răspundă unor posibile critici de neconstituționalitate. în consecință, în această ordine de idei, textele menționate mai sus nu au incidență în soluționarea prezentei excepții. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 142 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Urbantrans” — S.A. Bârlad în Dosarul nr. 681/189/2008 al Tribunalului Vaslui — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 12 ianuarie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Benke Kăroly MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ 5 DECIZIA Nr. 35 din 14 ianuarie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2001 privind sancționarea unor fapte săvârșite în afara teritoriului țării de cetățeni români sau de persoane fără cetățenie domiciliate în România loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean luliana Nedelcu Oana Cristina Puică — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr.112/2001 privind sancționarea unor fapte săvârșite în afara teritoriului țării de cetățeni români sau de persoane fără cetățenie domiciliate în România, excepție ridicată de Petrea Adam în Dosarul nr. 3.333/229/2008 (număr în format vechi 257/2009) al Tribunalului Ialomița — Secția penală. La apelul nominal lipsește autorul excepției, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând, în acest sens, jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în_ vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 27 mai 2009, pronunțată în Dosarul nr. 3.333/229/2008 (număr în format vechi 257/2009), Tribunalul Ialomița — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2001 privind sancționarea unor fapte săvârșite în afara teritoriului țării de cetățeni români sau de persoane fără cetățenie domiciliate în România, ale art. 70 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 și ale art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2001. Excepția a fost ridicată de PetreaAdam cu ocazia soluționării apelului împotriva unei sentințe penale de condamnare pentru săvârșirea infracțiunilor prevăzute și pedepsite de art. 70 alin. (1) din Ordonanța de urgență ’a Guvernului nr. 105/2001, de art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2001 și de art. 293 alin. (1) din Codul penal. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 și Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2001, în ansamblul lor, aduc atingere dreptului la liberă circulație, precum și dispozițiilor constituționale referitoare la rolul și structura Parlamentului și la delegarea legislativă, întrucât, pe de o parte, nu este justificată urgența adoptării lor, iar pe de altă parte, dreptul la liberă circulație nu poate face obiectul reglementării prin ordonanță de urgență. Mai arată că prevederile art. 70 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 și ale art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2001 încalcă libertatea individuală și dreptul la liberă circulație. Tribunalul Ialomița — Secția penală apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, deoarece dispozițiile de lege criticate nu încalcă prevederile din Legea fundamentală invocate de autorul excepției. Face trimitere, în acest sens, la Deciziile Curții Constituționale nr. 220/2005 și nr. 169/2006. Potrivit art. 30 alin. (î) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2001, ale art. 70 alin. (1) diri Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 și ale art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2001 sunt constituționale, întrucât nu încalcă prevederile din Legea fundamentală invocate. Face trimitere, în acest sens, la Decizia Curții Constituționale nr. 106/2006. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 8 mai 2002, precum și dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2001 privind sancționarea unor fapte săvârșite în afara teritoriului țării de cetățeni români sau de persoane fără cetățenie domiciliate în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 549 din 3 septembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 252/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 9 mai 2002. Dispozițiile art. 70 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 și ale art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2001 sunt criticate distinct de autorul excepției și au următorul cuprins: — Art. 70 alin. (1) din Ordonanța de’urgență a Guvernului nr. 105/2001: „Intrarea sau ieșirea din țară prin trecerea ilegală a frontierei de stat constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani. — Art.1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2001: „Intrarea sau ieșirea dintr-un 'stat străin prin trecerea ilegală a frontierei acestuia, săvârșită de către un cetățean român sau de o persoană fără cetățenie domiciliată pe teritoriul României, constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani”. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 în susținerea neconstituționalității acestor prevederi de lege, autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 20 referitoare la preeminența tratatelor internaționale privind drepturile omului asupra reglementărilor interne, ale art. 23 alin. (1) referitoare la libertatea individuală, ale art.25 privind dreptul la liberă circulație, ale art. 61 alin. (1) referitoare la rolul și structura Parlamentului, ale art. 115 alin. (4) și (6) privind delegarea legislativă și ale art. 148 referitoare la integrarea în Uniunea Europeană. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2001 au mai fost supuse controlului instanței de contencios constituțional prin raportare la aceleași prevederi din Legea fundamentală, invocate și în prezenta cauză, și față de critici similare. în acest sens sunt, de exemplu, Decizia nr. 341 din 21 septembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 924 din 11 octombrie 2004, Decizia nr. 347 din 28 iunie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 779 din 26 august 2005, și Decizia nr. 106 din 9 februarie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 23 februarie 2006, prin care Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiate criticile de neconstituționalitate aduse dispozițiilor de lege criticate, pentru motivele acolo arătate. întrucât nu au apărut elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziilor menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Dispozițiile art. 20, ale art. 23 alin. (1), ale art. 25 și ale art. 148 din Legea fundamentală nu se aplică. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 112/2001 privind sancționarea unor fapte săvârșite în afara teritoriului țării de cetățeni români sau de persoane fără cetățenie domiciliate în România, excepție ridicată de Petrea Adam în Dosarul nr. 3.333/229/2008 (număr în format vechi 257/2009) al Tribunalului Ialomița — Secția penală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 ianuarie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Oana Cristina Puică HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei nr. 21 la Hotărârea Guvernului nr. 908/2002 privind atestarea domeniului public al județului Vrancea, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Vrancea în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. 21 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Dumbrăveni” la Hotărârea Guvernului nr. 908/2002 privind atestarea domeniului public al județului Vrancea, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Vrancea, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 și 663 bis din 6 septembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 29 ianuarie 2010. Nr. 71. ’ *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI 7 HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli actualizat pe anul 2009 al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 47 alin. (5) și (7) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli actualizat pe anul 2009 al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, operatorul economic poate efectua cheltuieli totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție si se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei. ’ (2) Contravenția se constată de către organele de control financiar ale statului, împuternicite conform legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. (3) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan » Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 10 februarie 2010. Nr. 96. ' 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 ANEXĂ*) MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII COMPANIA NAȚIONALĂ DE AUTOSTRĂZI Șl DRUMURI NAȚIONALE DIN ROMÂNIA—S.A. București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 Cod unic de înregistrare: 16054368/15.01.2004 Nr. de ordine în registrul comerțului: J40/552/15.01.2004 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI actualizat pe anul 2009 mii lei BVC INDICATOR Nr. rd. ACTUALIZAT 2009 0 1 2 3 4 A. VENITURI Șl SURSE (l+ll+lll) 1 9.219.835,98 1. VENITURI TOTALE 2 1.628.197,00 1 Venituri din exploatare - total, din care: 3 1.627.153,60 a) venituri proprii 4 848.400,60 transferuri curente pentru întreținerea b) infrastructurii rutiere S 456.702,00 transferuri de capital pentru dezvoltarea c) infrastructurii rutiere 6 173.855,00 Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă credit extern BIRD SWAP d) preluat de MFP începând cu 01.01.2009 7 148.196,00 sume repartizate din Fondul National de e) Dezvoltare pentru reparații capitale 8 2 Venituri financiare - total, din care: 9 1.043,40 a) venituri proprii 10 1.043,40 3 Venituri extraordinare 11 Fonduri alocate prin Fondul de Solidaritate a) al Uniunii Europene 12 II. SURSE DE LA BUGETUL STATULUI 13 5.065.665,00 1 Transferuri interne 14 3.190.860,00 a) cofinanțare împrumuturi rambursabile 15 154.118,00 cofinantare fonduri nerambursabile (cheltuieli neeligibile ISPA + programe PHARE si alte programe cu finanțare b) nerambursabila+ cheltuieli neeligibile FC) 16 74.626,00 cofinantare fonduri nerambursabile (programe ISPA: cheltuieli eligibile si c) neeligibile) 17 173.127,00 investiții (investiții ale agenților economici cu d) capital de stat) 18 2.788.989,00 Sume repartizate din Fondul National de 2 Dezvoltare pentru investiții 19 Rambursări de credite, plăți de dobânzi și 3 comisioane la credite externe 20 164.933,00 a) Rambursări de credite 21 114.868,00 b) Plăți de dobânzi 22 49.236,00 c) Comisioane 23 829,00 Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă: contribuția Guvernului României la intrările de credite externe contractate de stat/cu garanția statului 4 preluate de MFP începând cu 01.01.2009 24 740.131,00 Proiecte cu finanțare din fonduri externe 5 nerambursabile, din care: 25 969.741,00 a) Programe FEDR 26 110.000,00 *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/16.II.2010 9 b) Programe FC 27 848.085,00 Alte facilități și instrumente postaderare C) (ITHACA) 28 11.656,00 III. ALTE SURSE 29 2.535.160,98 Intrări de credite externe contractate de stat/cu garanția statului (nepreluate de MFP incepând cu 1 01.01.2009) 30 146.618,00 Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă: intrări de credite externe contractate de stat/cu garanția statului preluate 2 de MFP începând cu 01.01.2009 31 604.878,00 3 Fonduri externe nerambursabile 32 537.995,00 Credite contractate în nume propriu pentru 4 rambursări 33 833.649,33 5 Credite contractate pentru exploatare 34 347.432,78 Alte fonduri nerambursabile (cheltuieli eligibile și 6 neeligibile) 35 55.400,87 7 Credite programe calamități, prin bugetul M.T. 36 8 Alte surse proprii pentru investiții* 37 9.187,00 B. CHELTUIELI Șl UTILIZĂRI SURSE(IV+V+VI) 38 9.222.253,21 IV. CHELTUIELI TOTALE: 39 1.628.197,00 1 Cheltuieli din exploatare - total, din care: 40 1.524.831,94 a) cheltuieli materiale 41 85.124,00 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 42 8.050.00 c) cheltuieli cu personalul, din care: 43 217.265,76 c1) salarii 44 157.597,87 c2) contracte de mandat 45 80,30 c3) cheltuieli cu asigurările și protecția socială, din care: 46 41.784,00 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 47 32.797.00 - cheltuieli privind contribuția de asigurări pentru șomaj 48 788,00 -cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 49 8.199,00 c4) alte cheltuieli cu personalul, din care: 50 17.803,59 - cheltuieli sociale prevăzute prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din care: 50a 3.112,00 1 - tichete de cresa potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 50 a1 15,84 2 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 50 a2 1.447,77 - fonduri speciale aferente fondului de salarii 50b 2.921,00 - fond accidente de muncă și boli profesionale 50b1 265,00 - fond garantare creanțe salariați 50b2 394,00 - fond persoane cu handicap 50b3 922,00 - contribuții pentru concedii și indemnizații 50b4 1.340,00 - tichete de masă 50 c 11.770,59 - tichete de vacanță 50 d amortizarea imobilizărilor corporale și d> necorporale 51 12.440,00 e) alte cheltuieli de exploatare, din care: 52 1.201.952.18 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/16.II.2010 -cheltuieli privind prestațiile externe, din care: 53 1.201.952,18 - cheltuieli de protocol, din care: 54 120,00 - tichete de cadou potrivit Legii nr 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 54a - cheltuieli de reclamă și publicitate, din care: 55 58.00 - tichete de cadou pentru cheltuieli de reclamă și publicitate, potrivit Legii nr193/2006, cu modificările și completările ulterioare 55a - tichete de cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 55b - cheltuieli cu sponsorizarea 56 - alte cheltuieli, din care: 57 - taxa pentru activitatea de exploatare a resurselor minerale 58 - redevența din concesionarea bunurilor publice 59 2 Cheltuieli financiare - total, din care: 60 103.365,06 a) cheltuieli privind dobânzile 61 103.365.06 b) alte cheltuieli financiare 62 3 Cheltuieli extraordinare 63 V. INVESTIȚII 64 6.419.743,87 1 plăti din cofinanțare împrumuturi rambursabile 65 154.118,00 plăți din cofinanțare fonduri nerambursabile (cheltuieli neeligibile ISPA + programe PHARE și alte programe cu finanțare nerambursabilă+ 2 cheltuieli neeligibile FC ) 66 74.626.00 plăți din cofinanțare fonduri nerambursabile 3 (programe ISPA) 67 228.527.87 plăți din intrări de credite externe contractate de stat/cu garanția statului (nepreluate de MFP 4 începând cu 01.01.2009) 68 146.618,00 plăți din intrări de credite externe contractate de stat/cu garanția statului preluate de MFP 5 începând cu 01.01.2009 69 604.878,00 6 plăți din fonduri externe nerambursabile 70 537.995.00 7 rambursări credite externe 71 114.868,00 8 dobânzi și comisioane 72 50.065,00 plăți din transferuri și din Fondul Național de 9 Dezvoltare pentru investiții 73 2.788.989.00 10 plăți din surse proprii pentru investiții* 74 9.187,00 plăți din credite programe calamități, prin bugetul 11 M.T. 75 sold fonduri nerambursabile (cheltuieli eligibile și 12 neeligibile) 76 13 lucrări de investiții: finanțare credit furnizor** 77 plăți din cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă: contribuția Guvernului României la intrările de credite externe contractate de stat/cu garanția statului preluate 14 de MFP începând cu 01.01.2009 78 740.131.00 plăți din proiecte cu finanțare din fonduri externe 15 nerambursabile (FC. FEDR, ITHACA) 79 969.741,00 VI. UTILIZĂRI SURSE 80 1.183.499,34 restituire credite contractate în nume propriu și 1 plăți efecte comerciale 81 976.064,96 datorii aferente activității de întreținere înregistrate în contul de profit și pierdere la 31.12.2008 și bilanțul la 31.12.2008 și plătite în 2 anul 2009 82 207.434.38 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 11 VII. REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) 83 VIII. IMPOZIT PE PROFIT 84 PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IX. IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: 85 1. Rezerve legale 86 Acoperirea pierderilor contabile din anii 2. precedenti 87 Alte rezerve reprezentând facilități fiscale 3. prevăzute de lege 88 Constituirea surselor proprii de finanțare pentru proiectele cofinanțate din împrumuturi externe, precum și pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plății dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor împrumuturi 4. externe 89 5. Alte repartizări prevăzute de lege 90 Profit contabil rămas după deducerea sumelor 6. de la rd. 87, 88, 89, 90 si 91 91 Participarea salariatilor la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de baza mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în 7. exercițiul financiar de referință 92 Minim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cadrul regiilor autonome, ori dividende în cazul societăților/companiilor naționale și societăților cu capital integral sau 8. majoritar de stat 93 Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte rezerve și 9. constituie sursa proprie de finanțare 94 X. DATE DE FUNDAMENTARE 95 1 Venituri totale 96 1.628.197,00 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 97 1.628.197,00 3 Număr prognozat de personal la finele anului 98 6 628 4 Nr. mediu de salariați total 99 6.405 5 Fond de salarii din care: 100 157.597,87 fondul de salarii aferent personalului angajat a? pe bază de contract individual de muncă 101 157.581,00 b) alte cheltuieli cu personalul 102 16.87 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană} 103 2 050,23 Productivitatea muncii pe total personal 7 mediu (unități fizice/persoană) 104 1,850 Cheltuieli totale ta 1000 lei venituri totale 8 (cheltuieli totale/venituri totalex1000) 105 1.000.00 9 Plăți restante 106 ■prețuri curente 107 437.650,40 -prețuri comparabile 108 437.650,40 10 Creanțe restante 109 -prețuri curente 110 44.276,32 -prețuri comparabile 111 44.276,32 Indicator fizic = km echivalenți de drum întreținut/pers. •Valorile prevăzute nu sunt incluse în total "venituri și surse" și în total "cheltuieli și utilizări", deoarece se suportă din amortizarea înscrisă la rd." amortizarea imobilizărilor ••Având in vedere ca plățile aferente lucrărilor in sistem credit furnizor vor fi efectuate incepand cu anul 2011, valoarea cheltuielilor aferente acestor lucrări incepand cu anul 2009 va fi înscrisa in bugetul anului in care se vor efectua plățile. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 DECIZII ALE P RI M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMU L-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Cristian Apostol în funcția de secretar de stat la Ministerul Mediului si Pădurilor în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Cristian Apostol se numește în funcția de secretar de stat la Ministerul Mediului și Pădurilor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 15 februarie 2010. Nr. 93. GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Nagy losif în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 6 alin. (1) și (2) din Hotărârea Guvernului nr. 459/2005 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Nagy losif se numește în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 15 februarie 2010. Nr. 94 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI SI INTERNELOR J > ORDIN privind alocarea unor sume pentru compensarea creșterilor neprevizionate ale prețurilor combustibililor utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației în sistem centralizat, conform Ordonanței Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1)—(3) și ale art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației si internelor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă alocarea unor sume pentru compensarea creșterilor neprevizionate ale prețurilor combustibililor utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației în sistem centralizat corespunzător anului 2010 (ianuarie—februarie 2010), conform Ordonanței Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările și completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Sumele prevăzute la art. 1 se transferă bugetelor locale de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administrației și Internelor, pentru furnizorii de energie termică destinată populației. Art. 3. — Calculul cuantumurilor sumelor se face în baza ordinelor și deciziilor privind tarifele și prețurile locale de referință emise de autoritățile de reglementare competente, respectiv Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei și Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice. Art. 4. — Alocarea sumelor se va face cu respectarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, interimar, și al ministrului finanțelor publice nr. 252/2.917/2009 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice în sistem centralizat pentru populație. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat București, 9 februarie 2010. Nr. 34. ’ ANEXĂ SUME alocate pentru compensarea creșterilor neprevizionate ale prețurilor combustibililor utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației în sistem centralizat corespunzător anului 2010 (ianuarie—februarie 2010), conform Ordonanței Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările și completările ulterioare Cantitatea Cantitate anuală Compensare combustibil 2010 Sumă compensare de energie termică de energie termică (conform A.N.R.S.C.) combustibil Nr. estimată a fi estimată a fi unitar prevăzută în Legea Repartizare sume crt. Județul Localitatea furnizată populației furnizată populației bugetului de stat februarie 2010 în ianuarie--- conform A.N.R.S.C. pe anul 2010 februarie 2010 nr. 11/2010 (Gcal) (Gcal) lei/Gcal lei lei lei 1. Alba 1 --- Alba lulia 200 470 85,41 40.143 17.141 14.000 2. Arad 2-Arad 97.089 272.151 46,54 12.665.908 5.408.390 2.430.000 3 --- Chișineu Criș 398 1.000 79,84 79.840 34.092 28.000 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 Cantitatea Cantitate anuală Compensare combustibil 2010 Sumă compensare de energie termică de energie termică (conform A.N.R.S.C.) combustibil Nr. estimată a fi estimată a fi unitar prevăzută în Legea Repartizare sume crt. Județul Localitatea furnizată populației furnizată populației bugetului de stat februarie 2010 în ianuarie--- conform A.N.R.S.C. pe anul 2010 februarie 2010 nr. 11/2010 (Gcal) (Gcal) lei/Gcal lei lei lei 4 --- Pitești 109.090 250.900 100,14 25.125.126 10.728.523 4.664.000 3. Argeș 5 --- Bascov 1.294 3.978 83,98 334.072 142.650 115.000 6 --- Mărăcineni 578 1.700 69,77 118.609 50.646 41.000 4. Bacău 7 --- Bacău 52.741 165.530 64,96 10.752.829 4.591.498 1.963.000 8 --- Onești 18.695 53.000 74,20 3.932.600 1.679.235 593.000 5. Botoșani 9 --- Botoșani 32.254 81.680 79,23 6.471.506 2.763.358 1.592.000 6. Bihor 10 ---Oradea 152.272 446.807 46,80 20.910.568 8.928.891 3.043.000 11 --- Sânmartin 2.358 6.210 37,76 234.490 100.128 81.000 7. Brașov 12 ---Brașov 64.844 200.365 67,33 13.490.575 5.760.526 2.364.000 13 --- Făgăraș 9.845 31.500 82,47 2.597.805 1.109.272 347.000 8. Brăila 14 ---Brăila 50.996 138.720 94,60 13.122.912 5.603.533 2.060.000 9. Buzău 15 ---Buzău 51.233 147.550 109,00 16.082.950 6.867.480 2.385.000 16 ---Râmnicu Sărat 1.481 3.900 98,98 386.022 164.833 132.000 10. Caraș-Severin 17 --- Reșița 9.580 24.155 108,32 2.616.470 1.117.242 1.000.000 18 ---Călărași 1.943 5.000 85,97 429.850 183.548 147.000 11. Călărași 19 ---Lehliu-Gară 603 1.700 148,90 253.130 108.087 87.000 20 --- Oltenița 10.900 28.371 88,84 2.520.480 1.076.254 614.000 12. Cluj 21 --- Cluj-Napoca 108.812 346.750 96,28 33.385.090 14.255.559 4.973.000 22 --- Constanța 194.827 615.000 71,21 43.794.150 18.700.267 5.924.000 23 --- Medgidia 10.505 30.000 85,23 2.556.900 1.091.806 383.000 13. Constanța 24 --- Eforie 863 2.150 136,02 292.443 124.874 100.000 25 --- Mangalia 21.897 50.000 150,34 7.517.000 3.209.787 1.406.000 26 --- Năvodari 18.641 49.000 59,27 2.904.230 1.240.117 472.000 14. Dâmbovița 27 --- Târgoviște 17.910 52.000 97,21 5.054.920 2.158.470 944.000 15. Dolj 28 --- Craiova 166.690 423.000 33,80 14.297.400 6.105.044 2.906.000 29 - Calafat 5.196 15.000 114,60 1.719.000 734.019 505.000 16. Galați 30 --- Galați 167.182 455.611 66,15 30.138.668 12.869.324 4.722.000 17. Giurgiu 31 --- Giurgiu 33.709 84.000 86,57 7.271.880 3.105.120 1.246.000 32 --- Bolintin-Vale 1.260 3.415 81,47 278.220 118.801 96.000 18. Gorj 33 --- Motru 18.760 50.750 19,99 1.014.493 433.192 347.000 34 --- Cristuru Secuiesc 1.421 4.000 61,52 246.080 105.077 85.000 19. Harghita 35 --- Gheorgheni 9.456 28.500 61,80 1.761.300 752.082 250.000 36 --- Miercurea-Ciuc 22.243 70.000 101,29 7.090.300 3.027.585 962.000 37 --- Odorheiu Secuiesc 6.948 22.000 93,53 2.057.660 878.629 278.000 38 --- Deva 25.497 80.000 37,04 2.963.200 1.265.298 404.000 39 --- Brad 6.502 18.200 117,59 2.140.138 913.847 827.000 40 ---Aninoasa 0 300 26,95 8.085 3.452 0 20. Hunedoara 41 --- Vulcan 7.015 18.000 27,86 501.480 214.134 172.000 42 --- Petroșani 7.268 21.000 27,86 585.060 249.823 200.000 43 --- Lupeni 9.088 21.500 29,10 625.650 267.155 214.000 44 --- Criscior 328 800 117,59 94.072 40.169 33.000 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 105/16.11.2010 15 Cantitatea Cantitate anuală Compensare combustibil 2010 Sumă compensare de energie termică de energie termică (conform A.N.R.S.C.) combustibil estimată a fi estimată a fi prevăzută în Legea Repartizare sume Nr. Localitatea furnizată populației furnizată populației bugetului de stat februarie 2010 crt. Județul în ianuarie--- conform A.N.R.S.C. unitar pe anul 2010 februarie 2010 nr. 11/2010 (Gcal) (Gcal) lei/Gcal lei lei lei 614 1.460 152,60 222.796 95.135 77.000 45 --- Fete ■ 1 21. Ialomița 134.616 370.410 80,52 29.825.413 12.735.563 4.628.000 46 ■--- _________________ 22. lași ■jT^Pașcani____________ 14.059 35.000 90,65 3.172.750 1.354.776 545.000 23 Ilfov '48^Chitila______________ 244 500 58,11 29.055 12.407 10.000 -^TBaia Mare 1.819 5.000 80,16 400.800 171.143 137.000 24. Maramureș 77.697 209.000 12,10 2.528.900 1.079.850 402.000 25. Mehedinți 62.319 194.809 101,49 19.771.165 8.442.362 3.501.000 ___1argu muieb 26. Mureș ■^^Reghin 273 2.000 57,80 115.600 49.362 40.000 -^S”sighișoara 385 1.250 51,60 64.500 27.542 23.000 26.293 90.000 103,32 9.298.800 3.970.623 1.660.000 27. Neamț -__Piatra-Neamț "^^Târgu-Neamț 130 375 62,60 23.475 10.024 9.000 gg --- Balș 95 190 81,68 15.519 6.627 6.000 28. Olt "57^ Drăgănești-Olt 66 400 64,57 25.828 11.029 9.000 58 --- Caracal 13.034 43.000 91,26 3.924.180 1.675.640 508.000 59 --- Corabia 134 330 131,09 43.260 18.472 15.000 29. Prahova 60 --- Ploiești 145.859 389.686 57,01 22.215.999 9.486.315 4.051.000 61 --- Mizil 2.029 7.200 101,17 728.424 311.040 249.000 30. Sălaj 62 --- Zalău 1.492 3.826 94,16 360.256 153.831 124.000 31. Sibiu 63 --- Copșa Mică 166 480 39,36 18.893 8.067 7.000 64 --- Sibiu 3.296 11.420 23,13 264.145 112.791 91.000 65 --- Suceava 60.513 210.000 64,06 13.452.600 5.744.311 2.455.000 32. Suceava 66 --- Rădăuți 14.673 67.640 68,01 4.600.196 1.964.301 627.000 67 --- Șiret 2.080 5.500 82,30 452.650 193.283 155.000 68 ---Turnu Măgurele 12.835 35.000 78,57 2.749.950 1.174.239 431.000 33. Teleorman 69 ---Alexandria 25.843 92.980 93,04 8.650.859 3.693.949 1.027.000 70 --- Roșiori de Vede 6.498 19.000 84,51 1.605.690 685.636 235.000 71 --- Timișoara 260.222 724.336 70,38 50.978.768 21.768.125 7.820.000 34. Timiș 72 --- Lovrin 153 320 68,15 21.808 9.312 8.000 73 --- Sânnicolau Mare 2.676 7.400 78,37 579.938 247.636 199.000 35. Tulcea 74 --- Tulcea 42.694 111.826 80,10 8.957.263 3.824.785 1.961.000 75 --- Măcin 392 1.220 68,40 83.448 35.633 29.000 76 --- Râmnicu Vâlcea 81.602 245.000 33,96 8.320.200 3.552.757 863.000 36. Vâlcea 77 --- Horezu 665 2.200 150,14 330.308 141.043 113.000 78--- Călimănești 1.722 5.500 5,79 31.845 13.598 11.000 79 --- Băile Olănești 459 1.500 196,42 294.630 125.808 101.000 80 --- Bârlad 234 1.710 80,25 137.228 58.597 47.000 37. Vaslui 81 - Huși 2.858 6.450 84,19 543.026 231.874 186.000 82 --- Vaslui 6.334 15.000 113,66 1.704.900 727.999 308.000 83 --- Negrești 75 150 89,45 13.418 5.729 5.000 38. Vrancea 84 --- Focșani 47.802 134.853 84,29 11.366.759 4.853.649 1.721.000 39. București 85 --- București 1.422.379 4.182.566 76,83 321.346.546 137.216.182 45.457.000 TOTAL: 4.008.227 11.562.150 829.735.088 354.300.000 131.000.000 ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) --- lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 440913 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105/16.11.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495