MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 406 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ> ¹⁵ ⁱuⁿⁱe ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 782 din 12 mai 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European................. 2-4 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 633. — Hotărâre privind darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor a unor imobile trecute în domeniul public al statului................................. 5-7 665. — Hotărâre pentru modificarea valorii de inventar a unor imobile înscrise în domeniul public al statului și aflate în administrarea Serviciului de Informații Externe 8-13 666. — Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Serviciului Român de Informații în domeniul public al orașului Recaș și în administrarea Consiliului Local al Orașului Recaș, județul Timiș................................ 13 Nr. Pagina DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 554. — Decizie pentru eliberarea domnului Ion Moraru din funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat .................................... 14 555. — Decizie pentru eliberarea domnului Vladimir Alexandru Mănăstireanu din funcția de secretar de stat în cadrul aparatului de lucru al viceprim-ministrului .. 14 556. — Decizie pentru numirea domnului Vladimir Alexandru Mănăstireanu în funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat .... 15 557. — Decizie pentru numirea domnului Mirel Amariței Mircea în funcția de secretar de stat în cadrul aparatului de lucru al viceprim-ministrului.................. 15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 19. — Circulară privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii constituite în lei și în dolari SUA începând cu perioada de aplicare 24 mai — 23 iunie 2009................................................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 782 din 12 mai 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European loan Vida — președinte Reprezentantul Ministerului Public arată că, oricât de Nicolae Cochinescu —judecător Aspazia Cojocaru —judecător Acsinte Gaspar —judecător Petre Lăzăroiu —judecător Ion Predescu —judecător Puskâs Valentin Zoltân —judecător Tudorel Toader —judecător Augustin Zegrean —judecător Antonia Constantin — procuror Claudia-Margareta Krupenschi — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European, excepție ridicată de Mihaela Mihai Neagu Mihaela în Dosarul nr. 3.673/2/2009 al Curții de Apel București — Secția a IV-a civilă. La apelul nominal răspunde personal autoarea excepției. Procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții Constituționale acordă cuvântul părții prezente pentru susținerea excepției de neconstituționalitate. Aceasta reiterează argumentele prezentate în motivarea scrisă, precizând, mai întâi, că Decizia nr. 906/2007 pronunțată de Curtea Constituțională în aceeași materie nu poate fi invocată în cauză, deoarece soluția a fost de respingere ca inadmisibilă a excepției, deci fără o examinare a constituționalității dispozițiilor art. 12 alin. (6) din Legea nr. 33/2007. în esență, arată că textul de lege criticat afectează dreptul de a fi ales prin condiția impusă candidatului independent pentru România la alegerea Parlamentului European de a depune la Biroul Electoral Central, în vederea acceptării candidaturii sale, lista cu cel puțin 100.000 de semnături ale susținătorilor cu drept de vot. Candidatul independent este net defavorizat în cursa pentru alegeri față de candidatul aflat pe lista unui partid politic, care beneficiază de sprijinul logistic și financiar al partidului și căruia îi este necesar un număr mai mic de 5.000 de semnături de adeziune, deoarece o asemenea listă trebuie însoțită de un număr de cel puțin 200.000 de semnături, iar numărul maxim al candidaților propuși de același partid politic este de 43. în aceste condiții, apreciază că cerința stabilită de art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 „împinge la corupție” prin uzitarea unor metode frauduloase de colectare a numărului de semnături impus de lege. Șansele reale ale candidatului independent au fost cu mult diminuate și prin aceea că modelul listei susținătorilor a fost stabilit de Guvern prin hotărâre adoptată cu mai puțin de 30 de zile înainte de data de referință a alegerilor. Mai arată autoarea excepției că România este singurul stat din Uniunea Europeană în care este necesar un număr atât de mare de semnături pentru ca un candidat independent să aibă acces la procedura alegerilor pentru Parlamentul European. Pentru toate cele susținute, solicită admiterea excepției de neconstituționalitate și depune la dosarul cauzei un set de înscrisuri, unul prin care face vorbire despre Decizia nr. 906/2007 a Curții Constituționale și altul prin care se prezintă comparativ legile electorale pentru alegerile în Parlamentul European ale țărilor membre ale Uniunii Europene, sub aspectul condiției depunerii listei de semnături aplicabile atât candidaților independenți, cât și celor aparținând unui partid politic. anevoioasă ar părea situația candidatului independent in cursa alegerilor pentru Parlamentul European, totuși nu se poate admite neconstituționalitatea textului legal criticat, având în vedere, în primul rând, faptul că acesta nu se află în aceeași situație juridică cu cea a candidatului propus pe listă de un partid politic. Ârt. 16 din Constituție, invocat, se referă la egalitatea în drepturi a cetățenilor și nu între cetățeni și persoane juridice, cum sunt partidele politice. Totodată, exercitarea dreptului de a fi ales presupune intervenția statului în planul dreptului pozitiv, în sensul reglementării prin lege organică a condițiilor concrete de realizare efectivă a dreptului, de natură să reflecte opțiunea legiuitorului în privința sistemului electoral național. în plus, din natura criticilor de neconstituționalitate formulate se observă tendința de modificare a reglementării examinate, ceea ce este inadmisibil, fiind în contradicție cu prevederile art. 61 din Legea fundamentală și ale art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale. în consecință, pune concluzii de respingere a excepției. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 20 aprilie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 3.673/2/2009, Curtea de Apel București — Secția a IV-a civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European. Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de Mihaela Mihai Neagu Mihaela într-un recurs formulat împotriva unei sentințe civile de respingere a unei contestații privind decizia Biroului Electoral Central de respingere a candidaturii sale pentru alegerile din România pentru Parlamentul European. în motivarea excepției de neconstituționalitate autoarea acesteia susține că textul de lege criticat încalcă principiul egalității în drepturi prin aceea că impune candidatului independent care dorește să participe individual la alegerile pentru Parlamentul European condiția ca acesta să prezinte o listă cu cel puțin 100.000 de semnături ale susținătorilor cu drept de vot, în timp ce unui candidat înscris pe listele unui partid politic nu îi sunt necesare decât aproximativ 5.000 de semnături, având în vedere că pe lista unui partid politic poate fi înscris un număr de maxim 43 de candidați, iar respectivul partid trebuie să prezinte liste cuprinzând semnăturile a cel puțin 200.000 de susținători. Comparând cele două categorii de candidați, sub aspectul numărului de semnături ale susținătorilor necesar spre a putea participa la alegerile pentru Parlamentul European, discriminarea operată de legea criticată este evidentă, cu atât mai mult cu cât candidatul înscris pe lista unui partid politic beneficiază și de sprijinul financiar și logistic al acelui partid, dar și de subvenții de la bugetul de stat, potrivit art. 3 din Legea nr. 43/2003 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale. Se mai arată că operațiunea de strângere a semnăturilor susținătorilor este practic imposibilă pentru candidatul independent, deoarece tipul de formulare pentru listele de susținători a fost modificat de Guvern cu doar 30 de zile înaintea termenului-limită de depunere a candidaturilor. Discriminarea negativă pe care legea criticată o operează în privința candidatului independent față de cel MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 3 aparținând unui partid politic are drept consecință golirea de conținut a dreptului de a fi ales, respectiv a dreptului de a fi ales în Parlamentul European, garantate de Constituție. Curtea de Apel București — Secția a IV-a civilă opinează în sensul netemeiniciei excepției de neconstituționalitate. Arată, în acest sens, că dispozițiile legale criticate stabilesc diferențiat numărul de susținători ai candidaților propuși de un partid politic și cei ai candidatului independent, având în vedere regimul special al fiecăreia dintre cele două categorii de candidați, fără ca prin aceasta să fie încălcată vreuna dintre normele constituționale invocate. Potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate ridicată. Guvernul consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Dispozițiile legale criticate nu conțin prevederi de natură să aducă atingere principiului egalității consacrat de art. 16 alin. (1) din Constituție, acestea aplicându-se tuturor persoanelor vizate de ipoteza normei, fără privilegii și fără discriminări. Acestea conțin condiții de eligibilitate suplimentare celor cuprinse la art. 37 și art. 16 alin. (3) din legea fundamentală, pe care legiuitorul le-a reglementat în scopul stabilirii unor limite pentru prevenirea exercitării abuzive a drepturilor electorale și pentru a candida și a fi ales un candidat care se bucură de o anumită susținere și minimă credibilitate din partea populației cu drept de vot din circumscripția pentru care candidează, la fel cum și candidații propuși de partidele politice beneficiază de susținerea partidului pe a cărui listă candidează. Prin urmare, câtă vreme o persoană nu îndeplinește condițiile legale de eligibilitate stabilite pentru acceptarea candidaturii sale, nu se poate vorbi de o încălcare a dreptului de a fi ales, prevăzut de art. 37 și 38 din Constituție, în condițiile în care art. 16 alin. (3) din aceasta stabilește că „funcțiile și demnitățile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condițiile legii în plus, Guvernul apreciază că în cauză nu se pune problema neconstituționalității dispozițiilor legale criticate, ci este vorba de o problemă strict de interpretare și aplicare a acestora, în raport cu situația de fapt ce urmează a fi reținută de către instanța de judecată. Avocatul Poporului apreciază că prevederile art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European sunt constituționale. Acestea nu fac decât să transpună în planul legii organice ceea ce dispun art. 16 și 38 din Constituție, invocate, care lasă la nivelul de reglementare a legii stabilirea condițiilor în care urmează să fie exercitate drepturile electorale. în consecință, instituirea unui număr de semnături necesar înscrierii unui candidat la alegerile parlamentare europene reprezintă o garanție a exercitării dreptului de a fi ales, prin descurajarea eventualelor candidaturi abuzive, de natură să împiedice buna desfășurare și finalizarea procesului electoral, dar exprimă și cerința ca propunerea candidaturii să fie reprezentativă. Se arată totodată că situația candidaților independenți în alegeri este obiectiv diferită de cea a candidaților susținuți de un partid politic, astfel că nu se poate susține încălcarea principiului egalității de tratament juridic. Este invocată, în sensul celor susținute, jurisprudența Curții Constituționale în materie, de exemplu hotărârile nr. 37/1996 și nr. 71/1996, prin care s-a reținut, în esență, că alegerile pot avea loc numai cu respectarea procedurii electorale instituite prin lege, inclusiv deci a condițiilor stabilite pentru depunerea candidaturii, ceea ce nu este de natură să vină în conflict cu dreptul constituțional de a fi ales. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile autoarei excepției, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 28 din 16 ianuarie 2007, introduse prin art. I pct. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 4 martie 2009. Textul de lege criticat are următorul conținut: Art. 12¹ alin. (1): „(1) Poate candida ca independent cetățeanul român sau cetățeanul altui stat membru al Uniunii Europene care are dreptul de a fi ales și este susținut de cel puțin 100.000 de alegători. Cererea de admitere a candidaturii independente se depune la Biroul Electoral Central, în 4 exemplare, însoțită de un exemplar al listei de susținători, cu cel puțin 60 de zile înainte de ziua de referință. ” In opinia autoarei excepției de neconstituționalitate, textul de lege menționat contravine dispozițiilor fundamentale ale art. 16 — Egalitatea în drepturi, art. 37 — Dreptul de a ti ales și ale art. 38 — Dreptul de a fi ales în Parlamentul European. Analizând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că aceasta urmează să fie respinsă ca neîntemeiată, pentru cele ce se vor arăta în continuare. Dispozițiile art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European instituie pentru cetățeanul român sau cetățeanul altui stat membru al Uniunii Europene care dorește să candideze la alegerile pentru Parlamentul European condiția depunerii la Biroul Electoral Central a listei cuprinzând semnăturile a cel puțin 100.000 de alegători, alături de cererea sa de admitere a candidaturii independente. Așadar, textul de lege stabilește în mod expres o cerință suplimentară dreptului de a fi ales, prevăzut de art. 37, respectiv art. 38 din Constituție, ceea ce, în opinia autoarei excepției, este de natură a încălca tocmai acest drept fundamental, precum și principiul egalității cetățenilor în fața legii, având în vedere că pentru cei maxim 43 de candidați aflați pe lista unui partid politic legea instituie un număr total de numai 200.000 de semnături ale susținătorilor cu drept de vot. Curtea constată că dreptul de a fi ales, prevăzut de art. 37 alin. (1) din Constituție, pentru alegerile privind Camera Deputaților, Senat, respectiv pentru funcția de Președinte al României și care, raportat la alegerile în Parlamentul European, este consacrat de art. 38 din Legea fundamentală, stabilește la nivel constituțional vocația de a fi ales a oricărui cetățean cu drept de vot care îndeplinește totodată condițiile stabilite de art. 16 alin. (3) din Constituție, adică are cetățenia română și domiciliul în țară, și căruia nu îi este interzisă asocierea în partide politice, potrivit art. 40 alin. (3) din Legea fundamentală. Alin. 2 al aceluiași art. 37 stabilește condițiile de vârstă pe care candidații trebuie să le îndeplinească, raportat la fiecare dintre cele 3 tipuri de mandate prevăzute în text, respectiv pentru Camera Deputaților, Senat și Președintele României. Art. 16, consacrat principiului egalității în drepturi, completează cadrul constituțional ce configurează dreptul de a fi ales în sensul că la alin. (3) legiuitorul constituant a prevăzut expres faptul că „funcțiile și demnitățile publice (...) pot fi ocupate, în condițiile legii, (...)”, în acest context fiind garantată și egalitatea de șanse între femei și bărbați pentru ocuparea unor astfel de funcții și demnități. Sistemul electoral este reglementat, potrivit art. 73 alin. (3) lit. a) din Legea fundamentală, prin lege organică, astfel că Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VL2009 pentru Parlamentul European, criticată, reprezintă expresia normei constituționale indicate și totodată opțiunea legiuitorului în materie. Așadar, prevederile acestui act normativ se circumscriu cadrului constituțional general configurat de art. 37 și 38 din Legea fundamentală și reglementează, la nivelul legii organice, condițiile de desfășurare a alegerii membrilor din România în Parlamentul European, ca modalitate concretă de exercitare a dreptului de vot și a dreptului de a fi ales. Or, premisa normei juridice stabilite de art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 o constituie tocmai condiția generală, constituțională, potrivit căreia candidatul independent la alegerile pentru Parlamentul European trebuie mai întâi să fie titularul dreptului subiectiv de a fi ales, deci se presupune că are vocația exercitării acestui drept, urmând ca, pentru exercitarea în concret a dreptului, să îndeplinească cerința suplimentară de depunere la Biroul Electoral Central a listei cu semnăturile a cel puțin 100.000 de alegători, alături de cererea de admitere a candidaturii sale și alte acte necesare. O astfel de condiție suplimentară nu vine în contradicție cu dreptul de a fi ales, invocat de autoarea excepției, de vreme ce existența acestui drept este o condiție preliminară, sine qua non, fără de care accesul la întreaga procedură electorală este imposibil. Totodată, condiția legală privind depunerea listei cu cel puțin 100.000 de semnături ale susținătorilor cu drept de vot nu are efectul golirii de conținut a dreptului de a fi ales, cum susține autoarea excepției. Trăsătura esențială a oricărui mandat dobândit în urma exprimării prin sufragiu a voinței politice a electoratului o constituie reprezentativitatea sa. Indiferent că este vorba de alegeri locale, parlamentare, prezidențiale sau euro-parlamentare, sistemul electoral național prevede, în esență, aceeași condiție: depunerea unei liste cu semnături de adeziune. Acest criteriu de preselectare a candidaților este unul obiectiv și rezonabil, aplicabil în condiții de egalitate de tratament fiecăreia dintre cele două categorii de participanți la alegeri: candidații independenți, pe de o parte, și cei propuși pe lista unui partid’ politic, pe de altă parte. Instituirea condiției legale privind depunerea listei cu semnături reprezintă o modalitate prin care candidatul la o funcție sau demnitate publică își dovedește potențialul de reprezentativitate și arată, în același timp, preocuparea legiuitorului de a preveni exercitarea abuzivă a dreptului de a fi ales, pe de o parte, dar și de a asigura, pe de altă parte, accesul efectiv la exercițiul acestui drept persoanelor eligibile comunitar care într-adevăr beneficiază de credibilitatea și susținerea electoratului, astfel încât să existe șanse reale de reprezentare a acestuia în forul legislativ european. De altfel, Curtea Constituțională a reținut în jurisprudența sa, de exemplu Hotărârea nr. 37 din 2 octombrie 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 4 octombrie 1996 și Hotărârea nr. 71 din 16 octombrie 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 258 din 24 octombrie 1996, că, deși o propunere de candidat nu poate privi, potrivit Constituției, ’ decât o persoană ce întrunește condițiile Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi, constituționale de eligibilitate, totuși alegerile (pentru funcția de Președinte al României) pot avea loc numai cu respectarea procedurii electorale (instituite prin Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Președintelui României) adoptate în temeiul art. 72 alin. (3) lit. a) din Constituție. De aceea depunerea candidaturii face parte din procedura electorală, așa încât cerința prevăzută de art. 3 alin. (2) și ale art. 9 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Președintelui României ca propunerea candidaturii să fie reprezentativă, având adeziunea a cel puțin 100.000 de susținători, constituie o condiție legală ce nu vine în conflict cu dreptul constituțional al contestatorului de a fi ales. Autoarea excepției de neconstituționalitate critică dispozițiile art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 și sub aspectul încălcării principiului egalității în drepturi, prevăzut de art. 16 din Constituție, considerând că sunt privilegiați candidații aflați pe lista unui partid politic, care, deși beneficiază de sprijinul logistic și financiar al acestuia, trebuie să depună o listă cu minimum 200.000 de semnături ale susținătorilor cu drept de vot, în timp ce unui candidat independent i se cer cel puțin 100.000 de semnături, el fiind în mod evident dezavantajat. Curtea nu poate reține nici aceste critici de neconstitu- ționalitate, deoarece, așa cum a statuat în jurisprudența sa, „principiul egalității cetățenilor în drepturi presupune egalitatea de tratament juridic pentru situații identice sau comparabile, după cum impune și aplicarea unui tratament juridic diferit, pentru situații care se deosebesc în mod obiectiv și rezonabil” (Decizia nr. 1.228 din 18 noiembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 838 din 12 decembrie 2008). Or, potrivit art. 4 alin. (1) din Legea nr. 33/2007, „membrii din România în Parlamentul European se aleg pe baza de scrutin de listă, potrivit principiului reprezentării proporționale, și pe baza de candidaturi independente.”Part\c\panț\\ la alegeri sunt, pe de o parte, partidele politice, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, alianțele politice sau alianțele electorale și, pe de altă parte, candidații independenți ce au calitatea de’persoane eligibile comunitar, adică orice cetățean al unui stat membru al Uniunii Europene care are dreptul de a fi ales pentru Parlamentul European, având domiciliul sau reședința în România, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 33/2007. în rândul competitorilor electorali comunitari se remarcă, așadar, două categorii distincte de participanți, diferite sub aspectul regimului juridic aplicabil, reprezentate de partidele politice, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, alianțele politice sau alianțele electorale și persoanele fizice — candidații independenți. Or, art. 16 alin. (1) din Constituție, invocat, consacră egalitatea în drepturi a cetățenilor în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări, și nu egalitatea între persoane fizice, pe de o parte, și persoane juridice, pe de altă parte. Ar fi contrar înseși normei fundamentale invocate să se pretindă uniformitate acolo unde există diferențe clare și obiective de situație sau, după caz, de regim juridic aplicabil. CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 12¹ alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European, excepție ridicată de Mihaela Mihai Neagu Mihaela în Dosarul nr. 3.673/2/2009 al Curții de Apel București — Secția a IV-a civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 12 mai 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Claudia-Margareta Krupenschi MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VL2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI 5 HOTĂRÂRE privind darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor a unor imobile trecute în domeniul public al statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, pentru inspectoratele județene de poliție, a unor imobile având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, trecute în domeniul public al statului prin hotărâri ale consiliilor județene și locale. Art. 2. — Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. București, 20 mai 2009. Nr. 633^ PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilelor aflate în domeniul public al statului care se transmit din administrarea unor consilii județene și locale în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, pentru inspectoratele de poliție județene Actul prin care s-a făcut transmiterea Nr. Locul unde imobilului din Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile tehnice Se va comasa crt. este situat imobilul domeniul public al de la care se la care se transmite ale imobilului cu numărul M.E.F. unității administrativ- transmite imobilul imobilul teritoriale în domeniul public al statului 1. Orașul Cugir, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 112.171 str. Nicolae Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Bălcescu nr. 1, Local Cugir si Internelor, pentru 38,94 m2 județul Alba al Orașului ÎPJ Alba Cugir nr. 86/2007 2. Orașul Abrud, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 Aleea Copiilor Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- bl. B3---B4, Local Abrud ’ si Internelor, pentru 63,47 m’2 județul Alba al Orașului ÎPJ Alba Abrud ’ nr. 86/2006 3. Orașul Zlatna, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 112.143 str. Gheorghe Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Doja nr. 6, Local Zlatna si Internelor, pentru 28,4 m2’ județul Alba al Orașului ÎPJ Alba Zlatna nr. 43/2007 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 Actul prin care s-a făcut transmiterea Nr. Locul unde imobilului din Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile tehnice Se va comasa crt. este situat imobilul domeniul public al de la care se la care se transmite ale imobilului cu numărul M.E.F. unității administrativ- transmite imobilul imobilul teritoriale în domeniul public al statului 4. Comuna Trușești, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 1 111.855 județul Botoșani Consiliului al Comunei Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Local Trușești și Internelor, pentru 20,25 m2 al Comunei IPJ Botoșani Trusesti nr. 36/2007 5. Orașul Râșnov, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 2 114.750 Str. Brazilor Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 11, județul Local Râșnov și Internelor, pentru 26,69 m’2 Brașov al Orașului IPJ Brașov Râșnov nr. 26/2007 6. Orașul Titu, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 2 112.497 str. Pictor Nicolae Consiliului al Orașului Titu Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Grigorescu nr. 25, Local și Internelor, pentru 41 m2 județul Dâmbovița al Orașului Titu IPJ Dâmbovița nr. 103/2006 7. Orașul Fieni, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 144.726 str. înv. Constantin Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Popescu nr. 2, Local Fieni și Internelor, pentru 21,2 m2’ județul Dâmbovița al Orașului IPJ Dâmbovița Fieni nr. 20/2007 8. Orașul Petrila, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 108.164 Str. Republicii Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 273, județul Local Petrila și Internelor, pentru 34,67 m’2 Hunedoara al Orașului IPJ Hunedoara Petrila nr. 89/2007 9. Municipiul Urziceni, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 113.336 Calea București Consiliului al Municipiului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 40---42, județul Local Urziceni și Internelor, pentru 45,35 m’2 Ialomița al Municipiului IPJ Ialomița Urziceni nr. 44/2007 10. Municipiul Slobozia, Hotărârea Consiliul Ministerul Nr. încăperi --- 2 37.684 str. Matei Basarab Consiliului Județean Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 7, Județean Ialomița și Internelor, pentru 85,62 m’2 județul Ialomița Ialomița IPJ Ialomița nr. 15/2007 11. Orașul Țăndărei, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 113.317 str. București Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 159, Local Țăndărei și Internelor, pentru 19,5 m2’ județul Ialomița al Orașului IPJ Ialomița Țăndărei tir. 53/2007 12. Orașul Hârlău, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 114.500 str. Logofăt Tăutu Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 66, județul lași Local Hârlău si Internelor, pentru 38,50 m’2 al Orașului IPJ lași Hârlău nr. 69/2006 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VL2009 7 Actul prin care s-a făcut transmiterea Nr. Locul unde imobilului din Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile tehnice Se va comasa crt. este situat imobilul domeniul public al de la care se la care se transmite ale imobilului cu numărul M.E.F. unității administrativ- transmite imobilul imobilul teritoriale în domeniul public al statului 13. Comuna Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 2 114.578 Răducăneni, Consiliului al Comunei Administrației Suprafață utilă --- (parțial) județul lași Local Răducăneni și Internelor, pentru 27,33 m2 al Comunei IPJ lași Răducăneni nr. 51/2007 14. Orașul Baia de Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 2 112.384 Aramă, str. Tudor Consiliului al Orașului Baia Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Vladimirescu nr. 4, Local de Aramă și Internelor, pentru 27,68 m’2 județul Mehedinți al Orașului Baia IPJ Mehedinți de Aramă nr. 39/2007 15. Orașul Vânju Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 112.385 Mare, str. Nicolae Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Bălcescu nr. 14, Local Vânju Mare și Internelor, pentru 25,65 m’2 județul Mehedinți al Orașului IPJ Mehedinți Vânju Mare nr. 27/2007 16. Orașul Sovata, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 2 113.010 Str. Vulturului Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 1, Local Sovata și Internelor, pentru 18,72 m’2 județul Mureș al Orașului IPJ Mureș Sovata nr. 57/2007 17. Orașul Luduș, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 4 112.988 Str. Vânătorilor Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 4---6, Local Luduș și Internelor, pentru 43,62 m2 județul Mureș al Orașului IPJ Mureș Luduș nr. 140/2007 18. Municipiul Zalău, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 6 36.157 str. Tudor Consiliului al Municipiului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Vladimirescu Județean Sălaj Zalău si Internelor, pentru 68,69 m’2 nr. 14, nr. 75/2006 IPJ Sălaj județul Sălaj 19. Orașul Panciu, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 108.108 str. Cuza Vodă Consiliului al Orașului Administrației Suprafață utilă --- (parțial) nr. 2, județul Local Panciu și Internelor, pentru 46,33 m2 Vrancea al Orașului IPJ Vrancea Panciu nr. 71/2007 20. Comuna Vidra, Hotărârea Consiliul Local Ministerul Nr. încăperi --- 3 108.075 județul Vrancea Consiliului al Comunei Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Local al Vidra și Internelor, pentru 33,65 m’2 Comunei Vidra IPJ Vrancea nr. 11/2007 21. Municipiul Hotărârea Consiliul Ministerul Nr. încăperi --- 10 111.561 Alexandria, str. Ion Consiliului Județean Administrației Suprafață utilă --- (parțial) Creangă Județean Teleorman și Internelor, pentru 113,53 m2 nr. 71---73, Teleorman IPJ Teleorman județul Teleorman nr. 89/2007 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea valorii de inventar a unor imobile înscrise în domeniul public al statului si aflate în administrarea Serviciului de Informații Externe în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Valoarea de inventar a unor imobile aparținând domeniului public al statului, înregistrate în anexa nr. 41 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 3 iunie 2009. Nr. 665.’ Contrasemnează: Directorul Serviciului de Informații Externe, Mihai-Răzvan Ungureanu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ Ordonator principal de credite Cod fiscal: SERVICIUL DE INFORMAȚII EXTERNE 10668016 Cod de Date de identificare Anul Valoarea de inventar Nr. M.F.P clasificare Denumire Descriere (pe scurt) Adresa dobândiri i/dării (în lei) în folosință 92 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1995 24.433.367,85 județ: Municipiul București; sectorul 1; șos. București---Ploiești nr. 280---284 93 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1994 2.965.478,07 județ: Municipiul București; sectorul 1; str. Turgheniev nr. 6---16 96972 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1991 458.013,00 județ: Municipiul București; sectorul 1 96976 8.29.11 CLĂDIRE TARA: România; 1992 1.586.771,97 județ: ILFOV; comuna Snagov nr. --- 96977 8.29.11 CLĂDIRE TARA: România; 1960 237.641,57 județ: ILFOV; comuna Snagov nr. --- 96979 8.29.11 CLĂDIRE TARA: România; 1998 2.258.428,20 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- 96980 8.29.11 CLĂDIRE TARA: România; 1998 899.591,34 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- 96981 8.29.11 CLĂDIRE TARA: România; 1998 528.334,35 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 9 Cod de Date de identificare Anul Valoarea de inventar Nr. M.F.P clasificare Denumire Descriere (pe scurt) Adresa dobândirii/dării (în lei) în folosință 96982 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1998 876.218,88 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- 96983 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1998 744.688,65 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- 96984 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1998 744.688,65 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- 96985 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1998 744.688,65 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- 96988 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1998 358.375,86 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- 96989 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1966 1.808.335,19 județ: CONSTANȚA; localitatea Neptun nr. --- 96990 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1981 1.208.876,34 județ: PRAHOVA; oraș Azuga nr. --- 96991 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1995 2.076.582,16 județ: BRAȘOV; localitatea Poiana Brașov nr. --- 96992 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1940 58.194,85 județ: ILFOV; comuna Snagov nr. --- 96997 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1969 302.789,36 județ: Municipiul București; sectorul 1; bd. Ion Mihalache nr. 30 96998 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1996 271.655,56 județ: Municipiul București; sectorul 1; bd. Ion Mihalache nr. 30 96999 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1986 120.584,48 județ: Municipiul București; sectorul 1; bd. Ion Mihalache nr. 30 97000 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1992 290.317,44 județ: Municipiul București; sectorul 1; bd. Ion Mihalache nr. 30 97001 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1986 104.008,91 județ: Municipiul București; sectorul 1; bd. Ion Mihalache nr. 30 97002 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1986 149.604,30 județ: ILFOV; sat Săftica; comuna Balotești 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 Cod de Date de identificare Anul Valoarea de inventar Nr. M.F.P clasificare Denumire Descriere (pe scurt) Adresa dobândirii/dării (în lei) în folosință 97003 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1977 1.120.865,97 județ: Municipiul București; sectorul 2 97006 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1972 4.161.363,10 județ: Municipiul București; sectorul 2 97007 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1972 1.528.846,87 județ: Municipiul București; sectorul 2 97008 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1977 1.018.152,43 județ: Municipiul București; sectorul 2 97009 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1977 56.093,46 județ: Municipiul București; sectorul 2 97010 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1977 1.022.849,51 județ: Municipiul București; sectorul 2 97012 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1980 2.959.964,78 județ: Municipiul București; sectorul 3 97017 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1985 87.857,40 județ: Municipiul București; sectorul 3 97019 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1996 232.714,97 județ: Municipiul București; sectorul 1 97020 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1967 735.426,40 județ: ILFOV; oraș Voluntari; Erou lancu Nicolae nr. 90 97022 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1973 2.795.654,13 județ: ILFOV; oraș Voluntari nr. 90 Erou lancu Nicolae 97023 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1966 2.656.333,36 județ: ILFOV; comuna Snagov nr. ---; comuna Periș 97024 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1966 867.570,24 județ: ILFOV; comuna Snagov nr. ---; comuna Periș 97029 8.29.11 TEREN S=683 mp ȚARA: România; 1999 1.548.214,89 județ: Municipiul București; sectorul 1; nr. --- 97030 8.29.11 TEREN S=22300 mp ȚARA: România; 1991 6.180.636,14 județ: Municipiul București; sectorul 1 97031 8.29.11 TEREN S=20 mp ȚARA: România; 1951 11.017,19 județ: Municipiul București; sectorul 2 97032 8.29.11 TEREN S=1930 mp ȚARA: România; 1945 4.407.108,39 județ: Municipiul București; sectorul 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 11 Cod de Date de identificare Anul Valoarea de inventar Nr. M.F.P clasificare Denumire Descriere (pe scurt) Adresa dobândirii/dării (în lei) în folosință 97033 8.29.11 TEREN S=5043 mp ȚARA: România; 1951 141.329,85 județ: ILFOV; comuna Snagov nr. --- 97034 8.29.11 TEREN S=242527 mp ȚARA: România; 1998 2.626.216,29 județ: CĂLĂRAȘI; comuna Belciugatele nr. --- 97036 8.29.11 TEREN S=4375 mp ȚARA: România; 1994 2.279.847,89 județ: Constanța; localitatea Neptun nr. --- 97037 8.29.11 TEREN S=7945 mp ȚARA: România; 1995 2.700.967,72 județ: BRAȘOV; localitatea Poiana Brașov nr. --- 97038 8.29.11 TEREN S=1919 mp ȚARA: România; 1999 41.823,50 județ: ILFOV; comuna Snagov nr. --- 97039 8.29.11 TEREN S=13478 mp ȚARA: România; 1970 3.473.256,65 județ: Municipiul București; sectorul 1; Aleea Teișani nr. 8 97040 8.29.11 TEREN S=356 mp ȚARA: România; 1940 566.383,31 județ: Municipiul București; sectorul 2 97041 8.29.11 TEREN S=7508 mp ȚARA: România; 1970 16.942.368,32 județ: Municipiul București; sectorul 1; bd. Ion Mihalache nr. 30 97042 8.29.11 TEREN S=3128 mp ȚARA: România; 1986 37.740,54 județ: ILFOV; satul Săftica; comuna Balotești 97043 8.29.11 TEREN S=1307 mp ȚARA: România; 1954 2.653.698,12 județ: Municipiul București; sectorul 2 97044 8.29.11 TEREN S=1771 mp ȚARA: România; 1971 5.820.341,45 județ: Municipiul București; sectorul 2 97045 8.29.11 TEREN S=850 mp ȚARA: România; 1961 2.055.871,90 județ: Municipiul București; sectorul 2 97046 8.29.11 TEREN S=644 mp ȚARA: România; 1966 1.557.625,31 județ: Municipiul București; sectorul 2 97047 8.29.11 TEREN S=1515 mp ȚARA: România; 1941 1.483.138,20 județ: Municipiul București; sectorul 2 97048 8.29.11 TEREN S=3920 mp ȚARA: România; 1936 3.461.222,38 județ: Municipiul București; sectorul 3 97049 8.29.11 TEREN S=2745 mp ȚARA: România; 1942 2.954.889,97 județ: Municipiul București; sectorul 1 97050 8.29.11 TEREN S=10494 mp ȚARA: România; 1938 2.346.169,44 județ: ILFOV; oraș Voluntari nr. 90; cartier Pipera 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 Cod de Date de identificare Anul Valoarea de inventar Nr. M.F.P clasificare Denumire Descriere (pe scurt) Adresa dobândirii/dării (în lei) în folosință 97051 8.29.11 TEREN S=1500000 mp ȚARA: România; 1966 4.133.619,00 județ: ILFOV; comuna Periș nr. ---; comuna Snagov 97052 8.29.11 TEREN S=19507 mp ȚARA: România; 1940 3.445.035,49 județ: ILFOV; oraș Voluntari nr. 156; cartier Pipera 97053 8.29.11 TEREN S=3147 mp ȚARA: România; 1988 1.478.434,18 județ: Municipiul București; sectorul 1 97054 8.29.11 TEREN S=2270 mp ȚARA: România; 1969 312.150,62 județ: PRAHOVA; oraș Sinaia nr. --- 97055 8.29.11 TEREN S=9755 mp ȚARA: România; 1960 3.564.772,47 județ: Municipiul București; sectorul 1 97056 8.29.11 TEREN S=1427 mp ȚARA: România; 1998 506.128,95 județ: Municipiul București; sectorul 3 97057 8.29.11 TEREN S=4969,95 mp ȚARA: România; 1994 10.857.622,75 județ: Municipiul București; sectorul 1; Str. Turgheniev nr. 6---16 106592 8.29.11 TEREN S=15213 mp TARA: România; 1981 265.667,59 județ: PRAHOVA; oraș Azuga nr. --- 120852 8.29.11 TEREN S=9979,70 mp TARA: România; 2001 32.394,69 județ: TULCEA; comuna Nufăru nr. --- 147514 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1972 2.025.668,57 județ: Constanța; localitatea Neptun nr. --- 147515 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1983 1.085.590,80 județ: Constanța; localitatea Neptun nr. --- 147516 8.29.11 TEREN S=7594,55 mp ȚARA: România; 1972 2.252.349,19 județ: Constanța; localitatea Neptun nr. --- 152712 8.29.11 TEREN S=166808 mp ȚARA: România; 2006 80.887.233,94 județ: Municipiul București; sectorul 1; Sos. București---Ploiești nr. 280---284 150156 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 1996 2.285.189,35 județ: Municipiul București; sectorul 3 150157 8.29.11 TEREN S=821 mp ȚARA: România; 1996 476.286,59 județ: Municipiul București; sectorul 3 151891 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 2005 21.208.653,02 județ: Municipiul București; sectorul 1 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 13 Cod de Date de identificare Anul Valoarea de inventar Nr. M.F.P clasificare Denumire Descriere (pe scurt) Adresa dobândirii/dării (în lei) în folosință 151892 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 2005 9.016.520,81 județ: Municipiul București; sectorul 1 151893 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 2005 9.102.882,74 județ: Municipiul București; sectorul 1 151894 8.29.11 CLĂDIRE ȚARA: România; 2005 6.860.778,00 județ: Municipiul București; sectorul 1 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Serviciului Român de Informații în domeniul public al orașului Recaș și în administrarea Consiliului Local al Orașului Recaș, județul Timiș Având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unui imobil, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Serviciului Român de Informații în domeniul public al orașului Recaș și în administrarea Consiliului Local al Orașului Recaș, județul Timiș. Art. 2. — Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 3. — Serviciul Român de Informații și Ministerul Finanțelor Publice vor opera modificările corespunzătoare în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, la imobilul înregistrat cu nr. M.F.P. 35.530 și 35.531. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 3 iunie 2009. Nr. 666.’ Contrasemnează: Directorul Serviciului Român de Informații, George-Cristian Maior Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale imobilului care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Serviciului Român de Informații în domeniul public al orașului Recaș și în administrarea Consiliului Local al Orașului Recaș, județul Timiș Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică Numărul de identificare situat imobilul de la care se transmite la care se transmite atribuit de către Ministerul Caracteristicile tehnice ale imobilului imobilul imobilul Finanțelor Publice --- Imobil compus din teren Orașul Recaș, și construcție: Orașul Recaș, Statul român, în administrarea Suprafața construită = 454,55 m2 județul Timiș, din administrarea Consiliului Local 35.530 Suprafața desfășurată = 454,55 m2 sos. Timișoara---Lugoj, Serviciului Român al Orașului Recaș, 35.531 Suprafața terenului = 16.543 m2 km.’ 537,90 de Informații județul Timiș --- Nr. cadastral 5000, 5001 și 5002, cărțile funciare nr. 400090, 400091, 400092 și 400093 --- Recaș 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VL2009 DECIZII ALE P RI M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Ion Moraru din funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 3 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor măsuri privind reorganizarea și funcționarea Secretariatului General al Guvernului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 255/2001, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Ion Moraru se eliberează din funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 12 iunie 2009. Nr. 554. GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Vladimir Alexandru Mănăstireanu din funcția de secretar de stat în cadrul aparatului de lucru al viceprim-ministrului în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Vladimir Alexandru Mănăstireanu se eliberează din funcția de secretar de stat în cadrul aparatului de lucru al viceprim-ministrului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 12 iunie 2009. Nr. 555. 15 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Vladimir Alexandru Mănăstireanu în funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 3 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor măsuri privind reorganizarea și funcționarea Secretariatului General al Guvernului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 255/2001, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Vladimir Alexandru Mănăstireanu se numește în funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 12 iunie 2009. Nr. 556^ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Mirel Amariței Mircea în funcția de secretar de stat în cadrul aparatului de lucru al viceprim-ministrului Având în vedere prevederile Deciziei primului-ministru nr. 309/2008 privind aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții ale Aparatului de lucru al viceprim-ministrului, în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Mirel Amariței Mircea se numește în funcția de secretar de stat în cadrul aparatului de lucru al viceprim-ministrului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 12 iunie 2009. Nr. 557^ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 406/15.VI.2009 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii constituite în lei și în dolari SUA începând cu perioada de aplicare 24 mai—23 iunie 2009 în baza art. 8 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în aplicarea prevederilor Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 48 alin. (2) din Legea nr. 312/2004, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României hotărăște: începând cu perioada de aplicare 24 mai—23 iunie 2009, rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în lei este de 5,11 % pe an, iar rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în dolari SUA este de 1,07 % pe an. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 10 iunie 2009. Nr. 19. ’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 431287 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 406/15.VL2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495