MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 177 (XXI) —Nr. 374 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ ’ Miercuri, 3 iunie 2009 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 196. — Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate........................................... 2 870. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate.......... 2 ★ 197. — Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2007 privind transmiterea unei suprafețe de teren din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare- Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public al județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului „Aeroport Internațional Brașov— Ghimbav”.................................'............... 3 871. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2007 privind transmiterea unei suprafețe de teren din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public al județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului „Aeroport Internațional Brașov—Ghimbav”............... 3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 613. — Hotărâre pentru modificarea și completarea anexei nr. 42 la Hotărârea Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova......................................... 4-5 Nr. Pagina 645. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Oficiului Român pentru Adopții, precum și pentru înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului consultativ al Oficiului Român pentru Adopții ... 6-7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 341. — Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale privind stabilirea tarifelor pentru efectuarea controlului, certificării, înregistrării, supravegherii, monitorizării și acreditării pentru producerea, prelucrarea și/sau comercializarea semințelor și a materialului săditor, precum și pentru efectuarea testelor de calitate a semințelor și a materialului săditor................ 8-12 1.49 9. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind instituirea și aprobarea componenței Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate și a regulamentului de organizare și funcționare a acesteia.............................. 13-15 ACTE ALE CONSILIULUI NAȚIONAL AL AUDIOVIZUALULUI 604. — Decizie pentru modificarea și completarea Deciziei nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual................................................ 16 ★ Rectificări ............................................................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 LEGI SI DECRETE 7 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6 din 18 februarie 2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 23 februarie 2009. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 29 mai 2009. Nr. 196. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 29 mai 2009. Nr. 870. 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VL2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2007 privind transmiterea unei suprafețe de teren din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public al județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului „Aeroport Internațional Brașov—Ghimbav” Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 41 din 23 mai 2007 privind transmiterea unei suprafețe de teren din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public al județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului „Aeroport Internațional Brașov—Ghimbav”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 357 din 25 mai 2007, cu următoarele modificări: 1. La articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 1. — (1) Se aprobă transmiterea unui teren, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență, din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public ai județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului «Aeroport Internațional Brașov—Ghimbav».” 2. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) La finalizarea lucrărilor de construire a aeroportului, pistele de decolare, aterizare, căile de rulare și platformele pentru îmbarcare-debarcare situate pe acestea, precum și terenurile pe care sunt amplasate intră de drept în domeniul public al statului, potrivit pct. I. 25 din anexa la Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare. (2) Suprafața de teren prevăzută în anexă se utilizează exclusiv pentru realizarea obiectivului «Aeroport Internațional B rașov—Gh i m bav». (3) Suprafața de teren prevăzută în anexă nu poate fi trecută în categoria proprietate privată. (4) In cazul nerealizării obiectivului «Aeroport Internațional Brașov—Ghimbav», în termen de 5 ani, suprafața de teren prevăzută în anexă revine de drept în domeniul public al statului și în administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov.” 3. La articolul 3, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Legea nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice «Gheorghe lonescu- Șișești» și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare se modifică în mod corespunzător.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 29 mai 2009. Nr. 197.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2007 privind transmiterea unei suprafețe de teren din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Sfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public al județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului „Aeroport Internațional Brașov—Ghimbav” în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2007 privind transmiterea unei suprafețe de teren’din domeniul public al statului și din administrarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof și Șfeclă de Zahăr Brașov, județul Brașov, în domeniul public al județului Brașov și în administrarea Consiliului Județean Brașov, pentru realizarea obiectivului „Aeroport Internațional Brașov—Ghimbav”, și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 29 mai 2009. Nr. 87 T 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea anexei nr. 42 la Hotărârea Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa nr. 42 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Cornu” la Hotărârea Guvernului nr. 1.359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 18 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La secțiunea I „Bunuri imobile”, litera a) „Drumuri comunale, vicinale, străzile cu trotuarele aferente, pasajele, podurile, podețele, precum și zonele de protecție a acestora” se modifică următoarele poziții: — la poziția nr. 1, coloana 2 va avea următorul cuprins: „drumuri comunale clasate”; — la poziția nr. 1, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Lungime totală: 22,90 km; suprafața = 125.950 mp, din care: betonate - 3,10 km: Str. Petrolistului: L=0,6 km, l=5,5 m, S=3300 mp, str. Malul Vadului: L=1,6 km, l=5,5 m, S=8800 mp, Str. Independenței: L=0,6 km, l=5,5 m, S=3300 mp, Str. Gorunului: L=0,3 km, l= 5,5 m, S=1650 mp; asfaltate - 14,71 km: Bd. Eroilor: L=0,4 km, l=5,5 m, S=2200 mp, str. Mihai Eminescu: L=0,13 km, l=5,5 m, S=715 m, str. Provinceanu: L=1,3 km, l=5,5 m, S=7150 mp, Str. Sinăii: L=1,1 km, l=5,5 m, S=6050 mp, Str. Florilor: L=0,7 km, l=5,5 m, S=3850 mp, Str. Grădiniței: L=1,1 km, l=5,5 m, S= 6050 mp, Str. Primăverii: L=1,42 km, l=5,5 m, S=7810 mp, str. Marin Preda: L=1,3 km, l=5,5 m, S=7150 mp, str. prof. Cristea Stănescu: L=0,5 km, l=5,5 m, S= 2750 mp, str. ing. Ion Nistorică: L=0,6 km, l=5,5 m, S=3300 mp, str. Nouă: L=0,7 km, l=5,5 m, S=3850 mp, Str. Liliacului: L=0,45 km, l=5,5 m, S-2475 mp, Str. Lacului: L=0,5 km, l=5,5 m, S=2750 mp, str. Paris: L=0,2 km, l=5,5 m, S=1100 mp, str. Bucureștii Noi: L=0,4 km, l=5,5 m, S=2200 mp, Str. Stadionului: L=0,2 km, l=5 m, S=1000 mp, Str. Pomilor: L=0,6 km, l=5 m, S=3000 mp, Str. Topșenilor: L=1,0 km, l=5,5 m, S=5500 mp, Str. Morii: L=0,45 km, l=5,5 m, S=2475 mp, str. Sinoiu: L=0,5 km, l=5,5 m, S=2750 mp, Str. Gorunului: L=0,75 km, l=5,5 m, S=4125 mp, Str. Grindului: L=0,41 km, l=5 m, S=2050 mp; pietruite - 5,09 Km: str. Aniniș: L=0,5 km, l=5,5 m, S=2750 mp, Str. Toamnei: L=0,65 km, l=5,5 m, S=3575 mp, str. Malul Prahovei: L=1,4 km, l=5,5 m, S=7700 mp, Str. Baliței: L=0,8 km, l=5,5 m, S=4400 mp, str. Murs-Erigne: L=0,45 km, l=5,5 m, S=2475 mp, Str. Murelor: L=0,74 km, l=5,5 m, S=4070 mp, Str. Bujorului: L=0,2 km, l=5 m, S=1000 mp, str. Câmpiniței: L=0,35 km, l=5 m, S=1750 mp”; — la poziția nr. 1, coloana 5 va avea următorul cuprins: „681.949 lei;1.550.850 lei; 825.600 lei; 290.250 lei; 251.072 lei; 109.895 lei; 783.100 lei; 665.700 lei; 510.965 lei; 665.700 lei; 853.540 lei; 918.950 lei; 313.500 lei; 386.822 lei; 504.050 lei; 284.150 lei; 313.500 lei; 168.610 lei; 296.600 lei; 145.750 lei; 397.250 lei; 513.500 lei; 296.600 lei; 365.750 lei; 365.750 lei; 153.437 lei; 66.000 lei; 79.800 lei; 148.800 lei; 93.600 lei; 61.400 lei; 88.080 lei; 36.750 lei; 49.312 lei”; — la poziția nr. 1, coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al comunei Cornu, potrivit Hotărârii Consiliului Local nr. 5/2009”; — la poziția nr. 2, coloana 2 va avea următorul cuprins: „drumuri comunale clasificate”; — la poziția nr. 2, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Strada Carol I — de la intersecția cu DJ205G și Bd. Eroilor (centrul comunei) până la podul de la Valea Rea. Construcție din covor asfaltic 1,7 km; str. Mihai Viteazul — de la podul de la Valea Rea până la ieșirea în DN1 din satul Cornu de Sus. Construcție din covor asfaltic 1,7 km; str. Valea Oprii — de la intersecția cu str. Carol I până în cartierul Valea Oprii. Construcție din: covor asfaltic 0,46 km + drum de pământ 1,1 km”; — la poziția nr. 2, coloana 5 va avea următorul cuprins: „1.974.400 lei; 1.683.700 lei; 339.390 lei”; — la poziția nr. 2, coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al comunei Cornu, potrivit Hotărârii Consiliului Local nr. 5/2009”; — la poziția nr. 3, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Lungime totală = 8,45 Km; satul Cornu de Sus: Aleea Școlii L = 0,11Km, Aleea Gorunului L= 0,08 Km, Aleea Grindului L = 0,06 km, Aleea Viitorului L= 0,1 OKm, Aleea Constructorului L= 0,07 Km, Aleea Rozelor L= 0,10Km, Aleea Valea Rea L= 0,20 Km, Aleea Haiducilor L= 0,20Km, Aleea lancului L= 0,12 Km; satul Cornu de Jos: Aleea Epurării L = 0,13 Km, Aleea Merilor L= 0,15Km, Aleea Salcâmilor L= 0,17Km, Aleea Democrației L= 0,50Km, Aleea Alunilor L= 0,70Km, Aleea Muscelului L= 0,40Km, Aleea Trandafirilor L= 0,20Km, Aleea Plopilor L= 0,36 Km, Aleea Speranței L= 0,15Km, MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 5 Aleea Măceșului L= 0,15Km, Aleea Sălciilor L= 0,15Km, Aleea Izvoarelor L= 0,30Km, Aleea Cornilor L= 0,30Km, Aleea Dacilor L= 0,17Km, Aleea Crinului L= 0,12Km, Aleea Veteranilor L= 0,20Km, Aleea Sondei L= 0,10Km, Aleea Mioriței L= 0,15Km, Aleea Zânelor L= 0,15Km, Aleea Cucului L= 0,15Km, Aleea Nucilor L= 0,42Km, aleea Dumbrava Minunată L= 0,85Km, Aleea Zorilor L= 0,15Km, Aleea Brândușelor L= 0,10Km, Aleea Zimbrului L= 0,50Km, Aleea Uzinei L= 0,50Km, Aleea Privighetorii L= 0,10Km, Aleea Ghioceilor L= 0,10Km”; — la poziția nr. 3, coloana 5 va avea următorul cuprins: „21.412 lei; 17.480 lei; 10.750 lei; 20.375 lei; 17.262 lei; 19.350 lei; 25.100 lei; 12.500 lei; 21.220 lei; 11.625 lei; 24.212 lei; 25.895 lei; 47.750 lei; 406.200 lei; 47.400 lei; 28.700 lei; 37.180 lei; 24.025 lei; 21.325 lei; 21.325 lei; 32.650 lei; 32.650 lei; 22.835 lei; 21.220 lei; 25.100 lei; 19.350 lei; 24.025 lei; 24.025 lei; 11.875 lei; 47.400 lei; 20.625 lei; 11.875 lei; 11.250 lei; 16.250 lei; 16.250 lei; 11.250 lei; 11.250 lei”; — la poziția nr. 3, coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al comunei Cornu, potrivit Hotărârii Consiliului Local nr. 5/2009”. 2. La secțiunea I „Bunuri imobile”, litera c) „Sisteme de canalizare și epurare a apelor uzate, cu terenurile aferente”, după poziția nr. 6 se introduce o nouă poziție, poziția nr. 7, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 20 mai 2009. Nr. 613. ANEXĂ COMPLETARE la inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al comunei Cornu, județul Prahova Secțiunea I — Bunuri imobile c) Sisteme de canalizare și epurare a apelor uzate, cu terenurile aferente Codul Anul dobândirii Valoarea Nr. de Denumirea bunului Elementele sau, după caz, de inventar Situația juridică actuală crt. clasificare de identificare al dării --- lei --- în folosință 7 1.8.8 Teren aferent Suprafața 3.731 m2, tarla 1, 2008 226.4000 Domeniul publicai comunei stației de epurare parcela Pt1, punct „CCCF”, Cornu, conform Hotărârii nr. cadastral 10.565 Consiliului Local nr. 5/2009 înscris în cartea funciară 3.553 a unității administrativ- teritoriale Cornu, conform încheierii nr. 26.343/23.12.2008 Vecinătăți: --- nord: strada --- est: pârâul Câmpinița --- sud: rest proprietate --- vest: râul Prahova 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Oficiului Român pentru Adopții, precum și pentru înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului consultativ al Oficiului Român pentru Adopții în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Oficiului Român pentru Adopții, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Anexa nr. 1 „Structura organizatorică a Oficiului Român pentru Adopții” se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. 2. La anexa nr. 2, după capitolul VII se introduce un nou capitol, capitolul VII¹, cu următorul cuprins: „CAPITOLUL VII¹ Compartimentul de relații cu publicul Art. 11¹. — Compartimentul de relații cu publicul are următoarele atribuții principale: a) primește și înregistrează petițiile adresate Oficiului; b) înaintează petițiile înregistrate către compartimentele de specialitate; c) urmărește soluționarea și redactarea în termen a răspunsului la petiții; d) expediază răspunsurile către petiționari; e) redirecționează petițiile greșit îndreptate în termenul prevăzut de lege; f) furnizează oricărei persoane sau mijloacelor de informare în masă informațiile de interes public prevăzute de lege; g) întocmește și supune aprobării conducerii Oficiului lista cu informațiile de interes public furnizate din oficiu și la cerere; h) organizează audiențele acordate la sediul Oficiului; i) întocmește și asigură publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a lll-a, a raportului periodic de activitate al Oficiului; j) ține evidența tuturor documentelor intrate, a celor întocmite pentru uz intern, precum și a celor ieșite din cadrul instituției, potrivit legii; k) păstrează documentele create sau deținute de Oficiu în condiții corespunzătoare; I) depune spre păstrare permanentă la Arhivele Naționale și la direcțiile județene ale Arhivelor Naționale documentele prevăzute de lege.” Art. II. — (1) Se înființează Consiliul consultativ, organism fără personalitate juridică cu rol consultativ, care funcționează pe lângă Oficiul Român pentru Adopții, în coordonarea secretarului de stat al Oficiului Român pentru Adopții, denumit în continuare Consiliu. (2 ) Consiliul are următoarele atribuții principale: a) asigură cooperarea dintre instituțiile și organizațiile ai căror reprezentanți îl compun; b) analizează politicile existente în domeniul adopției și formulează puncte de vedere/recomandări cu privire la îmbunătățirea acestora; c) analizează necesitatea îmbunătățirii cadrului normativ în domeniul adopției și identifică soluții pentru implementarea eficientă a normelor legale în vigoare; d) formulează propuneri privind necesitatea implementării de programe în domeniu; e) formulează propuneri privind îmbunătățirea cadrului normativ în domeniu; f) formulează propuneri privind îmbunătățirea și consolidarea relațiilor interinstituționale dintre autoritățile publice implicate în domeniul adopției. Art. III. — (1) Consiliul este alcătuit din câte un reprezentant al următoarelor instituții și organisme: a) Oficiul Român pentru Adopții — secretar de stat; b) Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului; c) Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești; d) Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil; e) Asociația directorilor direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului; f) Colegiul Național al Asistenților Sociali din România. (2) Lucrările Consiliului sunt conduse de secretarul de stat al Oficiului Român pentru Adopții. Art. IV. — (1) Consiliul se întrunește trimestrial și ori de câte ori este nevoie, la convocarea secretarului de stat al Oficiului Român pentru Adopții. (2) La lucrările Consiliului pot participa, la invitația secretarului de stat al Oficiului Român pentru Adopții, reprezentanți ai altor autorități sau instituții publice decât cele prevăzute la art. III alin. (1), reprezentanți ai asociațiilor/ fundațiilor părinților adoptatori, specialiști și reprezentanți ai societății civile. (3) în realizarea atribuțiilor prevăzute la art. II alin. (2), Consiliul poate formula recomandări. Art. V. — (1) Lucrările de secretariat tehnic ale Consiliului sunt asigurate de Oficiul Român pentru Adopții. (2) Convocarea Consiliului se face în scris, cu cel puțin 15 zile înaintea ședințelor ordinare sau cu cel puțin două zile înainte de ședințele extraordinare. Odată cu notificarea convocării sunt puse la dispoziție membrilor Consiliului materialele înscrise pe ordinea de zi. (3) în invitația la ședință se vor preciza data, ora, locul desfășurării și ordinea de zi a acesteia. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 7 Art. VI. — Hotărârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Oficiului Român pentru Adopții, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Oficiul Român pentru Adopții, Bogdan Adrian Panait, secretar de stat Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului, Ileana Savu, secretar de stat București, 27 mai 2009. Nr. 645.’ ANEXĂ (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.433/2004) 40 posturi, exclusiv demnitarul STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A OFICIULUI ROMÂN PENTRU ADOPȚII > 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind stabilirea tarifelor pentru efectuarea controlului, certificării, înregistrării, supravegherii, monitorizării și acreditării pentru producerea, prelucrarea și/sau comercializarea semințelor și a materialului săditor, precum și pentru efectuarea testelor de calitate a semințelor si a materialului săditor Având în vedere Referatul nr. 118.271 din 26 mai 2009 al Serviciului de selecție vegetală și calitatea semințelor, în baza prevederilor art. 21 alin. (2) din Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul și certificarea calității, comercializarea semințelor și a materialului săditor, precum și înregistrarea soiurilor de plante; în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, în temeiul Memorandului nr. 4.008 din 12 martie 2009 cu tema „Reducerea numărului de taxe și tarife, începând cu cele ale căror costuri de administrare sunt superioare încasărilor efective”, ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. 1. — Se stabilesc tarifele pentru efectuarea controlului în vederea certificării culturilor de sămânță și material săditor, înregistrării, supravegherii, monitorizării și acreditării unor activități ale operatorilor economici pentru producerea, prelucrarea și/sau comercializarea semințelor și a materialului săditor, reprezentând contravaloarea prestațiilor efectuate de personalul inspectoratelor teritoriale pentru calitatea semințelor și a materialului săditor și al Laboratorului Central pentru Calitatea Semințelor și a Materialului Săditor, prevăzute în anexa nr. 1. Art. 2. — Se stabilesc tarifele pentru testele de calitate și alte prestații privind certificarea semințelor și a materialului săditor, efectuate de personalul inspectoratelor teritoriale pentru calitatea semințelor și a materialului săditor și al Laboratorului Central pentru Calitatea Semințelor și a Materialului Săditor, prevăzute în anexa nr. 2. Art. 3. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 4. — Tarifele prevăzute în anexele nr. 1 și 2 nu conțin taxa pe valoarea adăugată. Art. 5. — Inspecția Națională pentru Calitatea Semințelor va difuza prezentul ordin celor interesați, iar inspectoratele teritoriale pentru calitatea semințelor și a materialului săditor și Laboratorul Central pentru Calitatea Semințelor și a Materialului Săditor vor aplica prevederile prezentului ordin. Art. 6. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 604/2006 privind stabilirea tarifelor pentru efectuarea controlului în vederea certificării culturilor de sămânță și material săditor, înregistrării, supravegherii, monitorizării și acreditării unor activități ale operatorilor economici pentru producerea, prelucrarea și/sau comercializarea semințelor și materialului săditor, precum și a tarifelor pentru testele de calitate și alte prestații privind certificarea semințelor și materialului săditor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 din 6 septembrie 2006. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și va intra în vigoare în termen de 5 zile de la data publicării. Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu București, 26 mai 2009. Nr. 341. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 9 ANEXA Nr. 1 TARIFELE pentru efectuarea controlului în vederea certificării culturilor de sămânță și material săditor, înregistrării, supravegherii, monitorizării și acreditării unor activități ale operatorilor economici pentru producerea, prelucrarea și/sau comercializarea semințelor și a materialului săditor CAPITOLUL I Controlul culturilor semincere și materialului săditor în vederea certificării Nr. Cultura sau grupa de culturi Tarif crt. (lei/ha) 1. Grupa cereale păioase 17,3 2. Loturi de hibridare plante agricole; LC; sfeclă de 51,9 zahăr și furajeră, butași an I și II 3. Grupa oleaginoase și textile 19,5 4. Grupa plante furajere 20,0 5. Cartof 59,1 6. Grupa legume --- soiuri 61,4 --- hibrizi 480,2 7. Material de înmulțire ornamental (flori) și material 162,5 de înmulțire și plantare legumicol, altul decât semințele 8. Plante medicinale și aromatice (cu excepția celor 17,8 cuprinse în alte grupe) 9. Material de înmulțire vegetativă a viței-de-vie --- butași portaltoi, coarde altoi 55,4 --- vițe înrădăcinate 186,1 10. Material de înmulțire și plantare fructifer și --- ramuri altoi/ha 133,0 ornamental --- sâmburi și semințe/ha 94,5 --- marcote, butași și drajoni, 168,5 puieți portaltoi și butași înrădăcinați --- câmp I de pepinieră 150,8 --- câmp II, III etc. de pepinieră 283,7 --- stoloni de căpșuni 103,4 11. Material săditor de hamei --- plantații de butași 38,2 --- butași înrădăcinați 181,8 12. Material de plantare la ghivece/buc. 0,4 NOTE: 1. Fracțiunile de suprafață, rotunjite la două cifre după virgulă la ha, se tarifează proporțional, dar nu mai puțin de 0,5 ha pentru pct. 1—5 din tabel și de 0,05 ha pentru pct. 6—11 din tabel. 2. Pentru solicitările de inspecție în câmp, efectuate după expirarea termenelor stabilite de 1 decembrie pentru culturile de toamnă și 1 mai pentru cele de primăvară, respectiv 15 iunie pentru culturile semincere de butași de sfeclă și cicoare industrială, dar nu mai târziu de data de 30 aprilie a anului următor pentru culturile însămânțate în toamna anului precedent și 31 mai pentru culturile de primăvară, respectiv 30 iunie pentru culturile semincere de butași de sfeclă și cicoare industrială, tarifele se majorează cu 50%. După data de 30 aprilie, pentru culturile însămânțate în toamna anului precedent, și 31 mai, pentru culturile de primăvară, tarifele se majorează cu 100%. 3. Tariful pentru fiecare ha de suprafață nedeclarată se majorează de 3 ori, luându-se în considerare rotunjirea suprafeței cuprinse între 0,5—1,0 ha ca echivalentă unui ha. 4. Tariful pentru un control suplimentar la cerere sau pentru corectarea lucrărilor în câmp ori la cererea de reinspecție se majorează cu 50% la primul control și cu 100% la fiecare dintre următoarele controale. 5. Tariful de la pct. 1—4 și 6 din tabel pentru controlul culturilor semincere și materialului săditor în vederea certificării, efectuat de un inspector acreditat, se reduce cu 60%. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 CAPITOLUL II Controlul în vederea înregistrării, acreditării, supravegherii și monitorizării unor activități ale operatorilor economici Specificație U.M. Tarif (lei/U.M.) 1. Controlul în vederea înregistrării operatorilor economici pentru: lei/obiectiv 267,7 producere, prelucrare, comercializare 2. Supravegherea și monitorizarea operatorilor economici; controlul în vederea acredită hi pentru efectuarea inspecției în câmp; controlul în vederea acreditării unor p ersoane pentru p relevarea eșantioanelor în vederea testării în laborator/grupa de specii; controlul în vederea acred tării unui laborator pentru testarea semințelor, în vederea: lei/autorizație 230,6 a) acordării vizei anuale lei/pers. 99,6 b) verificării documentației lei/pers./zi 46,0 c) instruirii personalului lei/pers./specie 56,8 d) testării cunoștințelor personalului 3. Controlul în vederea acreditării pentru efectuarea inspecției în câmp lei/pers./specie 918,0 privind verificarea în teren și întocmirea raportului de audit 4. Controlul în vederea acreditării persoanelor pentru prelevarea eșantioanelor în vederea testării în laborator/grupa de specii privind lei/pers. 1.747,0 testarea practică și întocmirea raportului de audit 5. Controlul în vederea acreditării unui laborator pentru testarea semințele îr 398,7 a) verificarea cererii și a Manualului calității lei/laborator 2.756,7 b) verificarea practică a efectuării testelor de laborator lei/specie 598,8 c) verificarea practică a managementului, dotării și întocmirea raportului lei/laborator de audit --- fără cazarea, transportul și diurna auditorilor NOTĂ: Transportul, cazarea și diurna auditorilor se facturează suplimentar tarifului de la lit. c). 6. Pentru supravegherea și monitorizarea persoanei acreditate pentru efectuarea inspecției în câmp conform reglementărilor specifice în vigoare, tarifele se echivalează cu tarifele prevăzute la cap. I, în funcție de specie sau grup de specii. 7. Pentru supravegherea și monitorizarea persoanei acreditate pentru prelevarea eșantioanelor din loturile de sămânță în vederea efectuării testelor de laborator conform reglementărilor specifice în vigoare, tarifele se echivalează cu tarifele prevăzute în anexa nr. 2. 8. Pentru supravegherea și monitorizarea laboratorului acreditat pentru testarea semințelor, conform reglementărilor specifice în vigoare, tarifele se echivalează cu tarifele prevăzute în anexa nr. 2, după caz. NOTE: 1. Tarifele de la pct. 1 din tabel se majorează cu 50% pentru al doilea control în vederea înregistrării, iar pentru următoarele controale cu 100%. 2. Tarifele de la pct. 2 lit. d) din tabel se majorează cu 50% pentru prima retestare a pregătirii profesionale, iar pentru următoarele retestări cu 100%. 3. Tarifele de la pct. 1 și 2 lit. c) și d) din tabel se majorează cu 100% pentru prestările în regim de urgență în termen de 48 de ore, și cu 50% la pct. 2 lit. a) din tabel. ANEXA Nr. 2 TARIFELE pentru testele de calitate și alte prestații privind certificarea semințelor și a materialului săditor CAPITOLUL I Teste curente Nr. Grupa de specii Puritatea Germinația crt. (lei/test) (lei/testj 1 2 3 1. Grupa cereale 27,5 29,0 2. Grupa oleaginoase și textile 30,4 30,2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VL2009 1 2 3 3. Grupa plante furajere 42,9 31,7 4. Sfeclă 44,3 37,0 5. Grupa legume 32,0 31,5 6. Material ornamental și forestier 33,0 30,0 7. Plante medicinale și aromatice (inclusiv tutun) 45,2 30,0 8. Umiditatea --- toate speciile --- 9,6 (lei/test) 9. Stare fitosanitară --- 23,0 (lei/test) NOTE: 1. Tarifele de la pct. 1—9 din tabel se majorează cu 50% pentru prestații în regim de urgență, respectiv eliberarea rezultatelor în termen de 48 de ore pentru puritate, umiditate, masa 1.000 de boabe (cap. II „Alte teste”) și în termenul minim prevăzut de metoda de analiză oficială pentru germinație și stare fitosanitară, de la data și ora primirii eșantionului. 2. Tarifele de testare prevăzute în tabel pentru eliberarea certificatului ISTA se majorează cu 50%. 3. Repetarea testării eșantionului, la cerere, se majorează cu 50%. 4. Repetarea testării unui nou eșantion din același lot se majorează cu 100%. 5. Testele efectuate în vase de vegetație la pământ sau nisip se majorează cu 50%. 6. La mixturi se aplică tariful testului efectuat pentru fiecare component. 7. Tarifele din coloana nr. 2 pentru determinarea purității la sămânța necondiționată se majorează cu 100%. 8. Tarifele din coloana nr. 3 pentru testarea parțială sau informativă a germinației, atunci când testul de puritate nu se solicită, se suplimentează cu 25% din tariful testului de puritate pentru fiecare specie analizată. CAPITOLUL II Alte teste Nr. Specificație Tarif crt. (lei/test) 1. Masa 1.000 de boabe sau număr de boabe/kg 8,7 2. Determinarea greutății hectolitrice 3,2 3. Cuscută 42,1 4. Cold-test (testul la rece), determinarea viabilității, determinarea autenticității 53,0 5. Determinarea sticlozității, procentului de coji 36,4 6. Verificarea calității exterioare a eșantionului din lotul de material de înmulțire și 25,4 plantare, inclusiv cartoful pentru sămânță 7. Testarea virotică la cartoful pentru sămânță în laborator*) --- metoda Eliza: --- la 100 de tuberculi 236,4 --- la 200 de tuberculi 354,6 --- metoda vizuală 162,5 8. Testarea virotică la materialul de înmulțire și plantare fructifer și la materialul de înmulțire vegetativă a viței-de-vie*): --- metoda Eliza test/probă 50,3 NOTE: 1. Tarifele de la pct. 1—8 din tabel se majorează cu 50% pentru prestații în regim de urgență, respectiv eliberarea rezultatelor în termen de 48 de ore pentru: masa 1.000 de boabe, determinarea greutății hectolitrice, cuscută, viabilitate, autenticitate, sticlozitate, procentul de coji, și în termenul minim prevăzut pentru metoda de analiză oficială pentru cold-test, testare virotică la cartof în laborator și testarea virotică la materialul de înmulțire și plantare fructifer și la materialul de înmulțire vegetativă a viței-de-vie. 2. Tarifele de testare prevăzute în tabel pentru eliberarea Certificatului ISTA se majorează cu 50%. *) Tariful pentru testarea virotică a eșantioanelor recepționate după data de 15 septembrie se majorează astfel: cu 50% până la data de 30 septembrie; cu 100% între 1 octombrie și 31 octombrie; cu 150% între 1 noiembrie și 30 noiembrie; după 30 noiembrie, cu 200%. în cazul repetării testării, la cerere, tariful se majorează cu 50%. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 CAPITOLULUI Teste speciale la cerere sau în caz de litigiu Nr. Specificație Tarif crt. (lei/test) 1. Calibrare probă 83,3 2. Analize în caz de litigiu și expertize 375,3 3. Electroforeză 886,4 CAPITOLUL IV Prestații privind certificarea semințelor și a materialului săditor Nr. Specificație U.M. Tarif crt. (lei/U.M.) 1. Plombarea (sigilarea) lei/ambalaj 0,9 Prelevarea de eșantioane și sigilarea eșantioanelor --- la saci obișnuiți lei/sac sondat 0,5 a) manuală --- la saci jumbo lei/sac sondat 3,5 --- în vrac lei/lot 16,1 2. --- la ambalaje mici (cutii, lei/ambalaj sondat 0,5 săculețe, pungi, plicuri) --- material săditor lei/eșantion 6,9 b) automată lei/eșantion 14,8 Certificarea lotului (recepția finală, înainte de livrarea --- soiuri și hibrizi plante lei/kg 0,003 lotului) agricole 3. --- soiuri și hibrizi legume lei/kg 0,03 --- cartof lei/kg 0,003 --- material de înmulțire și lei/ambalaj 0,03 plantare 4. Certificarea prin supraveghere la reambalare sau la lei/lot 116,3 aplicarea vignetelor/8 ore, după caz 5. Redactarea și imprimarea de documente (certificate) lei/bucată 5,6 6. Redactarea și imprimarea de etichete (certificate) lei/bucată 0,4 7. Redactarea și imprimarea de vignete (certificate) lei/bucată 0,07 8. Redactarea, imprimarea și aplicarea vignetelor lei/ambalaj 0,09 9. Imprimarea formularului-adeverință de transport plus lei/set 0,5 redactarea și imprimarea parțială sau totală a conținutului Imprimarea formularului-certificat de calitate al furnizorului 10. plus redactarea și imprimarea parțială sau totală a lei/set 0,9 conținutului 11. Copii de pe formulare și documente publice lei/pagină 0,4 NOTE: 1. Tarifele de la pct. 4 din tabel se majorează astfel: pentru următoarele 8 ore la același lot, cu 50%, iar pentru timpul care depășește 16 ore la același lot, cu 100%; 2. Tarifele de la pct. 5—8 din tabel nu includ valoarea formularelor și etichetelor. 3. La solicitarea de suplimentare a numărului de etichete pentru același lot, tarifele de la pct. 5, 6 și 7 din tabel se majorează cu 100%. 4. Tarifele pentru etichetele prevăzute la pct. 5—8 din tabel, imprimate de firma acreditată, este de 0,02 lei/etichetă. 5. în cazul ridicării automate a probelor: — prima verificare = 195,3 lei/aparat/specie; — verificarea lunară = 100 lei/aparat/specie. 6. Tariful de la pct. 2 din tabel, privind prelevarea de eșantioane și sigilarea eșantioanelor, efectuată de un eșantionor acreditat, se reduce cu 60%. 7. Tarifele prevăzute la pct. 2 din tabel, pentru prelevarea și sigilarea la cerere a unui nou eșantion din același lot, se majorează cu 100%. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 13 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind instituirea și aprobarea componenței Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate și a regulamentului de organizare și funcționare a acesteia Având în vedere prevederile art. 179 alin. (1), art. 181, 185, 185¹, 192⁹ și 205 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, prevederile art. 234 alin. (5) și (6) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile pct. 5 alin. (2), pct. 8, 10, 12¹, 12², 18⁷ și 27 aferente titlului VII „Accize și alte taxe speciale” și pct. 73 alin. (5) aferent titlului VIII „Măsuri speciale privind supravegherea producției, importului și circulației unor produse accizabile” din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare, ținând cont de dispozițiile art. 4 alin. (1) pct. 42 din Hotărârea Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale a Vămilor, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. 1. — Se instituie Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate. Comisia este formată din 7 membri, în componența prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, dispozițiile Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 1.269/2008 privind aprobarea componenței Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate și a Regulamentului de organizare și funcționare a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 7 mai 2008, se abrogă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 25 mai 2009. Nr. 1.499. ANEXA Nr. 1 COMPONENȚA Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate 1. Vicepreședintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală care coordonează activitatea de inspecție fiscală — președinte 2. Vicepreședintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală care coordonează activitatea de administrare — vicepreședinte 3. Directorul general al Direcției generale juridice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice — membru 4. Directorul Direcției de legislație în domeniul accizelor din cadrul Ministerului Finanțelor Publice — membru 5. Directorul general al Direcției generale juridice din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală — membru 6. Directorul general al Direcției generale de informații fiscale din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală — membru 7. Directorul Direcției de autorizări din cadrul Autorității Naționale a Vămilor— membru NOTĂ: în cazuri justificate, președintele Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate este înlocuit de vicepreședinte, care exercită toate atribuțiile președintelui, conform ordinului. în cazul în care, în mod justificat, președintele și vicepreședintele nu pot participa la ședință, atribuțiile președintelui, stabilite conform ordinului, se exercită de către directorul Direcției de autorizări din cadrul Autorității Naționale a Vămilor. în cazuri justificate, la ședințele Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate în locul membrilor titulari vor participa înlocuitorii desemnați de aceștia. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VL2009 ANEXA Nr. 2 REGULAMENTUL de organizare și funcționare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate CAPITOLUL I Prevederi generale Art. 1. —Atribuțiile prevăzute în sarcina autorității fiscale centrale, conform prevederilor titlului VII „Accize și alte taxe speciale” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și ale Normelor metodologice aferente titlului VII și titlului VIII, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și celor ale art. 234 alin. (5) și (6) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se realizează prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, denumită în continuare Comisia. Art. 2. —Activitatea curentă a Comisiei se realizează prin intermediul direcției cu atribuții de autorizare din cadrul Autorității Naționale a Vămilor — Direcția de autorizări, denumită în continuare direcția de specialitate. Art. 3. — (1) Comisia își desfășoară activitatea în prezența a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor săi. (2) Lucrările Comisiei vor fi conduse de președintele acesteia. în cazul în care președintele Comisiei lipsește, acesta îl va desemna pe vicepreședinte pentru a conduce lucrările. (3) Deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toți operatorii de produse supuse accizelor armonizate — persoane juridice, asociații familiale, persoane fizice autorizate și întreprinderi individuale — care desfășoară pe teritoriul României activitățile prevăzute la titlul VII „Accize și alte taxe speciale” și titlul VIII „Măsuri speciale privind supravegherea producției, importului și circulației unor produse accizabile” din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 234 alin. (5) și (6) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL II Organizarea ședințelor de lucru ale Comisiei Art. 4. — (1) Comisia se întrunește, de regulă, de două ori pe lună, pentru analiza situațiilor care impun luarea unei decizii. (2) Comisia va fi convocată de președinte sau de vicepreședinte, la propunerea direcției de specialitate, în scris, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data la care va avea loc ședința Comisiei. Art. 5. — (1) Direcția de specialitate va pune la dispoziția membrilor Comisiei, cu 5 zile lucrătoare înainte, ordinea de zi și notele de prezentare întocmite de direcția de specialitate. (2) Notele de prezentare vor fi întocmite de direcția de specialitate în urma analizării documentației, care constă, în principal, din solicitări în vederea autorizării și/sau alte solicitări privind produsele accizabile, precum și sesizări primite de la organele cu atribuții de control referitoare la activitatea operatorilor economici care își desfășoară activitatea în domeniul produselor accizabile. (3) Direcția de specialitate analizează documentele prevăzute la alin. (2) sub aspectul conținutului legal obligatoriu al dosarului, înaintând Comisiei note de prezentare care conțin propuneri în vederea aprobării. Art. 6. — (1) Notele de prezentare întocmite de direcția de specialitate vor fi prezentate în plenul Comisiei. (2) Suplimentar față de nota de prezentare întocmită de direcția de specialitate, pot fi puse la dispoziția membrilor Comisiei, la cerere, orice acte care se află în documentația prevăzută la art. 5 alin. (2) din prezentul regulament. Art. 7. — (1) Comisia va analiza situația prezentată, cu respectarea prevederilor prezentului regulament și a legislației în vigoare. (2) Direcția de specialitate sau Comisia are dreptul de a solicita orice alte documente, declarații sau informații, atât de la operatorii economici solicitanți, cât și de la instituții ale statului. (3) Informațiile suplimentare oferite de membrii Comisiei sau de alte organe sau instituții ale statului în cadrul termenului de 5 zile lucrătoare, de natură să schimbe propunerile făcute de direcția de specialitate, prin nota de prezentare, duc la amânarea de drept a soluționării notei de prezentare și, implicit, la reanalizarea situației de fapt. Art. 8. — (1) Deciziile Comisiei pot fi luate cu votul majorității simple din numărul total al membrilor și vor fi validate prin semnarea de către toți membrii prezenți a procesului-verbal în care sunt menționate acestea. (2) Deciziile se semnează de către președintele sau vicepreședintele Comisiei, după caz. Art. 9. — (1) La ședințele Comisiei participă 2 funcționari din cadrul direcției de specialitate, care vor consemna într-un registru de procese-verbale aspectele analizate și toate deciziile adoptate în cadrul ședinței. (2) La lucrările Comisiei va fi invitat, după caz, câte un reprezentant din partea: a) Ministerului Administrației și Internelor; b) Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale; c) Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor; d) Direcției generale politică industrială și competitivitate din cadrul Ministerul Economiei; e) Gărzii Financiare; f) Direcției supraveghere accize și operațiuni vamale din cadrul Autorității Naționale a Vămilor; g) patronatelor producătorilor de produse accizabile sau depozitarilor de astfel de produse, legal înființate. (3) Invitații participă la analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, punctele de vedere exprimate de aceștia în cadrul lucrărilor Comisiei având caracter consultativ. Invitații nu participă la luarea deciziei de către Comisie. CAPITOLUL III Deciziile Comisiei Art. 10. — (1) Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai în formă scrisă. (2) Deciziile cuprind următoarele elemente: a) denumirea Comisiei; b) numărul deciziei și data la care a fost emisă; c) datele de identificare ale operatorului de produse supuse accizelor armonizate; d) obiectul deciziei; e) motivele de fapt; f) temeiul de drept; g) numele și semnătura președintelui sau vicepreședintelui Comisiei, după caz; h) ștampila Comisiei; i) indicarea posibilității de a fi contestată, calea de atac și termenul în care aceasta poate fi exercitată. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 15 Art. 11. — (1) Decizia trebuie comunicată operatorului de produse supuse accizelor armonizate căruia îi este destinată. (2) Deciziile Comisiei vor fi comunicate în una dintre următoarele forme: a) prin prezentarea operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau a persoanei împuternicite de către acesta, după caz, la sediul direcției de specialitate ori la sediul autorității fiscale teritoriale, după caz, și primirea actului administrativ de către acesta/aceasta, sub semnătură, data comunicării fiind data ridicării sub semnătură a actului; b) prin remiterea, sub semnătură, a actului administrativ de către persoanele împuternicite de autoritățile fiscale teritoriale, data comunicării fiind data remiterii sub semnătură a actului; c) prin poștă, la domiciliul fiscal al operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau al persoanei împuternicite de către acesta, după caz, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum și prin alte mijloace, cum sunt: fax, e-mail, dacă se asigură transmiterea textului actului administrativ și confirmarea primirii acestuia, data comunicării fiind data confirmării primirii actului administrativ; d) prin publicitate. (3) în cazul în care comunicarea deciziei nu a fost posibilă potrivit dispozițiilor prevăzute la alin. (2) lit. a)—c), se va recurge la comunicarea prin publicitate, prin afișarea la sediul autorității fiscale teritoriale de care aparține operatorul de produse accizabile supuse accizelor armonizate a unei copii a deciziei emise pe numele acestuia sau pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Decizia se consideră comunicată după expirarea unui termen de 15 zile de la data afișării sau a publicării pe pagina de internet. Art. 12. — Decizia produce efecte din momentul în care este comunicată operatorului de produse accizabile supuse accizelor armonizate sau persoanei împuternicite de către acesta, după caz, ori la o dată ulterioară menționată în actul administrativ comunicat, potrivit legii. Art. 13. — Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la calitatea persoanei care semnează actul administrativ, numele și prenumele ori denumirea operatorului de produse supuse accizelor armonizate, a obiectului deciziei sau a semnăturii președintelui ori vicepreședintelui Comisiei, după caz, atrage nulitatea actului administrativ. Nulitatea se constată de instanța judecătorească de contencios administrativ, în condițiile legii. Art. 14. — Comisia poate îndrepta erorile materiale din decizie din oficiu sau la cererea operatorului de produse supuse accizelor armonizate ori a persoanei împuternicite de către acesta, după caz. Decizia corectată se va comunica potrivit prevederilor art. 11 din prezentul regulament. CAPITOLUL IV Căi de atac Art. 15. — (1) împotriva deciziei Comisiei se poate formula plângere prealabilă în condițiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea prealabilă formulată împotriva deciziei Comisiei, în condițiile prezentului regulament, este calea administrativă de atac prin care se solicită autorității publice emitente reexaminarea deciziei. Art. 16. — în situația în care operatorul de produse supuse accizelor armonizate sau persoana împuternicită de către acesta, după caz, contestă decizia de suspendare, revocare ori anulare a autorizației sau orice alte decizii emise de Comisie, efectul deciziei se suspendă de drept până la soluționarea contestației de către Comisie în cadrul procedurii prealabile prevăzute de legislația în domeniu, potrivit art. 185 alin. (8) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare. Art. 17. — (1) Plângerea prealabilă se formulează în scris și va cuprinde: a) datele de identificare ale contestatarului; b) obiectul plângerii prealabile; c) motivele de fapt și de drept; d) dovezile pe care se întemeiază; e) semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuia, precum și ștampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calității de împuternicit a contestatarului, persoană fizică sau juridică, se face potrivit legii. (2) Plângerea prealabilă se depune la sediul Autorității Naționale a Vămilor, în termenele prevăzute la art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. (3) în cazul în care plângerea prealabilă este depusă la un organ necompetent din cadrul autorității fiscale, aceasta va fi înaintată, în termen de maximum 5 zile de la data primirii, direcției de specialitate din cadrul Autorității Naționale a Vămilor. Art. 18. — Plângerea prealabilă poate fi retrasă de contestatar până la soluționarea acesteia. Comisia va comunica contestatarului decizia prin care se ia act de renunțarea la plângerea prealabilă. Art. 19. — (1) Comisia analizează plângerile prealabile în raport cu susținerile formulate de contestatar, cu dispozițiile legale invocate de acesta și cu documentele existente la dosarul cauzei. Soluționarea plângerii prealabile se face în limitele sesizării. (2) Comisia poate solicita, pentru lămurirea cauzei, punctul de vedere al direcțiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor instituții și autorități. (3) Prin soluționarea plângerii prealabile nu se poate crea o situație mai grea contestatarului în propria cale de atac. (4) Contestatarul sau împuterniciții acestuia, după caz, pot să depună probe noi în susținerea cauzei pe tot parcursul soluționării plângerii prealabile. Art. 20. — (1) în soluționarea plângerii prealabile, Comisia se pronunță prin decizie. (2) Decizia emisă în soluționarea plângerii prealabile este definitivă în sistemul căilor administrative de atac. Art. 21. — (1) Decizia de soluționare a plângerii prealabile se emite în forma scrisă și va cuprinde: preambulul, considerentele și dispozitivul. (2) Preambulul cuprinde: denumirea Comisiei, numele și prenumele sau denumirea contestatarului, domiciliul fiscal al acestuia, numărul de înregistrare al plângerii prealabile la Autoritatea Națională a Vămilor și obiectul cauzei. (3) Considerentele cuprind motivele de fapt și de drept care au format convingerea Comisiei în emiterea deciziei. (4) Dispozitivul cuprinde soluția pronunțată, calea de atac și termenul în care aceasta poate fi exercitată. (5) Decizia se semnează de către președintele sau vicepreședintele Comisiei, după caz. Art. 22. — (1) Prin decizie, plângerea prealabilă va putea fi admisă, în totalitate sau în parte, ori respinsă. (2) în cazul admiterii plângerii prealabile, se decide, după caz, anularea totală sau parțială a actului atacat. (3) Dacă se constată neîndeplinirea unei condiții procedurale la învestirea Comisiei cu soluționarea plângerii prealabile, aceasta va fi respinsă fără a se proceda la analiza pe fond a cauzei. Art. 23. — (1) Decizia privind soluționarea plângerii prealabile se comunică contestatarului în formă scrisă, în condițiile prevăzute la art. 11 din prezentul regulament. (2) Deciziile emise în soluționarea plângerilor prealabile pot fi atacate la instanța judecătorească de contencios administrativ competentă, în termenul prevăzut de legislația în vigoare. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 374/3.VI.2009 ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI CONSILIUL NAȚIONAL AL AUDIOVIZUALULUI DECIZIE pentru modificarea și completarea Deciziei nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual Având în vedere dubla calitate a Consiliului Național al Audiovizualului, de garant al interesului public și de unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale, în temeiul art. 3 alin. (1), al art. 10 alin. (3), al art. 17 alin. (1) lit. d) și al art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Național al Audiovizualului adoptă următoarea decizie: Articol unic. — Decizia Consiliului Național al Audiovizualului nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 14 aprilie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 17 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 17. — în clasificarea filmelor radiodifuzorii se vor ghida și după clasificarea stabilită de producător sau, după caz, sub care filmul a fost difuzat în alte țări.” 2. La articolul 21, alineatul (3) se abrogă. 3. După articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21Ț cu următorul cuprins: „Art. 21L — (1) Pot fi difuzate numai în intervalul orar 23,00—6,00 producțiile audiovizuale care prezintă, în mod repetat: a) violență fizică, psihică sau de limbaj; b) scene de sex sau cu conotație sexuală, limbaj obscen; c) persoane în ipostaze degradante; d) consumul de droguri. (2) în intervalul de timp prevăzut la alin. (1) pot fi difuzate: a) filme horror, erotice, de o violență extremă; b) competiții full-contact; c) emisiuni audiovizuale sponsorizate de producătorii de băuturi spirtoase.” Președintele Consiliului Național al Audiovizualului, Răsvan Popescu București, 27 mai 2009. Nr. 604.’ ★ RECTIFICĂRI în anexa la Decretul nr. 789/2002 privind conferirea Crucii Comemorative a celui de-al doilea război mondial, 1941—1945, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 766 și 766 bis din 22 octombrie 2002, se face rectificarea care se transmite instituțiilor interesate. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 430969 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374/3.VL2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495