MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 177 (XXI) —Nr. 356 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷ ⁷ > Miercuri, 27 mai 2009 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 622. — Hotărâre pentru aprobarea subvențiilor pe produse și a subvențiilor privind protecția socială, acordate companiilor, societăților naționale și societăților comerciale din sectorul minier în anul 2009 ............. 2—4 626. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, aflată sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale ........... 5-9 628. — Hotărâre privind unele măsuri de implementare a activităților prevăzute în programul de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap „Restructurarea instituțiilor de tip vechi destinate persoanelor adulte cu handicap și crearea de servicii alternative de tip rezidențial” .............. 10 629. — Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006 privind aprobarea programelor de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap, precum și în domeniul asistenței sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost și persoanelor victime ale violenței în familie și a finanțării acestor programe .... 10-11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 1.12 8. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi” și „Certificat”, precum și a procedurii de eliberare a acestora............................................... 12-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea subvențiilor pe produse și a subvențiilor privind protecția socială, acordate companiilor, societăților naționale și societăților comerciale din sectorul minier în anul 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Pentru produsele huilă energetică și octoxid de uraniu se acordă subvenții de la bugetul de stat în condițiile legii. Art. 2. — (1) Pentru anul 2009 se aprobă subvențiile pe produse, acordate companiilor, societăților naționale și societăților comerciale din sectorul minier, prevăzute în anexele nr. 1/1 și 1/2, și subvențiile privind protecția socială pentru companiile, societățile naționale și societățile comerciale din sectorul minier, prevăzute în anexele nr. 2/1 și 2/2. (2) Transferurile pentru constituirea stocului de siguranță și consum la Compania Națională a Uraniului — S.A. în anul 2009 se vor acorda la produsul octoxid de uraniu, prin derogare de la prevederile art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 69/1993 privind modul de constituire și finanțare a stocului de uraniu în concentrat. Art. 3. — Măsurile de sprijin susceptibile de a constitui ajutoare de stat vor fi acordate cu respectarea reglementărilor în vigoare în domeniul ajutorului de stat. Art. 4. —Anexele nr. 1/1, 1/2, 2/1 și 2/2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul economiei, Tudor Serban, secretar de stat Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 20 mai 2009. Nr. 622.’ ANEXA Nr. 1/1 MINISTERUL ECONOMIEI Calculatia subvenției în anul 2009 > 5 Unitatea Cantitatea Subvenție unitară Subvenția totală Produsul 2009 (lei/U.M.) (mii lei) 2009 1 2 3 4 Compania Națională a Huilei --- S.A. Petroșani Huilă energetică (Gcal) 9.613.541 29,24 281.057,00 TOTAL: 281.057,00 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 3 ANEXA Nr. 1/2 MINISTERUL ECONOMIEI Calculația subvenției în anul 2009 Unitatea Cantitatea Subvenție unitară Subvenția totală Produsul 2009 (lei/U.M.) (mii lei) 2009 1 2 3 4 Compania Națională a Uraniului București Octoxid de uraniu (kg) * * 30.514.00 TOTAL: 30.514,00 *) Cantitatea de produs este în regim special. ANEXA Nr. 2/1 MINISTERUL ECONOMIEI SUBVENȚII pentru protecția socială în sectorul minier pe anul 2009 Compania Națională a Huilei Petroșani — S.A. Nr. Specificație U.M. --- mii lei --- crt. A Masă caldă 1 Numărul de persoane care au dreptul la masă caldă pe zi în mod gratuit persoane 3.192 2 Numărul de zile lucrătoare pe an nr. 229 3 Costul unei mese calde lei/persoană 8,56 4 total cost masă caldă lei 6.258 B Transport la locul de muncă 1 Numărul de persoane care beneficiază de transport gratuit persoane 2.746 2 Numărul de zile lucrătoare pe an nr. 229 3 Distanța medie de transport (dus-întors) km 27 4 Tarif transport om/km lei 0,076 5 total cost transport lei 1.290 C Echipament de protecție 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 2.814 2 Cheltuieli pentru o persoană lei 73,55 3 total cheltuieli protecția muncii lei 207 D Alocație de cărbune 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 4.050 2 Cantitatea de cărbune pe salariat t 4,4 3 Calitatea cărbunelui local Gcal/t 4,7 4 Tarif pe Gcal lei 20,35 5 Total cost cărbune pentru o persoană lei 420,77 6 total alocație cărbune lei 1.704 E Diferență tarif energie electrică 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 4.220 2 Consum anual de energie kWh 4.038 3 Diferența de tarif lei/kW lei/kWh 0,15 4 total diferență de tarif lei 2.556 F Asistență medicală gratuită 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 2.967 2 Cheltuieli anuale pe o persoană lei/persoană 27,30 3 total cheltuieli asistență medicală lei 81 G Antidot acordat gratuit 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 34 2 Cheltuieli anuale pe o persoană lei 206,36 3 total cheltuieli antidot lei 7 total regie: lei 12.103 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 ANEXA Nr. 2/2 MINISTERUL ECONOMIEI SUBVENȚII pentru protecția socială în sectorul minier pe anul 2009 Compania Națională a Uraniului București — S.A. Nr. Specificație U.M. --- mii lei --- crt. A Masă caldă 1 Numărul de persoane care au dreptul la masă caldă pe zi în mod gratuit persoană 1.100 2 Numărul de zile lucrătoare pe an nr. 200 3 Costul unei mese calde lei/persoană 8,56 4 total cost masă caldă mii lei 1.883 B Transport la locul de muncă 1 Numărul de persoane care beneficiază de transport gratuit persoană 648 2 Numărul de zile lucrătoare pe an nr. 200 3 Distanța medie de transport (dus-întors) km 60 4 Tarif transport om/km lei/km 0,10 5 total cost transport mii lei 778 C Echipament de protecție 1 Numărul de persoane beneficiare persoană 1.270 2 Cheltuieli pentru o persoană lei/persoană 250,00 3 total cheltuieli protecția muncii mii lei 317 D Alocație de cărbune 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 2 Cantitatea de cărbune pe salariat t 3 Calitatea cărbunelui local Gcal/t 4 Tarif pe Gcal lei 5 Total cost cărbune pentru o persoană lei 6 total alocație cărbune mii lei E Diferență tarif energie electrică 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 2 Consum anual de energie kWh 3 Diferența de tarif lei/kW lei/kWh 4 total diferență de tarif mii lei F Asistență medicală gratuită 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 2 Cheltuieli anuale pe o persoană lei 3 total cheltuieli asistență medicală mii lei G Antidot acordat gratuit 1 Numărul de persoane beneficiare nr. 2 Cheltuieli anuale pe o persoană lei 3 total cheltuieli antidot mii lei total regie: mii lei 2.978 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Naționale a Pădurilor— Romsilva, aflată sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și ale art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Naționale a Pădurilor— Romsilva, care funcționează sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. (2) Bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (3) în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva se va face de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, cu aprobarea subsecretarului de stat coordonator. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale și cu avizul Ministerului Finanțelor Publice și al Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Regia Națională a Pădurilor — Romsilva va putea efectua cheltuieli totale aferente veniturilor totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficiență aprobați. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 5.000 lei. (2) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. (3) Contravenția se constată de organele de control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 20 mai 2009. Nr. 626^ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 ANEXĂM MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE REGIA NAȚIONALĂ A PĂDURILOR — ROMSILVA Bd. Magheru nr. 31, sectorul 1, București Cod unic: 1590120 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2009 - MII LEI - INDICATORI Nr. 2009 rd. PROPUNERI 0 1 2 3 5 I. VENITURI TOTALE (rd.2+rd.10+rd.15) 1 1.327.000,0 1 Venituri din exploatare - total din care: 2 1.324.500,0 a) producția vândută 3 1.098.000,0 b) venituri din vânzarea mărfurilor 4 7.800,0 c) venituri din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri 5 10.300,0 nete, din care - subvenții, cf. preved. legale in vigoare 6 - transferuri, conform Legii calului nr. 389/2005 cu modificările și completările ulterioare și Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor 7 10.300,0 agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr. 169/1997, cu modificările și completările ulterioare d) producția imobilizată 8 2.500,0 e) alte venituri din exploatare din care: 9 205.900,0 - venituri din reluarea provizionului pentru participarea 9.1 2.320,0 salariaților la profit constituit în anii anteriori 2 Venituri financiare - total, din care: 10 2.500,0 a) venituri din interese de participare 11 b) venituri din alte investiții financiare și creanțe care fac parte 12 din activele imobilizate c) venituri din dobânzi 13 1.300,0 d) alte venituri financiare 14 1.200,0 3 Venituri extraordinare 15 II. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+rd.47+rd.5O) 16 1.302.000,0 1 Cheltuieli de exploatare - total, din care: 17 1.299.100,0 a) cheltuieli materiale 18 165.000,0 b) alte cheltuieli externe (cu energia și apa) 19 10.900,0 c) cheltuieli privind mărfurile 20 2.500,0 *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 7 INDICATORI Nr. 2009 rd. PROPUNERI 0 1 2 3 5 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 521.884,8 - salarii 22 358.000,0 - contracte de mandat/contracte de performanta 23 80,2 - cheltuieli cu asigurările și protecția socială, din care: 24 94.870,0 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 25 74.464,0 - cheltuieli privind contribuția pt. șomaj 26 1.790,0 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale de 27 18.616,0 sănătate - alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 68.934,6 - cheltuieli sociale prevăzute prin Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare, 29 7.160,0 din care: - tichete de creșă, potrivit Legii nr. 193/2006, cu 30 modificările și completările ulterioare - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii 31 2.821,5 nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare - fonduri speciale aferente fondului de salarii 32 6.904,6 - tichete de masă 33 33.000,0 - tichete de vacanță 34 - până la 10% din profitul net pentru participarea salariaților la profit, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de 34.1 2.320,0 bază mediu lunar realizat la nivelul agentului economic în exercițiul financiar de referință - drepturi in natura acordate salariatilor in baza 34.2 4.100,0 Contractului Colectiv de Munca - salarii compensatorii acordate personalului disponibilizat 34.3 15.450,0 e) amortizarea imobilizărilor corporale și necorporale 35 43.600,0 f) alte cheltuieli de exploatare, din care: 36 555.215,2 - cheltuieli cu prestațiile externe, din care: 37 286.000,0 - cheltuieli de protocol, din care: 38 900,0 - tichete cadou potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările 39 și competările ulterioare - cheltuieli de reclamă și publicitate, din care: 40 950,0 - tichete cadou pentru cheltuieli de reclama și publicitate potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările 41 ulterioare - tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi, potrivit Legii nr. 42 193/2006, cu modificările și completările ulterioare - cheltuieli cu sponsorizarea 43 990,0 - alte cheltuieli, din care 44 _ 269.215,2 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 INDICATORI Nr. 2009 rd. PROPUNERI 0 1 2 3 5 - taxa pt. activitatea de exploatare a resurselor minerale 45 - redevența din concesionarea bunurilor publice 46 2 Cheltuieli financiare - total, din care: 47 2.900,0 - cheltuieli privind dobânzile 48 1.900,0 - alte cheltuieli financiare 49 1.000,0 3 Cheltuieli extraordinare 50 III. REZULTAT BRUT (profit/pierdere) 51 25.000,0 IV. IMPOZIT PE PROFIT 52 4.000,0 V. PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA 53 21.000,0 IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: 1 Rezerve legale 54 2 Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți 55 3 Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de lege 56 Constituirea surselor proprii de finanțare pt. proiectele cofinanțate din împrumuturi externe, precum și pt. constituirea 4 surselor necesare rambursării ratelor de capital, plății 57 dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor împrumuturi externe 5 Alte repartizări prevăzute de lege 58 6 Profit contabil rămas după deducerea sumelor de la rd. 59 21.000,0 54,55,56,57 și 58 Participarea salariaților ia profit în limita a a 10% din profitul net, 7 dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar 60 2.100,0 realizat la nivelul operatorului economic în exercițiul financiar de referință Minim 50% varsaminte la bugetul de stat sau local î n cazul 8 regiilor autonome, ori dividende în cazul societăților naționale, 61 10.500,0 companiilor naționale și societăților cu capital integral sau majoritar de stat Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la pct. 1-8 se 9 repartizează la alte rezerve și constituie sursă proprie de 62 8.400,0 finanțare VI. SURSE DE FINANȚARE A INVESTIȚIILOR, din care: 63 177.897,9 1 Surse proprii 64 52.000,0 2 Alocații de la buget 65 55.000,0 3 Credite bancare 66 51.910,0 - interne 67 - externe 68 51.910,0 4 Alte surse, din care: 69 15.000,0 - Fond de ameliorare confrom Ordinului MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR Șl MEDIULUI nr. 69.1 15.000,0 499/2003 VII. CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, din care: 70 177.897,9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 9 INDICATORI Nr. 2009 rd. PROPUNERI 0 1 2 3 5 1 Cheltuieli aferente investițiilor, inclusiv cele aferente investițiilor 71 177.897,9 în curs la finele anului 2 Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiții 72 - interne 73 - externe 74 VIII. REZERVE, din care 75 18.257,5 1 Rezerve legale 76 18.257,5 2 Rezerve statutare 77 3 Alte rezerve 78 IX. DATE DE FUNDAMENTARE 79 1 Venituri totale 80 1.327.000,0 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 81 1.302.000,0 3 Număr prognozat de personal la finele anului 82 18.632,0 4 Număr mediu de salariati total 83 18.810,0 5 Fond de salarii 84 358.000,0 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de 85 357.992,0 contract individual de muncă b) alte cheltuieli cu personalul 86 8,0 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) 87 1.586,0 7 Productivitatea muncii pe total personal mediu 88 (lei/persoană)(rd.80/rd.83 - în prețuri curente) 8 Productivitatea muncii pe total personal mediu 89 (lei/persoană)(rd.80/rd.83 - în prețuri comparabile) 9 Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal mediu 90 506,5 (metrii cubi/persoană) 10 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale [(cheltuieli 91 981,2 totale/venituri totale)x1000]=(rd..16/rd.1)x1000 11 Plăți restante către bugetele publice 92 - prețuri curente 93 - prețuri comparabile 94 12 Creanțe restante (clienti in litigiu) 95 - prețuri curente 96 16.900,0 - prețuri comparabile 97 16.900,0 Notă: - rd. 22 "salarii" = fondul de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă + îndemnizațiile AGA, CA și cenzorilor + alte drepturi bănești asimilate salariilor, potrivit reglementărilor legale în vigoare -rd. 22 = rd. 84 - rd. 82 și 83 nu cuprind persoanele care au contracte de mandat încheiate conform legislației în vigoare (director general) - rd. 86 = îndemnizațiile AGA, CA, cenzorilor și alte drepturi bănești asimilate salariilor, potrivit reglementărilor legale în vigoare MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI 10 HOTĂRÂRE privind unele măsuri de implementare a activităților prevăzute în programul de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap „Restructurarea instituțiilor de tip vechi destinate persoanelor adulte cu handicap și crearea de servicii alternative de tip rezidențial” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Activitățile necesare realizării programului de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap „Restructurarea instituțiilor de tip vechi destinate persoanelor adulte cu handicap și crearea de servicii alternative de tip rezidențial” se vor finaliza până la data de 31 decembrie 2009. Suma necesară finalizării lucrărilor, prevăzută în bugetul Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap, este de 7.402 mii lei. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Președintele Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap, Doina Micșunica Drețcanu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 20 mai 2009. Nr. 628. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006 privind aprobarea programelor de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap, precum și în domeniul asistenței sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost și persoanelor victime ale violentei în familie si a finanțării acestor programe în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. —Anexa nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006 privind aprobarea programelor de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap, precum și în domeniul asistenței sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost și persoanelor victime ale violenței în familie și a finanțării acestor programe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 1 martie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. Art. II. — Hotărârea Guvernului nr. 197/2006 privind aprobarea programelor de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap, precum și în domeniul asistenței sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost și persoanelor victime ale violenței în familie și a MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 11 finanțării acestor programe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 1 martie 2006, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 20 mai 2009. Nr. 629.’ ANEXA (Anexa nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006) PROGRAMUL DE INTERES NAȚIONAL „Combaterea excluziunii sociale a persoanelor fără adăpost prin crearea de centre sociale de urgență” Scop: b) acordarea de servicii sociale în cadrul centrelor sociale de a) integrarea socială a persoanelor fără adăpost; b) creșterea responsabilității autorităților locale față de persoanele fără adăpost; c) îmbunătățirea calității serviciilor sociale furnizate; d) creșterea accesibilității la serviciile direct orientate spre reintegrarea socială a persoanelor aflate în stradă și prevenția abuzului și violenței; e) creșterea numărului de centre sociale de urgență pentru persoanele fără adăpost. Obiective: a) prevenirea excluziunii sociale și asigurarea protecției sociale a persoanelor fără adăpost; b) crearea de centre sociale de urgență pentru persoanele fără adăpost, care vor asigura, în principal, servicii de găzduire și de îngrijire; c) crearea și dezvoltarea unor centre de sprijin și consiliere pe termen lung, în vederea integrării sociale a persoanelor fără adăpost; d) elaborarea și implementarea unei metodologii pentru identificarea și evaluarea persoanelor care trăiesc în stradă; e) monitorizarea, pe baza unor date reale, a numărului de persoane fără adăpost, precum și a procentului de rezolvare a cazurilor existente. Indicatori cantitativi: a) înființarea sau extinderea capacității unui număr de 50 de centre sociale de urgență pentru persoanele fără adăpost, situate în orașe din fiecare județ și în sectoarele municipiului București, prin reabilitarea unor spații corespunzătoare și dotarea cu mobilierul și echipamentele necesare funcționării acestora; urgență pentru un număr de aproximativ 10.000 de persoane fără adăpost; c) creșterea numărului persoanelor fără adăpost care beneficiază de servicii sociale. Indicatori de eficiență: a) asigurarea unor condiții minimale de viață, respectiv găzduire, îngrijire, consiliere, suport în vederea integrării sociale, în vederea combaterii marginalizării sociale a acestei categorii de persoane; b) reintegrarea socială a unui număr de persoane fără adăpost prin găsirea unui loc de muncă, găsirea unui spațiu de locuit, posibilitatea acordării unor cursuri de calificare și recalificare, educație pentru sănătate. Indicatori de rezultate: a) existența în fiecare județ, respectiv în fiecare sector al municipiului București a unui centru social de urgență pentru persoane fără adăpost, dotat și echipat corespunzător; b) aproximativ 10.000 de persoane fără adăpost beneficiază de servicii sociale în centrele sociale de urgență. Perioada de derulare Programul se derulează pe o perioadă de 4 ani, începând cu anul 2007, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2010. Buget Bugetul total al acestui program de interes național este de 36.300 mii lei. Planificarea este multianuală, cu un buget destinat înființării și extinderii centrelor sociale de urgență, prin reabilitarea, amenajarea și dotarea corespunzătoare, precum și pentru asigurarea de către acestea a furnizării serviciilor sociale pe o perioadă de maximum un an. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi” și „Certificat”, precum și a procedurii de eliberare a acestora în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și al art. 156³ din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă modelul și conținutul formularului „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, cod M.F.P. 14.13.21.02/a.i.n., prevăzut în anexa nr. 1. Art. 2. — Se aprobă modelul și conținutul formularului „Certificat”, cod M.F.P. 14.13.21.02/a.i., prevăzut în anexa nr. 2. Art. 3. — Se aprobă Procedura de eliberare a Certificatului privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi, și a Certificatului, prevăzută în anexa nr. 3. Art. 4. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 6. — Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili și Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederilor prezentului ordin. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 26 mai 2009. Nr. 1.128. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 13 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Agenția Națională de Administrare Fiscală Direcția Generală a Finanțelor Publice............./ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Administrația Finanțelor Publice.......... Nr......./...’.. ANEXA Nr. 1 Adresa: ......................... Telefon:......................... Fax:............................. E-mail:.......................... CERTIFICAT privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi Ca urmare a Cererii nr.............................................................din data de................................ se certifică prin prezenta că: Denumirea/Numele și prenumele................................................................................................... Domiciliul fiscal: Localitatea...................................str...................................nr........., bl....., ap......et.........., județul/sectorul............................... Cod de identificare fiscală/Cod numeric personal................................................................................ a achitat în România taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziției intracomunitare de mijloace de transport noi, pentru următorul mijloc de transport nou: ...................................................................................................................................1) S-a eliberat prezentul certificat în scopul înmatriculării mijlocului de transport în România, în condițiile prevăzute de art. 156³ din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Conducătorul unității fiscale Numele și prenumele...................... Semnătura și ștampila unității........... întocmit Numele și prenumele...................... Funcția.................................. Semnătura................................ i) Se înscriu datele de identificare ale mijlocului de transport nou (categorie, marcă, tip/variantă, serie șasiu/număr de identificare, număr de omologare, după caz). Cod: M.F.P. 14.13.21.02/a.i.n. Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare ale formularului „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi” 1. Denumire: „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi” 2. Cod: M.F.P. 14.13.21.02/a.i.n. 3. Format: A4/t1 4. Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare și editare. 5. Se utilizează la: atestarea plății taxei pe valoarea adăugată de către persoanele care au efectuat achiziții intracomunitare de mijloace de transport noi, în scopul înmatriculării acestora în România. 6. Se întocmește: — în două exemplare; — de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii. 7. Circulă: în format hârtie, în două exemplare originale listate, semnate și ștampilate, dintre care: — un exemplar la contribuabil; — un exemplar la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii. 8. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 ANEXA Nr. 2 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Agenția Națională de Administrare Fiscală Direcția Generală a Finanțelor Publice......./ Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Administrația Finanțelor Publice..... Nr...... Adresa: .......................... Telefon:.......................... Fax:.............................. E-mail:........................... CERTIFICAT Ca urmare a Cererii nr......................................................din data de...................depusă de: Denumirea/Numele și prenumele........................................................................................ Domiciliul fiscal: Localitatea..................................str.............................nr........., bl...., ap...., et......... județul/sectorul........................... Cod de identificare fiscală/Cod numeric personal................................................................................................. și din documentația prezentată organului fiscal rezultă că nu datorează taxa pe valoarea adăugată în România pentru achiziția intracomunitară a mijlocului de transport: ........................................................................................................................i) S-a eliberat prezentul certificat în scopul înmatriculării mijlocului de transport în România, în condițiile prevăzute de art. 156³ din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Prezentul certificat se supune dispozițiilor art. 90 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Conducătorul unității fiscale Numele și prenumele............................ Semnătura și ștampila unității................. întocmit Numele și prenumele................... Funcția............................... Semnătura............................. i) Se înscriu datele de identificare ale mijlocului de transport (categorie, marcă, tip/variantă, serie șasiu/număr de identificare, număr de omologare, după caz). Cod: M.F.P. 14.13.21.02/a.i. Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare ale formularului „Certificat” 1. Denumire: „Certificat” 2. Cod: M.F.P. 14.13.21.02/a.i. 3. Format: A4/t1 4. Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare și editare. 5. Se utilizează la: atestarea faptului că din documentele prezentate organului fiscal rezultă că pentru achiziția intracomunitară de mijloace de transport nu se datorează TVA în România, întrucât nu este o achiziție de mijloace de transport noi, în scopul înmatriculării acestora în România. 6. Se întocmește: —în două exemplare; — de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii. 7. Circulă: în format hârtie, în două exemplare originale listate, semnate și ștampilate, dintre care: — un exemplar la contribuabil, — un exemplar la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii. 8. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 15 ANEXA Nr. 3 Procedura de eliberare a Certificatului privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi, și a Certificatului CAPITOLUL I Dispoziții generale 1. Prezenta procedură se aplică pentru eliberarea certificatelor necesare înmatriculării în România a mijloacelor de transport achiziționate din statele membre ale Uniunii Europene de către persoanele care nu sunt înregistrate și care nu trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal. 2. Prezenta procedură nu se aplică pentru achizițiile intracomunitare de mijloace de transport efectuate de persoanele înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal. 3. Prezenta procedură nu se aplică pentru mijloacele de transport achiziționate din România sau importate din afara Uniunii Europene. 4. Mijloace de transport noi sunt, potrivit art. 125¹ alin. (3) din Codul fiscal: a) vehiculele terestre cu motor a cărui capacitate depășește 48 cm³ sau a cărui putere depășește 7,2 kW, destinate transportului de pasageri ori bunuri, cu condiția să nu fi fost livrate cu mai mult de 6 luni de la data intrării în funcțiune sau să nu fi efectuat deplasări care depășesc 6.000 km; b) navele care depășesc 7,5 m lungime, cu condiția să nu fi fost livrate cu mai mult de 3 luni de la data intrării în funcțiune sau să nu fi efectuat deplasări a căror durată totală depășește 100 de ore, cu excepția navelor maritime folosite pentru navigație în apele internaționale și care transportă călători cu plată ori pentru desfășurarea de activități comerciale, industriale sau de pescuit ori pentru operațiuni de salvare sau asistență în larg ori pentru pescuitul de coastă; c) aeronavele a căror greutate la decolare depășește 1.550 kg, cu condiția să nu fi fost livrate cu mai mult de 3 luni de la data intrării în funcțiune sau să nu fi efectuat zboruri a căror durată totală depășește 40 de ore, cu excepția aeronavelor folosite pe liniile aeriene care operează cu plată, în principal, pe rute internaționale. 5.1. Persoanele prevăzute la pct. 1, denumite în continuare solicitanți, care efectuează o achiziție intracomunitară de mijloace de transport noi trebuie să depună la organul fiscal competent un decont special de taxă pe valoarea adăugată, potrivit prevederilor art. 156³ alin. (3) din Codul fiscal. 5.2. Modelul și conținutul formularului (301) „Decont special de taxă pe valoarea adăugată” este aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală și se depune la organul fiscal competent înainte de înmatricularea în România a mijlocului de transport nou, dar nu mai târziu de data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care ia naștere exigibilitatea achiziției intracomunitare, potrivit prevederilor art. 156³ alin. (5) din Codul fiscal. 5.3. în condițiile art. 157 alin. (1) din Codul fiscal, persoana care efectuează o achiziție intracomunitară de mijloace de transport noi trebuie să achite taxa pe valoarea adăugată în România până la data la care are obligația depunerii decontului special de taxă pe valoarea adăugată. 5.4. Persoana prevăzută la pct. 1, care efectuează o achiziție intracomunitară de mijloace de transport ce au fost livrate cu mai mult de 6 luni de la data primei înmatriculări și care prezintă organului fiscal competent o dovadă din care să rezulte că la data livrării mijlocul de transport efectuase deplasări care depășesc 6.000 km, nu datorează TVA în România și, prin urmare, nu are obligația depunerii „Decontului special de taxă pe valoarea adăugată”. 5.5. Dispozițiile pct. 5.4 se aplică în mod corespunzător și pentru navele și aeronavele prevăzute la pct. 4 lit. b) și c). 6. Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui rază teritorială solicitantul își are domiciliul fiscal sau în a cărui evidență acesta se află înregistrat ca plătitor de impozite și taxe. 7. Toate documentele depuse la organul fiscal potrivit prezentei proceduri întocmite într-o limbă străină trebuie însoțite de traduceri în limba română, certificate de traducători autorizați. CAPITOLUL II Eliberarea certificatului privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi 1.1. Pentru a solicita eliberarea formularului „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, solicitantul care a efectuat achiziția intracomunitară de mijloace de transport noi trebuie să depună o cerere la organul fiscal competent. 1.2. Cererea trebuie să cuprindă datele de identificare ale solicitantului, inclusiv codul numeric personal și, după caz, codul de înregistrare în scopuri de TVA pentru achiziții, atribuit conform art. 153¹ din Codul fiscal. 2. Cererea se depune prin poștă sau direct la compartimentul cu atribuții în gestionarea declarațiilor fiscale, denumit în continuare compartiment de specialitate. 3.1. Pe baza cererii și a informațiilor existente în evidența fiscală a organului fiscal, compartimentul de specialitate întocmește „Certificatul privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1 la ordin. 3.2. Certificatul se eliberează în maximum 5 zile lucrătoare de la data depunerii cererii. 3.3. Pentru eliberarea pe loc a certificatului, solicitantul trebuie să anexeze la cerere cel de-al doilea exemplar al „Decontului special de taxă pe valoarea adăugată”, care rămâne la contribuabil, după înregistrarea la organul fiscal a primului exemplar, precum și documentul doveditor al plății taxei pe valoarea adăugată, în copie și în original. Documentele în original se restituie solicitantului, după verificarea conformității și înscrierea vizei „conform cu exemplarul 2 al decontului special”, respectiv „conform cu originalul documentului de plată” pe copiile care rămân la organul fiscal. 4.1. Certificatul se emite cu ajutorul aplicației informatice puse la dispoziție de Direcția generală de tehnologia informației, în două exemplare. 4.2. Un exemplar al certificatului se comunică contribuabilului potrivit art. 44 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar al doilea se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 356/27.V.2009 CAPITOLUL III Eliberarea certificatului, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport pentru care nu se datorează taxa pe valoarea adăugată în România 1. Pentru a solicita eliberarea formularului „Certificat” din care rezultă că nu se datorează taxa pe valoarea adăugată în România pentru achiziția intracomunitară de mijloace de transport, persoana trebuie să depună o cerere la organul fiscal competent, prin poștă sau direct la compartimentul de specialitate. 2. Cererea trebuie să fie însoțită de documentul de achiziție din statul membru a mijlocului de transport, inclusiv de documentul din care să rezulte data primei înmatriculări, și, după caz, de declarația prevăzută la pct. 5 și se poate depune odată cu cererea de calcul al taxei pe poluare. 3.1. în vedere emiterii certificatului, compartimentul de specialitate analizează documentația prezentată și verifică dacă nu sunt îndeplinite condițiile pentru ca mijlocul de transport achiziționat din statul membru să fie încadrat în categoria mijloacelor de transport noi, în sensul art. 125¹ alin. (3) din Codul fiscal. 3.2. Dacă achiziția intracomunitară a fost efectuată de la o persoană înregistrată în scopuri de TVA în statul membru în care este stabilită, în documentul de achiziție (factura) emis de furnizorul din celălalt stat membru trebuie să se regăsească particularitățile prevăzute de art. 125¹ alin. (3) din Codul fiscal pentru definirea mijloacelor de transport noi. 3.3. Dacă achiziția intracomunitară a fost efectuată de la o persoană neînregistrată în scopuri de TVA în statul membru în care este stabilită și, prin urmare, documentul de achiziție nu este factura, condiția de mijloc de transport nou este îndeplinită dacă acesta a fost livrat cu mai puțin de 6 luni de la data primei înmatriculări. 4.1. în situația în care din documentația prezentată rezultă că mijlocul de transport a fost livrat în termen de până la 6 luni de la data primei înmatriculări, compartimentul de specialitate notifică solicitantul că operațiunea efectuată este o achiziție intracomunitară de mijloace de transport noi, pentru care se datorează TVA în România și pentru care are obligația să depună „Decontul special de taxă pe valoarea adăugată” și să plătească TVA. 4.2. După înregistrarea „Decontului special de taxă pe valoarea adăugată” și după achitarea TVA în România de către solicitant, compartimentul de specialitate aplică în mod corespunzător dispozițiile cap. II, respectiv eliberează certificatul privind atestarea plății TVA. 5. în situația în care livrarea intracomunitară s-a făcut în termen de peste 6 luni de la data primei înmatriculări, iar din documentul de achiziție nu rezultă faptul că la data livrării mijlocul de transport efectuase deplasări care depășeau 6.000 km, solicitantul trebuie să depună, în completarea documentației prevăzute la pct. 2, și o declarație pe propria răspundere din care să rezulte numărul de kilometri efectuați de mijlocul de transport până la data la care i-a fost livrat. Dispozițiile Codului penal privind falsul în declarații sunt aplicabile în mod corespunzător. 6. Dispozițiile pct. 3.3, 4 și 5 se aplică în mod corespunzător și pentru navele și aeronavele prevăzute la pct. 4 lit. b) și lit. c) din cap. I. 7.1. Dacă din documentația prezentată rezultă că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute pentru ca mijlocul de transport să fie considerat nou, în sensul Codului fiscal și al prezentei proceduri, compartimentul de specialitate întocmește „Certificatul”, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, din care rezultă că respectiva persoană nu datorează taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziției intracomunitare. 7.2. Certificatul se emite cu ajutorul aplicației informatice puse la dispoziție de Direcția generală de tehnologia informației, în două exemplare, în maximum 5 zile lucrătoare de la data depunerii cererii. 7.3. Un exemplar al certificatului se comunică contribuabilului potrivit art. 44 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar al doilea se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.LF. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 430785 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 356/27.V.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495