MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 62 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 27 ianuarie 2010 ’ ’ » SUMAR Nr. Pagina DECIZII 2. — Decizie privind convocarea Camerei Deputaților în sesiune ordinară..................................... 2 3. — Decizie privind convocarea Senatului în sesiune ordinară............................................... 2 HOTĂRÂRI SI ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1. — Ordonanță de urgență privind unele măsuri de reîncadrare in funcții a unor categorii de personal din sectorul bugetar și stabilirea salariilor acestora, precum și alte măsuri în domeniul bugetar........ 2-5 51. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici ....'.... 6-7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 46. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli actualizat pe anul 2009 al Școlii Superioare de Aviație Civilă.......................................... 8-11 ACTE ALE ORDINULUI ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI, MOAȘELOR SI ÂSISTENTILOR medicali’din românia 26/2009. — Hotărâre pentru adoptarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea activității Comisiei naționale/teritoriale de eticăși deontologie a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România ............................. 12-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 62/27.1.2010 DECIZII PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR DECIZIE privind convocarea Camerei Deputaților în sesiune ordinară în temeiul art. 66 alin. (1) și (3) din Constituția României, republicată, Camera Deputaților este convocată în prima sesiune ordinară a anului 2010 în ziua de luni, 1 februarie 2010, ora 14,00. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA AN ASTASE București, 25 ianuarie 2010. Nr. 2. PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL DECIZIE privind convocarea Senatului în sesiune ordinară în temeiul prevederilor art. 66 alin. (1) și (3) din Constituția României, republicată, și ale art. 80 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările și completările ulterioare, se convoacă Senatul în prima sesiune ordinară a anului 2010 în ziua de 1 februarie 2010, ora 15,00. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 27 ianuarie 2010. Nr. 3. ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 9 9 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind unele măsuri de reîncadrare în funcții a unor categorii de personal din sectorul bugetar și stabilirea salariilor acestora, precum și alte măsuri în domeniul bugetar Având în vedere că prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, unele instituții finanțate integral din venituri proprii s-au reorganizat prin schimbarea regimului de finanțare, iar salarizarea personalului acestor instituții era realizată în temeiul unor contracte colective de muncă negociate, contracte aflate la acest moment în vigoare, fiind garantate de art. 41 alin. (5) din Constituția României, republicată, luând în considerare că nici Legea nr. 329/2009 și nici Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice nu conțin vreo reglementare expresă cu privire la modul de încadrare a personalului din aceste instituții și la modul de salarizare a acestuia după expirarea contractelor colective de muncă, situație ce nu putea fi reglementată din cauza adoptării concomitente a celor două acte normative, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 62/27.1.2010 3 apreciind că intervenția legislativă de urgență și extraordinară este justificată de necesitatea unei reglementări exprese cu privire la modul de încadrare și salarizare a acestei categorii de personal după expirarea contractelor colective de muncă, unele dintre ele urmând a înceta în lunile ianuarie și februarie 2010, cunoscând obiectivul încadrării în cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2010 și pentru respectarea limitării cheltuielilor bugetare impuse de acordurile-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, ținând seama de faptul că prevederile Legii-cadru nr. 330/2009 au intrat deja în vigoare la 1 ianuarie 2010, iar încadrarea și salarizarea personalului bugetar urmează a fi făcute până la sfârșitul lunii ianuarie 2010, în absența unei reglementări extraordinare și urgente salarizarea pentru luna ianuarie a tuturor persoanelor plătite din fonduri publice urmând a fi pusă în pericol, luând în calcul existența riscului ca omisiunile de reglementare generate de adoptarea concomitentă a Legii nr. 329/2009 și a Legii-cadru nr. 330/2009 să conducă la calcularea în mod eronat și neunitar a salariilor începând cu luna ianuarie 2010, dar și faptul că modul de aplicare a celor două legi mai sus menționate este supus monitorizării/verificării de către misiunea de evaluare a Fondului Monetar Internațional, care va efectua în acest sens o vizită în România în cursul lunii ianuarie 2010, constatând că în absența unei intervenții legislative extraordinare și de urgență care să precizeze menținerea nivelului actual al pensiilor la fel cum este menținut și nivelul de salarizare s-ar putea crea situații discriminatorii între persoanele care ar beneficia de o pensie stabilită de la intrarea în vigoare a Legii-cadru nr. 330/2009, prin interpretarea defectuoasă a actualelor dispoziții în materie, și persoanele care ar beneficia de o pensie rezultată dintr-un act de clarificare a mecanismului de calcul, adoptat ulterior în procedură parlamentară, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență Art. 1. — (1) Salarizarea personalului autorităților și instituțiilor publice care și-au schimbat regimul de finanțare, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, din instituții finanțate integral din venituri proprii în instituții finanțate integral sau parțial de la bugetul de stat se realizează potrivit prevederilor contractelor colective de muncă legal încheiate, până la împlinirea termenului pentru care au fost încheiate, în limita cheltuielilor de personal aprobate. (2) Pentru încadrarea în cheltuielile de personal aprobate, până la împlinirea termenelor contractelor colective de muncă, conducătorul autorităților și instituțiilor prevăzute la alin. (1) va proceda, după caz, la renegocierea drepturilor salariale sau la reorganizarea ori restructurarea activității prin reducerea numărului de posturi, în condițiile legii. (3) După împlinirea termenului pentru care au fost încheiate contractele colective de muncă, personalul menționat la alin. (1) va fi reîncadrat pe noile funcții, stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzător atribuțiilor, responsabilităților și competențelor specifice postului, prin asimilare cu funcțiile din instituția care îl preia în structură, subordine sau în finanțare, după caz. (4) Drepturile salariale ale personalului reîncadrat potrivit alin. (3) sunt stabilite la nivelul prevăzut în luna decembrie 2009 pentru funcțiile similare celor pe care a fost reîncadrat din instituția sau autoritatea care îl preia în structură, subordine sau în finanțare, după caz. Acestui personal i se acordă și sporurile prevăzute în notele la anexa nr. 1/1 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, care se includ în salariul de bază, precum și indemnizația de conducere, după caz. (5) Cuantumul individual al drepturilor salariale, inclusiv al sporurilor prevăzute la alin. (4), se stabilește de conducătorul instituției sau autorității publice, astfel încât să se asigure încadrarea în cheltuielile de personal aprobate, cu avizul ordonatorului principal de credite. (6) Salarizarea personalului autorităților și instituțiilor publice care și-au schimbat regimul de finanțare, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 329/2009, din instituții finanțate integral din venituri proprii în instituții finanțate integral sau parțial de la bugetul de stat și care a fost reîncadrat în cursul anului 2009 se menține astfel cum a fost stabilită la data reîncadrării. Art. 2. — Personalul autorităților și instituțiilor publice prevăzut la art. 1 alin. (1) salarizat exclusiv în temeiul unui contract individual de muncă negociat va fi reîncadrat pe noile funcții, stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzător atribuțiilor, responsabilităților și competențelor specifice postului, prin asimilare cu funcțiile din instituția care îl preia în structură, subordine sau în finanțare, după caz. Drepturile salariale ale acestui personal se stabilesc potrivit art. 1 alin. (4) și (5), care se aplică în mod corespunzător. Art. 3. — Prin contractele sau acordurile colective și individuale de muncă nu pot fi negociate salarii sau alte drepturi de natură salarială care excedează prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009. Art. 4. — (1) începând cu luna ianuarie 2010, întregul personal din sectorul bugetar încadrat în autoritățile și instituțiile publice prevăzute la art. 2 alin. (1) și (3) din Legea-cadru nr. 330/2009 va fi reîncadrat corespunzător tranșelor de vechime în muncă și pe funcțiile corespunzătoare categoriei, gradului și treptei profesionale avute la 31 decembrie 2009. (2) La funcțiile de execuție unde s-a redus numărul de grade sau trepte profesionale, reîncadrarea personalului ale cărui grade sau trepte profesionale au fost eliminate se face la gradul sau treapta profesională imediat următoare celei eliminate, iar salarizarea se face cu menținerea salariilor avute la 31 decembrie 2009. (3) Personalul care ocupă funcții de conducere va fi reîncadrat pe unul dintre cele două grade, respectiv, în cazul funcționarilor publici, pe una dintre cele două trepte. (4) Pentru cadrele militare în activitate, soldații și gradații voluntari în activitate, polițiștii, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și preoții militari, prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător, în condițiile prevăzute de Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților voluntari, Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 62/27.1.2010 completările ulterioare, și de Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor, republicată. (5) Personalul care ocupă funcții specifice care nu se regăsesc în anexele la Legea-cadru nr. 330/2009 va fi reîncadrat, prin asimilare sau echivalare, în baza avizelor Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și Ministerului Finanțelor Publice și, după caz, al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru funcționarii publici, în funcții care se regăsesc în anexele la Legea-cadru nr. 330/2009, iar salarizarea se face cu menținerea salariilor avute la 31 decembrie 2009. Art. 5. — (1) începând cu luna ianuarie 2010, personalul aflat în funcție la 31 decembrie 2009 își păstrează salariul, solda sau, după caz, indemnizația lunară de încadrare brut/brută avute la această dată, fără a fi afectate de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009 prevăzute la art. 10 din Legea nr. 329/2009, care se calculează după cum urmează: a) la salariul de bază, solda/salariul funcției de bază sau, după caz, indemnizația lunară de încadrare corespunzătoare funcțiilor avute la data de 31 decembrie 2009 se adaugă cuantumul sporurilor și indemnizațiilor care se introduc în acesta/aceasta, prevăzute în notele la anexele la Legea-cadru nr. 330/2009, numai personalului care a beneficiat de acestea, în măsura în care își desfășoară activitatea în aceleași condiții; b) sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale prevăzute în anexele la Legea-cadru nr. 330/2009 care nu se introduc în salariul de bază, solda/salariul funcției de bază sau, după caz, indemnizația lunară de încadrare se acordă în aceleași cuantumuri de la 31 decembrie 2009, numai personalului care a beneficiat de acestea, în măsura în care își desfășoară activitatea în aceleași condiții, cu respectarea prevederilor art. 23 din Legea-cadru nr. 330/2009. (2) Personalului salarizat în conformitate cu anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 330/2009 i se va aplica modul de calcul reglementat în cuprinsul acestei anexe. (3) în salariile de bază ale funcțiilor de execuție și ale funcțiilor de conducere este cuprins în toate cazurile sporul de vechime în muncă în cuantumul avut în luna decembrie 2009. în situația în care în cursul anului personalul de conducere și execuție îndeplinește condițiile pentru trecerea într-o altă tranșă de vechime, se acordă tranșa corespunzătoare vechimii prin aplicarea procentului la salariul de bază aferent funcției din luna decembrie 2009. (4) Salariile de merit stabilite în anul 2009 pe o perioadă care se întinde și în anul 2010 se introduc în salariul de bază până la expirarea perioadei pentru care au fost acordate. După această perioadă, se recalculează în mod corespunzător salariul de bază și celelalte sporuri calculate la acesta. începând cu anul 2010, acest drept nu se mai stabilește. (5) în toate cazurile, în salariul de bază al funcțiilor de conducere este inclusă indemnizația de conducere. (6) Reîncadrarea personalului didactic din învățământ la data de 1 ianuarie 2010 se face luând în calcul salariile de bază la data de 31 decembrie 2009, stabilite în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai—decembrie 2009, aprobată prin Legea nr. 300/2009. (7) Tariful orar pentru gărzile efectuate de personalul sanitar cu pregătire superioară pentru asigurarea continuității asistenței medicale în afara normei legale de muncă și a programului normal de lucru de la funcția de bază se determină într-un cuantum care să nu depășească nivelul determinat pentru luna decembrie 2009, fără a fi afectat de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal aprobate prin art. 10 din Legea nr. 329/2009. Art. 6. — (1) în cazul în care drepturile salariale determinate în conformitate cu Legea-cadru nr. 330/2009 și cu prezenta ordonanță de urgență sunt mai mici decât cele stabilite prin legi sau hotărâri ale Guvernului pentru funcția respectivă pentru luna decembrie 2009 se acordă o sumă compensatorie cu caracter tranzitoriu care să acopere diferența, în măsura în care persoana își desfășoară activitatea în aceleași condiții. Această sumă se include în salariul de bază, solda/salariul funcției de bază sau indemnizația lunară de încadrare, după caz, dar nu este luată în calcul la determinarea altor drepturi de natură salarială care se stabilesc în funcție de acestea. (2) Alin. (1) nu se aplică pentru personalul a cărui salarizare este reglementată de art. 1 și 2. (3) Cuantumul individual al salariilor/soldelor, inclusiv sporuri, indemnizații și alte drepturi salariale stabilite începând cu luna ianuarie 2010 în conformitate cu prevederile Legii-cadru nr. 330/2009, nu va depăși nivelul acestuia stabilit pentru luna decembrie 2009, în măsura în care personalul își desfășoară activitatea în aceleași condiții. Art. 7. — în anul 2010, majorarea salariilor, a soldelor funcțiilor de bază și a indemnizațiilor lunare se va face numai pentru cele care au un nivel mai mic de 705 lei/lună și numai dacă în mod cumulat cu sporurile și indemnizațiile acordate nu este depășită această valoare. Art. 8. — Personalul bugetar trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter permanent, la reîntoarcerea în țară în anul 2010, va fi reîncadrat la nivelul de salarizare în plată pentru funcții similare. Art. 9. — Managerilor instituțiilor publice de cultură care vor fi încadrați în anul 2010 corespunzător prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările ulterioare, li se vor stabili salariile prin echivalare cu salariile managerilor aflați în funcție la instituții de nivel similar. Art. 10. — în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea- cadru nr. 330/2009, la stabilirea salariilor personalului bugetar începând cu 1 ianuarie 2010 nu vor fi luate în considerare drepturi salariale stabilite prin contractele și acordurile colective și contracte individuale de muncă încheiate cu nerespectarea dispozițiilor legale în vigoare la data încheierii lor sau prin acte administrative emise cu încălcarea normelor în vigoare la data emiterii lor și care excedează prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009. ’ Art. 11. — Personalul din autoritățile și instituțiile publice finanțate integral din venituri proprii își păstrează în anul 2010 salariul de bază și alte drepturi de natură salarială avute în luna decembrie 2009, cu respectarea prevederilor din prezenta ordonanță de urgență. Art. 12. — (1) în anul 2010, măsurile prevăzute de Legea- cadru nr. 330/2009 și de prezenta ordonanță de urgență referitoare la reîncadrarea și salarizarea personalului plătit din MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 62/27.1.2010 5 fonduri publice nu vor produce efecte asupra cuantumului pensiilor militare de stat, pensiilor de stat și pensiilor de serviciu aflate în plată și nici asupra ajutoarelor, plăților compensatorii/indemnizațiilor acordate la trecerea în rezervă sau la încetarea raporturilor de serviciu. (2) După data de 1 ianuarie 2010, pensiile și ajutoarele, plățile compensatorii/indemnizațiile prevăzute la alin. (1) și compensațiile de chirie se stabilesc în funcție de nivelul și structura bazei de calcul în vigoare la data de 31 decembrie 2009, fără a fi afectate de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal prevăzute la art. 10 din Legea nr. 329/2009. Art. 13. — Prevederile art. 21,22, 24 și 26 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar- fiscale, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările și completările ulterioare, rămân în vigoare până la data de 31 decembrie 2010. Art. 14. — La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă: a) art. 9 alin. (1), art. 11, art. 28—32 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare; b) art. 4 alin. (1) și (2), art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autorității pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbție cu Autoritatea pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 23 aprilie 2004, aprobată cu completări prin Legea nr. 360/2004, cu modificările ulterioare; c) art. 4 alin. (1), (2) și (4), art. 6 alin. (2), (3) și (5) din Ordonanța Guvernului nr. 63/2001 privind înființarea Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 536 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările ulterioare; d) art. 7 alin (1) și (2), art. 8 alin. (1), (3) și (4) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 23 ianuarie 2007, cu modificările și completările ulterioare; e) art. 4 alin. (3) și (5) din Legea nr. 111/1996 privind desfășurarea în siguranță, reglementarea, autorizarea și controlul activităților nucleare, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 552 din 27 iunie 2006; f) art. 3, 5, 6, 7 și 10 din Ordonanța Guvernului nr. 58/2004 privind înființarea Centrului Național de Calificare și Instruire Feroviară — CENAFER, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715 din 6 august 2004, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 408/2004; g) art. 14 alin. (2), (3) și (4) și art. 15 din Ordonanța Guvernului nr. 125/1998 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Medicamentului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 31 august 1998, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 594/2002, cu modificările și completările ulterioare; h) art. 688 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările și completările ulterioare; i) art. 6 alin. (2) și art. 23 din Legea nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale, republicată, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 24 ianuarie 2005, cu modificările ulterioare; j) art. 4 din Ordonanța Guvernului nr. 9/1996 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare a instituțiilor publice de cultură finanțate din venituri extrabugetare și alocații de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste instituții, precum și îmbunătățirea salarizării personalului din instituțiile și activitățile cu profil cultural, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 30 ianuarie 1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 86/1996, cu modificările și completările ulterioare; k) art. 10 alin. (2) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 4 februarie 1998, cu modificările și completările ulterioare; I) Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6/1998 privind majorarea salariilor personalului din unele instituții publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 175 din 7 mai 1998; m) art. 50 alin. (10) și art. 90 alin. (5) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificările și completările ulterioare; n) orice alte dispoziții din actele normative speciale care reglementează posibilitatea negocierii drepturilor salariale pentru instituțiile și autoritățile publice care și-au schimbat regimul de finanțare din instituții finanțate integral din venituri proprii în instituții finanțate integral sau parțial de la bugetul de stat, potrivit Legii nr. 329/2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan » Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 ianuarie 2010. Nr. 1. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 62/27.1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 15 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Sediul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici este în municipiul București, str. Eforie nr. 5, sectorul 5.” 2. La articolul 5, literele c) și f) vor avea următorul cuprins: ,,c) stabilește tematica specifică programelor de formare specializată în administrația publică și de perfecționare pentru funcționari publici; f) colaborează cu centrele regionale pentru derularea programelor de formare și perfecționare a personalului din administrația publică;”. 3. La articolul 174, alineatul (5) va avea următorul cuprins: „(5) Componența nominală a consiliului consultativ, precum și Regulamentul- cadru privind organizarea și funcționarea consiliului consultativ al centrelor regionale se aprobă prin ordin al președintelui Agenției.” 4. Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, Andras Zsolt Szakal p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat București, 20 ianuarie 2010. Nr. 51. ANEXĂ*) (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1,000/2006) STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 62/27.1.2010 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 62/27.1.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli actualizat pe anul 2009 al Școlii Superioare de Aviație Civilă în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1) lit. c)din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, ale art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1999 privind înființarea Școlii Superioare de Aviație Civilă, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 352/2003, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli actualizat pe anul 2009 al Școlii Superioare de Aviație Civilă, care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, finanțată din venituri proprii și alocații de la bugetul de stat, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Școlii Superioare de Aviație Civilă reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea ministrului transporturilor și infrastructurii. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, Școala Superioară de Aviație Civilă poate efectua cheltuieli proporțional cu gradul de realizare a veniturilor. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.264/2009 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli actualizat pe anul 2009 al Școlii Superioare de Aviație Civilă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 916 din 28 decembrie 2009, se abrogă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu București, 22 ianuarie 2010. Nr. 46. ’ ANEXĂ*) MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI actualizat pe anul 2009 pentru Școala Superioară de Aviație Civilă - mii lei - Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Influențe Program Titlu Articol Alineat 2009 actualizat 2009 0 1 2 3=1+2 VENITURI TOTAL 25.839,00 -1.024,00 24.815,00 VENITURI PROPRII 12.100.00 12.100,00 VENITURI CURENTE 12.100,00 12.100,00 VENITURI NEFISCALE 12.100.00 12.100,00 C2 VÂNZĂRI DE BUNURI Șl SERVICII 12.100.00 12.100.00 33.10 Venituri din prestări servicii 11.500.00 11.500,00 08 Venituri din prestări servicii 3.300,00 3.300,00 Venituri din org.cursuri calific.și conversie profesionala 17 specializare și perfecționare 7.300,00 7.300.00 50 Alte venituri din prestări servicii și alte activități 900,00 900.00 39.10 VENITURI DIN CAPITAL 600,00 600,00 01 Venituri din valorificare unor bunuri ale instituțiilor publice 600,00 600,00 VENITURI DIN ALOCAȚII DE LA BUGET 13.739.00 -1.024,00 12.715,00 I.CHELTUIELI, din care: 25.839,00 -1.024,00 24.815,00 Venituri proprii 12.100.00 12.100.00 Alocații de la buget de stat 13.739.00 -1.024,00 12.715,00 01 CHELTUIELI CURENTE 18.600.00 18.600.00 Venituri proprii 11.500,00 11.500,00 Alocații de la buget de stat 7.100.00 7.100,00 *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 62/27.I.2010 9 mii lei Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Influențe Program Titlu Articol Alineat 2009 actualizat 2009 0 1 2 3=1+2 10 Titlul I. CHELTUIELI DE PERSONAL 8.566.00 8.566.00 Venituri proprii 5.166.00 5.166.00 Alocatii de la buget de stat 3.400.00 3.400,00 10.01 Cheltuieli salariate în bani 6.512.00 6.512,00 Venituri proprii 3.906.00 3.906,00 Alocații de la buget de stat 2.606,00 2.606,00 01 Salarii de bază 3.149,00 3.149.00 Venituri proprii 1.855,00 1.855,00 Alocații de la buget de stat 1.294,00 1.294,00 03 Indemnizație de conducere 156,00 156,00 Venituri proprii 139,00 139,00 Alocații de la buget de stat 17,00 17,00 04 Spor de vechime 840.00 840,00 Venituri proprii 500,00 500,00 Alocații de la buget de stat 340,00 340,00 05 Sporuri pentru condiții de muncă 346.00 346,00 Venituri proprii 141,00 141,00 Alocații de la buget de stat 205,00 205,00 06 Alte sporuri 1.654.00 1.654.00 Venituri proprii 934,00 934,00 Alocații de la buget de stat 720,00 720,00 07 Ore suplimentare Venituri proprii Alocații de la buget de stat 08 Fond de premii 254,00 254,00 Venituri proprii 254.00 254.00 Alocații de la buget de stat 12 Indemnizații plătite unor persoane din afara unității 10,00 10,00 Venituri proprii 8,00 8.00 Alocații de la buget de stat 2.00 2,00 13 Indemnizații de delegare 30,00 30,00 Venituri proprii 30,00 30,00 Alocații de la buget de stat 30 Alte drepturi salariale în bani 73,00 73,00 Venituri proprii 45.00 45,00 Alocații de la buget de stat 28,00 28,00 10.03 Contribuții 2.054.00 2.054.00 Venituri proprii 1.260.00 1.260.00 Alocații de la buget de stat 794.00 794.00 01 Contribuții pentru asigurările sociale de stat 1.595.00 1.595,00 Venituri proprii 984.00 984.00 Alocații de la buget de stat 611,00 611,00 02 Contribuții pentru asigurările de șomaj 26.00 26,00 Venituri proprii 12,00 12,00 Alocații de la buget de stat 14.00 14.00 03 Contribuții pentru asigurările sociale de sănătate 345.00 345,00 Venituri proprii 209.00 209,00 Alocații de la buget de stat 136,00 136,00 04 Contribuții pentru asigurările de accidente de muncă 19.00 19.00 Venituri proprii 3.00 3.00 Alocații de la buget de stat 16.00 16,00 06 Contribuții pentru concedii și indemnizații 69.00 69.00 Venituri proprii 52.00 52.00 Alocații de la buget de stat 17.00 17.00 20 Titlul II. BUNURI Șl SERVICII 10.034,00 10.034,00 Venituri proprii 6.334,00 6 334,00 Alocații de la buget de stat 3.700.00 3.700.00 20.01 Bunuri și servicii 4 920.00 4 920.00 Venituri proprii 3.017.00 3.017.00 Alocații de la buget de stat 1.903.00 1.903,00 01 Furnituri de birou 80.00 80,00 Venituri proprii 76.00 76,00 Alocații de la buget de stat 4,00 4,00 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 62/27.I.2010 - mii lei - Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Influențe Program Titlu Articol Alineat 2009 actualizat 2009 0 1 2 3=1+2 02 Materiale pentru curățenie 65.00 65.00 Venituri proprii 64.00 64,00 Alocatii de la buget de stat 1.00 1.00 03 încălzit, iluminat și forță motrică 176,00 176,00 Venituri proprii 141,00 141,00 Alocatii de la buget de stat 35.00 35.00 04 Apă. canal șl salubritate 60.00 60.00 Venituri proprii 50,00 50,00 Alocatii de la buget de stat 10,00 10,00 05 Carburanți șl lubrifianti 2.276.00 2.276,00 Venituri proprii 1.276.00 1.276,00 Alocatii de la buget de stat 1.000.00 1.000,00 06 Piese de schimb 1.343,00 1.343,00 Venituri proprii 750,00 750,00 Alocatii de la buget de stat 593,00 593,00 07 Transport 10.00 10.00 Venituri proprii 10.00 10,00 Alocatii de la buget de stat 08 Poștă, telecomunicații, radio, tv, internet 110.00 110.00 Venituri proprii 100.00 100,00 Alocatii de la buget de stat 10.00 10,00 09 Materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional 665,00 665,00 Venituri proprii 450.00 450.00 Alocații de la buget de stat 215,00 215,00 30 Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare 135,00 135,00 Venituri proprii 100,00 100,00 Alocații de la buget de stat 35.00 35.00 20.02 Reparații curente 1.805.00 1.805,00 Venituri proprii 950,00 950,00 Alocații de la buget de stat 855,00 855,00 20.03 Hrana 302,00 302,00 Venituri proprii 50,00 50,00 Alocații de la buget de stat 252,00 252,00 01 Hrană pentru oameni 302,00 302,00 Venituri proprii 50.00 50.00 Alocații de la buget de stat 252,00 252,00 20.04 Medicamente și materiale sanitare 10,00 10,00 Venituri proprii 10,00 10,00 Alocații de la buget de stat 01 Medicamente 10,00 10,00 Venituri proprii 10,00 10,00 Alocații de la buget de stat 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 98.00 98.00 Venituri proprii 60.00 60,00 Alocații de la buget de stat 38,00 38,00 01 Uniforme și echipament 24.00 24.00 Venituri proprii 10.00 10.00 Alocații de la buget de stat 14,00 14,00 03 Lenjerie 3,00 3,00 Venituri proprii 3,00 3,00 Alocații de la buget de stat 30 Alte obiecte de inventar 71,00 71,00 Venituri proprii 47,00 47,00 Alocații de la buget de stat 24.00 24.00 20.06 Deplasări, detașări, transferări 87.00 87.00 Venituri proprii 87,00 87,00 Alocații de la buget de stat 01 Deplasări interne, detașări, transferări 46,00 46,00 Venituri proprii 46.00 46.00 Alocații de la buget de stat 02 Deplasări în străinătate 41.00 41.00 Venituri proprii 41.00 41.00 Alocații de la buget de stat MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 62/27.1.2010 11 - mii lei - Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Influențe Program Titlu Articol Alineat 2009 actualizat 2009 0 1 2 3=1+2 20.11 Cărți, publicații și materiale documentare Venituri proprii Alocații de la buget de stat 20.12 Consultanță și expertiză 140,00 140.00 Venituri proprii 140,00 140,00 Alocații de la buget de stat 20.13 Pregătire profesională 20,00 20,00 Venituri proprii 20,00 20,00 Alocații de la buget de stat 20.14 Protecția muncii 10,00 10.00 Venituri proprii 10,00 10,00 Alocații de la buget de stat 20.30 Alte cheltuieli 2.642.00 2.642.00 Venituri proprii 1.990.00 1.990.00 Alocații de la buget de stat 652.00 652.00 70 CHELTUIELI DE CAPITAL 7.239.00 -1.024,00 6.215,00 Venituri proprii 600,00 600,00 Alocații de la buget de stat 6.639.00 -1.024,00 5.615,00 71 Titlul X. ACTIVE NEFINANCIARE 7.239,00 -1.024,00 6.215.00 Venituri proprii 600,00 600,00 Alocații de la buget de stat 6.639.00 -1.024,00 5.615.00 71.01 Active fixe 3.265,00 3.265,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 3.265,00 3.265,00 01 Construcții 433,00 433.00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 433,00 433,00 02 Mașini, echipamente și mijloace de transport 2.832.00 2.832,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 2.832.00 2.832.00 03 Mobilier, aparatura birotica si alte active Venituri proprii Alocații de la buget de stat 71.03 Reparații capitale aferente activelor fixe 3.974.00 -1.024,00 2.950.00 Venituri proprii 600,00 600,00 Alocații de la buget de stat 3.374.00 -1.024,00 2.350,00 Date de fundamentare a cheltuielilor de personal în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009: 1)Numar mediu de personal .112 persoane 2) Câștigul mediu brut lunar: 4.799 lei(RON)/salariat; 3) în câștigul mediu brut lunar de la punctul 2) nu este cuprinsă și suma destinată plății conducătorului unității (suma de 80 mii lei), suma destinata membrilor consiliului de conducere (10 mii lei), precum si indemnizațiile pentru delegări (suma de 30 mii lei). 3) Cistigul mediu brut lunar este influențat de art.10.01.06 "Alte drepturi" in suma de 1.500 mii lei care provine din : - indemnizație orara de zbor - suma de 96 lei/ora de instruire practica in zbor - indemnizație de instruire sintetica pe Simulator Frasca 242 - suma de 45 lei/ora - indemnizație de exploatare, suma de 10 lei/ora de funcționare pentru fiecare tip de aeronava, 500 lei pentru fiecare verificare tehnica de certificare si repunere in serviciu a aeronavelor 4) Menționam ca de aceste indemnizații beneficiază un număr de 33 salariati (piloti instructori si personal tehnic) si ca sunt prevăzute a se plati conform CCM înregistrat la Direcția de munca si protecție sociala sub nr.2326/14.05.2007. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 62/27.1.2010 ACTE ALE ORDINULUI ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA 7 7 ORDINULASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR Șl ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA HOTĂRÂRE de adoptare a Regulamentului privind organizarea și desfășurarea activității Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie a Ordinului Asistenților Medicali’Generaliști, Moașelor si Asistenților Medicali din România 7 7 7 în conformitate cu prevederile art. 29 lit. h) din Statutul Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 1/2009, având în vedere prevederile art. 22 alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 3/2009, Biroul executiv al Ordinului Asistentilor Medicali Generaliști. Moașelor si Asistenților Medicali din Romama (OAMGMAMR), întrunit în ședință în data de 2 decembrie 2009, Art. 1. — Se adoptă Regulamentul privind organizarea și desfășurarea activității Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelorși Asistenților Medicali din România, prevăzut în anexa la prezenta hotărâre. Art. 2. — Regulamentul privind organizarea și desfășurarea activității Comisiei nationale/teritoriale de etică emite următoarea hotărâre: și deontologie a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) se va aplica atât la nivel central, cât și la nivelul structurilor OAMGMAMR. Art. 3. — Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, Mircea Timofte București, 2 decembrie 2009. Nr. 26. ’ ANEXĂ REGULAMENT privind organizarea și desfășurarea activității Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie a Ordinului Asistentilor Medicali Generaliști, Moașelor si Asistentilor Medicali din România 7 7 ⁷ 7 7 7 CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Comisia națională de etică și deontologie, precum și comisiile teritoriale de etică și deontologie ale Ordinului Asistentilor Medicali Generaliști, Moașelor si Asistentilor Medicali din România (OAMGMAMR) se organizează și funcționează în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, a Statutului Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 1/2009, denumit în continuare Statut, a Regulamentului de organizare și funcționare a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România nr. 3/2009, și a prezentului regulament. Art. 2. — Comisia națională de etică și deontologie a OAMGMAMR funcționează la nivelul Consiliului național al OAMGMAMR. Art. 3. — (1) Comisia națională de etică și deontologie funcționează sub directa coordonare a Biroului executiv la nivel național. (2) Comisia teritorială de etică și deontologie funcționează sub directa coordonare a biroului consiliului județean/ municipiului București. Art. 4. —Activitatea Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie are la bază următoarele principii: a) prezumția de nevinovăție, conform căreia se prezumă că persoana supusă cercetării este nevinovată atât timp cât vinovăția sa nu a fost dovedită; b) garantarea dreptului la apărare, conform căruia se recunoaște dreptul persoanei împotriva căreia a fost îndreptată sesizarea de a fi audiată, de a prezenta dovezi în apărarea sa și de a fi asistată de un apărător ori de a fi reprezentată; c) celeritatea procedurii, care presupune obligația Comisiei naționale de etică și deontologie/comisiilor teritoriale de etică și deontologie de a proceda fără întârziere la soluționarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate și a regulilor prevăzute de prezentul regulament; d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilității persoanelor aflate pe poziții divergente de a se MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 62/27.1.2010 13 exprima cu privire la orice act sau/și fapt care are legătură cu abaterea disciplinară pentru care a fost sesizată Comisia de disciplină; e) proporționalitatea, conform căreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanțele săvârșirii acesteia și sancțiunea disciplinară propusă a fi aplicată; f) legalitatea sancțiunii, conform căreia Comisia națională/ teritorială de etică și deontologie nu poate propune decât sancțiunile disciplinare prevăzute de lege; g) unicitatea sancțiunii, conform căreia pentru o abatere disciplinară nu se poate aplica decât o singură sancțiune disciplinară. Art. 5. — (1) Comisia națională/teritorială de etică și deontologie este compusă din președinte și 4 membri nominalizați de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului județean/municipiului București. (2) în vederea asigurării coerenței și continuității activității Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie, unul dintre cei 4 membri nominalizați de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului județean/municipiului București va îndeplini atribuțiile de secretar. Art. 6. — Mandatul membrilor Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie este de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestuia. Art. 7. — Ședințele de judecată a cauzelor disciplinare nu sunt publice. CAPITOLUL II Atribuțiile comisiei Art. 8. — Abaterile disciplinare săvârșite de membrii OAMGMAMR care exercită funcții elective se cercetează de către Comisia națională de etică și deontologie a OAMGMAMR, iar aplicarea sancțiunii se face de către plenul Consiliului național. Art. 9. — Comisia națională/teritorială de etică și deontologie are ca atribuții principale cercetarea abaterilor disciplinare pentru care a fost sesizată sau pentru care s-a autosesizat și în acest sens: a) verifică dacă plângerea este admisibilă și conține următoarele elemente: numele, prenumele, domiciliul petiționarului, elemente de identificare ale asistentului împotriva căruia se îndreaptă petiția, locul și contextul în care s-a săvârșit fapta, descrierea faptei, mijloacele de probă, semnătura petiționarului; b) verifică respectarea termenului în care poate fi depusă plângerea. Termenul este de 30 de zile de la data săvârșirii sau cunoașterii săvârșirii faptei, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârșirii ei. Introducerea plângerii după expirarea termenului de mai sus se sancționează cu decăderea din dreptul de a face plângere pentru fapta respectivă; c) stabilește, dacă este cazul, ca în afară de membrul cercetat să mai participe și alte persoane a căror prezență este necesară pentru stabilirea adevărului și soluționarea cauzei; d) solicită documentele considerate necesare și concludente pentru aflarea adevărului și soluționarea cauzei; e) întocmește rapoarte cu privire la fiecare cauză pentru care a fost sesizată sau pentru care s-a autosesizat, pe care le înaintează președintelui OAMGMAMR, și propune aplicarea uneia dintre sancțiunile disciplinare prevăzute de lege. Art. 10. — Comisia națională/teritorială de etică și deontologie are ca obiective soluționarea diferendelor apărute sau reclamate care se referă la: a) abaterile disciplinare săvârșite de membrii OAMGMAMR în exercitarea profesiei prin care se aduce atingere valorilor sociale ce ocrotesc drepturile pacienților, precum și onoarea, demnitatea celorlalți membri ori a persoanelor cu care aceștia intră în contact; b) neîndeplinirea obligațiilor profesionale sau îndeplinirea acestora cu neglijență, nepăsare, în mod repetat; c) neparticiparea la programele de pregătire profesională și perfecționare, având drept consecință nerealizarea numărului de credite stabilit de Consiliul național; d) neîndeplinirea obligațiilor profesionale cu privire la divulgarea secretului profesional; e) neacordarea primului ajutor medical; f) folosirea de mijloace de constrângere fizică și/sau psihică în exercitarea profesiei; g) condamnarea printr-o hotărâre judecătorească definitivă pentru săvârșirea cu intenție a unei infracțiuni privitoare la viața, integritatea fizică a persoanei sau ce are legătură cu exercitarea profesiei; h) desfășurarea de activități politice în cadrul OAMGMAMR și cu ocazia manifestărilor organizate de acesta; i) orice faptă care îndeplinește criteriile de individualizare a acesteia prevăzute în prezentul regulament, în Statut și în Codul de etică și deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România. Art. 11. — (1) Președintele Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie are următoarele atribuții: a) organizează și conduce activitatea comisiei; b) stabilește locul, data și ora ședințelor comisiei; c) reprezintă comisia în fața autorităților și instituțiilor publice; d) informează organele de conducere ale OAMGMAMR despre activitatea comisiei și problemele apărute în cursul desfășurării cercetărilor disciplinare ori soluționării cauzelor; e) prezintă Consiliului național al OAMGMAMR raportul anual al activității comisiei. (2) Președintele poate delega o parte din atribuțiile sale către un alt membru din cadrul Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie. Art. 12. — Secretarul Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie are următoarele atribuții: a) înregistrează și ține evidența tuturor sesizărilor înaintate comisiei; b) răspunde de evidența cauzelor disciplinare; c) păstrează registrul de procese-verbale ale comisiei; d) exercită orice alte atribuții date de președintele comisiei. Art. 13. — Membrii Comisiei de disciplină au următoarele obligații: a) să participe la ședințele comisiei conform convocării primite; b) să se abțină de la participarea la ședință, dacă, cu privire la respectiva faptă, s-au antepronunțat în orice mod; c) membrii OAMGMAMR care fac parte din organele de jurisdicție și care au vreun interes în soluționarea cauzei sau ai căror soți, precum și rudele până la gradul al patrulea inclusiv sunt implicați în calitate de pârâți în respectiva cauză sunt obligați să se abțină de la soluționarea cauzei disciplinare, cu precizarea motivului abținerii; d) în cazul în care nu a fost formulată declarația de abținere, membrul OAMGMAMR care se află în una dintre situațiile 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 62/27.1.2010 descrise anterior poate fi recuzat pentru cauza respectivă la cererea oricărei persoane care participă la soluționarea cauzei și va fi înlocuit temporar în maximum 3 zile de biroul consiliului județean/municipiului București sau, după caz, de Biroul executiv; e) să anunțe în scris sau telefonic, în 24 de ore de la data primirii comunicării și anunțării telefonice cu privire la data, locul, ora și obiectul ședinței, președintele comisiei despre existența unei incompatibilități de natura celor prevăzute la lit. b) și c) sau asupra unei situații obiective ce împiedică participarea la ședință; f) să analizeze în mod imparțial sesizările, dovezile și susținerile părților implicate, să urmărească aflarea adevărului și să voteze în consecință. Art. 14. — Desfășurarea ședințelor de judecată ale fiecărei comisii vor fi consemnate sub formă de procese-verbale de ședință. Art. 15. — Fiecare proces-verbal va fi semnat la sfârșitul ședinței de membrii prezenți ai Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie și va fi anexat, în copie conform cu originalul, la dosarul cauzei disciplinare. Art. 16. — Fiecare filă din dosarul disciplinar va fi numerotată, în ordinea în care documentele au fost primite, și se păstrează în dosarul disciplinar (se va numerota și șnurui tot ce se depune în dosar: sesizarea, decizia biroului, adresa de convocare a asistentului medical sau a altor persoane, dovezile de comunicare, fișele medicale sau alte documente, declarațiile martorilor și alte acte rezultate din cercetarea disciplinară). Art. 17. — Procesul-verbal de ședință va conține cel puțin următoarele elemente: a) data în care a avut loc ședința; b) numele membrilor Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie prezenți la ședință; c) consemnarea punctelor de vedere adoptate cu privire la caz; d) măsurile dispuse în soluționarea cauzei de către Comisia națională/teritorială de etică și deontologie; e) semnăturile membrilor Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie. CAPITOLUL III SECȚIUNEA 1 înregistrarea cererii și declanșarea acțiunii disciplinare Art. 18. —Toate sesizările și plângerile îndreptate împotriva unui asistent medical generalist, unei moașe sau unui asistent medical și înregistrate în Registrul intrări-ieșiri al OAMGMAMR pot fi înaintate comisiilor de etică și deontologie, după caz. Art. 19. — Numărul de înregistrare a sesizării în Registrul intrări-ieșiri al OAMGMAMR va constitui numărul dosarului disciplinar. Art. 20. — (1) Sesizarea se formulează în scris și trebuie să cuprindă următoarele elemente: a) numele, prenumele și domiciliul petiționarului; b) elementele de identificare ale asistentului medical generalist, moașei sau ale asistentului medical împotriva căruia se îndreaptă petiția; c) locul și contextul în care s-a săvârșit fapta; d) descrierea faptei; e) mijloacele de probă; f) semnătura petiționarului. (2) Plângerea/Sesizarea trebuie să se încadreze în termenul de 30 de zile de la data săvârșirii sau cunoașterii săvârșirii faptei, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârșirii ei. Art. 21. — Cercetarea preliminară se efectuează de către comisia teritorială de etică și deontologie, care va dispune respingerea plângerii ca nefondată sau declanșarea procedurii de soluționare, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 144/2008 și Statutului OAMGMAMR. Art. 22. — (1) Comisia teritorială de etică și deontologie va efectua cercetarea cauzei disciplinare prin adunarea dovezilor care constau în: interogarea părților, a martorilor, strângerea depozițiilor, a înscrisurilor oficiale și apelarea la orice alt mijloc de probă ce poate contribui la soluționarea cauzei. (2) Comisia teritorială de etică și deontologie va proceda la solicitarea de opinii calificate, ce constau în prezentarea de opinii ale personalului specializat care are competență pe anumite domenii, de la caz la caz (medici, juriști sau alte persoane abilitate). Art. 23. — După terminarea cercetării comisia teritorială de etică și deontologie va trimite dosarul cauzei, conform reglementărilor legale în vigoare, către biroul consiliului județean sau către Comisia națională de etică și deontologie cu propunerea de sancționare ori de nesancționare a asistentului medical generalist, moașei sau a asistentului medical cercetat. Art. 24. — Comisia teritorială de etică și deontologie va întocmi un raport anual de activitate pe care îl va înainta biroului consiliului pentru prezentare în cadrul consiliului județean/ municipiului București. Art. 25. — Cercetarea disciplinară de la nivelul comisiei teritoriale de etică și deontologie se va finaliza cu întocmirea unui referat cu privire la: a) prezentarea datelor de identificare a persoanei care a făcut sesizarea; b) prezentarea reclamației și a faptei; c) probele administrate; d) dacă este cazul, analiza medicală a cazului; e) propunerea de sancționare sau de nesancționare. Art. 26. — După întocmirea referatului, ancheta disciplinară de la nivelul comisiei teritoriale de etică și deontologie se consideră terminată, iar dosarul se trimite către biroul consiliului județean sau către Comisia națională de etică și deontologie cu propunerea de sancționare ori de nesancționare a asistentului medical generalist, moașei sau a asistentului medical cercetat. SECȚIUNEA a 2-a Convocarea și audierea Art. 27. — După primirea sesizării și după constituirea dosarului cauzei, Comisia națională/teritorială de etică și deontologie îi va notifica prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, asistentului medical generalist, moașei sau asistentului medical reclamat următoarele aspecte: a) începerea anchetei disciplinare; b) precizarea pe scurt a obiectului sesizării; c) data și orele prezentării pentru audiere la comisie; d) adresa Comisiei de disciplină. Art. 28. — Asistentul medical generalist, moașa sau asistentul medical în cauză va fi informat/ă și va fi convocat/ă cu cel puțin 7 zile înaintea datei la care urmează să aibă loc audierea de către Comisia națională/teritorială de etică și deontologie. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 62/27.1.2010 15 Art. 29. — Membrii comisiilor de etică și deontologie, precum și persoanele implicate în activitatea acestor comisii au obligația să păstreze confidențialitatea cu privire la toate datele și informațiile de care au luat cunoștință. Art. 30. — în situația în care asistentul medical generalist, moașa sau asistentul medical s-a prezentat la Comisia națională/teritorială de etică și deontologie pentru audieri, declarațiile acestuia/acesteia vor fi consemnate și atașate la dosarul disciplinar. Art. 31. — (1) Neprezentarea persoanei convocate nu împiedică desfășurarea procedurilor disciplinare ori judecarea cauzei. (2) Neprezentarea nejustificată la solicitarea Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie a membrului OAMGMAMR împotriva căruia s-a depus plângere echivalează cu recunoașterea săvârșirii faptei. Art. 32. — Pe tot parcursul cercetării disciplinare și judecării cauzei, asistentul medical generalist, moașa sau asistentul medical are dreptul să consulte conținutul dosarului disciplinar. Art. 33. — Comisia națională/teritorială de etică și deontologie, după caz, se va pronunța cu privire la următoarele aspecte: a) dacă și la ce dată va fi audiată persoana care a făcut sesizarea; b) dacă este nevoie să fie audiate și alte persoane; c) dacă este nevoie să fie consultate anumite documente medicale ori alte înscrisuri; d) dacă față de natura cauzei este necesară efectuarea unei expertize, consultarea unei comisii de specialitate ori a unor personalități în domeniu; e) efectuarea unei documentări suplimentare în cauză prin consultarea literaturii medicale de specialitate; f) orice alte măsuri necesare unei juste și corecte soluționări a cauzei. Art. 34. —Asupra tuturor aspectelor precizate la art. 33 lit. a)—f) se va face mențiune în procesul-verbal de ședință al Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie, proces- verbal care se va depune, în copie conform cu originalul, la dosarul cauzei. Art. 35. — în ședință, dacă este necesar, Comisia națională/teritorială de etică și deontologie poate să dispună solicitarea prin adresă/adrese de la anumite instituții medicale a datelor și informațiilor care sunt importante pentru judecarea cauzei. Art. 36. — Dacă la următoarea ședință se constată că s-au adunat toate materialele, datele și informațiile solicitate de Comisia națională/teritorială de etică și deontologie și au fost audiate toate persoanele care au fost stabilite, dacă nu mai sunt alte aspecte de lămurit, comisia va analiza toate declarațiile, probele, înscrisurile, expertizele și va propune una dintre soluțiile prevăzute la art. 62 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008. Art. 37. — Soluția propusă și consemnată în procesul-verbal de ședință va fi materializată sub forma unei decizii scrise a Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie, care va trebui să conțină în mod obligatoriu următoarele elemente: a) indicarea organului competent care a soluționat plângerea; b) indicarea organului competent care a propus aplicarea sancțiunii; c) numele, prenumele, funcția, unitatea sanitară unde lucrează membrul OAMGMAMR în cauză; d) obiectul plângerii, descrierea faptelor, precizarea dovezilor pe care se fundamentează decizia; e) sancțiunea propusă a fi aplicată și perioada pentru care se aplică, după caz; f) temeiul de drept în baza căruia se va aplica sancțiunea; g) calea de atac, termenul de contestație și organul competent să soluționeze contestația; h) semnătura președintelui Comisiei naționale/teritoriale de etică și deontologie, după caz. Art. 38. — Decizia cu propunerea de sancționare se comunică în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării Biroului executiv, respectiv biroului consiliului județean/ municipiului București. Art. 39. — (1) Cvorumul necesar desfășurării ședinței este constituit din jumătate plus unu. (2) în cazul neîndeplinirii cvorumului, ședința se amână pentru cel mult 5 zile lucrătoare. (3) Deciziile Comisiei de disciplină se adoptă prin consens. (4) în cazul în care nu există consens, deciziile se adoptă cu majoritate simplă din numărul celor prezenți. Art. 40. —Toate adresele, comunicările sau deciziile emise de către Comisia națională/teritorială de etică și deontologie se vor transmite prin adresă scrisă, cu număr de înregistrare, Biroului executiv, respectiv biroului consiliului județean/ municipiului București. Art. 41. — Un exemplar al adreselor sau comunicărilor se va păstra la dosarul cauzei disciplinare împreună cu dovada de primire sau de înmânare. SECȚIUNEA a 3-a Contestația Art. 42. — Dreptul de a introduce contestație aparține atât membrului OAMGMAMR împotriva căruia s-a dispus sancțiunea, cât și persoanei vătămate. Art. 43. — Sancțiunile emise de consiliul județean/ municipiului București pot fi contestate în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării la Biroul executiv al OAMGMAMR. Art. 44. — în condițiile în care Biroul executiv admite contestația, Comisia națională de etică și deontologie a OAMGMAMR va solicita comisiei teritoriale de etică și deontologie dosarul complet al cauzei, în copie, ce se va trimite în maximum 10 zile de la comunicarea solicitării. Art. 45. — Comisia teritorială de etică și deontologie va trimite dosarul cauzei însoțit de o adresă de înaintare în care se va preciza numărul de pagini ale dosarului, cu menționarea documentelor din cuprinsul acestuia. Art. 46. — Comisia națională de etică și deontologie, după ascultarea părților și administrarea tuturor probelor apreciate ca fiind necesare, potrivit art. 83 din Statutul OAMGMAMR, pronunță una dintre următoarele soluții: a) admite contestația și, pe cale de consecință, anulează decizia comisiei teritoriale; b) admite în parte contestația și propune o sancțiune mai mică decât sancțiunea aplicată la nivel local; c) respinge contestația și menține decizia pronunțată de către comisia teritorială. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 62/27.1.2010 Art. 47. — Decizia Comisiei naționale de etică și deontologie, adoptată prin hotărâre de către Consiliul național al OAMGMAMR, poate fi contestată în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia la judecătoria în a cărei rază teritorială își desfășoară activitatea membrul OAMGMAMR în cauză. SECȚIUNEA a 4-a Suspendarea judecării cauzei Art. 48. — Comisia națională/teritorială de etică și deontologie poate dispune suspendarea judecării cauzei în următoarele situații: 1. când s-a început urmărirea penală pentru o infracțiune comisă în exercitarea profesiei, până la soluționarea cauzei penale; 2. când există un proces pe rol în legătură cu cauza, până la rezolvarea definitivă a acesteia. CAPITOLUL IV Dispoziții finale Art. 49. —Accesul terților la dosarul cauzei pe toată durata desfășurării anchetei este interzis, cu excepția cazului în care faptele fac subiectul unei investigații oficiale a organelor de stat autorizate. Art. 50. — Comisia națională/teritorială de etică și deontologie va păstra dosarele în arhiva OAMGMAMR. Art. 51. — Comisia națională/teritorială de etică și deontologie va avea la dispoziție personal auxiliar și aparatură logistică din dotarea existentă la OAMGMAMR, respectiv la filialele OAMGMAMR. Art. 52. — Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 437111 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62/27.1.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495