MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 17 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ> ¹¹ ianuarie 2010 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 1. — Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de școlarizare, în valută, a cetățenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum și din cele care nu fac parte din Spațiul Economic European și din Confederația Elvețiană ............................ 2 2. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de școlarizare, în valută, a cetățenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum și din cele care nu fac parte din Spațiul Economic European și din Confederația Elvețiană.... 3 ★ 2. — Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 25/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții....... 3 3. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 25/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții................................................ 4 ★ 3. — Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice ................. 4 4. — Decret pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice .’.............................. 5 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 22. — Hotărâre privind organizarea și funcționarea Secretariatului de Stat pentru Culte ...........’.......... 5-7 Nr. Pagina 1.604/2009. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova ...................................................... 8-9 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 7. — Decizie pentru eliberarea domnului Ionel Popescu din funcția de consilier de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru .................. 10 8. — Decizie privind încetarea promovării temporare a domnului Corvin Nedelcu în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului ............................................. 10 9. — Decizie privind aplicarea mobilității pentru domnul Dobre Gheorghe din funcția publică de secretar general la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului în funcția publică de secretar general adjunct la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului .................................................... 11 10. — Decizie pentru numirea domnului Gheorghe Nastasia în funcția publică de secretar general în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului 11 11. — Decizie pentru numirea doamnei Elena Petrașcu în funcția publică de secretar general adjunct în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului ....... 12 12. — Decizie pentru modificarea Deciziei primului- ministru nr. 234/2008 privind stabilirea atribuțiilor domnului Elvădeanu Mihai, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.... 12 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 20. — Ordin al ministrului finanțelor publice pentru modificarea și completarea Procedurii privind stingerea creanțelor reprezentând impozite, taxe și alte venituri datorate bugetului de stat și/sau a creanțelor reprezentând contribuții sociale administrate de Ministerul Economiei și Finanțelor prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobată prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 486/2007 .... 13-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de școlarizare, în valută, a cetățenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum și din cele care nu fac parte din Spațiul Economic European și din Confederația Elvețiană Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța Guvernului nr. 22 din 29 august 2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de școlarizare, în valută, a cetățenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum și din cele care nu fac parte din Spațiul Economic European și din Confederația Elvețiană, adoptată în temeiul art. 1 pct. VII.1 și VII.3 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 599 din 31 august 2009, cu următoarele modificări: 1. La articolul 1, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2) Senatele universităților stabilesc valoarea taxelor de școlarizare, în valută, cel puțin la nivelul cheltuielilor de școlarizare, precum și modalitatea de plată, integral sau în rate. (3) Din sumele încasate din taxele de școlarizare prevăzute la alin. (1), universitățile alocă cel puțin 20% pentru burse acordate studenților români și/sau străini.” 2. La anexă, litera A se modifică și va avea următorul cuprins: „A. învățământ cu frecvență 1. învățământul liceal secundar superior: 180 euro/lună 2. învățământul universitar și postuniversitar învățământ universitar învățământ Domeniul de învățământ de licență, postuniversitar, de masterat, doctorat rezidențial (euro/lună) (euro/lună) Tehnic, agronomic, științe, matematici 270 290 și matematici aplicate, sport Arhitectură 350 370 Sociouman, psihologie, economic 220 240 Medicină 320 340 Muzică și arte 420 440 Interpretare muzicală, teatru 750 770 Film 950 970 Taxele se percep pentru întreaga durată a anului de învățământ, inclusiv pentru perioadele de practică prevăzute în planurile de învățământ. La taxele de mai sus se adaugă costul cazării și, respectiv, al mesei, în cazul în care se beneficiază de aceste servicii din partea instituției de învățământ.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR, PREȘEDINTELE SENATULUI DANIELA POPA MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 6 ianuarie 2010. Nr. 1. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI r 3 DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de școlarizare, în valută, a cetățenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum și din cele care nu fac parte din Spațiul Economic European și din Confederația Elvețiană în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: » Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de școlarizare, în valută, a cetățenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum și din cele care nu fac parte din Spațiul Economic European și din Confederația Elvețiană și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 ianuarie 2010. Nr. 2. ★ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 25/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța Guvernului nr. 25 din 29 august 2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții, adoptată în temeiul art. 1 pct. VI.4 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 599 din 31 august 2009. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR, DANIELA POPA PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 6 ianuarie 2010. Nr. 2. 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 25/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 25/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 274/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Român pentru Adopții și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 ianuarie 2010. Nr. 3. ★ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se respinge Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 89 din 30 iunie 2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 452 din 1 iulie 2009. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR, PREȘEDINTELE SENATULUI DANIELA POPA MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 6 ianuarie 2010. Nr. 3. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI J 5 DECRET pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2009 pentru trecerea componentei de medicină preventivă din cadrul Centrului Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu și Medicină Preventivă, aflat în subordinea Academiei Române, în subordinea Ministerului Apărării Naționale și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 5 ianuarie 2010. Nr. 4. HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI GUVERNUL ROMÂNIEI ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea și funcționarea Secretariatului de Stat pentru Culte în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 20 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 1 alin. (1) lit. g¹) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Secretariatul de Stat pentru Culte se organizează și funcționează ca structură cu personalitate juridică, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului. (2) Secretariatul de Stat pentru Culte elaborează și asigură aplicarea strategiei și politicilor în domeniul vieții religioase. (3) Secretariatul de Stat pentru Culte are sediul în municipiul București, str. Nicolae Filipescu nr. 40, sectorul 2. Art. 2. — în activitatea sa, Secretariatul de Stat pentru Culte asigură respectarea și promovarea drepturilor și libertăților fundamentale, consacrate de Constituția României, republicată, și de Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor, precum și de tratatele și convențiile internaționale la care România este parte, în ceea ce privește libertatea conștiinței și a credințelor religioase, și se conduce după principiul fundamental conform căruia cultele recunoscute de lege sunt libere, autonome și egale în fața autorităților statului. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 Art. 3. — Secretariatul de Stat pentru Culte are ca obiectiv general dezvoltarea parteneriatului dintre autoritățile administrației publice centrale și locale și cultele religioase recunoscute de lege în domeniul social, cultural și educațional, prin promovarea în beneficiul întregii societăți a relației de respect și cooperare între cultele recunoscute de lege. Art. 4. — (1) Secretariatul de Stat pentru Culte are următoarele atribuții: 1. asigură relațiile statului cu toate cultele și asociațiile religioase din România; 2. sprijină toate cultele și asociațiile religioase, potrivit statutelor de organizare și funcționare ale acestora, în vederea participării lor la viața socială și spirituală a țării, urmărește ca în relațiile dintre culte și asociații religioase să fie excluse orice forme, mijloace și acțiuni de învrăjbire religioasă; 3. mediază în situațiile litigioase care apar între culte și între culte și asociațiile religioase; 4. monitorizează aplicarea actelor normative interne și internaționale referitoare la respectarea libertății religioase; 5. asigură legătura dintre cultele religioase și ministere, celelalte organe ale administrației publice centrale și locale, în vederea respectării libertății și autonomiei cultelor, a prevenirii și înlăturării oricăror abuzuri, prin aplicarea legii; sprijină autoritățile administrației publice locale pentru rezolvarea problemelor specifice care apar în raporturile lor cu cultele și asociațiile religioase și, totodată, acordă asistență cultelor și asociațiilor religioase, la solicitarea acestora, în soluționarea problemelor pe care acestea le supun autorităților administrației publice locale; 6. analizează cererile de înființare de noi culte, întocmește documentațiile cerute de lege și face propuneri Guvernului în vederea recunoașterii acestora; 7. acordă aviz consultativ în vederea obținerii calității de asociație religioasă; 8. propune Guvernului recunoașterea statutului de utilitate publică pentru organizații neguvernamentale cu activitate în domeniul vieții religioase, cu respectarea normelor legale; 9. avizează solicitările și prelungirile de viză pentru cetățenii străini care desfășoară activități religioase în România; 10. ține evidența personalului monahal al cultelor recunoscute fără venituri în vederea includerii în sistemul național al asigurărilor de sănătate; 11. colaborează cu sistemul educațional și avizează, alături de autoritățile publice cu competențe în domeniul învățământului, planurile de învățământ și programele analitice pentru predarea religiei, elaborate de cultele recunoscute; 12. sprijină cultele recunoscute în organizarea și desfășurarea activităților de asistență religioasă și socială în armată, penitenciare, spitale, în cămine de bătrâni, case de copii și în alte instituții, precum și în familii care se confruntă cu nevoi speciale; 13. sprijină cultele recunoscute în activitatea de evidență, păstrare, conservare, restaurare și punere în valoare a bunurilor culturale mobile și imobile, aflate în proprietatea sau în folosința cultelor, în condițiile legii; 14. ia act de alegerea sau numirea persoanelor care urmează să ocupe funcții de conducere, precum și a personalului clerical și laic din cadrul cultelor religioase, inclusiv din învățământul teologic neintegrat în învățământul public, în vederea alocării sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru salarizarea personalului cultelor religioase, potrivit legii; 15. ține evidența unităților de cult ale cultelor religioase recunoscute care solicită sprijin pentru salarizarea personalului clerical; 16. inițiază acțiuni de relații externe cu instituții de stat similare din alte țări și organizații internaționale neguvernamentale care se ocupă de garantarea și respectarea libertății religioase, precum și a celorlalte drepturi fundamentale ale omului și participă la manifestările organizate de acestea; 17. elaborează studii și sinteze documentare referitoare la viața religioasă din România, precum și despre activitatea cultelor și organizațiilor religioase din alte țări; organizează dezbateri, cu participarea specialiștilor români și străini, privind teoria și practica laică și ecleziastică în acest domeniu; 18. gestionează resursele financiare publice alocate pentru completarea fondurilor necesare salarizării personalului clerical și neclerical, potrivit legii; 19. acordă sprijin financiar, în condițiile legii, pentru: a) construirea, în condițiile aprobării documentațiilor tehnico- economice potrivit reglementărilor în vigoare, precum și repararea lăcașurilor de cult care aparțin cultelor religioase recunoscute din România; b) proiectarea, restaurarea și conservarea lăcașurilor de cult care sunt monumente istorice și care aparțin cultelor recunoscute din România; c) restaurarea și conservarea bunurilor din patrimoniul cultural național mobil ale cultelor religioase recunoscute în România; d) completarea fondurilor proprii necesare întreținerii și funcționării unităților de cult cu venituri mici sau fără venituri; e) amenajarea și întreținerea muzeelor cultural-religioase; f) achiziționarea de imobile necesare desfășurării activităților unităților de cult și de asistență socială și medicală susținute de acestea; g) sprijinirea activităților de asistență socială și medicală organizate de cultele religioase recunoscute din România în spitale, centre de plasamente, cămine pentru bătrâni și alte forme de asistență; h) susținerea unor acțiuni cu caracter intern și internațional realizate de cultele religioase recunoscute din România; i) construirea, amenajarea și repararea clădirilor având destinația de așezăminte de asistență socială și medicală ale unităților de cult; j) construirea, amenajarea și repararea sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult; k) construirea, amenajarea și repararea sediilor unităților de învățământ teologic proprietate a cultelor recunoscute; I) împrejmuirea lăcașurilor de cult și a cimitirelor, proprietate a unităților de cult; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 7 20. controlează modul de utilizare a fondurilor primite de către culte de la bugetul de stat, potrivit destinației stabilite și cu respectarea prevederilor legale; 21. sprijină cultele religioase, la cerere, în organizarea evidenței contabile, statistice, în concordanță cu legislația de specialitate, asigurând colaborarea acestora cu instituțiile de sinteză. (2) Secretariatul de Stat pentru Culte îndeplinește și alte atribuții prevăzute de lege, precum și însărcinări date de primul-ministru. Art. 5. — Secretariatul de Stat pentru Culte elaborează proiecte de acte normative din domeniul vieții religioase și avizează proiecte de acte normative elaborate de ministere și alte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, cu implicații în viața cultelor și asociațiilor religioase. Art. 6. — (1) Conducerea Secretariatului de Stat pentru Culte se exercită de către un secretar de stat numit prin decizie a primului-ministru. (2) Secretarul de stat are calitatea de ordonator terțiar de credite. (3) Secretarul de stat conduce întreaga activitate a Secretariatului de Stat pentru Culte și îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorități publice și organizații, precum și cu persoane fizice și juridice din țară și din străinătate. (4) în exercitarea atribuțiilor sale secretarul de stat emite ordine, avize și instrucțiuni. Art. 7. — (1) Secretariatul de Stat pentru Culte preia personalul cu atribuții în domeniul cultelor din fostul Minister al Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național. (2) Personalul necesar desfășurării activității Secretariatului de Stat pentru Culte este alcătuit din funcționari publici și personal contractual, care sunt numiți, respectiv angajați, cu respectarea dispozițiilor legale, prin ordin al secretarului de stat, în limita numărului maxim de posturi prevăzut la art. 10 alin. (1). (3) Personalul Secretariatului de Stat pentru Culte este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului. Art. 8. — Finanțarea activității Secretariatului de Stat pentru Culte se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. Art. 9. — Preluarea patrimoniului aferent atribuțiilor în domeniul cultelor se va face printr-un protocol de predare- preluare, încheiat între Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Culturii și Patrimoniului Național și Secretariatul de Stat pentru Culte, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 10. — (1) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu este de 32, exclusiv demnitarul și cabinetul acestuia. (2) Structura organizatorică a Secretariatului de Stat pentru Culte este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (3) Statul de funcții, structura organizatorică detaliată, atribuțiile și sarcinile structurilor din cadrul Secretariatului de Stat pentru Culte se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare propriu, care se aprobă prin ordin al secretarului de stat în termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 6 ianuarie 2010. Nr. 22. ’ Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Secretariatului de Stat pentru Culte Numărul maxim de posturi: 32, exclusiv demnitarul și cabinetul acestuia 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 și 128 bis din 18 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Anexa nr. 3 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Câmpina” se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. 2. La anexa nr. 12 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al orașului Sinaia”, secțiunea I „Bunuri imobile” se modifică după cum urmează: — la poziția nr. 94, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Lungime—196 m; lățime medie — 7,5 m; suprafața — 2.381 mp; trotuare — 392 m; asfalt”; — la poziția nr. 202, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Lungime —1.545 m; lățime medie — 8 m; suprafața — 3.189 mp; trotuare 3.090 m; asfalt”; — la poziția nr. 203, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Lungime — 449 m; lățime medie — 8 m; suprafața — 6.369 mp; trotuare 898 m; asfalt”; — la poziția nr. 207, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Lungime — 62,5 m; lățime medie — 4 m; suprafața — 347 mp; trotuare 125 m; asfalt”. 3. Anexa nr. 19 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Apostolache” se modifică și se completează după cum urmează: a) La secțiunea I „Bunuri imobile”, la poziția nr. 6, coloana 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „Sc = 134 mp, 2 săli de clasă, suprafață teren: 1.000 mp, vecini: N—Centru de îngrijire copii după programul școlar tip after school, S—drum comunal, E—drum comunal, V—drum comunal”; b) la secțiunea I „Bunuri imobile”, după poziția nr. 15 se introduce o nouă poziție, poziția nr. 16, prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre. 4. Anexa nr. 27 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Berceni” se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3 la prezenta hotărâre. 5. Anexa nr. 37 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Cerașu” se modifică și se completează după cum urmează: a) La secțiunea I „Bunuri imobile”, se modifică următoarele poziții: — la poziția nr. 23, coloana 3, care va avea următorul cuprins: „Străzi și ulițe = 45 km, astfel: Dc 27—satul Valea Borului = 2,0 km; Dc 26—satul Valea Lespezii = 1,6 km; Dc 25—satul Valea Tocii = 2,2 km; Dc 23—satul Valea Brădețului = 1,7 km; D 1—satul Slon= 663 m; D 2—satul Slon = 166 m; D 3—satul Slon = 276 m; D 4—satul Cerașu = 203 m; D 5—satul Cerașu = 238 m; D 6—satul Cerașu = 322 m; alte drumuri locale și ulițe = 35,632 km”; — la poziția nr. 24, coloana 3, care va avea următorul cuprins: „Dc 30—satul Slon = 2,8 km”; — la poziția nr. 30, coloana 2, care va avea următorul cuprins: „Teren curți-construcții unde sunt amplasate Școala generală cu clasele I—VIII Valea Borului (2 corpuri), Grădinița Valea Borului, magazie școală și construcție magazin COOP Cerașu”, coloana 3, care va avea următorul cuprins: „Situat în comuna Cerașu, satul Valea Borului; suprafața = 3.300 mp, vecini: N—moștenitorii defunctului Stanciu Constantin și moștenitorii defunctului Șerbănoiu Dumitru; S—moștenitorii defunctului Mihaiu Marian și Șelaru Ion; E—drum județean DJ 230 și V—rest domeniu public (1.758 mp livada)”, și coloana 5, care va avea următorul cuprins: „198.000”; b) la secțiunea I „Bunuri imobile”, după poziția nr. 47 se introduc trei noi poziții, pozițiile nr. 48—50, prevăzute în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre. 6. Anexa nr. 41 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Colceag” se modifică și se completează după cum urmează: a) la secțiunea I „Bunuri imobile” se abrogă pozițiile nr. 62, 64, 66, 68 și’96; b) la secțiunea I „Bunuri imobile”, după poziția nr. 104 se introduc douăzeci și opt de noi poziții, pozițiile nr. 105—132, prevăzute în anexa nr. 5 la prezenta hotărâre. 7. Anexa nr. 62 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Lapoș” se modifică și se completează după cum urmează: a) la secțiunea I „Bunuri imobile”, se abrogă pozițiile nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 și 11; b) la secțiunea I „Bunuri imobile”, după poziția nr. 43 se introduc treizeci și două de noi poziții, pozițiile nr. 44—75, prevăzute în anexa nr. 6 la prezenta hotărâre. 8. Anexa nr. 78 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Puchenii Mari” se modifică și se completează după cum urmează: a) la secțiunea I „Bunuri imobile”, se modifică următoarele poziții: — la poziția nr. 34, coloana 3, care va avea următorul cuprins: „De la nr. 101—126 (L — 300 m, I — 12,8 m)- DC 126; de la nr. 201—213 (L — 395 m, I — 11,35 m) — DC 127”; — la poziția nr. 36, coloana 3, care va avea următorul cuprins: „De la nr. 1—13 (L — 330 m, I — 11 m); de la nr. 15—25 (L — 291 m, I — 9,5 m); de la nr. 38—46 (L — 289 m; I — 9,5 m); de la nr. 47—56 (L — 280 m, I — 9,75 m); de la nr. 78—89 (L — 360 m; 1 — 10,5 m); de la nr. 142—154 ( L — 245 m, MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 9 I — 13,70 m); de la nr. 154—184 (L— 525 m, I — 11,5 m); de la nr. 222—296 (L — 1.205 m, 1 — 13,1 m); de la nr. 371—389 (L—380 m, I —8,5 m); de la nr. 356-^49 (L—795 m, I —14,3 m); de la nr. 435—440 (L — 90 m, I — 5,3 m); de la nr. 476—477 (L — 125 m, I — 1,6 m)”; — la poziția nr. 37, coloana 3, care va avea următorul cuprins: „De la nr. 1—2 (L — 160 m, I — 17,50 m); de la 1—47 (L — 505 m; I — 9,75 m); de la nr. 66—74B (L—268 m, I — 9,4 m); de la nr. 87—95 (L — 265 m, I — 6,5 m); de la nr. 106—116 (L — 270 m, I — 8,6 m); de la nr. 135—152 (L — 810 m, I — 10,70 m); de la nr. 203—283 (L — 845 m; 1 — 11,8 m); de la nr. 248—266 (L — 332 m, I — 7,95 m); de la nr. 206—319 (L — 245 m, 1 — 10,4 m); de la nr. 285—315 (L — 520 m, I — 13,85 m); de la nr. 319—328 (L — 350 m, 1 — 10,2 m); de la nr. 319—349 (L — 140 m, I — 11,7 m); de la nr. 350—365 (L — 450 m, I — 12,1 m); de la nr. 410—479 (L — 531 m, I — 10,65 m); de la nr. 431 spre câmp (L — 210 m, I — 7,7 m)”; — la poziția nr. 38, coloana 3, care va avea următorul cuprins: „De la nr. 57—60 (L— 150 m, I — 10 m); de la nr. 61—64 (L — 95 m, I — 6 m); de la nr. 87—96 (L — 210 m, I — 12 m); de la nr. 121—123 (L — 65 m, I — 6,1 m); de la nr. 207—219 (L — 500 m, I — 8,7 m); de la nr. 230—263 (L — 650 m, I —12,25 m); de la nr. 273—338 (L — 125 m, I — 10 m); de la nr. 390—429 (L — 740 m, I — 12,3 m); de la nr. 446—476 (L — 475 m, I — 9,9 m); de la nr. 506—524 (L — 135 m, I — 5,5 m; L — 270 m, I — 10 m); de la nr. 572—593 (L — 455 m, I — 10 m); de la nr. 682—700 (L — 435 m, I — 11 m); de la nr. 687—780 (L — 465 m, I — 11 m); de la nr. 808 spre S.M.A. (L —260 m, I — 13 m)”; b) la secțiunea I „Bunuri imobile”, după poziția nr. 61 se introduc patru noi poziții, pozițiile nr. 62—65, prevăzute în anexa nr. 7 la prezenta hotărâre. 9. Anexa nr. 94 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Telega” se modifică și se completează după cum urmează: a ) la secțiunea I „Bunuri imobile”, se abrogă pozițiile nr. 20, 22, 24 și 53; b ) la secțiunea II „Bunuri mobile”, se abrogă pozițiile nr. 1 și 2; c ) la secțiunea I „Bunuri imobile”, se modifică următoarele poziții: — la poziția nr. 1, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „571248 lei”;’ — la poziția nr. 2, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „51795 lei”; ’ — la poziția nr. 3, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „57053,46 lei”; — la poziția nr. 4, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „166757,76 lei”; — la poziția nr. 5, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „125215,54 lei”; — la poziția nr. 6, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „78499,50 lei”; — la poziția nr. 7, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „3069,49 lei”; — la poziția nr. 8, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „379025,18 lei”; — la poziția nr. 9, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „1705,27 lei”; — la poziția nr. 10, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „277384,70 lei”; — la poziția nr. 11, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „7035,55 lei”; — la poziția nr. 21, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „107446,62 lei”; — la poziția nr. 25, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „1204956,05 lei”; — la poziția nr. 26, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „5389994,62 lei”; — la poziția nr. 27, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „4034414,40 lei”; — la poziția nr. 28, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „79997,68 lei”; — la poziția nr. 31, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „1643315,61 lei”; — la poziția nr. 37, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „12630,17 lei”; — la poziția nr. 38, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „297901,92 lei”; — la poziția nr. 40, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „437494,60 lei”; — la poziția nr. 42, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „365897,14 lei”; — la poziția nr. 43, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „89924,02 lei”; — la poziția nr. 45, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „28006,66 lei”; — la poziția nr. 46, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „277280,98 lei”; — la poziția nr. 48, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „31850,47 lei”; — la poziția nr. 50, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „28951 lei”; — la poziția nr. 52, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „2891”; — la poziția nr. 59, coloana 5, care va avea următorul cuprins: „5457104,58”; d) la secțiunea I „Bunuri imobile”, după poziția nr. 59 se introduc patru noi poziții, pozițiile nr. 60—63, prevăzute în anexa nr. 8 la prezenta hotărâre. Art. II. —Anexele nr. 1—8*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, interimar, Mihai Capră, secretar de stat București, 16 decembrie 2009. Nr. 1.604. *) Anexele nr. 1—8 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Ionel Popescu din funcția de consilier de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru în temeiul art. 15 lit. c) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Ionel Popescu se eliberează din funcția de consilier de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 ianuarie 2010. Nr. 7. GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind încetarea promovării temporare a domnului Corvin Nedelcu în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului Având în vedere: — Decizia primului-ministru nr. 775/2009 privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de secretar general adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței de către domnul Corvin Nedelcu; — solicitarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, transmisă prin Adresa nr. 832 din 7 ianuarie 2010, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 12 lit. d) și al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii încetează promovarea temporară în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului a domnului Corvin Nedelcu. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 ianuarie 2010. Nr. 8. 11 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind aplicarea mobilității pentru domnul Dobre Gheorghe din funcția publică de secretar general la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului în funcția publică de secretar general adjunct la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului Având în vedere solicitarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului transmisă prin Adresa nr. 832 din 7 ianuarie 2010, în baza prevederilor art. 27 alin. (1) lit. a), ale art. 30 lit. a) și ale art. 33 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 12 lit. d) și al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnului Dobre Gheorghe i se aplică mobilitatea din funcția publică de secretar general la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului în funcția publică de secretar general adjunct la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 ianuarie 2010. Nr. 9. GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Gheorghe Nastasia în funcția publică de secretar general în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului Având în vedere solicitarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului transmisă prin Adresa nr. 832 din 7 ianuarie 2010, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 12 lit. b), al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 62 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. —începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Gheorghe Nastasia se numește în funcția publică de secretar general în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 ianuarie 2010. Nr. 10. ’ 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea doamnei Elena Petrașcu în funcția publică de secretar general adjunct în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului Având în vedere Adresa Comisiei de concurs pentru recrutarea înalților funcționari publici nr. 102 din 22 decembrie 2009, prin care se propune numirea în funcțiile publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici a candidaților admiși în urma concursului susținut în data de 21 decembrie 2009, ținând cont de prevederile art. 69 lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 12 lit. d), al art. 18 alin. (2), art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 62 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Elena Petrașcu se numește în funcția publică de secretar general adjunct în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 ianuarie 2010. Nr. 11. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru modificarea Deciziei primului-ministru nr. 234/2008 privind stabilirea atribuțiilor domnului Elvădeanu Mihai, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Decizia primului-ministru nr. 234/2008 privind stabilirea atribuțiilor domnului Elvădeanu Mihai, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 781 din 21 noiembrie 2008, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — Pe data prezentei decizii, domnul Elvădeanu Mihai, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județelor lași și Vaslui, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau de reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate.” 2. Articolul 2 se abrogă. 3. Articolul 3 se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 ianuarie 2010. Nr. 12. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN pentru modificarea și completarea Procedurii privind stingerea creanțelor reprezentând impozite, taxe și alte venituri datorate bugetului de stat și/sau a creanțelor reprezentând contribuții sociale administrate de Ministerul Economiei și Finanțelor prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobată prin Ordinul ministrului economiei si finanțelor nr. 486/2007 în temeiul dispozițiilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, având în vedere dispozițiile art. 175 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. — Procedura privind stingerea creanțelor reprezentând impozite, taxe și alte venituri datorate bugetului de stat și/sau a creanțelor reprezentând contribuții sociale administrate de Ministerul Economiei și Finanțelor prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobată prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 486/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 22 iunie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La punctul 15, litera h) se modifică și va avea următorul cuprins: „h) eficiența stingerii creanțelor fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică a statului, față de alte modalități de stingere prevăzute de lege;”. 2. La punctul 15, după litera h) se introduce o nouă literă, litera h¹), cu următorul cuprins: ,,h¹) eficiența aplicării acestei modalități de stingere a creanțelor fiscale, rezultată din compararea creanțelor fiscale stinse prin această modalitate, la care se adaugă eventualele cheltuieli de amenajare-refuncționalizare, cu cheltuielile necesare unei noi construcții sau achiziții;”. 3. Punctul 22 se modifică și va avea următorul cuprins: „22. (1) Procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile se întocmește, de regulă, în 4 exemplare, cu valoare de original, din care un exemplar se înaintează debitorului, un alt exemplar se înaintează, prin direcția generală a finanțelor publice județeană, respectiv a municipiului București ori prin Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili sau Autoritatea Națională a Vămilor, după caz, împreună cu un exemplar al deciziei, solicitantului, pentru obținerea bunului imobil în administrare. Al treilea exemplar rămâne la organul fiscal competent, inclusiv la direcția regională pentru accize și operațiuni vamale. Al patrulea exemplar va fi înaintat de îndată de către organul fiscal competent biroului oficiului de cadastru și publicitate imobiliară pe teritoriul căruia se află bunul imobil, împreună cu solicitarea privind înscrierea dreptului de proprietate publică a statului. (2) în cazul în care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Finanțelor Publice a decis trecerea în proprietatea publică a statului urmează a fi preluate în administrare de mai multe instituții publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmește câte un proces-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile.” 4. După punctul 24 se introduc două noi puncte, punctele 24¹ și 24², cu următorul cuprins: „2 41. La data prevăzută la pct. 24, instituția publică ce a solicitat preluarea în administrare primește bunurile imobile în custodie de la debitor sau, după caz, de la administratorul- sechestru, prin semnarea procesului-verbal încheiat în acest sens. 242. Dispozițiile pct. 241 se aplică în mod corespunzător și în cazul debitorilor persoane juridice la care s-a instituit administrarea specială în perioada de privatizare, precum și al debitorilor persoane juridice pentru care s-a deschis procedura insolvenței, cu avizul administratorului special sau al administratorului/lichidatorului judiciar, după caz.” 5. Punctul 26 se modifică și va avea următorul cuprins: „26. Stingerea creanțelor fiscale se va face la valoarea cea mai mică dintre valoarea stabilită prin evaluare, conform pct. 25, și valoarea de inventar evidențiată în contabilitatea persoanei juridice debitoare, stabilită pe fiecare bun imobil în parte.” 6. Punctul 27 se modifică și va avea următorul cuprins: „27. în cazul în care operațiunea de transfer al proprietății bunului imobil prin dare în plată este taxabilă conform art. 141 alin. (2) lit. f) sau alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, se datorează TVA corespunzătoare cotei de taxă pe valoarea adăugată prevăzute la art. 140 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, aplicată la valoarea stabilită potrivit pct. 26.” 7. Punctul 32 se modifică și va avea următorul cuprins: „32. (1) Conform art. 155 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, debitorul emite factura către organul fiscal competent, inclusiv direcția regională vamală pentru accize și operațiuni vamale, în cadrul termenului prevăzut 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 la acest articol față de data încheierii procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului imobil. (2 ) Informațiile din factură se trec în jurnalul pentru vânzări întocmit conform art. 156 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, și se preiau în decontul de taxă pe valoarea adăugată prevăzut la art. 156² din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, după caz, la rândul «Livrări de bunuri și prestări de servicii scutite fără drept de deducere», dacă operațiunea este scutită conform art. 141 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, la rândul «Livrări de bunuri și prestări de servicii, taxabile cu cota de 19%» sau la rândul «Livrări de bunuri taxabile cu cota de 5%», dacă operațiunea este taxabilă prin efectul legii sau prin opțiune.” 8. După punctul 32 se introduce un nou punct, punctul 32¹, cu următorul cuprins: „32¹. (1) în aplicarea prevederilor art. 141 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, în cazul livrării prin dare în plată a unei construcții și a unui teren pe care este edificată construcția ce formează un singur corp funciar, identificat printr-un singur număr cadastral, se procedează conform pct. 37 alin. (1) și (6) de la titlul VI din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) Dacă livrarea prin dare în plată a unei construcții și a unui teren pe care este edificată construcția ce formează un singur corp funciar, identificat printr-un singur număr cadastral, se încadrează la situația prevăzută la pct. 37 alin. (1) lit. a) de la titlul VI din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare, nu este necesară obținerea certificatului de urbanism.” 9. După punctul 35 se introduce un nou punct, punctul 35¹, cu următorul cuprins: „35¹. Pe baza hotărârii Guvernului privind darea în administrare, instituțiile publice solicitante sunt obligate să solicite organului competent, potrivit legii, înregistrarea dreptului de administrare al bunurilor imobile din domeniul public al statului.” 10. Punctul 54 se modifică și va avea următorul cuprins: „54. Organul fiscal competent, inclusiv direcția regională pentru accize și operațiuni vamale, va transmite întreaga documentație, potrivit pct. 5—9, direcției generale a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București, Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili ori Autorității Naționale a Vămilor, după caz, care va proceda conform pct. 10 și 12.” 11. Punctul 56 se modifică și va avea următorul cuprins: „56. în cazul în care livrarea bunului imobil prin dare în plată este taxabilă, conform art. 141 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, TVA se colectează prin aplicarea cotei de taxă pe valoarea adăugată prevăzute la art. 140 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, la prețul stabilit potrivit art. 115 din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare.” 12. După punctul 56 se introduce un nou punct, punctul 56¹, cu următorul cuprins: „56¹. (1) în cazul unui debitor pentru care s-a deschis procedura insolvenței, pentru operațiunile taxabile prin efectul legii sau prin opțiune sunt aplicabile prevederile art. 160 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la măsurile de simplificare prevăzute pentru livrările de bunuri efectuate de aceste persoane, dacă organul fiscal care încheie procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile este înregistrat în scopuri de TVA, conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) Debitorul va emite factura fără taxă înscriind pe aceasta mențiunea «taxare inversă», va evidenția numai baza de impozitare în decontul prevăzut la art. 156² din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, la rândul «Livrări de bunuri și prestări de servicii scutite cu drept de deducere, cu excepția celor de la rd. 1—3 și operațiuni supuse măsurilor de simplificare» și, deoarece a emis factura fără taxa pe valoarea adăugată, nu va trece cu semnul minus la rândul «Regularizări taxă colectată» din decont, taxă aferentă operațiunii care trebuie menționată în procesul-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului imobil. (3 ) Taxa pe valoarea adăugată aferentă operațiunii de dare în plată supusă măsurilor de simplificare de taxă se include în prețul bunului imobil acceptat de debitor de la lit. e) din procesul- verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului imobil. (4 ) Organul fiscal competent va calcula taxa în factura primită de la debitor, va evidenția operațiunea în jurnalul pentru cumpărări și în decontul prevăzut de art. 156² din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă, și nu va trece taxa la rândul «Taxă dedusă conform art. 145 sau 147» din decont, deoarece nu este aferentă achizițiilor destinate realizării de operațiuni pentru care organul fiscal competent are drept de deducere conform art. 145 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, fiind bunuri imobile trecute în proprietatea publică a statului care se dau în administrare instituției solicitante și pentru care nu se colectează taxa pe valoarea adăugată.” 13. Anexa nr. 5 la procedură se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 5 ianuarie 2010. Nr. 20. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 15 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Direcția Generală a Finanțelor Publice a Județului............./ Direcția Regională pentru Accize și Operațiuni Vamale........../ Administrația Finanțelor Publice..............................., str.......................nr........., localitatea............... Dosar de executare nr....................../..................... Nr.......................din..................................... ANEXĂ (Anexa nr. 5 la procedură) PROCES-VERBAL pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile — model — încheiat astăzi...................luna........anul .....în temeiul art. 175 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Pentru stingerea creanțelor fiscale¹) față de debitorul (persoană juridică)²)............................................................... din localitatea.............................................................................................................................str.nr., cod de identificare fiscală³)., astfel cum au fost specificate în evidența pe plătitori/titlurile executorii⁴)..............................., emise de..................... în sumă totală de..........................lei, din care rămase de recuperat⁵): întrucât debitorul nu a plătit la termenele stabilite obligațiile fiscale prevăzute mai sus, la cererea acestuia se efectuează trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile⁶). a) Date privind identificarea bunurilor imobile (clădire și/sau teren): b) Descriere sumară: c) Documente care atestă dreptul de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile: d) Valoarea bunului imobil pentru care s-a decis trecerea în proprietatea publică a statului este de...........lei, plus TVA în sumă de..................lei, după caz. e) Prețul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv TVA):.............lei. f) Suma totală a obligațiilor fiscale:............lei, din care: —...........................lei, reprezentând TVA colectată, aferentă operațiunii de transfer al proprietății bunului imobil prin dare în plată, în conformitate cu art. 126 alin. (1), art. 141 alin. (2) lit. f) și alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; —...........................lei, reprezentând obligații fiscale actualizate pentru care se solicită stingerea prin dare în plată. g) Diferența, din care: — obligații fiscale rămase de recuperat [f)—e)]................lei; — suma rămasă în plus, care urmează a fi regularizată conform dispozițiilor legale în vigoare [e)—f)]:...........lei. Documentele din care rezultă că bunurile imobile sunt libere de orice sarcini (din evidențele Biroului de carte funciară): Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr..............din data de.............a comisiei din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, în........................................................................exemplare. Conform art. 155 și 156 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, debitorul are obligația să emită factura și să evidențieze în evidența proprie operațiunea de livrare a bunului imobil, inclusiv TVA colectată aferentă. TVA colectată pentru livrarea bunului imobil prin trecerea acestuia în proprietatea publică a statului se evidențiază la rândul de regularizări din decontul de TVA prevăzut la art. 156² din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, cu semnul minus, pe baza acestui proces-verbal. în cazul în care pentru debitor s-a deschis procedura de insolvență conform Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările ulterioare, și organul fiscal competent cu care se încheie procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a bunurilor imobile este înregistrat în scopuri de TVA, conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, pentru operațiunile taxabile prin efectul legii sau prin opțiune trebuie să se aplice prevederile art. 160 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal referitoare la măsurile de simplificare de taxă pe valoarea adăugată, ce se realizează conform pct. 56¹ din procedură, și prin includerea taxei pe valoarea adăugată aferentă operațiunii în prețul bunului imobil acceptat de debitor, menționat de la lit. e) din prezentul proces-verbal. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 17/11.1.2010 în conformitate cu prevederile art. 175 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prezentul proces-verbal constituie titlu de proprietate. împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestație la organul fiscal emitent, în termen de 30 de zile de la comunicare, sub sancțiunea decăderii, în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Deciziile emise de organul fiscal în soluționarea contestației pot fi atacate la instanța judecătorească de contencios administrativ competentă. Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, când se acceptă informațiile prezentate de contribuabil, pe care acesta le-a dat într-o declarație sau într-o cerere, nu este obligatorie audierea contribuabilului. Conducătorul organului fiscal, Debitor, (Semnătura) (Semnătura) L.S. Executor fiscal, Nume................... Prenume................ Semnătura.............. MFP—ANAF cod 14.13.37.99 1. Denumire: Proces-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile 2. Cod: 14.13.37.99 3. Format: A4/t2 4. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe, în blocuri de 150 de file. 5. Se difuzează: gratuit. 6. Se utilizează: în baza art. 175 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. 7. Se întocmește, de regulă, în 4 exemplare de organul fiscal. în cazul în care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Finanțelor Publice a decis trecerea în proprietatea publică a statului urmează a fi preluate în administrare de mai multe instituții publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmește câte un proces-verbal de trecere în proprietatea publică a statului. 8. Circulă: — un exemplar la debitor; — câte un exemplar la instituția publică solicitantă; — un exemplar la biroul oficiului de cadastru și publicitate imobiliară. 9. Se arhivează: un exemplar la dosarul fiscal/de executare. ¹) Impozite, taxe, contribuții sociale, amenzi și alte sume, precum și accesoriile acestora, gestionate și administrate de Ministerul Finanțelor Publice — Agenția Națională de Administrare Fiscală și unitățile sale teritoriale, cu excepția creanțelor fiscale cu reținere la sursă și a accesoriilor aferente acestora. 2) Nume, prenume/denumire. ³) Se va completa: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz. 4) în cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numărul și data emiterii. ⁵) Se înscriu sumele rămase de recuperat pe tipuri de impozite, taxe, contribuții sociale, amenzi și alte sume, precum și accesoriile acestora, gestionate și administrate de Ministerul Finanțelor Publice — Agenția Națională de Administrare Fiscală și unitățile sale teritoriale, inclusiv cheltuielile de executare, actualizate. 6) în cazul în care bunurile imobile sunt sechestrate, se va indica Procesul-verbal de sechestru pentru bunuri imobile nr..din............, întocmit de................., care se va anexa la prezentul proces-verbal. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 436671 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17/11.1.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495