MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 80 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ⁵ februarie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 43. — Decret privind rechemarea unui ambasador. 2 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 56. — Hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea producătorilor de energie electrică și termică de sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, prin înființarea Companiei Naționale Electra — S.A. și Companiei Naționale Hidroenergetica — S.A................................. 2-3 77. — Hotărâre privind aprobarea Programului anual de marketing și promovare și a Programului anual de dezvoltare a destinațiilor și a produselor turistice. 4-7 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 63. — Decizie pentru eliberarea domnului Zeno-Karl Pinter din funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice.......................... 8 64. — Decizie pentru numirea domnului Helge Dirk Fleischer în funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice............ 8 65. — Decizie pentru eliberarea domnului Valentin Platon din funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice.......................... 9 66. — Decizie pentru numirea domnului Săli Negiat în funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice................................. 9 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 3. 066. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a probelor specifice din cadrul examenului de bacalaureat, susținute de absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole...... 10-11 ACTE ALE AUTORITĂȚII NAȚIONALE PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE ÎN COMUNICAȚII 54. — Decizie privind modificarea și completarea Regulamentului personalului operator al stațiilor de radiocomunicații din România, aprobat prin Decizia președintelui Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației nr. 699/2005........ 12-13 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 82. — Decizie privind aprobarea cererii de încetare a activității și retragerea autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Daniela loniță — Broker de Asigurare” — S.R.L.............'............... 13-14 92. — Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a exercitării activității Societății Comerciale UNIBROKER DOBROGEA — Broker de Asigurare și Reasigurare — S.R.L.........................’. 14-15 ACTE ALE COLEGIULUI MEDICILOR DENTIȘTI DIN ROMÂNIA 3. — Decizie privind componența comisiei de experți a Colegiului Medicilor Dentiști din România............... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind rechemarea unui ambasador în temeiul prevederilor art. 91 alin. (2) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, având în vedere propunerea Guvernului, Președintele României decretează: Art. 1. — Domnul Teodor Baconschi se recheamă din calitatea de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Republica Franceză, în Principatul Andorrei și în Principatul Monaco. Art. 2. — Domnul Teodor Baconschi își va încheia misiunea în termen de cel mult 90 de zile de la publicarea prezentului decret. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 4 februarie 2010. Nr. 43. ’ HOTARARI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea producătorilor de energie electrică și termică de sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, prin înființarea Companiei Naționale Electra — S.A. și Companiei Naționale Hidroenergetica — S.A. în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările’și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă ducerea la îndeplinire a procedurilor legale pentru înființarea societăților comerciale pe acțiuni Compania Națională Electra — S.A. și Compania Națională Hidroenergetica — S.A. (2) înființarea societăților comerciale prevăzute la alin. (1) se face în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în condițiile prevăzute de prezenta hotărâre, prin divizare și fuziune precedată de dizolvare fără lichidare a societăților participante. Art. 2. — Compania Națională Electra — S.A. se înființează prin fuziunea Societății Comerciale Complexul Energetic Rovinari — S.A., Societății Comerciale Complexul Energetic Turceni — S.A., Societății Comerciale Complexul Energetic Craiova — S.A., Societății Naționale a Lignitului Oltenia — S.A., Societății Naționale Nu’clear’electrica — S.A. și a Societății Comerciale Hidroserv — S.A. Râmnicu Vâlcea, filială a Societății Comerciale de Producere a Energiei Electrice în Hidrocentrale Hidroelectrica — S.A., care se dizolvă fără a intra în lichidare, precum și prin preluarea patrimoniului Societății Comerciale Hidroelectrica — S.A., corespunzător sucursalelor S.H. Râmnicu Vâlcea, S.H. Sibiu și S.H. Târgu Jiu, stabilit în cadrul procedurii de divizare a acesteia. Art. 3. — (1) Compania Națională Hidroenergetica — S.A. se înființează prin fuziunea unor filiale ale Societății Comerciale de Producere a Energiei Electrice și Termice Termoelectrica — S.A., respectiv Societatea Comercială Electrocentrale Deva — S.A. și Societatea Comercială Electrocentrale București — S.A., a unor filiale ale Societății Comerciale Hidroelectrica — S.A., respectiv Societatea Comercială Hidroserv Bistrița — S.A., Societatea Comercială Hidroserv Slatina — S.A., Societatea Comercială Hidroserv Porțile de Fier — S.A., Societatea Comercială Hidroserv Curtea de Argeș — S.A., Societatea Comercială Hidroserv Sebeș — S.A., Societatea Comercială Hidroserv Hațeg — S.A. și Societatea Comercială Hidroserv Cluj — S.A., filiale care se dizolvă, fără a intra în lichidare, precum și prin preluarea patrimoniului Societății Comerciale Hidroelectrica — S.A., corespunzător sucursalelor S.H. Bistrița, S.H. Buzău, S.H. Cluj, S.H. Curtea de Argeș, S.H. Hațeg, S.H. Porțile de Fier, S.H. Oradea, S.H. Sebeș și’ S.H. Slatina, stabilit’ în cadrul procedurii de divizare a acesteia, a patrimoniului Societății Comerciale Termoelectrica — S.A., corespunzător Sucursalei Electrocentrale Paroșeni și Sucursalei Termoserv Paroșeni — S.A., stabilit în cadrul’procedurii de divizare a acesteia, precum și prin preluarea unei părți din patrimoniul Companiei Naționale a Huilei — S.A. Petroșani, care se divizează. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 3 (2) Părțile din patrimoniul Companiei Naționale a Huilei — S.A. Petroșani care se preiau pentru înființarea Companiei Naționale Hidroenergetica — S.A. potrivit alin. (1) se stabilesc printr-un program de restructurare, eficientizare și dezvoltare a minelor, care va fi întocmit de conducerea executivă și de administratorii societății și va fi aprobat de ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri. (3) în urma proceselor de divizare și fuziune prevăzute de prezenta hotărâre, Societatea Comercială Hidroelectrica — S.A. își încetează existența, în condițiile legii. Art. 4. — (1) Proiectele actelor constitutive ale Companiei Naționale Electra S.A. și ale Companiei Naționale Hidroenergetica — S.A. se transmit Guvernului în vederea emiterii mandatului său de reprezentare, după care se supun aprobării adunărilor generale ale acționarilor companiilor respective, în condițiile legii. (2) Societățile ’naționale/companiile naționale/societățile comerciale care se reorganizează potrivit art. 2 și 3 au obligația să înștiințeze instituțiile financiare creditoare cu privire la modificările survenite în structura organizatorică și statutul juridic. Art. 5. — (1) începând cu data înmatriculării la oficiul registrului comerțului, Compania Națională Electra — S.A. și, respectiv, Compania Națională Hidroenergetica — S.A. preiau toate drepturile și vor fi ținute de toate obligațiile fostelor societăți comerciale supuse fuziunii și, respectiv, divizării, în condițiile art. 2 și 3 din prezenta hotărâre, și se substituie în drepturile și obligațiile decurgând din raporturile juridice ale acestora cu terții, inclusiv în litigiile în curs. (2) Compania Națională Electra — S.A. și Compania Națională Hidroenergetica — S.A. preiau pe bază de protocol obligațiile fiscale principale și accesorii datorate și neachitate, decurgând din credite interne și externe garantate de stat sau contractate direct de stat și subîmprumutate societăților care se reorganizează, respectiv filialelor și sucursalelor acestora. (3) Compania Națională Electra — S.A. și Compania Națională Hidroenergetica — S.A. au obligația să încheie cu Ministerul Finanțelor Publice, în calitatea acestuia de garant/împrumutat, și/sau cu instituțiile de credit finanțatoare acte juridice prin care preiau drepturile și obligațiile rezultate din convențiile de garantare/acordurile de împrumut subsidiar încheiate între Ministerul Finanțelor Publice și societățile comerciale care se reorganizează și filialele/sucursalele acestora, după caz. Art. 6. — Compania Națională Electra — S.A. și Compania Națională Hidroenergetica — S.A. au obligația instituirii, după caz, de garanții asupra oricăror bunuri mobile sau imobile ale acestora, până la acoperirea sumelor datorate Ministerului Finanțelor Publice, rezultate din credite interne sau externe garantate de stat sau contractate direct de stat și subîmprumutate societăților comerciale care se reorganizează, respectiv filialelor/sucursalelor acestora, după caz. Prevederea se aplică și pentru creditele cu garanția statului emisă de Banca de Export-lmport a României Eximbank — S.A., denumită în continuare Eximbank. Art. 7. — în termen de 60 de zile de la data înregistrării celor două societăți se vor încheia protocoale de predare-preluare a activului si pasivului preluat de la societățile care au fuzionat, respectiv au fost suspuse divizării. Art. 8. — Compania Națională Electra — S.A. și Compania Națională Hidroenergetica — S.A. au obligația să încheie câte un protocol cu Eximbank, după caz, pentru creditele cu garanția statului emisă de Eximbank, prin care preiau drepturile și obligațiile societăților care se reorganizează rezultate din convențiile de garantare încheiate cu Eximbank. Art. 9. — (1) Compania Națională Electra — S.A. are ca obiect principal de activitate producerea și furnizarea energiei electrice, producerea, transportul, distribuția și furnizarea energiei termice, exploatarea minelor și carierelor de lignit și producerea de combustibil nuclear. (2) Compania Națională Hidroenergetica — S.A. are ca obiect principal de activitate producerea și furnizarea energiei electrice, producerea, transportul, distribuția și furnizarea energiei termice și exploatarea minelor de huilă. (3) Societățile comerciale prevăzute la alin. (1) și (2) pot desfășura, complementar, și alte activități conexe pentru susținerea obiectului principal de activitate, în conformitate cu legislația în vigoare și cu statutul propriu. Art. 10. — Bunurile proprietate publică a statului administrate ori utilizate cu orice alt titlu de societățile comerciale care se reorganizează potrivit prevederilor prezentei hotărâri se preiau cu același titlu, după caz, de către societățile comerciale înființate potrivit art. 1. Art. 11. — (1) Personalul angajat la societățile comerciale care se desființează, respectiv se reorganizează potrivit prevederilor prezentei hotărâri, se preia la societățile comerciale înființate potrivit art. 1, beneficiind de prevederile art. 169 și 170 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare. (2) Contractele colective de muncă încheiate anterior de societățile comerciale care se reorganizează potrivit prevederilor prezentei hotărâri și de filialele lor, după caz, rămân în vigoare până la încheierea noilor contracte colective de muncă, în condițiile legii, de către societățile comerciale înființate potrivit art. 1. Art. 12. — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri va coordona procesul de reorganizare a producătorilor de energie electrică și termică de sub autoritatea sa, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, și va mandata reprezentanții statului în adunările generale ale acționarilor și membrii consiliilor de administrație ale societăților comerciale care se reorganizează, respectiv se înființează, cu ducerea la îndeplinire a măsurilor necesare în acest scop. Art. 13. — Compania Națională Electra — S.A. și Compania Națională Hidroenergetica — S.A. au obligația să asigure sursele de finanțare pentru investițiile de mediu din fonduri europene, din surse proprii și din surse atrase, cu sprijinul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri și Ministerului Finanțelor Publice. Art. 14. —înmatricularea celor două societăți comerciale la oficiul registrului comerțului se va face după obținerea deciziei de autorizare a concentrării economice, în condițiile legii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu p. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Valentin Mocanu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 29 ianuarie 2010. Nr. 56. ’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea Programului anual de marketing și promovare și a Programului anual de dezvoltare a destinațiilor și a produselor turistice în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea și dezvoltarea turismului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 23/2000, cu modificările ulterioare, și al art. 22 din Ordonanța Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă Programul anual de marketing și promovare, prevăzut în anexa nr. 1, și Programul anual de dezvoltare a destinațiilor și a produselor turistice, prevăzut în anexa nr. 2. Art. 2. — Programele prevăzute la art. 1 se finanțează din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, în limita fondurilor aprobate cu această destinație pentru anul 2010, prin Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010. Art. 3. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 29 ianuarie 2010. Nr. 77. ’ ANEXA Nr. 1 PROGRAMUL ANUAL DE MARKETING Șl PROMOVARE Art. 1. — Programul anual de marketing și promovare urmărește promovarea celor mai importante destinații și forme de turism din România pe piața internă și pe principalele piețe turistice din străinătate. Art. 2. — Programul anual de marketing și promovare urmărește realizarea următoarelor activități: a) studii de marketing; b) marketing prin internet și alte mijloace electronice, incluzând și realizarea și administrarea unui portal de informații de turism, pe baze concurențiale, cu suportarea integrală a cheltuielilor, inclusiv a celor de administrare, din fonduri bugetare, precum și alte activități de marketing și promovare prin internet și alte mijloace electronice; c) participarea la manifestări expoziționale de turism în țară și în străinătate; d) organizarea de vizite educaționale și de informare, în țară, pentru reprezentanți mass-media, touroperatori, reprezentanți ai societăților comerciale cu activități în turism din țară și străinătate, reprezentanți ai asociațiilor sau organizațiilor neguvernamentale cu activitate în turism, ai administrației publice centrale și locale, alți lideri de opinie, specialiști în turism din țară și din străinătate etc.; e) organizarea de evenimente și misiuni cu rol în creșterea circulației turistice în România sau cu impact în creșterea notorietății României ca destinație turistică, în țară și în străinătate, precum și participarea în calitate de coorganizator împreună cu asociațiile profesionale, patronale și organizațiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autoritățile administrației publice locale și centrale, alte entități cu activitate cu impact în domeniul turismului; f) activități de promovare și publicitate prin intermediul companiilor aeriene care operează zboruri către destinații din România și prin intermediul principalelor aeroporturi din România și din străinătate pe care operează curse internaționale către România constând în inserții publicitare în materialele de promovare ale companiilor aeriene și ale aeroporturilor, difuzare de clipuri TV promoționale și filme publicitare de turism în aeroporturi și în aeronave, precum și alte tipuri de activități de promovare și publicitate în colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile; g) activități de promovare prin intermediul inserțiilor publicitare în cataloagele turistice realizate de către touroperatori, societăți comerciale cu activitate de turism, asociații profesionale, patronale și organizații neguvernamentale MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 5 cu activitate în domeniul turismului, autorități ale administrației publice locale și centrale, alte entități cu activitate cu impact în domeniul turismului, care promovează pe piețele-țintă de interes destinația turistică România, produse turistice și pachete de servicii turistice cu locul de desfășurare în România; h) achiziționarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre România, hărți, albume, cataloage, fotoreportaje, fotografii, cărți cu specific de turism etc.; i) realizarea de materiale de promovare de tipul: cataloage, broșuri, pliante, postere și foi volante, diverse tipărituri, ghiduri și hărți turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, diapozitive, materiale audio-video, casete, filme cu specific de turism, CD-uri și DVD-uri turistice, obiecte de protocol, expedierea materialelor promoționale și de protocol în țară și în străinătate etc.; j) activități de promovare prin intermediul posturilor de televiziune și radio care realizează emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact în creșterea circulației turistice în România, creșterea notorietății destinațiilor turistice românești sau conștientizarea importanței turismului românesc; k) acțiuni generale de publicitate și reclamă a destinațiilor turistice românești și a produselor turistice românești. Art. 3. — (1) Participarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului la manifestările expoziționale se realizează pe piețe de interes, prin organizarea de pavilioane naționale, standuri specializate pe produse sau miniexpoziții, pe bază de listă aprobată prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului. (2) Societățile comerciale cu activitate de turism, asociațiile profesionale, patronale și organizațiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autoritățile administrației publice locale și centrale, alte entități cu activitate cu impact în domeniul turismului pot participa gratuit sau în urma achitării unei taxe la manifestările expoziționale, în pavilioanele naționale, standurile specializate sau miniexpozițiile la care participă în țară și în străinătate Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. (3) Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului, în funcție de fiecare manifestare expozițională în parte, iar valoarea însumată, colectată de la toți participanții, nu va putea depăși 10% din totalul devizului general al acțiunii. (4) Pentru participarea la manifestările expoziționale se finanțează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinație: a) cheltuieli cu elaborarea proiectului de execuție a standului, închirierea, construirea, amenajarea și decorarea spațiului expozițional, precum și cu asigurarea acestuia; b) cheltuieli ocazionate de activități de marketing specifice participării la manifestarea expozițională respectivă; c) cheltuieli cu publicitatea în perioada premergătoare manifestărilor expoziționale, precum și în perioada de desfășurare a acestora; d) cheltuieli cu transportul, cazarea și diurna pentru reprezentanți mass-media; e) cheltuieli cu transportul, cazarea și diurna sau onorarii pentru formații artistice, meșteri populari, personal hostess, membri ai colectivelor artistice, sportive, științifice și altele asemenea, lideri sau creatori de opinie cu rol în desfășurarea manifestării expoziționale respective; f) cheltuieli de administrare și întreținere pentru utilități, consumabile etc.; g) cheltuieli generale pe perioada de desfășurare a acțiunilor promoționale; h) cheltuielile de reprezentare și de protocol; i) cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare și promovare cu caracter general și pentru mediatizarea prezenței românești la acțiunile respective; j) cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: seară românească, recepție, conferință de presă și altele similare cu rol în sporirea atractivității standului; k) cheltuieli pentru închirierea aparaturii specifice, necesară derulării programelor artistice sau a altor activități organizate cu ocazia manifestării expoziționale; I) cheltuieli cu taxele de participare, de înscriere sau orice alte taxe necesare participării, plătibile către organizatori sau terți; m) alte cheltuieli necesare pentru buna desfășurare a manifestării expoziționale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. (5 ) Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului poate efectua atât majorări sau diminuări ale sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare manifestare expozițională, cât și modificarea sau completarea listei cu alte manifestări de interes pentru promovarea turismului românesc, în limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu această destinație. Art. 4. — Pentru vizitele educaționale și de informare se finanțează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinație: cazare, masă și transport pentru invitați și pentru ghid sau pentru însoțitor de grup, ghid sau însoțitor de grup pe teritoriul României, bilete de intrare la obiectivele turistice, taxe de fotografiere și de filmare, precum și alte cheltuieli necesare desfășurării în condiții optime a vizitelor. Art. 5. — (1) Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente și misiuni cu rol în creșterea circulației turistice în România sau cu impact în creșterea notorietății României ca destinație turistică, în țară și în străinătate, pentru participarea în calitate de coorganizator sau pentru participarea în baza unei taxe (de participare, de înscriere sau orice altă taxă similară) se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: a) cazare, masă, transport participanți; b) închiriere săli și aparatură specifică; c) onorariu personal hostess; d) onorariu pentru formații artistice prezente în cadrul evenimentului, precum și închirierea aparaturii specifice; e) servicii de rent-a-car (servicii de închiriere automobile) pentru participanți, tipărire și transmitere de invitații, realizare de diplome și trofee, protocol; f) producție de materiale publicitare specifice, publicitate înainte și în perioada evenimentului, de tipul: producție și difuzare de clipuri TV și spoturi audio, publicitate prin mijloace electronice, realizare de CD/DVD cu participanții și principalele produse turistice prezentate, taxe de participare, de înscriere sau orice alte taxe similare etc. (2) Pentru evenimentele la care Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului participă în calitate de organizator sau coorganizator, cheltuielile de reprezentare și protocol se realizează pentru oferirea unor tratații în limita stabilită de către ordonatorul de credite pentru fiecare acțiune. Cheltuielile se referă la achiziționarea de produse alimentare pentru tratații curente și pentru cocktail, apă, băuturi răcoritoare și slab 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 alcoolizate, produse de patiserie și cofetărie și altele asemenea. Băuturile alcoolice se achiziționează numai în cazul organizării de cocktailuri. Art. 6. — Fondurile bugetare repartizate anual activităților prevăzute la art. 2 lit. j) se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: costuri de coproducție de emisiuni TV și radio, costuri de realizare a emisiunilor TV și radio, costuri de difuzare clipuri TV, precum și costuri de difuzare spoturi audio în cadrul emisiunii etc. Art. 7. — Fondurile bugetare repartizate anual activităților prevăzute la art. 2 lit. k) se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: inserții publicitare în presă, în pagini web, prin intermediul principalelor motoare de căutare internet, ghiduri turistice, cataloage, albume, cărți cu specific de turism, publicații de specialitate, publicitate outdoor în țară și în străinătate, publicitatea destinației și a produselor turistice românești în mass-media internă și internațională, pe piețele-țintă, activități de marketing direct etc. ANEXA Nr. 2 PROGRAMUL ANUAL DE DEZVOLTARE A DESTINAȚIILOR Șl A PRODUSELOR TURISTICE Art. 1. — Programul anual de dezvoltare a destinațiilor și a produselor turistice urmărește susținerea turismului intern în vederea îmbunătățirii circulației turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural și cultural. Art. 2. — Programul anual de dezvoltare a destinațiilor și a produselor turistice urmărește realizarea următoarelor obiective: a) îmbunătățirea calității serviciilor turistice din România; b) participarea în cadrul unor proiecte comune inițiate pe plan intern și internațional în domeniul turismului; c) realizarea de investiții publice în infrastructura turistică; d) dezvoltarea unor forme, produse și destinații turistice importante din România; e) modernizarea și extinderea sistemului informațional în domeniul turismului; f) perfecționarea cadrului legal și instituțional din sectorul turismului în conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii Europene; g) îmbunătățirea calității formării profesionale a angajaților din sectorul turismului, în special a celor din structurile de primire turistică. Art. 3. — (1) în scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. a) se desfășoară următoarele activități: a) elaborarea strategiei calității serviciilor turistice din România; b) realizarea de studii privind comportamentul turistului; c) elaborarea criteriilor pentru desemnarea destinațiilor ecoturistice și a ecomuzeelor; d) continuarea Programului „Steagul Albastru — Blue Flag” pentru îmbunătățirea calității plajelor și porturilor din România. (2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziționa, în conformitate cu legislația privind achizițiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenții de turism, servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piață pe plan național și servicii de cercetare și dezvoltare, precum și servicii conexe. Art. 4. — (1) în scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. b) se derulează următoarele proiecte: a) proiectul comun cu Comisia Europeană — EDEN — „Destinații europene de excelență”; b) proiectul comun cu Comisia Europeană — CALYPSO — privind dezvoltarea turismului social, organizarea unei conferințe regionale și tipărirea unei broșuri; c) proiectul ONEST — Open Network for European Sustainable Tourism, în cadrul proiectului „Knowledge Networks for the Competitiveness and Sustainability of European Tourism” al Comisiei Europene; d) proiectul Tradițional Mountain Villages — în cadrul Programului South-East Europe al Comisiei Europene; e) proiectul Dezvoltarea turismului în zona transfrontalieră România—Bulgaria, în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră România—Bulgaria; f) proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizații/organisme internaționale: Organizația pentru Cooperare Economică (OECD), Organizația pentru Dezvoltare Industrială a Națiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeană (CE), Comisia Europeană pentru Turism (CET), Inițiativa Central- Europeană (ICE), Organizația pentru Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN), Organizația Mondială a Turismului (OMT), Asociația de promovare turistică internațională a țărilor dunărene „Die Donau”; g) realizarea de parteneriate în cadrul relațiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborării unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan atât în sezonul de iarnă, cât și în cel de vară, a turismului cultural, a turismului balnear, a turismului de litoral, dar și a altor forme de turism. (2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziționa, în conformitate cu legislația privind achizițiile publice, următoarele categorii de servicii și produse: servicii de organizare de seminarii cu participare națională și internațională, vizite de documentare, produse informative și de promovare comune cu alte țări, servicii de agenții de presă/conferințe de presă, servicii de publicitate și de comercializare, servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport anexe și conexe, servicii de agenții de turism etc. Art. 5. — (1) în scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. c) se realizează parteneriate public/public între Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și autoritățile administrației publice locale, în vederea elaborării de documentații tehnico-economice, a inițierii și implementării programelor de investiții în infrastructura turistică. (2) Proiectele de investiții în turism și sursele de finanțare a documentațiilor tehnice și a lucrărilor de execuție a programelor și obiectivelor de investiții în turism se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. (3) Sumele necesare realizării activităților prevăzute la alin. (2) se defalcă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului, în limita fondurilor alocate anual cu această destinație din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului către bugetele locale. Art. 6. — (1) în scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. d) se desfășoară următoarele activități: a) elaborare de strategii naționale pentru diferite forme și produse turistice: turism montan — drumeții montane și sporturi de iarnă, turism de litoral, turism cultural, turism balnear, ecoturism; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 7 b) coproducții de emisiuni de televiziune privind dezvoltarea destinațiilor turistice; c) implementarea strategiilor pentru destinații turistice și pentru turismul montan, turismul de litoral, turismului balnear, ecoturism; d) inițierea unor acțiuni de conștientizare a importanței dezvoltării durabile a turismului; e) actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistică din România; f) preluarea conceptului de „etichetă ecologică” în sistemul hotelier din România în vederea reducerii poluării din industria turistică. (2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziționa, în conformitate cu legislația privind achizițiile publice, următoarele categorii de servicii: a) servicii de cercetare-dezvoltare, consultanță națională și internațională privind evaluarea factorilor naturali de cură din stațiunile balneare, turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural și a altor forme de turism, respectiv destinații, precum și elaborarea de strategii sectoriale la nivel național; b) servicii de organizare de seminare naționale și internaționale, incluzând seminare de conștientizare pe plan național și seminare cu participare internațională, în vederea consultării factorilor interesați asupra următoarelor tematici: elaborarea strategiilor pentru turism balnear, turism de litoral, turism montan, turism cultural, ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, reducerea poluării în domeniul turismului, „eticheta ecologică”; c) servicii de studii de piață pe plan național și internațional privind toate formele și destinațiile turistice; d) servicii de organizare de seminare naționale și internaționale privind toate formele și destinațiile turistice; e) servicii de transport anexe și auxiliare transportului, servicii de agenții de turism; f) servicii de tipărire de broșuri pentru produsele turistice: „Sfârșit de săptămână în București”, „Croaziere pe Dunăre”, turism montan/drumeții, turism pe litoral, turism cultural și rute culturale; g) realizarea materialelor pentru dezvoltarea destinațiilor turistice — ghidul parcurilor naționale și naturale din România, inclusiv servicii de publicitate pe internet; h) realizarea de materiale documentare: ghiduri și alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrări de specialitate, buletine statistice, cărți de specialitate editate în România și pe plan internațional și alte materiale documentare; i) instalare de indicatoare, reparare și întreținere a echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informațional privind rutele culturale, ariile protejate și monumentele importante din punctul de vedere al circulației turistice. Art. 7. — (1) în scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. e) se desfășoară următoarele activități: a) extinderea softului existent pentru includerea activităților de promovare, dezvoltare și autorizare; b) realizarea și administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcțiuni de cazare; c) elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și ale agențiilor de turism din România pe suport hârtie și magnetic; d) demararea procedurilor de implementare a Contului satelit în turism; e) dezvoltarea sistemului de software pentru toată activitatea de autorizare în domeniul turismului; f) crearea și implementarea sistemului de software pentru rețeaua de centre de informare turistică din România; g) crearea și dezvoltarea sistemului de software pentru susținerea activității de promovare și dezvoltare; h) elaborarea ghidului investitorului în turism și al fondurilor comunitare. (2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziționa, în conformitate cu legislația privind achizițiile publice, următoarele categorii de servicii: a) servicii de consultanță, dezvoltare de software, internet și asistență; b) studii de fezabilitate pentru centre de informare turistică care sunt finanțate prin fonduri structurale; c) servicii de cercetare și de dezvoltare și servicii conexe de consultanță pentru crearea Contului satelit în turism; d) servicii de organizare de seminare naționale și internaționale pe teme de informare turistică; e) servicii de transport anexe și auxiliare transportului; f) servicii de agenții de turism; g) servicii de tipărire de broșuri; h) servicii de realizare de CD-uri și DVD-uri; i) servicii de traducere etc. Art. 8. — (1) în scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. f) se desfășoară următoarele activități: a) organizarea de evenimente naționale și internaționale având ca tematică bunele practici în domeniul turismului; b) elaborarea de ghiduri, broșuri și alte materiale promoționale de acest gen, cuprinzând bunele practici în sectorul turismului. (2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziționa, în conformitate cu legislația privind achizițiile publice, următoarele categorii de servicii: a) servicii de organizare de evenimente; b) servicii de publicare și tipărire; c) servicii de traducere; d) servicii de transport anexe și auxiliare transportului. Art. 9. — (1) în scopul realizării obiectivului prevăzut la art. 2 lit. g) se desfășoară următoarele activități: a) organizarea de seminarii pentru dezvoltarea competențelor profesionale ale angajaților din structurile de primire turistice și din centrele de informare turistică în vederea organizării Festivalului Olimpic al Tineretului European și a altor evenimente internaționale de acest gen; b) realizarea unor broșuri în vederea diseminării informațiilor necesare desfășurării cu eficacitate și eficiență a activităților din cadrul centrelor de informare turistică și al asociațiilor de promovare și informare turistică; c) elaborarea unor propuneri de modificare și actualizare a legislației în domeniu. (2) Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziționa, în conformitate cu legislația privind achizițiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenții de turism, servicii tipografice, servicii de consultanță națională și internațională privind formarea și evaluarea profesională. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Zeno-Karl Pinter din funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Zeno- Karl Pinter se eliberează din funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 4 februarie 2010. Nr. 63. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Helge Dirk Fleischer în funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice în temeiul art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2005 privind organizarea și funcționarea Departamentului pentru Relații Interetnice, al art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Helge Dirk Fleischer se numește în funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 4 februarie 2010. Nr. 64. ’ 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Valentin Platon din funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Valentin Platon se eliberează din funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 4 februarie 2010. Nr. 65. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Săli Negiat în funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice în temeiul art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 111/2005 privind organizarea și funcționarea Departamentului pentru Relații Interetnice, al art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Săli Negiat se numește în funcția de subsecretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 4 februarie 2010. Nr. 66. ’ w MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL EDUCATEI, CERCETĂRII, TINERETULUI SI SPORTULUI ORDIN privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a probelor specifice din cadrul examenului de bacalaureat, susținute de absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole în baza prevederilor Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în baza Acordului dintre Ministerul Educației și Cercetării din România și Ministerul Educației și Științei din Regatul Spaniei cu privire la înființarea și funcționarea secțiilor bilingve româno-spaniole în liceele din România și la organizarea examenului de bacalaureat în aceste licee, semnat la București la 26 martie 2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 997/2007, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a probelor specifice din cadrul examenului de bacalaureat, susținute de absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Metodologia prevăzută la art. 1 se aplică pentru sesiunile examenului de bacalaureat din anul 2010. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice prevedere contrară prevederilor acestuia se abrogă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — Direcția generală educație timpurie, școli, performanță și programe, Centrul Național de Evaluare și Examinare, inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ implicate duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 25 ianuarie 2010. Nr. 3.066. ANEXA METODOLOGIE de organizare și desfășurare a probelor specifice din cadrul examenului de bacalaureat, susținute de absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole Art. 1. — Prezenta metodologie se referă la absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole, organizate în conformitate cu prevederile Acordului dintre Ministerul Educației și Cercetării din România și Ministerul Educației și Științei din Regatul Spaniei cu privire la înființarea și funcționarea secțiilor bilingve româno- spaniole în liceele din România și la organizarea examenului de bacalaureat în aceste licee, semnat la București la 26 martie 2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 997/2007 (Acord), denumite în continuare secții bilingve româno-spaniole. Art. 2. — (1) Absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole au dreptul să obțină, pe lângă diploma română de bacalaureat, și diploma spaniolă de bacalaureat. (2) Pentru obținerea diplomei spaniole de bacalaureat, absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole trebuie să susțină și să promoveze probele prevăzute de reglementările în vigoare pentru examenul de bacalaureat românesc și să îndeplinească următoarele condiții: a) susțin proba denumită în Legea nr. 384/2009 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2009 pentru modificarea Legii învățământului nr. 84/1995 probă de evaluare a competenței lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată pe parcursul învățământului liceal la limba spaniolă; b) susțin o probă suplimentară de cultură spaniolă. Art. 3. — (1) Proba de evaluare a competenței lingvistice în limba spaniolă se desfășoară în perioada prevăzută pentru proba C în calendarul examenului de bacalaureat 2010 și în conformitate cu metodologia de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat, aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării, interimar, nr. 5.507/2009 privind aprobarea Calendarului examenului de bacalaureat — 2010, a MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 11 Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat — 2010, precum și a Atribuțiilor membrilor comisiilor de bacalaureat. (2) în cadrul probei de evaluare a competenței lingvistice în limba spaniolă se vor evalua atât competențele lingvistice ale candidatului, cât și cunoștințele de literatură spaniolă. (3) Evaluarea competenței lingvistice în limba spaniolă constă în 3 tipuri de probe: — proba scrisă, cu durata de 90 de minute; — proba orală, cu durata de 10—15 minute; — proba de înțelegere a textului audiat, cu durata de 20 de minute. (4) Subiectele pentru proba orală și pentru proba de înțelegere a textului audiat sunt cele elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, în colaborare cu reprezentanții Ministerului Educației din Spania. (5) Subiectele pentru proba scrisă sunt specifice absolvenților secțiilor bilingve româno-spaniole și evaluează atât competența lingvistică, cât și cunoștințele de literatură spaniolă. (6) Subiectele pentru proba scrisă din cadrul probei C de evaluare a competenței lingvistice în limba spaniolă sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, în colaborare cu reprezentanții Ministerului Educației din Spania. Art. 4. — (1) Proba de cultură spaniolă se susține în perioada prevăzută de calendarul examenului de bacalaureat pentru proba B, proba scrisă la limba maternă. (2) Proba de cultură spaniolă se susține în limba spaniolă, cu subiecte din Istoria Spaniei, Geografia Spaniei și Istoria culturii și civilizației spaniole. (3) Subiectele pentru proba specifică de cultură spaniolă sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, în colaborare cu reprezentanții Ministerului Educației din Spania, în conformitate cu programa aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării nr. 4.354/2009 privind desfășurarea bacalaureatului bilingv spaniol susținut de elevii de la secțiile bilingve spaniole. Art. 5. — (1) Comisiile de bacalaureat care evaluează și examinează absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole sunt organizate în conformitate cu reglementările în vigoare pentru bacalaureatul românesc și cu prevederile specifice Acordului: a) președintele comisiei este ales, de regulă, dintre cadrele didactice cunoscătoare ale limbii spaniole; b) din comisie fac parte 2 reprezentanți ai Ministerului Educației din Spania, dintre care unui este numit vicepreședinte de comisie pentru probele care se desfășoară în limba spaniolă. (2) Reprezentanții Ministerului Educației din Spania participă, cu drept de notare, la probele specifice ale bacalaureatului susținute de absolvenții secțiilor bilingve româno-spaniole. (3) Reprezentanții Ministerului Educației din Spania vor fi repartizați în două zone de evaluare, după cum urmează: — zona de nord: Oradea, Timișoara, Cluj-Napoca și lași; — zona centrală: București, Ploiești, Brașov și Craiova. (4) Pentru a permite participarea celor 2 reprezentanți ai Ministerului Educației din Spania la proba de evaluare a competenței lingvistice în limba spaniolă, Comisia națională de bacalaureat va stabili un calendar specific pentru proba orală din cadrul probei de evaluare a competenței lingvistice în limba spaniolă. Art. 6. — (1) în urma participării la proba de evaluare a competenței lingvistice în limba spaniolă, se stabilește nivelul de competență lingvistică în limba spaniolă, în conformitate cu Cadrul european comun de referință pentru limbi. (2) Candidaților care doresc să obțină și diploma spaniolă de bacalaureat li se acordă și note la proba de evaluare a competenței lingvistice în limba spaniolă. (3) Candidaților menționați la alin. (2) li se acordă note atât de cei 2 evaluatori români, cât și de cei 2 reprezentanți ai Ministerului Educației din Spania. Art. 7. — (1) Proba scrisă de cultură spaniolă este evaluată atât de cei 2 evaluatori români, cât și de cei 2 reprezentanți ai Ministerului Educației din Spania. (2) Pentru obținerea diplomei române de bacalaureat vor fi luate în calcul doar notele acordate de profesorii români din comisia de evaluare. Art. 8. — (1) Pentru obținerea diplomei spaniole de bacalaureat candidații de la secțiile bilingve româno-spaniole trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să obțină la proba de evaluare a competenței lingvistice în limba spaniolă cel puțin nivelul B1, stabilit conform Cadrului european comun de referință pentru limbi; b) să obțină la probele menționate la art. 2 alin. (2) evaluarea scrisă pozitivă a celor 2 reprezentanți spanioli care fac parte din comisia de bacalaureat. (2) Evaluarea scrisă pozitivă menționată la alin. (1) este consemnată într-un certificat, al cărui model este prevăzut în anexa II la Acord. (3) Certificatul menționat la alin. (2) permite solicitarea eliberării diplomei spaniole de bacalaureat, în conformitate cu prevederile Acordului. Art. 9. — în situația în care un absolvent al secțiilor bilingve româno-spaniole este declarat admis la examenul de bacalaureat, conform prevederilor metodologiei de organizare și desfășurare a bacalaureatului în vigoare în România, dar nu îndeplinește una sau ambele condiții menționate la art. 8 alin. (1), acesta obține diploma română de bacalaureat, dar nu și diploma spaniolă de bacalaureat. Art. 10. — în situația în care un absolvent al secțiilor bilingve româno-spaniole este declarat respins la examenul de bacalaureat, conform prevederilor metodologiei de organizare și desfășurare a bacalaureatului în vigoare în România, acesta nu poate obține diploma spaniolă de bacalaureat, chiar dacă îndeplinește condițiile menționate la art. 8 alin. (1). 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 ACTE ALE AUTORITĂȚII NAȚIONALE PENTRU ADMINISTRARE Șl REGLEMENTARE ÎN COMUNICAȚII AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE ÎN COMUNICAȚII > J DECIZIE privind modificarea și completarea Regulamentului personalului operator al stațiilor de radiocomunicații din România, aprobat prin Decizia președintelui Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației nr. 699/2005 în temeiul prevederilor art. 10 alin. (2) pct. 17, ale art. 11 alin. (1) și ale art. 12 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, precum și ale art. 13¹ alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicațiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările și completările ulterioare, președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emite prezenta decizie. Art. I. — Regulamentul personalului operator al stațiilor de radiocomunicații din România, aprobat prin Decizia președintelui Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației nr. 699/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52 din 19 ianuarie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 9, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Candidații înscriși pentru obținerea certificatelor de operator de stație de coastă în sistemul GMDSS și a certificatelor de operator radioelectronist clasele I și a ll-a trebuie să facă dovada că sunt titulari de certificat GOC.” 2. La articolul 9, alineatul (7) se abrogă. 3. La articolul 18, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 18. — (1) Certificatele de operator ale candidaților declarați «admis» se eliberează în termen de 15 zile de la data anunțării rezultatelor.” 4. La articolul 19, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Valabilitatea certificatelor de operator acordate în SMT se poate prelungi pentru o nouă perioadă de 5 ani numai în situația în care titularul certificatului de operator prezintă structurii teritoriale a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații care a eliberat certificatul dovada că a lucrat efectiv ca operator radio cel puțin 2 ani în perioada de valabilitate a certificatului.” 5. La articolul 19, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Valabilitatea certificatelor de operator acordate în SMAS, SMMS și SRCNI se poate prelungi pentru o nouă perioadă de 5 ani numai în situația în care titularul certificatului de operator va urma un curs de reconfirmare în cadrul unităților de pregătire cu care Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații are încheiate protocoale de colaborare și a obținut calificativul «admis» la examenul de evaluare a cunoștințelor privind regulamentele interne și internaționale corespunzătoare serviciilor de radiocomunicații în cauză. Examenul se va desfășura în condițiile stabilite în secțiunea 2, art. 10 alin. (1) lit. aj, art. 11 alin. (1) lit. a), art. 12 alin. (1) lit. a), art. 13 alin. (1) lit. a), art. 14 alin. (1) lit. a) și art. 15 alin. (1) lit. a).” 6. La articolul 19 alineatul (5), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: „d) în cazul SMT, dovada că a lucrat efectiv 2 ani în perioada de valabilitate a certificatului;”. 7. La articolul 20, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 20. — (1) în cazul depășirii termenului de valabilitate se aplică în mod corespunzător prevederile prezentului regulament privind emiterea unui nou certificat de operator.” 8. La articolul 20, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) în situația neîndeplinirii cerințelor de evaluare în condițiile art. 19 alin. (3) titularul certificatului de operator poate repeta evaluarea, dar nu mai devreme de 4 zile de la data desfășurării probei. în cazul unui rezultat negativ la evaluarea scrisă în condițiile prezentului alineat se vor aplica prevederile prezentului regulament privind emiterea unui nou certificat de operator.” 9. La articolul 21, formula introductivă se modifică si va avea următorul cuprins: „în cazul în care certificatele de operator acordate în SMMS, SMAS și SRCNI au fost pierdute, deteriorate sau distruse, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații poate elibera, la cererea scrisă a titularului depusă la sediul central al autorității, în urma depunerii unei declarații pe propria răspundere cu privire la pierderea, deteriorarea sau distrugerea certificatului, un duplicat al acestuia, pe care se va menționa cu majuscule «DUPLICAT», cerere care va fi însoțită și de următoarele documente:”. 10. La articolul 21, litera b) se abrogă. 11. După articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21¹, cu următorul cuprins: „Art. 21L — Eliberarea duplicatelor certificatelor de operator acordate în SMT, pierdute, deteriorate sau distruse, se realizează în urma depunerii unei cereri scrise la structura teritorială a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emitentă a certificatului, în termen de 15 zile de la data pierderii, deteriorării sau distrugerii, însă cel mai târziu până la expirarea perioadei de valabilitate a certificatului, cerere ce va fi însoțită în mod obligatoriu de documentele prevăzute la art. 21.” 12. La articolul 22, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 22. — (1) în cazul modificării datelor de identificare a titularului certificatului de operator acordat în SMMS, SMAS și SRCNI, titularul este obligat să depună la sediul central al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, în termen de 15 zile de la intervenirea modificării, o cerere scrisă prin care să solicite modificarea certificatului.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 13 13. La articolul 22, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) în cazul modificării datelor de identificare a titularului certificatului de operator acordat în SMT, titularul este obligat să depună la structura teritorială a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații care a eliberat certificatul, în termen de 15 zile de la intervenirea modificării, însă cel mai târziu până la expirarea perioadei de valabilitate a certificatului, o cerere scrisă prin care să solicite modificarea certificatului.” 14. La articolul 22, alineatul 3 se abrogă. 15. La articolul 24, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) Personalul operator al stațiilor de radiocomunicații poate utiliza stația de radiocomunicații numai în condițiile respectării prevederilor cuprinse în LUF si a parametrilor tehnici prevăzuti în AAF.” 16. După articolul 28 se introduce un nou articol, articolul 28¹, cu următorul cuprins: „Art. 28¹. — Personalul operator al stațiilor de radiocomunicații sau titularii certificatelor de operator, în cazul SMT, au obligația respectării procedurilor de trafic publicate pe pagina de internet a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.” Art. II. — în tot cuprinsul Deciziei președintelui Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației nr. 699/2005 și în anexele la aceasta, următoarele denumiri se înlocuiesc în mod corespunzător prevederilor prezentei decizii, după cum urmează: a) „Inspectoratul General pentru Comunicații și Tehnologia Informației” cu „Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații”; b) „IGCTI” cu „ANCOM”. Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Marius Cătălin Marinescu București, 26 ianuarie 2010. Nr. 54. ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind aprobarea cererii de încetare a activității și retragerea autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Daniela loniță — Broker de Asigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/1.07.2001, reprezentată legal de președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor adoptată în ședința din data de 8 decembrie 2009, conform art. 4 alin. (22)—(24¹) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul căreia a fost analizată documentația aferentă Notei nr. IX 1.131 din 7 decembrie 2009 privind controlul inopinat efectuat la Societatea Comercială „Daniela loniță — Broker de Asigurare” —S.R.L., cu sediul social în municipiul București, str. Izbiceni nr. 114, sectorul 1, înmatriculată la Oficiul registrului comerțului cu numărul de ordine J40/10536/25.11.1999, codul unic de înregistrare 12447275, înscrisă în Registrul brokerilorde asigurare sub nr. RBK-289/31.05.2005, reprezentată legal în timpul controlului de doamna Daniela loniță, în calitate de administrator/director executiv, și ca urmare a celor solicitate de societate privind aprobarea cererii de încetare a activității, a constatat următoarele: 1. Nu au fost respectate prevederile art. 3 din Decizia nr 473 din 2 iunie 2008 referitoare la deschiderea și menținerea Registrului personalului propriu conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Fapta constituie contravenție conform art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 2. Raportările privind taxa de funcționare aferente lunilor ianuarie, aprilie, mai, iulie, august și noiembrie 2008 și raportările aferente trimestrului III 2009 au fost transmise cu întârziere. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 3 alin. (1) pct. IV lit. a) din Normele privind forma și conținutul raportărilor pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006*), precum și prevederile art. 3 pct. III lit. e) din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 3. Pentru perioada 14 martie 2008—20 martie 2008 și începând cu data de 20 noiembrie 2009 societatea nu a deținut un contract de răspundere civilă profesională a brokerilor de asigurare. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 2 lit. c) și ale art. 7 lit. b) din Normele privind autorizarea brokerilorde asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) și m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 4. Societatea nu a transmis la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor numele persoanei desemnate responsabilă, procedurile și mecanismele adecvate în materie de cunoaștere a clientului, de raportare, de păstrare a evidențelor, de control intern, evaluare și gestionare a riscurilor. Astfel au fost încălcate prevederile alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) și alin. (10) și ale art. 6 alin. (4) din Normele privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism prin intermediul pieței asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. în temeiul prevederilor art. 5 lit. g) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, pentru aceste motive, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Se aprobă încetarea activității, la cerere, ca urmare a retragerii autorizației de funcționare, a Societății Comerciale „Daniela loniță — Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul social în municipiul București, str. Izbiceni nr. 114, sectorul 1, înmatriculată la oficiul registrului comerțului cu numărul de ordine J40/10536/25.11.1999, codul unic de înregistrare 12447275, înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare sub nr. RBK-289/31.05.2005, reprezentată legal în timpul controlului de doamna Daniela loniță, în calitate de administrator/director executiv, potrivit dispozițiilor art. 5 lit. g) și ale art. 35 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 4 alin. (4) din Normele privind autorizarea brokerilorde asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare, începând de la data comunicării prezentei decizii. Art. 2. — Se interzice Societății Comerciale „Daniela loniță — Broker de Asigurare” — S.R.L., de la data primirii prezentei decizii, desfășurarea activității de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia. Art. 3. — (1) Brokerul de asigurare are obligația să rezilieze toate contractele de colaborare încheiate cu societățile de asigurare. (2) Brokerul de asigurare are obligația ca în termen de 10 zile de la primirea deciziei să transmită la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor înscrisurile din care să rezulte încetarea contractelor încheiate cu societățile de asigurare Allianz Țiriac Asigurări — S.A. și Asirom — S.A., precum și faptul că nu mai are debite față de respectivele societăți de asigurare. (3) Societatea are obligația să își notifice clienții, în termen de 3 zile de la data primirii prezentei decizii, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contractele în vigoare, până la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. (4) Societatea are obligația să schimbe denumirea societății, prin eliminarea sintagmei „broker de asigurare”. Art. 4. — în termen de 60 de zile de la data primirii prezentei decizii, societatea are obligația să transmită Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor dovada înregistrării la oficiul registrului comerțului a modificărilor menționate. Art. 5. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 29 ianuarie 2010. Nr. 82. *) Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006 a fost abrogat prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009 pentru punerea în aplicare a Normelor privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 171 din 19 martie 2009. COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a exercitării activității Societății Comerciale UNIBROKER DOBROGEA — Broker de Asigurare și Reasigurare — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/1.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor adoptată în ședința din data de 12 ianuarie 2010, conform art. 4 alin. (22)—(24¹) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul căreia a fost analizată documentația aferentă Notei X.11 din 5 ianuarie 2010 privind controlul inopinat efectuat la Societatea Comercială UNIBROKER MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 15 DOBROGEA— Broker de Asigurare și Reasigurare — S.R.L., cu sediul social în municipiul Constanța, str. Antim Ivireanu nr. 14, județul Constanța, număr de ordine în registrul comerțului J13/2521/22.08.2003, cod unic de înregistrare 15691460, înmatriculată în Registrul brokerilor de asigurare cu nr. RBK — 276/30.03.2005, reprezentată legal prin domnul Adrian Popescu — director general, a constatat următoarele: — societatea, începând cu luna noiembrie 2009, nu a deținut un contract de asigurare de răspundere civilă profesională a brokerilor de asigurare, încălcând astfel prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 2 lit. c) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare, faptă ce constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) și m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare; — societatea nu a avut deschis un cont bancar special pentru derularea operațiunilor privind primele de asigurare intermediate, încălcând astfel prevederile art. 33 alin. (4¹) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, faptă ce constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. m²) din aceeași lege; — societatea nu a respectat prevederile cuprinse în Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 430/2009, respectiv netransmiterea situației corecte a contului 401 „Decontări cu asigurătorii și reasigurătorii privind primele intermediate”, faptă ce constituie contravenție potrivit prevederilor art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 12 ianuarie 2010, sancționarea Societății Comerciale UNIBROKER DOBROGEA— Broker de Asigurare și Reasigurare — S.R.L., cu interzicerea temporară a exercitării activității de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, precum și stabilirea în sarcina societății a unor obligații, drept care decide: Art. 1. — Se sancționează Societatea Comercială UNIBROKER DOBROGEA — Broker de Asigurare și Reasigurare — S.R.L., cu sediul social în municipiul Constanța, str. Antim Ivireanu nr. 14, județul Constanța, număr de ordine în registrul comerțului J13/2521/22.08.2003, cod unic de înregistrare 15691460, înmatriculată în Registrul brokerilor de asigurare cu nr. RBK — 276/30.03.2005, reprezentată legal prin domnul Adrian Popescu — director general, cu interzicerea temporară a exercitării activității, conform prevederilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, până la data la care societatea, prin reprezentantul său legal, va transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor următoarele: a) documente din care să rezulte încetarea contractelor încheiate cu asigurătorii, predarea către aceștia a tuturor documentelor cu regim special, precum și a primelor intermediate și încasate; b) notificarea clienților cu privire la rezilierea contractelor cu societățile de asigurare și îndrumarea acestora să plătească primele de asigurare direct la asigurător; c) prezentarea componentei soldului contului 401 „Decontări cu asigurătorii și reasigurătorii privind primele intermediate” la data de 31 decembrie 2009. d) balanța de verificare analitică încheiată la data de 31 decembrie 2009, din care să rezulte îndeplinirea prevederilor art. 2 din Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 430/2009. Art. 2. — (1) Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs sau în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Brokerul de asigurare are obligația să aducă la cunoștința clienților săi interzicerea activității de asigurare, în termen de cel mult 3 zile de la data primirii prezentei decizii, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurător, rămânând direct răspunzător pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contractele în vigoare. Art. 3. — (1) împotriva prezentei decizii, Societatea Comercială UNIBROKER DOBROGEA— Broker de Asigurare și Reasigurare — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă pe timpul soluționării acesteia executarea măsurii sancționatorii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 1 februarie 2010. Nr. 92. ’ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 80/5.11.2010 ACTE ALE COLEGIULUI MEDICILOR DENTIȘTI DIN ROMANIA 9 COLEGIUL MEDICILOR DENTIȘTI DIN ROMÂNIA DECIZIE privind componența comisiei de experți a Colegiului Medicilor Dentiști din România în temeiul art. 500, 526 și 546 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, al art. 34 și 35 din Regulamentul de organizare și funcționare a Colegiului Medicilor Dentiști din România, adoptat prin Decizia Adunării generale naționale a Colegiului Medicilor Dentiști din România nr. 5/2007, Consiliul național al Colegiului Medicilor Dentiști din România decide: Art. 1. — Comisia de experți a Colegiului Medicilor Dentiști din România are următoarea componență: 1. praf. univ. dr. Augustin Mihai — București —Implantologie, Protetică; 2. praf. univ. dr. Alexandru Bucur — București — Chirurgie OMF și Chirurgie dento-alveolară; 3. conf. univ. dr. Anca Dumitriu — București — Parodontologie; 4. conf. univ. dr. Anca Samoilă — București — Pedodonție; 5. conf. univ. dr. Bogdan Dimitriu — București — Endodonție; 6. praf. univ. dr. Dragoș Stanciu — București — Ortodonție; 7. gen. praf. dr. loan Sârbu — București — Implantologie; 8. prof. univ. dr. Liviu Mureșan — Cluj-Napoca — Endodonție; 9. prof. univ. dr. Mihai Surpățeanu — Craiova — Chirurgie OMF și Chirurgie dento-alveolară; 10. prof. univ. dr. Norina Forna — lași — Protetică, Implantologie; 11. prof. univ. dr. Sorin Popșor — Târgu Mureș — Protetică; 12. prof. univ. dr. Virgil Cârligeriu — Timișoara — Odontoterapie, Endodonție; 13. prof. univ. dr. Emil Urtilă — Timișoara — Chirurgie OMF și Chirurgie dento-alveolară; 14. prof. univ. dr. Grigore Băciuț — Cluj-Napoca — Chirurgie OMF și Chirurgie dento-alveolară; 15. prof. univ. dr. Alin Șerbănescu — Cluj-Napoca — Ortodonție. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 3. — La data publicării prezentei decizii se abrogă Decizia Consiliului național al Colegiului Medicilor Dentiști din România nr. 10 bis/2009 privind componența comisiei de experți a Colegiului Medicilor Dentiști din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 328 din 18 mai 2009. Președintele Colegiului Medicilor Dentiști din România, Augustin Mihai București, 30 ianuarie 2010. Nr. 3. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 440661 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 80/5.11.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495