MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 405 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ- ¹⁵ ⁱuⁿⁱe ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 234. — Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2009 privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie a sumelor existente în conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008 ...................................... 2 932. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2009 privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie a sumelor existente în conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008 ............................................... 2 ★ 235. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 203/2008 pentru modificarea art. 13¹ din Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989, precum și față de persoanele care și-au jertfit viața sau au avut de suferit în urma revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004........................... 3 933. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 203/2008 pentru modificarea art. 13¹ din Legea recunoștinței față de eroii- martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989, precum și față de persoanele care și-au jertfit viața sau au avut de suferit în urma revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004 .....................’............................. 3 ★ 237. — Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor 4 935. — Decret pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor.............................. 4 ★ Nr. Pagina 238. — Lege privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile/unitățile Ministerului Administrației și Internelor în activitățile de prevenire, cercetare și combatere a infracțiunilor, precum și de menținere și asigurare a ordinii publice........................................... 5-7 936. — Decret pentru promulgarea Legii privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile/unitățile Ministerului Administrației și Internelor în activitățile de prevenire, cercetare și combatere a infracțiunilor, precum și de menținere și asigurare a ordinii publice ............................................................................. 8 ★ 920. — Decret privind conferirea Ordinului Virtutea Militară în grad de Cavaler, cu însemn de război....................................... 8 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 664. — Hotărâre pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Federației Ruse privind cooperarea pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la un reactor de cercetare în Federația Rusă, semnat la București la 19 februarie 2009 .............................................. 9 Acord între Guvernul României și Guvernul Federației Ruse privind cooperarea pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la un reactor de cercetare în Federația Rusă ................ 9-10 681. — Hotărâre pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a anumitor norme tehnice naționale pentru produsele comercializate în mod legal în alt stat membru și de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE........................................ 11 682. — Hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comitetului național de coordonare a activității Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, precum și a Secretariatului tehnic permanent .................. 12-13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 467. — Ordin al ministrului comunicațiilor și societății informaționale pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Institutului Național de Cercetare- Dezvoltare în Informatică — ICI București...................... 14-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 LEGI SI DECRETE 9 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2009 privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie a sumelor existente în conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 13 din 25 februarie 2009 privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie a sumelor existente în conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 4 martie 2009, cu următoarea modificare: — La articolul 1, alineatul (2) se abrogă. Art. II. — Sumele prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 13/2009 se vor restitui de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie în 3 tranșe lunare egale și succesive, scadente la data de întâi a fiecărei luni, începând cu luna următoare intrării în vigoare a prezentei legi, din veniturile obținute din privatizare și din activitatea de valorificare a activelor statului. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 10 iunie 2009. Nr. 234.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2009 privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie a sumelor existente în conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2009 privind restituirea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului sau orice succesor legal al acesteia către Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie a sumelor existente în conturile acestuia la data de 31 decembrie 2006, predate conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2006, ca urmare a respingerii acesteia prin Legea nr. 308/2008, și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 9 iunie 2009. Nr. 932. 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 203/2008 pentru modificarea art. 13¹ din Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989, precum și față de persoanele care și-au jertfit viața sau au avut de suferit în urma revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 203 din 4 decembrie 2008 pentru modificarea art. 13¹ din Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989, precum și față de persoanele care și-au jertfit viața sau au avut de suferit în urma revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 8 decembrie 2008. Art. II. — Sumele neachitate până în prezent de către Serviciul Român de Informații persoanelor îndreptățite, potrivit Legii nr. 341/2004, cu modificările și completările ulterioare, vor fi plătite în termen de cel mult 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 10 iunie 2009. Nr. 235.’ PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 203/2008 pentru modificarea art. 13¹ din Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989, precum și față de persoanele care și-au jertfit viața sau au avut de suferit în urma revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 203/2008 pentru modificarea art. 13¹ din Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989, precum și față de persoanele care și-au jertfit viața sau au avut de suferit în urma revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004 și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 9 iunie 2009. Nr. 933’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VL2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se respinge Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194 din 25 noiembrie 2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 826 din 9 decembrie 2008. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 10 iunie 2009. Nr. 237^ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor 7 7 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 9 iunie 2009. Nr. 935.’ ★ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 5 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile/unitățile Ministerului Administrației și Internelor în activitățile de prevenire, cercetare și combatere a infracțiunilor, precum și de menținere și asigurare a ordinii publice Parlamentul României adoptă prezenta lege. CAPITOLUL I )ispoziții generale Art. 1. — (1) Prezenta lege reglementează prelucrarea automată și neautomată a datelor cu caracter personal pentru realizarea activităților de prevenire, cercetare și combatere a infracțiunilor, precum și de menținere și asigurare a ordinii publice de către structurile/unitățile Ministerului Administrației și Internelor, potrivit competențelor acestora. (2) Structurile/unitățile Ministerului Administrației și Internelor, denumite în continuare structurile/unitățile M.A.I., care desfășoară, potrivit competențelor, activitățile prevăzute la alin. (1), în calitate de operatori, dobândite în condițiile Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare, prelucrează date cu caracter personal în exercitarea atribuțiilor legale. Art. 2. — (1) Pentru realizarea activităților prevăzute la art. 1 alin. (1), structurile/unitățile M.A.I. constituie, organizează și dețin, potrivit atribuțiilor legale, sisteme de evidență și utilizează mijloace automate și neautomate de prelucrare a datelor cu caracter personal, în condițiile legii. (2) Structurile/unitățile M.A.I. utilizează sisteme de evidență și/sau mijloace automate și neautomate de prelucrare a datelor cu caracter personal, cu respectarea drepturilor omului și aplicarea principiilor legalității, necesității, confidențialității, proporționalității și numai dacă, prin utilizarea acestora, este asigurată protecția datelor prelucrate. (3) înaintea introducerii unui sistem de evidență sau a unui mijloc automat/neautomat de prelucrare a datelor cu caracter personal care este susceptibil să prezinte anumite riscuri privind datele prelucrate, structurile/unitățile M.A.I. consultă Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, denumită în continuare Autoritatea națională de supraveghere, care, dacă este cazul, stabilește garanții adecvate, potrivit legii. CAPITOLUL II Notificarea prelucrărilor datelor cu caracter personal Art. 3. — (1) Prelucrările de date cu caracter personal sunt notificate Autorității naționale de supraveghere. Notificarea se efectuează anterior oricărei prelucrări, în condițiile legii. (2) Notificarea prelucrării automate sau neautomate a datelor cu caracter personal prin sisteme de evidență a datelor cu caracter personal, realizată potrivit legii de către structurile/unitățile M.A.I., cuprinde, pe lângă informațiile prevăzute la art. 22 alin. (8) din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, în mod corespunzător și informații referitoare la natura fiecărui sistem de evidență a datelor cu caracter personal care are legătură cu prelucrarea, precum și la destinatarii cărora le sunt comunicate datele. (3) Notificarea prelucrării datelor cu caracter personal prin sisteme de evidență constituite în anumite cazuri numai pentru perioada necesară realizării unor activități de prevenire, cercetare și combatere a infracțiunilor, precum și de menținere și asigurare a ordinii publice se face cu respectarea condițiilor prevăzute la alin. (2), numai dacă prelucrarea nu a făcut obiectul unei notificări anterioare. CAPITOLUL III Colectarea datelor cu caracter personal Art. 4. — (1) Pentru realizarea activităților prevăzute la art. 1 alin. (1), structurile/unitățile M.A.I. colectează date cu caracter personal, cu sau fără consimțământul persoanei vizate, în condițiile legii. (2) Colectarea datelor cu caracter personal fără consimțământul persoanei vizate pentru realizarea activităților prevăzute la art. 1 alin. (1) se face numai dacă această măsură este necesară pentru prevenirea unui pericol iminent cel puțin asupra vieții, integrității corporale sau sănătății unei persoane ori a proprietății acesteia, precum și pentru combaterea unei anumite infracțiuni. (3) Colectarea datelor cu caracter personal pentru realizarea activităților prevăzute la art. 1 alin. (1) se efectuează de personalul structurilor/unităților M.A.I. numai în scopul îndeplinirii atribuțiilor de serviciu. (4) Colectarea datelor cu caracter personal în scopurile prevăzute la art. 1 alin. (1) trebuie să fie limitată la datele necesare pentru prevenirea unui pericol iminent cel puțin asupra vieții, integrității corporale sau sănătății unei persoane ori a proprietății acesteia, precum și pentru combaterea unei anumite infracțiuni. (5) Colectarea de date privind persoana fizică exclusiv datorită faptului că aceasta are o anumită origine rasială, anumite convingeri religioase ori politice, un anumit comportament sexual sau datorită apartenenței acesteia la anumite mișcări ori organizații care nu contravin legii este interzisă. (6) Prin excepție de la prevederile alin. (5), structurile/unitățile M.A.I. colectează și prelucrează, cu respectarea garanțiilor prevăzute de Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, date exclusiv în baza acestor criterii numai dacă, într-un caz determinat, sunt necesare pentru efectuarea actelor premergătoare sau a urmăririi penale, ca urmare a săvârșirii unei infracțiuni. Prevederile art. 3 se aplică în mod corespunzător. (7) Prevederile alin. (6) nu aduc atingere dispozițiilor legale care reglementează obligația autorităților publice de a respecta și de a ocroti viața intimă, familială și privată. CAPITOLUL IV Stocarea datelor cu caracter personal Art. 5. — (1) Pentru realizarea scopurilor activităților prevăzute la art. 1 alin. (1), structurile/unitățile M.A.I. stochează numai acele date cu caracter personal care sunt exacte, complete și necesare îndeplinirii atribuțiilor legale sau obligațiilor rezultate din instrumente juridice internaționale la care România este parte. (2) Stocarea diferitelor categorii de date cu caracter personal se realizează prin ordonarea acestora în funcție de gradul lor 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 de acuratețe și exactitate. Datele cu caracter personal bazate pe opinii și interpretări personale rezultate din activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) sunt ordonate în mod distinct. (3) Structurile/unitățile M.A.I. au obligația de a verifica periodic calitatea datelor prevăzute la alin. (2), conform regulilor stabilite potrivit art. 14 alin. (1) lit. b). (4) în situația în care datele cu caracter personal stocate se dovedesc a fi inexacte sau incomplete, structurile/unitățile M.A.I. care le dețin au obligația să le șteargă, distrugă, modifice, actualizeze sau, după caz, să le completeze. (5) Structurile/unitățile M.A.I. stochează datele cu caracter personal colectate în scopuri administrative separat de datele cu caracter personal colectate în scopurile prevăzute la art. 1 alin. (1). CAPITOLUL V Comunicarea datelor cu caracter personal Art. 6. — (1) Comunicarea datelor cu caracter personal între structurile/unitățile M.A.I. se face numai în cazul în care este necesară pentru exercitarea competențelor și îndeplinirea atribuțiilor legale ce le revin. (2) Comunicarea de date cu caracter personal către alte autorități sau instituții publice se poate efectua numai în următoarele situații: a) în baza unei prevederi legale exprese ori cu autorizarea Autorității naționale de supraveghere; b) când datele sunt indispensabile îndeplinirii atribuțiilor legale ale destinatarului și numai dacă scopul în care se face colectarea sau prelucrarea de către destinatar nu este incompatibil cu scopul pentru care datele au fost colectate de structurile/unitățile M.A.I., iar comunicarea datelor de structurile/unitățile M.A.I. se realizează în conformitate cu atribuțiile legale ale acestora. (3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), comunicarea datelor cu caracter personal către alte autorități sau instituții publice este permisă în următoarele situații: a) persoana vizată și-a exprimat consimțământul expres și neechivoc pentru comunicarea datelor sale; b) comunicarea este necesară pentru a preveni un pericol grav și iminent cel puțin asupra vieții, integrității corporale sau sănătății unei persoane ori a proprietății acesteia. (4) Comunicarea datelor cu caracter personal către entități de drept privat care își desfășoară activitatea pe teritoriul României se efectuează numai dacă există o obligație legală expresă sau cu autorizarea Autorității naționale de supraveghere. (5) Prin excepție de la prevederile alin. (4), comunicarea datelor cu caracter personal către entități de drept privat care își desfășoară activitatea pe teritoriul României sau în afara acestuia este permisă dacă persoana vizată și-a dat consimțământul în mod expres și neechivoc pentru comunicarea datelor sale sau dacă este necesară pentru a preveni un pericol grav și iminent cel puțin asupra vieții, integrității corporale sau sănătății unei persoane ori a proprietății acesteia sau a unei alte persoane amenințate. Art. 7. — Datele cu caracter personal deținute de structurile/unitățile M.A.I. potrivit scopurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) pot fi transferate către Organizația Internațională a Poliției Criminale — Interpol, Oficiul European de Poliție — Europol sau alte instituții internaționale similare, precum și către organismele de poliție ale altor state, dacă există o prevedere legală expresă în legislația națională sau într-un acord internațional ratificat de România ori prevederi care reglementează cooperarea judiciară internațională în materie penală sau, în lipsa unei astfel de prevederi, când transferul este necesar pentru prevenirea unui pericol grav și iminent asupra vieții, integrității corporale sau sănătății unei persoane ori a proprietății acesteia, precum și pentru combaterea unei infracțiuni grave prevăzute de lege, cu respectarea legii române. Art. 8. — (1) Cererile pentru comunicarea datelor cu caracter personal adresate structurilor/unităților M.A.I. de către alte structuri/unități ale M.A.I., alte autorități sau instituții publice, entități de drept privat care își desfășoară activitatea pe teritoriul României sau în afara acestuia și organisme de poliție ale altor state trebuie să conțină datele de identificare a solicitantului, precum și motivarea și scopul cererii, conform prevederilor legale interne sau celor cuprinse în acordurile internaționale la care România este parte. Cererile care nu conțin aceste date și nu sunt conforme prevederilor legale interne sau celor cuprinse în acordurile internaționale la care România este parte se resping. (2) înainte de comunicare, structurile/unitățile M.A.I. verifică dacă datele solicitate sunt exacte, complete și actualizate. în cazul în care se constată că nu sunt corecte, complete sau actualizate, datele nu se comunică. în comunicări trebuie indicate, după caz, datele care rezultă din hotărâri ale instanțelor judecătorești ori din actele prin care s-a dispus neînceperea urmăririi penale, clasarea, scoaterea de sub urmărire penală, încetarea urmăririi penale sau trimiterea în judecată, precum și datele bazate pe opinii și interpretări personale rezultate din activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1). Datele bazate pe opinii și interpretări personale rezultate din activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) trebuie verificate la sursă înainte de a fi comunicate, iar gradul de acuratețe și exactitate al acestor date trebuie întotdeauna menționat cu ocazia comunicării. (3) în situația în care au fost transmise date incorecte sau neactualizate, structurile/unitățile M.A.I. au obligația să îi informeze pe destinatarii respectivelor date asupra neconformității acestora, cu menționarea datelor care au fost modificate. Art. 9. — (1) La comunicarea datelor cu caracter personal către alte autorități sau instituții publice, entități de drept privat care își desfășoară activitatea pe teritoriul României sau în afara acestuia, Organizația Internațională a Poliției Criminale — Interpol, Oficiul European de Poliție — Europol sau alte instituții internaționale similare ori către organisme de poliție ale altor state, structurile/unitățile M.A.I. atenționează destinatarii asupra interdicției de a prelucra datele comunicate în alte scopuri decât cele specificate în cererea de comunicare. (2) Prelucrarea datelor de către destinatari în alte scopuri decât cele care au format obiectul cererii se poate realiza numai cu acordul structurilor/unităților M.A.I. care le-au comunicat și numai cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2)—(5) și ale art. 7. Art. 10. — (1) Pentru realizarea activităților de cercetare și combatere a infracțiunilor, structurile/unitățile M.A.I. pot interconecta sistemele de evidență a datelor cu caracter personal sau, după caz, mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal pe care le dețin pentru scopuri diferite. (2) în scopul prevăzut la alin. (1), interconectarea se poate realiza și cu sistemele de evidență sau cu mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal deținute de alți operatori. (3) Interconectările prevăzute la alin. (1) și (2) sunt permise numai în cazul efectuării actelor premergătoare, al urmăririi penale sau al judecării unei infracțiuni în baza unei autorizări emise de procurorul competent să efectueze sau să supravegheze, într-un caz determinat, efectuarea actelor premergătoare sau urmărirea penală ori, în cazul judecării unei infracțiuni, de judecătorul anume desemnat de la instanța căreia îi revine competența de a judeca fondul cauzei pentru care sunt prelucrate datele respective. (4) Accesul direct sau printr-un serviciu de comunicații electronice la un sistem de evidență a datelor cu caracter MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 7 personal care face obiectul interconectării, potrivit alin. (1), este permis numai în condițiile legii și cu respectarea prevederilor art. 1 alin. (1) și ale art. 5—11. (5) Interconectarea sistemelor de evidență a datelor cu caracter personal sau a mijloacelor automate de prelucrare a datelor cu caracter personal nu se realizează în cazul activităților de prevenire a infracțiunilor, de menținere și de asigurare a ordinii publice. CAPITOLUL VI Drepturile persoanei vizate Art. 11. — (1) Structurile/unitățile M.A.I. asigură condițiile de exercitare a drepturilor conferite de lege persoanei vizate, cu respectarea Legii nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, și a prezentei legi. (2) Prevederile referitoare la exercitarea drepturilor persoanei vizate, prevăzute de Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, nu se aplică pe perioada în care o asemenea măsură este necesară pentru evitarea prejudicierii activităților specifice de prevenire, cercetare și combatere a infracțiunilor, precum și de menținere și asigurare a ordinii publice, ca urmare a cunoașterii de persoana vizată a faptului că datele sale cu caracter personal sunt prelucrate, sau este necesară pentru protejarea persoanei vizate ori a drepturilor și libertăților altor persoane, în cazul în care există date și informații că aceste drepturi și libertăți sunt puse în pericol. (3) în cazul aplicării excepțiilor de la exercitarea drepturilor persoanei vizate, prevăzute la alin. (2), acestea trebuie motivate în scris. Necomunicarea motivelor este posibilă numai în măsura în care este necesară bunei desfășurări a activităților prevăzute la art. 1 alin. (1) sau pentru protejarea drepturilor și libertăților altor persoane decât persoana vizată. (4) în toate situațiile, persoana vizată va fi informată cu privire la dreptul de a se adresa Autorității naționale de supraveghere sau, după caz, instanței de judecată, care va decide dacă măsurile luate de structurile/unitățile M.A.I., conform prevederilor alin. (2), sunt întemeiate. (5) In situația în care, în urma exercitării dreptului de acces sau a dreptului de intervenție, rezultă că datele cu caracter personal sunt inexacte, irelevante sau înregistrate în mod abuziv, acestea vor fi șterse sau rectificate prin anexarea unui document, încheiat în acest sens, la sistemul de evidență ale cărui date cu caracter personal au suferit modificări, deținut de structurile/unitățile M.A.I. (6) Măsurile prevăzute la alin. (5) se aplică tuturor documentelor care au legătură cu sistemul de evidență a datelor cu caracter personal. în cazul în care acestea nu sunt efectuate imediat, se va avea în vedere realizarea lor cel mai târziu la data prelucrării ulterioare a datelor cu caracter personal sau la o următoare comunicare a acestora. CAPITOLUL VII încheierea operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal Art. 12. — (1) Datele cu caracter personal stocate în îndeplinirea activităților prevăzute la art. 1 alin. (1) se șterg atunci când nu mai sunt necesare scopurilor pentru care au fost colectate. (2) înainte de ștergerea datelor cu caracter personal, potrivit alin. (1), și dacă activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) nu mai pot fi prejudiciate prin cunoașterea faptului că datele cu caracter personal au fost colectate și stocate, persoana vizată trebuie informată atunci când colectarea și stocarea datelor s-au efectuat fără consimțământul său. (3) în condițiile prevăzute la alin. (2), informarea persoanei vizate se realizează de structurile/unitățile M.A.I. care au colectat și stocat datele cu caracter personal ale acesteia, în termen de 15 zile de la momentul în care activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) nu mai pot fi prejudiciate sau, după caz, de la momentul comunicării către aceste structuri/unități ale M.A.I. a unei soluții de neîncepere a urmăririi penale, clasare, scoatere de sub urmărire penală sau încetare a urmăririi penale. (4) Prin excepție de la prevederile alin. (1), datele cu caracter personal pot fi stocate și după îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate, dacă este necesară păstrarea acestora. Evaluarea necesității stocării datelor după îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate se realizează, în special, în următoarele situații: a) datele sunt necesare în vederea terminării urmăririi penale într-un caz determinat; b) nu există o hotărâre judecătorească definitivă; c) nu a intervenit reabilitarea; d) nu a intervenit prescripția executării pedepsei; e) nu a intervenit amnistia; f) datele fac parte din categorii speciale de date, potrivit Legii nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL VIII Securitatea datelor cu caracter personal Art. 13. — Structurile/unitățile M.A.I. sunt obligate să ia toate măsurile necesare pentru a asigura securitatea tehnică și organizatorică adecvată a prelucrării datelor cu caracter personal, astfel încât să prevină accesul, comunicarea sau distrugerea neautorizată ori alterarea datelor. în acest scop, se au în vedere diferitele caracteristici ale sistemelor de evidență a datelor cu caracter personal și conținutul acestora. CAPITOLUL IX Dispoziții finale Art. 14. — (1) Structurile/unitățile M.A.I. care desfășoară activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) au obligația de a elabora reguli, dacă acestea nu sunt stabilite prin prevederi legale exprese, cu privire la: a) termenele de stocare a datelor cu caracter personal pe care le prelucrează; b) verificările periodice asupra datelor cu caracter personal pentru ca acestea să fie exacte, actuale și complete; c) ștergerea datelor cu caracter personal. (2) în lipsa unor prevederi legale exprese care să stabilească regulile prevăzute la alin. (1), structurile/unitățile M.A.I. care desfășoară activitățile prevăzute la art. 1 alin. (1) au obligația ca, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, să stabilească aceste reguli, cu avizul Autorității naționale de supraveghere acordat în condițiile legii. Art. 15. — Prevederile prezentei legi se completează cu dispozițiile Legii nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 10 iunie 2009. Nr. 238. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET pentru promulgarea Legii privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile/unitățile Ministerului Administrației si Internelor în activitățile de prevenire, cercetare și combatere a infracțiunilor, precum și de menținere și asigurare a ordinii publice în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile/unitățile Ministerului Administrației și Internelor în activitățile de prevenire, cercetare și combatere a infracțiunilor, precum și de menținere și asigurare a ordinii publice și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 9 iunie 2009. Nr. 936’ ★ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Virtutea Militară în grad de Cavaler, cu însemn de război în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. A și ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decorațiilor de război, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, în semn de recunoștință și apreciere pentru actele exemplare de curaj, spiritul de sacrificiu și competența profesională dovedite în timpul participării la Misiunea Uniunii Europene în Kosovo (EULEX), Președintele României decretează: Articol unic. - Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler, cu însemn de război, pentru militari: 1. domnului comisar șef de poliție Bărbosu Constantin Corneliu; 2. domnului comisar șef de poliție Dinu Marin Cristian- Valentin; 3. domnului comisar șef de poliție Plai Simion Cristian-Pavel; 4. domnului comisar șef de poliție Tache Ion Petrică; 5. domnului comisar de poliție Cristache Ovidiu Doru; 6. domnului comisar de poliție Dănilă Neculai Victor; 7. domnului comisar de poliție Palade Neculae Marius-lulian; 8. domnului subcomisar de poliție Halașanu llie Gabriel; 9. domnului subcomisar de poliție Maghiar Dumitru Dumitru- Sorin; 10. domnului subcomisar de poliție Nacu Gheorghe Adrian- Ovidiu; 11. domnului subcomisar de poliție Panainte Gheorghe Marian; 12. domnului inspector principal de poliție Coadă Petrea Petru-Mihăiță; 13. domnului inspector principal de poliție Nastaca loan Dorin-Paul; 14. domnului inspector principal de poliție Tatomir Gheorghe Daniel-Gabriel; 15. domnului inspector de poliție Bălan llie Marius; 16. domnului inspector de poliție Sutic Valeriu lon-Valeriu; 17. doamnei subinspectorde poliție Anastasiu Florian Laura- Cristina. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 9 iunie 2009. Nr. 920.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VL2009 9 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Federației Ruse privind cooperarea pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la un reactor de cercetare în Federația Rusă, semnat la București la 19 februarie 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Federației Ruse privind cooperarea pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la un reactor de cercetare în Federația Rusă, semnat la București la 19 februarie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, Vajda Borbâla Președintele Agenției Nucleare, Ion Năstăsescu p. Ministrul afacerilor externe, Bogdan Mazuru, secretar de stat București, 3 iunie 2009. Nr. 664.’ ACORD între Guvernul României și Guvernul Federației Ruse privind cooperarea pentru transferul combustibilului nuclear iradiat de la un reactor de cercetare în Federația Rusă Guvernul României și Guvernul Federației Ruse, denumite în continuare părți, dorind să coopereze în domeniul utilizării pașnice a energiei nucleare în concordanță cu Acordul dintre Republica Populară Română și Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste cu privire la dezvoltarea în continuare a colaborării în problema folosirii energiei atomice în scopuri pașnice, semnat la București la 19 aprilie 1962, confirmând angajamentele celor două părți în vederea întăririi regimului de neproliferare a armelor nucleare în baza Tratatului privind neproliferarea armelor nucleare, semnat la 1 iulie 1968, dorind să elimine accesibilitatea și utilizarea combustibilului nuclear iradiat înalt îmbogățit în România, ghidate de reglementările Agenției Internaționale pentru Energia Atomică (denumită în continuare AIEA), luând în considerare statutul de membru al României la Uniunea Europeană, inclusiv inter alia la Comunitatea Europeană a Energiei Atomice, au convenit următoarele: ARTICOLUL 1 Pentru scopurile prezentului acord, termenii folosiți în cele ce urmează sunt interpretați după cum urmează: a) combustibil nuclear iradiat înseamnă ansambluri de combustibil iradiat de producție rusească, incluzând și cele deteriorate și dezasamblate, localizate la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” situat la Măgurele, România, la data intrării în vigoare a prezentului acord; b) operator, accident nuclear și daună nucleară au semnificațiile definite de Convenția privind răspunderea civilă pentru daune nucleare, adoptată la Viena la 21 mai 1963. ARTICOLUL 2 Obiectul prezentului acord este transferul combustibilului nuclear iradiat de la reactorul de cercetare din România în Federația Rusă, pentru depozitarea tehnologică temporară și reprocesarea ulterioară și depozitarea finală a deșeurilor radioactive, generate în timpul reprocesării. ARTICOLUL 3 Fiecare parte desemnează un agent executiv pentru implementarea prezentului acord. Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare este agentul executiv desemnat de partea română. Corporația de Stat pentru Energia Atomică „Rosatom” este agentul executiv desemnat de partea rusă. în cazul oricărei schimbări a titulaturii sau a atribuțiilor agenților executivi, fiecare parte va informa imediat cealaltă parte despre asemenea schimbări, prin canale diplomatice. ARTICOLUL 4 1. Agenții executivi ai părților pot încheia acorduri de implementare între ei, care sunt necesare pentru implementarea prezentului acord. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 2. Cheltuielile și alte condiții necesare pentru scopul prezentului acord vor fi stabilite prin contracte între organizațiile autorizate ale părților. în scopul transferului combustibilului nuclear iradiat din România în Federația Rusă, organizațiile autorizate sunt Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei”, din partea română, și întreprinderea Unitară Federală de Stat „Centrul Federal pentru Securitate Nucleară și Radiologică”, din partea rusă. 3. Părțile se vor informa reciproc, imediat, prin canale diplomatice, despre orice schimbare în organizațiile autorizate. 4. în caz de neconcordanță a prevederilor acordurilor și contractelor de implementare între organizațiile autorizate cu prevederile prezentului acord, se vor aplica prevederile prezentului acord. ARTICOLUL 5 1. Transferul combustibilului nuclear iradiat în Federația Rusă face obiectul legislației Federației Ruse în domeniul utilizării energiei nucleare și al protecției mediului. 2. Titlul de proprietate asupra combustibilului nuclear iradiat transportat în Federația Rusă este transferat Federației Ruse în momentul în care acesta traversează frontiera Federației Ruse și operatorul rus îl acceptă de la operatorul român prin emiterea raportului de acceptare corespunzător. 3. Operatorii vor fi identificați în contractele organizațiilor autorizate. 4. Niciun produs care rezultă în urma reprocesării combustibilului nuclear iradiat, incluzând uraniu regenerat, plutoniu și deșeuri radioactive, nu va fi returnat în România. ARTICOLUL 6 Răspunderea pentru orice daună nucleară, cauzată de un accident nuclear produs în timpul transportului combustibilului nuclear iradiat din România în Federația Rusă, aparține: 1. operatorului român — în timpul transportului combustibilului nuclear iradiat din România în Federația Rusă, până în momentul transferului combustibilului nuclear iradiat către operatorul rus în punctul identificat în contractul organizațiilor autorizate; 2. operatorului rus — în timpul transportului combustibilului nuclear iradiat din România în Federația Rusă, din momentul acceptării combustibilului nuclear iradiat de la operatorul român în punctul identificat în contractul organizațiilor autorizate. ARTICOLUL? 1. Protecția fizică în timpul transferului combustibilului nuclear iradiat în Federația Rusă va fi asigurată de către părți în concordanță cu Convenția privind protecția fizică a materialelor nucleare, adoptată la Viena la 26 octombrie 1979. 2. Responsabilitatea pentru asigurarea protecției fizice în timpul transferului combustibilului nuclear iradiat în Federația Rusă va fi transferată de la partea română la partea rusă în punctul menționat în contractul organizațiilor autorizate din momentul acceptării combustibilului nuclear iradiat de către operatorul rus. 3. Problemele legale apărute în timpul transportului combustibilului nuclear iradiat pe teritoriul fiecărei țări, incluzând și țările de tranzit, vor fi guvernate de legislația națională a țării respective și de legislația internațională. Pentru România, acestea vor fi, de asemenea, guvernate de legislația Comunității Europene și Comunității Europene a Energiei Atomice. ARTICOLUL 8 Partea rusă este de acord cu aplicarea următoarelor condiții asupra combustibilului nuclear iradiat transferat pe teritoriul Federației Ruse: a) măsurile de protecție fizică, de înregistrare și control, recomandate de către AIEĂîn documentul INFCIRC/225/REV.4 „Protecția fizică a materialelor nucleare și a instalațiilor nucleare”, așa cum a fost modificat, vor fi asigurate în ceea ce privește combustibilul nuclear iradiat; b) combustibilul nuclear iradiat transferat în Federația Rusă în cadrul prezentului acord și orice material nuclear rezultat din acesta nu vor fi folosite pentru nicio armă nucleară, dispozitiv nuclear exploziv sau pentru cercetarea ori dezvoltarea oricărei arme nucleare, dispozitiv nuclear exploziv sau pentru orice alt scop militar. ARTICOLUL 9 Aspectele privind repartizarea drepturilor și protecția drepturilor de proprietate intelectuală create în cursul activității și al prestării de servicii în cadrul prezentului acord vor fi reglementate în conformitate cu termenii și condițiile din contractele încheiate de către organizațiile autorizate ale părților în conformitate cu legislația în vigoare a statelor părților. ARTICOLUL 10 1. în cadrul prezentului acord, părțile nu vor schimba informații care constituie secret de stat în România sau Federația Rusă. 2. Părțile vor lua măsurile necesare în conformitate cu legislația lor națională pentru a proteja schimbul și securitatea, precum și confidențialitatea informațiilor privind data de trecere a frontierelor de stat pentru transportul planificat al combustibilului nuclear iradiat. 3. Orice informații transmise în concordanță cu prezentul acord sau create ca rezultat al implementării acestuia, considerate de oricare dintre părți ca fiind de natură confidențială, vor fi definite și marcate într-un mod clar și vor fi protejate în conformitate cu legislația relevantă a statelor părților. 4. Informațiile transmise în concordanță cu prezentul acord vor fi folosite numai pentru scopul prezentului acord. ARTICOLUL 11 Orice dispută legată de interpretarea sau aplicarea prezentului acord va fi soluționată prin consultări între părți. ARTICOLUL 12 1. Prezentul acord intră în vigoare la data ultimei notificări, prin canale diplomatice, prin care părțile comunică faptul că au fost îndeplinite toate procedurile legale interne, necesare pentru intrarea în vigoare a prezentului acord. Prezentul acord rămâne în vigoare pentru 10 ani. Efectele acestuia vor fi extinse în mod automat pentru perioade consecutive de câte 2 ani, dacă una dintre părți nu informează cealaltă parte, prin canale diplomatice, cu cel puțin 9 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate, despre intenția de a denunța prezentul acord. 2. Prezentul acord poate fi modificat în orice moment, cu acordul scris al părților. Modificările vor intra în vigoare în concordanță cu procedurile stabilite la alin. 1. 3. Transferul combustibilului nuclear iradiat în Federația Rusă care a fost inițiat, dar nu a fost finalizat la expirarea prezentului acord va continua până la finalizare în conformitate cu termenii prezentului acord. încheiat la București la 19 februarie 2009, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, rusă și engleză, toate textele fiind egal autentice. în caz de orice divergență de interpretare, textul în limba engleză va prevala. Pentru Guvernul României, Vajda Borbâla Pentru Guvernul Federației Ruse, Sergey Kirienko MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VL2009 GUVERNUL ROMÂNIEI 11 HOTĂRÂRE pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a anumitor norme tehnice naționale pentru produsele comercializate în mod legal în alt stat membru și de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Prezenta hotărâre stabilește punctele de informare despre produse, precum și mecanismul de furnizare a informațiilor conform art. 9, 10 și, respectiv, 12 din Regulamentul (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a anumitor norme tehnice naționale pentru produsele comercializate în mod legal în alt stat membru și de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE, denumit în continuare Regulament. Art. 2. — (1) Punctele de informare despre produse se organizează la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Biroul Român de Metrologie Legală, Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare și la Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței pentru produsele din aria proprie de responsabilitate. (2) Ministerul Economiei este punct de informare despre produse pentru categoriile de produse din aria proprie de responsabilitate, precum și pentru categoriile de produse din aria de responsabilitate a autorităților competente, altele decât cele prevăzute la alin. (1). (3) Autoritățile prevăzute la alin. (1) transmit Ministerului Economiei datele de identificare ale punctelor de informare despre produse în termen de două zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (4) în cazul în care intervin modificări ale datelor de identificare prevăzute la alin. (3), autoritățile prevăzute la alin. (1) le notifică Ministerului Economiei în termen de două zile lucrătoare. Art. 3. — (1) Ministerul Economiei transmite Comisiei Europene și celorlalte state membre lista punctelor de informare despre produse. (2) Ministerul Economiei transmite Comisiei Europene raportul anual prevăzut la art. 12 din Regulament. Art. 4. — (1) Ministerul Economiei, în calitate de punct de informare despre produse, primește solicitările de informații de la operatorii economici și/sau autoritățile competente din alte state membre, în conformitate cu prevederile art. 10 din Regulament. (2) Ministerul Economiei transmite autorităților competente, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin. (1), solicitările de informații primite conform alin. (1), în termen de două zile lucrătoare de la primirea acestora. (3) Autoritățile competente prevăzute la alin. (2) transmit Ministerului Economiei răspunsul la solicitările de informații în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la primirea acestora. Art. 5. —Autoritățile prevăzute la art. 2 alin. (1) și (2) transmit Ministerului Economiei anual, până la sfârșitul lunii mai, începând cu anul 2010, informațiile prevăzute la art. 12 din Regulament. ★ ★ ★ Prezenta hotărâre creează cadrul normativ pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 764/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a unor proceduri de aplicare a anumitor norme tehnice naționale pentru produsele comercializate în mod legal în alt stat membru și de abrogare a Deciziei nr. 3.052/95/CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L218 din 13 august 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, Adriean Videanu Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Marian Zlotea Președintele Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, Vajda Borbăla Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, Vasile Blaga Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș București, 3 iunie 2009. Nr. 681.’ 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comitetului național de coordonare a activității Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, precum și a Secretariatului tehnic permanent în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 5 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2008, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Regulamentul de organizare urgență, precum și a Secretariatului tehnic permanent, și funcționare a Comitetului național de coordonare a prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta activității Sistemului național unic pentru apeluri de hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 3 iunie 2009. Nr. 682.’ Contrasemnează: Ministrul comunicațiilor și societății informaționale, Gabriel Sandu Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Cătălin Marius Marinescu Directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, Marcel Opriș Ministrul sănătății, Ion Bazac Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ REGULAMENT DE ORGANIZARE Șl FUNCȚIONARE a Comitetului național de cc >rdonare a activității Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, precum și a Secretariatului tehnic permanent Art. 1. — Comitetul național de coordonare a activității Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), denumit în continuare Comitet, se organizează și funcționează ca organism interinstituțional fără personalitate juridică, sub autoritatea Guvernului României. Art. 2. — Comitetul are următoarea componență: a) președinte — ministrul comunicațiilor și societății informaționale; b) vicepreședinte — directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale; c) membri — la nivel de secretar de stat/subsecretar de stat din Ministerul Administrației și Internelor și Ministerul Sănătății, precum și unul dintre vicepreședinții Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații. Art. 3. — Comitetul îndeplinește următoarele atribuții: a) elaborează și adoptă politica și strategia privind funcționarea, operarea și dezvoltarea SNUAU, precum și a serviciului de urgență 112 în România; b) coordonează la nivel național, în mod unitar, acțiunile tuturor organismelor implicate în funcționarea SNUAU potrivit cerințelor europene în domeniu; c) dispune măsuri privind elaborarea politicii și strategiei în domeniu, asigurând alinierea la cerințele europene; d) analizează și aprobă soluții tehnice și operaționale, însoțite de planurile de măsuri, privind funcționarea, operarea și dezvoltarea SNUAU; e) examinează modul în care sunt duse la îndeplinire obligațiile organismelor implicate în funcționarea SNUAU, stabilite prin legislația în vigoare, și face recomandări privind soluționarea deficiențelor; f) este informat cu privire la stadiul implementării măsurilor adoptate; g) solicită organismelor implicate în funcționarea SNUAU rapoarte privind stadiul implementării măsurilor adoptate de Comitet; h) dispune efectuarea de analize/evaluări tehnice și operaționale privind stadiul implementării măsurilor adoptate; i) analizează periodic progresele înregistrate în atingerea obiectivelor stabilite prin documentele adoptate și propune soluții; j) face propuneri privind reducerea numărului de apeluri abuzive și a alertărilor false către serviciul de urgență 112; k) examinează rezultatele implementării Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Comunicații nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicațiilor către Sistemul național unic pentru apeluri de urgență; I) urmărește modul de aplicare a prevederilor protocoalelor (metodologiilor) de cooperare încheiate între administratorul SNUAU și structurile autorităților administrației publice care subordonează activitatea agențiilor specializate de intervenție; m) avizează cererile administratorului SNUAU pentru a încheia convenții și protocoale de colaborare cu organizații MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VL2009 13 neguvernamentale, societăți comerciale și cu alte servicii publice care pot contribui la funcționarea SNUAU; n) stabilește participarea, în calitate de invitați la ședințele Comitetului, a reprezentanților furnizorilor de rețele și servicii de comunicații electronice, ai societății civile, ai autorităților și instituțiilor publice cu responsabilități în domeniu; o) nominalizează și aprobă membrii Secretariatului tehnic permanent la propunerea instituțiilor reprezentate în cadrul Comitetului; p) supune aprobării Guvernului Regulamentul de organizare, funcționare și atribuțiile Comitetului, precum și ale Secretariatului’ tehnic permanent, precum și propunerile de modificare a acestuia potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2008; q) avizează proiectul de buget al SNUAU; r) stabilește responsabilitățile personalului de operare și regulamentul de operare a SNUAU. Art. 4. — Președintele Comitetului îndeplinește următoarele atribuții principale: a) convoacă și conduce ședințele Comitetului; b) aprobă proiectul ordinii de zi a ședinței, lista documentelor ce urmează să fie transmise tuturor participanților la ședință, precum și lista invitaților; c) aprobă, după caz, publicarea pe pagina web dedicată SNUAU/Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale a documentelor adoptate în cadrul Comitetului; d) semnează corespondența, hotărârile Comitetului și procesele-verbale ale ședințelor. Art. 5. — (1) Ca organism de lucru al Comitetului se înființează Secretariatul tehnic permanent. (2) Secretariatul tehnic permanent este compus din: a) șeful structurii de profil a administratorului SNUAU, care îndeplinește funcția de șef al Secretariatului tehnic permanent; b) un reprezentant al Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, din cadrul Direcției pentru politici și programe în domeniul comunicațiilor, afaceri europene și relații internaționale; c) un reprezentant al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații; d) 3 specialiști din domeniul operațional și tehnic ai administratorului SNUAU; e) 6 specialiști din domeniul operațional ai agențiilor de intervenție subordonate Ministerului Administrației și Internelor și Ministerului Sănătății. (3) Membrii Secretariatului tehnic permanent sunt nominalizați prin hotărâre a Comitetului în baza propunerilor formulate de către conducătorii instituțiilor reprezentate în cadrul acestuia. Art. 6. — Secretariatul tehnic permanent îndeplinește următoarele atribuții principale: a) elaborează, centralizează și transmite Comitetului propuneri privind operarea, funcționarea și dezvoltarea SNUAU; b) asigură pregătirea logistică a ședințelor Comitetului; c) transmite invitațiile la ședințele Comitetului; d) pregătește documentele ce urmează să fie transmise tuturor participanților la ședință, lista invitaților, precum și proiectul ordinii de zi a ședinței; e) publică pe pagina web dedicată SNUAU ordinea de zi a ședințelor și procesele-verbale ale acestora; f) poate furniza membrilor Comitetului, până în preziua ședinței, alte informații relevante cu privire la ordinea de zi, astfel încât aceștia să aibă la dispoziție cele mai recente informații cu privire la subiectele aflate pe agendă; g) actualizează permanent pagina web dedicată SNUAU; h) întocmește procesul-verbal al ședințelor Comitetului și transmite forma finală a acestuia, semnată de președinte, tuturor membrilor, precum și celor interesați, în termen de 10 zile lucrătoare de la data la care a avut loc ședința; i) monitorizează implementarea hotărârilor Comitetului și asigură schimbul de informații referitor la acestea între părțile implicate; j) constituie un registru special de evidență a hotărârilor Comitetului; k) asigură activitățile de registratură și arhivare a documentelor destinate Comitetului. Art. 7. — (1) Comitetul își desfășoară activitatea în cadrul ședințelor ordinare și al ședințelor extraordinare. (2) Ședințele ordinare se desfășoară semestrial și sunt convocate de către președintele Comitetului. (3) Ședințele extraordinare ale Comitetului se pot organiza la solicitarea președintelui, a vicepreședintelui sau a oricărui membru titular. Art. 8. — (1) Convocarea și transmiterea invitațiilor membrilor la ședințele ordinare ale Comitetului se fac în scris de către Secretariatul tehnic permanent, cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de data desfășurării ședinței. (2) Convocarea și transmiterea invitațiilor membrilor la ședințele extraordinare ale Comitetului se fac cu cel puțin 7 zile lucrătoare înainte de data ședinței, de către Secretariatul tehnic permanent. (3) Invitațiile la ședințele Comitetului cuprind în mod obligatoriu ziua, ora, locul desfășurării și proiectul ordinii de zi, precum și adresa site-ului care conține informații și documente privind ședința respectivă. (4) Ordinea de zi a ședinței Comitetului și materialele care urmează să fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participanților, cu cel puțin 7 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru ședință, în cazul ședințelor ordinare, și cu cel puțin 5 zile lucrătoare, în cazul ședințelor extraordinare. (5) La începutul fiecărei ședințe se adoptă ordinea de zi a ședinței respective. (6) La ședințele Comitetului pot participa membrii titulari sau înlocuitorii acestora desemnați de conducerea instituțiilor reprezentate în Comitet, precum și reprezentanți ai entităților prevăzute la art. 11. Art. 9. — (1) La cererea membrilor Comitetului, ordinea de zi poate fi completată și cu alte teme decât cele comunicate inițial, cu condiția transmiterii documentelor respective, în scris, Secretariatului tehnic permanent al Comitetului, cu 5 zile lucrătoare înaintea datei ședinței, în cazul ședințelor ordinare, și cu 3 zile lucrătoare înaintea datei ședinței, în cazul ședințelor extraordinare. Decizia asupra completării ordinii de zi revine președintelui Comitetului. (2) La sfârșitul fiecărei ședințe se stabilește data viitoarei ședințe ordinare a Comitetului. Art. 10. — (1) Ședințele Comitetului se pot desfășura numai în prezența tuturor membrilor acestuia. (2) în cazul nerespectării prevederilor alin. (1), ședința se amână, urmând să fie convocată o nouă ședință în termen de 5 zile. Ședința convocată în urma unei amânări se desfășoară fără a fi necesară respectarea prevederilor alin. (1). Art. 11. — în funcție de problematica supusă dezbaterii Comitetului, la ședințe pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai furnizorilor de rețele și servicii de comunicații electronice, ai societății civile, ai autorităților și instituțiilor publice cu responsabilități în domeniu. Art. 12. — (1) în exercitarea atribuțiilor ce îi revin, Comitetul adoptă hotărâri prin consens. (2) Hotărârile adoptate se comunică, de drept, membrilor Comitetului, instituțiilor și organizațiilor menționate în textul hotărârilor, de către Secretariatul tehnic permanent, după semnarea lor de către președinte și sunt obligatorii. (3) Procesele-verbale și hotărârile Comitetului se publică pe site-ul dedicat SNUAU. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL COMUNICAȚIILOR Șl SOCIETĂȚII INFORMAȚIONALE ORDIN pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Informatică — ICI București Având în vedere Referatul de aprobare a bugetului de venituri și cheltuieli al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică — ICI București nr. 2.550/2009, avizat de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale și de Ministerul Finanțelor Publice, în conformitate cu prevederile art. 24 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, cu modificările și completările ulterioare, ministrul comunicațiilor și societății informaționale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică — ICI București aflat în coordonarea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime ce nu pot fi depășite. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor aprobate, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică — ICI București va efectua cheltuieli în funcție de realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficiență aprobați. Art. 3. — Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică — ICI București duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul comunicațiilor și societății informaționale, Gabriel Sandu București, 3 iunie 2009. Nr. 467.’ ANEXĂ¹) MINISTERUL COMUNICAȚIILOR Șl SOCIETĂȚII INFORMAȚIONALE INSTITUTUL NAȚIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE ÎN INFORMATICĂ — ICI BUCUREȘTI BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2 009 - mii lei - INDICATORI Nr Program rd. 2009 A 0 1 VENITURI TOTALE, din care: 01 17.085 I. VENITURI DIN EXPLOATARE 02 17.055 din acestea: a) Venituri din activitatea de bază*) 03 7.781 b) Venituri din alte activități conexe activității 04 9.248 de cercetare-dezvoltare 05 26 c) Venituri din subvenții de la bugetul de stat pentru investiții 2. VENITURI FINANCIARE 06 30 3. VENITURI EXTRAORDINARE 07 - II. CHELTUIELI TOTALE din care: 08 16.363 1.Cheltuieli de exploatare - total, din care: 09 16.359 a) bunuri și servicii 10 1.988 b) cheltuieli de personal, din care: 11 10.438 - cheltuileli cu salarii 12 7.650 - indemnizațiile membrilor consiliului de 13 115 administrație 14 105 - drepturile salariale ale directorului(general) 1) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 15 - mii lei - INDICATORI Nr Program rd. 2009 A 0 1 - contribuții de asigurări sociale de stat 15 1.577 - contribuțiile de asigurări de șomaj 16 38 - contribuții de asigurări sociale de sănătate 17 398 - contribuții de asigurări pentru accidente de 18 21 muncă și boli profesionale - contribuții pentru concedii și indemnizații 19 65 - contribuții la Fondul de garantare a 20 19 creanțelor salariale - contribuții la fondul de pensii facultative 21 - - alte cheltuieli de personal din care: 22 670 - tichete de masă 23 370 - deplasări, detașări 24 200 c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea 25 3.500 și provizioanele și ajustările pentru depreciere d) Cheltuieli de protocol 26 30 e) Cheltuieli de reclamă și publicitate 27 - f) Cheltuieli cu sponsorizarea 28 - g) Cheltuieli prevăzute de art. 21 (3 - litera c) 29 153 din Legea nr 571/2003 privind Codul fiscal, din care: - tichete de creșă 30 - tichete cadou 31 97 h) Alte cheltuieli 32 250 2. Cheltuieli financiare, din care: 33 4 - cheltuieli pivind dobânzile 34 - - alte cheltuieli financiare 35 4 3. Cheltuieli extraordinare 36 - III. REZULTATUL BRUT 37 722 (profit/pierdere) IV. IMPOZIT PE PROFIT 38 116 V. REZULTATUL NET 39 606 VI. ACOPERIREA PIERDERILOR 40 - CONTABILE DIN ANII PRECEDENȚI VII. PROFITUL DE REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR 41 606 CONTABILE DIN ANII PRECEDENȚI a) pentru cointeresarea personalului 42 121 b) pentru finanțarea dezvoltării institutului 43 364 național c) pentru desfășurarea activității curente, 44 121 inclusiv pentru cofmanțarea proiectelor VIII. SURSE DE FINANȚARE A 45 1.215 INVESTIȚIILOR, din care: 1 .Surse proprii 46 1.115 2. Subvenții de la bugetul de stat pentru 47 - investiții 3. Credite bancare pentru investiții 48 - -interne 49 - -externe 50 - 4. Alte surse 51 100 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 405/15.VI.2009 - mii lei - Nr Program INDICATORI rd. 2009 A 0 1 IX. UTILIZAREA RESURSELOR PENTRU 52 1.215 INVESTIȚII, din care: 1. Investiții, inclusiv investiții în curs la finele 53 1.215 anului 2. Rambursări de rate aferente creditelor 54 - pentru investiții -interne 55 - -externe 56 - X. DATE DE FUNDAMENTARE 1. Venituri totale (rd. 01) 57 17.085 2. Cheltuieli aferente veniturilor totale (rd.O8) 58 16.363 3. Rezultate (+/-) (rd. 57 - rd. 58) 59 722 4. Număr mediu de personal, total institut, din 60 189 care: - număr mediu personal de cercetare - 61 103 dezvoltare 5. Câștigul mediu lunar pe salariat, total 62 3,28 institut 6. Câștigul mediu lunar pe personal de 63 2,97 cercetare - dezvoltare 7. Rentabilitatea (rd. 59/rd58*100) 64 4,41 9. Rata rentabilității financiare 65 2,75 rd39*100/capital propriu 10. Păți restante 66 - 11. Creanțe de încasat 67 700 *) Veniturile programate in anul 2009 din contractele de cercetare încheiate cu Ministerul Educației, Cercetării si Inovării/Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică, inclusiv cele din contracte de finanțare pe programe nucleu, sunt în sumă de 5.389 mii lei, încheiate până la data de 10.04.2009, iar cele realizate din contracte încheiate cu ordonatorii principali de credite care finanțează programe și proiecte din planurile sectoriale sunt în sumă de 922 mii lei. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 02Î .410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 431270 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 405/15.VI.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495