MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 58 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți> ²⁶ ianuarie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORDINULUI ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR Șl ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA 32/2009. — Hotărâre privind aprobarea Metodologiei de reatestare a competenței profesionale a asistenților medicali generaliști, moașelor și a asistenților medicali............................................ 2-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 ACTE ALE ORDINULUI ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA 9 9 ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR Șl ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA HOTĂRÂRE privind aprobarea Metodologiei de reatestare a competenței profesionale a asistenților medicali generaliști, moașelor si a asistentilor medicali Având în vedere prevederile art. 18 alin. (2) și ale art. 53 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, Consiliul național al Ordinului Asistentilor Medicali Generaliști, Moașelor si Asistentilor Medicali din România, întrunit în ședința din data de 11 decembrie 2009, emite următoarea hotărâre: Art. 1. — Se aprobă Metodologia de reatestare a competenței profesionale a asistenților medicali generaliști, moașelor și a asistenților medicali, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, Mircea Timofte București, 11 decembrie 2009. Nr. 32. ’ ANEXĂ METODOLOGIE de reatestare a competenței profesionale a asistenților medicali generaliști, moașelor și a asistenților medicali Art. 1. — (1) în conformitate cu prevederile art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care întrerup activitatea profesională pentru o perioadă mai mare de 5 ani vor fi reatestați, în vederea reluării activității. (2) Reatestarea competenței profesionale a asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali în vederea exercitării profesiei se face, la cerere, de către o comisie a filialei Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR. Art. 2. — Se consideră continuitate în activitatea profesională: — activitatea asistenților medicali generaliști/moașelor/ asistenților medicali care lucrează în direcțiile de sănătate publică județene, în Ministerul Sănătății și în ministerele cu rețea sanitară proprie, membre ale OAMGMAMR; — activitatea asistenților medicali generaliști/moașelor/ asistenților medicali care lucrează în organizațiile profesionale și sindicale reprezentative din sistemul sanitar; — perioada în care și-a exercitat profesia de asistent medical generalist/moașă/asistent medical în străinătate, numai dacă face dovada că a desfășurat activitatea în mod efectiv și legal; — perioada de concediu pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 2 ani sau de 3 ani pentru copilul cu handicap. Art. 3. — (1) Componența comisiei de reatestare a competenței profesionale se aprobă de președintele filialei OAMGMAMR. (2) Comisia de reatestare a competenței profesionale va fi formată din președintele comisiei și 3—5 membri. Din comisie pot face parte: — un membru al biroului consiliului județean, care va fi președintele comisiei; — șeful departamentului profesional-științific, de control și supraveghere a profesiei/compartimentului acreditare, avizare, evaluare al filialei OAMGMAMR; — șeful compartimentului educație continuă; — reprezentantul comisiei de specialitate a filialei OAMGMAMR, în funcție de specialitatea candidatului; — secretarul comisiei, desemnat de președinte. Art. 4. — Pentru a fi reatestat, candidatul va efectua un stagiu practic și va susține o probă teoretică după finalizarea stagiului, în termen de maximum 60 de zile. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 3 a) Stagiul practic: — are durata de 3 luni, câte 8 ore/zi, pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care au o vechime în specialitate mai mică de 3 ani sau nu au profesat; — are durata de o lună, câte 6 ore/zi, pentru cei cu vechime între 3 și 5 ani; — are durata de o lună, câte 4 ore/zi, pentru cei cu vechime peste 5 ani; — se va efectua în unități sanitare stabilite de OAMGMAMR; — va fi coordonat de către directorul de îngrijiri/asistentul-șef din unitatea respectivă; — se va desfășura sub îndrumarea asistentului șef de secție sau a unei asistente medicale principale, desemnată de acesta; — evaluarea și validarea stagiului se vor face în baza fișelor de evaluare prevăzute în anexele nr. 1—8, care fac parte integrantă din prezenta metodologie, de către directorul de îngrijiri/asistentul șef de secție/mentor; — punctajul minim de promovare a stagiului practic este 7; — în caz de nepromovare a stagiului practic, la solicitarea candidatului, se poate organiza un stagiu suplimentar cu o durată stabilită de comisie. FIȘĂ DE b) Proba teoretică: — constă în test-grilă cu 40 de întrebări; — punctajul minim de promovare a probei teoretice este 7; — tematica și bibliografia vor fi stabilite de Comisia națională de educație medicală continuă a OAMGMAMR în funcție de specialitate; — întrebările vor avea 3 variante de răspuns, cu un singur răspuns corect; — se susține numai după promovarea stagiului practic; — în caz de nepromovare a probei teoretice, la solicitarea candidatului, se poate organiza o altă sesiune de examen la o dată stabilită de comisie, dar nu mai târziu de 15 zile. Art. 5. — Comisia de reatestare a competenței profesionale va întocmi un proces-verbal în care se vor consemna rezultatele evaluării probei teoretice și a stagiului practic. Procesul-verbal va fi înaintat președintelui filialei spre validare. Filiala județeană a OAMGMÂMR va elibera certificatul de reatestare a competenței profesionale, prevăzut în anexa nr. 9, care face parte integrantă din prezenta metodologie. Președintele filialei are obligația de a transmite situația reatestărilor, trimestrial, către Comisia națională de educație medicală continuă a OAMGMAMR. ANEXA Nr. 1 la metodologie STAGIU Specialitatea Asistent medical generalist Numele...................... Prenumele................... C.N.P....................... Profesia.......................... Specialitatea..................... Perioada de stagiu................ Unitatea sanitară................. Secția............................ Asistent șef secție................... Director de îngrijiri............. Asistent secție................... Obiective........ 1. Capacitatea de efectuare a explorărilor funcționale și de realizare a investigațiilor paraclinice uzuale în limita competențelor profesionale Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 2. Capacitatea de administrare a tratamentelor și monitorizarea stării pacienților Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 3. Capacitatea de completare a documentelor de evidență a pacienților, a medicamentelor și a documentelor de observație clinică medicală Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 4. Aptitudinea de a gestiona situații de urgență Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 58/26.1.2010 5. Capacitatea de programare a pacienților pentru investigații de specialitate Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6. Utilizarea tehnicilor de îngrijire a bolnavului Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 7. Cunoașterea legislației sanitare în vigoare privind prevenirea și controlul infecțiilor nosocomiale, gestionarea deșeurilor periculoase în urma activităților proprii, cunoașterea codului de etică și deontologie profesională și a normelor de securitate și sănătate a muncii Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 8. Planificarea activității proprii Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 9. Comunicarea cu membrii echipei medicale Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 10. Abilitatea de a lucra în echipă Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) TOTAL PUNCTAJ:........ Media punctajului: Recomandările mentorului: Mentor Numele................. Prenumele.............. Semnătura......... Cursant Numele................. Prenumele.............. Semnătura.............. Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul șef de secție (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absențele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI DA NU Director de îngrijiri Numele................................ Prenumele............................. Semnătura............................. La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conținutul fișei de stagiu, regulamentul de ordine interioară și va fi instruit cu privire la normele de protecție și securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate președintelui filialei Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 58/26.1.2010 5 ANEXA Nr. 2 la metodologie FIȘĂ DE STAGIU Specialitatea Igienă și sănătate publică Numele.......................... Prenumele....................... C.N.P........................... Profesia................................. Specialitatea............................ Perioada de stagiu....................... Unitatea sanitară........................ Secția................................... Asistent șef secție...................... Director de îngrijiri.................... Asistent secție.......................... Obiective........................................................... 1. Capacitatea monitorizării respectării reglementărilor privind controlul igienei și controlul epidemiologie — analize epidemiologice la locul infectării — prelevarea de mostre de la locul infectării, de la cabinete medicale și alte unități. Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 2. Prelevarea de mostre și trimiterea acestora la laboratoare specializate, interpretarea rezultatelor testelor de laborator, evaluarea componentelor Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 3. Capacitatea de a stabili măsurile ce se impun a fi luate în scopul prevenirii riscurilor de îmbolnăvire atât la locul de desfășurare a activității, cât și în rândul populației Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 4. Capacitatea de a stabili și aplica sancțiuni conform normelor legale. Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 5. Capacitatea de colectare și prelucrare de date pentru întocmirea de statistici, rapoarte și studii epidemiologice Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6. Calitatea comunicării informațiilor Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 7. Cunoașterea legislației sanitare în vigoare privind prevenirea și controlul infecțiilor nosocomiale, gestionarea deșeurilor în urma activităților proprii, dezinfecției și sterilizării, cunoașterea codului de etică și deontologie profesională și a normelor de securitate și sănătate a muncii Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 8. Planificarea activității proprii Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 9. Abilitatea de a lucra în echipă Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) TOTAL PUNCTAJ:........ Media punctajului: Recomandările mentorului: Mentor Numele................. Prenumele.............. Semnătura......... Cursant Numele................. Prenumele............... Semnătura............. Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul șef de secție (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absențele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI DA NU Director de îngrijiri Numele............................... Prenumele............................ Semnătura............................ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conținutul fișei de stagiu, regulamentul de ordine interioară și va fi instruit cu privire la normele de protecție și securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate președintelui filialei Ordinului Asistenților Medicali Generalisti, Moașelor si Asistentilor Medicali din România. ’ ANEXA Nr. 3 la metodologie FIȘĂ DE STAGIU Specialitatea Radiologie Numele.......................... Prenumele....................... C.N.P........................... Profesia................................. Specialitatea............................ Perioada de stagiu....................... Unitatea sanitară........................ Secția................................... Asistent șef secție...................... Director de îngrijiri.................... Asistent secție.......................... Obiective..................................................... 1. Pregătirea pacienților pentru examene radiologice: psihică (informare asupra examinării, senzațiile și reacțiile ce le poate avea pe parcursul examinării) și fizică (poziționare) Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 2. Protecția specifică a pacientului prin alegerea echipamentelor de protecție corespunzătoare Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 3. Pregătirea materialelor necesare examinării radiologice Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 7 4. Fixarea parametrilor instalației radiologice în funcție de zona de radiografiat, diametrul regiunii, calitatea filmului Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 5. Efectuarea de examene radiologice (radiografii) conform prescripției medicului (alegerea filmului, poziționarea pacientului, delimitarea fasciculului de raze) Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6. Administrarea de substanțe de contrast în cazul în care procedura radiologică o cere, numai la indicația medicului radiolog și a celui curant Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 7. Pregătirea soluțiilor pentru prelucrarea filmelor Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 8. Cunoașterea legislației sanitare în vigoare privind prevenirea și controlul infecțiilor nosocomiale, cunoașterea și respectarea normelor de securitate radiologică, gestionarea deșeurilor rezultate în urma activităților proprii, cunoașterea codului de etică și deontologie profesională și a normelor de securitate și sănătate a muncii Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 9. Abilitatea de a lucra în echipă Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) TOTAL PUNCTAJ: Media punctajului: Recomandările mentorului: Mentor Cursant Numele....................... Numele........................................... Prenumele.................... Prenumele........................................ Semnătura............... Semnătura................. Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul șef de secție (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absențele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI DA NU Director de îngrijiri Numele................................ Prenumele............................. Semnătura............................. La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conținutul fișei de stagiu, regulamentul de ordine interioară și va fi instruit cu privire la normele de protecție și securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate președintelui filialei Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 ANEXA Nr. 4 la metodologie FIȘĂ DE STAGIU Specialitatea Laborator Numele........................... Prenumele........................ C.N.P............................ Profesia................................ Specialitatea........................... Perioada de stagiu...................... Unitatea sanitară....................... Secția.................................. Asistent șef laborator..................... Director de îngrijiri...................... Asistent laborator......................... Obiective...................... 1. Pregătirea pacienților pentru recoltarea probelor de laborator: psihică (informare asupra procedurii de recoltare, senzațiile și reacțiile ce le poate avea pe parcursul recoltării) și fizică (poziționare) Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 2. Protecția specifică în procesul de recoltare a probelor prin luarea măsurilor de protecție corespunzătoare Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 3. Pregătirea materialelor necesare recoltării probelor Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 4. Adaptare la condițiile de lucru, cunoașterea funcționalității aparatelor și a instrumentarului din dotare Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 5. Asigurarea condițiilor igienico-sanitare în laborator Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6. Planificarea activității proprii Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 7. Programarea pacienților pentru investigații de specialitate Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 8. Sterilizarea materialelor și instrumentelor din laborator Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 58/26.1.2010 9 9. Cunoașterea legislației sanitare în vigoare privind prevenirea și controlul infecțiilor nosocomiale, gestionarea deșeurilor rezultate în urma activităților medicale, cunoașterea codului de etică și deontologie profesională și a normelor de securitate și sănătate a muncii Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 10. Abilitatea de a lucra în echipă Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) TOTAL PUNCTAJ:........ Media punctajului: Recomandările mentorului: Mentor Numele................. Prenumele.............. Semnătura......... Cursant Numele................. Prenumele............... Semnătura............. Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul șef de secție (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absențele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI DA NU Director de îngrijiri Numele............................... Prenumele............................ Semnătura............................ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conținutul fișei de stagiu, regulamentul de ordine interioară și va fi instruit cu privire la normele de protecție și securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate președintelui filialei Ordinului Asistenților Medicali Generalisti, Moașelor si Asistentilor Medicali din România. ’ ANEXA Nr. 5 la metodologie FIȘĂ DE STAGIU Specialitatea Nutriție — dietetică Numele.......................... Prenumele....................... C.N.P........................... Profesia............................... Specialitatea.......................... Perioada de stagiu..................... Unitatea sanitară...................... Secția................................. Asistent șef secție........................ Director de îngrijiri.................. Asistent secție........................ Obiective .................... 1. Asistarea pacienților cu probleme de nutriție și dietetică Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 2. Capacitatea calculării periodice a valorii calorice și structurii meniurilor, controlării zilnice a regimurilor dietetice prescrise de secții și păstrării probelor alimentare Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 3. Capacitatea de a aplica respectarea normelor de igienă la recepția, depozitarea, prelucrarea și distribuirea alimentelor și prelucrării culinare corecte a alimentelor Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 4. Rezolvarea sesizărilor și reclamațiilor legate de meniuri Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 5. Calitatea comunicării informațiilor (scrise și verbale) Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6. Cunoașterea legislației sanitare în vigoare privind prevenirea și controlul infecțiilor nosocomiale, gestionarea deșeurilor rezultate în urma activităților proprii, cunoașterea codului de etică și deontologie profesională și a normelor de securitate și sănătate a muncii Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 7. Planificarea activității proprii Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 8. Comunicarea cu membrii echipei medicale Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 9. Abilitatea de a lucra în echipă Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) TOTAL PUNCTAJ:........ Media punctajului: Recomandările mentorului: Mentor Numele................. Prenumele.............. Semnătura......... Cursant Numele................. Prenumele............... Semnătura............. Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul șef de secție (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absențele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 VALIDAREA STAGIULUI 11 DA NU Director de îngrijiri Numele......................... Prenumele...................... Semnătura...................... La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conținutul fișei de stagiu, regulamentul de ordine interioară și va fi instruit cu privire la normele de protecție și securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate președintelui filialei Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. ANEXA Nr. 6 /a metodologie FIȘĂ DE STAGIU Specialitatea Farmacie Numele............................... Prenumele............................ C.N.P................................ Profesia................................ Specialitatea........................... Perioada de stagiu...................... Unitatea sanitară....................... Secția.................................. Farmacist-șef (mentor).................. Director de îngrijiri................... Obiective................. 1. Capacitatea de eliberare a medicamentelor conform condicilor de prescripții și a materialelor sanitare, cu excepția rețetelor magistrale și produselor toxice și stupefiante Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 2. Capacitatea de a efectua diviziuni de produse condiționate și preparate galenice Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 3. Efectuarea operațiilor de cântărire de precizie în prepararea produselor farmaceutice Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 4. Capacitatea de a aplica respectarea normelor de igienă la recepția, depozitarea și distribuirea produselor farmaceutice Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 5. Administrarea circuitului condicilor de prescripții medicale Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6. întocmirea documentelor de gestiune cu ajutorul calculatorului, precum și manipularea și depozitarea produselor farmaceutice și a materialelor sanitare Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 58/26.1.2010 7. Cunoașterea legislației sanitare în vigoare privind prevenirea și controlul infecțiilor nosocomiale, gestionarea deșeurilor periculoase în urma activităților proprii, cunoașterea codului de etică și deontologie profesională și a normelor de securitate și sănătate a muncii Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 8. Planificarea activității proprii Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 9. Comunicarea cu membrii echipei medicale Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 10. Abilitatea de a lucra în echipă Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) TOTAL PUNCTAJ:........ Media punctajului: Recomandările mentorului: Mentor Numele................. Prenumele.............. Semnătura......... Cursant Numele................. Prenumele............... Semnătura............. Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/farmacistul-șef (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absențele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri/farmacistul-șef. VALIDAREA STAGIULUI DA NU Director de îngrijiri/Farmacist-șef Numele............... Prenumele....................... Semnătura....................... La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri/farmacistului-șef. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conținutul fișei de stagiu, regulamentul de ordine interioară și va fi instruit cu privire la normele de protecție și securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate președintelui filialei Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. 13 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 ANEXA Nr. 7 la metodologie FIȘĂ DE STAGIU Specialitatea Obstetrică-ginecologie moașe Numele.............................. Prenumele............................. C.N.P............................... Profesia.............................. Specialitatea......................... Perioada de stagiu.................... Unitatea sanitară..................... Secția................................ Asistent șef secție................... Director de îngrijiri................. Asistent secție....................... Obiective................. 1. Capacitatea de planificare, organizare, concentrare în activitatea de îngrijire Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 2. Coordonare, comunicare și colaborare în cadrul echipei medicale Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 3. Aptitudini de a gestiona situații de urgență medicală Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 4. Executarea și respectarea tehnicilor de îngrijire și tratament Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 5. Posibilitate de adaptare în comunicare, obținerea de informații utile în rezolvarea cazurilor Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6. Adaptare la condițiile de lucru, cunoașterea funcționalității aparatelor și a instrumentarului din dotare Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 7. Păstrarea și gestionarea materialelor sanitare Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 8. Cunoașterea protocoalelor medicale în urmărirea și monitorizarea parturientelor Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 9. Cunoașterea și respectarea normelor privind controlul infecțiilor nosocomiale și de gestionare a deșeurilor medicale Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 10. Cunoașterea și respectarea procedurilor de pregătire și sterilizare a materialelor și instrumentelor Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) TOTAL PUNCTAJ: Media punctajului: Recomandările mentorului: Mentor Cursant Numele........................ Numele............................................ Prenumele..................... Prenumele......................................... Semnătura............... Semnătura............................................... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul șef de secție (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absențele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI DA NU Director de îngrijiri Numele..................... Prenumele.................. Semnătura.................. La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conținutul fișei de stagiu, regulamentul de ordine interioară și va fi instruit cu privire la normele de protecție și securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate președintelui filialei Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. ’ ANEXA Nr. 8 la metodologie FIȘĂ DE STAGIU Specialitatea Balneofizioterapie, balneofiziokinetoterapie și recuperare Numele........................... Prenumele........................ C.N.P............................ Profesia............................... Specialitatea.......................... Perioada de stagiu..................... Unitatea sanitară...................... Secția................................. Asistent șef secție.................... Director de îngrijiri.................. Asistent secție........................ Obiective ....’................................................... 1. Capacitatea de aplicare a tratamentelor cu câmp magnetic, cu curenți de joasă, medie și înaltă intensitate, de fototerapie (ultraviolete, infraroșii), de hidroterapie (băi galvanice, duș subacvatic)’etc. Foarte bine (10p) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 15 2. Pregătirea fizică și psihică a pacienților pentru aplicarea tratamentului și monitorizarea evoluției pacienților Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 3. Capacitatea de comunicare atât cu pacientul, cât și cu membrii echipei medicale Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 4. Capacitatea de a respecta normele de igienă Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 5. Capacitatea de instruire a pacienților și a familiei pentru continuarea tratamentului Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 6. Adaptare la condițiile de lucru, cunoașterea funcționalității aparatelor și a instrumentarului din dotare Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 7. Programarea pacienților pentru tratament Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 8. Cunoașterea legislației sanitare în vigoare privind prevenirea și controlul infecțiilor nosocomiale, gestionarea deșeurilor periculoase în urma activităților proprii, cunoașterea codului de etică și deontologie profesională și a normelor de securitate și sănătate a muncii Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 9. Planificarea activității proprii Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) 10. Abilitatea de a lucra în echipă Foarte bine (1 Op) Bine (8---9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1---6p) TOTAL PUNCTAJ:........ Media punctajului: Recomandările mentorului: Mentor Cursant Numele............................... Numele............................... Prenumele.......................... Prenumele........................... Semnătura................ Semnătura........................ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 58/26.1.2010 Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul șef de secție (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absențele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI DA NU Director de îngrijiri Numele............................... Prenumele............................ Semnătura............................ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conținutul fișei de stagiu, regulamentul de ordine interioară și va fi instruit cu privire la normele de protecție și securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate președintelui filialei Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. ANEXA Nr. 9 la metodologie ORDINULASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR Șl ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA Filiala............... C E RT I F I C AT de reatestare a competenței profesionale Domnul/Doamna..........................................născut/născută în anul.......luna.........., ziua ..., în localitatea................județul......................, având funcția de............................. în specialitatea................................, a urmat stagiul de reatestare a competenței profesionale în perioada.................în cadrul ......................., pentru întreruperea activității cuprinse în perioada.........................................., și a absolvit cu..........puncte. Președinte, Șeful Departamentului profesional-științific, ............................................ de control și supraveghere a profesiei/ Șef compartiment, Data eliberării................... Seria...........nr............. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 437074 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58/26.1.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495