MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 100 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ> ¹⁵ februarie 2010 SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 6. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 143/2000 privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri și pentru completarea Legii nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanțelor și preparatelor Nr. Pagina 27. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind aprobarea nivelului comisioanelor de garantare pentru anul 2010.............................................. 9 stupefiante și psihotrope......................................... 2-3 79. — Hotărâre privind înființarea Comisiei de monitorizare a progreselor înregistrate de România în domeniul reformei sistemului judiciar și luptei împotriva corupției................................................ 4-6 95. — Hotărâre privind aprobarea Listei societăților naționale, companiilor naționale și societăților comerciale aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri la care se efectuează concedieri colective în anul 2010 și care vor beneficia de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2006 privind protecția socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării și reorganizării unor societăți naționale, regii autonome, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, precum și a societăților comerciale și regiilor autonome subordonate autorităților administrației publice locale .... 7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9. — Ordin al directorului general al Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat pentru aprobarea Catalogului național cu pachete, produse și profile de protecție INFOSEC................................... 8 15. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind aprobarea Catalogului oficial al soiurilor de plante de cultură din România pentru anul 2010.................. 8 31. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 480/2009 privind constituirea Comisiei pentru acordarea licențelor de depozit pentru semințele de consum .... 10 33/140/38/96. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului mediului și pădurilor, al ministrului administrației și internelor și al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea listei punctelor de trecere a frontierei de stat în care este organizat control fitosanitar................................................. 11-12 47. — Ordin al ministrului afacerilor externe privind intrarea în vigoare a unor tratate internaționale .................. 12-13 64. — Ordin al ministrului sănătății pentru aprobarea listei naționale de medici cu specialitatea medicină de urgență sau anestezie terapie intensivă care activează inclusiv într-o structură prespitalicească și a listei naționale de ingineri auto, care pot face parte din comisiile de autorizare a furnizorilor privați de servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și de transport medical asistat și transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București și a serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD)....... 13-15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 5. — Circulară privind punerea în circulație, în scop numismatic, a unei monede din aur cu tema „Istoria aurului — Tezaurul gepidic de la Someșeni, Cluj”....... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 100/15.11.2010 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 9 9 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 143/2000 privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri și pentru completarea Legii nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanțelor și preparatelor stupefiante și psihotrope Având în vedere pericolul pe care îl prezintă pentru sănătatea publică consumul anumitor plante și substanțe, din cauza intoxicărilor pe care le produc și riscului de abuz, luând în considerare numărul mare de persoane care se prezintă la spital în urma consumului unor asemenea plante și substanțe, întrucât numărul magazinelor prin intermediul cărora se comercializează aceste plante și substanțe crește alarmant, ținând cont de faptul că orice întârziere determinată de parcurgerea procedurii legislative obișnuite ar putea afecta sănătatea sau viața unui mare număr de persoane, în special tineri, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie o situație de urgență și extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență: Art. I. — Legea nr. 143/2000 privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 362 din 3 august 2000, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,a) substanțe aflate sub control național — drogurile și precursorii înscriși în tabelele-anexă nr. I—IV, care fac parte integrantă din prezenta lege; tabelele pot fi modificate prin hotărâre a Guvernului, prin înscrierea unei noi plante sau substanțe, prin radierea unei plante sau substanțe ori prin transferarea acestora dintr-un tabel în altul, la propunerea ministrului sănătății;”. 2. în tabelul nr. I, după substanța TMA-2 = 2,4,5- trimethoxyamphetamine se introduc următoarele plante și substanțe: „BZP (benzilpiperazină) CPP (clorofenilpiperazină) CP 47,497 = 2-(3-hidroxiciclohexiI)- 5-(2-metiloctan-2-il) fenol CP 47.497-C6 = 2-(3-hidroxiciclohexi l)-5-(2-meti lheptan-2-il) fenol CP 47,497-C8= 2-(3-hidroxiciclohexil)-5-(2-metilnonan-2-il) fenol CP 47,497-C9= 2-(3-hidroxiciclohexil)-5-(2-metildecan-2-il) fenol DOC (2,5-dimetoxi-4-cloroamfetamina) = 1 -(4-clor-2,5- dimetoxi-fenil) propan-2-amina DOI (2,5-dimetoxi-4-iodoamfetamina) = 1-(2,5-dimetoxi-4- iodofenil)-propan-2-amina Fluorometcatinona (flefedrona) = 1-(fluorofenil)-2- (metilamino) propan-1-ona Indanilamfetamina JWH-018 = Naftalen-1 -il-(1-pentilindol-3-il) metanona 4-metilmetcatinona (mefedrona) = 1-(4-metilfenil)-2- metilaminopropan-1-ona 4-metoximetcatinona (metedrona) = 1-(4-metoxifenil)-2- (metilamino) propan-1-ona Oripavina Toate speciile din genul Psilocybe TFMPP (trifluorometilfenilpiperazina) Ș-ceto-MDMA (metilona) = 2-metilamino-1-(3,4- metilendioxifenil) propan-1-ona Ș-ceto-MBDB (butilona) = 1-(1,3-benzodioxol-5-il)-2- (metilamino) butan-1-ona.” 3. în tabelul nr. II, după substanța 2C-B = 4-bromo-2,5- dimethoxyphenethylamine se introduce următoarea substanță: „Bromo-dragonfly = 1-(8-Bromobenzodifuran-4-il)-2- aminopropan.” 4. în tabelul nr. III, după substanța ZOLPIDEM = N, N,6- trimethyl-2-p-tolylimidazol [1,2 = a] pyridin-3-acetamide se introduc următoarele plante și substanțe: „Acid ibotenic Amanita muscaria (L: Fr.) Lam. Amanita pantherina Amida acidului lisergic Toate speciile din genul Argyreia 7-hidroximitragynina Ibogaina Ketamina Muscimol Mitraginina Mitragyna speciosa Korth (Kratom) Nitrit de amil Nymphaea caerulea Sav. Turbina corymbosa (L.) Raf., Sin. Rivea corymbosa (L.) Hallier f. Salvinorin A-F Salvia divinorum Epling & Jâtiva Tabernanthe iboga (L.) Nutt.” 5. în tabelul nr. IV, după substanța Toluene se introduce următoarea substanță: „Gama-butirolactona (GBL) = Dihidrofuran-2(3H)-ona.” Art. II. — Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanțelor și preparatelor stupefiante și psihotrope, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.095 din MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 100/15.11.2010 3 5 decembrie 2005, cu completările ulterioare, se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, după litera d) se introduce o nouă literă, litera d¹), cu următorul cuprins: „d¹) plante și substanțe aflate sub control național — termen desemnând plantele și substanțele cu proprietăți psihoactive, introduse în anexele la prezenta lege prin procedura națională prevăzută la art. 8 alin. (3);”. 2. La articolul 8, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) și (4), cu următorul cuprins: „(3) Plantele și substanțele nesupuse controlului internațional care, datorită proprietăților psihoactive, prezintă un risc pentru sănătatea publică se înscriu în secțiunea «Plante și substanțe aflate sub control național» din tabelele din anexa la prezenta lege, la propunerea Ministerului Sănătății. (4) Secțiunea «Plante și substanțe aflate sub control național» se actualizează ori de câte ori este necesar, prin hotărâre a Guvernului.” 3. La anexă, după secțiunea „Psihotrope” a tabelului I se introduce o nouă secțiune, secțiunea „Plante și substanțe aflate sub control național”, cu următorul cuprins: „PLANTE Șl SUBSTANȚE AFLATE SUB CONTROL NAȚIONAL 1. Acid ibotenic 2. Amanita muscaria (L: Fr.) Lam 3. Amanita pantherina 4. Amida acidului lisergic 5. Toate speciile din genul Argyreia 6. BZP (benzilpiperazina) 7. DOC (2,5-dimetoxi-4-cloroamfetamina) = 1 -(4-clor-2,5- dimetoxi-fenil) propan-2-amina 8. DOI (2,5-dimetoxi-4-iodoamfetamina) = 1-(2,5-dimetoxi-4- iodofenil)-propan-2-amina 9. CPP (clorofenilpiperazina) 10. CP 47,497 = 2-(3-hidroxiciclohexil)- 5-(2-metiloctan-2-il) fenol 11. CP 47.497-C6 = 2-(3-hidroxiciclohexil)-5-(2-metilheptan- 2-il) fenol 12. CP 47,497-C8= 2-(3-hidroxiciclohexil)-5-(2-metilnonan- 2-il) fenol 13. CP 47,497-C9= 2-(3-hidroxiciclohexil)-5-(2-metildecan- 2-il) fenol 14. Fluorometcatinona (flefedrona) = 1 -(fluorofenil)-2- (metilamino) propan-1-ona 15. Indanilamfetamina 16. JWH-018 = Naftalen-1 -il-(1 -pentilindol-3-il) metanona 17. 4-metilmetcatinona (mefedrona) = 1-(4-metilfenil)-2- metilaminopropan-1-ona 18. 4-metoximetcatinona (metedrona) = 1-(4-metoxifenil)-2- (metilamino) propan-1-ona 19. Muscimol 20. Nymphaea caerulea Sav. 21. Turbina corymbosa (L.) Raf., Sin. Rivea corymbosa (L.) Hallierf. 22. Toate speciile din genul Psilocybe 23. TFMPP (trifluorometilfenilpiperazina) 24. Ș-ceto-MDMA (metilona) = 2-metilamino-1-(3,4- metilendioxifenil) propan-1-ona 25. Ș-ceto-MBDB (butilona) = 1-(1,3-benzodioxol-5-il)-2- (metilamino) butan-1-ona.” 4. La anexă, după secțiunea „Psihotrope” a tabelului II se introduce o nouă secțiune, secțiunea „Plante și substanțe aflate sub control național”, cu următorul cuprins: „PLANTE Șl SUBSTANȚE AFLATE SUB CONTROL NAȚIONAL 1. Ibogaina 2. Ketamina 3. Mitragyna speciosa Korth (Kratom) 4. 7-hidroximitragynina 5. Mitraginina 6. Salvia divinorum Epling & Jâtiva 7. Salvinorin A-F 8. Tabernanthe iboga (L.) Nutt.” 5. La anexă, după secțiunea „Psihotrope” a tabelului III se introduce o nouă secțiune, secțiunea „Plante și substanțe aflate sub control național”, cu următorul cuprins: „PLANTE Șl SUBSTANȚE AFLATE SUB CONTROL NAȚIONAL 1. Bromo-dragonfly = 1-(8-Bromobenzodifuran-4-il)-2- aminopropan 2. Gama-butirolactona (GBL) = Dihidrofuran-2(3H)-ona 3. Nitritde amil” Art. III. — (1) în decurs de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, proprietarul, posesorul ori deținătorul cu orice titlu al plantelor și substanțelor prevăzute la art. I și II are obligația să distrugă, pe cheltuiala proprie, cu respectarea prevederilor legale, plantele și substanțele pe care le deține. (2) în perioada prevăzută la alin. (1), cultivarea, producerea, fabricarea, experimentarea, extragerea, prepararea, transformarea, oferirea, punerea în vânzare, vânzarea, distribuirea, livrarea cu orice titlu, trimiterea, transportul, procurarea, cumpărarea, introducerea sau scoaterea din țară, precum și importul ori exportul plantelor și substanțelor prevăzute de prezenta ordonanță de urgență sunt interzise, în conformitate cu prevederile Legii nr. 143/2000, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul sănătății, Cseke Attila p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat București, 10 februarie 2010. Nr. 6. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 100/15.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind înființarea Comisiei de monitorizare a progreselor înregistrate de România în domeniul reformei sistemului judiciar și luptei împotriva corupției în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Pentru monitorizarea îndeplinirii obiectivelor de referință cuprinse în Decizia Comisiei 2006/928/CE din 13 decembrie 2006 de stabilire a unui mecanism de cooperare și verificare a progresului realizat de România în vederea atingerii anumitor obiective de referință specifice în domeniul reformei sistemului judiciar și al luptei împotriva corupției, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L 354 din 14 decembrie 2006, prevăzute în anexa nr. 1, se înființează Comisia de monitorizare a progreselor înregistrate de România în domeniul reformei sistemului judiciar și luptei împotriva corupției, denumită în continuare Comisia MCV. (2) Comisia MCV prevăzută la alin. (1) este un organism interinstituțional, fără personalitate juridică, în coordonarea ministrului justiției. Art. 2. — Comisia MCV are următoarele atribuții principale: a) întocmește, ca urmare a recomandărilor cuprinse în Raportul Comisiei Europene către Parlamentul European și Consiliu din 22 iulie 2009 privind progresele realizate de România în cadrul mecanismului de cooperare și verificare, prevăzute în anexa nr. 2, și în baza propunerilor instituțiilor reprezentate în Comisia MCV, Planul de acțiune pe termen scurt pentru îndeplinirea obiectivelor de referință din cadrul MCV, denumit în continuare Planul de acțiune MCV, care va fi adoptat prin hotărâre a Guvernului, potrivit legii; b) monitorizează îndeplinirea măsurilor din Planul de acțiune MCV; c) aprobă rapoarte lunare, rapoarte periodice — o dată la două luni, raportul semestrial, precum și raportul anual; d) formulează propuneri privind modificarea și completarea Planului de acțiune MCV ori, după caz, elaborează un nou plan de acțiune MCV, care va fi adoptat prin hotărâre a Guvernului, potrivit legii. Art. 3. — Planul de acțiune MCV prevăzut la art. 2 lit. a) și d), precum și orice modificare și/sau completare ale/a acestuia se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiției. Art. 4. — (1) Comisia MCV este alcătuită din următoarele persoane: a) ministrul justiției; b) consilierul de stat pe probleme de justiție din aparatul propriu al primului-ministru; c) un secretar de stat din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, desemnat prin ordin al ministrului administrației și internelor; d) un secretar de stat din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, desemnat prin ordin al ministrului afacerilor externe; e) un secretar de stat din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, desemnat prin ordin al ministrului finanțelor publice; f) șeful Departamentului pentru Afaceri Europene; g) președintele Consiliului Superior al Magistraturii; h) președintele înaltei Curți de Casație și Justiție; i) procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție; j) procurorul șef al Direcției Naționale Anticorupție; k) președintele Agenției Naționale de Integritate. (2) Lucrările Comisiei MCV sunt conduse de ministrul justiției. Ărt. 5. — (1) Comisia MCV este convocată de către ministrul justiției lunar, până la data de 10 a fiecărei luni și ori de câte ori este necesar. (2) Comisia MCV se consideră legal reunită în prezența a cel puțin 7 dintre membrii săi. (3) Deciziile Comisiei MCV se iau prin consens. Art. 6. — (1) La lucrările Comisiei MCV pot participa, la invitația ministrului justiției, reprezentanți ai altor autorități sau instituții publice, altele decât cele prevăzute la art. 4 alin (1). (2) La lucrările Comisiei MCV în care pe ordinea de zi sunt supuse aprobării raportul semestrial și anual pot fi invitați de către ministrul justiției, în calitate de observatori, reprezentanți ai organizațiilor legal constituite din sectorul societății civile și ai mass-mediei sau ai organizațiilor profesionale ale magistraților. (3) Ordinea de zi a ședințelor Comisiei MCV prevăzute la alin. (2) va fi publicată pe pagina de internet a Ministerului Justiției, cu 5 zile înainte, cu indicarea locului, datei și orei de desfășurare. (4) Sintezele rapoartelor semestriale și anuale, care vor fi supuse aprobării Comisiei MCV, vor fi publicate pe pagina de internet a Ministerului Justiției împreună cu ordinea de zi menționată la alin. (3). Art. 7. — (1) în realizarea atribuțiilor prevăzute la art. 2, Comisia MCV adoptă decizii și recomandări. (2) Deciziile adoptate de către Comisie vor fi puse în aplicare, cu celeritate, de către instituțiile competente. (3) Ministrul justiției are obligația de a-l informa lunar sau ori de câte ori este necesar, în scris, pe primul-ministru cu privire la deciziile adoptate de Comisia MCV. Art. 8. — (1) Secretariatul Comisiei MCV este asigurat de maximum 5 persoane din cadrul Ministerului Justiției, desemnate prin ordin al ministrului justiției. (2) Secretariatul Comisiei MCV are următoarele atribuții: a) elaborează și supune aprobării Comisiei MCV rapoartele prevăzute la art. 2 lit. c); b) solicită informații fiecărei instituții implicate, în vederea elaborării rapoartelor; c) convocă membrii grupului tehnic de lucru ori de câte ori este nevoie, pentru clarificarea ori definitivarea rapoartelor; d) transmite rapoartele periodice și raportul anual, sub semnătura ministrului justiției, către Președintele României, către președinții celor două Camere ale Parlamentului și către primul-ministru; e) întocmește informările pentru primul-ministru, conform prevederilor art. 7 alin. (3), și le înaintează ministrului justiției; f) transmite, sub semnătura ministrului justiției, convocări membrilor Comisiei MCV și oricăror alte persoane care urmează să participe la ședințe ori la întâlnirile organizate cu prilejul misiunilor de experți ale Comisiei Europene; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 100/15.11.2010 5 g) elaborează minutele fiecărei întâlniri, inclusiv pentru întâlnirile organizate cu prilejul misiunilor de experți ale Comisiei Europene, care vor fi transmise spre aprobare tuturor membrilor prezenți și spre informare membrilor absenți; h) elaborează documentele-suport pentru discuțiile cu reprezentanții Comisiei Europene; i) solicită toate minutele întâlnirilor, elaborate de către reprezentanții instituțiilor evaluate de către Comisia Europeană; j) ori de câte ori instituțiile europene solicită informații ce sunt de competența altor instituții, secretariatul poate solicita acestora, în regim de urgență, dacă este cazul, date referitoare la subiectul în cauză; k) sesizează ministrul justiției în cazul în care intervin disfuncționalități de natură să afecteze calitatea documentelor elaborate de către Ministerul Justiției, în calitate de coordonator MCV, care, la rândul său, dacă este cazul, va informa primul-ministru cu privire la problemele intervenite. Art. 9. — (1) în sprijinul Comisiei MCV se constituie un grup tehnic de lucru care cuprinde experți din cadrul instituțiilor menționate la art. 4 alin. (1). (2) Fiecare instituție reprezentată în cadrul Comisiei MCV are obligația de a desemna prin dispoziție a conducătorului un expert și un supleant al acestuia în grupul tehnic de lucru. (3) Grupul tehnic de lucru va fi coordonat de secretariatul Comisiei MCV, prevăzut la art. 8. Art. 10. — (1) Membrii grupului tehnic de lucru au obligația de a transmite în format electronic un raport privind măsurile din sfera de competență a instituției pe care o reprezintă până la data de 15 a fiecărei luni, cuprinzând evoluțiile înregistrate în luna anterioară celei pentru care se face raportarea. în cazul în care membrii grupului tehnic de lucru nu oferă la termenul stabilit informațiile solicitate, secretariatul Comisiei MCV va informa despre aceasta ministrul justiției și conducătorul instituției din care fac parte. (2) Secretariatul Comisiei MCV va elabora o formă consolidată a raportului privind progresele înregistrate în realizarea măsurilor din cadrul Planului de acțiune MCV până la data de 25 a fiecărei luni, pentru luna anterioară celei în care se face raportarea, care va fi transmisă tuturor membrilor grupului tehnic de lucru, în format electronic, până în ultima zi calendaristică a fiecărei luni, pentru luna anterioară celei în care se face raportarea. (3) Raportul lunar va respecta în detaliu structura Planului de acțiune MCV. (4) Raportul lunar se aprobă de către Comisia MCV, care se va întruni până la data de 10 a fiecărei luni. Art. 11. — (1) Secretariatul Comisiei MCV elaborează rapoarte periodice o dată la două luni, precum și raportul semestrial privind evoluțiile înregistrate în perioada de referință, care se transmit pe suport hârtie și în format electronic tuturor instituțiilor reprezentate în cadrul Comisiei MCV. (2) Rapoartele periodice și raportul semestrial se aprobă de către Comisia MCV. (3) Rapoartele prevăzute la alin. (1), astfel aprobate, vor fi transmise de către Ministerul Justiției, spre informare, Președintelui României, primului-ministru și președinților celor două Camere ale Parlamentului. Art. 12. — (1) Secretariatul Comisiei MCV va elabora raportul anual privind evoluțiile înregistrate în perioada de referință, care va fi transmis, pe suport hârtie și în format electronic, tuturor instituțiilor reprezentate în cadrul Comisiei MCV. (2) Raportul anual se aprobă de către Comisia MCV. (3) Raportul prevăzut la alin. (1), astfel aprobat, va fi transmis de către Ministerul Justiției, spre informare, Președintelui României, primului-ministru și președinților celor două Camere ale Parlamentului. Art. 13. — în termen de 10 zile de la numirea persoanelor prevăzute la art. 9 alin. (1) și (2), Ministerul Justiției va înainta Guvernului, spre adoptare, proiectul de hotărâre pentru aprobarea Planului de acțiune MCV, întocmit de către Comisia MCV. Art. 14. — (1) în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, conducătorii instituțiilor reprezentate în Comisia MCV vor emite documentele de desemnare a secretarilor de stat prevăzuți la art. 4 alin. (1) lit. b)—d) și a membrilor grupului tehnic de lucru, în condițiile art. 9 alin. (2). (2) Dispozițiile de numire cu privire la persoanele desemnate în condițiile alin. (1) se transmit ministrului justiției în termen de cel mult 3 zile de la semnare. Art. 15. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 16. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă pct. 5 lit. b din Planul de acțiune pentru îndeplinirea condiționalităților din cadrul mecanismului de cooperare și verificare a progresului realizat de România în domeniul reformei sistemului judiciar și al luptei împotriva corupției, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.346/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 765 din 12 noiembrie 2007. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul justiției, Cătălin Marian Predoiu p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 5 februarie 2010. Nr. 79. ’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 100/15.11.2010 ANEXA Nr. 1 OBIECTIVELE DE REFERINȚĂ instituite în cadrul Mecanismul de cooperare și verificare Potrivit art. 1 din Decizia Comisiei 2006/928/CE din 13 decembrie 2006 de stabilire a unui mecanism de cooperare și de verificare a progresului realizat de România în vederea atingerii anumitor obiective de referință specifice în domeniul reformei sistemului judiciar și al luptei împotriva corupției, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L 354 din 14 decembrie 2006 p. 0058—0060, „în fiecare an, până la 31 martie cel târziu, iar în primul an la 31 martie 2007, România prezintă Comisiei un raport privind progresele realizate în vederea atingerii fiecăruia dintre obiectivele de referință enumerate în anexă”. Obiectivele de referință pe care România trebuie să le atingă, potrivit anexei la Decizia Comisiei 2006/928/CE sunt următoarele: 1. garantarea unui proces judiciar mai transparent și mai eficient totodată, în special prin consolidarea capacităților și a responsabilizării Consiliului Superior al Magistraturii. Raportarea și evaluarea impactului noilor coduri de procedură civilă și penală; 2. înființarea, conform celor prevăzute, a unei agenții pentru integritate cu responsabilități în domeniul verificării patrimoniului, al incompatibilităților și al conflictelor de interese potențiale, precum și cu capacitatea de a adopta decizii obligatorii care să poată duce la aplicarea unor sancțiuni disuasive; 3. continuarea, în baza progreselor realizate deja, a unor anchete profesioniste și imparțiale cu privire la acuzațiile de corupție la nivel înalt; 4. adoptarea unor măsuri suplimentare de prevenire și combatere a corupției, în special în cadrul administrației locale. ANEXA Nr. 2 RECOMANDĂRI cuprinse în Raportul Comisiei Europene către Parlamentul European și Consiliu din 22 iulie 2009 privind progresele realizate de România în cadrul Mecanismului de cooperare și verificare „(...) Comisia invită România să întreprindă acțiuni în următoarele domenii: în ceea ce privește noile coduri: • să efectueze o evaluare amănunțită a impactului celor 4 coduri asupra funcționării sistemului judiciar și asupra organizării instanțelor și parchetelor și să cuantifice mijloacele bugetare necesare punerii lor în aplicare; • să realizeze o consultare publică cu privire la Codul de procedură civilă și la Codul de procedură penală și să le adopte cât mai curând; • să faciliteze intrarea rapidă în vigoare a celor 4 coduri, prin adoptarea unei legi de punere în aplicare care să asigure coerența cadrului legislativ. în ceea ce privește reforma sistemului judiciar: • să pună în aplicare, în ceea ce privește resursele umane, o abordare flexibilă, bazată pe priorități, concretizată pe termen scurt prin luarea de măsuri de urgență, precum transferarea posturilor vacante acolo unde este mai mare nevoie de ele (inclusiv efectuarea de transferuri între grade de jurisdicție diferite), prin transferarea sarcinilor administrative personalului auxiliar, introducând manageri de instanță și, pe termen mediu și lung, prin elaborarea unei scheme de personal adaptate nevoilor sistemului judiciar, prin efectuarea de simulări și previziuni în ceea ce privește numirile, transferurile de personal, detașările și pensionările; • să consolideze transparența și răspunderea Consiliului Superior al Magistraturii, inclusiv prin asumarea de către Consiliu a responsabilității care îi revine, și anume de a avea o abordare mai proactivă în privința recrutărilor, a promovărilor, a măsurilor disciplinare, a transferurilor de personal și a detașărilor și prin publicarea hotărârilor motivate ale Consiliului într-un format clar și accesibil. în ceea ce privește unificarea jurisprudenței: • să întreprindă măsurile adecvate ca urmare a recomandărilor Grupului de lucru privind individualizarea pedepselor pentru infracțiunile de corupție; • să consolideze rolul înaltei Curți de Casație și Justiție în unificarea jurisprudenței, inclusiv prin simplificarea procedurii care se aplică în cazul recursurilor, în vederea interpretării și aplicării legii în mod coerent, precum și prin elaborarea de orientări privind pedepsele pentru infracțiunile de corupție. în ceea ce privește combaterea corupției la nivel înalt: • să asigure faptul că procedura prin care se permite începerea urmăririi penale care vizează membri ai Parlamentului care sunt foști și actuali membri ai Guvernului este aplicată uniform și rapid de către Parlamentul României; • să monitorizeze eficiența sistemului judiciar în ceea ce privește judecarea cazurilor de corupție la nivel înalt; • să asigure stabilitatea cadrului legal pentru combaterea corupției la nivel înalt, inclusiv în contextul noilor coduri; • să adopte o lege care să prevadă eliminarea suspendării judecării cauzelor atunci când se invocă excepții de neconstituționalitate. în ceea ce privește activitățile Agenției Naționale de Integritate: • să continue să obțină rezultate în ceea ce privește verificarea averilor, a incompatibilităților și a conflictelor de interese; • să asigure faptul că organismele judiciare și disciplinare întreprind în timp util măsurile adecvate în ceea ce privește cauzele înaintate de Agenția Națională de Integritate referitoare la averi nejustificate, la incompatibilități și la conflicte de interese. în ceea ce privește combaterea corupției de la nivel local: • să urmărească îmbunătățirea coordonării strategiei naționale anticorupție, pentru a permite o mai bună identificare a punctelor vulnerabile și a domeniilor care prezintă riscuri, astfel încât să fie elaborate strategii de atenuare prioritare la toate nivelurile; • să continue punerea în aplicare a strategiilor locale elaborate de către procuratură, adaptate la necesitățile locale, și să asigure o mai mare eficacitate a acestora; • să accelereze întreprinderea de măsuri de prevenire a corupției în sectoarele vulnerabile, organismele centrale și cele locale coordonându-se în acest sens. Comisia invită România să continue procesul de reformă și să pună în aplicare recomandările pe care i le-a făcut. Comisia va sprijini și va monitoriza anul viitor pe această bază progresele realizate. Este nevoie de presiuni continue pentru a se obține rezultate, iar Comisia invită celelalte state membre să continue să acorde asistență României și să o ajute să realizeze progrese. în ceea ce o privește, Comisia va continua să sprijine eforturile României, prin dialog politic și tehnic și prin furnizarea de expertiză adecvată, dacă este necesar.” 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 100/15.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea Listei societăților naționale, companiilor naționale și societăților comerciale aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri la care se efectuează concedieri colective în anul 2010 și care vor beneficia de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2006 privind protecția socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării și reorganizării unor societăți naționale, regii autonome, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, precum și a societăților comerciale și regiilor autonome subordonate autorităților administrației publice locale în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116/2006 privind protecția socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării și reorganizării unor societăți naționale, regii autonome, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, precum și a societăților comerciale și regiilor autonome subordonate autorităților administrației publice locale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 171/2007, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Lista societăților naționale, companiilor naționale și societăților comerciale aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri la care se efectuează concedieri colective în anul 2010 și care vor beneficia de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2006 privind protecția socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării și reorganizării unor societăți naționale, regii autonome, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, precum și a societăților comerciale și regiilor autonome subordonate autorităților administrației publice locale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 171/2007, cu modificările și completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 10 februarie 2010. Nr. 95. ’ Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ LISTA societăților naționale, companiilor naționale și societăților comerciale aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri la care se efectuează concedieri colective în anul 2010 și care vor beneficia de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2006 privind protecția socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării și reorganizării unor societăți naționale, regii autonome, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, precum și a societăților comerciale și regiilor autonome subordonate autorităților administrației publice locale Nr. Denumirea operatorului economic Nr. de persoane crt. 1. Compania Națională a Huilei --- S.A. Petroșani 1.600 2. Societatea Națională a Lignitului Oltenia --- S.A. Târgu Jiu 300 3. Societatea Comercială Complexul Energetic Rovinari --- S.A. 200 4. Societatea Comercială Complexul Energetic Turceni --- S.A. 250 5. Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice și Termice „Termoelectrica” --- S.A. București, 300 cu filialele societăți comerciale 6. Regia Autonomă pentru Activități Nucleare --- Drobeta-Turnu Severin 95 7. Societatea Comercială Electrocentrale București --- S.A. 500 8. Societatea Comercială Electrocentrale Deva --- S.A. 300 TOTAL: 3.545 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 100/15.11.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE J GUVERNUL ROMÂNIEI OFICIUL REGISTRULUI NAȚIONAL AL INFORMAȚIILOR SECRETE DE STAT ORDIN pentru aprobarea Catalogului național cu pachete, produse și profile de protecție INFOSEC în temeiul: — art. 1 alin. (4) lit. b) și art. 3 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 153/2002 privind organizarea și funcționarea Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, aprobată prin Legea nr. 101/2003, cu modificările și completările ulterioare; — art. 55 alin. (3) din Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 561/2009, directorul general al Oficiului Registrului Național al Art. 1. — Se aprobă Catalogul național cu pachete, produse și profile de protecție INFOSEC, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul directorului general al Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat nr. 274/2007 pentru Informațiilor Secrete de Stat emite prezentul ordin. aprobarea Catalogului național cu produse, profile și pachete de protecție INFOSEC — versiunea aprilie 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 din 7 mai 2007. Art. 3. — Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Directorul general al Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, Marius Petrescu București, 2 februarie 2010. Nr. 9. *) Anexa se comunică persoanelor juridice de drept public sau privat îndreptățite. MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind aprobarea Catalogului oficial al soiurilor de plante de cultură din România pentru anul 2010 Văzând Referatul de aprobare nr. 70.025 din 7 ianuarie 2010 al Direcției generale politici agricole, în baza prevederilor art. 31 alin. (1) și ale art. 37 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul și certificarea calității, comercializarea semințelor și a materialului săditor, precum și înregistrarea soiurilor de plante, în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Catalogul oficial al soiurilor de plante de cultură din România pentru anul 2010, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 25 ianuarie 2010. Nr. 15. ’ *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 100 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 100/15.11.2010 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind aprobarea nivelului comisioanelor de garantare pentru anul 2010 Având în vedere Referatul de aprobare nr. 100.637 din 27 ianuarie 2010 al Direcției generale buget-finanțe și fonduri europene, în temeiul art. 4 lit. c) din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, republicată, cu modificările ulterioare, al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 876/2005, cu modificările ulterioare, și al art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă nivelul comisioanelor de garantare datorate fondurilor de garantare de către persoanele fizice autorizate și asociațiile familiale constituite conform legii, pentru garanțiile existente în evidența fondului de garantare la 31 decembrie 2009, astfel: Nivelul comisioanelor Tipul de credit de garantare pentru anul 2010 a) Credite pe termen scurt acordate în scopul asigurării surselor 1,5% de finanțare necesare realizării producției conform art. 6 lit. a) din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, republicată, cu modificările ulterioare b) Credite pe termen scurt, mediu și lung acordate în scopul 1,5% realizării de investiții Tipul de proiect Proiecte finanțate din fonduri SAPARD, proiecte de investiții 1,5% neeligibile pentru finanțare din fonduri europene, aprobate prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, emis anual Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 5 februarie 2010. Nr. 27. ’ 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 100/15.11.2010 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 480/2009 privind constituirea Comisiei pentru acordarea licențelor de depozit pentru semințele de consum în baza Referatului de aprobare nr. 70.283 din 8 februarie 2010 al Direcției generale politici agricole, având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitării semințelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea și constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 149/2003, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 1 alin. (1)—(4) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitării semințelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea și constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit și pentru stabilirea contravențiilor și a modului de sancționare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 82/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. I. —Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 480/2009 privind constituirea Comisiei pentru acordarea licențelor de depozit pentru semințele de consum, cu modificările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 24 iulie 2009, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 9 februarie 2010. Nr. 31. ’ ANEXĂ (Anexa la Ordinul nr. 480/2009) COMISIA pentru acordarea licențelor de depozit pentru semințele de consum 1. Adrian Rădulescu președinte, secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale 2. Elena Tatomir membru, director --- Direcția politici în culturi de câmp din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale 3. Daniel Velicu membru, consilier superior --- Direcția politici în culturi de câmp din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale 4. Maria Lori Liră Marcu membru, auditor superior --- Direcția audit din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale 5. Marcela Alecu membru, consilier superior --- Direcția politici în culturi de câmp din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale --- asigură secretariatul 6. Sorin Dogaru membru, reprezentant al Asociației Depozitarilor de Cereale din România (A.D.C.E.R.) 7. Vasile Varvaroi membru, reprezentant al Asociației Depozitarilor de Cereale din România (A.D.C.E.R.) 8. Gelu Scutaru membru, reprezentant al Asociației Depozitarilor de Cereale din România (A.D.C.E.R.) 9. Viorel Matei membru, reprezentant al Federației Naționale a Producătorilor Agricoli din România (F.N.P.A.R.) 10. Nicolae Sitaru membru, reprezentant al Federației Naționale a Producătorilor Agricoli din România (L.A.P.A.R.) 11. Aurel Popescu membru, reprezentant al Federației Patronale din Industria Alimentară --- Romalimenta 12. Gheorghe Frâncu membru, reprezentant al Federației Patronale din Industria Alimentară --- Romalimenta 13. Gabriel Purice membru, reprezentant al Bursei Române de Mărfuri (B.R.M.) 14. Viorel Marin membru, Comisia de gradare 15. Adina Cristea membru, Comisia de gradare --- asigură secretariatul MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 100/15.11.2010 11 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE Nr. 33 din 11 februarie 2010 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Nr. 38 din 11 februarie 2010 MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR Nr. 140 din 11 februarie 2010 MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII Nr. 96 din 11 februarie 2010 ORDIN pentru aprobarea listei punctelor de trecere a frontierei de stat în care este organizat control fitosanitar Văzând Referatul de aprobare nr. 79.250 din 10 februarie 2010 al Agenției Naționale Fitosanitare din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, având în vedere prevederile art. 20 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor: — Hotărârii Guvernului nr. 1.913/2006 privind deschiderea Punctului de trecere a frontierei și a Biroului vamal de frontieră Rădăuți Prut (România)—Lipcani (Republica Moldova); — art. 13 din Ordonanța Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protecție împotriva introducerii și răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 214/2001, cu modificările și completările ulterioare; — art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 563/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protecție împotriva introducerii și răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România, cu modificările și completările ulterioare; — art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale; — art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare; — art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor; — art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, ministrul mediului și pădurilor, ministrul administrației și internelor și ministrul transporturilor și infrastructurii emit prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă lista punctelor de trecere a frontierei de stat în care este organizat control fitosanitar, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Structurile fitosanitare de inspecție în punctele de trecere a frontierei de stat a României sunt organizate și funcționează ca inspectorate de carantină fitosanitară vamală în subordinea Laboratorului Central pentru Carantină Fitosanitară. Art. 3. — Lista punctelor de trecere a frontierei de stat, prevăzute la art. 1, poate fi completată în funcție de necesități, cu condiția asigurării spațiilor și dotărilor necesare activității inspectoratelor de carantină fitosanitară vamală. Art. 4. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, al ministrului mediului și gospodăririi apelor, al ministrului administrației și internelor și al ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 810/2006/9/120/141/2007 pentru aprobarea punctelor de trecere a frontierei de stat prin care se efectuează importul, exportul și tranzitul de vegetale și produse vegetale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 9 februarie 2007, cu modificările și completările ulterioare. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru p. Ministrul mediului și pădurilor, Dan Cârlan, secretar de stat p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Ministrul transporturilor și infrastructurii Radu Mircea Berceanu 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 100/15.11.2010 ANEXĂ LISTA punctelor de trecere a frontierei de stat în care este organizat control fitosanitar Nr. Inspectoratul de crt. Județul carantină fitosanitară Punctul de lucru Tipul vamală 1. Constanța Constanța Constanța Nord P Constanța Sud P/ZL 2. lași lași Sculeni R Cristești F 3. Ilfov București Aeroportul Internațional Henri Coandă A 4. Galați Galați Giurgiulești R Galați Port P 5. Satu Mare Halmeu Halmeu R Halmeu Gară F 6. Suceava Dornești-Siret Dornești F Șiret R 7. Timiș/Mehedinți Timișoara Stamora F Moravița R Timișoara A Porțile de Fier I R 8. Vaslui Albița Albița R 9. Botoșani Rădăuți-Prut Rădăuți-Prut R NOTĂ: P — port, ZL — zonă liberă, F — feroviar, A— aeroport, R — rutier. MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE ORDIN privind intrarea în vigoare a unor tratate internaționale Constatând că România a îndeplinit procedurile legale interne și internaționale necesare pentru intrarea în vigoare a tratatelor enumerate mai jos, în temeiul art. 25 alin. (9) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, potrivit căruia prin ordin al ministrului afacerilor externe se face cunoscută intrarea în vigoare a tratatelor internaționale ratificate de România, care se publică, fără plată, în Monitorul Oficial al României, Partea I, ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin. Art. 1. — La data de 1 iulie 2009 a intrat în vigoare pentru România Convenția privind înființarea Biroului European al Radiocomunicațiilor (BER), încheiată la Haga la 23 iunie 1993 și amendată la Copenhaga la 9 aprilie 2002, ratificată prin Legea nr. 482/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 865 din 5 decembrie 2003. Art. 2. — La data de 1 august 2009 a intrat în vigoare pentru România Protocolul opțional, adoptat la New York la 18 decembrie 2002, la Convenția împotriva torturii și a altor pedepse ori tratamente cu cruzime, inumane sau degradante, adoptată la New York la 10 decembrie 2002, ratificat prin Legea nr. 109/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 300 din 7 mai 2009. Art. 3. — La data de 15 septembrie 2009 a intrat în vigoare pentru România Convenția internațională din 2001 privind răspunderea civilă pentru prejudicii provocate de poluare cu hidrocarburi de consum de la navele maritime (BUNKERS), adoptată la Londra la 23 martie 2001, la care România a aderat prin Legea nr. 108/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 284 din 30 aprilie 2009. Art. 4. — La data de 8 octombrie 2009 a intrat în vigoare pentru România Protocolul privind Registrul poluanților emiși și transferați, adoptat la Kiev la 21 mai 2003 și semnat de România la Kiev la 21 mai 2003, la Convenția privind accesul la informație, participarea publicului la luarea deciziei și accesul la justiție în probleme de mediu, semnată la Aarhus la 25 iunie MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 100/15.11.2010 13 1998, ratificat prin Legea nr. 112/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 21 mai 2009. Art. 5. — La data de 10 octombrie 2010 va intra în vigoare pentru România Codul european de securitate socială al Consiliului Europei, adoptat la Strasbourg la 16 aprilie 1964, ratificat prin Legea nr. 116/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 19 mai 2009. Art. 6. — La data de 15 octombrie 2009 a intrat în vigoare pentru România Convenția nr. 102/1952 a Organizației Internaționale a Muncii privind normele minime de securitate socială, adoptată la Geneva la 28 iunie 1952 în cadrul Conferinței generale a Organizației Internaționale a Muncii, ratificată prin Legea nr. 115/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 325 din 15 mai 2009. Art. 7. — La data de 1 noiembrie 2009 a intrat în vigoare pentru România Protocolul adițional, adoptat la Strasbourg la 28 ianuarie 2003, la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă și xenofobă săvârșite prin intermediul sistemelor informatice, ratificat prin Legea nr. 105/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278 din 28 aprilie 2009. Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi București, 21 ianuarie 2010. Nr. 47. ’ MINISTERUL SĂNĂTĂȚII s ORDIN pentru aprobarea listei naționale de medici cu specialitatea medicină de urgență sau anestezie terapie intensivă care activează inclusiv într-o structură prespitalicească și a listei naționale de ingineri auto, care pot face parte din comisiile de autorizare a furnizorilor privați de servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și de transport medical asistat și transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București și a serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD) Văzând Referatul de aprobare al subsecretarului de stat nr. CSA.790/2010, având în vedere prevederile art. 1 alin. (6) din Normele metodologice de autorizare a furnizorilor privați de servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și de transport medical asistat și transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București și a serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD), precum și a modelului de autorizație emis de direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății, interimar, nr. 1.519/2009, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Lista națională de medici cu specialitatea medicină de urgență sau anestezie terapie intensivă care activează inclusiv într-o structură prespitalicească, care pot face parte din comisiile de autorizare a furnizorilor privați de servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și de transport medical asistat și transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București și a serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD), prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se aprobă Lista națională de ingineri auto care pot face parte din comisiile de autorizare a furnizorilor privați de servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și de transport medical asistat și transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București și a serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD), prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — în cazul elicopterelor/avioanelor/navelor, în alcătuirea comisiilor de autorizare a furnizorilor privați de servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și de transport medical asistat și transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București și a serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD), specialiștii în domeniu sunt desemnați de Ministerul Sănătății. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 29 ianuarie 2010. Nr. 64. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 100/15.11.2010 ANEXA Nr. 1 LISTA NAȚIONALĂ de medici cu specialitatea medicină de urgență sau anestezie terapie intensivă care activează inclusiv într-o structură prespitalicească, care pot face parte din comisiile de autorizare a furnizorilor privați de servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și de transport medical asistat și transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București și a serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD) Nr. Numele și prenumele Județul Locul de muncă crt. 1. Dr. Puticiu Monica Arad Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad 2. Dr. Kigyossy Nicoleta Arad Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad 3. Dr. Răduțiu Mircea Arad Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad 4. Paul Luminița Argeș Serviciul Județean de Ambulanță Argeș 5. Dr. Borcea Hadrian Bihor Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea 6. Dr. Beres Zsolt Bihor Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea 7. Dr. Gălbineanu George Bihor Serviciul Județean de Ambulanță Bihor 8. Dr. Gabora Bogdan Bistrița-Năsăud Spitalul Județean de Urgență Bistrița 9. Vecerdi Cristina Brașov Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov 10. Danciu Verona Adriana Brașov Serviciul Județean de Ambulanță Brașov 11. Istrățescu Paul București Serviciul de Ambulanță București---Ilfov 12. Zota Victor București Serviciul de Ambulanță București---Ilfov 13. Nae Florian București Serviciul de Ambulanță București---Ilfov 14. Ciolacu Rodica București Spitalul Clinic de Urgență București 15. Bălășean Cristina București Spitalul Clinic de Urgență București 16. Nedelcu Violeta București Spitalul Clinic de Urgență București 17. Ursu Cristian Cluj Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj 18. Miclăuș Cristina Cluj Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj 19. Preda Cristina Cluj Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj 20. Horhat Sorina Cluj Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj 21. Bogos Ovidiu Cluj Serviciul Județean de Ambulanță Cluj 22. Teodorescu Călina Cluj Serviciul Județean de Ambulanță Cluj 23. Cealera lonuț Constanța Serviciul Județean de Ambulanță Constanța 24. Constantin Andreea Constanța Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța 25. Ghengeaua Caria Constanța Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța 26. Croitoru Florin Dolj Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova 27. Ungureanu Simona Dolj Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova 28. Zidaru Mărgărit Dolj Serviciul Județean de Ambulanță Dolj 29. Stănculescu lulica Dolj Serviciul Județean de Ambulanță Dolj 30. Trifan Angel Liviu Galați Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Galați 31. Crăciun Marin Galați Serviciul Județean de Ambulanță Galați 32. Zinovei Diana lași Serviciul Județean de Ambulanță lași 33. Cazacu Catherina Dana lași Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” lași 34. Mitre loan Remus Maramureș Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” Baia Mare 35. Salanța Maria Mureș Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș 36. Bogdan Csillag Mureș Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș 37. Vărășteanu Petrișor Mureș Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 100/15.11.2010 15 Nr. Numele și prenumele Județul Locul de muncă crt. 38. Ivanici Camelia Mureș Serviciul Județean de Ambulanță Mureș 39. Măndaianu Horațiu Prahova Serviciul Județean de Ambulanță Prahova 40. Vintilă Bogdan Prahova Serviciul Județean de Ambulanță Prahova 41. Abălașei Carmen Mihaela Suceava Serviciul Județean de Ambulanță Suceava 42. Gavrilă Vasile Timiș Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara 43. Cozan loan Timiș Serviciul Județean de Ambulanță Timiș ANEXA Nr. 2 LISTA NAȚIONALĂ de ingineri auto care pot face parte din comisiile de autorizare a furnizorilor privați de servicii de asistență medicală de urgență prespitalicească și de transport medical asistat și transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanță județene și al municipiului București și a serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD) Nr. Numele și prenumele Județul Locul de muncă crt. 1. Marinescu Florinei Argeș Serviciul Județean de Ambulanță Argeș 2. Matanie Vasile Bacău Serviciul Județean de Ambulanță Bacău 3. Porumb Dumitru Dan Bihor Serviciul Județean de Ambulanță Bihor 4. Sisman Nicolae Dorin Brașov Serviciul Județean de Ambulanță Brașov 5. lancu Marin București Serviciul de Ambulanță București---Ilfov 6. Szep Attila Covasna Serviciul Județean de Ambulanță Covasna 7. Mihăilică Dorin Florin Dolj Serviciul Județean de Ambulanță Dolj 8. Timaru Elvis-Silviu Galați Serviciul Județean de Ambulanță Galați 9. Bunăiașu Mircea Pantelimon Gorj Serviciul Județean de Ambulanță Gorj 10. Ciurac Sorin Vasile Maramureș Serviciul Județean de Ambulanță Maramureș 11. Citu Nicușor Mehedinți Serviciul Județean de Ambulanță Mehedinți 12. Sonica Romulus Mureș Serviciul Județean de Ambulanță Mureș 13. Cucoș Ciprian Neamț Serviciul Județean de Ambulanță Neamț 14. Păun Octavian Prahova Serviciul Județean de Ambulanță Prahova 15. Filipescu Emil Suceava Serviciul Județean de Ambulanță Suceava 16. Florea Sorin Timiș Serviciul Județean de Ambulanță Timiș 17. Răduța Ștefan Tulcea Serviciul Județean de Ambulanță Tulcea 18. Lazăr Gabriel Vâlcea Serviciul Județean de Ambulanță Vâlcea 19. Gurgu Alexandru Vrancea Serviciul Județean de Ambulanță Vrancea 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 100/15.11.2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind punerea în circulație, în scop numismatic, a unei monede din aur cu tema „Istoria aurului — Tezaurul gepidic de la Someșeni, Cluj” Art. 1. —în conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, Banca Națională a României va pune în circulație, în scop numismatic, începând cu data de 10 februarie 2010, o monedă din aur cu tema „Istoria aurului — Tezaurul gepidic de la Someșeni, Cluj”. Art. 2. — Caracteristicile monedei sunt următoarele: — valoare nominală: 10 lei; — formă: rotundă; — diametru: 13,92 mm; — metal: aur; — titlu: 999%o; — greutate: 1,224 g; — calitate: proof; — margine: zimțată. Aversul prezintă, de sus în jos, inscripția „ROMANIA”, valoarea nominală „10 LEI” încadrând stema României, două piese din tezaurul de la Someșeni, respectiv montura unui inel — la stânga și un pandantiv — la dreapta, precum și anul de emisiune — 2010, iar la exterior, 3 arce de cerc perlate. Reversul prezintă, în centru, reprezentarea pectoralului, piesa cea mai importantă din Tezaurul de la Someșeni, la exterior, inscripția „TEZAURUL DE LASOMESENI” intercalată între două arce de cerc perlate. Art. 3. — Monedele, ambalate în capsule de metacrilat transparent, vor fi însoțite de broșuri de prezentare a tematicii emisiunii, redactate în limbile română, engleză și franceză. Broșurile includ certificatul de autenticitate al emisiunii, pe care se găsesc semnăturile guvernatorului Băncii Naționale a României și casierului central. Monedele vor fi prezentate în cutii adecvate, pe al căror capac este inscripționată sigla BNR, cu folio auriu. Art. 4. — Monedele din aur cu tema „Istoria aurului — Tezaurul gepidic de la Someșeni, Cluj” au putere circulatorie pe teritoriul României. Art. 5. — Punerea în circulație, în scop numismatic, a monedelor din aur cu tema „Istoria aurului — Tezaurul gepidic de la Someșeni, Cluj” se realizează prin sucursalele București, Cluj, lași și Timiș ale Băncii Naționale a României. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 2 februarie 2010. Nr. 5. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 440869 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 100/15.11.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495