MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 46 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 20 ianuarie 2010 ' ' » SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 46. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestațiilor de servicii în domeniul de activitate al Centrului de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii...................... 2 635. — Ordin al președintelui Institutului Național de Statistică privind stabilirea Metodologiei cercetării statistice referitoare la cererea turistică a rezidenților în România ................................................... 3-7 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE Rapoarte de venituri și cheltuieli privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din 22 noiembrie 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale .... 8-16 ★ Lista cuprinzând asociațiile care primesc subvenții de la bugetul local în anul 2010, în conformitate cu Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială............................................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 46/20.1.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestațiilor de servicii în domeniul de activitate al Centrului de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii Având în vedere: — prevederile art. 6 alin. (2) și art. 7 din Legea nr. 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii, republicată; — prevederile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspecției Muncii, precum și pentru stabilirea unor măsuri cu caracter organizatoric; — prevederile Ordonanței Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice centrale și locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002; — prevederile art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 537/2001 privind înființarea Centrului de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii, cu modificările și completările ulterioare, în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normativul cu tarifele pentru plata prestațiilor de servicii în domeniul de activitate al Centrului de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Inspecția Muncii și Centrul de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan București, 15 ianuarie 2010. Nr. 46. ’ ANEXA NORMATIV cu tarifele pentru plata prestațiilor de servicii în domeniul de activitate al Centrului de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii Art. 1. — (1) Centrul de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii, denumit în continuare Centrul, efectuează, prin personalul propriu, activități de pregătire și perfecționare profesională a personalului propriu al Inspecției Muncii, a personalului Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, a personalului cu atribuții în domeniul relațiilor de muncă, securității și sănătății în muncă din toate sectoarele economiei naționale. (2) De asemenea, Centrul desfășoară și alte tipuri de prestații legate de domeniul de activitate al personalului Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și al Inspecției Muncii, în condițiile legii. Art. 2. — Contravaloarea prestațiilor efectuate în condițiile prevăzute de prezentul normativ se suportă de beneficiarii acestora, se virează în contul deschis la Trezoreria Statului sau la casieria Centrului. Art. 3. — (1) Prestațiile de servicii prevăzute în prezentul normativ se efectuează numai după confirmarea achitării tarifului. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în condițiile în care prin lege se precizează că prestațiile de servicii trebuie efectuate de îndată ce au fost solicitate de beneficiarii legali, achitarea tarifului poate fi ulterioară realizării acestora. Art. 4. — (1) La stabilirea tarifelor se au în vedere: a) cheltuielile totale lunare ale Centrului; b) numărul mediu de cursuri/lună; c) un număr mediu de 20 de cursanți/curs. (2) Avându-se în vedere prevederile alin. (1), în funcție de durata unui curs, tarifele aferente fiecărui cursant sunt următoarele: 1. Cursuri de perfecționare profesională: 10 lei/oră/cursant 2. închirieri: a) săli de curs 1 leu/oră/cursant — sală 10—70 locuri b) aparatură audiovideo 20 lei/oră/buc. — mijloace de învățământ audiovideo 3. Tipărire și multiplicare: a) alb-negru 0,1 lei/pagină b) color 1 leu/pagină color MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 46/20.1.2010 3 GUVERNUL ROMÂNIEI INSTITUTUL NAȚIONAL DE STATISTICĂ ORDIN privind stabilirea Metodologiei cercetării statistice referitoare la cererea turistică a rezidentilor în România » Ținând seama de Directiva 95/57/CE a Consiliului din 23 noiembrie 1995 privind culegerea datelor statistice în domeniul turismului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 291 din 6 decembrie 1995, cu modificările ulterioare, și de Decizia 1999/35/CE a Comisiei din 9 decembrie 1998 privind procedurile de punere în aplicare a Directivei 95/57/CE a Consiliului privind culegerea datelor statistice în domeniul turismului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 009 din 15 ianuarie 1999, având în vedere Hotărârea Comitetului de Avizare Metodologică nr. 6 din 8 decembrie 2009, în temeiul prevederilor Legii organizării și funcționării statisticii oficiale în România nr. 226/2009 și ale Hotărârii Guvernului nr. 957/2005 privind organizarea și funcționarea Institutului Național de Statistică, republicată, cu modificările ulterioare, președintele Institutului Național de Statistică emite următorul ordin: Art. 1. — Obiectul prezentului ordin este stabilirea Metodologiei cercetării statistice referitoare la cererea turistică a rezidenților în România. Art. 2. — Metodologia menționată la art. 1 este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — Institutul Național de Statistică va asigura actualizarea metodologiei în funcție de legislația europeană. Art. 4. — (1) Prezentul ordin va fi pus în aplicare de către compartimentul de specialitate din cadrul Institutului Național de Statistică. (2) Prevederile prezentului ordin devin obligatorii pentru statistica oficială din România. Art. 5. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 1.227/2005 privind stabilirea Metodologiei cercetării statistice privind cererea turistică a rezidenților în România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 și 132 bis din 13 februarie 2006. Art. 6. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Institutului Național de Statistică, Vergii Voineagu București, 12 ianuarie 2010. Nr. 635.’ ANEXĂ METODOLOGIA cercetării statistice referitoare la cererea turistică a rezidentilor în România 1. Cadrul general 1.1. Obiectivele cercetării statistice Cercetarea statistică privind excursiile realizate de către rezidenții în România sunt următoarele: • culegerea de date trimestriale referitoare la călătoriile cu cel puțin o înnoptare și la excursiile realizate de către rezidenții în România, cu precădere obținerea de date statistice privind cheltuielile efectuate de aceștia, reprezentând informații absolut necesare pentru realizarea contului-satelit de turism, precum și pentru întocmirea balanței de plăți; • valorificarea rezultatelor cercetării statistice prin publicații în acest domeniu. 1.2. Cadrul legal — Directiva 95/57/CE a Consiliului din 23 noiembrie 1995 privind culegerea datelor statistice în domeniul turismului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 291 din 6 decembrie 1995, cu modificările ulterioare, și Decizia 1999/35/CE a Comisiei din 9 decembrie 1998 privind procedurile de punere în aplicare a Directivei 95/57/CE a Consiliului privind culegerea datelor statistice în domeniul turismului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 009 din 15 ianuarie 1999. — Legea organizării și funcționării statisticii oficiale în România nr. 226/2009. 1.3. Concepte și definiții Turismul cuprinde activitățile desfășurate de persoane în cursul călătoriilor și șederilor lor în afara mediului lor obișnuit (reședinței obișnuite), pentru o perioadă neîntreruptă care să nu depășească un an, în scopuri de odihnă, pentru afaceri, vizitarea prietenilor și a rudelor, tratament medical, în scopuri religioase ori în scopul realizării unor pelerinaje. Formele de turism: a) turismul intern: rezidenții unei țări date care călătoresc numai în interiorul acestei țări; b) turismul receptor: nerezidenții care călătoresc în țara dată; c) turismul emitor: rezidenții unei țări date care călătoresc în alte țări. Cele 3 forme de bază ale turismului enunțate anterior pot fi asociate și se obțin următoarele categorii de turism: — turismul interior, care regrupează turismul intern și turismul receptor; — turismul național, care reprezintă turismul intern și turismul emitor; — turismul internațional, care reprezintă turismul receptor și turismul emitor. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 46/20.1.2010 Pentru scopuri privind statisticile de turism și în acord cu modalitățile de bază ale turismului, vizitatorii pot fi clasificați astfel: a) vizitatori internaționali: — turiști; — excursioniști — vizitatori de o zi; b) vizitatori interni: — turiști; — excursioniști — vizitatori de o zi. Termenul vizitator internațional desemnează orice persoană care se deplasează într-o țară, alta decât aceea în care își are rezidența obișnuită, pentru o perioadă mai mică de 12 luni și al cărei motiv principal al vizitei este altul decât acela de a exercita o activitate remunerată în țara vizitată. Vizitatorii internaționali includ: — turiștii, care reprezintă vizitatorii care petrec cel puțin o noapte într-o structură turistică de găzduire colectivă sau privată în țara vizitată; — excursioniștii — vizitatori de o zi, care reprezintă vizitatorii care nu petrec cel puțin o noapte într-o structură turistică de găzduire colectivă sau privată în țara vizitată. Termenul vizitator intern desemnează orice persoană care se deplasează, pentru o perioadă mai mică de 12 luni într-un loc situat în țara sa de reședință, dar altul decât acela care corespunde mediului său obișnuit, și al cărei motiv principal al vizitei este altul decât acela de a exercita o activitate remunerată în locul vizitat. în scopuri statistice, sintagma vizitator intern de o zi — excursionist intern — desemnează un vizitator intern care nu petrece cel puțin o noapte într-o structură turistică colectivă sau privată, în locul vizitat. Pentru scopuri privind statisticile de turism internațional, o persoană este rezidentă într-o țară, dacă: a) persoana a locuit în țara respectivă cea mai mare parte a anului scurs — 12 luni; sau b) persoana a locuit în acea țară o perioadă de timp mai mică de 12 luni, dar are intenția să se reîntoarcă în cele 12 luni care urmează pentru a trăi acolo. Țara de rezidență O persoană este considerată rezidentă într-o țară, dacă acea persoană a locuit în acea țară cea mai mare parte din ultimele 12 luni sau o perioadă mai scurtă, dar intenționează să locuiască în continuare în această țară, în următoarele 12 luni. Din punct de vedere turistic, toate persoanele care se deplasează în altă țară și intenționează să rămână acolo mai mult de un an sunt imediat asimilate celorlalți rezidenți din țara respectivă. Cetățenii având domiciliul în străinătate care se întorc pentru o vizită temporară în țara ai cărei cetățeni sunt se includ în categoria vizitatorilor nerezidenți. Cetățenia este indicată în pașaportul persoanei respective — sau în alte documente de identificare —, în timp ce țara de rezidență trebuie stabilită prin interviu sau dedusă, de exemplu, din adresa persoanei în cauză. Prin structură de cazare turistică se înțelege orice construcție sau amenajare care furnizează în mod permanent ori sezonier serviciul de cazare și alte servicii specifice pentru turiști. Structura de cazare turistică colectivă reprezintă acea structură care pune la dispoziția călătorilor camere sau spații, iar numărul de locuri pe care îl furnizează trebuie să fie mai mare decât un minimum specificat pentru grupuri de persoane mai numeroase decât o simplă familie; toate locurile structurii de primire trebuie să dispună de o administrație comercială comună, chiar dacă este o unitate nonprofit — cu scop nelucrativ. Prin gospodărie, ca unitate de observare, se înțelege un grup de două sau mai multe persoane care în mod obișnuit locuiesc împreună, au în general legături de rudenie și se gospodăresc împreună (fac menajul în comun, uneori lucrează împreună în gospodărie, consumă și valorifică în comun produsele obținute, participă integral sau parțial la formarea și utilizarea bugetului de venituri și cheltuieli al gospodăriei). Excursia este o deplasare făcută în afara localității de domiciliu, care a durat mai mult de 3 ore, nu este făcută în mod regulat (o dată pe săptămână sau mai des) și nu a avut ca scop asigurarea traiului zilnic. Cheltuielile totale efectuate în timpul călătoriilor reprezintă totalul cheltuielilor de consum efectuate pe durata călătoriei și a șederii în locul vizitat. Ele cuprind: — plăți către agențiile de turism; — cazare, plus masa, acolo unde este inclusă în prețul cazării; — alimente și băuturi —în restaurante, cafenele, baruri etc., inclusiv comerțul cu amănuntul; — transport: costul călătoriei dus și întors în cadrul transportului public rutier, feroviar și maritim; — utilizarea vehiculelor — costul benzinei sau al motorinei utilizate în timpul călătoriei, taxe de parcare, altele — de exemplu, închirierea vehiculelor; — activități recreative, culturale și sportive: excursii cu ghid, activități sportive — închirierea de echipamente; activități culturale — taxe de intrare; divertisment și alte moduri de recreere — taxe de intrare; — cumpărături: cheltuieli făcute anterior călătoriei pentru cumpărarea de articole utilizate în timpul deplasării; — cumpărarea de articole pentru a fi consumate în timpul șederii la destinația călătoriei, inclusiv alimente și băuturi; cumpărarea de articole pentru a fi folosite după călătoria turistică — alimente și băuturi, cadouri și suveniruri etc.; — alte cheltuieli: cheltuieli pentru congrese sau reuniuni — taxe de participare, programe și materiale, cărți, reviste legate de congres; asigurări; convorbiri telefonice; altele: taxe poștale, prelucrarea filmelor foto, comision de schimb valutar etc. Din cheltuielile turistice se exclud: cumpărarea în scopuri comerciale, adică pentru revânzare, și cumpărăturile făcute în numele patronului; investițiile de capital sau tranzacțiile, cum ar fi achiziționarea de pământ, case, proprietăți, opere de artă și alte achiziții importante, chiar dacă acestea vor fi folosite în viitor în scopuri turistice; bani cash, dați rudelor sau prietenilor în timpul unei călătorii și care nu reprezintă plata pentru bunuri sau servicii turistice, precum și donațiile făcute instituțiilor. 2. Descrierea cercetării statistice 2 .1. Sfera de cuprindere Sfera de cuprindere a anchetei o constituie persoanele rezidente în România, cu vârsta de cel puțin 15 ani, din cadrul unui eșantion reprezentativ de gospodării. Unitatea de observare și înregistrare statistică este gospodăria. 2 .2. Eșantioane și nomenclatoare utilizate 1. Pentru realizarea cercetării statistice privind excursiile realizate de rezidenții în România se utilizează un eșantion extras din eșantionul-master EMZOT, realizat pe baza datelor din Recensământul populației si locuințelor din 2002, actualizat în 2006. 2. Nomenclatorul de țări 3. Nomenclatorul de valute 2 .3. Principalele variabile studiate și chestionarul cercetării statistice Principalele variabile studiate sunt: — numărul de rezidenți în vârstă de cel puțin 15 ani, care au participat la călătorii cu cel puțin o înnoptare și la excursii — călătorii fără înnoptare; — cheltuielile defalcate pe grupe, aferente călătoriei cu cel puțin o înnoptare, și cele aferente excursiei; — numărul total de persoane nerezidente cazate în gospodărie, precum și numărul de înnoptări aferente. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 46/20.1.2010 5 Chestionarul cercetării statistice Chestionarul cercetării statistice este destinat completării de către rezidenții din gospodăriile incluse într-un eșantion selectat din eșantionul-master EMZOT. Chestionarul este structurat în 6 capitole, după cum urmează: Capitolul I — Identificarea gospodăriei Conține informații referitoare la codul locuinței și numărul gospodăriei. Capitolul II — Caracterizarea gospodăriei în acest capitol se obțin informații cu privire la numărul de persoane care compun gospodăria, din care numărul de persoane cu vârsta de peste 15 ani — pct. 11.1. De asemenea, se obțin informații referitoare la componența gospodăriei — peste 15 ani, caracterizată din punctul de vedere al vârstei, sexului, statutului ocupațional — pct. II.2. La pct. II.3 se cere să se precizeze dacă membrii cu vârsta de peste 15 ani ai gospodăriei au efectuat călătorii de cel puțin o înnoptare în afara domiciliului, în trimestrul cercetat — se exclud înnoptările în cămine, spitale, cazărmi, la locul de muncă. Dacă răspunsul este „Da”, se continuă completarea chestionarului, în cazul în care răspunsul este „Nu”, chestionarul este terminat, după completarea pct. II.4 — Care este principalul motiv pentru care niciun membru al gospodăriei nu a călătorit — pentru motive financiare, de sănătate, profesionale, familiale, alte motive. Capitolul III — Călătoriile efectuate, motivul principal și destinația călătoriilor Pentru fiecare persoană rezidentă din componența gospodăriei, care are cel puțin 15 ani împliniți, se completează distinct cap. III. Se înregistrează numărul total de călătorii — pct. III.1.1 și numărul total de înnoptări efectuate de turist în timpul călătoriilor din trimestrul de referință — pct. III.1.2. La pct. III.2 se repartizează numărul de călătorii de cel puțin o înnoptare, înscrise la pct. III.1.1, după principalul motiv al fiecărei călătorii — odihnă, recreere, vacanțe, afaceri și motive profesionale, vizite la prieteni și rude, religie/pelerinaj, tratament medical, alte motive. Din călătoriile efectuate din motive de odihnă, recreere, vacanțe — pct. III.3, pentru afaceri și motive profesionale — pct. III.4, în scopul vizitării prietenilor și rudelor — pct. III.5, pentru religie/pelerinaj — pct. III.6, pentru tratament medical — pct. III.7, se vor specifica călătoriile efectuate în România, cele în străinătate, precum și cele efectuate atât în România, cât și în străinătate. Capitolul IV — Caracterizarea călătoriei de cel puțin o înnoptare, după motivul principal al acesteia Pentru fiecare călătorie înregistrată la pct. III.2.1, pct. III.2.2, pct. III.2.3, pct. III.2.4, pct. III.2.5 sau pct. III.2.6 se completează distinct cap. IV din chestionar, de către fiecare persoană, în funcție de motivul principal al călătoriei. Pentru fiecare călătorie se va indica data plecării — pct. IV. 1 și data întoarcerii — pct. IV.2. Se va înscrie numărul de înnoptări din fiecare tară străină vizitată sau zonă turistică din România — pct. IV.3. La pct. IV.4 se va înscrie principalul mijloc de transport utilizat (tren, autocar, autobuz, autoturisme proprii — numărul de kilometri efectuați, aerian, maritim/naval, altele — autoturisme închiriate, motociclete etc.). La pct. IV.5 se va specifica cine a organizat călătoria — agenții de turism, sindicat, oficii de pensii, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, pe cont propriu, alte mijloace. La pct. IV.6 se va specifica numărul de înnoptări pe tipuri de structuri de cazare turistică — hoteluri și unități similare, campinguri, tabere pentru copii și tineret, locuințe particulare cu chirie, locuințe secundare, case de vacanță, părinți, bunici, rude, prieteni, alte modalități de cazare — vapor, vagon de tren, cort în afara campingurilor etc. La pct. IV.7 se înregistrează cheltuielile efectuate pentru călătorie — se completează o singură dată pentru o călătorie, numai de capul gospodăriei, cu date cumulate pentru toți membrii gospodăriei care au participat la călătorie. La pct. IV 7.1 se înscrie totalul cheltuielilor efectuate de gospodărie sau nucleu de familie, din care pentru călătorii în România — pct. IV.7.1.1 si pentru călătorii în străinătate — pct. IV.7.1.2. La pct. IV.7.2 se completează plățile către agențiile de turism, sindicat, oficii de pensii, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, pentru achiziționarea de pachete turistice pentru călătorii în România — pct. IV.7.2.1 și pentru călătorii în străinătate — pct. IV.7.2.2. Pct. IV.8 cuprinde defalcarea cheltuielilor efectuate pentru călătorie de toate persoanele din gospodărie, care au călătorit în țară și/sau străinătate, după cum urmează: — transport până la locul de destinație și retur; — transport rutier în interiorul țării — taxiuri, închirieri de autovehicule, parcare, benzină și similare; — transport feroviar în interiorul țării; — transport aerian în interiorul țării; — transport naval în interiorul țării; — cazare — pot fi: numai pentru cazare, pentru cazare cu mic dejun, cazare cu demipensiune, all inclusive; — restaurante, bar, cafenea, cofetărie și similare; — cumpărare de bunuri de valoare mare — autoturisme, snow-mobile, ATV-uri, mașini de teren, bărci, iahturi, rulote, obiecte de artă de mare valoare etc.; — cumpărare de bunuri de larg consum — îmbrăcăminte, încălțăminte, suveniruri etc.; — activități culturale, recreative și sportive — inclusiv închirierea de echipamente sportive și de agrement; — alte servicii — îngrijiri medicale, cosmetică, coafor și înfrumusețare, asigurări, telefonie etc. Capitolul V — Călătoriile, excursiile, vizitele de o zi fără înnoptare La începutul capitolului se precizează faptul că acest chestionar se completează pentru fiecare excursie făcută de unul sau mai mulți membrii ai gospodăriei, în trimestrul cercetat. Este prezentată procedura de verificare și codificare a vizitelor de o zi fără înnoptare. — Numărul persoanelor din gospodărie care au participat la excursie. Chestionarul QE Călătoria, excursia, vizita de o zi fără înnoptare — este caracterizată excursia. — Scopul principal al excursiei: petrecerea timpului liber, și anume — se completează explicit: scop profesional sau de afaceri, vizite la rude sau prieteni, evenimente de familie sau aniversări, religios/pelerinaj, vizite la medic/tratament medical, picnic, cumpărături, alte scopuri, și anume — se completează explicit. — Mijlocul de transport folosit la dus și la întors: tren, autobuz/microbuz/autocar, mașină personală, mașina de ocazie/mașina unei rude sau a unui prieten, avion, barcă/vapor, alte mijloace — motocicletă, bicicletă, mers pe jos etc. — se completează în clar. — Destinația: România, oraș vecin; România, alt oraș; România, comună vecină; altă comună și străinătate — se notează în clar țara de destinație. — Cheltuielile aferente excursiei — se iau în calcul cheltuielile pentru pregătirea călătoriei și se au în vedere doar cheltuielile membrilor gospodăriei: transport — inclusiv costul benzinei, motorinei, parcare, cumpărarea de mâncare, băuturi, tutun; restaurant, bar și alte servicii de alimentație publică; bunuri de valoare mare — autoturism, snow-mobile, ATV, mașini 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 46/20.1.2010 de teren, motocicletă, rulotă, barcă cu motor, iaht — cumpărare/ închiriere; cumpărarea altor bunuri de larg consum — îmbrăcăminte, încălțăminte, suveniruri etc.; activități culturale, sportive și de timp liber — inclusiv închirierea de schiuri, patine, undițe sau alt echipament sportiv; alte cheltuieli (taxe de participare, poștă, telefon, cărți etc.). Capitolul VI — Cazare oferită nerezidenților în acest capitol este întrebată gospodăria dacă a oferit cazare unor persoane nerezidente, cu sau fără plată, în locuința proprie sau în orice altă locuință aflată în proprietate. Dacă răspunsul este afirmativ, se va completa un tabel în care se vor preciza: — luna din trimestru în care a oferit cazare nerezidenților; — țara de rezidență a persoanei nerezidente; — numărul total de persoane nerezidente cazate în trimestru; — numărul de nopți de cazare a persoanelor nerezidente; — servicii oferite pe lângă cazare — masă, transport local sau în tară, alte servicii — se va încercui una dintre variantele: „Da7„Nu”; — servicii care au fost cu plată — cazare, masă, transport local sau în țară, alte servicii — se va încercui una dintre variantele: „Da7„Nu”. 3. Eșantionul cercetării statistice 3.1. Baza de sondaj Baza de sondaj pentru cercetările selective în gospodării o constituie eșantionul-master EMZOT, realizat pe baza datelor din Recensământul populației și locuințelor din 2002. El a fost actualizat în anul 2006. Eșantionul-master EMZOT constituie un eșantion sistematic de 780 de zone geografice, numite centre de cercetare, repartizate în toate județele din mediul urban și rural. Cele 780 de centre de cercetare sunt asimilate unităților primare de eșantionare. Acest eșantion include 427 de centre de cercetare în mediul urban și 353 de centre de cercetare în mediul rural. Reprezentativitatea rețelei de localități incluse în eșantionul- master EMZOT a fost asigurată pe baza unor caracteristici importante ale locuințelor și gospodăriilor, cum sunt: numărul mediu de gospodării pe o locuință, numărul mediu de membri pe o gospodărie, statutul ocupațional al capului gospodăriei etc. 3.2. Extragerea eșantionului Planul de sondaj al ACTR este un plan de sondaj în două trepte. Prima treaptă reprezintă eșantionul-master EMZOT din care s-au selectat 780 de centre de cercetare — unități primare de eșantionare (UP), repartizate în toate județele țării și în sectoarele municipiului București — 427 în mediul urban și 353 în mediul rural. A doua treaptă constă într-o selecție sistematică de locuințe permanente, în cadrul fiecărui centru de cercetare. Pentru fiecare centru de cercetare este calculat un interval de selecție, ținându-se cont de numărul de locuințe care se vor extrage și de numărul total de locuințe care nu au mai făcut obiectul unei alte cercetări. Această metodă asigură o foarte bună împrăștiere în interiorul centrului a locuințelor cercetate într-un trimestru. Startul extragerii, deci selectarea primei locuințe, este un număr aleator cuprins între 1 și numărul maxim de locuințe disponibile la nivelul centrului de cercetare. Din fiecare centru de cercetare sunt incluse în eșantion câte 11 locuințe trimestrial. în cadrul fiecărei locuințe sunt intervievate toate gospodăriile care aparțin acelei locuințe, iar în cadrul unei gospodării sunt cercetate toate persoanele în vârstă de 15 ani și peste. 3.3. Extinderea rezultatelor Extinderea rezultatelor obținute din anchetă se realizează pe baza coeficienților atribuiți persoanelor care fac parte din gospodăriile din eșantion care au răspuns la interviu. Pentru determinarea acestor coeficienți este necesară parcurgerea următoarelor etape: Calculul ponderilor de bază Probabilitățile de includere a UP în eșantionul-master EMZOT, corespunzătoare primei trepte de eșantionare, au fost calculate conform unei scheme de selecție stratificată. Criteriile de stratificare utilizate au fost județul și mediul de rezidență, prin intersectarea acestora rezultând un număr de 88 de straturi. în municipiul București selecția a fost realizată în mod separat pentru fiecare dintre cele 6 sectoare administrative. în fiecare dintre cele 88 de straturi au fost calculate probabilitățile de includere în prima treaptă, proporțional cu mărimea unei UP, mărime exprimată în număr de locuințe permanente, conform următoarei formule de calcul: AL r», = —■uⁿde: 7=1 h — indicele stratului, h = 1,..,88; j— indicele UP, j = 1,..,4002; P-ity— probabilitatea de includere în prima treaptă a UP j aparținând stratului h; mₕ — volumul eșantionului de UP în stratul h; Nₕj— numărul de locuințe permanente în stratul h, UPj; Nh — numărul de locuințe permanente în stratul h. 7=1 în a doua treaptă, în interiorul fiecărei UP — centru de cercetare, din totalul celor 780 UP incluse în prima treaptă în eșantionul-master EMZOT sunt extrase câte 11 locuințe pe baza unui algoritm de selecție sistematică cu start aleator. Astfel, toate locuințele compunând o anumită UP au aceeași probabilitate de includere în eșantionul trimestrial al anchetei. Probabilitatea de includere din treapta a doua a fost calculată după cum urmează: „ II B,,., =---------, unde: h — indicele stratului, h = 1,..,88; j — indicele UP, j = 1,...,780; k — indicele unei locuințe aparținând UP j; Pz/T/k— probabilitatea de includere în treapta a doua a unei locuințe permanente k aparținând UPj din stratul h; Nj — numărul total de locuințe permanente în UPj. Probabilitatea generală de includere a unei locuințe k în eșantionul anchetei — PGSₖ, după cele două trepte de eșantionare, este calculată astfel: PGSₖ-Piₕj*P₂ₕjₖ Ponderea de bază a unei locuințe k, selectată în a doua treaptă de eșantionare din UP—BWₖ — este așadar inversa probabilității generale de includere a unei locuințe k: BWₖ=1/PGSₖ Ponderea de bază a unei locuințe este „împrumutată” tuturor gospodăriilor din acea locuință. Ajustarea nonrăspunsurilor totale Pentru a acoperi procentul gospodăriilor care refuză să participe la anchetă, se procedează la reponderarea unităților respondente, prin ajustarea cu inversul ratei de răspuns. Experiența anterioară ne-a dovedit că două variabile pot influența decizia unei gospodării de a participa sau nu la anchetă: — județul; — mediul de rezidență — urban sau rural. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 46/20.1.2010 7 Ca urmare, tratarea nonrăspunsurilor totale nu se face în mod global, pe ansamblul eșantionului, ci în mod diferențiat, pe grupe de gospodării, generate de intersecția variabilelor considerate ca variabile explicative ale nonrăspunsului: județ*mediu de rezidență. Această modalitate de tratare a nonrăspunsurilor corespunde așa numitei metode a grupelor de răspuns omogen, care presupune că într-o anumită grupă din eșantion probabilitățile de răspuns sunt egale. în concluzie, pentru fiecare grupă de gospodării, obținută prin intersectarea variabilelor sus- menționate și considerată ca grupă de răspuns omogen, se calculează rata răspunsului după cum urmează: NHH, R =-------------unde: * NHHᵢg g — indicele grupei de răspuns omogen, g = 1,..., număr de grupe generate de intersecția variabilelor județ*mediu de rezidență; NHH₁g — suma ponderilor de bază ale gospodăriilor eșantionate în grupa g, gospodării aparținând locuințelor eligibile¹) pentru interviu; NHH₂g — suma ponderilor de bază ale gospodăriilor respondente în grupa g. în final, ponderea de bază a unei gospodării respondente k este ajustată cu inversul ratei de răspuns, separat pe fiecare grupă de răspuns omogen: Fiecare persoană aparținând unei gospodării respondente primește ponderea de bază ajustată a gospodăriei. Redresarea eșantionului și calculul ponderilor finale Redresarea este realizată cu scopul de a îmbunătăți calitatea estimațiilor printr-o ajustare finală a ponderilor rezultate în urma pasului anterior. Ponderile obținute în final sunt modificate astfel încât totalurile estimate din eșantion să fie egale cu totalurile în populație pentru anumite variabile. în plus, ponderile finale sunt obținute astfel încât să se îndepărteze cât mai puțin posibil de ponderile inițiale, prin minimizarea unei funcții de distanță dintre cele două ponderi, ceea ce are efect asupra îmbunătățirii preciziei estimațiilor. Această metodă de redresare este cunoscută sub numele de calibrare, în timp ce variabilele utilizate sunt denumite variabile de calaj. Calibrarea se realizează cu ajutorul macroului SAS CALMAR -CALaj pe MARje, creat de către INSEE Franța. CALMAR calculează ponderea finală Wfᵢₙₐ|, utilizând o variabilă auxiliară x (pentru simplificare, presupunem aici o singură variabilă auxiliară disponibilă), ale cărei totaluri sunt cunoscute pentru întreaga populație, și variabila inițială de ponderare Wₐdⱼ, astfel încât: /^) = min, kes sub restricția: 'xk =x • unde: kes k — indicele unei gospodării din eșantionul disponibil s. G este o funcție de distanță de argument x = Wfᵢₙₐi / Wₐdjₖ și X este totalul variabilei auxiliare în populație. Spre deosebire de alte metode de redresare— poststratificare sau estimatorul prin raport, de exemplu, metodele de calibrare implementate în CALMAR urmăresc, pe lângă un calaj al ponderilor finale pe totalurile populației, și o minimizare a distanței dintre ponderile inițiale WadjȘi ponderile finale Wfᵢₙₐi. Variabile demografice — populația pe sexe și grupe de vârstă — și variabile de localizare — populația pe regiuni și medii de rezidență — sunt utilizate în ajustarea finală. Structura populației pe variabilele menționate este cunoscută din surse externe — populația legală, disponibilă de două ori pe an: 1 ianuarie și 1 iulie. Pentru o regiune se folosesc următoarele variabile, ale căror valori sunt cunoscute atât în: • Număr de persoane pe medii de rezidență—urban, rural • Număr de persoane pe sexe — masculin, feminin • Număr de persoane pe categorii de vârstă După calibrare, totalurile estimate sunt egale cu totalurile în populație pentru fiecare din celulele obținute prin intersecția variabilelor menționate mai sus. Uneori, destul de rar, totuși, atunci când anumite celule conțin prea puține observații în eșantion, calajul este dificil sau chiar imposibil de realizat. în aceste cazuri, se recurge la o regrupare a celulelor inițiale. La sfârșitul acestei etape, ponderile finale, care sunt diferite de la o gospodărie la alta, sunt obținute, iar toate persoanele aparținând unei anumite gospodării primesc ponderea finală a gospodăriei. 4. Organizarea culegerii și prelucrarea datelor 4.1. Metoda de înregistrare Colectarea datelor statistice se face prin interviu față în față, rolul principal revenind anchetatorilor, care se deplasează la domiciliul persoanelor care fac obiectul anchetei. Completarea chestionarelor se face prin discuții cu toți membrii gospodăriei, iar dacă nu este posibil, prin discuții cu capul gospodăriei sau cu alt membru adult, care pot da relații pentru celelalte persoane. 4.2. Perioada de referință și de înregistrare Perioada de referință pentru care se înregistrează datele statistice este trimestrul. Perioada de înregistrare este luna care urmează trimestrului analizat. 4.3. Prelucrarea datelor Eșantionul cuprinzând locuințele este stabilit de Institutul Național de Statistică, este apoi transmis direcțiilor regionale de statistică/direcțiilor județene de statistică. Acestea distribuie chestionarele ĂCTR anchetatorilor, care realizează ancheta pe teren. După aceea ei predau chestionarele completate direcțiilor teritoriale de statistică. Datele statistice vor fi introduse pe calculator și apoi validate, utilizând programele informatice primite de la Institutul Național de Statistică. După realizarea acestor operațiuni, datele la nivel de chestionar vor fi transmite la Institutul Național de Statistică, unde se va face extinderea lor și se va realiza o publicație statistică. 5. Prezentarea si utilizarea rezultatelor cercetării statistice 5.1. Principalii indicatori utilizați Principalul indicator îl reprezintă numărul de rezidenți care au efectuat călătorii cu înnoptare și excursii în trimestrul analizat, motivul călătoriei, precum și cheltuielile preconizate a se efectua în timpul sejurului în România sau în străinătate, cheltuielile efectuate, defalcate pe tipuri de cheltuieli. 5.2. Forme de prezentare a rezultatelor Datele statistice rezultate din cercetarea statistică referitoare la excursiile realizate de către rezidenții în România se diseminează în publicația „Cererea turistică a rezidenților în România” și sunt stabilite prin Programul statistic național anual. 1) Prin locuință eligibilă pentru interviu se înțelege o locuință care include gospodării posibil respondente, făcând parte din sfera de cuprindere a anchetei. Sunt considerate ca locuințe eligibile locuințele cu destinație de locuit, permanente și ocupate. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 46/20.1.2010 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPOARTE de venituri și cheltuieli privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din 22 noiembrie 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale RAPORT de venituri și cheltuieli al Partidului Democrat Liberal privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: Traian Băsescu — lei — Date despre venituri Suma 1. Venituri 9.603.934 1.1. Venituri din transferuri de la partid 4.375.897 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget 0 1.1.2. Venituri din cotizații 600.472 1.1.3. Venituri din donații 3.775.425 1.1.4. Alte venituri 0 1.2. Venituri specifice campaniei 5.228.037 1.2.1. Donații primite pentru campanie 5.228.037 1.2.2. Subvenție prin lege specială 0 1.2.3. Alte venituri --- Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 14.900.927 2.1. Personal 2.000 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii 101.924 2.3. Comunicații 43.056 2.4. Protocol 18.541 2.5. Transport 17.445 2.6. Deplasări (în afara localității) 238.681 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 5.123.090 2.8. Publicitate presă, radio, TV 7.066.585 2.9. Publicitate stradală 1.318.639 2.10. Servicii 842.213 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță 120.300 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) 8.453 Rezultat financiar al campaniei (1---2) -5.296.993 3. Cheltuieli angajate restante 5.296.993 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 46/20.1.2010 9 RAPORT de venituri și cheltuieli al Partidului Național Liberal privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: Antonescu George Crin Laurențiu — lei — Date despre venituri Suma 1. Venituri 5.065.852,90 1.1. Venituri din transferuri de la partid 2.744.788,25 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget 0,00 1.1.2. Venituri din cotizații 583.814,00 1.1.3. Venituri din donații 2.160.667,74 1.1.4. Alte venituri 306,51 1.2. Venituri specifice campaniei 2.321.064,65 1.2.1. Donații primite pentru campanie 2.321.060,00 1.2.2. Subvenție prin lege specială 0,00 1.2.3. Alte venituri 4,65 Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 10.725.860,99 2.1. Personal 0,00 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii 15.087,87 2.3. Comunicații 2.044,94 2.4. Protocol 12.826,81 2.5. Transport 15.152,74 2.6. Deplasări (în afara localității) 8.000,00 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 6.268.739,06 2.8. Publicitate presă, radio, TV 936.658,58 2.9. Publicitate stradală 2.997.517,54 2.10. Servicii 325.557,31 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță 113.194,08 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) 31.082,06 Rezultat financiar al campaniei (1---2) -5.660.008,09 3. Cheltuieli angajate restante 6.335.859,02 RAPORT de venituri și cheltuieli al Uniunii Democrate Maghiare din România privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: Kelemen Hunor — lei — Date despre venituri Suma 1. Venituri 594.828,14 1.1. Venituri din transferuri de la partid 237.910,39 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget 1.1.2. Venituri din cotizații 2.100,58 1.1.3. Venituri din donații 235.800,00 1.1.4. Alte venituri 9,81 1.2. Venituri specifice campaniei 356.917,75 1.2.1. Donații primite pentru campanie 356,917.75 1.2.2. Subvenție prin lege specială 0,00 1.2.3. Alte venituri 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 46/20.1.2010 Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 681.144,89 2.1. Personal 0,00 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii 136.867,23 2.3. Comunicații 1.097,99 2.4. Protocol 26.767,17 2.5. Transport 4.190,00 2.6. Deplasări (în afara localității) 14.358,48 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 136.483,31 2.8. Publicitate presă, radio, TV 222.862,94 2.9. Publicitate stradală 52.097,56 2.10. Servicii 48.280,74 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță 28.177,29 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) 9.962,18 Rezultat financiar al campaniei (1---2) -86.316,75 3. Cheltuieli angajate restante 80.779,61 RAPORT de venituri și cheltuieli al Alianței politice PSD+PC privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: Geoană Mircea Dan — lei — Date despre venituri Suma 1. Venituri 7.554.958,18 1.1. Venituri din transferuri de la partid 3.727.608,54 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget 0,00 1.1.2. Venituri din cotizații 1.504.084,59 1.1.3. Venituri din donații 2.171.027,41 1.1.4. Alte venituri 52.496,54 1.2. Venituri specifice campaniei 3.827.349,64 1.2.1. Donații primite pentru campanie 3.810.021,75 1.2.2. Subvenție prin lege specială 0,26 1.2.3. Alte venituri 17.327,63 Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 12.458.690,03 2.1. Personal 0,00 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii 353.420,64 2.3. Comunicații 4.052,76 2.4. Protocol 1.040,25 2.5. Transport 73.132,40 2.6. Deplasări (în afara localității) 14.079,60 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 6.046.926,74 2.8. Publicitate presă, radio, TV 2.238.595,23 2.9. Publicitate stradală 1.393.910,98 2.10. Servicii 1.428.569,82 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță 775.392,10 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) 129.569,51 Rezultat financiar al campaniei (1---2) -4.903.731,85 3. Cheltuieli angajate restante 5.162.595,08 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 46/20.1.2010 11 RAPORT de venituri și cheltuieli al Partidului România Mare privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: Vădim Tudor Corneliu — lei — Date despre venituri Suma 1. Venituri 190.128 1.1. Venituri din transferuri de la partid --- 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget --- 1.1.2. Venituri din cotizații --- 1.1.3. Venituri din donații --- 1.1.4. Alte venituri --- 1.2. Venituri specifice campaniei 190.128 1.2.1. Donații primite pentru campanie 190.128 1.2.2. Subvenție prin lege specială --- 1.2.3. Alte venituri --- Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 189.586,78 2.1. Personal --- 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii --- 2.3. Comunicații --- 2.4. Protocol --- 2.5. Transport --- 2.6. Deplasări (în afara localității) --- 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 185.929,82 2.8. Publicitate presă, radio, TV 3.207.19 2.9. Publicitate stradală 449,77 2.10. Servicii --- 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță --- 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) --- Rezultat financiar al campaniei (1---2) 541,22 3. Cheltuieli angajate restante --- RAPORT de venituri și cheltuieli al Partidului Noua Generație—Creștin Democrat privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: Becali George —lei — Date despre venituri Suma 1. Venituri 0 1.1. Venituri din transferuri de la partid 0 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget 0 1.1.2. Venituri din cotizații 0 1.1.3. Venituri din donații 0 1.1.4. Alte venituri 0 1.2. Venituri specifice campaniei 0 1.2.1. Donații primite pentru campanie 0 1.2.2. Subvenție prin lege specială 0 1.2.3. Alte venituri 0 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 46/20.1.2010 Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 0 2.1. Personal 0 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii 0 2.3. Comunicații 0 2.4. Protocol 0 2.5. Transport 0 2.6. Deplasări (în afara localității) 0 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 0 2.8. Publicitate presă, radio, TV 0 2.9. Publicitate stradală 0 2.10. Servicii 0 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță 0 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) 0 Rezultat financiar al campaniei (1---2) 0 3. Cheltuieli angajate restante 0 RAPORT de venituri și cheltuieli al Partidului Alianța Socialistă privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: Rotaru Constantin — lei — Date despre venituri Suma 1. Venituri 9.282,00 1.1. Venituri din transferuri de la partid 9.282,00 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget --- 1.1.2. Venituri din cotizații 9.282,00 1.1.3. Venituri din donații --- 1.1.4. Alte venituri --- 1.2. Venituri specifice campaniei --- 1.2.1. Donații primite pentru campanie --- 1.2.2. Subvenție prin lege specială --- 1.2.3. Alte venituri --- Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 9.282,00 2.1. Personal --- 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii --- 2.3. Comunicații --- 2.4. Protocol --- 2.5. Transport --- 2.6. Deplasări (în afara localității) --- 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 9.282,00 2.8. Publicitate presă, radio, TV --- 2.9. Publicitate stradală --- 2.10. Servicii --- 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță --- 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) --- Rezultat financiar al campaniei (1---2) 0 3. Cheltuieli angajate restante --- MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 46/20.1.2010 13 RAPORT de venituri și cheltuieli al Partidului Verde privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: Cernea Remus Florinei Date despre venituri Suma 1. Venituri 15.775 1.1. Venituri din transferuri de la partid 1.775 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget --- 1.1.2. Venituri din cotizații 1.775 1.1.3. Venituri din donații --- 1.1.4. Alte venituri --- 1.2. Venituri specifice campaniei 14.000 1.2.1. Donații primite pentru campanie 14.000 1.2.2. Subvenție prin lege specială --- 1.2.3. Alte venituri --- Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 15.918,83 2.1. Personal --- 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii 663,38 2.3. Comunicații 296,91 2.4. Protocol --- 2.5. Transport 1.002,11 2.6. Deplasări (în afara localității) 898,94 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 13.057,49 2.8. Publicitate presă, radio, TV --- 2.9. Publicitate stradală --- 2.10. Servicii --- 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță --- 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) --- Rezultat financiar al campaniei (1---2) -143,83 3. Cheltuieli angajate restante --- RAPORT de venituri și cheltuieli al Partidului Ecologist Român privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Candidat: lane Ovidiu Cristian — lei — Date despre venituri Suma 1. Venituri 15.000 1.1. Venituri din transferuri de la partid --- 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget --- 1.1.2. Venituri din cotizații --- 1.1.3. Venituri din donații --- 1.1.4. Alte venituri --- 1.2. Venituri specifice campaniei 15.000 1.2.1. Donații primite pentru campanie 15.000 1.2.2. Subvenție prin lege specială --- 1.2.3. Alte venituri --- 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 46/20.1.2010 Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 14.869 2.1. Personal --- 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii 100 2.3. Comunicații --- 2.4. Protocol --- 2.5. Transport --- 2.6. Deplasări (în afara localității) --- 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 3.570 2.8. Publicitate presă, radio, TV 3.170 2.9. Publicitate stradală --- 2.10. Servicii 8.029 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță --- 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) --- Rezultat financiar al campaniei (1---2) 131 3. Cheltuieli angajate restante --- RAPORT de venituri și cheltuieli al candidatului independent Oprescu Sorin Mircea privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Date despre venituri Suma 1. Venituri 5.389.226 1.1. Venituri încasate înainte de campanie 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget xxxxx 1.1.2. Venituri din cotizații xxxxx 1.1.3. Venituri din donații 1.1.4. Alte venituri 1.2. Venituri specifice campaniei 5.389.220 1.2.1. Donații primite pentru campanie 5.389.220 1.2.2. Subvenție prin lege specială XXXXX 1.2.3 Alte venituri 6 Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 5.372.376 2.1. Personal 1.000 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii 559.133 2.3. Comunicații 0 2.4. Protocol 0 2.5. Transport 2.125 2.6. Deplasări (în afara localității) 0 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 1.069.713 2.8. Publicitate presă, radio, TV 475.548 2.9. Publicitate stradală 3.256.523 2.10. Servicii 1.785 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță 6.137 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) 412 Rezultat financiar al campaniei (1---2) 16.850 3. Cheltuieli angajate restante 265.462 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 46/20.1.2010 15 RAPORT de venituri și cheltuieli al candidatului independent Potîrcă Constantin Ninel privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Date despre venituri Suma 1. Venituri 41.600 1.1. Venituri încasate înainte de campanie 31.600 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget XXXXX 1.1.2. Venituri din cotizații xxxxx 1.1.3. Venituri din donații 1.1.4. Alte venituri 1.2. Venituri specifice campaniei 10.000 1.2.1. Donații primite pentru campanie 10.000 1.2.2. Subvenție prin lege specială xxxxx 1.2.3. Alte venituri --- Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 30.997,76 2.1. Personal --- 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii --- 2.3. Comunicații --- 2.4. Protocol --- 2.5. Transport --- 2.6. Deplasări (în afara localității) --- 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 595 2.8. Publicitate presă, radio, TV 30.402,76 2.9. Publicitate stradală --- 2.10. Servicii --- 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță --- 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) --- Rezultat financiar al campaniei (1---2) 10.602,24 3. Cheltuieli angajate restante --- RAPORT de venituri și cheltuieli al candidatului independent Manole Gheorghe Eduard privind campania electorală pentru alegerea președintelui României din anul 2009 Date despre venituri Suma 1. Venituri 118.424 1.1. Venituri încasate înainte de campanie --- 1.1.1. Venituri de la subvenția de la buget xxxxx 1.1.2. Venituri din cotizații xxxxx 1.1.3. Venituri din donații --- 1.1.4. Alte venituri --- 1.2. Venituri specifice campaniei 118.424 1.2.1. Donații primite pentru campanie 118.424 1.2.2. Subvenție prin lege specială XXXXX 1.2.3. Alte venituri --- 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 46/20.1.2010 Date despre cheltuieli Suma 2. Cheltuieli 118.408 2.1. Personal --- 2.2. Chirie, întreținere, funcționare sedii --- 2.3. Comunicații 329 2.4. Protocol 795 2.5. Transport 460 2.6. Deplasări (în afara localității) 1.841 2.7. Tipărituri și alte materiale promoționale 52.888 2.8. Publicitate presă, radio, TV --- 2.9. Publicitate stradală 30.110 2.10. Servicii 25.561 2.11. Sondaje, cercetare, consultanță --- 2.12. Alte cheltuieli (numai detaliat pe fiecare cheltuială) 6.424 Rezultat financiar al campaniei (1---2) 16 3. Cheltuieli angajate restante --- ★ ROMÂNIA JUDEȚUL BUZĂU PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BUZĂU LISTA cuprinzând asociațiile care primesc subvenții de la bugetul local în anul 2010, în conformitate cu Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială Nr. Cuantumul subvenției crt. Denumirea asociației aprobate --- RON --- 1. Asociația „O șansă pentru copii” 94.500 2. Fundația pentru copii „Sf. Sava” 24.000 EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 436954 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 46/20.1.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495