MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 364 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ²⁹ maⁱ ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 373 din 19 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 8¹—8⁴ de la articolul unic pct. 19 (art. 53 pct. 5) din Legea nr. 442/2004 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 26/2004 privind unele măsuri pentru finalizarea privatizării societăților comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului și consolidarea unor privatizări .... 2-3 Decizia nr. 375 din 19 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 40¹ din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării .............................................. 4-5 Decizia nr. 555 din 14 aprilie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 16,17—19, 23, 24, 27—29, 33 și 34 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor .... 5-6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 623 . — Hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.627/2003.............................. Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 75/767. — Ordin al viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, și al ministrului finanțelor publice privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor și taxelor locale, desfășurată de către organele fiscale locale......................... 9-11 1.3 97/C/15.869/98/933/C/926/C. — Ordin al ministrului justiției și libertăților cetățenești, al președintelui Consiliului Superior al Magistraturii, al președintelui înaltei Curți de Casație și Justiție, al procurorului general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție și al procurorului-șef al Direcției Naționale Anticorupție privind stabilirea plafonului maxim în limita căruia se poate deconta chiria pentru personalul auxiliar de specialitate și conex din cadrul instanțelor judecătorești și parchetelor de pe lângă acestea ....... 12-16 ★ 16 7-8 Rectificări 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 373 din 19 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 8¹—8⁴ de la articolul unic pct. 19 (art. 53 pct. 5) din Legea nr. 442/2004 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 26/2004 privind unele măsuri pentru finalizarea privatizării societăților comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului și consolidarea unor privatizări Acsinte Gaspar Aspazia Cojocarii Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Augustin Zegrean Simona Ricu Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 8¹—8⁴din Ordonanța Guvernului nr. 45/2004 pentru finalizarea privatizării unor societăți comerciale din portofoliul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului, aflate în dificultate, excepție ridicată de Consiliul Local al Municipiului Zalău și Primăria Municipiului Zalău în Dosarul nr. 38.675/3/CA/2007 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca devenită inadmisibilă, întrucât, prin Decizia nr. 823/2008, Curtea Constituțională a constatat că prevederile criticate sunt neconstituționale. Or, potrivit prevederilor art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, nu pot face obiectul unei excepții de neconstituționalitate dispozițiile constatate ca neconstituționale printr-o decizie anterioară a Curții. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 18 ianuarie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 38.675/3/CA/2007, Tribunalul București — Secția a IX-a contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 8¹ și 8⁴ din Ordonanța Guvernului nr. 45/2004 pentru finalizarea privatizării unor societăți comerciale din portofoliul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului, aflate în dificultate, excepție ridicată de Consiliul Local al Municipiului Zalău și Primăria Municipiului Zalău. în motivarea excepției de neconstituționalitate, autorul acesteia susține că prevederile de lege criticate încalcă dispozițiile constituționale invocate, deoarece, prin instituirea obligației autorităților locale de concesionare directă a terenurilor aflate în proprietatea publică sau privată a unităților administrativ-teritoriale, se încalcă dreptul de dispoziție al autorităților locale. Instituirea termenului de concesionare pentru o perioadă de 49 de ani, precum și prelungirea de drept a acestui termen au semnificația unei privări de dreptul de proprietate, contravenind dispozițiilor art. 120 și art. 136 alin. (2) și (4) din Legea fundamentală. Prevederile de lege criticate încalcă și dispozițiile art. 135 alin. (1) și (2) lit. a) din Constituție, deoarece atribuirea terenurilor nu se realizează prin licitație publică în urma unui studiu de oportunitate Tribunalul București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal consideră excepția neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că excepția este inadmisibilă, întrucât, prin deciziile nr. 823/2008 și 884/2008, Curtea Constituțională a declarat ca neconstituționale prevederile de lege criticate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Examinând încheierea din 18 ianuarie 2008, Curtea constată că a fost sesizată de instanța de judecată cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 8¹—8⁴ din Ordonanța Guvernului nr. 45/2004 privind unele măsuri pentru finalizarea privatizării societăților comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului, aflate în dificultate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 31 ianuarie 2004. Această ordonanță a fost aprobată prin Legea nr. 361/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 838 din 10 septembrie 2004, și modificată prin articolul unic pct. 19 din Legea nr. 442/2004 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 26/2004, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 3 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.005 din 1 noiembrie 2004. Așadar, obiectul excepției îl reprezintă prevederile art. 8¹—8⁴ de la articolul unic pct. 19 (art. 53 pct. 5) din Legea nr. 442/2004 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 26/2004 privind unele măsuri pentru finalizarea privatizării societăților comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului și consolidarea unor privatizări, având următorul cuprins: „Articol unic Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 26/2004 [...], cu următoarele modificări si completări: [■■■] 19. După articolul 52 se introduc articolele 53—55 cu următorul cuprins: «Art. 53 Ordonanța Guvernului nr. 45/2004 [...] se modifică și se completează astfel: [■]» 5. După articolul 8 se introduc articolele 8¹—8⁴ cu următorul cuprins: „Art. 8¹. — Prin derogare de la dispozițiile Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, terenurile aflate în proprietatea publică sau privată a statului, respectiv a unităților administrativ- teritoriale pe care sunt amplasate puncte de vânzare ale Societății Comerciale «Rodipet» — S.A. București, cu excepția celor din municipiul București, se atribuie acesteia printr-un contract de concesiune, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe. Art. 8². — Concesiunea se face fără întocmirea unui studiu de oportunitate sau a unui caiet de sarcini și fără o formă de publicitate, prin negociere directă între cedent și societatea comercială, excepție făcând situațiile în care planul de urbanism general, aprobat de autoritățile locale, impune schimbarea locației cu una identică ca suprafață și așezare comercială. Art. 8³. — Contractul de concesiune se încheie pe o durată de maximum 49 de ani, cu prelungirea de drept pe o durată de 24 de ani și 6 luni în situația în care Societatea Comercială «Rodipet» — S.A. București continuă exploatarea terenului concesionat pentru realizarea scopului inițial. Art. 8⁴. — Societatea Comercială «Rodipet» — S.A. București beneficiază de atribuirea directă printr-un contract de concesiune a terenurilor aflate în proprietatea publică sau privată a statului, respectiv a unităților administrativ-teritoriale, cu excepția celor din municipiul București, pe care vor fi amplasate punctele de vânzare realizate pentru îndeplinirea programului de investiții asumat prin contractul de vânzare- cumpărare de acțiuni. ” Dispozițiile constituționale pretins încălcate sunt cuprinse în art. 44 alin. (1) și (2) referitoare la dreptul de proprietate privată, art. 120 referitor la administrația publică locală, art. 135 alin. (1) și (2) lit. a) referitor la economia României și art. 136 alin. (2) și (4) referitor la proprietate. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că asupra constituționalității textelor de lege criticate s-a pronunțat prin Decizia nr. 823 din 7 iulie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 551 din 22 iulie 2008. Astfel, Curtea a reținut că dispozițiile de lege criticate aduc atingere dreptului de dispoziție ca prerogativă a dreptului de proprietate al unităților administrativ-teritoriale asupra terenurilor proprietate publică sau privată a statului sau a unităților administrativ-teritoriale, întrucât înlătură posibilitatea acestora din urmă să dispună liber de bunurile aflate în proprietatea publică a statului sau a unităților administrativ-teritoriale. Curtea a constatat că dispozițiile art. 8¹—8⁴ de la articolul unic pct. 19 (art. 53 pct. 5) din Legea nr. 442/2004 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 26/2004 privind unele măsuri pentru finalizarea privatizării societăților comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului și consolidarea unor privatizări sunt neconstituționale. Având în vedere prevederile art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, potrivit cărora nu pot face obiectul unei excepții dispozițiile constatate ca neconstituționale printr-o decizie anterioară a Curții, rezultă că, potrivit alin. (6) al aceluiași articol, excepția de neconstituționalitate a textelor de lege criticate este inadmisibilă. Curtea reține însă că, în speță, această cauză de inadmisibilitate s-a ivit după data sesizării sale și, prin urmare, excepția urmează a fi respinsă ca devenită inadmisibilă. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca devenită inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 8¹—8⁴ de la articolul unic pct. 19 (art. 53 pct. 5) din Legea nr. 442/2004 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 26/2004 privind unele măsuri pentru finalizarea privatizării societăților comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului și consolidarea unor privatizări, excepție ridicată de Consiliul Local al Municipiului Zalău și Primăria Municipiului Zalău în Dosarul nr. 38.675/3/CA/2007 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 martie 2009. PREȘEDINTE, Acsinte Gaspar Magistrat-asistent, Maria Bratu 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 375 din 19 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 40¹ din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării Acsinte Gaspar Aspazia Cojocaru Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Augustin Zegrean Simona Ricu Maria Bratu — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că prevederile de lege criticate sunt constituționale. Invocă jurisprudența în materie a Curții Constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 40¹ alin. (1) teza întâi din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, excepție ridicată de Cristian Cristu în Dosarul nr. 2.542/87/2008 al Tribunalului Teleorman — Secția civilă. La apelul nominal se prezintă personal autorul excepției, fiind asistat de avocatul Toader C.lancu. Lipsesc celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Apărătorul părții prezente solicită admiterea excepției, susținând aceleași motive de neconstituționalitate pe care le-a invocat în fața instanței de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 11 august 2008, pronunțată în Dosarul nr. 2.542/87/2008, Tribunalul Teleorman — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 40¹ alin. (1) teza întâi din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, excepție ridicată de Cristian Cristu. în motivarea excepției de neconstituționalitate, autorul acesteia susține că prevederile de lege criticate încalcă dispozițiile constituționale ale art.1 alin. (3), art. 15 alin. (1) și art. 16 alin. (1) și (2), datorită poziției privilegiate pe care o are statul „în anumite domenii strict determinate prin lege, față de alți justițiabili sau participanți în cadrul unei proceduri judiciare.” Tribunalul Teleorman — Secția civilă consideră excepția neîntemeiată, deoarece scutirea instituțiilor publice implicate în procesul de privatizare de la plata taxelor de timbru și a celorlalte taxe își are justificare în strânsa legătură a acțiunilor în justiție pentru care textul criticat prevede scutirea și interesul general pe care aceste instituții îl reprezintă. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Examinând încheierea de sesizare, Curtea observă că, deși a fost sesizată de instanța de judecată cu prevederile 40¹ alin. (1) teza întâi din Legea nr. 137/2002, în realitate obiectul excepției îl constituie dispozițiile art. 40¹ din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, text modificat prin Ordonanța Guvernului nr. 36/2004, aprobată cu modificări prin Legea nr.191/2004, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2004, respectiv, nr. 470 din 26 mai 2004. Potrivit acestor dispoziții, „Cererile formulate de instituția publică implicată, în legătură cu calitatea de acționar la societățile comerciale aflate în portofoliul acesteia, cu procesul de privatizare, cu obligațiile decurgând din contractele de vânzare-cumpărare de acțiuni, cu obligațiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/1997, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările și completările ulterioare, sau de prezenta lege, cu executarea hotărârilor judecătorești și cu orice alte acte procedurale, efectuate de și pentru aceasta, sunt scutite de la plata taxelor judiciare de timbru și a timbrului judiciar, cauțiuni și orice alte taxe care se fac, potrivit legii, venit la bugetul de stat. ” Dispozițiile constituționale considerate a fi încălcate sunt cele ale art. 1 alin. (3) privind statul de drept, art. 15 alin. (1) privind universalitatea drepturilor și libertăților și art. 16 alin. (1) și (2) privind egalitatea în drepturi. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că prevederile art. 40¹ din Legea nr. 137/2002 au mai constituit obiect al controlului de constituționalitate în numeroase cazuri. Astfel, prin Decizia nr. 532 din 7 decembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 91 din 27 ianuarie 2005, Curtea s-a pronunțat în sensul constituționalității acestor prevederi. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 5 în considerentele acestei decizii s-a reținut că anterior, în jurisprudența sa, Curtea a stabilit, de principiu, că reglementarea taxelor de timbru în justiție nu contravine dispozițiilor art. 1 alin. (3) și art. 16 alin. (1) și (2) din Legea fundamentală „în condițiile în care se pune problema scutirii de la plata taxelor de timbru pentru autorități și instituții publice bugetare, ținându-se seama de faptul că taxele respective se fac venit la bugetul de stat”. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură a determina modificarea jurisprudenței sale în materie, Curtea constată că soluția și argumentele care au stat la baza deciziei menționate își mențin valabilitatea și în cauza de față. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 40¹ din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, excepție ridicată de Cristian Cristu în Dosarul nr. 2.542/87/2008 al Tribunalului Teleorman — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 martie 2009. PREȘEDINTE, Acsinte Gaspar Magistrat-asistent, Maria Bratu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 555 din 14 aprilie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 16, 17—19, 23, 24, 27—29, 33 și 34 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor Ioan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltăn Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen Cătălina Gliga Mihai Paul Cotta — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 16, 17—19, 23, 24, 27—29, 33 și 34 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, excepție ridicată de Neculai Bratoveanu în Dosarul nr. 8.366/233/2008 al Judecătoriei Galați — Secția civilă. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate. Se arată că prevederile legale criticate nu au semnificația înfrângerii prezumției de nevinovăție consacrate de art. 23 alin. (11) din Constituție. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 31 octombrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 8.366/233/2008, Judecătoria Galați — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 16, 17—19, 23, 24, 27—29, 33 și 34 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, excepție ridicată de Neculai Bratoveanu în cauza ce are ca obiect judecarea plângerii contravenționale formulate de autorul excepției. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține că dispozițiile art. 16, 17—19, 23, 24, 27—29, 33 și 34 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 contravin prevederilor art. 23 alin. (11) din Constituție. Arată că textele legale încalcă dreptul privind prezumția de nevinovăție. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 Judecătoria Galați — Secția civilă apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatul Poporului pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția ridicată. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile legale criticate sunt constituționale, deoarece nu aduc atingere dispozițiilor art. 21 alin. (3) din Constituție. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 16, 17—19, 23, 24, 27—29, 33 și 34 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, aprobată prin Legea nr. 180/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 22 aprilie 2002, cu modificările și completările ulterioare. Textele legale criticate fac parte din cap. II al ordonanței, intitulat „Constatarea contravenției”, cap. III, intitulat „Aplicarea sancțiunilor contravenționale” și cap. IV, intitulat „Căile de atac”. Sunt reglementate aspecte procedurale referitoare la cuprinsul procesului-verbal de contravenție, condițiile de întocmire a acestuia și sancțiunea aplicabilă în cazul lipsei unor mențiuni, precum și soluționarea căilor de atac. Prevederile constituționale invocate în motivarea excepției sunt cele ale art. 23 alin. (11) referitoare la prezumția de nevinovăție. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile legale criticate au mai format obiect al controlului de constituționalitate, susținerile formulate în cauzele respective având motivări asemănătoare și prin raportare la aceleași prevederi constituționale și convenționale iar, mai recent, cu raportare la aceeași jurisprudență europeană ca și în cauza de față. Astfel, de exemplu, prin Decizia nr. 183 din 8 mai 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 425 din 17 iunie 2003, Curtea a respins excepția ca neîntemeiată, reținând, în esență, că „utilizarea de către legiuitor a noțiunii de contravenient (...) nu are semnificația înfrângerii prezumției de nevinovăție consacrate de art. 23 alin. (11) din Constituție”. De asemenea, Curtea a statuat că „din procedura de soluționare a plângerii împotriva procesului-verbal de stabilire și sancționare a contravenției nu rezultă răsturnarea sarcinii probei, (...) ci, mai degrabă, exercitarea dreptului la apărare”. în același sens sunt și deciziile nr. 259 din 20 martie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 26 aprilie 2007, nr. 216 din 28 februarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 28 martie 2008, și nr. 490 din 6 mai 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 28 mai 2008. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea acestei jurisprudențe, soluția pronunțată de Curte prin deciziile menționate, precum și considerentele care le-au fundamentat sunt valabile și în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 16,17—19,23, 24, 27—29, 33 și 34 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, excepție ridicată de Neculai Bratoveanu în Dosarul nr. 8.366/233/2008 al Judecătoriei Galați — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 aprilie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Mihai Paul Cotta MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 7 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.627/2003 în vederea susținerii măsurilor generale anticriză inițiate de Guvernul României, prin restrângerea cheltuielilor în contextul crizei economice, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 2 alin. (1) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările și completările ulterioare, și al art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 229/2008 privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administrației publice, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.627/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 27 ianuarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) CNCAN este instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată integral din venituri proprii, aflată în coordonarea primului- ministru, printr-un consilier de stat.” 2. La articolul 5 alineatul 1, literele d) și h¹) vor avea următorul cuprins: ,,d) elaborează Regulamentul de taxe și tarife pentru autorizarea și controlul activităților nucleare, ori de câte ori este necesar, cu avizul Ministerului Economiei și al Ministerului Finanțelor Publice, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului; h¹) inițiază, cu aprobarea Ministerului Afacerilor Externe și a Secretariatului General al Guvernului, acțiuni de cooperare cu instituții de profil, privind pregătirea profesională, din alte state;”. 3. La articolul 7, alineatul (6) va avea următorul cuprins: „(6) Președintele raportează primului-ministru, anual sau ori de câte ori i se solicită, prin secretarul general al Guvernului, stadiul desfășurării activităților de control al activităților nucleare din România.” 4. La articolul 8, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Numirea și eliberarea din funcție a personalului cu funcții de conducere se fac cu avizul secretarului general al Guvernului, în condițiile legii.” 5. La articolul 9, alineatele (2), (3) și (5) vor avea următorul cuprins: „(2) în funcție de necesitățile și condițiile concrete ale activității desfășurate de CNCAN, cu avizul secretarului general al Guvernului, președintele aprobă prin ordin structura organizatorică a direcțiilor. Atribuțiile direcțiilor, serviciilor și ale altor componente se stabilesc prin regulamentul intern, aprobat prin ordin al președintelui. (3 ) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu este de 137, exclusiv președintele. (5 ) Statul de funcții al CNCAN se aprobă prin ordin al președintelui, cu avizul secretarului general al Guvernului.” 6. Articolul 11 va avea următorul cuprins: „Art. 11. — Președintele înființează, prin ordin, Consiliul autorizări, denumit în continuare consiliu." 7. Anexa nr. 1 „Structura organizatorică a Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare (CNCAN)” se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. Art. II. — (1) Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare (CNCAN) se reorganizează astfel: a) se înființează Direcția ciclul combustibilului nuclear în cadrul Direcției generale reglementare, autorizare și control activități nucleare, prin preluarea activităților și a personalului Direcției reactori nucleari și Direcției radioprotecție și deșeuri radioactive, care se desființează; b) se înființează Serviciul garanții nucleare, transporturi și protecție fizică în cadrul Direcției generale reglementare, autorizare și control activități nucleare, prin preluarea activităților și a personalului Serviciului garanții nucleare și a Serviciului protecție fizică la instalații nucleare, care se desființează; c) se desființează Direcția generală resurse, relații și comunicare, iar structurile din componența direcției generale trec în subordinea directă a președintelui; d) se înființează Direcția managementul resurselor, în subordinea directă a președintelui, prin comasarea activităților și a personalului Direcției economice și a Compartimentului resurse umane; e) se înființează Compartimentul relații publice, în subordinea directă a președintelui, prin preluarea activităților și a personalului Direcției relații publice, presă și protocol, care se desființează; f) se înființează Compartimentul documente clasificate și informatică, în subordinea directă a președintelui, prin comasarea activităților și a personalului Compartimentului documente clasificate și a Compartimentului informatică; g) se înființează Compartimentul juridic în subordinea directă a președintelui, prin desființarea Serviciului juridic din subordinea directă a președintelui. (2) Toate celelalte componente din structura organizatorică a CNCAN rămân neschimbate. (3) Personalul cu funcții de execuție al direcțiilor, serviciilor și compartimentelor desființate va fi preluat, potrivit atribuțiilor prevăzute în fișa postului, de către structurile nou-înființate, precum și de către celelalte componente existente în structura CNCAN. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 (4) Posturile de conducere ale direcțiilor și ale serviciilor nou- înființate vor fi scoase la concurs, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art. III. — Hotărârea Guvernului nr. 1.627/2003 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 27 ianuarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textului o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Președintele Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare, Vajda Borbăla Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu București, 20 mai 2009. Nr. 623. ANEXĂM (Anexa nr. 1 la Regulament) Nr. maxim de posturi = 137 (exclusiv președintele) STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare (CNCAN) *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI. PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 75 din 30 aprilie 2009 Nr. 767 din 27 aprilie 2009 ORDIN privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor și taxelor locale, desfășurată de către organele fiscale locale Având în vedere prevederile art. 293 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 228 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cele ale pct. 254 și 256 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul administrației și internelor, și ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă următoarele formulare tipizate pentru și taxelor locale, precum și a altor venituri ale bugetelor locale, stabilirea, constatarea, controlul, încasarea și urmărirea impozitelor prevăzute în anexele nr. 1—78 la prezentul ordin, după cum urmează: Nr. Denumirea Anexa crt. 1 Declarație specială de impunere pentru stabilirea impozitului pe clădiri majorat, în cazul Model ITL - 026 persoanelor fizice deținătoare a mai multor clădiri cu destinație de locuință 2 Declarație pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport Model ITL - 027 3 Declarație-decont privind sumele încasate reprezentând taxa hotelieră Model ITL - 028 4 Decont lunar pentru stabilirea impozitului pe spectacole Model ITL - 029 5 Proces-verbal pentru stabilirea impozitului și/sau taxei pe clădiri Model ITL-030 6 Proces-verbal pentru stabilirea impozitului și/sau taxei pe teren Model ITL-031 7 Proces-verbal pentru stabilirea impozitului pe mijloace de transport Model ITL - 032 8 Proces-verbal pentru stabilirea impozitului pe mijloace de transport marfă cu masa totală Model ITL-033 autorizată de peste 12 tone 9 Proces-verbal pentru stabilirea impozitului pe mijloace de transport pe apă Model ITL - 034 10 Notă de plată Model ITL - 035 11 Matricolă pentru evidența centralizată Model ITL-036 12 Registru de rol nominal unic Model ITL-037 13 Registru de rol alte venituri Model ITL - 038 14 Extras de rol Model ITL - 039 15 Borderou desfășurător al încasărilor Model ITL - 040 16 Borderou debite/scăderi Model ITL-041 17 Proces-verbal de verificare gestionară Model ITL - 042 18 Legitimație control funcționar public Model ITL-043 19 Legitimație executare funcționar public Model ITL - 044 20 Ordin de serviciu Model ITL - 045 21 Aviz de inspecție fiscală Model ITL - 046 22 Invitație Model ITL - 047 23 Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri Model ITL - 048____ 24 Proces-verbal pentru inspecție fiscală Model ITL - 049 25 Notă explicativă Model ITL-050 26 Declarație contribuabil Model ITL-051 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 Nr. Denumirea Anexa crt. 27 Punct de vedere al contribuabilului la constatările inspecției Model ITL - 052 28 Raport de inspecție fiscală Model ITL - 053 29 Dispoziție privind măsurile stabilite de organele de inspecție fiscală Model ITL - 054 30 Dispoziție de urmărire Model ITL - 055 31 Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii Model ITL - 056 32 înștiințare privind stingerea creanțelor fiscale Model ITL - 057 33 Cerere compensare Model ITL - 058 34 Cerere restituire Model ITL - 059 35 Decizie de restituire a sumelor de la bugetul local Model ITL - 060 36 Cerere pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală și adresă Model ITL-061 37 Certificat de nomenclatură stradală și adresă Model ITL - 062 38 Cerere pentru eliberarea autorizației de foraje și excavări Model ITL - 063 39 Autorizație de foraje și excavări Model ITL - 064 40 Cerere pentru eliberarea autorizației privind lucrările de racorduri și branșament la rețelele Model ITL - 065 publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie și televiziune prin cablu 41 Autorizație racorduri și branșamente la rețelele publice de apă, canalizare, gaze, termice, Model ITL - 066 energie electrică, telefonie și televiziune prin cablu 42 Cerere pentru certificat producător Model ITL - 067 43 Declarație privind valoarea reală a lucrărilor executate în baza autorizației de construire Model ITL - 068 44 Titlu executoriu Model ITL - 069 45 Proces-verbal privind calculul sumelor prevăzute prin titlul executoriu Model ITL-070 46 Somație Model ITL - 071 47 Adeverință de primire a somației Model ITL - 072 48 Proces-verbal privind comunicarea somației Model ITL - 073 49 Proces-verbal de identificare bunuri imobile Model ITL - 074 50 Somație privind executarea silită a bunurilor imobile Model ITL - 075 51 Decizie de instituire a măsurilor asigurătorii Model ITL - 076 52 Decizie de ridicare a măsurilor asigurătorii Model ITL - 077 53 Adresă de înființare a popririi Model ITL - 078 54 Adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești Model ITL - 079 55 Adresă de înființare a popririi asigurătorii Model ITL - 080 56 Adresă de înființare a popririi asigurătorii asupra disponibilităților bănești Model ITL - 081 57 înștiințare poprire Model ITL - 082 58 Decizie de răspundere solidară a terțului poprit cu debitorul urmărit Model ITL - 083 59 Proces-verbal de sechestru asupra bunurilor mobile Model ITL - 084 60 Proces-verbal de sechestru asupra bunurilor imobile Model ITL - 085 61 Proces-verbal de numire a administratorului sechestru Model ITL - 086 62 Proces-verbal de sechestru asiguratoriu pentru bunuri mobile Model ITL - 087 63 Proces-verbal de sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile Model ITL - 088 64 Proces-verbal de predare-primire Model ITL - 089 65 Anunț privind vânzarea pentru bunuri mobile Model ITL - 090 66 Anunț privind vânzarea pentru bunuri imobile Model ITL - 091 67 Proces-verbal de licitație pentru bunuri mobile Model ITL - 092 68 Proces-verbal de licitație pentru bunuri imobile sau pentru ansamblu de bunuri Model ITL - 093 69 Document de vânzare-cumpărare pentru bunuri mobile sechestrate Model ITL - 094 70 Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită Model ITL - 095 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 11 Nr. Denumirea Anexa crt. 71 Proces-verbal privind eliberarea sau distribuirea sumei rezultate din executarea silită Model ITL-096 72 Cerere pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile supuse Model ITL - 097 executării silite 73 Proces-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile supuse Model ITL-098 executării silite 74 Proces-verbal de constatare a insolvabilității Model ITL-099 75 Proces-verbal de declarare a stării de insolvabilitate Model ITL - 100 76 Proces-verbal de transfer al obligațiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil Model ITL - 101 77 Proces-verbal de scădere din evidență a obligațiilor fiscale Model ITL - 102 78 Anexă certificat de atestare fiscală privind verificarea eligibilității solicitanților de fonduri Model ITL - 103 externe nerambursabile (2) Domeniul de activitate referitor la impozitele și taxele locale care se stabilesc, potrivit legii, de autoritățile administrației publice locale se codifică cu „Model 2009”, grupa de litere „ITL” și cifrele „026—103”, care reprezintă elementele de identificare a fiecărui formular tipizat. (3) Se aprobă formularul cu regim special de înseriere și de numerotare „Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri mobile”, Model 2009 ITL — 01 Regim special, prevăzut în anexa nr. 79. (4) Se aprobă formularul cu regim special de înseriere și de numerotare „Proces-verbal de adjudecare pentru bunuri imobile sau pentru ansamblu de bunuri”, Model 2009 ITL — 02 Regim special, prevăzut în anexa nr. 80. Art. 2. — (1) Tipărirea formularelor prevăzute la art. 1 alin. (1) se face cu respectarea strictă a modelelor aprobate prin prezentul ordin. (2) Autoritățile administrației publice locale, în condiții de autonomie locală și de eficiență economică, pot opta pentru achiziționarea formularelor tipizate ori pot imprima aceste formulare utilizând sistemele informatice proprii. (3) Autoritățile administrației publice locale, prin compartimentele de specialitate ale acestora, vor pune gratuit la dispoziția contribuabililor formularele necesare îndeplinirii obligațiilor ce le revin în baza titlului IX din Codul fiscal sau a Codului de procedură fiscală. (4) Autoritățile administrației publice locale care au pagină de internet proprie vor asigura publicarea formularelor tipizate pe pagina respectivă, astfel încât acestea să poată fi consultate p. Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Cristian Făiniși, secretar de stat și imprimate de către contribuabili utilizând sisteme informatice proprii. (5) Comunicările operative între contribuabili și compartimentele de specialitate se pot face și prin intermediul poștei electronice. în acest scop, autoritățile administrației publice locale, prin compartimentele de specialitate ale acestora, au obligația menționării adreselor de poștă electronică pe care le utilizează. Art. 3. — (1) Cheltuielile ocazionate de achiziționarea sau imprimarea utilizând sistemele informatice proprii, după caz, a formularelor prevăzute la art. 1 se asigură din bugetele locale ale comunelor, ale orașelor, ale municipiilor, ale sectoarelor municipiului București, respectiv ale județelor, după caz. (2) Formularele aflate în stoc la data publicării prezentului ordin vor putea fi utilizate până la epuizare, în condițiile adaptării corespunzătoare. Art. 4. — Anexele nr. 1—80*) fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — Prevederile prezentului ordin vor fi duse la îndeplinire de către președinții consiliilor județene, primarul general al municipiului București, primarii municipiilor, ai sectoarelor municipiului București, ai orașelor și ai comunelor. Art. 6. — Prezentul ordin intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea *) Anexele nr. 1—80 se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 MINISTERUL JUSTIȚIEI SI LIBERTĂȚILOR CETĂȚENEȘTI Nr. T397/C din 11 mai 2009 CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII Nr. 15.869 din 12 mai 2009 ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE Șl JUSTIȚIE Nr. 98 din 12 mai 2009 PARCHETUL DE PE LÂNGĂ ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE Șl JUSTIȚIE Nr. 933/C din 8 mai 2009 DIRECȚIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE Nr. 926/C din 8 mai 2009 ORDIN privind stabilirea plafonului maxim în limita căruia se poate deconta chiria pentru personalul auxiliar de specialitate și conex din cadrul instanțelor judecătorești și parchetelor de pe lângă acestea Luând în considerare datele provenite de la ordonatorii secundari și terțiari de credite din sistemul justiției, referitoare la prețul chiriei practicat la nivelul pieței imobiliare, având în vedere faptul că ordonatorii de credite au obligația de a angaja și de a utiliza creditele bugetare numai în limita prevederilor și destinațiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituțiilor publice respective și cu respectarea dispozițiilor legale, luând în considerare prevederile art. 21 și 22 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 67¹ alin. (3) și al art. 90¹ din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției și libertăților cetățenești, președintele Consiliului Superior al Magistraturii, președintele înaltei Curți de Casație și Justiție, procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție și procurorul- șef al Direcției Naționale Anticorupție emit următorul ordin: Art. 1. — (1) Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex din cadrul instanțelor judecătorești și parchetelor de pe lângă acestea, care au dreptul la compensarea diferenței dintre chiria datorată pentru o locuință de serviciu, potrivit legii, și chiria plătită pe baza contractului de închiriere încheiat în condițiile legii, beneficiază de decontare în limita unui plafon lunar, stabilit la nivelul fiecărui județ și al municipiului București, pentru localitățile în care funcționează instanțe judecătorești și parchete, potrivit anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Plafonul maxim se stabilește în euro, iar decontarea diferenței contravalorii chiriei lunare se va efectua în lei, la cursul valutar comunicat de Banca Națională a României, valabil la data achitării chiriei către proprietar. Art. 2. — în înțelesul prevederilor art. 67¹ alin. (2) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu dispozițiile art. 21 și 26 din Legea locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin contract de închiriere încheiat în condițiile legii se înțelege contractul de închiriere încheiat cu proprietarul locuinței, persoană fizică sau juridică, fiind exceptate contractele de subînchiriere. Art. 3. — (1) Documentele necesare pentru decontarea chiriei sunt: a) copie de pe contractul de închiriere, înregistrat potrivit legii la organul fiscal teritorial competent, doar în cazul în care proprietarul locuinței este persoană fizică; b) declarație pe propria răspundere că titularul, soțul/soția acestuia sau copiii aflați în întreținerea acestora nu dețin o locuință în proprietate în localitatea în care își desfășoară activitatea ori nu li s-a atribuit o locuință de către autoritățile administrației publice locale în această localitate după data numirii în funcție în localitatea în care își desfășoară activitatea; c) declarație pe propria răspundere că titularul nu este rudă de gradul I sau II cu proprietarul locuinței închiriate; d) declarație pe propria răspundere că titularul, soțul/soția acestuia sau copiii aflați în întreținerea lor nu au înstrăinat o locuință proprietate personală după data numirii în funcție în localitatea unde se află locuința pentru care solicită decontarea chiriei. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun o singură dată, după încheierea contractului de închiriere. Cererea de decont împreună cu dovada de plată a chiriei se depun lunar la departamentul economic al ordonatorului principal, secundar sau terțiar de credite, după caz. (3) Pentru contractele de închiriere încheiate cu persoanele juridice nu sunt aplicabile dispozițiile privitoare la înregistrarea contractului de închiriere la organul fiscal competent. (4) Dovada plății chiriei se poate face cu foaia de vărsământ cu extrasul de cont eliberat și ștampilat de către banca unde proprietarul are deschis contul bancar sau cu chitanța eliberată de proprietar, în cazul plății chiriei în numerar, semnată atât de proprietar, cât și de chiriaș. în cazul în care proprietarul este persoană juridică, dovada plății în numerar se va face cu chitanța și factura eliberate de acesta. (5) Orice modificare a situației de fapt care apare pe durata contractului de închiriere va fi comunicată de beneficiar departamentului economic al instituției în cadrul căreia își desfășoară activitatea, în termen de 15 zile de la data intervenirii ei. Art. 4. — Sumele plătite cu titlu de chirie în temeiul prezentului ordin nu constituie drepturi salariale și nu sunt supuse impozitului pe venit. Art. 5. — Plafoanele stabilite conform anexei pot fi actualizate în raport cu evoluția prețului chiriei practicat la nivelul pieței, cu condiția încadrării în limita bugetului alocat anual în acest scop în legea bugetului de stat. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 13 Art. 6. — Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești, Consiliul Superior al Magistraturii, înalta Curte de Casație și Justiție, Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție și Direcția Națională Anticorupție duc la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. Art. 7. — Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 iulie 2009. p. Ministrul justiției și libertăților cetățenești, Gabriel Tănăsescu, secretar de stat Președintele Consiliului Superior al Magistraturii, Virgil Viorel Andreieș Președintele înaltei Curți de Casație și Justiție, Nicolae Popa p. Procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, Gabriela Scutea Procurorul-șef al Direcției Naționale Anticorupție, Daniel Marius Morar ANEXĂ Plafoane pentru decontarea chiriilor pe localități Nr. Județul Localitatea Plafonul maxim crt. (în euro) 1. Municipiul București 600 2. Alba Alba lulia 190 Câmpeni 120 Ai ud 150 Blaj 120 Sebeș 120 3. Arad Arad 190 Ineu 120 Lipova 120 Gurahonț 100 Chișineu-Criș 120 4. Argeș Pitești 340 Câmpulung 225 Curtea de Argeș 190 Costești 150 Topoloveni 225 5. Bacău Bacău 300 Onești 105 Moinești 135 Podu Turcului 105 Buhuși 105 6. Bihor Oradea 340 Beiuș 250 Marghita 270 Aleșd 250 Salonta 250 7. Bistrița-Năsăud Bistrița 300 Năsăud 100 Beclean 100 8. Botoșani Botoșani 270 Dorohoi 120 Săveni 100 Darabani 100 9. Brașov Brașov 375 Făgăraș 120 Rupea 120 Zărnești 210 10. Brăila Brăila 300 Făurei 100 însurăței 100 11. Buzău Buzău 190 Râmnicu Sărat 150 Pătârlagele 100 Pogoanele 100 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 Nr. Județul Localitatea Plafonul maxim crt. (în euro) 12. Caraș-Severin Reșița 250 Caransebeș 250 Oravița 100 Moldova Nouă 120 Bozovici 100 Bocșa 120 13. Călărași Călărași 270 Oltenița 150 Lehliu-Gară 120 14. Cluj Cluj-Napoca 450 Turda 150 Dej 120 Huedin 120 Gherla 120 15. Constanța Constanța 340 Medgidia 120 Hârșova 120 Mangalia 300 Cernavodă 120 Băneasa 120 16. Covasna Sfântu Gheorghe 150 Târgu Secuiesc 150 Întorsura Buzăului 120 17. Dâmbovița Târgoviște 225 Găești ’ 100 Pucioasa 120 Răcari 100 Moreni 120 18. Dolj Craiova 300 Băilești 120 Filiași 120 Șegarcea 120 Calafat 120 Bechet 120 19. Galați Galați 250 Tecuci 165 Târgu Bujor 100 Liești 100 20. Giurgiu Giurgiu 205 Bolintin-Vale 150 Comana 150 21. Gorj Târgu Jiu 150 Târgu Cărbunești 100 Novaci 110 Motru 120 22. Harghita Miercurea-Ciuc 270 Odorheiu Secuiesc 190 Toplița 150 Gheorgheni 140 23. Hunedoara Deva 225 Hunedoara 190 Petroșani 120 Orăștie 100 Brad 105 Hațeg 105 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 15 Nr. Județul Localitatea Plafonul maxim crt. (în euro) 24. Ialomița Slobozia 160 Urziceni 160 Fetești 120 25. Iași Iași 450 Pașcani 120 Hârlău 120 Răducăneni 225 26. Ilfov Buftea 150 Cornetu 150 27. Maramureș Baia Mare 225 Sighetu Marmației 130 Vișeu de Sus 100 Târgu Lăpuș 100 Dragomirești 100 Șomcuta Mare 100 28. Mehedinți Drobeta-Turnu Severin 190 Strehaia 120 Orșova 150 Vânju Mare 120 Baia de Aramă 120 29. Mureș Târgu Mureș 350 Sighișoara 270 Reghin 150 Târnăveni 150 Luduș 150 Sângeorgiu de Pădure 120 30. Neamț Piatra-Neamț 375 Roman 120 Târgu-Neamț 150 Bicaz 150 31. Olt Slatina 190 Caracal 120 Corabia 100 Balș 100 Scornicești 100 32. Prahova Ploiești 300 Câmpina 175 Vălenii de Munte 175 Mizil 120 Sinaia 180 Urlați 100 33. Satu Mare Satu Mare 300 Carei 180 Negrești-Oaș 200 34. Sălaj Zalău 150 Șimleu Silvaniei 150 Jibou 100 35. Sibiu Sibiu 340 Mediaș 100 Agnita 100 Avrig 200 Săliște 100 36. Suceava Suceava 225 Câmpulung Moldovenesc 120 Rădăuți 120 Fălticeni 100 Vatra Dornei 225 Gura Humorului 135 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 364/29.V.2009 Nr. Județul Localitatea Plafonul maxim crt. (în euro) 37. Teleorman Alexandria 200 Roșiori de Vede 150 Turnu Măgurele 120 Videle 120 Zimnicea 120 38. Timiș Timișoara 375 Lugoj 190 Deta 150 Sânnicolau Mare 150 Făget 135 Jimbolia 120 39. Tulcea Tulcea 190 Babadag 120 Măcin 120 40. Vaslui Vaslui 225 Bârlad 190 Huși 100 Murgeni 100 41. Vâlcea Râmnicu Vâlcea 300 Drăgășani 120 Horezu 150 Brezoi 100 Bălcești 100 42. Vrancea Focșani 205 Panciu 100 Adj ud 100 ★ RECTIFICĂRI La Hotărârea Guvernului nr. 114/2009 pentru aprobarea Memorandumului de înțelegere dintre Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor din România și Ministerul Finanțelor — Consiliul de Investigare a Infracțiunilor Financiare (MASAK) din Republica Turcia privind cooperarea în domeniul schimbului de informații financiare având legătură cu spălarea banilor și finanțarea actelor de terorism, semnat la București la 26 septembrie 2008 și la Ankara la 10 octombrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 3 martie 2009, se face următoarea rectificare (care aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la mențiunea referitoare la locul și data semnării actului normativ, în loc de: „București, 25 februarie 2008” se va citi: „București, 25 februarie 2009”. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 430860 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364/29.V.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei issn 1453—4495