MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 5 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 5 ianuarie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.491 din 10 noiembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal........ 2-3 Decizia nr. 1.578 din 19 noiembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali ..................................................... 3^4 Decizia nr. 1.615 din 26 noiembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 58 alin. (3) și art. 59 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996 ...................................... 5-6 Decizia nr. 1.634 din 3 decembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție .... 6-7 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1.628/2009. — Hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiții din județele lași și Suceava, în cadrul proiectului „Programul de incluziune socială”, investiții finanțate în conformitate cu prevederile Acordului de împrumut nr. 4.825 RO încheiat între România și BIRD și ratificat prin Legea nr. 40/2007, împrumut acordat Guvernului României de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) și din cofinanțare de către Guvernul României.........................’.... 8 Nr. Pagina DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 1. — Decizie privind transferul, în interesul serviciului, al doamnei Âdriana Donțu din funcția publică de inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcția publică de director executiv în cadrul Instituției Prefectului Județului Brașov.......................................................... 9 2. — Decizie privind eliberarea domnului loan Hidegcuti din funcția publică de secretar general al Ministerului întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri ...................................................... 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 1.645/1.136/2009. — Ordin al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2009................. 10-13 1.647/1.137/2009.— Ordin al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 698/636/2009 pentru aprobarea machetelor de raportare fără regim special a indicatorilor specifici și a Metodologiei transmiterii rapoartelor aferente programelor/subprogramelor naționale de sănătate cu scop curativ............................ 14-16 ★ Rectificări ........................................................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.491 din 10 noiembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal Acsinte Gaspar Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Petre Lăzăroiu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Marinela Mincă Ioana Marilena Chiorean — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, excepție ridicată de George Căluian în Dosarul nr. 14.386/212/2007 al Curții de Apel Constanța — Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, ca devenită inadmisibilă, deoarece Legea nr. 301/2004 a fost abrogată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin Decizia penală nr. 227/P din 22 aprilie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 14.386/212/2007, Curtea de Apel Constanța — Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie — admițând recursul împotriva încheierii din 4 februarie 2009 a Tribunalului Constanța, prin care acesta a respins cererea de sesizare a Curții Constituționale — a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, excepție ridicată de George Căluian într-o cauză penală. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că dispozițiile de lege criticate sunt neconstituționale, deoarece, prin amânarea aplicării noului Cod penal, Guvernul s-a substituit în mod neconstituțional Parlamentului, iar aceasta a avut ca efect imposibilitatea aplicării legii mai favorabile în procesele aflate pe rol la data intrării în vigoare a actului normativ atacat. Curtea de Apel Constanța — Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie și-a exprimat opinia în sensul că dispozițiile de lege criticate sunt constituționale, deoarece Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 73/2008 a fost aprobată prin Legea nr. 10/2009. Potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că excepția de neconstitu- ționalitate este inadmisibilă, deoarece Legea nr. 301/2004 a fost abrogată. Președinții celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat Curții Constituționale punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și dispozițiile Legii nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 12 iunie 2008, aprobată prin Legea nr. 10/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 20 februarie 2009, având următorul cuprins: „Articol unic Termenul prevăzut la art. 512 din Legea nr. 301/2004 — Codul penal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 575 din 29 iunie 2004, cu modificările ulterioare, și la art. 97 alin. (1) din Legea nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 din 1 iulie 2004, cu modificările ulterioare, se prorogă la data de 1 septembrie 2009. ” Legea nr. 301/2004 — Codul penal, cu modificările ulterioare, a fost abrogată expres, în întregime, prin dispozițiile art. 446 alin. (2) din Legea nr. 286/2009 — Codul penal din 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 24 iulie 2009, dispoziții care au intrat în vigoare la 4 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Autorul excepției de neconstituționalitate susține că prevederile de lege criticate încalcă dispozițiile constituționale cuprinse în art. 1 alin. (4), art. 73 alin. (3) lit. h) si art. 115 alin. (4) Și (6). MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 3 Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că, potrivit dispozițiilor criticate din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 73/2008, termenul prevăzut la art. 512 din Legea nr. 301/2004 — Codul penal se prorogă la data de 1 septembrie 2009. Ulterior sesizării Curții Constituționale prin Decizia penală nr. 227/P din 22 aprilie 2009, Legea nr. 301/2004 — Codul penal, la care face referire ordonanța de urgență criticată, a fost abrogată expres, în întregime, prin dispozițiile art. 446 alin. (2) din Legea nr. 286/2009 — Codul penal din 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 24 iulie 2009. Având în vedere acestea, Curtea constată că prorogarea prevăzută de dispozițiile de lege criticate a rămas fără obiect și, prin urmare, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 va fi respinsă ca devenită inadmisibilă. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca devenită inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, excepție ridicată de George Căluian în Dosarul nr. 14.386/212/2007 al Curții de Apel Constanța — Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 10 noiembrie 2009. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Ioana Marilena Chiorean CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.578 din 19 noiembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali loan Vida — președinte Nicolae Cochinescu —judecător Aspazia Cojocaru —judecător Acsinte Gaspar —judecător Petre Lăzăroiu —judecător Ion Predescu —judecător Puskăs Valentin Zoltân —judecător Tudorel Toader —judecător Augustin Zegrean —judecător Carmen-Cătălina Gliga — procuror Claudia-Margareta Krupenschi — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, excepție ridicată de Eremia Breșneni în Dosarul nr. 699/115/2009 al Tribunalului Caraș-Severin — Secția contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal răspunde partea Consiliul Local Reșița, prin consilier juridic Cristina Simona David, cu delegație depusă la dosar, lipsind celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Magistratul-asistent informează Curtea asupra faptului că autorul excepției a transmis la dosarul cauzei note scrise prin care solicită admiterea excepției de neconstituționalitate. Totodată, părțile Consiliul Local Reșița și Partidul Noua Generație—Creștin Democrat — Filiala Județeană Caraș- Severin au formulat concluzii scrise prin care solicită respingerea excepției de neconstituționalitate. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul părții prezente, care solicită respingerea excepției de neconstituționalitate, indicând decizii ale Curții Constituționale de respingere a unor excepții având același obiect și aceeași motivare. Reprezentantul Ministerului Public pentru concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, arătând că instanța de contencios constituțional s-a pronunțat în numeroase rânduri în sensul constituționalității dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 12 mai 2009, pronunțată în Dosarul nr. 699/115/2009, Tribunalul Caraș-Severin — Secția contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de Eremia Breșneni într-o cauză având ca obiect soluționarea unei acțiuni privind anularea unui act administrativ emis de Consiliul Local al Municipiului Reșița. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia arată că dispozițiile legale criticate contravin prevederilor art. 8 alin. (2), art. 16 alin. (1) și ale art. 53 din Constituție, dar și art. 8 alin. (6) din Legea partidelor politice nr. 14/2003. Aceasta, deoarece prin reglementarea art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004, legiuitorul „a urmărit de fapt să elimine traseismul politic, nu să ofere partidelor politice o modalitate foarte eficientă de a suprima orice diversitate de opinie în rândurile membrilor de partid care sunt și consilieri locali și de a asigura, astfel, un vot al acestora, într-un mod nedemocratic.” Prin urmare, autorul excepției apreciază că textul de lege criticat ar trebui să prevadă încetarea de drept a calității de consilier local, înainte de expirarea duratei normale a mandatului ca urmare a pierderii calității de membru al partidului politic sau al organizației minorităților naționale pe a cărei listă a fost ales, dar numai în cazul demisiei din partid a respectivului consilier. Tribunalul Caras-Severin — Secția contencios administrativ și fiscal opinează în sensul netemeiniciei excepției de neconstituționalitate. Potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate ridicată. Avocatul Poporului, în punctul său de vedere, apreciază că dispozițiile art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali sunt constituționale, astfel cum a statuat Curtea Constituțională în jurisprudența sa în materie, de exemplu deciziile nr. 915/2007, nr. 779/2008 și nr. 921/2009. Președinții celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 912 din 7 octombrie 2004, astfel cum au fost completate prin art. I pct. 3 din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 27 iunie 2006. Textul legal criticat are următorul cuprins: Art. 9 alin. (2) lit. h¹): „(2) Calitatea de consilier local sau de consilier județean încetează de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului, în următoarele cazuri: (...) h¹) pierderea calității de membru al partidului politic sau al organizației minorităților naționale pe a cărei listă a fost ales.” Textele constituționale invocate sunt cele ale art. 8 alin. (2) sub aspectul constituirii și rolului partidelor politice, art. 16 alin. (1) potrivit cărora cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări și ale art. 53 — Restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Analizând excepția de neconstituționalitate, Curtea Constituțională constată că dispozițiile art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali au mai fost examinate în cadrul controlului de constituționalitate. Prin Decizia nr. 273 din 24 februarie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 13 aprilie 2009, Curtea a constatat, pentru argumentele acolo reținute, că textul de lege criticat nu contravine normelor constituționale invocate și în prezenta cauză. în lipsa unor elemente noi față de cele analizate prin decizia menționată, și pentru identitate de rațiune, aceeași soluție de respingere a excepției se impune și în prezenta cauză. Cât privește invocarea dispozițiilor art. 8 alin. (6) din Legea partidelor politice nr. 14/2003 în cuprinsul motivării excepției de neconstituționalitate, Curtea constată că aceasta nu poate fi primită, deoarece controlul de constituționalitate se raportează exclusiv la norme constituționale sau convenționale, și nu aparținând unor legi infraconstituționale. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. h¹) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, excepție ridicată de Eremia Breșneni în Dosarul nr. 699/115/2009 al Tribunalului Caraș-Severin — Secția contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 noiembrie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Claudia-Margareta Krupenschi 5 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.615 din 26 noiembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 58 alin. (3) și art. 59 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996 loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Antonia Constantin Ingrid Alina Tudora — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 58 alin. (3) și art. 59 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, excepție ridicată de loan Hanga în Dosarul nr. 277/35/CA/2009 al Curții de Apel Oradea — Secția comercială și de contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Magistratul-asistent referă asupra cauzei și arată că, la dosar, au fost depuse note scrise, atât de către autor, care solicită admiterea excepției de neconstituționalitate formulată, cât și de către partea Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), care solicită respingerea excepției. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, ca fiind inadmisibilă, întrucât criticile formulate de autor relevă aspecte legate de modul de aplicare și interpretare a dispozițiilor legale contestate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 1 iunie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 277/35/CA/2009, Curtea de Apel Oradea — Secția comercială și de contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 58 alin. (3) și art. 59 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, excepție ridicată de loan Hanga cu ocazia soluționării unei acțiuni în contencios administrativ având ca obiect o acțiune în constatare. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia consideră că reglementarea cuprinsă în art. 58 alin. (3) este neconstituțională, deoarece creează pentru instanțe o stare de ambiguitate, înțelegându-se prin aceasta o excepție de la dispozițiile art. 58 alin. (1), interpretare greșită, deoarece nu se ține cont de semnele de punctuație din textul legal. Apreciază că din cauza redactării trunchiate a art. 58 alin. (3) s-a creat posibilitatea inginerilor topografi să efectueze măsurători cadastrale pe banii proprietarilor de terenuri, contrar dispozițiilor art. 11 pct. 7 și art. 8 pct. 15 din Legea nr. 7/1996, prin aceasta încălcându-se prevederile art. 16 din Constituție. în ceea ce privește neconstituționalitatea art. 59 din Legea nr. 7/1996, autorul excepției susține că aceasta rezidă tocmai în faptul că, datorită ambiguității redactării, cei care aplică legea au ajuns la concluzia că este vorba de noile cărți funciare și nu de cele vechi. în acest context, consideră că voința legiuitorului trebuie interpretată folosind regulile de interpretare ale convențiilor prevăzute de art. 879, art. 978, art. 982 și art. 985 din Codul civil. Curtea de Apel Oradea — Secția comercială și de contencios administrativ și fiscal și-a exprimat opinia, în sensul că excepția este neîntemeiată. în acest context, arată că, în principal, criticile autorului excepției se referă la ambiguitatea reglementării contestate, precum și la modul de aplicare al acesteia, ceea ce excedează controlului de constituționalitate. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, notele scrise depuse la dosar, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl reprezintă dispozițiile art. 58 alin. (3) și art. 59 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată în temeiul art. II al titlului XII din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 3 martie 2006. Dispozițiile de lege criticate au următorul conținut: Art. 58 alin. (3): „în cazul înscrierii unei construcții, a dezmembrării sau alipirii unui corp funciar înscris într-o carte funciară întocmită în baza Decretului-lege nr. 115/1938, precum și pentru înscrierea imobilelor dobândite în temeiul legilor funciare, pentru imobilul desprins se va deschide o nouă carte funciară, potrivit prevederilor prezentei legi.;” Art. 59. —„Actele și faptele juridice privind imobilele situate pe un teritoriu administrativ, pentru care nu s-au definitivat documentele cadastrului general, se vor înscrie în câte o carte funciară. în aceleași condiții, se vor înscrie și titlurile de proprietate emise în temeiul legilor funciare. La cererea de înscriere se va atașa documentația cadastrală la care se referă înscrierea, întocmită de o persoană fizică sau juridică autorizată de Agenția Națională sau de oficiile teritoriale, după caz. Conținutul documentației cadastrale si modul de întocmire al acesteia se stabilesc de către Agenția Națională. ” Prevederile constituționale pretins încălcate de dispozițiile art. 58 alin. (3) și art. 59 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996 sunt cele ale art. 16 privind egalitatea în drepturi. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că autorul acesteia invocă neconstituționalitatea dispozițiilor de lege criticate din perspectiva unei deficiențe de reglementare, precum și a modului de aplicare al acestora, or, potrivit dispozițiilor art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, „Curtea Constituțională se pronunță numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului”. Astfel, controlul de constituționalitate se efectuează numai prin raportare la prevederile și principiile Constituției, coordonarea, formularea și explicarea legislației în vigoare fiind de competența autorității legiuitoare. Așa fiind, excepția de neconstituționalitate, astfel cum a fost formulată, este inadmisibilă. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 58 alin. (3) și art. 59 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, excepție ridicată de loan Hanga în Dosarul nr. 277/35/CA/2009 al Curții de Apel Oradea — Secția comercială și de contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 26 noiembrie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Ingrid Alina Tudora CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.634 din 3 decembrie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Marinela Mincă Afrodita Laura Tutunaru — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție ridicată de Anton Paul Păcuraru în Dosarul nr. 10.753/1/2008 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală, de Dan llie Morega în Dosarul nr. 15.712/318/2007 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală, de Mihai Gabriel Misir în Dosarul nr. 3.030/299/2009 al Judecătoriei Sectorului 1 București, de Mugurel Blendea, Liliana Carmen Covrescu, Viorel Dinescu, Maricica Ghețu, Dan Grecu, Gabriel lancu, Cristian Valeriu llieși, Ion Istvan, Georgeta Luca, Marian Micu, Mircea Mocanu, Viorel Gigi Neagoe, Dan Pascu, Tudora Pădurean, Niculina Tătaru, Marilena Toma, Georgeta Tomescu, Marian Tudorache, Mariana Țigău și Lucian Zgorecea în Dosarul nr. 6.327/114/2007 al Tribunalului Buzău - Secția penală, de loan Adrian Boilă în Dosarul nr. 719./43/2007 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală și de Petre Ciobotea în Dosarul nr. 1.254/63/2006 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. Dezbaterile au avut loc la 26 noiembrie 2009 și au fost consemnate în încheierea emisă la acea dată, când Curtea având nevoie de timp pentru a delibera a amânat pronunțarea pentru data de 3 decembrie 2009. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, constată următoarele: Prin încheierile din 20 mai 2009, 11 mai 2009, 3 iunie 2009, 4 iunie 2009 si 26 iunie 2009, pronunțate în dosarele nr. 10.753/1/2008, nr. 15.712/318/2007, nr.’3.030/299/2009, nr. 6.327/114/2007, nr. 719./43/2007 și nr. 1.254/63/2006, înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală, Judecătoria Sectorului 1 București și Tribunalul Buzău — Secția penală au sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 7 completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție. Excepția a fost ridicată, în dosarele de mai sus, de Anton Paul Păcuraru, Dan llie Morega, Mihai Gabriel Misir, Mugurel Blendea, Liliana Carmen Covrescu, Viorel Dinescu, Maricica Ghețu, Dan Grecu, Gabriel lancu, Cristian Valeriu llieși, Ion Istvan, Georgeta Luca, Marian Micu, Mircea Mocanu, Viorel Gigi Neagoe, Dan Pascu, Tudora Pădurean, Niculina Tătaru, Marilena Toma, Georgeta Tomescu, Marian Tudorache, Mariana Țigău, Lucian Zgorecea, loan Adrian Boilă și de Petre Ciobotea. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin că dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 contravin prevederilor constituționale ale art. 73 alin. (1) referitoare la categoriile de legi adoptate de Parlament și ale art. 115 alin. (4) și (6) referitoare la situațiile extraordinare care impun adoptarea unei ordonanțe de urgență și domeniul de reglementare a acestora. înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală opinează că excepția de neconstituționalitate este întemeiată sub aspectul înfrângerii prevederilor art. 115 alin. (6) din Legea fundamentală, deoarece actul normativ criticat afectează regimul instituțiilor fundamentale ale statului. Judecătoria Sectorului 1 București opinează că excepția de neconstituționalitate este întemeiată sub aspectul înfrângerii prevederilor art. 115 alin. (6) din Legea fundamentală, deoarece actul normativ criticat afectează regimul instituțiilor fundamentale ale statului. Tribunalul Buzău — Secția penală opinează că excepția de neconstituționalitate este întemeiată sub aspectul înfrângerii prevederilor art. 115 alin. (6) din Legea fundamentală, deoarece actul normativ criticat afectează regimul instituțiilor fundamentale ale statului. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că excepția de neconstituționalitate este nefondată. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul- raportor, susținerile părților, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 899 din 7 octombrie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 54/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 13 martie 2006. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că problema supusă controlului a fost examinată cu prilejul pronunțării Deciziei nr. 377 din 25 martie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 30 aprilie 2008, când a respins ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. I pct. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 134/2005, reținând că actul normativ contestat a fost aprobat prin Legea nr. 54/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 13 martie 2006. Prin urmare, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 134/2005 „a devenit, ca efect al aprobării, act cu caracter de lege, chiar dacă din rațiuni de tehnică legislativă, alături de datele legii de aprobare, conservă și elementele de identificare atribuite la adoptarea sa de către Guvern. [...] în plus, Legea nr. 54/2006 a fost adoptată de Parlamentul României, ca unică autoritate legiuitoare a țării, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României”. Deoarece până în prezent nu au intervenit elemente noi de natură să determine schimbarea acestei jurisprudențe, considerentele deciziei mai sus menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție ridicată de Anton Paul Păcuraru în Dosarul nr. 10.753/1/2008 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală, de Dan llie Morega în Dosarul nr. 15.712/318/2007 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală, de Mihai Gabriel Misir în Dosarul nr. 3.030/299/2009 al Judecătoriei Sectorului 1 București, de Mugurel Blendea, Liliana Carmen Covrescu, Viorel Dinescu, Maricica Ghețu, Dan Grecu, Gabriel lancu, Cristian Valeriu llieși, Ion Istvan, Georgeta Luca, Marian Micu, Mircea Mocanu, Viorel Gigi Neagoe, Dan Pascu, Tudora Pădurean, Niculina Tătaru, Marilena Toma, Georgeta Tomescu, Marian Tudorache, Mariana Țigău și Lucian Zgorecea în Dosarul nr. 6.327/114/2007 al Tribunalului Buzău — Secția penală, de loan Adrian Boilă în Dosarul nr. 719./43/2007 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală și de Petre Ciobotea în Dosarul nr. 1.254/63/2006 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 3 decembrie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Afrodita Laura Tutunaru 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiții din județele lași și Suceava, în cadrul proiectului „Programul de incluziune socială”, investiții finanțate în conformitate cu prevederile Acordului de împrumut nr. 4.825 RO încheiat între România și BIRD și ratificat prin Legea nr. 40/2007, împrumut acordat Guvernului României de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) și din cofinanțare de către Guvernul României în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă Lista obiectivelor de investiții din cadrul proiectului „Programul de incluziune socială”, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) Se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru obiectivele de investiții prevăzute la alin. (1), potrivit anexelor nr. 2.1—2.4*), care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Finanțarea obiectivelor de investiții prevăzute în anexa nr. 1 se asigură din împrumutul acordat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) Guvernului României, potrivit Legii nr. 40/2007 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, destinat finanțării Proiectului privind incluziunea socială, semnat la București la 4 iulie 2006, cu completările ulterioare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și de la bugetele locale, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 29 decembrie 2009. Nr. 1.628. *) Anexele nr. 2.1—2.4 sunt clasificate potrivit legii și se comunică numai instituțiilor interesate. ANEXA Nr. 1 LISTA obiectivelor de investiții în cadrul proiectului „Programul de incluziune socială” 1. Centru social cu destinație multifuncțională Gura Humorului — str. Sf. Mihail nr. 29, municipiul Gura Humorului, județul Suceava 2. Centru social cu destinație multifuncțională pentru tinerii care părăsesc sistemul de protecție, amplasament în bd. C. A. Rosetti nr. 11—15, municipiul lași, județul lași 3. Centru social cu destinație multifuncțională pentru tinerii care părăsesc sistemul de protecție, amplasament în bd. C. A. Rosetti nr. 18, municipiul lași, județul lași 4. Centru social cu destinație multifuncțională pentru tinerii care părăsesc sistemul de protecție, amplasament în str. Vasile Lupu nr. 80, municipiul lași, județul lași MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 9 DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMU L-MINISTRU DECIZIE privind transferul, în interesul serviciului, al doamnei Adriana Donțu din funcția publică de inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcția publică de director executiv în cadrul Instituției Prefectului Județului Brașov Având în vedere solicitarea Instituției Prefectului Județului Brașov, formulată prin Adresa nr. 19.939 din 23 decembrie 2009 privind transferul, în interesul serviciului, al doamnei Adriana Donțu din funcția publică de inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcția publică de director executiv în cadrul Instituției Prefectului Județului Brașov, precum și acordul scris al doamnei Adriana Donțu cu privire la acest transfer, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 90 alin. (1) lit. a) și alin. (2)—(4) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Doamna Adriana Donțu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, se transferă, în interesul serviciului, în funcția publică de director executiv în cadrul Instituției Prefectului Județului Brașov. Art. 2. — Numirea în funcția publică de director executiv în cadrul Instituției Prefectului Județului Brașov se face prin ordin al prefectului județului Brașov. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 4 ianuarie 2010. Nr. 1. GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind eliberarea domnului loan Hidegcuti din funcția publică de secretar general al Ministerului întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri Având în vedere prevederile art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 12 lit. b), al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 99 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul loan Hidegcuti se eliberează din funcția publică de secretar general al Ministerului întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri, organ de specialitate al administrației publice centrale care se desființează, prin preluarea activității de comerț, întreprinderi mici și mijlocii și mediu de afaceri, precum și a structurilor specializate în aceste domenii de către Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri. Art. 2. — în termenul de preaviz de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri va face aplicarea dispozițiilor art. 99 alin. (6) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 4 ianuarie 2010. Nr. 2. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL SĂNĂTĂȚII CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 1.645 din 30 decembrie 2009 Nr. 1.136 din 30 decembrie 2009 ORDIN privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2009 Văzând referatele de aprobare nr. CSA 54 din 30 decembrie 2009 al Direcției generale de sănătate publică, asistență medicală și programe din cadrul Ministerului Sănătății și nr. DG 3.324 din 29 decembrie 2009 al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, ’ având în vedere prevederile art. 48 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naționale de sănătate în anul 2009, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006,’ cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății si președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 și 211 bis din 1 aprilie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La anexa nr. 1 secțiunea B „Programe naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ, finanțate din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate” litera A „Generalități”, articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 5. — Pentru realizarea obiectivelor și activităților cuprinse în cadrul unor programe naționale de sănătate, finanțate din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate organizează la nivel național proceduri de achiziție publică deschisă, cu respectarea legislației în domeniul achizițiilor publice. Modalitatea de contractare și decontare a produselor achiziționate se aprobă prin ordin al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Până la finalizarea procedurii de achiziție publică deschisă prin semnarea de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate a contractelor cu ofertanții desemnați câștigători, achiziția medicamentelor și/sau a materialelor sanitare se realizează la nivel local de unitățile sanitare cu paturi prin care se derulează programul, la un preț care nu poate depăși prețul de decontare aprobat prin ordin al ministrului sănătății.” 2. La anexa nr. 1 secțiunea B litera A, articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 6. — Sumele aferente programelor naționale de sănătate pentru care achiziția medicamentelor și/sau a materialelor sanitare nu se realizează prin licitație publică deschisă organizată la nivel național, precum și sumele aferente programelor naționale de sănătate pentru care achiziția medicamentelor și/sau a materialelor sanitare se realizează prin licitație publică deschisă organizată la nivel național până la finalizarea procedurii de achiziție publică deschisă se alocă unităților sanitare în baza contractelor încheiate, distinct, între casele de asigurări de sănătate și unitățile sanitare prin care se derulează programele, precum și între Casa Națională de Asigurări de Sănătate și furnizorii de servicii medicale de dializă, respectiv centrele-pilot și/sau alți furnizori privați de servicii medicale de hemodializă și dializă peritoneală, autorizați și evaluați.” 3. La anexa nr. 1 secțiunea B litera B „Finanțarea programelor”, articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 14. — Sumele aferente programelor sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurări de sănătate și unitățile sanitare/farmaciile cu circuit deschis prin care se derulează programele, între Casa Națională de Asigurări de Sănătate și furnizorii de servicii medicale de dializă, respectiv centrele-pilot și/sau alți furnizori privați de servicii medicale de hemodializă și dializă peritoneală, autorizați de Ministerul Sănătății pentru servicii de hemodializă: hemodializă convențională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line și pentru servicii de dializă peritoneală: continuă sau automată, precum și între Casa Națională de Asigurări de Sănătate și ofertanții desemnați câștigători ai procedurilor de achiziție publică organizate la nivel național, în condițiile legii.” 4. La anexa nr. 1 secțiunea B litera B, articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 16. — Contractele încheiate între Casa Națională de Asigurări de Sănătate și furnizorii de servicii medicale de dializă, respectiv centrele-pilot și/sau alți furnizori privați de servicii medicale de hemodializă și dializă peritoneală autorizați și evaluați în condițiile legii se realizează în limita numărului de bolnavi prevăzut în Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică și a fondurilor aprobate cu această destinație prin buget pentru anul 2009. în situația în care o unitate sanitară este inclusă în program pe parcursul derulării acestuia, contractul cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate se poate încheia numai prin preluarea bolnavilor existenți în program de la alte unități sanitare.” 5. La anexa nr. 1 secțiunea B litera C „Achiziția medicamentelor și/sau a materialelor sanitare specifice programelor”, articolul 21 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 21. — (1) Achiziția medicamentelor și a testelor de monitorizare a tratamentului pentru bolnavii HIV/SIDAcuprinși în Subprogramul de tratament și monitorizare a persoanelor MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 11 cu infecție HIV/SIDAși tratamentul postexpunere din cadrul Programului național de boli transmisibile se realizează prin licitație publică deschisă la nivel național organizată de Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate. (2) Ca urmare a licitației organizate de Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate la nivel național pentru achiziționarea produselor menționate la alin. (1), contractele de furnizare se încheie între Casa Națională de Asigurări de Sănătate și furnizorii adjudecați.” 6. La anexa nr. 2 litera A „Programe naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ, finanțate din bugetul Ministerului Sănătății”, tabelul se modifică și va avea următorul cuprins: „Mii lei Denumire program Buget de stat Venituri proprii Buget total Din care: transfer FNUASS I. PROGRAMELE NAȚIONALE PRIVIND BOLILE TRANSMISIBILE, din care: Credite de angajament 90.385 252.928 343.313 Credite bugetare 90.385 252.928 343.313 II. PROGRAMELE NAȚIONALE PRIVIND BOLILE NETRANSMISIBILE, din care: Credite de angajament 305.858 652.600 958.458 804.053 Credite bugetare 305.858 652.600 958.458 804.053 III. PROGRAMUL NATIONAL DE DEPISTARE PRECOCE ACTIVĂ A AFECȚIUNILOR ONCOLOGICE, din care: Credite de angajament 0 150 150 0 Credite bugetare 0 150 150 0 IV. PROGRAMUL NATIONAL DE PROMOVARE A SĂNĂTĂȚII Șl EDUCĂȚIE PENTRU SĂNĂTATE, din care: Credite de angajament 10.071 0 10.071 Credite bugetare 10.071 0 10.071 V. PROGRAMUL NATIONAL DE SĂNĂTATE A FEMEII SI COPILULUI, din care: Credite de angajament 26.649 8.387 35.036 Credite bugetare 26.649 8.387 35.036 VI. PROGRAMUL NAȚIONAL DE ADMINISTRAȚIE SANITARĂ, din care: Credite de angajament 200 2.300 2.500 Credite bugetare 200 2.300 2.500 VII. PROGRAMUL NAȚIONAL DE TRATAMENT ÎN STRĂINĂTATE, din care: Credite de angajament 23.036 23.036 Credite bugetare 23.036 23.036 VIII. PROGRAMUL PENTRU COMPENSAREA CU 90% A PREȚULUI DE REFERINȚĂ AL MEDICAMENTELOR, din care: Credite de angajament 0 75.000 75.000 75.000 Credite bugetare 0 75.000 75.000 75.000 IX. PROGRAMUL NATIONAL DE ASISTENTĂ MEDICALĂ COMUNITARĂ Șl ACȚIUNI PENTRU SĂNĂTATE, din care: Credite de angajament 20.354 823 21.177 Credite bugetare 20.354 823 21.177 X. PROGRAMUL NATIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A POPULAȚIEI ÎN ASISTENTA MEDICALĂ PRIMARĂ, din care: Credite de angajament 0 12.523 12.523 12.523 Credite bugetare 0 12.523 12.523 12.523 DATORII 2008 19.490 19.490 TOTAL PROGRAME NAȚIONALE DE SĂNĂTATE, din care: 496.043 1.004.711 1.500.754 891.576 Credite de angajament 496.043 1.004.711 1.500.754 891.576” Credite bugetare 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 7. La anexa nr. 2 litera A titlul I „Programele naționale privind bolile transmisibile” punctul 1 „Programul național de imunizare”, litera d), activitatea nr. 12 se modifică’și va avea următorul cuprins: „12. asigură achiziționarea pe plan local a vaccinului hepatitic B, vaccinului combinat rujeolă-rubeolă-oreion (ROR) și a vaccinului pentavalent DTPa-VPI-Hib pentru vaccinarea copiilor din grupele de vârstă eligibile, conform calendarului de vaccinare.” 8. La anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2 „Programul național de boli transmisibile (infecție HIV, tuberculoză, infecții cu transmitere sexuală și alte boli transmisibile prioritare)” subpunctul 2.5 „Subprogramul național de intervenție în pandemia de gripă”, litera e) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,e) Activități derulate la nivelul serviciilor/birourilor de epidemiologie din direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București: — achiziționarea, depozitarea și distribuirea produselor de substanțe dezinfectante și măști de protecție pentru personalul medico-sanitar, unități de învățământ și personalul din serviciile publice cu contact apropiat cu’un număr mare de persoane; — asigurarea preluării și, după caz, transportului vaccinurilor, medicamentelor antivirale, echipamentelor de protecție personală și substanțelor dezinfectante de la nivelul depozitului central, depozitării și distribuției acestor produse către furnizorii de servicii medicale; — asigurarea transportului probelor biologice către laboratoarele de specialitate pentru stabilirea diagnosticului etiologic; — asigurarea organizării și coordonării activităților de vaccinare a persoanelor eligibile la nivel județean.” 9. La anexa nr. 2 litera A titlul I punctul 2 subpunctul 2.5, „Natura cheltuielilor” se modifică și va avea următorul cuprins: „Natura cheltuielilor Capitolul «bunuri și servicii»: achiziționarea de medicamente antivirale, vaccin pandemic, seruri, echipamente de protecție personală și substanțe dezinfectante, precum și alte cheltuieli ocazionate’ de identificarea contacților, precum și pentru transportul probelor biologice către laboratoarele de specialitate și stabilirea diagnosticului etiologic Servicii: plata producției de vaccin gripal cu tulpina pandemică.” 10. La anexa nr. 2 litera A titlul II „Programele naționale privind bolile netransmisibile”, punctul 2 „Programul național de oncologie”, activitatea nr. 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „3) vaccinarea HPV a populației feminine eligibile din clasele a Vl-a și a VIl-a, realizată în cadrul unităților de învățământ preuniversitar și universitar, de către personalul medical responsabil de asigurarea asistenței medicale preventive la nivelul acestora, in perioada noiembrie—decembrie 2009;”. 11. La anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 2 se introduce o nouă activitate, activitatea nr. 4, cu următorul cuprins: „4) vaccinarea HPV a populației feminine eligibile cu vârsta cuprinsă între 12 și 24 de ani, realizată în cadrul unităților de învățământ preuniversitar și universitar, de către personalul medical responsabil de asigurarea asistenței medicale preventive la nivelul acestora, precum și prin cabinetele medicilor de familie.” 12. La anexa nr. 2 litera A titlul II punctul 2, indicatorii de evaluare se modifică după cum urmează: Indicatori de evaluare: 1. Indicatori fizici: — număr fete vaccinate: 11.500; — număr doze vaccin administrate: 14.000; — număr registre: 8. 2. Indicatori de eficiență: — cost mediu/fată vaccinată: 838,14 lei; — cost mediu/doză vaccin: 279,38 lei. 3. Indicatori de rezultat: — acoperirea vaccinală de 95—99% a cohortei de fete cu vârsta de 10 ani la care s-a administrat prima doză în anul 2008, în scopul prevenirii cancerului de col uterin.” 13. La anexa nr. 2 litera B „Programe naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ finanțate din bugetul Fondului național unic de asigurări de sănătate”, tabelul se modifică și va avea următorul cuprins: „Mii lei Denumire program Credite de angajament Credite bugetare Transferuri din bugetul an 2009 an 2009 Ministerului Sănătății I. PROGRAMUL NAȚIONAL CU SCOP CURATIV, 2.492.770,00 2.133.245,00 804.053,00 din care: Programul național de boli transmisibile, din care: 185.682 162.459 0,00 Subprogramul de tratament și monitorizare a persoanelor cu infecție 170.697 147.524 HIV/SIDAși tratamentul postexpunere Subprogramul de tratament al bolnavilor cu tuberculoză 14.985 14.935 Programul național de boli cardiovasculare 55.176 55.176 1.500,00 Programul național de oncologie 985.346 830.573 336.920 Programul național de boli neurologice 80.805 71.177 5.679 Programul național de diabet zaharat 516.270 397.567 378.520 Programul național de diagnostic și tratament pentru boli rare și 32.828 32.828 32.828 sepsis sever Programul național de boli endocrine 5.267,00 5.267 Programul național de ortopedie 30.872 30.872 Programul național de transplant de organe, țesuturi și celule de 53.096 53.096 48.606 origine umană Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu 546.882 493.687 insuficiență renală cronică Programul național terapie intensivă a insuficienței hepatice 544,00 544,00 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 13 „Mii lei Denumire program Credite de angajament Credite bugetare Transferuri din bugetul an 2009 an 2009 Ministerului Sănătății II. PROGRAMUL NATIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE 12.523,00 12.523,00 12.523,00 SĂNĂTATE A POPULAȚIEI ÎN ASISTENTA MEDICALĂ PRIMARĂ , J III. PROGRAMELE NAȚIONALE DE SĂNĂTATE PROFILACTICE J 0,00 0,00 0,00 1. Programul național de prevenție a bolilor cardiovasculare 0,00 0,00 0,00 1.1. Subprogramul de screening pentru identificarea pacienților cu factori de risc cardiovasculari 2. Programul național de depistare precoce activă a afecțiunilor 0,00 0,00 0,00 oncologice, din care: 2.1. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activă a cancerului de col uterin 2.2. Subprogramul de screening pentru depistarea precoce activă a cancerului mamar IV. PROGRAMUL PENTRU COMPENSAREA CU 90% 75.000,00 75.000,00 75.000,00 A PREȚULUI DE REFERINȚĂ AL MEDICAMENTELOR > > TOTAL: 2.580.293,00 2.220.768,00 891.576,00 Sumele prevăzute la «Programul pentru compensarea cu 90% a prețului de referință al medicamentelor»” și la «Programele naționale de sănătate profilactice» sunt cuprinse în Legea bugetului la anexa nr. 10/06 «Program național privind asigurarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de sănătate»”. 14. La anexa nr. 2 litera B titlul „Structura”, după punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 11, cu următorul cuprins: „11. Programul național de terapie intensivă a insuficienței hepatice”. 15. La anexa nr. 2 litera B punctul 4 „Programul național de boli neurologice” litera a) „Subprogramul de tratament al sclerozei multiple” subtitlul „Indicatori de evaluare”, litera b) „indicatori de eficiență” se modifică și va avea următorul cuprins: „— cost mediu/bolnav cu scleroză multiplă tratat/an — 34.600,1 lei”. 16. La anexa nr. 2 litera B, după punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 11, cu următorul cuprins: „11 . Programul național de terapie intensivă a insuficienței hepatice. Activități: — asigurarea în spital a medicamentelor și materialelor sanitare specifice epurării extrahepatice Criterii de eligibilitate: — pacienți cu insuficiență hepatică de etiologie virală, toxic- medicamentoasă, metabolică (Boala Wilson), cu encefalopatie hepatică, tulburări de coagulare majore, pregătirea unor pacienți în pretransplant de ficat sau a celor ce necesită retransplant de ficat. Indicatori de evaluare: a) indicatori fizici: — număr de pacienți tratați prin epurare extrahepatică — 8; b) indicatori de eficiență: — cost mediu/bolnav tratat prin epurare extrahepatică/an = 68.000 lei. Natura cheltuielilor subprogramului: — cheltuieli pentru medicamente și materiale sanitare specifice epurării extrahepatice Unități care derulează programul: — Institutul Clinic de Boli Digestive și Transplant Hepatic Fundeni — Secția de anestezie și terapie intensivă.” 17. La anexa nr. 3A, articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: „ART. 13 Contractul se reziliază de plin drept, printr-o notificare scrisă a casei de asigurări de sănătate, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data constatării neîndeplinirii obligațiilor prevăzute la art. 5 pct. 1, 5 și 8.” Art. II. — (1) Pentru asigurarea continuității tratamentului bolnavilor cuprinși în programele naționale de sănătate se prelungește aplicabilitatea Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2009, cu modificările și completările ulterioare, pentru trimestrul I al anului 2010. (2) Sumele alocate din bugetul Ministerului Sănătății și din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate în trimestrul I al anului 2010 pentru finanțarea programelor naționale de sănătate se stabilesc la nivelul mediilor lunare ale prevederilor anului 2009. (3) Cheltuielile angajate în cadrul programelor naționale de sănătate din creditele de angajament aprobate în bugetul anului 2009 se plătesc din creditele bugetare aprobate în anul 2010 pentru programele naționale de sănătate. Art. III. — Direcțiile de specialitate din Ministerul Sănătății, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, direcțiile de sănătate publică, casele de asigurări de sănătate, furnizorii de servicii medicale, farmaciile cu circuit deschis care derulează programe de sănătate, precum și instituțiile publice nominalizate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. IV. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Nicolae Lucian Dută > 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 1.647 din 30 decembrie 2009 CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 1.137 din 30 decembrie 2009 ORDIN privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 698/636/2009 pentru aprobarea machetelor de raportare fără regim special a indicatorilor specifici și a Metodologiei transmiterii rapoartelor aferente programelor/subprogramelor naționale de sănătate cu scop curativ Având în vedere: — Referatul de aprobare nr. C.S.A. 63/2009 al Ministerului Sănătății și nr. D.G. 3.322/2009 al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate; — titlul II din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naționale de sănătate în anul 2009, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2009, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 698/636/2009 pentru aprobarea machetelor de raportare fără regim special a indicatorilor specifici și a Metodologiei transmiterii rapoartelor aferente programelor/subprogramelor naționale de sănătate cu scop curativ, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 1 iulie 2009, se modifică și se completează după cum urmează: 1. în anexa nr. 1, tabelele 10.1 și 10.2 se modifică potrivit anexei 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Ministrul sănătății, Cseke Attila 2. în anexa nr. 2, tabelele 10.1, 10.2 si 10.3 se modifică potrivit anexei 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Direcțiile de specialitate din cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate, unitățile sanitare nominalizate de Ministerul Sănătății să deruleze programe/subprograme naționale de sănătate cu scop curativ, precum și centrele-pilot și alți furnizori privați de servicii medicale de dializă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Nicolae Lucian Dută » ANEXA Nr. 1 UNITATEA SANITARĂ:...................... 10. Program P10: programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică Raportare pentru............. [Se completează luna sau perioada de raportare conform Ordinului ministrului sănătății si al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 (1.01—31.03.2009, 1.01—30.06.2009, 1.01—30.09.2009, respectiv 1.01—31.12.2009)] TABEL 10.1 — SITUAȚIA BOLNAVILOR PE TIPURI DE DIALIZĂ Șl ACHELTUIELILOR AFERENTE (LEI)ÎN SECTORUL PUBLIC Nr. bolnavi dializați Nr. ședințe Nr. ședințe Cheltuieli pentru dializa bolnavilor cu: Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă hemodializă hemodiafiltrare Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă Cheltuieli totale convențională intermitentă peritoneală peritoneală Total convențională intermitentă convențională intermitentă peritoneală peritoneală on-line continuă automată on-line on-line continuă automată C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12=C8+...+C11 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 15 UNITATEA SANITARĂ:....................... 10. Program P10: programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică Raportare pentru.............. [Se completează luna sau perioada de raportare conform Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 (1.01—31.03.2009, 1.01—30.06.2009, 1.01—30.09.2009, respectiv 1.01—31.12.2009)] TABEL 10.2 —SITUAȚIA BOLNAVILOR PE TIPURI DE DIALIZĂ Șl ACHELTUIELILORAFERENTE (LEI)ÎN CENTRELE-PILOT Șl ALTE UNITĂȚI PRIVATE Nr. bolnavi dializați Nr. ședințe Nr. ședințe Cheltuieli pentru dializa bolnavilor Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă hemodializă hemodiafiltrare Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă Total convențională intermitentă peritoneală peritoneală Total convențională intermitentă convențională intermitentă peritoneală peritoneală on-line continuă automată on-line on-line continuă automată C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12=C8+...+C11 ANEXA Nr. 2 CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE........... 10. Program P10: programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică Raportare pentru............. [Se completează luna sau perioada de raportare conform Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 (1.01—31.03.2009, 1.01—30.06.2009, 1.01—30.09.2009, respectiv 1.01—31.12.2009)] TABEL 10.1 — SITUAȚIA BOLNAVILOR PE TIPURI DE DIALIZĂ Șl ACHELTUIELILORAFERENTE (LEI) ÎN SECTORUL PUBLIC Nr. bolnavi dializați Nr. ședințe Nr. ședințe Cheltuieli pentru dializa bolnavilor cu: Cheltuieli totale Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă hemodializă hemodiafiltrare Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă convențională intermitentă peritoneală peritoneală Total convențională intermitentă convențională intermitentă peritoneală peritoneală on-line continuă automată on-line on-line continuă automată C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12=C8+...+C11 CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE........... 10. Program P10: programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică Raportare pentru............. [Se completează luna sau perioada de raportare conform Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 (1.01—31.03.2009, 1.01—30.06.2009, 1.01—30.0’9.2009, respectiv 1.01—31.12.2009)] TABEL 10.2 —SITUAȚIA BOLNAVILOR PE TIPURI DE DIALIZĂ Șl ACHELTUIELILORAFERENTE (LEI) ÎN CENTRELE-PILOT Șl ALTE UNITĂȚI PRIVATE Nr. bolnavi dializați Nr. ședințe Nr. ședințe Cheltuieli pentru dializa bolnavilor Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă hemodializă hemodiafiltrare Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă Total convențională intermitentă peritoneală peritoneală Total convențională intermitentă convențională intermitentă peritoneală peritoneală on-line continuă automată on-line on-line continuă automată C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12=C8+...+C11 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 5/5.1.2010 CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE............ 10. Program P10: programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică Raportare pentru............. [Se completează luna sau perioada de raportare conform Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 417/431/2009 (1.01—31.03.2009, 1.01—30.06.2009, 1.01—30.09.2009, respectiv 1.01—31.12.2009) ] TABEL 10.3 — SITUAȚIA BOLNAVILOR PE TIPURI DE DIALIZĂ Șl A CHELTUIELILOR AFERENTE (LEI) CUMULAT LA NIVELUL CAS Nr. bolnavi dializați Nr. ședințe Nr. ședințe Cheltuieli pentru dializa bolnavilor Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă hemodializă hemodiafiltrare Hemodializă Hemodiafiltrare Dializă Dializă convențională intermitentă peritoneală peritoneală Total convențională intermitentă convențională intermitentă peritoneală peritoneală Total on-line continuă automată on-line on-line continuă automată C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12=C8+...+C11 C6 = C6 din tabelul 10.1 + C6 din tabelul 10.2 C7 = C7 din tabelul 10.1 + C7 din tabelul 10.2 C8 = C8 din tabelul 10.1 + C8 din tabelul 10.2 C9 = C9 din tabelul 10.1 + C9 din tabelul 10.2 C10 = C10 din tabelul 10.1 + C10 din tabelul 10.2 C11 = C11 din tabelul 10.1 + C11 din tabelul 10.2 C12 = C12 din tabelul 10.1 + C12 din tabelul 10.2 ★ RECTIFICĂRI La Hotărârea Guvernului nr. 615/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 20 iunie 2008, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 85, în loc de: „85. Oborocea Vladimir, fiul lui Nicolae (fiul lui Grigore și Mana, născută la 25,03.1917 în localitatea Delacău, județul Chișinău) și Liubovi, născut la data de 1 aprilie 1981 în localitatea Delacău, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Delacău, raionulAnenii Noi. (3.937/2002)”se va citi: „85. Oborocea Vladimir, fiul lui Nicolae (fiul lui Grigore și Maria, născută la 25.03.1917 în localitatea Delacău, județul Chișinău) și Liubovi, născut la data de 1 aprilie 1980 în localitatea Delacău, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Delacău, raionulAnenii Noi. (3.937/2002)”. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 436558 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 5/5.1.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495