MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 64 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ²⁸ ianuarie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 50. — Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Finanțelor Publice în domeniul public al județului Alba și în administrarea Consiliului Județean Alba ......... 2 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 2. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei privind stabilirea modalității de determinare a stocului minim de gaze naturale pe care titularii licențelor de furnizare a gazelor naturale au obligația să îl dețină în depozitele de înmagazinare subterană la încheierea activității de injecție din anul 2010.............................. 3 4. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei privind aprobarea valorilor bonusurilor de referință pentru energia electrică, a prețului de referință pentru energia Nr. Pagina electrică și a prețurilor de referință pentru energia termică produsă și livrată din centrale de cogenerare de înaltă eficiență ......................................... 3-4 7. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru aprobarea Normelor privind accesul la resursele acvatice vii din domeniul public al statului în vederea practicării pescuitului comercial în habitatele piscicole naturale.......................................... 5-24 99. — Ordin al ministrului finanțelor publice pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009 ............................'............... 25-30 231/C.— Ordin al ministrului justiției privind aprobarea tarifelor pentru serviciile de asistență prestate de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale .... 30-31 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Finanțelor Publice în domeniul public al județului Alba si în administrarea Consiliului Județean Alba în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Datele de identificare ale bunului imobil înscris în domeniul public al statului la poziția M.F.P. nr. 37.099, cod de clasificare nr. 8.29.06, din anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și vor avea următorul cuprins: — „spațiu în suprafață construită — 35,26 mp, structură zidărie, șarpantă lemn, învelitoare tablă, terasă; spațiu în suprafață construită — 109,12 mp, structură zidărie, șarpantă lemn, învelitoare tablă, terasă.” Art. 2. — Se aprobă transmiterea unui imobil situat în orașul Câmpeni, județul Alba, identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Finanțelor Publice, prin Direcția Generală a Finanțelor Publice Alba, în domeniul public al județului Alba și în administrarea Consiliului Județean Alba. Art. 3. — Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 2 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat București, 20 ianuarie 2010. Nr. 50. ’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Finanțelor Publice în domeniul public al județului Alba și în administrarea Consiliului Județean Alba Numărul de inventar Denumirea și locul Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile imobilului și codul de clasificare unde este situat imobilul de la care se transmite imobilul la care se transmite imobilul conform Hotărârii Guvernului nr. 1.705/2006 --- spațiu în suprafață construită --- 35,26 mp, înscris în C.F. nr. 70108 ---C1---U2 Câmpeni, provenită din conversia C.F. 3379 individuală Câmpeni sub Clădire (sediul Statul român și din nr. topo. 365/5/VII/c, structură Administrației Finanțelor administrarea Ministerului Județul Alba și în zidărie, șarpantă lemn, Publice Câmpeni --- Finanțelor Publice, prin administrarea Consiliului învelitoare tablă, terasă; 37.099 Trezorerie), orașul Direcția Generală a Județean Alba --- spațiu în suprafață cod de clasificare: 8.29.06 Câmpeni, județul Alba Finanțelor Publice Alba construită ---109,12 mp, înscris în C.F. nr. 70108 --- C1--- U1 Câmpeni, provenită din conversia C.F. 3380 individuală Câmpeni sub nr. topo. 365/5/VII/d, structură zidărie, șarpantă lemn, învelitoare tablă, terasă MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN privind stabilirea modalității de determinare a stocului minim de gaze naturale pe care titularii licențelor de furnizare a gazelor naturale au obligația să îl dețină în depozitele de înmagazinare subterană la încheierea activității de injecție din anul 2010 Având în vedere prevederile art. 8 lit. i) și x) și art. 25 lit. i) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 16 alin. (1) și (2) din Legea nr. 346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranței în aprovizionarea cu gaze naturale, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Pentru titularii licențelor de furnizare a gazelor naturale care furnizează gaze naturale consumatorilor în regim reglementat, stocul minim de gaze naturale pe care aceștia au obligația să îl dețină în depozitele de înmagazinare subterană la încheierea activității de injecție din anul 2010 se constituie la nivelul a 25% din cantitatea de gaze naturale estimată a fi furnizată consumatorilor în regim reglementat în anul 2010. (2) Pentru titularii licențelor de furnizare a gazelor naturale care furnizează gaze naturale consumatorilor în regim concurențial, stocul minim de gaze naturale pe care aceștia au obligația să îl dețină în depozitele de înmagazinare subterană la încheierea activității de injecție din anul 2010 se constituie la nivelul a 12,5% din cantitatea de gaze naturale estimată a fi furnizată consumatorilor în regim concurențial în anul 2010. (3) Pentru titularii licențelor de furnizare a gazelor naturale care furnizează gaze naturale consumatorilor atât în regim reglementat, cât și în regim concurențial, stocul minim de gaze naturale se constituie cumulativ, raportat la prevederile alin. (1) Și (2). (4) Cantitățile de gaze naturale estimate a fi furnizate consumatorilor în regim reglementat, respectiv concurențial, prevăzute la alin. (1) și (2), sunt cele transmise Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, conform art. 4 din Metodologia privind determinarea anuală a nivelului stocului minim de gaze naturale pentru titularii licențelor de furnizare și a nivelului stocului de gaze naturale pentru operatorul Sistemului național de transport al gazelor naturale, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 91/2009. Art. 2. — în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, nivelul stocului minim de gaze naturale, defalcat pe fiecare titular al licenței de furnizare, determinat conform prevederilor art. 1, se afișează pe pagina de internet a Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei. Art. 3. — Prevederile art. 6 din Metodologia privind determinarea anuală a nivelului stocului minim de gaze naturale pentru titularii licențelor de furnizare și a nivelului stocului de gaze naturale pentru operatorul Sistemului național de transport al gazelor naturale, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 91/2009, nu se aplică în ciclul de înmagazinare 2010—2011. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 99/2009 privind stabilirea stocului minim de gaze naturale pe care titularii licențelor de furnizare a gazelor naturale au obligația să îl dețină în depozitele de înmagazinare subterană la încheierea activității de injecție din anul 2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 7 ianuarie 2010. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Petru Lificiu București, 21 ianuarie 2010. Nr. 2. AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN privind aprobarea valorilor bonusurilor de referință pentru energia electrică, a prețului de referință pentru energia electrică și a prețurilor de referință pentru energia termică produsă și livrată din centrale de cogenerare de înaltă eficiență Având în vedere prevederile art. 9 alin. (9), ale art. 11 alin. (1) și alin. (2) lit. a) și e), ale art. 74 lit. h) și i) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 10 alin. (3), ale art. 21 alin. (2) și (3) și ale art. 22 din Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009 privind stabilirea criteriilor și a condițiilor necesare implementării schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficiență pe baza cererii de energie termică utilă, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 64/28.1.2010 în temeiul dispozițiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă valorile bonusurilor de referință pentru energia electrică produsă și livrată din centrale de cogenerare de înaltă eficiență, acordate producătorilor de energie electrică și termică ce beneficiază de schemă de sprijin conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.215/2009 privind stabilirea criteriilor și a condițiilor necesare implementării schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficiență pe raza cererii de energie termică utilă, prevăzute în anexa nr. 1. Art. 2. — Se aprobă prețul de referință de 170,752 lei/MWh, exclusiv TVA, pentru energia electrică produsă și livrată din centralele de cogenerare de înaltă eficiență, comercializată prin contracte reglementate în anul 2010, practicat de către producătorii de energie electrică și termică ce beneficiază de schemă de sprijin conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.215/2009. Art. 3. — Se aprobă valorile prețurilor de referință pentru energia termică produsă și livrată din centrale de cogenerare de înaltă eficiență, practicate de către producătorii de energie electrică și termică ce beneficiază de schemă de sprijin conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.215/2009, prevăzute în anexa nr. 2. Art. 4. — Prevederile prezentului ordin se aplică de către producătorii de energie electrică și termică în cogenerare care beneficiază de schemă de sprijin conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.215/2009, precum și de către Compania Națională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica” — S.A. Art. 5. — Departamentele și direcțiile de specialitate din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin. Art. 6. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Petru Lificiu București, 21 ianuarie 2010. Nr. 4. ANEXA Nr. 1 Bonusurile de referință pentru energia electrică produsă și livrată din centrale de cogenerare de înaltă eficiență Valoarea bonusului de referință pentru energia electrică, An I An II An III An IV AnV An VI An VII An VIII An IX AnX An XI lei/MWh, exclusiv TVA Centrale de cogenerare cu funcționare pe 142,33 131,99 121,99 112,25 102,68 93,04 83,34 73,58 63,74 53,84 43,87 combustibil solid Centrale de cogenerare cu funcționare pe gaze naturale alimentate din rețeaua de 143,09 136,53 130,13 123,86 117,66 111,43 105,17 98,88 92,56 86,20 79,82 transport Centrale de cogenerare cu funcționare pe gaze naturale alimentate din rețeaua de 155,73 150,37 145,08 139,86 134,67 129,47 124,25 119,02 113,77 108,51 103,23 distribuție ANEXA Nr. 2 Prețurile de referință pentru energia termică produsă și livrată din centrale de cogenerare de înaltă eficiență Valoarea prețului de referință pentru energia termică, An I An II An III An IV AnV An VI An VII An VIII An IX AnX An XI lei/MWh, exclusiv TVA Centrale de cogenerare cu funcționare pe 81,08 82,66 84,08 85,38 86,61 87,87 89,15 90,47 91,82 93,19 94,60 combustibil solid Centrale de cogenerare cu funcționare pe gaze naturale alimentate din rețeaua de 125,61 128,71 131,51 134,08 136,50 138,98 141,51 144,11 146,76 149,48 152,26 transport Centrale de cogenerare cu funcționare pe gaze naturale alimentate din rețeaua de 142,89 146,57 149,90 152,95 155,83 158,77 161,78 164,86 168,01 171,24 174,53 distribuție MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 5 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN pentru aprobarea Normelor privind accesul la resursele acvatice vii din domeniul public al statului în vederea practicării pescuitului comercial în habitatele piscicole naturale Având în vedere: — Referatul de aprobare al Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură nr. 82 din 8 ianuarie 2010, — consultările cu organizațiile din domeniul pescuitului, în temeiul: — art. 8, 9, 13, 16, 17, 19, 20, 21, 41, 41¹ și 42 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009; — art. 8 lit. A pct. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura și funcționarea Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, cu modificările și completările ulterioare; — art. 7 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1.407/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale; — Regulamentului din 20 decembrie 2002 al Consiliului (CE) nr. 2.371/2002 privind conservarea și exploatarea durabilă a resurselor piscicole în conformitate cu politica comună în domeniul pescuitului; — Regulamentului din 30 decembrie 2003 al Comisiei (CE) nr. 26/2004 privind Registrul flotei de pescuit comunitare; — Regulamentului din 12 octombrie 1993 al Consiliului (CE) nr. 2.847/1993 de instituire a unui sistem de control aplicabil politicii comune din domeniul pescuitului, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele privind accesul la resursele acvatice vii din domeniul public al statului în vederea practicării pescuitului comercial în habitatele piscicole naturale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 4/2009 pentru aprobarea Normelor privind accesul la resursele acvatice vii din domeniul public al statului în vederea practicării pescuitului comercial în apele maritime interioare și în apele continentale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 19 ianuarie 2009, se abrogă. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 15 ianuarie 2010. Nr. 7. ANEXĂ NORME privind accesul la resursele acvatice vii din domeniul public al statului în vederea practicării pescuitului comercial în habitatele piscicole naturale CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Pe teritoriul României pescuitul comercial se practică în Dunăre, Delta Dunării, complexul lagunar Razim- Sinoie, Prut, Marea Neagră și lacuri de acumulare în care nu se practică acvacultura. (2) Pescuitul comercial în Marea Neagră se practică anual de la 1 ianuarie până la 31 decembrie, cu respectarea prevederilor regulamentelor comunitare și a ordinului de prohibiție. (3) Pescuitul comercial în apele continentale se practică de la sfârșitul perioadei de prohibiție pentru anul în curs până la începutul perioadei de prohibiție a anului următor, cu respectarea prevederilor ordinului de prohibiție. Art. 2. — (1) Accesul la resursele acvatice vii în vederea practicării pescuitului comercial se atribuie de către Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură, denumită în continuare ANPA, pe zone/tronsoane de pescuit, prin eliberarea autorizației de pescuit comercial următoarelor categorii de utilizatori: a) în rezervațiile naturale, în mod direct pescarilor profesioniști organizați în asociații profesionale de profil; 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 b) în celelalte habitate piscicole naturale, organizațiilor și asociațiilor de pescari profesioniști constituite în conformitate cu prevederile legale și înscrise în Registrul organizațiilor și asociațiilor de pescari profesioniști care practică pescuitul comercial, precum și persoanelor juridice care au ca obiect de activitate pescuitul comercial; c) în cadrul ANPA se înființează Registrul organizațiilor și asociațiilor de pescari profesioniști care practică pescuitul comercial, cu caracter administrativ, al cărui model este prezentat în anexa nr. 1. (2) Pentru a putea practica pescuitul comercial cu ambarcațiuni, pescarii trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să fie înscriși în licența de pescuit; b) să dețină permis de pescuit comercial; c) să fie înscriși în autorizația de pescuit comercial a uneia dintre entitățile enumerate la art. 2 alin. (1). (3) Navele/Ambarcațiunile folosite la pescuit trebuie să dețină licență de pescuit și să fie înscrise în fișierul navelor/ambarcațiunilor de pescuit. Art. 3. — (1) Pentru zonele/tronsoanele de pescuit unde reglementările privind exploatarea durabilă a resursei acvatice vii impun măsuri pentru limitarea numărului navelor/ambarcațiunilor de pescuit, la atribuirea dreptului de pescuit comercial se va ține seama de următoarele criterii: — captura realizată în anul anterior, raportată la numărul de ambarcațiuni; — apartenența la comunități locale cu tradiție în activitatea de pescuit comercial; — abateri de la respectarea legislației în domeniul pescuitului și acvaculturii. (2) Punctajul pentru criteriile menționate la alin. (1) este prezentat în anexa nr. 2 și se va stabili de către o comisie constituită prin decizia președintelui ANPA, cu consultarea reprezentantului federației sau organizației de pescari profesioniști reprezentative pentru zona/tronsonul de pescuit aflat în analiză. Art. 4. — Stabilirea numărului ambarcațiunilor și navelor de pescuit pe zone/tronsoane de pescuit se face respectând prevederile Regulamentului (CE) nr. 2.371/2002 al Consiliului din 20 decembrie 2002 privind conservarea și exploatarea durabilă a resurselor piscicole în conformitate cu politica comună în domeniul pescuitului și studiile științifice anuale privind captura totală admisibilă (TAC). Art. 5. —ANPA are obligația să asigure tipărirea, gestionarea și emiterea documentelor prevăzute în prezentul ordin. Art. 6. — Licența de pescuit și permisul de pescuit comercial se emit și se eliberează de filialele regionale ale ANPA, în baza procedurilor aprobate prin decizia președintelui ANPA. Art. 7. — (1) Licența de pescuit este un document netransmisibil, emis pentru o perioadă nedeterminată, care dă dreptul unei nave/ambarcațiuni să desfășoare activitatea de pescuit comercial și care se vizează anual. (2) Licența de pescuit se eliberează la solicitarea proprietarului navei/ambarcațiunii de pescuit. (3) Modelul licenței de pescuit pentru apele continentale este prezentat în anexa nr. 3. (4) Modelul licenței de pescuit pentru apele maritime este prezentat în anexa nr. 4. Art. 8. — (1) Pentru eliberarea licenței de pescuit, nava/ambarcațiunea de pescuit trebuie să fie înscrisă în fișierul navelor și ambarcațiunilor de pescuit. (2) Numărul și tipul uneltelor de pescuit admise pentru o ambarcațiune este limitat, în funcție de TAC, și vor fi înscrise în licența de pescuit. (3) La eliberarea licenței de pescuit, solicitanții trebuie să depună următoarele documente: a) cerere, în care se va menționa zona de pescuit, numele operatorilor, tipul și numărul uneltelor de pescuit; b) dovada plății taxei de licențiere, conform prevederilor legale în vigoare; c) copie de pe certificatul de înmatriculare al navei/ambarcațiunii de pescuit emis de Autoritatea Navală Română și prezentarea originalului pentru conformitate. (4) Cererile pentru obținerea licenței de pescuit, însoțite de documentele prevăzute la alin. (3), se depun la filialele regionale ale ANPA. Art. 9. — (1) Permisul de pescuit comercial este un document individual, netransmisibil, emis pentru o perioadă nedeterminată și care se vizează anual. (2) Modelul permisului de pescuit comercial este prezentat în anexa nr. 5. Art. 10. — (1) Pentru eliberarea permisului de pescuit comercial, solicitanții trebuie să depună următoarele documente: a) cerere; b) două poze tip pașaport; c) copie după BI/CI; d) copie după autorizația eliberată în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare, în care să fie înscrisă activitatea de pescuit comercial și comercializare de pește și alte viețuitoare acvatice, sau adeverința de salariat din care să rezulte că este angajat cu contract de muncă la o societate comercială care are în obiectul de activitate și pescuitul comercial; e) dovada plății taxei de eliberare a permisului, conform prevederilor legale în vigoare; f) copie după diploma/certificatul de formare profesională pentru profesia de pescar profesionist; g) declarație pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul nu a fost condamnat sau sancționat penal pentru infracțiuni la legea pescuitului. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun și se verifică la filialele regionale ale ANPA, în vederea emiterii și eliberării. Art. 11. — Nu se eliberează permis de pescuit persoanelor cu cazier pentru infracțiuni la legea pescuitului. Art. 12. — Licența de pescuit sau permisul de pescuit comercial poate fi suspendată/suspendat ori retrasă/retras, prin decizia președintelui ANPA, în baza constatărilor personalului cu drept de inspecție și control din cadrul ANPA, când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia/acestuia. Art. 13. — Pe baza studiilor de evaluare a resurselor acvatice vii, elaborate de instituțiile de cercetare acreditate conform legii, ANPA stabilește zonele/tronsoanele de pescuit și cotele care vor fi trecute în autorizația de pescuit. Art. 14. — (1) Autorizația de pescuit are caracter temporar, se eliberează de ANPA prin serviciul de specialitate și conține date referitoare la identificarea navei/ambarcațiunii de pescuit, la perioada de valabilitate, la zona/tronsonul de pescuit, cota alocată pe specii, punctele de debarcare, centrele de primă vânzare și la datele de identificare a pescarilor profesioniști pe ambarcațiuni de pescuit. (2) Pentru eliberarea autorizației de pescuit, solicitanții trebuie să depună la filialele regionale ANPA următoarele documente: a) cerere, în care se va menționa zona/tronsonul de pescuit, porturile/punctele de debarcare și centrele de primă vânzare aflate în administrare proprie sau contracte de prestări servicii cu alți deținători de porturi/puncte de debarcare și centre de primă vânzare; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 64/28.1.2010 7 b) dovada plății taxei de autorizare, conform prevederilor legale în vigoare; c) tabel nominal cu pescarii profesioniști care dețin permise de pescuit comercial și tabel cu ambarcațiunile ce dețin licență de pescuit care vor desfășura activitate de pescuit comercial și auxiliare pescuitului, precum și tabel cu numărul și tipul uneltelor de pescuit; d) copie de pe certificatul de înmatriculare emis de oficiul registrul comerțului pentru persoanele juridice care au ca obiect de activitate pescuitul comercial. (3) Modelul autorizației de pescuit comercial este prezentat în anexa nr. 6. Art. 15. — (1) ANPA stabilește prin decizie a președintelui modul de marcare a uneltelor utilizate la pescuit. (2) ANPA asigură confecționarea mărcilor. (3) Gestionarea și evidența mărcilor se fac de către filialele regionale ale ANPA. (4) Uneltele identificate de personalul cu drept de inspecție și control din cadrul ANPA, care nu au montate mărci, sunt retrase de la pescuit, aplicându-se prevederile legale în vigoare. Art. 16. — (1) Autorizația de pescuit comercial poate fi suspendată sau retrasă, prin decizia președintelui ANPA, în baza constatărilor personalului cu drept de control și inspecție din cadrul ANPA, când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării ei. (2) Orice modificări privind permisul de pescuit comercial, licența de pescuit sau autorizația de pescuit și anexele acesteia se vor face cu retragerea vechilor documente, prin emiterea și eliberarea altora noi, cu respectarea condițiilor prevăzute în prezentul ordin. Comercializarea peștelui Art. 17. — (1) Peștele capturat în urma pescuitului comercial este descărcat în punctele de debarcare/acostare sau în centrele de primă vânzare, după caz, unde se completează declarația de descărcare. (2) Modelul declarației de descărcare este prezentat în anexa nr. 7. (3) Declarația de descărcare se completează de către proprietarul/operatorul ambarcațiunii de pescuit în 3 exemplare, care sunt distribuite astfel: a) originalul — la punctul de debarcare sau centrul de primă vânzare, după caz; b) exemplarul al doilea — la filiala regională ANPA; c) exemplarul al treilea rămâne la cotor, la ambarcațiunea de pescuit. Art. 18. —în vederea nominalizării și funcționării, punctele de debarcare trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să fie prevăzute cu dotări care să permită acostarea navelor/ambarcațiunilor de pescuit și descărcarea capturilor; b) să fie inscripționate; c) să fie înregistrate sanitar-veterinar; d) să dețină dispozitive de cântărire a peștelui; e) să afișeze un program de funcționare. Art. 19. —în vederea nominalizării și funcționării, centrele de primă vânzare trebuie să dețină: a) spațiu de refrigerare (+2 grade C — +4 grade C) pentru primirea, depozitarea și vânzarea peștelui și a produselor din pește, primite de la porturile/punctele de debarcare; b) spațiu frigorific pentru depozitarea cantităților de pește și a produselor din pește nevândute în ziua primirii peștelui de la punctele de debarcare; c) dotări cu apă curentă, mașini pentru fulgi de gheață, dispozitive de cântărire, ambalaje etc.; d) să afișeze program pentru primirea peștelui de la punctele de debarcare; e) să fie înregistrate sanitar-veterinar; f) să afișeze program de funcționare. Art. 20. — Punctele de debarcare și centrele de primă vânzare care îndeplinesc condițiile de funcționare sunt nominalizate prin decizia președintelui ANPA. Art. 21. — (1) Peștele capturat în urma pescuitului comercial se înscrie în jurnalul de pescuit la punctele de debarcare/acostare. (2) Modelul jurnalului de pescuit este prezentat în anexa nr. 8. (3) Jurnalul de pescuit se completează zilnic de către proprietarul/operatorul ambarcațiunii de pescuit în două exemplare, care sunt distribuite astfel: a) originalul — la filiala regională ANPA, până la data de 5 a fiecărei luni; b) exemplarul al doilea rămâne la cotor, la ambarcațiunea de pescuit. (4) Punctele de acostare sunt locurile din care ambarcațiunile care dețin licență de pescuit pleacă la pescuit și revin de la pescuit. Locația punctelor de acostare va fi comunicată în scris filialelor regionale ANPA la eliberarea autorizației de pescuit comercial și ori de câte ori apar modificări. Art. 22. — Transportul peștelui și/sau al produselor din pește de la punctele de debarcare/acostare la centrul de primă vânzare va fi însoțit de nota de transport pește, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 9. Art. 23. — (1) în punctele de debarcare sau în centrele de primă vânzare care sunt nominalizate să funcționeze, pescarii profesioniști — persoane fizice autorizate pot să comercializeze pește și produse din pește numai către persoane fizice/juridice autorizate. (2) Administratorul centrului de primă vânzare are obligația întocmirii Notei de vânzare la fiecare livrare, cât și transmiterii acestora la filialele regionale ANPA până la data de 5 a fiecărei luni. (3) Modelul notei de vânzare este prezentat în anexa nr. 10. (4) Nota de vânzare se va întocmi în 3 exemplare, care vor fi distribuite astfel: a) originalul — la cumpărător; b) exemplarul al doilea — la filiala regională ANPA; c) exemplarul al treilea rămâne la cotor, la centrul de primă vânzare. Art. 24. — (1) Colectarea peștelui capturat în urma pescuitului comercial în Dunăre, Prut și lacuri de acumulare în care nu se practică acvacultura, unde nu sunt condiții de amplasare a punctelor de debarcare și/sau centre de primă vânzare, se face în punctele de acostare, iar transportul de la punctele de acostare la centrele de primă vânzare se face cu mijloace de transport specializate pentru pește și produse din pește înregistrate sanitar-veterinar. (2) La eliberarea autorizației de pescuit, solicitanții care se regăsesc la prevederile alin. (1) trebuie să depună la filialele regionale ANPA lista cu mijloacele de transport specializate pentru pește și produse din pește înregistrate sanitar-veterinar. CAPITOLUL II Pescuitul comercial în Marea Neagră Art. 25. — (1) Activitățile de pescuit marin reprezintă totalitatea acțiunilor derulate pe mare în scopul capturării de resurse acvatice vii, incluzând deplasarea în zona de pescuit, lansarea uneltelor de pescuit, capturarea propriu-zisă, recuperarea la bord și deplasarea în portul de debarcare. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 (2) Perioada aferentă activităților de pescuit marin se calculează din momentul plecării navei de pescuit din port spre zona de pescuit până în momentul întoarcerii navei în portul de debarcare, având recuperate uneltele folosite la pescuit, este multiplu de 24 de ore și se exprimă în zile de activități de pescuit marin. (3) Pescuitul marin la scară redusă reprezintă pescuitul desfășurat de către ambarcațiuni care au o lungime maximă de 12 metri și care nu utilizează uneltele remorcate enumerate în tabelul 3 din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 26/2004 al Comisiei din 30 decembrie 2003 privind registrul flotei de pescuit comunitare. Art. 26. — Toate navele de pescuit cu lungimi mai mari de 15 metri trebuie să aibă instalat la bord un sistem de monitorizare prin satelit. Art. 27. — Sistemul de monitorizare prin satelit trebuie să fie conectat în permanență în timpul cât nava se află în activitate pe mare. Art. 28. — înainte de a ieși în mare, comandanții navelor de pescuit cu o lungime mai mare de 15 metri trebuie să anunțe autoritățile portuare și pe reprezentantul filialei regionale ANPA. Art. 29. — (1) Filialele regionale ale ANPA țin evidența navelor care pescuiesc în Marea Neagră prin completarea Registrului de evidență a navelor mai mari de 15 metri, în care se înscriu toate intrările și ieșirile acestora. (2) Modelul registrului de evidență a navelor și ambarcațiunilor de pescuit este prezentat în anexa nr. 11. Art. 30. — (1) în timpul activității de pescuit comandanții navelor de pescuit cu lungimi mai mari de 15 metri au obligația de a completa zilnic jurnalul de pescuit la Marea Neagră aflat la bord, în care este inclusă și declarația de descărcare. (2) Modelul jurnalului de pescuit la Marea Neagră este prezentat în anexa nr. 12. Art. 31. — Peștele capturat în urma pescuitului comercial în Marea Neagră de către nave de pescuit cu lungimi mai mari de 15 metri este descărcat în porturile/punctele de debarcare, unde se întocmește declarația de descărcare prezentată în anexa nr. 7. Art. 32. — (1) Conducătorii navelor de pescuit cu lungimi mai mici de 15 metri au obligația să completeze la întoarcerea în port jurnalul de pescuit costier. (2) Modelul jurnalului de pescuit costier este prezentat în anexa nr. 13. Art. 33. — Dispozițiile art. 32 se aplică și celor care pescuiesc cu unelte fixe de tip talian. Art. 34. — (1) Jurnalele de pescuit costier se completează în două exemplare, care sunt distribuite astfel: a) originalul se depune la filiala regională a ANPA până la data de 5 a fiecărei luni; b) exemplarul al doilea rămâne la cotor la nava/ambarcațiunea de pescuit. (2) Instrucțiunile de completare a jurnalului de pescuit la Marea Neagră și a jurnalului de pescuit costier sunt prezentate în anexa nr. 14. Art. 35. —în vederea nominalizării și funcționării, punctele de debarcare la Marea Neagră trebuie să respecte prevederile Regulamentului (CE) nr. 2.847/1993 al Consiliului din 12 octombrie 1993 de instituire a unui sistem de control aplicabil politicii comune din domeniul pescuitului. Art. 36. — Speciile de pești capturate la Marea Neagră sunt menționate în jurnalele de pescuit utilizând codurile alocate fiecărei specii, conform anexei nr. 15. Art. 37. — Transportul peștelui și/sau produselor din pește capturat în urma pescuitului comercial la Marea Neagră de la punctele de debarcare la centrul de primă vânzare va fi însoțit de nota de transport al cărei model este prezentat în anexa nr. 9. Art. 38. — Peștele capturat în urma pescuitului comercial la Marea Neagră poate fi comercializat cu respectarea prevederilor art. 23. Art. 39. — (1) Comandanții navelor de pescuit au obligația de a semnala prezența delfinilor în zona de pescuit. (2) Modelul fișei de semnalare a delfinilor este prezentat în anexa nr. 16. (3) Fișele de semnalare a delfinilor sunt transmise la filialele regionale ale ANPA în termen de 48 de ore. Art. 40. — Personalul cu drept de inspecție și control din cadrul ANPA verifică periodic dacă punctele de debarcare și centrele de primă vânzare respectă condițiile de nominalizare și recunoaștere. Art. 41. — Personalul cu drept de inspecție și control din cadrul ANPA monitorizează activitatea de descărcare și primă vânzare a peștelui și produselor din pește din punctele de debarcare/acostare și centrele de primă vânzare, prin controale periodice. Art. 42. — Autorizațiile de pescuit comercial, licențele de pescuit și permisele de pescuit comercial emise anterior prezentelor norme își păstrează valabilitatea până la data expirării valabilității acestora. Art. 43. — Anexele nr. 1—16 fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA Nr. 1 la norme REGISTRUL organizațiilor și asociațiilor de pescari profesioniști care practică pescuitul comercial, precum și al persoanelor juridice care au ca obiect de activitate pescuitul comercial Nr. Numărul/data Nr./data Numele Semnătura crt. cererii de înscriere Numele solicitantului Sediul administrativ avizului de recunoaștere reprezentantului reprezentantului (pentru organizații) Serie/nr. CI MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 9 ANEXA Nr. 2 la norme PUNCTAJUL pentru criteriile de cuantificare la acordarea dreptului de pescuit comercial pentru asociații și organizații de pescari comerciali 1. Captură realizată, raportată la numărul de ambarcațiuni Cuantificare Procentaj realizat Punctaj 95---100% 70 90---95% 60 80---90% 50 70---80% 40 60---70% 30 50---60% 20 40---50% 10 0---30% 0 2. Solicitanților al căror număr de membri este de cel puțin 3. Pentru abateri de la respectarea legislației în domeniul 80% cu domiciliul stabil în localități aferente zonelor de pescuit r r ..... comercial, cu tradiții în activitatea de pescuit comercial și unde pescuitului, potențialii beneficiari sunt penalizați prin scăderea pescuitul constituie activitatea de bază li se acordă maximum punctajului conform grilei următoare' 30 de puncte. Pentru ceilalți solicitanți punctajul se va acorda în mod proporțional. ’ „Contravenții” --- la stabilirea punctajului de penalizare se La nivelul fiecărei filiale regionale se identifică zonele în va tine cont de gravitatea fa tei> de circumstante si de care activitatea de pescuit comercial este o activitate de baza tradițională. încadrarea juridică. încadrarea juridică (Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 Fapta incriminată Punctaj privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009) Art. 58 lit. b) Neprezentarea permisului sau a autorizației atunci când acestea sunt 1 p Art. 58 lit. c) solicitate de către persoanele împuternicite să constate contravenții/infracțiuni încălcarea condițiilor de autorizare și/sau licențiere Art. 60 lit. a) Plasarea uneltelor de pescuit fixe sau în derivă pe mai mult de două treimi 2p Art. 60 lit. b) din lățimea râurilor ori a canalelor Art. 60 lit. c) Utilizarea setcilor sau avelor de orice fel în cadrul complexului lagunar Razelm---Sinoe, în ghiolurile Belciuc---Erenciuc și în lacurile litorale Neducerea la îndeplinire, la termenele și în condițiile stabilite, a măsurilor dispuse de personalul cu drept de control Art. 62 lit. c) Utilizarea unei nave/ambarcațiuni neinscripționate cu marcaj exterior 2p corespunzător licenței de pescuit, la pescuitul în scop comercial Art. 62 lit. b) Refuzul de a permite accesul personalului autorizat pentru controlul 2p navelor/ambarcațiunilor de pescuit, precum și în perimetrul bazinelor acvatice exploatate prin pescuit comercial Art. 62 lit. a) Reținerea la bord, transbordarea, descărcarea și comercializarea 3p Art. 63 exemplarelor sub dimensiunea minimă legală Toate cele prevăzute la art. 63 lit. a)---I) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 317/2009 „Infracțiuni” — la stabilirea punctajului de penalizare se va reprezentanții altor structuri abilitate, care au întocmit dosarele de ține cont de constatările efectuate de inspectorii piscicoli sau de cercetare penală. încadrarea juridică (Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 Fapta incriminată Punctaj privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009) Art. 64 Toate faptele prevăzute la art. 64 lit. a)---m) din Ordonanța de urgență 5 P a Guvernului nr. 23/2008, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 317/2009 Art. 65 Toate faptele prevăzute la art. 65 alin. (1) lit. a)---c) din Ordonanța de urgență 7p a Guvernului nr. 23/2008, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 317/2009 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 ANEXA Nr. 3 /a norme — față — MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU PESCUIT Șl ACVACULTURA LICENȚĂ DE PESCUIT ÎN APE CONTINENTALE Nr................din......... Numărul de identificare din Fișierul navelor și ambarcațiunilor de pescuit (CFR):................................. DATE DE IDENTIFICARE 1. Numele navei/ambarcațiunii și numărul atribuit de Autoritatea Navală Română.................../....... 2. Tipul navei/ambarcațiunii:............................................................................ 3. Portul de bază/punctul de debarcare:.................................................................. 4. Marcajul exterior:.................................................................................... 5. Indicativul radio:.................................................................................... 6. Numele proprietarului:................................................................................ 7. Adresa proprietarului:................................................................................ 8. Operatori:............................................................................................ CARACTERISTICI TEHNICE Șl ECHIPAMENTE 1. Puterea motorului principal:..........kW 2. Lungimea maximă:.......................m 3. Lungimea între perpendiculare:.........m 4. Tonajul brut:........................TRB 5. Unelte de pescuit — tip/număr: Marca: 6 Zone de pescuit: Președinte, Valabilitate — verso — 2010 2011 De la.................. Viza De la..................... Viza Până la................ Până la.................. Inspector.............. Inspector................ 2012 2013 De la.................. Viza De la..................... Viza Până la................ Până la.................. Inspector.............. Inspector................ Mențiuni* 5 Modificări efectuate Viza * Se vor înscrie modificările privind numele și prenumele operatorilor, tipul, numărul și mărcile uneltelor de pescuit ce au suferit modificări fată de cele declarate inițial, precum și data și motivul suspendării licenței de pescuit. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 11 ANEXA Nr. 4 la norme — față — MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU PESCUIT Șl ACVACULTURA LICENȚĂ DE PESCUIT ÎN APE MARINE Nr...........din.............. Numărul de identificare din Fișierul navelor și ambarcațiunilor de pescuit (CFR):........................... DATE DE IDENTIFICARE 1. Numele navei/ambarcațiunii și numărul atribuit de Autoritatea Navală Română....................../....... 2. Tipul navei/ambarcațiunii:.............................................................................. 3. Portul de bază/punctul de debarcare:.................................................................... 4. Marcajul exterior:...................................................................................... 5. Indicativul radio:...................................................................................... 6. Numele proprietarului:.................................................................................. 7. Adresa proprietarului:.................................................................................. 8. Operatori:.............................................................................................. CARACTERISTICI TEHNICE Șl ECHIPAMENTE 1. Puterea motorului principal:..........kW 2. Lungimea maximă:.......................m 3. Lungimea între perpendiculare:.........m 4. Tonajul brut:........................TRB 5. Unelte de pescuit — tip/număr: Marca: 6 Zone de pescuit: Președinte, Valabilitate — verso — 2010 2011 De la.................. Viza De la..................... Viza Până la................ Până la.................. Inspector.............. Inspector................ 2012 2013 De la.................. Viza De la..................... Viza Până la................ Până la.................. Inspector.............. Inspector................ Mențiuni* 5 Modificări efectuate Viza * Se vor înscrie modificările privind numele și prenumele operatorilor, tipul, numărul și mărcile uneltelor de pescuit ce au suferit modificări fată de cele declarate inițial, precum și data și motivul suspendării licenței de pescuit. — față — ANEXA Nr. 51) la norme ro — verso — Seria 0001 AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU PESCUIT Șl ACVACULTURA PERMIS DE PESCUIT COMERCIAL nr...................din.................. FOTO L.S. Numele................................................. Prenumele.............................................. Data nașterii (an/luna/zi): ....... ..../.......... CNP| | | | | | | | | | | | | BI/C1 seria......Nr....................... Domiciliul stabil:.................................... Acest permis vă conferă dreptul să desfașurați o activitate tradițională: pescuitul. Protejați resursa piscicolă pentru ca această tradiție să dureze. PREȘEDINTE, Valabilitate 2010 2011 De la.................. Viza De la.................. Viza Până la................ Până la............ Inspector.............. Inspector ............. 2012 2013 De la.................. Viza De Ia.................. Viza Până la................ Până la............ Inspector.............. Inspector............. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 ¹) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 61) la norme MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 ¹) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 64/28.I.2010 verso TOTAL Emitent PUNCTE DE DEBARCARE UNEL TE DE PESCUIT/Tipul si numărul Zona: Cota alocată L.S. COTE Zona: Cota alocată - Tone - Zona: Cota alocată Specia Total MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 15 ANEXA Nr. 7 la norme DECLARAȚIA DE DESCĂRCARE Numele și prenumele Nr. permisului Nr. licenței/data eliberării Ambarcațiunea Nr. fișierului ANPANr. 000001 Declarația de descărcare Data................ S-au descărcat la punctul de debarcare.............................următoarele cantități de pește capturate: Zona de pescuit Specia Modul de prezentare Cantitatea (kg) Am predat, Numele și prenumele Am primit, Numele și prenumele Semnătura Semnătura L.S. L.S. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 ANEXA Nr. 8 la norme JURNAL DE PESCUIT PERSOANA JURIDICĂ/ORGANIZATIA/ASOCIATIA DE PESCARI Nr. ROU......... Luna/anul...................................................... Zona/tronsonul de pescuit.............. Numărul Captura, pe specii Data de Tona de (kg) pescari pescuit Crap Caras Plătică Mreană Babușcă Avat Somn Șalău Știucă Alte Total specii 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Total lună Proprietar (numele și prenumele).................................................... Semnătura.................... Operatori (numele și prenumele).................................................................... MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 17 ANEXA Nr. 9V la norme Agenția Națională pentru ____________________________ Daomin 4- <31 AnVâCljl tllfă 1 Notă de transnort I Seria ... . . Nr..... 1 1 1 Originea produsului I Ziua .. Luna .. An ... . I Destinația 1 1 I Numele navei/ambarcațiunii | Auto/Ambarcațiune I Centrul de primă [ Nr........ , [ vânzare . | ......... I Proprietar | Licența de transport I Administrator ...... | nr........ . | Adresa .. I Nr. fișier . I eliberată de ......... . 1 1 1 |Nr. 1 Specia Modul de | Cantitatea I Calitate*) I Cantitate 1crt.| prezentare | per ambalaj 1 | totală în kgl 1________________________1__ 1 1 1 1 1 1 I Extral A I B | Retras 1 I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 | | TOTAL X 1 x 1 XIX 1 x 1 X 1 1 1 J___________________ 1 1 1 1 1 *) Se va marca cu X. Proprietar navă/ambarcațiune/Reprezentant Numele și prenumele Ștampila.............. Semnătura.............. Conducător auto Numele și prenumele B.l./C.l. seria...nr............. Eliberat de................ la data.................... Semnătura.................. ¹) Anexa nr. 9 este reprodusă în facsimil. 18 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 64/28.1.2010 ANEXA Nr. 10V la norme Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: - N — numele și prenumele administratorului; - M — modul de prezentare. I NOTA DE VÂNZARE | pește și alte | viețuitoare | acvatice I Seria .... Nr...... VÂNZĂTOR |Ziua ___ luna ___ CUMPĂRĂTOR I | an _____ I Numele navei/ Indicativ|Nr. | CENTRUL DE Numele și | I ambarcațiunii radio |fișier| ORGANIZARE A prenumele | | I | VÂNZĂRII reprezentantului! I I I I I I I Societatea ) I I I comercială | I I I ____________________________________________________________________________________________________________________I__________________________________________________________I I I Cod fiscal | I I I I I Locul I_________________________________________________________________________. Adresa |Localitate I debarcării I I Societății I.............I | I Localitate I strada ......| Data zi ... lună .... | I.......... | nr..........| debarcării an ..... |ADRESAI strada |sector/județ I _l I.......... I.............I Numele și | | nr....... I I prenumele | |sector/ ITel.........| reprezentantului I I județ I Fax .........I Societatea I I comercială I I ____________________________________________________________I_______________________________________________________________________I | ITel...... Adresa ILocalitate | | I Fax ...... Depozitului I.............I Codul fiscal I I I strada ......I I I I nr..........| Adresa ILocalitate...........|______I___________ I sector/județ I societății | strada ...... nr.....| I.............I I sector/județ .........| I I I INI ITel.........I ITel..................| I I Fax .........| I Fax ..................| | I I I I I I I I I I I I I I I I 4 " E| Special M|Cant: Ltateal Calitate*) | Categoria de |Lei/I Cantitate|Valoare| I Iper I | calibraj*) | kg | kg | lei | I Iambal Laj | | Ifărăl | I I I IExtraI AlB Retrași II 2| 3| 4 5ITVA I | I I I I I I I I I I II II I I I I I I I I I II II I I I I I I I I I II II 2 I 3| 4 | 5 |6|7 8 I 9|10|ll|12 13| 14 I 15 |14 x 15| II III I I I I II II II III I I I I II II II III I I I I II II II III I I I I II II II III I I I I II II II III I I I I II II II III I I I I II II II III I I I I II II l_ l_ I I I I II II ii im I I I I II II TOTAL | X| X I X |X|X X | XI X| X|X X| X I | | II III I I I I II II Vânzător Administrator / \ Semnătura ....... ( ) \ / centru de vânzare / \ Semnătura ........ ( ) \ / Cumpărător / \ Semnătura ...... ( \ / *) Se va marca cu x. ¹) Anexa nr. 10 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 11 la norme REGISTRU DE EVIDENȚĂ a navelor și ambarcațiunilor de pescuit Portul de bază/Punctul de descărcare................................. Numele navei/ambarcațiunii Marcajul exterior Data și ora plecării Data și ora sosirii Semnătura inspectorului piscicol MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 ANEXA Nr. 12U la norme O Nr.ROM..................................... JURNAL DE PESCUIT LA MAREA NEAGRĂ ziua luna ora anul Numele navei și indicativul Marcajul Numele comandantului (3) radio (dacă acesta există) (1) exterior (2) Plecare (4) | | | I I I I I I din I___________ _l I I I I Adresa Sosire (5) I I I ! I I I I I la I________________________________________________________________________________________________________________________________________I I_______________________________________________________________________________________I Debarcare (6) UJ LJ J la Dimensiune (10) Unealtă pescuit (8) Ochi plasă (9) Numele și indicativul radio, dacă acesta există |_____ în cazul transbordării (7) Ziua | | | Marcajul extern de identificare |______ Luna | | | Naționalitatea navei primitoare | _____ Numărul Timp Poziția (14) Captura, pe specii, reținută la bord, în kg greutate vie sau număr de recipiente (15)_________ Data operați- de Adân- Zona de Kg sau Semnă- (11) unii de pes- cimea Divi- Pescuit, număr tura pescuit cuit (m) ziunea terțe recipiente (12) (13)

ORDIN pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009 în temeiul prevederilor art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2009, și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite prezentul ordin. Art. I. — Normele metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 508 din 23 iulie 2009, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 4 alineatul (1), litera a) se abrogă. 2. La articolul 4 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) și-au depus toate declarațiile fiscale conform legii până la data depunerii cererii de amânare la plată. Dovada depunerii acestora va fi editată din baza de date a organului fiscal;”. 3. La articolul 4, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Condițiile prevăzute la alin. (1) trebuie îndeplinite la data depunerii cererii.” 4. După articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6¹, cu următorul cuprins: „Art. 6¹. — (1) în termen de 15 zile de la data comunicării deciziei de amânare la plată, contribuabilii vor constitui garanții sub forma scrisorii de garanție bancară și/sau vor oferi bunuri libere de orice sarcini în vederea instituirii măsurilor asigurătorii. (2) Garanțiile constituite și/sau bunurile oferite în vederea instituirii măsurilor asigurătorii vor reprezenta: a) 20% din suma amânată la plată și dobânzile datorate pe perioada amânării la plată, dacă amânarea se acordă pe o perioadă de până la 3 luni inclusiv; b) 40% din suma amânată la plată și dobânzile datorate pe perioada amânării la plată, dacă amânarea se acordă pe o perioadă mai mare de 3 luni.” 5. La articolul 7, alineatul (8) se modifică și va avea următorul cuprins: „(8) Pe perioada amânării la plată contribuabilii sunt obligați să își achite, conform legii, obligațiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată. Amânarea la plată își menține valabilitatea și dacă obligațiile fiscale sunt achitate în cel mult 30 de zile de la termenul prevăzut de lege pentru plata obligației. în cazul în care termenul de 30 de zile se împlinește după data de 20 decembrie, obligațiile fiscale se plătesc până la această dată.” 6. La articolul 7, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (8¹), cu următorul cuprins: „(8¹) Pentru obligațiile fiscale prevăzute la alin. (8), achitate în cel mult 30 de zile de la scadență, se datorează majorări de întârziere conform prevederilor Codului de procedură fiscală.” 7. La articolul 7, alineatul (9) se modifică și va avea următorul cuprins: „( 9) Obligațiile fiscale prevăzute la alin. (8) pot fi stinse prin orice modalitate și în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală. Obligația de plată se consideră îndeplinită și în cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu sumă negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau cereri de restituire, dacă: a) suma obligațiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit; b) deconturile cu suma negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau cererile de restituire au fost depuse în cadrul termenului prevăzut la alin. (8). Diferențele rezultate în urma soluționării deconturilor cu sumă negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau a cererilor de restituire se consideră obligații de plată începând cu data comunicării modului de soluționare a acestora, conform dispozițiilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.” 8. La articolul 7, după alineatul (11) se introduc patru noi alineate, alineatele (11¹)—(11⁴), cu următorul cuprins: „(111) Pe perioada de valabilitate a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, pentru sumele amânate la plată, prin excepție de la prevederile art. 120 alin. (7) și ale art. 123 din Codul de procedură fiscală, se datorează dobânzi. (11²) Dobânda se calculează prin aplicarea cotei de 0,05% pentru fiecare zi a perioadei de amânare la plată, începând cu data emiterii deciziei și, după caz, până la: a) data la care se împlinește termenul de amânare la plată; b) data stingerii obligațiilor fiscale amânate la plată dacă acestea au fost stinse anticipat. (11³) în situația în care la împlinirea termenului stabilit pentru plata obligațiilor fiscale amânate la plată contribuabilul nu își achită aceste obligații, va datora pentru întreaga perioadă de amânare la plată majorări de întârziere, conform prevederilor Codului de procedură fiscală, și nu dobânda prevăzută la alin. (111). (11⁴) în situația în care amânarea la plată își pierde valabilitatea, potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2009, contribuabilul va datora majorări de întârziere de la data la care încetează amânarea la plată, conform prevederilor Codului de procedură fiscală, și nu dobânda prevăzută la alin. (11¹).” 9. La articolul 7, după alineatul (12) se introduce un nou alineat, alineatul (13), cu următorul cuprins: „(13 ) Pentru dobânzile stabilite prin deciziile prevăzute la alin. (12), termenul de plată este cel prevăzut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.” 26 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 10. Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 8. — Pe perioada amânării la plată nu se datorează dobânzi pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligații fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silită, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum și sumele reprezentând echivalentul în lei al bunurilor și sumelor confiscate care nu sunt găsite la locul faptei.” 11. După articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10¹, cu următorul cuprins: „Art. 10¹. — (1) Pentru amânările la plată în derulare la data intrării în vigoare a Legii nr. 363/2009 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, denumită în continuare lege, valoarea garanțiilor se ajustează astfel: a) în cazul scrisorilor de garanție bancară contribuabilul poate reduce garanția la nivelul stabilit de lege; b) în cazul bunurilor oferite în vederea sechestrării, măsurile asigurătorii se ridică la solicitarea contribuabilului până la nivelul stabilit de lege. (2) Pentru amânările la plată în derulare, dispozițiile art. 7 alin. (111) și alin. (11²) se aplică începând cu data intrării în vigoare a legii. (3) în aplicarea dispozițiilor alin. (2), la emiterea deciziei referitoare la obligațiile fiscale accesorii, se va avea în vedere nivelul dobânzii prevăzut la art. 7 alin. (11²).” 12. Anexele nr. 1—4 la normele metodologice se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1—4, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 22 ianuarie 2010. Nr. 99. ’ ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la normele metodologice) — Model — (persoane juridice și persoane fizice) MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Direcția Generală a Finanțelor Publice.............. Administrația Finanțelor Publice.................... Nr......../......... DECIZIE de acordare a amânării la plată Către: Denumire/Nume și prenume.............................................................. Domiciliul fiscal: Localitatea..............., str................nr. ..., bl. ..., et. ..., județul/sectorul... Codul de identificare fiscală................................................................ în temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico- financiare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2009, ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Cererea dumneavoastră nr.........., înregistrată sub nr..............din data de.................precum și Certificatul de atestare fiscală nr..../........, se emite următoarea decizie: 1. Se acordă amânarea la plată până la data de..........a obligațiilor fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, respectiv ............, și nestinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală, în sumă totală de................., reprezentând*): — lei — Denumirea obligației fiscale amânate la plată Debite Majorări de întârziere 0 1 2 Total: *) Pentru contribuabilii cu sedii secundare, tabelul de la pct. 1 se va întocmi atât pe total societate, cât și defalcat pe activitatea proprie și cea a sediilor secundare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 27 2. (1) Pentru sumele amânate la plată, prin excepție de la prevederile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se datorează dobânzi, în condițiile art. 7 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2009, în sumă de .... lei. (2 ) Decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii se emite la data stingerii sumelor amânate la plată, dacă acestea au fost stinse anticipat, sau în ziua imediat următoare expirării termenului de amânare la plată. (3 ) Dobânzile comunicate prin deciziile prevăzute la alin. (2) se vor achita la termenul de plată prevăzut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală. 3. (1) Pentru sumele amânate la plată conform pct. 1 se constituie o garanție, în termen de 15 zile de la data comunicării prezentei decizii. (2) Garanția poate fi constituită sub formă de scrisoare de garanție bancară și/sau se vor oferi bunuri libere de orice sarcini în vederea instituirii măsurilor asigurătorii. (3) Garanțiile menționate la alin. (2) vor reprezenta....%**) din suma amânată la plată și dobânzile datorate pe perioada amânării la plată, în sumă de ....lei. (4) în cazul scrisorii de garanție, aceasta se va constitui pe o perioadă de valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada de amânare la plată prevăzută la pct. 1. (5) După data pierderii valabilității amânării la plată sau după expirarea perioadei de amânare la plată, garanțiile se vor executa după cum urmează: a) în cazul scrisorii de garanție bancară, organul fiscal competent va solicita băncii garante utilizarea garanției în vederea stingerii sumelor rămase de plată din decizia de amânare la plată; b) în cazul bunurilor libere de orice sarcini oferite de contribuabil, organul fiscal competent în administrarea contribuabilului va proceda la valorificarea acestora, potrivit legii. 4. (1) Pe perioada amânării la plată contribuabilii sunt obligați să își achite, conform legii, obligațiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată. Amânarea la plată își menține valabilitatea și dacă obligațiile fiscale sunt achitate în cel mult 30 de zile de la termenul prevăzut de lege pentru plata obligației. în cazul în care termenul de 30 de zile se împlinește după data de 20 decembrie, obligațiile fiscale se plătesc până la această dată. (2) Obligațiile fiscale prevăzute la alin. (1) pot fi stinse prin orice modalitate și în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală. Obligația de plată se consideră îndeplinită și în cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu sumă negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau cereri de restituire, dacă: a) suma obligațiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit; b) deconturile cu suma negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau cererile de restituire au fost depuse în cadrul termenului prevăzut la alin. (1). Diferențele rezultate în urma soluționării deconturilor cu sumă negativă de TVA cu opțiune de rambursare și/sau a cererilor de restituire se consideră obligații de plată începând cu data comunicării modului de soluționare a acestora, conform dispozițiilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală. 5. Orice alte obligații fiscale care nu fac obiectul amânării la plată, inclusiv majorările de întârziere comunicate până la emiterea deciziei de amânare la plată, aferente obligațiilor fiscale principale care au făcut obiectul amânării la plată, se vor stinge conform prevederilor legale în vigoare. 6. (1) Amânarea la plată prevăzută în prezenta decizie își pierde valabilitatea dacă: a) ***) nu respectă prevederile pct. 3; b) în situația în care ***) nu își achită, conform prevederilor pct. 4, obligațiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii prezentei decizii. (2) Nerespectarea condițiilor prevăzute la pct. 6. (1) în care s-a acordat amânarea la plată prin prezenta decizie atrage anularea acesteia, începerea imediată sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga sumă neplătită. împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din același act normativ. Conducătorul unității fiscale, Numele și prenumele.............. Semnătura și ștampila unității... **) Se va menționa, după caz, 20% sau 40%, în funcție de perioada amânării la plată acordată, respectiv: dacă perioada amânării la plată este de până la 3 luni inclusiv, se va menționa 20%, iar dacă perioada amânării la plată este mai mare de 3 luni, se va menționa 40%. ***) Se va menționa, după caz, denumirea contribuabilului persoană juridică sau persoană fizică. 28 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 64/28.1.2010 ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la normele metodologice) — Model — MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Direcția Generală a Finanțelor Publice.............. Administrația Finanțelor Publice.................... Nr......./......... DECIZIE de comunicare a pierderii valabilității amânării la plată Către: Denumire/Nume și prenume............................................................. Domiciliul fiscal: Localitatea..............., str...............nr. ..., bl. ..., et. ..., județul/sectorul... Codul de identificare fiscală............................................................... în temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico- financiare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2009, și al prevederilor art. 3 alin. (8) din Normele metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009, cu modificările și completările ulterioare, vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de acordare a amânării la plată nr..........., și-a pierdut valabilitatea, începând cu data de .................., ca urmare a nerespectării dispozițiilor.......................*) din acest act administrativ. De asemenea, vă precizăm că potrivit prevederilor art. 5 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2009, pierderea valabilității amânării la plată atrage anularea acesteia, precum și începerea sau continuarea, după caz, a executării silite. _ întrucât nu ați respectat condițiile de menținere a valabilității amânării la plată menționate în Decizia de acordare a amânării la plată nr..........., veți datora majorări de întârziere de la data la care încetează amânarea la plată, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Garanția constituită de dumneavoastră va fi executată în contul sumelor amânate la plată și al majorărilor de întârziere aferente, rămase nestinse. împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din același act normativ. Conducătorul unității fiscale, Numele și prenumele..................... Semnătura și ștampila unității.......... *) Se vor menționa condițiile neîndeplinite din decizia de acordare a amânării la plată. ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la normele metodologice) — Model — Organul fiscal competent.................................... (care aprobă sau respinge cererea) Aprobat/data....... Conducătorul unității fiscale, Semnătura R E F E RAT Subsemnatul(a), ................, având funcția de..................în cadrul Serviciului/Biroului/ Compartimentului ....................., ca urmare a cererii depuse de............., C.I.F............, înregistrată sub nr...........din data de ............, am procedat la verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, aprobată cu modificări și 29 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 completări prin Legea nr. 363/2009, și de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și am constatat că au fost/nu au fost îndeplinite condițiile de acordare a amânării la plată, respectiv: Secțiunea A: Condiții de acordare a amânării la plată Condiții de acordare a amânării la plată Modul de respectare a condițiilor a) și-a depus toate declarațiile fiscale □ □ Da Nu b) nu are înscrise fapte în cazierul fiscal □ □ Da Nu c) nu s-a stabilit răspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările □ □ ulterioare, și/sau răspunderea solidară potrivit prevederilor art. 27 și Da Nu 28 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare Secțiunea B: Sume ce vor face obiectul amânării la plată*) — lei — Denumirea obligației fiscale amânate la plată Debite Majorări de întârziere 0 1 2 Total: Față de cele constatate mai sus propun aprobarea/respingerea cererii de amânare la plată. De asemenea, anexăm la prezentul referat și documentele doveditoare ale îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2009, precum și Certificatul de atestare fiscală nr..../.....**) întocmit Avizat Inspector, Șef compartiment, *) Se va completa numai în situația în care condițiile de acordare a amânării la plată sunt îndeplinite, atât pe total societate, cât și pentru fiecare sediu secundar și activitate proprie. ** ) Se vor menționa și anexa toate certificatele de atestare fiscală eliberate atât pentru contribuabil, cât și pentru sediile secundare, după caz. ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 4 la normele metodologice) — Model — MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Direcția Generală a Finanțelor Publice................. Administrația Finanțelor Publice....................... Nr......../.......... DECIZIE de respingere a cererii de amânare la plată Către: Denumire/Nume și prenume.................................................................. Domiciliul fiscal: Localitatea................str...................nr. ..., bl. ..., et.județul/sectorul........... Codul de identificare fiscală.................................................................... în temeiul prevederilor art. 4 alin. (9) din Normele metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenția Națională de 30 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 Administrare Fiscală, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.321/2009, cu modificările și completările ulterioare, se respinge Cererea dumneavoastră nr................, prin care solicitați amânarea la plată a sumei de............, reprezentând obligații fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii și nestinse până la data eliberării Certificatului de atestare fiscală nr....din data de............, ca urmare a nerespectării dispozițiilor.......*) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligațiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico- financiare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2009. împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 207 alin. (1) din același act normativ. Conducătorul unității fiscale, Numele și prenumele.............. Semnătura și ștampila unității... *) Se va menționa, după caz, art. 2 alin. (1) lit. b), c) sau d). MINISTERUL JUSTIȚIEI > ORDIN privind aprobarea tarifelor pentru serviciile de asistență prestate de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale Având în vedere dispozițiile art. 35 și 39 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu dispozițiile art. 36 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă tarifele pentru serviciile de asistență prestate de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării în registrul comerțului a actelor constitutive sau modificatoare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Pentru serviciile prevăzute la nr. crt. 3 și 4 din anexă se aplică un tarif suplimentar de 30% pentru soluționarea cererii în termen de 48 de ore. (2) Pentru serviciile prevăzute la nr. crt. 4 din anexă, în cazul mai multor operațiuni, se percepe tariful de bază plus 10% din acesta pentru fiecare nouă operațiune, fără a se depăși dublul tarifului de bază. (3) Serviciile prevăzute la nr. crt. 1, 2 și 5 din anexă se prestează la data solicitării, fără a se percepe alte tarife suplimentare. Art. 3. — Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale vor lua măsurile necesare în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Art. 4. —Tarifele prevăzute în anexă includ taxa pe valoarea adăugată. Art. 5. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.560/C/2009 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile de asistență prestate de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 415 din 17 iunie 2009. Art. 6. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiției, Alina Mihaela Bica, secretar de stat București, 21 ianuarie 2010. Nr. 231/C. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 64/28.1.2010 31 ANEXĂ TARIFELE pentru serviciile de asistență prestate de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale înainte de depunerea cererii de înregistrare a comercianților Nr. Denumirea serviciului Tariful crt. (lei) 1. îndrumarea prealabilă privind formalitățile legale pentru constituirea și 19,8/oră înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor juridice/persoanelor fizice autorizate/întreprinderilor individuale/întreprinderilor familiale, modificarea actelor/datelor acestora înregistrate în registrul comerțului și altele asemenea; îndrumarea pentru completarea corectă a cererii de înregistrare și a formularelor tipizate specifice activității registrului comerțului 2. Tehnoredactarea cererii de înregistrare; redactarea declarației pe propria 2,7/pagină/siglă/expertiză/document răspundere a fondatorilor, administratorilor, împuterniciților, sucursalelor și a cenzorilor că îndeplinesc condițiile prevăzute de lege, proiectarea și executarea siglei și a emblemei pentru firme, obținerea evaluării prin expertiză a bunurilor subscrise ca aport în natură la capitalul social, asigurarea obținerii, după caz, pentru bunurile imobile a: dovezii intabulării/certificatului constatator al sarcinilor cu care, eventual, este grevat respectivul bun; obținerea autentificării actului constitutiv sau actului modificator*) 3. Redactarea actului constitutiv inițial sau în forma actualizată al persoanelor 162/act juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, redactarea statutului pentru societățile comerciale cu răspundere limitată cu asociat unic inițial ori în forma actualizată, a statutului și/sau a contractului de societate inițial sau în forma actualizată pentru persoane juridice, dacă sunt înscrisuri separate, a acordului de constituire a întreprinderilor familiale, ce include procura specială pentru reprezentantul întreprinderii familiale 4. Redactarea actului modificator, actului adițional ori, după caz, a hotărârii 49,5 + 10%/element suplimentar adunării generale a membrilor sau asociaților ori acționarilor, a deciziei consiliului de administrație/asociatului unic privind modificări ale actului constitutiv/statutului/contractului/acordului de constituire referitoare la: sediul social/profesional; denumirea firmei sau emblema acesteia; durata de funcționare; forma juridică; domeniul principal de activitate și activitatea principală; obiectul de activitate sau codificarea ori recodificarea acestuia în conformitate cu Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională --- CÂEN; administratori, împuterniciți, directori, reprezentanți și/sau cenzori; primirea, retragerea de membri sau asociați; majorarea sau reducerea capitalului social ori declararea/modificarea patrimoniului de afectațiune; înființarea sau desființarea de puncte de lucru ori alte sedii secundare; divizare sau fuziune; dizolvare ori lichidare; alte elemente ale actului constitutiv/ statutului/contractului de societate/acordului de constituire (date de identificare, participare la profit/beneficii și pierderi, suspendare sau reluarea activității etc.); declarația persoanelor fizice autorizate sau titulare ale întreprinderilor individuale privitoare la constituirea patrimoniului de afectațiune; actul adițional la acordul de constituire a întreprinderilor familiale 5. Darea de dată certă pentru actele redactate de serviciile de asistență; 10,8/act extragerea din bazele de date de acte normative și listarea pentru eliberare, la cerere *) Nu cuprinde onorariul evaluatorului/notarului și taxa de timbru judiciar, după caz. Nu cuprinde taxele legale ale emitentului. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC » — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) --- lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a Vll-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 437135 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64/28.1.2010 conține 32 de pagini. Prețul: 6,40 lei ISSN 1453—4495