MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anui 177 (XXI) — Nr. 394 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ¹¹ ⁱuⁿⁱe ²⁰°9 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE SENATULUI 8. — Hotărâre privind cererea de urmărire penală a domnului senator Petru Șerban Mihăilescu, fost ministru coordonator al Secretariatului General al Guvernului.................................................... 2 9. — Hotărâre privind eliberarea din funcție a secretarului general și a secretarului general adjunct ai Senatului..................................................... 2 10. — Hotărâre privind numirea secretarului general și a secretarului general adjunct ai Senatului .......................... 3 11. — Hotărâre privind numirea unui membru supleant al Consiliului Național de Integritate.................................. 3 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 765 din 12 mai 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 318 alin, i teza a doua și art. 319 alin. 2 teza întâi din Codul de procedură civilă.............................................. 4-5 Decizia nr. 815 din 19 mai 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității .................. 5-6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 563. — Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind descentralizarea activității sportive și de tineret....... 7-8 632. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Societății Comerciale „Comicex” — S.A................................................. 8 Nr. Pagina 660. — Hotărâre privind acordarea ajutoarelor de restructurare, diversificare și suplimentar de diversificare în sectorul zahărului ................................................ 11-12 676. — Hotărâre privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.506/2004 pentru aprobarea Listei cuprinzând 112 obiective de investiții și a indicatorilor tehnico- economici din cadrul programului „38.000 de locuințe pentru tineri, destinate închirierii”, derulat prin intermediul Agenției Naționale pentru Locuințe.................... 13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 3.40 4. — Ordin al ministrului educației, cercetării și inovării pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării și ale colegiilor de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior................................. 13-15 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE 16. — Lista partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale și a candidaților independenți care au depus până la data de 10 iunie 2009 rapoartele detaliate ale veniturilor și cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. (1¹) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, pentru alegerile europarlamentare ................. 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11 .VI.2009 HOTĂRÂRI ALE SENATULUI PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE privind cererea de urmărire penală a domnului senator Petru Șerban Mihăilescu, fost ministru coordonator al Secretariatului General al Guvernului Având în vedere solicitarea Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție privind formularea cererii de urmărire penală a domnului senator Petru Șerban Mihăilescu, fost ministru coordonator al Secretariatului General al Guvernului, transmisă Senatului cu Adresa nr. 3.499/C/2008, în temeiul prevederilor art. 109 alin. (2) din Constituția României, republicată, ale art. 14 și 15 din Legea nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerială, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 150 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Senatul cere urmărirea penală a domnului senator Petru Șerban Mihăilescu, fost ministru coordonator al Secretariatului General al Guvernului, pentru faptele care fac obiectul Dosarului nr. 98/P/2008 al Direcției Naționale Anticorupție — Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 10 iunie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 10 iunie 2009. Nr. 8. PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE privind eliberarea din funcție a secretarului general și a secretarului general adjunct ai Senatului în temeiul prevederilor art. 67 din Constituția României, republicată, ale art. 19 alin. (1) și (2) din Legea nr. 7/2006 privind Statutul funcționarului public parlamentar, republicată, și ale art. 203 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Domnul Constantin Dan Vasiliu se eliberează din funcția de secretar general al Senatului, începând cu data de 11 iunie 2009. Art. 2. — Domnul Constantin Sava se eliberează din funcția de secretar general adjunct al Senatului, începând cu data de 11 iunie 2009. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 10 iunie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 10 iunie 2009. Nr. 9. 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 394/11 .VI.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE privind numirea secretarului general și a secretarului general adjunct ai Senatului în temeiul prevederilor art. 67 din Constituția României, republicată, ale art. 19 alin. (1) și (2) din Legea nr. 7/2006 privind Statutul funcționarului public parlamentar, republicată, și ale art. 203 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Domnul Ion Moraru se numește în funcția de secretar general al Senatului, începând cu data de 11 iunie 2009. Art. 2. — Domnul Constantin Dan Vasiliu se numește în funcția de secretar general adjunct al Senatului, începând cu data de 11 iunie 2009. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 10 iunie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 10 iunie 2009. Nr. 10. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE privind numirea unui membru supleant al Consiliului Național de Integritate în temeiul prevederilor art. 34 și 36 din Legea nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 139 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Senatul îl numește pe domnul Sebastian Radu Iulian Rădulețu în calitate de membru supleant al Consiliului Național de Integritate, în locul doamnei Lorena Elena Udrea, care a demisionat. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 10 iunie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 10 iunie 2009. Nr. 11. ’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11 .VI.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 765 din 12 mai 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 318 alin. 1 teza a doua și art. 319 alin. 2 teza întâi din Codul de procedură civilă loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Antonia Constantin Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent-șef Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 318 alin. 1 teza a doua și art. 319 alin. 2 teza întâi din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Adrian Vlad Andonie și Constantin Elisei în Dosarul nr. 3.821.1/102/2007 al Curții de Apel Târgu-Mureș — Secția civilă, de muncă și asigurări sociale, pentru minori și familie. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 29 ianuarie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 3.821.1/102/2007, Curtea de Apel Târgu-Mureș — Secția civilă, de muncă și asigurări sociale, pentru minori și familie a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 318 alin. 1 teza a doua și art. 319 alin. 2 teza întâi din Codul de procedură civilă. Excepția a fost ridicată de Adrian Vlad Andonie și Constantin Elisei într-o cauză având ca obiect o contestație în anulare. în motivarea excepției de neconstituționalitate, autorii acesteia susțin că dispozițiile art. 318 alin. 1 teza a doua și art. 319 alin. 2 teza întâi din Codul de procedură civilă încalcă prevederile constituționale ale art. 20 și art. 21 alin. (3), precum și prevederile art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. în acest sens, arată că, „potrivit acestor texte legale, o hotărâre irevocabilă susceptibilă de executare silită poate fi desființată «oricând înainte de executare», fiind astfel vorba de o condiție pur potestativă din partea debitorului și, pe cale de consecință, de un termen de atac vădit neprecizat”. Instanța de judecată consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că textul de lege criticat este constituțional. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 318 alin. 1 teza a doua și art. 319 alin. 2 teza întâi din Codul de procedură civilă, cu următorul conținut: — Art. 318 alin. 1 teza a doua: „Hotărârile instanțelor de recurs mai pot fi atacate cu contestație când dezlegarea dată este rezultatul unei greșeli materiale sau când instanța, respingând recursul sau admițându-l numai în parte, a omis din greșeală să cerceteze vreunul dintre motivele de modificare sau de casare.”', — Art. 319 alin. 2 teza întâi: „Contestația se poate face oricând înainte de începutul executării silite, iar în timpul ei, până la împlinirea termenului stabilit la art. 401 alin. 1 lit. b) sau c). împotriva hotărârilor irevocabile care nu se aduc la îndeplinire pe cale de executare silită, contestația poate fi introdusă în termen de 15 zile de la data când contestatorul a luat cunoștință de hotărâre, dar nu mai târziu de un an de la data când hotărârea a rămas irevocabilă. ” Autorii excepției susțin că aceste texte de lege încalcă prevederile constituționale ale art. 20 — Tratatele internaționale privind drepturile omului și ale art. 21 alin. (3) —Accesul liber la justiție, precum și prevederile art. 6 paragraful 1 — Dreptul la un proces echitabil din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că asupra dispozițiilor art. 318 alin. 1 din Codul de procedură civilă, raportate la prevederile constituționale și convenționale invocate și în prezenta cauză, s-a mai pronunțat, spre exemplu, prin Decizia nr. 387 din 30 septembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.041 din 10 noiembrie 2004. Cu acel prilej, Curtea a reținut că acest text de lege reglementează contestația în anulare specială, care este o cale de atac extraordinară, ce se poate exercita în cazurile limitativ prevăzute de lege numai împotriva hotărârilor pronunțate de instanțele de recurs. Aceste dispoziții de lege nu contravin prevederilor constituționale invocate, întrucât, potrivit jurisprudenței constante a instanței constituționale, dacă legiuitorul este suveran în a reglementa diferit în situații diferite accesul la o cale ordinară de atac, fără ca prin aceasta să fie afectat liberul acces la justiție, a fortiori o atare concluzie se impune atunci când în discuție este accesul la o cale extraordinară de atac, care, prin definiție, are caracter de excepție și deci poate fi valorificată numai în cazurile expres și limitativ prevăzute de lege, în caz contrar existând riscul producerii unor perturbări majore ale stabilității și securității raporturilor juridice. De asemenea, aceste dispoziții de lege constituie o garanție a aplicării art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11 .VI.2009 5 fundamentale, în scopul înlăturării oricăror abuzuri din partea părților, prin care s-ar tinde la tergiversarea nejustificată a soluționării unui proces. Atât soluția, cât și considerentele cuprinse în această decizie își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză, neintervenind elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței Curții. Nu poate fi reținută nici critica de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 319 alin. 2 teza întâi din Codul de procedură civilă care stabilesc că, în cazul hotărârilor judecătorești susceptibile de executare silită, contestația în anulare se poate face oricând înainte de începutul executării silite. Acest fapt nu înseamnă că nu există o limitare în timp a introducerii contestației, în condițiile în care dreptul de a cere executarea silită poate fi exercitată doar în termenul general de prescripție prevăzut de lege. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1— 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 318 alin. 1 teza a doua și art. 319 alin. 2 teza întâi din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Adrian Vlad Andonie și Constantin Elisei în Dosarul nr. 3.821.1/102/2007 al Curții de Apel Târgu-Mureș — Secția civilă, de muncă și asigurări sociale, pentru minori și familie. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 12 mai 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 815 din 19 mai 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Simona Ricu Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent-șef Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, excepție ridicată de Avram Dumitru în Dosarul nr. 18.931/3/CA/2008 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal se prezintă, pentru partea Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității, consilierul juridic Mihai Alexandru lonescu, cu delegație depusă la dosar. Lipsește autorul excepției, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Partea prezentă solicită respingerea excepției de neconstituționalitate, sens în care face referire la jurisprudența în materie a Curții Constituționale. Reprezentantul Ministerului Public, având în vedere jurisprudența în materie a Curții Constituționale, pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 21 octombrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 18.931/3/CA/2008, Tribunalul București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității. Excepția a fost ridicată de pârâtul Avram Dumitru într-o cauză de contencios administrativ având ca obiect o acțiune în constatare în contradictoriu cu reclamantul Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității. în motivarea excepției de neconstituționalitate, autorul excepției susține că ordonanța de urgență criticată contravine prevederilor constituționale ale art. 1 alin. (4), art. 15, art. 16, art. 21, art. 24, art. 26, art. 29 și art. 37, deoarece a preluat aproape integral dispozițiile Legii nr. 187/1999, declarată neconstituțională prin Decizia nr. 51/2008. Instanța de judecată apreciază că dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 contravin prevederilor constituționale invocate, „în măsura în care limitează posibilitatea persoanei de a propune probe, de a cunoaște elementele probatorii (toate documentele) în baza cărora Colegiul C.N.S.A.S. aprobă sau infirmă nota de constatare 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11 .VI.2009 întocmită de direcția de specialitate și încalcă, astfel, accesul la justiție.” Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că textul de lege criticat este constituțional. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 10 martie 2008, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 293/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 28 noiembrie 2008. în susținerea neconstituționalității acestor dispoziții legale, autorul excepției invocă încălcarea prevederilor constituționale ale art. 1 alin. (4) - principiul separației și echilibrului puterilor, art. 15 — Universalitatea, art. 16 — Egalitatea în drepturi, art. 21 — Accesul liber la justiție, art. 24 — Dreptul la apărare, art. 26 — Viața intimă, familială și privată, art. 29 — Libertatea conștiinței și art. 37 — Dreptul de a ti ales. Analizând critica de neconstituționalitate, Curtea reține că preambulul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 definește scopul reglementării ca fiind „continuarea, într-un mecanism nou, a procesului de devoalare a activităților exercitate de regimul comunist”, care a exercitat, în special prin intermediul Securității, „o permanentă teroare împotriva cetățenilor țării, a drepturilor și a libertăților lor fundamentale”. Aceasta îndreptățește accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, prin consemnarea publică a abuzurilor, și contribuie la o mai bună înțelegere a prezentului și la o proiectare adecvată a viitorului societății românești. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 operează, pe de o parte, o modificare substanțială a regimului juridic aplicabil persoanelor constatate ca fiind „lucrătoare ale Securității” față de Legea nr. 187/1999, declarată neconstituțională prin Decizia nr. 51 din 31 ianuarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 95 din 6 februarie 2008, iar pe de altă parte, o reconfigurare a Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității, ca autoritate administrativă autonomă, lipsită de atribuții jurisdicționale, ale cărei acte privind accesul la dosar și deconspirarea Securității să fie supuse controlului instanțelor de judecată. Astfel, reglementarea anterioară nu a urmărit doar deconspirarea persoanelor care au participat la activitatea de poliție politică comunistă, ci a promovat răspunderea juridică și politică a acestora, cu scopul îndepărtării lor din anumite funcții și al împiedicării lor de a candida pentru alegerea sau numirea în acele funcții. Mai mult, așa cum a reținut Curtea Constituțională prin decizia menționată, legea crea premisele unei forme de răspundere morală și juridică colectivă, pentru simpla participare la activitatea serviciilor de informații, fără vinovăție și fără existența unei fapte de încălcare a drepturilor omului și a libertăților fundamentale. în condițiile în care acțiunea în constatarea calității de lucrător al Securității este introdusă la o instanță de judecată, a cărei hotărâre poate fi atacată cu recurs, dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 nu sunt de natură a încălca dreptul la un proces echitabil și dreptul la apărare, părțile având, deopotrivă, posibilitatea de a uza de garanțiile prevăzute de legea procesual civilă pentru a-și susține poziția asupra problemelor de fapt și de drept. Mai mult, deoarece, potrivit dispozițiilor art. 1169 din Codul civil, „Cel ce face o propunere înaintea judecății trebuie să o dovedească”, este asigurat echilibrul procesual al părților în litigiu, dându-se totodată expresie principiului aflării adevărului, statuat de art. 129 alin. 5 din Codul de procedură civilă, potrivit căruia: „Judecătorii au îndatorirea să stăruie, prin toate mjloacele legale, pentru a preveni orice greșeală privind aflarea adevărului în cauză, pe baza stabilirii faptelor și prin aplicarea corectă a legii, în scopul pronunțării unei hotărâri temeinice și legale. Ei vor putea ordona administrarea probelor pe care le consideră necesare, chiar dacă părțile se împotrivesc. ” Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, excepție ridicată de Avram Dumitru în Dosarul nr. 18.931/3/CA/2008 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 mai 2009. Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11 .VI.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI 7 HOTĂRÂRE pentru aprobarea Regulamentului privind descentralizarea activității sportive și de tineret în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Regulamentul privind descentralizarea activității sportive și de tineret, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU București, 10 mai 2009. Nr. 563^ EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul tineretului și sportului, Monica Maria lacob-Ridzi Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ REGULAMENT privind descentralizarea activității sportive și de tineret Art. 1. — (1) Ministerul Tineretului și Sportului inițiază procedura privind descentralizarea activităților sportive și de tineret prin transmiterea către autoritățile administrației publice locale a unei liste cuprinzând atribuțiile cluburilor sportive municipale de drept public și bunurile imobile aflate în proprietatea publică a statului și în administrarea Ministerului Tineretului și Sportului, ce urmează a fi transmise în urma procesului de descentralizare. (2) Ministerul Tineretului și Sportului comunică autorităților administrației publice locale, împreună cu documentațiile prevăzute la alin. (1), numărul angajaților care administrează aceste imobile, numărul secțiilor sportive din cadrul cluburilor sportive municipale de drept public, dotările aferente și inventarul bunurilor mobile. Art. 2. —Activitatea direcțiilor județene pentru tineret și a celor pentru sport va fi preluată împreună cu personalul angajat în subordinea autorităților administrației publice județene. Art. 3. — (1) După primirea documentației prevăzute la art. 1, autoritățile administrației publice locale/județene vor informa Ministerul Tineretului și Sportului asupra modului de preluare: a) fie prin darea în administrare, în condițiile Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare; b) fie prin constituirea unei asociații, potrivit prevederilor alin. (2) și (3) și ale art. 8. (2) în scopul preluării, autoritățile administrației publice locale/județene se pot asocia în condițiile prevăzute de dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare. (3) La asocierea prevăzută de alin. (2) pot să participe autoritățile administrației publice locale/județene, Ministerul Tineretului și Sportului și clubul sportiv municipal de drept public. Art. 4. — (1) în situația în care autoritățile administrației publice locale intenționează preluarea dreptului de administrare, Ministerul Tineretului și Sportului, în baza hotărârilor consiliului local/județean, elaborează proiectele de hotărâri ale Guvernului privind transmiterea imobilelor aflate în proprietatea publică a statului și în administrarea Ministerului Tineretului și Sportului în administrarea consiliilor locale/județene, în condițiile legii. (2) Predarea-preluarea bunurilor imobile prevăzute la alin. (1) se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, la valoarea de inventar a imobilului de la data transmiterii. Art. 5. — Dreptul de administrare al autorității administrației publice locale asupra imobilului primit încetează dacă Ministerul Tineretului și Sportului constată că bunul nu este administrat în conformitate cu destinația sa și nu sunt respectate condițiile actului prin care a fost dat bunul în administrare. Art. 6. — (1) Actele normative prin care se vor transfera către autoritățile administrației publice locale activitatea cluburilor sportive, baza materială pentru activitatea sportivă și centrele de agrement aflate în proprietatea publică a statului și în administrarea Ministerului Tineretului și Sportului vor trebui să cuprindă cel puțin următoarele condiții de transfer: a) menținerea destinației imobilelor respective; b) păstrarea secțiilor sportive ale cluburilor; c) asigurarea întreținerii și modernizării bazelor sportive și centrelor de agrement transferate; d) preluarea structurii sportive cu resursele umane; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 394/11 .VI.2009 e) respectarea de către autoritățile administrației publice locale a unor standarde de calitate privind organizarea și performanța activităților specifice fiecărei ramuri de sport, standarde care vor fi elaborate de Ministerul Tineretului și Sportului în termen de 60 de zile de la predarea-preluarea activității și finanțării cluburilor sportive. (2) Pentru buna funcționare a instituțiilor preluate și pentru asigurarea efectuării investițiilor la imobilele transferate, finanțarea se asigură din transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale/județene, în condițiile legii. Art. 7. —Autoritățile administrației publice locale, în termen de 30 de zile de la data preluării, își vor înscrie în cărțile funciare dreptul de administrare asupra imobilelor preluate. Art. 8. — (1) în cazul în care autoritățile administrației publice locale/județene intenționează asocierea în condițiile prevăzute de art. 3, vor iniția procedurile prevăzute de dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Baza materială pentru activitatea sportivă și centrele de agrement din localitatea/județul respectivă/respectiv poate fi închiriată sau concesionată asocierii constituite în condițiile alin. (1), în conformitate cu prevederile Legii nr. 213/1998, cu modificările și completările ulterioare. (3) Bunurile proprietate publică care formează baza materială pentru activitatea sportivă și centrele de agrement din localitatea/județul respectivă/respectiv pot fi date în folosință gratuită asociației numai dacă aceasta a fost recunoscută ca fiind de utilitate publică, în condițiile art. 38 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 9. — (1) în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului, prin hotărâre a Guvernului, se vor înființa 8 inspectorate regionale pentru tineret și sport. (2) Prin intermediul inspectoratelor regionale pentru tineret și sport, Ministerul Tineretului și Sportului implementează politica guvernamentală în domeniul tineretului și sportului la nivel local și exercită rolul de supraveghere și control în acest domeniu. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Societății Comerciale „Comicex” — S.A. Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 898/2003 privind înființarea Societății Comerciale „Comicex” — S.A. prin desprinderea din cadrul Regiei Autonome „Rami-Dacia” a Companiei de Export-lmport „Comicex”, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Societății Comerciale „Comicex” — S.A., aflată în coordonarea Ministerului Administrației și Internelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Societății Comerciale „Comicex” — S.A. reprezintă limite maxime care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Administrației și Internelor. Art. 3. — în cazul în care în execuție se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, operatorul economic poate efectua cheltuieli totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 20 mai 2009. Nr. 632.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11.VI.2009 9 ANEXĂ MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI ȘI INTERNELOR Societatea Comercială „Comicex” — S.A. BUGETUL DE VENITURI ȘI CHELTUIELI PE ANUL 2009 Mii lei An INDICATORI Nr rd. 2009 0 1 2 3 4 1. VENITURI TOTALE (rd. 2 + 11+16) 1 2.069.78 1 Venituri din exploatare - total, din care: 2 2.069,12 a) producția vândută 3 2.067,84 b) venituri din vânzarea mărfurilor 4 c)venituri din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: 5 - subvenții, cf.preved. legale în vigoare 6 - transferuri, cf.preved.legale în vigoare 7 d) producția imobilizată 8 e) alte venituri din exploatare, din care: 9 1,28 2 Venituri financiare- total, din care: 10 0,66 a)venituri din interese de participare 11 b) venituri din alte investiții și împrumuturi care fac parte din activele imobilizate 12 c) venituri din dobânzi 13 0,66 d) alte venituri financiare 14 3 Venituri extraordinare 15 II. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+47+50) 16 1.518,22 1 Cheltuieli de exploatare - total, din care: 17 1.518,22 a) cheltuieli materiale 18 18,20 b) alte cheltuieli externe (cu energia și apa) 19 7,90 c) cheltuieli privind mărfurile 20 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 833,02 - salarii 22 495,64 -contract de mandat 23 153,12 -cheltuieli cu asigurările și protecția socială, din care: 24 164,29 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 25 122,33 - cheltuieli privind contribuția de asigurări pt.șomaj 26 2,40 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 27 34,74 - contrib.de asigurări pt. accidente de muncă și boli prof. 24a 0,73 - contrib.pt.concedii și indemnizații 24b 4,09 - alte cheltuieli cu personalul,din care: 28 18,75 -cheltuieli sociale prevăzute la art.21 lit.c) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modif. și complet.ulterioare, din care: 29 - tichete de creșă (cf.art.3 din Legea nr. 193/2006) 30 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale (cf.art.2 din Legea nr. 193/2006) 31 - fonduri speciale aferente fondului de salarii 32 1,22 - tichete de masă 33 -tichete de vacanță 34 e) amortizarea imobilizărilor corporale și necorporale 35 29,54 g) alte cheltuieli de exploatare, din care: 36 629,56 - cheltuieli cu prestațiile externe, din care: 37 490.19 - cheltuieli de protocol, din care: 38 1,77 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11.VI.2009 0 1 2 3 4 - tichete cadou pentru protocol (cf.art.2 din Legea nr.193/2006) 39 - cheltuieli de reclamă și publicitate, din care: 40 - tichete cadou pentru cheltuieli de reclamă și publicitate (cf.art.2 din Legea nr.193/2006) 41 - tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi (cf.art.2 din Legea nr.193/2006) 42 - cheltuieli cu sponsorizarea 43 - alte cheltuieli, din care: 44 139,37 - taxa pt.activitatea de exploatare a resurselor minerale 45 - redevența din concesionarea bunurilor publice 46 2 Cheltuieli financiare - total, din care: 47 -cheltuieli privind dobânzile 48 -alte cheltuieli financiare 49 3 Cheltuieli extraordinare 50 III. REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) 51 551,56 IV. IMPOZIT PE PROFIT 52 88,25 PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA V. IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: 53 463,31 1 Rezerve legale 54 2 Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți 55 3 Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de lege 56 Constituirea surselor proprii de finanțare pentru proiectele cofinanțate din împrumuturi externe, precum și pt.constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plății dobânzilor, comisioanelor și altor costuri 4 aferente acestor împrumuturi externe 57 5 Alte repartizări prevăzute de lege 58 Profit contabil rămas după deducerea sumelor de la 6 rd.54,55,56,57 și 58 59 463,31 Participarea salariaților la profit în limita a 10% din profitul net. dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exercițiul 7 financiar de referință 60 46,33 Minimim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societăților/companiilor naționale și societăților cu capital 8 integral sau majoritar de stat 61 231,66 Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la pct. 1-8 se repartizează la alte rezerve și constituie sursa proprie de 9 finanțare 62 185,32 VI. SURSE DE FINANȚARE A INVESTIȚIILOR, din care: 63 90,00 1 Surse proprii 64 90,00 2 Alocații de la buget 65 3 Credite bancare 66 interne 67 externe 68 4 Alte surse 69 VII. CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, din care: 70 90,00 Chelt.afer.investițiilor, inclusiv investiții în curs la finele 1 anului 71 2 Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiții 72 interne 73 externe 74 VIII. REZERVE, din care: 75 185,32 1 Rezerve legale 76 2 Rezerve statutare 77 3 Alte rezerve 78 185,32 IX. DATE DE FUNDAMENTARE 79 1 Venituri totale 80 2.069,78 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11 .VI.2009 11 0 1 2 3 4 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 81 1.518,22 3 Nr. prognozat de personal la finele anului 82 9 4 Nr.mediu de salariati total 83 9 5 Fond de salarii, din care: 84 495,64 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă 85 488,21 b) alte cheltuieli cu personalul 86 7,43 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) 87 4.520,46 Productivitatea muncii pe total personal mediu 7 (lei/persoană)(rd. 80/83 - în prețuri curente) 88 229,98 Productivitatea muncii pe total personal mediu 8 (lei/persoană)(rd.80/83 - în prețuri comparabile) 89 229,98 Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal 9 mediu (unități fizice/persoană) 90 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale [(cheltuieli 10 totale/venituri totale)x1000] =(rd,16/rd.1)x1000 91 734 11 Plăți restante 92 prețuri curente 93 prețuri comparabile 94 12 Creanțe restante 95 prețuri curente 96 prețuri comparabile 97 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind acordarea ajutoarelor de restructurare, diversificare și suplimentar de diversificare în sectorul zahărului în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 320/2006 al Consiliului de instituire a unui regim temporar de restructurare a industriei zahărului în Comunitatea Europeană și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 privind finanțarea politicii agricole comune, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L. 58 din 28 februarie 2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale Regulamentului (CE) nr. 968/2006 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 320/2006 al Consiliului de instituire a unui regim temporar de restructurare a industriei zahărului în Comunitatea Europeană, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L. 176 din 30 iunie 2008, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanțării politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeană, precum și a fondurilor de cofinanțare și prefinanțare alocate de la bugetul de stat, aprobată cu modificări în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Prezenta hotărâre creează cadrul legal pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, a sumelor necesare acordării sprijinului financiar comunitar în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 320/2006 al Consiliului de instituire a unui regim temporar de restructurare a industriei zahărului în Comunitatea Europeană și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 privind finanțarea politicii agricole comune, cu modificările și completările ulterioare, și ale Regulamentului (CE) nr. 968/2006 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 320/2006 al Consiliului de instituire a unui regim temporar de restructurare a industriei zahărului în Comunitatea Europeană, cu modificările și completările ulterioare. prin Legea nr. 492/2006, cu modificările și completările ulterioare, Art. 2. —Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură este autoritatea națională competentă pentru gestionarea măsurii de ajutor financiar comunitar pentru restructurare, diversificare și suplimentar de diversificare, conform prevederilor art. 3, 6 și 7 din Regulamentul (CE) nr. 320/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. —Ajutorul de restructurare se acordă întreprinderilor producătoare de zahăr din sfeclă de zahăr și de izoglucoză pentru fiecare tonă de cotă eliminată în anii de comercializare 2008—2009 și 2009—2010, conform cererilor depuse până la 31 ianuarie 2008, respectiv până la 31 ianuarie 2009. Art. 4. —Valoarea ajutorului de restructurare pentru fiecare tonă de cotă la care renunță orice întreprindere care produce zahăr sau izoglucoză căreia i s-a alocat o cotă este cea stabilită la art. 3 alin. (5) lit. a)—c) din Regulamentul (CE) nr. 320/2006 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 394/11 .VI.2009 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare, în cuantumurile prevăzute pentru anii de comercializare 2008—2009 și 2009—2010. Art. 5. — Procentul de 10% din ajutorul de restructurare prevăzut la art. 3 alin. (6) din Regulamentul (CE) nr. 320/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare, se acordă cultivatorilor de sfeclă de zahăr care au livrat sfeclă de zahăr în perioada 2007—2008, precum și prestatorilor de servicii, persoane fizice sau juridice, care dețin utilaje agricole și le-au folosit în perioada menționată în beneficiul întreprinderii, pentru producția de zahăr care face obiectul cotei eliminate. Art. 6. — Cultivatorii de sfeclă de zahăr care au încheiat contracte de furnizare a sfeclei în anul de comercializare 2007—2008 cu o singură întreprindere de zahăr și care au depus cerere privind ajutorul de restructurare la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură în perioada prevăzută la art. 4a alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 320/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare, primesc plată suplimentară în cuantumul și în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (7) din Regulamentul (CE) nr. 320/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul de comercializare 2008—2009. Art. 7. — (1) Pentru anul de comercializare 2008—2009 se acordă cultivatorilor de sfeclă de zahăr o plată suplimentară, în cuantumul și în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (7) din Regulamentul (CE) nr. 320/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) Plată suplimentară se acordă cultivatorilor de sfeclă de zahăr și pentru anul de comercializare 2009—2010, în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (7) paragraful 2 din Regulamentul (CE) nr. 320/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare. Art. 8. — Ajutorul destinat măsurilor de diversificare se acordă în regiunile afectate de restructurarea industriei zahărului în funcție de cota de zahăr eliminată de întreprinderile producătoare de zahăr în anii de comercializare 2008—2009 și 2009—2010. Art. 9. — Măsurile de diversificare trebuie să corespundă uneia sau mai multora dintre măsurile prevăzute în cadrul axelor 1 și 3 din Regulamentul (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), cu modificările și completările ulterioare, sau cu măsurile conforme legislației comunitare privind ajutoarele de stat. Art. 10. — (1) Valoarea ajutorului de diversificare pentru anii de comercializare 2008—2009 și 2009—2010 este prevăzută la art. 6 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 320/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) în cazul în care plafoanele prevăzute pentru contribuția FEADR permit acordarea unui ajutor de 100% pentru diversificare, contribuția națională va fi de cel puțin 20% din cheltuielile eligibile, conform art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 72/2009 al Consiliului privind modificările aduse politicii agricole comune prin modificarea regulamentelor (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 320/2006, (CE) nr. 1.405/2006, (CE) nr. 1.234/2007, (CE) nr. 3/2008 și (CE) nr. 479/2008 și de abrogare a regulamentelor (CEE) nr. 1.883/78, (CEE) nr. 1.254/89, (CEE) nr. 2.247/89, (CEE) nr. 2.055/93, (CE) nr. 1.868/94, (CE) nr. 2.596/97, (CE) nr. 1.182/2005 și (CE) nr. 315/2007. Art. 11. —Ajutorul suplimentar de diversificare constă în majorarea valorii totale a ajutorului de diversificare, în funcție de cota națională de zahăr eliminată, astfel: a) cu 50% în cazul în care cota națională pentru zahăr a fost eliminată în proporție de cel puțin 50%, dar nu mai mult de 75%; b) cu 75% în cazul în care cota națională pentru zahăr a fost eliminată în proporție de cel puțin 75%, dar nu mai mult de 100%; c) 100% în cazul în care cota națională pentru zahăr a fost eliminată în totalitate. Art. 12. —Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură elaborează metodologia de aplicare a măsurii, formularistica de solicitare, înregistrare, centralizare, procedurile de acordare a ajutorului financiar pentru ajutorul de restructurare, de diversificare și suplimentar de diversificare din fonduri comunitare și efectuează plățile pentru toate formele de ajutor menționate. Art. 13. —Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură pune la dispoziția beneficiarilor formularistica și documentația necesare aplicării măsurii de acordare a ajutorului de restructurare, de diversificare și suplimentar de diversificare din fonduri comunitare. Art. 14. — Finanțarea sumelor aprobate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură ce reprezintă ajutorul de restructurare, diversificare și suplimentar de diversificare se asigură prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale de la titlul VIII „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare”, articolul 56.06 „Programe din Fondul European de Garantare Agricolă” și articolul 56.04 „Programe din Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 3 iunie 2009. Nr. 660. 13 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11 .VI.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.506/2004 pentru aprobarea Listei cuprinzând 112 obiective de investiții și a indicatorilor tehnico-economici din cadrul programului „38.000 de locuințe pentru tineri, destinate închirierii”, derulat prin intermediul Agenției Naționale pentru Locuințe în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa nr. 2/59 la Hotărârea Guvernului nr. 1.506/2004 pentru aprobarea Listei cuprinzând 112 obiective de investiții și a indicatorilor tehnico-economici din cadrul programului „38.000 de locuințe pentru tineri, destinate închirierii”, derulat prin intermediul Agenției Naționale pentru Locuințe, cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 23 septembrie 2004, se modifică și se înlocuiește cu anexa*) la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU București, 3 iunie 2009. Nr. 676.’ EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, loan Andreica, secretar de stat Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea *) Anexa nu se publică, fiind clasificată potrivit legii. ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII Șl INOVĂRII ORDIN pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării și ale colegiilor de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior în conformitate cu prevederile art. 121 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării și Inovării, ministrul educației, cercetării și inovării emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării și ale colegiilor de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — începând cu data prezentului ordin se abrogă orice prevedere contrară. Art. 3. — Direcția generală învățământ superior și Direcția generală juridică și control vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educației, cercetării și inovării, Ecaterina Andronescu București, 16 martie 2009. Nr. 3.404. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 394/11 .VI.2009 ANEXĂ REGULAMENT privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării și ale colegiilor de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezentul regulament este elaborat în temeiul prevederilor art. 121 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Colegiul central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării și colegiile de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior se organizează și funcționează în conformitate cu prevederile prezentului regulament. Art. 3. — (1) Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum și cel de conducere, de îndrumare și control din învățământul superior, sancționat în conformitate cu prevederile art. 116 lit. d)—f) din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare, cu suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcții didactice superioare sau pentru obținerea gradelor didactice ori a unei funcții de conducere, de îndrumare și de control, cu destituirea din funcția de conducere, de îndrumare și de control din învățământ sau cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă, au dreptul de a contesta decizia de sancționare, în termen de 15 zile de la comunicare, la Colegiul central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării, conform art. 122 alin. (3) teza a ll-a din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare. (2) Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum și cel de conducere, de îndrumare și control din învățământul superior, sancționat în conformitate cu prevederile art. 116 lit. a)—c) din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare, cu observație scrisă, cu avertisment sau cu diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizația de conducere, de îndrumare și de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1—6 luni, au dreptul de a contesta decizia de sancționare, în termen de 15 zile de la comunicare, la colegiile de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior, conform art. 122 alin. (3) teza I din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Colegiul central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării și colegiile de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior sunt organe administrativ- jurisdicționale. CAPITOLUL II Răspunderea disciplinară Art. 5. — (1) Abaterea disciplinară este o faptă în legătură cu munca și constă într-o acțiune sau inacțiune săvârșită cu vinovăție de către salariat, prin care acesta a încălcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncă sau contractul colectiv de muncă aplicabil, ordinele și dispozițiile legale ale conducătorilor ierarhici. (2) Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum și cel de conducere, de îndrumare și control din învățământul superior răspund disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce le revin potrivit legii, contractului individual de muncă și contractului colectiv de muncă aplicabil, precum și pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învățământului și prestigiului instituției și a regulamentului intern. Art. 6. — (1) Sancțiunea se stabilește în funcție de gravitatea abaterilor, de împrejurările în care au fost săvârșite, de urmările acestora, precum și de comportamentul persoanei în cauză. (2) Dacă de la data săvârșirii faptei ce constituie abatere disciplinară și până la momentul aplicării sancțiunii au trecut mai mult de 6 luni, persoana în cauză nu mai poate fi sancționată disciplinar. (3) Sancțiunea se aplică și se comunică în termen de cel mult 30 de zile de la data luării la cunoștință despre săvârșirea faptei/faptelor ce constituie abatere disciplinară. (4) Dreptul persoanei sancționate de a se adresa instanței judecătorești este garantat. CAPITOLUL III Componența Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării și a colegiilor de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior Art. 7. — (1) Membrii Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării sunt numiți pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de înnoire a mandatului. (2) Fiecare membru al Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării propune un membru supleant. (3) Din componența Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării va face parte și câte un reprezentant desemnat de federațiile sindicale reprezentative la nivel de ramură de învățământ care au în componență organizații sindicale ale personalului din învățământul superior. (4) Componența Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării — membrii titulari și supleanți — se aprobă prin ordin al ministrului educației, cercetării și inovării. (5) Secretariatul Colegiului central de onoare este asigurat de către Direcția generală învățământ superior. (6) în prima ședință a Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării se aleg prin vot secret președintele și vicepreședintele. (7) Ședința Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării are loc în prezența a jumătate plus unu din totalul membrilor săi. Art. 8. — (1) Colegiile de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior sunt constituite, pe o perioadă de 4 ani, prin decizia rectorului, în baza hotărârii senatului universitar, la propunerea consiliilor facultăților, în următoarea componență: a) rectorul instituției de învățământ superior; b) 3—5 reprezentanți ai facultăților, desemnați de consiliile acestora; c) câte un reprezentant desemnat de sindicatele reprezentative la nivel de ramură de învățământ care au în componență organizații sindicale ale personalului din învățământul superior. (2) Fiecare membru al colegiului propune un membru supleant. (3) Componența colegiului de disciplină de la nivelul instituției de învățământ superior — membrii titulari și supleanți — se aprobă prin decizie a rectorului instituției de învățământ superior. (4) Secretariatul colegiilor de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior este asigurat de un secretar desemnat de către rector, la propunerea secretarului-șef al universității. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 394/11 .VI.2009 15 (5) Ședința colegiului de disciplină de la nivelul instituției de învățământ superior are loc în prezența a jumătate plus unu din totalul membrilor săi. (6) în prima ședință, colegiul de onoare alege prin vot deschis președintele și vicepreședintele. CAPITOLUL IV Atribuțiile Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării si Inovării și ale colegiilor de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior Art. 9. — (1) Ca organe administrativ-jurisdicționale, Colegiul central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării și colegiile de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior soluționează contestația persoanelor sancționate potrivit Legii nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare. (2) Colegiul, prin hotărâre motivată, admite (integral sau în parte) sau respinge contestația pe baza probelor administrate și a susținerilor în contradictoriu ale părților. (3) Colegiul poate menține sancțiunea aplicată, o poate diminua sau poate schimba încadrarea juridică a faptei/faptelor ce a/au stat la baza aplicării sancțiunii disciplinare. (4) Dacă prin hotărâre se admite contestația și se dispune reintegrarea în funcție a contestatorului, Colegiul central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării se pronunță și asupra drepturilor salariale cuvenite retroactiv. Art. 10. — (1) Colegiul central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării este competent să soluționeze contestațiile conform art. 3 alin. (1). (2) Colegiile de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior sunt competente să soluționeze contestațiile conform prevederilor art. 3 alin. (2). CAPITOLUL V Procedura soluționării contestației SECȚIUNEA 1 Procedura soluționării contestației de către Colegiul central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării Art. 11. — (1) Secretariatul Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării primește și înregistrează contestația în registrul special de intrări-ieșiri al Colegiului, întocmește un dosar pentru fiecare cerere și elaborează referatul cauzei. (2) Referatul cauzei cuprinde: „părțile”, „obiectul”, „actul contestat”, „susțineri în apărare”, „acte la dosar”, „constatări” și „aspecte de elucidat”. Art. 12. — (1) Secretariatul Colegiului convoacă membrii acestuia și citează părțile cu cel puțin 15 zile înainte de ședință. Intimatul este citat cu copie de pe contestația depusă. (2) Președintele/vicepreședintele Colegiului constată îndeplinirea condițiilor de cvorum necesare pentru desfășurarea statutară a ședinței Colegiului și conduce lucrările acestuia. Art. 13. — (1) La solicitarea părților, Colegiul poate acorda un singur termen pentru lipsă de apărare, temeinic motivată. (2) în situația în care, deși au fost legal citate, părțile nu se prezintă, Colegiul procedează la judecarea cauzei în lipsă, dacă aceasta a fost solicitată de una dintre părți. în caz contrar, Colegiul dispune suspendarea soluționării cauzei. Art. 14. — (1) Membrii Colegiului sunt obligați să stăruie în aflarea adevărului în vederea soluționării contestației și pentru a pronunța o hotărâre temeinică și legală. (2) Cu privire la situația de fapt și motivarea în drept invocate de părți în susținerea pretențiilor și apărărilor lor, Colegiul este în drept să le ceară acestora să prezinte explicații, oral sau în scris, precum și să pună în dezbaterea lor orice împrejurări de fapt ori de drept, chiar dacă nu sunt menționate în contestație sau în întâmpinare. (3) Colegiul, din oficiu, poate pune în discuția părților excepții de procedură sau de fond, precum și administrarea de probe. (4) Dezbaterile se consemnează într-un proces-verbal de ședință, semnat de membrii Colegiului. (5) După încheierea dezbaterilor, membrii Colegiului hotărăsc motivat asupra contestației, pe baza probelor administrate și a susținerilor părților. (6) Hotărârea se ia cu majoritatea simplă a membrilor prezenți. Art. 15. — (1) Hotărârea Colegiului se redactează, se motivează atât în fapt, cât și în drept, se semnează de către președinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședintele Colegiului și se comunică părților. (2) Colegiul central de onoare poate amâna pronunțarea cel mult 10 zile, menționând în cuprinsul hotărârii cauza amânării. Art. 16. — Procesul-verbal și înscrisurile care fac obiectul dosarului, precum și dovada comunicării hotărârii se păstrează în arhiva Ministerului Educației, Cercetării și Inovării, potrivit prevederilor legale aflate în vigoare. Art. 17. — Hotărârea Colegiului central de onoare de la nivelul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării poate fi contestată de către partea nemulțumită la instanța competentă, în termen de 15 zile de la comunicare. SECȚIUNEA a 2-a Procedura soluționării contestației de către colegiile de onoare de la nivelul instituțiilor de învățământ superior Art. 18. — Prevederile art. 11—15 și 17 din prezentul regulament se aplică în mod corespunzător în cazul contestațiilor pentru a căror soluționare sunt competente colegiile de onoare de pe lângă instituțiile de învățământ superior. Art. 19. —în cazul în care contestatorul este un membru al colegiului, se respectă procedura prevăzută la art. 18, cu mențiunea că acesta nu participă la dezbateri și nu are drept de vot. Art. 20. — Procesul-verbal și înscrisurile care fac obiectul dosarului, precum și dovada comunicării hotărârii se păstrează în arhiva instituției de învățământ superior, potrivit prevederilor legale în vigoare. CAPITOLUL VI Dispoziții finale Art. 21. — Prevederile prezentului regulament se completează cu dispozițiile Codului de procedură civilă. Art. 22. — Membrii colegiilor de onoare pot beneficia pentru activitatea desfășurată în cadrul acestora de drepturi salariale suplimentare, în condițiile legii. Art. 23. — Prezentul regulament intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 394/11 .VI.2009 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE 9 AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ LISTA partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale și a candidaților independenți care au depus până la data de 10 iunie 2009 rapoartele detaliate ale veniturilor și cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. (1¹) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, pentru alegerile europarlamentare 1. Partidul Democrat Liberal 2. Partidul Național Liberal 3. Uniunea Democrată Maghiară din România 4. Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat 5. Alianța Electorală PSD+PC 6. Partidul România Mare 7. Forța Civică 8. Băsescu Elena, candidat independent 9. Abraham Pavel, candidat independent București, 10 iunie 2009. Nr. 16. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 431 164 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 394/11.VI.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495