MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 96 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ¹¹ februarie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.700 din 17 decembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 213 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății................................................ 2-3 Decizia nr. 1.707 din 17 decembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală...... 4-5 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 90. — Decizie privind numirea domnului Kiraly Andrei Gheorghe în funcția de secretar de stat la Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. 5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 48. — Ordin al ministrului afacerilor externe privind aprobarea normelor metodologice de funcționare a Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu......................................... 6-10 ACTE ALE CAMEREI CONSULTANȚILOR FISCALI 5. — Hotărâre privind susținerea examenului pentru atribuirea calității de consultant fiscal — sesiunea martie 2010.................................... 11-15 7. — Hotărâre privind organizarea de cursuri suplimentare de pregătire profesională............. 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96/11.11.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 9 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ > DECIZIA Nr. 1.700 din 17 decembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 213 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Antonia Constantin Oana Cristina Puică — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 213 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, excepție ridicată de Gheorghe Vasile Cornel llie în Dosarul nr. 44.519/3/2008 (număr în format vechi 439/2009) al Curții de Apel București — Secția a Vll-a civilă și pentru cauze privind conflicte de muncă și asigurări sociale. La apelul nominal se prezintă personal autorul excepției, lipsind celelalte părți, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Autorul excepției de neconstituționalitate solicită admiterea acesteia, reiterând motivele invocate în fața Curții de Apel București — Secția a Vll-a civilă și pentru cauze privind conflicte de muncă și asigurări sociale. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând în acest sens jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 19 mai 2009, pronunțată în Dosarul nr. 44.519/3/2008 (număr în format vechi 439/2009), Curtea de Apel București — Secția a Vll-a civilă și pentru cauze privind conflicte de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 213 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. Excepția a fost ridicată de Gheorghe Vasile Cornel llie în dosarul menționat mai sus. în motivarea excepției de neconstituționalitate, autorul acesteia susține că art. 213 din Legea nr. 95/2006 încalcă egalitatea în drepturi, precum și prevederile Declarației Universale a Drepturilor Omului, ale Convenției pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale și ale Pactului internațional cu privire la drepturile civile și politice, întrucât nu prevede scutirea de la plata contribuției la asigurările de sănătate pentru toate categoriile de persoane care erau avute în vedere sub imperiul reglementării din art. 6 lit. e) al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002, abrogată. Curtea de Apel București — Secția a Vll-a civilă și pentru cauze privind conflicte de muncă și asigurări sociale apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, deoarece prevederile de lege criticate nu aduc atingere dispozițiilor constituționale referitoare la egalitatea în drepturi. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, deoarece dispozițiile art. 213 din Legea nr. 95/2006 nu contravin prevederilor art. 16 din Legea fundamentală invocate de autorul excepției. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile art. 213 din Legea nr. 95/2006 sunt constituționale, întrucât nu încalcă principiul egalității în drepturi. Invocă, în acest sens, Decizia Curții Constituționale nr. 750/2006. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile autorului excepției, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 213 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările și completările ulterioare, având următorul cuprins: „(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuției: a) toți copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenții de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenți și dacă nu realizează venituri din muncă; b) tinerii cu vârsta de până la 26 de ani care provin din sistemul de protecție a copilului și nu realizează venituri din muncă sau nu sunt beneficiari de ajutor social acordat în temeiul Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare; soțul, soția și părinții fără venituri proprii, aflați în întreținerea unei persoane asigurate; c) persoanele ale căror drepturi sunt stabilite prin Decretul- lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările și completările ulterioare, prin Legea nr. 51/1993 privind acordarea unor drepturi magistraților care au fost înlăturați din justiție pentru considerente politice în perioada anilor 1952— 1989, cu modificările ulterioare, prin Ordonanța Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 96/11.11.2010 3 începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările și completările ulterioare, prin Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum și unele drepturi ale invalizilor și văduvelor de război, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin Legea nr. 309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950—1961, cu modificările și completările ulterioare, precum și persoanele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989, precum și față de persoanele care și-au jertfit viața sau au avut de suferit în urma revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările și completările ulterioare, dacă nu realizează alte venituri decât cele provenite din drepturile bănești acordate de aceste legi, precum și cele provenite din pensii; d) persoanele cu handicap care nu realizează venituri din muncă, pensie sau alte surse, cu excepția celor obținute în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 102/1999 privind protecția specială și încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 519/2002, cu modificările și completările ulterioare; e) bolnavii cu afecțiuni incluse în programele naționale de sănătate stabilite de Ministerul Sănătății Publice, până la vindecarea respectivei afecțiuni, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse; f) femeile însărcinate și lăuzele, dacă nu au niciun venit sau au venituri sub salariul de bază minim brut pe țară. (2) Sunt asigurate persoanele aflate în una dintre următoarele situații, pe durata acesteia, cu plata contribuției din alte surse, în condițiile prezentei legi: a) abrogat; b) se află în concediu pentru incapacitate temporară de muncă, acordat în urma unui accident de muncă sau a unei boli profesionale; c) se află în concediu pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani și în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani; d) execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv; e) persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj; f) sunt returnate sau expulzate ori sunt victime ale traficului de persoane și se află în timpul procedurilor necesare stabilirii identității; g) persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificările și completările ulterioare; h) pensionarii, pentru veniturile din pensii până la limita supusă impozitului pe venit; i) persoanele care se află în executarea măsurilor prevăzute la art. 105, 113, 114 din Codul penal; persoanele care se află în perioada de amânare sau întrerupere a executării pedepsei privative de libertate, dacă nu au venituri; j) personalul monahal al cultelor recunoscute, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte surse, pe baza listelor nominale comunicate trimestrial Casei Naționale de Asigurări de Sănătate de către Ministerul Culturii și Cultelor, la propunerea unităților centrale de cult. (3) Persoanele care au calitatea de asigurat fără plata contribuției vor primi un document justificativ special, carnet sau adeverință de asigurat fără plata contribuției eliberat de casa de asigurări de sănătate, care atestă această calitate în urma prezentării la casa de asigurări a documentelor care dovedesc că se încadrează în prevederile alin. (1) sau alin. (2). Acest document va fi vizat periodic, după caz, în urma prezentării, de către persoana interesată, la casa de asigurări, a documentelor care dovedesc menținerea condițiilor de încadrare în categoria asiguraților fără plata contribuției, în condițiile stabilite prin ordin al președintelui CNAS. (4) Categoriile de persoane care nu sunt prevăzute la alin. (1) și (2) au obligația să se asigure în condițiile art. 211 și să plătească contribuția la asigurările sociale de sănătate în condițiile prezentei legi. ” în susținerea neconstituționalității acestor prevederi de lege, autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 16 referitoare la egalitatea în drepturi, precum și ale art. 11 privind dreptul internațional și dreptul intern și ale art. 20 referitoare la tratatele internaționale privind drepturile omului raportate la prevederile Declarației Universale a Drepturilor Omului, ale Convenției pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale și ale Pactului internațional cu privire la drepturile civile și politice. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că autorul excepției solicită, în realitate, completarea textului de lege criticat, în sensul de a reglementa și alte categorii de persoane care să beneficieze de scutire de la plata contribuției la asigurările de sănătate. O asemenea solicitare nu intră însă în competența de soluționare a Curții Constituționale, care, conform art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, se pronunță numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 213 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, excepție ridicată de Gheorghe Vasiie Cornel llie în Dosarul nr. 44.519/3/2008 (număr în format vechi 439/2009) al Curții de Apel București — Secția a VIl-a civilă și pentru cauze privind conflicte de muncă și asigurări sociale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 17 decembrie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Oana Cristina Puică 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 96/11.11.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.707 din 17 decembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean luliana Nedelcu Oana Cristina Puică — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de instanța de judecată, din oficiu, în Dosarul nr. 1.909/88/2009 al Curții de Apel Constanța — Secția penală și pentru cauze penale cu minori și de familie. La apelul nominal lipsește partea Dănuț Nicolov, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând în acest sens jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 7 august 2009, pronunțată în Dosarul nr. 1.909/88/2009, Curtea de Apel Constanța — Secția penală și pentru cauze penale cu minori și de familie a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală. Excepția a fost ridicată de instanța de judecată, din oficiu, cu ocazia soluționării recursului împotriva unei încheieri penale prin care a fost respinsă o cerere de liberare provizorie pe cauțiune. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că prevederile art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală încalcă dispozițiile constituționale potrivit cărora persoana arestată preventiv are dreptul să ceară punerea sa în libertate provizorie, sub control judiciar sau pe cauțiune, întrucât fixează o limită maximă a pedepsei închisorii în ceea ce privește infracțiunile intenționate pentru care se poate acorda liberarea provizorie sub control judiciar sau pe cauțiune. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că prevederile art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală sunt constituționale, deoarece nu aduc nicio atingere dispozițiilor din Constituție și din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale invocate de autorul excepției. Face trimitere, în acest sens, la Decizia Curții Constituționale nr. 521/2009. Președinții celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală, modificate prin Legea nr. 356/2006 pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală, precum și pentru modificarea altor legi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 677 din 7 august 2006, având următorul cuprins: „Liberarea provizorie sub control judiciar se poate acorda în cazul infracțiunilor săvârșite din culpă, precum și în cazul infracțiunilor intenționate pentru care legea prevede pedeapsa închisorii ce nu depășește 18 ani. ” în susținerea neconstituționalității acestor prevederi de lege, autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 23 alin. (10) potrivit cărora persoana arestată preventiv are dreptul să ceară punerea sa în libertate provizorie, sub control judiciar sau pe cauțiune, precum și ale art. 20 referitoare la tratatele internaționale privind drepturile omului raportate la prevederile art. 5 paragraful 3 teza finală din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, potrivit cărora punerea în libertate a persoanei arestate sau deținute poate fi subordonată unei garanții care să asigure prezentarea persoanei în cauză la audiere. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală au mai fost supuse controlului de constituționalitate, prin raportare la aceleași prevederi din Constituție și din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, invocate și în prezenta cauză, și față de critici similare. în acest sens este, de exemplu, Decizia nr. 521 din 9 aprilie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 357 din 27 mai 2009, prin care Curtea Constituțională a respins excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală, pentru motivele acolo arătate. întrucât nu au apărut elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziei menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 96/11.11.2010 5 Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 160² alin. 1 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de instanța de judecată, din oficiu, în Dosarul nr. 1.909/88/2009 al Curții de Apel Constanța — Secția penală și pentru cauze penale cu minori și de familie. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 17 decembrie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Oana Cristina Puică DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Kiraly Andrei Gheorghe în funcția de secretar de stat la Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Kiraly Andrei Gheorghe se numește în funcția de secretar de stat la Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 10 februarie 2010. Nr. 90. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 96/11.11.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE ORDIN privind aprobarea normelor metodologice de funcționare a Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu în temeiul art. 4 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 94/2006, cu modificările și completările ulterioare, ținând cont de art. 8—14 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Ml nr. 106 din 4 ianuarie 2010, ministrul afacerilor externe emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Instrucțiunile privind procedurile, documentele necesare și termenele de eliberare a pașapoartelor diplomatice și de serviciu, precum și normele metodologice de funcționare a Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu, Direcția generală afaceri consulare, Direcția tehnologia informației din cadrul Ministerului Afacerilor Externe și misiunile diplomatice și oficiile consulare de carieră ale României în străinătate asigură îndeplinirea prevederilor prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi București, 29 ianuarie 2010. Nr. 48. ’ ANEXA INSTRUCȚIUNI privind procedurile, documentele necesare și termenele de eliberare a pașapoartelor diplomatice și de serviciu, precum și normele metodologice de funcționare a Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu Art. 1. — (1) în conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, cu modificările și completările ulterioare, și în temeiul art. 3 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 94/2006, cu modificările și completările ulterioare, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu este structura specializată din cadrul Ministerului Afacerilor Externe care gestionează direct sub coordonarea Direcției generale afaceri consulare procesul de eliberare a pașapoartelor diplomatice, respectiv de serviciu, conform procedurii prevăzute în continuare. (2) Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu este singura structură instituțională din România deținătoare și care menține baza de date cu datele personale ale posesorilor de pașapoarte diplomatice și de serviciu atât pe perioada acestora de valabilitate, cât și după expirarea pașapoartelor. Oricare alte instituții care intră în posesia datelor personale ale posesorilor de pașapoarte diplomatice și de serviciu în cadrul desfășurării procesului de personalizare și confecționare a acestor tipuri de pașapoarte au obligația de a le șterge definitiv din orice mijloace de stocare electronică sau de orice alt tip după confecționarea pașapoartelor. I. Norme metodologice pentru efectuarea procedurii de eliberare a pașapoartelor diplomatice Art. 2. — (1) Pentru persoanele prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. a)—o) și r) din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, la solicitarea scrisă, sprijinită de documente justificative, a instituțiilor sau a autorităților publice interesate, care vor preciza scopul și calitatea în care persoanele pentru care solicită eliberarea de pașapoarte diplomatice urmează să se deplaseze în străinătate pe baza acestor documente de călătorie, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu procedează la examinarea conformității solicitării din punctul de vedere al admisibilității cererii la nivelul legalității acesteia și, după constatarea conformității, îi invită pe viitorii titulari de pașapoarte diplomatice la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu pentru preluarea tuturor datelor necesare, inclusiv amprentele, fotografia și semnătura electronică, în vederea implementării cererii de eliberare în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe. Refuzul cererii de eliberare a pașaportului diplomatic va fi motivat în scris. (2 ) Instituțiile sau autoritățile publice interesate vor transmite Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96/11.11.2010 7 a) solicitare oficială în original, în care se menționează datele de identitate ale persoanelor pentru care se solicită eliberarea de pașapoarte diplomatice, motivul cererii de eliberare, încadrarea legală a bazei cererii de eliberare a pașaportului diplomatic, calitatea, gradul, funcția persoanelor pentru care se solicită eliberarea de pașapoarte diplomatice, misiunea pe care urmează să o îndeplinească în străinătate în cazul persoanelor care sunt trimise în misiune în afara României pentru reprezentarea intereselor statului român; b) copii certificate pentru conformitate ale documentelor de identitate ale persoanelor pentru care se solicită eliberarea pașapoartelor diplomatice; c) dovada plății taxelor aferente eliberării pașaportului la nivelul stabilit de reglementările în vigoare. (3) După implementarea tuturor datelor de identificare și a datelor biometrice ale viitorilor titulari ai pașapoartelor diplomatice în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe, la propunerea Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu, directorul general al Direcției generale afaceri consulare operează în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie decizia de emitere și Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu transmite automat prin mijloace electronice dosarul către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor pentru personalizarea ș confecționarea pașapoartelor. (4) După confecționarea pașapoartelor de către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu le va prelua prin curier special și le va elibera titularilor în baza semnăturii acestora depuse prin mijloace electronice și stocate într-o bază de date specială și securizată, păstrată pe mijloace de arhivare electronică aflate la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu. Termenul de eliberare este de 5 zile lucrătoare de la data preluării datelor biometrice. (5) Sunt acceptate pentru prelucrare numai cererile de pașapoarte diplomatice pentru categoriile de persoane menționate expres la art. 8 din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, în scopul facilitării reprezentării de către acestea a intereselor statului român în străinătate. Aceste prevederi sunt parte a unei legi speciale și sunt de strictă interpretare, posibilitatea de echivalare a unor funcții publice sau din diferite organizații de drept public ori privat care nu au fost prevăzute de lege ca fiind beneficiare ale dreptului de eliberare a unui pașaport diplomatic cu funcțiile prevăzute la articolul menționat fiind posibilă numai pe baza unui act normativ de echivalare care se atașează în copie la solicitarea de eliberare a pașaportului diplomatic. Art. 3. — (1) în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. u) și v) din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu eliberează și reînnoiește pașapoarte diplomatice pentru persoanele trimise în misiune oficială în străinătate, pentru susținerea unor interese naționale, pe bază de mandat și pe durata acestuia, cu aprobarea ministrului afacerilor externe, și pentru foștii șefi ai statului român, foștii președinți ai Senatului și Camerei Deputaților și foștii prim-miniștri. (2) Instituțiile solicitante transmit Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu în anexa solicitării de eliberare/reînnoire a pașapoartelor diplomatice pentru persoanele trimise în misiune oficială în străinătate, pentru susținerea unor interese naționale, pe bază de mandat și pe durata acestuia, cu aprobarea ministrului afacerilor externe, documentele menționate la art. 2 alin. (2) lit. b) și c) și copia certificată pentru conformitate a documentului constitutiv al mandatului de susținere a intereselor naționale și/sau copia actului normativ prin care se echivalează funcția persoanei pentru care se solicită eliberarea pașaportului diplomatic cu una dintre funcțiile prevăzute la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare. (3) Foștii șefi ai statului român, foștii președinți ai Senatului și Camerei Deputaților și foștii prim-miniștri transmit Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu, anexate la solicitarea de eliberare/reînnoire a pașapoartelor diplomatice, documentele menționate la art. 2 alin. (2) lit. b) și c). Art. 4. — Cetățenii români aleși în funcția de membru al Parlamentului European beneficiază pe perioada mandatului, la cererea Direcției de protocol a Camerei Deputaților, adresată Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu, la care se vor anexa documentele menționate la art. 2 alin. (2) lit. b) și c) și copia certificată pentru conformitate a actului normativ de validare în funcția deținută, care acordă dreptul la posesia unui pașaport diplomatic. Art. 5. — în conformitate cu prevederile ar. 8 alin. (1) lit. p) și s) din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu eliberează și reînnoiește pașapoarte diplomatice pentru funcționarii cu grad diplomatic și persoanele care își desfășoară activitatea în Ministerul Afacerilor Externe, prin detașare de la alte instituții, pe funcții corespunzătoare funcționarilor cu grad diplomatic, funcționarii cu grad consular și persoanele care își desfășoară activitatea în Ministerul Afacerilor Externe, prin detașare de la alte instituții, pe funcții corespunzătoare funcționarilor cu grad consular, pentru soțul, soția și copiii minori ai acestor persoane și pentru curierii diplomatici, după cum urmează: a) la solicitarea scrisă transmisă prin notă de solicitare pentru eliberarea unui pașaport diplomatic de către Direcția generală resurse umane, pentru personalul încadrat în Centrala Ministerului Afacerilor Externe. Direcția generală resurse umane transmite nota de solicitare pentru eliberarea pașaportului diplomatic, care va menționa calitatea, gradul și funcția de încadrare îndeplinite în Centrala Ministerului Afacerilor Externe sau la misiunea diplomatică unde urmează să își desfășoare activitatea viitorul titular al pașaportului și datele de individualizare ale ordinului de încadrare și/sau de trimitere în misiune emis de ministrul afacerilor externe, care probează necesitatea deplasării în străinătate în interes de serviciu; și b) la solicitarea misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României transmisă Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu prin sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe, în cazul personalului diplomatic aflat în misiune în străinătate pentru perioade mai mari de 3 luni. Art. 6. — (1) La primirea solicitărilor de eliberare a pașapoartelor diplomatice transmise prin notă de solicitare a eliberării pașaportului diplomatic de către Direcția generală resurse umane, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu procedează la examinarea conformității solicitării din punctul de vedere al admisibilității cererii la nivelul legalității acesteia și, după constatarea conformității, îi invită pe viitorii titulari de pașapoarte diplomatice la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu pentru preluarea tuturor datelor necesare, inclusiv amprentele, fotografia și semnătura 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96/11.11.2010 electronică, în vederea implementării cererii de eliberare în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe. Refuzul cererii de eliberare a pașaportului diplomatic va fi motivat în scris. (2) După implementarea tuturor datelor de identificare și a datelor biometrice ale viitorilor titulari ai pașapoartelor diplomatice în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe, directorul general al Direcției generale afaceri consulare operează în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie decizia de emitere și Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu transmite automat prin mijloace electronice dosarul către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor pentru personalizarea și confecționarea pașapoartelor. (3) După confecționarea pașapoartelor de către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu le va prelua prin curier special și le va elibera titularilor în baza semnăturii acestora depuse prin mijloace electronice și stocate într-o bază de date specială și securizată, păstrată pe mijloace de arhivare electronică aflate la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu. Termenul de eliberare este de 5 zile lucrătoare de la data preluării datelor biometrice. (4) După primirea solicitărilor misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României transmise Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu prin sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe, în cazul personalului diplomatic aflat în misiune în străinătate pentru perioade mai mari de 3 luni, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu examinează datele electronice puse la dispoziție, verifică aspectele legate de calitatea, cantitatea datelor și admisibilitatea solicitărilor din punct de vedere legal, verifică împreună cu Direcția generală resurse umane conformitatea legală a calității, funcției și a gradului persoanei aflate în misiune în străinătate pentru care se solicită eliberarea sau reînnoirea unui pașaport diplomatic și face propuneri directorului general al Direcției generale afaceri consulare, care operează în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie o decizie în legătură cu cererea. Refuzul cererii de eliberare a pașaportului diplomatic va fi motivat în scris. (5) în urma aprobării cererilor de către directorul general al Direcției generale afaceri consulare, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu transmite automat prin mijloace electronice dosarele către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor pentru personalizarea și confecționarea pașapoartelor. (6) După confecționarea pașapoartelor de către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu le va prelua prin curier special și le va trimite la misiunile diplomatice și oficiile consulare solicitante, care vor elibera pașapoartele titularilor în baza semnăturilor acestora depuse prin mijloace electronice aflate la misiunile diplomatice și oficiile consulare și stocate într-o bază de date specială și securizată, păstrată pe mijloace de arhivare electronică aflate la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu. Art. 7. —Având în vedere prevederile art. 8 alin. (1) lit. t) din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, soțul/soția și copiii minori ai titularilor de pașapoarte diplomatice urmează, din punctul de vedere al procedurii de eliberare a acestui tip de pașapoarte, regimul titularilor principali, cu respectarea prevederilor actelor normative menționate la art. 1 alin. (1) al prezentelor norme metodologice în privința categoriilor de persoane îndreptățite a fi titulari ai unui pașaport diplomatic. în cadrul notei de solicitare se vor menționa datele de identificare a soțului/soției și/sau copiilor minori care urmează persoana cu drept de posesie a unui pașaport diplomatic în solicitarea oficială adresată Direcției generale afaceri consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe împreună cu copiile certificate pentru conformitate cu originalul al cărților de identitate pentru persoanele cu vârsta mai mare de 14 ani, certificatele de naștere pentru minorii sub 14 ani și declarațiile de acord ale părinților pentru eliberarea pașapoartelor pentru minori. II. Norme metodologice pentru efectuarea procedurii de eliberare a pașapoartelor de serviciu Art. 8. — în conformitate cu prevederile art. 12 și 13 din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, și în temeiul art. 3 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 94/2006, cu modificările și completările ulterioare, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu este structura specializată din cadrul Ministerului Afacerilor Externe care gestionează direct sub coordonarea Direcției generale afaceri consulare procesul de eliberare a pașapoartelor de serviciu. Art. 9. — (1) La solicitarea scrisă, sprijinită de documente justificative, a instituțiilor sau a autorităților publice interesate, pentru categoriile de persoane prevăzute la art. 12 din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, care vor preciza scopul și calitatea în care persoanele pentru care solicită eliberarea de pașapoarte de serviciu urmează să se deplaseze în străinătate pe baza acestor documente de călătorie, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu procedează la examinarea conformității solicitării din punctul de vedere al admisibilității cererii la nivelul legalității acesteia și, după constatarea conformității, invită viitorii titulari de pașapoarte de serviciu la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu pentru preluarea tuturor datelor necesare, inclusiv amprentele, fotografia și semnătura electronică, în vederea implementării cererii de eliberare în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe. Refuzul cererii de eliberare a pașaportului de serviciu va fi motivat în scris. (2) Instituțiile sau autoritățile publice interesate transmit Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu: a) solicitare oficială în original pentru eliberarea pașaportului de serviciu, în care se menționează datele de identitate ale persoanelor pentru care se solicită eliberarea de pașapoarte de serviciu, motivul cererii de eliberare, încadrarea legală a bazei cererii de eliberare a pașaportului de serviciu, calitatea, gradul, funcția persoanelor pentru care se solicită eliberarea de pașapoarte de serviciu, misiunea pe care urmează să o îndeplinească în străinătate în cazul persoanelor care sunt trimise în misiune în afara României în calitate oficială, în interesul autorității sau instituției publice din care face parte; b) copii certificate pentru conformitate ale documentelor de identitate ale persoanelor pentru care se solicită eliberarea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96/11.11.2010 9 pașapoartelor de serviciu și declarația autentică a părinților pentru eliberarea pașapoartelor pentru minori; c) dovada plății taxelor aferente eliberării pașaportului egale în cuantum cu cel stabilit pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice. (3) După implementarea tuturor datelor de identificare și a datelor biometrice ale viitorilor titulari ai pașapoartelor de serviciu în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe, la propunerea Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu, directorul general al Direcției generale afaceri consulare operează în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie decizia de emitere și Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu transmite automat prin mijloace electronice dosarul către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor pentru personalizarea și confecționarea pașapoartelor. (4) După confecționarea pașapoartelor de către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu le va prelua prin curier special și le va elibera titularilor în baza semnăturii acestora depuse prin mijloace electronice și stocate într-o bază de date specială și securizată, păstrată pe mijloace de arhivare electronică aflate la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu. Termenul de eliberare este de 5 zile lucrătoare de la data preluării datelor biometrice. (5) Vor fi acceptate pentru prelucrare numai cererile de pașapoarte de serviciu pentru categoriile de persoane menționate expres la art. 12 din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, în scopul facilitării deplasărilor în străinătate în calitate oficială, în interesul autorității sau instituției publice din care persoanele fac parte. Aceste prevederi sunt parte a unei legi speciale și sunt de strictă interpretare, fără posibilități de echivalare a unor funcții publice sau din diferite organizații de drept public ori privat care nu au fost prevăzute de lege ca fiind beneficiare ale dreptului de eliberare a unui pașaport de serviciu. Art. 10. — Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu eliberează și reînnoiește pașapoarte de serviciu pentru personalul tehnico-administrativ și de serviciu al misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare, al reprezentanțelor permanente pe lângă organizațiile internaționale încadrat sau detașat la Ministerul Afacerilor Externe și trimis în misiune în străinătate de către Ministerul Afacerilor Externe și pentru soțul, soția și copiii minori ai acestor persoane, după cum urmează: a) la solicitarea scrisă transmisă prin notă de solicitare pentru eliberarea unui pașaport de serviciu de către Direcția generală resurse umane, pentru personalul încadrat în Centrala Ministerului Afacerilor Externe. Direcția generală resurse umane transmite nota de solicitare pentru eliberarea pașaportului de serviciu, care va menționa calitatea și funcția de încadrare îndeplinite în Centrala Ministerului Afacerilor Externe sau la misiunea diplomatică unde urmează să își desfășoare activitatea viitorul titular al pașaportului și datele de individualizare ale ordinului de încadrare și/sau de trimitere în misiune emis de ministrul afacerilor externe, care probează necesitatea deplasării în străinătate în interes de serviciu; și b) la solicitarea misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României transmisă Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu prin sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe, în cazul personalului tehnico-administrativ și de serviciu aflat în misiune în străinătate pentru perioade mai mari de 3 luni. Art. 11. — (1) La primirea solicitărilor de eliberare a pașapoartelor de serviciu transmise prin notă de solicitare a eliberării pașaportului de serviciu de către Direcția generală resurse umane, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu procedează la examinarea conformității solicitării din punctul de vedere al admisibilității cererii la nivelul legalității acesteia și, după constatarea conformității, îi invită pe viitorii titulari de pașapoarte de serviciu la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu pentru preluarea tuturor datelor necesare, inclusiv amprentele, fotografia și semnătura electronică, în vederea implementării cererii de eliberare în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe. Refuzul cererii de eliberare a pașaportului de serviciu va fi motivat în scris. (2) După implementarea tuturor datelor de identificare și a datelor biometrice ale viitorilor titulari ai pașapoartelor de serviciu în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe, directorul general al Direcției generale afaceri consulare operează în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie decizia de emitere și Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu transmite automat prin mijloace electronice dosarul către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor pentru personalizarea și confecționarea pașapoartelor. (3) După confecționarea pașapoartelor de către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu le va prelua prin curier special și le va elibera titularilor în baza semnăturii acestora depuse prin mijloace electronice și stocate într-o bază de date specială și securizată, păstrată pe mijloace de arhivare electronică aflate la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu. Termenul de eliberare este de 5 zile lucrătoare de la data preluării datelor biometrice. (4) După primirea solicitărilor misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României transmise Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu prin sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie al Ministerului Afacerilor Externe, în cazul personalului tehnico-administrativ și de serviciu aflat în misiune în străinătate pentru perioade mai mari de 3 luni, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu examinează datele electronice puse la dispoziție, verifică aspectele legate de calitatea, cantitatea datelor și admisibilitatea solicitărilor din punct de vedere legal, verifică împreună cu Direcția generală resurse umane conformitatea legală a calității și funcției persoanei aflate în misiune în străinătate pentru care se solicită eliberarea sau reînnoirea unui pașaport de serviciu și face propuneri directorului general al Direcției generale afaceri consulare, care operează în sistemul informatic integrat de management al pașapoartelor diplomatice, de serviciu și titlurilor de călătorie o decizie în legătură cu cererea. Refuzul cererii de eliberare a pașaportului de serviciu va fi motivat în scris. (5) în urma aprobării cererilor de către directorul general al Direcției generale afaceri consulare, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu transmite automat prin mijloace electronice dosarele către Centrul Național Unic de 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 96/11.11.2010 Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor pentru personalizarea și confecționarea pașapoartelor. (6) După confecționarea pașapoartelor de către Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu le va prelua prin curier special și le va trimite la misiunile diplomatice și oficiile consulare solicitante, care vor elibera pașapoartele titularilor în baza semnăturilor acestora depuse prin mijloace electronice aflate la misiunile diplomatice și oficiile consulare și stocate într-o bază de date specială și securizată, păstrată pe mijloace de arhivare electronică aflate la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu. Art. 12. — Soțul/Soția și copiii minori ai titularilor de pașapoarte de serviciu cuprinși în prevederile art. 12 lit. d) din Legea nr. 248/2005, cu modificările și completările ulterioare, urmează din punctul de vedere al procedurii de eliberare a acestui tip de pașapoarte regimul titularilor principali, cu respectarea prevederilor actelor normative menționate la art. 1 alin. (1) din prezentele norme metodologice în privința categoriilor de persoane îndreptățite de a fi titulari ai unui pașaport de serviciu. III. Norme comune pentru efectuarea procedurilor de eliberare a pașapoartelor diplomatice și de serviciu Art. 13. — Cererile de eliberare a pașapoartelor diplomatice și de serviciu se transmit în scris la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu, cu excepția celor care se transmit electronic de către misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României. Art. 14. — (1) Datele biometrice (fotografia, amprentele digitale și semnătura) se prelevează la sediul Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu și, în situații excepționale, la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României, cu excepția următoarelor persoane, la cererea cărora se vor putea preleva datele de identificare și datele biometrice la o locație indicată de aceștia: a) Președintele României; b) președintele Senatului și președintele Camerei Deputaților; c) primul-ministru, membrii Guvernului și persoanele asimilate miniștrilor; d) soția/soțul și copiii minori ai Președintelui României, președintelui Senatului, președintelui Camerei Deputaților și primului-ministru al Guvernului României; e) patriarhul, cardinalul și șefii cultelor din România, recunoscute de stat. (2) Carnetele nepersonalizate de pașapoarte diplomatice și de serviciu se achiziționează de către Ministerul Afacerilor Externe de la producătorul unic Compania Națională „Imprimeria Națională” — S.A. și se predau prin proces-verbal Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, la solicitarea și în numărul solicitat de această instituție, pentru a fi asigurat un flux continuu și constant de personalizare, confecționare și predare a pașapoartelor diplomatice și de serviciu către Ministerul Afacerilor Externe în cel mai scurt termen posibil, pentru asigurarea respectării termenelor de predare către titulari. (3) Carnetele nepersonalizate de pașapoarte diplomatice și de serviciu se păstrează în custodia Centrului Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu până la predarea prin proces-verbal Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, cu menținerea unui inventar strict și actualizat al acestora. (4) în momentul eliberării unui nou pașaport diplomatic sau de serviciu Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu și misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României, după caz, procedează în mod obligatoriu la anularea vechiului pașaport prin tăierea colțului paginii de date personale și aplicarea ștampilei „ANULAT” pe pagina imediat următoare paginii de policarbonat/de date personale sau imediat următoare paginii care conține datele de identificare, fotografia și zona citibilă optic automat (MRZ). La dosarul care conține cererea de eliberare a pașaportului diplomatic și de serviciu și documentația pe hârtie pentru sprijinul cererii de eliberare a noului pașaport se adaugă o copie a pașaportului vechi care conține mențiunea „ANULAT”, iar pașaportul vechi se va returna titularului împreună cu cel nou. Copia pașaportului anulat se va introduce și în sistemul informatic integrat. Misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României transmit o copie a întregului dosar de pașaport diplomatic și de serviciu la Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu, păstrând o copie pentru arhiva misiunii diplomatice sau a oficiului consular. (5) Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu este competent și responsabil pentru întreținerea, păstrarea și actualizarea arhivei pe hârtie și în versiune electronică a dosarelor și fișierelor electronice rezultate în urma eliberării pașapoartelor diplomatice și de serviciu, care se realizează în spații special amenajate și securizate și prin stocare pe servere speciale. Inventarul de arhivă și bazele de date electronice se predau pe bază de proces-verbal de către șeful de divizie care coordonează Centrul Național de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu odată cu predarea responsabilităților către noua persoană numită în funcție. (6) întreținerea în bună stare și funcționarea în parametrii prevăzuți de producător a echipamentelor de tehnologia informației și a legăturilor informatice cu misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României și cu echipamentele informatice ale Direcției generale de pașapoarte și Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor sunt de competența și în responsabilitatea Direcției tehnologia informației din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. (7) în cazul în care membrii personalului Centrului de Pașapoarte Diplomatice și de Serviciu se deplasează în alte localități decât capitala României în vederea prelevării datelor biometrice pentru persoanele prevăzute la art. 14 alin. (1) și, în situații excepționale, pentru prelevarea de date biometrice pentru grupuri de persoane ce depășesc 50 de persoane în vederea eliberării pașapoartelor diplomatice și de serviciu, cheltuielile de deplasare se suportă de către instituțiile solicitante. (8) Direcția tehnologia informației din cadrul Ministerului Afacerilor Externe este competentă și responsabilă pentru coordonarea, controlul, efectuarea intervențiilor necesare și transmiterea de instrucțiuni către misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României pentru asigurarea funcționării echipamentelor de tehnologia informației parte a sistemului informatic integrat de management a activității de eliberare a pașapoartelor, instalate la misiunile diplomatice și oficiile consulare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 96/11.11.2010 11 ACTE ALE CAMEREI CONSULTANTILOR FISCALI CAMERA CONSULTANȚILOR FISCALI HOTĂRÂRE privind susținerea examenului pentru atribuirea calității de consultant fiscal — sesiunea martie 2010 7 în baza prevederilor Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 4/2007, în temeiul prevederilor art. 11 lit. a¹ din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali Art. 1. — (1) Examenul de atribuire a calității de consultant fiscal va avea loc în municipiul București, în zilele de 20—21 martie 2010. (2) Locul de desfășurare a examenului se va publica pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali până la data de 15 martie 2010. Art. 2. — Examenul va fi susținut din tematica și bibliografia pentru examen, prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, și va consta într-o probă scrisă sub formă de test-grilă. Art. 3. — (1) înscrierile la examen se fac în perioada 15 februarie — 5 martie 2010 pe site-ul www.cameraconsultantilorfiscali.ro și dosarele se transmit prin servicii poștale cu confirmare de primire pe adresa: str. Alecu Russo nr. 13—19, et. 4, ap. 9, sectorul 2, București. întrunit în ședința din 4 februarie 2010, hotărăște: (2) Dosarul de înscriere va conține cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, împreună cu documentele corespunzătoare prevăzute la art. 5 din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 4/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 647 din 21 septembrie 2007. Art. 4. — Direcția de învățământ și Secretariatul general vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. Art. 5. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. București, 5 februarie 2010. Nr. 5. Președintele Camerei Consultanților Fiscali, Daniel Chitoiu ANEXA Nr. 1 TEMATICA DE EXAMEN — martie 2010 — 1. Noțiuni de drept comercial: — faptele de comerț; — comercianții; — constituirea și funcționarea societăților comerciale; — reorganizări, fuziuni, divizări și lichidări. 2. Noțiuni generale privind finanțele publice și principiile generale ale fiscalității: — cadrul general și procedurile privind formarea, administrarea, angajarea și utilizarea fondurilor publice, precum și responsabilitățile instituțiilor publice implicate în procesul bugetar; — principiile generale ale fiscalității. 3. Impozitul pe profit: — contribuabili și sfera de cuprindere; — contribuabili scutiți de la plata impozitului pe profit; — determinarea profitului impozabil pentru organizațiile nonprofit; — determinarea bazei de calcul a impozitului (venituri supuse impozitării, venituri neimpozabile, cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri, cheltuieli care se deduc limitat, cheltuieli nedeductibile); — rezerve și provizioane fiscale; — regimul fiscal al cheltuielilor cu dobânzile; — amortizarea fiscală; — termene de plată și de declarare a impozitului; — pierderi fiscale; — facilități fiscale; — impozitul minim; — reguli fiscale privind reorganizările juridice (fuziuni, divizări, divizări parțiale, schimburi de titluri de participare), în context transfrontalier; — reguli fiscale aplicabile dividendelor distribuite de filiale din state membre ale Uniunii Europene persoanelor juridice române, societăți-mamă, respectiv sediilor permanente din România ale persoanelor juridice rezidente în state membre ale Uniunii Europene (societăți-mamă); — aspecte fiscale internaționale (sediul permanent; impunerea persoanelor juridice străine care realizează venituri din sau în legătură cu proprietăți imobiliare situate în România sau din vânzarea/cesionarea titlurilor de participare deținute la o persoană juridică română; creditul fiscal, pierderi fiscale externe); — scutirea de impozit a profitului reinvestit. 4. Impozitul pe venit: — contribuabili și sfera de cuprindere; — categorii de venituri impozabile; — venituri neimpozabile; — cote de impozit; — determinarea bazei de calcul a impozitului pe categorii de venit; — plăți anticipate în contul impozitului pe venit; — obligațiile plătitorilor de venituri și ale contribuabililor; — venitul net anual impozabil; — venituri supuse impozitului final cu reținere la sursă; — termene de plată; — aspecte fiscale internaționale; — reguli privind asociațiile fără personalitate juridică. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96/11.11.2010 5. Impozitul pe veniturile obținute din România de nerezidenți și impozitul pe reprezentanțele firmelor străine înființate în România: — contribuabili; — sfera de cuprindere a impozitului; — venituri impozabile obținute din România; — scutiri; — coroborarea prevederilor Codului fiscal cu cele ale convențiilor de evitare a dublei impuneri; — certificatele de atestare a impozitului plătit de nerezidenți; — impozitul pe reprezentanțe (cuantum, termen de plată și depunerea declarației fiscale); — principiile privind impunerea veniturilor din economii obținute din România de persoanele fizice rezidente în alte state membre ale Uniunii Europene; definiția beneficiarului efectiv; definiția agentului plătitor, definiția plății dobânzilor, eliminarea dublei impuneri în cazul plăților din dobânzi primite de la rezidenți români din Austria, Luxemburg și Belgia, care au perioadă de tranziție în ceea ce privește aplicarea schimbului automat de informații; — principiile prevăzute în aplicarea reținerii la sursă a impozitelor asupra redevențelor și dobânzilor primite/plătite între întreprinderi asociate rezidente în state membre ale Uniunii Europene; definiția dobânzilor și redevențelor, definiția întreprinderilor asociate, reguli tranzitorii în aplicarea prevederilor legate de impunere a redevențelor și dobânzilor la întreprinderile asociate. 6. Impozite și taxe locale: — baza de impozitare; — contribuabili; — modul de calcul; — termene de plată; — reduceri și scutiri; — modul de declarare a proprietăților. 7. Taxa pe valoarea adăugată: — sfera de aplicare; — persoane impozabile; — operațiuni cuprinse în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată; — locul operațiunilor cuprinse în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată; — faptul generator și exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată; — baza de impozitare; — cote de taxă pe valoarea adăugată; — operațiuni scutite; — regimul deducerilor; — persoanele obligate la plata taxei pe valoarea adăugată; — obligații; — regimuri speciale pentru: întreprinderi mici, agenții de turism, bunuri second-hand, opere de artă, obiecte de colecție și antichități; aurul de investiții; persoanele impozabile nestabilite în Comunitatea Europeană, care prestează servicii electronice persoanelor neimpozabile; — măsuri de simplificare; — răspunderea pentru plata taxei pe valoarea adăugată; — dispoziții tranzitorii. 8. Accize: a ) Accize armonizate: — sfera de aplicare, fapt generator, eliberare pentru consum, exigibilitate, calculul accizelor, termenul de plată; — regimul de antrepozitare fiscală: — reguli generale; — autorizarea antrepozitelor fiscale; — condiții de autorizare; — obligațiile antrepozitarilor autorizați; — anularea, revocarea, suspendarea autorizației; — operatori înregistrați, operatori neînregistrați, reprezentant fiscal; — deplasarea și primirea produselor aflate în regim suspensiv; — deplasarea intracomunitară a produselor cu accize plătite; — vânzarea la distanță a produselor cu accize plătite; — scutiri de la plata accizelor; — restituiri de accize; — sistemul de marcare. b ) Accize nearmonizate: — sfera de aplicare; — calculul accizelor; — plătitori; — exigibilitatea; — termenul de plată; — scutiri de la plata accizelor. 9. Taxele vamale: — tariful vamal și clasificarea tarifară a mărfurilor; — originea mărfurilor (originea nepreferențială și originea preferențială); — regimuri suspensive și regimuri vamale economice (tranzit, antrepozitare vamală, perfecționare activă, transformare sub control vamal, admitere temporară, perfecționare pasivă); — datoria vamală (garantarea cuantumului datoriei vamale, nașterea datoriei vamale, stingerea datoriei vamale, rambursarea și remiterea drepturilor); — categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale. 10. Contabilitate: — obligațiile ce revin, potrivit legii, persoanelor juridice, pe linia organizării și conducerii contabilității; — contabilitatea activelor, datoriilor și a capitalurilor proprii; — contabilitatea veniturilor, cheltuielilor și a rezultatului exercițiului financiar; — forma și conținutul situațiilor financiare anuale. 11. Sancțiuni și căi de contestare: — sancționarea contravențiilor la legislația fiscală; — contestarea sancțiunilor aplicate de organul fiscal, precum și a deciziilor de impunere. 12. Aspecte privind procedura fiscală: — principii generale de conduită în administrarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume datorate bugetului general consolidat; — creditori fiscali, debitori, plătitori ai obligațiilor fiscale; — domiciliul fiscal; — competența organului fiscal, actele emise de organele fiscale, administrarea și aprecierea probelor; — înregistrarea fiscală a plătitorilor de impozite, taxe și contribuții; — obligația de a depune declarații fiscale, conținutul declarației fiscale, termene de declarare, corectarea declarațiilor fiscale și sancțiuni pentru nedepunerea acestora; — procedura de stabilire a impozitelor și taxelor; — procedura de colectare a creanțelor fiscale; — soluționarea contestațiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale; — inspecția fiscală; — stabilirea prețului de piață al tranzacțiilor între persoane afiliate; — acordul de preț în avans și soluția fiscală individuală anticipată; — procedura de începere, derulare și finalizare a inspecției fiscale; — stabilirea condițiilor și declararea contribuabililor inactivi; — termene de prescripție; — stingerea creanțelor fiscale prin executare silită și prin alte modalități; — recuperarea în România a unor creanțe stabilite într-un alt stat membru al Uniunii Europene; — contravenții și sancțiuni prevăzute de Codul de procedură fiscală. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96/11.11.2010 BIBLIOGRAFIE 13 1. Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare 2. Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare 3. Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare 4. Legea contabilității nr. 82/1991, republicată 5. Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale 6. Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare 7. Legea nr. 26/1990 privind Registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare 8. Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare 9. Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control 10. Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificările ulterioare 11. Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 privind dispozițiile de aplicare a regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificările ulterioare 12. Codul civil, cu modificările și completările ulterioare 13. Codul comercial, cu modificările și completările ulterioare 14. Decretul nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice și persoanele juridice, cu modificările ulterioare 15. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare 16. Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare 17. Ordonanța Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementări în domeniul financiar, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 609/2003, cu modificările ulterioare 18. Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările ulterioare 19. Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare 20. Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare 21. Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală 22. Hotărârea Guvernului nr. 529/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a soluției fiscale individuale anticipate și a acordului de preț în avans 23. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.221/2009 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu 24. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.346/2006 privind aprobarea Procedurii de atribuire a codului de înregistrare fiscală pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, a Procedurii de modificare a domiciliului fiscal pentru asocierile și alte entități fără personalitate juridică, precum și a modelului unor formulare 25. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 419/2007 pentru aprobarea procedurii de schimbare a sediului social, precum și pentru aprobarea formularului „Decizie de înregistrare a sediului social și a domiciliului fiscal” 26. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.333/2007 pentru aprobarea Procedurii privind declararea și stabilirea impozitului pe veniturile din cedarea folosinței bunurilor realizate din derularea unui număr mai mare de 5 contracte de închiriere/subînchiriere 27. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.410/2007 privind aspecte de natură contabilă și fiscală referitoare la practicienii în insolvență, persoane fizice sau juridice, care își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență 28. Ordinul ministrului economiei și finanțelor și al ministrului justiției nr. 1.706/1.889/C/2008 privind aprobarea procedurilor de stabilire, plată și rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal și a modelului și conținutului unor formulare prevăzute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare 29. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.025/2008 privind aprobarea Procedurii pentru acordarea deducerii reprezentând cheltuieli pentru economisire în sistem colectiv pentru domeniul locativ și restituirea cheltuielilor efectuate cu bursele private 30. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.224/2006 pentru aprobarea unor proceduri privind înregistrarea și gestiunea persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVĂ 31. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.857/2007 privind aprobarea Metodologiei de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare 32. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 179/2007 pentru aprobarea Instrucțiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxă pe valoarea adăugată 33. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.216/2006 pentru aprobarea Instrucțiunilor pentru aplicarea măsurilor de simplificare cu privire la transferuri și achiziții intracomunitare asimilate prevăzute la art. 128 alin. (10) și art. 130¹ alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare 34. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.372/2008 privind organizarea evidenței în scopul taxei pe valoarea adăugată, conform art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal 35. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.218/2006 privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxă pe valoarea adăugată pentru traficul internațional de bunuri, prevăzute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare 36. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.219/2006 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea procedurii și a condițiilor de autorizare a antrepozitului de taxă pe valoarea adăugată, prevăzut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare 37. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.220/2006 pentru aprobarea Normelor privind scutirea de la plata taxei pe valoarea adăugată și a accizelor pentru importurile definitive ale 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96/11.11.2010 anumitor bunuri, prevăzută la art. 142 alin. (1) lit. d) și art. 199 alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare 38. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.222/2006 privind aprobarea Instrucțiunilor de aplicare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru operațiunile prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. a)—i), art. 143 alin. (2) și art. 144¹ din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare 39. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 6/2010 privind aprobarea Procedurii pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA 40. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 523/2007 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene 41. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 530/2007 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunității 42. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 500/2007 pentru aprobarea Normelor privind procedura de acordare a certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată și de eliberare a garanției pentru importurile de bunuri, cu modificările ulterioare 43. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.692/2007 pentru aprobarea Normelor privind restituirea taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor, persoane fizice, care nu sunt stabiliți în Comunitatea Europeană 44. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3/2007 privind Procedura de solicitare a certificatului de înregistrare în scopuri de TVA pentru comercianții care se înregistrează în scopuri de TVA de la înființare 45. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 420/2007 privind aprobarea Procedurii de restituire a accizelor plătite de către utilizatorii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acordă scutire indirectă 46. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.157/2006 privind organizarea activității de administrare a contribuabililor nerezidenți care nu au pe teritoriul României un sediu permanent 47. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 526/2004 privind procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului 48. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 519/2005 privind aprobarea Instrucțiunilor pentru aplicarea titlului IX din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată 49. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene 50. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile 51. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 858/2008 privind depunerea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță, cu modificările și completările ulterioare 52. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 172/2006 privind încadrarea produselor în categoria material lemnos pentru care se aplică taxare inversă, cu modificările ulterioare 53. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 3.417/2009 pentru aprobarea Instrucțiunilor de aplicare a măsurilor de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adăugată privind operațiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale, și a Instrucțiunilor de aplicare a măsurilor de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adăugată privind retururile de bunuri în spațiul comunitar și tratamentul fiscal al reparațiilor efectuate în perioada de garanție și postgaranție 54. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.067/2007 pentru aprobarea Normelor privind aplicarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. j), k), I) și m) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și la art. X și XI din Acordul dintre România și Statele Unite ale Americii privind statutul forțelor Statelor Unite ale Americii în România, semnat la Washington la 30 octombrie 2001, ratificat prin Legea nr. 260/2002, cu modificările ulterioare 55. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.180/2007 privind aprobarea Procedurii de autorizare pentru a importa bunuri în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată a organismelor prevăzute la art. 48, 56 și la art. 64 lit. c) din Normele privind scutirea de la plata taxei pe valoarea adăugată și a accizelor pentru importurile definitive ale anumitor bunuri, prevăzută la art. 142 alin. (1) lit. d) și art. 199 alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.220/2006 56. Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 227/2008 privind indicele de inflație utilizat pentru actualizarea plăților anticipate în contul impozitului pe profit anual 57. Ordinul ministrului economiei și finanțelor și al președintelui Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 3.483/144/2008 pentru aprobarea Normelor privind determinarea, reținerea și virarea impozitului pe câștigul de capital rezultat din transferul titlurilor de valoare, obținut de persoanele fizice 58. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.308/2009 privind unele măsuri pentru soluționarea deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, precum și pentru stingerea prin compensare sau restituire a sumelor reprezentând taxă pe valoarea adăugată aprobată prin decizia de rambursare 59. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 575/2006 privind stabilirea condițiilor și declararea contribuabililor inactivi, cu modificările și completările ulterioare 60. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.310/2007 privind procedura de înregistrare a contractelor încheiate între persoane juridice române și persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente 61. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 222/2008 privind conținutul dosarului prețurilor de transfer 62. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi, cu modificările și completările ulterioare 63. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.165/2009 privind aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România, precum și a modelului și conținutului unor formulare 64. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România, pentru importuri și achiziții de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 96/11.11.2010 15 65. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 4/2010 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene 66. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunității 67. Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional 68. Hotărârea Guvernului nr. 956/2009 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale și alte taxe asimilate acestora, precum și amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2010 69. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii ANEXA Nr. 2 Loc foto Nr. de înregistrare/.................... CERERE de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal — sesiunea........................................ Subsemnatul(a),..................................., născut(ă) la data de..............în localitatea..............., județul..................., legitimat(ă) cu B.I./C.I./pașaport, seria......nr.........., eliberat(ă) de................, la data de............, CNP......................, cetățenia................., domiciliat(ă) în .............................. str......................nr....., bl..., sc....., et......, ap......, județul/sectorul................., telefon fix.................., telefon mobil....................., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal, organizat de Camera Consultanților Fiscali, sesiunea............................. Anexez la prezenta cerere curriculum vitae însoțit de următoarele documente, conform art. 5 alin. (2) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 4/2007: — B.I./C.I./pașaport, în copie; — diploma de studii superioare (profil economic), sesiunea........., seria....nr........., emisă de.............la data de........., în copie legalizată; — carnetul de muncă, seria...........nr.............., emis de.................la data de................., în copie certificată de angajator sau în copie legalizată; — certificatul de naștere, seria........nr..........., emis de.................la data de............, în copie legalizată, în cazul schimbării numelui; — certificatul de căsătorie, seria..........nr..........., emis de.................la data de............, în copie legalizată, în cazul schimbării numelui; — certificatul de cazier judiciar, seria ......... nr.......... emis de ................ la data de ..........., în perioada de valabilitate; — certificatul de cazierfiscal, seria.......nr......., emis de.................la data de..........., în perioada de valabilitate; — adeverința medicală, seria.........nr.............., emisă de................la data de...............; — 3 fotografii de 2/3 cm. Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfășurat activitățile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din regulament, astfel: Unitatea Activitatea Perioada Nr. Funcția Observații desfășurată de la până la luni Total perioadă: Data............................................. Semnătura................ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 96/11.11.2010 CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI J HOTĂRÂRE privind organizarea de cursuri suplimentare de pregătire profesională în baza prevederilor art. 11 lit. f) din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 6 alin. (1) din Normele privind pregătirea profesională continuă a consultanților fiscali, aprobate prin Hotărârea Conferinței naționale a Camerei Consultanților Fiscali nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali, întrunit în ședința din 4 februarie 2010, hotărăște: Art. 1. — Se aprobă organizarea de cursuri suplimentare de pregătire profesională cu plată pentru consultanții fiscali care nu au reușit să efectueze până la sfârșitul anului 2009 cursurile obligatorii prevăzute în programele de pregătire profesională continuă aferente anului 2008 și/sau 2009. Art. 2. — Cursurile suplimentare de pregătire profesională cu plată se organizează în luna februarie 2010, în municipiul București. Art. 3. — Direcția de învățământ și Secretariatul general vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. Art. 4. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Camerei Consultanților Fiscali, Daniel Chitoiu > București, 5 februarie 2010. Nr. 7. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 440821 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96/11.11.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495