MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 4 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți. 5 ianuarie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M. 129/2009. — Ordin al ministrului apărării naționale privind conducerea unităților sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale ............. 2-10 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE AASIGURĂRILOR 1.047/2009. — Decizie privind sancționarea Societății Comerciale „V.F.C. Group Broker de Asigurare- Reasigurare” — S.R.L. cu retragerea autorizației...... 11-12 1.048/2009. — Decizie privind sancționarea cu retragerea aprobării acordate domnului Matei Stoica, persoană semnificativă la Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L.................................. 12-13 1.049/2009. — Decizie privind sancționarea Societății Comerciale „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității ...... 13-14 1.050/2009. — Decizie privind sancționarea Societății Comerciale „Medins 2002 România Broker de Asigurare” — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității ............................... 14-15 1.053/2009. — Decizie privind retragerea autorizației pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată Societății Comerciale „OTP GARANCIA Asigurări” — S.A....................................... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE J ORDIN privind conducerea unităților sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale Având în vedere Avizul Ministerului Sănătății nr. 56.640 din 20 noiembrie 2009, pentru aplicarea prevederilor cap. III „Conducerea spitalelor” al titlului VII „Spitalele” din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) în sensul prezentului titlu, prin unități sanitare cu paturi se înțelege: spitalele militare, Centrul Clinic de Urgență de Boli Cardiovasculare al Armatei, denumit în continuare CCUBCVA, și Sanatoriul de Balneofizioterapie și Recuperare Medicală „Dr. Dimitrie Cantemir” Bălțătești, denumit în continuare SBRM. (2) Unitățile sanitare cu paturi prevăzute la alin. (1) sunt conduse de un comandant, numit prin ordin al ministrului apărării naționale, la propunerea șefului Direcției medicale. (3) Persoana numită potrivit alin. (2) trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiții: a) să fie cadru militar în activitate; b) să fie absolvent cu diplomă de licență al unei instituții de învățământ superior în domeniul medical; c) să fie absolvent al cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar pentru funcțiile prevăzute cu gradul de colonel, iar pentru funcțiile prevăzute cu gradul de general să fie absolvent al Colegiului Național de Apărare sau al cursului postuniversitar de conducere strategică; d) să fie absolvent al unor cursuri de perfecționare în management sau management sanitar; e) să nu se regăsească în unul dintre cazurile de incompatibilitate reglementate de legislația în vigoare; f) să dețină dovada/adeverința din care să rezulte că în ultimele 6 luni nu a fost sancționat de conducerea unităților militare în care și-a desfășurat activitatea pentru abateri de la disciplina militară, conform reglementărilor proprii ale Ministerului Apărării Naționale, precum și faptul că în ultimii 5 ani nu a primit sancțiuni de la Colegiul Medicilor din România; g) pentru spitalele clinice, universitare sau de urgență, comandantul trebuie să fie cadru universitar — conferențiar sau profesor — ori medic primar și să fie absolvent al unor cursuri de perfecționare în management sau management sanitar. (4) Funcția de comandant al SBRM poate fi ocupată și de o persoană cu diplomă de licență absolventă a unei instituții de învățământ superior în domeniul economic sau juridic. Art. 2. — Pentru ocuparea funcției de comandant se vor respecta prevederile privind publicarea, de către Direcția medicală, a posturilor vacante în Buletinul Informativ al Armatei și evaluarea inițială a candidatului/candidaților în comisiile de selecție, în baza tabelului cu cerințele de personal, potrivit reglementărilor din domeniul managementului resurselor umane din Ministerul Apărării Naționale. Art. 3. — (1) Comandantul unităților sanitare cu paturi se încadrează prin numire, în cazul avizării de către comisia de selecție a unui singur candidat, precum și în urma promovării de către acesta a examenului organizat în acest scop. (2) în situația avizării de către comisia de selecție a mai multor candidați, comandantul se încadrează prin numire numai după promovarea concursului organizat în acest scop. (3) Normele privind organizarea și desfășurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcției de comandant pentru unitățile sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale sunt prevăzute în anexa nr. 1. Art. 4. — (1) După numirea în funcție, comandantul unităților sanitare cu paturi încheie un contract de management cu Ministerul Apărării Naționale, pe o perioadă de maximum 3 ani. Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale, efectuate de o comisie constituită la nivelul Direcției medicale, pe baza indicatorilor de performanță prevăzuți în contract, precum și a celor specifici stabiliți prin ordin al ministrului apărării naționale. (2) Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1) este stabilită prin ordin al șefului Direcției medicale. (3) La încetarea mandatului, contractul de management poate fi prelungit pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului. (4) în situația încetării mandatului, înainte de terminarea perioadei pentru care a fost încheiat, ministrul apărării naționale împuternicește prin ordin, la propunerea șefului Direcției medicale, un comandant interimar pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului. (5) Comandantul interimar nu încheie contract de management, în condițiile prevăzute la alin. (1), pentru perioada cât asigură temporar comanda unității sanitare cu paturi. (6) Nivelul indicatorilor de performanță a activității, precum și al celor specifici se stabilește anual prin ordin al ministrului apărării naționale. Art. 5. — (1) în situația în care comandantul, numit prin ordin al ministrului apărării naționale, se află în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori conflict de interese, în termen de 30 de zile de la apariția acestora, conform prevederilor legale în vigoare. (2) în cazul în care situația de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la alin. (1), șeful Direcției medicale va prezenta ministrului apărării naționale propunerea de eliberare din funcție a comandantului unității sanitare cu paturi, potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naționale. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 3 Art. 6. — (1) Atribuțiile comandantului sunt stabilite prin contractul de management, precum și prin fișa postului, aprobată de șeful Direcției medicale. (2) în domeniul politicii de personal și al structurii organizatorice, comandantul unității sanitare cu paturi are, în principal, următoarele atribuții: a) aprobă organizarea concursurilor pentru posturile vacante de personal civil contractual, în condițiile legii; b) acordă recompense și aplică sancțiuni personalului militar și civil din subordine, în conformitate cu actele normative incidente în materie; c) numește și eliberează din funcție personalul civil contractual al unității, în baza legislației în vigoare; d) aprobă programul de lucru, pe locuri de muncă și categorii de personal; e) propune șefului Direcției medicale structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului și a denumirii unității, în vederea aprobării de către ministrul apărării naționale. (3) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante se organizează la nivelul unității sanitare cu paturi. Art. 7. — (1) în cadrul unităților sanitare cu paturi se organizează și funcționează un comitet director format din: a) comandantul unității sanitare cu paturi; b) locțiitorul comandantului, care îndeplinește și atribuțiile de director medical; c) directorul de cercetare-dezvoltare pentru spitalele universitare și clinice; d) directorul financiar-contabil; e) directorul administrativ; f) directorul de îngrijiri, după caz. (2) în spitalele universitare și clinice, locțiitorul comandantului este un cadru didactic universitar medical sau medic primar. Art. 8. — Persoanele care fac parte din comitetul director sunt cadre militare în activitate. Art. 9. — (1) Atribuțiile comitetului director sunt stabilite de comandantul unităților sanitare cu paturi, conform legislației incidente în domeniu și cu avizul Direcției medicale. (2) Atribuțiile membrilor comitetului director sunt stabilite prin contractul de administrare, precum și prin fișa postului, aprobată de comandantul unităților sanitare cu paturi. Art. 10. — (1) Pentru ocuparea funcțiilor din comitetul director se vor respecta reglementările din domeniul managementului resurselor umane specifice Ministerului Apărării Naționale. (2) Numirea într-o funcție din comitetul director se face în urma avizării candidatului de comisia de selecție și a promovării unui examen organizat în acest scop. (3) în situația în care sunt avizați mai mulți candidați pentru aceeași funcție din comitetul director, numirea în funcție se face după promovarea unui concurs organizat în acest scop. (4) Examenul/Concursul prevăzut la alin. (2) și (3) este organizat la nivelul unității sanitare cu paturi, în prezența unei comisii aprobate de șeful Direcției medicale, la propunerea comandantului. (5) Numirea în funcție a membrilor comitetului director se face pe o perioadă de maximum 3 ani. (6) Membrii comitetului director încheie cu comandantul unității sanitare cu paturi un contract de administrare, în cuprinsul căruia sunt prevăzuți atât indicatorii specifici de performanță, cât și normele legale care reglementează drepturile și obligațiile părților. (7) Indicatorii specifici de performanță prevăzuți în contractul de administrare se stabilesc de către comandantul unității sanitare cu paturi și se aprobă de șeful Direcției medicale. (8) Contractul de administrare poate fi prelungit la încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcției. Contractul de administrare poate înceta înainte de termen în cazul neîndeplinirii obligațiilor prevăzute în acesta și a atribuțiilor stabilite prin fișa postului. (9) La încetarea contractului, înainte de terminarea perioadei pentru care a fost încheiat, șeful Direcției medicale împuternicește prin ordin, la propunerea comandantului unității sanitare cu paturi, un membru interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului. (10) Membrul interimar nu încheie contract de administrare, în condițiile prevăzute la alin. (6), pentru perioada cât asigură temporar funcția din comitetul director. Art. 11. — Membrii comitetului director nu mai pot ocupa nicio altă funcție de conducere prin cumul de funcții. Art. 12. — (1) Membrii comitetului director pot fi menținuți sau revocați din funcție, la propunerea comandantului unității sanitare cu paturi, cu aprobarea șefului Direcției medicale, în urma evaluării efectuate pe baza indicatorilor prevăzuți în contractul de administrare. (2) în condițiile prevăzute la alin. (1), evaluarea se efectuează anual sau ori de câte ori situația o impune de către o comisie propusă de comandant și aprobată de șeful Direcției medicale. Art. 13. —înainte de împlinirea celor 3 ani, comandantul unității sanitare cu paturi poate propune șefului Direcției medicale eliberarea din funcție a persoanelor care îndeplinesc atribuții în cadrul comitetului director, în cazul nerealizării indicatorilor specifici de performanță prevăzuți în contractul de administrare, timp de minimum un an, din motive imputabile acestora, și/sau în situația existenței unei culpe grave ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor acestora. Art. 14. — La revocarea din funcție sau trecerea în rezervă a unuia dintre membrii comitetului director, comandantul propune șefului Direcției medicale o persoană care să exercite atribuțiile funcției vacante din comitetul director, pe o perioadă de cel mult 6 luni, timp în care se inițiază demersurile pentru ocuparea postului conform prevederilor prezentului ordin. Ârt. 15. — (1) Dispozițiile prevăzute la art. 5 alin. (1) se aplică și persoanelor care ocupă funcții specifice comitetului director. (2) în cazul în care situația de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la art. 5 alin. (1), comandantul are obligația de a propune șefului Direcției medicale eliberarea din funcție a persoanei/persoanelor în cauză potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naționale. Art. 16. — Personalul militar medico-sanitar care ocupă funcții specifice comitetului director poate desfășura activitate medicală în unitatea sanitară respectivă în baza unui program de lucru stabilit de comun acord cu comandantul. Art. 17. — Membrii comitetului director revocați din funcție se pun la dispoziția Direcției medicale pe o perioadă de 3 luni, în vederea încadrării, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade cu încă 3 luni, cu aprobarea ministrului apărării naționale. Art. 18. — (1) în cadrul unităților sanitare cu paturi funcționează un consiliul etic format din 5 membri, pentru o perioadă de 3 ani, având următoarea componență: a) un medic militar, ofițer superior, din unitatea sanitară sau, după caz, un medic militar/civil cu cel mai mare grad didactic din spitalele clinice/universitare; b) consilierul juridic al unității sanitare cu paturi; c) directorul de îngrijiri sau, după caz, asistenta-șefă din secția cu cel mai mare număr de paturi; d) un reprezentant al Direcției medicale; e) un secretar, fără drept de vot. (2) Desemnarea nominală a membrilor consiliului etic se face de către comitetul director al unității sanitare cu paturi, iar numirea membrilor consiliului etic este efectuată cu aprobarea șefului Direcției medicale, la propunerea comandantului. 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 (3) Consiliul etic este condus de persoana prevăzută la alin. (1) lit. a). Art. 19. —Atribuțiile consiliului etic sunt stabilite conform legislației incidente în domeniu și avizate de șeful Direcției medicale. Art. 20. — (1) Consiliul etic se întrunește lunar sau ori de câte ori este nevoie, la sesizarea unui pacient/aparținător al acestuia, a unui cadru medical sau a oricărei persoane căreia i-au fost încălcate drepturile recunoscute de lege în domeniul acordării asistenței medicale. (2) Aspectele semnalate se analizează pentru fiecare caz în parte și se consemnează într-un proces-verbal care cuprinde sesizările, precum și măsurile propuse a fi luate de către comandantul unității sanitare cu paturi pentru remedierea acestora. (3) Procesul-verbal prevăzut la alin. (2) se întocmește numai după ce consiliul etic a efectuat o cercetare a cazului, cu ascultarea părților implicate, inclusiv a unor terțe persoane, după caz, care pot aduce lămuriri suplimentare asupra situației. Ascultarea părților trebuie consemnată în scris și semnată de către acestea. (4) Procesul-verbal va fi înaintat comandantului unității sanitare cu paturi în vederea luării măsurilor ce se impun în conformitate cu legislația în vigoare. (5) Trimestrial se comunică Direcției medicale cazurile dezbătute în consiliul etic, precum și măsurile întreprinse pentru rezolvarea acestora. Art. 21. —în cadrul unităților sanitare cu paturi funcționează un consiliu medical, al cărui președinte este locțiitorul comandantului. Art. 22. — Consiliul medical este alcătuit din șefii de secții, de servicii, de laboratoare, farmacistul-șef și un asistent-șef desemnat de locțiitorul comandantului unității sanitare cu paturi. Art. 23. — Principalele atribuții ale consiliului medical sunt stabilite de legislația incidență în domeniu și avizate de șeful Direcției medicale. Art. 24. — (1) în spitalele militare clinice/universitare și CCUBCVAfuncționează un consiliu științific, al cărui președinte este directorul științific. (2) Componența și atribuțiile consiliului științific sunt stabilite conform legislației incidente în domeniu și avizate de șeful Direcției medicale. Art. 25. — (1) în cadrul unităților sanitare cu paturi funcționează un consiliu consultativ, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, organizare și funcționare a unității sanitare cu paturi și de a face recomandări comandantului acesteia. (2) Consiliul consultativ este format din comandantul unității sanitare și 4—6 membri, reprezentând domeniile medical, financiar, operativ, managerial și, după caz, universitar. (3) Numirea membrilor consiliilor consultative se face prin dispoziție a șefului Direcției medicale. Art. 26. — Consiliul consultativ se întrunește în ședință ordinară cel puțin o dată la 3 luni și ori de câte ori este nevoie în ședințe extraordinare. Deciziile consiliului se iau în prezența a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi, cu majoritatea absolută a membrilor prezenți. Art. 27. — (1) Secțiile, laboratoarele, serviciile medicale și, după caz, ambulatoriul de specialitate al spitalului sunt conduse de un șef de secție, șef de laborator, șef de serviciu sau, după caz, șef de ambulatoriu. Aceste funcții se ocupă prin concurs sau examen, după caz, în condițiile legii. (2) în spitalele militare funcțiile militare de șef de secție, șef de laborator, șef de serviciu, șef de ambulatoriu de specialitate, farmacist-șef și, după caz, de asistent medical-șef sunt funcții de conducere și pot fi ocupate numai de medici, farmaciști, biologi, chimiști și biochimiști sau, după caz, asistenți medicali, cadre militare în activitate, care îndeplinesc condițiile impuse de managementul resurselor umane în Ministerul Apărării Naționale, precum și normele prevăzute în anexa nr. 2. (3) Funcțiile civile, similare funcțiilor prevăzute la alin. (2), sunt funcții de conducere și pot fi ocupate numai de medici, farmaciști, biologi, chimiști și biochimiști sau, după caz, asistenți medicali cu o vechime de cel puțin 5 ani în specialitatea respectivă, conform normelor stabilite prin ordinul ministrului sănătății. (4) Șefii de secție/serviciu/laborator/ambulatoriu de specialitate au ca atribuții coordonarea și realizarea activității de acordare a îngrijirilor medicale în cadrul structurii pe care o conduc și răspund de calitatea actului medical desfășurat în aceasta, precum și cele stabilite prin fișa postului. (5) Numirea în funcție a șefilor de secție/laborator/serviciu medical se face pe o perioadă de maximum 3 ani. (6) Șefii de secție/laborator/serviciu medical care au ocupat postul prin concurs încheie cu comandantul unității sanitare cu paturi un contract de administrare, în cuprinsul căruia sunt prevăzuți atât indicatorii specifici de performanță, cât și normele legale care reglementează drepturile și obligațiile părților. (7) Indicatorii specifici de performanță prevăzuți în contractul de administrare sunt stabiliți de comandant și aprobați de șeful Direcției medicale. (8) Contractul de administrare poate înceta înainte de termen, în principal, în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanță și a atribuțiilor stabilite prin fișa postului. (9) La încetarea contractului de administrare, la propunerea comandantului unității sanitare cu paturi, șeful Direcției medicale împuternicește/deleagă, după caz, prin ordin un șef de secție/laborator/serviciu medical interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, după cum urmează: a) aceeași persoană căreia i-a expirat contractul de administrare; b) altă persoană care îndeplinește condițiile prevăzute de reglementările din domeniul managementului resurselor umane din Ministerul Apărării Naționale. (10) în perioada prevăzută la alin. (9) se organizează concursul de ocupare a funcției. (11) Șefii de secție/laborator/serviciu medical interimari nu încheie contracte de administrare, în condițiile prevăzute la alin. (6), pentru perioada cât asigură temporar funcția respectivă. (12) în unitățile sanitare cu paturi, șefii ambulatoriilor de specialitate, ai compartimentelor și microstructurilor sau structurilor medicale aflate în subordinea unor secții medicale/chirurgicale, precum și șefii structurilor care desfășoară activități conexe actului medical nu încheie contract de administrare, în condițiile prevăzute la alin. (6). (13) Șeful de secție/laborator/serviciu medical/ambulatoriu de specialitate care a promovat concursul sau examenul, după caz, aflat în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese este obligat să o/îl înlăture în termen de maximum 30 de zile, sub sancțiunea eliberării acestuia din funcție. (14) în secțiile/laboratoarele/serviciile medicale clinice în care funcția de șef de clinică este civilă, aceasta poate fi ocupată de persoana desemnată de senatul instituției de învățământ superior medical și are atribuții exclusiv didactice și de cercetare științifică medicală. (15) Atribuțiile șefului de clinică prevăzute la alin. (14) nu se suprapun cu cele ale șefului de secție/laborator/serviciu medical, care sunt în principal atribuții manageriale. Art. 28. — La demiterea/revocarea din funcție, trecerea în rezervă/pensionarea persoanei care ocupă funcția de șef secție/laborator/serviciu medical/ambulatoriu de specialitate, comandantul unității sanitare cu paturi propune șefului Direcției medicale o persoană care să îndeplinească atribuțiile funcției MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 5 vacante până la ocuparea postului, conform prevederilor prezentului ordin. Art. 29. — (1) Comandanții unităților sanitare cu paturi, la numirea în funcție, au obligația de a depune la Direcția medicală o declarație de interese, o declarație cu privire la incompatibilitățile prevăzute de lege, precum și o declarație de avere. (2) Membrii comitetului director, șefii de secție, de laborator, de serviciu sau de ambulatoriu de specialitate al spitalului, precum și membrii consiliului consultativ depun declarațiile prevăzute la alin. (1) la sediul unităților militare angajatoare. Art. 30. — Regulamentele de organizare și funcționare ale unităților sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1) se elaborează de conducerea acestora și se aprobă de către șeful Direcției medicale. Art. 31. —Anexele nr. 1—5 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 32. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă: a) Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.53/2009 privind conducerea spitalelor din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 20 mai 2009; b) Ordinul ministrului apărării nr. M.46/2007*) pentru aprobarea „Normelor privind încadrarea funcției de comandant/director general și condițiile de participare la concurs a ofițerilor medici și farmaciști în vederea încadrării funcției de șef de secție, șef de laborator sau șef de serviciu medical din spitalele aparținând ministerului apărării”. Art. 33. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul apărării naționale, Aurel Ionel Lascu, secretar de stat București, 22 decembrie 2009. Nr. M.129. *) Ordinul nr. M.46/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. ANEXA Nr. 1 NORME privind organizarea și desfășurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcției de comandant pentru unitățile sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale I. Organizarea concursului/examenului 1. Comandantul unității sanitare cu paturi se încadrează prin numire numai după promovarea unui concurs/examen. 2. Ofițerii care îndeplinesc cerințele de personal înaintează ierarhic, în termen de 30 de zile de la publicarea postului în Buletinul Informativ al Armatei, rapoarte Direcției medicale, prin care solicită să fie evaluați în comisia de selecție pentru promovarea în funcție și care se trimit apoi comisiei competente. 3. Comisia de selecție evaluează candidații pentru funcția respectivă și comunică Direcției medicale hotărârea privind îndeplinirea de către aceștia a criteriilor de promovare în funcție stabilite prin Ghidul carierei militare. 4. în cazul în care în urma evaluării de către comisia de selecție se selectează un singur candidat, șeful Direcției medicale propune ministrului apărării naționale numirea acestuia în funcția de comandant al unității sanitare cu paturi, numai după promovarea unui examen organizat în acest scop. 5. în situația avizării de către comisia de selecție a mai multor candidați, aceștia vor depune la Direcția medicală dosarul de concurs cu cel puțin 15 zile înainte de data desfășurării acestuia. 6. Concursul/Examenul se desfășoară la sediul Direcției medicale în termen de maximum 60 de zile de la data comunicării hotărârii comisiei de selecție. 7. Dosarul de concurs/examen trebuie să conțină următoarele documente: a) cererea de înscriere; b) fișa cu principalele date; c) copia actului de identitate; d) copia diplomei de licență; e) copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar sau, după caz, copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere strategică ori a Colegiului Național de Apărare; f) copia certificatului de absolvire a unui curs de perfecționare în management sau management sanitar; g) copii ale diplomelor de studii și alte acte care atestă efectuarea unor specializări, titluri universitare, competențe/ atestate, cursuri etc.; h) fișa medicală din care să rezulte că este apt medical; i) curriculum vitae. 8. Documentele din dosarul de concurs/examen se certifică de către structura de resurse umane a Direcției medicale. 9. Bibliografia de concurs/examen, aprobată de șeful Direcției medicale, se comunică candidaților cu cel puțin 15 zile înainte de susținerea concursului/examenului. 10. Concursul/Examenul constă în: a) testul-grilă de verificare a cunoștințelor — eliminatoriu; b) interviul de selecție; c) planul de management; d) analiza și evaluarea activității profesionale și științifice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin. 11. Ierarhizarea candidaților se efectuează în ordinea descrescătoare a mediilor finale obținute pentru fiecare funcție scoasă la concurs și cu nominalizarea candidatului declarat reușit sau, după caz, doar cu nominalizarea candidatului, în condițiile obținerii punctajului de promovare. 12. Pentru promovarea concursului/examenului candidații trebuie să obțină media finală cel puțin nota 8,00, iar la fiecare probă minimum nota 7,00. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 13. Concursul pentru încadrarea funcției de comandant se organizează de către o comisie constituită la nivelul Direcției medicale. 14. Comisia este formată din membri desemnați de șeful Direcției medicale. 15. Președintele comisiei de concurs este șeful Direcției medicale sau locțiitorul acestuia, după caz. 16. Din comisia de concurs nu pot face parte persoane care declară sau despre care sunt informații certe că au rude în rândul candidaților. 17. Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de 1—2 persoane din cadrul Direcției medicale. 18. După constituire, comisia de concurs își desfășoară activitatea în încăperi destinate special, dotate cu mijloace birotice și de securitate a informațiilor. 19. Persoanele care încalcă deontologia profesională cu privire la securitatea informațiilor privind conținutul probelor de concurs și înregistrare a datelor sunt sancționate potrivit reglementărilor în vigoare. 20. Președintele comisiei de concurs/examen poartă întreaga răspundere pentru buna organizare și desfășurare a concursului/examenului, asigurarea legalității evaluării candidaților și asigurarea de șanse egale pentru aceștia, securitatea conținutului probelor de concurs și a documentelor elaborate în vederea evaluării candidatului și/sau a ierarhizării candidaților. 21. Comisia de concurs asigură: a) luarea în evidență a candidaților ale căror dosare au fost declarate „ADMIS” de către comisia de selecție; b) instruirea candidaților înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfășurării concursului/examenului; c) organizarea și desfășurarea probelor de concurs/examen; d) elaborarea variantelor de întrebări/itemi pentru testul de verificare a cunoștințelor; e) elaborarea documentelor organizatorice pentru derularea operativă a probelor și pentru finalizarea concursului/ examenului. 22. Comisia de soluționare a contestațiilor este formată din președinte și 2 membri, personal de specialitate, alții decât cei care au făcut parte din comisia de concurs, numiți de șeful Direcției medicale cu cel puțin 10 zile înainte de data începerii concursului/examenului. 23. Președintele comisiei de soluționare a contestațiilor asigură: a) pregătirea comisiei; b) înregistrarea contestațiilor; c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al comisiei; d) comunicarea hotărârii de soluționare a contestațiilor. 24. Hotărârea comisiei de soluționare a contestațiilor este definitivă. II. Desfășurarea concursului/examenului 25. Președintele comisiei de concurs/examen are următoarele atribuții: a) verifică sala de concurs/examen, îndepărtând toate materialele care pot influența candidații în rezolvarea testului; b) verifică prezența și identitatea candidaților/candidatului și o consemnează în documentele de evidență; c) distribuie candidaților, la ora stabilită pentru începerea probei, testul-grilă; d) precizează și verifică modul de identificare a fiecărei lucrări și ia măsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare test, până la finalizarea probei, ștampila; e) verifică existența unor semne distinctive pe teste, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne, prin înscrierea pe lucrare „ANULAT” cu semnătura proprie, și asigură un nou test candidatului în cauză, cu respectarea transparenței acestei activități. Se procedează în mod similar în cazul în care unii candidați doresc să își transcrie testul-grilă, fără să depășească timpul afectat probei. 26. Candidații au acces în sala de susținere a probei scrise cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu teste, pe baza tabelului aflat la secretarul comisiei. 27. Candidații care nu se află în sala de susținere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă, pierd dreptul de a participa la concurs/examen. 28. în sala de concurs/examen nu se admite accesul cu telefoane mobile. 29. Proba scrisă constă într-un test-grilă de verificare a cunoștințelor elaborat de comisia de concurs/examen. 30. Proba prevăzută la pct. 29 are caracter eliminatoriu și se desfășoară pe durata a două ore. 31. Testul-grilă conține un număr de 50 de întrebări/itemi, din care 40% din domeniul legislației specifice activității unității sanitare și 60% din domeniul managementului sanitar. 32. Cele 50 de întrebări prevăzute la pct. 30 sunt de două tipuri, astfel: a) 40% din total sunt itemi tip complement simplu, cu un singur răspuns corect din 4. Fiecare răspuns corect se notează cu 0,2 puncte; b) 60% din total sunt itemi tip complement multiplu, cu 2 răspunsuri corecte din 4. Fiecare răspuns corect se notează cu 0,1 puncte. 33. Pentru elaborarea testului-grilă membrii comisiei se întrunesc cu cel mult 12 ore înaintea susținerii probei, în spații special destinate, care să asigure confidențialitatea activității, în condiții optime de lucru. 34. La elaborarea întrebărilor se au în vedere următoarele: a) conținutul să fie clar exprimat, fără ambiguități; b) formularea să fie în strictă concordanță cu bibliografia stabilită pentru concurs; c) să aibă o cuprindere echilibrată a bibliografiei stabilite pentru concurs și să poată fi rezolvate în timpul stabilit. 35. Testul-grilă se elaborează în două variante, se multiplică într-un singur exemplar și se introduce fiecare într-un plic care se sigilează. 36. Testul-grilă este desemnat prin tragere la sorți, din cele două variante, de către candidat sau, după caz, de către un candidat desemnat pentru această activitate. 37. Din momentul deschiderii plicului cu teste, candidații pot părăsi sala de concurs/examen numai după predarea lucrării. Pentru necesități fiziologice candidații pot părăsi sala de concurs/examen numai însoțiți de 2 membri ai comisiei, iar timpul absenței din sală nu prelungește durata probei pentru candidații respectivi. 38. Pe timpul desfășurării probei, membrii comisiei nu dau indicații privind rezolvarea itemilor și nu permit intrarea în sală a altor persoane. 39. După expirarea timpului, lucrările candidaților se preiau de către secretarul comisiei și se evaluează de fiecare membru al comisiei. 40. Rezultatul testului-grilă se comunică prin afișare, în termen de cel mult 24 de ore, la sediul Direcției medicale. 41. Candidatul care a obținut notă mai mică de 7,00 sau un număr de puncte echivalent cu aceasta este declarat „RESPINS” și eliminat din concurs/examen. 42. Interviul de selecție are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând și rezultatele obținute la testul-grilă susținut anterior, dacă respectivul candidat își va putea îndeplini atribuțiile în noua funcție. 43. Interviul de selecție se desfășoară pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs/examen. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 7 44. în cadrul interviului de selecție se pot adresa candidaților următoarele categorii de întrebări: a) întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe informații de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: „Ce puteți să spuneți despre...?”); b) întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situații (de exemplu: „Ați condus un colectiv de muncă/echipă vreodată?”); c) întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situații sau evenimente ipotetice (de exemplu: „în cazul în care sunteți numit, cum ați proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?”); d) întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: „Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneați că...?”) 45. Nu se adresează candidaților întrebări referitoare la opiniile lor politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială și originea socială. 46. Fiecare membru al comisiei de concurs/examen, după finalizarea interviului, întocmește „Fișa interviului de selecție”, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 la ordin. 47. Nota finală, cu două zecimale, este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen. 48. Media finală a fiecărui candidat se calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obținute la proba scrisă (testul-grilă), interviul de selecție, planul de management și punctajul obținut din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice, care se consemnează apoi în „Fișa cu rezultatele concursului”, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin. 49. în baza mediilor finale ale candidaților, se întocmesc pentru fiecare funcție scoasă la concurs, în ordine descrescătoare, listele finale ale concursului/examenului. 50. La medii egale, departajarea candidaților se face după media obținută la testul-grilă, iar la menținerea egalității, după nota obținută din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice. 51. Comunicarea rezultatelor finale se face prin afișare la sediul instituției organizatoare, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului/examenului. 52. Mediile finale obținute de candidați sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la funcția pentru care aceștia au candidat. 53. Candidații au dreptul să conteste rezultatul obținut după fiecare probă, în termen de 24 de ore din momentul comunicării/afișării acesteia. 54. Contestația se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor în timp de 24 de ore de la data depunerii. 55. în termen de 48 de ore de la finalizarea concursului/examenului și rezolvarea contestațiilor, președintele comisiei prezintă șefului Direcției medicale procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului și nominalizările pentru fiecare post de comandant scos la concurs, în vederea validării acestuia. 56. Șeful Direcției medicale, după verificarea documentelor primite de la comisia de concurs/examen, propune ministrului apărării naționale numirea în funcție a candidatului declarat reușit. 57. Lucrările candidaților, precum și toate documentele întocmite pentru organizarea și desfășurarea concursului/ examenului se păstrează în arhiva instituției organizatoare. ANEXA Nr. 2 NORME privind organizarea și desfășurarea concursului în vederea încadrării funcției de șef de secție, șef de laborator, șef de serviciu medical, farmacist-șef sau, după caz, de șef ambulatoriu de specialitate în unitățile sanitare cu paturi din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale 1. Funcțiile vacante de șef de secție, șef de laborator, șef de serviciu medical, farmacist-șef sau, după caz, de șef ambulatoriu de specialitate, prevăzute în statul de organizare a unităților sanitare cu paturi ca funcții militare, se transmit Direcției medicale pentru a fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei, împreună cu fișele cuprinzând cerințele de personal ale acestora. 2. Funcțiile prevăzute la pct. 1 se ocupă prin concurs sau examen, organizat și desfășurat cu respectarea prevederilor ordinului ministrului sănătății specific acestor activități. 3. în termen de 15 zile de la publicarea funcției în Buletinul Informativ al Armatei, candidații depun la unitatea sanitară care are funcția în statul de organizare, raportul și dosarul de înscriere la concurs/examen. 4. Concursul/examenul se organizează în maximum 60 de zile de la data comunicării hotărârii comisiei de selecție. 5. La concursul/examenul pentru ocuparea funcțiilor prevăzute la pct. 1 se pot înscrie medicii și farmaciștii care îndeplinesc următoarele condiții: a) să fie cadru militar în activitate; b) să fie absolvent cu diplomă de licență al unei instituții de învățământ superior medical; c) să fie confirmat în specialitatea militară a funcției; d) să dețină grad egal sau mai mic cu cel mult o treaptă decât gradul funcției pentru care candidează; e) să fi absolvit cursul de carieră, menționat în statul de organizare, conform Ghidului carierei militare; f) dovada/adeverința din care să rezulte că în ultimele 6 luni nu a fost sancționat de conducerea unităților în care și-a desfășurat activitatea pentru abateri de la disciplina militară, conform reglemetărilor proprii Ministerului Apărării Naționale, precum și faptul că în ultimii 5 ani nu a primit sancțiuni de la Colegiul Medicilor/Farmaciștilor din România; g) să nu se regăsească în unul dintre cazurile de incompatibilitate reglementate de legislația în vigoare; h) după caz, pentru secțiile clinice, documente care atestă deținerea titlului universitar eliberat de senatul sau consiliul profesoral al instituției de învățământ medical superior unde are norma de predare. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 ANEXA Nr. 3 ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE DIRECȚIA MEDICALĂ Comisia de concurs — Model — FIȘA analizei și evaluării activității profesionale și științifice Candidat.............................................. Postul................................................ Data examinării....................................... Nr. Activitatea analizată și evaluată Punctaj crt. 1. Profesor universitar 10 puncte 2. Conferențiar universitar 7 puncte 3. Șef de lucrări 5 puncte 4. Deținerea titlului de medic specialist 10 puncte 5. Gradul de medic primar 10 puncte 6. Doctorat 10 puncte 7. Masterat 5 puncte 8. Doctorand la data concursului (atestat de rectoratul Universității de Medicină și 5 puncte Farmacie sau de Academia de Științe Medicale) 9. A doua specialitate confirmată prin ordin al ministrului sănătății 2 puncte 10. Fiecare atestat obținut 1 punct Activitatea științifică dovedită: 0,5 puncte/lucrare --- numărul de lucrări publicate ca prim autor 1 punct/lucrare 11. --- numărul de lucrări susținute ca prim autor la congrese/conferințe naționale 2 puncte/lucrare --- numărul de lucrări susținute ca prim autor la congrese/conferințe internaționale 5 puncte/carte --- numărul de cărți publicate Activitatea de organizare (minimum 1 an): 10 puncte --- comandant de spital sau de alte unități sanitare 7 puncte --- direcție medicală 5 puncte 12. --- comisii de specialitate din Ministerul Sănătății 5 puncte --- medic șef ambulatoriu de specialitate 3 puncte --- șef de secție, șef de laborator, șef de serviciu 5 puncte acordate în plus față de --- atestat în managementul serviciilor de sănătate cele prevăzute la nr. crt. 10 PUNCTAJ FINAL OBȚINUT: Președintele comisiei de concurs Gradul:................................ Numele și prenumele:......................................... Membri: Secretar, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 9 ANEXA Nr. 4 ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE DIRECȚIA MEDICALĂ Comisia de concurs — Model — FIȘA interviului de selecție Candidat......................................................... Postul........................................................... Data interviului................................................. Aptitudini Califi cative/Note Media obținută Excelente 10---9,50 1. Aptitudini de Foarte bune 9,49---9,00 comunicare Bune 8,99---7,00 Corespunzătoare 6,99---5,00 Necorespunzătoare 4,99---1,00 Excelente, capabil să-și asume postul fără o pregătire prealabilă 10---9,50 2. Aptitudini și Foarte bune, este necesară puțină pregătire 9,49---9,00 cunoștințe manageriale Bune, are cunoștințe elementare, dar este capabil să învețe 8,99---7,00 Corespunzătoare, necesită mai multă pregătire 6,99---5,00 Necorespunzătoare, nu are aptitudini manageriale 4,99---1,00 Fixează obiective foarte ambițioase 10---9,50 Scopuri de nivel înalt 9,49---9,00 3. Ambiții profesionale Obiective de nivel mediu 8,99---7,00 Obiective limitate, nu este foarte ambițios 6,99---5,00 Se bazează pe alții prea des, obiective minime 4,99---1,00 Motivare excelentă, dorință puternică de a munci 10---9,50 Foarte interesat de post, pune multe întrebări 9,49---9,00 4. Motivare Dorință de a munci 8,99---7,00 Puțin interesat de post 6,99---5,00 Nu este interesat de post, impasibil 4,99---1,00 Excelent pentru acest post 10---9,50 Foarte bun pentru acest post 9,49---9,00 5. Potrivire pe post Bun pentru acest post 8,99---7,00 Corespunzător pentru acest post 6,99---5,00 Necorespunzător pentru acest post 4,99---1,00 Are o excelentă abilitate de a se autocontrola 10---9,50 Siguranță de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva problemele 9,49---9,00 6. Autocontrol Autocontrol mediu 8,99---7,00 Pare solicitat, nervos 6,99---5,00 Greoi, prea preocupat, îngrijorat 4,99---1,00 Curat și deosebit de plăcut 10---9,50 Aspect fizic foarte plăcut 9,49---9,00 7. Aspect fizic Aspect fizic plăcut 8,99---7,00 înfățișare neglijentă 6,99---5,00 Foarte neîngrijit 4,99---1,00 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 Aptitudini Califi cative/Note Media obținută Excelentă 10---9,50 Foarte bună 9,49---9,00 8. Impresie generală Bună 8,99---7,00 Corespunzătoare 6,99---5,00 Necorespunzătoare 4,99---1,00 MEDIA GENERALĂ: Solicitantul este un candidat*) — FOARTE POTRIVIT (10—9,50) — POTRIVIT (9,49—9,00) — DESTUL DE POTRIVIT (8,99—7,00) — POSIBIL, DAR PENTRU ALT POST (6,99—5,00) — NEPOTRIVIT (4,99—1,00) Președintele comisiei de concurs Gradul:................................. Numele și prenumele:........................................... * Se trece nota finală a interviului de selecție, calculată, cu două zecimale, ca media aritmetică a notelor la fiecare dintre cei 8 indicatori. ANEXA Nr. 5 ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE DIRECȚIA MEDICALĂ Comisia de concurs — Model — FIȘA cu rezultatele concursului Denumirea postului........................................................................................... Data.......................................... Rezultatele obținute la probele de concurs Nr. Gradul, Punctajul obținut din cri. numele și prenumele Test-grilă Interviul de Planul de analiza și evaluarea Media Clasificare candidatului selecție management activității profesionale și științifice 1. 2. 3. 4. Președintele comisiei de concurs Gradul:................................ Numele și prenumele:......................................... Membri: Secretar, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 11 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea Societății Comerciale „V.F.C. Group Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. cu retragerea autorizației Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 10 noiembrie 2009, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. IX.970 din 5 noiembrie 2009 privind controlul efectuat la Societatea Comercială „V.F.C. Group Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul Pitești, str. Exercițiu, bl. P7, sc. F, et. 2, ap. 10, județul Argeș, J03/1361/04.08.2004, CUI 12033508, RBK-037/10.04.2003, reprezentată legal de domnul Florin Mărgăritescu, administrator/director executiv, a constatat următoarele: 1. Nu au fost puse la dispoziția echipei de control registrele și înregistrările contabile, în vederea desfășurării în mod operativ și în bune condiții a controlului. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 2. în fapt, activitatea societății nu se desfășoară la sediul social, fiind astfel încălcate prevederile art. 2 lit. e) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 3. în registrul comerțului este menționată o hotărâre a adunării generale a asociaților privind dizolvarea societății. 4. Societatea nu are personal angajat care să corespundă criteriilor de calificare și pregătire profesională, fiind astfel încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 5. Raportările aferente semestrului I 2009 și trimestrului II 2009 nu au fost transmise. Raportările aferente trimestrului I 2009 au fost transmise cu întârziere și incomplet, respectiv au fost transmise incomplet în format electronic situația elementelor de activ și pasiv și situația modificărilor capitalurilor proprii, și au fost transmise cu întârziere raportările privind taxa de funcționare. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ale lit. A pct. 2 și 3 din Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2009 a societăților comerciale de asigurare, de asigurare- reasigurare și de reasigurare, precum și a brokerilor de asigurare, aprobat prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 8/2009, și ale art. 3 pct. III lit. c), d) și e) din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f), m²) și m³ din Legea nr. 32/2000 cu modificările și completările ulterioare. 6. Nu au fost transmise la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copia contractului de asigurare de răspundere civilă profesională a brokerului de asigurare valabil începând cu data de 1 februarie 2009 și copia documentului de plată a primei de asigurare aferente. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. c) și f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 3 lit. f) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare, și ale art. 3 alin. (6) din Normele privind forma și conținutul raportărilor pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.139/2006, cu modificările și completările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 7. Nu au fost comunicate la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor numele, funcția și responsabilitățile stabilite pentru persoana din cadrul personalului propriu care să aibă responsabilități în aplicarea și respectarea prevederilor legale în vigoare privind combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism. Nu au fost remise către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor procedurile interne în materie de cunoaștere a clientului, de raportare, de păstrare a evidențelor, de control intern, evaluare și gestionare a riscurilor, pentru a preveni și împiedica implicarea lor în operațiuni suspecte de spălare de bani și finanțare a actelor de terorism. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) și (10) și ale art. 6 alin. (1) și (4) din Normele privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism prin intermediul pieței asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării dreptului asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 10 noiembrie 2009, sancționarea Societății Comerciale „V.F.C. Group Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. cu retragerea autorizației de funcționare, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care se decide: Art. 1. — Se sancționează Societatea Comercială „V.F.C. Group Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul Pitești, str. Exercițiu, bl. P7, sc. F, et. 2, ap. 10, județul Argeș, J03/1361/04.08.2004, CUI 12033508, RBK- 037/10.04.2003, reprezentată legal de domnul Florin Mărgăritescu, administrator/director executiv, cu retragerea autorizației de funcționare, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „V.F.C. Group Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii sancționatorii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 23 decembrie 2009. Nr. 1.047. COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu retragerea aprobării acordate domnului Matei Stoica, persoană semnificativă la Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 10 noiembrie 2009, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. IX.974 din 9 noiembrie 2009, întocmită ca urmare a controlului permanent efectuat la Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în satul Poroschia, comuna Poroschia, județul Teleorman (cu sediul avizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în Str. Libertății, bl. K5, parter, municipiul Alexandria, județul Teleorman), J34/447/25.07.2006, CUI 18882294/26.07.2006, RBK-399/14.03.2007', a constatat următoarele: 1. Sediul social al Societății Comerciale „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. a fost schimbat de la adresa din Str. Libertății, bl. K5, parter, municipiul Alexandria, județul Teleorman, la adresa din satul Poroschia, comuna Poroschia, județul Teleorman, fără avizul prealabil al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Astfel au fost încălcate prevederile art. 5 lit. b) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 4 alin. (1) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) și q) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 2. Raportările aferente trimestrului II 2009, semestrului I 2009 și raportările privind taxa de funcționare aferente trimestrului II 2009 nu au fost transmise la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 3 pct. II și III din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a) și m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 3. Nu au fost comunicate la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor numele, funcția și responsabilitățile stabilite pentru persoana din cadrul personalului propriu care să aibă responsabilități în aplicarea și respectarea prevederilor legale în vigoare privind combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism. Nu au fost remise către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor procedurile interne în materie de cunoaștere a clientului, de raportare, de păstrare a evidențelor, de control intern, evaluare și gestionare a riscurilor, pentru a preveni și împiedica implicarea lor în operațiuni suspecte de spălare de bani și finanțare a actelor de terorism. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) și (10) și ale art. 6 alin. (1) și (4) din Normele privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 13 actelor de terorism prin intermediul pieței asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării dreptului asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 10 noiembrie 2009, sancționarea domnului Matei Stoica, persoană semnificativă la Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L., cu retragerea aprobării, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care se decide: Art. 1. — Se sancționează domnul Matei Stoica, cu domiciliul în satul Bragadiru, comuna Bragadiru, județul Teleorman, CNP 1430304340023, C.L seria TR nr. 129449, persoană semnificativă la Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L., cu retragerea aprobării, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — (1) împotriva prezentei decizii persoana sancționată poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii sancționatorii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 23 decembrie 2009. Nr. 1.048. COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea Societății Comerciale „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 10 noiembrie 2009, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. IX.974 din 9 noiembrie 2009, întocmită ca urmare a controlului permanent efectuat la Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în satul Poroschia, comuna Poroschia, județul Teleorman (cu sediul avizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în Str. Libertății, bl. K5, parter, municipiul Alexandria, județul Teleorman), J34/447/25.07.2006, CUI 18882294/26.07.2006, RBK-399/14.03.2007', a constatat următoarele: Sediul social al Societății Comerciale „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. a fost schimbat fără avizul prealabil al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, fiind astfel încălcate prevederile art. 5 lit. b) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 4 alin. (1) din Normele privind autorizarea brokerilorde asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Raportările aferente trimestrului II 2009, semestrului I 2009 și raportările privind taxa de funcționare aferente trimestrului II 2009 nu au fost transmise la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, fiind astfel încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 3 pct. II și III din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Nu au fost respectate prevederile Normelor privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism prin intermediul pieței asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008. De săvârșirea acestor fapte se face vinovat domnul Matei Stoica, persoană semnificativă la Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L., care a fost sancționat cu retragerea aprobării, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Conform art. 35 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, brokerul de asigurare trebuie sa aibă personal angajat care să corespundă criteriilor stabilite conform normelor în vigoare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 10 noiembrie 2009, sancționarea Societății Comerciale „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care se decide: 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 Art. 1. — Se sancționează Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în satul Poroschia, comuna Poroschia, județul Teleorman (cu sediul avizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în Str. Libertății, bl. K5, parter, municipiul Alexandria, județul Teleorman), J34/447/25.07.2006, CUI 18882294/26.07.2006, RBK- 399/14.03.2007, cu interzicerea temporară a exercitării activității pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — în termen de 3 zile de la data primirii prezentei decizii, Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente, la contractele de asigurare în curs de derulare, direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contractele în vigoare. Art. 3. — în termen de 30 de zile de la data primirii prezentei decizii, Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să transmită la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente: — actul constitutiv actualizat și documentația care a stat la baza modificărilor acestuia; — numele, funcția și responsabilitățile stabilite pentru persoana din cadrul personalului propriu care să aibă responsabilități în aplicarea și respectarea prevederilor legale în vigoare privind combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism, precum și procedurile interne; — raportările prevăzute la pct. 5 din procesul-verbal de control înregistrat la societate cu nr. 31 din 20 octombrie 2009 și la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor cu nr. 30.255 din 23 octombrie 2009; — înscrisuri din care să rezulte corectarea înregistrărilor contabile ale conturilor 401 „Decontări cu asigurătorii și reasigurătorii privind primele intermediate” și 402 „Decontări cu asigurătorii și reasigurătorii privind alte operațiuni aferente activității de intermediere”, în conformitate cu funcțiunile conturilor prevăzute de reglementările în vigoare. Art. 4. — Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să transmită documentele necesare în vederea aprobării unei noi persoane semnificative și să solicite avizul prealabil al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 5. — Prin decizie emisă în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate dispune reluarea activității Societății Comerciale „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L., la cererea acesteia, după termenul de 30 de zile și cu condiția îndeplinirii obligațiilor stabilite în sarcina acesteia. Art. 6. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „Rivera Broker de Asigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii sancționatorii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 23 decembrie 2009. Nr. 1.049. COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea Societății Comerciale „Medins 2002 România Broker de Asigurare” — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 24 noiembrie 2009, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. IX. 1.041 din 20 noiembrie 2009, întocmit ca urmare a controlului efectuat la Societatea Comercială „Medins 2002 România Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul București, str. Emanuel Porumbaru nr. 23, et. 2, ap. 3, sectorul 1, J40/5639/05.07.2002, CUI 14735258, RBK-134/10.04.2003, a constatat următoarele: Nu au fost transmise la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ori au fost transmise cu întârziere copiile contractelor de asigurare de răspundere civilă profesională a brokerului de asigurare și ale documentelor de plată a primelor de asigurare aferente, fapte ce constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Nu au fost respectate prevederile Normelor privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării actelor de terorism prin intermediul pieței asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008, fapte ce constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), m²) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 15 Domnul Edgerdo Comisarenco, persoană semnificativă, a părăsit România la data de 1 octombrie 2007 și l-a împuternicit pe domnul Yigal Sagie să reprezinte și să angajeze răspunderea societății, fiind astfel încălcate prevederile art. 35 alin. (15), (16) și (17) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. De săvârșirea acestor fapte se face vinovat domnul Edgerdo Comisarenco, persoană semnificativă la Societatea Comercială „Medins 2002 România Broker de Asigurare” — S.R.L. Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 24 noiembrie 2009, sancționarea domnului Edgerdo Comisarenco cu retragerea aprobării acordate, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Conform art. 35 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, brokerul de asigurare trebuie să aibă personal angajat care să corespundă criteriilor stabilite conform normelor în vigoare. Fapta constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării dreptului asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 24 noiembrie 2009, sancționarea Societății Comerciale „Medins 2002 România Broker de Asigurare” — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității, de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data aprobării de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a unei noi persoane semnificative, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care se decide: Art. 1. — Se sancționează Societatea Comercială „Medins 2002 România Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul București, str. Emanuel Porumbaru nr. 23, et. 2, ap. 3, sectorul 1, J40/5639/05.07.2002, CUI 14735258, RBK- 134/10.04.2003, cu interzicerea temporară a exercitării activității, de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data aprobării de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a unei noi persoane semnificative, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „Medins 2002 România Broker de Asigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii sancționatorii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 23 decembrie 2009. Nr. 1.050. COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind retragerea autorizației pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată Societății Comerciale „OTP GARANCIA Asigurări” — S.A. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Balescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 15 decembrie 2009 prin care s-a aprobat cererea de retragere a Autorizației nr. 3.613 din 20 decembrie 2004 a Societății Comerciale „OTP GARANCIA Asigurări” — S.A. pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 136/1995 privind asigurările și reasigurările în România, cu modificările și completările ulterioare, și ale prevederilor art. 5 din Normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 21/2009, în conformitate cu dispozițiile art. 14 lit. b) din Legea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, decide: Art. 1. — Se retrage Autorizația nr. 3.613 din 20 decembrie 2004 pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată Societății Comerciale „OTP GARANCIA Asigurări” — S.A., cu sediul în municipiul București, str. Mihai Eminescu nr. 45, sectorul 1, reprezentată legal de domnul Matei nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea Călin Rares — director general, începând cu data de 1 ianuarie 2010. Art. 2. — Societatea Comercială „OTP GARANCIA Asigurări” — S.A. își va îndeplini obligațiile față de persoanele asigurate sau păgubite, asumate prin contractele RCAÎncheiate până la data de 1 ianuarie 2010, în conformitate cu prevederile 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 4/5.1.2010 legale, precum și pe cele rezultate din executarea contractelor de intermediere încheiate cu orice persoane fizice ori juridice. Art. 3. — în termen de 3 zile de la data comunicării prezentei decizii, Societatea Comercială „OTP GARANCIA Asigurări” — S.A. are obligația notificării tuturor intermediarilor în asigurări cu care colaborează cu privire la retragerea autorizației de practicare a asigurării obligatorii RCA, precum și la faptul că aceștia nu mai pot subscrie polițe RCA noi în numele și pe seama Societății Comerciale „OTP GARANCIA Asigurări” — S.A. și nu mai pot încasa primele de asigurare aferente acestora. Intermediarii în asigurări pot încasa prime de asigurare aferente polițelor RCA încheiate până la data de 1 ianuarie 2010. Art. 4. — Nerespectarea și/sau neîndeplinirea în mod corespunzător a dispozițiilor prezentei decizii atrag răspunderea civilă, penală sau contravențională a persoanelor vinovate pentru prejudiciile cauzate intereselor legitime și drepturilor asiguraților și ale oricăror persoane prejudiciate, potrivit legii. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 28 decembrie 2009. Nr. 1.053. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 436541 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 4/5.1.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495