MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 420 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ> ¹⁹ ⁱuⁿⁱe ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 354 din 17 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 alin. (1) și art. 60 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații................................. 2-3 Decizia nr. 575 din 14 aprilie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă ...................................... 3-5 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 66. — Ordonanță de urgență pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național...... 5-6 67. — Ordonanță de urgență privind aprobarea scoaterii din rezervele de stat a unor cantități de petrol pentru turboreactoare, care vor fi acordate, cu titlu gratuit, Ministerului Apărării Naționale și Ministerului Administrației și Internelor, precum și pentru stabilirea regimului taxei pe valoarea adăugată și al accizelor pentru unele cantități de combustibili .......... 6-7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 19. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor privind Nr. Pagina modificarea și completarea Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 18/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind substanțele nedorite din hrana pentru animale......................................... 8-11 34. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind regulile generale de biosecuritate în exploatațiile de creștere a bovinelor................................................. 12-13 35. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor privind modificarea și completarea unor acte normative care stabilesc tarife în domeniul sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor................................. 13-15 145. — Decizie a președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START..’............................................’........... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ > DECIZIA Nr. 354 din 17 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 alin. (1) și art. 60 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații loan Vida Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Simona Ricu Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 alin. (1) și art. 60 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, excepție ridicată de Neculai Mihalcea, Ioana Mihalcea, Sabina Mihalcea și Asociația Centrul de Educație și Ocrotire „Căsuța Bunicilor” în Dosarul nr. 10.063/231/2007 al Tribunalului Vrancea — Secția civilă. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 12 noiembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 10.063/231/2007, Tribunalul Vrancea — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 alin. (1) și art. 60 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, excepție ridicată de Neculai Mihalcea, Ioana Mihalcea, Sabina Mihalcea și Asociația Centrul de Educație și Ocrotire „Căsuța Bunicilor”. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține că dispozițiile legale criticate sunt neconstituționale, întrucât instituie posibilitatea dizolvării unei asociații pe cale judecătorească la cererea unor persoane care nu fac parte din asociație și pierderea dreptului de proprietate al asociaților asupra bunurilor entității cu încălcarea normelor constituționale invocate. Tribunalul Vrancea — Secția civilă consideră că excepția de neconstituționalitate este întemeiată, deoarece dispozițiile legale criticate nu circumstanțiază titularii acțiunii prin care se solicită dizolvarea unei asociații, iar pe de altă parte, prin aplicarea lor se încalcă normele constituționale privind garantarea dreptului de proprietate. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că prevederile legale criticate nu contravin Constituției. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției îl reprezintă prevederile art. 56 alin. (1) și art. 60 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 656 din 25 iulie 2005. Prevederile de lege criticate au următoarea redactare: — Art. 56 alin. (1): „(1) Asociația se dizolvă, prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate: a) când scopul sau activitatea asociației a devenit ilicită sau contrară ordinii publice; b) când realizarea scopului este urmărită prin mjloace ilicite sau contrare ordinii publice; c) când asociația urmărește un alt scop decât cel pentru care s-a constituit; o) când asociația a devenit insolvabilă; e) în cazul prevăzut la art. 14. ”; — Art. 60 alin. (4): „în cazul în care asociația sau fundația a fost dizolvată pentru motivele prevăzute la art. 56 alin. (1) lit. a)-c), bunurile rămase după lichidare vor fi preluate de către stat, prin Ministerul Finanțelor, sau, după caz, de comuna sau orașul în a cărui rază teritorială asociația sau fundația își avea sediul, dacă aceasta din urmă era de interes local. ” Textele constituționale considerate a fi încălcate sunt: art. 21 alin. (3) privind dreptul la un proces echitabil și la soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil, art. 40 privind dreptul la asociere, art. 44 alin. (1) și (8) privind dreptul de proprietate MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VL2009 3 privată. Este invocată și încălcarea art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că reglementarea posibilității oricărei părți interesate de a solicita dizolvarea asociației prin hotărâre judecătorească, în cazurile stabilite de art. 56 alin. (1) din ordonanța criticată, nu contravine sub niciun aspect dispozițiilor constituționale invocate. De asemenea, transmiterea bunurilor asociației care a fost dizolvată către persoane juridice, expres prevăzute de art. 60 din ordonanță, vizează destinația bunurilor asociației căreia i s-a aplicat o sancțiune civilă, aceea a dizolvării în condițiile art. 56. Curtea observă că asupra constituționalității dispozițiilor cap. IX din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000, din care fac parte și textele de lege criticate, cu raportare la art. 21 alin. (3) din Constituție, Curtea s-a pronunțat prin Decizia nr. 449 din 30 mai 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 27 iunie 2006. Curtea a reținut că dispozițiile cap. IX din ordonanță instituie o procedură specială de dizolvare și lichidare a asociațiilor, fundațiilor și federațiilor, ce are drept scop îndestularea Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, corespunzătoare a creditorilor, transmiterea bunurilor rămase în urma lichidării și radierea acestor forme asociative din Registrul asociațiilor și fundațiilor. Instituirea unei asemenea proceduri speciale este rezultatul faptului că asociațiile și fundațiile, astfel cum prevede art. 1 alin. (2) din ordonanță, sunt persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial și, de aceea, dizolvarea poate avea loc și pentru alte motive decât cele strict economice. De asemenea, Curtea a reținut că debitorul are la dispoziție toate mijloacele de probă prin care să se apere împotriva cererilor de dizolvare și lichidare, ordonanța în cauză neîngrădind în niciun fel folosirea acestora, astfel încât nu se poate reține încălcarea art. 21 alin. (3) din Constituție. Totodată, Curtea a constatat că, în cadrul procedurii de lichidare, dispozițiile art. 70 din ordonanță prevăd că orice persoană interesată poate contesta bilanțul lichidatorului la judecătorie și împotriva sentinței pronunțate se poate exercita calea de atac a recursului. Cele statuate în deciziile menționate își mențin valabilitatea și în prezenta cauză, neintervenind elemente noi, de natură a determina o reconsiderare a jurisprudenței Curții Constituționale. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 alin. (1) și art. 60 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, excepție ridicată de Neculai Mihalcea, Ioana Mihalcea, Sabina Mihalcea și Asociația Centrul de Educație și Ocrotire „Căsuța Bunicilor” în Dosarul nr. 10.063/231/2007 al Tribunalului Vrancea — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 17 martie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 575 din 14 aprilie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Carmen Cătălina Gliga Mihaela Senia Costinescu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Carol Lucian Farcas și Carmen Elisabeta Farcas în Dosarul nr. 4.934/320/2007 al Tribunalului Comercial Mureș, precum și de Coca luliana Ciolacu în Dosarul nr. 22.881/299/2007 al Tribunalului București — Secția a V-a civilă. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 Curtea, având în vedere obiectul excepțiilor de neconstituționalitate ridicate în dosarele nr. 2.508D/2008 și nr. 302D/2009, pune în discuție, din oficiu, problema conexării cauzelor. Reprezentantul Ministerului Public consideră că sunt îndeplinite condițiile legale pentru conexare. Curtea, în temeiul prevederilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea Dosarului nr. 302D/2009 la Dosarul nr. 2.508D/2008, care a fost primul înregistrat. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată, invocând jurisprudența constantă a Curții în această materie. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 8 octombrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 4.934/320/2007 al Tribunalului Comercial Mureș, și prin încheierea din 8 decembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 22.881/299/2007 al Tribunalului București — Secția a V-a civilă, Curtea Constituțională a fost sesizată pentru soluționarea excepției de neconstituționalitate a art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Carol Lucian Farcas și Carmen Elisabeta Farcas, respectiv de Coca luliana Ciolacu. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorii opinează că textul de lege criticat, lăsând la aprecierea judecătorului suspendarea sau nu a judecății procesului civil, atunci când există o altă judecată, care are o înrâurire directă asupra cauzei respective, nu face altceva decât să introducă un element arbitrar în luarea deciziei de către judecător și astfel să se ajungă la un tratament juridic inegal față de părțile din proces. Tratând cererea de suspendare a judecății în mod diferit, chiar dacă situațiile sunt identice, instanța de judecată pronunță o hotărâre în baza unui text de lege care contravine și prevederilor constituționale ale art. 44 alin. (2) din Constituție și ale art. 1 din Primul Protocol adițional la Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. în temeiul acestor prevederi, părțile au garantată în mod egal proprietatea, respectiv orice persoană are dreptul la respectarea bunurilor sale, nimeni neputând fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauze de utilitate publică și în condițiile prevăzute de lege și de principiile generale ale dreptului internațional. Tribunalul Comercial Mureș consideră excepția ca fiind neîntemeiată, arătând că prevederile art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă constituie o normă de drept formal, condițiile de exercitare a unor acțiuni judiciare, precum și instituirea procedurilor de judecată fiind în competența exclusivă a legiuitorului, conform art. 126 alin. (2) din Constituție. Tribunalul București — Secția a V-a civilă apreciază, de asemenea, că excepția este neîntemeiată, întrucât art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă reglementează un caz de suspendare facultativă a judecății, care permite instanței să aprecieze cu privire la necesitatea întreruperii vremelnice a cursului judecății. Această suspendare este de natură a preîntâmpina situații în care s-ar pronunța hotărâri contradictorii. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, textele de lege criticate fiind în deplină concordanță cu prevederile constituționale invocate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul- raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl reprezintă dispozițiile art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă, texte de lege care au următorul conținut: „Instanța poate suspenda judecata: 1. când dezlegarea pricinii atârnă, în totul sau în parte, de existența sau neexistența unui drept care face obiectul unei alte judecăți;”. în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor constituționale cuprinse în art. 16, art. 44 alin. (2) și art. 124, precum și celor ale Protocolului nr. 1 la Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că asupra constituționalității acestora s-a pronunțat în mai multe rânduri, exemplu fiind Decizia nr. 29 din 27 ianuarie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 26 februarie 2004. Cu acel prilej s-a reținut, în esență, că „suspendarea reprezintă un incident procedural survenit în cursul desfășurării judecății și are ca efect sistarea temporară a procedurii de judecată ca urmare a apariției unor împrejurări voite de părți sau independente de voința lor. Prevederile art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă reglementează un caz de suspendare facultativă a judecății, întrucât permit instanței să aprecieze cu privire la necesitatea întreruperii vremelnice a cursului judecății. Așa fiind, în situația în care dezlegarea pricinii atârnă, în totul sau în parte, de existența sau inexistența unui drept care face obiectul unei alte judecăți, suspendarea vizează o chestiune prejudicială de a cărei soluționare ar putea depinde și hotărârea ce va fi pronunțată în cauza dedusă judecății. Curtea constată că suspendarea cauzei într-o astfel de ipoteză este de natură să preîntâmpine situațiile în care instanțele judecătorești ar pronunța hotărâri contradictorii, cu efecte nedorite asupra stabilității raporturilor juridice existente între părți. Pe de altă parte, având posibilitatea de a aprecia oportunitatea suspendării cursului judecății, instanța este chemată să cenzureze toate acele cazuri care ar putea constitui pretext pentru tergiversarea judecății. Prin urmare, lăsarea măsurii suspendării la aprecierea judecătorului, atunci când dezlegarea pricinii depinde de existența unui drept care face obiectul unui alt proces aflat în curs, este menită să-i permită acestuia să-și exercite rolul activ, sancționând eventualele tentative de exercitare abuzivă a drepturilor procesuale, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 5 incontestabil mai eficient decât în situația în care suspendarea ar avea caracter imperativ. Sub acest aspect, Curtea a statuat în mod constant că reglementarea de către legiuitor, în limitele competenței ce i-a fost conferită prin Constituție, a condițiilor de exercitare a unui drept — subiectiv sau procesual — nu constituie o restrângere a exercițiului acestuia, ci doar o modalitate eficientă de a preveni exercitarea sa abuzivă, în detrimentul altor titulari de drepturi, în egală măsură ocrotite. în consecință, Curtea constată că susținerea autorului excepției, potrivit căreia textul criticat încalcă dispozițiile constituționale care prevăd liberul acces la justiție și garantarea dreptului la apărare, precum și cele referitoare la dreptul persoanei la un proces echitabil, este neîntemeiată, art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă constituind garanția exercitării cu bună-credință a drepturilor procesuale de către toate părțile implicate în proces.” întrucât nu au intervenit elemente noi de natură să determine reconsiderarea jurisprudenței Curții Constituționale, atât soluția, cât și considerentele cuprinse în deciziile anterioare își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 244 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Carol Lucian Farcas și Carmen Elisabeta Farcas în Dosarul nr. 4.934/320/2007 al Tribunalului Comercial Mureș, și de Coca luliana Ciolacu în Dosarul nr. 22.881/299/2007 al Tribunalului București — Secția a V-a civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 aprilie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Mihaela Senia Costinescu ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 7 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național Având în vedere obiectivele Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național, care urmăresc reducerea poluării generate de emisiile de gaze de eșapament și prevenirea formării deșeurilor generate de autovehicule, îmbunătățirea stării de sănătate a populației și ameliorarea factorilor de mediu, luând în considerare necesitatea încadrării aerului ambiental în valorile-limită admise la nivel european și a atingerii țintelor prevăzute de acquis-ul comunitar de mediu privind recuperarea și reciclarea deșeurilor provenite din vehiculele uzate, toate acestea reclamă adoptarea unui cadru legislativ în concordanță cu angajamentele asumate de România ca stat membru al Uniunii Europene și fundamentat deopotrivă pe actuala situație de criză economică mondială, cu implicații negative majore asupra economiei naționale și implicit la nivelul cetățeanului. Ținând cont că toate aceste elemente constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată și vizează totodată interesul public, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 848 din 17 decembrie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 136/2009, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Obiectivul prezentei ordonanțe de urgență îl constituie diminuarea poluării prin scoaterea din uz a autoturismelor și autoutilitarelor ușoare vechi, cu nivel de poluare ridicat, proprietate a persoanelor fizice române.” 2. Articolul 3 va avea următorul cuprins: „Art. 3. — în sensul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și expresiile de mai jos se definesc astfel: 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 a) Autoritatea —Administrația Fondului pentru Mediu; b) autoturism — autovehicul aparținând categoriei de folosință M-ț, conceput și construit pentru transportul de pasageri și care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune; c) autoutilitară ușoară — autovehicul aparținând categoriei de folosință N-i, conceput și construit pentru transportul de mărfuri, având o masă maximă ce nu depășește 3,5 tone; d) autovehicul — vehicul care se deplasează prin propulsie proprie, cu excepția celui care circulă pe șine; e) autovehicul uzat — orice autovehicul prevăzut la lit. b) și c), înmatriculat în România și având o vechime mai mare sau egală cu 10 ani de la anul fabricației, care conține cumulativ următoarele componente esențiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, șasiul, precum și echipamentele electronice de gestionare a funcțiilor vehiculului și dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație; f) autovehicul nou — orice autovehicul prevăzut la lit. b) și c), care nu a fost înmatriculat niciodată; g) proprietar — orice persoană fizică având domiciliul sau reședința în România, care deține în proprietate, indiferent de data dobândirii acestui drept, un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său, precum și moștenitorii săi; h) producător validat — orice persoană juridică, producător de autovehicule sau importator autorizat de autovehicule noi ori distribuitor autorizat al acestora, căreia i-a fost aprobată cererea de înscriere în Program.” 3. La articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Producătorul validat garantează accesul la Program proprietarului care depune în termen toate documentele necesare pentru achiziționarea unui autovehicul nou. în cazul în care accesul la Program nu se realizează din culpa producătorului validat, acesta este obligat să ofere respectivului proprietar posibilitatea achiziționării unui autovehicul nou la un preț mai mic cu 3.800 lei față de prețul de achiziție.” 4. Articolul 6 va avea următorul cuprins: „Art. 6. — Poate beneficia de o primă în cuantum de 3.800 lei proprietarul definit la art. 3 lit. g), care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: a) s-a înscris la un producător validat pentru achiziționarea unui autovehicul nou; b) a predat autovehiculul uzat spre casare unui operator economic autorizat, conform prevederilor legale, să desfășoare activități de colectare a vehiculelor scoase din uz, obținând un certificat de distrugere; c) a radiat autovehiculul uzat; d) achiziționează un autovehicul nou de la producătorul validat la care s-a înscris.” 5. Articolul 7 va avea următorul cuprins: „Art. 7. — Suma prevăzută la art. 6 se scade din prețul de achiziție al autovehiculului nou.” 6. La articolul 8, alineatele (1) și (2) vor avea următorul cuprins: „Art. 8. — (1) Se interzic omologarea pentru circulație, reînmatricularea sau reutilizarea caroseriei, șasiului ori a motorului unui autovehicul uzat, predat spre casare conform prevederilor art. 6. (2) Comercializarea ulterioară a autovehiculelor prevăzute la alin. (1) sau introducerea pe orice cale spre reutilizare a caroseriei, șasiului ori a motorului acestora de către operatorii economici autorizați prevăzuți la art. 6 lit. b) constituie contravenție si se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei.'” 7. Articolul 10 va avea următorul cuprins: „Art. 10. — Pentru ducerea la îndeplinire în anul 2009 a prevederilor prezentei ordonanțe de urgență se alocă de la Fondul pentru mediu suma de 190.000 mii lei din sumele virate Administrației Fondului pentru Mediu cu titlu de taxă pe poluare pentru autovehicule.” 8. Articolul 11 va avea următorul cuprins: „Art. 11. — Instrucțiunile privind modalitățile de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență se aprobă prin ordin al ministrului mediului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.” Art. II. — Instrucțiunile privind modalitățile de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național, aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. 89/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 16 februarie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică în mod corespunzător, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 3 iunie 2009. Nr. 66. ’ Contrasemnează: Ministrul mediului, Nicolae Nemirschi Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind aprobarea scoaterii din rezervele de stat a unor cantități de petrol pentru turboreactoare, care vor fi acordate, cu titlu gratuit, Ministerului Apărării Naționale și Ministerului Administrației și Internelor, precum și pentru stabilirea regimului taxei pe valoarea adăugată și al accizelor pentru unele cantităti de combustibili Având în vedere insuficiența resurselor necesare finanțării integrale de la bugetul de stat a cantităților de petrol pentru turboreactoare, în scopul operării tehnicii de aviație din dotarea Ministerului Apărării Naționale — Statul Major al Forțelor Aeriene și Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul General de Aviație, precum și necesitatea eliberării spațiilor de depozitare a produsului sus-menționat pentru regruparea cantității de motorină achiziționate ca stoc minim de siguranță, păstrată în custodie în spațiile Societății Comerciale „Petrom” — S.A., MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 7 în contextul actualei crize economico-financiare este necesară instituirea unor derogări, a căror reglementare nu poate fi amânată, în ceea ce privește termenul până la care se va achita contravaloarea taxei pe valoarea adăugată și a accizelor suportate de către beneficiari pentru unele cantități de combustibili, toate aceste elemente vizând interesul general public și constituind o situație extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — (1) Se aprobă scoaterea cantității de 13.554 tone petrol pentru turboreactoare din stocul disponibil al rezervelor de stat, care va fi acordată, cu titlu gratuit, Ministerului Apărării Naționale și Ministerului Administrației și Internelor, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență. (2) Cantitățile prevăzute în anexă pot fi diminuate în funcție de pierderile normale înregistrate pe perioada păstrării în rezerva de stat. (3) Taxa pe valoarea adăugată va fi suportată de beneficiar. Art. 2. — (1) Administrația Națională a Rezervelor de Stat va scădea din gestiune cantitățile de petrol pentru turboreactoare, aprobate a fi scoase din rezervele de stat potrivit prevederilor art. 1, prin contul „Cheltuieli privind rezerva de stat și de mobilizare”, pe baza avizelor de însoțire a mărfii, a proceselor- verbale de predare-preluare, semnate de reprezentanții desemnați de părți, și a facturilor, documente în baza cărora se va face și intrarea în patrimoniul instituțiilor beneficiare. (2) Pe factură se va menționa că nu se achită contravaloarea bunurilor, ci numai contravaloarea taxei pe valoare adăugată. Art. 3. — Prin derogare de la prevederile art. 1342 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată intervine la data încasării de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat a contravalorii totale sau parțiale a acestei taxe, dar nu mai târziu de 30 iunie 2010 inclusiv. Art. 4. — Preluarea și transportul întregii cantități de petrol pentru turboreactoare, aprobată a fi scoasă de la Administrația Națională a Rezervelor de Stat, se va face prin grija Ministerului Apărării Naționale, cu decontarea de către Ministerul Administrației și Internelor, pe bază de document justificativ, a cheltuielilor cu transportul efectuate în beneficiul acestuia. Art. 5. — Depozitarea petrolului pentru turboreactoare destinat Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul General de Aviație se va face fără plată, până la epuizarea lui prin consum, în depozitele de combustibili pentru aviație aparținând Ministerului Apărării Naționale. Art. 6. — Graficul de predare-preluare a produselor și detaliile tehnice se vor stabili prin protocoale încheiate între părțile interesate. Ărt. 7. — Pentru cantitățile de combustibili prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 649/2009 privind aprobarea scoaterii din rezervele de stat a unor cantități de combustibili care vor fi acordate, cu titlu gratuit, Ministerului Administrației și Internelor, taxa pe valoarea adăugată și accizele datorate vor fi suportate de beneficiar, iar Administrația Națională a Rezervelor de Stat va emite facturi în care se va menționa că nu se achită contravaloarea bunurilor, ci numai contravaloarea taxei pe valoarea adăugată și a accizelor. Art. 8. — (1) Prin derogare de la prevederile art. 134² din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, pentru cantitățile de combustibili prevăzute la art. 7, exigibilitatea taxei pe valoare adăugată intervine la data încasării de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat a contravalorii totale sau parțiale a acestei taxe, dar nu mai târziu de 30 iunie 2010 inclusiv. (2) Prin derogare de la prevederile art. 193 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, pentru cantitățile de combustibili prevăzute la art. 7, termenul de plată a accizelor este până la data de 30 iunie 2010 inclusiv. (3) Pentru situația prevăzută la alin. (2) nu se aplică prevederile art. 221 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul apărării naționale, Mihai Stănișoară Președintele Administrației Naționale a Rezervelor de Stat, Vasile Munteniță Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 3 iunie 2009. Nr. 67. ’ ANEXĂ SITUAȚIA privind cantitățile de petrol pentru turboreactoare aprobate a fi scoase din stocul disponibil al rezervelor de stat Cantități/Tone Tipul de petrol pentru turboreactoare Instituțiile beneficiare 6.732 TH Ministerul Apărării Naționale --- Statul Majorai Forțelor Aeriene 4.822 T1 Ministerul Apărării Naționale --- Statul Majorai Forțelor Aeriene 2.000 TH Ministerul Administrației și Internelor --- Inspectoratul General de Aviație 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚAALIMENTELOR ORDIN privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 18/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind substanțele nedorite din hrana pentru animale Văzând Referatul de aprobare nr. 525 din 3 martie 2009, întocmit de Direcția de control și coordonare a activității farmaceutice veterinare din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (3) și art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 18/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind substanțele nedorite din hrana pentru animale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din 22 februarie 2007, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 4. — Prezentul ordin transpune Directiva Parlamentului European și a Consiliului 2002/32/CE privind substanțele nedorite din furaje, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene (JOCE) nr. L 140 din 30 mai 2002, așa cum a fost modificată de Directiva Comisiei 2008/76/CE de modificare a anexei I la Directiva 2002/32/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind substanțele nedorite din furaje, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 198 din 26 iulie 2008, și de Directiva Comisiei 2009/8/CE de modificare a anexei I la Directiva 2002/32/CE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește limitele maxime ale transferului inevitabil de coccidiostatice sau histomonostatice în furajele nevizate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L40 din 11 februarie 2009.” 2. în anexa nr. 1 la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, numerele curente 3, 14 și 21 se modifică și vor avea următorul cuprins: Conținut maxim în Substanțe nedorite Produse destinate hrănirii animalelor mg/kg (ppm) al furajelor cu umiditate de 12% (1) (2) (3) „3. Fluor (*H) Materii prime furajere 150 Excepții: 500 --- furajele de origine animală, cu excepția crustaceelor marine, cum ar fi krillul --- crustaceele marine, cum ar fi krillul 3000 --- fosfați i 2000 --- carbonatul de calciu 350 --- oxidul de magneziu 600 --- algele marine calcaroase 1000 Vermiculită --- E 561 3000(*9) Furaje complementare conținând < 4% fosfor 500 125 pentru 1% Furaje complementare conținând > 4% fosfor fosfor Furaje complete 150 Excepții: --- furaje complete pentru bovine, ovine și caprine --- în lactație 30 --- altele 50 --- furajele complete pentru porci 100 --- furajele complete pentru păsări 350 --- furajele complete pentru pui de găină 250 --- hrana completă pentru pești 350 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 9 (1) (2) (3) (*11) Limitele maxime se referă la o determinare analitică a fluorului, în care extracția este realizată în acid clorhidric 1N la temperatura camerei timp de 20 de minute. Se pot utiliza metode de extracție echivalente, în cazul în care se demonstrează că au o eficiență egală de extracție. (*9) Limitele sunt revizuite până la 31 decembrie 2008 în scopul reducerii limitelor maxime. 14. Semințe de Toate furajele 3000 buruieni și fructe nemăcinate și nezdrobite care conțin alcaloizi, glucozide sau alte substanțe toxice separate sau în combinații Semințe de buruieni și 1000 fructe nemăcinate și nezdrobite care conțin alcaloizi, glucozide sau alte substanțe toxice separate sau în combinații conținând Dat ura stramonium L. 21. DDT [suma Toate furajele 0,05 izomerilor DDT-, DDD- Excepții: grăsimile și uleiurile 0,5” (sau TDE-) și DDE- exprimați ca DDT] 3. în anexa nr. 1 la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, numerele curente 28, 29 și 31 se abrogă. 4. în anexa nr. 1 la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, după numărul curent 39 se introduc unsprezece noi numere curente, numerele 40—50, cu următorul cuprins: Conținut maxim în Substanțe nedorite Produse destinate hrănirii animalelor mg/kg (ppm) al furajelor cu umiditate de 12% (1) (2) (3) „40. Lasalocid sodiu Materii prime furajere 1,25 Furaje combinate pentru câini, viței, iepuri, ecvine, animale producătoare de 1,25 lapte, păsări ouătoare, curcani cu vârsta mai mare de 12 săptămâni și puicuțe pentru ouat cu vârsta mai mare de 16 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare, puicuțe pentru ouat cu vârsta mai 1,25 mică de 16 săptămâni și curcani cu vârsta mai mică de 12 săptămâni pentru perioada dinaintea sacrificării, în care se interzice utilizarea lasalocidului sodiu ---furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 3,75 Preamestecuri pentru utilizarea în furajele pentru care nu este autorizată D utilizarea lasalocidului de sodiu 41. Narazin Materii prime furajere 0,7 Furaje combinate pentru curcani, iepuri, ecvine, păsări ouătoare și puicuțe 0,7 pentru ouat cu vârsta mai mare de 16 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare, pe perioada dinaintea sacrificării, 0,7 în care se interzice utilizarea de narazin ---furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 2,1 Preamestecuri pentru utilizarea în furajele pentru care nu este autorizată D utilizarea de narazin 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 (1) (2) (3) 42. Salinomicin sodiu Materii prime furajere 0,7 Furaje combinate pentru ecvine, curcani, păsări ouătoare și puicuțe pentru ouat 0,7 cu vârsta mai mare de 12 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare, puicuțe pentru ouat cu vârsta mai 0,7 mică de 12 săptămâni și iepuri pentru îngrășare pe perioada dinaintea sacrificării, în care se interzice utilizarea de salinomicin sodiu --- furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 2,1 Preamestecuri pentru utilizare în furaje pentru care nu este autorizată utilizarea (“) de salinomicin sodiu 43. Monensin sodiu Materii prime furajere 1,25 Furaje combinate pentru ecvine, câini, rumegătoare mici, respectiv oi și capre, 1,25 rațe, bovine, vaci de lapte, păsări ouătoare, puicuțe pentru ouat cu vârsta mai mare de 16 săptămâni și curcani cu vârsta mai mare de 16 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare, puicuțe pentru ouat cu vârsta mai 1,25 mică de 16 săptămâni și curcani cu vârsta mai mică de 16 săptămâni pe perioada dinaintea sacrificării, în care se interzice utilizarea de monensin sodiu ---furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 3,75 Preamestecuri pentru utilizare în furaje pentru care nu este autorizată utilizarea n de monensin sodiu 44. Semduramicin Materii prime furajere 0,25 sodiu Furaje combinate pentru păsări ouătoare și puicuțe pentru ouat cu vârsta mai 0,25 mare de 16 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare pe perioada dinaintea sacrificării, 0,25 în care se interzice utilizarea de semduramicin sodiu ---furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 0,75 Preamestecuri pentru utilizare în furajele pentru care nu este autorizată (“) utilizarea de semduramicin sodiu 45. Maduramicin Materii prime furajere 0,05 amoniu alfa Furaje combinate pentru ecvine, iepuri, curcani cu vârsta mai mare de 0,05 16 săptămâni, păsări ouătoare și puicuțe pentru ouat cu vârsta mai mare de 16 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare și curcani cu vârsta mai mică de 0,05 16 săptămâni pe perioada dinaintea sacrificării, în care se interzice utilizarea maduramicin amoniu alfa --- furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 0,15 Preamestecuri pentru utilizare în furajele pentru care nu este autorizată (“) utilizarea de maduramicin amoniu alfa 46. Clorhidrat de Materii prime furajere 0,7 robenidină Furaje combinate pentru păsări ouătoare și puicuțe pentru ouat cu vârsta mai 0,7 mare de 16 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare, iepuri pentru îngrășare și 0,7 reproducție și curcani pe perioada dinaintea sacrificării, în care se interzice utilizarea clorhidratului de robenidină --- furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 2,1 Preamestecuri pentru utilizare în furaje pentru care nu este autorizată utilizarea D clorhidratului de robenidină MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19. VI.2009 11 (1) (2) (3) 47. Decochinat Materii prime furajere 0,4 Furaje combinate pentru păsări ouătoare și puicuțe pentru ouat cu vârsta mai 0,4 mare de 16 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare pe perioada dinaintea sacrificării, 0,4 în care se interzice utilizarea decochinatului ---furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 1,2 Preamestecuri pentru utilizarea în furajele pentru care nu este autorizată n utilizarea decochinatului 48. Bromhidrat de Materii prime furajere 0,03 halofuginonă Furaje combinate pentru păsări ouătoare, puicuțe pentru ouat cu vârsta mai 0,03 mare de 16 săptămâni și curcani cu vârsta mai mare de 12 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare și curcani cu vârsta mai mică de 0,03 12 săptămâni pe perioada dinaintea sacrificării, în care se interzice utilizarea bromhidratului de halofuginonă --- furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale, altele decât puicuțe pentru ouat 0,09 cu vârsta mai mică de 16 săptămâni Preamestecuri pentru utilizare în furaje pentru care nu este autorizată utilizarea (“) bromhidratului de halofuginonă 49. Nicarbazin Materii prime furajere 0,5 Furaje combinate pentru ecvine, păsări ouătoare și puicuțe pentru ouat cu 0,5 vârsta mai mare de 16 săptămâni Furaje combinate pentru pui pentru îngrășare pe perioada dinaintea sacrificării, 0,5 în care se interzice utilizarea de nicarbazin, în combinație cu narazin --- furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale 1,5 Preamestecuri pentru utilizare în furaje pentru care nu este autorizată utilizarea (“) de nicarbazin, în combinație cu narazin 50. Diclazuril Materii prime furajere 0,01 Furaje combinate pentru păsări ouătoare, puicuțe pentru ouat cu vârsta mai 0,01 mare de 16 săptămâni și curcani pentru îngrășare cu vârsta mai mare de 12 săptămâni Furaje combinate pentru iepuri pentru îngrășare și reproducție pe perioada 0,01 dinaintea sacrificării, în care se interzice utilizarea diclazurilului --- furaje de retragere Furaje combinate pentru alte specii de animale, altele decât puicuțe pentru ouat 0,03 cu vârsta mai mică de 16 săptămâni, pui pentru îngrășare și curcani pentru îngrășare cu vârsta mai mică de 12 săptămâni Preamestecuri pentru utilizare în furaje pentru care nu este autorizată utilizarea (“) diclazurilului (*) Fără a aduce atingere nivelurilor autorizate în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1.831/2003 al Parlamentului European și al Consiliului din 22 septembrie 2003 privind aditivii din hrana animalelor. (**) Limita maximă a substanței în premix este concentrația care nu determină un nivel de substanță mai mare de 50% față de limitele maxime stabilite în furaje atunci când sunt respectate instrucțiunile pentru utilizarea premixului.” Art. II. — Prezentul ordin transpune Directiva Comisiei 2008/76/CE de modificare a anexei I la Directiva 2002/32/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind substanțele nedorite din furaje, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 198 din 26 iulie 2008, și Directiva Comisiei 2009/8/CE de modificare a anexei I la Directiva 2002/32/CE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește limitele maxime ale transferului inevitabil de coccidiostatice sau histomonostatice în furajele nevizate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 40 din 11 februarie 2009. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Marian Zlotea București, 21 aprilie 2009. Nr. 19. ’ 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR ORDIN pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind regulile generale de biosecuritate în exploatațiile de creștere a bovinelor Văzând Referatul de aprobare nr. 226 din 24 aprilie 2009, întocmit de Direcția generală sanitară veterinară din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 331/2009 pentru aprobarea acțiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, a altor acțiuni prevăzute în alte programe naționale, pe care Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor trebuie să le pună în aplicare, precum și a tarifelor maximale aferente acestora pentru anul 2009, în baza prevederilor art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (3) și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Norma sanitară veterinară privind regulile generale de biosecuritate în exploatațiile de creștere a bovinelor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. —Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor controlează modul de implementare și respectare a prevederilor prezentului ordin. Art. 4. — La data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 26/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind măsurile generale pentru prevenirea și combaterea bolilor infectocontagioase și parazitare la animale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 18 martie 2005. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Corneliu Ceică București, 9 iunie 2009. Nr. 34. ANEXĂ NORMĂ SANITARĂ VETERINARĂ privind regulile generale de biosecuritate în exploatațiile de creștere a bovinelor CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezenta normă sanitară veterinară stabilește regulile generale de biosecuritate pentru funcționarea exploatațiilor de creștere a bovinelor. Art. 2. — în România, sistemele de creștere a bovinelor sunt următoarele: a) sistemul de creștere a bovinelor în exploatațiile agricole familiale, în care produsele de origine animală rezultate de la acestea sunt destinate consumului familial; b) sistemul comercial de creștere a bovinelor în exploatațiile agricole comerciale, din care se comercializează pe piața unică europeană animale vii și produsele de origine animală de la acestea. CAPITOLUL II Regulile generale de biosecuritate de creștere a bovinelor în exploatațiile agricole comerciale Art. 3. — (1) Deținătorii de bovine din exploatațiile agricole comerciale de creștere a bovinelor au următoarele obligații: a) să fie înregistrați/autorizați sanitar-veterinar în conformitate cu prevederile legale în vigoare; b) să asigure asistența sanitară veterinară realizată de medicul veterinar de liberă practică; c) să asigure aplicarea normelor sanitare veterinare privind popularea, protecția și bunăstarea bovinelor și a programelor de supraveghere a sănătății acestora, păstrarea evidențelor prevăzute de normele sanitare veterinare, precum și aplicarea măsurilor dispuse de către Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 13 d) să asigure spații pentru schimbarea hainelor și a încălțămintei de stradă cu echipamentul de protecție, instalație de spălare și dezinfecție a mâinilor persoanelor care intră și ies din incinta exploatației; e) să interzică accesul în exploatație persoanelor care nu lucrează direct în procesul de producție; fac excepție organele de îndrumare și control din cadrul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București și al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, care pot intra numai cu respectarea prevederilor legislației în vigoare; f) să asigure adăpostirea separată a bovinelor nou-introduse în exploatație până la clarificarea statusului de sănătate; g) să asigure efectuarea reproducerii bovinelor prin montă naturală sau prin însămânțări artificiale, numai cu tauri autorizați sanitar-veterinar sau material seminal corespunzător; h) să asigure spații pentru depozitarea cadavrelor și a altor deșeuri de origine animală destinate distrugerii; i) să asigure facilități pentru realizarea acțiunilor de dezinfecție, dezinsecție și deratizare de către o societate comercială autorizată sau de către o echipă proprie coordonată de medicul veterinar de liberă practică din exploatația agricolă comercială de creștere a bovinelor; j) să asigure depozitarea și prepararea furajelor, ca activitate integrantă a exploatației; k) să asigure evacuarea și depozitarea dejecțiilor, a gunoiului, astfel încât să nu constituie surse de difuzare a bolilor; I) să notifice prin sistemul TRACES la direcția sanitar- veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București intenția privind introducerea/scoaterea de bovine în/din exploatație și alte mișcări interne de bovine; m) să notifice fără întârziere medicului veterinar de liberă practică împuternicit de către direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București apariția unor modificări în starea de sănătate a bovinelor; să ia măsuri pentru izolarea animalelor bolnave și suspecte, a celor moarte sau tăiate de urgență și să nu permită folosirea, vânzarea sau distribuirea produselor de origine animală provenite de la aceste animale, precum și scoaterea din fermă a furajelor, gunoiului și a altor materiale. (2 ) Pentru prevenirea introducerii de boli infectocontagioase, deținătorul exploatației înregistrate/autorizate sanitar-veterinar poate să întocmească și să implementeze un program de biosecuritate propriu, dezvoltat pe proceduri care să aibă la bază regulile generale de biosecuritate, specifice exploatației, avizat de direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiva municipiului București. CAPITOLUL III Reguli generale de biosecuritate de creștere a bovinelor în exploatațiile agricole familiale Art. 4. — Deținătorii de bovine din exploatațiile agricole familiale au următoarele obligații: a) să respecte prevederile legale în vigoare referitoare la asigurarea reproducerii bovinelor din exploatație numai prin utilizarea reproducătorilor autorizați sanitar-veterinar; b) să declare medicului veterinar de liberă practică împuternicit de către direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București și la primărie bovinele proprii, pe rase, sexe și categorii de vârstă; c) să nu introducă timp de cel puțin 15 zile bovinele nou-achiziționate în efectivele constituite în turme sau cirezi; aceste animale vor fi ținute în perioada de 15 zile numai în exploatația proprie; d) să întrețină bovinele și adăposturile acestora în conformitate cu normele de protecție și bunăstare a animalelor; e) să prezinte, la solicitarea medicului veterinar de liberă practică împuternicit, la data, ora și locul stabilite, animalele pentru efectuarea unor acțiuni sanitar-veterinare de supraveghere obligatorii; f) să permită personalului direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București verificarea stării de sănătate a animalelor din exploatație și să îl sprijine în efectuarea acțiunilor sanitar- veterinare din normele metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, aprobat anual prin ordin al președintelui; g) să anunțe fără întârziere direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, prin medicul veterinar de liberă practică împuternicit, apariția unor semne de boală la bovine, a primelor cazuri de moarte sau tăiere de urgență, iar până la sosirea personalului sanitar-veterinar să izoleze exemplarele bolnave, să păstreze pe loc cadavrele, carnea, organele sau alte produse rezultate de la animalele tăiate de urgență, luând măsuri ca acestea să nu fie folosite sau vândute; h) să respecte prevederile legislației sanitar-veterinare în vigoare cu privire la condițiile de tăiere și de valorificare a bovinelor. AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR ORDIN privind modificarea și completarea unor acte normative care stabilesc tarife în domeniul sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor Văzând Referatul de aprobare nr. 375 din 4 iunie 2009, întocmit de Direcția generală sanitară veterinară, Direcția de coordonare tehnică a institutelor de referință, LSVSAși farmacovigilență și Direcția economică și financiar-contabilă, având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (3) și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare, 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VI.2009 președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 45/2005 privind aprobarea tarifelor pentru efectuarea analizelor și examenelor de laborator, precum și a unor activități sanitare veterinare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 20 aprilie 2005, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. După articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8¹, cu următorul cuprins: „Art. 8¹. — (1) Verificarea capacității de diagnostic se efectuează gratuit pentru profilele: morfopatologie, serologie, bacteorologie, virusologie prin IFD, IFI, TICE, IFA, ELISAși ID, parazitologie, toxicologie, micologie, boli de nutriție și biologie moleculară, leucemii și imunodeficiențe pentru leucoza enzootică bovină și anemia infecțioasă ecvină, patologie rumegătoare, patologie aviară, patologie animale acvatice și patologie albine, igienă animală și protecția mediului. (2 ) Consultanța, instruirile periodice și verificarea capacității analitice de laborator privind expertiza alimentelor și furajelor se efectuează gratuit.” 2. La anexa nr. 1, litera C „Verificarea capacității de diagnostic” se abrogă. 3. La anexa nr. 2, litera B „Tarife pentru consultanță, instruiri periodice și verificarea capacității analitice de laborator privind expertiza alimentelor și furajelor” se abrogă. Art. II. —Anexa nr. 12 la Norma sanitară veterinară privind procedura de înregistrare și autorizare sanitar-veterinară a unităților și a mijloacelor de transport din domeniul sănătății și al bunăstării animalelor, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 62/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 198 din 22 martie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Numărul curent 1 se abrogă. 2. Numărul curent 2 se modifică si va avea următorul » cuprins: Nr. Unitate U.M. Tarif de autorizație crt. --- lei/U.M. --- ’ „2. Exploatație de carantină pentru animale importate Obiectiv 200 Centru pentru colectare, exploatații de origine ale animalelor destinate exportului 250 Baza de achiziție a animalelor/Centre de colectare a animalelor 200 Puncte de control 300” 3. Numărul curent 3 se abrogă. 4. Numărul curent 14 se abrogă. Art. III. —Anexa nr. 4 la Norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de obținere și de vânzare directă și/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum și a activităților de producție, procesare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 111/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 895 din 30 decembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Numărul curent 1 se modifică și va avea următorul cuprins: Nr. Tariful de crt. Unitatea înregistrare lei/unitate „1. Carne, lapte și produse din lapte: Carmangerie, măcelărie, centru sacrificare păsări și/sau lagomorfe la nivelul fermei sau exploatației, centru de prelucrare lapte 300 Centru colectare vânat sălbatic 200” 2. Numărul curent 2 se abrogă. 3. Numărul curent 3 se modifică și va avea următorul cuprins: Nr. Tariful de crt. Unitatea înregistrare lei/unitate „3. Pește și produse din pescuit, miere și alte produse din miere și ouă pentru consum: Centru de colectare pește, magazin de desfacere pește, pescărie, centru de colectare a batracienilor, gasteropodelor, crustaceelor, punct de debarcare, centru extracție, colectare miere și alte produse apicole, centru colectare ouă 200 Ambarcațiune de pescuit, stupină, magazin desfacere a mierii de albine și a altor produse apicole 100” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 420/19.VL2009 15 4. Numărul curent 4 se abrogă. 5. Numărul curent 5 se abrogă. 6. Numărul curent 6 se modifică și va avea următorul cuprins: Nr. Tariful de crt. Unitatea înregistrare lei/unitate „6. Unități de alimentație publică și unități de comercializare a alimentelor și unități care desfășoară alte activități în domeniu: Restaurant, indiferent de specific, laborator de cofetărie și/ sau patiserie, pensiuni turistice, unități de 300 vânzare prin internet, stație spălare și dezinfecție mijloace de transport Pizzerie, cantină, cofetărie/patiserie, magazin alimentar, depozit alimentar, catering 200 Hipermarket/supermarket 500” 7. Numărul curent 7 se abrogă. 8. Numărul curent 8 se abrogă. Art. IV. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în 10 zile de la data publicării. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Marian Zlotea București, 15 iunie 2009. Nr. 35. ’ MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI Șl MIJLOCII, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI AGENȚIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR Șl PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI Șl MIJLOCII DECIZIE privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START Având în vedere prevederile anexei nr. 3/21/27 la Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 și ale art. 15 alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, aprobat prin Ordinul ministrului întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri nr. 658/2009, cu modificările ulterioare, președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii emite prezenta decizie. Art. 1. — Se aprobă Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 5 zile de la data publicării. Președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Cristian Haiduc București, 12 iunie 2009. Nr. 145.’ *)Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) ’ 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ” --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTALEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT ---S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA ---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA ---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. LC. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 431423 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420/19.VL2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495